Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alternative schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:55:
Dan betaal je een paar centen (tientje) meer en haal je hem op bij expert ofzo....kan je gelijk klooien met dat ding, of bestel hem in Frankrijk ;)
In Nederland is dat ding officieel nog niet beschikbaar, of ondersteuning voor
Ik heb zo'n vermoeden dat jij het over de CCGTV zelf hebt, en niet over de Google netwerk adapter voor die stick?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
hardware-lover schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:38:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat jij het over de CCGTV zelf hebt, en niet over de Google netwerk adapter voor die stick?
My bad. Ik had het idd over de CCGTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
GroeneThee schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:26:
[...]

Ik heb de truc ook geprobeerd maar die van mij is door DHL retour gestuurd, DE niet eens verlaten.
Heeft je geen geld gekost toch? En heb je alleen de netwerkadapter of ook de Chromcast 4 besteld?
Dit is er 1tje in de categorie: ik heb er niet zo veel last van als het niet lukt maar streaming en vast netwerk is wel een must om ergermomentjes te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuusSa
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-06-2022
Welke vpn app kan ik gebruiken mijn gcmgtv in een hotel via ipsec te laten connecten met mijn Fritzbox thuis? Ik kan het niet vinden en mss is dit met Google een probleem. Mijn iphone connect zonder problemen, waardoor ik op het eigen netwerk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Meerdere apparaten in huis met geïntegreerde Chromecast: twee Nest Hubs, een Samsung TV, Ziggo Next, Nvidia Shield.

Sinds kort worden enkel de beide Hubs getoond in o.a. de ESPN en F1 TV app. Bijvoorbeeld de YouTube app toont wel ook de anderen als TV, Shield en Chromecast in "stomme" TV.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:16
@JBS Ben je toevallig proefkonijn zoals @Anoniem: 644144 ergens hierboven uitlegt?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Raymond P schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:39:
@JBS Ben je toevallig proefkonijn zoals @Anoniem: 644144 ergens hierboven uitlegt?
Dank voor je suggestie! Even gekeken, maar ik zit niet (onbedoeld) in het bèta programma (kan lid worden, dus ben 't niet).

Las hier dat hij überhaupt geen cast apparaten meer zag, ik zie een beperkt aantal, enkel de Nest Hubs, maar vanuit de YouTube app dus wel allemaal, inclusief SHIELD, TV en losse Chromecast.
woutur in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD-eIzvuZztIzCjL8LDXsBbscH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WctmMov6igGlyHp2EOiiZvID.jpg?f=fotoalbum_large

Even voor plaatsen bij m'n probleem.

De Youtube app toont alle ingeschakelde appraten met Google Cast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqIVctwCTcuDqEOVi1ZvQuYqylY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CFERiG1YIJSmAnTx4gAXZz2.jpg?f=fotoalbum_large

O.a. ESPN, Ziggo Go en F1TV enkel de twee Nest Hubs. Geen Samsung TV, geen Next Box, geen Shield en losse Chromecast (wanneer die ook zijn ingeschakeld).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWQpjOtmXPz9n2eTas1vmtOcCSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nfJowrMmWItTLL6WJH7YcDE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Lc4XNin_3nZqWAcFw_eEtGIeCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lsWRDz36X0eJqR1436Q2NCH7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WyTa_Y_BLn2JUFzBWR7pyaz-Ic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35k5DpfKjbNmh6xTg7x3MWtR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door JBS op 28-08-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 19:38
<..>

[ Voor 98% gewijzigd door snarfl op 30-08-2021 10:54 ]

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35
Klopt het dat je met de Chromecast met Google TV niet meer met een Google Assistant op bv Nest Mini een stream kan starten?

Ik had bij de TV een Nest Mini en een Chromecast. Ik kon bijvoorbeeld zeggen 'speel Paw Patrol (via Netflix) (op Chromecast Woonkamer)' en dan startte de stream.

Dit ('speel Paw Patrol (via Netflix) (op GoogleTV)' werkt niet meer nadat de Chromecast is vervangen door de Chromecast met Google TV. Er volgt een melding. Uitgezonderd Youtube werkt dit ook niet voor andere diensten, niet voor ondersteunde diensten (Amazon Prime) en ook niet voor niet-ondersteunde (Disney+).

Via de GoogleTV remote werkt het wel, maar dan moet je de knop ingedrukt houden.

Het lijkt er dus op dat de GoogleTV niet als eenvoudige Chromecast werkt in dit geval, maar het via de GoogleTV probeert af te vangen die vervolgens niet werkt.

Mensen met deze of andere ervaringen en wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Speel {naam serie} via {dienst} op {naam device} werkt.

Als je je chromecast met google tv tot GoogleTV gedoopt hebt kan ik mijn conflicten voorstellen.
Google TV is een dienst in de V.S.

Edit: via Assistant op mijn telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Raymond P op 01-09-2021 12:18 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Raymond P schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:17:
Speel {naam serie} via {dienst} op {naam device} werkt.
Bij mij dus niet. Als ik tegen de Nest Mini roep "speel Paw Patrol via Netflix op Chromecast" dan krijg ik:
Prima. Hier is Paw Patrol op Netflix op Chromecast. Sorry. Ik kan Netflix nog niet afspelen op AndroidTV. probeer je AndroidTV afstandsbediening te gebruiken.
Als je je chromecast met google tv tot GoogleTV gedoopt hebt kan ik mijn conflicten voorstellen.
Google TV is een dienst in de V.S.
Dat is het probleem niet. Naam heeft geen invloed op de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Welke firmware staat er op je Nest Mini? https://support.google.com/googlenest/answer/7365257?hl=nl
Je hebt Netflix gelinked als een service in de Google Home app?

