Als er meerdere devices zijn waar je naar kan casten dan hoor je een keuze te krijgen.
Zijn die er niet dan default dat naar je preset oftewel je huis.
- knip -
- knip -
Dat is geen antwoord op zijn vraag. Hij vraagt zich af hoe hij naar zijn woning kan casten terwijl hij aan de andere kant van de stad is en dus niet op het wifi netwerk van die chromecast zit.Raymond P schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 00:45:
Als er meerdere devices zijn waar je naar kan casten dan hoor je een keuze te krijgen.
- knip -
[ Voor 66% gewijzigd door robertwebbe op 24-10-2021 12:11 ]
Ik stream NPO naar een 'normale' Chromecast, dat werkt hier de helft van de tijd ook niet. Ik begin bijna te geloven dat het probleem bij de NPO ligt.MaartenBW schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:13:
[...]
Echt ongelooflijk dit.Zit al tijden te tobben met de NPO app. Workaround was casten vanaf telefoon, maar dat heeft ook af en toe kuren. Tijd aanpassen werkt idd. Ik krijg alleen problemen met de WiFi als ik de tijd aanpas. Chromecast is wel verbonden, maar 'geen internet toegang'. De WiFi problemen waren weer opgelost toen ik de tijd weer op 'netwerktijd' zette.
Dit ligt ook bij de NPO. Die hebben hun app niet op orde. Dat weten ze ook. Ze zeggen ook dat ze er mee bezig zijn. Dit duurt alleen inmiddels al een jaar.zacht schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:09:
[...]
Ik stream NPO naar een 'normale' Chromecast, dat werkt hier de helft van de tijd ook niet. Ik begin bijna te geloven dat het probleem bij de NPO ligt.
Bedankt allen voor het meedenken!robertwebbe schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:59:
@rinusnl
- Heb je in jouw Google Home app ook het huis van je schoonmoeder toegevoegd?
- Zo ja, heb je in de Google Home app jezelf als gebruiker toegevoegd in het huis van je schoonmoeder?
- Zo ja, heb je in de Google Home app bij een Google speaker bij jou thuis bij Audio > Standaard Muziekspeler > je eigen televisie geselecteerd?
Google Assistant herkent je als gebruiker (vraag maar ‘wie ben ik?’) en gebruikt dan jouw instellingen. Ik heb zelf een Vlaamstalige dame als stem ingesteld als stem en mijn partner heeft een Nederlandstalige man. En ik kan ook muziek afspelen in andere huizen, lampen uit en aan doen, etc.
[ Voor 6% gewijzigd door fresh2000 op 27-10-2021 00:08 ]
Ik zie hier dat je het probeert via je Browser te doen? Waarom installeer je hem niet rechtstreeks uit de playstore in je Google chromecast/TV? Lukt het dan wel?fresh2000 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:07:
Ik heb de CCwGTV geïnstalleerd op een oude Samsung TV van 2011. Ik kom echter een probleem tegen. Zodra ik de KPN iTV app probeer te installeren via de Google app store van de CCwGTV krijg ik 'Dit item in niet beschikbaar in je land'. Ook heb ik het al geprobeerd op mijn Macbook via https://play.google.com/store en als ik dan de Chromecast wil selecteren, is deze lichtgrijs met de mededeling 'This item is not compatible with your device'
Enig idee hoe ik de iTV app als nog kan installeren?
[Afbeelding]
Dat heb ik als eerste gedaan en dan krijg ik de melding ''Dit item is niet beschikbaar in je land'. (staat ook in mijn post).dutchnltweaker schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:17:
[...]
Ik zie hier dat je het probeert via je Browser te doen? Waarom installeer je hem niet rechtstreeks uit de playstore in je Google chromecast/TV? Lukt het dan wel?
Lukt het misschien via deze link: https://play.google.com/s...s?id=com.kpn.kpnandroidtv ? Aan het plaatje te zien is de app die jij ziet namelijk een andere dan de app voor Android TV...fresh2000 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:07:
Ik heb de CCwGTV geïnstalleerd op een oude Samsung TV van 2011. Ik kom echter een probleem tegen. Zodra ik de KPN iTV app probeer te installeren via de Google app store van de CCwGTV krijg ik 'Dit item in niet beschikbaar in je land'. Ook heb ik het al geprobeerd op mijn Macbook via https://play.google.com/store en als ik dan de Chromecast wil selecteren, is deze lichtgrijs met de mededeling 'This item is not compatible with your device'
Enig idee hoe ik de iTV app als nog kan installeren?
[Afbeelding]
Nee, helaas is de optie voor installatie via jouw link wederom weg:JdJtA schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:22:
[...]
Lukt het misschien via deze link: https://play.google.com/s...s?id=com.kpn.kpnandroidtv ? Aan het plaatje te zien is de app die jij ziet namelijk een andere dan de app voor Android TV...
V.w.b. dat laatste, nee, want ze zijn allemaal geïmporteerd hier in Nederland en ik zie de optie voor installatie op de CCGTV wel via de Android TV app link die wordt gedeeld.fresh2000 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:55:
[...]
Nee, helaas is de optie voor installatie via jouw link wederom weg:
[Afbeelding]
Ook handmatig invoeren in de Chromecast geeft weer 'item is niet beschikbaar in je land'.
Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met dat de ChromeCast met Google TV een geïmporteerd exemplaar is? Ik kreeg namelijk een Spaanse tekst bij het opstarten.
Testing, one, two ...
Wat heb je aan KPN interactieve tv zonder tv abonnement?fresh2000 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:21:
Het is inmiddels gelukt via side loading dmv File Commander, Google Drive en een rechtstreekse link naar de .apk.
Bedankt iedereen voor het mee denken!![]()
Ik vanavond eens uitgebreid testen of dit voor mij een goed alternatief is voor het TV abbo wat ik van plan ben er uit te willen gaan gooien.
In principe weinig, tenzij je iemands toegangscode kan lenen.Mesmer_ schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:30:
[...]
Wat heb je aan KPN interactieve tv zonder tv abonnement?
Misschien even aangeven wat ie niet slikt in de vergelijking met die Shield?MrGizMo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:04:
Hij is hier ondertussen ook binnen. Gebruik hem nu voornamelijk voor Ziggo. Kodi staat wel geinstalleerd maar moet ik nog ff naar kijken.
Heb niet het idee dat deze Chromecast alles slikt zoals de Shield dat doet eigenlijk. Iemand een idee eigenlijk? Hoef ik evt niet op zoek naar hub
Testing, one, two ...
Misschien niet direct een volledig werkende oplossing als afstandsbediening maar mogelijk wel voldoende om het e.e.a. aan de praat te kunnen krijgen zoals je dit nu van plan was; hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"TtomtomT schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:44:
Ik heb een Chromecast met Google TV over mogen nemen waarvan de afstandsbediening kapot is (waterschade), met het idee om mijn telefoon of een andere bluetooth afstandsbediening te gebruiken. Zonder goed na te denken heb ik de Chromecast naar fabrieksinstellingen teruggezet waarna blijkt dat je het installatieproces alleen kan doorlopen nadat je een originele afstandsbediening verbonden hebt. Ik kan dus niet met het netwerk verbinden en het lukt me niet een ander bluetooth apparaat te verbinden.
Volgens mij verkoopt Google vervangende afstandsbedieningen maar dit is in Nederland niet het geval. Weet iemand of ze in Nederland te vinden zijn? Het is mij nog niet gelukt.
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 28-10-2021 13:53 ]
Testing, one, two ...
Scherp. Maar we weten vrijwel allemaal dat de Shield juist alles slikt. Ik kan dus ook niet vergelijken aangezien geen USB-C hub hebhardware-lover schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:42:
[...]
Misschien even aangeven wat ie niet slikt in de vergelijking met die Shield?
Ik weet niet op welk type Shield je nu doelt, maar laten we van de meest gespierde uitgaan, dan is de CCGTV in geen enkel geval een serieuze tegenstander (behoudens zijn aanschafprijs)MrGizMo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:10:
[...]
Scherp. Maar we weten vrijwel allemaal dat de Shield juist alles slikt. Ik kan dus ook niet vergelijken aangezien geen USB-C hub heb
Testing, one, two ...
Kijk! Dan heb ik dus al een ideehardware-lover schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:17:
[...]
Ik weet niet op welk type Shield je nu doelt, maar laten we van de meest gespierde uitgaan, dan is de CCGTV in geen enkel geval een serieuze tegenstander (behoudens zijn aanschafprijs)
Zou ik ook doen (heb ik als tester vanzelfsprekend eerder ook al gedaan, er slingeren hier diverse modellen rond), maar nergens wordt gezegd dat de CCGTV niet zou kunnen volstaan voor menigeenMrGizMo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:19:
[...]
Kijk! Dan heb ik dus al een ideeKan toch zijn dat ik eigenwijs ga doen en alsnog een USB-C hub koop en toch ga proberen
Testing, one, two ...
Dat zou mooi zijn.rindertb schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:43:
Zou het misschien mogelijk dan toch werkelijk zo zijn dat de nieuwe versie van de NPO app 24/7 werkt ...
Neem dan NLZiet en internet-onlyfresh2000 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:33:
[...]
In principe weinig, tenzij je iemands toegangscode kan lenen.
Ik zie dat de app is geupdated naar versie 5.59.42-hotfix. Dus dat klinkt veelbelovend.rindertb schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:43:
Zou het misschien mogelijk dan toch werkelijk zo zijn dat de nieuwe versie van de NPO app 24/7 werkt ...
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de "TV tijdlijn", waar en wanneer is dit te zien? Zou je dat eens wat willen verduidelijken?fresh2000 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:50:
[knip]
Ik vind de UI van de app wel prettig werken, aangezien er een TV tijdslijn is waar je gemakkelijk kan vinden wat je wilt bekeken, dit i.t.t. NLZiet die dit niet heeft.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Testing, one, two ...
Ik denk dat hij de EPG (electronische programma gids) bedoeld.hardware-lover schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:49:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de "TV tijdlijn", waar en wanneer is dit te zien? Zou je dat eens wat willen verduidelijken?
Die heeft de NLZiet app ook, dus dat lijkt mij dan niet?FastForwardNL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:04:
[...]
Ik denk dat hij de EPG (electronische programma gids) bedoeld.
Testing, one, two ...
EPG bedoel ik inderdaad.hardware-lover schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:38:
[...]
Die heeft de NLZiet app ook, dus dat lijkt mij dan niet?
Webfresh2000 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:33:
[...]
EPG bedoel ik inderdaad.
NLziet heeft alleen een EPG in de web versie, in de app voor GCwGT zie ik alleen categorieën, zoals livetv, aanbevolen, vooruitkijken etc. Ik vind die app daardoor ook zeer ongebruiksvriendelijk.
Testing, one, two ...
Nu alleen nog een keer een overstap naar de horizontale EPG.... Vind deze vorm niet heel gebruiksvriendelijk.hardware-lover schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:59:
[...]
Web
[Afbeelding]
Android TV app
[Afbeelding]
Dat is toch bij beide EPG info?
Edit: heb jij wel eens een tikje naar links gegeven in de app?
Dat lijkt mij ook wel overzichtelijker, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik dat niet anders gewend ben. Voor nu kom ik er met NLZiet ook wel uit, zoveel kanalen hebben ze niet.Nuevocasa schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:06:
[...]
Nu alleen nog een keer een overstap naar de horizontale EPG.... Vind deze vorm niet heel gebruiksvriendelijk.
Testing, one, two ...
WOOOW.. thanks voor deze geweldige tip!hardware-lover schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:59:
[...]
Web
[Afbeelding]
Android TV app
[Afbeelding]
Edit: heb jij wel eens een tikje naar links gegeven in de app?
[ Voor 14% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-11-2021 18:34 ]
Viel me net ook op. Voor ik bij Prime of andere apps ben ben moet ik nu eerst 2x naar beneden klikken, Ik hou niet van overbodig klikken haha. De Netflix en de Youtube knop op de afstandsbediening ben ik wel ineens aan het gebruiken.dutchnltweaker schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:23:
Ik krijg nu op het home scherm reclame van series (vanuit Disney + dat ik niet heb en amazon prime) , dit was in Nederland nog niet beschikbaar (vs wel en wat andere landen). Dit was vroeger gewoon een blank scherm met je apps.
[Afbeelding]
Met versie 5.59.42-hotfix lijkt de NPO-app inderdaad weer naar behoren te werken! Ook buiten de uren van 11:00 tot 16:00 uur.MaartenBW schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:10:
[...]
Ik zie dat de app is geupdated naar versie 5.59.42-hotfix. Dus dat klinkt veelbelovend.Vanavond eens testen.
Ik heb best veel gespamd de laatste tijd in de google play reviews en op de NPO website, misschien is er toch iemand wakker geworden. Ik kreeg toevallig vandaag nog een antwoord terug op mijn ticket op de NPO website dat de CCmGT nog niet ondersteund wordt..
Hier ook inderdaad sinds vandaag. Via je account-pagina rechtsbovenin en vervolgens 'Manage accounts' en daarna 'Your services' kun je selecteren voor welke diensten je aanbevelingen wilt zien. Bij mij zijn Prime Video, Apple TV, Disney+ en Netflix daar nu de mogelijke opties.dutchnltweaker schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:23:
Ik krijg nu op het home scherm reclame van series (vanuit Disney + dat ik niet heb en amazon prime) , dit was in Nederland nog niet beschikbaar (vs wel en wat andere landen). Dit was vroeger gewoon een blank scherm met je apps.
[Afbeelding]
Misschien betekend dit een bredere acceptatie en straks officiële Nederlandse ondersteuning?
Heeft dit wel met elkaar te maken? Ik krijg op mijn home scherm aanbevelingen voor Disney+ terwijl Disney+ bij mijn Services uitstaat.TexMex schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:49:
[...]
Hier ook inderdaad sinds vandaag. Via je account-pagina rechtsbovenin en vervolgens 'Manage accounts' en daarna 'Your services' kun je selecteren voor welke diensten je aanbevelingen wilt zien. Bij mij zijn Prime Video, Apple TV, Disney+ en Netflix daar nu de mogelijke opties.
[ Voor 9% gewijzigd door Mesmer_ op 01-11-2021 20:21 ]
[ Voor 41% gewijzigd door TexMex op 01-11-2021 20:26 ]
[ Voor 45% gewijzigd door The Source op 01-11-2021 22:47 ]
Er is een simpele app (Mix-apps), die enkel alle apps laat zien die geïnstalleerd zijn, verder niets. Indien je die app automatisch zou kunnen laten starten bij aanzetten dan is alle reclame foetsie en rest er enkel een overzicht van apps.gram501 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:28:
... is een andere launcher geen mogelijkheid dat je die reclame niet krijgt...
Testing, one, two ...
Maakt dus niet uit, Disney + uitgezet omdat ik dat niet heb. Maar krijg toch gewoon aanbevelingen.TexMex schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:49:
[...]
Hier ook inderdaad sinds vandaag. Via je account-pagina rechtsbovenin en vervolgens 'Manage accounts' en daarna 'Your services' kun je selecteren voor welke diensten je aanbevelingen wilt zien. Bij mij zijn Prime Video, Apple TV, Disney+ en Netflix daar nu de mogelijke opties.
Volgens mij kan dat wel door deze handleiding te volgen (wel al wat ouder dus weet niet zeker of dit nog steeds actueel is): https://www.techdoctoruk....-no-button-mapper-needed/hardware-lover schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:20:
[...]
Er is een simpele app (Mix-apps), die enkel alle apps laat zien die geïnstalleerd zijn, verder niets. Indien je die app automatisch zou kunnen laten starten bij aanzetten dan is alle reclame foetsie en rest er enkel een overzicht van apps.
[Afbeelding]
Klopt, dat gaf ik twee berichten later ook aan.dutchnltweaker schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:48:
[...]
Maakt dus niet uit, Disney + uitgezet omdat ik dat niet heb. Maar krijg toch gewoon aanbevelingen.
Kijk ook naar FLauncher (open source). Daarmee heb je ook een rijtje voor je favoriete applicaties, en/of andere categorieën.hardware-lover schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:20:
[...]
Er is een simpele app (Mix-apps), die enkel alle apps laat zien die geïnstalleerd zijn, verder niets.
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 03-11-2021 21:24 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik heb daar bij het aanzetten van mijn CGTV last van: als ik dan meteen de NBA app start, geeft ie aan dat er geen internet is. Wacht ik eerst even een seconde of 10 dan gebeurt dat niet bij die specifieke app.aaronito schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:39:
Zijn er nog mensen die last hebben op CGTV met melding van Apple TV dat het netwerk niet beschikbaar is?
alle andere streaming apps werken perfect enkel Apple Tv werkt niet meer sinds enkele dagen.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
[ Voor 48% gewijzigd door harmz op 08-11-2021 16:48 ]
Ik kom je opmerking tegen maar ik zit met hetzelfde.Palomar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:33:
[...]
Klinkt goed. Ik heb ook wel eens gekeken naar iets anders dan Ziggo voor tv, maar uiteindelijk is je internetabo toch het duurst en scheelt dat tv-gedeelte een paar euro.
Ook gebruik ik een Sonos Beam en het schijnt dat de Chromecast hiervoor geen geschikt 5.1 signaal kan produceren. Dat maakt dat ik Netflix e.d. dan toch weer los van de Chromecast moet gebruiken. Het is dus helaas nog niet helemaal ideaalMaar voor mijn geval in de slaapkamer dus wel
Who's general failure, and why is he reading my disk?
ik heb apple tv terug in werking gekregen door de TV app op LG te volledig te verwijderen en alsook op CGTV beiden herstart en plots werkte apple tv terug.woutur schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:44:
[...]
Ik heb daar bij het aanzetten van mijn CGTV last van: als ik dan meteen de NBA app start, geeft ie aan dat er geen internet is. Wacht ik eerst even een seconde of 10 dan gebeurt dat niet bij die specifieke app.
Dat lijkt er dan op dat de chromecast niet uit gaat als je de tv uitzet…matthijst schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:52:
Iemand een idee of je die screensaverfoto's op Chromecast TV uit kunt zetten?
Dacht energiebeheer al uit te hebben staan, maar elke keer als ik de TV aanzet staat de chromecast op zo'n foto. Irritant, want kost extra tijd voordat je je homescreen hebt.
Dankje, dat wou ik graag weten.jongetje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:20:
@Yusunoha Ja dat kan, dat doe ik ook zo met mijn mibox 3 met androidtv. Je moet wel even een browser installeren om door die keuze pagina te raken.
Als ik dat vergeten ben doe ik dat met een hotspot op mijn telefoon.
Ik kreeg dit deze zomer niet voor elkaar. Alleen hotspot met telefoon lukte. Ik heb dit opgelost met een TP-Link AC750 Mini Pocket router. Dit werkte wel en is een simpele goedkope oplossing.jongetje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:20:
@Yusunoha Ja dat kan, dat doe ik ook zo met mijn mibox 3 met androidtv. Je moet wel even een browser installeren om door die keuze pagina te raken.
Als ik dat vergeten ben doe ik dat met een hotspot op mijn telefoon.
Ik kom vaak in de knoei. De Chromecast moet op hetzelfde netwerk als de bedienende partij (laptop, telefoon, tablet). Dus had ik nog een RavHub (wifiroutertje) liggen waarmee ik een eigen netwerkje kan opzetten. Echter hebben veel vakantieparken een login of access pagina waar je eerst doorheen moet voordat je toegang krijgt en dat support mijn routertje niet. Dan kan je weer aan macspoofing gaan doen, maar dat kreeg ik niet voor elkaar bij mijn routertje. Veel access pagina's checken volgens mij op basis van een mac-adres of je toegang kan krijgen of dat die toegang al verleend is. Ik kreeg het daar maar niet voor elkaar.Yusunoha schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:55:toon volledige bericht
voor degene die een Chromecast met Google TV hebben zou ik graag een vraag willen stellen. Zou deze Chromecast een goede keuze zijn voor simpele video apps zoals Netflix, Videoland, Disney+, Plex en Ziggo Go voor op vakantieparken?
Ik vraag het specifiek vanwege vakantieparken, zoals Centerparcs en Landal, omdat je daar op een andere manier moet inloggen op Wi-Fi dan zoals je thuis gewend bent.
Voor degene die niet weten wat ik bedoel, om op vakantieparken te kunnen inloggen op het Wi-Fi netwerk, moet je het netwerk selecteren in de lijst van netwerken, waar je daarna moet inloggen op het netwerk via de browser. Deze manier van inloggen werkt helaas niet op normale Chromecasts, omdat de Chromecast zelf geen browser kan openen, aangezien het alleen een mirror apparaat is.
Ja, ik weet dat er manieren zijn om dit op te lossen, maar ik zoek naar een simpele plug'n play oplossing, aangezien de andere met wie ik op vakantie ga het ook nog mee om moeten kunnen gaan.
Dus ik vroeg mij af of de nieuwe Chromecast met Google TV dit wel zou kunnen, aangezien deze Chromecast in staat zou moeten zijn om zelf apps te kunnen gebruiken... toch?
[ Voor 3% gewijzigd door woutur op 10-11-2021 19:03 . Reden: Ideetje ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Er blijken plekken te zijn waar portable routers geblokkeerd worden op dit soort openbare wi-fi netwerken, vermoedelijk vanwege veiligheidsmaatregelen. Nu zal dit op de meeste plekken niet zo zijn, maar de mogelijkheid is er wel dat ze geblokkeerd kunnen worden.Krode schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:08:
[...]
Ik kreeg dit deze zomer niet voor elkaar. Alleen hotspot met telefoon lukte. Ik heb dit opgelost met een TP-Link AC750 Mini Pocket router. Dit werkte wel en is een simpele goedkope oplossing.
En dat is ook een reden waarom ik het onder andere simpel wil houden. Het zou mij wel lukken om dit voor elkaar te krijgen, als ik er genoeg tijd voor krijg, maar ik zou graag mijn tijd op vakantie op een andere manier willen doorbrengen.woutur schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:56:
[...]
Ik kom vaak in de knoei. De Chromecast moet op hetzelfde netwerk als de bedienende partij (laptop, telefoon, tablet). Dus had ik nog een RavHub (wifiroutertje) liggen waarmee ik een eigen netwerkje kan opzetten. Echter hebben veel vakantieparken een login of access pagina waar je eerst doorheen moet voordat je toegang krijgt en dat support mijn routertje niet. Dan kan je weer aan macspoofing gaan doen, maar dat kreeg ik niet voor elkaar bij mijn routertje. Veel access pagina's checken volgens mij op basis van een mac-adres of je toegang kan krijgen of dat die toegang al verleend is. Ik kreeg het daar maar niet voor elkaar.
Edit: ik had natuurlijk ook het Mac adres van mijn telefoon kunnen spoofen en kijken of de router daarna access zou hebben..
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb je een voorbeeld?Yusunoha schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:29:
[...]
Er blijken plekken te zijn waar portable routers geblokkeerd worden op dit soort openbare wi-fi netwerken, vermoedelijk vanwege veiligheidsmaatregelen. Nu zal dit op de meeste plekken niet zo zijn, maar de mogelijkheid is er wel dat ze geblokkeerd kunnen worden.
[...]
Ik was onder andere dit bericht tegen gekomen.robertwebbe schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:40:
[...]
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb je een voorbeeld?
Ik zie nu pas dat je je reactie nog een tweede keer aangepast hebt, bedankt! Helaas is ie pas vanaf 31 december leverbaar. Ik heb thuis verder nog wel een Mi Box S, maar deze remote krijg ik niet gekoppeld met de Chromecast helaas. Nog tips hiervoor? Heb online al wel langs zien komen dat dit bij meerdere mensen niet lukt.hardware-lover schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:45:
[...]
Misschien niet direct een volledig werkende oplossing als afstandsbediening maar mogelijk wel voldoende om het e.e.a. aan de praat te kunnen krijgen zoals je dit nu van plan was; hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"
Edit: ik zie dat ie niet direct leverbaar is nu, dat is dan niet werkelijk een oplossing op dit moment, excuus. Het geval kostte mij nog geen €10,-
Edit2: dit lijkt exact dezelfde, als 2 druppels water, zelfs nog €1,- voordeliger zie ik. Wordt door Amazon zelf verzonden, dus zorgeloos bestellen; https://www.amazon.nl//dp/B08JZ5YMWK
ik heb deze proberen te installeren maar die kan je niet vinden via de addon browser in Kodi zelf, of kijk ik er naast? Als ik google vind ik een Github repo die ik moet installeren, is dat de goede manier?Ora et Labora schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:41:
[...]
Ja dat is nog steeds zo als je de App gebruikt in de Chromecast. Die werkt alleen op internet van Ziggo. Het werkt wel als je de app op je telefoon/tablet installeerd en vanaf daar streamt naar de Chromecast.
Ik heb het wel op een andere manier werkend via Kodi op de Chromecast en de DutchIPTV addon en daarin de Ziggo-app met inloggegevens, dan werkt het wel maar zitten er wat beperkingen met opnemen en dergelijken.
PSN ID: Svennie-NL
Klopt, je moet eerst een fle location toevoegen, dan via addon zip install en naar die locatie toe gaan, dan de repository installeren.Svennie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:20:
[...]
ik heb deze proberen te installeren maar die kan je niet vinden via de addon browser in Kodi zelf, of kijk ik er naast? Als ik google vind ik een Github repo die ik moet installeren, is dat de goede manier?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Justwatch doet volgens mij precies wat je zoekt.matthijst schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:05:
Iemand een idee of er inmiddels een app is waar je al je tv series van streamingdiensten in kan zien? Moe van switchen tussen videoland, Prime, disney, netflix.
Het zal al krapaan zijn geweest Robert? Zo heel veel ruimte heeft de app namelijk niet nodig.robertwebbe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:13:
Ik dacht handig die Justwatch app, doe ik ook e even. Helaas, te weinig geheugen. Dat is toch wel een minpunt aan de nieuwe Chromecast. Ik hoop dat ze snel met versies gaan komen met meer geheugen. Binnenkort maar eens aan de slag met extern geheugen maar vind het gedoe.
Testing, one, two ...
Nog niet geprobeerd met een Mi box remote, ik had de gelinkte versie kunnen koppelen direct na het (opnieuw) ingebruiknemen van de CCGTV (na een fabrieksreset dus).TtomtomT schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:29:
[...]
Ik zie nu pas dat je je reactie nog een tweede keer aangepast hebt, bedankt! Helaas is ie pas vanaf 31 december leverbaar. Ik heb thuis verder nog wel een Mi Box S, maar deze remote krijg ik niet gekoppeld met de Chromecast helaas. Nog tips hiervoor? Heb online al wel langs zien komen dat dit bij meerdere mensen niet lukt.
Testing, one, two ...
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
wat ik jammer vind is dat deze achterloopt op live (ten minste dat was zo toen ik keek, is al weer even geleden). Wat ik graag zou willen is Ziggo en ernaast de onboard van Max of Hamilton maar dat schiet niet op als er 2 ronden of zo tijdverschjil in zit. Maar als je enkel kijkt naar deze stream dan maakt dat natuurlijk niet uitsnah001 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:02:
Voor de Chromecast met GTV is eindelijk de officiële F1TV app beschikbaar geworden.
Kun je, ipv bij Ziggo in 720p, F1 kijken in 1080p en ook nog eens kiezen uit meerdere views zoals uit de cockpit etc.
Werkt goed moet ik eerlijk zeggen met uitstekende beeldkwaliteit zonder haperingen.
https://github.com/truefedex/tv-broJoeCool schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:26:
Wat is naar jullie mening de beste browser voor de Chromecast met TV ?
Klopt, loopt c.a. 20 seconden achter op de live tv via Next of CI-card.Svennie schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:05:
[...]
wat ik jammer vind is dat deze achterloopt op live (ten minste dat was zo toen ik keek, is al weer even geleden). Wat ik graag zou willen is Ziggo en ernaast de onboard van Max of Hamilton maar dat schiet niet op als er 2 ronden of zo tijdverschjil in zit. Maar als je enkel kijkt naar deze stream dan maakt dat natuurlijk niet uit
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ja dat is wel vrij vervelend.Lastpost. schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:25:
Sinds vandaag ook aanbevelingen en rijen met nieuwe series/films op m'n homescreen.
[ Voor 13% gewijzigd door NLCrEaTiVe op 16-11-2021 21:22 ]
Er is wat bijgekomen, onder die aanbevelingen zie ik nu staan de beste keuzes voor jou. Volgens mij wordt de ondersteuning steeds een stuk groter.dutchnltweaker schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:23:
[Afbeelding]
Misschien betekend dit een bredere acceptatie en straks officiële Nederlandse ondersteuning?
[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 17-11-2021 10:23 ]
Inderdaad, maar dat zou dus moeten aansluiten bij de diensten die je afneemt. Dat lijkt nu niet goed te gaan. Ik krijg series voorgeschoteld op Disney+ terwijl ik die niet heb en ook niet gekoppeld heb. Dat is natuurlijk iets onhandig.NLCrEaTiVe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:21:
De uitgebreide startpagina waarin allerlei diensten worden gekoppeld is wel wat Google voor ogen heeft. In landen waar ze het officieel verkopen was het al zo. Wij zijn eraan gewend geraakt dat het een karig uiterlijk had.
Als je deze handleiding volgt kan je automatisch een andere launcher laten starten. Ik gebruik zelf de launcher uit de omschrijving (Wolf Launcher) en die werkt goed.snah001 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:07:
En wat is een goede 3rd party launcher waar die dan ook meteen mee opstart?
[ Voor 13% gewijzigd door tovenaar1988 op 17-11-2021 22:04 ]
Thx voor de tip en heb het geheel zo draaien als in de YT film.JdJtA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:44:
[...]
Als je deze handleiding volgt kan je automatisch een andere launcher laten starten. Ik gebruik zelf de launcher uit de omschrijving (Wolf Launcher) en die werkt goed.
Nee, dan ook niet. Je kunt alleen inloggen als je op het KPN netwerk zit.fresh2000 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:33:
[...]
In principe weinig, tenzij je iemands toegangscode kan lenen.
Beperking van GoogleTV dan/? Want op mijn telefoon en tablet kan ik gewoon bij mijn vriendin interactieve TV aanzetten. En die heeft ziggo.wpeterw schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:45:
[...]
Nee, dan ook niet. Je kunt alleen inloggen als je op het KPN netwerk zit.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Als het net zo gaat als met de Ziggo app voor Android dan is daar ook het onderscheid tussen de app voor mobiel/tablet en die voor Android/Google TV. De eerste werkt via iedere internetverbinding, de laatste (officieel), alleen via een Ziggo internetverbinding.Cyberpope schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:52:
[...]
Beperking van GoogleTV dan/? Want op mijn telefoon en tablet kan ik gewoon bij mijn vriendin interactieve TV aanzetten. En die heeft ziggo.
Testing, one, two ...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq