Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Jorgen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 01:32:
Ik heb nu bij FNAC besteld en BOL gaat terug (vanwege de stekker, extra kosten). Iemand technische ervaring met de Fabrieksreset? Kan een nieuwe koper dan echt sowieso niet meer bij m'n wachtwoorden?
Fnac duurt nogal lang geven ze zelf aan. Als je de verkoper bij bol contacteert sturen ze gratis een juiste stekker toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Als er iemand de vraag al heeft gesteld, excuses. Ik kan het niet meteen vinden.

Ik heb de chromecast met Google tv geïnstalleerd. Bijna alles perfect.

Maar ik loop vast op andere apps installeren via de cc.

Als ik het icoontje voor de spraakbesturing indruk en bv vraag naar de vtm go app dan krijg ik die (en een pak andere apps te zien). Maar als ik dan op ok klik op de afstandsbediening gebeurt er helemaal niks meer. Ik krijg gewoon zwart scherm.

Ik probeerde hetzelfde met de Telenet TV app, ook dit lukte niet.

Toevallig stond deze app op de homepagina bij aanbevolen apps, en via daar klikte ik erop, op ok, en de app werd direct geïnstalleerd, en werkt ook.

Maar zodra ik een app zoek via de zoekfunctie dan mag ik op gelijk welke app klikken, ik krijg 3 sec een draaiend cirkeltje en dan zwart scherm.

Weet iemand aan wat dit ligt, of vooral: kan ik op een andere manier nog een app installeren?

Bedankt voor jullie oplossing ☺️.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

stevenleemans schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:31:
[...]

Fnac duurt nogal lang geven ze zelf aan. Als je de verkoper bij bol contacteert sturen ze gratis een juiste stekker toe...
O, dat had ik graag eerder willen weten. Nu heb ik ze al allebei hier liggen, want FNAC was gelukkig heel snel.
Weet ook niet of dat in een klein huis problemen geeft met afstandsbedieningen en voice commando's anders kan ik nog overwegen om ze beide te gebruiken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:55
stevenleemans schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:35:
Als er iemand de vraag al heeft gesteld, excuses. Ik kan het niet meteen vinden.

Ik heb de chromecast met Google tv geïnstalleerd. Bijna alles perfect.

Maar ik loop vast op andere apps installeren via de cc.

Als ik het icoontje voor de spraakbesturing indruk en bv vraag naar de vtm go app dan krijg ik die (en een pak andere apps te zien). Maar als ik dan op ok klik op de afstandsbediening gebeurt er helemaal niks meer. Ik krijg gewoon zwart scherm.

Ik probeerde hetzelfde met de Telenet TV app, ook dit lukte niet.

Toevallig stond deze app op de homepagina bij aanbevolen apps, en via daar klikte ik erop, op ok, en de app werd direct geïnstalleerd, en werkt ook.

Maar zodra ik een app zoek via de zoekfunctie dan mag ik op gelijk welke app klikken, ik krijg 3 sec een draaiend cirkeltje en dan zwart scherm.

Weet iemand aan wat dit ligt, of vooral: kan ik op een andere manier nog een app installeren?

Bedankt voor jullie oplossing ☺️.
Zoeken naar de play store. Die openen en daarbinnen zoeken. Dan vind je alle beschikbare apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
stevenleemans schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:31:
[...]
Fnac duurt nogal lang geven ze zelf aan.
Op wat baseer je dat? Wanneer het op voorraad is hebben de meeste (waaronder ik) hem binnen 2 dagen.
(Uitzonderingen daargelaten uiteraard)
Verkeerd begrepen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 01-04-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:42:
[...]

Op wat baseer je dat? Wanneer het op voorraad is hebben de meeste (waaronder ik) hem binnen 2 dagen.
(Uitzonderingen daargelaten uiteraard)
Hij heeft het over aftersales, niet over de levering van een CCGTV. Als er bijv wat ontbreekt of defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:30:
[...]

Hij heeft het over aftersales, niet over de levering van een CCGTV. Als er bijv wat ontbreekt of defect is.
Ah zo. Dan begreep ik het verkeerd... waarschijnlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 01-04-2021 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:33:
[...]

Ah zo. Dan begreep ik het verkeerd.
Misschien heb je toch gelijk, tis een vrij onduidelijke zin. Indien jij toch gelijk had, ondersteun ik je post door te stellen dat de meesten hem van FNAC inderdaad binnen 2 dagen na betaling hem in huis hadden, waaronder ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:03
Ik dacht dat ik hem hier al had gepost, schijnbaar niet in het juiste forum, of is er iets mis gegaan?

Ik heb sinds kort de CCGT in gebruik en krijg af en toe een "distorted' beeld. (Alsof een VGA kabel niet goed in de connector zit).

Nu had ik dit gevonden:
https://piunikaweb.com/20...on-pink-hue-in-the-works/

Schijnbaar ben ik de niet de enige die hier last van heeft. Ervaren jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaYwaLkUr schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:38:
Ik dacht dat ik hem hier al had gepost, schijnbaar niet in het juiste forum, of is er iets mis gegaan?

Ik heb sinds kort de CCGT in gebruik en krijg af en toe een "distorted' beeld. (Alsof een VGA kabel niet goed in de connector zit).

Nu had ik dit gevonden:

Schijnbaar ben ik de niet de enige die hier last van heeft. Ervaren jullie dit ook?
Ik ken het verhaal voor Philips en Sony TV's (heb je een van beiden?). Remedie zou kunnen zijn om de output dan in RGB mode te zetten, maar de CCGTV heeft die keuze niet beschikbaar binnen de instellingen, zoals sommige andere Android TV apparaten dat wel hebben. M.a.w., als het de oplossing zou zijn, dan is ie op dit moment niet beschikbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31
DaYwaLkUr schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:38:

Nu had ik dit gevonden:

Zie (voor een oudere Chromecast, zelfde principe):

kenshinyuo in "Chromecast geeft een paarse gloed"

Wat je zou kunnen proberen is een EDID emulator gebruiken. Er zijn programmeerbare HDMI 2.0 emulatoren voor ~50 EUR (die een EDID kloont van een aangesloten scherm, die soms geprogrammeerd kan worden via een PC).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris de Boon
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Kun je op de Google Chromecast + Google TV ook Ziggo Go kijken/installeren en gebruiken als je niet op een Ziggo internetverbinding zit?
Dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38
Chris de Boon schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:31:
Kun je op de Google Chromecast + Google TV ook Ziggo Go kijken/installeren en gebruiken als je niet op een Ziggo internetverbinding zit?
Dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk.
Je kunt het wel installeren maar dan werkt het niet, je moet een IP van Ziggo hebben !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris de Boon
Albert020 schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:37:
[...]

