Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 14:02
Heeft iemand deze al wel eens getest op een chromecast 2020 : https://www.uctronics.com...ee-802-3af-compliant.html en dan icm micro-》usb-c convertor

Lijkt me super handig om zo gebruik van POE te maken

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:47:
Heeft iemand deze al wel eens getest op een chromecast 2020 : https://www.uctronics.com...ee-802-3af-compliant.html en dan icm micro-》usb-c convertor

Lijkt me super handig om zo gebruik van POE te maken
2020 Chromecast is USB-C, dit mini-USB dus dat gaat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Laatst online: 17-06 14:02
Sander schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:52:
[...]

2020 Chromecast is USB-C, dit mini-USB dus dat gaat niet werken?
Vandaar ook mijn laatste stukje ;) USB-C convertor

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 21:41
robertwebbe schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:40:
@LogiZ5500 Heb je ook al eens geprobeerd om die nieuwe op de TV van de eerste te hangen (inclusief de voeding die bij de eerste hoort)?
Inderdaad geprobeerd, om enkel de Chromecast zelf te wisselen. Geeft geen soelaas ben ik bang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:06:
[...]

Vandaar ook mijn laatste stukje ;) USB-C convertor
Sorry even gemist :X Maar ik verwacht dat het niet gaat werken. Kan de bron even niet meer vinden maar meen gelezen te hebben dat de Chromecast Ultra Power + Ethernet adapter ook niet werkte met een converter ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:28

Mir

Ik heb dit ook geprobeerd. Mijn oude PoE voor de vorige chromecast met een convertor op de nieuwe CCTV aangesloten; te weinig stroom roept 'ie dan.

Heeft iemand hier ook last van en hoe los je het op:
Tijdens streamen (van op z'n minst Netflix) stokt het beeld soms een halve seconden. Audio gaat wel gewoon goed door. Ik dacht eerst dat dit door WiFi zou kunnen komen, maar na het op PoE aangesloten te hebben bleef het euvel terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zal wel iets verkeerd doen, maar waarom herkent de CCGTV mijn micro-SDXC-kaartje niet?
Niet direct in de Aukey USB C hub en ook niet als ie in een SDkaart-adapter zit

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:55:
Ik zal wel iets verkeerd doen, maar waarom herkent de CCGTV mijn micro-SDXC-kaartje niet?
Niet direct in de Aukey USB C hub en ook niet als ie in een SDkaart-adapter zit
Herkent alleen fat32 indeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mau_Maus schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:27:
[...]

Herkent alleen fat32 indeling
Aha... Ik dacht dat de CCGTV 'm ging formateren, maar dat ga ik dan ff op de laptop doen

@Mau_Maus Onder Windows 10 kan ik alleen maar kiezen voor NTFS en exFAT. op de normale manier. Nu maar via CMD gedaan. (format /fs FAT32 F:)
Duurt ook een eeuwigheid. Wordt hoog tijd dat Google ook NTFS gaat ondersteuen

[ Voor 32% gewijzigd door Jorgen op 18-05-2021 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:28:
[...]
@Mau_Maus Onder Windows 10 kan ik alleen maar kiezen voor NTFS en exFAT. op de normale manier. Nu maar via CMD gedaan. (format /fs FAT32 F:)
Duurt ook een eeuwigheid. Wordt hoog tijd dat Google ook NTFS gaat ondersteuen
Tot Android TV 9 werkte ExFAT gewoon. Vermoed dat het iets met licenties te maken heeft, maar dit is al vaker in dit topic voorbij gekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 18-05-2021 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Mau_Maus Weet jij ook of NTFS support gepland is, of met welke reden het niet ondersteund wordt? Zeker voor een mediaspeler is het bizar dat je geen grote bestanden gebruiken kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:53:
@Mau_Maus Weet jij ook of NTFS support gepland is, of met welke reden het niet ondersteund wordt? Zeker voor een mediaspeler is het bizar dat je geen grote bestanden gebruiken kunt.
Helaas geen idee.

Grote bestanden kan eventueel wel via netwerk of je kan je SD-kaart (nu het herkent wordt door Fat32) formateren binnen GoogleTV tot 1 grote opslag. Met dus mogelijk tot +4gb bestanden.
Alleen kan je dan je kaartje niet meer in andere apparaten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan heb je er nog weinig aan als je bestanden wilt overzetten ;)

Ik ga al kijken of ik mijn externe HDD op een andere manier (via mijn router bijv) toch benaderbaar krijg voor de CCGTV en de rest staat gelukkig op mijn NAS, waar die het wel vandaan kan lezen. Alleen jammer dat het allemaal zo omslachtig moet als je externe opslagmedia hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06 20:50

Shiro

Serenity

Ik ben beetje ten einde raad met mijn Sony tv een XF9005. Ik heb een Chromecast Google TV aangesloten op de Sony, maar elk keer als ik begin te casten(Youtube/Netflix) van mijn telefoon naar de Chromecast in de tv dan zet het de tv aan en direct weer uit. Bij een tweede poging om te casten gaat het wel goed.

Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd al.

- Andere HDMI poort
- TV een factory reset
- Casten vanuit een ander toestel
- Chromecast V3 geprobeerd met de Sony, ook daar gaat de tv aan en uit
- Chromecast in een oude Samsung TV geprobeerd, deze gaat aan en blijft netjes aan en werkt zoals verwacht.
- Sony TV heeft al de laatste firmware

Andere dat opvalt is dat als je de tv uitzet via de Chromecast afstandsbediening, dan gaat de tv uit en weer aan.... lijkt wel of de CEC van de Sony tv niet goed werkt ofzo, alleen werkelijk geen idee wat ik ermee kan. Met googlen zie ik ook niet echt mensen met de zelfde probleem.

Misschien wel goed om te weten. De TV is ook aangesloten op een Samsung soundbar en een PS4 Pro, daar zijn geen problemen mee.

Iemand nog ideeën waar ik naar kan kijken of is de tip nooit meer Sony kopen :+ ?

