Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nuevocasa schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:14:
[...]
Thnx, moet de link wel in de browser openen. Via de Playstore op m'n mobiel werkt dat niet.
Dat zou kunnen, ik heb idd de browser gebruikt.

Ben overigens benieuwd of deze ook weer zo beveiligd is als de versies voor de andere Android apparaten waarvoor ie inmiddels ook is uitgekomen (o.a. Sony, Fire TV...). Dus dat het met sideloaden helemaal niets gaat brengen op andere Android TV apparaten. We proberen dat later wel even ;)

Edit: zoals verwacht, nope....

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joneboon
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-06 16:29
Alle tech sites vergeten te informeren wat er mogelijk is kwa specs met Apple TV-app op Google TV. Misschien kan een van jullie me verder helpen, ondersteund de app op dit moment Dolby Vision? Dolby Atmos? Kan je de itunes film aankopen terug kijken in de app, of uitsluitend Apple-TV+ content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joneboon schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:38:
Alle tech sites vergeten te informeren wat er mogelijk is kwa specs met Apple TV-app op Google TV. Misschien kan een van jullie me verder helpen, ondersteund de app op dit moment Dolby Vision? Dolby Atmos? Kan je de itunes film aankopen terug kijken in de app, of uitsluitend Apple-TV+ content?
Kun je dat niet terugvinden in de Play Store app info?

V.w.b. DV en Atmos, dat wordt idd op diverse apparaten ondersteund, het zal vanzelfsprekend ook met de mogelijkheden van het apparaat zelf te maken hebben of dat wel of niet beschikbaar is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joneboon
hardware-lover schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:27:
[...]

Kun je dat niet terugvinden in de Play Store app info?

V.w.b. DV en Atmos, dat wordt idd op diverse apparaten ondersteund, het zal vanzelfsprekend ook met de mogelijkheden van het apparaat zelf te maken hebben of dat wel of niet beschikbaar is.
Dat zou je denken inderdaad, maar valt tegen. Ik heb een Xbox Series X, waar je ook de Apple-TV app op hebt. Maar deze ondersteunt alleen HDR10, ook al heeft de Xbox support voor Atmos en DV (Netflix en Disney+ maken er wel gebruik van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238992

hardware-lover schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:23:
[...]

Dat zou kunnen, ik heb idd de browser gebruikt.
Welke browser gebruik je?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 238992 op 20-02-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joneboon
Deze tech site heeft het wel getest en bevonden dat Dolby Vision en Dolby Atmos inderdaad werken via de Apple TV app: https://www.whathifi.com/...chromecast-with-google-tv

Goed nieuws dus! Mega bibliotheek erbij met de beste kwaliteit mogelijk via streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apple tv staat gewoon in de Playstore op de Chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Nu ook bij Expert te koop
https://www.expert.nl/goo...utm_campaign=linkgenerato

Ik hoop dat dit betekent dat Nederlandse apps waaronder de NPO app ook een update krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Mesmer_ schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:00:
Nu ook bij Expert te koop
https://www.expert.nl/goo...utm_campaign=linkgenerato

Ik hoop dat dit betekent dat Nederlandse apps waaronder de NPO app ook een update krijgen.
Dat was al een tijdje bekend, maar dat heb jij denk ik gemist omdat dat in een ander topic gepost is die ook in de topicwaarschuwing vermeld wordt. knoal in "Google Chromecast - Levertijden en prijzen"

@anderen: Prime heeft een eigen ondertitel-uiterlijk keuze binnen de app zelf, Netflix heeft een externe instelmogelijkheid op hun eigen website. Disney+ krijg ik niet voor elkaar de ondertitels te verkleinen EN een zwarte achtergrond te gebruiken. Heb gisteren the Mandolorian met gigantische ondertitels zitten kijken met transparante achtergrond. Heb op https://www.disneyplus.com/nl-nl/home gekeken en daar kan ik wel eea instellen maar dit heeft geen effect op de CCGTV, ook niet na een herstart. Pathe thuis zoek ik ook eenzelfde instelmogelijkheid. Zijn de apps nou nog niet "af" of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 22-02-2021 10:08 . Reden: mijn post bleek niet te kloppen, dus herschreven. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:14
Joarie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Voor mij persoonlijk zijn het er 5: Ziggo TV, KODI, Youtube (de versie zonder de reclames), Spotify en VLC.

Kudo's voor diegene die hier met de tip kwam om de reclame-loze versie van Youtube te sideloaden. Man wat een verademing en het is enorm fijn met 2 kleine kinderen die naar hartelust tussen filmpjes zappen. De bediening is zelfs voor hen intuitief met de kleine afstandsbediening.
Welke apk heb jij gebruikt als ik vragen mag? Ik schijn het niet te kunnen vinden in het topic... 8)7

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slaapje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:45:
[...]

Welke apk heb jij gebruikt als ik vragen mag? Ik schijn het niet te kunnen vinden in het topic... 8)7
* Anoniem: 1441478 sluit zich aan in de rij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:27
Slaapje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:45:
[...]

Anoniem: 1441478 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:49:
[...]

* JdJtA sluit zich aan in de rij
De ontwikkelaar van de app die ik eerder gebruikte (SmartYoutubeTV) heeft blijkbaar een nieuwe app uitgebracht SmarteTubeNext. De oude krijgt geen updates meer dus heb nu deze er op gezet. Verder nog weinig tijd gehad om de nieuwe te testen maar ziet er best goed uit. Via instellingen kan je o.a. de Sponsorblock aanzetten en instellen op welke pagina je komt na het starten van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:18
joneboon schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:10:
Deze tech site heeft het wel getest en bevonden dat Dolby Vision en Dolby Atmos inderdaad werken via de Apple TV app: https://www.whathifi.com/...chromecast-with-google-tv

Goed nieuws dus! Mega bibliotheek erbij met de beste kwaliteit mogelijk via streaming
Mega bibliotheek? het aanbod op Apple TV+ is toch maar een fractie van wat Netflix aanbiedt?
Ik vond het zwaar tegenvallen. Tijdens de proefperiode van 3 maanden heb ik precies 1 serie gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1441478 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:40:
[knip]

@anderen: Prime heeft een eigen ondertitel-uiterlijk keuze binnen de app zelf, Netflix heeft een externe instelmogelijkheid op hun eigen website. Disney+ krijg ik niet voor elkaar de ondertitels te verkleinen EN een zwarte achtergrond te gebruiken. Heb gisteren the Mandolorian met gigantische ondertitels zitten kijken met transparante achtergrond. Heb op https://www.disneyplus.com/nl-nl/home gekeken en daar kan ik wel eea instellen maar dit heeft geen effect op de CCGTV, ook niet na een herstart. Pathe thuis zoek ik ook eenzelfde instelmogelijkheid. Zijn de apps nou nog niet "af" of zie ik iets over het hoofd?
V.w.b. Disney+;

Android algemeen

De vormgeving van bijschriften en ondertitels kan worden beheerd via;
Algemene instellingen > Toegankelijkheid > Gehoor/Audio-instellingen van jouw Android-apparaat, waar je ook vormgeving en weergave van ondertitels kunt aanpassen.

Dit geldt eveneens voor Apps die daar ook op terugvallen, Disney+ is niet de enige die er gebruik van maakt.

Voor Prime Video is het via een webpagina mogelijk om je eigen draai te geven aan het ondertitel uiterlijk, dit zou dan te selecteren moeten zijn binnen de Prime app. Selecteer Ondertiteling inschakelen (Turn Subtitles On) en stel de gewenste tekstgrootte en -weergave in.

