With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
KPN heeft inmiddels ook een app die prima werkt op (de Chromecast met) Google TV.Cyberpope schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:23:
[...]
Dat was mijn idee ook. En de beperking zit in niet de android opp die op de telefoon en/of tablet staat. En volgens mij heeft KPN nog geen aparte app voor googleTV, maar dan kan ik me in vergissen.
Klopt, je vergist je, en de beperkingen staan ook bij de app bedoelt voor Android/Google TV.Cyberpope schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:23:
[...]
Dat was mijn idee ook. En de beperking zit in niet de android opp die op de telefoon en/of tablet staat. En volgens mij heeft KPN nog geen aparte app voor googleTV, maar dan kan ik me in vergissen.
Testing, one, two ...
Beperking van de (android/google) tv appCyberpope schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:52:
[...]
Beperking van GoogleTV dan/? Want op mijn telefoon en tablet kan ik gewoon bij mijn vriendin interactieve TV aanzetten. En die heeft ziggo.
[ Voor 87% gewijzigd door Michael Knight op 21-11-2021 15:58 ]
- knip -
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ja nou en, dit topic is toch niet exclusief voor Google TV.Cyberpope schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:56:
Die ultra heeft toch geen afstandbediening of Google tv, maar kan toch alleen streamen en games?
En dan ook nog van diensten waar ik geen abo heb, de app niet van heb geïnstalleerd en waarvan ook nog eens uit staat dat ik betere aanbevelingen ervan krijg.
En uiteraard is al die onzin niet uit te zetten`, zelfs in 'app mode' word die zooi door je strot geramd.
Ruim een week heb ik nu de launcher vervangen op al mijn devices. Wat een verademing. Ook na een film kijken in bijvoorbeeld Netflix en dan op home drukken is gewoon snel. De GooleTV launcher wild dan nog wel eens 'golvende grijze tegels' laten zien omdat hij de boel moet ophalen.bedenken/whatever.
Aangezien ik meerdere GoogleTV's in huis heb, heb ik het redelijk uitgekristalliseerd hoe je dit makkelijk vervangt.
Na diverse testen heb ik gekozen voor 'Wolf launcher', deze is voor mij persoonlijk het best.
Voorbereidingen
Je moet in developper mode staan (ff googlen) daarna USB debugging aanzetten
Deze app op je telefoon en GoogleTV: https://play.google.com/s...=com.yablio.sendfilestotv op je GoogleTV deze app rechten geven om apps te mogen installeren
Download deze files naar je telefoon https://drive.google.com/...w0fiqFFPQWio9?usp=sharing
Installatie
Middels de Send files to TV app upload je de volgende files naar je GoogleTV:
Wolf Launcher_0.1.9.apk
Final_TDUK_CCGTV_LM.apk
optionele wallpaper : gradient-black-purple-linear-1920x1080-c2-000000-4b0082-a-120-f-14.png
Na uploaden open je vanuit Send files to tv "Final_TDUK_CCGTV_LM.apk" en installeer je deze. Daarna installeer je "Wolf Launcher_0.1.9.apk"
Je kunt nu Wolf launcher als app opstarten. Houd de enter knop even ingedrukt voor een context menu. Je
Wanneer je tevreden bent, druk je op de Home knop, je bent nu weer in GoogleTV.
Start de app "TechDoctorUK launcher manager" en kies voor de optie "disable stock launcher" er zal nu eenmalig een vraag over USB debugging komen. Laat het vinkje aanstaan en kies voor OK.
Let op: bij mij heb ik iedere keer gehad dat ik na de eerste keer switchen een launcher ad waar ik niets kon aanklikken. De chromecast even opnieuw opstarten lost dit op. Daarna nooit meer last van.
Je zou nog eventueel widets kunnen enablen. Installeer een widget en wacht op een foutmelding. Je krijgt dan een ADB commando te zien.
Vanaf een computer start je dan ADB in TCP mode. Eenmalig toestaan door middel van de popup op je GoogleTV, en vervolgens eenmalig het ADB commando uitvoeren.
Grappig, maar ik heb weinig zinvolle widgets gezien. Een weer widget is leuk, maar als ik uit het raam kijk zie ik ook wel of de zon wel of niet schijnt.
Mijn config
kunt nu de boel naar eigen inzicht aanpassen.
Wat ik overal heb gedaan:
- Section 'Favorites' met mijn daily apps
- Section 'Applications' met apps die ik wil eens nodig heb
- Section 'System' met daarin alles wat over blijft.
De indeling van mijn scherm is nu als volgt:
- Favorites (groot, verticaal scrollen)
- Applications (minder groot, horizontaal scrollen, 1 row, height 180)
- Widgets (leeg, 1 row, 3 columns, height 420)
- System (klein, horizontaal scrollen, 2 rows, height 140)
Door een leeg widget block er tussen te plaatsen vallen de amper gebruikte apps buiten beeld, daar kom je door naar beneden te scrollen.
![]() | ![]() | ![]() |
Laatste protip: sinds enkele dagen kreeg in binnen de Netflix app ineens 'ook leuk om te kijken' reclame wanneer ik een stream gepauzeerd had. Rete irritant.
Uit te zetten via deze URL : http://www.netflix.com/DoNotTest
Tijd voor een nieuwe sig..
Waar ik me aan stoor is dit: dutchnltweaker in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2" en https://androidworld.nl/e...met-2-grote-veranderingenRaymond P schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:25:
Geen idee waar je je erg aan stoort, maar ik heb een modus "alleen apps" onder mijn account settings.
[Afbeelding]
N.b. ik weet niet wat die toggle exact doet en of dezelfde knop op chromecast+gtv aanwezig is.
Dat is in 'Alleen apps' mode dus nog steeds aanwezig.
Ik hoef geen aanbevelingen van anders diensten die ik niet heb.
Excuses, ik ben reclameblind. Spring default naar Apps als ik al niet gewoon de assistant gebruik om direct de app te openen die ik wil en de hele meuk aan te zetten.
- knip -
Dat zegt hij toch ook nergens. Hij vraagt puur en alleen naar de functies van de Ultra. That's all...hcQd schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:06:
[...]
Ja nou en, dit topic is toch niet exclusief voor Google TV.
helaas, dat helpt niet, alles van dobly uit gezet maar geen geluid in disney+Raymond P schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:11:
@roeleboel Geluid via bluetooth wilt nog wel eens spaak lopen als er een Dolby signaal aangeboden wordt en je headset/oortjes daar niets mee kan.
Je zult dat uit moeten zetten in settings en afaik kan dat niet automatisch.
[ Voor 3% gewijzigd door roeleboel op 20-11-2021 15:16 ]
Instellingen > weergave/geluid > surround sound [uit]roeleboel schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:16:
[...]
helaas, dat helpt niet, alles van dobly uit gezet maar geen geluid in disney+
App gedwongen sluiten en bluetooth opnieuw verbinden (of de chromecast opnieuw opstarten)
Dat is de procedure die ik moet volgen voor m'n Mpow
transceiver.
- knip -
Net geprobeerd, maar helaas, overal geluid via de hoofdtelefoon behalve in disney+...Raymond P schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:24:
[...]
Instellingen > weergave/geluid > surround sound [uit]
App gedwongen sluiten en bluetooth opnieuw verbinden (of de chromecast opnieuw opstarten)
Dat is de procedure die ik moet volgen voor m'n Mpow
transceiver.
Ik dacht eerst dat mijn tv kapot was maar het kwam dus van de CCTV. Na een power cycle is het probleem weg.
Iemand anders ook al ooit last van gehad?
YouTube: Chromecast with Google TV with Vemont USB C Adapter/Hub - Expand Int...
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Komt 2x voor bij Amazon dus ook nog een extra aankoop punt bij Koopopties.
https://www.amazon.nl/VEM...ium&qid=1637485164&sr=8-6
Niet goedkoop, had hem voor 50 euro maar werkt verder prima met de eerste testen. Zonder extra stroomadapter. Geen plastic omhulsel maar wel mooie stevig aluminium.
Zie er nu geen prijs meer bij staan maar als je klikt op Alle koopopties bekijken is er nog wel wat te vinden.
Er zijn zeker goedkopere te vinden die mogelijk ook werken maar wilde het als tip meegeven.
Want info en hardware is erg beperkt.
Groot nadeel is wel dat je alleen FAT32 kunt gebruiken dus je video's zijn beperkt qua omvang
Maar gebruik deze opstelling alleen voor op vakantie en thuis gebruik ik de NAS als opslag bron.
Echt een verademing.JdJtA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:44:
[...]
Als je deze handleiding volgt kan je automatisch een andere launcher laten starten. Ik gebruik zelf de launcher uit de omschrijving (Wolf Launcher) en die werkt goed.
Simpel scherm met alleen acht apps nu die ik gebruik
Ik lees dat het sinds maart/april zou moeten werken. Bij mij werkt het nog niet.
Laaste update google tv en disney+ app zijn geinstalleerd
Wel maak ik gebruik van een Arcana omdat mijn tv geen Dobly Digital Plus ondersteund.
Heb je een 4k TV aangesloten? Zo niet, dan krijg je geen Dolby Atmos.Patrick80 schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:51:
Al meer mensen Dolby Atmos geluid via Disney+ op de Google Tv?
Ik lees dat het sinds maart/april zou moeten werken. Bij mij werkt het nog niet.
Geen 4k TV aangesloten, geen 4k stream. Geen 4k stream, geen Atmos audio.
[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 21-11-2021 15:58 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Had ik circa een week geleden ook. Zelfde oplossing, daarna nog niet opnieuw gehad.Canard schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:35:
Ik had afgelopen week met de CCTV allerlei artifacts in beeld tijdens het afspelen van een YouTube video of Netflix serie. In het homescreen niet.
Ik dacht eerst dat mijn tv kapot was maar het kwam dus van de CCTV. Na een power cycle is het probleem weg.
Iemand anders ook al ooit last van gehad?
Als ik een usb wifi ontvanger/ PCI-E WiFi kaart in mijn computer stop en een chromecast heb dan kan ik draadloos van mijn desktop zenden naar de chromecast toch? Kan ik dan ook bijvoorbeeld m'n desktop scherm delen? (zodat ik bv ook via vlc media player filmpjes kan afspelen?).
Waarom zou je dat doen? Zolang je computer en de Chromecast in hetzelfde netwerk zitten (bedraad of draadloos) hoort het te werken.DoubleBogey schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:27:
Als ik een usb wifi ontvanger/ PCI-E WiFi kaart in mijn computer stop
Overigens kan VLC (meestal) rechtstreeks naar de Chromecast afspelen.
[ Voor 10% gewijzigd door hcQd op 21-11-2021 17:39 ]
Ah daar was ik niet van op de hoogte, ik ging er vanuit dat beide units alleen via WiFi kanalen met elkaar konden verbinden. M'n enige reden om een mogelijke WiFi ontvanger te halen was om m'n desktop met tv te verbinden die 5m verder staat. Als ik je goed begrijp is een chromecast ultra voldoende.hcQd schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:33:
[...]
Waarom zou je dat doen? Zolang je computer en de Chromecast in hetzelfde netwerk zitten (bedraad of draadloos) hoort het te werken.
Overigens kan VLC (meestal) rechtstreeks naar de Chromecast afspelen.
Mijn tv is 4k, maar m'n scherm van de desktop is 1080p. Kan ik alsnog 4k uitzenden als ik het via mijn desktop via VLC open? Dank alvast je helpt me enorm.
VLC stuurt de inhoud van het videobestand door, dus als dat 4K is zou dat moeten werken. Overigens, als je een moderne tv hebt ondersteunt deze hoogstwaarschijnlijk DLNA (ook bekend als UPnP/AV) en dan kun je direct naar de tv sturen via het netwerk. Informatie daarover staat ongetwijfeld in de handleiding.DoubleBogey schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:05:
Mijn tv is 4k, maar m'n scherm van de desktop is 1080p. Kan ik alsnog 4k uitzenden als ik het via mijn desktop via VLC open?
Dan zal dat het zijn, ik heb geen 4k TV.The Zep Man schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:55:
[...]
Heb je een 4k TV aangesloten? Zo niet, dan krijg je geen Dolby Atmos.
Geen 4k TV aangesloten, geen 4k stream. Geen 4k stream, geen Atmos audio.
Wat een onzin zeg. Netflix geeft wel gewoon Atmos op een HD signaal.
Geluidstream staat toch los van een Beeldstream ?
Technisch gezien is er geen reden om het geluid afhankelijk te laten zijn van het beeld. Ik weet dat er verschillen in Atmos implementaties zijn tussen Netflix en Disney+, maar dan alsnog hoeft ee geen afhankelijkheid te zijn met welke video stream getoond wordt.Patrick80 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:54:
Wat een onzin zeg. Netflix geeft wel gewoon Atmos op een HD signaal.
Geluidstream staat toch los van een Beeldstream ?
Ik heb een twitter berichtje naar Disney gestuurd. Ik ben benieuwd.
Snap dat ze niet alles gaan aanpassen, op een twitter bericht. Maar als niemand zich meld, gebeurd er nooit wat.
Ik heb juist een HD Fury Arcana tussen mijn tv en Sonos ARC hangen zodat ik geen nieuwe tv hoefde te kopen. Om wel gebruikt te kunnen maken van Atmos. Bij Netflix werkt dit helemaal goed.
Update:
Ik lees net dat de Arcana kan downscalen van 4k naar 2k en Full HD. Dan denkt Disney mogelijk dat het 4k is.
[ Voor 13% gewijzigd door Patrick80 op 21-11-2021 20:09 ]
Gezien het bedrag wat je er nu voor hebt neergelegd (in mijn beleving zowat het dubbele van wat ie normaal kostte), had je dan eigenlijk niet beter voor iets anders kunnen kiezen, zoals een nVidia Tube bijvoorbeeld of wat anders met een vaste netwerkaansluiting? Ik weet het, het is achteraf een koe....., maar dan nog.MikeOO schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:12:
Na lang zoeken eindelijk een HUB gevonden die nog te koop is en werkt met de Chromecast.
YouTube: Chromecast with Google TV with Vemont USB C Adapter/Hub - Expand Int...
Niet goedkoop, had hem voor 50 euro maar werkt verder prima met de eerste testen. Zonder extra stroomadapter. Geen plastic omhulsel maar wel mooie stevig aluminium.
Zie er nu geen prijs meer bij staan maar als je klikt op Alle koopopties bekijken is er nog wel wat te vinden.
Er zijn zeker goedkopere te vinden die mogelijk ook werken maar wilde het als tip meegeven.
Groot nadeel is wel dat je alleen FAT32 kunt gebruiken dus je video's zijn beperkt qua omvang
Maar gebruik deze opstelling alleen voor op vakantie en thuis gebruik ik de NAS als opslag bron.
Testing, one, two ...
Dank ik heb hier afgelopen anderhalf uur mee aan de slag gegaan. Het is me gelukt om m'n tv met pc te verbinden dmv dlna. Het lijkt me alleen niet mogelijk dat ik vlc player dmv dlna verbind aan de tv ofwel? Dlna is puur van je desktop een media server maken zodat je via je tv deze bestanden kan zien en via je tv kan openen. Had gehoopt dat ik ook via deze methode vlc kon streamen op tv.hcQd schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:11:
[...]
VLC stuurt de inhoud van het videobestand door, dus als dat 4K is zou dat moeten werken. Overigens, als je een moderne tv hebt ondersteunt deze hoogstwaarschijnlijk DLNA (ook bekend als UPnP/AV) en dan kun je direct naar de tv sturen via het netwerk. Informatie daarover staat ongetwijfeld in de handleiding.
(Hoop niet dat ik te ver off topic ga, als dit hierboven namelijk lukt heb ik geen chromecast meer nodig. Wil puur vlc media player kunnen streamen op tv)
[ Voor 6% gewijzigd door DoubleBogey op 21-11-2021 20:38 ]
De tube zou ik niet snel adviseren. Zie de vele problemen die gebruikers ermee hebben in het Shield TV topic.hardware-lover schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:09:
[...]
Gezien het bedrag wat je er nu voor hebt neergelegd (in mijn beleving zowat het dubbele van wat ie normaal kostte), had je dan eigenlijk niet beter voor iets anders kunnen kiezen, zoals een nVidia Tube bijvoorbeeld of wat anders met een vaste netwerkaansluiting? Ik weet het, het is achteraf een koe....., maar dan nog.
Zelf wil ik geen onzin van mijn mediaspelers, en daarom heb ik gewoon een bekabelde Shield TV Pro onder/achter elke TV. Dat kost wat, maar je koopt er zoveel gezeur mee af.
Vwb ultiem Android/Google TV apparaat, ben ik dat volkomen met je eens. Maar dan praten we op dit moment nog over ~€200,-. Indien de wensen wat minder extreem zijn dan kan het ook iets anders zijn dan de tube, en er zijn gebruikers die er nauwelijks problemen mee hebben, waarschijnlijk omdat ze het apparaat niet tot op het randje belasten.The Zep Man schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:49:
[...]
De tube zou ik niet snel adviseren. Zie de vele problemen die gebruikers ermee hebben in het Shield TV topic.
Zelf wil ik geen onzin van mijn mediaspelers, en daarom heb ik gewoon een bekabelde Shield TV Pro onder/achter elke TV. Dat kost wat, maar je koopt er zoveel gezeur mee af.
Afijn, ik wilde enkel aangeven dat er toch inmiddels aardig wat andere (niet nVidia) Android TV apparaten zijn die standaard voorzien zijn van een vaste netwerkaansluiting, vaak gaan die niet verder dan 100Mbit, maar ook dat kan voor menigeen voldoen.
Nu maar verder over de apparaten waarover het topic eigenlijk gaat, excuus voor de afdwaling 😉
Testing, one, two ...
Ik heb deze gekocht voor 23,-MikeOO schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:12:
Na lang zoeken eindelijk een HUB gevonden die nog te koop is en werkt met de Chromecast.
Werkt prima, voorheen stotteren bij Blu-ray rip via Kodi. Nu loopt alles vloeiend.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
voeding dan gebruiken? Of heb je een zwaardere nodig?
Zover ik weet is deze nog niet heel lang op de markt en nergens gezien voor de prijs. In Amazon in USA is hij goedkoper maar dan krijg je zoveel verzendkosten erbij dat je net zoveel kwijt benthardware-lover schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:09:
[...]
Gezien het bedrag wat je er nu voor hebt neergelegd (in mijn beleving zowat het dubbele van wat ie normaal kostte), had je dan eigenlijk niet beter voor iets anders kunnen kiezen, zoals een nVidia Tube bijvoorbeeld of wat anders met een vaste netwerkaansluiting? Ik weet het, het is achteraf een koe....., maar dan nog.
Ging mij niet zo zeer om ethernet (wel handig) maar om een harddisk te kunnen gebruiken tijdens vakantie.
Achteraf kun je bepaalde dingen inderdaad anders doen. Maar ben dik tevreden met de Chromecast en de AB. Werkt snel en alles loopt vloeiend. Voor vakantie wil ik juist iets hebben wat compact is om mee te nemen en makkelijk in gebruik is , vooral voor andere ook. Voorheen deed je de dingen met een laptop, dat werd een NUC met muis en toetsenbord. Er ging steeds meer mee. Nu dus alleen dit compacte setje en en kan alles afspelen wat ik nodig heb.
En dan is het mij het wel waard
Dat is alleen ethernet en gaat mij ook om de mogelijkheid voor het gebruik van een externe harddiskPatrick80 schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:32:
[...]
Ik heb deze gekocht voor 23,-
Werkt prima, voorheen stotteren bij Blu-ray rip via Kodi. Nu loopt alles vloeiend.
Ik heb diverse modellen in huis, geen enkele kostte meer dan €25,-. Degene die je deelt heeft een prijs van €26,99 op Amazon.de maar is daar nu ook niet op voorraad. Er zijn binnen dit topic ook diverse andere modellen gedeeld, had je daar eerder ook al naar gezocht?MikeOO schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:46:
[...]
Zover ik weet is deze nog niet heel lang op de markt en nergens gezien voor de prijs. In Amazon in USA is hij goedkoper maar dan krijg je zoveel verzendkosten erbij dat je net zoveel kwijt bent![]()
Ging mij niet zo zeer om ethernet (wel handig) maar om een harddisk te kunnen gebruiken tijdens vakantie.
Achteraf kun je bepaalde dingen inderdaad anders doen. Maar ben dik tevreden met de Chromecast en de AB. Werkt snel en alles loopt vloeiend. Voor vakantie wil ik juist iets hebben wat compact is om mee te nemen en makkelijk in gebruik is , vooral voor andere ook. Voorheen deed je de dingen met een laptop, dat werd een NUC met muis en toetsenbord. Er ging steeds meer mee. Nu dus alleen dit compacte setje en en kan alles afspelen wat ik nodig heb.
En dan is het mij het wel waard![]()
[...]
Dat is alleen ethernet en gaat mij ook om de mogelijkheid voor het gebruik van een externe harddisk
Nogmaals, achteraf is het een koe in de ..... kijken maar voor een ander geldt hier als tip, eerst even zoeken hier, en anders de vraag even stellen zodat we mee kunnen zoeken. Ik vind (hoeft een ander niet te vinden), €50,- veel geld voor zoiets.
Omdat jij ethernet niet werkelijk nodig hebt had een uitvoering zonder dus ook al kunnen volstaan?
Testing, one, two ...
Klopt die heb ik ook allemaal wel gezien maar zijn al zeer lang niet op voorraad. Vandaar deze keuze zodat ik binnenkort deze gewoon kan inzettenhardware-lover schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:30:
[...]
Ik heb diverse modellen in huis, geen enkele kostte meer dan €25,-. Degene die je deelt heeft een prijs van €26,99 op Amazon.de maar is daar nu ook niet op voorraad. Er zijn binnen dit topic ook diverse andere modellen gedeeld, had je daar eerder ook al naar gezocht?
Nogmaals, achteraf is het een koe in de ..... kijken maar voor een ander geldt hier als tip, eerst even zoeken hier, en anders de vraag even stellen zodat we mee kunnen zoeken. Ik vind (hoeft een ander niet te vinden), €50,- veel geld voor zoiets.
Omdat jij ethernet niet werkelijk nodig hebt had een uitvoering zonder dus ook al kunnen volstaan?
En het is zeker een hoop geld helemaal mee eens maar goed ik heb mij daar bij neergelegd en hij doet het verder prima dus dat maakt het weer een beetje goed.
Probleem is dat er maar weinig hubs zijn die er goed mee werken. En die je vindt zijn altijd zeer lange tijd niet meer op voorraad.
En ethernet is niet perse nodig maar wel handig in bepaalde situaties dus vandaar de keuze om het erbij te nemen.
[ Voor 13% gewijzigd door Powerkiwi op 24-11-2021 17:08 ]
https://www.amazon.nl/UGR...=Ugree%2Caps%2C182&sr=8-4MikeOO schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:16:
[...]
Klopt die heb ik ook allemaal wel gezien maar zijn al zeer lang niet op voorraad. Vandaar deze keuze zodat ik binnenkort deze gewoon kan inzetten.
En het is zeker een hoop geld helemaal mee eens maar goed ik heb mij daar bij neergelegd en hij doet het verder prima dus dat maakt het weer een beetje goed.
Probleem is dat er maar weinig hubs zijn die er goed mee werken. En die je vindt zijn altijd zeer lange tijd niet meer op voorraad.
En ethernet is niet perse nodig maar wel handig in bepaalde situaties dus vandaar de keuze om het erbij te nemen.
Deze werkt prima. Vorige week voor 3 tientjes op Amazon, inmiddels weer oude prijs. Apps op de SD kaart, de rest speelt zonder problemen van de nas.
Vreemd! Die werkt hier zonder problemen…Powerkiwi schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:07:
Zojuist mijn nieuwe Chromecast met Google TV in ontvangst mogen nemen, maar gek genoeg krijg ik de NLZIET app niet geïnstalleerd? Zowel Chromecast als play.google.com geven aan dat NLZIET niet compatibel is met het apparaat. Opnieuw installeren van de chromecast, Play store cache legen, gl=US-trucje halen allemaal niets uit helaas. Is er iemand anders die dit probleem ook heeft (gehad) of is er een manier om de app te sideloaden?
Installeren via de PlayStore website op je telefoon/pc lukt ook niet?
Krijg het gek genoeg echt niet voor elkaarSmobbo schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:35:
[...]
Vreemd! Die werkt hier zonder problemen…
Installeren via de PlayStore website op je telefoon/pc lukt ook niet?
Dat het verloop aan beschikbare adapters vrij groot is, dat ben ik wel met je eens, maar soms is het enkel de merknaam (vroeger noemden we dat een plakmerk) die wijzigt terwijl de hardware verder geheel gelijk is.MikeOO schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:16:
[...]
Klopt die heb ik ook allemaal wel gezien maar zijn al zeer lang niet op voorraad. Vandaar deze keuze zodat ik binnenkort deze gewoon kan inzetten.
Op het moment dat men er een nodig heeft is er vaak wel een aanbod te vinden wat geschikt en relatief voordelig is. In mijn beleving zijn er aardig wat goedwerkende exemplaren te vinden, o.a. ook voor de CCGTV. Ik struin bij voorkeur Amazon Duitsland af, vaak net wat ruimer in het aanbod dan elders vaak het geval is.
Testing, one, two ...
[ Voor 99% gewijzigd door BorisT op 26-11-2021 01:02 ]
JdJtA in "Google Chromecast - Levertijden en prijzen"BorisT schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:49:
Geen idee of het al vermeld is ergens maar de Chromecast met Google TV is in de aanbieding bij Fnac FR voor 50 euro.
https://www.fnac.com/Pass...115582/w-4#omnsearchpos=1
Heb de remote die jij voorstelde inmiddels in huis kunnen halen, maar het koppelen werkt nog niethardware-lover schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:34:
[...]
Nog niet geprobeerd met een Mi box remote, ik had de gelinkte versie kunnen koppelen direct na het (opnieuw) ingebruiknemen van de CCGTV (na een fabrieksreset dus).
Hoe heb jij dit gedaan?
EDIT: inmiddels opgelost! Ik moest de batterijen eruit halen, power button 15sec ingedrukt houden, en batterijen er weer in (zoals beschreven in deze video YouTube: TCL Android TV Remote Not Working?? Try This First!! 15 Sec Fix!!).
[ Voor 21% gewijzigd door TtomtomT op 26-11-2021 15:17 ]
Ik schat circa 80cm. Incl Chromecast is dat een meter. Maar dit is een USB c kabel dus een langere uitvoering pakken zal geen problemen geven.BramViking schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:28:
Zijn er trouwens ook mensen welke Chromecast Google TV gebruiken en mij kunnen vertellen hoelang de stroomkabel is welke eraan gekoppeld dient te worden. Kan daar weinig over vinden?
[ Voor 3% gewijzigd door tovenaar1988 op 27-11-2021 10:32 ]
Dus elk willekeurige USB C naar A kabel zou de dongle van genoeg stroom moeten voorzien? Vind het trouwens best wel een vreemde keuze van Google. Had er dan gewoon een HDMI box van gemaakt zoals bij Apple of de Mi Box van Xiaomi (waarbij het kastje niet achter de tv hoeft). Web OS 6.0 vind ik echt teveel laggen.tovenaar1988 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:30:
[...]
Ik schat circa 80cm. Incl Chromecast is dat een meter. Maar dit is een USB c kabel dus een langere uitvoering pakken zal geen problemen geven.
[ Voor 4% gewijzigd door BramViking op 27-11-2021 10:48 ]
Hoeft hier ook niet perse hoor. Ik heb er een HDMI verlengkabel tussen zitten en de dongle zelf ligt in de kast.BramViking schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:36:
[...]
Dus elk willekeurige USB C naar A kabel zou de dongle van genoeg stroom moeten voorzien? Vind het trouwens best wel een vreemde keuze van Google. Had er dan gewoon een HDMI box van gemaakt zoals bij Apple of de Mi Box van Xiaomi (waarbij het kastje niet achter de tv hoeft). Web OS 6.0 vind ik echt teveel laggen.
Wilde geen adapter zichtbaar in stopcontact bij mijn tv.
Niet helemaal elke willekeurige denk ik, ik heb bijv een keer zo'n 'Action' kabel van 3 of 5 meter gehad waar zulke brak dunne adertjes in zaten dat ie verschillende apparaten niet van voldoende stroom kon voorzien. Maar met elke deugdelijke kabel die qua lengte een beetje binnen de perken blijft moet het wel lukken denk ik. Heb zelf geen problemen ondervonden met 3 meter iig.BramViking schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:36:
[...]
Dus elk willekeurige USB C naar A kabel zou de dongle van genoeg stroom moeten voorzien? Vind het trouwens best wel een vreemde keuze van Google. Had er dan gewoon een HDMI box van gemaakt zoals bij Apple of de Mi Box van Xiaomi (waarbij het kastje niet achter de tv hoeft). Web OS 6.0 vind ik echt teveel laggen.
Maar... de remote is IMO echt dramatisch! Zowel qua indeling (power knop onderin, really?), de witte kleur en te gladde afwerking.
Tip: Tot mijn grote vreugde kon ik mijn favoriete FireTV remote (basic en toch prettig in gebruik/layout) gewoon pairen met de CC TV. En voor mij werkt alles naar behoren, inclusief power on/off. Yay!
[ Voor 6% gewijzigd door iisworks op 27-11-2021 19:50 ]
zoals cap aangeeft is een kabel van deugdelijke kwaliteit de beste keuze. Of je nou de USB of de HDMI verlengd. Ook al is dit naar mijn mening vanzelfsprekend.BramViking schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:36:
[...]
Ook is er de mogelijkheid om de ccgtv direct op de USB van de tv aan te sluiten, al werkt dit vaker niet dan wel omdat deze vaak te weinig stroom geven. Bij mijn Sony op de slaapkamer werkt het bijvoorbeeld wel maar bij mijn cx in de woonkamer loop ik tegen de melding aan dat ik de ccgtv op de netspanning moet aansluiten.
Hangt je tv tegen de muur dan is ruimte de bepalende factor en dan is een HDMI verleng kabel de beste oplossing voor je denk ik. Houd er dan wel rekening mee dat je man/vrouw moet hebben of een verleng adapter van goede kwaliteit.
Ik kan mijn remote van mijn LG cx gebruiken voor de meeste taken. Alleen aan/uit werkt niet op de Chromecast dus deze staat altijd aan. En de home knop kan ik niet gebruiken dus ik ben genoodzaakt alles met de back button te doen.iisworks schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:27:
Maar... de remote is IMO echt dramatisch! Zowel qua indeling (power knop onderin, really?) en de te gladde afwerking en witte kleur.
Kortom ik kan mij er prima mee redden, ook al zit er wat noodzaak bij omdat er hier 1 op de bank zit met het zucht ik heb de goede afstandsbediening hij doet het niet syndroom.
[ Voor 22% gewijzigd door tovenaar1988 op 27-11-2021 11:43 ]
Ik wilde even laten weten dat ik deze:
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Ethernet naar usb-c (met powerdelivery) aangeschaft heb, en deze goed werkt. Met originele voeding.
Dus een HDMI 2.1 kabel in de HDMI poort van de tv. Dit vervolgens op een verlengadapter aansluiten, (waar twee vrouwelijke kanten aanzitten), en de Chromecast op de andere poort. Voordeel hiervan is dat tv nooit van de muur hoeft te komen, mocht ik ooit de HDMI poort voor een ander apparaat willen gaan gebruiken en tevens kan deze ook gewoon netjes in mijn tv kast blijven liggen. Of zijn er betere oplossingen, dan hoor ik dat ook graag... Het gaat mij met name om dat ik niet inlever op beeldkwaliteit. Maar dat zou met een HDMI signaal volgens mij niet kunnen?
https://www.mobilesupplie...3fggQbEAQYASABEgJBdPD_BwE
[ Voor 31% gewijzigd door BramViking op 27-11-2021 13:05 ]
Je kan ook zo een beugel nemen als je er nog geen hebt: pricewatch: Vogel's THIN 515 ExtraThin Kantelbare tv-beugelBramViking schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:53:
Mijn tv komt aan de muur te hangen, dus mocht ik ooit van CC willen veranderen (omdat ze bijvoorbeeld van dongle naar een kastje zijn gegaan, of wanneer ik een keer upgrade naar Apple TV), zou dit dan ook zonder kwaliteitsverlies moeten werken?
Dus een HDMI 2.1 kabel in de HDMI poort van de tv. Dit vervolgens op een verlengadapter aansluiten, (waar twee vrouwelijke kanten aanzitten), en de Chromecast op de andere poort. Voordeel hiervan is dat tv nooit van de muur hoeft te komen, mocht ik ooit de HDMI poort voor een ander apparaat willen gaan gebruiken en tevens kan deze ook gewoon netjes in mijn tv kast blijven liggen. Of zijn er betere oplossingen, dan hoor ik dat ook graag... Het gaat mij met name om dat ik niet inlever op beeldkwaliteit. Maar dat zou met een HDMI signaal volgens mij niet kunnen?
https://www.mobilesupplie...3fggQbEAQYASABEgJBdPD_BwE
Deze kan je naar voren kantelen waardoor je zonder je tv er af te halen bij de achterkant kan komen en iets kan aanpassen, hebben deze zelf ook hier en werkt perfect
Ik hou liever mijn Vogel 3305. Ging er meer om of het idee met een vrouwelijke verlengadapter even goed gaat werkendutchnltweaker schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:15:
[...]
Je kan ook zo een beugel nemen als je er nog geen hebt: pricewatch: Vogel's THIN 515 ExtraThin Kantelbare tv-beugel
Deze kan je naar voren kantelen waardoor je zonder je tv er af te halen bij de achterkant kan komen en iets kan aanpassen, hebben deze zelf ook hier en werkt perfect.
Ik heb hem net binnen van FNAC (50e) en er zit een kabel bij van 1,5meter.BramViking schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:28:
Zijn er trouwens ook mensen welke Chromecast Google TV gebruiken en mij kunnen vertellen hoelang de stroomkabel is welke eraan gekoppeld dient te worden. Kan daar weinig over vinden?
Bij mij wel.BramViking schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:24:
[...]
Ik hou liever mijn Vogel 3305. Ging er meer om of het idee met een vrouwelijke verlengadapter even goed gaat werken?
Tip: ik heb zo'n kabel op mijn LG B9 om de stroom van 2 usb poorten te combineren en dan krijgt de CCGTV wel genoeg stroom: https://www.allekabels.nl...86201/usb-30-y-kabel.htmltovenaar1988 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:34:
[...]
zoals cap aangeeft is een kabel van deugdelijke kwaliteit de beste keuze. Of je nou de USB of de HDMI verlengd. Ook al is dit naar mijn mening vanzelfsprekend.
Ook is er de mogelijkheid om de ccgtv direct op de USB van de tv aan te sluiten, al werkt dit vaker niet dan wel omdat deze vaak te weinig stroom geven. Bij mijn Sony op de slaapkamer werkt het bijvoorbeeld wel maar bij mijn cx in de woonkamer loop ik tegen de melding aan dat ik de ccgtv op de netspanning moet aansluiten.
[...]
Je krijgt bij inschakeling alleen kort een melding in beeld dat de tv niet weet wat voor USB apparaat is aangesloten.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Hier ook een nieuwe Google TV gebruiker, probeer hem samen te laten werken met mijn 10 jaar oude Philips televisie, maar met de afstandsbediening van de televisie mis ik de home knop ook. Zijn hier oplossingen voor?tovenaar1988 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:34:
[...]
Ik kan mijn remote van mijn LG cx gebruiken voor de meeste taken. Alleen aan/uit werkt niet op de Chromecast dus deze staat altijd aan. En de home knop kan ik niet gebruiken dus ik ben genoodzaakt alles met de back button te doen.
Kortom ik kan mij er prima mee redden, ook al zit er wat noodzaak bij omdat er hier 1 op de bank zit met het zucht ik heb de goede afstandsbediening hij doet het niet syndroom.
Mijn oplossing is de "furieus back button mashing until i see homescreen" techniek.MeltedForest schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:29:
[...]
de afstandsbediening van de televisie mis ik de home knop ook. Zijn hier oplossingen voor?
Dusja dat dus.
Is dat niet aan een andere knop te koppelen via buttonmapper? De app die je uit de playstore kan halen op je tvMeltedForest schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:29:
[...]
Hier ook een nieuwe Google TV gebruiker, probeer hem samen te laten werken met mijn 10 jaar oude Philips televisie, maar met de afstandsbediening van de televisie mis ik de home knop ook. Zijn hier oplossingen voor?
Volgens mij wil hij juist via SEC de originele AB van zijn TV gebruiken. Geen idee waarom overigens, want in principe kun je alles met google AB (wanneer je alles via de GoogleTV doet).Smobbo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:22:
[...]
Is dat niet aan een andere knop te koppelen via buttonmapper? De app die je uit de playstore kan halen op je tv
Ah, zo.Koffie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:35:
[...]
Volgens mij wil hij juist via SEC de originele AB van zijn TV gebruiken. Geen idee waarom overigens, want in principe kun je alles met google AB (wanneer je alles via de GoogleTV doet).
Geen idee of buttonmapper misschien een deel van de knoppen van de oude afstandsbediening herkend?
Een ander probleem dat ik heb is om de widgets van Wolf Launcher te activeren. Ik geef de
1
| appwidget grantbind --package com.wolf.gtvlauncher --user 0 |
Het lijkt precies een punt van niet genoeg rechten om de aanpassingen weg te schrijven (launch on boot & widgets)...
Iemand suggesties?
Voor het eerste punt zou ik geen oplossing weten maar bij de widget-ondersteuning is het belangrijk dat je het commando geeft in de "adb shell". Hier komt je door na het opstarten van adb eerst 'adb shell' in te voeren en daarna pas 'appwidget grantbind --package com.wolf.gtvlauncher --user 0'.TheExperiment schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:46:
Ik probeer al een tijdje om mijn chromecast met googletv op te laten starten in Kodi mbv "Launch On Boot" maar dit wil maar niet werken. Op mijn Mibox 3 werkt dit zonder problemen maar op de nieuwe GoogleTV wil het dus niet lukken.
Een ander probleem dat ik heb is om de widgets van Wolf Launcher te activeren. Ik geef decode:via remote ADB en hij lijkt dit te accepteren maar als ik dan een widget probeer toe te voegen krijg ik in het Wolf Launcher overzicht dat alle checks failen. Ik heb wat zitten rond zoeken en er zijn nog wel mensen die hetzelfde probleem hebben maar misschien dat iemand hier een oplossing weet.
1 appwidget grantbind --package com.wolf.gtvlauncher --user 0
Het lijkt precies een punt van niet genoeg rechten om de aanpassingen weg te schrijven (launch on boot & widgets)...
Iemand suggesties?
De stappen die ik gevolg heb staan in deze link.JdJtA schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:58:
[...]
Voor het eerste punt zou ik geen oplossing weten maar bij de widget-ondersteuning is het belangrijk dat je het commando geeft in de "adb shell". Hier komt je door na het opstarten van adb eerst 'adb shell' in te voeren en daarna pas 'appwidget grantbind --package com.wolf.gtvlauncher --user 0'.
Om in adb shell te geraken gebruik ik remote ADB en geef dan als ip adres 127.0.0.1 in. Als ik daar dan
1
:strip_exif()/f/image/XhUVWhoHiUKTV3Im5Q0c5Z03.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GPhFuQh5XdG0OGugcQqnlyPZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ah, wacht even. Ik herinner me nu inderdaad dat je net een andere commando moest geven (zie ook het scherm met de foutmelding):TheExperiment schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:44:
[...]
De stappen die ik gevolg heb staan in deze link.
Om in adb shell te geraken gebruik ik remote ADB en geef dan als ip adres 127.0.0.1 in. Als ik daar dancode:ingeef lijkt hij dit te accepteren (geen foutboodschap) maar in het widget scherm krijg ik dan een fout als ik een widget wil toevoegen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
1
| appwidget grantbind --package com.wolf.firelauncher --user 0 |
en dus niet:
1
Yes! Hulde @JdJtA met die code lukte het wel Nu nog booten in Kodi. Thanks!JdJtA schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:45:
[...]
Ah, wacht even. Ik herinner me nu inderdaad dat je net een andere commando moest geven (zie ook het scherm met de foutmelding):
code:
1 appwidget grantbind --package com.wolf.firelauncher --user 0
en dus niet:
code:
Overal lees ik dat Nlziet geïnstalleerd kan worden op een chrome cast met apple tv.
Doe ik iets fout?
Als ik NLziet zoek in de google store geeft hij zelf aan dat de app niet beschikbaar is voor dit apparaat.
Mijn Chromecast komt uit China. Er zijn geen updates beschikbaar.
Nu zit mijn netwerk redelijk dicht (onder andere met pihole) dus ik dacht laat ik hem eens via mijn iphone verbinding laten maken naar het internet, in de hoop dat hij dan wel updates ziet. Maar het wifi netwerk van mijn iphone ziet hij ook niet. (andere apparaten kunnen er wel mee verbinden.
Hij ziet er uit als een echte google tv, en software matig ziet ook alles er uit als een google tv. Ik heb hem een jaar geleden gekocht toen ze nog niet in NL verkrijgbaar waren.jongetje schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:22:
@jhead22 heb je een echte googltv of heb je een Android speler/clone bij aliexpress besteld?
Het kan natuurlijk een nep product zijn, maar dat hebben ze het wel goed gedaan.

Edit: Even een check gedaan om te kijken of het een nep product is. Hij heeft netjes de letter G in het midden. Geen letter C. Google Model: GZRN
Hij heeft de laatste firmware: 210311.008 7350836
[ Voor 17% gewijzigd door jhead22 op 05-12-2021 15:34 ]
Wat vreemd, ik kon de app zonder problemen installeren. Ik heb overigens ook een pihole in m’n netwerk hangen.jhead22 schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:03:
Ik heb een chrome cast met google tv en ik kan de App NLziet maar niet installeren. Hij geeft aan dat mijn apparaat niet geschikt is voor dit apparaat. (de witte met afstandbediening).
Overal lees ik dat Nlziet geïnstalleerd kan worden op een chrome cast met apple tv.
Doe ik iets fout?
Als ik NLziet zoek in de google store geeft hij zelf aan dat de app niet beschikbaar is voor dit apparaat.
Mijn Chromecast komt uit China. Er zijn geen updates beschikbaar.
Nu zit mijn netwerk redelijk dicht (onder andere met pihole) dus ik dacht laat ik hem eens via mijn iphone verbinding laten maken naar het internet, in de hoop dat hij dan wel updates ziet. Maar het wifi netwerk van mijn iphone ziet hij ook niet. (andere apparaten kunnen er wel mee verbinden.
Een reset heb je vast al gedaan?
Wat als je een nieuw Google account maakt en koppelt? Je zou namelijk ook prima vanaf een andere locatie via de website de boel moeten kunnen installeren…
Zo, dat ziet er weer een stuk cleaner uit en is ook weer wat meer geschikt voor kinderen tussen 2 en 6 jaar
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Dank, hier was ik net naar op zoek!Patrick80 schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:32:
[...]
Ik heb deze gekocht voor 23,-
CCwGTV update QTS1.210311.036 changelog:
- Security update: android security patch level upgraded to october 2021.
- Storage optimizations and management improvements.
- Platform improvements to help with some apps with:
- HDR HLG playing instead of converting to HDR10
- Dolby vision playback
- Additional bug fixes and performance improvements
Geen last van. WiFi misschien uit zetten?robertwebbe schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:27:
Ik heb mijn Chromecasts met Google TV via een officiële Google voeding met ethernetadapter bedraad aangesloten. Sinds enkele dagen krijg ik nu af en toe de melding dat er geen WiFi verbinding is. Hebben anderen, wellicht met een andere ethernetadapter, hier ook last van?
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YDV7ZpWqA7MO182R6Rc504Wk.webp?f=user_large)
Mijn receiver hangt via de eARC/ARC poort aan mijn TV.
Als ik mijn TV opstart (via zijn eigen remote) dan starten de TV en de receiver beiden mooi op. Maar de Chromecast start helaas niet mee op. Enig idee of dat mogelijk zou zijn? Momenteel moet ik dus de remote van de Chromecast nog gebruiken om die op te starten, daarna lukt de verdere bediening wel met de remote van de TV.
Als je toch ARC gebruikt, waarom de CC niet rechtstreeks op de tv aansluiten?Asskicker schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:38:
Ik heb een Chromecast with Google TV aan mijn receiver hangen (AVR-X1600H), via de 'Media Player' poort.
[Afbeelding]
Mijn receiver hangt via de eARC/ARC poort aan mijn TV.
Als ik mijn TV opstart (via zijn eigen remote) dan starten de TV en de receiver beiden mooi op. Maar de Chromecast start helaas niet mee op. Enig idee of dat mogelijk zou zijn? Momenteel moet ik dus de remote van de Chromecast nog gebruiken om die op te starten, daarna lukt de verdere bediening wel met de remote van de TV.
De TV heeft maar 1 ARC aansluiting, en daar hangt mijn receiver dus aan.Stalensnuitje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:00:
[...]
Als je toch ARC gebruikt, waarom de CC niet rechtstreeks op de tv aansluiten?
Als ik op de knop druk wacht hij op spraak maar hoort niks.
Gek genoeg hoort hij alles prima het eerste half uur na een reset.
Heb de nieuwste versie van de software al geïnstalleerd zojuist en dat maakt geen verschil.
Enig idee wbt een oplossing?
Dat heb ik net geprobeerd, maar dan start mijn Chromecast nog steeds niet automatisch op als ik naar die HDMI poort ga.Stalensnuitje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:17:
Dat snap ik, maar dan kun je je CC toch op een reguliere HDMI aansluiten? Dan gaat het geluid alsnog naar je receiver.

Ik heb het kunnen oplossen door de HDMI-CEC setting eens aan en uit te zetten, nu werkt het wel.Asskicker schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:26:
[...]
Dat heb ik net geprobeerd, maar dan start mijn Chromecast nog steeds niet automatisch op als ik naar die HDMI poort ga.Ik heb een LG OLED65C16LA.
Klopt hier het zelfde. Geen originele netwerk adapter, maar zelfde probleem. Soms ziet hij hem niet en dan moet ik wifi aanzetten voor een tijdje. En dan opeens doet de ethernet adapter het weer wel.robertwebbe schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:27:
Ik heb mijn Chromecasts met Google TV via een officiële Google voeding met ethernetadapter bedraad aangesloten. Sinds enkele dagen krijg ik nu af en toe de melding dat er geen WiFi verbinding is. Hebben anderen, wellicht met een andere ethernetadapter, hier ook last van?
Ook merk ik dat ik geen Atmos geluid meer heb bij Netflix via Sonos arc.
Disney+ en Kodi geven wel Atmos.
Het lijkt erop dat er iets mis is met de laatste update
Dit allemaal sinds de nieuwste versie van de software.
Geen last van na de laatste update.Pindasaus schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:20:
Mijn afstandsbediening raakt sinds de laatste update regelmatig de verbinding kwijt waarop de Chromecast vast loopt, dat heb ik ook nog nooit eerder gehad.
Dit allemaal sinds de nieuwste versie van de software.
Check eens de status van de batterijen in de instellingen.
Anders de AB eens opnieuw koppelen.
Start de Chromecast een keer opnieuw op.
Bij mij gaf Netflix ook geen Atmos meer en wat het heeft opgelost is even in de instellingen surround geluid uitzetten, Netflix opstarten, dan weer Netflix afsluiten en surround geluid weer inschakelen. Daarna nogmaals Netflix starten. Nu doet Atmos het bij mij weer zonder problemen.Patrick80 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:21:
[...]
Klopt hier het zelfde. Geen originele netwerk adapter, maar zelfde probleem. Soms ziet hij hem niet en dan moet ik wifi aanzetten voor een tijdje. En dan opeens doet de ethernet adapter het weer wel.
van de week had ik dit ook eenmalig met ccgtv op de slaapkamer. Ik gebruik dan wel een generieke ethernet cardreader/adapter. Ik heb anders nooit last van wegvallend ethernet. Even de voeding eraf en weer aansluiten, lost dat bij dan weer op. Waarschijnlijk ook na een update.Patrick80 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:21:
[...]
Klopt hier het zelfde. Geen originele netwerk adapter, maar zelfde probleem. Soms ziet hij hem niet en dan moet ik wifi aanzetten voor een tijdje. En dan opeens doet de ethernet adapter het weer wel.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Is dat niet gewoon een videokwaliteit-issue in de basis? De Ziggo app gaat meen ik maar maximaal tot 720P en die Next Box toch tot 1080i?josernst schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:43:
Ik heb de google chromecast en tv. De beeldkwaliteit is veel minder als mijn ziggo next box. Als ik schakel met dezelfde zender is de next veel helderder als de chromecast. Kan ik dat ergens bijstellen op de chromecast?
-------------
Ik ben ongemerkt opeens een paar maanden van een rare bug af die ik niet hier gehoord heb en waarvan ik dacht dat het een lokaal probleem was.
Ik heb een NAD digitale versterker optisch verbonden met de TV en merkte dat af en toe het geluid niet werd doorgegeven als de Google TV uit de slaapstand werd gehaald. De boel uit- en aanzettten verhielp het meestal. Maar inmiddels geen enkele keer meer gehad

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
De Next aangesloten op DVB-C levert idd de beste kwaliteit. Via de chromecast gebruik je zoals gezegd een andere (internet)stream.josernst schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:43:
Ik heb de google chromecast en tv. De beeldkwaliteit is veel minder als mijn ziggo next box. Als ik schakel met dezelfde zender is de next veel helderder als de chromecast. Kan ik dat ergens bijstellen op de chromecast?
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen