Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31
Mana schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:22:
Maar idd, die kleine ronde shield zou nog een optie kunnen zijn idd
Lees even dit topic door:
[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

Met name de startpost en de recente reacties van @Michael Knight. De ronde Shield TV heeft wat problemen, die voor de meeste gebruikers verdwijnen zodra men een Shield TV Pro neemt.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 09-03-2021 07:27 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 03:57
Ik heb een probleem met de cctv, ik heb deze aangesloten op mijn denon x2500h receiver. Geluid prima, gaat keurig aan en uit dmv HDMI-cec.
Alleen wat super irritant is dat de receiver nadat ik hem uit heb gezet 1 seconden later weer aangaat. Zal vast een instelling zijn maar ik zie hem niet.
Iemand een suggestie.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

The Zep Man schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 07:27:
[...]
Lees even dit topic door:

Met name de startpost en de recente reacties van @Michael Knight. De ronde Shield TV heeft wat problemen, die voor de meeste gebruikers verdwijnen zodra men een Shield TV Pro neemt.
Tot nu toe helaas alleen nog bezig geweest met het opnieuw installeren van KODI.. de laatste update was automatisch geinstalleerd in de huiskamer, dus dat zorgde voor wat verwarring bij de wederhelft. Inmiddels 18.9 er weer op en dat werkt prima.

Nu nog even Netflix tackelen..

Nogmaals, in alle overige apps 0 problemen met alle soorten content.

Aangezien zovelen problemen hebben met de tube, zou ik wel bijna een Pro-model gaan aanraden O-)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik zit ook te denken om zo'n Google TV te kopen. Binnenkort verloopt mijn internetcontract en dan ga ik naar 1gbit/s zonder TV. Ik wil dit opvangen met NLZIET.

Nu lijkt de Chromecast met Google TV hiervoor ideaal.

Ik vraag me echter af, zijn er ook alternatieven die nog beter zijn, meer CPU power en geheugen, maar niet extreem duur?

Die dongje is helemaal in rubber gegoten en zal qua warmte natuurlijk superzuinig zijn gemaakt, maar ik vind het niet erg als het kastje iets harder loopt en daardoor iets vloeiender ervaring gaat bieden, ook in de toekomst. Of zie ik het helemaal verkeerd en is die Google TV Chromecast tegenwoordig zo fantastisch dat het een no brainer is om zo'n ding te kopen?

Als ik de reviews kijk dan hebben ze het overigens wel steeds over 50 dollar, maar in Nederland is het eerder 90 euro. Gaat dit nog snel dalen of komt dit gewoon weer omdat het NL is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe is het al gedaald, het was eerst ruim boven de 100 en ik verwacht ook dat ie verder zakt maar dat duurt misschien langer dan je wilt wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:27

Luuk2015

Vires in numeris

Fairy schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:32:
Ik zit ook te denken om zo'n Google TV te kopen. Binnenkort verloopt mijn internetcontract en dan ga ik naar 1gbit/s zonder TV. Ik wil dit opvangen met NLZIET.

Ik vraag me echter af, zijn er ook alternatieven die nog beter zijn, meer CPU power en geheugen, maar niet extreem duur?

Die dongje is helemaal in rubber gegoten en zal qua warmte natuurlijk superzuinig zijn gemaakt, maar ik vind het niet erg als het kastje iets harder loopt en daardoor iets vloeiender ervaring gaat bieden, ook in de toekomst. Of zie ik het helemaal verkeerd en is die Google TV Chromecast tegenwoordig zo fantastisch dat het een no brainer is om zo'n ding te kopen?

Als ik de reviews kijk dan hebben ze het overigens wel steeds over 50 dollar, maar in Nederland is het eerder 90 euro. Gaat dit nog snel dalen of komt dit gewoon weer omdat het NL is?
Ik heb 'm bij Fnac uit Frankrijk vandaan, kostte me 75 euro inclusief verzending.
Kijk anders even in de Chromecast levertijden/prijzen topic ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[knip]
Die dongle is helemaal in rubber gegoten en zal qua warmte natuurlijk superzuinig zijn gemaakt, maar ik vind het niet erg als het kastje iets harder loopt en daardoor iets vloeiender ervaring gaat bieden, ook in de toekomst. Of zie ik het helemaal verkeerd en is die Google TV Chromecast tegenwoordig zo fantastisch dat het een no brainer is om zo'n ding te kopen?

[knip]
In rubber gegoten? Het lijkt mij hard kunststof te zijn oid, maar geen rubberachtige substantie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:55

Hij loopt als de brandweer. Helemaal als je hem voor de standaard apps als NLZiet en Netflix e.d. gebruikt. En idd via Fnac.com voor €75.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

hardware-lover schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:02:
[...]

In rubber gegoten? Het lijkt mij hard kunststof te zijn oid, maar geen rubberachtige substantie.
Ah ok, ik heb hem alleen op plaatjes gezien en daar leek het ding rubbery. Zal wel door de kabel komen ;)
Nuevocasa schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:42:
[...]

Hij loopt als de brandweer. Helemaal als je hem voor de standaard apps als NLZiet en Netflix e.d. gebruikt. En idd via Fnac.com voor €75.
Dan ga ik er binnenkort toch een bestellen denk ik. Overigens wel frappant dat ie op de Nederlandse site van fnac 104 euro moet kosten. Dan heet ie Chromecast 2020, maar is volgens mij dezelfde.

Bestellen via de Franse site was ook probleemloos had ik ergens gelezen, dus lijkt me een goed alternatief :)

Hoef ik me trouwens geen zorgen te maken over de taal? Is de hardware exact hetzelfde of moet ik er ook Frans of Italiaans bij leren om het in te stellen....?

Telefoons uit andere landen willen namelijk ook wel eens een andere 'landcode' hebben waardoor bijvoorbeeld updates uitblijven of veel later (of eerder) komen of er nutteloze apps gedwongen op staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 10-03-2021 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:27

Luuk2015

Vires in numeris

Fairy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:58:
[...]

Ah ok, ik heb hem alleen op plaatjes gezien en daar leek het ding rubbery. Zal wel door de kabel komen ;)

[...]

Hoef ik me trouwens geen zorgen te maken over de taal? Is de hardware exact hetzelfde of moet ik er ook Frans of Italiaans bij leren om het in te stellen....?