Notitie: Als je voorinstellingen voor ondertiteling wilt aanpassen, ga je naar je Instellingen voor ondertiteling (Subtitles Settings) op de Prime Video-website.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:25:
[...]

V.w.b. Disney+;

Android algemeen
Gaat niet op voor Disney+ icm CCGTV. Instellingen die ik elders maak komen niet op de CCGTV, ook niet na herstart. Achtergrond blijft semi transparant.
Voor Prime Video
Kan gewoon in Prime app zelf op de CCGTV. Dit is de enige app die dat kan icm CCGTV tov Netflix, Disney+ en Pathe thuis.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 22-02-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1441478 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:32:
[...]
Gaat niet op voor Disney+ icm CCGTV. Instellingen die ik elders maak komen niet op de CCGTV, ook niet na herstart. Achtergrond blijft semi transparant.
Erg vreemd? Wat ik ook wijzig aan ondertitels binnen de systeeminstellingen wordt ook direct via de Disney app op het scherm getoond.

Net gekozen voor klein wit met zwarte achtergrond; check
Gewijzigd in groot met geel en zwarte achtergrond; check

Mijn vraag is dan, wat gaat er mis bij je CCGTV icm Disney+?

Edit: dit doe je vanzelfsprekend op je CCGTV zelf

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 22-02-2021 14:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1441478 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:32:
[knip]
Kan gewoon in Prime app zelf op de CCGTV. Dit is de enige app die dat kan icm CCGTV tov Netflix, Disney+ en Pathe thuis.
Wat ik geschreven heb betreffende Prime en ondertitels, het staat nota bene ook nog eens vermeldt in het ondertitel scherm via de app?

>>"ga naar PrimeVideo.com/cc om stijlen te bewerken" <<

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:19:
[...]

Erg vreemd? Wat ik ook wijzig aan ondertitels binnen de systeeminstellingen wordt ook direct via de Disney app op het scherm getoond.

Net gekozen voor klein wit met zwarte achtergrond; check
Gewijzigd in groot met geel en zwarte achtergrond; check

Mijn vraag is dan, wat gaat er mis bij je CCGTV icm Disney+?

Edit: dit doe je vanzelfsprekend op je CCGTV zelf
Ff kijken of ik je goed begrijp: met binnen de systeeminstellingen bedoel je CCGTV instellingen zelf? Daar gekozen voor zwart achtergrond met witte letters. Disney+ blijft vrij groot met transparant achtergrond. Disney+ afgemeld en opnieuw aangemeld + CCGTV herstart= geen verandering.

Maar bij jou werkt het wel zo? Dat begrijp ik goed? Dan moet ik nog even door blijven kietelen of zo. Of begrijp ik je verkeerd?

Wat betreft je Prime uitleg, zoals ik al schreef kan je heel eenvoudig binnen de Prime app zelf op de CCGTV de uiterlijk en grootte te veranderen zonder naar instellingen dat ergens anders op het web staat te gaan. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1441478 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:18:
[...]
Ff kijken of ik je goed begrijp: met binnen de systeeminstellingen bedoel je CCGTV instellingen zelf? Daar gekozen voor zwart achtergrond met witte letters. Disney+ blijft vrij groot met transparant achtergrond. Disney+ afgemeld en opnieuw aangemeld + CCGTV herstart= geen verandering.

Maar bij jou werkt het wel zo? Dat begrijp ik goed? Dan moet ik nog even door blijven kietelen of zo. Of begrijp ik je verkeerd?

Wat betreft je Prime uitleg, zoals ik al schreef kan je heel eenvoudig binnen de Prime app zelf op de CCGTV de uiterlijk en grootte te veranderen zonder naar instellingen dat ergens anders op het web staat te gaan.
Blijkbaar leg ik het nog niet duidelijk genoeg uit. Maar zoals je eerste 2 zinnen, ja dat heb je zo goed begrepen ;)

Ik heb de instellingen voor de ondertitel binnen de CCGTV systeeminstellingen gewijzigd, zoals dat eerder ook is uitgelegd op de Disney pagina. Dat werkt hier voor mij. Soms moet je wel even wat uit- en weer aanzetten om de ondertitel definitief gewijzigd te krijgen, maar dit is in een voorbeeldvenster meteen zichtbaar.

De Disney app afsluiten, systeeminstellingen wijzigen, Disney app starten is al voldoende. Een reboot van de stick is niet nodig.

Op de Prime webpagina kun je een persoonlijke voorkeur aanmaken voor de ondertitels, dus een "custom" versie maken die je vervolgens kunt selecteren binnen de app. Voldoet hetgeen wat standaard beschikbaar is dan is dat natuurlijk prima, dan laat je die web mogelijkheden voor wat ze zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 22-02-2021 20:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Blijkbaar leg ik het nog niet duidelijk genoeg uit.
Heb ik ook hoor, ik denk superduidelijk te zijn en toch nog misverstanden met wie dan ook. Of tussen 2 anderen. Komt ook deels doordat jij je edits pas aan het eind schrijft waardoor je de hele post denkt dat je het over je website met instellingen hebt en plots zeg je iets over de CCGTV. Het was best duidelijk maar wilde toch graag een bevestiging voordat ik uren weggooi met kietelen van de verkeerde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Anoniem: 1441478, zo'n edit (als zodanig ook aangegeven om misverstanden te voorkomen), is als aanvulling op het eerdere schrijven bedoelt. Wat daar stond is ongewijzigd en ook nog steeds van toepassing.

Voor Android geldt algemeen dat wijzigingen aan de systeem ondertitels op ieder afzonderlijk Android apparaat van toepassing zijn, mits apps ook gebruik maken van de systeem ondertiteling. Zoals o.a. Disney dit wel doet, maar Netflix dan weer niet.

Dus wat ik op mijn Android telefoon aan de systeem ondertitel wijzig heeft totaal geen invloed op de andere Android apparaten die ik ook gebruik. In dit geval specifiek voor Disney+ dus.

Een van de eerste dingen die ik dan ook wijzig na installatie van een Android/Google/Fire TV apparaat, is het aanpassen van de standaard systeem ondertitel weergave.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-07 12:38
Het is een geweldig apparaat! Sinds kort ook met Apple TV.
Ik heb hem aangesloten via deze USB-C hub direct op de netwerkkabel met een usb stick als extra geheugen en het werkt allemaal prima. *O*
Alleen met een USB stick doet hij het goed met de standaard meegeleverde voeding. als je er meer op aan wilt sluiten is een grotere power adapter aan te raden.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hardware-lover heb inmiddels opgelost, heel stom maar "ondertitels" stond niet meer op aan. Misschien door de update van onlangs maar heb het niet gemerkt omdat elke app nog werkende ondertitels had en het valt gewoon niet op dat dat op uit staat. Wel blijf ik de ondertitels van Disney+ veel te groot vinden en 1 stapje kleiner veel te klein. (The Mandolorian)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleppink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 08:54
BarnOwl schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:27:
Het is een geweldig apparaat! Sinds kort ook met Apple TV.
Ik heb hem aangesloten via deze USB-C hub direct op de netwerkkabel met een usb stick als extra geheugen en het werkt allemaal prima. *O*
Alleen met een USB stick doet hij het goed met de standaard meegeleverde voeding. als je er meer op aan wilt sluiten is een grotere power adapter aan te raden.
Apple TV , waar heb jij deze app kunnen vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07 23:03
aleppink schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:55:
[...]

