Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb nu channels op 7.1 gezet omdat mijn receiver HD audio aan kan (recommended settings in Kodi wiki) en alle passthrough options aan (wederom overgenomen uit tabel op Kodi wiki)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:09:
Ik heb een vreemd issue met HDMI-CEC dat gerelateerd lijkt aan de Google TV. Setup is: Samsung TV > Soundbar > Chromecast. Chromecast schakelt de samsung TV keurig aan en zou het geluid via CEC ook moeten bedienen. Dit gaat ook goed in 8 van de 10 gevallen, maar soms ook niet... Dan lijkt hij geen signaal te sturen naar de soundbar en schakelt die dus niet meer naar het juiste HDMI kanaal en bedien je ook het geluid niet. Manueel het kanaal kiezen heb ik uiteraard beeld en geluid maar nog steeds geen bediening. De oplossing is simple: in de AndroidTV instellingen HDMI-CEC even off/on doen en het werkt weer. Het lijkt er dus op dat daar iets scheef loopt en niet automatisch hersteld wordt. Iemand die dit herkend?

Overigens lijkt dit niet direct een Android TV software issue (tenzij het een nieuwe bug is in deze versie) want de Xiaomi Mi TV Stick die er eerst aan zat heeft dit nooit zo gedaan...
Dus... na een hoop frustratie en debuggen blijkt onze (relatief oude) Samsung tv de boosdoener. Op de een of andere manier volledig in de wat geraakt en daarom na een aantal keer fixen met on/off van HDMI-CEC op de Google TV ging dat ook niet meer en bleek uiteindelijk 10 mins (ja echt...) de tv van stroom halen de oplossing volgens Google. Wonderbaarlijk genoeg werkte dat, dus toch de verkeerde kant op gewezen initieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Mau_Maus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Kan... Maar alleen als FAT32 geformateerd. Dus je films mogen max (of in delen) 4GB zijn helaas.
Daar is geen verschil in met HDD, SD kaart of USB stick.
Hopelijk krijgt het weer eens exFAT ondersteuning.
HUH is dit echt zo?
Je kan dus geen hdd of zelfs USB stick aansluiten op de nieuwe Chromecast en gewoon een mkv van 9GB afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Jazco2nd schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:12:
[...]
HUH is dit echt zo?
Je kan dus geen hdd of zelfs USB stick aansluiten op de nieuwe Chromecast en gewoon een mkv van 9GB afspelen?
In 2 of 3 delen repacken kan ;) maar nee dat kan niet, tenzij je de stick samen met je interne geheugen formateerd als 1 grote opslag. Dan kan je erna niks meer mee op een ander apparaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:29
Mocht je het gemist hebben:

Chromecast met Google TV krijgt ondersteuning voor HDR10+

Google gaat Samsungs hdr-standaard HDR10+ ondersteunen op zijn nieuwste castdongel, de Chromecast met Google TV. Ook de streamingdienst Paramount+ zal de hdr-standaard gaan ondersteunen, al is deze streamingdienst nog niet beschikbaar in de Benelux.

HDR10+ Technologies, de organisatie die verantwoordelijk is voor HDR10+, meldt dat Google een of meer producten heeft gecertificeerd voor de standaard. Google zegt bij monde van Matt Frost, de director of product management, dat het HDR10+ als een belangrijk element beschouwt voor de Chromecast met Google TV, maar zegt dat dat ook geldt voor andere, niet nader genoemde platforms. Wellicht zal de ondersteuning van deze hdr-standaard op termijn ook naar oudere Chromecast-producten komen.

Met HDR10+ probeert Samsungs al jaren een alternatief te bieden voor Dolby Vision. Het zijn beiden hdr-standaarden die in tegenstelling tot HDR10 de mogelijkheid bieden om dynamische metadata toe te voegen aan het hdr-signaal, zodat bijvoorbeeld de helderheid per scène of frame kan worden aangepast. HDR10+ wordt vooral ondersteund door Samsung en gepresenteerd als een royaltyvrij en opensourcealternatief voor Dolby Vision. Bedrijven als Amazon, Samsung, Panasonic en Philips ondersteunen HDR10+, maar Dolby Vision is nog altijd een stuk dominanter.

Bron: nieuws: Chromecast met Google TV krijgt ondersteuning voor HDR10+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
robertwebbe schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:34:

Google gaat Samsungs hdr-standaard HDR10+ ondersteunen op zijn nieuwste castdongel, de Chromecast met Google TV. Ook de streamingdienst Paramount+ zal de hdr-standaard gaan ondersteunen, al is deze streamingdienst nog niet beschikbaar in de Benelux.

HDR10+ Technologies, de organisatie die verantwoordelijk is voor HDR10+, meldt dat Google een of meer producten heeft gecertificeerd voor de standaard. Google zegt bij monde van Matt Frost, de director of product management, dat het HDR10+ als een belangrijk element beschouwt voor de Chromecast met Google TV, maar zegt dat dat ook geldt voor andere, niet nader genoemde platforms. Wellicht zal de ondersteuning van deze hdr-standaard op termijn ook naar oudere Chromecast-producten komen.

Met HDR10+ probeert Samsungs al jaren een alternatief te bieden voor Dolby Vision. Het zijn beiden hdr-standaarden die in tegenstelling tot HDR10 de mogelijkheid bieden om dynamische metadata toe te voegen aan het hdr-signaal, zodat bijvoorbeeld de helderheid per scène of frame kan worden aangepast. HDR10+ wordt vooral ondersteund door Samsung en gepresenteerd als een royaltyvrij en opensourcealternatief voor Dolby Vision. Bedrijven als Amazon, Samsung, Panasonic en Philips ondersteunen HDR10+, maar Dolby Vision is nog altijd een stuk dominanter.

Klintk als goed nieuws. Ook al bekend per wanneer deze ondersteuning in gaat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Er is vandaag ook een nieuwe update (166 MB) uitgekomen voor de Chromecast met Google TV met behoorlijk wat wijzigingen:

https://9to5google.com/20...omecast-google-tv-update/

Ik moest handmatig controleren op updates voordat deze naar voren kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:04
kakiebauw schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:13:
[...]

Helaas, betaald (plus) werkt ook niet. Meestal kun je niet eens je tv koppelen omdat de app crasht wanneer je naar rechts probeert te scrollen. Als dat toch wel een keer lukt, crasht hij nog steeds.
Dit kan ik bevestigen :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JdJtA schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:08:
Er is vandaag ook een nieuwe update (166 MB) uitgekomen voor de Chromecast met Google TV met behoorlijk wat wijzigingen:

Heb hem nu ook, scherm bleef wel minutenlang staan op "wachten met downloaden", tot ik me realiseerde dat ik ook nog dat knopje met "downloaden" moest indrukken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
JdJtA schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:08:

Na deze update is er ook een update voor de remote beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral die eerste regel is de meest interessante (vind ik). We gaan het eea weer eens testen 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De matige kwaliteit van het casten lijkt in ieder geval te zijn aangepakt. Met name snelle sportbeelden liepen vóór de update nooit zo vloeiend als bij eerdere Chromecasts. Nu lijkt dat een stuk beter. (Dan heb ik het dus over het casten vanaf een telefoon of tablet naar de Chromecast en niet over apps die native op de Chromecast draaien. Met dat laatste had ik sowieso al geen enkel probleem.) Dat komt goed uit bij het casten van ESPN of Ziggo Go.

[ Voor 15% gewijzigd door TexMex op 29-04-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:59
robertwebbe schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:34:

Jammer, er staat niks in over audio problemen die ik en sommige andere users ervaren zoals de kraak in het geluid. Ik hoop dat ik er op wonderbaarlijke wijze na de update geen last meer van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:18
@TexMex Is er een specifieke reden waarom je Ziggo Go niet native hebt draaien?

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Raymond P Thuis lukt dat uiteraard prima, maar wanneer je niet met een Ziggo IP-adres verbonden bent kun je de Ziggo Go app helaas niet native draaien. Dan is casten dus de enige optie. En de ESPN-app is in Nederland überhaupt nog niet geschikt gemaakt voor Android TV, daarbij is casten dus de enige mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
Ah duidelijk, dat wist ik niet.
Bedankt voor de uitleg.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:29:
Vooral die eerste regel is de meest interessante (vind ik). We gaan het eea weer eens testen 👍
Securitypatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Nou das lekker, sinds de upgrade kan ZiggoGo niet meer programma terug kijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Albert020 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:04:
Nou das lekker, sinds de upgrade kan ZiggoGo niet meer programma terug kijken :(
Bug of keuze van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Zou het niet weten,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBXS10Q1bZ-3DgzkL3vXSXh-toc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SdZuM4kYclB3hU94qKgVrEeZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Lijkt gewoon een bug gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is voor mij niet de eerste regel?

Advanced Video Controls setting for granular HDR formats, resolution/refresh rate, and color formats

Niet dat het verder veel uitmaakt, er lijkt weinig tot niets veranderd. Nog steeds een gefixeerde refreshrate en resolutie binnen Kodi en apps.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TexMex schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:28:
@Raymond P Thuis lukt dat uiteraard prima, maar wanneer je niet met een Ziggo IP-adres verbonden bent kun je de Ziggo Go app helaas niet native draaien. Dan is casten dus de enige optie. En de ESPN-app is in Nederland überhaupt nog niet geschikt gemaakt voor Android TV, daarbij is casten dus de enige mogelijkheid.
Ziggo addon voor Kodi gebruiken, dan heb je de IP beperking niet. Misschien is die oplossing ook acceptabel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@hardware-lover Ik ken hem, ja. De laatste keer dat ik het probeerde vond ik het alleen niet echt stabiel. Eens kijken of dat inmiddels beter gaat. Er schijnt overigens ook nog steeds een goed verborgen, aangepaste .apk van de Ziggo Go app rond te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-09 15:27
TexMex schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:33:
@hardware-lover Ik ken hem, ja. De laatste keer dat ik het probeerde vond ik het alleen niet echt stabiel. Eens kijken of dat inmiddels beter gaat. Er schijnt overigens ook nog steeds een goed verborgen aangepaste .apk van de Ziggo Go app rond te gaan.
Als die er is ben ik erg geïnteresseerd. Als iemand de link naar de .apk heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:25:
[...]

Dat is voor mij niet de eerste regel?

Advanced Video Controls setting for granular HDR formats, resolution/refresh rate, and color formats

Niet dat het verder veel uitmaakt, er lijkt weinig tot niets veranderd. Nog steeds een gefixeerde refreshrate en resolutie binnen Kodi en apps.
Oh je hebt het over de releasenotes. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben inmiddels een stap verder met het zwarte scherm van de Chromecast met Android TV.

Lijkt ook bij de tv te liggen. Als ik van input switch kan ik daarna wel de Chromecast wakker krijgen. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:46:
Ben inmiddels een stap verder met het zwarte scherm van de Chromecast met Android TV.

Lijkt ook bij de tv te liggen. Als ik van input switch kan ik daarna wel de Chromecast wakker krijgen. Weird.
En je krijgt hem ook niet wakker door domweg op de kleinste geheel witte knop te drukken? Ik heb wel eens gehoord dat de fabrikanten soms bezuinigen op HDMI varianten, dwz dat de 1e poort dan bijv 1.4 is en de 2e en 3e 1.3. Geen idee of dat wat uitmaakt voor jouw probleem maar probeer eens een andere poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Krode schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:35:
[...]

Als die er is ben ik erg geïnteresseerd. Als iemand de link naar de .apk heeft...
Weet niet of linken naar de APK op dit forum toegestaan is.... ;)

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:43:
[...]
Oh je hebt het over de releasenotes. 8)7
Ik had de reactie voor de mijne kunnen quoten, dan was het misschien duidelijker geweest ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krode
blueman85 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:13:
[...]

Weet niet of linken naar de APK op dit forum toegestaan is.... ;)
Je mag het ook privé sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:44:
[...]

Ik had de reactie voor de mijne kunnen quoten, dan was het misschien duidelijker geweest ;)
Nee dan nog steeds niet. Ik dacht dat je het over de artikel zelf had waar in de 1e zin over securitypatch gesproken wordt en niet over de releasenotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Vandaag de 3e nieuwe chromecast met google tv hier thuis geinstalleerd. Op de slaapkamer is dat óók handiger dan een ouderwetse chromecast.

Ik loop echter tegen het volgende probleem aan. De TV is een cheap ass LED tv van Amazon, van het fabrikaat HKC. Dit merk staat niet tussen de merken in de lijst in Google TV, met als gevolg dat ik de remote niet kan koppelen.

Nu is de kans groot dat HKC een rebrand is van een ander merk. Weet iemand toevallig een manier om de remote toch te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:18:
[...]
Nee dan nog steeds niet. Ik dacht dat je het over de artikel zelf had waar in de 1e zin over securitypatch gesproken wordt en niet over de releasenotes.
Ik heb het gezever gelaten voor wat het was en ben meteen de release notes ingedoken, toch hetgeen waar het uiteindelijk om gaat. 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-08 15:44
Ik heb sinds kort chromecast met Google TV. Op zich goede ervaringen. Werkt lekker vlot, afstandbediening werkt prima en is lekker compact. Kan ook de tv zelf bedienen met de afstandsbediening.

Waar ik wel tegenaan loop, is dat hij de WiFi uit zichzelf uitschakelt. Zit ik een serie te kijken, is ineens de wifi uit. Die zet je dan weer aan en alles werkt direct weer perfect. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Mediokas schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:13:
Ik heb sinds kort chromecast met Google TV. Op zich goede ervaringen. Werkt lekker vlot, afstandbediening werkt prima en is lekker compact. Kan ook de tv zelf bedienen met de afstandsbediening.

Waar ik wel tegenaan loop, is dat hij de WiFi uit zichzelf uitschakelt. Zit ik een serie te kijken, is ineens de wifi uit. Die zet je dan weer aan en alles werkt direct weer perfect. Erg vreemd.
Toevallig een Experiabox V10a van KPN? Daarmee had ik hetzelfde probleem. Ik had daarnaast ook problemen met google home en m'n slimme lampen.

Ik heb nu een V12 en het werkt nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
emil_406 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:18:
[...]

Toevallig een Experiabox V10a van KPN? Daarmee had ik hetzelfde probleem. Ik had daarnaast ook problemen met google home en m'n slimme lampen.

Ik heb nu een V12 en het werkt nu goed.
Ja die heb ik inderdaad. Ik zal KPN eens vragen of ik een nieuwe kan krijgen. Ik heb de chromecast trouwens niet rechtstreeks op de experibox. Ik heb een mesh achter de Experiabox. Zou het dan alsnog daaraan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Krode schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:16:
[...]

Je mag het ook privé sturen :)
Ik kan je er helaas niet aan helpen. Zit zelf bij KPN ;)

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:16:
[...]

En je krijgt hem ook niet wakker door domweg op de kleinste geheel witte knop te drukken? Ik heb wel eens gehoord dat de fabrikanten soms bezuinigen op HDMI varianten, dwz dat de 1e poort dan bijv 1.4 is en de 2e en 3e 1.3. Geen idee of dat wat uitmaakt voor jouw probleem maar probeer eens een andere poort?
Het is een oude Panasonic plasma. Denk dat die überhaupt slecht bedeeld is :D

Maar eens kijken of een andere HDMI ingang werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Mediokas schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 06:10:
[...]

Ja die heb ik inderdaad. Ik zal KPN eens vragen of ik een nieuwe kan krijgen. Ik heb de chromecast trouwens niet rechtstreeks op de experibox. Ik heb een mesh achter de Experiabox. Zou het dan alsnog daaraan kunnen liggen?
Ja heb ik ook. Superwifi. Maar bij mij lag het echt aan de V10a. Schijnbaar gaat er iets niet goed met het uitgeven van ip adressen. Google maar eens, zijn met mensen met klachten en het is ook een bekend probleem bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Wel jammer dat Stadia nog steeds niet werkt op CCTV, en ook niet meer via sideload :(

[ Voor 22% gewijzigd door Albert020 op 01-05-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
Iemand tips? Ik overweeg een Chromecast met Google TV te kopen voor de tv bij de eettafel. Ik heb daar een kleine tv aan de muur hangen met waardeloos geluid. Eerder had ik 2 kleine speakers via een mini-jack aangesloten, maar die hebben de kinderen kapot getrokken.

Nu waren er vorig jaar geruchten dat de Nest Audio geluid van de CC zou kunnen afspelen, dus met die verwachting heb ik een Nest Audio aangeschaft in de hoop dat het ooit mogelijk zou worden om hem te pairen met de CC V3. Maar zoals wel vaker bij Google, blijft het bij wachten en komt de feature er mogelijk helemaal niet. Met uitzondering van een verre van ideale workaround die sporadisch alleen met Youtube werkt.

Nu heb ik dus een tv met inferieur geluid bij de eettafel en daarbij staat een Nest Audio voor onder andere spraakopdrachten etc. die niet veel meer kan dan de Nest Mini die eerst op die plek stond.

De vraag is nu: De Chromecast met Google TV ondersteunt bluetooth, evenals de Nest Audio. Is het mogelijk om de Nest Audio te pairen met de CCTV via bluetooth en werkt dit altijd vlekkeloos? Ik bedoel: Is het enkel een kwestie van de CCTV inschakelen waarna de TV automatisch aangaat (zoals nu ook het geval is, dus dat zal ongetwijfeld hetzelfde blijven), maar waarbij hij ook direct automatisch paired met de Nest Audio om daarop het geluid af te spelen? Of blijft dit bewerkelijk en werkt het de ene keer wel en de andere keer niet?

Nu heb ik al wat reviews van enkele maanden geleden kunnen vinden die aangeven dat het soms wel en niet werkt met 2 Nest Audio's in stereo modus, maar het gaat in dit geval om een enkele Nest Audio die ik wil pairen om met name Netflix, Disney+, Youtube en Amazon Prime Video af te spelen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediokas
emil_406 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:10:
[...]

Ja heb ik ook. Superwifi. Maar bij mij lag het echt aan de V10a. Schijnbaar gaat er iets niet goed met het uitgeven van ip adressen. Google maar eens, zijn met mensen met klachten en het is ook een bekend probleem bij KPN.
KPN: wij wisselen het modem niet om, hij is niet defect.
Ik: direct overgestapt naar xs4all (ook KPN natuurlijk). Daar krijg je een fritzbox. Hopelijk daarmee het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Mediokas schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:35:
[...]

KPN: wij wisselen het modem niet om, hij is niet defect.
Ik: direct overgestapt naar xs4all (ook KPN natuurlijk). Daar krijg je een fritzbox. Hopelijk daarmee het probleem verholpen.
Vreemd. Het is namelijk een bekend probleem met de V10a. Naar mijn weten wisselen ze ze om zodra er problemen zijn. Sterker nog, toen in belde stuurden ze zelfs een koerier zodat ik binnen een uur weer verder kon met thuiswerken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emil_406 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:22:
[...]

Vreemd. Het is namelijk een bekend probleem met de V10a. Naar mijn weten wisselen ze ze om zodra er problemen zijn. Sterker nog, toen in belde stuurden ze zelfs een koerier zodat ik binnen een uur weer verder kon met thuiswerken....
hij zal vast net de verkeerde support medewerker hebben getroffen. Hoe dan ook heeft ie het wel grandioos snel en zeer makkelijk opgelost. :P _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediokas
Verwijderd schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:09:
[...]

hij zal vast net de verkeerde support medewerker hebben getroffen. Hoe dan ook heeft ie het wel grandioos snel en zeer makkelijk opgelost. :P _O-
Haha thanks. Was al een paar keer van plan over te stappen. De KPN compleet houd je dan toch binnenboord, maar die voordelen krijg je nu ook bij xs4all.
Ontopic: toch raar dat zo'n modem en chromecast het dan ineens niet met elkaar kunnen vinden. Verder eigenlijk nooit issues gehad met die Experiabox (hoewel ik ook geen fan ben en een mesh heb voor m'n wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
Mediokas schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:13:

Hier hetzelfde, maar dan met de Ziggo router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediokas
BvZwolle schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:39:
[...]

Hier hetzelfde, maar dan met de Ziggo router.
Misschien ligt het aan Zwolle 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
Mediokas schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:53:
[...]

Gelukkig niet. Ik moet mijn reactie trouwens iets aanpassen.
We hebben twee CCTV's, alleen die op de slaapkamer schakelt soms de WiFi uit. In de woonkamer nooit problemen.

Nu net die beneden open gezet voor .apk bestanden. Kijken of ik daar iets aan ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
[...]

Haha dat denk ik niet. Ik heb Ziggo en woon ook in Zwolle. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:29
[...]

Nope ;) hier nergens last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
Albert020 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:35:
Zijn hier ook gamers die last hebben dan de nieuwste APK Stadia 3.9.36
niet meer werkt op Chromecast Google TV?
Hier heb ik vannacht nog Google Stadia aan de praat gekregen op mijn Google Chromecast met Google TV met de laatste bekende versie van Stadia 3.12.36. Tevens met behulp van de Google Android Remote TV app, hier gebruik van gemaakt om langs de "aan de slag" startscherm te komen in Stadia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 11:47
ik heb bet probleem dat in de Ziggo app het beeld stil valt ook (gehad?), hier gelezen dat de GCCTV opnieuw opstarten helpt, bedankt voor de tip!

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:59
dimmak schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:08:
[...]

Jammer, er staat niks in over audio problemen die ik en sommige andere users ervaren zoals de kraak in het geluid. Ik hoop dat ik er op wonderbaarlijke wijze na de update geen last meer van heb.
Helaas, nog steeds een kraak in sommige audio sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Indir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 02:35:
[...]

Hier heb ik vannacht nog Google Stadia aan de praat gekregen op mijn Google Chromecast met Google TV met de laatste bekende versie van Stadia 3.12.36. Tevens met behulp van de Google Android Remote TV app, hier gebruik van gemaakt om langs de "aan de slag" startscherm te komen in Stadia.
Hee wat gek, die apk van 17 april blijft bij mij hangen op "aan de slag" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Albert020 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:42:
[...]

Hee wat gek, die apk van 17 april blijft bij mij hangen op "aan de slag" ?
Staat de laatste update al op je chromecast? / of misschien juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Mesmer_ schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:05:
[...]

Staat de laatste update al op je chromecast? / of misschien juist niet?
Yeps, deze,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fD58Jvo89sw_C8NVdCHPskIWXow=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WPufUPVso6zbe8esCvOWPcpb.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Ik bedoelde de laatste update van de chromecast zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Mesmer_ schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:21:
[...]

Ik bedoelde de laatste update van de chromecast zelf
Ja heb ook de laatste firmware update van de Chromecast,
Straks nog maar een keer proberen, even verwijderen op opnieuw instaleren ;)

***Edit***

Alles opnieuw geïnstalleerd en controller opnieuw gekoppeld, kom niet veder dan,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3Z23T9i4tchng92UF9WivOmGTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JykJp2gZ74Zvx4WllsQgx97G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Albert020 op 03-05-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
Albert020 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:23:
[...]

Ja heb ook de laatste firmware update van de Chromecast,
Straks nog maar een keer proberen, even verwijderen op opnieuw instaleren ;)

***Edit***

Alles opnieuw geïnstalleerd en controller opnieuw gekoppeld, kom niet veder dan,

[Afbeelding]
Even het volgende proberen m.b.v. de
Android TV Remote Control app, aangezien dit mij ook hielp om langs dat aan de slag scherm te komen.
SibboNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:42:
[...]

Oké, ik heb het aan de praat.. Het volgende is wat mij geholpen heeft: ik heb de Android TV remote geïnstalleerd op m'n telefoon, waarmee ik een 'enter/return' kon sturen vanaf m'n keyboard. Toen kwam ik door het menu heen en kon ik na wat verder 'enteren' en de afstandsbediening te gebruiken een game openen die ik al geclaimd had en wilde hij connecten.

[ Voor 8% gewijzigd door Indir op 03-05-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Indir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:28:
[...]

Even het volgende proberen m.b.v. de
Android TV Remote Control app, aangezien dit mij ook hielp om langs dat aan de slag scherm te komen.

[...]
Geprobeerd, jammer genoeg zonder resultaat, kom er niet in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
Albert020 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:08:
[...]

Geprobeerd, jammer genoeg geen resultaat, kom er niet in :(
Misschien toch maar met een bluetooth muis of toetsenbord proberen? Aangezien ik gelezen heb dat dit in het verre verleden ook een optie was...

Maar wat ik überhaupt niet snap is hoe je de Stadia controller hebt weten te koppelen voordat je eerst langs dat aan de slag scherm bent gekomen?

[ Voor 18% gewijzigd door Indir op 03-05-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Indir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:10:
[...]

Misschien toch maar met een bluetooth muis of toetsenbord proberen? Aangezien ik gelezen heb dat dit in het verre verleden ook een optie was...

Maar wat ik überhaupt niet snap is hoe je de Stadia controller hebt weten te koppelen voordat je eerst langs dat aan de slag scherm bent gekomen?
Zal het idd eens proberen met een Bluetooth muis, blijft het vreemde,
situatie dat het een aantal maanden geleden nog gewoon werkte..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 10:08
Ik heb vandaag deze adapter geleverd gekregen:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Helaas krijg ik alleen draadloos verbinding. Via dhcp krijg ik sowieso geen verbinding, via static ip geeft ie wel status 'verbonden' maar geen internetverbing. Ik snap er niets van, niet eerder issues gehad. Vaste IP toewijzen in router werkt ook niet.

Heeft iemand ook issues? Online ook niets over gevonden. Zowel originele voedingskabel gebruikt als andere met meer dan genoeg vermogen.

[ Voor 9% gewijzigd door Frankvbr op 05-05-2021 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[knip]

[ Voor 98% gewijzigd door hardware-lover op 09-05-2021 14:45 . Reden: geen reactie meer, dus ook geen probleem blijkbaar ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren Stadia werkend gekregen. Laatste versie van de app geïnstalleerd om voorbij het 'get started' scherm te komen kan je via 'toegankelijkheid' de knop in drukken. Shortcut is omlaag + terug ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 21:32
Frankvbr schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:18:
Ik heb vandaag deze adapter geleverd gekregen:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Helaas krijg ik alleen draadloos verbinding. Via dhcp krijg ik sowieso geen verbinding, via static ip geeft ie wel status 'verbonden' maar geen internetverbing. Ik snap er niets van, niet eerder issues gehad. Vaste IP toewijzen in router werkt ook niet.

Heeft iemand ook issues? Online ook niets over gevonden. Zowel originele voedingskabel gebruikt als andere met meer dan genoeg vermogen.
Als het nog niet werkt je kan de wifi los uitschakelen in het menu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:41:
Ik heb gisteren Stadia werkend gekregen. Laatste versie van de app geïnstalleerd om voorbij het 'get started' scherm te komen kan je via 'toegankelijkheid' de knop in drukken. Shortcut is omlaag + terug ingedrukt te houden.
Ga het straks ook even proberen, zal mooi zijn als het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
jan groen schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Ik heb ook zo'n (veel te dure) usb c hub. En bij mijn chromecast google tv, hielp het om de chromecast opnieuw op te starten. Waarna er meteen verbinding was.
De ethernet verbinding werd in eerste instantie niet eens getoond, wifi uitschakelen resulteerde dan ook in helemaal geen verbinding.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
Probleem niet verdwenen. Alleen nog geen tijd gehad om er verder in te duiken (icm met vriendin die liever niet heeft dat ik daar savonds mee zit te klooien).

Niet bewust iets raars qua settings gedaan. Maar nog niet ingedoken.
Lijkt me ook handiger om te laten staan voor anderen.
[...]

Uiteraard geprobeerd.

Geen officiële herstart gedaan. Maar stroom er wel af gehad, kan me niet voorstellen dat dit veel zou uitmaken?

[ Voor 28% gewijzigd door Frankvbr op 09-05-2021 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Frankvbr schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:14:
[...]

Probleem niet verdwenen. Alleen nog geen tijd gehad om er verder in te duiken (icm met vriendin die liever niet heeft dat ik daar savonds mee zit te klooien).

Niet bewust iets raars qua settings gedaan. Maar nog niet ingedoken.
Lijkt me ook handiger om te laten staan voor anderen.

[...]

Uiteraard geprobeerd.

Geen officiële herstart gedaan. Maar stroom er wel af gehad, kan me niet voorstellen dat dit veel zou uitmaken?
Alleen stroom eraf, hielp bij mij niet. Ik heb een reboot gedaan vanuit het menu.

Out of the box werkte het bij mij wel, niks hoeven instellen oid. Maar na een update van zowel de cast als de afstandbediening, was de ethernet verbinding weg. Kwam niet meer in de lijst voor, enkel nog wifi.
Ik heb alle stekkers er meerdere keren uit gehad maar dat hielp niet. Maar na een simpele reboot, was de verbinding weer terug.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DylanDK
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-05-2021
Gezien Ziggo GO niet WebOS ondersteund op LG smart tv’s, is deze CC een goed alternatief om puur deze applicatie te casten?

Alle andere apps zal ik gewoon vanuit WebOS besturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:08
DylanDK schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:31:
Gezien Ziggo GO niet WebOS ondersteund op LG smart tv’s, is deze CC een goed alternatief om puur deze applicatie te casten?

Alle andere apps zal ik gewoon vanuit WebOS besturen.
Hier nu sinds de introductie van CC TV in gebruik en ik kan je zeggen dat we geen enkele keer meer TV kijken via CL+ module. By default wordt hier de Ziggo GO opgestart om TV te kijken via de CC. Ook de bediening van de kleine afstandsbediening maakt het zo eenvoudig dat een 5-jarige zo weet te navigeren naar zijn favoriete zenders.

Ik vraag met echt af wat je nog op de WebOS wilt doen wat de CC TV ook kan bieden?

[ Voor 6% gewijzigd door Joarie op 10-05-2021 11:54 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DylanDK
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-05-2021
Joarie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:53:
[...]

Ik vraag met echt af wat je nog op de WebOS wilt doen wat de CC TV ook kan bieden?
Wat dit betreft ben ik een leek, maar het enige wat ik zou kunnen bedenken als reden, is ondersteuning voor 120hz, tegenover de max 60hz van de CC TV.. En de gewenning aan het besturingssysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
DylanDK schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:18:
[...]

Wat dit betreft ben ik een leek, maar het enige wat ik zou kunnen bedenken als reden, is ondersteuning voor 120hz, tegenover de max 60hz van de CC TV.. En de gewenning aan het besturingssysteem
Ik merk dat de leercurve van dit besturingssysteem en afstandsbediening een stuk eenvoudiger is dan bijv de Apple TV. Man man, wat heb ik lopen klooien met die aanraakgevoelige pad die kijkt naar gebaren. Soms zijn fysieke knoppen wel handiger, ook qua haptische feedback.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 11:47
[...]
Hier nu sinds de introductie van CC TV in gebruik en ik kan je zeggen dat we geen enkele keer meer TV kijken via CL+ module. By default wordt hier de Ziggo GO opgestart om TV te kijken via de CC.
bij mij ook, ik gebruik mijn decoder niet meer, het enige dat ik mis zijn de knopjes om een zender te kiezen maar scrollen gaat zo snel dat is ook geen probleem eigenlijk.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Hier nu sinds de introductie van CC TV in gebruik en ik kan je zeggen dat we geen enkele keer meer TV kijken via CL+ module. By default wordt hier de Ziggo GO opgestart om TV te kijken via de CC. Ook de bediening van de kleine afstandsbediening maakt het zo eenvoudig dat een 5-jarige zo weet te navigeren naar zijn favoriete zenders.

De beeldkwaliteit van TV kanalen via DVB-C CI+ ligt nog steeds behoorlijk hoger dan via ZiggoGo TV bekeken. Zie je de verschillen niet dan maakt dat weinig uit vanzelfsprekend. Maar het gebruik/bediening/mogelijkheden van ZiggoGo TV tov CI+ zijn wel flink prettiger (vind ik), dus als ik tussen CI+ en ZiggoGo TV zou moeten kiezen dan zou laatste het winnen op dat gebied. Nu hebben wij ook een Next box in huis, draait zowat in dezelfde ZiggoGo omgeving, dus de Next komt dan als winnaar uit de bus. De koppeling tussen ZiggoGo apparaten onderling komt echter als totaalwinnaar uit de bus d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:04:
[...]
bij mij ook, ik gebruik mijn decoder niet meer, het enige dat ik mis zijn de knopjes om een zender te kiezen maar scrollen gaat zo snel dat is ook geen probleem eigenlijk.
ik heb een paar Android TV apparaten die een afstandsbediening hebben waarbij de cijfertoetsen wel aanwezig zijn, de kanalen zijn daarmee ook rechtstreeks te kiezen. Koppel je succesvol diezelfde afstandsbediening aan de Google Tv stick dan werken alle standaardtoetsen, behalve de productspecifieke en cijfertoetsen van die afstandsbediening :|

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
hardware-lover schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:03:
[...]

De beeldkwaliteit van TV kanalen via DVB-C CI+ ligt nog steeds behoorlijk hoger dan via ZiggoGo TV bekeken. Zie je de verschillen niet dan maakt dat weinig uit vanzelfsprekend. Maar het gebruik/bediening/mogelijkheden van ZiggoGo TV tov CI+ zijn wel flink prettiger (vind ik), dus als ik tussen CI+ en ZiggoGo TV zou moeten kiezen dan zou laatste het winnen op dat gebied. Nu hebben wij ook een Next box in huis, draait zowat in dezelfde ZiggoGo omgeving, dus de Next komt dan als winnaar uit de bus. De koppeling tussen ZiggoGo apparaten onderling komt echter als totaalwinnaar uit de bus d:)b
Beeldkwaliteit op een 40 inch TV valt nog wel mee als er bijna alleen kinderprogrammas gekeken worden :+ Films en series worden alleen via Kodi gekeken en daarvan is de kwaliteit (U)HD.

Inderdaad de kanaalwisselsnelheid is onovertroffen op de app. Het is inderdaad maar wachten totdat Ziggo de kwaliteit van de stream omhoog gooit. Ik acht dit waarschijnlijker dan het ophogen van de uploadsnelheid naar eentje die wat meer van deze tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
kendo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:51:
[...]

Alleen stroom eraf, hielp bij mij niet. Ik heb een reboot gedaan vanuit het menu.

Out of the box werkte het bij mij wel, niks hoeven instellen oid. Maar na een update van zowel de cast als de afstandbediening, was de ethernet verbinding weg. Kwam niet meer in de lijst voor, enkel nog wifi.
Ik heb alle stekkers er meerdere keren uit gehad maar dat hielp niet. Maar na een simpele reboot, was de verbinding weer terug.
Helaas heeft een reboot niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Mijn netwerk doet het wat vreemd de laatste dagen. Devices zijn ineens niet meer bereikbaar, alles vanachter 1 switch valt weg. Nu viel het mij op de wanneer dit gebeurt de chromecast port (met UTP aangesloten dus) vol aan het knipperen is. Zou het kunnen dat die deze storing veroorzaakt?

Uiteraard ben ik niets aan het kijken.

Hebben jullie en tip waar ik even naar zou kunnen kijken?

edit:
Raar, ik heb dus de welbekende USB hub in gebruik zodat ik de CCTV via UTP kan aansluiten. Werkt al een tijdje prima. Maar nu gaat de CCTV niet eens aan (lampje op het device brand ook niet meer). Stop ik de kabel die die USB hub voedt in de CCTV, dan start hij gewoon op.

Zou het de USB hub zijn die kapot is en ook met netwerk verstoort?

de hub: https://www.amazon.nl/gp/product/B07RLNXWNB

[ Voor 34% gewijzigd door Mir op 11-05-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
[...]

Krijg het niet voor elkaar, balen, wachten tot de officiële Stadia app uitkomt voor CCTV :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:46:
Mijn netwerk doet het wat vreemd de laatste dagen. Devices zijn ineens niet meer bereikbaar, alles vanachter 1 switch valt weg. Nu viel het mij op de wanneer dit gebeurt de chromecast port (met UTP aangesloten dus) vol aan het knipperen is. Zou het kunnen dat die deze storing veroorzaakt?

Uiteraard ben ik niets aan het kijken.

Hebben jullie en tip waar ik even naar zou kunnen kijken?

edit:
Raar, ik heb dus de welbekende USB hub in gebruik zodat ik de CCTV via UTP kan aansluiten. Werkt al een tijdje prima. Maar nu gaat de CCTV niet eens aan (lampje op het device brand ook niet meer). Stop ik de kabel die die USB hub voedt in de CCTV, dan start hij gewoon op.

Zou het de USB hub zijn die kapot is en ook met netwerk verstoort?

de hub: https://www.amazon.nl/gp/product/B07RLNXWNB
De laatste recensies die op NL te lezen zijn geven niet het vertrouwen in deze hub (ook al heb ik er nog geen problemen mee). Je zou (mits beschikbaar), deze op een ander compatibel apparaat kunnen proberen, dan komt er misschien meer duidelijkheid over wel/niet defect.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Frankvbr schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:45:
[...]

Helaas heeft een reboot niet geholpen.
Jammer, nog steeds niet gelukt? IK lees veel problemen met hubs die niet werken, of er na een tijdje mee stoppen.

Ik heb van de week een 2e CC TV aangesloten met dezelfde, generieke 8 in 1 USB C hub.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PypQhqiQMs8-vqTx4oTWa2hSeHU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r1uw2N8IDxQLBkKvfbF8fBIY.webp?f=user_large

Deze hub is onder verscheidene namen verkrijgbaar. Ik heb beide hubs aangesloten met een 2A lader van Samsung, die ik nog had liggen.
Ook bij deze tweede CC TV was er out of the box een ethernet verbinding. Maar na een update van zowel de cast als de afstandbediening, was deze dus weer weg, net als bij de eerste. Ik heb deze maal eerst een reboot gedaan, zonder succes en toen alle stekkers een keer uit- en weer ingeplugd. En klaar!

De eerste CC TV moest ik trouwens eerst helemaal doorlopen in het Frans, voordat ik de taalkeuze kreeg. Bij de tweede kreeg ik, gelukkig :) , meteen de taalkeuze.

Deze Chrome Cast werkt echt heerlijk, een mooie volledige interface voor mijn streaming diensten. Disney, Prime en Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
kendo schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:44:
[...]

Jammer, nog steeds niet gelukt? IK lees veel problemen met hubs die niet werken, of er na een tijdje mee stoppen.

Ik heb van de week een 2e CC TV aangesloten met dezelfde, generieke 8 in 1 USB C hub.[Afbeelding]

Deze hub is onder verscheidene namen verkrijgbaar. Ik heb beide hubs aangesloten met een 2A lader van Samsung, die ik nog had liggen.
Ook bij deze tweede CC TV was er out of the box een ethernet verbinding. Maar na een update van zowel de cast als de afstandbediening, was deze dus weer weg, net als bij de eerste. Ik heb deze maal eerst een reboot gedaan, zonder succes en toen alle stekkers een keer uit- en weer ingeplugd. En klaar!

De eerste CC TV moest ik trouwens eerst helemaal doorlopen in het Frans, voordat ik de taalkeuze kreeg. Bij de tweede kreeg ik, gelukkig :) , meteen de taalkeuze.

Deze Chrome Cast werkt echt heerlijk, een mooie volledige interface voor mijn streaming diensten. Disney, Prime en Netflix.
Nee niet gelukt, maar nu ook ander apparaat op de hub met zelfde probleem. Dus ga hem retourneren.
Welke type is dat in je post? Ik ga iets anders bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maickd88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Zijn er mensen die ervaring die tvkijken via de chromecast die weer via de interactive tv app word gebruikt? Ik zou graag willen weten of dit wenselijk is zonder al te veel haperingen. Ik merk dat bij kpn kijken via de app het enigzins lange laadtijden zijn. Niet geheel wenselijk waarvoor wij het willen gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@maickd88 De combinatie van de Chromecast met Google TV met de Ziggo GO TV app werkt vloeiend en zonder enige happering bij mij. Ik gebruik geen andere manier van tv kijken meer. De beeldkwaliteit is wel marginaal minder maar dat vind ik acceptabel. Het gebruiksgemak vind ik belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:49
J-P schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:57:
Is het iemand al gelukt om een bluetooth headset aan de Chromecast 2020 te koppelen?
Mijn Philips SH402 liet zich ook probleemloos koppelen.
Iemand een tip hoe je makkelijk van de ene naar de andere koppeling hopt? Als ik 's avonds laat een herriefilm wil zien zonder de huisgenoten wakker te maken koppel ik via instellingen de koptelefoon (home/gebruiker/instellingen/accessoires). Na afloop niet vergeten weer te ontkoppelen via dezelfde route.
Het is pure luiheid O-) maar kan dat korter, snelkoppeling oid?

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maickd88
robertwebbe schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:11:
@maickd88 De combinatie van de Chromecast met Google TV met de Ziggo GO TV app werkt vloeiend en zonder enige happering bij mij. Ik gebruik geen andere manier van tv kijken meer. De beeldkwaliteit is wel marginaal minder maar dat vind ik acceptabel. Het gebruiksgemak vind ik belangrijker.
Kwaliteit is niet zo erg, gaat om kleinere tv bij de keukentafel. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maickd88 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:50:
Zijn er mensen die ervaring die tvkijken via de chromecast die weer via de interactive tv app word gebruikt? Ik zou graag willen weten of dit wenselijk is zonder al te veel haperingen. Ik merk dat bij kpn kijken via de app het enigzins lange laadtijden zijn. Niet geheel wenselijk waarvoor wij het willen gaan gebruiken.
De eerste zin begrijp ik niet helemaal dus daarom maar de vraag; zou je iets van KPN Interactieve TV op de Google TV stick willen gebruiken of niet perse via KPN?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
hardware-lover schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:20:
[...]

De eerste zin begrijp ik niet helemaal dus daarom maar de vraag; zou je iets van KPN Interactieve TV op de Google TV stick willen gebruiken of niet perse via KPN?
Waarschijnlijk bedoelt hij het streamen van beeld op de Chromecast TV via een app op de smartphone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blueman85 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:09:
[...]
Waarschijnlijk bedoelt hij het streamen van beeld op de Chromecast TV via een app op de smartphone ;)
Daar kunnen we wel naar gissen maar zijn reactie mbt ZiggoGo betreft een Android/Google TV app, en niet het casten vanaf een telefoon.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Frankvbr schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:57:
[...]

Nee niet gelukt, maar nu ook ander apparaat op de hub met zelfde probleem. Dus ga hem retourneren.
Welke type is dat in je post? Ik ga iets anders bestellen.
Het is geen echt merk. Ik heb hem gekocht bij bol. En bij elke aanbieder heet ie weer anders.

https://www.bol.com/nl/p/...BUw.2_9.11.ProductPageUrl

Zoals ik al zei, veel te duur voor zo'n generiek ding, maar ze werken bij mij alle 2 naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maickd88
blueman85 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:09:
[...]

Dat is idd wat ik bedoelde, was wat gehaast getypt. :)

Maar het idee is dus via tablet kpn itv app naar chromecast te streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maickd88 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:08:
[...]
Dat is idd wat ik bedoelde, was wat gehaast getypt. :)

Maar het idee is dus via tablet kpn itv app naar chromecast te streamen.
Duidelijk nu. Maar dan heb je op zich niet veel aan het antwoord; robertwebbe in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2" Dat is namelijk een op zichzelf staande app en maakt geen gebruik van casten naar een Chromecast.

Eigenlijk lijk jij te kunnen volstaan met de meest simpele Chromecast oplossing die er te vinden is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:38
Hoi allen.

Ik heb een tweede Chromecast met Google TV besteld en deze is binnen gekomen via de Duitse Google Store.
De eerste prikte ik in de hdmi en voorzie van stroom waarna het apparaatje netjes op start.
De tweede sluit ik op dezelfde wijze (in dezelfde poort op de TV) aan maar hij wil niet booten..
Het vier kleurige Google logo blijft in beeld maar er gebeurd verder niets.
Ook het knopje 30 seconden ingedrukt om te resetten levert niks op...

Iemand nog een ander idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
LogiZ5500 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:26:
Ik heb een tweede Chromecast met Google TV besteld en deze is binnen gekomen via de Duitse Google Store.
Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? Leveren die ook aan NL adressen?

Als ik ze in de shop toevoeg aan mijn winkelmand blijft deze leeg.

[ Voor 10% gewijzigd door AlxRoelofs op 17-05-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@LogiZ5500 Heb je ook al eens geprobeerd om die nieuwe op de TV van de eerste te hangen (inclusief de voeding die bij de eerste hoort)?

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 17-05-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comou
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-02-2023
Hallo allemaal ik probeer mijn premiumize vpn icm open vpn app aan de praat te krijgen, nog zonder s6
Ik moet,dat ovpn bestand erin zetten maar hoe doe,ik dat ?
Iemand enig idee
Pagina: 1 ... 17 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)