Who's general failure, and why is he reading my disk?
Mijn vrouw gebruikt haar telefoon om de cc te bedienen.
als je toch een nieuwe gaat halen kan je hem inderdaad net zo goed eerst open maken, wie weet is het zo simpel, kleine kans maar de moeite van het proberen waard. En als je hem dan in NL besteld heb je in ieder geval een NL aanspreekpunt.Fairy schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:01:
[...]
Nee helaas niet, maar ik ga gewoon op zoek naar een alternatief. Ik heb me er al veel te druk om gemaakt en desnoods bestel ik een nieuwe set in een Nederlandse winkel.
Ik heb overigens de AB nog niet open gemaakt, juist omdat het een garantiegeval moet zijn, maar misschien moet ik dan toch maar eens de gok wagen. Wie weet zit er een draadje los
Ik weet niet wat het verzenden kost maar een vervangende heb je voor 20$
[ Voor 5% gewijzigd door Svennie op 20-09-2021 15:25 ]
PSN ID: Svennie-NL
Iemand ervaring met het verschil tussen de SD-kaart gebruiken als extern geheugen/secondary storage en de SD-kaart gebruiken als uitbreiding van het intern geheugen/extended storage?
En maakt het eigenlijk nog verschil of je een USB-stick of een SD-kaart gebruikt?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Je kunt binnen de Google TV instellingen zien waardoor je interne opslag vol komt te zitten, is Kodi dan ook de boosdoener? Wat zie je staan aan gebruikte (interne) opslag?Jorgen schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:34:
Ik denk dat ik nog maar eens opnieuw ga beginnen met de CCWGTV. Hij blijft nu maar zeggen dat het interne geheugen bijna vol is, terwijl bijv. Kodi op de SD-kaart staat.
Iemand ervaring met het verschil tussen de SD-kaart gebruiken als extern geheugen/secondary storage en de SD-kaart gebruiken als uitbreiding van het intern geheugen/extended storage?
En maakt het eigenlijk nog verschil of je een USB-stick of een SD-kaart gebruikt?
Overigens kan het uitschakelen van een bepaalde instelling binnen Kodi flink opslagruimte besparen en kan er door het installeren van een bepaalde Kodi Addon automatisch het e.e.a. worden opgeschoond. Normaal gesproken kan je daarmee een hele tijd vooruit met de beschikbare ruimte van de CCGTV (zonder werkelijk iets te hoeven missen).
V.w.b. de Kodi oplossingen, dat hoort dan meer in het Algemene Kodi topic thuis, het is niet een specifiek CCGTV probleem omdat het op andere Android TV apparaten met een beperkte opslag (vaak bruto ook zo'n 8GB), eveneens problemen kan geven.
Testing, one, two ...
Amazon ca 111, Netflix ca 131 en Kodi ca 154 MB. Dus dat zou in verhouding niks moeten zijnhardware-lover schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:08:
[...]
Je kunt binnen de Google TV instellingen zien waardoor je interne opslag vol komt te zitten, is Kodi dan ook de boosdoener? Wat zie je staan aan gebruikte (interne) opslag?
Overigens kan het uitschakelen van een bepaalde instelling binnen Kodi flink opslagruimte besparen en kan er door het installeren van een bepaalde Kodi Addon automatisch het e.e.a. worden opgeschoond. Normaal gesproken kan je daarmee een hele tijd vooruit met de beschikbare ruimte van de CCGTV (zonder werkelijk iets te hoeven missen).
V.w.b. de Kodi oplossingen, dat hoort dan meer in het Algemene Kodi topic thuis, het is niet een specifiek CCGTV probleem omdat het op andere Android TV apparaten met een beperkte opslag (vaak bruto ook zo'n 8GB), eveneens problemen kan geven.
Wel 2,5 GB aan "diversen", maar dat is nu verwijderd toeni k het cache geheugen vd CC wiste.
Ik zal eens naar die instellingen kijken.
Peanuts dus v.w.b. gebruikte (app)ruimte. Is je opslag probleem nu ook weg na het opschonen van cache?Jorgen schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:31:
[...]
Amazon ca 111, Netflix ca 131 en Kodi ca 154 MB. Dus dat zou in verhouding niks moeten zijn
Wel 2,5 GB aan "diversen", maar dat is nu verwijderd toen ik het cache geheugen vd CC wiste.
Ik zal eens naar die instellingen kijken.
Testing, one, two ...
Ja, daar zegt ie nu niks van.hardware-lover schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:33:
[...]
Peanuts dus v.w.b. gebruikte ruimte. Is je opslag probleem nu ook weg na het opschonen van cache?
De "diversen" zijn inmiddels wel weer terug à 2,5 GB
Dus wat dat nu inhoudt weet ik ook niet
Edit: en we zijn een paar minuten verder en de meldingen zijn ook weer terug]
Edit 2: Opnieuw begonnen (3x, want soms loopt de installatie vast, geen idee waarom) en nu de SD-kaart als interne opslag aangegeven. Inmiddels Netflix, Amazon en Disney daarnaartoe verplaatst en nu ga ik Kodi opnieuw installeren en dat ook doen.
Kijken of het dan langer goed gaat met de opslag.
Edit 3: Lijkt beter te gaan nu!
[ Voor 37% gewijzigd door Jorgen op 21-09-2021 02:29 ]
Gekend probleem bij het installeren van kodi. Die "diversen" folder is eigenlijk de database van kodi (apps, cache, gegevens etc...). Met een commando kan je dit aanpassen dat dit wordt bewaard op de sd kaart ook.Jorgen schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:34:toon volledige bericht
[...]
Ja, daar zegt ie nu niks van.
De "diversen" zijn inmiddels wel weer terug à 2,5 GB
Dus wat dat nu inhoudt weet ik ook niet
Edit: en we zijn een paar minuten verder en de meldingen zijn ook weer terug]
Edit 2: Opnieuw begonnen (3x, want soms loopt de installatie vast, geen idee waarom) en nu de SD-kaart als interne opslag aangegeven. Inmiddels Netflix, Amazon en Disney daarnaartoe verplaatst en nu ga ik Kodi opnieuw installeren en dat ook doen.
Kijken of het dan langer goed gaat met de opslag.
Edit 3: Lijkt beter te gaan nu!
Link
Ik heb nu de SD-kaart gekoppeld aan de interne opslag en kan alles daarnaartoe verplaatsen. Hopelijk is dat even genoeg voor nu. Zo niet, dan ga ik jouw stappen proberen
Helaas, geen goed nieuws. Hoewel de basistoetsen goed werken, gaat dat helaas niet op voor bediening via stem (reageert wel op microfoontoets, ontvangt echter geen stemgeluid). Ook reageert de CCGTV niet op de powertoets. Hoewel een erg voordelige oplossing, is het geen volwaardig alternatief voor de CCGTV.
Ik heb voor de test uit voorzorg de CCGTV naar de fabrieksinstellingen teruggezet en de alternatieve bluetooth afstandsbediening meteen als standaard gekoppeld tijdens de eerste start, dat ging verder probleemloos.
Testing, one, two ...
Enkel de ervaring dat het eigenlijk meteen goed werkt? (of kan werken)Beekforel schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:22:
Ik heb de sfeerstand/ambient-mode ingesteld op Google Foto's en naar een specifiek album verwezen. Echter als ik foto's toevoeg aan dat album zie ik deze niet verschijnen op de tv, ook niet na een paar dagen. Iemand hier ervaring mee?
Men volgt wat wordt aangegeven via de sfeerstand instellingen op het scherm. Dus op naar de Google Home app en binnen die app en de gevonden Chromecast, daar eerst het gewenste media selecteren wat weergegeven moet worden. Daarna binnen de CCGTV Google foto's activeren (eerder kan dat niet), en daarna komen de foto's hier tevoorschijn.
Testing, one, two ...
Het inspreken is voor ons geen echte must, als ik het ding maar kan bedienen ben ik al heel blij.hardware-lover schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:45:
[...]
Helaas, geen goed nieuws. Hoewel de basistoetsen goed werken, gaat dat helaas niet op voor bediening via stem (reageert wel op microfoontoets, ontvangt echter geen stemgeluid). Ook reageert de CCGTV niet op de powertoets. Hoewel een erg voordelige oplossing, is het geen volwaardig alternatief voor de CCGTV.
