Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:22:
[...]
Afl 1 ja, en net ff gecheckt: weer error 5004 icm CCGTV. (op PC bedraad en iPad via WiFi werkt het wel).
Oké, dan is het niet alleen apparaat gerelateerd lijkt het, anders had ik het probleem ook moeten hebben lijkt me. Trouwens, ik heb de stick wel bedraad aan internet hangen op dit moment, even draadloos testen dan.

Edit: dat maakt niets uit zie ik. Wat wel wat uitmaakt en dat zou je kunnen proberen.

- vanuit Titels in de spotlight gestart, foutmelding
- vanuit Inbegrepen bij Prime: Amazon Originals...., en vanuit een zoekopdracht "lower decks...", geen foutmelding..

Dus...

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 31-01-2021 22:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:41:
[...]

Oké, dan is het niet alleen apparaat gerelateerd lijkt het, anders had ik het probleem ook moeten hebben lijkt me. Trouwens, ik heb de stick wel bedraad aan internet hangen op dit moment, even draadloos testen dan.

Edit: dat maakt niets uit zie ik. Wat wel wat uitmaakt en dat zou je kunnen proberen.

- vanuit Titels in de spotlight gestart, foutmelding
- vanuit Inbegrepen bij Prime: Amazon Originals...., en vanuit een zoekopdracht "lower decks...", geen foutmelding..

Dus...
Inderdaad, op CCGTV werkt ie niet vanuit titels in de spotlights, wel vanuit inbegrepen bij Prime. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:55:
[...]
Inderdaad, op CCGTV werkt ie niet vanuit titels in de spotlights, wel vanuit inbegrepen bij Prime. _/-\o_
Ik heb net even getest met een Shield, en die laat precies hetzelfde gedrag zien. Het zit dus werkelijk bij Prime Video zelf en niet specifiek in één apparaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik heb nu een Mi Box S. En zit er aan te denken om deze te vervangen voor een Chromecast Google TV.
Ik lees hier 2 verschillende berichten. De ene is blij dat ie ie is overgestapt. De andere zegt dat nog niet alles goed genoeg werkt.

Ik denk dat ie iets sneller door de menu's loopt, dat ie langer ondersteuning krijgt en dat hij zodra ie in Nederland beschikbaar is meer bruikbare functies zal krijgen.

Ik heb m'n Mi Box S via HDMI op m'n tv aangesloten en vanaf m'n tv met een optische kabel aan m'n soundbar aangesloten.
Maar het geluid is niet sync. Met de Mi Box S kan je dat niet syncen.
Kan dat met de Chromecast wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kitser schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:18:
Ik heb nu een Mi Box S. En zit er aan te denken om deze te vervangen voor een Chromecast Google TV.
Ik lees hier 2 verschillende berichten. De ene is blij dat ie ie is overgestapt. De andere zegt dat nog niet alles goed genoeg werkt.

Ik denk dat ie iets sneller door de menu's loopt, dat ie langer ondersteuning krijgt en dat hij zodra ie in Nederland beschikbaar is meer bruikbare functies zal krijgen.

Ik heb m'n Mi Box S via HDMI op m'n tv aangesloten en vanaf m'n tv met een optische kabel aan m'n soundbar aangesloten.
Maar het geluid is niet sync. Met de Mi Box S kan je dat niet syncen.
Kan dat met de Chromecast wel?
Om met het laatste te beginnen, ik zie de mogelijkheid niet staan binnen de CCGTV instellingen.

Is het geluid via de TV luidsprekers ook uit sync vanaf de Mi Box, dus zonder dat het geluid wordt uitgestuurd via TV optical out? Ik vraag dit omdat je natuurlijk niet met hetzelfde wil komen zitten bij een overstap naar de CCGTV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fata
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 18:20
Weten jullie wellicht of deze hub ook zal werken op de CCGTV?

https://www.coolblue.nl/p...port-kabel-converter.html

İk weet het. Heel duur maar ik kan het goedkoop overnemen van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:47
fata schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:23:
Weten jullie wellicht of deze hub ook zal werken op de CCGTV?

https://www.coolblue.nl/p...port-kabel-converter.html

İk weet het. Heel duur maar ik kan het goedkoop overnemen van iemand.
hangt ervan af wat je wil bereiken, als je een externe HDD aan wil sluiten dan wel, een netwerk kabel aansluiten kan niet

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
hardware-lover schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:16:
[...]

Om met het laatste te beginnen, ik zie de mogelijkheid niet staan binnen de CCGTV instellingen.

Is het geluid via de TV luidsprekers ook uit sync vanaf de Mi Box, dus zonder dat het geluid wordt uitgestuurd via TV optical out? Ik vraag dit omdat je natuurlijk niet met hetzelfde wil komen zitten bij een overstap naar de CCGTV.
Heb het ff getest. Dan gaat wel beter inderdaad.

Het had mooi geweest als je dat je het kon syncen .
Als dat met de Chromecast Google TV wel kon was dat een extra excuus geweest om die m'n Mi Box S te vervangen 🙃🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Weet iemand waarom op de nest hubs de spotifypagina die laat zien wat je afspeelt na een tijdje (5-10min) van het scherm gaat en je weer foto's te zien krijgt? Is dit aan te passen zodat ie gewoon blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kitser schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:28:
[...]
Heb het ff getest. Dan gaat wel beter inderdaad.

Het had mooi geweest als je dat je het kon syncen .
Als dat met de Chromecast Google TV wel kon was dat een extra excuus geweest om die m'n Mi Box S te vervangen 🙃🙃
Dan lijkt het dus eerder te zitten tussen je TV en Soundbar. Heb je daar ook geen instelling beschikbaar voor audio sync?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
hardware-lover schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:29:
[...]

Dan lijkt het dus eerder te zitten tussen je TV en Soundbar. Heb je daar ook geen instelling beschikbaar voor audio sync?
Nee helaas. Is al een wat oudere tv en een simpele soundbar.
M'n KPN kastje heeft wel zo'n functie. Had mooi geweest als ik het ook met de Chromecast of Mi Box zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:14
Kitser schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:41:
[...]

Nee helaas. Is al een wat oudere tv en een simpele soundbar.
M'n KPN kastje heeft wel zo'n functie. Had mooi geweest als ik het ook met de Chromecast of Mi Box zou kunnen doen.
Er zijn apps die dat wel kunnen. Sowieso kan het in Kodi. Maar daar heb je voor de standaard apps natuurlijk niet wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Nuevocasa schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:15:
[...]

Er zijn apps die dat wel kunnen. Sowieso kan het in Kodi. Maar daar heb je voor de standaard apps natuurlijk niet wat aan.
Heb je een tip? Of gebruik je het zelf niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:50
Kitser schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:28:
[...]

Heb je een tip? Of gebruik je het zelf niet?
Webbie Player in Kodi werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
JdJtA schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:04:
[...]

Webbie Player in Kodi werkt erg goed.
Ik bedoelde eigenlijk in Android zelf. Netflix, YouTube, Videoland. Dus buiten Kodi om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
Kitser schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:06:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk in Android zelf. Netflix, YouTube, Videoland. Dus buiten Kodi om.
Sorry, ik dacht dat het ging om het kijken van KPN op de CCwGTV maar lees nu dat het gaat om de audiovertraging. Mijn fout 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egscholten
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
Je kunt dit ook instellen via de Google Home app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAXOjoRsL6iQQhlIvBWDtA4pj9o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OgfLwNfmrYUPSrUuVJi6xDGz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dc4Q5qE4EvfC9vxy5m3N9znbpdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AWFL407sx0LQ1jAv1HhtUAO8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Met m'n Xiaomi Mi Box S heb ik een proAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yG5Ei6CXlhlGiuYdG6hKYNFONCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xPN1mqfDcKizA9c9ytVvHHR.jpg?f=fotoalbum_largebleem met livestreams op YouTube. Dan krijg ik dit beeld. Zowel via de app op de Mi Box als wanneer ik het cast naar de Mi Box.
Hebben jullie al livestreams geprobeerd op de Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kitser schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:21:
Met m'n Xiaomi Mi Box S heb ik een probleem met livestreams op YouTube. Dan krijg ik dit beeld. Zowel via de app op de Mi Box als wanneer ik het cast naar de Mi Box.
Hebben jullie al livestreams geprobeerd op de Chromecast?
Net getest met de CCGTV en ook maar meteen met een Mi Box S. Met beiden geen enkel probleem met de op dit moment lopende liversteams die ik heb geprobeerd. Ik heb daarvoor getest met de origineel geïnstalleerde YT app, niet met een alternatief.

Is je HDMI kabel wel in orde?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
hardware-lover schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:33:
[...]

Net getest met de CCGTV en ook maar meteen met een Mi Box S. Met beiden geen enkel probleem met de op dit moment lopende liversteams die ik heb geprobeerd. Ik heb daarvoor getest met de origineel geïnstalleerde YT app, niet met een alternatief.

Is je HDMI kabel wel in orde?
Oh raar zeg. Er is nu een Home Assistant stream bezig. Kan je die eens testen?
YouTube: Home Assistant Release Party 2021.2

Ik gebruik ook de gewone YT app. Alles werkt goed. Maar met livestreams heb ik altijd dit.
Ik heb dat al meerdere keren gehad. Op allebei m'n Mi Boxen.
Dus lijkt me dat m'n kabel wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kitser schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:36:
[...]
Oh raar zeg. Er is nu een Home Assistant stream bezig. Kan je die eens testen?
YouTube: Home Assistant Release Party 2021.2

Ik gebruik ook de gewone YT app. Alles werkt goed. Maar met livestreams heb ik altijd dit.
Ik heb dat al meerdere keren gehad. Op allebei m'n Mi Boxen.
Dus lijkt me dat m'n kabel wel goed is.
Geprobeerd...

Gaf even beeld en daarna de storing zoals jij deze hebt. Na terugspoelen weer even beeld en opnieuw de verstoring. Met de CCGTV heb ik enkel geluid, helemaal geen beeld. Het lijkt iets in die stream te zijn, met andere Live streams zie ik dat niet terug.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
hardware-lover schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:53:
[...]

Geprobeerd...

Gaf even beeld en daarna de storing zoals jij deze hebt. Na terugspoelen weer even beeld en opnieuw de verstoring. Met de CCGTV heb ik enkel geluid, helemaal geen beeld. Het lijkt iets in die stream te zijn, met andere Live streams zie ik dat niet terug.
Ah oke. Thanks voor het testen 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

Daan2020 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:36:
Weet iemand waarom op de nest hubs de spotifypagina die laat zien wat je afspeelt na een tijdje (5-10min) van het scherm gaat en je weer foto's te zien krijgt? Is dit aan te passen zodat ie gewoon blijft?
Is meer voor het Nest topic denk ik.

Maar hier blijft hij gewoon laten zien wat je afspeelt.
Zowel op de Hub als Hub Max.

Heb geen settings aangepast. En zover ik weet zijn die er ook niet.
Alleen als ik pauzeer. En dan lang in een meeting zit , dan valt hij terug naar photo mode.
Maar dan kan ik klikken op media en spotify (nog geen spraak commando gevonden).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
Kitser schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:54:
[...]

Ah oke. Thanks voor het testen 👍🏻
Mocht het niet aan de HDMI kabel liggen kan ook wel eens aan je HDMI poort liggen van je toestel deze poorten zijn zwakke onderdelen die gaan wel eens stuk of hebben een los contact op de printplaat.

Zelf bij zware HDMI stekkers de metalen uitvoeringen aan gewicht kunnen zelfs je HDMI poort molesteren.
Andere HDMI poort gebruiken om te controleren of het euvel zich ook daar op doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
J.E. Weinor schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:46:
[...]

Mocht het niet aan de HDMI kabel liggen kan ook wel eens aan je HDMI poort liggen van je toestel deze poorten zijn zwakke onderdelen die gaan wel eens stuk of hebben een los contact op de printplaat.

Zelf bij zware HDMI stekkers de metalen uitvoeringen aan gewicht kunnen zelfs je HDMI poort molesteren.
Andere HDMI poort gebruiken om te controleren of het euvel zich ook daar op doet.
Hierboven is bevestigd dat het aan deze livestream ligt. Hardware lover heeft nl hetzelfde probleem als ik met mijn 2 Mi Boxen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Kitser schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:50:
[...]

Hierboven is bevestigd dat het aan deze livestream ligt. Hardware lover heeft nl hetzelfde probleem als ik met mijn 2 Mi Boxen.
Oke duidelijk zie mijn advies maar als tip! mocht er andere problemen zijn met slechte verbindingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
Kreeg net een update op de Chromecast met Google TV na zelf controleren: QTS2.200918.033.7115981 met security patches van 5 december 2020. Net geïnstalleerd dus tot op heden nog weinig verschil gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
JdJtA schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:44:
Kreeg net een update op de Chromecast met Google TV na zelf controleren: QTS2.200918.033.7115981 met security patches van 5 december 2020. Net geïnstalleerd dus tot op heden nog weinig verschil gemerkt.
Ook de AB heeft hier meteen een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
JdJtA schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:44:
Ik controleer ook regelmatig op updates van apps en andere dingen op de chromecast (want ik ben zo iemand die graag dingen update) door de google play store op de chromecast te openen (inspreken ‘open google play store” ) en naar “apps beheren” te gaan. Zo ontdek ik regelmatig dat er updates zijn die ik niet op een andere manier binnen krijg.

Edit; net na de update die hierboven gemeld is gecheckt en in de play store staat bij mij dat er een update is voor Android System Webv.. en voor Google TV

Die laatste is dan wel weer bijzonder want volgens het hoofdmenu van de chromecast heb ik de laatste versie. Hier in huis willen ze NU graag iets zien dus die updates doe ik later.

[ Voor 19% gewijzigd door Mesmer_ op 05-02-2021 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mesmer_ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:27:
[...]

Hier in huis willen ze NU graag iets zien dus die updates doe ik later.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mesmer_ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:27:
Edit; net na de update die hierboven gemeld is gecheckt en in de play store staat bij mij dat er een update is voor Android System Webv.. en voor Google TV

Die laatste is dan wel weer bijzonder want volgens het hoofdmenu van de chromecast heb ik de laatste versie.
Ik kreeg de update zo door de hoofdmenu van de CCGTV te checken. En ook die van de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Verwijderd schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:26:
[...]

Ik kreeg de update zo door de hoofdmenu van de CCGTV te checken. En ook die van de afstandsbediening.
Ja ik ook. En die updates heb ik gisteren ook gedaan. Daarna heb ik de Google Play store op de Chromecast geopend (zeg ‘ Open Google Play Store > in de play store rechtsboven op je plaatje klikken > apps beheren > updates (oid) ) en daar staat nog steeds een update voor Google TV klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mesmer_ schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:07:
[...]

Ja ik ook. En die updates heb ik gisteren ook gedaan. Daarna heb ik de Google Play store op de Chromecast geopend (zeg ‘ Open Google Play Store > in de play store rechtsboven op je plaatje klikken > apps beheren > updates (oid) ) en daar staat nog steeds een update voor Google TV klaar.
O zo. Het kwam op mij over alsof je CCGTV gezegd had dat er geen update was en dat je het uiteindelijk in de Playstore bent gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th0ckx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-07 20:13
ff een vraagje. Welke Ugreen heb je precies?
en is deze te gebruiken met de standaard lader? Ik wil ethernet, usb schijf en toetsenboard aansluiten. Raad je die van jou dan aan?

alvast bedankt!
Tia Dalma schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:23:
Hij is binnen, en draait als een zonnetje. Makkelijk te installeren, via Google Home gedaan. Maar omdat dat nieuw voor me was, even prutsen met aanmaken van een 'huis'. Even kijken wat ik nu allemaal aan privacy weggeef en weer terug kan 'knijpen'.

Geen probleem met de NPO app trouwens. Loopt allemaal gewoon prima.
EDIT: ik bedenk me nu net weer dat er een systeemupdate van de GCCTV draaide terwijl ik zat te prutsen met Google Home. Benieuwd of dat (een deel van) de issues heeft aangepakt waar jullie eerder tegen aan liepen?

Ethernet werkt als een zonnetje via de UGREEN hub, hoesje van Sikai via Ali kwam al een dag eerder en is inderdaad geen overbodige luxe. Geluid/atmos etc is hier geen issue want oude tv op alleen zijn eigen speakers in de slaapkamer.

Nu nog even uitzoeken hoe ik rechtstreeks en goed mkv's en andere films vanaf de synology NAS kan streamen. Voor de tv beneden trouwens ook nodig want de Mede8er medioplayer decodeert lang niet alles meer, en krijgt geen updates of opvolgers meer. Nu wel sinds een tijdje een slimme Android tv dus kijken wat die over kan nemen. (Ik ben al lezende op andere topics hier).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
th0ckx schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:33:
en is deze te gebruiken met de standaard lader? Ik wil ethernet, usb schijf en toetsenboard aansluiten. Raad je die van jou dan aan?

alvast bedankt!

[...]
USB schijf en ethernet werken op deze met de standaard lader:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lisa1994
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-04 17:38
Vraagje!

Hoe kan ik Disney plus op full screen kijken? Het beeld is niet volledig scherm vullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De zoom-functie van je tv gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lisa1994 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:12:
Vraagje!

Hoe kan ik Disney plus op full screen kijken? Het beeld is niet volledig scherm vullend.
Zijn zeker oude films en series die niet schermvullend zijn maar zwarte balken hebben? Ik vrees dat je enige optie je tv eigenschappen aan te spreken ipv die van de CCGTV. Enkele voorbeelden van mijn tv: Auto-fill, Auto-zoom, Superzoom, Filmformaat 16:9, Breedbeeld, niet geschaald. Hoe je dat vind verschilt per tv, kijk ff op je afstandsbedieningof je een schermpje ziet met pijlen die naar links en rechts wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:21:
De zoom-functie van je tv gebruiken.
Kort en krachtig. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RickvdT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:07
Deze HUB werkt hier perfect met de originele lader. Moet er wel bij zeggen dat alleen de ethernet kabel en een Micro-SD aangesloten zijn. Qua prijs en opties een aanrader.

https://www.amazon.de/Tra...artenleser/dp/B08CDJM4P3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RickvdT schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:29:
Deze HUB werkt hier perfect met de originele lader. Moet er wel bij zeggen dat alleen de ethernet kabel en een Micro-SD aangesloten zijn. Qua prijs en opties een aanrader.

https://www.amazon.de/Tra...artenleser/dp/B08CDJM4P3/
Prima tip (y)

Via .DE keurig geprijsd met zijn ~€20,-. Via .NL is het heel andere koek en kost deze je op dit moment via exact dezelfde aanbieder ~€44,- ; https://www.amazon.nl/gp/product/B08CDJM4P3

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:13
Ik gebruik een LG 55BX TV met CCGTV.
Ondanks dat het LG menu voor universal remotes een fout gaf werkt de LG remote met CCGTV.
Voor mijn kinderen is die grote iets robuster :)

Probleem:
Als ik mijn TV aanzet dan slaapt de CCGTV. Ondanks dat de LG remote werkt krijg ik de CCGTV niet wakker. Als ik de CCGTV remote pak reageert hij wel met 1 druk op de knop. Weet iemand hoe ik dit met de LG remote moet fixen / instellen?

Of weet iemand hoe ik de slaap stand uitzet? Ik heb de energie besparing stand al op nooit gezet echter lijkt het beeld van de CCGTV na verloop van tijd toch op zwart te gaan.

Of is er een wake on HDMI :) functie die ik kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:33:
Of weet iemand hoe ik de slaap stand uitzet? Ik heb de energie besparing stand al op nooit gezet echter lijkt het beeld van de CCGTV na verloop van tijd toch op zwart te gaan.
Vond dit via google, wel op eigen risico natuurlijk: Go to system>about>tap android build 10 times. This enables dev mode. Then system>dev options>enable stay awake.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2021 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-08 09:23
Sinds ik mijn nieuwe Chromecast Google TV gebruikt hoor ik af en toe een kraak in het geluid alsof mijn luidspreker het volume niet aan kan. Gebruik ik Spotify connect direct op mijn Sonos heb ik er geen last van. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Vandaag 2 Chromecasts met Google TV van Fnac ontvangen.
Helaas heb ik er 1 die alleen een G Logo in beeld geeft en daarna niks meer.
Heb even gezocht hoe ik hem moet resetten. Dat doe je door de reset button ingedrukt te houden totdat het LED-je geel gaat knipperen.
Dat gebeurt bij deze helaas niet. Het LED-je blijft wit branden zonder te knipperen.
Dus ik denk dat ik deze gebricked is 😒

Of hebben jullie nog een geniaal idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th0ckx
Kitser schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:56:
Vandaag 2 Chromecasts met Google TV van Fnac ontvangen.
Helaas heb ik er 1 die alleen een G Logo in beeld geeft en daarna niks meer.
Heb even gezocht hoe ik hem moet resetten. Dat doe je door de reset button ingedrukt te houden totdat het LED-je geel gaat knipperen.
Dat gebeurt bij deze helaas niet. Het LED-je blijft wit branden zonder te knipperen.
Dus ik denk dat ik deze gebricked is 😒

Of hebben jullie nog een geniaal idee?
heb je toevallig al iets van een usb hub aangesloten? Probleem had ik namelijk gisteren bij een reset.
Door gebruik te maken van originele lader zonder iets ertussen deed ie het weer...

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:06
dimmak schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:24:
Sinds ik mijn nieuwe Chromecast Google TV gebruikt hoor ik af en toe een kraak in het geluid alsof mijn luidspreker het volume niet aan kan. Gebruik ik Spotify connect direct op mijn Sonos heb ik er geen last van. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik heb iets vergelijkbaars denk ik.

Na een tijdje kijken via de Ziggo Go app op de Chromecast Google TV hoor ik soms na een tijdje tikken/spetters in het geluid. Het rare is dat het stopt als ik de TV (een Philips 55OLED803) kort omschakel naar standaard TV, als ik dan weer terug schakel naar de Chromecast is het geluid direct weer goed.

Ik heb 't alleen nog maar gehoord als ik via de Ziggo Go app kijk, niet bij Netflix of Amazon Prime. De Ziggo Go stoppen en herstarten lost 't niet op, het geluid blijft dan spetteren. Omdat even omschakelen naar standaard TV het wel oplost denk ik dat in mijn geval niet aan de Chromecast ligt maar aan de TV.

Ik kan de genoemde apps ook direct op de TV gebruiken maar omdat de bediening met de afstandsbediening op de Chromecast veel sneller is dan op de TV gebruik ik de Chromecast.

• J.E. Weinor
Grumsel schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:55:
[...]

Ik heb iets vergelijkbaars denk ik.

Na een tijdje kijken via de Ziggo Go app op de Chromecast Google TV hoor ik soms tikken/spetters in het geluid. Het rare is dat het stopt als ik de TV (een Philips 55OLED803) kort omschakel naar standaard TV, als ik dan weer terug schakel naar de Chromecast is het geluid direct weer goed.

Ik heb 't alleen nog maar gehoord als ik via de Ziggo Go app kijk, niet bij Netflix of Amazon Prime. De Ziggo Go stoppen en herstarten lost 't niet op, het geluid blijft dan spetteren. Omdat even omschakelen naar standaard TV het wel oplost denk ik dat in mijn geval niet aan de Chromecast ligt maar aan de TV.

Ik kan de genoemde apps ook direct op de TV gebruiken maar omdat de bediening met de afstandsbediening op de Chromecast veel sneller is dan op de TV gebruik ik de Chromecast.
Je zou het op een andere HDMI poort van je Philips toestel kunnen uit proberen of het probleem zich ook daar voor doet en evt in je instellingen van je toestel waar je Chromecast aansluiting hdmi aansluiting zit.
Chromecast resetten als optie ook een mogelijkheid gewoon even alles uitproberen.

HDMI poorten zijn op zich zwakke schakels het omschakelen wat je toestel doet naar gelang er op de HDMI poort is aangesloten wil wel eens problemen opleveren maar daar heeft elk toestel wel eens last van
Ik heb zelf de Philips 903 maar soms is de schakeling van de aangesloten bron gaf in mijn geval de receiver ook wel eens dat de schakeling niet goed pakt ik heb zelf andere HDMI 2.1 kabels geprobeerd en het euvel heeft zich niet meer voorgedaan wil niet zeggen dat het probleem met de Chromecast oplost het kan aan de kabel liggen?

Dit heeft vaak te maken met het verschil in traagheid met de ingebouwde Soc in je toestel die zijn niet al te snel in je iandroid tv daar hebben ander merken ook last van en het aantal standaard geïnstalleerde apps en software hoe meer apps je installeert hoe trager alles loopt, ik zelf heb de standaard apps meuk verwijdert op mijn toestel die ik niet gebruik en draait een stuk soepeler.

[ Voor 13% gewijzigd door J.E. Weinor op 11-02-2021 13:01 ]

• Kitser
th0ckx schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:16:
[...]

heb je toevallig al iets van een usb hub aangesloten? Probleem had ik namelijk gisteren bij een reset.
Door gebruik te maken van originele lader zonder iets ertussen deed ie het weer...
Nee, helaas kwam hij zou uit de doos. Gewoon met de originele power supply.
Heb hem maar aangemeld bij Fnac. Ik kan hem terug sturen.
Dat was overigens niet erg makkelijk met iemand die, laat ik het netjes zeggen, gebrekkig Engels spreekt 😉🙈
Maar het is gelukt en ik heb een retour label na bijna een uur aan de telefoon gezeten te hebben.

Verwijderd

Kitser schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Dat was overigens niet erg makkelijk met iemand die, laat ik het netjes zeggen, gebrekkig Engels spreekt 😉🙈
Maar het is gelukt en ik heb een retour label na bijna een uur aan de telefoon gezeten te hebben.
Nou, ik heb de shopreviews gelezen van FNAC en daar wachten diverse mensen nog steeds op hun retourlabels. Dus jij bent echt wel stap verder dan zij. d:)b

• th0ckx
Kitser schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Jammer dat wordt dan terugsturen helaas. Neem aan dat je wel al geprobeerd hebt om andere lader en tv te gebruiken?

• Kitser
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:41:
[...]

Nou, ik heb de shopreviews gelezen van FNAC en daar wachten diverse mensen nog steeds op hun retourlabels. Dus jij bent echt wel stap verder dan zij. d:)b
Heb wel verschillende keren met m'n hoofd tegen de muur staan bonken wanneer ik het verhaal nog een keer moest vertellen of wanneer de medewerker gewoon Frans begon te spreken 🤣

Maar ben blij dat ik uiteindelijk iemand aan de telefoon kreeg die én Engels sprak én begreep wat er aan de hand was.
th0ckx schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:59:
[...]

Jammer dat wordt dan terugsturen helaas. Neem aan dat je wel al geprobeerd hebt om andere lader en tv te gebruiken?
Dat heb ik zeker geprobeerd. Had er 2 besteld, dus kon de power supply van de andere (die het overigens prima doet) even testen.
Helaas hetzelfde resultaat. Ook op een andere TV.

Heb hem inmiddels aangetekend verzonden.
Nu maar afwachten wat hoe het verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb sinds kort een google tv (in combinatie met een LG Oled tv) en merk dat het verbruik van de TV fors is gestegen sinds de google tv gebruikt wordt. Verbruik ligt nu rond de 130 a 140 watt ten opzichte van 90 tot 100 watt per uur daarvoor. Meerdere mensen dit opgevallen? Paar watt kan ik me nog voorstellen (net zoals bij de chromecast), maar dat het verbruik van mijn tv met 30 tot 40% stijgt is toch wel vreemd. En ik heb het bij diverse apps gecheckt (netflix, nlziet, prime via tv versus via google tv)

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
mrme12345 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:39:
Ik heb sinds kort een google tv (in combinatie met een LG Oled tv) en merk dat het verbruik van de TV fors is gestegen sinds de google tv gebruikt wordt. Verbruik ligt nu rond de 130 a 140 watt ten opzichte van 90 tot 100 watt per uur daarvoor. Meerdere mensen dit opgevallen? Paar watt kan ik me nog voorstellen (net zoals bij de chromecast), maar dat het verbruik van mijn tv met 30 tot 40% stijgt is toch wel vreemd. En ik heb het bij diverse apps gecheckt (netflix, nlziet, prime via tv versus via google tv)
Ik heb mijn Hopi meter even aan mijn 65CX gehangen en het verbruik met en zonder GoogleTV is exact gelijk.
Misschien dat jouw TV overschakelt naar HDR of andere weergave met feller beeld?

[ Voor 5% gewijzigd door remmuz op 12-02-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
remmuz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:05:
[...]

Ik heb mijn Hopi meter even aan mijn 65CX gehangen en het verbruik met en zonder GoogleTV is exact gelijk.
Misschien dat jouw TV overschakelt naar HDR of andere weergave met feller beeld?
Dan zal het wel iets met mijn instellingen te maken hebben. Ik heb een GX LG Oled. Heb jij enig idee welke instelling dat zou kunnen zijn?

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
mrme12345 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:47:
[...]

Dan zal het wel iets met mijn instellingen te maken hebben. Ik heb een GX LG Oled. Heb jij enig idee welke instelling dat zou kunnen zijn?
Elke HDMI poort kan zijn eigen instellingen hebben, het zou zelfs zo kunnen zijn dat je b.v. op HDMI 2 een hoger verbruik meet dan op HDMI 3. Ik zou de instelling van b.v HDR weergave en 'OLED lampje" even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08 08:56
Eergister de Chromecast met Google TV binnen gekregen van fnac. Ging allemaal soepel en was snel binnen.

Nu het volgende: Ik heb kabels weggewerkt achter de tv, in de muur. Hier ligt ook een usb kabel met micro-usb aan de tv kant, van de oude chromecast. Ik heb een micro-usb naar usb-c adapter gekocht alleen geeft de chromecast aan dat je de chromecast niet via de tv moet aansluiten voor de stroom, terwijl hij gewoon in het stopcontact zit.

Weet iemand een micro-usb naar usb-c adapter die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 09-09 21:30
Gebruik je ook de oude adapter van de vorige chromecast? Grote kans dat deze te weinig vermogen heeft en de nieuwe chromecast daardoor dus gaat tegenstribbelen. Als je de originele adapter gebruikt is dat opgelost.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@SkylerNL ipv te puzzelen welke verloopje je moet hebben en of dat toereikend is (usb-c heeft hogere amerages volgens mij), kan je echt echt echt niet je kabel vervangen door de juiste bijgeleverde kabel? Bind ze aan elkaar en trek de oude rustig eruit en je bent klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th0ckx
Even een vraagje. Bij Netflix hoor ik met mijn bluetooth headset (Jabra elite 85H) regelmatig ( 1 keer per minuut gemiddeld) een kraak.. hebben hier meer mensen last van? Volgende dingen getest:
- Surround aan of uit
- Bij andere app zoals bijvoorbeeld NPO heb ik geen last
- Met andere koptelefoon met bluetooth heb ik er geen last van..
- Met Windows machine heb ik er ook geen last van.

Dus lijkt iets van combinatie van Chromecast met bepaalde koptelefoon met Netflix app.. Misschien heeft nog iemand een goeie tip?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

th0ckx schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:11:
Even een vraagje. Bij Netflix hoor ik met mijn bluetooth headset (Jabra elite 85H) regelmatig ( 1 keer per minuut gemiddeld) een kraak.. hebben hier meer mensen last van? Volgende dingen getest:
- Surround aan of uit
- Bij andere app zoals bijvoorbeeld NPO heb ik geen last
- Met andere koptelefoon met bluetooth heb ik er geen last van..
- Met Windows machine heb ik er ook geen last van.

Dus lijkt iets van combinatie van Chromecast met bepaalde koptelefoon met Netflix app.. Misschien heeft nog iemand een goeie tip?

Alvast bedankt!

Dus is iets
Je reactie lijkt niet af? Maar ik heb hier wel wat reacties gelezen mbt kraak en knetter geluiden. Dus je bent zeker weten niet de enige. kraak?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th0ckx
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:04:
[...]

Je reactie lijkt niet af? Maar ik heb hier wel wat reacties gelezen mbt kraak en knetter geluiden. Dus je bent zeker weten niet de enige. kraak?
Laatste zin had er niet moeten staan ;-) dank iig voor reactie. Lijkt dus nog niet echt een oplossing voor. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik zwarte achtegrond met witte letters op Netflix icm CCGTV? Uiteraard ingesteld op CCGTV en op Netflix.com zelf maar Netflix lijkt die instelling te negeren.

Prime neemt wel de ondertiteling instelling van CCGTV netjes over. Lijkt dus aan Netflix app zelf te liggen die een beetje eigenwijs is?

Iemand die toch nog een manier weet wat ik gemist hebt? Netflix app zelf heeft geen ondertitelinstelmogelijkheden.

NB. ik ga nog contact proberen op te nemen met Netflix zelf. Denk dat dat pas maandag op zijn vroegst kan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2021 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:27:
Hoe krijg ik zwarte achtegrond met witte letters op Netflix icm CCGTV? Uiteraard ingesteld op CCGTV en op Netflix.com zelf maar Netflix lijkt die instelling te negeren.

[knip]
De instellingen op de Netflix website zijn niet altijd direct merkbaar, soms kan dat even duren. Het is echter normaal gesproken wel de plek om ze per aangemaakt profiel te wijzigen. Misschien eens uit- en weer inloggen binnen de CCGTV app?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:18:
[...]

De instellingen op de Netflix website zijn niet altijd direct merkbaar, soms kan dat even duren. Het is echter normaal gesproken wel de plek om ze per aangemaakt profiel te wijzigen. Misschien eens uit- en weer inloggen binnen de CCGTV app?
Op de computer zijn ze wel direct merkbaar, niet tijdens film kijken hoor. Ik moet de film dan wel herstarten.

Echter heb ik je laatste suggestie (Netflix afmelden en opnieuw inloggen op de CCGTV) geprobeerd en dat was de oplossing. d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigidag
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-03 17:03
Bij de normale Chromecast kun het apparaat ook bedienen via de Google home app op iedere telefoon in het netwerk (vaak te zien in het pull down menu waar je dan vorige/pauze/volgende hebt staan). Met de Chromecast Google tv is dat bij mij niet het geval. Ligt dat aan de Chromecast of is dat ergens een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:21

renedepe

wheeeeelp!!!

Ik merk iets vreemds op in de combinatie van de nieuwe chromecast met Google tv en de Netflix app. Als ik iets kijk via bijvoorbeeld Disney+ of YouTube, dan is dit netjes zichtbaar in de Google Home app en kan ik dit bedienden en dergelijk. Als ik echter via de Netflix app iets kijk, dan staat er in de Google Home app dat er niets wordt afgespeeld.

Ik heb de laatste systeem update geïnstalleerd en de Netflix app al eens verwijderd, maar dit maakte geen verschil. Is dit gedrag bij meer mensen te zien of is het specifiek in mijn installatie?

Het is natuurlijk niet verschrikkelijk, maar ik gebruik de status ook in mijn Home Assistant voor automations. Bij Netflix is de status dan echter ‘unknown’ dus daar kan ik niks mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxFgTMPACwqo9liy7q_oH2QtNhA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1T93YRZVTeAbWBUEpQfZytPI.jpg?f=fotoalbum_large

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renedepe schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:21:
Ik merk iets vreemds op in de combinatie van de nieuwe chromecast met Google tv en de Netflix app. Als ik iets kijk via bijvoorbeeld Disney+ of YouTube, dan is dit netjes zichtbaar in de Google Home app en kan ik dit bedienden en dergelijk. Als ik echter via de Netflix app iets kijk, dan staat er in de Google Home app dat er niets wordt afgespeeld.

Ik heb de laatste systeem update geïnstalleerd en de Netflix app al eens verwijderd, maar dit maakte geen verschil. Is dit gedrag bij meer mensen te zien of is het specifiek in mijn installatie?

Het is natuurlijk niet verschrikkelijk, maar ik gebruik de status ook in mijn Home Assistant voor automations. Bij Netflix is de status dan echter ‘unknown’ dus daar kan ik niks mee.
Als ik Netflix opstart via de Google Home stick dan is er via Google Home te zien dat > "Google TV - Wordt nu afgespeeld" < wordt weergegeven. I.c.m. de app Android TV Remote Control is het e.e.a. dan ook te bedienen, dat kan ik niet binnen Google Home, daar enkel het volume.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
gigidag schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:36:
Bij de normale Chromecast kun het apparaat ook bedienen via de Google home app op iedere telefoon in het netwerk (vaak te zien in het pull down menu waar je dan vorige/pauze/volgende hebt staan). Met de Chromecast Google tv is dat bij mij niet het geval. Ligt dat aan de Chromecast of is dat ergens een instelling?
Ik merkte dat gisteren ook, dat werkte in het verleden wel goed. Lijkt wel of zie iets 'gesloopt' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gigidag schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:36:
Misschien niet direct de oplossing die wordt gezocht, maar probeer het eens via deze app: https://play.google.com/s...oid.tv.remote&hl=nl&gl=US << voor Android vanzelfsprekend

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

hardware-lover schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:02:
[...]

Als ik Netflix opstart via de Google Home stick dan is er via Google Home te zien dat > "Google TV - Wordt nu afgespeeld" < wordt weergegeven. I.c.m. de app Android TV Remote Control is het e.e.a. dan ook te bedienen, dat kan ik niet binnen Google Home, daar enkel het volume.
Ik kan via Google Home wel gewoon zien en bedienen bij bijvoorbeeld Disney+:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CnvX1e3T63WFa3HEb5WbkTUOLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahMtt2uY236TiFAxlB3ShEvo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renedepe schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:31:
[...]
Ik kan via Google Home wel gewoon zien en bedienen bij bijvoorbeeld Disney+
Ik beperkte mijn reactie enkel tot Netflix, daarmee krijg jij toch helemaal niets aan activiteit te zien zei je?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

hardware-lover schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:42:
[...]

Ik beperkte mijn reactie enkel tot Netflix, daarmee krijg jij toch helemaal niets aan activiteit te zien zei je?
Inderdaad. Als ik via Netflix afspeel dan zie ik het beeld van mijn eerste screenshot. Ik snap er niets van waardoor dat nu komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renedepe schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:53:
[...]
Inderdaad. Als ik via Netflix afspeel dan zie ik het beeld van mijn eerste screenshot. Ik snap er niets van waardoor dat nu komt.
Ik heb even een Android TV apparaat aangeslingerd, en daarop is het gedrag exact hetzelfde. Per streaming app kunnen er verschillen zijn in wat er bediend kan worden, dit ligt puur aan welke gebruikte app. Het is dus niet enkel Google TV gerelateerd zo te zien. Er zijn ook nog andere apps waarbij er niets te bedienen valt, behalve het volume, via gebruik van Google Home bedoel ik. Via de Google Remote app gaat dit wel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

hardware-lover schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:21:
[...]

Ik heb even een Android TV apparaat aangeslingerd, en daarop is het gedrag exact hetzelfde. Per streaming app kunnen er verschillen zijn in wat er bediend kan worden, dit ligt puur aan welke gebruikte app. Het is dus niet enkel Google TV gerelateerd zo te zien. Er zijn ook nog andere apps waarbij er niets te bedienen valt, behalve het volume, via gebruik van Google Home bedoel ik. Via de Google Remote app gaat dit wel.
Dank voor het kijken! Maar ter dubbel check: bij jou staat er dus ook “Er wordt niets afgespeeld” terwijl Netflix aan het afspelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renedepe schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:37:
[...]
Dank voor het kijken! Maar ter dubbel check: bij jou staat er dus ook “Er wordt niets afgespeeld” terwijl Netflix aan het afspelen is?
Dat schreef ik niet; hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hesmink
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-09-2023
Is het ook mogelijk om de Discovery+ app te installeren op de Google TV? Hij is voor mij niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Hesmink schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:31:
Is het ook mogelijk om de Discovery+ app te installeren op de Google TV? Hij is voor mij niet te vinden.
Ja hoor. Misschien kun je hem vinden onder dplay? Zo heette hij voorheen. Hier heb ik hem iig geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hesmink
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-09-2023
Nuevocasa schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:36:
[...]

Ja hoor. Misschien kun je hem vinden onder dplay? Zo heette hij voorheen. Hier heb ik hem iig geïnstalleerd.
Dank, het is gelukt via de PC. Via de Google tv kon ik hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Laatst online: 10-09 16:09
Wellicht hebben jullie een andere ervaring of een idee, ik probeer dus om Netflix te streamen via de Chrome browser op een MacBook en zie het Chromecast icoontje gewoon niet.
Dat is gek want via dezelfde browser YouTube streamen is geen probleem.
Ideeën?

Het is inmiddels gelukt, de beeldkwaliteit is wel minder dan met het kijken via de afstandsbediening of het aansturen via de iPhone.
Daarnaast stopt het streamen als ik de laptop dichtklap, wel wat onhandig dus.

Maar iets anders, de hier aangeraden cover voor de afstandsbediening bevalt inmiddels echt uitstekend.

[ Voor 39% gewijzigd door Pindasaus op 16-02-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pindasaus schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:13:
Wellicht hebben jullie een andere ervaring of een idee, ik probeer dus om Netflix te streamen via de Chrome browser op een MacBook en zie het Chromecast icoontje gewoon niet.
Dat is gek want via dezelfde browser YouTube streamen is geen probleem.
Ideeën?

Het is inmiddels gelukt, de beeldkwaliteit is wel minder dan met het kijken via de afstandsbediening of het aansturen via de iPhone.
Daarnaast stopt het streamen als ik de laptop dichtklap, wel wat onhandig dus.

Maar iets anders, de hier aangeraden cover voor de afstandsbediening bevalt inmiddels echt uitstekend.
Is best bekend feit dat Chrome lagere kwaliteit laat zien dan de apps zelf kunnen weergeven. Hier wat leesvoer: https://www.onemorething....en-google-chrome-netflix/

Heb je het trouwens over deze cover: baco101 in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2" ?

of deze: Verwijderd in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
...

[ Voor 98% gewijzigd door Mesmer_ op 16-02-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Laatst online: 10-09 16:09
Die link wbt Chrome ga ik even lezen, bedankt.

De cover die ik heb is die uit de eerste link, via dezelfde aanbieder van Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pindasaus schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:20:
[...]
Die link wbt Chrome ga ik even lezen, bedankt.

De cover die ik heb is die uit de eerste link, via dezelfde aanbieder van Aliexpress.
Heb hem nu ook besteld voor mijzelf alhoewel ik niet zo happig ben op siliconen hoesjes wil ik hem toch wel een kans geven. oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:32:
[...]

Heb hem nu ook besteld voor mijzelf alhoewel ik niet zo happig ben op siliconen hoesjes wil ik hem toch wel een kans geven. oOo
Is echt een perfect ding. Zit er bij mij al weer een tijdje naar volle tevredenheid om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Kun je de Google TV versie met SSH benaderen? Ik wil er Kodi op installeren maar ben gewend om handmatig in config-files te klooien.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Wokschotel schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:09:
Kun je de Google TV versie met SSH benaderen? Ik wil er Kodi op installeren maar ben gewend om handmatig in config-files te klooien.
SSH zal niet gaan maar je kan wel bijvoorbeeld FX File Explorer op je Chromecast zetten en hierop "Web Access" activeren. Vervolgens kan je gewoon een browser je Kodi configs aanpassen. Zo heb ik dat ook met mijn Chromecasts gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Laatst online: 29-08 09:23
Wokschotel schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:09:
Met Solid Explorer (en vast wel meer apps) kun je een ftp server opzetten en zodoende via FTP bij je bestanden op de Chromecast. Werkt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tia Dalma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-06 08:52
th0ckx schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:33:

alvast bedankt!

[...]
Sorry, late reactie. Blijkbaar heb ik de notificaties te strak afgesteld.
Ik heb deze gekocht: https://www.amazon.nl/gp/product/B07YFW2Q9X/

Alle randapparatuur die jij noemt, heb ik er (nog) niet aanhangen. Ik zocht vooral iets dat kwalitatief goed is, mijn ethernetsignaal goed doorgeeft en makkelijk weg te werken was achter een tv aan een wandbeugel. Werkt als een zonnetje, erg tevreden mee. Ook met de CC+GTV trouwens, werkt echt goed.

We gaan hier als het doorgaat over op glasvezel, en met de Ziggo gaat dan ook het bijbehorende verplichte tv pakket de deur uit ten gunste van NPO Plus. Alle vertrouwen in dat ik dan nog steeds boven tv kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Hi, ik woon in Spanje en heb hier mijn Chromecast tv gehaald. Ik heb een tv (K48DLT3F) van het merk TDsystems.
Nooit van gehoord, maar is erg populair hier. https://www.tdtienda.es/
Helaas staat dit merk (nog) niet in de lijst als afstandsbediening. Ik was gewend mijn oude Philips volledig met de ab van de cctv te bedienen.

TDsystems zegt dat hun systeem niet ondersteund wordt door google. Maar ik denk dat deze TV gewoon een whitelabel / rebrand tv is, maar ik kom er niet achter. Iemand een idee.
P.S. ik heb een stuk of 12 frequentie geprobeerd. Ook gegoogled etc.

Thx

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Pinin schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:19:
Hi, ik woon in Spanje en heb hier mijn Chromecast tv gehaald. Ik heb een tv (K48DLT3F) van het merk TDsystems.
Helaas staat dit merk (nog) niet in de lijst als afstandsbediening. Ik was gewend mijn oude Philips volledig met de ab van de cctv te bedienen.

TDsystems zegt dat hun systeem niet ondersteund wordt door google. Maar ik denk dat deze TV gewoon een whitelabel / rebrand tv is, maar ik kom er niet achter. Iemand een idee.

Thx
Even gekeken op de site ze hebben ook mooie sound bijzet tafeltjes nog niet eerder gezien ziet er goed uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKd473-_-ZnqAnkd6fniFUJ4A6A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NPRuVGtOFx7xzh7zesWAgffq.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door J.E. Weinor op 18-02-2021 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Pinin schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:19:

Thx
Is het niet gewoon een TP Vision rebrand? Is het een smart TV met android?

Ik denk de Philips en Sharp codes bij langs lopen succesvol kan zijn.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

emil_406 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Is het niet gewoon een TP Vision rebrand? Is het een smart TV met android?

Ik denk de Philips en Sharp codes bij langs lopen succesvol kan zijn.
Geen smart tv gelukkig. Ik heb een iets oudere. Ik zal deze merken eens nalopen

www.casarodriguillo.com

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:08
Ik heb thuis mijn tv aan de muur hangen, met hieraan een Google TV chromecast.
Deze wil ik graag van stroom voorzien van de usb poorten die de TV heeft zodat er geen kabel aan de TV bungelt en zodat de google TV uit gaat tijdens afsluiten van de TV.
De TV is uitgerust met 1x usb 3.0 en 1x usb 2.0.

Ik weet dat er minimaal 1,5A (bij 5v) geleverd wordt door de meegeleverde power supply.
Naar mijn idee zouden de twee usb poorten gecombineerd wellicht genoeg power kunnen leveren.

Iemand hier ervaring?

Ik dacht aan een combinatie van onderstaande kabeltjes/verloopjes.
2x usb naar 1 usb poort
https://nl.aliexpress.com...t.0.0.78153c00pMJC5h&mp=1

USB a naar USB C
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb er geen ervaring mee, maar als je de gok gaat nemen zou ik persoonlijk eerder naar dit soort kabels kijken:

Zonder extra verloopjes in 1:
https://www.ebay.nl/itm/254670693543

Of waar nog een een 'normale' usb-c kabel aan moet:
https://www.amazon.nl/dp/B009EAF0RU/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor wie het belangrijk mocht vinden; Apple TV now available on Chromecast with Google TV

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 18-02-2021 23:26 ]

Testing, one, two ...

• Nuevocasa
Had het bericht gelezen. Kan de app nog niet vinden in de Playstore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nuevocasa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:37:
[...]
Had het bericht gelezen. Kan de app nog niet vinden in de Playstore.
Ik heb deze er al op staan, via een link uit het artikel...

Edit; https://play.google.com/s...le.atve.androidtv.appletv << en dan je device selecteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80S2K9JPNUmumeDSJUf0BnagdAk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qOOiMcaIoO8dPdXFi2zXRJwe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door hardware-lover op 19-02-2021 00:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
hardware-lover schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:54:
[...]

Ik heb deze er al op staan, via een link uit het artikel...

Edit; https://play.google.com/s...le.atve.androidtv.appletv << en dan je device selecteren.
[Afbeelding]
Thnx, moet de link wel in de browser openen. Via de Playstore op m'n mobiel werkt dat niet.
Pagina: 1 ... 13 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)