Ik gok dat het aan de implementatie/versie van Assistant ligt. Met Google TV kan ik ook vrolijk iets op mijn tweede Google TV starten, ik heb helaas geen nest of home om te verifiëren.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:13
Ik kijk sinds een aantal dagen YouTube video's (+/- 20 min video's) via m'n Chromecast. Sinds gisteren krijg ik letterlijk iedere minuut een reclame van 20 seconden te zien. Soms een reclame is niet zo erg, maar dit is wel heel overdreven.

Zijn er toevallig mensen met dezelfde ervaring?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RobinNL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:46:
Ik kijk sinds een aantal dagen YouTube video's (+/- 20 min video's) via m'n Chromecast. Sinds gisteren krijg ik letterlijk iedere minuut een reclame van 20 seconden te zien. Soms een reclame is niet zo erg, maar dit is wel heel overdreven.

Ja, het is duidelijk dat ze iedereen naar Premium willen pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
En als het nu €2,50 per maand had geweest, dan had ik nog wel overwogen. Maar € 6,99 vind ik echt te gek voor YouTube content. Er zit dan weliswaar YouTube Music bij in maar dat is bij lange niet te vergelijken met Spotify.

[ Voor 27% gewijzigd door robertwebbe op 03-09-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@robertwebbe Klik eens door, ik neem aan dat je geen student meer bent. :+

Edit: ik zie dat er tegenwoordig voor 6,99 een "lite" is voor advertentieloos Youtube, maar dan wel zonder Music Premium en andere perks.

[ Voor 48% gewijzigd door Raymond P op 03-09-2021 15:25 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-06 16:20

Ik zou als ik jou was eens zoeken naar 'SmartTubeNext'...soort YT Vanced voor de Chromecast, als het tenminste gaat om de Chromecast met Google TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:13
JdJtA schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:19:
[...]

Ik zou als ik jou was eens zoeken naar 'SmartTubeNext'...soort YT Vanced voor de Chromecast, als het tenminste gaat om de Chromecast met Google TV.
Nee, het gaat om het streamen vanaf YouTube op m'n Android smartphone of vanaf Chrome vanaf m'n desktop naar de Chromecast :)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 15:23
RobinNL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:32:
Nee, het gaat om het streamen vanaf YouTube op m'n Android smartphone of vanaf Chrome vanaf m'n desktop naar de Chromecast :)
Je bedoelt 'casten', niet streamen. Dat zijn twee verschillende dingen.

Met Vanced op Android is het mogelijk om een link te maken met SmartTubeNext op Android TV. Geen reclame, wel SponsorBlock. Dat is de enige manier om reclamevrij te kunnen 'casten'.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 03-09-2021 16:08 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56

Ja! Ik heb sterk het vermoeden dat Google met het afspelen van YT veel vaker reclame ertussen plaatst t.o.v. afspelen via mijn Mac. Nog niet uitgezocht, maar kan me ook goed voorstellen nu ze de controle ook hardwarematig hebben dat ze dit doen.
Verder irriteer ik me ook aan het hardere volume dat Google voor deze reclames gebruikt... Ja, ik kan mijn receiver hierop instellen maar dat heb k juist vanwege betere geluidskwaliteit standaard uit staan...

Dat is dan wel weer zeer irritant aan Google apparatuur en de goedkopere prijzen (ben nl wel tevreden over de kwaliteit en gebruiksgemak van dat ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06 17:44
Ik kan geen apps sideloaden: 'The new package couldn't be installed because the verification did not succeed.' Aldus APKMirror installer. Deze melding komt zelfs bij een apk die eerder gewoon uit de store gehaald is.

Heeft Google sideloaden inmiddels geblokkeerd of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rindertb schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:05:
Ik kan geen apps sideloaden: 'The new package couldn't be installed because the verification did not succeed.' Aldus APKMirror installer. Deze melding komt zelfs bij een apk die eerder gewoon uit de store gehaald is.

Heeft Google sideloaden inmiddels geblokkeerd of mis ik iets?
Probeer het eens vanuit Google Drive (of de lokale opslag), middels een file browser (die je rechten hebt gegeven om apps te installeren).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Dan staat er botweg: 'App niet geïnstalleerd.'

Het voordeel van APKMirror Installer is dat de melding over het waarom niet, informatiever is.

Uit je reactie mag ik opmaken dat jij nog gewoon kan sideloaden?

[ Voor 18% gewijzigd door rindertb op 05-09-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rindertb schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:42:
Dan staat er botweg: 'App niet geïnstalleerd.'

Het voordeel van APKMirror Installer is dat de melding over het waarom niet, informatiever is.

Uit je reactie mag ik opmaken dat jij nog gewoon kan sideloaden?
Tot nu toe nog probleemloos ja (mits compatibel).

Je hebt niet toevallig nog een andere versie van dezelfde app geïnstalleerd staan die nu roet in het eten gooit en voorkomt dat de app geïnstalleerd kan worden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Nee. Ik kon trouwens met zowel File Commander als Solid Explorer Google Drive niet als Cloud-verbinding toevoegen: 'Deze app wordt niet ondersteund.' Dus dat moest lokaal.

Ik meen me te herinneren dat ik ergens online een tweede optie onder 'Beveiliging en beperkingen' (onder Apps) heb gezien. Heb jij die misschien? Ik heb alleen 'Onbekende bronnen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rindertb, ik heb het net nog even geprobeerd en loop nu met de diverse File browsers tegen hetzelfde aan wanneer ik G Drive probeer te benaderen of koppelen, dat lukt nu niet (meer).