Even zoeken in dit topic...

Bij mijn eerste test was er geen ondertiteling en kon ik dat bij de twee series waar ik het heb geprobeerd ook niets instellen. Was oa bij The Morning Show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joneboon
remmuz schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:38:
[...]

Mega bibliotheek? het aanbod op Apple TV+ is toch maar een fractie van wat Netflix aanbiedt?
Ik vond het zwaar tegenvallen. Tijdens de proefperiode van 3 maanden heb ik precies 1 serie gekeken.
Als het goed is kan je ook je andere iTunes aankopen bekijken via de app. Wat meer is dan alleen maar de Apple TV+ content, die op dit moment beetje tegen valt inderdaad. (Maar kijk vooral Ted Lasso!)

Maar dan kan je bijvoorbeeld ook de Lord of the Rings Trilogy kopen voor een schappelijke prijs en kijken in Dolby Vision, ik zeg maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aleppink schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:55:
[...]

Gewoon in de store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 09:56
hardware-lover schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:50:
[...]

Prima tip (y)

Via .DE keurig geprijsd met zijn ~€20,-. Via .NL is het heel andere koek en kost deze je op dit moment via exact dezelfde aanbieder ~€44,- ; https://www.amazon.nl/gp/product/B08CDJM4P3
Jammer dat deze niet meer leverbaar is.. Was een prima prijs geweest. Heeft iemand nog andere tips voor rond de 20 euro voor een USB C Hub met Gigabit-ethernet aansluiting? Ik houd me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaJohn schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:05:
[...]
Jammer dat deze niet meer leverbaar is.. Was een prima prijs geweest. Heeft iemand nog andere tips voor rond de 20 euro voor een USB C Hub met Gigabit-ethernet aansluiting? Ik houd me aanbevolen!
Dat is idd jammer. Heb er meerdere van gekocht en die werkt uitermate goed (met LAN bedoel ik dan, rest niet getest). Had ook nog een ander, nog voordeliger alternatief gevonden, maar daar was er nog maar ééntje van; https://www.amazon.nl/gp/product/B01COJ0MDY (bling bling).

Deze dan maar weer, of toch te duur? https://www.amazon.nl/gp/product/B07RLNXWNB

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:19:
[...]

Dat is idd jammer. Heb er meerdere van gekocht en die werkt uitermate goed (met LAN bedoel ik dan, rest niet getest). Had ook nog een ander, nog voordeliger alternatief gevonden, maar daar was er nog maar ééntje van; https://www.amazon.nl/gp/product/B01COJ0MDY (bling bling).

Deze dan maar weer, of toch te duur? https://www.amazon.nl/gp/product/B07RLNXWNB
Die laatste werkt perfect. Met originele adapter heb ik UTP en een USB stick aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-07 12:38
Ik heb alles geprobeerd, maar bij Apple TV krijg ik steeds de ondertitels voor doven en slechthorenden. Ik heb dit niet bij Netflix en Prime.
Ik zag wel een filmpje op youtube dat je dit via toegankelijkheid kon instellen, maar ik mis die instelling dus er valt niets aan te passen, iemand een idee?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Heb zojuist de nieuwe chromecast binnen
Echter, de remote lijkt niets te doen.
- meegeleverde baterijen beiden met plusje omhoog in de ab zitten

Chromecast is nieuw, dus moet de ab pairen, maar dit lukt niet. Back button en home tegelijk inhouden zoals de chromecast laat zien, maar er gaat nooit een ledje branden op de ab.. laat staan dat ie paired. Zelfs met knopje op chromecast en in het bluetooth menu pairen met zelfde knop combo werkt niet. Geen led of pairing.... help :(

Ps, zelfs 2 andere setjes batterijen gepoogd. Zelfde verhaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:44
@Marsjee Even 10 minuten zonder batterijen lagen liggen. Dan batterijen er weer in, vlakbij de Chromecast leggen en dan 5 seconden de reset knop op de ChromeCast klikken. In veel gevallen paired die dan weer. En als dat niet werkt heb je wellicht een DOA.

[ Voor 21% gewijzigd door robertwebbe op 24-02-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marsjee schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:07:
Heb zojuist de nieuwe chromecast binnen
Echter, de remote lijkt niets te doen.

Chromecast is nieuw, dus moet de ab pairen, maar dit lukt niet. Back button en home tegelijk inhouden zoals de chromecast laat zien, maar er gaat nooit een ledje branden op de ab.. laat staan dat ie paired. Zelfs met knopje op chromecast en in het bluetooth menu pairen met zelfde knop combo werkt niet. Geen led of pairing.... help :(

Ps, zelfs 2 andere setjes batterijen gepoogd. Zelfde verhaal :(
AB hoeft niet perse te pairen las ik ergens, soms gaat dat al automatisch en soms moet je indien CCGTV dat vraagt dat doen. Ik meen dat ik de 1e keer geen 2 knoppen hoefde in te drukken, eergisteren fabrieksreset gedaan en toen moest ik wel die 2 knoppen ingedrukt houden.

Druk anders ff de resetknop op de CCGTV zelf eens in (net naast de led).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
robertwebbe schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:36:
@Marsjee Even 10 minuten zonder batterijen lagen liggen. Dan batterijen er weer in, vlakbij de Chromecast leggen en dan 5 seconden de reset knop op de ChromeCast klikken. In veel gevallen paired die dan weer. En als dat niet werkt heb je wellicht een DOA.
Chromecast toch weer aangesloten, dit keer aan mijn pc monitor, dus de chromekast hangt binnen 30cm range van mij en de AB. Heb de 5seconden methode geprobeerd, maar krijg echt geen teken van leven dmv het ledje of een succesvolle pair. Nog meerdere secondes gepoogd en ook de toetscombo, maar hij doet niets helaas..
Anoniem: 1441478 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:39:
[...]

AB hoeft niet perse te pairen las ik ergens, soms gaat dat al automatisch en soms moet je indien CCGTV dat vraagt dat doen. Ik meen dat ik de 1e keer geen 2 knoppen hoefde in te drukken, eergisteren fabrieksreset gedaan en toen moest ik wel die 2 knoppen ingedrukt houden.

Druk anders ff de resetknop op de CCGTV zelf eens in (net naast de led).
Toen ik hem voor het eerst aansloot, kreeg ik direct inbeeld instructies om de ab dmv de toetscombo te pairen. Dit lukt echt totaal niet, hoe simpel de toetscombo ook is, ik krijg geen pair. Ook geen LED indicatie, echt niets. Methodes van robertwebbe werken ook niet. Ben toch bang voor een DOA van de ab ;(
Ook nog met vers opgeladen batterijen geprobeerd

Toch jammer als je er dan even op verheugde :o :X

• robertwebbe
@Marsjee Je zegt ‘opgeladen batterijen’. Hebben oplaadbare niet een iets lagere bronspanning dan gewone batterijen? Heb je dit ook al eens getest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-07 21:09
Marsjee schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:07:
lol fuck -- die zaten goed verstopt. Gister speciaal nog naar de supermarkt geweest, enkel voor aaa batterijen :+

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:39
robertwebbe schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:23:
@Marsjee Je zegt ‘opgeladen batterijen’. Hebben oplaadbare niet een iets lagere bronspanning dan gewone batterijen? Heb je dit ook al eens getest?
Ligt er aan welke oplaadbaterijen je gebruikt zitten aanzienlijk verschillen in.
De oplaad batterijen van de action die kun je gelijk de prullenbak in gooien die zijn heel slecht die van de Lidl Tronic batterijen zijn aardig goed en gaan langer mee voor de prijs , eneloop van Conrad zijn hele goede baterijen, GP oplaad baterijen waardeloos kosten ook nog veel maar geven veel storing tijdens opladen waardoor je ze weg kunt gooien.

Ik gebruik de baterijen van de Lidl die bevallen mij goed heb een paar van eneloop deze gebruik voor andere doeleinden maar voor een afstandsbediening of waar batterijen waar je kids mee aankomen zetten voldoen ze uitstekend.
Wat ook is hoe lang blijft de spanning vastigheid op de batterij als het vol geladen is tijdens niet gebruik dat het naar een maand ongebruikt helemaal leeg is.

En er zijn speciale oplaadbaterijen die geschikt zijn voor buiten doeleinden wegens temperatuur schommelingen de batterij moet wel blijven werk onder een bepaalt vriespunt of te hoge temperaturen.

Maar een goede oplader kan ook van belang zijn en welke functie het heeft is het alleen maar opladen of ook onderhoud aan je batterij en staat er van, laat staan bij laden het druppel effect

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

Sinds een tijd maak ik gebruik van Plex om mijn films naar mijn versie 2 Chromecast te sturen, dit werkt in sommige gevallen goed (h264 content) maar met 4k films (veelal h265) werkt dit niet goed.
Nu kwam ik via het Plex forum erachter dat dit komt omdat de v2 chromecast geen h265 ondersteuning biedt waardoor mijn Plex server deze moet transcoden, dit is behoorlijk traag waardoor dit niet fijn werkt.
Zou ik dit probleem op kunnen lossen door het nieuwe Chromecast 2020 model te kopen? deze biedt namelijk ondersteuning voor h265.
Ik hoop dat jullie een idee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:52
Luuk2015 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:11:
Zou ik dit probleem op kunnen lossen door het nieuwe Chromecast 2020 model te kopen? deze biedt namelijk ondersteuning voor h265.
Gaat waarschijnlijk gewoon werken op een nieuwe Chromecast. Een Chromecast Ultra zou ook moeten werken.

Op de Chromecast met Google TV kan je mogelijk ook de Plex client of Kodi met een Plex add-on draaien.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

The Zep Man schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:19:
[...]
Gaat waarschijnlijk gewoon werken op een nieuwe Chromecast. Een Chromecast Ultra zou ook moeten werken.
Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik gewoon via een site als Fnac de nieuwe Chromecast bestel.
Alleen weet ik dan niet hoe ik dat ga doen met een ethernet aansluiting, aangezien Google alleen een adapter met 100Mbps poort aanbiedt, dat lijkt me niet genoeg.
Zijn er adapters die jullie aan kunnen raden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Luuk2015 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:58:
[...]

Doe eens gek en zoek in dit topic op adapters (bovenin topic invullen). Er gaat een wereld voor je open, echt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
[...]

Bedankt voor je reactie.
Alleen weet ik dan niet hoe ik dat ga doen met een ethernet aansluiting, aangezien Google alleen een adapter met 100Mbps poort aanbiedt, dat lijkt me niet genoeg.
Echt letterlijk een paar berichten boven jouw bericht.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik heb zojuist de Chromecast met google TV besteld bij Expert.. ik wist niet dat hij nu ook al werd aangeboden door Nederlandse winkels ondanks dat hij nog niet officieel uit is hier! Ik ben benieuwd. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Luuk2015 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:11:
Sinds een tijd maak ik gebruik van Plex om mijn films naar mijn versie 2 Chromecast te sturen, dit werkt in sommige gevallen goed (h264 content) maar met 4k films (veelal h265) werkt dit niet goed.
Nu kwam ik via het Plex forum erachter dat dit komt omdat de v2 chromecast geen h265 ondersteuning biedt waardoor mijn Plex server deze moet transcoden, dit is behoorlijk traag waardoor dit niet fijn werkt.
Ik heb plex server draaien op een synology ds118 en een GCCTV waar plex app op geinstalleerd is. Via wifi (5ghz) werkt alles perfect, ook h265 content. Heel tevreden van
BeStellen dus en veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-07 21:09
vaagjunior schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 01:58:
Ik heb zojuist de Chromecast met google TV besteld bij Expert.. ik wist niet dat hij nu ook al werd aangeboden door Nederlandse winkels ondanks dat hij nog niet officieel uit is hier! Ik ben benieuwd. :D
Nice! Hier draait de Italiaanse versie die je daar krijgt naar volle tevredenheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:22
[...]
reactie verwijderd

laat maar, deze reactie mag helemaal niet in dit topic

[ Voor 53% gewijzigd door Svennie op 26-02-2021 09:42 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:04:
[...]

Doe eens gek en zoek in dit topic op adapters (bovenin topic invullen). Er gaat een wereld voor je open, echt. :P
Ik denk dat ik het eerst maar even ga proberen d.m.v. een 5Ghz wifi verbinding.
Zijn er bepaalde manieren hoe ik er achter kan komen of wifi een bottleneck vormt? dan weet ik namelijk of ik nog een ethernet adapter erbij moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:00:
[...]
Zijn er bepaalde manieren hoe ik er achter kan komen of wifi een bottleneck vormt? dan weet ik namelijk of ik nog een ethernet adapter erbij moet kopen.
Het "zwaarste" media proberen af te spelen wat jij normaal gesproken ook in je afspeellijst hebt zitten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

hardware-lover schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:03:
[...]

Het "zwaarste" media proberen af te spelen wat jij normaal gesproken ook in je afspeellijst hebt zitten?
Maar zou je bij hele grote "zware" media niet ook het probleem kunnen hebben dat de hardware van de Chromecast een bottleneck vormt? Of is in de meeste gevallen de verbinding het probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:05:
[...]
Maar zou je bij hele grote "zware" media niet ook het probleem kunnen hebben dat de hardware van de Chromecast een bottleneck vormt? Of is in de meeste gevallen de verbinding het probleem?
Wat vind jij zelf "zwaar", wat ben je van plan om af te gaan spelen? Er is idd media wat teveel kan zijn voor deze stick maar er zijn er niet veel die dat ook af willen spelen. Heb jij ook een UHD TV in het bezit?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

hardware-lover schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:15:
[...]

Wat vind jij zelf "zwaar", wat ben je van plan om af te gaan spelen? Er is idd media wat teveel kan zijn voor deze stick maar er zijn er niet veel die dat ook af willen spelen. Heb jij ook een UHD TV in het bezit?
Als ik kijk naar wat in mijn ogen het meest "zware" is, dan gaat het om wat 4k HDR10 films in x265.
Ik ben niet heel bekend in de wereld van al die formaten dus ik ben benieuwd.
Overigens zijn het voor de rest ook veel 1080p x264 films.
Op dit moment zitten we te kijken naar een nieuwe TV (UHD), op dit moment hebben we nog een "oude" 1080p TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Luuk2015 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:00:
[...]

