Dat niet alleen, terug kijken op de next box of via de chromecast alles max 720p. Als dit 1080p zou zijn dan zou dat verschil minder moeten zijn.jongetje schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:57:
[...]
De Next aangesloten op DVB-C levert idd de beste kwaliteit. Via de chromecast gebruik je zoals gezegd een andere (internet)stream.
@dutchnltweaker Dat is logisch want dat gaat niet via DVB-C maar via een internet stream. Hierbij kiest Ziggo voor compressie om het een jaar te kunnen bewaren ivm ruimte op de servers. Wil je originele kwaliteit zul je een HDD recorder moeten kopen en daar een smartcard in moeten doen. Dan neem je de DBV-C stream op.
[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 13-12-2021 15:00 ]
Overigens was het bij mij zo dat met de CCGTV het beeld beter uitzag dan via de Next box.
Blijkbaar is dat bij jou omgekeerd en dan zou ik kijken aan wat voor HDMI ingang je beiden hebt hangen.
Wissel die eens om en kijk of het slechtere beeld dan mee verhuist of net niet.
Blijkbaar is dat bij jou omgekeerd en dan zou ik kijken aan wat voor HDMI ingang je beiden hebt hangen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.203.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Waarom kan dit bij KPN wel? Bij KPN kan ik kiezen tussen laag, midden (720p) en hoog (1080p) als ik via de app kijk. Compressie kan je toch ook op 1080p zetten? Je adverteert met een 4K box, meeste zenders zijn 1080p maar als je wat opneemt of wil terug kijken is het allemaal 720p.jongetje schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:00:
@dutchnltweaker Dat is logisch want dat gaat niet via DVB-C maar via een internet stream. Hierbij kiest Ziggo voor compressie om het een jaar te kunnen bewaren ivm ruimte op de servers. Wil je originele kwaliteit zul je een HDD recorder moeten kopen en daar een smartcard in moeten doen. Dan neem je de DBV-C stream op.
Goede vraag/constatering maar verkeerde topic.dutchnltweaker schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:22:
[...]
Waarom kan dit bij KPN wel? Bij KPN kan ik kiezen tussen laag, midden (720p) en hoog (1080p) als ik via de app kijk. Compressie kan je toch ook op 1080p zetten? Je adverteert met een 4K box, meeste zenders zijn 1080p maar als je wat opneemt of wil terug kijken is het allemaal 720p.
Ik betwijfel of de chromecastgebruikers hier aan die knoppen kunnen draaien
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Mag ik vragen hoe jij je tv/NAD en Google TV op elkaar hebt aangesloten??Joarie schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:45:
[...]
Ik ben ongemerkt opeens een paar maanden van een rare bug af die ik niet hier gehoord heb en waarvan ik dacht dat het een lokaal probleem was.
Ik heb een NAD digitale versterker optisch verbonden met de TV en merkte dat af en toe het geluid niet werd doorgegeven als de Google TV uit de slaapstand werd gehaald. De boel uit- en aanzettten verhielp het meestal. Maar inmiddels geen enkele keer meer gehad
Bij mij precies hetzelfde, maar juist nu met de nieuwe update krijg ik geen geluid meer uit m'n versterker. Heb alles nagelopen.....
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
TV HDMI -> Google TVblueman85 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:49:
[...]
Mag ik vragen hoe jij je tv/NAD en Google TV op elkaar hebt aangesloten??
Bij mij precies hetzelfde, maar juist nu met de nieuwe update krijg ik geen geluid meer uit m'n versterker. Heb alles nagelopen.....
TV optisch uitgang -> NAD optisch in
TV geluid over TV-speakers uitzetten.
Weet even niet of ik op Google TV nog settings aangepast heb qua geluid.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Thanks!Joarie schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:56:
[...]
TV HDMI -> Google TV
TV optisch uitgang -> NAD optisch in
TV geluid over TV-speakers uitzetten.
Weet even niet of ik op Google TV nog settings aangepast heb qua geluid.
Vreemd want ik heb geluid via mijn HDMI kabel gekregen in het verleden, mijn tv nooit via een optische kabel aangesloten.... Wat doe ik fout?
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Hoe heb je je versterker dan opgesteld en de Google tv?blueman85 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:38:
[...]
Thanks!
Vreemd want ik heb geluid via mijn HDMI kabel gekregen in het verleden, mijn tv nooit via een optische kabel aangesloten.... Wat doe ik fout?
Als je het nu over het live tv kijken via Ziggo hebt dan kan dat eigenlijk helemaal niet het geval zijn. Het zou wat vreemd zijn indien max 720p@4.29Mbit via Ziggo GO TV een beter beeld zou geven dan het oorspronkelijke DVB-C 1080i HD signaal.snah001 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:06:
Overigens was het bij mij zo dat met de CCGTV het beeld beter uitzag dan via de Next box.
Testing, one, two ...
Het ging erom dat bij hem het verschil enorm zichtbaar was en daarom mijn advies om de 2 HDMI aansluitingen eens om te wisselen om te kijken of het probleem mee gaat.
En bij mij i.d.d. zie ik geen verschil tussen de Next box en de Shield TV.
Waarschijnlijk omdat de Shield TV erg goed werkende upscaling heeft.
[ Voor 30% gewijzigd door snah001 op 13-12-2021 20:21 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.203.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Hmm ik heb mijn versterker (Marantz ) aangesloten via HDMI op de HDMI 1 poort van mijn LG tv.Joarie schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:51:
[...]
Hoe heb je je versterker dan opgesteld en de Google tv?
Op HDMI2 van de tv heb ik de Google TV aangesloten. Ik heb geluid van mn versterker gehad, toen ik deze op TV audio zette, dit omdat mijn TV rechtstreeks op de versterker is aangesloten. Via ARC zou je zeggen dat dat zou moeten werken.....toch?
Afhankelijk van wat de TV doet met het audiosignaal.
Bij 100% passthrough zou het moeten werken, als je TV een bepaalde smaak Dolby surround niet slikt (en je versterker wel) dan kan het spaak lopen bij conversie.
Bij 100% passthrough zou het moeten werken, als je TV een bepaalde smaak Dolby surround niet slikt (en je versterker wel) dan kan het spaak lopen bij conversie.
Sterk afhankelijk van waar je naar kijkt. Een strak snookerlaken zal inderdaad prima gaan maar bij volleyballende meiden die het beeld door huppelen mis je gewoon data.snah001 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:19:
Het ging erom dat bij hem het verschil enorm zichtbaar was en daarom mijn advies om de 2 HDMI aansluitingen eens om te wisselen om te kijken of het probleem mee gaat.
- knip -
Ah, ja...ik had nooit de keuze uit HDMI om de versterker aan te sluiten. Dat maakt het wellicht eenvoudiger en minder kwetsbaar voor dat soort problemen.blueman85 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:45:
[...]
Hmm ik heb mijn versterker (Marantz ) aangesloten via HDMI op de HDMI 1 poort van mijn LG tv.
Op HDMI2 van de tv heb ik de Google TV aangesloten. Ik heb geluid van mn versterker gehad, toen ik deze op TV audio zette, dit omdat mijn TV rechtstreeks op de versterker is aangesloten. Via ARC zou je zeggen dat dat zou moeten werken.....toch?
Het gaat om deze digitale versterker trouwens
Ik begreep je wel. Maar omdat ik eveneens over beide apparaten beschik die je nu als voorbeeld aanhaalt, kan ik je conclusie nog steeds niet bevestigen in de praktijksnah001 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:19:
De Shield TV (Pro) heeft een uitstekende upscaling, maar toveren kan ie nog steeds niet
Testing, one, two ...
Grappig dat je dat aanhaalt. Eerst hing hij aan een andere HDMI poort en toen dacht ik geen verschil te zien. Ik dacht nu dat dit niets zou mogen uitmaken. Waar zou dat dan aan liggen? Ik ga het nog eens omwisselen.snah001 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:06:
Het is uiteindelijk gelukt. Heb beide apparaten, tv en versterker een aantal uur van de stroom afgehaald. Daarna contact opgenomen met de winkel waar ik m'n versterker vandaan had, en toen ik de boel weer op de stroom aansloot, werkte alles weer. Lag mogelijk aan de handshake van zowel de tv als de versterker, die niet goed ging. Gelukkig alles weer in orde!Joarie schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:02:
[...]
Ah, ja...ik had nooit de keuze uit HDMI om de versterker aan te sluiten. Dat maakt het wellicht eenvoudiger en minder kwetsbaar voor dat soort problemen.
Het gaat om deze digitale versterker trouwens
Dank je wel voor je reactie!
Super teleurstellend dat het Movies tabblad in Nederland nog niet beschikbaar is.
Ik ben wat aan het stoeien met VPN. Duitse server gepakt en dan werkt het wel. De zoekopdrachten zijn dan alleen in het Duits, waar ik opzich nog wel mee kan leven.
Alleen je apps gaan dan ook mee op de VPN (uiteraard). In Duitsland hebben ze blijkbaar een heel ander Netflix aanbod. Onder andere geen Paw Patrol en daar maak ik thuis geen vrienden mee.
Iemand een werkende workaround gevonden hiervoor?
Ik ben wat aan het stoeien met VPN. Duitse server gepakt en dan werkt het wel. De zoekopdrachten zijn dan alleen in het Duits, waar ik opzich nog wel mee kan leven.
Alleen je apps gaan dan ook mee op de VPN (uiteraard). In Duitsland hebben ze blijkbaar een heel ander Netflix aanbod. Onder andere geen Paw Patrol en daar maak ik thuis geen vrienden mee.
Iemand een werkende workaround gevonden hiervoor?
Vraagje.
Ik heb een Google TV.
Op het start scherm zie ik reclame voor Disney+ en Amazon Prime content, terwijl ik deze apps uit heb staan (ik heb geen abonnement).
Weet iemand hoe ik die promoties uit kan zetten? Voorheen had ik die niet, ze zijn er ineens gekomen na een update. Ik heb alle "personaliseer" settings uit staan.
Ik heb van alles geprobeerd en gezocht op internet, maar ben er nog niet achter. Ik vind het raar dat ik reclame krijg zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven op een kastje dat ik gekocht heb.
Ik heb een Google TV.
Op het start scherm zie ik reclame voor Disney+ en Amazon Prime content, terwijl ik deze apps uit heb staan (ik heb geen abonnement).
Weet iemand hoe ik die promoties uit kan zetten? Voorheen had ik die niet, ze zijn er ineens gekomen na een update. Ik heb alle "personaliseer" settings uit staan.
Ik heb van alles geprobeerd en gezocht op internet, maar ben er nog niet achter. Ik vind het raar dat ik reclame krijg zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven op een kastje dat ik gekocht heb.
[ Voor 14% gewijzigd door djwice op 15-12-2021 22:13 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
@djwice eerder besproken, zie oa hierboven.JdJtA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:44:
[...]
Als je deze handleiding volgt kan je automatisch een andere launcher laten starten. Ik gebruik zelf de launcher uit de omschrijving (Wolf Launcher) en die werkt goed.
Dank je. Dus kort samengevat: het kan niet uit. Als je geen reclame voor Disney+ en Prime wil met kind onvriendelijke foto's en tekst (moordenaars om 14:00) dan moet ik de standaard launcher - zeg maar de mee geleverde user-interface/desktop - vervangen door een van een 3e partij.
Heftig. Thanks.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Klopt, en als je het eenmaal gedaan hebt dan vraag je je af waarom je dat niet eerder gedaan had.djwice schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:42:
[...]
Dank je. Dus kort samengevat: het kan niet uit. Als je geen reclame voor Disney+ en Prime wil met kind onvriendelijke foto's en tekst (moordenaars om 14:00) dan moet ik de standaard launcher - zeg maar de mee geleverde user-interface/desktop - vervangen door een van een 3e partij.
Heftig. Thanks.
Gewoon simpel alle pictogrammen van je apps overzichtelijk op 1 scherm zonder scrollen met een leuke eigen achtergrond.
Patrick80 schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:32:
[...]
Ik heb deze gekocht voor 23,-
Werkt prima, voorheen stotteren bij Blu-ray rip via Kodi. Nu loopt alles vloeiend.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Moet ik hier nog iets speciaals voor doen? Gisteren de kabels aangesloten, wifi uitgezet maar was ook gelijk de verbinding kwijt...
En in de nieuwe launcher, crasht de NPO app dan ook nog steeds als je wil inloggen of zoeken? Of ook niet meer?Joarie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:52:
[...]
Klopt, en als je het eenmaal gedaan hebt dan vraag je je af waarom je dat niet eerder gedaan had.
Gewoon simpel alle pictogrammen van je apps overzichtelijk op 1 scherm zonder scrollen met een leuke eigen achtergrond.
Na de update van een maand geleden crasht de npo app bij mij helemaal niet meer en werkt perfect in de standaard launcher.djwice schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:49:
[...]
En in de nieuwe launcher, crasht de NPO app dan ook nog steeds als je wil inloggen of zoeken? Of ook niet meer?
Vraagje alvorens eentje aan te schaffen: ik. Lees dat de chromecast Google tv met een remote komt.
Kan ik echter de chromecast bedienen (menu, voor- en achteruit, play,...) met m'n Samsung tv remote? Deze ondersteund CEC, ik heb het liefst zo weinig mogelijk remote's rondslingeren.. 😁
Kan ik echter de chromecast bedienen (menu, voor- en achteruit, play,...) met m'n Samsung tv remote? Deze ondersteund CEC, ik heb het liefst zo weinig mogelijk remote's rondslingeren.. 😁
Ja, en met je telefoon via de Home app.jastas schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:03:
Vraagje alvorens eentje aan te schaffen: ik. Lees dat de chromecast Google tv met een remote komt.
Echter hier is de ervaring dat de remote van de tv stof ligt te verzamelen omdat tegenwoordig alles met de Chromecast TV gedaan wordt.
[ Voor 33% gewijzigd door Joarie op 16-12-2021 20:05 ]
Hier thuis is het 50/50. Blijkbaar zijn sommigen toch meer vastgeroest aan gewoontes dan anderen. Maar het maakt niet, beide behalen hetzelfde resultaat.
Nu je het zegt, waar is de remote van mijn tv eigenlijkJoarie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:09:
[...]
Ja, en met je telefoon via de Home app.
Echter hier is de ervaring dat de remove van de tv stof ligt te verzamelen omdat tegenwoordig alles met de Chromecast TV gedaan wordt.
Oh, gek, bij mij is er niets veranderd..Mesmer_ schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:53:
[...]
Na de update van een maand geleden crasht de npo app bij mij helemaal niet meer en werkt perfect in de standaard launcher.
Sinds kort de CCTV in gebruik, maar ik heb een irritant probleem met mijn BT headset (Soundcore Q30). Soms connect de CC niet meer met de headset als ik hem de volgende avond aanzet. De headset staat dan nog steeds gewoon aan maar CC ziet hem domweg niet meer totdat ik hem via Settings weer connect of zelfs pair.
Lijkt een klein issue, maar mijn FireTV 4k had daar eigenlijk nooit last van. Aan het eind van de avond uit/standby, de dag erna weer aan en de headset is weer netjes connected. Dat verwachtte ik eigenlijk zeker van de CC ook. Hebben meer mensen daar last van?
Misschien toch de FireTV 4k Max even scoren nu hij in de aanbieding is voor €37.
[Update] Voor de FireTV Max gegaan, geen spijt van met alternatieve launcher, zeer snelle UI, ik gebruik CC toch niet en de remote is echt veel fijner. CCTV gaat in de verkoop.
Lijkt een klein issue, maar mijn FireTV 4k had daar eigenlijk nooit last van. Aan het eind van de avond uit/standby, de dag erna weer aan en de headset is weer netjes connected. Dat verwachtte ik eigenlijk zeker van de CC ook. Hebben meer mensen daar last van?
Misschien toch de FireTV 4k Max even scoren nu hij in de aanbieding is voor €37.
[Update] Voor de FireTV Max gegaan, geen spijt van met alternatieve launcher, zeer snelle UI, ik gebruik CC toch niet en de remote is echt veel fijner. CCTV gaat in de verkoop.
[ Voor 11% gewijzigd door iisworks op 19-12-2021 07:30 ]
Ik heb sinds vandaga de Google Chromecast en Google TV
Éen ding werkt niet goed. Als ik de VLC app installeer en vanaf de NAS videos stream naar de smart TV dan tonen sommige videos netjes full screen, maar andere tonen zich in de linkbovenhoek van de tv, waarbij de rest van het beeld scherm groen is of ruis. Het lijkt dat de VLC app moeite heeft met bepaalde codecs of zo? Anderen herkennen dit?
Éen ding werkt niet goed. Als ik de VLC app installeer en vanaf de NAS videos stream naar de smart TV dan tonen sommige videos netjes full screen, maar andere tonen zich in de linkbovenhoek van de tv, waarbij de rest van het beeld scherm groen is of ruis. Het lijkt dat de VLC app moeite heeft met bepaalde codecs of zo? Anderen herkennen dit?
Nee aansluiten tussen ggtv en voeding (orginele ivm vermogen) netwerkkabel erin wifi uitzetten en werken.MeltedForest schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:45:
[...]
[...]
Moet ik hier nog iets speciaals voor doen? Gisteren de kabels aangesloten, wifi uitgezet maar was ook gelijk de verbinding kwijt...
Knipperen de lampjes wel van de netwerkkabel ?
Ja, dat kan. Alleen is Netflix afsluiten wel een gedoe met een de Samsung afstandsbediening, omdat er geen "Home"-knop alternatief is.jastas schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:03:
De netwerkkabel ging er wel heel moeilijk in, paste zeg maar precies. In mijn switch zie ik wel dat er een 1000M verbinding is met de adapter, maar de ggtv zelf geeft geen kick.Patrick80 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:23:
[...]
Nee aansluiten tussen ggtv en voeding (orginele ivm vermogen) netwerkkabel erin wifi uitzetten en werken.
Knipperen de lampjes wel van de netwerkkabel ?
EDIT: opgelost!
[ Voor 98% gewijzigd door DoubleBogey op 18-12-2021 12:30 ]
Heel apart, bij mij werkte het out off the box.MeltedForest schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:26:
[...]
De netwerkkabel ging er wel heel moeilijk in, paste zeg maar precies. In mijn switch zie ik wel dat er een 1000M verbinding is met de adapter, maar de ggtv zelf geeft geen kick.
Wel heb ik 1x gehad (zie eerdere berichten) door de laatste update van google, dat hij de dongel ook even kwijt was. na paar keer herstarten deed hij het weer.
Weet iemand of je een nieuwe remote kan krijgen in NL? De hond heeft erop zitten kauwen
dit is al de tweede keer, de vorige keer ging ik toevallig naar Duitsland dus toen heb ik hem daar laten bezorgen.
Toen werd hij overigens vanuit Nederland verzonden
Toen werd hij overigens vanuit Nederland verzonden
[ Voor 12% gewijzigd door Pizzalucht op 19-12-2021 22:47 ]
Ah, vandaag is ie plots tot leven gekomen nadat ik de stroom er even af hadPatrick80 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:28:
[...]
Heel apart, bij mij werkte het out off the box.
Wel heb ik 1x gehad (zie eerdere berichten) door de laatste update van google, dat hij de dongel ook even kwijt was. na paar keer herstarten deed hij het weer.
Niet geschoten is altijd mis.
Heel mijn huis behangen met CCTV's, maar op 1 TV krijg ik de bediening van het geluid niet aan de praat. Het betreft een Salora, dit merk staat simpelweg niet in de lijst.
Iemand die toevallig ook een dergelijke combi heeft en de bediening van het geluid wel aan de praat heeft gekregen?
Heel mijn huis behangen met CCTV's, maar op 1 TV krijg ik de bediening van het geluid niet aan de praat. Het betreft een Salora, dit merk staat simpelweg niet in de lijst.
Iemand die toevallig ook een dergelijke combi heeft en de bediening van het geluid wel aan de praat heeft gekregen?
Tijd voor een nieuwe sig..
'Bediening van het geluid'? Bedoel je het volume? Van welk apparaat probeer je dat te bedienen? Welke mogelijkheden heb je hiervoor getest?Koffie schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:12:
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dat wilde ik net opperen. Ik ben hem ook één keer kwijt geweest, stroom er af was de oplossing. Je kunt natuurlijk als backup de wifi aan laten staan.MeltedForest schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:01:
[...]
Ah, vandaag is ie plots tot leven gekomen nadat ik de stroom er even af had
Met de CCTV kun je de meegeleverde AB het volume van je TV (of soundbar of receiver) laten regelen.The Zep Man schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:11:
[...]
'Bediening van het geluid'? Bedoel je het volume? Van welk apparaat probeer je dat te bedienen? Welke mogelijkheden heb je hiervoor getest?
Ik wil de CCRT het volume van de TV laten regelen.
Gewoon bij instellen zeggen dat je het geluid door de AB wil laten regelen. Weinig spannends aan. Maar het merk staat niet in de lijst, en heb destijds bij de setup zo'n beetje elk TV merk in de lijst geprobeerd.The Zep Man schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:11:
[...]
Welke mogelijkheden heb je hiervoor getest?
Ah, je wilt dus het volume van je TV via infrarood bedienen. De kans is groot dat de IR-codes van jouw TV niet bekend zijn.Koffie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:13:
[...]
Met de CCTV kun je de meegeleverde AB het volume van je TV (of soundbar of receiver) laten regelen.
Ik wil de CCRT het volume van de TV laten regelen.
Mogelijk kan je nog proberen om het volume te bedienen via HDMI-CEC.
Been there, got the T-shirt.The Zep Man schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:34:
[...]
Mogelijk kan je nog proberen om het volume te bedienen via HDMI-CEC.
Vandaar dat ik even specifiek naar deze combi (CCTV en Salora) vroeg, omdat hij dus idd niet in de lijst staat.
Powerkiwi schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:07:
Zojuist mijn nieuwe Chromecast met Google TV in ontvangst mogen nemen, maar gek genoeg krijg ik de NLZIET app niet geïnstalleerd? Zowel Chromecast als play.google.com geven aan dat NLZIET niet compatibel is met het apparaat. Opnieuw installeren van de chromecast, Play store cache legen, gl=US-trucje halen allemaal niets uit helaas. Is er iemand anders die dit probleem ook heeft (gehad) of is er een manier om de app te sideloaden?
Hier hetzelfde probleem. Ik ben in contact met NLziet, maar die weten het ook niet.jhead22 schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:03:
Ik heb een chrome cast met google tv en ik kan de App NLziet maar niet installeren. Hij geeft aan dat mijn apparaat niet geschikt is voor dit apparaat. (de witte met afstandbediening).
Overal lees ik dat Nlziet geïnstalleerd kan worden op een chrome cast met apple tv.
Doe ik iets fout?
Als ik NLziet zoek in de google store geeft hij zelf aan dat de app niet beschikbaar is voor dit apparaat.
Mijn Chromecast komt uit China. Er zijn geen updates beschikbaar.
Nu zit mijn netwerk redelijk dicht (onder andere met pihole) dus ik dacht laat ik hem eens via mijn iphone verbinding laten maken naar het internet, in de hoop dat hij dan wel updates ziet. Maar het wifi netwerk van mijn iphone ziet hij ook niet. (andere apparaten kunnen er wel mee verbinden.
Sideloaden was helaas ook geen succes.
Ja shit, bij mij wist NLZIET dus ook niet waar het aan zou liggen. Kreeg alleen herhaaldelijk het advies om hem uit en weer aan te zettenCubix schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:06:
[...]
[...]
Hier hetzelfde probleem. Ik ben in contact met NLziet, maar die weten het ook niet.

Gebruik in de tussentijd maar NLZIET via mijn slome televisie of door het te casten via m'n telefoon
Ik heb ondertussen een oplossing gevonden: een ander google account gebruiken. Dus eerst een ander account toevoegen aan de chromecast, dan de originele (wat ze een Google TV account noemen) verwijderen van je device. Met mijn secundaire account kon ik NLZiet wel installen. Daarna met de accounts het omgekeerde doen en gelukkig blijft NLZiet staan.Powerkiwi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:13:
[...]
Ja shit, bij mij wist NLZIET dus ook niet waar het aan zou liggen. Kreeg alleen herhaaldelijk het advies om hem uit en weer aan te zetten![]()
Gebruik in de tussentijd maar NLZIET via mijn slome televisie of door het te casten via m'n telefoon
M.a.w.: het ligt dus waarschijnlijk aan je account.
Cubix schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:06:
[...]
[...]
Hier hetzelfde probleem. Ik ben in contact met NLziet, maar die weten het ook niet.
Vreemd, ik kan hier via de appstore op mijn beide CCWGTV's gewoon zoeken en zodra ik dan 'nl' intoets komt NLZiet naar voren...zoeken jullie op de Chromecast of via een telefoon of tablet?Powerkiwi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:13:
[...]
Ja shit, bij mij wist NLZIET dus ook niet waar het aan zou liggen. Kreeg alleen herhaaldelijk het advies om hem uit en weer aan te zetten![]()
En bij sideloaden, weten jullie zeker dat je de NLZiet-app gebruikt die geschikt is voor Android TV?
Klote dat die side-buttons voor het volume niet meer werken
ik meen hier iets over gelezen te hebben dat google dit eruit heeft gesloopt?
Moet ik alsnog de hoofd remote control gebruiken voor hem harder/zachter te zetten
Moet ik alsnog de hoofd remote control gebruiken voor hem harder/zachter te zetten
Hier de recentste apk van NLZIET voor Android TV: https://we.tl/t-tX6OS9KUos. Voor wie het vanuit de Play Store niet lukt.
Huh? Dat lijkt me sterk. Ik heb nergens last van.DaYwaLkUr schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:27:
Klote dat die side-buttons voor het volume niet meer werkenik meen hier iets over gelezen te hebben dat google dit eruit heeft gesloopt?
Dit is het inderdaad, mijn account zit in een family-groep die om discutabele redenen in India geregistreerd staat! Ga het eens met een ander account proberen, thanksCubix schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:25:
[...]
Ik heb ondertussen een oplossing gevonden: een ander google account gebruiken. Dus eerst een ander account toevoegen aan de chromecast, dan de originele (wat ze een Google TV account noemen) verwijderen van je device. Met mijn secundaire account kon ik NLZiet wel installen. Daarna met de accounts het omgekeerde doen en gelukkig blijft NLZiet staan.
M.a.w.: het ligt dus waarschijnlijk aan je account.
edit: hij werkt!! Je bent een held Cubix!
[ Voor 3% gewijzigd door Powerkiwi op 22-12-2021 09:25 ]
Niks gezegd! Dat had te maken met het casten van je screen, volgens mij gaat dat niet meer werken vanaf android 12.Mesmer_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:50:
[...]
Huh? Dat lijkt me sterk. Ik heb nergens last van.
https://www.androidauthor...ecast-volume-bug-3050733/
Straks ff naar de settings kijken! Buiten op de Sony deed die het nog.
Dit kun je helemaal zelf instellen. Wel / niet gebruiken en voor welk apparaat. Lijkt mij heel sterk dat Google dat er uit sloopt.DaYwaLkUr schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:27:
Klote dat die side-buttons voor het volume niet meer werkenik meen hier iets over gelezen te hebben dat google dit eruit heeft gesloopt?
Bij mij werkt t ook gewoon nog, op alledrie de googletv's
Kan je niet je volume door de Google omgeving laten regelen? Ik kan hier kiezen om tv volume te gebruiken (met de originele AB van de TV of met de AB van de chromecast) of ik kan gebruik maken van de volume regeling van Google als geheel.Koffie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:53:
[...]
Been there, got the T-shirt.
Vandaar dat ik even specifiek naar deze combi (CCTV en Salora) vroeg, omdat hij dus idd niet in de lijst staat.
Die 2e optie heeft naar mijn smaak wat te weinig stapjes tussen zacht en hard, maar misschien is dat voor jou wel goed?
Alternatief wat ik net bedenk is zoeken naar rebrands van de Solaro tv. Wellicht is hij ook als ander merk uitgegeven en staat die er wel bij?
[ Voor 10% gewijzigd door Smobbo op 23-12-2021 07:38 ]
iemand een tip hoe je achteraf dus als de chromecast als is ingesteld en werkend de tv kunt bedienen met de chromecast ab.
Ben op dit moment ergens anders en heb de chromecast mee. Alles werkt prima maar aangezien hier een andere tv staat kan ik deze niet met de ab bedienen. Op zich geen ramp maar wel handig.
Enige info die ik kan vinden is tijdens het instellen van de chromecast de eerste keer. Maar wil geen reset uitvoeren zodat ik mogelijk alle apps en instellingen weer kwijt raak.
Al geprobeerd om de AB zelf te verwijderen en opnieuw te koppelen. Dat lukt wel maar dan geen mogelijkheid om de TV ook te koppelen. Ook in de Home app niets te vinden.
Verder kan ik nergens deze info vinden dan alleen de stappen die je krijgt tijdens installatie.
Ben op dit moment ergens anders en heb de chromecast mee. Alles werkt prima maar aangezien hier een andere tv staat kan ik deze niet met de ab bedienen. Op zich geen ramp maar wel handig.
Enige info die ik kan vinden is tijdens het instellen van de chromecast de eerste keer. Maar wil geen reset uitvoeren zodat ik mogelijk alle apps en instellingen weer kwijt raak.
Al geprobeerd om de AB zelf te verwijderen en opnieuw te koppelen. Dat lukt wel maar dan geen mogelijkheid om de TV ook te koppelen. Ook in de Home app niets te vinden.
Verder kan ik nergens deze info vinden dan alleen de stappen die je krijgt tijdens installatie.
Via Reddit kwam ik hier op uit: Settings - remotes and accessories - set up remote buttons - add device en daar zou je dan het apparaat moeten kunnen kiezen en configureren.MikeOO schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:38:
iemand een tip hoe je achteraf dus als de chromecast als is ingesteld en werkend de tv kunt bedienen met de chromecast ab.
[ Voor 61% gewijzigd door JdJtA op 24-12-2021 10:05 ]
HeldJdJtA schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:05:
[...]
Via Reddit kwam ik hier op uit: Settings - remotes and accessories - set up remote buttons - add device en daar zou je dan het apparaat moeten kunnen kiezen en configureren.

Het werkt nu
Hoi! Heb hier een chromecast aan een oudere samsung us6340 op "achtertuin" netwerk.
Heb nu 2 telefoons. Een s21 ultra waar ik zonder iets te doen direct NLziet kan streamen naar de tv. Hij herkent de tv in de NLziet app als "achtertuin" en werkt probleemloos.
Heb ook een samsung A41 die op het achtertuin netwerk zit maar die herkent de tv/chromecast niet. Snap even niet waarom.
Heb op m'n s21 ultra niks geïnstalleerd of gedaan alleen verbinden met achtertuin netwerk. Wat zie ik over het hoofd? Bedankt
Heb nu 2 telefoons. Een s21 ultra waar ik zonder iets te doen direct NLziet kan streamen naar de tv. Hij herkent de tv in de NLziet app als "achtertuin" en werkt probleemloos.
Heb ook een samsung A41 die op het achtertuin netwerk zit maar die herkent de tv/chromecast niet. Snap even niet waarom.
Heb op m'n s21 ultra niks geïnstalleerd of gedaan alleen verbinden met achtertuin netwerk. Wat zie ik over het hoofd? Bedankt
@noordwolde Staat op beide toestellen Bluetooth aan?
Iemand al geprobeerd om met een logitech afstandsbediening de zaak aan te sturen ?
Bij mij werkt de logitech hub prima. Maar als ik me goed herinner (is een tijdje geleden) heb ik er wel mee lopen stoeien een tijdje. Ging om de geode naam: hij heet in de apraraten lijst: chromecast with google tv of mediaspeler Google. Klinkt heel logisch maar duurde toch even voordat ik het zo had ingesteld
[ Voor 17% gewijzigd door jk-gouda op 26-12-2021 09:36 ]
Googelaar
Bedankt!!!! Verbonden via Bluetooth en het werkt! Bedankt Robert! Fijne kerst.robertwebbe schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:52:
@noordwolde Staat op beide toestellen Bluetooth aan?
PS. Op mn s21 ultra heb ik Bluetooth niet verbonden en deed ie het gewoon. Naja doesn't matter. Het werkt!
@noordwolde Volgens mij gaat bluetooth niet meer echt uit op de laatste generatie toestellen. Het is meer dat die niet zichtbaar is. Google wil je namelijk altijd kunnen sniffen. Bij oudere ging die nog wel echt uit.
Ik heb een raar probleem met mijn Chromecast met google tv. Op mijn oude plasma tv heb ik opeens geen beeld meer of af en toe komt het even te voor schijn. Een andere ingang werkt ook niet evenals 2 samsung monitoren. Plug ik hem in een wat nieuwere Philips tv werkt ie zonder problemen... Allen 1080P overigens. Ik heb het idee dat het sinds de update begonnen/erger geworden is. Iemand een idee?
Geven andere HDMI apparaten hetzelfde probleem met je plasma TV?Wazzup! schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:53:
Ik heb een raar probleem met mijn Chromecast met google tv. Op mijn oude plasma tv heb ik opeens geen beeld meer of af en toe komt het even te voor schijn. Een andere ingang werkt ook
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 27-12-2021 07:02 ]
Nee andere apparaten geven geen problemen op zowel de tv als de 2 monitoren. Zelfs een 7,5 meter hdmi kabel inclusief dvi-hdmi verloopje tussen de plasma tv en pc is geen probleem.The Zep Man schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:24:
[...]
Geven andere HDMI apparaten hetzelfde probleem met je plasma TV?
Ik heb in de instellingen onder weergave en geluid hdmi-cec, gamemode toestaan en surround sound uitgezet. Voorlopig doet ie het weer... Zo meteen nog is op die monitoren proberen.
Is er eigenlijk een vervangende meer complete afstandsbediening voor de Chromecast Google TV te koop? Of heeft dat geen zin omdat de dongle gewoon maar een paar commando's kent? Voor de Ziggo Go app mis ik bijvoorbeeld knoppen om lekker snel naar een zender te kunnen zappen.
Vraagje.
Met kerst de HT geupgrade met Atom, speakers en nieuwe TV.
Bij afspelen Avengers Endgame (via disney+) ziet de Versterker Atmos, maar er lijkt niets uit de hoogte kanalen te komen.
Geeft Disney+ wel hoogte info mee? Of zit er een beperking in Google chrome.
Atmos kan op meerdere manieren aangeboden worden volgens mij (via DD+ en DD True HD).
mogelijk geeft alleen het laatste het juiste effect.
UPD: Rechtstreeks vanaf de LG app hoor ik wel hoogte kanalen.
Met kerst de HT geupgrade met Atom, speakers en nieuwe TV.
Bij afspelen Avengers Endgame (via disney+) ziet de Versterker Atmos, maar er lijkt niets uit de hoogte kanalen te komen.
Geeft Disney+ wel hoogte info mee? Of zit er een beperking in Google chrome.
Atmos kan op meerdere manieren aangeboden worden volgens mij (via DD+ en DD True HD).
mogelijk geeft alleen het laatste het juiste effect.
UPD: Rechtstreeks vanaf de LG app hoor ik wel hoogte kanalen.
[ Voor 7% gewijzigd door DarkSide op 28-12-2021 14:21 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik heb het niet specifiek op dit apparaat getest met een Android TV remote die origineel van kanalentoetsen is voorzien, maar andere Android TV apparaten reageerden niet op de kanaaltoetsen van zo'n afstandsbediening nadat de koppeling tot stand was gebracht. Ik heb dit met een afstandsbediening van een Nokia 8000 streaming box eerder al eens getest. De standaardknoppen werkten wel.Hak schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:35:
Is er eigenlijk een vervangende meer complete afstandsbediening voor de Chromecast Google TV te koop? Of heeft dat geen zin omdat de dongle gewoon maar een paar commando's kent? Voor de Ziggo Go app mis ik bijvoorbeeld knoppen om lekker snel naar een zender te kunnen zappen.
Het is mogelijk via een app op Android mobiel, maar dat is een mindere oplossing (vind ik), en de versie die ik heb gevonden is, of voorzien van reclame, of kost je ~ €2,- per maand.
Ter algemene info, op die Nokia box zijn de cijfer (kanaal)toetsen wel goed bruikbaar binnen de Ziggo app, of NLZiet, of andere apps die daar gebruik van kunnen maken.
Testing, one, two ...
Je bedoeld dan echt fysieke knoppen 123456 enz ?Hak schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:35:
je kunt binnen de ziggo home app op de grote ronde knop wel omhoog en omlaag drukken, onderin beeld heb je dan de zenders, bij de goeie oke drukken.
@Hak Via de (officiële) Google TV app heb je D-pad input al is dat wel een hoge drempel om te zappen.
Zelf heb ik een bluetooth keyboard (Logitech K380) waarmee je numerieke input kan geven en apps zoals Ziggo Go, maar ook system UI, gewoon op reageren zoals verwacht. Media keys werken ook.
Nu heb ik weinig zin in het unpairen van remotes maar ik ga er stiekem wel van uit dat m'n Sony remote ook functioneert op de GTV. Als niemand anders zich op wilt/kan offeren dan kan ik wel proberen een momentje in te plannen om dat te testen.
Even zoeken geeft mij deze: https://www.bol.com/nl/nl...iversal/9300000021328036/
En zolang die gewoon (normale) key commands zoals een keyboard verstuurt, wat je mag verwachten als de term universal wordt gebruikt, gaat dat dus gewoon werken op GTV.
Zelf heb ik een bluetooth keyboard (Logitech K380) waarmee je numerieke input kan geven en apps zoals Ziggo Go, maar ook system UI, gewoon op reageren zoals verwacht. Media keys werken ook.
Nu heb ik weinig zin in het unpairen van remotes maar ik ga er stiekem wel van uit dat m'n Sony remote ook functioneert op de GTV. Als niemand anders zich op wilt/kan offeren dan kan ik wel proberen een momentje in te plannen om dat te testen.
Even zoeken geeft mij deze: https://www.bol.com/nl/nl...iversal/9300000021328036/
En zolang die gewoon (normale) key commands zoals een keyboard verstuurt, wat je mag verwachten als de term universal wordt gebruikt, gaat dat dus gewoon werken op GTV.
- knip -
De remote van (o.a.) de Formuler GTV Android TV box, die heb ik hier ook in huis. Op dit moment ben ik niet in de gelegenheid om deze te testen met de CCGTV, mogelijk kom ik er over enige dagen wel aan toe.Raymond P schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:02:
[knip]
Testing, one, two ...
Ja dat had ik al ontdekt inderdaad. Maar ik merk dat ik vaak heel veel kliks nodig heb om terug naar het overzicht in de Ziggo app te gaan. Of naar m'n opnames. Daarvoor leek me een completere afstandsbediening handig. Of ik snap de Ziggo app gewoon niet zo goed haha.herriex schreef op woensdag 29 december 2021 @ 05:13:
[...]
Je bedoeld dan echt fysieke knoppen 123456 enz ?
je kunt binnen de ziggo home app op de grote ronde knop wel omhoog en omlaag drukken, onderin beeld heb je dan de zenders, bij de goeie oke drukken.
Die afstandsbediening ziet er perfect uit. Ben heel benieuwd of de CCGTV ermee werkt!hardware-lover schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:43:
[...]
De remote van (o.a.) de Formuler GTV Android TV box, die heb ik hier ook in huis. Op dit moment ben ik niet in de gelegenheid om deze te testen met de CCGTV, mogelijk kom ik er over enige dagen wel aan toe.
Zappen binnen Ziggo GO werkt toch prima door naar links te drukken (dan verschijnen de zenderlogo's in een smalle lijst) en vervolgens snel omhoog of omlaag? Je hoeft níet te bevestigen met 'OK', je drukt alleen maar omhoog of omlaag en vervolgens laat je los op de zender die je wilt zien. Op die manier gaat zappen eigenlijk razendsnel. En als je 'omhoog' of 'omlaag' ingedrukt houdt, vlieg je nog veel sneller door de lijst.Hak schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:35:
[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 30-12-2021 14:33 ]
Nou, de koppeling is succesvol tot stand gebracht. Hoewel de cijfertoetsen uitstekend werken, binnen o.a. Ziggo Go, is het grootste manco dat de "ok" (enter) toets totaal niet reageert, ongeacht in wat voor scherm of app. Alle overige toetsen doen wat ze moeten doen, enkel een van de meest belangrijke helaas dus niet.Hak schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:50:
[...]
Die afstandsbediening ziet er perfect uit. Ben heel benieuwd of de CCGTV ermee werkt!
Toets is niet defect, deze doet het prima met een Formuler GTV die origineel met deze afstandsbediening wordt geleverd.
Mocht iemand een suggestie hebben om nog wat anders te proberen met deze afstandsbediening, u roept maar, eens mens is tenslotte nooit te oud om nog wat op te steken
Testing, one, two ...
Buttonmapper gebruiken?hardware-lover schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 01:45:
[...]
Nou, de koppeling is succesvol tot stand gebracht. Hoewel de cijfertoetsen uitstekend werken, binnen o.a. Ziggo Go, is het grootste manco dat de "ok" (enter) toets totaal niet reageert, ongeacht in wat voor scherm of app. Alle overige toetsen doen wat ze moeten doen, enkel een van de meest belangrijke helaas dus niet.
Toets is niet defect, deze doet het prima met een Formuler GTV die origineel met deze afstandsbediening wordt geleverd.
Mocht iemand een suggestie hebben om nog wat anders te proberen met deze afstandsbediening, u roept maar, eens mens is tenslotte nooit te oud om nog wat op te steken
Dan zou je de knop aan iets anders moeten kunnen koppelen. Daar zie je ook gelijk welke knoppen geregistreerd worden
Ik zal er eens naar gaan kijken of dat iets kan brengen..Smobbo schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 07:21:
[...]
Buttonmapper gebruiken?
Dan zou je de knop aan iets anders moeten kunnen koppelen. Daar zie je ook gelijk welke knoppen geregistreerd worden
Testing, one, two ...
Mag ik u vragen waar u de officiële Google voeding met ethernetadapter hebt gekocht? Al een tijdje aan het zoeken... Alvast bedankt!robertwebbe schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:27:
Ik heb mijn Chromecasts met Google TV via een officiële Google voeding met ethernetadapter bedraad aangesloten. Sinds enkele dagen krijg ik nu af en toe de melding dat er geen WiFi verbinding is. Hebben anderen, wellicht met een andere ethernetadapter, hier ook last van?
@hardware-lover Interessant! Nu zit daar software (https://play.google.com/s...r.remoteupgrade.gtv&hl=en) bij, kan je daar nog wat mee?
[ Voor 34% gewijzigd door Raymond P op 31-12-2021 14:09 ]
- knip -
Die specifieke software is mij bekend, wordt echter maar voor een enkel Android/Google TV apparaat via de Play Store beschikbaar gesteld. Uit mijn hele lijst met apparaten wordt deze alleen zichtbaar voor de Formuler GTV en de Botech Wzone (ook in het bezit).Raymond P schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:07:
@hardware-lover Interessant! Nu zit daar software (https://play.google.com/s...r.remoteupgrade.gtv&hl=en) bij, kan je daar nog wat mee?
Testing, one, two ...
Misschien heb ik te snel gekeken, maar zoals ik het las zou je specifiek die Formuler daarmee kunnen programmerem/updaten.
M'n Sony TV VRC 001 remote wilt overigens niet verbinden met een Chromecast+GTV.
M'n Sony TV VRC 001 remote wilt overigens niet verbinden met een Chromecast+GTV.
- knip -
Klopt, maar dan meestal voor niet Android/Google TV apparaten, dus voor randapparatuur.Raymond P schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:07:
Misschien heb ik te snel gekeken, maar zoals ik het las zou je specifiek die Formuler daarmee kunnen programmerem/updaten.
Ik heb een losse apk gevonden, eens kijken wat deze kan brengen op de CCGTV.
Testing, one, two ...
Goedemorgen! Beste wensen voor 2022!Christof_D schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:17:
[...]
Mag ik u vragen waar u de officiële Google voeding met ethernetadapter hebt gekocht? Al een tijdje aan het zoeken... Alvast bedankt!
Ik heb de mijne uit Duitsland via de Duitse Google Store
https://store.google.com/...ernet_adapter_gen_2?hl=de
Dat ziet er goed uit! Is niet via een op NL gerichte site te verkrijgen?
Als de adapter die bij Chromecast Ultra compatibel is (ziet er behalve de kleur vrijwel gelijk uit in elk geval) dan kun je ook nog de aanbieding voor 22 euro voor Google Stadia Premiere Edition nemen. Die wordt sowieso naar NL verstuurd.
[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 01-01-2022 09:43 ]
Die actie is voorbij, plus dat deze de laatste weken slechts mondjesmaat leverbaar was.Rukapul schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 09:41:
dan kun je ook nog de aanbieding voor 22 euro voor Google Stadia Premiere Edition nemen.
@Rukapul De Ultra heeft een micro-USB voeding en de nieuwe een USB-C.
@Christof_D De ethernet-adapter heeft ook een nadeel, het is maar 100 Mbit/s. Als je wifi dekking goed is, heb je al een veel snellere verbinding.
@Christof_D De ethernet-adapter heeft ook een nadeel, het is maar 100 Mbit/s. Als je wifi dekking goed is, heb je al een veel snellere verbinding.
Ben ik ten dele met je eens Robert, het is inderdaad zo dat de ethernet adapter "maar" 100Mbit/s is, maar is uiteraard wel bedraad en daardoor dus wel stabieler. Waarom zou je meer dan 100Mbit/s nodig hebben voor streaming? Is meestal meer dan voldoende, en heb liever een stabiele verbinding dan dat je te maken hebt met diverse draadloze signalen zeg maarrobertwebbe schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:27:
@Rukapul De Ultra heeft een micro-USB voeding en de nieuwe een USB-C.
Niet dat ik weet! Ik ben er in ieder geval heel blij meekraanwagen schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 09:12:
Dat ziet er goed uit! Is niet via een op NL gerichte site te verkrijgen?
@blueman85 Ik zie met name verschil in bijvoorbeeld de YouTube app, als er in het menu preview thumbnails ingeladen moeten worden. En dan vooral als ik ga scrollen, dan houdt de bekabelde aansluiting het niet meer bij en scroll ik door lege vakjes. Bij WiFi lukt dat nog wel maar daar moet ik dan wel bij vermelden dat ik een Ziggo gigabit internetverbinding hebt en een eigen UniFi WiFi installatie met WiFi6 accesspoints. Als ik een Speedtest doe op de Chromecast dan haal ik een dikke 300 Mbps in plaats van 90 via de kabel.
De ethernet adapter die ik op aanraden van @Patrick80 heb gekocht doet volgens de beschrijving 480mbit met de ccgtv. Heb echter nog geen speedtest geprobeerd!
Gaat om deze: https://www.amazon.nl/gp/product/B08NXS46DN/
Gaat om deze: https://www.amazon.nl/gp/product/B08NXS46DN/
@MeltedForest Kun je eens een bekabelde speedtest doen? 
Ik ben wel benieuwd op je die 480 Mbps gaat halen.
[ Voor 28% gewijzigd door robertwebbe op 02-01-2022 20:42 ]
Voor Netflix of Prime is dat voldoende ja. Ongecomprimeerd zit je wel echt op het randje met 100Mbit/s.blueman85 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:34:
[...]
Ben ik ten dele met je eens Robert, het is inderdaad zo dat de ethernet adapter "maar" 100Mbit/s is, maar is uiteraard wel bedraad en daardoor dus wel stabieler. Waarom zou je meer dan 100Mbit/s nodig hebben voor streaming? Is meestal meer dan voldoende, en heb liever een stabiele verbinding dan dat je te maken hebt met diverse draadloze signalen zeg maar
De use case is voor jou misschien beperkt, voor een ander gaat die vlieger mogelijk niet op.
Hier een lijstje van iemand van Reddit die de benodigde bandbreedte van een aantal films in kaart heeft gebracht: https://pastebin.com/qNJhj61x
Bij een service als Bravia Core kom je bijvoorbeeld al niet weg met 100Mbit/s, al is dat momenteel nog niet beschikbaar op de Chromecast.
De dongles van Cable Matters zijn over het algemeen prima spul.
- knip -
De theoretische waarde gaat ie niet halen, +300Mbit zou echter geen enkel probleem moeten zijn (mits de aangeboden snelheid voldoende is).robertwebbe schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:41:
Ik heb inmiddels al zoveel verschillende van dit soort adapters geprobeerd dat ik het vertrouwen wel heb dat ze allemaal wel die snelheid halen.
Testing, one, two ...
Viel nog niet mee om een normale speedtest te draaien, er is niet echt een normale app voor Google tv. Uiteindelijk in de browser 400 mbit gehaald op speedtest.netrobertwebbe schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:41:
Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen