Ik heb nog geen Chromecast TV en voordat ik deze koop heb ik een vraag, wellicht kan iemand mij helpen;
Mijn set-up betreft een LGC8 oled + Sony 5.1 receiver/speaker indeling. PS4 en Switch via HDMI direct aangesloten op TV. De TV aangesloten via HDMI ARC/CEC control op receiver. Ik heb een oude Chromecast audio dongle direct aangesloten op de receiver, zodat mijn 5.1 speaker indeling opgenomen kan worden in Google speaker groups (ik heb meerdere google speakers in huis).
Nadeel van deze set-up is dat ik handmatig het input kanaal van de receiver moet veranderen, elke keer als ik (bijvoorbeeld vanaf mijn telefoon) muziek wil afspelen op deze speaker group.
Mijn idee is om de chromecast TV direct op de TV aan te sluiten op een van de HDMI poorten, zodat bij het afspelen van een nummer automatisch de tv + receiver aangaan (Zodra ik een van de gameconsoles opstart, dan gaan receiver en TV automatisch aan)
Vragen die ik heb:
- Is het mogelijk om de chromecast tv in een speakergroup op te nemen
en werkt dit naar behoren?
- Heeft iemand een vergelijkbare set-up en kan diegene bevestigen dat wat ik van plan ben ook werkt?
Mijn dank is groot
[
Voor 3% gewijzigd door
artfuldodger op 23-03-2021 22:56
]