Uiteraard kan je zonder proberen en eventueel naderhand alsnog kopen, bij mij werkt 5Ghz prima en haal ik mijn volle snelheid (in Netflix heb je ergens een ingebouwde snelheidsmeter en je kan ook een losse app downloaden hiervoor (staat ergens in dit topic)) en bij 2,4Ghz is het bedroevend slecht en stottert en buffert het beeld steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:26:
[...]
Als ik kijk naar wat in mijn ogen het meest "zware" is, dan gaat het om wat 4k HDR10 films in x265.
Ik ben niet heel bekend in de wereld van al die formaten dus ik ben benieuwd.
Overigens zijn het voor de rest ook veel 1080p x264 films.
Op dit moment zitten we te kijken naar een nieuwe TV (UHD), op dit moment hebben we nog een "oude" 1080p TV.
Begin eerst dan maar even met wat je gebruikelijk bekijkt en via je Wifi verbinding? Er zijn ook apps in de Store te vinden waarmee je de netwerksnelheid al kunt testen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
robertwebbe schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:23:
Heb meerdere geprobeerd. Maar heb inmiddels een werkende chromecast. Heb hem omgeruild bij de winkel de AB was echt stuk/DOA.

Bedankt allen voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Heeft iemand eigenlijk een idee waarom de nieuwe Chromecast in zoveel landen nog niet uitgekomen is?
Bij de vorige Chromecasts was dit toch geen probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Luuk2015 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:57:
Heeft iemand eigenlijk een idee waarom de nieuwe Chromecast in zoveel landen nog niet uitgekomen is?
Bij de vorige Chromecasts was dit toch geen probleem?
Komt door de integratie met alle VOD diensten... Dat moet voor ieder land geregeld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerteke
  • Laatst online: 17-05-2024
hardware-lover schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:45:
[...]

Begin eerst dan maar even met wat je gebruikelijk bekijkt en via je Wifi verbinding? Er zijn ook apps in de Store te vinden waarmee je de netwerksnelheid al kunt testen.
Je kan de app netspeed installeren (via store) die geeft dan aan wat je kan afspelen.
Bij mij lukt alles 4k HDR 265 via wifi 5ghz op de gcctv
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@geerteke, ik verwacht dat je de verkeerde Tweaker gequote hebt? 😏

Maar...., wat is dat, wat allemaal lukt aan afspelen? Afkomstig van de streaming diensten, zoals Netflix e.d.?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
ascent schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:05:
[...]

Nice! Hier draait de Italiaanse versie die je daar krijgt naar volle tevredenheid!
Ah mooi! Ik ben zeer benieuwd :) Ik heb nu wel al vertraging in de levertijd helaas :( op tijd besteld maar zeer waarschijnlijk niet vandaag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:24
Beste allemaal,

Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met traagheid van de afstandsbediening, d.w.z late respons? Eigenlijk sinds de grote update merk ik dat als ik een knop van de afstandsbediening indruk, het soms seconden duurt voor de CC reageert. Ik dacht eerst dat het aan mijn netwerk verbinding lag, maar dat is zowel bedraad als wifi geen verschil.
Alles al opnieuw opgestart en hard reset gedaan, maar blijf issues houden...

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

blueman85 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 06:16:
Beste allemaal,

Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met traagheid van de afstandsbediening, d.w.z late respons? Eigenlijk sinds de grote update merk ik dat als ik een knop van de afstandsbediening indruk, het soms seconden duurt voor de CC reageert. Ik dacht eerst dat het aan mijn netwerk verbinding lag, maar dat is zowel bedraad als wifi geen verschil.

De afstandsbediening heeft een eigen mini update die je los van de grote update ook moet doen. Heb je dat ook gedaan? Ik heb zelf geen issues met trage AB eerlijk gezegd.

Edit: Oh ja, zijn je batterijen met zekerheid ook goed?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 28-02-2021 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 07:42:
[...]

De afstandsbediening heeft een eigen mini update die je los van de grote update ook moet doen. Heb je dat ook gedaan? Ik heb zelf geen issues met trage AB eerlijk gezegd.

Edit: Oh ja, zijn je batterijen met zekerheid ook goed?
Ja beide gecheckt, A/B is ook apart geüpdatet en heb er nieuwe batterijen in gedaan...

Vraag me echt af of het aan mij ligt |:(

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Vanochtend de nieuwe Chromecast ontvangen en deze ingesteld op mijn 5Ghz wifi netwerk.
Echter loop ik nu tegen een probleem aan dat bepaalde 4k streams van mijn NAS via de Plex app gewoon niet te spelen zijn, hij is constant aan het laden en alles gaat ontzettend sloom, zelfs de menu's.

Volgens mijn Plex server wordt er gebruik gemaakt van Direct Play wat betekent dat er geen transcoding gebruikt wordt, de hardware zou dan toch geen probleem moeten zijn?

Tevens heb ik gelijk de tool geprobeerd die @geerteke kort geleden heeft vermeld, hier was het resultaat 135Mbps download met ~25ms latency, die lijkt toch ook voldoende?

Overigens gaat het niet fout bij maar een film, maar bij meerdere, dit zijn voornamelijk 4k films met HDR10 in h265 formaat, de gemiddelde van de films bitrate ligt rond de 75Mbps.
Hopelijk hebben jullie een idee wat het probleem is.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk2015 op 01-03-2021 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• podarcis
  • Laatst online: 14:00
podarcis schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:50:
Hoe ver reikt de afstandsbediening van de google tv-chomecast?
Nou, dus ver genoeg. Ik heb de Chromecast met Google TV aangesloten op mijn badkamer-tv die alleen maar analoog tv kon ontvangen en die geen HDMI-poort of component had. Nu via een HDMI->composiet/scart convertertje aangesloten en het werkt helemaal prima. De afstandsbediening heeft ook de oude en beroerd werkende (want al een paar keer ondergedompeld in bad 8)7 ) afstandsbediening overgenomen.

Nu wel zorgen dat de google tv-afstandsbediening niet te vaak gaat zwemmen. Nu tijdelijk (maar wel functioneel) in een dichtgeknoopt boterhamzakje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

podarcis schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:53:
[...]

Nou, dus ver genoeg. Ik heb de Chromecast met Google TV aangesloten op mijn badkamer-tv die alleen maar analoog tv kon ontvangen en die geen HDMI-poort of component had. Nu via een HDMI->composiet/scart convertertje aangesloten en het werkt helemaal prima. De afstandsbediening heeft ook de oude en beroerd werkende (want al een paar keer ondergedompeld in bad 8)7 ) afstandsbediening overgenomen.

Nu wel zorgen dat de google tv-afstandsbediening niet te vaak gaat zwemmen. Nu tijdelijk (maar wel functioneel) in een dichtgeknoopt boterhamzakje...
Misschien een idee om hoesje te kopen met gaatje waar een polslus aan vast gemaakt kan worden, deze vastmaken met ring en kettinkje of zo en dan aan de muur vastzetten zodat als hij uit je handen glipt niet in het water kan vallen maar blijft hangen?

Zie volgend linkje voor een voorbeeld van dat gaatje: https://nl.aliexpress.com/i/1005001873038979.html

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 01-03-2021 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:19:
Vanochtend de nieuwe Chromecast ontvangen en deze ingesteld op mijn 5Ghz wifi netwerk.
Echter loop ik nu tegen een probleem aan dat bepaalde 4k streams van mijn NAS via de Plex app gewoon niet te spelen zijn, hij is constant aan het laden en alles gaat ontzettend sloom, zelfs de menu's.

Volgens mijn Plex server wordt er gebruik gemaakt van Direct Play wat betekent dat er geen transcoding gebruikt wordt, de hardware zou dan toch geen probleem moeten zijn?

Tevens heb ik gelijk de tool geprobeerd die @geerteke kort geleden heeft vermeld, hier was het resultaat 135Mbps download met ~25ms latency, die lijkt toch ook voldoende?

Overigens gaat het niet fout bij maar een film, maar bij meerdere, dit zijn voornamelijk 4k films met HDR10 in h265 formaat, de gemiddelde van de films bitrate ligt rond de 75Mbps.
Hopelijk hebben jullie een idee wat het probleem is.
Jij speelt het af op een non UHD TV als ik het juist heb? Ik heb geen ervaring met Plex maar wel met het afspelen van 4k HDR media op een full HD scherm, dat ging destijds niet goed. Sterker, ik was niet de enige die tegen dat probleem aanliep met deze stick; Eric van Ballegoie in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Dus hoewel jij nu problemen ervaart met je Full HD TV en dat soort media, dan hoeft dat niet het geval te zijn bij gebruik van een UHD TV en hetzelfde media, afgespeeld onder dezelfde omstandigheden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

hardware-lover schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:54:
[...]

Jij speelt het af op een non UHD TV als ik het juist heb? Ik heb geen ervaring met Plex maar wel met het afspelen van 4k HDR media op een full HD scherm, dat ging destijds niet goed. Sterker, ik was niet de enige die tegen dat probleem aanliep met deze stick; Eric van Ballegoie in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Dus hoewel jij nu problemen ervaart met je Full HD TV en dat soort media, dan hoeft dat niet het geval te zijn bij gebruik van een UHD TV en hetzelfde media, afgespeeld onder dezelfde omstandigheden.
Toevallig heb ik een van de films die op de Chromecast moeilijk doen gister ook op mijn desktop (1440p en aangesloten op ethernet) bekeken via de desktop app van Plex, en dit werkte gewoon goed.
Maar misschien snap ik niet helemaal wat het probleem is... 8)7

Edit: oh en inderdaad gaat het om een 1080p televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

hardware-lover schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:54:
[...]

Uiteindelijk heb ik het probleem soort van opgelost door gewoon meerdere versies aan te houden van sommige films, die 1080p variant kan ik dan kijken op de TV en de 4k versie op mijn andere apparaten.

Echter loop ik nu tegen het probleem aan dat Dolby TrueHD niet door de Chromecast wordt ondersteund, zijn er bepaalde tools hoe ik dit om kan zetten naar het juiste formaat?
Als ik eerlijk ben kan ik tussen alle video- en audioformaten het bos niet meer zien... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
blueman85 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 06:16:
Beste allemaal,

Iemand anders hetzelfde die dit ervaart? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:50

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

blueman85 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Ik heb dit alleen als ik de Chromecast weer aanzet (TV & chromecast automatisch aan). Dan duurt het een paar seconden voordat de AB überhaupt reageert. Daarna geen problemen meer, dan reageert het allemaal naar wens.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blueman85 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Misschien keertje fabrieksreset doen?

Edit: had je al gedaan lees ik net.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 02-03-2021 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@blueman85 Ik heb het ook wel eens en zoals @janvanduschoten al vermeldde, bij het aanzetten. Wellicht is de Bluetooth afstandsbediening dan nog in een slaapstand om energie te besparen en checkt die eens per 30 seconden of er weer een verbinding opgezet kan worden. Het is dus wellicht een kwestie van geduld of de Chromecast aan laten en alleen de TV uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:49:
[...]
Uiteindelijk heb ik het probleem soort van opgelost door gewoon meerdere versies aan te houden van sommige films, die 1080p variant kan ik dan kijken op de TV en de 4k versie op mijn andere apparaten.

Echter loop ik nu tegen het probleem aan dat Dolby TrueHD niet door de Chromecast wordt ondersteund, zijn er bepaalde tools hoe ik dit om kan zetten naar het juiste formaat?
Als ik eerlijk ben kan ik tussen alle video- en audioformaten het bos niet meer zien... :9
Wat je nu met deze stick ervaart is niet perse het geval met andere Android TV apparaten, daarmee hoef je geen meerdere versies van het media beschikbaar te hebben, die spelen 4k (UHD) HDR media prima af in Full HD en in SDR, zonder haperingen. Voor nu heb jij echter deze stick, dus moet je het ongenoegen ook maar even voor lief nemen 😉

Vwb het audio codec probleem waar je nu tegenaan loopt, afhankelijk van de afspeelsoftware kan het mogelijk zijn om niet ondersteunde audiostreams toch hoorbaar te krijgen. Bij Kodi, als voorbeeld, is het een kwestie van de juiste audio instellingen goed instellen zodat Dolby True HD wordt aangeboden als Dolby digital.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

hardware-lover schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:15:
[...]

Wat je nu met deze stick ervaart is niet perse het geval met andere Android TV apparaten, daarmee hoef je geen meerdere versies van het media beschikbaar te hebben, die spelen 4k (UHD) HDR media prima af in Full HD en in SDR, zonder haperingen. Voor nu heb jij echter deze stick, dus moet je het ongenoegen ook maar even voor lief nemen 😉
Dolby digital.
Dat dacht ik al, maar als ik eerlijk ben vindt ik het niet heel erg.
Op dit moment is het aantal 4k films in mijn collectie toch heel minimaal.
Indien ik in de toekomst upgrade naar een 4k TV met HDR dan zou dit toch geen probleem moeten zijn?
hardware-lover schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:15:
[...]

Vwb het audio codec probleem waar je nu tegenaan loopt, afhankelijk van de afspeelsoftware kan het mogelijk zijn om niet ondersteunde audiostreams toch hoorbaar te krijgen. Bij Kodi, als voorbeeld, is het een kwestie van de juiste audio instellingen goed instellen zodat Dolby True HD wordt aangeboden als Dolby digital.
Zojuist zag ik dat binnen Plex de meeste van mijn films die Dolby True HD hebben ook een ander audiostream hebben die wel gewoon werkt.
Wat is eigenlijk de reden dat de Chromecast geen Dolby TrueHD ondersteunt? Volgens mij is dat de enige die niet ondersteund wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
robertwebbe schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:46:
@blueman85 Ik heb het ook wel eens en zoals @janvanduschoten al vermeldde, bij het aanzetten. Wellicht is de Bluetooth afstandsbediening dan nog in een slaapstand om energie te besparen en checkt die eens per 30 seconden of er weer een verbinding opgezet kan worden. Het is dus wellicht een kwestie van geduld of de Chromecast aan laten en alleen de TV uit.
Ik denk dat dat het is. Ik heb in de instellingen van de afstandsbediening de instelling op Auto staan, en ik denk dat bij het indrukken van de powerknop op de A/B de Chromecast uitgaan samen met de tv. Ik heb nu ingesteld dat alleen de tv uit gaat...

Ik houd het in de gaten maar denk dat dit wel eens de reden was van de trage A/B

Dank Robert!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:18:
Dat dacht ik al, maar als ik eerlijk ben vindt ik het niet heel erg.
Op dit moment is het aantal 4k films in mijn collectie toch heel minimaal.
Indien ik in de toekomst upgrade naar een 4k TV met HDR dan zou dit toch geen probleem moeten zijn?
Klopt, normaal gesproken verdwijnt je afspeelprobleem als sneeuw voor de zon, mits je niet meteen met het allerzwaarste 4k media aan de slag gaat. Rustig opbouwen dus ;)
Zojuist zag ik dat binnen Plex de meeste van mijn films die Dolby True HD hebben ook een ander audiostream hebben die wel gewoon werkt. Wat is eigenlijk de reden dat de Chromecast geen Dolby TrueHD ondersteunt? Volgens mij is dat de enige die niet ondersteund wordt.
Je kunt de Aida64 app eens binnenhalen, dan zie je welke (audio)codecs worden ondersteund door het apparaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 06:56
janvanduschoten schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Ik heb dit alleen als ik de Chromecast weer aanzet (TV & chromecast automatisch aan). Dan duurt het een paar seconden voordat de AB überhaupt reageert. Daarna geen problemen meer, dan reageert het allemaal naar wens.
Even de thuisknop indrukken en hij reageert meteen, bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb een geweldige Wifi / speedtest app gevonden voor de Chromecast met Google TV: analiti.
Naast dat het een goede speedtester is, deze app ook veel technische informatie over de verbinding, wifi, etc.

Ik heb inmiddels de No Adds Forever gekocht voor €2,19 zodat ik beeldvullend de informatie kan bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9zj_KmAo_n_rII8qtw0XuAXuB4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LfQoeRWqmPBv4Nx20J2NNsA3.png?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door robertwebbe op 04-03-2021 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:30
De chromecast met Google TV geeft op oude televisies helaas verkeerde kleuren.
Blijkbaar geeft de chromecast een YCbCr output ipv een RGB4:4:4 signaal. Ook helaas niet in te stellen.
Mijn Philips 32PFL9704H geeft de meeste tijd een paars/groene/blauwe waas / tint. Dit heeft de TV ook weleens met een pc die is aangesloten. Van Philips kreeg ik 10 jaar geleden al de tip dat ik mijn pc moest forceren op een RGB4:4:4 output.
Hopelijk komt Google met de benodigde instellingen.
https://support.google.com/chromecast/thread/77121303

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:01:
Blijkbaar geeft de chromecast een YCbCr output ipv een RGB4:4:4 signaal. Ook helaas niet in te stellen.
Mijn Philips 32PFL9704H geeft de meeste tijd een paars/groene/blauwe waas / tint. Dit heeft de TV ook weleens met een pc die is aangesloten. Van Philips kreeg ik 10 jaar geleden al de tip dat ik mijn pc moest forceren op een RGB4:4:4 output.
Ik kom dit soort meldingen idd ook bij andere Android TV apparaten tegen. "gelukkig" is de RGB mode soms wel beschikbaar als instelling (verschilt idd per apparaat), waarmee deze problemen meteen verdwijnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07 19:24
ditbenikecht schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:01:
Kijk! Hier liep ik ook tegen aan met 4k H265 SDR materiaal. Met Wandavision 4k reso h265 kreeg ik alleen maar de kleuren groen/paars! Misschien moet ik mijn tv op volledige HDMI zetten ipv standaard.

HDR heb ik niet gezien mijn server het niet snel genoeg kan transcoden en mijn TV niks met dat signaal kan.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammaniti
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb mijn Chromecast (2de generatie) een aantal jaar niet gebruikt, maar nu ik hem weer wil gebruiken gaat het niet zo soepeltjes. Hij verliest steeds de chromecast-opties in de apps (Youtube/Netflix/Ziggo) op mijn S10+. Vanuit de Google Home app heeft hij wel steeds verbinding met de Chromecast. En als ik via de Google Assistent vraag om iets af te spelen via Chromecast, werkt dat ook perfect.

Ik heb de modem gereset, telefoon herstart (is up-to-date), wifi-verbinding opnieuw ingesteld, maar het werkt allemaal niet. Als ik de Chromecast terug zet naar de fabrieksinstellingen, werkt het wel even, maar als ik het een (halve) dag later opnieuw probeer, is het cast-symbool niet meer zichtbaar in de apps.

Ik heb geen hele beste internetverbinding, maar via wifi haal ik rond de 10 mb/s, dat lijkt mij voldoende?

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik kan doen om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ammaniti schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:19:

Ik heb geen hele beste internetverbinding, maar via wifi haal ik rond de 10 mb/s, dat lijkt mij voldoende?
Is dit je internet snelheid, of hou je dit met wifi over?
Denk zelf dat de snelheid met de huidige bestanden aan de lage kant is om het goed te kunnen laten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammaniti
Anoniem: 238992 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:19:
[...]

Is dit je internet snelheid, of hou je dit met wifi over?
Denk zelf dat de snelheid met de huidige bestanden aan de lage kant is om het goed te kunnen laten werken
Dit is wat ik met wifi over houd. Als de verbinding wel het probleem is, zou ik misschien zo'n ethernet adapter kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor een internet snelheid heb je als abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ammaniti schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:00:
[...]

Dit is wat ik met wifi over houd. Als de verbinding wel het probleem is, zou ik misschien zo'n ethernet adapter kunnen aanschaffen.
Dit
En woon je in een oud huis met oude KPN kabel? Met lood omhulsel en plastic wikkels om de draden heen? Heb je bedraad internet ergens in huis en wat haal je daar met speedtest? Haalde je ooit sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammaniti
Anoniem: 238992 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:17:
Ik heb een abonnement tot 20 mb/s, maar op mijn adres komt dat neer op ong 15/16. Dat is het maximale wat er leverbaar is via de telefoonlijn. Ik heb ook een coax-aansluiting, maar het prijsverschil voor een ziggo-abonnement is best wel groot, dus ik hoop het met het huidige abonnement te kunnen doen.

@Anoniem: 1441478 Jij denkt dat een adapter wel een verschil kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ammaniti schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Ik heb een abonnement tot 20 mb/s, maar op mijn adres komt dat neer op ong 15/16. Dat is het maximale wat er leverbaar is via de telefoonlijn. Ik heb ook een coax-aansluiting, maar het prijsverschil voor een ziggo-abonnement is best wel groot, dus ik hoop het met het huidige abonnement te kunnen doen.

@Anoniem: 1441478 Jij denkt dat een adapter wel een verschil kan maken?
Mag ik vragen wat je kwijt bent voor die 20MB/s verbinding? (ff snel gegoogeld, 17 aanbieding daarna 31, zoiets?) Ik betaal 25 voor 50/5 bij t-mobile thuis (wel kortingscombinatie met mijn mobiele abo)

En heb je nou een oude met lood omhulde KPN kabel in de meterkast zitten? Heb je wat dan ook geprobeerd om je maximale snelheid te tweaken? Andere kanaal? 5Ghz? Heb je een eigen router of 1 van de provider?

Je kan natuurlijk die adapter kopen en gebruiken en je gaat er wat op vooruit zonder te moeten tweaken maar ik zou geen feestje bouwen om die paar extra MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammaniti
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:24:
[...]

Mag ik vragen wat je kwijt bent voor die 20MB/s verbinding? (ff snel gegoogeld, 17 aanbieding daarna 31, zoiets?) Ik betaal 25 voor 50/5 bij t-mobile thuis (wel kortingscombinatie met mijn mobiele abo)

En heb je nou een oude met lood omhulde KPN kabel in de meterkast zitten? Heb je wat dan ook geprobeerd om je maximale snelheid te tweaken? Andere kanaal? 5Ghz? Heb je een eigen router of 1 van de provider?

Je kan natuurlijk die adapter kopen en gebruiken en je gaat er wat op vooruit zonder te moeten tweaken maar ik zou geen feestje bouwen om die paar extra MB/s
Ik zit nu heel cheap voor 20,85, maar goed daar krijg ik dus ook niet zoveel voor. Maar Tmobile gaat toch ook via de telefoonlijn of niet? Ik had vroeger bonded via KPN, maar dat bieden ze ook niet meer aan op mijn adres. Dus ik dacht dat mijn opties mijn huidige abonnement of Ziggo waren.

