Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtNNN
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 17:21
hardware-lover schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:41:
[...]

Even hier op terugkomend, heb deze adapter inmiddels binnen en kunnen testen.

Deze werkt dus uitstekend, de snelheid die ik er maximaal mee kan halen is ~320Mbit op een 500mbit internetverbinding. Meer dan ruim voldoende dus.

Over de adapter zelf...

Deze is mooi compact en de behuizing zelf is van metaal, al met al maakt het een degelijke indruk.
Gebruik je de originele voeding van de Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mtNNN schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:56:
[...]
Gebruik je de originele voeding van de Chromecast?
Goeie vraag. Dat moet ik nog even uitzoeken, ik heb namelijk een hele stekkerdoos gevuld met USB poweradapters bij het scherm liggen.

Ik kom er nog op terug...

Edit: was ik vergeten te testen, maar dat heeft een ander nu al gedaan ;) reddevil in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2021 13:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
Deze week op MP een 32" tv gescoord voor onder de overkapping. Vandaag bij de MediaMarkt in Duitsland de nieuwste ChromeCast gescoord. Scheelt toch € 20,-.
Fijner om niet vanaf mijn telefoon te hoeven streamen. Dat worden fijne avondjes in de achtertuin!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Serena schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:29:
Deze week op MP een 32" tv gescoord voor onder de overkapping. Vandaag bij de MediaMarkt in Duitsland de nieuwste ChromeCast gescoord. Scheelt toch € 20,-.
Fijner om niet vanaf mijn telefoon te hoeven streamen. Dat worden fijne avondjes in de achtertuin!
Denk je wel om je buren?! Wij hebben helaas een wat verzuurde relatie met die van ons omdat ik meerdere malen heb aangegeven dat als ik in de tuin zit ik liever niet GTST en allerlei reclames mee zit te luisteren... Maar goed, dat is zelfde met met muziek aan gaan zitten in de tuin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
Sander schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:09:
[...]

Denk je wel om je buren?! Wij hebben helaas een wat verzuurde relatie met die van ons omdat ik meerdere malen heb aangegeven dat als ik in de tuin zit ik liever niet GTST en allerlei reclames mee zit te luisteren... Maar goed, dat is zelfde met met muziek aan gaan zitten in de tuin...
Hier staat al jaren een tv en er speelt ook altijd muziek.
Horen ze niet of nauwelijks.
Bovendien zijn dat leefgeluiden…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelisc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 22:05
Hier staat al jaren een tv en er speelt ook altijd muziek.
Horen ze niet of nauwelijks.
Bovendien zijn dat leefgeluiden…
Goed dat je dat hebt gesoundcheckt met de buren. Wat mij betreft zijn het geluiden waarvan ik hoop dat mijn buren ze niet teveel gaan produceren in de tuin.

Ontopic: het viel mij afgelopen maand op dat de chromecast meer suggesties uit de geïnstalleerde apps liet zien. Zit nog te wachten op het direct verder afspelen van prime series vanaf home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Waarom zet mijn Chromecast zelf steeds de wifi uit als ik in mijn Fritzbox 7530 het vinkje uit zet bij de optie "Different names for the Wi-Fi networks on 2.4 and 5 GHz" en werkt het probleemloos als ik hem laat verbinden met het 5 GHz signaal als ik die een eigen naam geef?
Modem hangt twee meter van de chromecast af.

Kan dat ding niet kiezen dan tussen 2.4 of 5 als ze beide dezelfde naam hebben en geeft ie het maar op ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heeft iemand nog ervaring met een goede 60 / 65 Watt of 90 / 100 Watt oplader met USB C en PD?

Ik heb via Andriod Central een paar lijstjes gevonden, maar ik kan ze hier in NL of bijv. bij Amazon.de nauwelijks vinden

https://www.androidcentral.com/best-60w-usb-c-chargers
https://www.androidcentral.com/best-100w-chargers
https://www.androidcentral.com/best-usb-c-cables-adapters

Edit: omdat ik geen zin heb om mijn Duitse prime account bij Amazon om te zetten naar een NL, heb ik bij Belsimpel uiteindelijk een Anker oplader met PD kunnen vinden. Maar eens zien of die sterk genoeg blijkt om heel mijn hub te poweren

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 22-06-2021 18:20 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:29
hjs schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:19:
Waarom zet mijn Chromecast zelf steeds de wifi uit als ik in mijn Fritzbox 7530 het vinkje uit zet bij de optie "Different names for the Wi-Fi networks on 2.4 and 5 GHz" en werkt het probleemloos als ik hem laat verbinden met het 5 GHz signaal als ik die een eigen naam geef?
Modem hangt twee meter van de chromecast af.

Kan dat ding niet kiezen dan tussen 2.4 of 5 als ze beide dezelfde naam hebben en geeft ie het maar op ofzo?
Alle Chromecast en Nest-achtige apparaten van Google kunnen niet omgaan met band steering

https://nl.avm.de/service...teering-en-hoe-werkt-het/

Is een bug die er al jaren in zit en ze bij Google niet belangrijk genoeg vinden om te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

FrankRicard schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:46:
[...]

Alle Chromecast en Nest-achtige apparaten van Google kunnen niet omgaan met band steering

https://nl.avm.de/service...teering-en-hoe-werkt-het/

Is een bug die er al jaren in zit en ze bij Google niet belangrijk genoeg vinden om te fixen.
Duidelijk.
Chromecast zag vanavond mijn 5GHz netwerk niet eens, had hem bewust nog niet gekoppeld aan de 2.4 naam dus weer geen verbinding en begon al bijna te vloeken. Maar wifi stond nog wel gewoon aan gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Hij werkt anders uitstekend met mijn Ubiquiti UniFi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weslleyy
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik heb vaak last als ik vanaf mijn telefoon naar de chromecast stream(google tv). Hij de voorpagina laat zien maar dan niet doorgaat naar het gecaste beeld en ik bijv soms wel weer het geluid hoor...

Nog meer mensen last van? Iemand toevallig een oplossing hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoOrKnOB
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-03-2023
weslleyy schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:59:
Ik heb vaak last als ik vanaf mijn telefoon naar de chromecast stream(google tv). Hij de voorpagina laat zien maar dan niet doorgaat naar het gecaste beeld en ik bijv soms wel weer het geluid hoor...

Nog meer mensen last van? Iemand toevallig een oplossing hiervoor
Gebruik je een vpn op de ccgt, als deze aanstond had ik dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weslleyy
  • Laatst online: 21-02-2024
DoOrKnOB schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:20:
[...]

Gebruik je een vpn op de ccgt, als deze aanstond had ik dit probleem.
Nee staat verder niet achter een vpn of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 19:01
Mesmer_ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Al geëxperimenteerd met een andere voeding? Incl stekkerblok en andere hdmi poort
Bij mij deed de chromecast het ook een keer niet goed (traag, vastopen) toen ik hem in hetzelfde stopcontact als een devolo had zitten
Helaas, toen ik dit weekend thuis kwam werd ik weer gegroet door een factory-reset Chromecast :| Ik kreeg dit keer wel eerst nog een animatie te zien dat ik de Chromecast opnieuw moest opstarten door de stekker er uit te halen en opnieuw in te doen. Dat is nieuw.

Maar voor de rest kan het ding dus bij het grofvuil :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:44
Ik heb sinds vorige week een nieuwe chromecast 2020 ter vervanging van de vorige generatie cc én een aparte rbp3 met libreelec. Ik gebruik de nieuwe cc nu voor disney+, F1TV viewer, youtube en kodi.
Echter F1 wordt uitgezonden in 50hz, disney+ aanbevolen framerate is 60hz en de content in kodi varieert tussen verschillende 23.976hz, 25hz, 50hz,60hz... formaten.

Is het nu echt zo dat ik voor elk filmpje eerst moet gaan uitzoeken aan welke framerate dit loopt, om daarna dit in de ccgtv-weergaveinstellingen te gaan aanpassen om geen stutterend beeld te krijgen? Dit lijkt me toch absurd voor een media-center anno 2021 of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
Ik heb in dit topic gezocht op Videoland maar nog geen antwoord kunnen vinden.
Videoland staat niet op de ChomeCast zelf als ik zoek naar apps.
Als ik naar play.google.com ga en ik zoek op Videoland zie ik dat deze niet compatibel is met al m'n apparaten, terwijl ik het wel op 2 telefoons geinstalleerd heb. De spaanse versie van de playstore is wel weer compatibel op een of andere vreemde manier....
Enig idee?
Telefoons en chromecast staan in het Nederlands.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Laatst online: 11-09 20:42
Ora et Labora schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:45:
Ik heb in dit topic gezocht op Videoland maar nog geen antwoord kunnen vinden.
Videoland staat niet op de ChomeCast zelf als ik zoek naar apps.
Als ik naar play.google.com ga en ik zoek op Videoland zie ik dat deze niet compatibel is met al m'n apparaten, terwijl ik het wel op 2 telefoons geinstalleerd heb. De spaanse versie van de playstore is wel weer compatibel op een of andere vreemde manier....
Enig idee?
Telefoons en chromecast staan in het Nederlands.
Probeer eens de Google assistent te openen via je afstandsbediening, houd de assistent knop ingedrukt en zeg: Open Play store, vervolgens kan je zoeken naar de Videoland app
Dat zou moeten werken ;)

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Yess, eindelijk officiële Stadia voor CCTV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15
tweak_master schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:08:
Is het nu echt zo dat ik voor elk filmpje eerst moet gaan uitzoeken aan welke framerate dit loopt, om daarna dit in de ccgtv-weergaveinstellingen te gaan aanpassen om geen stutterend beeld te krijgen?
Ja,
Dit lijkt me toch absurd voor een media-center anno 2021
Ja.
of zie ik iets over het hoofd?
Nee.

In Android TV 10 zou hier mogelijk een oplossing voor komen, maar dat is nog even wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 30-06-2021 11:15 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:14:
[knip]
Nee.

In Android TV 10 zou hier mogelijk een oplossing voor komen, maar dat is nog even wachten.
De CCGTV draait toch op Android TV V10? Bedoel je misschien V11 of bedoel je misschien dat dit bij een latere update van het huidige V10 OS nog beschikbaar gaat komen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
hardware-lover schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:26:
De CCGTV draait toch op Android TV V10? Bedoel je misschien V11 of bedoel je misschien dat dit bij een latere update van het huidige V10 OS nog beschikbaar gaat komen?
Correctie: 11 of een latere Android TV versie. Had een tijd geleden op XDA gelezen dat Google ermee bezig is om daar dynamische refresh rare (switching) aan toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Heb nu de Chromecast Google TV sinds 3 weken in gebruik (gekocht bij Duitse MM voor eur 69) en moet zeggen dat ik er best wel aardig tevreden over ben.
Netflix en Prime geven zelfs een beter beeld dan via de app op de Next box of de TV met de smart-app.
Ik gebruik herhaaldelijk een verbinding over VPN met vast IP adres in de VS en zelfs dan start de film of serie erg snel op.
Ben deze week begonnen de Ziggo zenders te bekijken via de Ziggo-Go-app en het beeld is minstens zo goed als via de Next-box.
F1TV-Pro doet het ook prima (nog geen 4k helaas) echter af en toe zie ik dat de frame-rate niet stabiel is maar dat is dus echt af en toe.
Nog een voordeel is dat ik bij gebruik van een BT hoofdtelefoon ik niet hoef te donderjagen via de tv om eerst de soundbar uit te zetten en de hoofdtelefoon te koppelen. Met de CC-Google-TV is die BT verbinding er onmiddellijk. Heb verder alle functies die de Next ook heeft wat TV-kijken, opslaan, opnames terugkijken etc. ook heeft en zoals het er nu inzit zal ik dus ipv de Next voorlopig de CC-Google-TV gebruiken.
Keep you posted of dit zo blijft.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris de Boon
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
De Google Chromecast + TV bevalt ook mij erg goed.
Kan helaas alleen geen VRT meer kijken, de app is er wel, maar de content is alleen beschikbaar voor Belgen….

Of heeft iemand een idee om dat toch te kunnen bekijken?
Omdat ik niet kijk via een eigen netwerk (vakantiepark), kan ik ook niet zoveel met VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Nu online
Die beperkingen van je netwerk kun je gemakkelijk ongedaan maken door bijvoorbeeld een kleine router te gebruiken tussen jouw CC Google Tv en jouw internet connectie hetzij bekabeld of draadloos en dan kun je wel een VPN connectie gebruiken.
Bijvoorbeeld hiermee:

https://www.gl-inet.com/products/gl-sft1200/#specs

https://www.amazon.de/sto...a0-422b-8005-16807a7a67c0

[ Voor 23% gewijzigd door snah001 op 06-07-2021 09:32 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin7290
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-09 07:44
snah001 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 00:32:
F1TV-Pro doet het ook prima (nog geen 4k helaas) echter af en toe zie ik dat de frame-rate niet stabiel is maar dat is dus echt af en toe.
Ik had dit 'probleem' ook. Is verholpen als je de Chromecast op 50hz zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Nu online
Thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forceflow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:27
Heb recent mijn CCwGTV op een hub aangesloten voor ethernet, inclusief goeie PD charger (Anker 30W).
De Chromecast werkt perfect, maar als ik reboot met de ethernetkabel geconnecteerd doet hij een kleine bootloop. 3, 4 keer zwart scherm en terug Google logo, waarna hij uiteindelijk opstart.

Met ethernet niet connected (maar dus nog steeds via een hub + PD charger) heb ik dit reboot-gedrag niet.

Nog iemand ervaring mee? Het is niet zo'n probleem, want hoe vaak herstart je zo'n ding, maar ik denk wel dat het gevaarlijk is als er een update is, en dat bootproces onderbroken wordt tijdens update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Sinds vandaag werkt CEC niet meer hij het uitdoen. Chromecast gaat in standby en Tv blijft aan. Hiervoor ging netjes de tv uit. Als ik de afstandsbediening wil instellen voor IR of dergelijke krijg ik ook de melding. Er is iets fout gegaan.

Chromecast aanzetten werkt wel, dan schiet de tv ook aan en geluid bedienen werkt ook.

Al geprobeerd opnieuw in te stellen en een reder maar mocht niet baten.

Ohja en even wat anders, werkt bij andere de NPO app inmiddels hier klapt die er altijd uit. App opent wel maar live tv of afleveringen kijken dan klapt die eruit. Ben we ingelogd en heb een betaald abonnement

[ Voor 10% gewijzigd door Pukson op 07-07-2021 00:42 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online
@Pukson Je kunt nog even een keer proberen om de dongle uit de tv te halen en er opnieuw in te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Vandaag ook de chromecast binnen, nu het topic doorlezen en rommelen met de instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:34
snah001 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 00:32:
Heb nu de Chromecast Google TV sinds 3 weken in gebruik (gekocht bij Duitse MM voor eur 69) en moet zeggen dat ik er best wel aardig tevreden over ben.
Zelf daar opgehaald denk ik dan of?
Heb verder alle functies die de Next ook heeft wat TV-kijken, opslaan, opnames terugkijken etc. ook heeft en zoals het er nu inzit zal ik dus ipv de Next voorlopig de CC-Google-TV gebruiken.
Keep you posted of dit zo blijft.
Hoe kan je met de Ziggo Go app opslaan? Ik heb deze draaien op een Mi Box S met Google TV, maar opslaan en terugkijken kan ik alleen maar doen door gewoon Replay TV te gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joster schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:59:
[knip]

Hoe kan je met de Ziggo Go app opslaan? Ik heb deze draaien op een Mi Box S met Google TV, maar opslaan en terugkijken kan ik alleen maar doen door gewoon Replay TV te gebruiken...
De mogelijkheid voor opnemen (opslaan) en opnamen terugkijken is beschikbaar indien je ook de Ziggo Cloud opslag beschikbaar hebt, en deze is beschikbaar indien een Next of Mediabox XL (met software update) ook op hetzelfde Ziggo abonnement geregistreerd staat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
hardware-lover schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:32:
[...]

De mogelijkheid voor opnemen (opslaan) en opnamen terugkijken is beschikbaar indien je ook de Ziggo Cloud opslag beschikbaar hebt, en deze is beschikbaar indien een Next of Mediabox XL (met software update) ook op hetzelfde Ziggo abonnement geregistreerd staat.
Thanks, ook maar eens in verdiepen dan. Heb volgens mij wel recht op een Mediabox XL maar die heb ik afgeslagen aangezien ik een CI+ module gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukenootjes
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-07 19:41
Ik heb vorige week een Chromecast geïnstalleerd bij familie in het buitenland om programma's uit de BVN-app naar de TV te kunnen casten. Idem voor programma's uit de NPO Start-app met een VPN. Dit werkte allemaal prima, net zoals het casten van content uit apps zoals YouTube, Spotify, VLC, etc.

Sinds gisteren lopen we echter tegen een probleem aan: casten van content uit de BVN- en NPO-apps werkt niet meer (alle andere apps wel) en we krijgen slechts een zwart scherm te zien. Normaliter kwam er eerst altijd een laadicoontje tevoorschijn, maar dat nu ook niet. De telefoon of CC geeft geen error maar geeft normaal een melding in het videovenster op de telefoon ("Wordt afgespeeld op CC") die nu ook niet verschijnt.

Ik heb alles al geprobeerd: app opnieuw geïnstalleerd, CC factory reset, TV uit/aan met stekker, andere input, enz. Niets werkt. Het probleem doet zich ook voor met een andere TV. Heeft iemand een vergelijkbaar probleem of wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diedo70
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-08 18:41
beukenootjes schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 01:34:
Ik heb vorige week een Chromecast geïnstalleerd bij familie in het buitenland om programma's uit de BVN-app naar de TV te kunnen casten. Idem voor programma's uit de NPO Start-app met een VPN. Dit werkte allemaal prima, net zoals het casten van content uit apps zoals YouTube, Spotify, VLC, etc.

Sinds gisteren lopen we echter tegen een probleem aan: casten van content uit de BVN- en NPO-apps werkt niet meer (alle andere apps wel) en we krijgen slechts een zwart scherm te zien. Normaliter kwam er eerst altijd een laadicoontje tevoorschijn, maar dat nu ook niet. De telefoon of CC geeft geen error maar geeft normaal een melding in het videovenster op de telefoon ("Wordt afgespeeld op CC") die nu ook niet verschijnt.

Ik heb alles al geprobeerd: app opnieuw geïnstalleerd, CC factory reset, TV uit/aan met stekker, andere input, enz. Niets werkt. Het probleem doet zich ook voor met een andere TV. Heeft iemand een vergelijkbaar probleem of wellicht een oplossing?
De chromecast hier heeft ook sinds gisteren een zelfde probleem;

Edit: chromecast is van de 2e generatie.

Vanuit de NPO app is de chromecast zichtbaar. En de chromecast geeft ook de wallpapers weer op de tv. Zodra je gaat casten wordt het scherm zwart en gebeurt er verder niets.
Ook hier al power cyclus en factor reset gedaan. Zonder effect.
Er draait hier een pihole die ook de dhcp doet, maar dat heeft al jaren prima gewerkt, en de chromecast audio de we ook hebben werkt nog als vanouds.

Ik heb de chromecast nu een nachtje uitgeplugd zodat de dhcp lease zeker verlopen is als ie weer opstart, maar weet niet of het effect zal hebben.

Pihole gedurende 5 minuten pauzeren had ook geen effect, dus lijkt niet in de blocklists te zitten denk ik.

Afgelopen weken is er niets aan de netwerksetup gewijzigd.

Als ik vanuit de Google home app mijn scherm naar de chromecast wil casten krijg je direct na het starten van de cast de melding dat de cast beëindigd is. Vervolgens is de chromecast niet meer zichtbaar in de Google home app. Op de tv laat de chromecast zien dat de connection lost is.

Edit 2:
Casten van YouTube en Spotify naar de chromecast werkt wel, dus wellicht zit het probleem aan de kant van de NPO app.

Ik heb de cache en data van de npo app gewist, maar dat had ook geen effect.

Vreemd dat is zo uit het niets opeens helemaal kapot lijkt te zijn.
Mocht iemand nog tips en suggesties hebben hoor ik het graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Diedo70 op 10-07-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:14
Ook hier het probleem met NPO en Chromecast. Lijkt dus een algemeen probleem te zijn. Verder werkt alles wel. Betreft hier de 3e generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diedo70
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-08 18:41
Zojuist de NPO app verwijderd van mijn telefoon en opnieuw geïnstalleerd uit de playstore: Nu lijkt het weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:17

MJV

Hier hetzelfde probleem, zwart scherm, maar nu werkt het ook ineens weer. Zonder app opnieuw te installeren, misschien ging/gaat er server side bij de NPO iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

MJV schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:46:
Hier hetzelfde probleem, zwart scherm, maar nu werkt het ook ineens weer. Zonder app opnieuw te installeren, misschien ging/gaat er server side bij de NPO iets mis?
Inderdaad was casten met npo app gisterenavond en vanmorgen onmogelijk. Vanavond gelukkig wel weer. Ergerlijke app qua gebruiksvriendelijkheid.

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukenootjes
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-07 19:41
Inmiddels werkt de BVN-app weer spontaan, maar nog geen succes met de NPO-app. Wellicht heeft dat wat met het gebruik van de VPN te maken. Dit is in ieder geval al een aardige verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:40
Hoi!
Vraagje: ik zit in een vakantiehuisje met een openbare WiFi van KPN. Telefoon verbinding maken is geen probleem, ik krijg een pop-up van KPN en klik op akkoord.

Maar op de CCGTV is er wel een probleem. Ik kan verbinding maken met het openbare KPN netwerk, maar doordat ik geen pop-up krijg om akkoord te geven krijg ik op de Chromecast bij het netwerk te zien: ip configuratie mislukt

Hebben jullie een oplossing? Ik heb geen laptop oid bij me, alleen een iPhone en de Chromecast met Google tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online
@Krode Misschien werkt dit: druk op de zwarte knop en zeg “open Google Play Store”. Zoek dan naar de TV-Browser app. Surf naar een willekeurige site en als het goed is wordt je dan omgeleid naar de pagina waar je akkoord moet gaan met de voorwaarden. Eenmaal aangeklikt zal het denk ik werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Laatst online: 11-09 20:42
Krode schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:27:
Hoi!
Vraagje: ik zit in een vakantiehuisje met een openbare WiFi van KPN. Telefoon verbinding maken is geen probleem, ik krijg een pop-up van KPN en klik op akkoord.

Maar op de CCGTV is er wel een probleem. Ik kan verbinding maken met het openbare KPN netwerk, maar doordat ik geen pop-up krijg om akkoord te geven krijg ik op de Chromecast bij het netwerk te zien: ip configuratie mislukt

Hebben jullie een oplossing? Ik heb geen laptop oid bij me, alleen een iPhone en de Chromecast met Google tv.
Heeft dit niet met een captive portal te maken? Ik betwijfel of je je CC op deze manier werkend kan krijgen....

[ Voor 4% gewijzigd door blueman85 op 12-07-2021 23:00 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-09 10:52

aspellinside

Out Of Control

Hoi!

Gebruik je telefoon als Wifi hotspot en laat de CCGTV daarmee verbinding maken?

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01
Hoi!

Ik heb dit op een camping opgelost door een browser te installeren op de CCGTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
aspellinside schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Gebruik je telefoon als Wifi hotspot en laat de CCGTV daarmee verbinding maken?
Dat kan zeker, maar dan stream ik mijn databundel leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
Master__R schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Ik heb dit op een camping opgelost door een browser te installeren op de CCGTV.
Welke browser gebruik je? Kreeg je automatisch de juiste inlog op de website? Is het ook KPN WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01
Krode schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Welke browser gebruik je? Kreeg je automatisch de juiste inlog op de website? Is het ook KPN WiFi?
TVWeb Browser for TV

Geen idee of het KPN was, moest in ieder geval ook ergens op akkoord drukken en toen had ik internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 20:28
Krode schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Dat kan zeker, maar dan stream ik mijn databundel leeg...
Met je telefoon verbinding maken met het openbare wifi van kpn en dan je telefoon als hotspot instellen en op die manier het internet delen met chromecast etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krode
TurboTon1973 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Met je telefoon verbinding maken met het openbare wifi van kpn en dan je telefoon als hotspot instellen en op die manier het internet delen met chromecast etc
Met iPhone werkt dat volgens mij niet. Zo gauw ik mijn persoonlijke hotspot op mijn iPhone aan zet schakelt de iPhone de WiFi verbinding uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online
@TurboTon1973 Volgens mij kun je alleen maar WiFi client zijn of WiFi hotspot. Niet beide tegelijk want er zit maar 1 WiFi chipset in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-09 21:24
Mijn Chromecast 1st gen is na tig jaar overleden , waarschijnlijk is de HDMI poort gaar. Ik kan hem gewoon instellen en kan er ook naar casten, maar geen beeld en geluid (getest op meerdere TV's).

Is dit een easy fix met de soldeerbout of liever overstappen op de nieuwste CC+Google TV? Van de laatste hoop ik dat die het ook zo lang volhoud...

Heeft Google al wat geroepen over de ondersteuning van dit apparaat? Apps op de CC zijn handig maar uiteindelijk moet die alleen maar kunnen casten, en heb ik geen zin in planned obsolescence.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man
Jassy schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:57:
Heeft Google al wat geroepen over de ondersteuning van dit apparaat? Apps op de CC zijn handig maar uiteindelijk moet die alleen maar kunnen casten, en heb ik geen zin in planned obsolescence.
Als fanatiek Android TV gebruiker: native apps zijn zoveel beter dan telkens je smartphone erbij pakken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Nu online
Jassy schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:57:
Mijn Chromecast 1st gen is na tig jaar overleden , waarschijnlijk is de HDMI poort gaar. Ik kan hem gewoon instellen en kan er ook naar casten, maar geen beeld en geluid (getest op meerdere TV's).

Is dit een easy fix met de soldeerbout of liever overstappen op de nieuwste CC+Google TV? Van de laatste hoop ik dat die het ook zo lang volhoud...

Je kunt er voor Eur 69,- (in Duitsland) er geen buil aan vallen, nog niet eens een discussie waard zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
The Zep Man schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 00:26:
[...]
Als fanatiek Android TV gebruiker: native apps zijn zoveel beter dan telkens je smartphone erbij pakken. :P
Absoluut, ik heb reeds 6 jaar een Android TV maar ik merk dus nu dat Apps langzaamaan niet meer gaan werken, omdat ik op Android 7 vast zit.

Ik denk dat het met de Chromecast van Google qua updates een stuk beter gesteld zou zijn.

Zoals @snah001 zegt, eigenlijk de discussie niet waard.

Ik heb vanmorgen de oude CC open gemaakt maar zie zo geen hardwarematig defect. Ik denk dat ik volgende week maar eens naar Duitsland rijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
snah001 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Je kunt er voor Eur 69,- (in Duitsland) er geen buil aan vallen, nog niet eens een discussie waard zou ik zeggen.
Idd, ik heb de CCGTV alweer dik een half jaar en vind het echt een ideaal apparaat. Gebruik hem voor de tv op de slaapkamer waar geen coax ligt (vnl. Ziggo GO en Youtube). De oude Chromecast zonder afstandsbediening werkte ook wel met Ziggo GO, maar dat je aldoor je telefoon erbij moet pakken om van kanaal te wisselen vind ik onhandig en maakte het dat ik het niet vaak gebruikte. Nu kun je gewoon zappen alsof je via coax aan het kijken bent. En alles kan via de Chromecast remote, dus geen gedoe dat je de zapper van de tv er ook nog bij moet hebben voor het aan/uitzetten en volume.

Ik zou er ook wel een in de woonkamer willen in plaats van mijn Ziggo Mediabox Next, echter is de streamkwaliteit van de Chromecast van Ziggo GO iets lager en live tv pauzeren werkt niet, dus ik hou die Next voorlopig maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Palomar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:27:
[...]

Ik zou er ook wel een in de woonkamer willen in plaats van mijn Ziggo Mediabox Next, echter is de streamkwaliteit van de Chromecast van Ziggo GO iets lager en live tv pauzeren werkt niet, dus ik hou die Next voorlopig maar.
Ik heb inmiddels 3 CCGTV in huis. Geswitcht naar internet only abonnement en NLZiet Abo genomen. Daarvan is de beeldkwaliteit prima en live tv pauzeren werkt ook. Plus programma's terugkijken zonder reclame, zelfs programma van jaren geleden. Ik hoef geen tv abbo meer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
emil_406 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:37:
Geswitcht naar internet only abonnement en NLZiet Abo genomen.

(...)

Ik hoef geen tv abbo meer ...
Does not compute. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
[...]

Ik heb inmiddels 3 CCGTV in huis. Geswitcht naar internet only abonnement en NLZiet Abo genomen. Daarvan is de beeldkwaliteit prima en live tv pauzeren werkt ook. Plus programma's terugkijken zonder reclame, zelfs programma van jaren geleden. Ik hoef geen tv abbo meer ...
Ik heb dit onlangs ook gedaan bevalt prima tot nu toe.

Had het niet verwacht maar programma's terugkijken van RTL waar ik normaal een hekel aan had vanwege de reclameblokken kijk ik nu gewoon terug.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Geen "regulier" tv abbo meer.....

Enige nadeel is dat NLZiet geen ESPN aanbiedt en dat je als voetballiefhebber "gedwongen" wordt de illegale weg te kiezen. ESPN kun je alleen ontvangen icm een regulier tv abbonement.

Gelukkig is FC Emmen gedegradeerd en komen die wedstrijden niet meer standaard op tv. Dat maakt de noodzaak voor ESPN minder groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
robertwebbe schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:45:
@TurboTon1973 Volgens mij kun je alleen maar WiFi client zijn of WiFi hotspot. Niet beide tegelijk want er zit maar 1 WiFi chipset in.
Dat zou kunnen dan heb ik het mis, bij mijn telefoon lukte dat indertijd wel een nokia 7+. Althans dat ik de telefoon verbinding liet maken met een wifi hotspot. En de telefoon de internetverbinding liet delen tussen telefoons en tablets geen chromecast. Dat is alleen alweer 2 jaar geleden.

Ik weet dat een vriend van mij dat ook doet zijn telefoon samsung s10 uit mijn hoofd. als wifi versterker gebruiken tussen het huis en de achtertuin voor als hij daar op zijn tablet tv wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[...]

Klinkt goed. Ik heb ook wel eens gekeken naar iets anders dan Ziggo voor tv, maar uiteindelijk is je internetabo toch het duurst en scheelt dat tv-gedeelte een paar euro.

Ook gebruik ik een Sonos Beam en het schijnt dat de Chromecast hiervoor geen geschikt 5.1 signaal kan produceren. Dat maakt dat ik Netflix e.d. dan toch weer los van de Chromecast moet gebruiken. Het is dus helaas nog niet helemaal ideaal ;) Maar voor mijn geval in de slaapkamer dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
TurboTon1973 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:17:
[...]

Dat zou kunnen dan heb ik het mis, bij mijn telefoon lukte dat indertijd wel een nokia 7+. Althans dat ik de telefoon verbinding liet maken met een wifi hotspot. En de telefoon de internetverbinding liet delen tussen telefoons en tablets geen chromecast. Dat is alleen alweer 2 jaar geleden.

Ik weet dat een vriend van mij dat ook doet zijn telefoon samsung s10 uit mijn hoofd. als wifi versterker gebruiken tussen het huis en de achtertuin voor als hij daar op zijn tablet tv wilt kijken.
Het verschilt idd per telefoon. Mijn S10 kan het ook, maar met een goedkopere telefoon van iemand anders lukte het niet. Wel handig idd, alleen vreet het wel batterij en moet je het aldoor aanzetten. Een browser op je chromecast om door die captive portal te komen klinkt dan als een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Palomar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Het verschilt idd per telefoon. Mijn S10 kan het ook, maar met een goedkopere telefoon van iemand anders lukte het niet. Wel handig idd, alleen vreet het wel batterij en moet je het aldoor aanzetten. Een browser op je chromecast om door die captive portal te komen klinkt dan als een betere oplossing.
Helemaal met je eens. We legden allebei op zulke momenten onze telefoon aan de lader. Meestal moet je dat toch doen als je terug bent in een vakantiehuisje/camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vraagje over CCGTV met NLZiet: hoe start ik NLziet zo snel mogelijk op?
Kan je de app vooraan in de lijst zetten? Is er een spraakcommando om NLZiet te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online
@CyBeRSPiN Je kunt inderdaad de volgorde van de apps aanpassen naar je eigen voorkeur.
En kun je met de zwarte spraakknop niet ‘start nl ziet app’ zeggen dan?

[ Voor 30% gewijzigd door robertwebbe op 14-07-2021 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

robertwebbe schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:21:
@CyBeRSPiN Je kunt inderdaad de volgorde van de apps aanpassen naar je eigen voorkeur.
En kun je met de zwarte spraakknop niet ‘start nl ziet app’ zeggen dan?
Thanks, inmiddels uitgevogeld hoe je apps verplaatst :)
Spraakcommando moet ik nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuusSa
  • Laatst online: 17-06-2022
Hoe kan ik de gccmgtv rechtstreeks met mijn ´thuis´ vpn laten communiceren als ik elders ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
GuusSa schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:09:
Hoe kan ik de gccmgtv rechtstreeks met mijn ´thuis´ vpn laten communiceren als ik elders ben?
Door de Chromecast draadloos te laten verbinden met een (eigen) router die de VPN verbinding opzet en beheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuusSa
  • Laatst online: 17-06-2022
The Zep Man schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:52:
[...]
Door de Chromecast draadloos te laten verbinden met een (eigen) router die de VPN verbinding opzet en beheert.
Ik bedoel als ik op een andere locatie ben, bijvoorbeeld in een hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 17:40
The Zep Man schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:52:
[...]
Of "gewoon" een VPN client installeren op de CCGTV :) .

Voor Wireguard kan je de app via de Play Store installeren. Voor OpenVPN is er (nog?) geen app in de store voor AndroidTV/GoogleTV maar kan je de APK sideloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
GuusSa schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:55:
Ik bedoel als ik op een andere locatie ben, bijvoorbeeld in een hotel.
Je neemt een router mee. Die router verbindt je met een internetverbinding, bijvoorbeeld dat van een hotel. De Chromecast laat je vervolgens verbinden met je eigen router.
Sypher schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:58:
Of "gewoon" een VPN client installeren op de CCGTV :) .
Behalve dat sommige applicaties niet meer werken met een herkende VPN verbinding, of daaromheen werken.

[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 15-07-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Nu online
De Ziggo Go app werkt niet via een Vpn maar de Next box weer wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
snah001 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:28:
De Ziggo Go app werkt niet via een Vpn maar de Next box weer wel.....
Wedden dat die Ziggo Go applicatie wel werkt met een transparante VPN naar 'huis', die de Shield TV niet kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online
@The Zep Man Ik heb een Synology NAS thuis op mijn Ziggo internetaansluiting. Wat voor VPN moet ik dan instellen om dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:42
Ook benieuwd welke app je gebruikt om naar huis te connecten.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[knip]blijkbaar niet goed begrepen...

[ Voor 91% gewijzigd door hardware-lover op 16-07-2021 13:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

hardware-lover schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:21:
[...]

Om je Synology te kunnen bereiken heb je toch helemaal geen VPN nodig? De meest simpele oplossing daarvoor staat hier beschreven; https://kb.synology.com/e...up_quickconnect?version=6
Hij wil een vpn door middel van zijn synology zodat de ziggo-app op de chromecast denkt dat die thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roeleboel schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:42:
[...]
Hij wil een vpn door middel van zijn synology zodat de ziggo-app op de chromecast denkt dat die thuis is.
Ah, dat had ik zo niet begrepen, al kan ik me niet direct voorstellen hoe het een met het andere te realiseren valt.

Voor gebruik binnen de EU is er een oplossing via Kodi (al eerder besproken dacht ik), daarmee valt wel de verplichting voor de Ziggo internet verbinding weg.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:59

Klippy

Still Game

NPO Start deed het wekenlang goed op de Google TV maar sinds deze week crasht het weer bij het zoeken en de TV gids.
Kijken lukt wel gelukkig en vanmiddag maar gecast, wat ook werkt, maar die navigatie is bijzonder shit.

Volgens deze Twitter discussie https://twitter.com/publi...tatus/1384775099082055682 zou het op bepaalde tijden zijn? Iemand dat kunnen testen? Want het was vandaag na 16:00 en normaal gebruik ik hem inderdaad wat vroeger :P

Blijft jammer, NPO zegt "geen ondersteuning". Maar ik kan me als developer ook niet echt voorstellen dat het super lastig moet zijn om dat te fixen als het zo consistent te repliceren is.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
Klippy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 01:02:
NPO Start deed het wekenlang goed op de Google TV maar sinds deze week crasht het weer bij het zoeken en de TV gids.
Kijken lukt wel gelukkig en vanmiddag maar gecast, wat ook werkt, maar die navigatie is bijzonder shit.

Volgens deze Twitter discussie https://twitter.com/publi...tatus/1384775099082055682 zou het op bepaalde tijden zijn? Iemand dat kunnen testen? Want het was vandaag na 16:00 en normaal gebruik ik hem inderdaad wat vroeger :P

Blijft jammer, NPO zegt "geen ondersteuning". Maar ik kan me als developer ook niet echt voorstellen dat het super lastig moet zijn om dat te fixen als het zo consistent te repliceren is.
De NPO app doet het inderdaad alleen goed tussen 11:00 en 16:00.
Het aanpassen van de tijd op je chromecast naar een tijd tussen 11 en 16 zorgt er ook voor dat de NPO app weer werkt.

Als excuus noemen ze dat Google TV niet ondersteund wordt omdat dit nog niet officieel uit is in Nederland. Hun support op Twitter heeft iig geen idee waar ze het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
Heb vandaag mijn CCWGTV binnen gekregen, tot nu toe zeer tevreden! Het viel me echter wel op dat Dolby Vision wordt uitgeschakeld als ik voor 4k 60Hz kies. De enige manier om Dolby Vision ingeschakeld te houden is door 40k 30Hz te kiezen (hoger schakelt de optie weer uit).
Is dit bij iedereen het geval, of hangt dit van de gebruikte TV af oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkie001
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 21:08
Goedenavond heren ik heb een uitdaging

Mijn Chromecast (2018) werkt bijna goed
Alleen werkt de Android screen casting niet net als Plex.

YouTube Spotify werkt wel

Wie weet er raad
wifi en een hard reset heb ik al gedaan zonder uitkomst

De toestellen
one plus Nord
Samsung Galaxy tab a 2018

Maar geen veranderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Nu online
Capstie schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:50:
Heb vandaag mijn CCWGTV binnen gekregen, tot nu toe zeer tevreden! Het viel me echter wel op dat Dolby Vision wordt uitgeschakeld als ik voor 4k 60Hz kies. De enige manier om Dolby Vision ingeschakeld te houden is door 40k 30Hz te kiezen (hoger schakelt de optie weer uit).
Is dit bij iedereen het geval, of hangt dit van de gebruikte TV af oid?
Grote kans dat jouw TV dit niet hoger ondersteund.
Mijn TV uit 2016 ondersteund geen 60 Hz (kan ik überhaupt niets van instellen op de TV) en geeft dan bij streaming licht schokkende beelden, zet je die op 50 Hz dan werkt het perfect.
Dus goed mogelijk dat jouw TV voor Dolby Vision die 60 Hz niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Laatst online: 02-09 23:06
Mesmer_ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:44:
[...]

De NPO app doet het inderdaad alleen goed tussen 11:00 en 16:00.
Het aanpassen van de tijd op je chromecast naar een tijd tussen 11 en 16 zorgt er ook voor dat de NPO app weer werkt.

Als excuus noemen ze dat Google TV niet ondersteund wordt omdat dit nog niet officieel uit is in Nederland. Hun support op Twitter heeft iig geen idee waar ze het over hebben.
Dit is toch wel waardeloos, speciaal google tv gehaald omdat ik helemaal gek werd van het feit dat die app geen playlist functie heeft en we dus continu een nieuw filmpje aan moesten zetten voor onze kinderen. Denk mooi, met zo'n afstandbediening kunnen ze het zelf doen. Maar niet dus. En systeem tijd aanpassen werkt, maar als je dan switch naar een kinderprofiel schiet de instelling van netwerktijd gebruiken van uit naar aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Nu online
Moet je bij NPO wezen die "officieel" Google TV niet ondersteund en NPO kan zich er met een Jantje van Leiden van af maken door te zeggen dat de reden hiervan is dat ze die app nog niet aangepast hebben omdat de CC-GTV hier niet officieel verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
JdJtA schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:07:
Nieuw update voor de CCwGTV (kwam pas naar boven na handmatig zoeken):

[Afbeelding]
Ik heb vanavond een CCwGTV geïnstalleerd maar deze update wil die niet installeren. Hij heeft hem wel gedownload maar wil hem niet installeren. Hij zegt, na de reboor, "Oops, something went wrong" zonder foutcode.

Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Nu online
Je zou hem eens terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen (zit in settings) en het dan opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:44:
Moet je bij NPO wezen die "officieel" Google TV niet ondersteund en NPO kan zich er met een Jantje van Leiden van af maken door te zeggen dat de reden hiervan is dat ze die app nog niet aangepast hebben omdat de CC-GTV hier niet officieel verkocht wordt.
Ik heb het eerder al eens gedeeld, ik zal er even naar linken; hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Het is een Android TV 10 issue, en komt ook voor bij boxjes die hier officieel wel verkrijgbaar zijn met Android TV 10 in Nederland. Wat zeggen ze als je ze daarmee confronteert?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Nu online
Als het overal voorkomt en ook bij de Android TV versies (die draaien op een oudere Android build) dan is er toch iets met de NPO app dat niet goed werkt met de hard-en software oplossingen zoals Android TV en Google TV aanbiedt.
Niet langer zoeken op je Google-TV of Android-TV maar rondom de NPO app die dus ergens in de fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
snah001 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:46:
Je zou hem eens terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen (zit in settings) en het dan opnieuw proberen.
Ik heb dit gedaan, heeft helaas geen oplossing geboden.

Ik lees dat dit probleem vaker voor komt bij Chromecast's die nieuw uit de doos komen. Nu zie ik op internet dat er ook een recovery menu is. Ik zal eens proberen of ik daar in kan komen, en dan vanuit daar een Factory Reset te doen. Misschien dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Nu online
Staat bij Systeem - Over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Paar keer gedaan, en helaas lost het niks op.

Ik denk dat ik hem maar om ga ruilen, ik lees dat dit probleem vaker voorkomt en het te maken heeft met een corrupte vendor partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvDoorn
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-12-2023
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een tijdje de Chromecast met Google TV in gebruik. Heel erg tevreden mee, tot ik recent ook sport ging kijken en er achter kwam dat die beelden vaak niet soepel weergegeven worden. Hij pakt automatisch 4k/60hz en bij niet alle native apps werkt dat perfect. Switch ik naar bijv. de Discovery+ app voor Eurosport of Ziggo voor F1, lijkt het wel een 50hz stream. Als ik de Chromecast handmatig op 4k/50hz zet is het beeld iets beter maar niet veel.

Heb dit topic doorzocht en hoewel het een paar keer is aangekaart kon ik geen definitieve oplossing vinden. Anderen met dit probleem die ook daadwerkelijk een oplossing hebben gevonden? Hieronder nog wat extra info;

TV: LG UF850V (55") - SDR
Chromecast resolutie: 4K 60hz (default)
Apps die probleemloos werken in alle resoluties & refresh rates: Youtube, Netflix, Prime, Disney+.
Apps waarvan de streams minder vloeiend zijn en/of haperen: Discovery+ (Eurosport & Olympische kanalen), F1.

Ook het casten van 60hz content van een iPad Pro naar de Chromecast met Google TV resulteert in minder vloeiend beeld. Als ik bijv. Eurosport cast ga ik in refresh rate achteruit. De resolutie zelf blijft ten alle tijden perfect.

Onder m'n uitgebreide beeldopties kan ik alleen game-mode aan/uit zetten in de Chromecast.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Jassy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:54:
[...]

Paar keer gedaan, en helaas lost het niks op.

Ik denk dat ik hem maar om ga ruilen, ik lees dat dit probleem vaker voorkomt en het te maken heeft met een corrupte vendor partitie.
CC omgeruild en dit exemplaar heeft de update wel geïnstalleerd. Was dus een maandagochtend model gelukkig. Ook kan ik deze CC normaal met de Home app instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Mijn eerste ervaringen met deze nieuwe Chromecast-GTV: Wat een heerlijk apparaat! Ik kende Android TV al jaren van mijn Smart TV in de woonkamer, en vind het bijzonder prettig om dezelfde interface nu ook op mijn TV in de slaapkamer te hebben. Je hoeft je media niet meer te casten, maar je kan het direct op de CC afspelen, mits er natuurlijk een app beschikbaar is.

Door 5GHz WiFi ondersteuning vervalt voor mij ook direct de reden om de CC bedraad aan te sluiten op het netwerk, dus dat is een hele fijne toevoeging ten opzichte van de 1st Gen CC die ik eerder had. De afstandsbediening waarmee je ook de TV bedient rond het hele verhaal af en daardoor voelt het allemaal super geintegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Jassy schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:55:
[...]

CC omgeruild en dit exemplaar heeft de update wel geïnstalleerd. Was dus een maandagochtend model gelukkig. Ook kan ik deze CC normaal met de Home app instellen.
Waar had je hem gekocht en zo snel kunnen ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Iemand ervaring met de service van FNAC (Frans) ?

Ik heb ze op allerlei manieren benaderd, via chat, via mail, maar ik krijg nergens, maar dan ook nergens reactie op. Er is ook helemaal geen service mailadres wat ik kan vinden op de site.

Fnac Belgie heb ik ook benaderd,die reageren wél maar die kunnen niets voor me doen.

Ik heb 2 Chromecast's gekocht daar, maar 1 afstandsbediening doet het niet meer. Als je de batterij er in doet gaat het lampje aan en weer uit, dus niet langzaam pulseren zoals het hoort. Inleren doet hij niet, de andere AB kan ik gewoon laten pairen en resetten zonder problemen en ik weet hoe de AB werkt. Reset helpt niet, batterijen ook niet. De Chromecast zelf is 100% in orde.

Gisteren nogmaals geprobeerd, toen kreeg ik heel even 3 minuten reactie van het ding, na het pairen, na meerdere pogingen kon ik de boel bedienen, maar een knopje indrukken werd niet, of meerdere keren geregistreerd en na een paar minuten was het ding wederom dood.

Deze Chromecast gebruiken we in de slaapkamer, dus de AB is absoluut droog, niets geks mee gebeurd.

Aangezien FNAC me dus gewoon heeft opgelicht en geen service verleend (internet staat vol klachten), zit ik met een onbruikbaar systeem. Het openmaken van de AB is een last resort, maar dan nog weet ik niet of ik het zelf kan fixen.

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 23-07-2021 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Joster schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:46:
[...]

Waar had je hem gekocht en zo snel kunnen ruilen?
Ik woon vlakbij de Duitse grens dus ben naar de Media Markt gegaan waar ik hem had gekocht en hem daar omgeruild. Er liggen daar dusdanig veel op voorraad dat dit geen probleem was.

Pagina: 1 ... 19 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)