Ik heb voor de test uit voorzorg de CCGTV naar de fabrieksinstellingen teruggezet en de alternatieve bluetooth afstandsbediening meteen als standaard gekoppeld tijdens de eerste start, dat ging verder probleemloos.
Ik ga de AB nog een keer loshalen en als dat niet helpt dan bestel ik deze, bedankt!
Nee geen problemen mee met mijn Samsung TV (ue55ks7000). De TV schakelt wel in als ik de CC bedien, maar uitzetten via de TV AB of via de CC AB gaat prima. Eventueel kan je die HDMI (CEC?) uitschakelen, misschien dat dit helpt?BasGenk schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:35:
Nog mensen het probleem die hun tv niet meer kunnen uitschakelen met de afstandsbediening van hun TVtoestel sinds ze een CC hebben aanhangen?
Ik heb inmiddels alle videos op Youtube over afzuigen wel gezien onder het genot van mijn brullende keukenafzuiging.
- knip -
En hoe schakel je dat juist uit?Fairy schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:02:
[...]
Het inspreken is voor ons geen echte must, als ik het ding maar kan bedienen ben ik al heel blij.
Ik ga de AB nog een keer loshalen en als dat niet helpt dan bestel ik deze, bedankt!
[...]
Nee geen problemen mee met mijn Samsung TV (ue55ks7000). De TV schakelt wel in als ik de CC bedien, maar uitzetten via de TV AB of via de CC AB gaat prima. Eventueel kan je die HDMI (CEC?) uitschakelen, misschien dat dit helpt?
Op mijn TV kan ik het uitschakelen. Zal per model anders zijn. Ben niet thuis dus kan helaas niet kijken voor je nu.
Thanks! Ga ik morgen eens checken waar ik hem het beste kan fixen.robertwebbe schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:29:
@MrGizMo Wat mij betreft één van de beste TV apps die nu te krijgen is.
Lees het topic eens door en je vindt het antwoordAnoniem: 1629206 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:21:
Weet iemand of je de Google TV ook gewoon via de duitse store kan bestellen?
de kans dat je via Duitsland geleverd krijgt is klein
Zuinige Hollander natuurlijkjongetje schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:18:
Waarom zou je in het buitenland bestellen als hij in Nederland voor 79euro te krijgen is?
Fnac is goedkoper en levert wel...je moet alleen even geduld hebben. Ik heb hem wel in Nederland gehaald
Vraag van een vriend: Heb je ook linkjes naar die video's?Raymond P schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:17:
Assistant's Nederlands mis je imho ook niet erg veel aan.
Ik heb inmiddels alle videos op Youtube over afzuigen wel gezien onder het genot van mijn brullende keukenafzuiging.
YouTube: DIY jezelf pijpen | Emma's Peepshow
Als je een miss hebt met de afstandsbediening dan krijg je dus gelijk content op YouTube voorgeschoteld.Zet ze afzuiging in de keuken uit
- knip -
Zijn er meer mensen bekend met dit probleem? Ik kan er weinig concreets over vinden op internet.
Iemand die een stick kan aanraden waarbij ik wel het interne geheugen kan uitbreiden?!
In dev tools heb ik alvast het verplaatsbaar maken van alle apps naar externe storage aangezet'
Snap het wel. Zelf heb ik hem alleen nodig voor ZiggoGo dus hoe cheaper hoe beterjongetje schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:18:
Waarom zou je in het buitenland bestellen als hij in Nederland voor 79euro te krijgen is?
In dat geval, ga voor een Fire Stick Basic of de Mi TV Stick? Hoewel op dit moment niet het meest voordelig dan eerder al eens geweest, zijn ze nog steeds stukken voordeliger. Voor enkel ZiggoGo prima, maar verder vwb prestaties, niet te vergelijken met o.a. de Google TV Stick.MrGizMo schreef op maandag 27 september 2021 @ 06:24:
Snap het wel. Zelf heb ik hem alleen nodig voor ZiggoGo dus hoe cheaper hoe beter
Testing, one, two ...
Had beter de recent gekochte 128gb stick gebruikt..ahja
Of kun je dan alleen content opslaan?
Het valt mij tegen wat je er mee kunt.... Heb ook al maanden terug m'n geheugen uitgebreid en hij maakt er maar weinig gebruik van. Kreeg onlangs toch de melding dat ik niet genoeg ruimte had, terwijl er nog genoeg beschikbaar was op het uitgebreide geheugen.robertwebbe schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:41:
@killerbie Kun je nu meer apps installeren? Ik zit al aan mijn max wat betreft het standaard geheugen.
Of kun je dan alleen content opslaan?
Is evt ook nog een optie ja! NLZiet of Canaal Digitaal app op de tv zijn ook nog opties. Ik ga eens dingen op een rijtje zettenhardware-lover schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:27:
[...]
In dat geval, ga voor een Fire Stick Basic of de Mi TV Stick? Hoewel op dit moment niet het meest voordelig dan eerder al eens geweest, zijn ze nog steeds stukken voordeliger. Voor enkel ZiggoGo prima, maar verder vwb prestaties, niet te vergelijken met o.a. de Google TV Stick.
Ik vermoed dat u geheugen niet als extended maar als extra was ingesteld.Nuevocasa schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:47:
[...]
Het valt mij tegen wat je er mee kunt.... Heb ook al maanden terug m'n geheugen uitgebreid en hij maakt er maar weinig gebruik van. Kreeg onlangs toch de melding dat ik niet genoeg ruimte had, terwijl er nog genoeg beschikbaar was op het uitgebreide geheugen.
In mijn geval, ruimte zat momenteel een film van 8.5GB aan het streamen zonder haperingen of dergelijke
Ik heb daar ook geen last van. Het gaat om het installeren van apps e.d. Dan zet het het grootste gedeelte van de app alsnog op het 'eigen' interne geheugen.killerbie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:35:
[...]
Ik vermoed dat u geheugen niet als extended maar als extra was ingesteld.
In mijn geval, ruimte zat momenteel een film van 8.5GB aan het streamen zonder haperingen of dergelijke
Je kan in ontwikkelaarsopties een optie aanvinken zodat je het verplaatsen van apps naar extern geheugen kan forceren :-)Nuevocasa schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:37:
[...]
Ik heb daar ook geen last van. Het gaat om het installeren van apps e.d. Dan zet het het grootste gedeelte van de app alsnog op het 'eigen' interne geheugen.
Ah superkillerbie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:40:
[...]
Je kan in ontwikkelaarsopties een optie aanvinken zodat je het verplaatsen van apps naar extern geheugen kan forceren :-)
Volgens mij heb je uw USB geheugen rich als extra ipv extenders ingesteld. Ik raad sterk aan eens een reset te doen, zonder iets in te stellen in de ontwikkelaars settings te gaan en die opties aan te vinkenNuevocasa schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:46:
[...]
Ah superHet was ook gewoon de voorlaatste optie
Vervolgens USB er in, formatteren en instellen als extended.
Nope, had het als extended geïnstalleerd. Het probleem was dat de meeste apps alsnog op het 'eigen' interne geheugen werden geïnstalleerd en niet op het extended geheugen.killerbie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 23:44:
[...]
Volgens mij heb je uw USB geheugen rich als extra ipv extenders ingesteld. Ik raad sterk aan eens een reset te doen, zonder iets in te stellen in de ontwikkelaars settings te gaan en die opties aan te vinken
Vervolgens USB er in, formatteren en instellen als extended.
De app heeft het bij mij 5 minuten perfect gedaan. Tot ongeveer 16:30 uur en toen klapte die er weer uit.Converted007 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:01:
Zie ik het nu goed of is de NPO app eindelijk geupdated? Zijn we nu verlost van die irritante crash bug?;-)
Dat meent ge niet? Bijna 2 jaar later en nog altijd verprutsen ze het…Mesmer_ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:37:
[...]
De app heeft het bij mij 5 minuten perfect gedaan. Tot ongeveer 16:30 uur en toen klapte die er weer uit.
Nou de app doet het bij mij dus niet op de CCGTV. Die is er nu bijna een jaar. Maar idd, na een jaar waarin vanaf het begin de niet werkende app gemeld is aan de NPO, doet de app het nog steeds niet op de CCGTV.Converted007 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:00:
[...]
Dat meent ge niet? Bijna 2 jaar later en nog altijd verprutsen ze het…
Heb hier ook de CCGTV. Spijtig. Maar ja, hun antwoord weten we al. Toestel is officieel niet in de benelux verkrijgbaar, dus geen ondersteuning enz...Mesmer_ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:19:
[...]
Nou de app doet het bij mij dus niet op de CCGTV. Die is er nu bijna een jaar. Maar idd, na een jaar waarin vanaf het begin de niet werkende app gemeld is aan de NPO, doet de app het nog steeds niet op de CCGTV.
Straks eens testen op de mi tv stick. Of ie het daar ook goed doet of juist weer niet.
Ik heb het al eens vaker gezegd, en link er nu nog maar een keer naartoe, het is geen specifiek CCGTV probleem; hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"Converted007 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:44:
Heb hier ook de CCGTV. Spijtig. Maar ja, hun antwoord weten we al. Toestel is officieel niet in de benelux verkrijgbaar, dus geen ondersteuning enz...
[knip]
Testing, one, two ...
Wist ik niet. Maar de mi tv stick heeft wel geen Android 10 maar Android 9.hardware-lover schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:34:
[...]
Ik heb het al eens vaker gezegd, en link er nu nog maar een keer naartoe, het is geen specifiek CCGTV probleem; hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"
De Mi stick heb ik zelf nooit getest, maar andere Android TV V8.1 en V9 apparaten doen het er prima mee. Enkel als er V10 op een apparaat staat, dan ging het tot nu toe steeds mis met de NPO app.Converted007 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:53:
Wist ik niet. Maar de mi tv stick heeft wel geen Android 10 maar Android 9.
Daarom schreef ik eerder al, wat zeggen ze als je ze om de oren slaat met een V10 apparaat wat hier wel officieel op de markt is verschenen, zoals o.a. de Nokia dus?
Testing, one, two ...
Heb ik gedaan. Dan reageren ze niet. Vaak weten de mensen die op mijn vragen reageren niet eens het verschil tussen het apparaat en het besturingssysteem dat er op draait.hardware-lover schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:33:
[...]
De Mi stick heb ik zelf nooit getest, maar andere Android TV V8.1 en V9 apparaten doen het er prima mee. Enkel als er V10 op een apparaat staat, dan ging het tot nu toe steeds mis met de NPO app.
Daarom schreef ik eerder al, wat zeggen ze als je ze om de oren slaat met een V10 apparaat wat hier wel officieel op de markt is verschenen, zoals o.a. de Nokia dus?
Als ze er niet op willen reageren dan kun je support voor de app ook met een korreltje zout nemen. Eerst het excuus gebruiken dat de CCGTV officieel niet beschikbaar is in Nederland, wat ook juist is, maar Android TV V10 is dat dus wel, en dan kun je je niet meer achter het "niet beschikbaar" excuus verstoppen.Mesmer_ schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:01:
[...]
Heb ik gedaan. Dan reageren ze niet. Vaak weten de mensen die op mijn vragen reageren niet eens het verschil tussen het apparaat en het besturingssysteem dat er op draait.
Ondertussen komen er steeds meer apparaten hier op de markt die officieel al standaard van Android TV V10 voorzien zijn, al zullen weinigen (mijn inschatting), van het bestaan afweten verwacht ik.
Testing, one, two ...
Dat is volgens mij aardig algemeen bekendAnanas_NL schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:20:
Is er iemand die de chromecast Google tv gebruikt om tmobile thuis televisie te streamen? Ik heb namelijk een al wat oudere Nvidia shield thuis staan maar vind de kwaliteit niet altijd even goed.
Mmmm dat is jammer! NLZiet is ook een mogelijkheid inderdaad alleen mis ik dan weer een aantal zenders (National Geographic etc). Ga nog eens verder kijken. Canal plus is ook altijd nog een mogelijkheid, die app staat ook standaard op mijn tv.Nuevocasa schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:39:
[...]
Dat is volgens mij aardig algemeen bekendde kwaliteit van de T-Mobile streams zijn aardig belabberd. Kijk maar op het T-Mobile glas topic. Komt daar een paar keer per maand terug. Ik ben om die reden in januari overgestapt op NLZiet en heb er geen spijt van. Werkt erg goed op Android/ Google TV.