Ik heb verder niet geprobeerd te tweaken, maar mijn snelheid komt wel overeen met fourstack, dus ik ben bang dat het niet zoveel zin heeft. Mijn woningbouw heeft er een mooie aansluiting op gebouwd, ik weet niet wat er achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 06:56
Ammaniti schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:19:
Ik heb mijn Chromecast (2de generatie) een aantal jaar niet gebruikt, maar nu ik hem weer wil gebruiken gaat het niet zo soepeltjes. Hij verliest steeds de chromecast-opties in de apps (Youtube/Netflix/Ziggo) op mijn S10+. Vanuit de Google Home app heeft hij wel steeds verbinding met de Chromecast. En als ik via de Google Assistent vraag om iets af te spelen via Chromecast, werkt dat ook perfect.

Ik heb de modem gereset, telefoon herstart (is up-to-date), wifi-verbinding opnieuw ingesteld, maar het werkt allemaal niet. Als ik de Chromecast terug zet naar de fabrieksinstellingen, werkt het wel even, maar als ik het een (halve) dag later opnieuw probeer, is het cast-symbool niet meer zichtbaar in de apps.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik kan doen om het op te lossen?
Dit had ik ook met mijn Chromecast 1 en 2.
Vanalles geprobeerd, had er met Android devices wel iets minder last van dan met iOs maar nooit echt een oplossing voor gevonden.
Heb er met mijn Chromecast TV nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-04 14:48
Heb paar weken geleden een nieuwe chromecast met Google Tv geleverd gekregen. Helaas kreeg ik over wifi dat hij af en toe moest bufferen. Dacht dit op te lossen met een ethernetadapter. Deze gisteren geinstalleerd e het leek een stuk beter. Zelf een 80Gb 4k HDR film speelde moeiteloos een tijdje, ik kon ook prima vooruit skippen zonder vertraging. Maar toen ik gisterenavond een andere 4kHDR film aanzette van ongeveer 50Gb moest deze om de ongeveer 5 minuten toch even bufferen.

Is dit iets wat iemand herkend, misschien nog ergens op te lossen met een instelling? Of lijkt ik toch tegen een beperking van de chromecast aan te lopen qua snelheid? Had gehoopt mijn shield te kunnen vervangen als ik de tv tegen de muur ga hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Mana schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:29:
Heb paar weken geleden een nieuwe chromecast met Google Tv geleverd gekregen. Helaas kreeg ik over wifi dat hij af en toe moest bufferen. Dacht dit op te lossen met een ethernetadapter. Deze gisteren geinstalleerd e het leek een stuk beter. Zelf een 80Gb 4k HDR film speelde moeiteloos een tijdje, ik kon ook prima vooruit skippen zonder vertraging. Maar toen ik gisterenavond een andere 4kHDR film aanzette van ongeveer 50Gb moest deze om de ongeveer 5 minuten toch even bufferen.

Is dit iets wat iemand herkend, misschien nog ergens op te lossen met een instelling? Of lijkt ik toch tegen een beperking van de chromecast aan te lopen qua snelheid? Had gehoopt mijn shield te kunnen vervangen als ik de tv tegen de muur ga hangen.
Heb je gekeken welk formaat wordt gebruikt door beide films? Het zou kunnen dat daar iets mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mana, grootte zegt niet zo heel veel, naast de gebruikte codecs is ook o.a. de bitrate van belang. Dus wat is de bitrate van beiden?

Je geeft niet aan welk type Shield je zou willen vervangen, maar vergeleken met het topmodel zijn de verschillen toch nog steeds flink groot (in het nadeel van de CCGTV).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
Luuk2015 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:02:
[...]

Heb je gekeken welk formaat wordt gebruikt door beide films? Het zou kunnen dat daar iets mee is.
Beide H265 zie ik, bitrate van de 80gb film is 22726 55726kbps, de 50Gb one is 43456kbp.. toch vreemd, had verwacht dan dat die grotere een probleem zou gaan opleveren.

Ik heb nu de oude (2017 model) Shield die echt perfect werkt, maar zoek iets compacters om achter de tv te frotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-07 12:29

aspellinside

Out Of Control

Dat scheelt nogal qua bitrate, vrees dat die van 50GB teveel wordt voor de Chromecast.

Het 2019 model van de Shield is een heel stuk kleiner, kan je makkelijker wegwerken achter een TV indien gewenst.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
aspellinside schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:19:
Dat scheelt nogal qua bitrate, vrees dat die van 50GB teveel wordt voor de Chromecast.

Het 2019 model van de Shield is een heel stuk kleiner, kan je makkelijker wegwerken achter een TV indien gewenst.
Ja.. als ik het goed zou hebben getypt wel.. de 80Gb is 55726kbps.. nogal een verschil.. ff fixen..

Maar idd, die kleine ronde shield zou nog een optie kunnen zijn idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mana schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:22:
[...]
Ja.. als ik het goed zou hebben getypt wel.. de 80Gb is 55726kbps.. nogal een verschil.. ff fixen..

Maar idd, die kleine ronde shield zou nog een optie kunnen zijn idd
De ronde 2019 Shield TV heeft een grotere diameter dan de 2019 Shield TV Pro hoog (lees dik) is 😏

Naast de video bitrate kan het aanwezige audiospoor ook wat afspeelproblemen geven. Tenslotte wordt niet alles door de CCGTV as is ondersteund.

Je geeft volgens mij ook niet aan waarmee je het eea probeert af te spelen en wat is daarnaast de snelheid die je nu bekabeld haalt via die adapter?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Iemand goede ervaring met een USB hub, samen met chromecast 2020?

Leek mij leuk dit erbij aan te sluiten,
€ 11,21 44%OFF | Diy Ambient Tv Pc Droom Scherm Usb Led Strip Hdtv Computer Monitor Backlight Adresseerbare WS2812B Led Strip 1/2/3/4/5M Volledige Set
https://a.aliexpress.com/_vsMHjj

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Edit: Ok, laat maar. Kennelijk heb ik te maken met zo'n probleem dat pas weggaat als je het van je af schrijft. Nu doet hij het wel

---
Ik heb mijn chromecast (gen 3) weer eens aan een TV gehangen, maar helaas kan ik er op mijn laptop vanuit Chrome niet heen streamen. Vanuit Edge casten werkt wel dus het lijkt een vreemde chrome/chromecast bug ofzo.

De op deze pagina genoemde flags in chrome heb ik al eens aangezet, maakt helaas niets uit. Extensies die ik draai (vooral adblockers) heb ik al eens uitgezet, helpt niet.

Zowel laptop als chromecast zijn al een paar keer gereboot, chromecast heeft zelfs een factory reset gehad. Apparaten zitten ook op dezelfde Wifi (beiden op 5Ghz).

Mijn telefoon ziet in de woonkamer (chromecast) en in de keuken (nest hub) displays, en die werken ook beiden.

Alleen Chrome lijkt dus van het padje af. Iemand een idee? Ik heb geprobeerd te zoeken in het topic maar de zoekopdrachten leveren of heel erg veel of helemaal niets op dus excuses als dit zo'n onderwerp is dat iedere 3 paginas terugkomt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Jheroun op 08-03-2021 22:55 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)