Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
JAMF schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:14:
Kan zowel router gerelateerd zijn als ook Chromecast
@ moderator : als crosspost op deze manier niet OK zijn verwijder ik deze wel weer
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Heb je het al eens met een andere smartphone geprobeerd?JAMF schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:08:
Vanwege wat issues met een nieuwe router en functionaliteit van mijn Chromecasts even een koppeling naar het Ax X88u topic
JAMF schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:14:
Kan zowel router gerelateerd zijn als ook Chromecast
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
JAMF in "[Asus RT-AX88U] Ervaringen & Discussie"
Naar aanleiding van info op het oneplus forum lijkt de BETA test van play services de boosdoener te zijn:
heb het beta program verlaten en reguliere programma met services lijkt de oplossing
[ Voor 46% gewijzigd door JAMF op 25-07-2021 12:14 ]
(AP stond op WPA2/WPA3 mixed maar goed.. Nu terug op wpa2 Only en 't werkt.
Laptop, telefoon hadden er geen moeite mee

404 Signature not found
[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 27-07-2021 20:03 ]
Geen idee zo... Vond 't al raar dat die we op de mikrotik wou connecten.. Maar niet op de Archer c7..robertwebbe schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:01:
@SMSfreakie Ik heb hem hier op mijn UniFi U6-Lite met WPA2/WPA3 mixed mode en werkt als een speer. Heb je PMF op optioneel staan?
Misschien dat de WPA3 interpretatie op openwrt wat afwijkt
optie staat op optioneel... maar goed ik denk dat het gewoon net niet 100% WPA3 Compatible is binnen openWRT802.11w Management Frame Protection
Note: Some wireless drivers do not fully support 802.11w. E.g. mwlwifi may have problems
Denk dat de Qualcomm Atheros QCA9880 / Qualcomm Atheros QCA9550 Chips ook niet echt kaas gegeten hebben van WPA3... en het een beetje als halve interpertatie er in zit
[ Voor 34% gewijzigd door SMSfreakie op 28-07-2021 11:18 ]
404 Signature not found
Kan ik dan alleen maar Netflix en YouTube kijken via mijn Chromekast? Juist voetbal en F1 hoopte ik te kunnen kijken zonder een tv kabel te moeten trekken de tuinkamer in.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Chromekast opnieuw ingesteld op juiste WiFi, ziggo go app werkt toch gewoon via mijn IPhone die ook is verbonden met zelfde netwerk als de chromekast? In de app kun je dit niet aanpassen lijkt me?MaxPelle12 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:15:
Ik zou dan jouw chromecast controleren of de ziggo go app. Bij mij werkt casten prima. Icoontje staat er meteen. Beide zijn wel op hetzelfde netwerk?
Stroomadapter: Anker PowerPort III Pod USB-C Snellader 65W
USB-C-kabel: Anker Powerline II USB-C naar USB-C 3.1 Gen2 Kabel
USB-hub met ethernet: AUKEY USB C Hub 8 in 1 USB Type C Hub met Ethernet-poort
Wat nu nog niet lukt is om dit consequent altijd te laten zijn.
De Seagate externe HDD wordt wel herkend als ik beide van de stroom af heb gehaald (zelfde stekkerblok met schakelaar). De SD-kaart wordt dan ook herkend.
De HDD staat op "uitgeworpen".
Doe ik een herstart van de CCWGTV, dan worden beide toegevoegde opslagmedia niet herkend
Na een herstart van de CCWGTV en het losmaken en weer aansluiten van de HDD wordt deze opnieuw herkend, maar dan weer als "uitgeworpen"
De geheugenkaart is na een herstart "niet aanwezig", maar na een stroomonderbreking wel
Iemand nog ideeën hoe ik beide kan gebruiken?
De externe HDD is voor het afspelen van films via Kodi of VLC
De geheugenkaart is voor het installeren van apps en de database van Kodi
Your Friendly Neighborhood Moderator
Naar mijn weten moet het gewoon werken. Het casten werkt wel vanuit andere apps? Zoals Netflix of YouTube. Ikzelf gebruik ook een iPhone en heb daar geen problemen mee.pdavie2311 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:32:
[...]
Chromekast opnieuw ingesteld op juiste WiFi, ziggo go app werkt toch gewoon via mijn IPhone die ook is verbonden met zelfde netwerk als de chromekast? In de app kun je dit niet aanpassen lijkt me?
Heb je zelf wel Ziggo? App werkt alleen als je op een Ziggo-netwerk zit, niet als je bijvoorbeeld KPN hebt.pdavie2311 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:32:
[...]
Chromekast opnieuw ingesteld op juiste WiFi, ziggo go app werkt toch gewoon via mijn IPhone die ook is verbonden met zelfde netwerk als de chromekast? In de app kun je dit niet aanpassen lijkt me?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
[ Voor 12% gewijzigd door pdavie2311 op 29-07-2021 08:59 ]
[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 29-07-2021 10:12 ]
Dat geldt voor de ZiggoGo TV app, niet voor de ZiggoGo mobile app.Ora et Labora schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:56:
[...]
Heb je zelf wel Ziggo? App werkt alleen als je op een Ziggo-netwerk zit, niet als je bijvoorbeeld KPN hebt.
Testing, one, two ...
Had jij binnen dit topic ook al gelezen tegen welke beperkingen je aanloopt met extern media i.c.m. de CCGTV? NTFS en exFAT worden beiden niet ondersteund door dit apparaat (anderen met Android TV 10 kunnen dat wel).Jorgen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 03:36:
[knip]
Iemand nog ideeën hoe ik beide kan gebruiken?
De externe HDD is voor het afspelen van films via Kodi of VLC
De geheugenkaart is voor het installeren van apps en de database van Kodi
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 29-07-2021 15:43 ]
Testing, one, two ...
O wacht, ja dat wist ik.hardware-lover schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:28:
[...]
Had jij binnen dit topic ook al gelezen tegen welke beperkingen je aanloopt met extern media i.c.m. de CCGTV? NTFS en exFAT worden beiden niet ondersteund door dit apparaat.
Even verder kijken wat ik daaraan doen kan, want voor films heb je niks aan Fat32.
Ben allang blij dat beide opslagmediums nu al herkend worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 29-07-2021 13:36 ]
Dat "uitgeworpen" heb ik ook gehad, maar verder kwam ik er niet mee. Als online terug te vinden is dat het op geen enkele wijze via USB gaat lukken dan heb ik dat maar ter harte genomen als zijnde waarheid.Jorgen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:36:
[...]
O wacht, ja dat wist ik.
Even verder kijken wat ik daaraan doen kan, want voor films heb je niks aan Fat32.
Ben allang blij dat beide opslagmediums nu al herkend worden.
Heb je geen router met een USB poort die via het netwerk te benaderen is? Zo kreeg ik het bereiken van de opslag binnen Kodi namelijk wel voor elkaar. Als test welteverstaan, ik heb namelijk een NAS, dus een daadwerkelijk probleem was het voor mij niet, enkel een tegenvaller van het apparaat zelf.