Je hebt dus idd gelijk dat er wat gewijzigd lijkt te zijn.

Edit: @rindertb met een Shield 2019 Pro (Android TV v9), is het probleem niet aanwezig en is G Drive probleemloos bereikbaar.

PS, indien je mij (of een ander), niet via een quote of via @ duidelijk maakt dat je een reactie hebt geplaatst, dan wordt deze mogelijk over het hoofd gezien 😉

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 05-09-2021 23:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
hardware-lover schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:56:
...
PS, indien je mij (of een ander), niet via een quote of via @ duidelijk maakt dat je een reactie hebt geplaatst, dan wordt deze mogelijk over het hoofd gezien 😉
OK, thx, ook voor je reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
rindertb schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:05:
...
Ik meen me te herinneren dat ik ergens online een tweede optie onder 'Beveiliging en beperkingen' (onder Apps) heb gezien. Heb jij die misschien? Ik heb alleen 'Onbekende bronnen'.
Gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeyIau0jeirdmvFBXDx0mczhIVg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aMST1lfdOeRGR9Td68uZqv87.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar kun je nu wel apps vanuit Google Drive installeren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Nee.

Maar ik kan dus bovenal helemaal niet sideloaden. Mijn gedachte was dat het ontbreken van het schuifje hier misschien aan gerelateerd is ...

@hardware-lover

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rindertb schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:31:
Nee.

Maar ik kan dus bovenal helemaal niet sideloaden. Mijn gedachte was dat het ontbreken van het schuifje hier misschien aan gerelateerd is ...

@hardware-lover
Normaal gesproken is dat ook zo, alleen is er nu iets aan de hand waardoor dat geblokkeerd wordt, en dan met name voor de Google TV stick. Want zoals ik eerder al schreef, met een Shield heb ik er geen last van en werkt alles nog als vanouds.

Ik zal later nog eens wat andere spelers aanslingeren (o.a. ook met Android TV V10), eens kijken of het werkelijk puur de CCGTV is die dit gedrag nu laat zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Om zeker te zijn dat we het niet over 2 verschillende dingen hebben:

voor mij geldt dat zowel de installatie van een lokaal op de GTV aanwezige apk eindigt in genoemde foutmeldingen als dat ik geen verbinding kan leggen met google drive.

Ik denk nu dat voor jou alleen het laatste geldt? Of weet je dit niet zeker omdat je nooit lokaal hebt geprobeerd te sideloaden?

@hardware-lover

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rindertb schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:32:
Om zeker te zijn dat we het niet over 2 verschillende dingen hebben:

voor mij geldt dat zowel de installatie van een lokaal op de GTV aanwezige apk eindigt in genoemde foutmeldingen als dat ik geen verbinding kan leggen met google drive.

Ik denk nu dat voor jou alleen het laatste geldt? Of weet je dit niet zeker omdat je nooit lokaal hebt geprobeerd te sideloaden?

@hardware-lover
Ik heb beiden al meerdere keren gedaan, maar installeren vanuit G Drive is voor mij het meest logisch (en handigst) dus daarom ook door mij het meest vaak gebruikt.

Edit: @rindertb, dus heb ik ter test net maar even via de "Send file to TV" app een apk bestandje via mijn telefoon naar de lokale opslag van de CCGTV gestuurd en deze daarna lokaal opgestart. Na goedkeuren van schrijfrechten voor de Send File app, werd de APK zelf ook probleemloos geïnstalleerd. Ik heb dus geen problemen met het lokaal installeren van APK's vanuit de "eigen" CCGTV opslag.

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 07-09-2021 15:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
@hardware-lover Dank voor je test. Net dan maar een fabrieksreset gedaan. Met dezelfde uitkomst. Vreemd dat ik geen meldingen van anderen kan vinden die dit ook hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door rindertb op 07-09-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 14:49
Ora et Labora schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:56:
[...]

Heb je zelf wel Ziggo? App werkt alleen als je op een Ziggo-netwerk zit, niet als je bijvoorbeeld KPN hebt.
Is dat nog zo? Ik wil wisselen naar Glasvezel en zit er over te denken om de TV van Ziggo aan het houden. Ik gebruikt de settopbox van Ziggo niet, ik gebruik enkel de CCGTV met de Ziggo Go app maar als die enkel werkt op het Ziggo netwerk dan zou het geen zin hebben om bij Ziggo TV te blijven want dan moet ik terug naar de settopbox.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 15:56
Svennie schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:21:
[...]

Is dat nog zo? Ik wil wisselen naar Glasvezel en zit er over te denken om de TV van Ziggo aan het houden. Ik gebruikt de settopbox van Ziggo niet, ik gebruik enkel de CCGTV met de Ziggo Go app maar als die enkel werkt op het Ziggo netwerk dan zou het geen zin hebben om bij Ziggo TV te blijven want dan moet ik terug naar de settopbox.
Ja dat is nog steeds zo als je de App gebruikt in de Chromecast. Die werkt alleen op internet van Ziggo. Het werkt wel als je de app op je telefoon/tablet installeerd en vanaf daar streamt naar de Chromecast.

Ik heb het wel op een andere manier werkend via Kodi op de Chromecast en de DutchIPTV addon en daarin de Ziggo-app met inloggegevens, dan werkt het wel maar zitten er wat beperkingen met opnemen en dergelijken.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ora et Labora schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:41:
Ja dat is nog steeds zo als je de App gebruikt in de Chromecast. Die werkt alleen op internet van Ziggo. Het werkt wel als je de app op je telefoon/tablet installeerd en vanaf daar streamt naar de Chromecast.

Ik heb het wel op een andere manier werkend via Kodi op de Chromecast en de DutchIPTV addon en daarin de Ziggo-app met inloggegevens, dan werkt het wel maar zitten er wat beperkingen met opnemen en dergelijken.
Die laatste methode werkt idd naar tevredenheid, heb het gisteren nog zo ingesteld op een Glasvezel internetverbinding.

Over dat opnemen (en opnames afspelen), dat werkt via de ZiggoGo TV app (de officiële dus), ook alleen maar indien je binnen je Ziggo abonnement de mogelijkheid tot cloud opnamen beschikbaar hebt, en dat is dan alleen het geval indien je een Next of XL box op je naam hebt staan. Heb je dat niet, vallen er ook geen opnames in te stellen via de app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Ora et Labora schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:41:
[...]

damn :'( ik heb de CCGTV juist om niet meer te hoeven streamen en elke keer de telefoon erbij te moeten pakken. Dan wordt het kiezen of bij Ziggo blijven voor het internet of gaan voor glasvezel + TV (met settopbox) maar dat is OT hier.

Kodi kan ik wel eens proberen, dat kan nu al om te testen. Opnemen kan ik nu ook niet in de cloud dus dat maakt geen verschil. Zijn er verder nog verschillen?

[ Voor 9% gewijzigd door Svennie op 08-09-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
Svennie schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:11:
[...]

damn :'( ik heb de CCGTV juist om niet meer te hoeven streamen en elke keer de telefoon erbij te moeten pakken. Dan wordt het kiezen of bij Ziggo blijven voor het internet of gaan voor glasvezel + TV (met settopbox) maar dat is OT hier.
Zoals gezegd, Ziggo werkt wel maar dan via Kodi en een Addon.
Zelf heb ik TV opgezegd, internet-only en de NLZiet App, werkt prima, ook voor live-TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Ora et Labora schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:14:
[...]
Zoals gezegd, Ziggo werkt wel maar dan via Kodi en een Addon.
Zelf heb ik TV opgezegd, internet-only en de NLZiet App, werkt prima, ook voor live-TV.
ik zag je reactie te laat, heb mijn reactie hierboven aangepast. NL ziet biedt te weinig kanalen, dan moet ik meerdere abonnementen nemen (de Discoveries bv) en wisselen tussen de apps (als die er al zijn voor de CCGTV) dus dat is voor mij geen optie, 1 app om tv te kijken heeft mijn voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:20:
ik zag je reactie te laat, heb mijn reactie hierboven aangepast. NL ziet biedt te weinig kanalen, dan moet ik meerdere abonnementen nemen (de Discoveries bv) en wisselen tussen de apps (als die er al zijn voor de CCGTV) dus dat is voor mij geen optie, 1 app om tv te kijken heeft mijn voorkeur
Heeft de Glas-provider die je op het oog hebt geen Android TV app beschikbaar?

Edit: @Svennie, we hebben het over een Android TV app, dat kan nooit helemaal OT (Off Topic) zijn? ;)
(hoe kort jij trouwens On Topic af?) :o

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 08-09-2021 12:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
hardware-lover schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:30:
[...]

Heeft de Glas-provider die je op het oog hebt geen Android TV app beschikbaar?
dat kon ik zo snel niet vinden, ze lijken wel allemaal dezelde TV service provider te gebruiken, geen van hen bied bij bv Spike replay aan of start programma van het begin (dat is net wat ik regelmatig gebruik bij Spike, daarom blijf ik ook liever bij Ziggo voor TV, daar heb je dat bij alle kanalen).

maar we gaan nu wel erg OT

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 12:18
.

[ Voor 99% gewijzigd door emil_406 op 09-09-2021 16:21 ]

• CAD-tekenaar
  • Laatst online: 14:50
Is wil voor de nieuwste Chromecast met Google TV via HDMI aan mijn internetreceiver hangen. Is er voor deze Chromecast een mogelijkheid om internet bedraad uit te voeren?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

CAD-tekenaar schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:52:
Is wil voor de nieuwste Chromecast met Google TV via HDMI aan mijn internetreceiver hangen. Is er voor deze Chromecast een mogelijkheid om internet bedraad uit te voeren?
Zoek eens in het topic of kijk eens in de duitse google store ;)

• Peutpeut
  • Laatst online: 26-06 10:52
CAD-tekenaar schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:52:
Ik heb deze al een tijd in gebruik zonder problemen, Gigabit ethernet zonder fratsen. Wel even je wifi uitzetten ;)

Nog mooier zou zijn er er eentje te hebben die de Chromecast met PoE voedt :) scheelt weer een adapter.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

• CAD-tekenaar
Peutpeut schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:19:
[...]

Ik heb deze al een tijd in gebruik zonder problemen, Gigabit ethernet zonder fratsen. Wel even je wifi uitzetten ;)

Nog mooier zou zijn er er eentje te hebben die de Chromecast met PoE voedt :) scheelt weer een adapter.
Helaas is deze uitverkocht, maar ik vermoed dat dit een prijzige oplossing is?
Hoe moet ik deze dan aansluiten om de chromecast te koppelen aan mijn netwerkreceiver?

Edit: En wat bedoel je met Wifi 'even' uitzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door CAD-tekenaar op 09-09-2021 20:34 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Svennie schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:36:
[...]

dat kon ik zo snel niet vinden, ze lijken wel allemaal dezelde TV service provider te gebruiken, geen van hen bied bij bv Spike replay aan of start programma van het begin (dat is net wat ik regelmatig gebruik bij Spike, daarom blijf ik ook liever bij Ziggo voor TV, daar heb je dat bij alle kanalen).

maar we gaan nu wel erg OT
https://www.canaldigitaal.nl/tv-app/ Zou ook een optie zijn maar volgens mij bieden die in de app ook niet de mogelijkheid tot kijken vanaf begin etc.

• Peutpeut
CAD-tekenaar schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:33:
[...]

Hoe moet ik deze dan aansluiten om de chromecast te koppelen aan mijn netwerkreceiver?

Edit: En wat bedoel je met Wifi 'even' uitzetten?
Volgens mij heb ik er ongeveer 25 euro voor betaald.

Om er zeker van te zijn dat de bedrade internetaansluiting wordt gebruikt schakel ik wifi op de Chromecast het liefst uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 15:23
CAD-tekenaar schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:33:
[...]

28 EUR valt best wel mee. Let wel op dat de goedkopere oplossingen vaak beperkt zijn tot 2160p @ 30 Hz.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 10-09-2021 04:59 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Peutpeut schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:58:
[...]

Volgens mij heb ik er ongeveer 25 euro voor betaald.

Om er zeker van te zijn dat de bedrade internetaansluiting wordt gebruikt schakel ik wifi op de Chromecast het liefst uit.
Okay... de prijs wist ik niet. Ongeveer 25 euro is niet erg duur.
(deze heeft geen USB-C aansluiting)

[ Voor 3% gewijzigd door CAD-tekenaar op 10-09-2021 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Ik was in de veronderstelling dat hij aan je TV moet. De dongle heeft een HDMI aansluiting, die gaat bij mij in de TV. Er gaat een ethernetkabel in en de originele USB-C adapter voor voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuusSa
Sander schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:39:
[...]

https://www.canaldigitaal.nl/tv-app/ Zou ook een optie zijn maar volgens mij bieden die in de app ook niet de mogelijkheid tot kijken vanaf begin etc.
Ik heb de Canal Digitaal app. Ben daar zeer over te spreken. Heb ook de kpn-app, maar daar heb ik niets aan op de chromecast met google tv, aangezien je op het KPN huisnetwerk moet zitten en dat lukt me niet met mijn VPN via mijn Fritz!boxen.

Ik kan met CD een week terugkijken als ik, zoals nu, in Spanje ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 15:34

JAMF

010 the number of the best

Peutpeut schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:46:
Ik was in de veronderstelling dat hij aan je TV moet. De dongle heeft een HDMI aansluiting, die gaat bij mij in de TV. Er gaat een ethernetkabel in en de originele USB-C adapter voor voeding.
Die van mij steekt gewoon in 1 van de HDMI-in op de receiver en de TV hangt aan de HDMI out van de receiver.
Works like a charm

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 04:58:
28 EUR valt best wel mee. Let wel op dat de goedkopere oplossingen vaak beperkt zijn tot 2160p @ 30 Hz.
Deze heb ik eerder ook al eens in huis gehad, die werkte op dat moment NIET met de CCGTV.

hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Toch even opletten dus met deze versie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:32
GuusSa schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:35:
[...]

Ik heb de Canal Digitaal app. Ben daar zeer over te spreken. Heb ook de kpn-app, maar daar heb ik niets aan op de chromecast met google tv, aangezien je op het KPN huisnetwerk moet zitten en dat lukt me niet met mijn VPN via mijn Fritz!boxen.

Ook de ZiggoGo app op de GCC-TV wil niet werken als het over een VPN gaat, helaas.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De eerder opgegeven oplossing voor Ziggo is eveneens beschikbaar voor KPN via diezelfde Kodi repository.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Peutpeut schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:46:
Zeg je nu dat het in mijn geval niet lukt om Youtube via de kabel te kijken?
1) netwerkreceiver via RJ45 gekoppeld aan router
2) Chromecast via HDMI netwerkreceiver + aparte voeding zonder UTP voor Chromecast

Als ik mijn 2 punten bekijk zou ik dus alleen Youtube kunnen kijken via Wifi naar router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuusSa
hardware-lover schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:21:
[...]

De eerder opgegeven oplossing voor Ziggo is eveneens beschikbaar voor KPN via diezelfde Kodi repository.
Zit die in de standaard Kodi repository? Ik kan hem enkel vinden bij github, maar krijg hem dan niet in de Chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
GuusSa schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:46:
[...]

Zit die in de standaard Kodi repository? Ik kan hem enkel vinden bij github, maar krijg hem dan niet in de Chromecast.
Dat is de juiste. Ik gebruik de app ' send files to tv' die heb ik op beide geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GuusSa schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:46:
Wat @Nuevocasa schrijft... 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

CAD-tekenaar schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:23:
[...]

Zeg je nu dat het in mijn geval niet lukt om Youtube via de kabel te kijken?
1) netwerkreceiver via RJ45 gekoppeld aan router
2) Chromecast via HDMI netwerkreceiver + aparte voeding zonder UTP voor Chromecast

Als ik mijn 2 punten bekijk zou ik dus alleen Youtube kunnen kijken via Wifi naar router.
Dat lijkt te kloppen...

• CAD-tekenaar
@JAMF: Dankjewel voor je reactie
Jammer... maar dan ga ik deze niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
CAD-tekenaar schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:11:
[...]

@JAMF: Dankjewel voor je reactie
Jammer... maar dan ga ik deze niet kopen.
Maar je kunt toch zo'n dongeltje er tussen toen die eerder is benoemd? Misschien heb ik het niet goed gevolgd hoor.

Stroom adapter gaat naar de dongel, netwerkkabel naar de dongel en de dongel is via usb-c aan de Chromecast gekoppeld. De Chromecast is via HDMI aan je receiver gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Nuevocasa schreef op zondag 12 september 2021 @ 07:17:
[...]

Maar je kunt toch zo'n dongeltje er tussen toen die eerder is benoemd? Misschien heb ik het niet goed gevolgd hoor.

Stroom adapter gaat naar de dongel, netwerkkabel naar de dongel en de dongel is via usb-c aan de Chromecast gekoppeld. De Chromecast is via HDMI aan je receiver gekoppeld.
Dat kan wel,
heb je natuurlijk wel twee draadjes nodig die vanaf je tv meubel naar je router gaan.

Zonder de genoemde voedingsadapter met RJ45 ingang, blijft de CCGTV een WiFi device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Laatst online: 27-05 09:38
Sinds kort heb ik het probleem dat Netflix en Prime na ca. 3 minuten op zwart gaan (totaal geen beeld) en vanaf dat moment iedere minuut vreselijk blijven stotteren.
.......
Mijn CCGTV is aangesloten op een ethernet kabel van 300 Mbps en hij speelt HD films van een USB stick prima af.

Kan het wellicht een setting of een app zijn die hier roet in het eten gooit? Iemand hier ervaringen mee gehad?

Graag suggesties.........

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 07:59
Omdat m'n CCGTV niet erg goede wifi ontvangst had, wilde ik 'm ook bedraad aansluiten. Na wat zoeken in dit topic, heb ik van 't weekend deze gekocht: https://www.amazon.de/gp/product/B08XXLWDSY/

Gewoon aangesloten en werkt meteen top. Wordt ook meteen in de instellingen herkend, dus alleen even de wifi uitgezet. Geen extra / andere stroomaansluiting nodig o.i.d.

[ Voor 29% gewijzigd door reddevil op 13-09-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
[...]

terugkijken vanaf het begin/iets van gisteren terug kijken, kan dat op het kanaal Spike bij CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
BarnOwl schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:49:
Sinds kort heb ik het probleem dat Netflix en Prime na ca. 3 minuten op zwart gaan (totaal geen beeld) en vanaf dat moment iedere minuut vreselijk blijven stotteren.
Ik had dit gisteren ineens toen ik iets castte met Youtube: om de zoveel tijd het beeld even op zwart. Na een power-cycle leek hij niet meer dit gedrag te vertonen.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
pc01 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:09:
Ik heb inmiddels BBC iplayer, CBS all access, Peacock (NBC) en ITV er opgezet. Heerlijk wat er allemaal mogelijk is.

CBS all access gebruikt gps om te zien of je een lokale zender mag livestreamenl dat gaat nog mis. Via developer options is wel de mogelijkheid om lokatie aan te passen maar dat moet via een app. Ik heb nog geen app gevonden om gps te spoofen die compatibel is met deze chromecast. Iemand een idee ?

Ik gebruik overigens smartdnsproxy om toegang te krijgen tot bovenstaande services.
matthijst schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:12:
Heeft iemand bbc iplayer aan de praat?
Ik heb nu bbc iplayer android 4.115.0.2315 geinstalleerd.
App start op, maar je ziet niet welk item je selecteert en kunt dus geen show starten.

Iemand een idee of er een versie is die wel werkt?

Edit. Ah 0.4.3 heb je nodig.
Hoe hebben jullie dit aan de praat gekregen?

Ik heb de nieuwste AndroidTV versie van APKMirror gehaald, heb PIA VPN (server GB Londen Streaming) en ik kan de app starten en doorzoeken, maar zodra ik een aflevering kies krijg ik
"Something went wrong loading this program. 02001. This is usually a temporary problem. You can try this programme again or try a different programma."

Op de laptop, ingelogd op dezelfde PIA server (via de Windows app) werkt iPlayer prima in Chrome.
Heb het ook geprobeerd op m'n Android telefoon (zelfde server) met laatste APKMirror android app en daar laadt de app zelfs niet eens. (die crasht)

EDIT:

Afbeeldingslocatie: https://www.cipher-it.co.uk/wp-content/uploads/2017/11/ITCrow.jpg

^^ Dit lijkt geholpen te hebben. Werkt nu op alle 3 apparaten. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 16-09-2021 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuusSa
Svennie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:33:
[...]

terugkijken vanaf het begin/iets van gisteren terug kijken, kan dat op het kanaal Spike bij CD?
Nee, bij Spike kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Rukapul schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:42:
[...]

Ik had dit gisteren ineens toen ik iets castte met Youtube: om de zoveel tijd het beeld even op zwart. Na een power-cycle leek hij niet meer dit gedrag te vertonen.
Bedoel je met een power cycle een reset?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
BarnOwl schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:19:
[...]

Bedoel je met een power cycle een reset?
Ja. Of voedingsstekker even eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Ok, ga ik doen, ik hoop dat het werkt.

Jeroen

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-06 02:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik krijg steeds meldingen dat mijn interne opslag bijna vol is en of ik apps wil gaan verplaatsen. Ik maak gebruik van een hub met ethernet en usb/sd mogelijkheden. Het lijkt erop dat die gewoon goed aangesloten is want alles wordt herkend. Voor zover ik na kan gaan staat Kodi ook gewoon op de sd-kaart, maar toch lukt het niet om andere apps daarheen te verplaatsen, of de ccwgtv te laten begrijpen dat Kodi op dat kaartje staat.

Ik zal wel iets heel simpels over het hoofd zien, maar hoe zorg ik er nu voor dat zoveel mogelijk apps naar mijn sd-kaart gaan (256 GB)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:32
Dat gaat denk ik niet werken want dan moeten apps dat vanuit de maker meegekregen hebben.
Wellicht dat Kodi deels op de Sd kaart staat maar gewone apps worden in de data partitie en system partitie van Android geïnstalleerd (en non rooted kun je daar niks zelf wijzigen) en dat kun je nu eenmaal niet zelf veranderen tenzij de app dat zelf toelaat als je naar system/apps en dan een keuze krijgt in de app naar keuze om die app naar een andere locatie zoals een externe geheugen locatie te verplaatsen.
Of dat in Android 10 of hoger nog kan weet ik niet zeker maar op mijn Android 11 telefoon wordt dat niet meer aangeboden en ik vermoed dat dat vanaf Android 8 of zo niet meer mogelijk is.
Wellicht dat via ADB nog wat mogelijk is maar dat kon bij oudere versies nog wel maar of dat met Android 10 kan is denk ik niet meer mogelijk.
Anders eens zoeken op het web of Xda.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Mijn ChromeCast met google tv zit permanent in het stopcontact. Kan dit kwaad dat deze permanent stroom krijgt? Dan denk ik aan verhitting of iets dergelijks. Hij heeft wel een powerbutton op de afstandsbediening, maar is dat uit wel uit? :)

Nog mensen die hem permanent in de stroombron laten zitten?

Heb al gedacht om dit er tussen te zetten zo de stroom toch uit de zetten als hij niet gebruikt wordt, maar dan zit je wel met een zoveelste afstandsbediening. :+

https://www.coolblue.be/n...andsbediening-3-pack.html

[ Voor 31% gewijzigd door BasGenk op 18-09-2021 15:18 ]

• Alternative
BasGenk schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:13:
Mijn ChromeCast met google tv zit permanent in het stopcontact. Kan dit kwaad dat deze permanent stroom krijgt? Dan denk ik aan verhitting of iets dergelijks. Hij heeft wel een powerbutton op de afstandsbediening, maar is dat uit wel uit? :)

Heb al gedacht om dit er tussen te zetten zo de stroom toch uit de zetten als hij niet gebruikt wordt, maar dan zit je wel met een zoveelste afstandsbediening. :+

Continue in het stopcontact, en hij gaat niet echt uit. Zet hem maar eens uit en je telefoon vind hem nog steeds en kan er contact mee maken. Het knopje uit moet je meer zien als standby...geen beeld maar reageert nogsteeds op een afstandsbediening cq telefoon ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb mn hele tv/stereo meubel achter een schakelblok, handmatig @BasGenk
Hou niet zo van sluip verbruik.

• Alternative
hjs schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:47:
Ik heb mn hele tv/stereo meubel achter een schakelblok, handmatig @BasGenk
Hou niet zo van sluip verbruik.
off topic: Er zit een verschil tussen iets waar spanning op staat, en iets wat echt stroom gebruikt ;)
Maar het sluip verbruik valt mee ;)
Als de Chromecast altijd aan staat is het van belang om te weten hoeveel stroom hij dan verbruikt. Dat valt gelukkig heel erg mee. Het apparaatje verdoet 1 watt als het niet in gebruik is en ergens tussen de 1,3 en 1,8 watt als er gecast wordt.

In geld gerekend stelt dit niet veel voor. Uitgaande van 1,8 watt en een kilowattuur prijs van 0,23 kost dit 0,000414 per uur. Na 10.000 uur ben je dan 4,14 kwijt, dit is afgerond 3,64 per jaar. Dus na 10 jaar gebruik ben je nog niet eens de aanschafprijs van de Chromecast kwijt aan stroom.

• hjs
  • Niet online

hjs

Alternative schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:06:
[...]

Maar het sluip verbruik valt mee ;)

[...]
Staat natuurlijk nog meer in die kast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online
[…]

Dan moet je meer dan 140 KWh gaan besparen om break even te spelen. Volgens de bovenstaande berekening van @Alternative gebruikt die maar maximaal 4 KWh per jaar dus na 35 jaar ga je besparen.

Wat ik bedoel te zeggen: als apparaten slechts enkele Watt’s sluipverbruik hebben, zijn de kosten van een schakelaar al sneller hoger dan wat je wilt besparen.

[ Voor 35% gewijzigd door robertwebbe op 18-09-2021 17:33 ]

• BasGenk
robertwebbe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:28:
[...]

Dan moet je meer dan 140 KWh gaan besparen om break even te spelen. Volgens de bovenstaande berekening van @Alternative gebruikt die maar maximaal 4 KWh per jaar dus na 35 jaar ga je besparen.

Wat ik bedoel te zeggen: als apparaten slechts enkele Watt’s sluipverbruik hebben, zijn de kosten van een schakelaar al sneller hoger dan wat je wilt besparen.
Overdag wordt de sluikverbruik betaalt door de zonnepanelen. ;)

Maar het kan dus niet sneller slijten ofzo door hem te laten insteken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online
@BasGenk Het apparaat is ontworpen met de intentie om altijd aan / in stand-by te staan. Maak je dus geen zorgen.

• BasGenk
Ik merk wel bij het afspelen van Streamz dat sommige scenes nogal donker zijn, en sommige scenes net heel erg licht. Dan heb ik het voornamelijk over afleveringen van FC De Kampioenen De Kotmadam. Nu zijn dit wel series van 30 jaar terug.

Het staat op 4K 60Hz en HDR.
Ook staat content matchen UIT. -> Altijd HDR.

De TV is een panasonic tx-43FX550e.

Ook nog:

Als ik content mathcen AAN ZET. Dan werkt mijn powerbutton niet meer van het tv toestel. Toeval of ergens iets in de settings dat niet helemaal correct staat?

[ Voor 32% gewijzigd door BasGenk op 18-09-2021 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Je begrijpt dat je dan van Google TV standby gaat naar stopcontact standby? ;)

Het hele voordeel van Chromecast beschikbaarheid gaat daarmee ook nog eens verloren.

Testing, one, two ...

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Iemand die weet waarom ik het interne geheugen niet kan verplaatsen naar mijn aangesloten USB drive?

Ik zou graag de cache van popcoenrime verplaatsen naar de USB drive want heb amper 2gb over intern waar ik dus niet veel mee kan doen.
killerbie schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:24:
Iemand die weet waarom ik het interne geheugen niet kan verplaatsen naar mijn aangesloten USB drive?

Ik zou graag de cache van [benoemen we hier niet] verplaatsen naar de USB drive want heb amper 2gb over intern waar ik dus niet veel mee kan doen.
Om te proberen, ga naar het gedeelte met; Expand the Storage

https://googlechromecast....hromecast-with-google-tv/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
Werkt de CC met Google tv met de stekker van de ultra? Die heeft namelijke een UTP poortje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06 17:01
BasGenk schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:12:
Werkt de CC met Google tv met de stekker van de ultra? Die heeft namelijke een UTP poortje?
Nee helaas: de CCwGTV heeft een USB-C poort en de Ultra heeft Micro-USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Vraagje. Is de afstandsbediening intussen vanuit Nederland al ergens los te bestellen?

Mijne stopte met 2 weken te werken (viel steeds vaker uit) en er zit nu geen leven meer in.

Ik heb mijn 2 Google tv's via FNAC in Frankrijk besteld helaas. De ondersteuning van FNAC is dramatisch. Ik heb alles geprobeerd, maar ze verzanden telkens weer in bel de de techsupport maar (in het Frans) omdat ik misschien iets verkeerd doe. Dit gaat al enkele maanden zo.

Als ik voor 20 euro die afstandsbediening ergens los kan kopen dan ben ik allang weer blij en van het hele gezeik af. Een alternatief van een ander merk zou ook een optie zijn overigens, als het functioneel maar hetzelfde is.

Een Trust bluetooth keyboard had ik al geprobeerd, maar daar zaten niet alle toetsen op en zodra je even niet toetst en het ding in stand-by gaat, stopt ie de video meteen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:28
@Fairy Je kunt eens proberen of de ECC kan bemiddelen tussen jou en FNAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

hcQd schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:36:
@Fairy Je kunt eens proberen of de ECC kan bemiddelen tussen jou en FNAC.
Voor en AB van 2 tientjes heb ik er echt al veel te veel tijd in gestoken. Ik heb mijn lesje geleerd en bestel nooit meer wat in een land waar ik de taal niet machtig ben.

Om er nu een juridische club tussen te zetten voor zo'n kleinigheid gaat misschien wat te ver.

Ik hoop dat ik vlot een alternatief kan vinden dat goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
@Fairy Dat is k*t maar helaas het gevolg van bestellen bij een Franse winkel, je kan daar niet van verwachten dat ze een Engelse helpdesk hebben. Niemand in je kennissenkring die Frans spreekt en even kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Svennie schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:58:
@Fairy Dat is k*t maar helaas het gevolg van bestellen bij een Franse winkel, je kan daar niet van verwachten dat ze een Engelse helpdesk hebben. Niemand in je kennissenkring die Frans spreekt en even kan bellen?
Nee helaas niet, maar ik ga gewoon op zoek naar een alternatief. Ik heb me er al veel te druk om gemaakt en desnoods bestel ik een nieuwe set in een Nederlandse winkel.

Ik heb overigens de AB nog niet open gemaakt, juist omdat het een garantiegeval moet zijn, maar misschien moet ik dan toch maar eens de gok wagen. Wie weet zit er een draadje los ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fairy schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:01:
[...]
Nee helaas niet, maar ik ga gewoon op zoek naar een alternatief. Ik heb me er al veel te druk om gemaakt en desnoods bestel ik een nieuwe set in een Nederlandse winkel.

Ik heb overigens de AB nog niet open gemaakt, juist omdat het een garantiegeval moet zijn, maar misschien moet ik dan toch maar eens de gok wagen. Wie weet zit er een draadje los ;)
V.w.b. dat alternatief, morgen(avond) krijg ik iets binnen wat zou kunnen werken. Ik zal het na binnenkomst even testen met de Google TV stick en laat daarna wel weten of het wat kan zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

hardware-lover schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:34:
[...]

V.w.b. dat alternatief, morgen(avond) krijg ik iets binnen wat zou kunnen werken. Ik zal het na binnenkomst even testen met de Google TV stick en laat daarna wel weten of het wat kan zijn.
Super, bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Harmony hub werkt sowieso wel als afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ora et Labora schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:35:
[...]

Harmony hub werkt sowieso wel als afstandsbediening.
Alleen die is duurder dan de hele Chromecast inclusief AB, dus schiet zijn doel een beetje voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou je de kop iig niet kosten, gaat over een bedrag < €10,- ;)

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 21 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)