Je kunt het wel installeren maar dan werkt het niet, je moet een IP van Ziggo hebben !
Bedankt voor de reactie.
Dan gaat dat ook helaas geen oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:55
Chris de Boon schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:46:
[...]

Bedankt voor de reactie.
Dan gaat dat ook helaas geen oplossing bieden.
Er is een Ziggo add-on voor Kodi, welke het wel doet. Dat is dus niet de originele app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nuevocasa schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:20:
[...]
Er is een Ziggo add-on voor Kodi, welke het wel doet. Dat is dus niet de originele app.
deze link mag ook gedeeld worden (is door een Moderator eerder medegedeeld); mtNNN in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris de Boon
En de NLZIET app, kan die wel op de Google Chromecast 2020 + TV als app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[knip]

edit:
@robertwebbe die wil heb ik ook, maar dan vaak voor zaken die minder gemakkelijk terug te vinden zijn... :)

[ Voor 188% gewijzigd door hardware-lover op 05-04-2021 20:55 . Reden: er is altijd wel iemand die LLDM gedrag beloond ;) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43
@Chris de Boon Ja, is beschikbaar

edit:
@hardware-lover Sorry, kon het niet laten.
Heb nogal een grote will to please...

[ Voor 59% gewijzigd door robertwebbe op 05-04-2021 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:49
NPO laat het op de Chromecast 2020 + TV het afweten in de namiddag. Dat is geen nieuws want daar klagen al veel Chrocast 2020 + TV over. Mij vraag is:
Werkt het wel goed als een abonnment hebt op NPO-PLUS? (2,95 per maand).
Kan iemand bevestigen dat het dan wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 22:29
Hatman schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:13:
NPO laat het op de Chromecast 2020 + TV het afweten in de namiddag. Dat is geen nieuws want daar klagen al veel Chrocast 2020 + TV over. Mij vraag is:
Werkt het wel goed als een abonnment hebt op NPO-PLUS? (2,95 per maand).
Kan iemand bevestigen dat het dan wel werkt?
Als je er tijd naar 13.00 uur zet werkt het wel;
THC1485 in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:49
Dat zal dat op het momentm werken maar de tabladen; Live, Gids en Programmas geven dan nietm meer de juiste informatie omdat de tijd niet klopt! Dat kan zelf wel handelen maar je huisgenoten niet.

Het is gewoon een stomme bug die door de appontwikkelaar opgelost moet worden. Maar zolang Chromecast 2020 + TV niet officieel in nederland werkt doen hebben de ze weinig haast. Ik hoopt de betaalde versie van NPO-PLUS wel werkt. Mogelijk kan dat iemand dat bevestigen.
NLZIET werkt werkt wel goed Maar ik wil alleen maar NPO en geen andere zenders. Ik wil wel 2,95 pm. Betalen voor NPO Plus maar geen 7,95 voor NLZIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Hatman schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:27:
[...]

Dat zal dat op het momentm werken maar de tabladen; Live, Gids en Programmas geven dan nietm meer de juiste informatie omdat de tijd niet klopt! Dat kan zelf wel handelen maar je huisgenoten niet.

Het is gewoon een stomme bug die door de appontwikkelaar opgelost moet worden. Maar zolang Chromecast 2020 + TV niet officieel in nederland werkt doen hebben de ze weinig haast. Ik hoopt de betaalde versie van NPO-PLUS wel werkt. Mogelijk kan dat iemand dat bevestigen.
NLZIET werkt werkt wel goed Maar ik wil alleen maar NPO en geen andere zenders. Ik wil wel 2,95 pm. Betalen voor NPO Plus maar geen 7,95 voor NLZIET.
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar developer. Vandaag kreeg ik dit terug:
Hartelijk dank voor uw mail. Het klopt inderdaad dat de app nog niet optimaal werkt met Google TV. Onze technici zijn hiervan op de hoogte maar het is nog niet mogelijk om dit officieel op te lossen, omdat deze Chromecast inderdaad officieel nog niet is uitgebracht in Nederland. Zodra dit wel het geval is, zal dit probleem spoedig worden opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik vraag me dan af of het een Android TV V10 issue is, zo ja, dan kan ik op een andere box later wel eens kijken of het daarop ook een probleem is.

Edit: @Hatman, het lijkt idd een Android TV v10 issue, de nieuwe Nokia streamingbox 8000 kan NPO (start), ook niet stabiel draaien. Even kun je wat browsen maar hij klapt er snel weer uit.

Deze box is wel geschikt voor ons land, dus misschien kun je de ontwikkelaars daar eens mee om de oren slaan? 😏 pricewatch: Nokia Streaming Box 8000 8GB

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 10-04-2021 12:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Sinds gisteren heb ik de Chromecast met Google TV in de huiskamer.
Omdat ik daar Hyperion Ambilight draai, maak ik gebruik van een HDMI splitter. En om meerdere sources van Ambilight te voorzien gebruik ik ook een HDMI switch.
Dus ik sluit mijn HDMI devices aan op switch, dan naar een HDMI splitter en dan naar de TV.
Dit werk met ITV van KPN prima. Ook met m'n oude Mi Box S.
Maar nu met de Chromecast Google TV schiet het beeld zo nu en dan (1x per 8 a 10 minuten golf ik) even 2 seconde op zwart.

Dit kan natuurlijk aan de switch, splitter of kabels liggen. Maar misschien herkent iemand het probleem?

Ik heb hem een tijdje direct in m'n tv gehad. En toen heb ik het probleem niet gehad.
Ik heb hem ook een tijdje direct in de splitter gedaan. Toen speelde het probleem wel op.

Dus het zou goed de splitter of de kabels kunnen zijn.
Tenzij één van jullie dit ook heeft gehad?
Want met de Mi Box S en ITV van KPN werkt dus prima.
Ik heb het trouwens met allebei de Chromecasts die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
**dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Kitser op 08-04-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38
Zijn hier ook gamers die last hebben dan de nieuwste APK Stadia 3.9.36
niet meer werkt op Chromecast Google TV?

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 09-04-2021 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
En toen ineens deed mijn afstandsbediening het niet meer. De originele batterijen zaten er nog in en ik had al gezien dat het batterij-niveau op laag stond. Dus er nieuwe batterijen in gedaan maar toen reageerde mijn afstandsbediening nog steeds niet. Wel een knipperend / pulserend lichtje. Ik heb geprobeerd de afstandsbediening te resetten. Ik heb geprobeerd de afstandsbediening te verwijderen om hem opnieuw toe te voegen maar dat toevoegen werkt ook niet meer. Het lichtje pulseert nog steeds.

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Edit: Ik heb de batterijen er uitgehaald. De chromevcast laten zoeken naar nieuwe accesoires mbv de remote app op mijn telefoon. Het lichtje op de remote pulseert nog steeds en op mijn tv verschijnt rechtsboven in beeld, op het scherm ‘zoeken naar accesoires’ : “ Chromecast Remote” met daaronder E4:E1 etc

Verder gebeurt er niets

Ik vermoed dat ik door mijn gekloot met de remote om hem weer werkend te krijgen de remote ook gereset heb waardoor ik de update kwijt ben. Geen idee of dat maakt dat ik niet meer kan pairen..

Volgende stap: reset van de chromecast zelf

Edit 3
Tijdens het opnieuw instellen van de chromecast na factory reset heb ik ook weer verbinding met mijn remote. Alles lijkt te werken maar ik kan kan de remote niet updaten ook al is er een melding dat er een update beschikbaar is..
Ik laat het maar even zo

[ Voor 44% gewijzigd door Mesmer_ op 15-04-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mesmer_ schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:58:
En toen ineens deed mijn afstandsbediening het niet meer. De originele batterijen zaten er nog in en ik had al gezien dat het batterij-niveau op laag stond. Dus er nieuwe batterijen in gedaan maar toen reageerde mijn afstandsbediening nog steeds niet. Wel een knipperend / pulserend lichtje. Ik heb geprobeerd de afstandsbediening te resetten. Ik heb geprobeerd de afstandsbediening te verwijderen om hem opnieuw toe te voegen maar dat toevoegen werkt ook niet meer. Het lichtje pulseert nog steeds.

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Wat dat ledje betreft: https://support.google.com/chromecast/answer/10089333?hl=en

Je vertelt niet hoe snel of hoe langzaam ie gaat. Kijk maar ff welke voor jou van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:26:
[...]

Wat dat ledje betreft: https://support.google.com/chromecast/answer/10089333?hl=en

Je vertelt niet hoe snel of hoe langzaam ie gaat. Kijk maar ff welke voor jou van toepassing is.
Bedankt voor je reactie. Hij was “slowly” aan het pulseren en daarmee in pairing mode.
Ik heb de remote uiteindelijk na een factory reset van de chromecast weer werkend gekregen. Verder werkte geen enkele optie.

Ik heb mijn vorige bericht er op aangepast

[ Voor 10% gewijzigd door Mesmer_ op 15-04-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Arn0uDz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:27:
Iemand ook problemen met het opstarten van de Chromecast dat je een zwart scherm blijft zien? Dit is op te lossen door de aan/uit knop een aantal keer in te drukken maar het duurt echt een halve minuut voordat ik beeld krijg.

De eerste paar dagen had ik hier geen last van en had ik binnen 5 seconden beeld en heb sindsdien niks veranderd in de setup. Alsof er een software update heeft plaatsgevonden waardoor dit nu gebeurt.
Heb je hier nog een oplossing voor gevonden, heb precies hetzelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43
@Mesmer_ Als de update van de afstandsbediening niet werkt, leg hem dan in de nabijheid van de Chromecast. Volgens mij gaat die bij update naar Bluetooth klasse 3, dan is bereik maximaal 25cm. En vooraf even vers opstarten van de Chromecast kan natuurlijk ook nooit kwaad.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 15-04-2021 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
robertwebbe schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:52:
@Mesmer_ Als de update van de afstandsbediening niet werkt, leg hem dan in de nabijheid van de Chromecast. Volgens mij gaat die bij update naar Bluetooth klasse 3, dan is bereik maximaal 25cm. En vooraf even vers opstarten van de Chromecast kan natuurlijk ook nooit kwaad.
Na een paar keer proberen, en ondertussen alle updates in de playstore uit te voeren, pakte de remote de beschikbare update (remote tikt toch een stuk makkelijker dan afstandsbediening :p)

Ik vind dit toch wel een dingetje dat er zoveel gedoe kan ontstaan met de remote als de batterijen leeg zijn. Gelukkig vind ik het dan ook wel weer leuk om uit te zoeken hoe het weer werkend te krijgen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:01
MikeyMan schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:08:
[...]

Heb je hier nog een oplossing voor gevonden, heb precies hetzelfde issue.
Ja, ik heb dit opgelost door energiebesparing uit te zetten voor de YouTube app. Ergens in de instellingen van de Chromecast kun je dit vinden.

Sindsdien werkt het vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Ik heb https://www.amazon.co.uk/..._r_cp_apa_i_ZRTCFbDCXY4EX aangeschaft voor 1000mbps LAN en PoE mogelijkheid voor de nieuwste chromecast met google tv.

Maar de chromecast gaat niet eens aan. Ik heb al wat gezocht, maar ik kom niet goed uit welk alternatief ik het beste kan gebruiken die ook 1000mbps biedt.

[ Voor 6% gewijzigd door Mir op 18-04-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mir schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:12:
Ik heb https://www.amazon.co.uk/..._r_cp_apa_i_ZRTCFbDCXY4EX aangeschaft voor 1000mbps LAN en PoE mogelijkheid voor de nieuwste chromecast met google tv.

Maar de chromecast gaat niet eens aan. Ik heb al wat gezocht, maar ik kom niet goed uit welk alternatief ik het beste kan gebruiken die ook 1000mbps biedt.
Waarom vanuit Engeland eigenlijk? En doet de CCGTV het uberhaupt zonder de hub?

iig had je als je de topic ff had doorgezocht oa dit gevonden: iambig in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:31:
[...]

Waarom vanuit Engeland eigenlijk? En doet de CCGTV het uberhaupt zonder de hub?

iig had je als je de topic ff had doorgezocht oa dit gevonden: iambig in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"
Vanwege beschikbaarheid en ik had gelezen dat die zou moeten werken.
Ik heb ik dit draadje gezocht, maar niet op de juist woorden schijnbaar. Ik ga het met die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mir schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:09:
[...]
Vanwege beschikbaarheid en ik had gelezen dat die zou moeten werken.
Ik heb ik dit draadje gezocht, maar niet op de juist woorden schijnbaar. Ik ga het met die eens proberen.
Ik heb bij een enkele soortgelijke adapter dat de standaard voeding niet voldoet (zichtbaar op het scherm). Een iets zwaardere power adapter lost dat probleem meteen op. Heb je dat ook kunnen proberen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heeft iemand een oplossing voor externe HDD's en 4k films? Je kunt ze zover ik begrijp alleen gebruiken als ze in FAT32 geformatteerd zijn, maar dan kan je er toch geen enkele uhd-film op kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

hardware-lover schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:09:
[...]

Ik heb bij een enkele soortgelijke adapter dat de standaard voeding niet voldoet (zichtbaar op het scherm). Een iets zwaardere power adapter lost dat probleem meteen op. Heb je dat ook kunnen proberen?
Ja, dit was al een krachtige aparter. Vond het ook raar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mir schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:11:
[...]

Ja, dit was al een krachtige aparter. Vond het ook raar
Ik vind het ook nogal apart dat je een krachtige aparter hebt en geen krachtige adapter. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Jorgen schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:47:
Heeft iemand een oplossing voor externe HDD's en 4k films? Je kunt ze zover ik begrijp alleen gebruiken als ze in FAT32 geformatteerd zijn, maar dan kan je er toch geen enkele uhd-film op kwijt?
Volgens deze post zou het met een omweg wel kunnen, maar ik heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
grun93 schreef op maandag 19 april 2021 @ 05:55:
[...]
Volgens deze post zou het met een omweg wel kunnen, maar ik heb er geen ervaring mee.
Ik heb het even geprobeerd, maar de optie tot omzetten naar exFAT zie ik niet terugkomen binnen de opslag instellingen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Dat bericht praat over de interne en externe schijf als 1 maken. Die indeling kan wel grote files aan. Loskoppelen en aan PC hangen heeft daarna geen zin meer. Eventueel kan je er wel naar schrijven vanaf een PC door bijvoorbeeld een FTP server erop te draaien oid.
Je kan ook kijken of je de HDD misschien aan je router kan hangen en dan als netwerkschijf benaderen met apps als Kodi bijvoorbeeld.
(Al zou mijn voorkeur altijd een NAS zijn.)

[ Voor 5% gewijzigd door Mau_Maus op 19-04-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:13:
Dat bericht praat over de interne en externe schijf als 1 maken. Die indeling kan wel grote files aan. Loskoppelen en aan PC hangen heeft daarna geen zin meer. Eventueel kan je er wel naar schrijven vanaf een PC door bijvoorbeeld een FTP server erop te draaien oid. [knip]
Zoiets had ik wel gedacht, maar die "oplossing" is dan idd niet de meest simpele of het meest voor de hand liggend, omdat de benadering daarmee stukken omslachtiger wordt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Arn0uDz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:10:
[...]

Ja, ik heb dit opgelost door energiebesparing uit te zetten voor de YouTube app. Ergens in de instellingen van de Chromecast kun je dit vinden.

Sindsdien werkt het vlekkeloos.
Ik heb denk ik een iets ander probleem:
- mijn Panasonic plasma zet ik ook aan via de ab
- scherm is zwart
- HDMI nog eens selecteren doet niks
- tv herstart en hij doet het.

Lijkt erop alsof de power knop de Chromecast niet uitzet. Of aan zet dus.

Nog even verder klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:01
MikeyMan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:15:
[...]

- scherm is zwart

Nog even verder klooien.
Dat lijkt dan inderdaad wat anders te zijn. Het was bij mij ook alleen maar YouTube, als ik de aan/uit knop gebruikte op de afstandsbediening werkte het altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:15:
[...]

- scherm is zwart

Nog even verder klooien.
Heb je de allerlaatste firmwareupdate? Is ie helemaal nieuw of al een tijdje in gebruik?

Hier gaat de tv en CCGTV gelijktijdig aan en uit met de CCGTV AB. Of als ik even afwezig ben en de CCGTV gaat in stroombesparingmodus krijg ik zwart beeld en moet ik ff op OK drukken op de CCGTV AB voordat ie wakker wordt en beeld geeft. Duurt zo een 2 a 3 seconden of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:49:
[...]

Heb je de allerlaatste firmwareupdate? Is ie helemaal nieuw of al een tijdje in gebruik?

Hier gaat de tv en CCGTV gelijktijdig aan en uit met de CCGTV AB. Of als ik even afwezig ben en de CCGTV gaat in stroombesparingmodus krijg ik zwart beeld en moet ik ff op OK drukken op de CCGTV AB voordat ie wakker wordt en beeld geeft. Duurt zo een 2 a 3 seconden of zo.
Hij is drie weken oud oid. Volgens mij ook met laatste firmware. Enige is dat er een master slave stekker op zit, maar dat is volgens mij niet veel anders dan als de voeding van de tv af gaat.

Firmware zal ik even checken.

Wat me verbaast is wel dat de Chromecast niet uit gaat met de power knop als ik de ir zender afdek. Even verder pielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

hardware-lover schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:09:
[...]

Die voorgestelde hub doet het nu wel, met dezelfde adapter waarbij die 1e het niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mir schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:41:
[...]
Die voorgestelde hub doet het nu wel, met dezelfde adapter waarbij die 1e het niet deed.
Met die voorgestelde HUB had ik dat probleem ook niet met de originele voeding, maar ik heb nogal wat verschillende HUB's liggen en bij een enkele voldoet ie dan weer niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:51:
[...]

Wat me verbaast is wel dat de Chromecast niet uit gaat met de power knop als ik de ir zender afdek. Even verder pielen.
Net ff geprobeerd bij mij maar mijn CCGTV gaat ook niet uit hoor als ik de ir ontvanger van de tv afdek en de powerknop van CCGTV AB indruk. Stop dus maar met pielen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:07:
[...]

Net ff geprobeerd bij mij maar mijn CCGTV gaat ook niet uit hoor als ik de ir ontvanger van de tv afdek en de powerknop van CCGTV AB indruk. Stop dus maar met pielen. :P
Dus, kan ik hieruit concluderen dat de Chromecast altijd aan staat? Ondanks de power knop? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:34:
[...]

Dus, kan ik hieruit concluderen dat de Chromecast altijd aan staat? Ondanks de power knop? :?
Pin me er niet op vast maar volgens mij schakelt hij zichzelf alsnog uit mits de energiebesparingsmodus aan staat. Maar je conclusie is verder goed.

Mocht je de CCGTV werkend en al hebben, laat hem aanstaan en ga even wat anders doen, dan zal je een screensaver zien en daarna gaat het beeld gewoon op zwart. Dat is dan de energiebesparingsmodus. Druk ff op de binnenste ronde knop (ik dacht dat er OK op stond maar dat is dus niet het geval) en hij zal weer beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakiebauw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-08 08:48
[...]

Ik hoopt de betaalde versie van NPO-PLUS wel werkt. Mogelijk kan dat iemand dat bevestigen.
Helaas, betaald (plus) werkt ook niet. Meestal kun je niet eens je tv koppelen omdat de app crasht wanneer je naar rechts probeert te scrollen. Als dat toch wel een keer lukt, crasht hij nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
[...]

Ja. Die blijft gewoon aan staan. Ondanks de power knop en energiebesparingsmodus.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:48:
[...]

Zoiets had ik wel gedacht, maar die "oplossing" is dan idd niet de meest simpele of het meest voor de hand liggend, omdat de benadering daarmee stukken omslachtiger wordt.
Blijf het wel raar vinden voor iets dat zich mediaspeler noemt. Android ondersteunt toch ook gewoon grote bestanden en externe HDD's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:17:
[...]
Blijf het wel raar vinden voor iets dat zich mediaspeler noemt. Android ondersteunt toch ook gewoon grote bestanden en externe HDD's?
Het lijkt iig een specifiek CCGTV probleem te zijn en niet Android TV 10 gerelateerd, de Nokia 8000 mediastreamer met hetzelfde OS kan een 32GB exFAT geformatteerde USB stick probleemloos openen (en beschrijven).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
[...]

Hier zet ik de tv uit met de afstandsbediening van de chromecast via infrarood.
De chromecast blijft dan aan staan. De Chromecast gaat na een tijdje inactiviteit over op de bespaarstand / screensaver en weer even later schakelt die zichzelf uit.
De chromecast blijft dus niet altijd aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Mesmer_ Hoeveel tijd gaat hier dan overheen voordat dat gebeurt?
Ruim twee uur later is 'ie nog steeds verbonden met wifi en kan ik nog steeds casten, dat is hetzelfde gedrag als voorgaande chromecasts.

Na een nacht geen activiteit kan ik ook via de assistant de hele meuk aan zetten.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:35:
[...]

Het lijkt iig een specifiek CCGTV probleem te zijn en niet Android TV 10 gerelateerd, de Nokia 8000 mediastreamer met hetzelfde OS kan een 32GB exFAT geformatteerde USB stick probleemloos openen.
Ik ga 't nog wel eens met exFAT proberen dan maar. Zo onhandig dat Android niet gewoon NTFS ondersteunt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Raymond P schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:23:
@Mesmer_ Hoeveel tijd gaat hier dan overheen voordat dat gebeurt?
Ruim twee uur later is 'ie nog steeds verbonden met wifi en kan ik nog steeds casten, dat is hetzelfde gedrag als voorgaande chromecasts.

Na een nacht geen activiteit kan ik ook via de assistant de hele meuk aan zetten.
Hij gaat ook nooit echt uit maar in slaapstand. Zo start hij altijd rap op en kun je altijd casten. De tijd voordat hij in slaapstand gaat kun je overigens wijzigen in de instellingen. Ik heb de mijne op de laagste stand gezet van 30 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Reksho Ja, dat weet ik. ;)
Een echte 'slaapstand' is het ook niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Raymond P op 21-04-2021 16:52 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:06:
[...]

Pin me er niet op vast maar volgens mij schakelt hij zichzelf alsnog uit mits de energiebesparingsmodus aan staat. Maar je conclusie is verder goed.

Mocht je de CCGTV werkend en al hebben, laat hem aanstaan en ga even wat anders doen, dan zal je een screensaver zien en daarna gaat het beeld gewoon op zwart. Dat is dan de energiebesparingsmodus. Druk ff op de binnenste ronde knop (ik dacht dat er OK op stond maar dat is dus niet het geval) en hij zal weer beeld geven.
Mesmer_ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:35:
[...]

Hier zet ik de tv uit met de afstandsbediening van de chromecast via infrarood.
De chromecast blijft dan aan staan. De Chromecast gaat na een tijdje inactiviteit over op de bespaarstand / screensaver en weer even later schakelt die zichzelf uit.
De chromecast blijft dus niet altijd aan staan.
TIs gewoon mijn post herkauwen maar dan in je eigen woorden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:56:
[...]

[...]

TIs gewoon mijn post herkauwen maar dan in je eigen woorden. 8)7
Ah excuses. Ik werk in de politiek. Dan heb je dat soms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mesmer_ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:21:
[...]
Ah excuses. Ik werk in de politiek. Dan heb je dat soms ;)
Alweer een "leugen" 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een 15GB 2160p hevc webdl met hdr gaat hier niet goed via Kodi en VLC (via ethernet, vanaf NAS). Alleen maar stotteren en bufferen. Meer mensen daar last van?

Edit: even dezelfde film afgespeeld via WiFi met VLC op mijn laptop. Loopt ook niet soepel, maar wel veel beter

Speel ik een 27GB film op mijn laptop over WiFi dan werkt het wel probleemloos in VLC. Ook dat was een 2160p hevc webdl met hdr. Die wil op de CC echter helemaal niet starten in Kodi. In VLC speelt ie op de CC zonder haperingen

Ik zal wel een simpele verklaring over het hoofd zien, maar geen idee waar ik het moet zoeken

[ Voor 67% gewijzigd door Jorgen op 22-04-2021 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:41
Jorgen schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:08:
Een 15GB 2160p hevc webdl met hdr gaat hier niet goed via Kodi en VLC (via ethernet, vanaf NAS). Alleen maar stotteren en bufferen. Meer mensen daar last van?

Edit: even dezelfde film afgespeeld via WiFi met VLC op mijn laptop. Loopt ook niet soepel, maar wel veel beter

Speel ik een 27GB film op mijn laptop over WiFi dan werkt het wel probleemloos in VLC. Ook dat was een 2160p hevc webdl met hdr. Die wil op de CC echter helemaal niet starten in Kodi. In VLC speelt ie op de CC zonder haperingen

Ik zal wel een simpele verklaring over het hoofd zien, maar geen idee waar ik het moet zoeken
Ik heb daar soms ook last van. Het lijkt wel alsof het een codec is waarmee Kodi niet overweg kan. Zie het soms ook gebeuren bij 1080p content. Dan ook dezelfde setup: NAS -> CC via wifi (vlak boven bedrade access point)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Joarie schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:31:
[...]

Ik heb daar soms ook last van. Het lijkt wel alsof het een codec is waarmee Kodi niet overweg kan. Zie het soms ook gebeuren bij 1080p content. Dan ook dezelfde setup: NAS -> CC via wifi (vlak boven bedrade access point)
Net opgezocht, zowel Kodi als de cc hebben hevc support

Op Reddit had iemand dts uitgezet zodat het wel werkte https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 22-04-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:41
Jorgen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:14:
[...]

Op Reddit had iemand dts uitgezet zodat het wel werkte https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Interessant. Eens kijken of ik dat vanavond kan testen op mijn setup. Wellicht dat ik nog een file heb die deze problemen geeft

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jorgen, voor alle duidelijkheid nog maar even. Wordt desbetreffend bestand ook daadwerkelijk afgespeeld op een 4k TV?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:14:
[...]

Als men audio codecs selecteert die het apparaat zelf niet ondersteund dan mag je afspeelproblemen verwachten, en niet alleen met audio.

Wat dat betreft is het lijstje maar kort;

Audio passthrough
  • AC-3 (Dolby® Digital™ audio technology)
  • E-AC-3 (EC-3, Dolby® Digital Plus™ audio technology)
  • MPEG-H Audio

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:55:
@Jorgen, voor alle duidelijkheid nog maar even. Wordt desbetreffend bestand ook daadwerkelijk afgespeeld op een 4k TV?
Yes, op een :LG C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:10:
[...]

Als men audio codecs selecteert die het apparaat zelf niet ondersteund dan mag je afspeelproblemen verwachten, en niet alleen met audio.

Wat dat betreft is het lijstje maar kort;

Audio passthrough
  • AC-3 (Dolby® Digital™ audio technology)
  • E-AC-3 (EC-3, Dolby® Digital Plus™ audio technology)
  • MPEG-H Audio
Mijn receiver ondersteunt ook alles inclusief 4k, Dolby Vision en HD audio. De chromecast zit wel direct op mijn tv aangesloten (vanwege aansluitingen te kort op de receiver. Zodra ik een apparaat eraf haal, kan de cc direct op de receiver natuurlijk)

Rare blijft dat 1 vd 2 films wel gewoon via VLC speelt op de cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 15:28:
[...]
Mijn receiver ondersteunt ook alles inclusief 4k, Dolby Vision en HD audio. De chromecast zit wel direct op mijn tv aangesloten (vanwege aansluitingen te kort op de receiver. Zodra ik een apparaat eraf haal, kan de cc direct op de receiver natuurlijk)

Rare blijft dat 1 vd 2 films wel gewoon via VLC speelt op de cc
Het aansluiten op je receiver gaat vwb audio-codecs niet veel (lees niets) brengen. Het gaat er in dit geval om wat de speler zelf ondersteund, en dat is nu eenmaal niet zo heel veel. Als het om de hoeveelheid ondersteunde audio-codecs gaat dan is een Shield 2019 heer en meester op dat gebied.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op donderdag 22 april 2021 @ 15:38:
[...]

Het aansluiten op je receiver gaat vwb audio-codecs niet veel (lees niets) brengen. Het gaat er in dit geval om wat de speler zelf ondersteund, en dat is nu eenmaal niet zo heel veel. Als het om de hoeveelheid ondersteunde audio-codecs gaat dan is een Shield 2019 heer en meester op dat gebied.
Dat ik via de tv even niet de hoogste audiocodecs krijg, vind ik niet zo erg. Dat komt wel weer als de cc direct op de receiver zit. Ik vind het wel heel storend dat sommige films gewoon niet af te spelen zijn nu. Kennelijk loste dat op bij die persoon op Reddit toen hij zijn audio veranderde. Zal vanavond als mijn dochter slaapt nog eens met de cc gaan spelen om te kijken naar mijn afspeelinstellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 15:40:
[...]
Dat ik via de tv even niet de hoogste audiocodecs krijg, vind ik niet zo erg. Dat komt wel weer als de cc direct op de receiver zit. Ik vind het wel heel storend dat sommige films gewoon niet af te spelen zijn nu. Kennelijk loste dat op bij die persoon op Reddit toen hij zijn audio veranderde. Zal vanavond als mijn dochter slaapt nog eens met de cc gaan spelen om te kijken naar mijn afspeelinstellingen
Maar je TV ondersteunt toch hetgeen de Google TV stick standaard aan audio formaten uit kan spugen, DD(+) gaat probleemloos via ARC, of maak je daar geen gebruik van?

Maar voor alle duidelijkheid, je mag binnen je afspeelprogramma's (ook Kodi dus), niet datgene geselecteerd hebben wat je speler ook niet ondersteund. Dus beperkt het maximaal tot DD en DD+, ongeacht welk audiospoor je media bevat. Het hoeft niet altijd mis te gaan, in het ergste geval krijg je niets te horen maar loopt de video verder vloeiend. Het scheelt per apparaat of dit wel of niet het geval is.

Ik vroeg bewust naar je TV want we hebben eerder al vastgesteld binnen dit topic dat UHD/4k media afspelen via Kodi, op een 1080p TV, een haperend en stotterend beeld tot gevolg heeft.

Er zijn nog genoeg knoppen waar je aan kunt draaien (lees instellingen), waarmee het goed zou kunnen komen, hopelijk is hetgeen je gevonden hebt al voldoende om het op te lossen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ga hem straks wel aan m'n receiver hangen. Is toch handiger.

Ik maak overigens geen gebruik van arc maar spdif. Heb het idee dat arc (en cec maar dat zet ik altijd uit) voor meer problemen dan oplossingen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:25:
Ga hem straks wel aan m'n receiver hangen. Is toch handiger.

Ik maak overigens geen gebruik van arc maar spdif. Heb het idee dat arc (en cec maar dat zet ik altijd uit) voor meer problemen dan oplossingen zorgen
Dan zit daar mogelijk je probleem al, de s/pdif standaard ondersteund geen DD+, wel DD en DTS (indien je TV dit ook doet, en de jouwe doet dat).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:40:
[...]

Dan zit daar mogelijk je probleem al, de s/pdif standaard ondersteund geen DD+, wel DD en DTS (indien je TV dit ook doet, en de jouwe doet dat).
Zou dat dan voor de haperingen in het beeld zorgen of voor het überhaupt niet willen starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:45:
[...]
Zou dat dan voor de haperingen in het beeld zorgen of voor het überhaupt niet willen starten?
Dat is mogelijk ja. Indien binnen Kodi een audio-stream niet goed verwerkt kan worden dan kan dit allerlei afspeelproblemen geven. Dus niet alleen dat er geen audio hoorbaar zou zijn maar zelfs totaal geen beeld, of af en toe een flard aan beeld (zwaar haperend).

Je moet gewoon even wat spelen met de instellingen, iig uitzetten wat niet wordt ondersteund.

Edit: heb je je Google TV binnen de Android TV instellingen wel op een 4k resolutie ingesteld? Hoewel het soms lijkt dat Kodi zelf tot maximaal 1080p gaat, voert deze wel probleemloos UHD/4k uit (of kan dit doen).

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 22-04-2021 19:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net even mijn externe HDD getest. Daar staat 2 TB op, vd totaal 4 TB. Geen plaats om dat ergens anders tjidelijk onder te brengen en dus moet ie NTFS blijven. Nu zie ik dat mijn router (Fritzbox) met NTFS schijven kon omgaan (max partitie is 4 TB dus dat zou geen probleem moeten zijn)

Kan ik dan hem toch daar aan koppelen en dan vanaf de chromecast via SMB contact maken met de content op de externe HDD, of blijf je dan het probleem houden dat het geen FAT32 of exFat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ok, inmiddels de cc op de receiver. Film 1 speelt nagenoeg foutloos. Af en toe denk ik zo'n hapering vd framerate te zien. Vooral bij het WB logo.

Film 2 start nog steeds niet in Kodi. Start probleemloos in VLC

Beeldinstellingen in Kodi laten me geen scherm kiezen. Zeggen dat het (greyed out) 1080p is. Bij afspelen komt wel netjes hdr logo in beeld

CC zelf staat bij geavanceerde instellingen wel op 4k 60hz

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 22-04-2021 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:53:
Net even mijn externe HDD getest. Daar staat 2 TB op, vd totaal 4 TB. Geen plaats om dat ergens anders tjidelijk onder te brengen en dus moet ie NTFS blijven. Nu zie ik dat mijn router (Fritzbox) met NTFS schijven kon omgaan (max partitie is 4 TB dus dat zou geen probleem moeten zijn)

Kan ik dan hem toch daar aan koppelen en dan vanaf de chromecast via SMB contact maken met de content op de externe HDD, of blijf je dan het probleem houden dat het geen FAT32 of exFat is?
Ik kan via mijn router een USB NTFS geformatteerde opslag benaderen via FTP binnen Kodi, het afspelen van media gaat ook prima. Dit heb ik als zodanig ook ingesteld via mijn router. Dat zou dus via je Fritz! ook kunnen lukken. FSB heb ik als optie niet beschikbaar binnen de router_instellingen (TP-Link).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:22:
Ok, inmiddels de cc op de receiver. Film 1 speelt nagenoeg foutloos. Af en toe denk ik zo'n hapering vd framerate te zien. Vooral bij het WB logo.

Film 2 start nog steeds niet in Kodi. Start probleemloos in VLC

Beeldinstellingen in Kodi laten me geen scherm kiezen. Zeggen dat het (greyed out) 1080p is. Bij afspelen komt wel netjes hdr logo in beeld

CC zelf staat bij geavanceerde instellingen wel op 4k 60hz
Die hapering kan het gevolg zijn van een onjuiste framerate, Kodi kan deze niet aanpassen met deze Stick.

Wat heb je nu aan audio_instellingen binnen Kodi?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:19:
[...]

Die hapering kan het gevolg zijn van een onjuiste framerate, Kodi kan deze niet aanpassen met deze Stick.

Wat heb je nu aan audio_instellingen binnen Kodi?
Audio output device → audio track (IEC) Kodi IEC packer (recommended)
number of channels → 2.0
output configuration → optimized
volume control steps → 90
Maintain original volume on downmix → aan
stereo upmix → uit
resample quality → medium
threshold for pitch correction → 2
keep audio device alive → 1 minute
send low volume noise → aan
play gui sounds → only when playback stopped
gui sounds → Kodi sounds
Allow passthrough → uit
alles daaronder: greyed out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:17:
[...]

Ik kan via mijn router een USB NTFS geformatteerde opslag benaderen via FTP binnen Kodi, het afspelen van media gaat ook prima. Dit heb ik als zodanig ook ingesteld via mijn router. Dat zou dus via je Fritz! ook kunnen lukken. FSB heb ik als optie niet beschikbaar binnen de router_instellingen (TP-Link).
Dan maar eens kijken hoe dit werkt. Neem aan dat ik het nog steeds compleet gesloten voor de buitenwereld kan houden als ie direct op de router zit toch? Heb geen enkele behoefte om het van buiten te benaderen en vind het ook veiliger als het afgesloten blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb een vreemd issue met HDMI-CEC dat gerelateerd lijkt aan de Google TV. Setup is: Samsung TV > Soundbar > Chromecast. Chromecast schakelt de samsung TV keurig aan en zou het geluid via CEC ook moeten bedienen. Dit gaat ook goed in 8 van de 10 gevallen, maar soms ook niet... Dan lijkt hij geen signaal te sturen naar de soundbar en schakelt die dus niet meer naar het juiste HDMI kanaal en bedien je ook het geluid niet. Manueel het kanaal kiezen heb ik uiteraard beeld en geluid maar nog steeds geen bediening. De oplossing is simple: in de AndroidTV instellingen HDMI-CEC even off/on doen en het werkt weer. Het lijkt er dus op dat daar iets scheef loopt en niet automatisch hersteld wordt. Iemand die dit herkend?

Overigens lijkt dit niet direct een Android TV software issue (tenzij het een nieuwe bug is in deze versie) want de Xiaomi Mi TV Stick die er eerst aan zat heeft dit nooit zo gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet bekennen dat ik verwacht had dat er vaker en meer updates voor de CCGTV zou komen. De laatste is alweer van December of zo? Ze zijn toch bezig met dit officieel geschikt te maken voor Nederland? Gaat wat langzamer dan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:43:
[...]
Dan maar eens kijken hoe dit werkt. Neem aan dat ik het nog steeds compleet gesloten voor de buitenwereld kan houden als ie direct op de router zit toch? Heb geen enkele behoefte om het van buiten te benaderen en vind het ook veiliger als het afgesloten blijft
Binnen mijn router is dat apart aan- of uit te zetten. Dus kijk even naar de opties die jij met de jouwe hebt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:42:
[...]
Audio output device → audio track (IEC) Kodi IEC packer (recommended)
number of channels → 2.0
output configuration → optimized
volume control steps → 90
Maintain original volume on downmix → aan
stereo upmix → uit
resample quality → medium
threshold for pitch correction → 2
keep audio device alive → 1 minute
send low volume noise → aan
play gui sounds → only when playback stopped
gui sounds → Kodi sounds
Allow passthrough → uit
alles daaronder: greyed out
Heb je ook al gespeeld met passthrough aan en daarbij de codecs gekozen die worden ondersteund?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:22:
[...]

Heb je ook al gespeeld met passthrough aan en daarbij de codecs gekozen die worden ondersteund?
Met deze cc nog niet. Met m'n andere mediaspelers voorheen wel. Dat ga ik vanavond proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-09 15:27
Hey allemaal,
Vraagje: sinds vandaag heb ik ineens als ik via de Ziggo go App kijk dat na een paar seconden het beeld bevriest. Ik heb geen idee waardoor het komt. Opnieuw opstarten heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Krode schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:42:
Hey allemaal,
Vraagje: sinds vandaag heb ik ineens als ik via de Ziggo go App kijk dat na een paar seconden het beeld bevriest. Ik heb geen idee waardoor het komt. Opnieuw opstarten heeft ook niet geholpen.
Draadloos of bedraad? CCGTV of ouder? Heb je bij Ziggo gekeken of er een storing bekend is? Welke schoenmaat heb je?

De laatste vraag hoef je niet te beantwoorden maar ik was zo lekker op dreef....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-09 15:27
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:48:
[...]

Draadloos of bedraad? CCGTV of ouder? Heb je bij Ziggo gekeken of er een storing bekend is? Welke schoenmaat heb je?

De laatste vraag hoef je niet te beantwoorden maar ik was zo lekker op dreef....
Haha! Nou 4 keer opnieuw opstarten heeft geholpen. Geen idee wat er nou aan de hand was. Dank in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:12:
[...]

Met deze cc nog niet. Met m'n andere mediaspelers voorheen wel. Dat ga ik vanavond proberen
Passthrough aangezet. Alles wat mijn receiver ondersteunt, gekozen. Film 1 start wel in Kodi. Geen problemen. Film 2 start nog steeds niet. (alleen via VLC)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:39:
[...]
Passthrough aangezet. Alles wat mijn receiver ondersteunt, gekozen. Film 1 start wel in Kodi. Geen problemen. Film 2 start nog steeds niet. (alleen via VLC)
Ter info, via DM zijn we het eea aan het vergelijken en proberen mbt film 2.

Het eerste wat in bovenstaande reactie echter opvallend is. Men moet NIET kiezen wat een receiver ondersteunt, maar wat door de media speler (CCGTV in dit geval), wordt ondersteund.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:58:
[...]

Ter info, via DM zijn we het eea aan het vergelijken en proberen mbt film 2.

Het eerste wat in bovenstaande reactie echter opvallend is. Men moet NIET kiezen wat een receiver ondersteunt, maar wat door de media speler (CCGTV in dit geval), wordt ondersteund.
Wacht ff, het gaat toch juist om het 'speaker-apparaat' dus je receiver?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:41:
[...]
Wacht ff, het gaat toch juist om het 'speaker-apparaat' dus je receiver?
Normaal gesproken laat Kodi geen audio opties zien die ook niet beschikbaar zijn, tenzij een gebruiker heeft aangegeven dat de speler meer formaten ondersteund dan werkelijk het geval is. Dat lijkt niet logisch maar er zijn media spelers die meer audio-formaten laten selecteren dan ze daadwerkelijk ondersteunen, met afspeelproblemen tot gevolg.

Vandaar dat ik aangeef dat je datgene binnen de instellingen moet selecteren wat volgens specificatie ook werkelijk door de speler wordt ondersteund (in dit geval Google opgegeven specificaties voor de CCGTV).

Normaal gesproken zou enkel (bij passthrough), DD, DD+ en eventueel >> Enabled Dolby Digital transcoding geactiveerd mogen/moeten zijn met de stick. De (HDMI aangesloten en geschikte) receiver (en Kodi) zorgt er dan wel voor dat er audio hoorbaar is.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 16 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)