Daar zijn de reacties nog negatiever over dan T-MobileAnanas_NL schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:58:
[...]
Mmmm dat is jammer! NLZiet is ook een mogelijkheid inderdaad alleen mis ik dan weer een aantal zenders (National Geographic etc). Ga nog eens verder kijken. Canal plus is ook altijd nog een mogelijkheid, die app staat ook standaard op mijn tv.

Oh meen je niet!! Nou dan maar een proefabonnement op NLZiet. Heb niet het idee dat er veel alternatieven zijn.Nuevocasa schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:59:
[...]
Daar zijn de reacties nog negatiever over dan T-Mobile
Je kunt dat een maand je gratis proberen volgens mij. Anders heb ik nog wel een code voor een maand gratis voor je.Ananas_NL schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:07:
[...]
Oh meen je niet!! Nou dan maar een proefabonnement op NLZiet. Heb niet het idee dat er veel alternatieven zijn.
Discovery+ zou je naast NLziet kunnen nemen als je die zenders belangrijk vind. Die 2 samen zijn denk ik even duur en je hebt een beter aanbod/ functionaliteiten imho. Heb Discovery een tijdje gratis gehad, wij gebruikten het verder niet. Maar werkte prima op android/ Google TV.
Idd. een erg slechte interface, recentelijk ook weer opgezegd.robertwebbe schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:56:
Ik heb ook Discovery+ maar de app is niet echt fijn. Zeer basic en niet intuïtief. En daarnaast is de content niet geoptimaliseerd voor OTT, ze hebben gewoon de lineaire tv content, inclusief iedere 10 minuten weer de outro’s en intro’s. En herhaling en herhaling. Het is dat het zo goedkoop is, anders had ik het allang opgezegd.
* geen stop mogelijkheden, alleen terug.
* bij hervatten lopen de ondertitels niet meer synchroon.
* veel haperingen en freezes in de streams.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Discovery+ app is gebaseerd op de Dplay app als ik mij niet vergis, en dat was werkelijk een draak van een app, zo beroerd op Android TV. Die hebben nog wel een inhaalslag te maken.TexMex schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:18:
De native Discovery+ app voor de Chromecast met Google TV is inderdaad erg krakkemikkig. Het valt me ook op dat sportbeelden in de native app veel minder vloeiend zijn dan wanneer je ze ouderwets vanaf je telefoon/tablet streamt naar de Chromecast. Sport in deze app is eigenlijk gewoon niet om aan te gluren.
Ik houd mijn hart vast als ze straks de Eurosport player laten vallen vanwege Discovery+ 😳
Testing, one, two ...
Benieuwd of dit dan betekent dat er ook een Nederlandse 'Voor jou' pagina komt, of dat het nog steeds een 'buitenlandse' versie is...?
Dus geen idee of er binnenkort ondersteuning komt voor Nederland.
Ziggo go app werkt trouwens heel goed op de Google TV chromecast. Ervaring is toch een stuk vlotter dan Ziggo go app op de tablet of telefoon en dan naar Chromecast Ultra casten.
Had bij die setup ook altijd een vervelende bug waarbij de on demand content na 9min terug van het begin begon te spelen.
Ze hoeven niet perse in gebruik te zijn, op naam hebben is voldoende.
Testing, one, two ...
Led uitschakelen in dit topic leverde niks op en een Google search maakt mij ook niet echt hoopvol. Behalve ducttape er op plakken. Ziet het er helaas wel lelijker van uit.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dat zou ik nooit doen. Je weet niet waar het terecht komt en het is vaak onomkeerbaar. Een stukje isolatie tape of schilders tape werkt vaak primaOut.of.Control schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:28:
@Oekol Druppeltje verf of nagellak erop?
https://www.action.com/nl-nl/p/isolatietape/
Stukje wit tape valt nauwelijks op en als je vindt dat de led nog steeds te vel is plak je er nog een laagje overheen.Out.of.Control schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:47:
Ik ook niet, maar als je tape lelijk vindt moet je toch iets anders bedenken ;-)
Ps, weet iemand wat de levertijden bij Ziggo van de chromecast met Google tv zijn?