Telefoons uit andere landen willen namelijk ook wel eens een andere 'landcode' hebben waardoor bijvoorbeeld updates uitblijven of veel later (of eerder) komen of er nutteloze apps gedwongen op staan.
Het allereerste scherm is in het Frans, daarna kom je gelijk uit op de taalselectie waar je gewoon Engels of NL kan kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sari-inc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-09 12:14
Sinds gisteren ook in bezit van een CCGTV via fnac. Twijfelde tussen deze en de Xiaomi Mi Box S, maar de specs en software van de Chromecast hebben mij overgehaald. Echter bij Netflix op 4K hapert ie wel eens. Nu ben ik bang dat het ligt aan de wifi, aangezien de router achter 2 wanden staat. Nu ben ik dus op zoek naar een ethernet adapter zonder extra poorten van rond de 10-20 euro. Die van de Ali (wat eerder hier werd benoemd) is helaas niet meer op voorraad. Iemand nog suggesties voor een ander adapter? Misschien dat ik via een ander manier alsnog de originele adapter kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sari-inc 5Ghz geprobeerd? Bij mij werkt de 2,4Ghz waardeloos, ook al staat de router 3 meter verderop zonder wanden of andere "blokkeringen". 5Ghz werkt perfect en haal volle snelheid maar heb geen zeer hoge internetsnelheid (47Mb/s).

En er zijn ook amazon ethernetadapters gepost hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sari-inc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-09 12:14
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:01:
@sari-inc 5Ghz geprobeerd? Bij mij werkt de 2,4Ghz waardeloos, ook al staat de router 3 meter verderop zonder wanden of andere "blokkeringen". 5Ghz werkt perfect en haal volle snelheid maar heb geen zeer hoge internetsnelheid (47Mb/s).

En er zijn ook amazon ethernetadapters gepost hier.
Yes, heb inderdaad 5Ghz ook geprobeerd maar het blijft haperen. De adapters van Amazon heb ik voorbij zien komen, maar die leken mij een overkill, gezien ik alleen maar een ethernet aansluiting erbij wil hebben. Ik wacht het anders maar even af totdat die van Ali weer op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56
Ik kijk ziggo via de addon in Kodi. Daar heb ik regelmatig dat het geluid 1 a 2 seconden wegvalt.

Andere mensen met dezelfde ervaring? Zowel in 18.9 als in 19.0 aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steefmeister schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:52:
Ik kijk ziggo via de addon in Kodi. Daar heb ik regelmatig dat het geluid 1 a 2 seconden wegvalt.

Waarom gebruik je niet gewoon de Ziggo app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Laatst online: 22:56
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:03:
[...]

Waarom gebruik je niet gewoon de Ziggo app?
Ziggo Go wordt met name door mijn ouders gebruikt wanneer ze hier komen opletten op de kleine. Zelf kijk ik niet of nauwelijks traditionele tv. Omdat ik zelf geen Ziggo internet gebruik is de Ziggo go tv app geen mogelijkheid.

Casten werkt dan vaak weer niet met terugkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steefmeister schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:52:

Heb je binnen Kodi dan ook de refreshrate op 50 staan? Dat is het meest optimaal voor Ziggo maar weer minder voor ander media (films/TV shows). Tevens de geluidsinstelling binnen de addon op standaard staan?

Ik zeg niet dat de oplossingen daarin zitten, maar je moet met de meest optimale instellingen starten om een oorzaak vast te kunnen stellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Van de week een nieuwe telefoon geïnstalleerd en moest wat bt-koppelingen maken. Daarbij viel het mij op dat ik elke keer de G-tv met CC in m'n lijstje voorbij zien komen en ook op flinke afstand (minstens 2 verdiepingen), met een telefoon icoon. Ik ben door de instellingen gaan snuffelen om te kijken of ik BT alleen zichtbaar krijg voor gekoppelde apparaten of in scanmodus, maar dat heb ik niet kunnen vinden.

Ook via Google niks kunnen vinden, iemand een idee of dat gaat? Geeft me een (schijn)veiliger gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Eric_Cantona schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:02:
Ook via Google niks kunnen vinden, iemand een idee of dat gaat? Geeft me een (schijn)veiliger gevoel.
Tot zover ik weet kan dat niet. De Shield TV heeft hetzelfde, als in dat het Bluetooth beacon bereik best wel ver is.

Een schrale troost: enkel een beacon ontvangen is geen garantie voor een stabiele verbinding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielh3
  • Laatst online: 07-08-2024
Heeft iemand nog een suggestie welke controller makkelijk aan te sluiten is op de CCGTV?
Ik wil graag via steam link streamen naar mijn tv en dan op een bank gamen maar mijn PS3 controller wil niet verbinden met de CCGTV...

Nu kan ik een hubje kopen en hem via usb aansluiten, of ik koop een nieuwe controller waar ik toch al wel aan toe was , maarja de steam controller bestaat niet meer, wat werkt dan wel een beetje fatsoenlijk draadloos met de CCGTV?:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 22:46
Hoi, ik heb een Chromecast met Google TV sinds kort. Erg tevreden mee.

Thuis heb ik KPN iTV en die ondersteund geen GoogleTV. De iTV Android App werkt niet op het Google TV platform. KPN geeft aan het Google TV platform niet op korte termijn te gaan ondersteunen. Dus:

ik zoek een App die ik kan installeren op Chromecast met Google TC (evt dmv sideloaden) waarmee ik:
- live tv kanalen kan selecteren om af te spelen
- binnen de App van televisie kanaal kan switchen

En de testcase is mijn lieve vrouw. Die wil een laagdrempelige App die eenvoudig in gebruik is.

Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:50
rvdet schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:19:
Hoi, ik heb een Chromecast met Google TV sinds kort. Erg tevreden mee.

Thuis heb ik KPN iTV en die ondersteund geen Android TV. De iTV Android App werkt niet op het Google TV platform. KPN geeft aan dit ook niet op korte termijn te gaan ondersteunen. dus:

ik zoek een App die ik kan installeren op Chromecast met Google TC (evt dmv sideloaden) waarmee ik:
- live tv kanalen kan selecteren om af te spelen
- binnen de App van televisie kanaal kan switchen

En de testcase is mijn lieve vrouw. Die wil een laagdrempelige App die eenvoudig in gebruik is.

Iemand suggesties?
Helaas is er geen echt makkelijke optie (vooral installeren is even uitzoeken) maar het kan wel via Kodi en de addon "Webbie Player". Die werkt prima en kan alles dat je graag wil. Ik kan zelfs direct zappen met mijn Logitech Harmony-afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 22:46
JdJtA schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:21:
[...]

Helaas is er geen echt makkelijke optie (vooral installeren is even uitzoeken) maar het kan wel via Kodi en de addon "Webbie Player". Die werkt prima en kan alles dat je graag wil. Ik kan zelfs direct zappen met mijn Logitech Harmony-afstandsbediening.
Welke zenders kan je kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
rvdet schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:36:
[...]

Welke zenders kan je kiezen?
Alle kanalen die binnen je abonnement vallen komen ook maar voren in Webbie Player (je logt in met je eigen KPN-gegevens)...maar wat bedoel je precies met kiezen?

[ Voor 14% gewijzigd door JdJtA op 12-03-2021 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43
@rvdet Je zou nog kunnen overwegen om Ziggo als internet en tv provider te nemen. De Ziggo Go TV app werkt uitstekend op de Chromecast met Google TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:09
michielh3 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:00:
Heeft iemand nog een suggestie welke controller makkelijk aan te sluiten is op de CCGTV?
Ik wil graag via steam link streamen naar mijn tv en dan op een bank gamen maar mijn PS3 controller wil niet verbinden met de CCGTV...

Nu kan ik een hubje kopen en hem via usb aansluiten, of ik koop een nieuwe controller waar ik toch al wel aan toe was , maarja de steam controller bestaat niet meer, wat werkt dan wel een beetje fatsoenlijk draadloos met de CCGTV?:9
Mijn Xbox One S controller werkt er prima mee samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-09 10:00
@rvdet ik heb bij KPN het tv deel opgezegd. NLZiet werkt prima op de CCGTV en bied voor mij genoeg zenders. Met name terugkijken zonder reclame voor de commerciële zenders is een genot.

Voor meer zenders is Canal digitaal wellicht iets.

[ Voor 12% gewijzigd door The Real Gunnar op 13-03-2021 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

michielh3 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:00:

Ik moest zelf ook even puzzelen maar Steam Link is niet de plek waar jij je PS3 controller moet koppelen. Je moet naar de instellingen van CCGTV gaan en dan "afstandsbedieningen en accessoires" kiezen en vervolgens "koppelen" kiezen en je PS3 in koppelmodus zetten en dan vind de CCGTV hem meteen als het goed is. Zo werkt het iig met mijn XBOXONE controller wel.

In ieder geval toch nog bedankt want ik had geen idee dat ik een controller kon aansluiten en dat de CCGTV over Steam Link beschikt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pindasaus schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 00:46:
[...]

Mijn Xbox One S controller werkt er prima mee samen.
Ik merk dat het niet vloeiend loopt op de CCGTV, lichte regelmatige haperingen. Heb je misschien nog tips?

De test van Steam Link wees uit dat ik een succesvolle 100MB/s verbinding heb met de PC. De andere 2 waren ook in het groen. PC is bekabeld aangesloten, de CCGTV niet. Router is Asus AC68U. Internetabo is 50MB/s maar lijkt mij dat het niets te maken heeft met internetsnelheid maar met interne netwerksnelheid. Heeft het zin om de interne netwerksnelheid te verhogen met bijv ethernetadapter of zit ik tegen de beperkingen van Steam Link aan?

Misschien komt het doordat de monitor amper 60hz aankan en de tv 100 volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Laatst online: 10-09 16:09
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:05:
[...]

Ik merk dat het niet vloeiend loopt op de CCGTV, lichte regelmatige haperingen. Heb je misschien nog tips?
Heb alleen maar ervaring met oa Asphalt via de Play Store en dat liep net niet helemaal vloeiend ten alle tijden.
Dat lag denk ik vooral aan het feit dat de CPU of iets dergelijks van de Chromecast er net niet snel genoeg voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
Voor de F1-fans die graag willen kijken op de CCGTV: In de appstore zoeken naar 'F1tv' geeft een alternatieve applicatie die prima werkt met de afstandsbediening. F1tv player heet hij na installatie maar staat iets anders voordat je hem geïnstalleerd hebt, icoontje is een raceauto met oranje en rood erin.

Wel noodzakelijk om een abonnement te hebben bij F1 TV (of eventueel een account gekoppeld aan een Ziggo-abonnement).

[ Voor 17% gewijzigd door JdJtA op 14-03-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
The Real Gunnar schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:18:
@rvdet ik heb bij KPN het tv deel opgezegd. NLZiet werkt prima op de CCGTV en bied voor mij genoeg zenders. Met name terugkijken zonder reclame voor de commerciële zenders is een genot.

Voor meer zenders is Canal digitaal wellicht iets.
Dit idd. Alleen jammer dat je in NL voor de sportzenders van ESPN verplicht een tv abo bij een tv aanbieder moet hebben. Daardoor wordt je als sportliefhebber zonder tv abo veplicht de stap naar illegale IPTV te maken.

Maar voor alle NL zenders is NL ziet echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JdJtA schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:02:
Voor de F1-fans die graag willen kijken op de CCGTV: In de appstore zoeken naar 'F1tv' geeft een alternatieve applicatie die prima werkt met de afstandsbediening. F1tv player heet hij na installatie maar staat iets anders voordat je hem geïnstalleerd hebt, icoontje is een raceauto met oranje en rood erin.

Wel noodzakelijk om een abonnement te hebben bij F1 TV (of eventueel een account gekoppeld aan een Ziggo-abonnement).
Het heet F1 tv viewer, maar hoe weet je of je werkelijk inlogt bij de F1, en niet via iets ander en je je login weggeeft?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:43:
[...]
Het heet F1 tv viewer, maar hoe weet je of je werkelijk inlogt bij de F1, en niet via iets ander en je je login weggeeft?
De app is open source, met de nodige kennis is te achterhalen wat er met je inloggegevens gebeurt... (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:33:
[...]

De app is open source, met de nodige kennis is te achterhalen wat er met je inloggegevens gebeurt... (y)
Mijn kennis gaat daar niet ver genoeg voor, wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van Steam Link icm CCGTV en hun ervaringen qua speelbaarheid willen delen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielh3
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:25:
[...]

Ik moest zelf ook even puzzelen maar Steam Link is niet de plek waar jij je PS3 controller moet koppelen. Je moet naar de instellingen van CCGTV gaan en dan "afstandsbedieningen en accessoires" kiezen en vervolgens "koppelen" kiezen en je PS3 in koppelmodus zetten en dan vind de CCGTV hem meteen als het goed is. Zo werkt het iig met mijn XBOXONE controller wel.

In ieder geval toch nog bedankt want ik had geen idee dat ik een controller kon aansluiten en dat de CCGTV over Steam Link beschikt. _/-\o_
Yes, dit is precies wat ik heb geprobeerd, maar om een PS3 controller te koppelen met een nieuw apparaat moet hij in de koppelmodus worden gezet door hem met een usb kabel te verbinden. |:(
Dit gaat wat lastig zonder hubje aan de CCGTV, vandaar mijn vraag welke controller wel direct te koppelen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

michielh3 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Yes, dit is precies wat ik heb geprobeerd, maar om een PS3 controller te koppelen met een nieuw apparaat moet hij in de koppelmodus worden gezet door hem met een usb kabel te verbinden. |:(
Dit gaat wat lastig zonder hubje aan de CCGTV, vandaar mijn vraag welke controller wel direct te koppelen is.
Aaah, niet handig bedacht van Sony. Blijkbaar wordt Steam Link niet zoveel gebruikt icm CCGTV want de reacties lopen niet bepaald storm. Maar ik kan bevestigen dat met XBONE controller (de vernieuwde variant want de oude versie heeft geen Bluetooth dacht ik?) in 1 keer werkt zonder gezeur, kan door menus bladeren alsof ik de afstandsbediening van CCGTV gebruik.

Als ik me goed herinner kon je duidelijk fysiek zien welke de vernieuwde variant was, die heeft dan koptelefoon+mic aan de onderzijde zitten.

Ik weet alleen niet of jij je geld wel aan een controller moet besteden want het werkt niet vloeiend, Gisteren opnieuw geprobeerd maar vind hem niet vloeiend genoeg spelen zoals op de PC monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuevocasa schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:15:
[...]

Even zoeken in dit topic...

Bij mijn eerste test was er geen ondertiteling en kon ik dat bij de twee series waar ik het heb geprobeerd ook niets instellen. Was oa bij The Morning Show.
In het topic staat dat deze in de store staat. Moet je dan apart op zoek naar de store gaan en daarin zoeken? Vind het verwarrend dat alle andere apps gewoon rechtstreeks te vinden zijn bij apps en Apple+ staat daar weer niet bij. Ook met zoeken krijg ik enkel Apple winkels in de buurt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:39:
[...]

In het topic staat dat deze in de store staat. Moet je dan apart op zoek naar de store gaan en daarin zoeken? Vind het verwarrend dat alle andere apps gewoon rechtstreeks te vinden zijn bij apps en Apple+ staat daar weer niet bij. Ook met zoeken krijg ik enkel Apple winkels in de buurt.....
Apps die je ziet staan bij het tabblad 'Apps' zijn de geïnstalleerde en daaronder allerlei selecties van verschillende apps uit de store. Je ziet daar ook een optie 'Apps zoeken' (de eerste onder 'categorieën voor 'Apps') als je die optie selecteert en Apple tv of Apple plus inspreekt vind hij de app. Je kunt ook 'open play store' inspreken en in de Playstore naar Apple TV zoeken. Als je in de Playstore zoekt zul je geen Apple winkels vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuevocasa schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:02:
[...]

Apps die je ziet staan bij het tabblad 'Apps' zijn de geïnstalleerde en daaronder allerlei selecties van verschillende apps uit de store. Je ziet daar ook een optie 'Apps zoeken' (de eerste onder 'categorieën voor 'Apps') als je die optie selecteert en Apple tv of Apple plus inspreekt vind hij de app. Je kunt ook 'open play store' inspreken en in de Playstore naar Apple TV zoeken. Als je in de Playstore zoekt zul je geen Apple winkels vinden.
Over zoeken gesproken, ik vind dat dat niet zo best werkt. Ik zocht enkele dagen geleden in Apps>zoeken> Steam en ook Steam Link maar kreeg alleen youtubefilmpjes als resultaten terug. Doe ik iets verkeerd of werkt dat gewoon niet zo goed? Hoe komen ze erbij dat ik via Apps>zoeken naar yt filmpjes zit te zoeken?

Ik heb hem uiteindelijk gevonden door gewoon flink te bladeren tussen alle beschikbare apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:11:
[...]

Over zoeken gesproken, ik vind dat dat niet zo best werkt. Ik zocht enkele dagen geleden in Apps>zoeken> Steam en ook Steam Link maar kreeg alleen youtubefilmpjes als resultaten terug. Doe ik iets verkeerd of werkt dat gewoon niet zo goed? Hoe komen ze erbij dat ik via Apps>zoeken naar yt filmpjes zit te zoeken?

Ik heb hem uiteindelijk gevonden door gewoon flink te bladeren tussen alle beschikbare apps.
Je moet binnen de Playstore zoeken. Wanneer je YouTube filmpjes vindt zoek je niet in de Playstore. Dat je alleen maar YouTube filmpjes vind komt doordat de Google TV nog niet in Nederland officieel is uitgebracht. In de VS werkt de zoekfunctie zo dat deze door 'alle' content zoekt van zowel YouTube, Netflix, Disney plus, Hulu en nog veel meer aanbieders.
YouTube is natuurlijk van Google zelf, daarom is dat nu de enige welke in Nederland werkt.

Edit:
Het idee van Google is dat je niet in alle losse apps hoeft te zoeken. Dus wanneer je Game of thrones zoekt, gaat hij automatisch naar de HBO app, wanneer je naar The Mandalorian zoekt, opent hij deze automatisch in de Disney plus app. Etc.
Hiervoor moeten ze contracten afsluiten met al die aanbieders om dat te kunnen/mogen doen. Daarom kan het nog wel even duren voordat deze officieel in Nederland uit komt.

[ Voor 22% gewijzigd door Nuevocasa op 15-03-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuevocasa schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:16:
[...]

Je moet binnen de Playstore zoeken.
Nu ga ik vast dom klinken maar waar vind ik die playstore? Ik heb verder geen enkele Android apparaat in huis, vroeger wel aantal keren een HTC gehad maar verder niet meer. Op de CCGTV zie ik hem zo 1 2 3 niet staan iig.

Of moet ik in de playstore op de PC kijken en dan iets van installeer op android apparaat aanklikken (dat herinner ik me uit de tijd dat ik die HTC had)?

Edit: gevonden, toch niet zo handige plek vind ik. Voor anderen: Instellingen>apps>Google play store>openen>

Zie dat nu werkelijk voor het eerst terwijl ik de CCGTV al 2 a 3 maanden heb 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:30:
[...]

Nu ga ik vast dom klinken maar waar vind ik die playstore? Ik heb verder geen enkele Android apparaat in huis, vroeger wel aantal keren een HTC gehad maar verder niet meer. Op de CCGTV zie ik hem zo 1 2 3 niet staan iig.

Of moet ik in de playstore op de PC kijken en dan iets van installeer op android apparaat aanklikken (dat herinner ik me uit de tijd dat ik die HTC had)?

Edit: gevonden, toch niet zo handige plek vind ik. Voor anderen: Instellingen>apps>Google play store>openen>

Zie dat nu werkelijk voor het eerst terwijl ik de CCGTV al 2 a 3 maanden heb 8)7
De spraak/ assistent knop kun je ook indrukken en dan zeggen ' open Playstore'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:30:
[...]

Assistent knop indrukken en "open Playstore" zeggen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielh3
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:30:
[...]
Ik weet alleen niet of jij je geld wel aan een controller moet besteden want het werkt niet vloeiend, Gisteren opnieuw geprobeerd maar vind hem niet vloeiend genoeg spelen zoals op de PC monitor.
Thanks voor de reactie! Ik ga wel eerst even kijken of ik ergens een controller kan lenen voor een weekje of dit inderdaad lekker genoeg werk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:53
Heeft iemand bbc iplayer aan de praat?
Ik heb nu bbc iplayer android 4.115.0.2315 geinstalleerd.
App start op, maar je ziet niet welk item je selecteert en kunt dus geen show starten.

Iemand een idee of er een versie is die wel werkt?

Edit. Ah 0.4.3 heb je nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 16-03-2021 12:22 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 11:47
robertwebbe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:10:
@rvdet Je zou nog kunnen overwegen om Ziggo als internet en tv provider te nemen. De Ziggo Go TV app werkt uitstekend op de Chromecast met Google TV.
Die werkt inderdaad prima, heb sinds ik de CCGTV heb de Ziggo decoder niet meer gebruikt, heb hem fysiek uitgezet.
JdJtA schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:02:

dank voor de tip, afgelopen weekend nog zitten kijken via de laptop op de TV met een HDMI kabel, werkt ook prima maar dit is nog beter. Er komt ook een officiele app van F1 zelf voor de CCGTV, later dit jaar ergens

[ Voor 50% gewijzigd door Svennie op 17-03-2021 14:43 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 09:01
Heeft iemand ervaring met de CCGTV en Netflix en een surround set? Ik heb nu een 3rd gen, maar als ik daar Netflix of Disney+ over stream dan heb ik slechts stereo geluid.

Ik overweeg nu om óf de CCGTV te halen (mits dus surround werkt) óf een Nvidia Shield te halen.

Daarnaast eens knutselen met een RPi 4, welke nu ook Netflix en Disney+ ondersteunt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Bekers schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:45:
Heeft iemand ervaring met de CCGTV en Netflix en een surround set? Ik heb nu een 3rd gen, maar als ik daar Netflix of Disney+ over stream dan heb ik slechts stereo geluid.
Niemand kan hier iets over zeggen zonder dat je noemt wat voor receiver (merk+model) je hebt, en hoe je die hebt aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bekers
The Zep Man schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:23:
[...]
Niemand kan hier iets over zeggen zonder dat je noemt wat voor receiver (merk+model) je hebt, en hoe je die hebt aangesloten.
Nou, als ik op m’n pc of op de tv app bij vrienden kijk, dan staat er in Netflix dat het 5.1 geluid is. Maar via de chromecast dus maar stereo. Schijnt een bekend probleem te zijn. Films van tv en NAS gaan wel gewoon goed in surround.

Dus als iemand even zou kunnen kijken die zo’n nieuwe heeft zou dat zeer gewaardeerd worden :)

Maar om antwoord te geven op je vraag:
Chromecast v3
Philips Fidelio E5 aangesloten via HDMI ARC kanaal
TV is een Philips 42PFL7606H (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Bekers schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:49:
[...]

Nou, als ik op m’n pc of op de tv app bij vrienden kijk, dan staat er in Netflix dat het 5.1 geluid is. Maar via de chromecast dus maar stereo. Schijnt een bekend probleem te zijn. Films van tv en NAS gaan wel gewoon goed in surround.

Dus als iemand even zou kunnen kijken die zo’n nieuwe heeft zou dat zeer gewaardeerd worden :)

Chromecast v3
Bekend probleem, met een Samsung KS7000 en een Playbar in mijn geval. DD5.1 wordt wel als optie herkend, maar uitsluitend PCM2.0 wordt uitgestuurd. Zal wel weer lang duren voordat dit opgelost is 8)7

https://support.google.com/chromecast/thread/76596323?hl=en

[ Voor 3% gewijzigd door Stefano op 20-03-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Chromecast v3
Hier zit je probleem. De Fidelio E5 ondersteunt (net als jouw TV) enkel ARC en geen eARC. Over ARC kan enkel stereo PCM, Dolby Digital en DTS gestuurd worden.

Netflix stuurt Dolby Digital Plus uit. Sommige mediaspelers kunnen dit omzetten naar Dolby Digital, maar de meeste modellen kunnen dit echter niet. Dit komt door het ontbreken van een licentie. Jouw Chromecast is een voorbeeld daarvan. Die kan Dolby Digital Plus op de HDMI uitgang zetten ('passthrough'), maar kan het niet converteren naar het oudere formaat dat jouw receiver nodig hebt.

De Chromecast direct aansluiten op je Fidelio E5 gaat ook niet werken. De Fidelio E5 ondersteunt geen Dolby Digital Plus via diens HDMI ingangen.

Wat je wel kan doen is een mediaspeler gebruiken die Dolby Digital Plus om kan zetten naar Dolby Digital. De nieuwe Chromecast kan dit niet (wat een reden is waarom die zo goedkoop is). Je kan bijvoorbeeld kijken naar de 2019 modellen van de Shield TV, die het wel kunnen. Zie ook de informatie in de topicstart van dit topic:

Zie je nou wel dat gewoon de vraag beantwoorden werkt? ;)

[ Voor 41% gewijzigd door The Zep Man op 20-03-2021 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekers
Ah top. Merci voor je antwoord. Ik had geen idee dat het zo ver ging omdat het (voor zover ik kon vinden) een beperking in Netflix + chromecast was. Zeker omdat als ik films stream via VLC op iPad van m’n nas dat surround wel werkt. Maar dat zal aan de codec liggen dan.

Dan ga ik eens vogelen met m’n RPi 4. Als dat niet lukt wordt het waarschijnlijk een Shield.

Nogmaals dank @The Zep Man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Chromecast v3
Volgens Google is dat een instelling die je in Google Home kan veranderen voor de Chromecast.

https://support.google.co...atform%3DAndroid&hl=en-AU

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Bekers schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:24:
Dan ga ik eens vogelen met m’n RPi 4. Als dat niet lukt wordt het waarschijnlijk een Shield.
Wat je ook kan proberen is op de Google Chromecast Kodi en deze add-on installeren. Als passthrough werkt, dan kan Kodi Dolby Digital Plus omzetten naar Dolby Digital. Dit kan omdat Kodi zich niets aantrekt van benodigde licenties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:00
Marzman schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:32:
[...]

Volgens Google is dat een instelling die je in Google Home kan veranderen voor de Chromecast.

https://support.google.co...atform%3DAndroid&hl=en-AU
Je kunt daar wel AC3 kiezen, maar als Netflix alleen EAC3 en PCM aanbiedt schiet je dat niets mee op, zoals gezegd doet de Chromecast niet aan conversie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:46:
[...]

Als je die knop instelt in dat menuutje op de chromecast, krijg je dan niet een alternatieve werking van die knop voorgeschoteld om te proberen? Er wordt je immers gevraagd of de knop werkt op je tv en dan 'Nee' antwoordt.

Al denk ik dat dit gewoon een beperking is waar Chromecast niet mee om kan gaan. Bij jouw tv kan het niet met 1 knop en bij de meeste tv's wel. Dan zouden ze iets in moeten bouwen dat de vierpuntsdruktoets bovenin ook meewerkt als je source kiest. IR is echter eenwegcommunicatie, dus weer tricky om te bepalen wanneer je 'klaar' bent met source kiezen en hij die knoppen weer kan vrijgeven voor de chromecast.
@Pepperoni hier al een oplossing voor gevonden? Ik moet nu ook nog met de tv afstandsbediening de juiste HDMI selecteren als de tv iets anders gekeken heeft voordien. Ook hier zorgt de source knop enkel voor het source menu, maar moet ik daarna met de pijltjes door het menu. Alleen werken die weer alleen op de tv afstandsbediening.

