Grumsel schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:55:
[...]
Ik heb iets vergelijkbaars denk ik.
Na een tijdje kijken via de Ziggo Go app op de Chromecast Google TV hoor ik soms tikken/spetters in het geluid. Het rare is dat het stopt als ik de TV (een Philips 55OLED803) kort omschakel naar standaard TV, als ik dan weer terug schakel naar de Chromecast is het geluid direct weer goed.
Ik heb 't alleen nog maar gehoord als ik via de Ziggo Go app kijk, niet bij Netflix of Amazon Prime. De Ziggo Go stoppen en herstarten lost 't niet op, het geluid blijft dan spetteren. Omdat even omschakelen naar standaard TV het wel oplost denk ik dat in mijn geval niet aan de Chromecast ligt maar aan de TV.
Ik kan de genoemde apps ook direct op de TV gebruiken maar omdat de bediening met de afstandsbediening op de Chromecast veel sneller is dan op de TV gebruik ik de Chromecast.
Je zou het op een andere HDMI poort van je Philips toestel kunnen uit proberen of het probleem zich ook daar voor doet en evt in je instellingen van je toestel waar je Chromecast aansluiting hdmi aansluiting zit.
Chromecast resetten als optie ook een mogelijkheid gewoon even alles uitproberen.
HDMI poorten zijn op zich zwakke schakels het omschakelen wat je toestel doet naar gelang er op de HDMI poort is aangesloten wil wel eens problemen opleveren maar daar heeft elk toestel wel eens last van
Ik heb zelf de Philips 903 maar soms is de schakeling van de aangesloten bron gaf in mijn geval de receiver ook wel eens dat de schakeling niet goed pakt ik heb zelf andere HDMI 2.1 kabels geprobeerd en het euvel heeft zich niet meer voorgedaan wil niet zeggen dat het probleem met de Chromecast oplost het kan aan de kabel liggen?
Ik kan de genoemde apps ook direct op de TV gebruiken maar omdat de bediening met de afstandsbediening op de Chromecast veel sneller is dan op de TV gebruik ik de Chromecast.
Dit heeft vaak te maken met het verschil in traagheid met de ingebouwde Soc in je toestel die zijn niet al te snel in je iandroid tv daar hebben ander merken ook last van en het aantal standaard geïnstalleerde apps en software hoe meer apps je installeert hoe trager alles loopt, ik zelf heb de standaard apps meuk verwijdert op mijn toestel die ik niet gebruik en draait een stuk soepeler.
[
Voor 13% gewijzigd door
J.E. Weinor op 11-02-2021 13:01
]