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:53:
Het is iig geen Android/Google TV v10 issue, het is echt gerelateerd aan de Google TV stick. Een andere speler die ik in het bezit heb (Nokia), eveneens voorzien van Android/Google TV v10, kan moeiteloos een NFTS geformatteerde 128GB stick als externe opslag lezen, met daarop videobestanden vele malen groter dan de Fat32 grens. Deze worden probleemloos afgespeeld door het apparaat.

Waarom dat dit specifiek voor de Google TV stick het geval is, geen idee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Shiro schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:29:
Ik ben beetje ten einde raad met mijn Sony tv een XF9005. Ik heb een Chromecast Google TV aangesloten op de Sony, maar elk keer als ik begin te casten(Youtube/Netflix) van mijn telefoon naar de Chromecast in de tv dan zet het de tv aan en direct weer uit. Bij een tweede poging om te casten gaat het wel goed.

Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd al.

- Andere HDMI poort
- TV een factory reset
- Casten vanuit een ander toestel
- Chromecast V3 geprobeerd met de Sony, ook daar gaat de tv aan en uit
- Chromecast in een oude Samsung TV geprobeerd, deze gaat aan en blijft netjes aan en werkt zoals verwacht.
- Sony TV heeft al de laatste firmware

Andere dat opvalt is dat als je de tv uitzet via de Chromecast afstandsbediening, dan gaat de tv uit en weer aan.... lijkt wel of de CEC van de Sony tv niet goed werkt ofzo, alleen werkelijk geen idee wat ik ermee kan. Met googlen zie ik ook niet echt mensen met de zelfde probleem.

Misschien wel goed om te weten. De TV is ook aangesloten op een Samsung soundbar en een PS4 Pro, daar zijn geen problemen mee.

Iemand nog ideeën waar ik naar kan kijken of is de tip nooit meer Sony kopen :+ ?
Kun je eens testen met alleen de Google TV aan die TV. Ik heb in verleden issues gehad met soundbar die icm Chromecast liep te rommelen. Mijn oplossing met Denon Heos Bar is/was toen gewoon alle HDMI devices via de Soundbar laten lopen, maar weet niet of dat voor jouw soundbar een optie is. Desondanks kun je dus mogelijk even uitsluiten door iig even alleen met Google TV eraan te testen.

Bij Samsung is het ook zo dat HDMI CEC niet (volledig) gereset lijkt te worden als je de TV Factory reset geeft, maar pas als je hem 30 seconden compleet zonder stroom zet. Ik heb dat destijds maar even gedaan met alle apparaten en toen weer gaan 'opbouwen'.

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 19-05-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06 20:50

Shiro

Serenity

Sander schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:00:
[...]

Kun je eens testen met alleen de Google TV aan die TV. Ik heb in verleden issues gehad met soundbar die icm Chromecast liep te rommelen. Mijn oplossing met Denon Heos Bar is/was toen gewoon alle HDMI devices via de Soundbar laten lopen, maar weet niet of dat voor jouw soundbar een optie is. Desondanks kun je dus mogelijk even uitsluiten door iig even alleen met Google TV eraan te testen.

Bij Samsung is het ook zo dat HDMI CEC niet (volledig) gereset lijkt te worden als je de TV Factory reset geeft, maar pas als je hem 30 seconden compleet zonder stroom zet. Ik heb dat destijds maar even gedaan met alle apparaten en toen weer gaan 'opbouwen'.
Vergeten te melden dat ik de Chromecast ook via de Soundbar(Samsung MS650) heb laten lopen, ook daar de zelfde gedrag, dus aan en direct uit. De MS650 heeft ook maar 1 extra HDMI ingang, dus ik zou alleen de Chromecast erop kunnen aansluiten.

Ik ga nog eens proberen wat je zegt met:
1. Stroom ff helemaal van tv af voor 30seconden, ik doe het wel ff voor 30 min ofzo.
2. Alle andere devices(PS4 pro en MS650 soundbar) unpluggen.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Het is iig geen Android/Google TV v10 issue, het is echt gerelateerd aan de Google TV stick. Een andere speler die ik in het bezit heb (Nokia), eveneens voorzien van Android/Google v10, kan moeiteloos een NFTS geformatteerde 128GB stick als externe opslag lezen, met daarop videobestanden vele malen groter dan de Fat32 grens. Deze worden probleemloos afgespeeld door het apparaat.

Waarom dat dit specifiek voor de Google TV stick het geval is, geen idee.
Dankjewel voor je uitleg.

Ik kan in elk geval weer opnieuw beginnen want de microSDXC freezed op 84% sinds gisteren

Edit:: Poging 2, niet gelukt. Volume to big for FAT32...
Raar, want ik lees ook dat FAT32 een theoretische max van 16TB ondersteunt.

Edit: Poging 3, nu gedaan met http://ridgecrop.co.uk/index.htm?guiformat.htm
Enkele seconden en presto :*)

Edit: de CCGTV herkent 'm alsnog niet 🤷🏻‍♂️

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 20-05-2021 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298277

Ik ben gisteren ook aan het stoeien geweest met een ethernet usb c hub van Aliexpress (dit zijn dezelfde die veel te duur op bol.com staan).

Zelfs met een 4,8 A voeding kreeg ik de melding te weinig power. Als ik daarna de originele voeding gebruikte dan werkte het de ene keer wel en de andere keer niet met de hub er tussen.

Ik kreeg op geen enkele manier een internetverbinding tot stand, misschien lag het aan de hub. Voorlopig houden we het maar bij WiFi voor nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Anoniem: 298277 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:56:
Ik ben gisteren ook aan het stoeien geweest met een ethernet usb c hub van Aliexpress (dit zijn dezelfde die veel te duur op bol.com staan).

Zelfs met een 4,8 A voeding kreeg ik de melding te weinig power. Als ik daarna de originele voeding gebruikte dan werkte het de ene keer wel en de andere keer niet met de hub er tussen.

Ik kreeg op geen enkele manier een internetverbinding tot stand, misschien lag het aan de hub. Voorlopig houden we het maar bij WiFi voor nu
Ik gebruik voor mijn beide CCGTV's een standaard 2A usb (smartphone) lader van Samsung. Samen met deze hubAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ox9ZH7AI-UoGsdHIB45C_Xw4I90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrXRyh8CYgglNHFKCMuhHaH0.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfde als deze: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PypQhqiQMs8-vqTx4oTWa2hSeHU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r1uw2N8IDxQLBkKvfbF8fBIY.webp?f=user_large

Naast wat opstart problemen ivm updates, werkt het foutloos. Nu al vele uren kijkplezier gehad.

Ik weet niet wat er mis gaat bij sommige mensen, maar het moet de hub wel bijna zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door kendo op 20-05-2021 11:11 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kendo schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:04:

Ik weet niet wat er mis gaat bij sommige mensen, maar het moet de hub wel bijna zijn.
ik heb exact dezelfde hub gebruikt. Als ik eens meer tijd en zin heb zal ik nog meer opties proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Anoniem: 298277 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:18:
[...]

ik heb exact dezelfde hub gebruikt. Als ik eens meer tijd en zin heb zal ik nog meer opties proberen.
Zoals ik al zei, ik heb alleen bij het installeren en na een update van de CCGTV + afstandbediening wat problemen met de verbinding gehad. Bij de eerste CC hielp een reboot vanuit het menu. Bij de andere hielp het om tijdens het afspelen de usb-c power plug er een keer uit te trekken en weer terug te plaatsen, wordt automatisch gevolgd door een reboot.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:48
Ik vermoed dat het geleverde vermogen van een alternatieve voeding niet het probleem is, ondanks de melding dat die te weinig power heeft. Ik vermoed eerder dat ze weer een vuil truukje hebben uitgehaald in de USB verbinding. Ik weet even niet meer precies wat ze doen maar dit was ooit ook het geval met het opladen van mobiele telefoons. Alleen als je een lader gebruikte van de fabrikant zelf (Motorola), dan werkte het. Volgens mij was het toen een 200k weerstandje tussen de dataverbinding en de 5V. Als deze aanpassing niet wordt gemeten, dan (aannemelijke) foutmelding tonen.Blijkbaar wil Google niet dat we zelf hubs gaan aansluiten en gaan streamen van externe opslag.

[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 20-05-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertwebbe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:52:
Ik vermoed dat het geleverde vermogen van een alternatieve voeding niet het probleem is, ondanks de melding dat die te weinig power heeft. Ik vermoed eerder dat ze weer een vuil truukje hebben uitgehaald in de USB verbinding. Ik weet even niet meer precies wat ze doen maar dit was ooit ook het geval met het opladen van mobiele telefoons. Alleen als je een lader gebruikte van de fabrikant zelf (Motorola), dan werkte het. Volgens mij was het toen een 200k weerstandje tussen de dataverbinding en de 5V. Als deze aanpassing niet wordt gemeten, dan (aannemelijke) foutmelding tonen.Blijkbaar wil Google niet dat we zelf hubs gaan aansluiten en gaan streamen van externe opslag.
Zo'n vermoeden heb ik ook inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:52:
Als dat het geval zou zijn dan gaat dat iig niet voor iedere "andere naam" voeding op. Met een Ugreen 20W PD3.0 voeding ging het probleemloos toen ik de melding voor de kiezen kreeg dat de originele voeding niet voldeed met de adapter die ik eraan gehangen had.

Via Amazon.nl niet het voordeligst, maar het gaat nu enkel over welk model ik bedoel; https://www.amazon.nl/dp/B07QRQTKCZ/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@hardware-lover Zou dat ook bij mij de reden kunnen zijn dat de CCGTV überhaupt geen SDXC kaart ziet in mijn hub? Ik gebruik de oplader van de CCGTV zelf trouwens om de hub te poweren

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jorgen, daar durf ik geen uitspraak over te doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:43
Ik zit met een probleem waar ik de oplossing niet kan vinden. Ik probeer mijn chromecasts wired te verbinden (slechte wifi dus enige optie). Echter als ik dat doe, komen ze niet meer tevoorschijn onder het cast knopje. Ansich werkt het allemaal wel (kan linken via code, of in het geval van de laatste chromecast met android tv, werkt alles via de afstandbediening gewoon).

Ik heb een netgear r7800 nighthawk en heb al een beetje zitten rondneuzen of de wireless en wired netwerken gescheiden zijn, maar afgezien van gast netwerk toegang geven tot het interne netwerk zijn hier verder geen opties voor.

Ik zat ook te denken aan port forwarding oid, maar ik weet niet precies hoe het casten precies werkt en welke poorten ik zou kunnen openen. Ergens heb ik het idee dat de chromecast een multicast gebruikt om de positie kenbaar te maken, en volgens mij gaat dat niet met portforwarding.

Heeft iemand dit probleem gehad en een oplossing voor gevonden?

Alvast bedankt

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
justice strike schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:41:

Heeft iemand dit probleem gehad en een oplossing voor gevonden?

Alvast bedankt
Kleine kans, omdat je al zegt dat er geen andere opties voor zijn...
Maar ook algemene 'isolation' optie heb je niet voor je wifi?

Afbeeldingslocatie: https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2014/01/netgear-wireless-isolation.png

[ Voor 19% gewijzigd door Mau_Maus op 21-05-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:43
Nee die optie staat er niet in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-7EAHKj5r0Z8BcfH_ElNtpHe34=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GM8JLR8D4qL8KMAbrMfYfutR.jpg?f=user_large

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 18:41
Afgelopen week Chromecast met Google TV binnen gekregen. Ik heb een unifi wifi netwerk. 4x Unifi AC Pro

Nu viel mij op dat de chromecast niet wil verbinden via 5ghz. Als ik bij Wifi SSID aangeef alleen 5ghz te gebruiken kan de chromecast niet connecten, op 2.4 we of als ik both aangeef, uiteraard connect hij dan alleen op 2.5

Ik heb geen gekke opties aan/uitstaan. Vorige chromecast en de twee andere in huis werken zonder problemen op 5 ghz.

Ben ik de enigste ? of zijn er gebruiker die soortgelijke problemen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@boswandeling Ik heb hem ook op een UniFi installatie maar ik heb U6-LR accesspoints. Geen enkel probleem met de aanmelding op 5 GHz hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 18:41
Ik heb met wat settings gespeeld @ controller.
Zo heb ik Bandsteering uitgezet.en nog wat opties wat een probleem zou kunnen opleveren.
Nu verbind de chromecast op 5g en haal ik 230 Mbit down en 30 Mbit up (ziggo 300/30)

Dus gefixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maickd88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
hardware-lover schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:28:
[...]

Duidelijk nu. Maar dan heb je op zich niet veel aan het antwoord; robertwebbe in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2" Dat is namelijk een op zichzelf staande app en maakt geen gebruik van casten naar een Chromecast.

Eigenlijk lijk jij te kunnen volstaan met de meest simpele Chromecast oplossing die er te vinden is.
Nee in dat opzicht niet nee, het is idd simpel streamen naar chrome cast. Enigste wat ik dus wilde weten is of het soepel streamt, heb ook niemand in mijn omgeving die hier gebruik van maakt. Maar de recenssies die ik lees zou het in principe prima moeten werken, mits degelijk wifi aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:34
hardware-lover schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:25:
[...]

Dat is voor mij niet de eerste regel?

Advanced Video Controls setting for granular HDR formats, resolution/refresh rate, and color formats

Niet dat het verder veel uitmaakt, er lijkt weinig tot niets veranderd. Nog steeds een gefixeerde refreshrate en resolutie binnen Kodi en apps.
Je kan nu HDR uitzetten. Voorheen kon dat niet. Voor mensen met een TV zonder hoge peak brightness (zoals ik) een erg graag geziene optie, omdat alle HDR content erg donker wordt. Erg blij met deze optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamen
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-05 09:36
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om de chromecast op zn duits te zetten en dan alsnog die voor jou pagina te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kamen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:20:
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om de chromecast op zn duits te zetten en dan alsnog die voor jou pagina te krijgen?
Het is niet taal maar locatie gerelateerd of je dat kan krijgen of niet. Dus iets via VPN zal meer doen dan de systeemtaal wijzigen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamen
hardware-lover schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:36:
[...]

Het is niet taal maar locatie gerelateerd of je dat kan krijgen of niet. Dus iets via VPN zal meer doen dan de systeemtaal wijzigen ;)
Hoe zou dit dan werken? Wil er eentje halen voor mijn moeder die heel atechnisch is (het is ook geen smart tv), als ik de chromecast op duitsland zou zetten qua locatie en taal dan zou dit niet werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
kamen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:12:
[...]

Hoe zou dit dan werken? Wil er eentje halen voor mijn moeder die heel atechnisch is (het is ook geen smart tv), als ik de chromecast op duitsland zou zetten qua locatie en taal dan zou dit niet werken?
Nee. En zonder werkt de chromecast ook al heel leuk. Dit is gewoon een optie die er in Nederland nog niet is. Als je er voor je moeder een vpn op wil zetten wordt het al een stuk technischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamen
Heb er even over nagedacht, en misschien toch wel het proberen waard, sinds ik toch al een surfshark abbonement heb. Iemand een stappenplan voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op zondag 23 mei 2021 @ 23:14:
[...]
Je kan nu HDR uitzetten. Voorheen kon dat niet. Voor mensen met een TV zonder hoge peak brightness (zoals ik) een erg graag geziene optie, omdat alle HDR content erg donker wordt. Erg blij met deze optie dus.
Dat probleem heb ik eerder ook niet gehad, ook niet met de oudere firmwares. HDR was bij mij niet altijd actief, enkel als het werd aangeboden. Nu heb ik enkel ondersteuning voor HDR10 en niet voor DV, dus mogelijk zal daar ergens een verschil tussen?

Overigens heb ik dat wel met een ander Android TV apparaat, dat HDR altijd actief is (direct na opstarten), ook al schakel je dit uit onder de instellingen (vreemde zaak). Dus ik weet hoe irritant dat kan zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
hardware-lover schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:02:
[...]

Dat probleem heb ik eerder ook niet gehad, ook niet met de oudere firmwares. HDR was bij mij niet altijd actief, enkel als het werd aangeboden. Nu heb ik enkel ondersteuning voor HDR10 en niet voor DV, dus mogelijk zal daar ergens een verschil tussen?

Overigens heb ik dat wel met een ander Android TV apparaat, dat HDR altijd actief is (direct na opstarten), ook al schakel je dit uit onder de instellingen (vreemde zaak). Dus ik weet hoe irritant dat kan zijn.
Het "probleem" is dat ik nooit HDR wil, ook al ondersteunt mijn TV het technisch wel. Voorheen kon ik niet SDR forceren, nu wel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 16:03
IK heb nu een Shield (2019) staan maar die ondersteunt geen HDR in Youtube, kan iemand mij bevestigen dat met de nieuwe Google chromecast met Google tv HDR wel werkt in Youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:50

aspellinside

Out Of Control

markmart33 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:14:
IK heb nu een Shield (2019) staan maar die ondersteunt geen HDR in Youtube, kan iemand mij bevestigen dat met de nieuwe Google chromecast met Google tv HDR wel werkt in Youtube?
Ja, ik kan het bevestigen. Ik moest wel eerst onder Instellingen | Weergave en geluid | Dynamisch bereik en kleurindeling bij 'Dynamisch bereik van content matchen' kiezen voor 'Content Matchen'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7MxiCaGGqUvPtVxpSCC8IU6Sms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AkwggHfkK1MsdXv1KkxCDzPn.png?f=fotoalbum_large

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markmart33
  • Laatst online: 04-06 16:03
Dank je wel, heb hem vandaag opgehaald, ben der blij mee, en jou tip toegepast nu, en inderdaad HDR, anders staat dat continu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Ik krijg over twee weken glasvezel dus direct maar eens kijken naar een verdere upgrade van mijn wifi netwerk. Ik zit er aan te denken om TP-Link Deco’s te kopen voor een mesh netwerk. Nu heb ik al veel berichten gezien van mensen die problemen hebben met de een chromecast in combinatie met de laatste router van KPN, de V12, waarbij gezegd wordt dat het aan wifi 6 of de 5Ghz band kan liggen. Ik ben wat gaan zoeken en kwam toen ook berichten tegen op TP-Link fora over problemen met chromecast icm wifi 6 of 5ghz band.

Is hier iemand die gebruik maakt van TP-Links deco’s en de CGT? Gaf dit problemen? (Volgens mij heb ik daar in dit topic niets over gelezen maar toch even checken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@Mesmer_ Ik heb thuis de ChromeCast met Google TV in combinatie met Ubiquiti UniFi U6 accesspoints. Werkt perfect met 5 GHz WiFi 6, zowel met phy speed 1202 (wifi6, 80 MHz, 2x2 MiMo) als 2404 (wifi6, 80 MHz, 4x4 MiMo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 06:34
Mesmer_ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:19:
...
Is hier iemand die gebruik maakt van TP-Links deco’s en de CGT? Gaf dit problemen? (Volgens mij heb ik daar in dit topic niets over gelezen maar toch even checken)
Ik heb de Deco's en vandaag komt mijn Chromecast binnen als het goed is. Ik zal het resultaat laten weten.

[ Voor 43% gewijzigd door Canard op 28-05-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik probeer via mijn laptop (VLC) of Android telefoon (ook VLC app) een film of serie te streamen naar een 3rd gen Chromecast maar dan krijg ik alleen geluid te horen, geen beeld. Ik heb het op twee verschillende netwerken geprobeerd.
Nu heb ik via mijn telefoon (weer VLC) dezelfde films/series proberen te streamen naar mijn ingebouwde Chomecast op mijn Shield TV en daar werkt het wel op. Hoe kan het komen dat die losse Chromecast het niet doet en hoe kan ik dit fixen? (Chromecast ligt bij een vriend dus testen kan ik alleen als ik daar ben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
Ik krijg over twee weken glasvezel dus direct maar eens kijken naar een verdere upgrade van mijn wifi netwerk. Ik zit er aan te denken om TP-Link Deco’s te kopen voor een mesh netwerk. Nu heb ik al veel berichten gezien van mensen die problemen hebben met de een chromecast in combinatie met de laatste router van KPN, de V12, waarbij gezegd wordt dat het aan wifi 6 of de 5Ghz band kan liggen. Ik ben wat gaan zoeken en kwam toen ook berichten tegen op TP-Link fora over problemen met chromecast icm wifi 6 of 5ghz band.

Als je WiFi over de TP-Link kastjes loopt, dan heeft het KPN kastje daar geen invloed meer op.
Chromecast TV werkt bij mij top op te Deco kastjes. Wel heb ik in de deco APP de 'mesh' optie uitgeschakeld voor de chromecast en alle andere apparaten die niet bewegen.
Specifiek mijn smart speaker zat precies tussen twee accespoints en kon er niet mee omgaan dat hij werd overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb hier de laatste weken opeens dat de ccgtv midden in een film ofzo zijn wifi verbinding verliest.
Meestal na 4 of 5 keer aanzetten doet hij het weer (je ziet dan eerst 4x het schuifje naar uit gaan).
De fritzbox hangt twee meter verderop en geen enkel ander apparaat doet lastig met wifi.

Dus maar een ethernet adapter lijkt me.
Heb al wat linkjes gevolgd naar ethernet adapters in het topic, maar de meeste kwamen uit op niet meer leverbaar op Amazon of niet meer in de aanbieding.

Wat is op dit moment een aanrader voor weinig?

Deze wordt net op Pepper geplaatst, zal dat wat zijn?
Link

[ Voor 15% gewijzigd door hjs op 31-05-2021 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:52
hjs schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:46:
Heb hier de laatste weken opeens dat de ccgtv midden in een film ofzo zijn wifi verbinding verliest.
Meestal na 4 of 5 keer aanzetten doet hij het weer (je ziet dan eerst 4x het schuifje naar uit gaan).
De fritzbox hangt twee meter verderop en geen enkel ander apparaat doet lastig met wifi.

Heb al wat linkjes gevolgd naar ethernet adapters in het topic, maar de meeste kwamen uit op niet meer leverbaar op Amazon of niet meer in de aanbieding.

Link
Nee, je hebt een hub nodig met usb-c en PD optie.

@hjs EDIT: Linkje toegevoegd.

Zoiets zou moeten werken: https://www.amazon.nl/Cab...er-opladen/dp/B08NXS46DN/
Heb ik zelf geen ervaring mee, ik heb een andere hub.

[ Voor 9% gewijzigd door Lizard op 31-05-2021 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:51
hjs schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:46:

Link
Is geen USB C. Dus nee. Zie dat deze nog 40min in de aanbieding is. Kan je geen garantie geven, maar zou wel moeten werken.
https://www.amazon.nl/dp/...lt_i_SGMV27R20SD8TXDCES1Z

Edit: nog een goedkopere tegen gekomen. Heb met deze ook geen ervaring. Maar zoiets vergelijkbaars heb ik nu ook met een USB stick voor extra opslag er ook nog aan gesloten.
https://www.amazon.nl/dp/...HHXV?_encoding=UTF8&psc=1

[ Voor 12% gewijzigd door Nuevocasa op 31-05-2021 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
markmart33 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:32:
Dank je wel, heb hem vandaag opgehaald, ben der blij mee, en jou tip toegepast nu, en inderdaad HDR, anders staat dat continu aan.
Hoe kan je eigenlijk vaststellen of HDR daadwerkelijk aan staat? (in mijn specifieke geval op een Samsung TV)

[ Voor 6% gewijzigd door rauwst op 02-06-2021 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 06:34
...
Ik heb de chromecast nu aantal dagen in gebruik en geen connectieproblemen gehad met mijn TPLink Deco X20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:58
KPN heeft eindelijk een eigen TV-app uitgebracht die kan worden geinstalleerd op de CCWGTV. Kan als het goed is direct vanuit de Play Store al heb ik het zelf via een omweg voor elkaar gekregen (apk uit store downloaden via een website op ander apparaat en dan handmatig installeren).
rauwst schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:21:
[...]

Hoe kan je eigenlijk vaststellen of HDR daadwerkelijk aan staat? (in mijn specifieke geval op een Samsung TV)
"On Samsung TVs, pressing the info button on the remote will bring up an information bar at the top of the screen. Look for an indicator in the top right corner that says “HDR.”"

[ Voor 30% gewijzigd door JdJtA op 03-06-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe kan het zijn dat je hem in de us voor 49 dollar 99 kan kopen... Snap echt niet dat dat ding hier voor een fatsoenlijke {lees ongeveer dezelfde prijs} hier verkrijgbaar is

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
JdJtA schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:28:
KPN heeft eindelijk een eigen TV-app uitgebracht die kan worden geinstalleerd op de CCWGTV. Kan als het goed is direct vanuit de Play Store al heb ik het zelf via een omweg voor elkaar gekregen (apk uit store downloaden via een website op ander apparaat en dan handmatig installeren).

[...]

"On Samsung TVs, pressing the info button on the remote will bring up an information bar at the top of the screen. Look for an indicator in the top right corner that says “HDR.”"
Jammer dat de bitrate van de app laag is. Nu kan je de KPN settopbox nog de deur niet uit doen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:58
MarcoC schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:30:
[...]

Jammer dat de bitrate van de app laag is. Nu kan je de KPN settopbox nog de deur niet uit doen eigenlijk.
Yep, gisteren ook even snel vergeleken en het is net te zichtbaar.
Op zich wel mooi dat eindelijk de app er is...

Iemand meer info over de bitrates en mogelijk 4k support via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Laatst online: 18:42

[/quote]

Ik klaag niet over de beeldkwaliteit op mijn 58 inch 4K HDR Philips-tv. Die geeft aan UHD 2160p60.
Of dat klopt, weet ik niet, maar het lijkt zeker HD.
De AB van Mibox3 is ook handiger dan phone naar chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hugo50 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:20:

[/quote]

Ik klaag niet over de beeldkwaliteit op mijn 58 inch 4K HDR Philips-tv. Die geeft aan UHD 2160p60.
Of dat klopt, weet ik niet, maar het lijkt zeker HD.
De AB van Mibox3 is ook handiger dan phone naar chromecast.
Laat je TV niet simpelweg de ingestelde resolutie van je Mi Box zelf zien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
hardware-lover schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:23:
[...]

Zou kunnen.

Met mijn Arris box geeft hij HD 1080p50 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
hardware-lover schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:23:
[...]

Vermoed het nu wel, want ook bij NPO plus geeft hij UHD aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb sindskort dat de Ziggo GO en Videoland app heel traag zijn. Opstarten duurt superlang en video gaat heel sloom. Netflix en Youtube kan ik wel gewoon snel in en hoge kwaliteit bekijken (dus ws. geen verbindingsprobleem). Ook als ik vanaf mijn telefoon via de Ziggo app iets cast naar deze Chromecast gaat dat gewoon goed. Heb de app ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en de Chromecast TV al gereboot. Iemand een idee?

[ Voor 22% gewijzigd door Palomar op 07-06-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 11:53
DaJohn schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:05:
[...]

Jammer dat deze niet meer leverbaar is.. Was een prima prijs geweest. Heeft iemand nog andere tips voor rond de 20 euro voor een USB C Hub met Gigabit-ethernet aansluiting? Ik houd me aanbevolen!
Is het gelukt?
Welke is het geworden ik ben ook opzoek naar de goedkoopste oplossing om de chromecast van ethernet gebruik te laten maken ipv wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Helaas normale versie niet meer beschikbaar.
Wordt geleverd met adapter stekker naar EU plug. Ben ik niet zo’n fan van. Met ander product was dit binnen 5 seconden stuk.

Nog andere werkende betaalbare opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 10:31
Ik heb al sinds dat ik mijn CCWGTV in bezit heb (sept '20) last van het probleem dat het apparaat zich op willekeurige tijden besluit te resetten naar fabrieksinstellingen. Soms werkt hij een aantal weken goed, soms reset hij direct nadat ik alles nét weer heb geïnstalleerd :/

Contact gezocht met de FNAC waar ik hem heb gekocht. Na een moeizaam gesprek van bijna een uur (je ne parle pas français :P) werd het probleem erkend en mocht ik hem terugsturen. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas werd mijn pakket om onbekende reden geweigerd en heeft hij er meer dan een maand over gedaan om bij mij terug te komen. Er wordt niet meer op mijn mailtjes gereageerd en de creditcardmaatschappij kan niks doen omdat ze zich niet met de kwaliteit van een product kunnen bemoeien.

Inmiddels ligt het ding ingepakt ergens in een lade en heb ik mijn oude Chromecast er maar weer aangehangen. Online kan ik niks over dit probleem vinden, alleen "normale" reboots. Mocht iemand de gouden tip hebben, let me know ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Lunaticc schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:30:
Ik heb al sinds dat ik mijn CCWGTV in bezit heb (sept '20) last van het probleem dat het apparaat zich op willekeurige tijden besluit te resetten naar fabrieksinstellingen. Soms werkt hij een aantal weken goed, soms reset hij direct nadat ik alles nét weer heb geïnstalleerd :/

Contact gezocht met de FNAC waar ik hem heb gekocht. Na een moeizaam gesprek van bijna een uur (je ne parle pas français :P) werd het probleem erkend en mocht ik hem terugsturen. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas werd mijn pakket om onbekende reden geweigerd en heeft hij er meer dan een maand over gedaan om bij mij terug te komen. Er wordt niet meer op mijn mailtjes gereageerd en de creditcardmaatschappij kan niks doen omdat ze zich niet met de kwaliteit van een product kunnen bemoeien.

Inmiddels ligt het ding ingepakt ergens in een lade en heb ik mijn oude Chromecast er maar weer aangehangen. Online kan ik niks over dit probleem vinden, alleen "normale" reboots. Mocht iemand de gouden tip hebben, let me know ;(
Al geëxperimenteerd met een andere voeding? Incl stekkerblok en andere hdmi poort
Bij mij deed de chromecast het ook een keer niet goed (traag, vastopen) toen ik hem in hetzelfde stopcontact als een devolo had zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 10:31
Mesmer_ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Al geëxperimenteerd met een andere voeding? Incl stekkerblok en andere hdmi poort
Bij mij deed de chromecast het ook een keer niet goed (traag, vastopen) toen ik hem in hetzelfde stopcontact als een devolo had zitten
Een andere HDMI poort had ik al wel geprobeerd, een ander stekkerblok nog niet. Omdat hij echt een factory reset doet en niet enkel een reboot dacht ik gelijk aan een firmware probleem o.i.d. Ik zal dit nog een keer proberen :)

Ik gebruik overigens de originele voeding die bij de CCWGTV zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:50

aspellinside

Out Of Control

-tom-562 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:25:

Verder nog steeds heel tevreden over het apparaat. Ik wacht alleen nog op de officiële Stadia app voor de CC:TV
23 juni is het zover.

https://community.stadia....-Android-TV-OS/ba-p/62029

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JdJtA
Nieuw update voor de CCwGTV (kwam pas naar boven na handmatig zoeken):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4lTiOiGFTctczbzXCOw72xycqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DTIY2EhzUIvL8dHvNINdNNM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zxui
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-05 17:42
JdJtA schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:28:
KPN heeft eindelijk een eigen TV-app uitgebracht die kan worden geinstalleerd op de CCWGTV.
[...]
Iets in mij zegt dat de officiële introductie voor Nederland dan niet lang meer gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Eerder deze week werd al bekend dat Stadia ook naar Chromecast met Google TV en Android TV-apparaten komt. Die update komt woensdag 23 juni.

@rachidfinge, is er inmiddels nieuws te melden?

[ Voor 25% gewijzigd door robertwebbe op 09-06-2021 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-05 16:11
robertwebbe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:57:
Eerder deze week werd al bekend dat Stadia ook naar Chromecast met Google TV en Android TV-apparaten komt. Die update komt woensdag 23 juni.

@rachidfinge, is er inmiddels nieuws te melden?
Helaas niet :(

Van Google Nederland. Alles op dit forum is op persoonlijke titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Iemand een idee wat de ‘support voor stadia’ die in de laatste update zit precies inhoudt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
@Mesmer_ Dat je vanaf woensdag 23 juni de Stadia app kunt downloaden en gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
robertwebbe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:16:
@Mesmer_ Dat je vanaf woensdag 23 juni de Stadia app kunt downloaden en gebruiken?
Ah ik hoopte dat dit misschien al een stapje verder was en er nu al meer zou werken haha. Ik zie nu ook de berichten hiervoor in deze draad.. (ik zal de volgende keer beter opletten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:10
robertwebbe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:16:
Yesssss, hier heel erg blij mee, eindelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:01
De sony RGB problemen lijken ook opgelost te zijn! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Hoi! Weet iemand of the huidige versie van disney + 9p de chrimecast with google tv. Atmos en 4k (hdr) doorgeeft? Ik dacht het wel gelezen te hebben

Ik wil hem heel graag kopen voor mijn home cinema maar hij is net te duur om zomaar te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
rolfi schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:58:
Hoi! Weet iemand of the huidige versie van disney + 9p de chrimecast with google tv. Atmos en 4k (hdr) doorgeeft? Ik dacht het wel gelezen te hebben

Ik wil hem heel graag kopen voor mijn home cinema maar hij is net te duur om zomaar te kopen.
Ja, ik heb een paar dagen geleden een film gekeken op Disney+ in Dolby Vision en met Atmos-geluid via de CCwGTV. Het is wel zo dat updates van de CC of Disney+ dit natuurlijk kunnen beinvloeden dus ik kan geen garanties geven voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
JdJtA schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:09:
[...]

Ja, ik heb een paar dagen geleden een film gekeken op Disney+ in Dolby Vision en met Atmos-geluid via de CCwGTV. Het is wel zo dat updates van de CC of Disney+ dit natuurlijk kunnen beinvloeden dus ik kan geen garanties geven voor de toekomst...
Klinkt goed JdJtA! Dankje! Heb jij toevallig ook Hdr10 gezien/kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
rolfi schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:49:
[...]

Klinkt goed JdJtA! Dankje! Heb jij toevallig ook Hdr10 gezien/kunnen kiezen?
Heb via Disney+ volgens mij nog niks bekeken in HDR(10). Via Amazon Prime werkt dit in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Het is mij overigens gelukt om bij store.Google.de een voeding met ethernet te bestellen voor de Chromecast met Google TV voor €19,99 inclusief verzending. Ik heb bij de postcode 00000 ingevuld en bij aanvullende adres informatie mijn plaatsnaam en Niederlande. Er zat een extra label overheen geplakt met de tekst “Label is aangemaakt door PDF - reparatietool”. De grap was dat die in Waalwijk is verzonden en niet uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
robertwebbe schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:14:
Het is mij overigens gelukt om bij store.Google.de een voeding met ethernet te bestellen voor de Chromecast met Google TV voor €19,99 inclusief verzending. Ik heb bij de postcode 00000 ingevuld en bij aanvullende adres informatie mijn plaatsnaam en Niederlande. Er zat een extra label overheen geplakt met de tekst “Label is aangemaakt door PDF - reparatietool”. De grap was dat die in Waalwijk is verzonden en niet uit Duitsland.
Dit heb ik eerder geprobeerd met de Chromecast en toen kwam deze nooit aan. Maar ik wil wel graag de ethernetadapter hebben omdat ik nu 2 Chromecasts heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:02:
[...]
Dit heb ik eerder geprobeerd met de Chromecast en toen kwam deze nooit aan. Maar ik wil wel graag de ethernetadapter hebben omdat ik nu 2 Chromecasts heb aangesloten.
Op dit moment zie ik deze niet in NL te koop, maar op Amazon.DE is deze op dit moment wel vriendelijk geprijsd (€19,- voor Prime .DE leden met gratis verzenden).

https://www.amazon.de/Eth...werkadapter/dp/B08XXLWDSY

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
hardware-lover schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:10:
[...]

Op dit moment zie ik deze niet in NL te koop, maar op Amazon.DE is deze op dit moment wel vriendelijk geprijsd (€19,- voor Prime .DE leden met gratis verzenden).

Dan moet er een kabel naar mijn TV in plaats van naar de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:20:
[...]
Dan moet er een kabel naar mijn TV in plaats van naar de adapter.
Er moet een kabel naar die adapter, maar dat is aardig dicht in de buurt van je TV ja ;)

Maar als je geen LAN-kabel in de buurt van je TV hebt (al kan dat nooit veel schelen gezien de kabellengte van de originele Google TV LAN adapter), dan is die adapter geen oplossing. Daar staat tegenover dat je een hogere netwerksnelheid kunt halen met de TV stick, mocht dat wenselijk zijn.

@MarcoC edit: duidelijk zo..

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
hardware-lover schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Er moet een kabel naar die adapter, maar dat is aardig dicht in de buurt van je TV ja ;)

Maar als je geen LAN-kabel in de buurt van je TV hebt (al kan dat nooit veel schelen gezien de kabellengte van de originele Google TV LAN adapter), dan is die adapter geen oplossing. Daar staat tegenover dat je een hogere netwerksnelheid kunt halen met de TV stick, mocht dat wenselijk zijn.
Dat heb ik wel, maar mijn TV hangt aan de muur. Het liefst wil ik dus zo min mogelijk kabels naar de TV. Een ethernetkabel naar de power adapter is veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 17-06 13:41
Ik heb ook de CC met GTV bij Fnac vandaan, echter ik kan de ziggo go app niet installeren. Hij vindt hem helaas niet.

Iemand een idee hoe ik dit fix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:31

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:32
Tv buiten gezet voor het EK met een chromecast eraan en zo ZiggoGo streamen. Echter kraken de speakers van de tv. Nu dacht ik even snel een Boom Bluetooth speakertje aan te sluiten. Dat gaat dus kennelijk niet zonder een Google Home speaker? Of mis ik iets?

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

sjufke schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:07:
Tv buiten gezet voor het EK met een chromecast eraan en zo ZiggoGo streamen. Echter kraken de speakers van de tv. Nu dacht ik even snel een Boom Bluetooth speakertje aan te sluiten. Dat gaat dus kennelijk niet zonder een Google Home speaker? Of mis ik iets?
Je kan een bluetooth koptelefoon of speaker koppelen. Dus ja je mist iets :) (er van uit gaande dat je een Google Tv Chromecast hebt)

https://support.google.com/googletv/answer/10049908?hl=en

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 13-06-2021 17:43 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:27
Mijn TV kraakt ook soms met ZiggoGo. Als ik dan opnieuw de HDMI input van de chromecast kies met de afstandsbediening van de TV is het geluid weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:32
Marzman schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:41:
[...]

Je kan een bluetooth koptelefoon of speaker koppelen. Dus ja je mist iets :) (er van uit gaande dat je een Google Tv Chromecast hebt)

https://support.google.com/googletv/answer/10049908?hl=en
Oooh er was ook die variant. Ik heb de ‘gewone’ van vier tientjes. Heb het inmiddels opgelost met een aux kabel. Die bestaan ook nog 7(8)7
Grumsel schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:13:
Mijn TV kraakt ook soms met ZiggoGo. Als ik dan opnieuw de HDMI input van de chromecast kies met de afstandsbediening van de TV is het geluid weer goed.
Is echt de tv. Was al toen deze nog gewoon gebruikt werd. Kraakt op tv speakers, op soundboard prima. Stond nu al een goed jaar stof te happen op zolder.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
[...]

Ik en een second gen chromecast.
Deze heeft micro usb.

Zou deze dan werken?
https://www.amazon.de/FYB...1623673257&s=ce-de&sr=1-4

https://www.amazon.nl/Gua...et&qid=1623673322&sr=8-13

https://www.amazon.nl/Cab...chrome%2Caps%2C144&sr=8-3

https://www.amazon.nl/UGR...chrome%2Caps%2C144&sr=8-1

Of ander type aanbevolen?

[ Voor 32% gewijzigd door LJ80 op 14-06-2021 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@LJ80, er staat steeds "Chromecast" bij vermeldt, dus men mag aannemen van wel? Ik gebruik een soortgelijke oplossing voor de Fire 4k TV stick, en dat werkt daarop prima.

Ik heb geen ervaring met een Chromecast zonder Google TV (al slingeren er wel een paar rond hier in huis).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 17-06 13:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Even hier op terugkomend, heb deze adapter inmiddels binnen en kunnen testen.

Deze werkt dus uitstekend, de snelheid die ik er maximaal mee kan halen is ~320Mbit op een 500mbit internetverbinding. Meer dan ruim voldoende dus.

Over de adapter zelf...

Deze is mooi compact en de behuizing zelf is van metaal, al met al maakt het een degelijke indruk.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 18 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)