Edit: Hier een soort van oplossing gevonden.....de tv afstandsbediening bedient ook de Chromecast kwam ik achter na wat zoekwerk. Dus dan kun je met 1 afstandsbediening alsnog de gehele tv en Chromecast besturen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2021 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Ik heb nog geen Chromecast TV en voordat ik deze koop heb ik een vraag, wellicht kan iemand mij helpen;

Mijn set-up betreft een LGC8 oled + Sony 5.1 receiver/speaker indeling. PS4 en Switch via HDMI direct aangesloten op TV. De TV aangesloten via HDMI ARC/CEC control op receiver. Ik heb een oude Chromecast audio dongle direct aangesloten op de receiver, zodat mijn 5.1 speaker indeling opgenomen kan worden in Google speaker groups (ik heb meerdere google speakers in huis).

Nadeel van deze set-up is dat ik handmatig het input kanaal van de receiver moet veranderen, elke keer als ik (bijvoorbeeld vanaf mijn telefoon) muziek wil afspelen op deze speaker group.

Mijn idee is om de chromecast TV direct op de TV aan te sluiten op een van de HDMI poorten, zodat bij het afspelen van een nummer automatisch de tv + receiver aangaan (Zodra ik een van de gameconsoles opstart, dan gaan receiver en TV automatisch aan)

Vragen die ik heb:
- Is het mogelijk om de chromecast tv in een speakergroup op te nemen en werkt dit naar behoren?
- Heeft iemand een vergelijkbare set-up en kan diegene bevestigen dat wat ik van plan ben ook werkt? :)

Mijn dank is groot

[ Voor 3% gewijzigd door artfuldodger op 23-03-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Laatst online: 23:02
Ik gebruik de Google TV op deze Sharp Aquos televisie (pricewatch: Sharp 65BL2EA Zwart)

Ja in die TV zit al android tv ingebouwd; maar die tv was 500 euro bij de lidl en de android tv is evenredig traag :)

Nu lukt het me niet om de afstandsbediening van google tv met de tv werkend te krijgen; kennelijk kloppen de sharp remote codes niet. Nu heb ik al gezocht of soms iemand anders voor sharp produceert; in amerika is dat een chinese fabrikant; maar die codes werken ook niet.

Iemand een ander idee ? thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:53
Heeft er iemand al een VPN app gevonden die je kunt gebruiken om van buiten huis de chromecast met je vpn thuis te verbinden?

Inmiddels ladingen vpn apps geprobeerd maar tot nu zijn ze allemaal bedoeld om naar random landen te connecten. Ik wil naar huis :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 22:04

iambig

* z.o.z *

matthijst schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:37:
Heeft er iemand al een VPN app gevonden die je kunt gebruiken om van buiten huis de chromecast met je vpn thuis te verbinden?

Inmiddels ladingen vpn apps geprobeerd maar tot nu zijn ze allemaal bedoeld om naar random landen te connecten. Ik wil naar huis :)
Toevallig net vandaag dit ingesteld via OpenVPN op een Mibox S.
Op een tweede locatie keek ik incidenteel via Ziggo Go TV, er is daar glasvezel van KPN, echter kreeg sinds een week of wat geen TV signaal meer door.
Kreeg telkens de melding "Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken."
Heb nu via een Synology VPN servertje en de OpenVPN Android TV client een tunnel gemaakt naar mijn Ziggo netwerk thuis en in de client aangegeven dat alleen Ziggo Go er gebruik van moet maken.

Werkt weer als een spreekwoordelijke trein. 8)

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zie dat ze bij AndroidCentral precies dezelfde USB-C hub adviseren als degene die ik ook zelf gevonden had. Begrijp ik nu goed dat er bij deze https://www.amazon.de/gp/product/B07WNTM6MD/ ook geen adapter bij zit?

Wat is dan een goede adapter die veilig en krachtig genoeg is?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:21:
Ik zie dat ze bij AndroidCentral precies dezelfde USB-C hub adviseren als degene die ik ook zelf gevonden had. Begrijp ik nu goed dat er bij deze https://www.amazon.de/gp/product/B07WNTM6MD/ ook geen adapter bij zit?

Wat is dan een goede adapter die veilig en krachtig genoeg is?
Ik heb inmiddels al heel wat verschillende USB hubs aangekocht het afgelopen jaar, geen enkele keer werd er een power adapter meegeleverd.

Degene die jij hebt uitgezocht is wel tamelijk aan de prijs, ik zie niet direct hoe die meerprijs wordt terugbetaald. Heb jij al die aansluitingen ook nodig?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Ik heb inmiddels al heel wat verschillende USB hubs aangekocht het afgelopen jaar, geen enkele keer werd er een power adapter meegeleverd.

Degene die jij hebt uitgezocht is wel tamelijk aan de prijs, ik zie niet direct hoe die meerprijs wordt terugbetaald. Heb jij al die aansluitingen ook nodig?
In elk geval ethernet, usb A, usb c, power

De rest is extra. Evt een geheugenkaart voor Kodi met addons?

Denk dat je ook het merk betaalt natuurlijk

Ik wil in elk geval geen elektronische rommel val Ali.

Welke raad jij dan aan? En welke oplader?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iambig

iambig

* z.o.z *

USB C Hub, Welltop 5 in 1 Type C...
Ik heb deze op aanraden in dit topic.
Doet het goed met de originele oplader.
Gebruik hem zelf uitsluitend voor Ethernet, en daar haal ik mijn volledige internet snelheid mee. (250 Mbit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
iambig schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:07:
USB C Hub, Welltop 5 in 1 Type C...
Ik heb deze op aanraden in dit topic.
Doet het goed met de originele oplader.
Gebruik hem zelf uitsluitend voor Ethernet, en daar haal ik mijn volledige internet snelheid mee. (250 Mbit)
Heb deze ook en kan beamen dat deze top werkt. Heb er ook nog een USB stick op aangesloten voor uitbreiding van het geheugen. Vanuit de Chromecast kun je deze formatteren zodat deze onderdeel wordt van het interne geheugen. Werkt ook nog met originele adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43
Wat voor snelheden haal je nu bedraad als je een Speedtest doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nuevocasa schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:23:
[...]

Heb deze ook en kan beamen dat deze top werkt. Heb er ook nog een USB stick op aangesloten voor uitbreiding van het geheugen. Vanuit de Chromecast kun je deze formatteren zodat deze onderdeel wordt van het interne geheugen. Werkt ook nog met originele adapter.
Kan je de HDMI-aansluiting ook gebruiken om de Chromecast van een langere hdmi-kabel te voorzien? Vind dat er nu zo'n kort kabeltje aan zit namelijk.

En welke opladers gebruiken jullie erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig

iambig

* z.o.z *

robertwebbe schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:21:
Wat voor snelheden haal je nu bedraad als je een Speedtest doet?
Ik meet mijn internet verbinding maximaal (250/25). Weet niet of hij veel sneller gaat dan 250, maar ik ben super blij er mee. Buffert instant met 4K content van div. diensten, waar je met wifi vaak wat zoekend gedrag naar bitrates zag als je startte of spoelde.
Jorgen schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:49:
[...]

En welke opladers gebruiken jullie erbij?
De door Google bijgeleverde adapter van de CCGTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

iambig schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 01:51:
[...]

Ik meet mijn internet verbinding maximaal (250/25). Weet niet of hij veel sneller dan 250, maar ik ben super blij er mee. Buffert instant met 4K content van div. diensten, waar je met wifi vaak wat zoekend gedrag naar bitrates zag als je startte of spoelde.

[...]

De door Google bijgeleverde adapter van de CCGTV.
Ik krijg 'm morgen via bol.com en die komt zonder eurostekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig

iambig

* z.o.z *

Jorgen schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 01:54:
[...]

Ik krijg 'm morgen via bol.com en die komt zonder eurostekker
Er zal allicht iets bij zitten? Wellicht US of zo, maar daar heb je voor een euro of 2 een verloopje voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

iambig schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 02:02:
[...]

Er zal allicht iets bij zitten? Wellicht US of zo, maar daar heb je voor een euro of 2 een verloopje voor.
Klopt, maar dan heb ik liever meteen een bruikbare oplader, ipv een tussenstukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-08 09:06
Ik heb onlangs de nieuwe Chromecast gekocht in de hoop er de Nederlandse espn app op te kunnen installeren en zo eredivisie te kunnen kijken. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat kon. Is dat iemand hier wel gelukt en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het ook dat er bij de updates er een update voor: Android system webview staat, maar dat je die niet kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:38:
Heeft iemand het ook dat er bij de updates er een update voor: Android system webview staat, maar dat je die niet kan updaten?
Net ff gekeken, hij staat bij "onlangs geupdated" en is op 22 Maart bijgewerkt. Er staat geen versienummer bij en verder is er bij mij geen enkele andere update beschikbaar van welke app dan ook. (ik neem aan dat ik in Playstore>apps en games beheren> updates moest kijken?)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

klmtrf schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:40:
Ik heb onlangs de nieuwe Chromecast gekocht in de hoop er de Nederlandse espn app op te kunnen installeren en zo eredivisie te kunnen kijken. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat kon. Is dat iemand hier wel gelukt en hoe?
Ik heb het ook niet voor elkaar gekregen, casten kan ook maar had ook liever een app gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-08 09:06
Eric_Cantona schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:45:
[...]

Ik heb het ook niet voor elkaar gekregen, casten kan ook maar had ook liever een app gehad.
Ja, heel jammer. Heb nu de mobiele app er op kunnen zetten maar die is natuurlijk voor een touch screen ingericht dus kom niet verder in de app 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al tegen het probleem aangelopen dat het geluid en source via de afstandsbediening niet ingesteld kunnen worden? Ik heb een oude Toshiba tv van een > 10 jaar oud aangesloten en daar lukt geen 1 Toshiba signaal.

Best vervelend, want ik ben de afstandsbediening kwijt. En die heb ik nodig, want ik heb helemaal geen geluid meer. Dat komt denk ik doordat voorheen een Sonos playbar via een optische kabel was aangesloten en nu niet meer. Zal iets in de settings moeten klooien, maar dat gaat pas als de vervanger vd afstandsbediening binnen is.

Alleen lost dat niet het probleem op van het niet kunnen koppelen van de afstandsbediening voor geluid en source. Aan/uit knop werkt wel gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Hoi.

Ik zit naar het volgende te kijken. In combinatie met een USB c hub denk ik dat het moet werken. Iemand ervaring met dit systeem:

€ 12,15 40%OFF | Diy Ambient Tv Pc Droom Scherm Usb Led Strip Hdtv Computer Monitor Backlight Adresseerbare WS2812B Led Strip 1/2/3/4/5M Volledige Set
https://a.aliexpress.com/_u8GoTj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Hopelijk hebben jullie een oplossing hiervoor:

als ik mijn CCGTV gebruik dan hebben veel apps het moeilijk. Prime geeft aan dat er een probleem met de verbinding is en speelt niks af, Netflix laad veel langer en de kwaliteit is zeker in het begin minder en soms tijdens het afspelen, Ziggo Go buffert vaker. Dit is zowel bedraad als via de WiFi.

Om te testen of het aan de WiFi verbinding ligt heb ik met de laptop dezelfde serie bekeken, geen probleem. Heb erna de nieuwste update van een spel op de laptop gedownload, kwam binnen met 25MB/s. Wifi lijkt prima te werken. Daarna heb ik nog getest of casten werkt, heb een serie via Prime op de telefoon gestart en gecast naar dezelfde CCGTV. Gaat prima.

Het lijkt aan de CCGTV te liggen, heb een keer de stroom eraf gehaald maar dat werkt niet, zijn er nog andere opties? Resetten, cache legen? Een factory reset kan natuurlijk maar dan moet ik alles weer opnieuwe instellen/installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Svennie schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:12:
Hopelijk hebben jullie een oplossing hiervoor:

als ik mijn CCGTV gebruik dan hebben veel apps het moeilijk. Prime geeft aan dat er een probleem met de verbinding is en speelt niks af, Netflix laad veel langer en de kwaliteit is zeker in het begin minder en soms tijdens het afspelen, Ziggo Go buffert vaker. Dit is zowel bedraad als via de WiFi.

Om te testen of het aan de WiFi verbinding ligt heb ik met de laptop dezelfde serie bekeken, geen probleem. Heb erna de nieuwste update van een spel op de laptop gedownload, kwam binnen met 25MB/s. Wifi lijkt prima te werken. Daarna heb ik nog getest of casten werkt, heb een serie via Prime op de telefoon gestart en gecast naar dezelfde CCGTV. Gaat prima.

Het lijkt aan de CCGTV te liggen, heb een keer de stroom eraf gehaald maar dat werkt niet, zijn er nog andere opties? Resetten, cache legen? Een factory reset kan natuurlijk maar dan moet ik alles weer opnieuwe instellen/installeren.
Je zou nog proberen met je 2,4ghz netwerk te verbinden ipv de 5ghz. Las hier en daar dat dat soms het verschil maakt bij het bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Reksho schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:48:
[...]
Je zou nog proberen met je 2,4ghz netwerk te verbinden ipv de 5ghz. Las hier en daar dat dat soms het verschil maakt bij het bufferen.
Dat kan ik proberen maar dan zou het ook niet werken als ik aan het casten ben, dan wordt hetzelfde stream afgespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Svennie schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Dat kan ik proberen maar dan zou het ook niet werken als ik aan het casten ben, dan wordt hetzelfde stream afgespeeld
Als het via de cc zelf niet werkt maar via casten wel, lijkt mij dat de software op de cc gaar is:
factory reset proberen.

Aan de verbinding ligt het alleszins niet, wel aan de aansturing (anders zou casten ook niet werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
roeleboel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:24:
[...]
Als het via de cc zelf niet werkt maar via casten wel, lijkt mij dat de software op de cc gaar is:
factory reset proberen.

Aan de verbinding ligt het alleszins niet, wel aan de aansturing (anders zou casten ook niet werken)
De factory reset probeer ik te voorkomen, heb geen zin om alle wachtworoden weer opnieuw in te voeren, moest die van Ziggo 3 keer invoeren |:( . Ga een BT toetsenbord koppelen dat maakt wachtwoorden invoeren een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svennie schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:27:
[...]

De factory reset probeer ik te voorkomen, heb geen zin om alle wachtworoden weer opnieuw in te voeren, moest die van Ziggo 3 keer invoeren |:( . Ga een BT toetsenbord koppelen dat maakt wachtwoorden invoeren een stuk makkelijker.
Pin me er niet op vast maar als het goed is worden je wachtwoorden onthouden. Ik heb 1 keer fabrieksreset gedaan en moest wel ff alle apps opnieuw downloaden maar kon zo inloggen zonder wachtwoord in te voeren. Moet je wel destijds toestemming hebben gegeven om het op te slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Pin me er niet op vast maar als het goed is worden je wachtwoorden onthouden. Ik heb 1 keer fabrieksreset gedaan en moest wel ff alle apps opnieuw downloaden maar kon zo inloggen zonder wachtwoord in te voeren. Moet je wel destijds toestemming hebben gegeven om het op te slaan.
Met dat auto-inloggen van Google, kon ik ook alle wachtwoorden die hij al kende gewoon in 1 x gebruiken bij de eerste opstart van de CC. De rest is nu als het goed is toegevoegd aan Google, dus verwacht ik bij nieuwe install niks meer nodig te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bah, dan gaat er iets mis met bestellen vd hub en denkt Amazon dat je de Lightning deal al geclaimd hebt, terwijl dit niet zo is. Schiet lekker op zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:02:
[...]

goed om te weten. Ik denk dat ik toch een probleem heb met de WiFi/router. Gisteren kon ik nog wel via casten prime kijken maar Netflix wilde niet meer. Kreeg ook bij een captcha problemen, wilde niet laden, en verschillende websites laden ook veel sneller via de 5G dan de WiFi. Ik ga bij de router beginnen, factory reset kan altijd nog en met een toetsenbord aangesloten zijn de evt wachtwoorden ook zo ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind Ziggo kijken via de Ziggo app op de Chromecast toch tegenvallen..
Het beeld is alleen maar HD ready, dat zie je toch best wel, vooral bij sport kijken. vooral F1 en voetbal vind ik een stuk slechter

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2021 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb nu bij FNAC besteld en BOL gaat terug (vanwege de stekker, extra kosten). Iemand technische ervaring met de Fabrieksreset? Kan een nieuwe koper dan echt sowieso niet meer bij m'n wachtwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:00:
Bah, dan gaat er iets mis met bestellen vd hub en denkt Amazon dat je de Lightning deal al geclaimd hebt, terwijl dit niet zo is. Schiet lekker op zo
Deze misschien? Nu met €10,- extra korting; https://www.amazon.de/dp/B07TH9BCTZ

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dank! 👍🏻

Degene die ik op het oog had, is vergelijkbaar in prijs. Amazon heeft het gelukkig goed gemaakt door een bon van 5 euro in m'n account te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:36:
Vind Ziggo kijken via de Ziggo app op de Chromecast toch tegenvallen..
Het beeld is alleen maar HD ready, dat zie je toch best wel, vooral bij sport kijken. vooral F1 en voetbal vind ik een stuk slechter
Via de ZiggoGo app is Live en Replay TV idd maximaal 720p@50Hz.

Voor F1 zou jij de alternatieve Android TV F1 app kunnen gebruiken, je hebt toch die mogelijkheid begreep ik uit het "F1 waar te kijken" topic, of heb je geen toegang tot F1 TV Pro? Indien ja, dan wordt het 1080p@50Hz afgespeeld. Misschien geen 4k zoals met de Next Box mogelijk is, maar het ziet er prima en soepel weergegeven uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:40:
[...]

Dank! 👍🏻

Degene die ik op het oog had, is vergelijkbaar in prijs. Amazon heeft het gelukkig goed gemaakt door een bon van 5 euro in m'n account te doen
Degene waar ik naar link is nu €29,-, dat was de andere toch niet tijdens het Blitz aanbod, meen ik mij te herinneren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:43:
[...]

Degene waar ik naar link is nu €29,-, dat was de andere toch niet tijdens het Blitz aanbod, meen ik mij te herinneren?
Ik zie het nu inderdaad. Ben jij bekend met dat merk?

Hoe grondig is de fabrieksreset, weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:57:
[...]
Ik zie het nu inderdaad. Ben jij bekend met dat merk?
Nee, niet echt, maar ik ga meer op gebruikers reviews af.
Grondig, alles lekker schoon, zonder restjes.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:57:

Alles wordt dan weer zoals het de fabriek verlaten heeft (vandaar fabrieksreset). Jij maakt je denk ik druk om wat ik laatst schreef, namelijk dat mijn CCGTV mijn wachtwoorden had onthouden na een fabrieksreset. Ik vergat erbij te vertellen dat ik wel eerst moest inloggen op mijn Google account op de CCGTV voordat dat mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@hardware-lover 👍🏻
@Verwijderd Nee hoor, dat begrijp ik wel. Heb alleen geen zin om weer op tig apparaten nieuwe wachtwoorden te zetten, mochten die met een recovery eenvoudig uit te lezen zijn op de CCGTV. Als die reset ook de gebruikersgegevens wist/overschrijft, dan is het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:40:
[...]

Via de ZiggoGo app is Live en Replay TV idd maximaal 720p@60Hz.

Voor F1 zou jij de alternatieve Android TV F1 app kunnen gebruiken, je hebt toch die mogelijkheid begreep ik uit het "F1 waar te kijken" topic, of heb je geen toegang tot F1 TV Pro? Indien ja, dan wordt het 1080p@50Hz afgespeeld. Misschien geen 4k zoals met de Next Box mogelijk is, maar het ziet er prima en soepel weergegeven uit.
Dank voor de reactie,
ik heb toegang tot F1 pro tv, maar vind het snelle schakelen online beter gaan dan in de alternatieve F1 app.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2021 18:38 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)