Ja, casten vanuit de NPO-app naar de CCwGTV werkt zonder problemen bij mij. De vraag over levertijden bij Ziggo kan ik niet beantwoorden maar zou je misschien hier beter kunnen stellen: Google Chromecast - Levertijden en prijzen1107972 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:59:
Nu lees ik meermaals dat de NPO app niet werkt op de Chromecast met Google tv. Maar nu vroeg ik me af of je nog wel gewoon van de NPO app op bijvoorbeeld je gsm kan casten naar de chromecast.
Ps, weet iemand wat de levertijden bij Ziggo van de chromecast met Google tv zijn?
Ik heb hem in de ochtend besteld en volgende dag is hij geleverd.1107972 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:59:
Nu lees ik meermaals dat de NPO app niet werkt op de Chromecast met Google tv. Maar nu vroeg ik me af of je nog wel gewoon van de NPO app op bijvoorbeeld je gsm kan casten naar de chromecast.
Goed om te weten dat dat wel gewoon werkt.JdJtA schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:17:
[...]
Ja, casten vanuit de NPO-app naar de CCwGTV werkt zonder problemen bij mij. De vraag over levertijden bij Ziggo kan ik niet beantwoorden maar zou je misschien hier beter kunnen stellen: Google Chromecast - Levertijden en prijzen
@somnabula thanks voor de info over de levertjes.
[ Voor 9% gewijzigd door 1107972 op 14-10-2021 08:40 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Is exact dezelfde dan elders verkrijgbaar. De check vind via de app zelf plaats en deze is voor iedereen met een geschikt toestel uit de Play Store te halen, dus niet enkel met een CCGTV.snah001 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:38:
Dan ben ik benieuwd of de bij Ziggo verkrijgbare CC met GoogleTV nog aangepast zijn (hardware- of sorftwarematig) zodat ze alleen goed werken via een Ziggo internetverbinding of dat het gewoon dezelfde is die je bijvoorbeeld bij de Mediamarkt in Duitsland kunt kopen.
Testing, one, two ...
Hij doet het prima, maar dan tussen - voor zover ik heb getest 9:18-16:11 en 23:06-02:22 - ik zet de tijd van de GCTV hierom 8 uren eerder.1107972 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:59:
Hier kwam ik ook achter (maar dan niet zo precies haha)rindertb schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:26:
[...]
Hij doet het prima, maar dan tussen - voor zover ik heb getest 9:18-16:11 en 23:06-02:22 - ik zet de tijd van de GCTV hierom 8 uren eerder.
Toch bizar dat het alleen een klok-ding lijkt te te zijn..
De 0.43 die ik had (0.45 en 0.47 ook) geeft een error: could not connect to bbc iplayer servers (in UK).
Versie 4.131.1.2497 doet het wel, maar is niet gemaakt voor chromecast tv (dus moet je met een muis bedienen).
VPN naar UK aanzetten en dan naar de Playstore gaan, dan kun je zien welke de juiste versie is. Vorige week toevallig mee zitten spelen. Kan nu helaas niet voor je kijken.matthijst schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:43:
Welke versie van BBC iplayer is geschikt voor chromecast?
De 0.43 die ik had (0.45 en 0.47 ook) geeft een error: could not connect to bbc iplayer servers (in UK).
Versie 4.131.1.2497 doet het wel, maar is niet gemaakt voor chromecast tv (dus moet je met een muis bedienen).
Direct op Chromecast op via play.google.com?Nuevocasa schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:02:
[...]
VPN naar UK aanzetten en dan naar de Playstore gaan, dan kun je zien welke de juiste versie is. Vorige week toevallig mee zitten spelen. Kan nu helaas niet voor je kijken.
Die laatste levert dit op:
https://play.google.com/s...ls?id=bbc.iplayer.android
Die geeft die error.
In de playstore op je chromecast. Je kunt hem niet rechtstreeks installeren, ik heb toen die versie via aptoide geïnstalleerd.matthijst schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:12:
[...]
Direct op Chromecast op via play.google.com?
Die laatste levert dit op:
https://play.google.com/s...ls?id=bbc.iplayer.android
Die geeft die error.
GCTV herkent waarschijnlijk automatisch alleen Dolby Digital signaal van TV.
Netflix, Prime en Disney Plus zal het signaal alleen als PCM 2.0 doorzetten naar TV omdat deze partijen geen pure Dolby Digital 5.1 weergeven, alleen Dolby Digital+ met Atmos extensie.
Binnen GCTV zet handmatig Dolby Digital en het niet herkende Dolby Digital+ aan.
Nu zullen Netflix, Prime en Disney plus het Dolby Digital+ doorzetten zodat je nu wel Dolby Digital 5.1 kan ontvangen of doorsturen naar aangesloten soundbar.
In mijn situatie kon ik DD 5.1 ontvangen op mij aangesloten SONOS AMP aan LG OLED 55e6v.
Ik heb via Family Link de 2 accounts van mijn kinderen in beheer. Werkt allemaal prima.
Op de chromecast met google tv kan ik ook netjes de accounts toevoegen echter heb ik dan alleen maar youtube kids beschikbaar en niet de normale youtube. Ik kan nergens vinden hoe en of dat aan te passen is zodat ze de normale youtube hebben.
Uiteraard kan ik de accounts loskoppelen van Family link dan zal het wel werken, echter is dat niet wat ik wil. De leeftijd van mijn kinderen heb ik al (lang) staan op 16 jaar en op hun GSM kunnen ze wel netjes de normale youtube gebruiken.
Verder ben ik nog op zoek naar een ethernet adapter zodat ik hem goed kan gebruiken met Stadia, ik zie er hier veel van voorbij komen, maar wat is een goede die werkt?
Iemand een idee?
Echt jammer dat de stadia controller geen bluetooth ondersteunt
Zie trouwens ook dit artikel:
nieuws: Android TV 11 heeft ondersteuning voor meer controllers en auto low l...
Ongetwijfeld zal de Chromecast met Google TV als eerste de update naar TV11 gaan krijgen. Wanneer is niets over bekend, ik zit al maanden te hopen dat die er ineens zomaar is. Afgelopen 8 september is de eerste developer beta van TV12 al beschikbaar gekomen dus het duurt wat mij betreft eigenlijk al te lang. Maar dat is helaas gebruikelijk bij Android / Google TV.
[ Voor 151% gewijzigd door robertwebbe op 20-10-2021 10:47 ]
Deze werkt hier al geruime tijd prima, maar is al een tijdje niet verkrijgbaar:dr_ivago schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:17:
deze vraag is waarschijnlijk reeds gesteld in deze 80p thread, waarvoor excuses, maar kan iemand mij een werkend usb-c-hubje adviseren? Had hier een HP traveldock liggen maar deze werkt niet, enkel de stroom werd doorgegeven, ook al had ik er een Samsung 25W lader aangehangen. Bedoeling is om een toetsenbordje en wat extra storage aan te hangen. RJ45 of HDMI hoeven niet noodzakelijk. Alvast bedankt voor de feedback !
https://www.amazon.nl/gp/product/B07RLNXWNB/
Zo te zien is dit dezelfde:
https://www.bol.com/nl/nl...a-konic/9200000121368531/
Maar wellicht zijn er goedkopere alternatieven in omloop.
LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro
Echt ongelooflijk dit.rindertb schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:26:
[...]
Hij doet het prima, maar dan tussen - voor zover ik heb getest 9:18-16:11 en 23:06-02:22 - ik zet de tijd van de GCTV hierom 8 uren eerder.

De thuissituatie:
Thuis heb ik mijn Chromecast genaamd Rinus cast gekoppeld aan mijn tv en een mini mest.
Nu waren we vanavond de verjaardag van mijn schoonmoeder aan het vieren bij hen thuis aan de andere kant van de stad.
Nu hebben zij een Sonos bar met Chromecast en waren we daarmee liedjes aan afspelen. Totdat ik een nummer opzetten en opeens als reactie kreeg: dit nummer wordt afgespeeld op de Rinus cast. Ik gelijk op de home app kijken en inderdaad was hij thuis aan het afspelen. Net thuis aangekomen stond inderdaad de tv aan.
Nu is de vraag: hoe kan dit, iemand een idee? 😅
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen