Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:38
Als er meerdere devices zijn waar je naar kan casten dan hoor je een keuze te krijgen.
Zijn die er niet dan default dat naar je preset oftewel je huis.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:56
Raymond P schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 00:45:
Als er meerdere devices zijn waar je naar kan casten dan hoor je een keuze te krijgen.
Zijn die er niet dan default dat naar je preset oftewel je huis.
Dat is geen antwoord op zijn vraag. Hij vraagt zich af hoe hij naar zijn woning kan casten terwijl hij aan de andere kant van de stad is en dus niet op het wifi netwerk van die chromecast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:38
Hij vraagt zich af hoe het gebeurt en hoe hij ervan af komt.

En het is zeker wel een antwoord op die vragen als je de voorzichtige aanname mag maken dat @rinusnl Assistant heeft gebruikt.
Je entry point bepaalt of er uberhaubt "Home" meegenomen wordt.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:26
@rinusnl
- Heb je in jouw Google Home app ook het huis van je schoonmoeder toegevoegd?
- Zo ja, heb je in de Google Home app jezelf als gebruiker toegevoegd in het huis van je schoonmoeder?
- Zo ja, heb je in de Google Home app bij een Google speaker bij jou thuis bij Audio > Standaard Muziekspeler > je eigen televisie geselecteerd?

Google Assistant herkent je als gebruiker (vraag maar ‘wie ben ik?’) en gebruikt dan jouw instellingen. Ik heb zelf een Vlaamstalige dame als stem ingesteld als stem en mijn partner heeft een Nederlandstalige man. En ik kan ook muziek afspelen in andere huizen, lampen uit en aan doen, etc.

[ Voor 66% gewijzigd door robertwebbe op 24-10-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MaartenBW schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:13:
[...]

Echt ongelooflijk dit. 8)7 Zit al tijden te tobben met de NPO app. Workaround was casten vanaf telefoon, maar dat heeft ook af en toe kuren. Tijd aanpassen werkt idd. Ik krijg alleen problemen met de WiFi als ik de tijd aanpas. Chromecast is wel verbonden, maar 'geen internet toegang'. De WiFi problemen waren weer opgelost toen ik de tijd weer op 'netwerktijd' zette.
Ik stream NPO naar een 'normale' Chromecast, dat werkt hier de helft van de tijd ook niet. Ik begin bijna te geloven dat het probleem bij de NPO ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
zacht schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:09:
[...]

Ik stream NPO naar een 'normale' Chromecast, dat werkt hier de helft van de tijd ook niet. Ik begin bijna te geloven dat het probleem bij de NPO ligt.
Dit ligt ook bij de NPO. Die hebben hun app niet op orde. Dat weten ze ook. Ze zeggen ook dat ze er mee bezig zijn. Dit duurt alleen inmiddels al een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
robertwebbe schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:59:
@rinusnl
- Heb je in jouw Google Home app ook het huis van je schoonmoeder toegevoegd?
- Zo ja, heb je in de Google Home app jezelf als gebruiker toegevoegd in het huis van je schoonmoeder?
- Zo ja, heb je in de Google Home app bij een Google speaker bij jou thuis bij Audio > Standaard Muziekspeler > je eigen televisie geselecteerd?

Google Assistant herkent je als gebruiker (vraag maar ‘wie ben ik?’) en gebruikt dan jouw instellingen. Ik heb zelf een Vlaamstalige dame als stem ingesteld als stem en mijn partner heeft een Nederlandstalige man. En ik kan ook muziek afspelen in andere huizen, lampen uit en aan doen, etc.
Bedankt allen voor het meedenken!
Nee, ik heb niks ingesteld, dat is het rare van het verhaal. Wel was ik ingelogd op de wifi van mijn schoonouders, Maar dat moet toch niet uit maken?
Die Sonos bar is niet gelinkt aan mijn thuis situatie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fresh2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 18:53

fresh2000

music freak

Ik heb de CCwGTV geïnstalleerd op een oude Samsung TV van 2011. Ik kom echter een probleem tegen. Zodra ik de KPN iTV app probeer te installeren via de Google app store van de CCwGTV krijg ik 'Dit item in niet beschikbaar in je land'. Ook heb ik het al geprobeerd op mijn Macbook via https://play.google.com/store en als ik dan de Chromecast wil selecteren, is deze lichtgrijs met de mededeling 'This item is not compatible with your device'

Enig idee hoe ik de iTV app als nog kan installeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ja-s33zChNos6OcqPbaTSdRggOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3TyDr1i9E9nwqBa3PW1zfQV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door fresh2000 op 27-10-2021 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:57
fresh2000 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:07:
Ik heb de CCwGTV geïnstalleerd op een oude Samsung TV van 2011. Ik kom echter een probleem tegen. Zodra ik de KPN iTV app probeer te installeren via de Google app store van de CCwGTV krijg ik 'Dit item in niet beschikbaar in je land'. Ook heb ik het al geprobeerd op mijn Macbook via https://play.google.com/store en als ik dan de Chromecast wil selecteren, is deze lichtgrijs met de mededeling 'This item is not compatible with your device'

[Afbeelding]
Ik zie hier dat je het probeert via je Browser te doen? Waarom installeer je hem niet rechtstreeks uit de playstore in je Google chromecast/TV? Lukt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fresh2000

fresh2000

music freak

dutchnltweaker schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:17:
[...]

Ik zie hier dat je het probeert via je Browser te doen? Waarom installeer je hem niet rechtstreeks uit de playstore in je Google chromecast/TV? Lukt het dan wel?
Dat heb ik als eerste gedaan en dan krijg ik de melding ''Dit item is niet beschikbaar in je land'. (staat ook in mijn post).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-06 16:20
fresh2000 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:07:

[Afbeelding]
Lukt het misschien via deze link: https://play.google.com/s...s?id=com.kpn.kpnandroidtv ? Aan het plaatje te zien is de app die jij ziet namelijk een andere dan de app voor Android TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fresh2000

fresh2000

music freak

JdJtA schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:22:
[...]

Lukt het misschien via deze link: https://play.google.com/s...s?id=com.kpn.kpnandroidtv ? Aan het plaatje te zien is de app die jij ziet namelijk een andere dan de app voor Android TV...
Nee, helaas is de optie voor installatie via jouw link wederom weg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNygJ5H2CQOzGbmqel3tsyPWgCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLrwn1fCRpLwEia7mDWXHbSw.jpg?f=fotoalbum_large
Ook handmatig invoeren in de Chromecast geeft weer 'item is niet beschikbaar in je land'.

Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met dat de ChromeCast met Google TV een geïmporteerd exemplaar is? Ik kreeg namelijk een Spaanse tekst bij het opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fresh2000 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

Nee, helaas is de optie voor installatie via jouw link wederom weg:
[Afbeelding]
Ook handmatig invoeren in de Chromecast geeft weer 'item is niet beschikbaar in je land'.

Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met dat de ChromeCast met Google TV een geïmporteerd exemplaar is? Ik kreeg namelijk een Spaanse tekst bij het opstarten.
V.w.b. dat laatste, nee, want ze zijn allemaal geïmporteerd hier in Nederland en ik zie de optie voor installatie op de CCGTV wel via de Android TV app link die wordt gedeeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fresh2000

fresh2000

music freak

Het is inmiddels gelukt via side loading dmv File Commander, Google Drive en een rechtstreekse link naar de .apk.

Bedankt iedereen voor het mee denken! :)

Ik vanavond eens uitgebreid testen of dit voor mij een goed alternatief is voor het TV abbo wat ik van plan ben er uit te willen gaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
fresh2000 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:21:
Het is inmiddels gelukt via side loading dmv File Commander, Google Drive en een rechtstreekse link naar de .apk.

Bedankt iedereen voor het mee denken! :)

Ik vanavond eens uitgebreid testen of dit voor mij een goed alternatief is voor het TV abbo wat ik van plan ben er uit te willen gaan gooien.
Wat heb je aan KPN interactieve tv zonder tv abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fresh2000

fresh2000

music freak

Mesmer_ schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:30:
[...]

Wat heb je aan KPN interactieve tv zonder tv abonnement?
In principe weinig, tenzij je iemands toegangscode kan lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-06 11:08
Hij is hier ondertussen ook binnen. Gebruik hem nu voornamelijk voor Ziggo. Kodi staat wel geinstalleerd maar moet ik nog ff naar kijken.

Heb niet het idee dat deze Chromecast alles slikt zoals de Shield dat doet eigenlijk. Iemand een idee eigenlijk? Hoef ik evt niet op zoek naar hub :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtomtomT
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-06 19:32
Ik heb een Chromecast met Google TV over mogen nemen waarvan de afstandsbediening kapot is (waterschade), met het idee om mijn telefoon of een andere bluetooth afstandsbediening te gebruiken. Zonder goed na te denken heb ik de Chromecast naar fabrieksinstellingen teruggezet waarna blijkt dat je het installatieproces alleen kan doorlopen nadat je een originele afstandsbediening verbonden hebt. Ik kan dus niet met het netwerk verbinden en het lukt me niet een ander bluetooth apparaat te verbinden.

Volgens mij verkoopt Google vervangende afstandsbedieningen maar dit is in Nederland niet het geval. Weet iemand of ze in Nederland te vinden zijn? Het is mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGizMo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:04:
Hij is hier ondertussen ook binnen. Gebruik hem nu voornamelijk voor Ziggo. Kodi staat wel geinstalleerd maar moet ik nog ff naar kijken.

Heb niet het idee dat deze Chromecast alles slikt zoals de Shield dat doet eigenlijk. Iemand een idee eigenlijk? Hoef ik evt niet op zoek naar hub :p
Misschien even aangeven wat ie niet slikt in de vergelijking met die Shield?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TtomtomT schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:44:
Ik heb een Chromecast met Google TV over mogen nemen waarvan de afstandsbediening kapot is (waterschade), met het idee om mijn telefoon of een andere bluetooth afstandsbediening te gebruiken. Zonder goed na te denken heb ik de Chromecast naar fabrieksinstellingen teruggezet waarna blijkt dat je het installatieproces alleen kan doorlopen nadat je een originele afstandsbediening verbonden hebt. Ik kan dus niet met het netwerk verbinden en het lukt me niet een ander bluetooth apparaat te verbinden.

Volgens mij verkoopt Google vervangende afstandsbedieningen maar dit is in Nederland niet het geval. Weet iemand of ze in Nederland te vinden zijn? Het is mij nog niet gelukt.
Misschien niet direct een volledig werkende oplossing als afstandsbediening maar mogelijk wel voldoende om het e.e.a. aan de praat te kunnen krijgen zoals je dit nu van plan was; hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Edit: ik zie dat ie niet direct leverbaar is nu, dat is dan niet werkelijk een oplossing op dit moment, excuus. Het geval kostte mij nog geen €10,-

Edit2: dit lijkt exact dezelfde, als 2 druppels water, zelfs nog €1,- voordeliger zie ik. Wordt door Amazon zelf verzonden, dus zorgeloos bestellen; https://www.amazon.nl//dp/B08JZ5YMWK

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 28-10-2021 13:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
hardware-lover schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:42:
[...]

Misschien even aangeven wat ie niet slikt in de vergelijking met die Shield?
Scherp. Maar we weten vrijwel allemaal dat de Shield juist alles slikt. Ik kan dus ook niet vergelijken aangezien geen USB-C hub heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGizMo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:10:
[...]
Scherp. Maar we weten vrijwel allemaal dat de Shield juist alles slikt. Ik kan dus ook niet vergelijken aangezien geen USB-C hub heb :)
Ik weet niet op welk type Shield je nu doelt, maar laten we van de meest gespierde uitgaan, dan is de CCGTV in geen enkel geval een serieuze tegenstander (behoudens zijn aanschafprijs) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
hardware-lover schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:17:
[...]

Ik weet niet op welk type Shield je nu doelt, maar laten we van de meest gespierde uitgaan, dan is de CCGTV in geen enkel geval een serieuze tegenstander (behoudens zijn aanschafprijs) ;)
Kijk! Dan heb ik dus al een idee :) Kan toch zijn dat ik eigenwijs ga doen en alsnog een USB-C hub koop en toch ga proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGizMo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:19:
[...]
Kijk! Dan heb ik dus al een idee :) Kan toch zijn dat ik eigenwijs ga doen en alsnog een USB-C hub koop en toch ga proberen :P
Zou ik ook doen (heb ik als tester vanzelfsprekend eerder ook al gedaan, er slingeren hier diverse modellen rond), maar nergens wordt gezegd dat de CCGTV niet zou kunnen volstaan voor menigeen ;) Maar als ultiem en meest compleet Android/Google TV apparaat is er op dit moment enkel die gespierde Shield. :Y

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:33
Zou het misschien mogelijk dan toch werkelijk zo zijn dat de nieuwe versie van de NPO app 24/7 werkt ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
rindertb schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:43:
Zou het misschien mogelijk dan toch werkelijk zo zijn dat de nieuwe versie van de NPO app 24/7 werkt ... :X
Dat zou mooi zijn.
Ik heb gisteren de NPO app geupdate en om 1800 uur geprobeerd. Toen werkte alles prima. Daarna nog niet weer kunnen testen. Ik ben benieuwd. Na de vorige update heeft de app het buiten de de werkzame tijd ( +- 1100-1600) ongeveer 5 minuten gedaan en daarna was het weer mis. Vanavond weer eens kijken. Het blijft toch de NPO dus mijn hoop is niet groot haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 12:18
fresh2000 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:33:
[...]

Neem dan NLZiet en internet-only

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-06 13:06
rindertb schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:43:
Ik zie dat de app is geupdated naar versie 5.59.42-hotfix. Dus dat klinkt veelbelovend. 8) Vanavond eens testen.

Ik heb best veel gespamd de laatste tijd in de google play reviews en op de NPO website, misschien is er toch iemand wakker geworden. Ik kreeg toevallig vandaag nog een antwoord terug op mijn ticket op de NPO website dat de CCmGT nog niet ondersteund wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fresh2000

fresh2000

music freak

Ik ben aan het testen met de nieuwe update van NPO op de CCwGT.
Het is mij ook gelukt om mijn NPO Plus abonnement te koppelen, zodat ik toegang heb tot alle content van NPO in 1080i. Tot nu toe lijkt het stabiel te werken, maar er is één probleem waar ik tot nu tegen aan loop:

Als ik een programma selecteer om te gaan kijken, krijg ik eerst sterreclame. Dit zou eigenlijk niet mogen gezien het NPO Plus is.

Ik vind de UI van de app wel prettig werken, aangezien er een TV tijdslijn is waar je gemakkelijk kan vinden wat je wilt bekeken, dit i.t.t. NLZiet die dit niet heeft.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fresh2000 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:50:
[knip]

Ik vind de UI van de app wel prettig werken, aangezien er een TV tijdslijn is waar je gemakkelijk kan vinden wat je wilt bekeken, dit i.t.t. NLZiet die dit niet heeft.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de "TV tijdlijn", waar en wanneer is dit te zien? Zou je dat eens wat willen verduidelijken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:42
hardware-lover schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:49:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de "TV tijdlijn", waar en wanneer is dit te zien? Zou je dat eens wat willen verduidelijken?
Ik denk dat hij de EPG (electronische programma gids) bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastForwardNL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:04:
[...]
Ik denk dat hij de EPG (electronische programma gids) bedoeld.
Die heeft de NLZiet app ook, dus dat lijkt mij dan niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fresh2000

fresh2000

music freak

hardware-lover schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:38:
[...]

Die heeft de NLZiet app ook, dus dat lijkt mij dan niet?
EPG bedoel ik inderdaad.

NLziet heeft alleen een EPG in de web versie, in de app voor GCwGT zie ik alleen categorieën, zoals livetv, aanbevolen, vooruitkijken etc. Ik vind die app daardoor ook zeer ongebruiksvriendelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
fresh2000 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:33:
[...]
EPG bedoel ik inderdaad.

NLziet heeft alleen een EPG in de web versie, in de app voor GCwGT zie ik alleen categorieën, zoals livetv, aanbevolen, vooruitkijken etc. Ik vind die app daardoor ook zeer ongebruiksvriendelijk.
Web
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFB8IPOwSnfWiDn3BohGlqsLkOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTMJV4EHcMN4pT8Ao5zMXQ84.jpg?f=fotoalbum_large
Android TV app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2ayfmhGYVC0-GYt4-HCassf_JQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBb7f5jdrh2R8TrZqg4n3olU.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is toch bij beide EPG info?

Edit: heb jij wel eens een tikje naar links gegeven in de app?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
hardware-lover schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

Web
[Afbeelding]
Android TV app
[Afbeelding]

Dat is toch bij beide EPG info?

Nu alleen nog een keer een overstap naar de horizontale EPG.... Vind deze vorm niet heel gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nuevocasa schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:06:
[...]
Nu alleen nog een keer een overstap naar de horizontale EPG.... Vind deze vorm niet heel gebruiksvriendelijk.
Dat lijkt mij ook wel overzichtelijker, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik dat niet anders gewend ben. Voor nu kom ik er met NLZiet ook wel uit, zoveel kanalen hebben ze niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fresh2000

fresh2000

music freak

hardware-lover schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

Web
[Afbeelding]
Android TV app
[Afbeelding]

WOOOW.. thanks voor deze geweldige tip! _/-\o_

Ik zat mij al een ongeluk te zoeken en dacht echt even dat het er niet in zat. ;)
Nu hoef ik de NPO app niet meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik krijg nu op het home scherm reclame van series (vanuit Disney + dat ik niet heb en amazon prime) , dit was in Nederland nog niet beschikbaar (vs wel en wat andere landen). Dit was vroeger gewoon een blank scherm met je apps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OguDKXfv72_HVjGeaVLnd6CaHw8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vivpIU8tc0p0a9PLAKSdwVys.jpg?f=user_large

Misschien betekend dit een bredere acceptatie en straks officiële Nederlandse ondersteuning?

[ Voor 14% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-11-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
dutchnltweaker schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:23:
Ik krijg nu op het home scherm reclame van series (vanuit Disney + dat ik niet heb en amazon prime) , dit was in Nederland nog niet beschikbaar (vs wel en wat andere landen). Dit was vroeger gewoon een blank scherm met je apps.

[Afbeelding]
Viel me net ook op. Voor ik bij Prime of andere apps ben ben moet ik nu eerst 2x naar beneden klikken, Ik hou niet van overbodig klikken haha. De Netflix en de Youtube knop op de afstandsbediening ben ik wel ineens aan het gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MaartenBW schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

Ik zie dat de app is geupdated naar versie 5.59.42-hotfix. Dus dat klinkt veelbelovend. 8) Vanavond eens testen.

Ik heb best veel gespamd de laatste tijd in de google play reviews en op de NPO website, misschien is er toch iemand wakker geworden. Ik kreeg toevallig vandaag nog een antwoord terug op mijn ticket op de NPO website dat de CCmGT nog niet ondersteund wordt..
Met versie 5.59.42-hotfix lijkt de NPO-app inderdaad weer naar behoren te werken! Ook buiten de uren van 11:00 tot 16:00 uur. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online

[Afbeelding]

Misschien betekend dit een bredere acceptatie en straks officiële Nederlandse ondersteuning?
Hier ook inderdaad sinds vandaag. Via je account-pagina rechtsbovenin en vervolgens 'Manage accounts' en daarna 'Your services' kun je selecteren voor welke diensten je aanbevelingen wilt zien. Bij mij zijn Prime Video, Apple TV, Disney+ en Netflix daar nu de mogelijke opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
TexMex schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:49:
[...]

Hier ook inderdaad sinds vandaag. Via je account-pagina rechtsbovenin en vervolgens 'Manage accounts' en daarna 'Your services' kun je selecteren voor welke diensten je aanbevelingen wilt zien. Bij mij zijn Prime Video, Apple TV, Disney+ en Netflix daar nu de mogelijke opties.
Heeft dit wel met elkaar te maken? Ik krijg op mijn home scherm aanbevelingen voor Disney+ terwijl Disney+ bij mijn Services uitstaat.

Netflix staat aan maar daar krijg ik geen aanbevelingen voor op mijn home scherm. Alleen voor Prime en Disney+

[ Voor 9% gewijzigd door Mesmer_ op 01-11-2021 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ik kreeg eerst alleen aanbevelingen van Disney+ en geen andere. Daarna heb ik wat andere opties aangezet, en toen kreeg ik daar ook aanbevelingen van. Maar van Disney+ lijk je sowieso aanbevelingen te krijgen, ook als die niet geselecteerd is. Misschien hebben zij een extra pak geld naar Google gestuurd. ;)

En voor wat betreft Netflix, volgens mij schermen zij hun apps altijd zo af dat Google en Amazon geen inzicht krijgen in de kijkgeschiedenis. Tot nu toe lijkt bovenstaande instelling bij mij dus alleen effect te hebben op Prime Video en Apple TV. Maar het zal vast uitgebreider worden als de Chromecast met Google TV officieel naar Nederland komt. Of je daar echt vrolijk van moet worden, is natuurlijk weer een ander verhaal.

[ Voor 41% gewijzigd door TexMex op 01-11-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 16:10
Ik heb sinds vandaag ook last van disney+... zelfs niets gewijzgd. Draai APP mode zodat alle aanbevelingen web zijn, ze handmatig ook nog uitgezet maar heeft geen effect op Disney+. Met settings zitten spelen, maar helaas...

Iemand hier een oplossing voor?

[edit]
Dit is het dus: nieuws: Google TV krijgt automatisch afspelende fullscreen reclame met audio

Op Reddit hebben ze het over een alternatieve launcher gebruiken, echter is dat een app.
Ook zijn er verhalen dat de update uninstallen werkt, maar sommige zeggen dat het terug komt en het server side is..

[ Voor 45% gewijzigd door The Source op 01-11-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
... is een andere launcher geen mogelijkheid dat je die reclame niet krijgt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gram501 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:28:
... is een andere launcher geen mogelijkheid dat je die reclame niet krijgt...
Er is een simpele app (Mix-apps), die enkel alle apps laat zien die geïnstalleerd zijn, verder niets. Indien je die app automatisch zou kunnen laten starten bij aanzetten dan is alle reclame foetsie en rest er enkel een overzicht van apps.
Afbeeldingslocatie: https://play-lh.googleusercontent.com/Rrogsy2a5hCz3BWSuFJI7k99Bryll7hL6wCBZgMXrVyHalwrui-msWXneMQAffGwTVU=w720-h310

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
TexMex schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:49:
[...]

Maakt dus niet uit, Disney + uitgezet omdat ik dat niet heb. Maar krijg toch gewoon aanbevelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
De insteek is volgens mij adverteren, niet een mooier dashboard. En advertenties kun je niet uitzetten bij een Google product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
hardware-lover schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:20:
[...]

Er is een simpele app (Mix-apps), die enkel alle apps laat zien die geïnstalleerd zijn, verder niets. Indien je die app automatisch zou kunnen laten starten bij aanzetten dan is alle reclame foetsie en rest er enkel een overzicht van apps.
[Afbeelding]
Volgens mij kan dat wel door deze handleiding te volgen (wel al wat ouder dus weet niet zeker of dit nog steeds actueel is): https://www.techdoctoruk....-no-button-mapper-needed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:48:
[...]

Maakt dus niet uit, Disney + uitgezet omdat ik dat niet heb. Maar krijg toch gewoon aanbevelingen.
Klopt, dat gaf ik twee berichten later ook aan. ;) Maar irritant inderdaad dat je van Disney+ sowieso aanbevelingen krijgt, onafhankelijk van de instellingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31
hardware-lover schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:20:
[...]

Er is een simpele app (Mix-apps), die enkel alle apps laat zien die geïnstalleerd zijn, verder niets.
Kijk ook naar FLauncher (open source). Daarmee heb je ook een rijtje voor je favoriete applicaties, en/of andere categorieën.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 03-11-2021 21:24 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 22:40
Zijn er nog mensen die last hebben op CGTV met melding van Apple TV dat het netwerk niet beschikbaar is?
alle andere streaming apps werken perfect enkel Apple Tv werkt niet meer sinds enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 15:38
Ik ben ook naar 3rd party launcher gaan kijken nadat ze begonnen zijn met reclame op de eerste pagina.
De tv staat namelijk ook wel eens aan voor de kinderen en dan is het niet oké dat er reclame voor de teen-horror serie ‘i know what you did last summer’ gelijk bij het aanzetten in beeld komt. Eigenlijk gewoon schandalig…

Ik ben nu over naar de HAL launcher, daarna via adb de ‘launcherx’ en ‘tungsten’ uitgezet en ik ben er vanaf.

Zonde, want ergens lijkt me de voorgestelde totaal oplossing van Google tv met het For You deel gewoon cool, maarja dat gaat blijkbaar niet zonder reclame voor diensten die je niet hebt en niet wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 19:49

woutur

Klauwtjes uit!

aaronito schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:39:
Zijn er nog mensen die last hebben op CGTV met melding van Apple TV dat het netwerk niet beschikbaar is?
alle andere streaming apps werken perfect enkel Apple Tv werkt niet meer sinds enkele dagen.
Ik heb daar bij het aanzetten van mijn CGTV last van: als ik dan meteen de NBA app start, geeft ie aan dat er geen internet is. Wacht ik eerst even een seconde of 10 dan gebeurt dat niet bij die specifieke app.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Van mijn chromecast (2018) is de hdmi kabel kapot. Hij doet het alleen maar als hij precies goed ligt/hangt. Nu is het niet zo moeilijk om die te vervangen. Maar ik kan nergens een vervangende vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuAuKBsNBTFFkeTeXD-md_tVd2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGj40DHlmQzLyarDLdgQ4k2A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door harmz op 08-11-2021 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Volgens mij biedt Googl geen vervangende onderdelen aan voor reparatie.
Dus dan zal je zelf moet assembleren.
Met een ribbon cable zoals: https://www.dennisdeal.co...i-hdtv-fpv-goggles-system
en een plug:
https://www.dennisdeal.co...der-camera-gimbal_1647962

En het andere uiteinde voor de printplaat kan je vast hergebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 15:56
Palomar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:33:
[...]

Klinkt goed. Ik heb ook wel eens gekeken naar iets anders dan Ziggo voor tv, maar uiteindelijk is je internetabo toch het duurst en scheelt dat tv-gedeelte een paar euro.

Ook gebruik ik een Sonos Beam en het schijnt dat de Chromecast hiervoor geen geschikt 5.1 signaal kan produceren. Dat maakt dat ik Netflix e.d. dan toch weer los van de Chromecast moet gebruiken. Het is dus helaas nog niet helemaal ideaal ;) Maar voor mijn geval in de slaapkamer dus wel :)
Ik kom je opmerking tegen maar ik zit met hetzelfde.
Is het jou, of iemand anders gelukt, een fatsoenlijk 5.1 signaal te krijgen uit de Chromecast en een Sonos Beam? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar...

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 22:40
woutur schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:44:
[...]

Ik heb daar bij het aanzetten van mijn CGTV last van: als ik dan meteen de NBA app start, geeft ie aan dat er geen internet is. Wacht ik eerst even een seconde of 10 dan gebeurt dat niet bij die specifieke app.
ik heb apple tv terug in werking gekregen door de TV app op LG te volledig te verwijderen en alsook op CGTV beiden herstart en plots werkte apple tv terug.
kan dit door 2 apparaten waar de app geïnstalleerd zijn, hetzelfde zijn en dat dit hierdoor niet werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Iemand een idee of je die screensaverfoto's op Chromecast TV uit kunt zetten?
Dacht energiebeheer al uit te hebben staan, maar elke keer als ik de TV aanzet staat de chromecast op zo'n foto. Irritant, want kost extra tijd voordat je je homescreen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
matthijst schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:52:
Iemand een idee of je die screensaverfoto's op Chromecast TV uit kunt zetten?
Dacht energiebeheer al uit te hebben staan, maar elke keer als ik de TV aanzet staat de chromecast op zo'n foto. Irritant, want kost extra tijd voordat je je homescreen hebt.
Dat lijkt er dan op dat de chromecast niet uit gaat als je de tv uitzet…
Bij mij gaat hij namelijk gewoon gelijk naar het begin scherm.
Opstarttijd heb ik nog niet gemerkt, m’n tv is blijkbaar langzamer dan de chromecast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:28
voor degene die een Chromecast met Google TV hebben zou ik graag een vraag willen stellen. Zou deze Chromecast een goede keuze zijn voor simpele video apps zoals Netflix, Videoland, Disney+, Plex en Ziggo Go voor op vakantieparken?

Ik vraag het specifiek vanwege vakantieparken, zoals Centerparcs en Landal, omdat je daar op een andere manier moet inloggen op Wi-Fi dan zoals je thuis gewend bent.

Voor degene die niet weten wat ik bedoel, om op vakantieparken te kunnen inloggen op het Wi-Fi netwerk, moet je het netwerk selecteren in de lijst van netwerken, waar je daarna moet inloggen op het netwerk via de browser. Deze manier van inloggen werkt helaas niet op normale Chromecasts, omdat de Chromecast zelf geen browser kan openen, aangezien het alleen een mirror apparaat is.

Ja, ik weet dat er manieren zijn om dit op te lossen, maar ik zoek naar een simpele plug'n play oplossing, aangezien de andere met wie ik op vakantie ga het ook nog mee om moeten kunnen gaan.

Dus ik vroeg mij af of de nieuwe Chromecast met Google TV dit wel zou kunnen, aangezien deze Chromecast in staat zou moeten zijn om zelf apps te kunnen gebruiken... toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:56
@Yusunoha Ja dat kan, dat doe ik ook zo met mijn mibox 3 met androidtv. Je moet wel even een browser installeren om door die keuze pagina te raken.

Als ik dat vergeten ben doe ik dat met een hotspot op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
jongetje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:20:
@Yusunoha Ja dat kan, dat doe ik ook zo met mijn mibox 3 met androidtv. Je moet wel even een browser installeren om door die keuze pagina te raken.

Dankje, dat wou ik graag weten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-06 18:35
jongetje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:20:

Ik kreeg dit deze zomer niet voor elkaar. Alleen hotspot met telefoon lukte. Ik heb dit opgelost met een TP-Link AC750 Mini Pocket router. Dit werkte wel en is een simpele goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 19:49

woutur

Klauwtjes uit!

Yusunoha schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:55:
voor degene die een Chromecast met Google TV hebben zou ik graag een vraag willen stellen. Zou deze Chromecast een goede keuze zijn voor simpele video apps zoals Netflix, Videoland, Disney+, Plex en Ziggo Go voor op vakantieparken?

Ik vraag het specifiek vanwege vakantieparken, zoals Centerparcs en Landal, omdat je daar op een andere manier moet inloggen op Wi-Fi dan zoals je thuis gewend bent.

Voor degene die niet weten wat ik bedoel, om op vakantieparken te kunnen inloggen op het Wi-Fi netwerk, moet je het netwerk selecteren in de lijst van netwerken, waar je daarna moet inloggen op het netwerk via de browser. Deze manier van inloggen werkt helaas niet op normale Chromecasts, omdat de Chromecast zelf geen browser kan openen, aangezien het alleen een mirror apparaat is.

Ja, ik weet dat er manieren zijn om dit op te lossen, maar ik zoek naar een simpele plug'n play oplossing, aangezien de andere met wie ik op vakantie ga het ook nog mee om moeten kunnen gaan.

Dus ik vroeg mij af of de nieuwe Chromecast met Google TV dit wel zou kunnen, aangezien deze Chromecast in staat zou moeten zijn om zelf apps te kunnen gebruiken... toch?
toon volledige bericht
Ik kom vaak in de knoei. De Chromecast moet op hetzelfde netwerk als de bedienende partij (laptop, telefoon, tablet). Dus had ik nog een RavHub (wifiroutertje) liggen waarmee ik een eigen netwerkje kan opzetten. Echter hebben veel vakantieparken een login of access pagina waar je eerst doorheen moet voordat je toegang krijgt en dat support mijn routertje niet. Dan kan je weer aan macspoofing gaan doen, maar dat kreeg ik niet voor elkaar bij mijn routertje. Veel access pagina's checken volgens mij op basis van een mac-adres of je toegang kan krijgen of dat die toegang al verleend is. Ik kreeg het daar maar niet voor elkaar.

Edit: ik had natuurlijk ook het Mac adres van mijn telefoon kunnen spoofen en kijken of de router daarna access zou hebben..

[ Voor 3% gewijzigd door woutur op 10-11-2021 19:03 . Reden: Ideetje ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
Krode schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:08:
[...]

Ik kreeg dit deze zomer niet voor elkaar. Alleen hotspot met telefoon lukte. Ik heb dit opgelost met een TP-Link AC750 Mini Pocket router. Dit werkte wel en is een simpele goedkope oplossing.
Er blijken plekken te zijn waar portable routers geblokkeerd worden op dit soort openbare wi-fi netwerken, vermoedelijk vanwege veiligheidsmaatregelen. Nu zal dit op de meeste plekken niet zo zijn, maar de mogelijkheid is er wel dat ze geblokkeerd kunnen worden.

Maar het moet vooral een plug'n play oplossing zijn. Ik zal zelf wel met een portable router overweg kunnen, maar de andere met wie ik op vakantie ga zullen dat niet lukken, dus moet ik daar rekening mee houden.
woutur schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:56:
[...]

Ik kom vaak in de knoei. De Chromecast moet op hetzelfde netwerk als de bedienende partij (laptop, telefoon, tablet). Dus had ik nog een RavHub (wifiroutertje) liggen waarmee ik een eigen netwerkje kan opzetten. Echter hebben veel vakantieparken een login of access pagina waar je eerst doorheen moet voordat je toegang krijgt en dat support mijn routertje niet. Dan kan je weer aan macspoofing gaan doen, maar dat kreeg ik niet voor elkaar bij mijn routertje. Veel access pagina's checken volgens mij op basis van een mac-adres of je toegang kan krijgen of dat die toegang al verleend is. Ik kreeg het daar maar niet voor elkaar.

Edit: ik had natuurlijk ook het Mac adres van mijn telefoon kunnen spoofen en kijken of de router daarna access zou hebben..
En dat is ook een reden waarom ik het onder andere simpel wil houden. Het zou mij wel lukken om dit voor elkaar te krijgen, als ik er genoeg tijd voor krijg, maar ik zou graag mijn tijd op vakantie op een andere manier willen doorbrengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Yusunoha schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:29:
[...]
Er blijken plekken te zijn waar portable routers geblokkeerd worden op dit soort openbare wi-fi netwerken, vermoedelijk vanwege veiligheidsmaatregelen. Nu zal dit op de meeste plekken niet zo zijn, maar de mogelijkheid is er wel dat ze geblokkeerd kunnen worden.
[...]
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb je een voorbeeld?

• Yusunoha
robertwebbe schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:40:
[...]

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb je een voorbeeld?
Ik was onder andere dit bericht tegen gekomen.

Nogmaals, het zal geen probleem zijn wat overal gebeurt, maar de mogelijkheid is er dus wel dat ze een portable router kunnen blokkeren.

• TtomtomT
  • Laatst online: 28-06 19:32
hardware-lover schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

Misschien niet direct een volledig werkende oplossing als afstandsbediening maar mogelijk wel voldoende om het e.e.a. aan de praat te kunnen krijgen zoals je dit nu van plan was; hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Edit: ik zie dat ie niet direct leverbaar is nu, dat is dan niet werkelijk een oplossing op dit moment, excuus. Het geval kostte mij nog geen €10,-

Edit2: dit lijkt exact dezelfde, als 2 druppels water, zelfs nog €1,- voordeliger zie ik. Wordt door Amazon zelf verzonden, dus zorgeloos bestellen; https://www.amazon.nl//dp/B08JZ5YMWK
Ik zie nu pas dat je je reactie nog een tweede keer aangepast hebt, bedankt! Helaas is ie pas vanaf 31 december leverbaar. Ik heb thuis verder nog wel een Mi Box S, maar deze remote krijg ik niet gekoppeld met de Chromecast helaas. Nog tips hiervoor? Heb online al wel langs zien komen dat dit bij meerdere mensen niet lukt.

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 14:49
Ora et Labora schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:41:
[...]

Ja dat is nog steeds zo als je de App gebruikt in de Chromecast. Die werkt alleen op internet van Ziggo. Het werkt wel als je de app op je telefoon/tablet installeerd en vanaf daar streamt naar de Chromecast.

Ik heb het wel op een andere manier werkend via Kodi op de Chromecast en de DutchIPTV addon en daarin de Ziggo-app met inloggegevens, dan werkt het wel maar zitten er wat beperkingen met opnemen en dergelijken.
ik heb deze proberen te installeren maar die kan je niet vinden via de addon browser in Kodi zelf, of kijk ik er naast? Als ik google vind ik een Github repo die ik moet installeren, is dat de goede manier?

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 15:56
Svennie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:20:
[...]

ik heb deze proberen te installeren maar die kan je niet vinden via de addon browser in Kodi zelf, of kijk ik er naast? Als ik google vind ik een Github repo die ik moet installeren, is dat de goede manier?
Klopt, je moet eerst een fle location toevoegen, dan via addon zip install en naar die locatie toe gaan, dan de repository installeren.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Sinds vandaag herkend mijn chromecast mijn extended storage niet meer, met alle gevolgen van dien.
Heb alles gereset, zonder resultaat.
USB c hub getest met een ander apparaat, lijkt vlot te werken.

Iemand tips???

• matthijst
Iemand een idee of er inmiddels een app is waar je al je tv series van streamingdiensten in kan zien? Moe van switchen tussen videoland, Prime, disney, netflix.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:18
matthijst schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:05:
Iemand een idee of er inmiddels een app is waar je al je tv series van streamingdiensten in kan zien? Moe van switchen tussen videoland, Prime, disney, netflix.
Justwatch doet volgens mij precies wat je zoekt.

Mijn profiel op Discogs

• matthijst
Thanks dat ziet er idd goed uit!

• robertwebbe
Ik dacht handig die Justwatch app, doe ik ook e even. Helaas, te weinig geheugen. Dat is toch wel een minpunt aan de nieuwe Chromecast. Ik hoop dat ze snel met versies gaan komen met meer geheugen. Binnenkort maar eens aan de slag met extern geheugen maar vind het gedoe.
robertwebbe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:13:
Ik dacht handig die Justwatch app, doe ik ook e even. Helaas, te weinig geheugen. Dat is toch wel een minpunt aan de nieuwe Chromecast. Ik hoop dat ze snel met versies gaan komen met meer geheugen. Binnenkort maar eens aan de slag met extern geheugen maar vind het gedoe.
Het zal al krapaan zijn geweest Robert? Zo heel veel ruimte heeft de app namelijk niet nodig.

Enig idee waar nu de grootste hap van het beschikbare geheugen naartoe gaat?

Testing, one, two ...

TtomtomT schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:29:
[...]
Ik zie nu pas dat je je reactie nog een tweede keer aangepast hebt, bedankt! Helaas is ie pas vanaf 31 december leverbaar. Ik heb thuis verder nog wel een Mi Box S, maar deze remote krijg ik niet gekoppeld met de Chromecast helaas. Nog tips hiervoor? Heb online al wel langs zien komen dat dit bij meerdere mensen niet lukt.
Nog niet geprobeerd met een Mi box remote, ik had de gelinkte versie kunnen koppelen direct na het (opnieuw) ingebruiknemen van de CCGTV (na een fabrieksreset dus).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-06 00:36

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Wat is naar jullie mening de beste browser voor de Chromecast met TV ?

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 21:04
Voor de Chromecast met GTV is eindelijk de officiële F1TV app beschikbaar geworden.
Kun je, ipv bij Ziggo in 720p, F1 kijken in 1080p en ook nog eens kiezen uit meerdere views zoals uit de cockpit etc.
Werkt goed moet ik eerlijk zeggen met uitstekende beeldkwaliteit zonder haperingen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
snah001 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:02:
Voor de Chromecast met GTV is eindelijk de officiële F1TV app beschikbaar geworden.
Kun je, ipv bij Ziggo in 720p, F1 kijken in 1080p en ook nog eens kiezen uit meerdere views zoals uit de cockpit etc.
Werkt goed moet ik eerlijk zeggen met uitstekende beeldkwaliteit zonder haperingen.
wat ik jammer vind is dat deze achterloopt op live (ten minste dat was zo toen ik keek, is al weer even geleden). Wat ik graag zou willen is Ziggo en ernaast de onboard van Max of Hamilton maar dat schiet niet op als er 2 ronden of zo tijdverschjil in zit. Maar als je enkel kijkt naar deze stream dan maakt dat natuurlijk niet uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-06 08:52
JoeCool schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:26:
Wat is naar jullie mening de beste browser voor de Chromecast met TV ?
https://github.com/truefedex/tv-bro

Ik gebruik deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Svennie schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:05:
[...]

wat ik jammer vind is dat deze achterloopt op live (ten minste dat was zo toen ik keek, is al weer even geleden). Wat ik graag zou willen is Ziggo en ernaast de onboard van Max of Hamilton maar dat schiet niet op als er 2 ronden of zo tijdverschjil in zit. Maar als je enkel kijkt naar deze stream dan maakt dat natuurlijk niet uit
Klopt, loopt c.a. 20 seconden achter op de live tv via Next of CI-card.
Mocht je toch bijvoorbeeld via de Next de hoofdrace willen zien en op een tablet bijvoorbeeld de cockpitview van Verstappen dan kun je die gelijk laten lopen door op de Next die 20 seconden tijdens de uitzending te pauzeren om ze zo synchroon te laten lopen.
Trouwens ook de live uitzending via de Next/CI heeft vertraging en komt door de volledige digitale verwerking/verzending en distributie door de bedrijven en eindleverancier (Ziggo) want die verwerking kost ook tijd door transcoding etc.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06 00:53
Inmiddels heeft T-mobile eindelijk een native Android TV app in de Play Store gegooid. Gisteren geprobeerd en werkt fantastisch. Lang gewacht maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:24
Sinds vandaag ook aanbevelingen en rijen met nieuwe series/films op m'n homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-06 08:52
Lastpost. schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:25:
Sinds vandaag ook aanbevelingen en rijen met nieuwe series/films op m'n homescreen.
Ja dat is wel vrij vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCrEaTiVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-06 20:43
De uitgebreide startpagina waarin allerlei diensten worden gekoppeld is wel wat Google voor ogen heeft. In landen waar ze het officieel verkopen was het al zo. Wij zijn eraan gewend geraakt dat het een karig uiterlijk had.

[ Voor 13% gewijzigd door NLCrEaTiVe op 16-11-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
is de CC audio nog te krijgen of is er een goed alternatief voor? Bij een vriend met een versterker zonder HDMI ingang zou dat een mooie vervanging zijn voor de analoge radio die gaat verdwijnen bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

[Afbeelding]

Er is wat bijgekomen, onder die aanbevelingen zie ik nu staan de beste keuzes voor jou. Volgens mij wordt de ondersteuning steeds een stuk groter.
Alleen het grappige is dat die beste keuzes voor jou juist niet aansluit op wat ik kijk.

Edit: https://androidworld.nl/e...-update-met-aanbevelingen nu ook een bron.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 17-11-2021 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
NLCrEaTiVe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:21:
De uitgebreide startpagina waarin allerlei diensten worden gekoppeld is wel wat Google voor ogen heeft. In landen waar ze het officieel verkopen was het al zo. Wij zijn eraan gewend geraakt dat het een karig uiterlijk had.
Inderdaad, maar dat zou dus moeten aansluiten bij de diensten die je afneemt. Dat lijkt nu niet goed te gaan. Ik krijg series voorgeschoteld op Disney+ terwijl ik die niet heb en ook niet gekoppeld heb. Dat is natuurlijk iets onhandig.

(nog los van het feit dat sommige van die plaatjes niet zo kindervriendelijk zijn, wat voor ons een reden is om naar een 3rd party launcher over te stappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
En wat is een goede 3rd party launcher waar die dan ook meteen mee opstart?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
snah001 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:07:
En wat is een goede 3rd party launcher waar die dan ook meteen mee opstart?
Als je deze handleiding volgt kan je automatisch een andere launcher laten starten. Ik gebruik zelf de launcher uit de omschrijving (Wolf Launcher) en die werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ik gebruik de HAL launcher sinds kort, werkt prima. Gewoon recht toe recht aan :) .
Wel even via adb launcherx en tungsten uitschakelen. Hier zijn redelijk veel tutorials voor.

Ik vond de Wolf Launcher (een pirate versie van de betaalde ATV launcher) niet zo prettig, ik kon te gemakkelijk 'vast' komen te zitten als ik een aantal keer naar boven op het d-pad drukte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
*nevermind, de combinatie van een factory reset + firmware update van mijn Onkyo en het opnieuw instellen van de cctv remote heeft het probleem opgelost*

Mijn cctv van de slaapkamer naar de woonkamer verhuist om er achter te komen dat de combinatie cctv, LG cx, Onkyo txnr646 reciever rare dingen doet wanneer er gebruik wordt gemaakt van cec/simplink. Zonder chromecast google tv werkt alles naar behoren in de zin van alles schakelt aan en uit, schakelt netjes van source en ik kan mijn reciever aan en uit zetten met de tv remote wanneer ik de surround set wens. Ook schakelt de tv zelf de audio output van tv naar reciever en terug.

Nu mijn probleem, de chromecast laat de reciever inschakelen wanneer ik een app sluit om terug naar het dashboard te gaan. Zet ik de reciever weer uit dan gaat al mijn apparatuur uit. Dit gebeurt willekeurig ofwel 1 op de 5 app sluitingen. Voorheen had ik hier geen enkel probleem mee.
Ik ben door middel van de zoekfunctie al wel achter gekomen dat er meerdere problemen zijn met recievers, maar ben geen oplossing tegen gekomen.

Is er bij iemand een workaround bekend? Of heb je een oplossing dan hoor ik het graag.

[ Voor 13% gewijzigd door tovenaar1988 op 17-11-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
JdJtA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:44:
[...]

Als je deze handleiding volgt kan je automatisch een andere launcher laten starten. Ik gebruik zelf de launcher uit de omschrijving (Wolf Launcher) en die werkt goed.
Thx voor de tip en heb het geheel zo draaien als in de YT film.
Werkt tot nog toe prima.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Probleem: (cctv 2020)
Als ik in disney+ eender wat afspeel met een hoofdtelefoon via bluetooth gekoppeld, dan krijg ik geen geluid, switch ik naar netflix/prime/plex werkt de hoofdtelefoon wel...

Doe ik ergens iets verkeerd (en evt wat?) of kunnen andere mensen dit probleem bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-06 09:20
fresh2000 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:33:
[...]

Nee, dan ook niet. Je kunt alleen inloggen als je op het KPN netwerk zit.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

wpeterw schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:45:
[...]

Nee, dan ook niet. Je kunt alleen inloggen als je op het KPN netwerk zit.
Beperking van GoogleTV dan/? Want op mijn telefoon en tablet kan ik gewoon bij mijn vriendin interactieve TV aanzetten. En die heeft ziggo.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyberpope schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:52:
[...]
Beperking van GoogleTV dan/? Want op mijn telefoon en tablet kan ik gewoon bij mijn vriendin interactieve TV aanzetten. En die heeft ziggo.
Als het net zo gaat als met de Ziggo app voor Android dan is daar ook het onderscheid tussen de app voor mobiel/tablet en die voor Android/Google TV. De eerste werkt via iedere internetverbinding, de laatste (officieel), alleen via een Ziggo internetverbinding.

Het betreft dus twee verschillende apps, sommigen hebben dat niet direct in de gaten.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 23 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)