Testing, one, two ...
Ja hoor ik heb ook een NAS, met effectief 9TB om te gebruiken, maar die is vol en de grootste HD-films staan op de externe HDD. Maar eens zien of ik die op de NAS kan aansluiten of op de router.hardware-lover schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:47:
[...]
Dat "uitgeworpen" heb ik ook gehad, maar verder kwam ik er niet mee. Als online terug te vinden is dat het op geen enkele wijze via USB gaat lukken dan heb ik dat maar ter harte genomen als zijn de waar.
Heb je geen router met een USB poort die via het netwerk te benaderen is? Zo kreeg ik het bereiken van de opslag binnen Kodi namelijk wel voor elkaar. Als test welteverstaan, ik heb namelijk een NAS, dus een daadwerkelijk probleem was het voor mij niet, enkel een tegenvaller van het apparaat zelf.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Is het niet File Commander? Deze heb ik geinstalleerd en werkt prima.Cyberpope schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:02:
Ik lees op een aantal plekken dat het goed is total commander te gebruiken op je chromecast met google TV. En dat je dan die kan installeren via playstore online. Maar bij mij staat deze dan als niet compatible.
Ja, die is er geenFairy schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:51:
Iemand ervaring met de service van FNAC (Frans) ?
[...]

Is je dit nog gelukt? Ik heb mijn CC de afgelopen week nog één poging gegeven. Ik dacht misschien werkt een andere voeding, maar helaas.Jassy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:15:
[...]
Nu zie ik op internet dat er ook een recovery menu is. Ik zal eens proberen of ik daar in kan komen, en dan vanuit daar een Factory Reset te doen. Misschien dat dit helpt.
Ditmaal ging de factory reset wel anders dan normaal overigens: ik was een serie af aan het spelen die even op pauze stond. Plotseling verscheen het scherm "bluetooth accessoires zoeken" en na een aantal seconden kreeg ik het boot logo te zien. Maar waar daar normaal "wissen" onder staat, startte hij nu de recovery modus op en zonder enige user input zag ik het scherm navigeren naar: wipe data/factory reset -> are you sure? -> yes -> mount /system. Hierna startte hij nog een keer op in de recovery modus. Net alsof een grapjas aan het kloten is
Het scherm (dit is overigens een andere dan die beschreven staat in dit artikel):

Ik heb nog geprobeerd om zelf in dit menu te komen (power knop inhouden bij het opstarten) maar dat is me niet gelukt. Wellicht vertellen die diagnostic tools nog iets.
Die is er zeker welSypher schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:58:
[...]
Voor OpenVPN is er (nog?) geen app in de store voor AndroidTV/GoogleTV maar kan je de APK sideloaden.

Nou mocht je dan nog een CC afstandsbediening over hebben, dan houd ik me wel aanbevolenLunaticc schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:54:
[...]
Ja, die is er geenIk heb vanaf het begin dat ik mijn Chromecast heb (november vorig jaar) problemen dat het ding zichzelf terugzet naar fabrieksinstellingen. Tevergeefs contact gezocht en het toen opgegeven. Een maand of 3 geleden nog een keer geprobeerd. Na een uur aan de telefoon en weken mailen (reactie duurde gemiddeld 10 werkdagen) mocht ik het ding opsturen. Retourformulier ingevuld, op de doos geplakt en opgestuurd.. 2 dagen later krijg ik de melding dat het pakket is geweigerd en terug wordt gestuurd
Het duurde toen iets meer dan een maand voordat hij weer terug bij mij was. Sindsdien kreeg ik geen reacties meer op mijn mails en heb ik het ding in de kast gegooid.
[...]
Is je dit nog gelukt? Ik heb mijn CC de afgelopen week nog één poging gegeven. Ik dacht misschien werkt een andere voeding, maar helaas.
Ditmaal ging de factory reset wel anders dan normaal overigens: ik was een serie af aan het spelen die even op pauze stond. Plotseling verscheen het scherm "bluetooth accessoires zoeken" en na een aantal seconden kreeg ik het boot logo te zien. Maar waar daar normaal "wissen" onder staat, startte hij nu de recovery modus op en zonder enige user input zag ik het scherm navigeren naar: wipe data/factory reset -> are you sure? -> yes -> mount /system. Hierna startte hij nog een keer op in de recovery modus. Net alsof een grapjas aan het kloten ismaar de bluetooth afstandsbediening werkt helemaal niet in dat menu. De enige manier van navigeren is door op het knopje op de Chromecast zelf te drukken, en die zat verstopt in een kastje.
Het scherm (dit is overigens een andere dan die beschreven staat in dit artikel):
[Afbeelding]
Ik heb nog geprobeerd om zelf in dit menu te komen (power knop inhouden bij het opstarten) maar dat is me niet gelukt. Wellicht vertellen die diagnostic tools nog iets.
[...]
Die is er zeker welhttps://play.google.com/s...ails?id=de.blinkt.openvpn Werkt prima i.c.m. een Ziggo abonnement
Let wel:
Ik heb er een van 08/2020 maar wel firmware van April 2021...To begin with, the target Chromecast with Google TV unit must be manufactured before December 2020 and the running firmware version needs to be below the February 2021 patch level. This is because newer units come with a bootROM password protection mechanism, and Google enabled a similar mitigation policy on older units in the February 2021 software update.
[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 31-07-2021 16:40 ]
Mijn CC GTV is van na genoemde datum dus voor nu is daar niks mogelijk.
Zit er ook niet om te springen daar deze doet wat ik ervan verwacht.
Wellicht een andere launcher binnenkort eens proberen maar verder laat ik het maar zo.
Ik dacht dat ik een soort van smart tv menu op m’n tv zou krijgen waarmee ik met de afstandsbediening op tv zonder telefoon een app kan kiezen. Had me beter in moeten lezen blijkbaar
Er is een verschil tussen Chromecast en Chromecast met Google TV. Als ik je zo hoor heb je een normale Chromecast. Voor wat jij wilt kan je beter een Chromecast met Google TV kopen.DJH schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:05:
Laatst een CC gekocht voor m’n oudere TV. Valt tegen, moet m’n telefoon steeds gebruiken om b.v. Netflix of YouTube door te sturen/streamen.
Ik dacht dat ik een soort van smart tv menu op m’n tv zou krijgen waarmee ik met de afstandsbediening op tv zonder telefoon een app kan kiezen. Had me beter in moeten lezen blijkbaar
Met de GCC wil ik het volgende gaan doen:
- deze aansluiten op vrij HDMI port van mn Onkyo TX-NR609, zodat dat als nieuwe input bron gezien gaat worden. Wifi modem zit daar op 1m vandaan, dus verbindings technisch zal dit OK gaan verwacht ik.
- apps op GCC installeren: NLZiet/Netflix
- Harmony one afstandbediening extra activity maken zodat juiste bron op AV receiver geselecteerd wordt etc. en dan ook meteen de GCC aan gaat.
Nog een paar vragen:
- De Harmony One remote is al vrij oud, is er dan überhaupt wel support om de GCC te kunnen programmeren? of kwestie van de GCC remote inleren door de harmony One ?
- Op mn router (asus rt-ac86u) draai ik een vpn script welke ervoor zorgt dat ik altijd via VPN verbonden ben met een beschikbare VPN server van CyberGhostVPN. Zal ik nu 'last' gaan krijgen dat bepaalde NL content niet zichtbaar gaat zijn bij bv Netflix, daar de VPN eigenlijk overal kan verbinden.
- Verder heb ik ook een pi-hole in mn netwerk draaien die ook het DNS verkeer afhandelt, zal dit nog voor belemmeringen zorgen bij de werking van de GCC ? Moet ik bepaalde zaken voor de GCC gaan whitelisten?
Als de GCC helemaal fijn werkt wil ik op termijn mn Ziggo abbo gaan opzeggen (heb al internet via andere provider), en dan nog wat extra streamingsdiensten erbij gaan afnemen (discovery+/disney+).
Geen zorgen de Chromecast+TV gaat eigenlijk helemaal niet uit.Chris12 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:35:
[...]
- Harmony one afstandbediening extra activity maken zodat juiste bron op AV receiver geselecteerd wordt etc. en dan ook meteen de GCC aan gaat.
Je zult dan afhankelijk zijn van HDMI-CEC. De Chromecast+TV heeft een op bluetooth gebaseerde afstandsbediening (en niet out of the box een IR mogelijkheid).Nog een paar vragen:
- De Harmony One remote is al vrij oud, is er dan überhaupt wel support om de GCC te kunnen programmeren? of kwestie van de GCC remote inleren door de harmony One ?
Als je daar nu al geen last van hebt zal je situatie niet veranderen. Is dat niet een unique selling point van die VPN provider?- Op mn router (asus rt-ac86u) draai ik een vpn script welke ervoor zorgt dat ik altijd via VPN verbonden ben met een beschikbare VPN server van CyberGhostVPN. Zal ik nu 'last' gaan krijgen dat bepaalde NL content niet zichtbaar gaat zijn bij bv Netflix, daar de VPN eigenlijk overal kan verbinden.
Nee hoor, niet nodig. Chromecasts hebben de Google DNS servers hardcoded, je Pi-hole wordt gewoon genegeerd.- Verder heb ik ook een pi-hole in mn netwerk draaien die ook het DNS verkeer afhandelt, zal dit nog voor belemmeringen zorgen bij de werking van de GCC ? Moet ik bepaalde zaken voor de GCC gaan whitelisten?
Als je extra moeite hebt gedaan om zulke caperiolen te voorkomen dan zal je inderdaad het een en ander moeten whitelisten.
- knip -
Ik heb mijn pi-hole ingericht volgens deze manual:Raymond P schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:34:
Nee hoor, niet nodig. Chromecasts hebben de Google DNS servers hardcoded, je Pi-hole wordt gewoon genegeerd.
Als je extra moeite hebt gedaan om zulke caperiolen te voorkomen dan zal je inderdaad het een en ander moeten whitelisten.
http://users.telenet.be/MySQLplaylist/pi-hole.pdf
en vervolgens ook in de router de port 53 requests buiten pi-hole om weer terug naar pi-hole laten routeren, zodat eigenlijk alle port 53 verzoeken door pi-hole worden afgehandeld.
Hoe ga je dat doen met apparaten die DoH/DoT afdwingen?Chris12 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:35:
en vervolgens ook in de router de port 53 requests buiten pi-hole om weer terug naar pi-hole laten routeren, zodat eigenlijk alle port 53 verzoeken door pi-hole worden afgehandeld.
zie H.27 uit de de link in m'n vorige post, daar staan wat oplossingen die het deels verhelpen.The Zep Man schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:59:
[...]
Hoe ga je dat doen met apparaten die DoH/DoT afdwingen?
Ik lees het. Veel potentieel management overhead, wat deels gemitigeerd kan worden door de gestelde oplossingen te combineren met netwerksegmentering.Chris12 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:04:
zie H.27 uit de de link in m'n vorige post, daar staan wat oplossingen die het deels verhelpen.
Ik ben op zoek naar een "always on" app waarmee ik internet radio kan luisteren. Met "always on" bedoel ik een app die aan blijft als ik de tv uit zet, zoals bijvoorbeeld Spotify dit wel doet maar tune-in (en VTM go voor Q-Music) niet. Spotify blijft de muziek doorspelen, maar bij de andere opties die ik nu geprobeerd hebben stopt het afspelen van muziek.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Edit: verder zoekende naar een oplossing kom ik tot de conclusie dat ik nog even aan moet geven dat ik de CC for Google TV aangesloten heb op mijn Yamaha receiver.
[ Voor 14% gewijzigd door mr_willes op 03-08-2021 15:52 ]
Alle apps die ik nodig heb installed via de truc 'open google play store' via voice command.
Gisteravond ook geprobeerd om KODI app op de GCC te koppelen aan mn NAS via NFS (beiden zitten in zelfde netwerk segment), echter dat werkt niet. Het IP adres van de NAS wordt gevonden, echter kan ik dan niet verder de directory structuur in via Browse om een locatie toe te voegen. Zou dit een rechten kwestie zijn?
Of is het een instelling op mn router, dat het wireless en wired gedeelte van het netwerk gescheiden zijn (niet dat ik weet...) want mn bedrade media player werkt prima met NFS shares in KODI.
https://github.com/91ajam.../whitelist-disneyplus.txt
1
2
3
4
5
6
| (\.|^)bamgrid\.com$ (\.|^)demdex\.net$ (\.|^)disney-plus\.net$ (\.|^)disneyplus\.com$ (\.|^)media\.dssott\.com$ (\.|^)braze\.com$ |
Maar nog steeds wil de app niet opstarten, naar het disney+ logo, komt de melding:
1
2
3
| Unable to connect to Disney+ There seems to be an issue connecting to the Disney+ service. Please try again later if the issue persists. |
Wanneer ik de disney app op mijn telefoon installeer, connect met zelfde wifi als de GCC heb ik hetzelfde issue.
Als ik echter 1x de app heb gestart zonder wifi op de telefoon (verbonden met 4G/5G) dan werkt de app prima, en wanneer de telefoon weer via wifi aangesloten is blijft de app werken (pas bij data/cache delete dan werkt het niet meer).
Iemand nog een idee om te troubleshooten? Of heeft dezelfde issue gehad, en deze opgelost?
Of kan ik dit beter posten in het pi-hole topic elders op dit forum?
Nadat ik DNS filtering uit/aan gezet (DNS filter in router verwijst naar RPI met pi-hole) heb in de router en daarna de router een reset heb gegeven kreeg ik zowaar het inlog scherm. Dus met DNS filtering aan, en pi-hole met bovenstaande filters.
edit: wellicht is het ook dat de VPN provider mij nu met een ander IP ergens anders laat uitbreken naar internet. Ik zag dat na de router restart het public IP veranderd was.
[ Voor 24% gewijzigd door Chris12 op 04-08-2021 13:30 ]
M'n vriendin die vaak met haar BT oortjes aan de chromecast+tv hangt mist dus cruciale berichten van mij.
Nu hebben wij op dit moment maar 1 bluetooth headphone en ik vroeg mij af of dit een (voor ons) device specifiek of een generiek probleem is.
- knip -
Dit opgelost door in de Synology NAS bij de shared folder waar de content in staat die ik in Kodi wil koppelen, de NFS permissions aan te passen dat het (vaste) IP van de GCC deze mag benaderen.Chris12 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:55:
Gisteravond ook geprobeerd om KODI app op de GCC te koppelen aan mn NAS via NFS (beiden zitten in zelfde netwerk segment), echter dat werkt niet. Het IP adres van de NAS wordt gevonden, echter kan ik dan niet verder de directory structuur in via Browse om een locatie toe te voegen. Zou dit een rechten kwestie zijn?
Of is het een instelling op mn router, dat het wireless en wired gedeelte van het netwerk gescheiden zijn (niet dat ik weet...) want mn bedrade media player werkt prima met NFS shares in KODI.
Voor als iemand hier ook nog tegenaan loopt.
Jazeker wel, maar grijze import. Ik heb er zelfs 1 in een stenen winkel gehaald (Expert, voor de hoofdprijs).MrGizMo schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:46:
Dat ding nou nog niet te koop in NL?
- knip -
Heeft Google dit er uit gesloopt bij de laatste update?
Of zijn er nog mensen bij wie dit gewoon nog werkt?
Jef
Bedankt voor deze impliciete tip. Op 4k@60Hz gaf het inderdaad zo nu en dan micro stuiters op o.a. YouTube. Op 50Hz is het opgelost.Mau_Maus schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:56:
[...]
Ikzelf zet het bij voorkeur altijd op 50hz, omdat er anders micro stutters waren met Fox en Ziggo app.
Of dat nu nog gebeurd geen idee, maar ben het liever voor.
Lach eens...
https://www.elcorteingles...chromecast-con-google-tv/
Het is een heel groot warenhuisketen in Spanje, dus betrouwbaar.
Het ligt er natuurlijk dan wel aan wat je zoal bekijkt via YT. Daar heb je namelijk zo'n variëteit aan refreshrates dat er eigenlijk niet één goede algemene keuze is (voor dit apparaat dan). Behalve als je enkel media bekijkt met een refreshrate van 25/50Hz, dan maakt dat niet uit.dabird schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:43:
[...]
Bedankt voor deze impliciete tip. Op 4k@60Hz gaf het inderdaad zo nu en dan micro stuiters op o.a. YouTube. Op 50Hz is het opgelost.
Testing, one, two ...
Als ik dezelfde foto's met mijn Oppo mobiel via screen mirror naar de TV stream is het beeld super.
Wat betreft de chromecast heb ik vanalles geprobeerd, zoals deze aan de voeding te hangen, ipv de Usb van de tv en heb een factory reset gedaan. Helaas wordt het beeld niet beter.
Als ik met de TV app op de mobiel rechtstreeks naar de chromcast stream, is het beeld altijd goed.
Heeft iemand een tip hoe ik de kwaliteit van het casten van de foto's via de home app beter kan krijgen ?
https://www.vrt.be/nl/ove...de-nieuwe-android-tv-app/
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.vrt.vrtnu
[ Voor 21% gewijzigd door pxltrx op 12-08-2021 09:46 ]
Voorlopig maar de VPN aanhouden met de uitzonderingen voor Videoland en NLZiet.
Bedankt voor de tip, maar ik merkte de stutters ook bij bijvoorbeeld NLZIET, Prime e.d. Echter weer minder tot niet bij Netflix. Ach, het lijkt nu goed te gaan en anders weet ik waar ik het kan aanpassen :-).hardware-lover schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:57:
[...]
Het ligt er natuurlijk dan wel aan wat je zoal bekijkt via YT. Daar heb je namelijk zo'n variëteit aan refreshrates dat er eigenlijk niet één goede algemene keuze is (voor dit apparaat dan). Behalve als je enkel media bekijkt met een refreshrate van 25/50Hz, dan maakt dat niet uit.
Lach eens...
Voor de Chromecast met Google TV? Die is er al: https://store.google.com/...ernet_adapter_gen_2?hl=de. Waarschijnlijk lastig verkrijgbaar in Nederland, maar er zijn altijd omwegen.OmeRobbie schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:27:
van de week weer gedoe met wifi... weet iemand waar en.of wanneer de stroomadapter met netwerkaansluiting uitkomt voor de Chromecast 4?
...en alternatieven. Al van alles gedeeld binnen dit topic, al weet ik niet of deze versie ook al eerder is gedeeld?TexMex schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:07:
[...]
Voor de Chromecast met Google TV? Die is er al: https://store.google.com/...ernet_adapter_gen_2?hl=de. Waarschijnlijk lastig verkrijgbaar in Nederland, maar er zijn altijd omwegen.
:strip_exif()/f/image/UTojnuKEoRFgXdFnYOInvn4B.jpg?f=fotoalbum_large)
Testing, one, two ...
Het grote voordeel van de officiële adapter is dat je de kabel aansluit op de adapter en maar 1 kabel naar je TV hebt. Dat werkt helaas niet bij deze adapters. Het is dus een inferieure oplossing die ik afraad.hardware-lover schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:22:
[...]
...en alternatieven. Al van alles gedeeld binnen dit topic, al weet ik niet of deze versie ook al eerder is gedeeld?
[Afbeelding]
Bij diverse "smart" TV's is er al een netwerkkabel geplaatst, dus in dat geval hoeft dat geen probleem te zijn.MarcoC schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:53:
[...]
Het grote voordeel van de officiële adapter is dat je de kabel aansluit op de adapter en maar 1 kabel naar je TV hebt. Dat werkt helaas niet bij deze adapters. Het is dus een inferieure oplossing die ik afraad.
Met de originele uitvoering komt men niet boven de 100Mbit met de netwerksnelheid. Indien een gebruiker lokale UHD wil streamen die voorzien is van de maximaal beschikbare birate voor dat medium (~ 128Mbit), dan schiet de originele te kort v.w.b. snelheid. Dat is met de "inferieure" 1Gbit oplossing dan echter geen probleem, waarvan akte.
Het is maar waar je je prioriteiten hebt liggen, maar om een alternatieve oplossing inferieur te noemen gaat in mij ogen wel wat ver. Het zijn oplossingen die we hier aandragen, dan mag eenieder zelf bepalen voor welke oplossing men kiest, toch?
Testing, one, two ...
Als je niet onnodig een extra kabel naar je TV wilt is het een inferieure oplossing. Wat is er mis met het woord inferieur? Betekent: ondergeschikt. Het lijkt me belangrijk om de voor- en nadelen goed te benoemen, en oplossingen zoals deze hebben duidelijke nadelen.hardware-lover schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:08:
[...]
Bij diverse "smart" TV's is er al een netwerkkabel geplaatst, dus in dat geval hoeft dat geen probleem te zijn.
Met de originele uitvoering komt men niet boven de 100Mbit met de netwerksnelheid. Indien een gebruiker lokale UHD wil streamen die voorzien is van de maximaal beschikbare birate voor dat medium (~ 128Mbit), dan schiet de originele te kort v.w.b. snelheid. Dat is met de "inferieure" 1Gbit oplossing dan echter geen probleem, waarvan akte.
Het is maar waar je je prioriteiten hebt liggen, maar om een alternatieve oplossing inferieur te noemen gaat in mij ogen wel wat ver. Het zijn oplossingen die we hier aandragen, dan mag eenieder zelf bepalen voor welke oplossing men kiest, toch?
Jij mag dat vinden, voor jezelf, maar niet algemeen.MarcoC schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:27:
[...]
Als je niet onnodig een extra kabel naar je TV wilt is het een inferieure oplossing. Wat is er mis met het woord inferieur? Betekent: ondergeschikt. Het lijkt me belangrijk om de voor- en nadelen goed te benoemen, en oplossingen zoals deze hebben duidelijke nadelen.
Ten opzichte van het geboden alternatief biedt de originele uitvoering een inferieure snelheid, maar deze zal voor menigeen voldoen, dan is ook dat dus een ongelukkige woordkeuze.
Inferieur betekent overigens voor velen niet alleen "ondergeschikt" het heeft diverse betekenissen, het is eigenlijk een vervelend woord om te gebruiken en al helemaal in deze context.
Testing, one, two ...
Dat ie er al is weet ik maar heb nog niets kunnen vinden om te bestellen. Zoals de Duitse Googlestore lukt me niet.TexMex schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:07:
[...]
Voor de Chromecast met Google TV? Die is er al: https://store.google.com/...ernet_adapter_gen_2?hl=de. Waarschijnlijk lastig verkrijgbaar in Nederland, maar er zijn altijd omwegen.

Dus als je een omweg hebt gevonden, verneem ik dat graag...
Hi, ik wil graag de officiële, 100Mbps is voor mij geen probleem. Ik gebruik de Chromecast voor een oudere tv en ben er heel tevreden mee hoe SLIM deze nu is!hardware-lover schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:22:
[...]
...en alternatieven. Al van alles gedeeld binnen dit topic, al weet ik niet of deze versie ook al eerder is gedeeld?
[Afbeelding]
Had inderdaad al vanalles gelezen over de alternatieven maar wil daar niet aan beginnen, tenzij het een betrouwbaar merk is als een Belkin ofzo.
Tweede keer werd die wel verstuurd maar raakte die kwijt in de post en kreeg ik na een week of zes pas geld terug op mijn creditcard.
Een aantal weken geleden weer een keer geprobeerd omdat ik las dat iemand anders het wel gelukt was en toen werd die wel geleverd.
De truuk is bij postcode 00000 in te vullen en bij aanvullend adres je postcode met NL- ervoor en NIEDERLANDE erachter. De verzending duurt wel ruim 2 weken omdat er vanwege deze truuk van alles misgaat. Hij gaat gewoon het Duitse systeem in en daar komt het moment of hij voorzien wordt van een gecorrigeerd adres label of terug gaat naar de afzender. Je succes hangt dus af hoeveel moeite een medewerker van de verzender voor je wil doen.
Belkin heeft er ook een in het aanbod waarvan elders bevestigd is dat deze ook werkt met de CCGTV; pricewatch: Belkin INC001BTBK wel tamelijk prijzig vergeleken met de originele Google 100Mbit uitvoering, en als deze voldoet dan is dat verder prima.OmeRobbie schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 06:31:
[...]
Hi, ik wil graag de officiële, 100Mbps is voor mij geen probleem. Ik gebruik de Chromecast voor een oudere tv en ben er heel tevreden mee hoe SLIM deze nu is!
Had inderdaad al van alles gelezen over de alternatieven maar wil daar niet aan beginnen, tenzij het een betrouwbaar merk is als een Belkin ofzo.
Ik heb ook nog even gezocht naar alternatieve aanbieders maar (nog) niet kunnen vinden.
Testing, one, two ...
Wat ons opviel was dat je wel op je computer in de browser kon kijken, maar dat zodra je wilde casten naar je chromecast, je dan je chat en kijk-sync kwijt raakt. Je kunt dus wel verder kijken, maar niet meer naar exact hetzelfde punt in de stream.
Weet iemand of er een app of iets dergelijks is voor de CCGTV of dat er een workaround is om toch samen op je grote televisie te kijken? Wij bezitten allebei een CCGTV en hebben o.a. abonnementen op Netflix en Disney+
Vanzelfsprekend heb ik ook zelf gezocht, maar ik heb nog geen geschikte app gezien
In Disneyplus zit die functie toch ingebakken? Heet Groupwatch oidJorgen schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:22:
Afgelopen week heb ik voor het eerst Teleparty gebruikt. Een extensie/add-on voor je browser om samen naar dezelfde film of serie van een streamingdienst te kijken. Er bestaan er veel meer, zoals bijv. Scener.
Wat ons opviel was dat je wel op je computer in de browser kon kijken, maar dat zodra je wilde casten naar je chromecast, je dan je chat en kijk-sync kwijt raakt. Je kunt dus wel verder kijken, maar niet meer naar exact hetzelfde punt in de stream.
Weet iemand of er een app of iets dergelijks is voor de CCGTV of dat er een workaround is om toch samen op je grote televisie te kijken? Wij bezitten allebei een CCGTV en hebben o.a. abonnementen op Netflix en Disney+
Vanzelfsprekend heb ik ook zelf gezocht, maar ik heb nog geen geschikte app gezien
O echt? Dat zou heel leuk zijn. De dingen die ik tot nu toe op Disney keek, keek ik toch vooral voor mezelf, maar die functie ga ik opzoeken!Mesmer_ schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:18:
[...]
In Disneyplus zit die functie toch ingebakken? Heet Groupwatch oid
Nu dan nog Netflix of YT bijv.
CCGTV aangesloten en staat handmatig ingesteld op Dolby Digital, andere formaten worden niet door LG 55e6v ondersteund, enige is DD5.1 als passthrough.
Netflix en Prime apps spelen effectief alleen PCM 2.0, geen mogelijkheid tot DD5.1
CCGTV zou toch het Atmos/DDplus moeten kunnen strippen en alleen het DD5.1 moeten aanbieden?
Edit:
Ziggo app stuurt wel DD5.1 door.
[ Voor 26% gewijzigd door C1re op 16-08-2021 15:37 ]
OmeRobbie schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:27:
van de week weer gedoe met wifi... weet iemand waar en.of wanneer de stroomadapter met netwerkaansluiting uitkomt voor de Chromecast 4?
Deze werkt hier al maanden prima:MarcoC schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:53:
[...]
Het grote voordeel van de officiële adapter is dat je de kabel aansluit op de adapter en maar 1 kabel naar je TV hebt. Dat werkt helaas niet bij deze adapters. Het is dus een inferieure oplossing die ik afraad.
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.10504c4dmXgMkc
100mbit is in principe zelfs voor raw 4K UHD BluRay streams prima.. pieken in bitrate worden door cache opgevangen.
Heb je dus maar 1 kabel naar de GoogleTV dongle, net als de officiele adapter van de Chromecast Ultra.
[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 16-08-2021 15:25 ]
Het is werkelijk afhankelijk van de gebruikte app en de mogelijkheden van je TV, de CCGTV doet er verder niets mee.C1re schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:17:
Lopen jullie ook tegen het volgende aan?;
CCGTV aangesloten en staat handmatig ingesteld op Dolby Digital, andere formaten worden niet door LG 55e6v ondersteund, enige is DD5.1 als passthrough.
Netflix en Prime apps spelen effectief alleen PCM 2.0, geen mogelijkheid tot DD5.1
CCGTV zou toch het Atmos/DDplus moeten kunnen strippen en alleen het DD5.1 moeten aanbieden?
Edit:
Ziggo app stuurt wel DD5.1 door.
Netflix en Prime geven dan stereo door, Apple TV plus, Starzplay (niet via Prime), en nog wat andere apps geven een DD signaal door. Mijn TV heeft dezelfde audio beperkingen dan de jouwe via ARC (gebruik ik normaal gesproken echter niet).
Testing, one, two ...
Edit: na een uur nog een keer geprobeerd (met nieuwe batterijen), en toen werkte het wel.
[ Voor 9% gewijzigd door MarcoC op 16-08-2021 23:06 ]
Als ik via een ander apparaat iets stream naar mijn Google Home (spotify), ziet mijn telefoon dat wel in Spotify maar niet in de Home App. Stop ik daarmee, verdwijnt de Google Home ook weer in de opties van mijn telefoon om naar te streamen in Spotify.
Uiteraard zitten alle devices op hetzelfde WiFi netwerk, ik heb de cache van Google Play services al geleegd. Ik heb de Google Home en ChromeCast ook uit de Home app verwijderd en weer toegevoegd, de Home app verwijderd van de telefoon en weer geïnstalleerd, maar niets hielp tot dusver. Iemand anders nog ideeën?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Sinds ik hier Chromecasts niet toelaat op 2.4GHz heb ik geen vermiste units meer.
- knip -
Zit nu in een huur huisje met Telenet aansluiting en hier werkt de chromecast wel probleemloos terwijl het 2.4 en 5 netwerk gelijk zijn. (Geen fritzbox hier)
[ Voor 38% gewijzigd door hjs op 17-08-2021 12:31 ]
Ik zal voor de grap 2.4 ghz eens uitzetten. Maar let wel, het zijn niet de chromecasts (alle) die verdwijnen, het is mijn telefoon die de Chromecasts niet ziet. Terwijl mijn tablet, mijn laptop etc wél alle Chromecasts zien. Het probleem is alleen met mijn telefoon. En die zit, net als de Chromecasts op het 5 ghz netwerk. En voor ik op vakantie ging werkte alles prima.Raymond P schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:07:
@woutur Chromecast + bandsteering gaat niet lekker. Zelfs zonder bandsteering maar wel 2.4+5GHz met zelfde SSID+auth heb je dat soort issues.
Sinds ik hier Chromecasts niet toelaat op 2.4GHz heb ik geen vermiste units meer.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Nadat mijn vorige telefoon Android 11 kreeg was het probleem dusdanig storend dat ik het toch gewoon geprobeerd heb na jaren wifi togglen en apps sluiten voor een cast icoontje.
N.B. 2.4GHz draait hier (nu) nog gewoon, Chromecasts staan lekker inefficient in de MAC deny list want ik ben klaarblijkelijk te lui om SSID's te splitten voor de legacy apparaten.
Tldr: gewoon proberen, kost je minder moeite dan devices aan Home toevoegen.
- knip -
Idem. Dank voor de tipJAMF schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:38:
Heb tijdens verblijf in FR bij de Leclerc supermarkt ook maar een CC met GTV gekocht, ben benieuwd als ik weer thuis ben
Ik krijg steeds vaker last van een melding dat er een HDMI verbindingsprobleem is. Chromecast start goed op. Netflix / Prima etc ook. Als ik dan een film / serie start dan start vaak de intro of bij prime de reclame en zodra de film echt begint verschijnt de hdmi-probleem melding. Als ik de de film opnieuw start dan loopt alles weer door tot precies het punt waarop de vorige keer de melding verscheen.
De enige manier die ik ontdekt heb om hier vanaf te komen is de Chromecast opnieuw op te starten.
Iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen en misschien hoe dit op te lossen is?
Sorry geen idee waarom, ik heb ook last van HDMI verbindingsproblemen. Het lijkt bij mij meer random en mijn hele TV gaat in de reboot . Met geduld kan ik wel het programma afkijken.Mesmer_ schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:29:
CCGTV
Ik krijg steeds vaker last van een melding dat er een HDMI verbindingsprobleem is. Chromecast start goed op. Netflix / Prima etc ook. Als ik dan een film / serie start dan start vaak de intro of bij prime de reclame en zodra de film echt begint verschijnt de hdmi-probleem melding. Als ik de de film opnieuw start dan loopt alles weer door tot precies het punt waarop de vorige keer de melding verscheen.
De enige manier die ik ontdekt heb om hier vanaf te komen is de Chromecast opnieuw op te starten.
Iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen en misschien hoe dit op te lossen is?
Dacht eigenlijk dat het mijn 10 jaar oude TV was. Jouw info zet mij wel aan het denken...
Ik weet het echt niet meer, elk apparaat in mijn huis kan mijn chromecasts vinden, behalve mijn telefoon.Raymond P schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:49:
Ik snap je volkomen, been there. Het bullshit gehalte is hoog, vooral als je netwerk in orde is en Chromecasts niet op 2.4GHz lijken te verbinden.
Nadat mijn vorige telefoon Android 11 kreeg was het probleem dusdanig storend dat ik het toch gewoon geprobeerd heb na jaren wifi togglen en apps sluiten voor een cast icoontje.
N.B. 2.4GHz draait hier (nu) nog gewoon, Chromecasts staan lekker inefficient in de MAC deny list want ik ben klaarblijkelijk te lui om SSID's te splitten voor de legacy apparaten.
Tldr: gewoon proberen, kost je minder moeite dan devices aan Home toevoegen.
Ik heb op de router gezien dat mijn telefoon op hetzelfde netwerk zit (5ghz) als mijn Chromecast apparaten (Chromecast v2, Google Home, Chromecast Builtin en mijn Google TV). Ik heb 2.4 ghz ook al uitgezet, telefoon herstart. Niks. Ik heb net allerlei caches geleegd op mijn telefoon. Op een of andere manier vermoed ik dat het fout ging doordat ik op vakantie mijn telefoon in een hotel aan een tv gekoppeld heb om YouTube te kijken. Ik kan zo ook niet vinden waar de cast functionaliteit zijn oorsprong vindt op de telefoon zelf. Zal wel ingebakken zijn. Ben nog niet toe aan een factory-reset van mijn telefoon
De discovery functionaliteit zit inderdaad ingebakken.
Op Google troubleshoot zie ik dat je locatieservice aan moet hebben staan en Home toegang moet hebben als laatste stap.
Zou het mogelijk zijn dat je op je vakantie hetzelfde SSID op hebt gezet als thuis en dat je thuis/SSID nu gekoppeld is aan die locatie?
Als je alles gelijktijdig (incl je netwerkapparatuur) al even uit en aan hebt gehad dan kan je nog support bij Google vragen:
https://support.google.com/chromecast/gethelp
- knip -
Bij mij bleek het aan de Beta Google play service te liggen... Gestopt met het beta program en alles werkt weer zoals behoortwoutur schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:53:
Mijn telefoon wil alle mijn cast apparaten niet meer zien. In de Home app staan ze allemaal, maar als je ze aanklikt geeft de telefoon aan dat ze offline zijn. Mijn tablet ziet ze allebei wel netjes en kan ik bijvoorbeeld YouTube of Spotify naar ze streamen. Streamen naar bijvoorbeeld Spotify Connect lukt nog wel.
Als ik via een ander apparaat iets stream naar mijn Google Home (spotify), ziet mijn telefoon dat wel in Spotify maar niet in de Home App. Stop ik daarmee, verdwijnt de Google Home ook weer in de opties van mijn telefoon om naar te streamen in Spotify.
Uiteraard zitten alle devices op hetzelfde WiFi netwerk, ik heb de cache van Google Play services al geleegd. Ik heb de Google Home en ChromeCast ook uit de Home app verwijderd en weer toegevoegd, de Home app verwijderd van de telefoon en weer geïnstalleerd, maar niets hielp tot dusver. Iemand anders nog ideeën?
JAMF schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:32:
[...]
Bij mij bleek het aan de Beta Google play service te liggen... Gestopt met het beta program en alles werkt weer zoals behoort

Toch gek, je zou verwachten dat het legen van de cache hiervan wel voldoende zou zijn. Maar Google heeft blijkbaar ongezien een update geshipped die echt de functionaliteit molt.
Blij dat het werkt...woutur schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:17:
[...]
BINGO!
Ik was blijkbaar ook ingeschreven in het beta program. Ik heb me uitgeschreven en vervolgens de updates verwijderd. Hierdoor ben ik wel terug in de tijd geslingerd, maar enfin, ik zal vast snel de stable update door krijgen. Wat een merkwaardig iets!
Toch gek, je zou verwachten dat het legen van de cache hiervan wel voldoende zou zijn. Maar Google heeft blijkbaar ongezien een update geshipped die echt de functionaliteit molt.
Ik denk dat het eraan ligt dat de Chromecasts zelf ook play services gebruiken, maar dan geen beta
Dus dat ofwel je hele setup beta zou moeten zijn ( wat niet het geval kan zijn ) of alles niet-beta
Pfff 20 euro (en misschien importkosten!?) voor een ali express versie... Ik wil de gok best wagen... maar die Google CHormecast4 moet toch gewoon snel op de NL markt komen? Ben echt heel tevreden over dat ding, alleen voor stabiliteit liever een vaste verbinding voor die ene keer dat wifi is dolgedraaid.Jazco2nd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:24:
Deze werkt hier al maanden prima:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.10504c4dmXgMkc
100mbit is in principe zelfs voor raw 4K UHD BluRay streams prima.. pieken in bitrate worden door cache opgevangen.
Heb je dus maar 1 kabel naar de GoogleTV dongle, net als de officiele adapter van de Chromecast Ultra.
Iemand idee wanneer Google dit in NL doorzet? Als ze Duitsland aandurven, is NL toch niet echt ingewikkeld?
Ah, een mooi alternatief! maar hoop dat Google model binnenkort uitkomt in NL.hardware-lover schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:30:
[...]
Belkin heeft er ook een in het aanbod waarvan elders bevestigd is dat deze ook werkt met de CCGTV; pricewatch: Belkin INC001BTBK wel tamelijk prijzig vergeleken met de originele Google 100Mbit uitvoering, en als deze voldoet dan is dat verder prima.
Ik heb ook nog even gezocht naar alternatieve aanbieders maar (nog) niet kunnen vinden.
Toch 33% duurder dan de Google versie
Thanx! Dit ga ik denk ik maar ook proberen....robertwebbe schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:32:
@OmeRobbie Ik heb hem in de Duitse Google store weten te bestellen en geleverd te krijgen. Eerste poging, direct nadat deze beschikbaar kwam, mislukte. Order werd een dag later al gecanceld en binnen een aantal dagen werd het bedrag weer terug geboekt op mijn creditcard.
Tweede keer werd die wel verstuurd maar raakte die kwijt in de post en kreeg ik na een week of zes pas geld terug op mijn creditcard.
Een aantal weken geleden weer een keer geprobeerd omdat ik las dat iemand anders het wel gelukt was en toen werd die wel geleverd.
De truuk in bij postcode 00000 in te vullen en bij aanvullend adres je postcode met NL- ervoor en NIEDERLANDE erachter. De verzending duurt wel ruim 2 weken omdat er vanwege deze truuk van alles misgaat. Hij gaat gewoon het Duitse systeem in en daar komt het moment of hij voorzien wordt van een gecorrigeerd adres label of terug gaat naar de afzender. Je succes hangt dus af hoeveel moeite een medewerker van de verzender voor je wil doen.
Wel raar dat Google nog steeds niet in NL deze versie uitbrengt? Als dat binnenkort is wacht ik wel.
Jij een idee hoe lang dat kan duren of waarom Google deze versie nog niet in NL heeft uitgebracht?
maar ook 66% sneller op het netwerkOmeRobbie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:03:
Ah, een mooi alternatief! maar hoop dat Google model binnenkort uitkomt in NL.
Toch 33% duurder dan de Google versie
Ik vraag me werkelijk af of deze, net als de Pixel telefoons niet, officieel wel naar Nederland gaat komen. Ik weet wel dat dit voor de ChomeCast Only apparaten wel het geval was, maar de CCGTV is natuurlijk nogal afwijkend v.w.b. mogelijkheden.
Edit: er zijn voordeligere alternatieven gelinkt, die PW link naar de Belkin was op "verzoek" als zijnde, "liever een degelijk merk"
Deze kost net ietsje meer dan €20,- en draait ook als een tierelier; https://www.amazon.de/gp/product/B08XXLWDSY Voelt degelijk aan met zijn metalen behuizing, riekt niet naar "rommel"
[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 19-08-2021 21:55 ]
Testing, one, two ...
Als je de GoogleTV Chromecast bedoelt, als je die in Frankrijk ofzo koopt zit zo een voedingsadapter met ingebouwde LAN poort er dus niet bij.OmeRobbie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:02:
[...]
Pfff 20 euro (en misschien importkosten!?) voor een ali express versie... Ik wil de gok best wagen... maar die Google CHormecast4 moet toch gewoon snel op de NL markt komen? Ben echt heel tevreden over dat ding, alleen voor stabiliteit liever een vaste verbinding voor die ene keer dat wifi is dolgedraaid.
Iemand idee wanneer Google dit in NL doorzet? Als ze Duitsland aandurven, is NL toch niet echt ingewikkeld?
Dit ding van AliExpress werkt perfect. Tis echt geen troep. Komt waarschijnlijk gewoon van de fabrikant van de Chromecast Ultra voedingsadapter.
En toen ik het bericht postte was hij gewoon leverbaar vanuit Europa. Overigens heb ik al deze informatie uit dit topic, hele tijd geleden
Om dat te stellen van een Ali voeding is een teardown + expert beoordeling nodig of moet het een A-merk betreffen die netjes volgens CE normen ontwerpt en produceert en gekocht van een betrouwbare shop om namaak te voorkomen.Jazco2nd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:00:
[...]
Dit ding van AliExpress werkt perfect. Tis echt geen troep.
Al het andere is gewoon een gok of het geen troep (veilig en functioneel) is.
Right want dat gebeurd met alle laders..Rukapul schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:07:
[...]
Om dat te stellen van een Ali voeding is een teardown + expert beoordeling nodig of moet het een A-merk betreffen die netjes volgens CE normen ontwerpt en produceert en gekocht van een betrouwbare shop om namaak te voorkomen.
Al het andere is gewoon een gok of het geen troep (veilig en functioneel) is.
Genoeg CE laders gehad die oncomfortabel heet worden. Ik zweer juist bij voorheen Tronsmart en tegenwoordig Baseus laders. Die zijn echt super. Koelste snelladers die ik ooit heb gehad. Uiteindelijk komt alles uit een handjevol fabrieken en kunnen we ons eigenlijk totaal geen voorstelling maken van de hele chain van grondstof tot product in een winkel.
Tuurlijk is er ook een hoop troep op AliExpress. Maar datzelfde geldt ook voor een lokale bouwmarkt, die bijvoorbeeld netwerk kabels verkoopt die eigenlijk voor geen enkele situatie goed zijn.
thanx voor het Belkin alternatief en deze.... ik heb vandaag de Google store Duitslandroute van @robertwebbe gevolgd. Kreeg paar uur later bericht dat het verstuurd was, dus ben benieuwd!!!hardware-lover schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:40:
[...]
maar ook 66% sneller op het netwerk(voor wat dat waard is
)
Ik vraag me werkelijk af of deze, net als de Pixel telefoons niet, officieel wel naar Nederland gaat komen. Ik weet wel dat dit voor de ChomeCast Only apparaten wel het geval was, maar de CCGTV is natuurlijk nogal afwijkend v.w.b. mogelijkheden.
Edit: er zijn voordeligere alternatieven gelinkt, die PW link naar de Belkin was op "verzoek" als zijnde, "liever een degelijk merk"
Deze kost net ietsje meer dan €20,- en draait ook als een tierelier; https://www.amazon.de/gp/product/B08XXLWDSY Voelt degelijk aan met zijn metalen behuizing, riekt niet naar "rommel"
Ik heb idd zoals velen al direct gekocht in Frankrijk (FNAC) maar ben gewoon verbaasd dat het nog steeds niet leverbaar is in NL. Ik vind het echt een topproduct voor het geld en gebruik het elke dag en veel plezier met mijn oudere tv. Inmiddels (zoals eerder al aangegeven) voor de Duitsland optie gegaan. Ik laat wel weten of het lukt...Jazco2nd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:00:
[...]
Als je de GoogleTV Chromecast bedoelt, als je die in Frankrijk ofzo koopt zit zo een voedingsadapter met ingebouwde LAN poort er dus niet bij.
Dit ding van AliExpress werkt perfect. Tis echt geen troep. Komt waarschijnlijk gewoon van de fabrikant van de Chromecast Ultra voedingsadapter.
En toen ik het bericht postte was hij gewoon leverbaar vanuit Europa. Overigens heb ik al deze informatie uit dit topic, hele tijd geleden
TV / soundbar is allemaal geen probleem echter de ITV krijg ik nog niet werkend en 1 afstandsbediening is erg makkelijk.
M'n Harmony is bijna aan z'n eind namelijk...
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Yes, vrijdag besteld in de Duitse Google store met onderstaande truuk en dinsdag keurig in huis afgeleverd. Zonder bezorgkosten. Mooie kwaliteit en blij met de open Europese grenzen!OmeRobbie schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:50:
[...]
thanx voor het Belkin alternatief en deze.... ik heb vandaag de Google store Duitslandroute van @robertwebbe gevolgd. Kreeg paar uur later bericht dat het verstuurd was, dus ben benieuwd!!!
Zo niet afhankelijk van een weifelende Google maar gewoon in Frankrijk en Duitsland alles bij elkaar gehaald voor niet eens zoveel meer als dat het in NL verkrijgbaar zou zijn.
Wat kan een mens met dit soort onzinnige dingen toch gelukkig worden
:strip_exif()/f/image/r6FxU6hhcBo6FYlRujmDK3Nk.jpg?f=fotoalbum_large)
robertwebbe schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:32:
@OmeRobbie Ik heb hem in de Duitse Google store weten te bestellen en geleverd te krijgen. Eerste poging, direct nadat deze beschikbaar kwam, mislukte. Order werd een dag later al gecanceld en binnen een aantal dagen werd het bedrag weer terug geboekt op mijn creditcard.
De truuk in bij postcode 00000 in te vullen en bij aanvullend adres je postcode met NL- ervoor en NIEDERLANDE erachter. De verzending duurt wel ruim 2 weken omdat er vanwege deze truuk van alles misgaat. Hij gaat gewoon het Duitse systeem in en daar komt het moment of hij voorzien wordt van een gecorrigeerd adres label of terug gaat naar de afzender. Je succes hangt dus af hoeveel moeite een medewerker van de verzender voor je wil doen.
[ Voor 9% gewijzigd door OmeRobbie op 24-08-2021 20:05 ]
Ik heb de truc ook geprobeerd maar die van mij is door DHL retour gestuurd, DE niet eens verlaten.OmeRobbie schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:05:
[...]
Yes, vrijdag besteld in de Duitse Google store met onderstaande truuk en dinsdag keurig in huis afgeleverd. Zonder bezorgkosten. Mooie kwaliteit en blij met de open Europese grenzen!
Zo niet afhankelijk van een weifelende Google maar gewoon in Frankrijk en Duitsland alles bij elkaar gehaald voor niet eens zoveel meer als dat het in NL verkrijgbaar zou zijn.
Wat kan een mens met dit soort onzinnige dingen toch gelukkig worden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
[...]
Dan betaal je een paar centen (tientje) meer en haal je hem op bij expert ofzo....kan je gelijk klooien met dat ding, of bestel hem in FrankrijkGroeneThee schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:26:
[...]
Ik heb de truc ook geprobeerd maar die van mij is door DHL retour gestuurd, DE niet eens verlaten.
In Nederland is dat ding officieel nog niet beschikbaar, of ondersteuning voor
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen