Who's general failure, and why is he reading my disk?
- knip -
Ik heb geen Ethernet nodig ofzo, enkel één USB poort. Iemand ervaring hiermee? Het liefste zou ik ook de originele power adapter blijven gebruiken.
https://www.amazon.nl/Ada...&pd_rd_i=B08Y6VQN99&psc=1
Als je 4K lokaal wilt streamen op goede kwaliteit is 100mbit/s niet genoeg.blueman85 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:34:
[...]
Ben ik ten dele met je eens Robert, het is inderdaad zo dat de ethernet adapter "maar" 100Mbit/s is, maar is uiteraard wel bedraad en daardoor dus wel stabieler. Waarom zou je meer dan 100Mbit/s nodig hebben voor streaming? Is meestal meer dan voldoende, en heb liever een stabiele verbinding dan dat je te maken hebt met diverse draadloze signalen zeg maar
Ik ben wel wat benieuwd welke 5 apps dat zijn die zoveel van je opslag vragen, indien één daarvan Kodi is dan is dat te verklaren (maar ook simpel op te lossen).Mayco schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:33:
Ik zoek een zo eenvoudig mogelijke USB-C hub om wat extra storage te geven aan de Chromecast (niet voor video's, maar ik zit met een 5-tal apps nu al tegen de opslaglimiet aan). Ik dacht door middel van een USB-C hub en een USB-stick van 16 GB ofzo wat extra storage te geven.
Ik heb geen Ethernet nodig ofzo, enkel één USB poort. Iemand ervaring hiermee? Het liefste zou ik ook de originele power adapter blijven gebruiken.
https://www.amazon.nl/Ada...&pd_rd_i=B08Y6VQN99&psc=1
De adapter lijkt mij zo op het eerste oog wel geschikt voor wat je zou willen (mocht dat ook nog nodig zijn).
Testing, one, two ...
De Android apps zijn Streamz, Netflix, Apple TV en Prime.hardware-lover schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:08:
[...]
Ik ben wel wat benieuwd welke 5 apps dat zijn die zoveel van je opslag vragen, indien één daarvan Kodi is dan is dat te verklaren (maar ook simpel op te lossen).
De adapter lijkt mij zo op het eerste oog wel geschikt voor wat je zou willen (mocht dat ook nog nodig zijn).
Verder nog Plex en Kodi.
Kodi om TV te kijken via TVheadend en een paar Vlaamse addons (GoPlay, TV Vlaanderen, VTM Go, VRT Nu).
Hoe is de storagehonger van Kodi dan makkelijk op te lossen?
Edit: Kodi gebruikt ongeveer 1GB, de rest is door de andere apps gebruikt.
[ Voor 5% gewijzigd door Mayco op 13-01-2022 18:27 ]
Voor Kodi geldt dat je binnen de instellingen het binnenhalen van o.a. acteur miniaturen e.d uit moet zetten. Dat kan heel snel uit de klauwen lopen bij een beetje media bibliotheek. Daarnaast is het aan te bevelen om een cleaner addon voor Kodi te installeren en daarmee in te stellen hoe groot je cache van bepaalde zaken mag zijn. Kodi is daarna heel goed te beheersen vwb locale opslag, ook bij dit soort apparaten met weinig eigen geheugen daarvoor.
Testing, one, two ...
I see, maar ik heb geen mediabibliotheek binnen Kodi, ik gebruik enkel de TV functie en wat vod addons. Ik vermoed dat het eerder iets gaat zijn van updates die binnen Kodi gebeuren, en dat er daar veel cache data van blijft staan.hardware-lover schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:22:
@Mayco, ik doe niets met Plex, dus de opslag honger van die app kan ik niet inschatten.
Voor Kodi geldt dat je binnen de instellingen het binnenhalen van o.a. acteur miniaturen e.d uit moet zetten. Dat kan heel snel uit de klauwen lopen bij een beetje media bibliotheek. Daarnaast is het aan te bevelen om een cleaner addon voor Kodi te installeren en daarmee in te stellen hoe groot je cache van bepaalde zaken mag zijn. Kodi is daarna heel goed te beheersen vwb locale opslag, ook bij dit soort apparaten met weinig eigen geheugen daarvoor.
Ik kijk eens naar zo'n cache gerelateerde settings. Thanks!
Nu vraag ik me oprecht af, wat voor een use case kan ik verzinnen om een USB opslag stick te halen van bijv. 16 GB (Sandisk)? Ik ga geen films streamen van de stick, die gaan via mijn LAN > IOT VLAN. Ook mijn IPTV stream gaat via een proxy (ik gebruik xTeVe's container hiervoor i.c.m. SWAG/Cloudflare).
Ik heb een beetje FOMO, wellicht dat jullie nog wat niet-media gerelateerde toepassingen hebben?
Irritant dat je soms geen connectie met internet krijgt. Nu in Motel One, moet je op accepteren klikken maar de browser pakt de muisklik niet (en geen muis bij me).
Haters everywhere but I don’t really care
According to documentation viewed by 9to5Google, Google has an Android-powered device in the works codenamed Boreal. Our APK Insight team was also able to confirm the Boreal codename elsewhere. From what we’ve seen, Boreal is directly connected to the same Google TV Chromecast software for Android that powers the Chromecast with Google TV. The codename Boreal was found in the same family as Sabrina, which refers to the current Chromecast with Google TV.
Unfortunately, no specs or other clues are currently available for Boreal, leaving us largely in the dark about the hardware of this next first-party Google TV device.
(...)
As for timing, we’ve heard that Google currently intends for the company’s second Google TV powered device to launch this year.
- knip -
Vandaag met Google Support en ook zij weten het niet meteen. Vragen serial nummer en het is natuurlijk een US model en dus mogelijks krijg ik geen vervanging. Ondertussen is de 30 dagen retour periode ook verstreken bij de verkoper, dus ik verwacht niet veel van hen (zeker omdat ze dus een extra samsung adapter insteken ipv originele Google adapter).
Ondertussen ook te horen gekregen dat de originele Google Adapter een output heeft van 5V en 1,5A terwijl de Samsung adapter een output heeft van 5V en 1,2A. Dus dat kan ook de oorzaak zijn...
Gekocht in Nederland? Nederlandse garantieregels. De webwinkel moet het uiteindelijk voor je oplossen. Als zij dat niet doen, rechtsbijstandverzekering.DJSirMatthew schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:56:
Hmm, op 17 december een Chromecast met Google TV besteld op bol.com via telefoon-winkel.
(...)
Ondertussen is de 30 dagen retour periode ook verstreken bij de verkoper, dus ik verwacht niet veel van hen (zeker omdat ze dus een extra samsung adapter insteken ipv originele Google adapter).
Je hebt natuurlijk met kredietkaart betaald, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 23-01-2022 14:15 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Gekocht in België maar vermoed dat er weinig verschil op zit (Europese regels en heb indruk dat in België consumentenwet ook wel goed in elkaar zit)The Zep Man schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:14:
[...]
Gekocht in Nederland? Nederlandse garantieregels. De webwinkel moet het uiteindelijk voor je oplossen. Als zij dat niet doen, rechtsbijstandverzekering.
Je hebt natuurlijk met kredietkaart betaald, toch?
Edit: f dubbel gecheckt en was niet met kredietkaart, was met cadeau-bonnen (die met kredietkaart betaald geweest zijn), dus mss niet eens een optie. Zucht
[ Voor 19% gewijzigd door DJSirMatthew op 23-01-2022 14:23 ]
Ik zou eerst de verkoper zelf om een oplossing vragen. Loopt dat op niets uit, dan zou ik rechtstreeks contact met bol.com opnemen en aangeven dat de verkoper je een Amerikaans model heeft aangesmeerd en er een inferieure adapter bij heeft gedaan die niet aan de vereiste specificaties voldoet. Dan moeten ze gewoon met een oplossing komen.DJSirMatthew schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:56:
Ondertussen ook te horen gekregen dat de originele Google Adapter een output heeft van 5V en 1,5A terwijl de Samsung adapter een output heeft van 5V en 1,2A. Dus dat kan ook de oorzaak zijn...
Gebruik zelf ook Kodi, Plex en Netflix en nog een aantal apps (totaal 22 Apps) alles Apps bij elkaar zit ik op 3.8Gb.Mayco schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:26:
[...]
De Android apps zijn Streamz, Netflix, Apple TV en Prime.
Verder nog Plex en Kodi.
Kodi om TV te kijken via TVheadend en een paar Vlaamse addons (GoPlay, TV Vlaanderen, VTM Go, VRT Nu).
Hoe is de storagehonger van Kodi dan makkelijk op te lossen?
Edit: Kodi gebruikt ongeveer 1GB, de rest is door de andere apps gebruikt.
Moet dus allemaal prima kunnen maar kan het niet zijn dat bv Netflix series download ipv dat ze gestreamt worden.
Kodi gebruik hier slecht 261Mb dus ergens laat je zaken downloaden of staat er vele data in om af te spelen of toch een bibliotheek dus actief is. Check eens hoeveel Chace het gebruik. Deze kun je verwijderen en dan eens controleren na een keer opstarten of het weer erg groot is.
Anders kodi opnieuw installeren en dan nog eens bekijken.
Gebruik alles wel icm Wolf Launcher. Mogelijk dat de Google Launcher zelf ook veel ruimte in beslag neemt.
Helaas gaan dingen soms mis, zeker via het grijze circuit.TexMex schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:33:
[...]
Ik zou eerst de verkoper zelf om een oplossing vragen. Loopt dat op niets uit, dan zou ik rechtstreeks contact met bol.com opnemen en aangeven dat de verkoper je een Amerikaans model heeft aangesmeerd en er een inferieure adapter bij heeft gedaan die niet aan de vereiste specificaties voldoet. Dan moeten ze gewoon met een oplossing komen.
Ik snap de frustratie, maar voor een paar euro kan je toch een USA->EU adapter ertussen zetten?
Stekkerblok ligt bij de meeste mensen toch weggewerkt in/achter een kastje.
Scheelt iedereen een hele hoop werk en negatieve energie.
En met die Samsung fast charger kan je weer iemand anders mee blij maken.
Als het dan toch niet aan de adapter blijkt te liggen kan je altijd nog een klachten procedure starten.
[ Voor 6% gewijzigd door german8 op 24-01-2022 10:59 ]
en 69,- gaat kostenrobertwebbe schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:05:
Ik hoop dat deze 16GB intern opslaggeheugen heeft, uitbreidbaar via Micro-SD, een 2.5 Gbit ethernet aansluiting, PoE mogelijkheid, WiFi 6E en HDMI 2.1.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dat is wellicht een optie. Maar in eerste instantie las ik het zo dat het om een Amerikaanse model gaat met een niet toereikende Samsung-adapter (en dus zónder de originele Amerikaanse adapter). Maar als de Amerikaanse adapter er óók gewoon bij zit, zou jouw oplossing inderdaad prima moeten werken.german8 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:57:
[...]
Helaas gaan dingen soms mis, zeker via het grijze circuit.
Ik snap de frustratie, maar voor een paar euro kan je toch een USA->EU adapter ertussen zetten?
Als het dan toch niet aan de adapter blijkt te liggen kan je altijd nog een klachten procedure starten.
Al is het wel zo dat je bij bol.com gewoon prima aan kunt kloppen als het ontvangen product niet overeenkomt met de productbeschrijving op de website. Daar doen ze meestal niet zo moeilijk over.
Ondertussen inderdaad geprobeerd met originele adapter en VS->EU adapter ertussen en evengoed valt de video weg. Dus ik vrees faulty device. Hoewel bv Netflix kijken totaal geen probleem geeft.german8 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:57:
[...]
Helaas gaan dingen soms mis, zeker via het grijze circuit.
Ook eens geprobeerd screen casten via Google Home terwijl Netflix app openstond. Dat werkte langs geen kanten. Zo mysterieus....
Eerst dacht ik dat het aan mijn nieuwe smartphone lag (OnePlus) maar evengoed Samsung Galaxy S7 tablet geeft dezelfde problemen.
[ Voor 6% gewijzigd door DJSirMatthew op 24-01-2022 17:57 ]
Wat mij echter nog niet is gelukt: ondertitels, die in de MKV container zitten, casten naar mijn Chromecast (ultra). (mijn tv kan deze wel tonen)
- weten jullie hoe dit wel kan naar een Chromecast ultra?
- zou dit wel lukken met een Android tv Chromecast?
Een klein nadeel is dat VLC netwerk shares niet wilt indexeren. Mja als je een mooie interface wilt kan je Kodi, Jellyfin of soortgelijks gebruiken als veredelde player.
---
Je hebt een sender app nodig die je Chromecast een command kan geven een bepaalde subtitle track weer te geven.
Als je de subtitles extract naar VTT dan zou je met bijvoorbeeld https://github.com/vishen/go-chromecast of https://github.com/xat/castnow de MKV + subs kunnen streamen. Er is vast al een app of progje dat dat voor je kan doen.
[ Voor 20% gewijzigd door Raymond P op 25-01-2022 02:41 . Reden: laat ]
- knip -
Excuses, maar ik volg niet 100%Raymond P schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 02:34:
@Zorkman VLC (als geinstalleerde app) op de Chromecast+GTV heeft (embedded) subtitle track selection bij gebruik van een simpele share.
Een klein nadeel is dat VLC netwerk shares niet wilt indexeren. Mja als je een mooie interface wilt kan je Kodi, Jellyfin of soortgelijks gebruiken als veredelde player.
---
Je hebt een sender app nodig die je Chromecast een command kan geven een bepaalde subtitle track weer te geven.
Als je de subtitles extract naar VTT dan zou je met bijvoorbeeld https://github.com/vishen/go-chromecast of https://github.com/xat/castnow de MKV + subs kunnen streamen. Er is vast al een app of progje dat dat voor je kan doen.
Bedoel je dat als ik
- VLC op Chromecast+GTV installeer
- vanaf mijn gsm een commando geef om een MKV container gehost op mijn NAS af te spelen op de Chromecast+GTV (waar de ondertitels in die MKV zitten of eventueel als aparte SRT)
Of bedoel je dat het de bedoeling is met een afstandsbediening in VLC op Chromecast+GTV het bestand moet selecteren? (dit zal wel werken denk ik)
De vraag is dus of ik het vanaf mijn GSM lekker lui kan doen
Via deze route hoef je geen VLC te installeren en werkt het ook op je Ultra. Je hebt dan wel een plekje nodig waar je vanaf kan executen.Zorkman schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:07:
[...]
Excuses, maar ik volg niet 100%
Bedoel je dat als ikDit gaat lukken?
- VLC op Chromecast+GTV installeer
- vanaf mijn gsm een commando geef om een MKV container gehost op mijn NAS af te spelen op de Chromecast+GTV (waar de ondertitels in die MKV zitten of eventueel als aparte SRT)
Niet ideaal als je een film op wilt zetten, maar ik ken je use case niet.
Ja, dat kan ook.Of bedoel je dat het de bedoeling is met een afstandsbediening in VLC op Chromecast+GTV het bestand moet selecteren? (dit zal wel werken denk ik)
De Google TV app geeft een interface voor je Android TV sticks/televisies. Dat werkt best prima als je persé geen afstandsbediening wilt gebruiken om VLC te starten en je video te selecteren.
Ja. Er zijn ontiegelijk veel routes om dit lekker lui te doen. Naar mijn mening is het aanschaffen van een Chromecast+GTV de meest luie.De vraag is dus of ik het vanaf mijn GSM lekker lui kan doen
- knip -
Als je de VLC app op je telefoon installeert en daar iets met subs gaat afspelen kan je dat toch ook al casten naar een gewone Chromecast als je de bediening met je telefoon wil doen... Of heb je dan geen ondertiteling?
Edit: Wat @Raymond P hierboven zegt
[ Voor 5% gewijzigd door MeltedForest op 25-01-2022 11:46 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Shodan op 25-01-2022 13:24 ]
Word een beetje gestoord van die wifi hier.
Hoef geen winkelnaam of zo, alleen merk en type
[ Voor 22% gewijzigd door herriex op 26-01-2022 08:52 . Reden: anders worden er weer bestel hier bestel daar reacties gepost ]
Gebruik hem nu een paar maanden en nooit last van wegvallende ondertiteling.Shodan schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:24:
Ik heb al een aantal jaren de Chromecast 2 en heb altijd bij netflix dat sommige ondertitels wegvallen of vertraagd zijn. Vooral korte zinnen vallen af en toe weg. Ik zat even te googlen, maar dit probleem schijnt nooit opgelost te zijn. Is dit issue er nog in latere chromecasts?
Zoek op hub in dit topic en er staan voorbeelden.herriex schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:51:
Wat is een goede usb-c hub met netwerkaansluiting ?
Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2
[ Voor 31% gewijzigd door Ora et Labora op 26-01-2022 08:59 ]
https://play.google.com/s...ails?id=com.tmobile.tv.nl
Op mijn Chromecast with Google TV werkt hij prima en hoef ik niet meer te Casten met de TV Anywhere app.
Een aantal zenders gebruiken op dit moment een andere video codec (bvb TV5monde), waardoor deze niet meer te casten is (Ik begrijp dat dit ook voor BabyTV geldt).
Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
Have a great day
Welke versie? Ik heb de 2015 versie waar het wel optreedt.Ora et Labora schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:58:
[...]
Gebruik hem nu een paar maanden en nooit last van wegvallende ondertiteling.
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Shodan op 26-01-2022 11:45 ]
Ik gebruik de nieuwe met Google TV, je vraag was of dit in latere versie van de Chromecast voor kwam toch?Shodan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:44:
[...]
Welke versie? Ik heb de 2015 versie waar het wel optreedt.
Dat staat toch ook gewoon op de T-Mobile website?EYE_EYE schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:23:
Mocht iemand nog T-Mobile TV (Anywhere) op zijn Chromecast with Google TV willen kunnen installeren, na wat speurwerk heb ik de juiste App in de Google Play Store kunnen vinden en die ook daadwerkelijk erop geïnstalleerd kan worden:
https://play.google.com/s...ails?id=com.tmobile.tv.nl
Op mijn Chromecast with Google TV werkt hij prima en hoef ik niet meer te Casten met de TV Anywhere app.
Een aantal zenders gebruiken op dit moment een andere video codec (bvb TV5monde), waardoor deze niet meer te casten is (Ik begrijp dat dit ook voor BabyTV geldt).
Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
https://www.t-mobile.nl/t...ve-tv/draadloos-tv-kijken
en als app ook simpel te vinden via de Play Store op Google/Android TV zie ik?jongetje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:40:
[...]
Dat staat toch ook gewoon op de T-Mobile website?
Testing, one, two ...
Ik heb lang zitten zoeken op T-Mobile, maar kon nergens een link vinden naar de "T-Mobile TV" voor Android TV op hun pagina's tevens als ik zoek in de Playstore vindt ik de app ook niet voor " T-Mobile TV" uiteraard wel de TV Anywhere app, maar die kan je niet installeren op je Chromecast with Google TV.jongetje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:40:
[...]
Dat staat toch ook gewoon op de T-Mobile website?
Omdat ik me dus wild had gezocht, was ik blij hem eindelijk te hebben gevonden en dacht dit te delen met iedereen, zodat ze het ook makkelijk op hun Chromecast met Google TV (of een andere Android TV) konden installeren.
Have a great day
MeltedForest in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"herriex schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:51:
Wat is een goede usb-c hub met netwerkaansluiting ?
Hallo jongetje, je hebt helemaal gelijk, op dit moment kan ik die inderdaad wel vinden.jongetje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:25:
@EYE_EYE Als je zoekt op "T-Mobile TV" dan vind je toch de T-Mobile TV app? Tenminste, zo heb ik het gedaan.
Ik ben misschien abuis, maar was echt van mening dat ik dat een paar dagen geleden toch echt nog niet kon. Was namelijk al een tijdje op zoek geweest, zowel op T-Mobile zelf hun forums en verder op internet.
Mijn dank dus voor het wijzen hierop.
Have a great day
Enige oplossing die ik heb kunnen verzinnen tot nu toe is kodi opnieuw installeren, maar dan moet ik alles weer instellen. Is er een mogelijkheid om een backup (en restore) uit te voeren op de google tv zodat als het nog een keer gebeurd ik niet nog eens alles opnieuw moet instellen? Kan dit ook remote?
Dit komt (helaas) hier ook (te) vaak voor. Vermoedelijk te maken met de honger naar opslagruimte.Seen schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:59:
Ik heb nu voor de 2e keer dat Kodi ineens helemaal niet meer opstart (niet eens een splash screen).Ik heb in dit topic gezocht, maar ben nog geen vergelijkbare situatie tegen gekomen. Iemand hier ook last van gehad en/of tips?
Enige oplossing die ik heb kunnen verzinnen tot nu toe is kodi opnieuw installeren, maar dan moet ik alles weer instellen. Is er een mogelijkheid om een backup (en restore) uit te voeren op de google tv zodat als het nog een keer gebeurd ik niet nog eens alles opnieuw moet instellen? Kan dit ook remote?
Onze workaround:
- Naar app instellingen gaan
- Kodi geforceerd laten stoppen
- Clear cache van Kodi
- Kodi opnieuw opstarten
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Haha dat had ik zelf kunnen verzinnen, domJoarie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:15:
[...]
Dit komt (helaas) hier ook (te) vaak voor. Vermoedelijk te maken met de honger naar opslagruimte.
Onze workaround:
- Naar app instellingen gaan
- Kodi geforceerd laten stoppen
- Clear cache van Kodi
- Kodi opnieuw opstarten

"The specified path must be a local Android file path and not a typical network path. i.e. no "smb://" or "nfs://". To use a network file path you would need to mount the network share as a local mount, which might require root access on some Android devices."
De Shield TV kan zelf een SMB share koppelen, en die zou dan bruikbaar kunnen zijn om het gehele Kodi profiel in te laden. Uiteraard zou het ook vanaf external storage kunnen.
wellicht heb je hier ook iets aan:Seen schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:56:
[...]
Haha dat had ik zelf kunnen verzinnen, domGelijk getest en dit werkte prima. Niet ideaal maar veel minder werk dan opnieuw installeren. Bedankt!
hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"
Op m'n LG / WebOS is het momenteel dramatisch...app moet ik soms 3x opstarten (en de tv uit...) Voordat er iets gebeurt.
Hoe zit dat op de Chromecast?
Speelt de app rechtstreeks van de Chromecast (android tv) of is er nog steeds een ander device nodig?
Live from Denmark
Ik gebruik 'm nu voor alles, ondanks dat m'n TV ook alle apps wel heeft.
Haters everywhere but I don’t really care
Die draait op Android/Google TV prima. Dus ook op de CCGTV. Is V5 van de app inmiddels wel beschikbaar gekomen op WebOS, dat was voor kort namelijk nog niet het geval.hansie_k schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:23:
Wat is jullie ervaring met de Videoland app?
Op m'n LG / WebOS is het momenteel dramatisch...app moet ik soms 3x opstarten (en de tv uit...) Voordat er iets gebeurt.
Speelt de app rechtstreeks van de Chromecast (android tv) of is er nog steeds een ander device nodig?
Testing, one, two ...
Maar kun je niet naar NL laten sturen?hjs schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:33:
Poging vier om een adapter met netwerk aansluiting te bestellen via google store Duitsland is eindelijk succesvol
Weet je dat ik dat niet eens geprobeerd heb en de 00000 postcode gebruikt heb (zie eerder in dit topic).kraanwagen schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:16:
[...]
Maar kun je niet naar NL laten sturen?
Maar het kon in ieder geval nooit met produkten die wel in de DE store staan maar niet in de NL.
Dank voor de tip. Helaas blijf ik een foutmelding op krijgen als ik bestelformulier wil verzenden….hjs schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:02:
[...]
Weet je dat ik dat niet eens geprobeerd heb en de 00000 postcode gebruikt heb (zie eerder in dit topic).
Maar het kon in ieder geval nooit met produkten die wel in de DE store staan maar niet in de NL.
Doorzoek dit forum eens op 00000 (5 nullen), bv in pixel topics.kraanwagen schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:51:
[...]
Dank voor de tip. Helaas blijf ik een foutmelding op krijgen als ik bestelformulier wil verzenden….
Wordt regelmatig besproken hoe te bestellen in Duitsland.
Off topic, maar bij mij ziet ie nog op versie 3.1.109 1 januari 2021. Niet echt heel nieuw.hardware-lover schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:33:
[...]
Die draait op Android/Google TV prima. Dus ook op de CCGTV. Is V5 van de app inmiddels wel beschikbaar gekomen op WebOS, dat was voor kort namelijk nog niet het geval.
Live from Denmark
Idd offtopic, maar toch even. Ik zie op mijn LG 2015 WebOS TV 07/06/2021 v5.0.8 staan. Toch eens kijken of er niet een nieuwere versie voor je klaar staat in de content store?hansie_k schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:46:
[...]
Off topic, maar bij mij ziet ie nog op versie 3.1.109 1 januari 2021. Niet echt heel nieuw.
Nu doe ik helemaal niets met die app via de LG maar hij staat er nu eenmaal op
Testing, one, two ...
Chromecast Google TV gebruikt eigen OS. Hierdoor kun je het gewoon zien als een mediaspeler. App installeren en je kunt deze eenvoudig starten via de meegeleverde AB.hansie_k schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:23:
Wat is jullie ervaring met de Videoland app?
Apps installeren is wel wat beperkter dan op je telefoon/tablet maar via sideloaden kun je ook nog veel installeren wat normaal niet zou kunnen.
Zelf vind ik het een dikke aanrader. Start supersnel en alles loopt soepel. Ik doe bijna niet anders meer dan alles via Chromecast afspelen.
Behalve dan dat vooruit- en terugspoelen met stappen van drie minuten gaat.robertwebbe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:38:
@hansie_k De Videoland app speelt hier uitstekend op de Chromecast met Google TV.
Dat is app gerelateerd (en niet prettig nee), maar heeft verder weinig tot niets met het apparaat zelf te maken. De CCGTV is daar niet schuldig aan (behalve dat ie toestaat dat de app gebruikt kan wordenPilome243 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:01:
[...]
Behalve dan dat vooruit- en terugspoelen met stappen van drie minuten gaat.
Testing, one, two ...
Ik denk dat het niet meer mogelijk is om in de Duitse Google store te bestellen. De 00000-methode levert mij ook bij verschillende invoerwijzen steeds deze foutmelding op: Ein unerwarteter Fehler ist aufgetreten. Bitte versuchen Sie es später erneut.hjs schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:12:
[...]
Doorzoek dit forum eens op 00000 (5 nullen), bv in pixel topics.
Wordt regelmatig besproken hoe te bestellen in Duitsland.
Iemand een tip waar dit aan kan liggen. De remote zelf werkt verder goed met de apps behalve dus als ik bv playstore open en in het tekstveld iets wil opzoeken. Ik klik op de veld, viruteel toetsenboard opent en dan kan ik niets behalve op de Pijl of Home drukken om weer terug te gaan.
Update:
Probleem komt dus door een update van Gboard keyboard.
Updates hiervan verwijderd zodat hij teruggaat naar fabrieksversie en dan werkt het keyboard weer.
[ Voor 16% gewijzigd door MikeOO op 31-01-2022 16:09 ]
Vreemd, heb je misschien een ander virtueel toetsenbord geinstalleerd?MikeOO schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:55:
Als ik iets moet typen via de remote van de Chromecast dan opent wel het Keyboard maar verder gebeurt er niets. Kan dus niets invoeren via de eigen AB zelf.
Iemand een tip waar dit aan kan liggen. De remote zelf werkt verder goed met de apps behalve dus als ik bv playstore open en in het tekstveld iets wil opzoeken. Ik klik op de veld, viruteel toetsenboard opent en dan kan ik niets behalve op de Pijl of Home drukken om weer terug te gaan.
Misschien dit eens proberen: Instellingen > Apps > Toon System Apps > Gboard en dan alle updates voor Gboard verwijderen.
JdJtA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:10:
[...]
Vreemd, heb je misschien een ander virtueel toetsenbord geinstalleerd?
Misschien dit eens proberen: Instellingen > Apps > Toon System Apps > Gboard en dan alle updates voor Gboard verwijderen.
Probeem gevonden vermoed ik.
Nadat de fabrieksversie er op stond via playstore de laatste versie weer bijgewekt en daarna werkt het toetsenbord nog steeds goed.
Via Aptoide TV pas geleden updates geinstalleerd en deze geeft dus ook aan dat er een nieuwe versie van Gboard berschikbaar is. Hij installeert dan een andere versie die niet goed werkt met de Chromecast.
Dus ter info mocht iemand hetzelfde overkomen
Mooi dat het zo opgelost isMikeOO schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:15:
[...]
Had ik net voor jouw reactie gedaan en lijkt te werken
Probeem gevonden vermoed ik.
Nadat de fabrieksversie er op stond via playstore de laatste versie weer bijgewekt en daarna werkt het toetsenbord nog steeds goed.
Via Aptoide TV pas geleden updates geinstalleerd en deze geeft dus ook aan dat er een nieuwe versie van Gboard berschikbaar is. Hij installeert dan een andere versie die niet goed werkt met de Chromecast.
Dus ter info mocht iemand hetzelfde overkomen
Google's upcoming 'Boreal' Chromecast will run Android 12, top out at 1080p, and cost $40 or lessrobertwebbe schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:05:
Ik hoop dat deze 16GB intern opslaggeheugen heeft, uitbreidbaar via Micro-SD, een 2.5 Gbit ethernet aansluiting, PoE mogelijkheid, WiFi 6E en HDMI 2.1.
[ Voor 20% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-02-2022 08:45 ]
Wij hebben in huis een uitwisselingsstudente wonen. Zij heeft haar eigen kamer, haar eigen tv, en nu ook haar eigen chromcast. Beneden hebben wij ook een chromecast, Beide 3e generatie, en losse units.
Als zij nu bijvoorbeeld netflix cast naar háár chromecast, kan ik dat in mijn google home app zien, en ik krijg daar ook meldingen van. Nadat ik het .e.e.a heb geprobeerd zelf uit te zoeken, las ik dat je een 2e netwerk kunt aanmaken. Zo gezegd, zo gedaan. In de Deco (m9) app heb ik een gastennetwerk gemaakt.
Vervolgens heb ik haar chromecast naar fabrieksinstellingen gezet, en zowel haar telefoon (iPhone) en laptop op dat netwerk gezet. De chromecast is daar nu ook mee verbonden. Na enige foutmeldingen bleek dat ik in de Deco app "geisoleerd van het hoofdnetwerk" uit moest zetten, en toen werkte het.
Ik zelf zit op het normale netwerk, maar tóch krijg ik alles door.
Wat ik wil is dat zij haar chromecast heeft, en ik de mijne, en dat we die van elkaar niet kunnen zien, niet kunnen bedienen, etc. Een beetje privacy voor beide partijen is immers wel wenselijk.
Ik zal er vast overheen kijken, maar hoe los ik dit makkelijk op? Het kost me inmiddels behoorlijk wat tijd én ergernis :-).
Bij voorbaat dank!
In de Home app zoek je de Chromecast/Nest/Android tv device op > tandwieltje instellingen > herkenning en delen.
Je zoekt naar: "Anderen je gecaste media laten bedienen" vanaf het account waarop je dat gedrag wenst te wijzigen.
Als je werkelijk wilt dat je dochter uitwisselingsstudente helemaal niet naar jouw device kan casten (en andersom), dan zal je inderdaad de netwerken volledig moeten splitsen.
[ Voor 3% gewijzigd door Raymond P op 01-02-2022 22:14 ]
- knip -
In 11 lijkt het ook nog niet het geval te zijn, dus het zou dan meteen V12 moeten gaan worden.dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:44:
Is er al bekend wanneer de Chromecast van 2020 nu eindelijk eens een update naar Android 11 of 12 krijgt? Automatische refresh rate is nog steeds een dingetje.
Testing, one, two ...
Telkens als ik mijn Samsung tv uitzet , gaat mijn Chromecast met Google TV ook uit of in slaapstand, zwaar hinderlijk want het duurt soms tot een minuut voordat hij weer aanstaat.
Wil hem dus "always on" houden
Van alles geprobeerd ,fabrieksinstellingen, ontwikkelaarsopties; disable sleep, keep screen on, op de TV zelf ook alle ECO oplossingen uitgezet , maar hij blijft uitgaan ?
Gebruik je de HDMI CEC (of de fabrikant z'n variant) aansluiting? Vaak hebben niet alle HDMI aansluitingen op je tv die.Tyrian81 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:34:
Iemand die misschien raad weet ?
Telkens als ik mijn Samsung tv uitzet , gaat mijn Chromecast met Google TV ook uit of in slaapstand, zwaar hinderlijk want het duurt soms tot een minuut voordat hij weer aanstaat.
Van alles geprobeerd ,fabrieksinstellingen, ontwikkelaarsopties; disable sleep, keep screen on, op de TV zelf ook alle ECO oplossingen uitgezet , maar hij blijft uitgaan ?
Ja HDMI CEC op alle poorten, ik gebruik wel mijn samsung one remote om alles te bedienen, zoals kpn ontvanger, ONKYO receiver, en de chromecast , werkt vlekkeloos, als ik HDMI CEC (anynet+) uitzet kan ik de chromecast niet meer bedienen met de samsung remote....Nuevocasa schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:37:
[...]
Gebruik je de HDMI CEC (of de fabrikant z'n variant) aansluiting? Vaak hebben niet alle HDMI aansluitingen op je tv die.
Welke voeding gebruik je voor je Chromecast with Google TV?Tyrian81 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:34:
Iemand die misschien raad weet ?
[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 02-02-2022 18:48 ]
Daar zit het hem denk ik wel in... Ik gebruik CEC niet en heb er geen last van.Tyrian81 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:48:
[...]
Ja HDMI CEC op alle poorten, ik gebruik wel mijn samsung one remote om alles te bedienen, zoals kpn ontvanger, ONKYO receiver, en de chromecast , werkt vlekkeloos, als ik HDMI CEC (anynet+) uitzet kan ik de chromecast niet meer bedienen met de samsung remote....
Deze zit in zijn standaard voedingsblokje , dus niet via TV usbThe Zep Man schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:48:
[...]
Welke voeding gebruik je voor je Chromecast with Google TV?
Inderdaad wel de losse voeding gebruiken en niet een USB poort van de TV.The Zep Man schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:48:
[...]
Welke voeding gebruik je voor je Chromecast with Google TV?
Hmm , zou eens wat proberen....Nuevocasa schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:49:
[...]
Daar zit het hem denk ik wel in... Ik gebruik CEC niet en heb er geen last van.
(reactie voor @Tyrian81)Nuevocasa schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:49:
Daar zit het hem denk ik wel in... Ik gebruik CEC niet en heb er geen last van.
Als je CEC niet gebruikt, dan kan je het proberen in de instellingen van je TV uit te schakelen. Het heeft vaak een naampje van de fabrikant.
Als dat niet werkt, dan kan je een HDMI killer proberen. Dat is een passief HDMI kastje dat je tussen de Chromecast en je TV plaatst, die de CEC pin onderbreekt.
Bij afstandbediening instellingen. Aan/uit knop op chromecast zetten als deze op je TV staat.Tyrian81 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:49:
[...]
Deze zit in zijn standaard voedingsblokje , dus niet via TV usb
Edit... Dat is als je de ab van de Chromecast gebruikt denk ik. Gaat ook niet helpen ben ik bang.
Misschien in de CEC instellingen van je tv inderdaad.
[ Voor 21% gewijzigd door Nuevocasa op 02-02-2022 18:55 ]
Nee inderdaad Google tv blijft uitgaanNuevocasa schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:52:
[...]
Bij afstandbediening instellingen. Aan/uit knop op chromecast zetten als deze op je TV staat.
Edit... Dat is als je de ab van de Chromecast gebruikt denk ik. Gaat ook niet helpen ben ik bang.
Misschien in de CEC instellingen van je tv inderdaad.
- knip -
Een ander netwerk lijkt me dus het handigst, maar blijkbaar kan dat niet met een gewoon gastennetwerk (ander SSID, zelfde wachtwoord). Moet ik ook echt separate routers inzetten, of kan ik dit met mijn eigen deco's bereiken?
Ik zie dat hij op de juiste HDMI poort staat en een loading screen van de samsungRaymond P schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:13:
Hoe weet je dat de Chromecast uit gaat? Wat zie je als je de tv aan doet?
Discovery staat dus geheel los van WiFi en gebeurt op IP niveau. Je hebt dus enkel een apart subnet nodig zonder routing tussen die twee.
Normaliter zet je in zo'n situatie een vlan op zodat je een scheiding hebt.
edit: wifi gastnetwerken laten vaak geen communicatie toe tussen clients, dat heb je wel nodig voor multicast discovery. Wellicht kan je dat gedrag aanpassen, ik ben niet bekend met Deco software.
@Tyrian81 Ok. Een bootende Chromecast+GTV geeft geen samsung logo maar deze:
/f/image/Gxw3FVEABeQ9k7ZxhvVVJMjE.png?f=fotoalbum_large)
Verder is het voor zover ik weet totaal niet mogelijk om deze uit te krijgen. Een slaapstand wel, maar het device blijft vlot responsive.
Heb je met bijvoorbeeld een laptop op die HDMI poort en een power toggle op je Samsung TV niet toevallig ook een langzame boot?
Welke kleur is de LED op de Chromecast?
[ Voor 10% gewijzigd door Raymond P op 02-02-2022 21:17 ]
- knip -
Raymond P schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:13:
@Laro Chromecast gebruikt een simpele multicast protocol voor dicovery.
Discovery staat dus geheel los van WiFi en gebeurt op IP niveau. Je hebt dus enkel een apart subnet nodig zonder routing tussen die twee.
Normaliter zet je in zo'n situatie een vlan op zodat je een scheiding hebt.
edit: wifi gastnetwerken laten vaak geen communicatie toe tussen clients, dat heb je wel nodig voor multicast discovery. Wellicht kan je dat gedrag aanpassen, ik ben niet bekend met Deco software.
@Tyrian81 Ok. Een bootende Chromecast+GTV geeft geen samsung logo maar deze:
[Afbeelding]
Verder is het voor zover ik weet totaal niet mogelijk om deze uit te krijgen. Een slaapstand wel, maar het device blijft vlot responsive.
Heb je met bijvoorbeeld een laptop op die HDMI poort en een power toggle op je Samsung TV niet toevallig ook een langzame boot?
Welke kleur is de LED op de Chromecast?
![]() | ![]() |
Ledje blijft wit , geen signaal blijft ongeveer 1 minuut voor dat de google tv verschijnt, inderdaad ook geen "boot" screen google tv
Alle HDMI poorten al gehad , maar blijft dit doen ? zwaar hinderlijk wel !
Vooralsnog gaat de Chromecast niet uit, maar het hdmi signaal gaat wel op zwart. Als de TV vervolgens aangezet wordt via de afstandsbediening van de TV (of een ip command) blijft de Chromecast's HDMI output op blanko.
Een enkele druk op de home knop van de Chromecast afstandbediening tovert wel direct de interace op beeld. Afaik is dit nieuw gedrag.
De TV in mijn slaapkamer (2015, Sony) heeft deze issue ook niet, ik gok dat er een gebrek is aan een (nieuwer) CEC wake-up command vanuit de TV.
Edit: fwiw mijn PS5 krijgt dat command wel bij een hdmi kanaal wissel/selectie, aannemelijk dat de Chromecast er dus gewoon niets mee doet momenteel.
Ik snap dat dit voor jou onwenselijk gedrag is, maar wellicht even testen met de home knop om uit te sluiten dat de Chromecast daadwerkelijk uit staat of met een powertoggle/boot (oranje LED) bezig is.
N.B. In mijn geval is dit zo ingesteld omdat ik niet noodzakelijk alles aan wil als de TV aan gaat.
[ Voor 7% gewijzigd door Raymond P op 03-02-2022 16:16 ]
- knip -
TV aanzetten met de afstandsbediening van de Chromecast werkt wel.
Ik heb overigens een LG televisie.
Het lijkt er inderdaad op dat de Chromecast in slaapstand staat. Maar bij mij duurt het opstarten van de Chromecast maar een paar seconden. Dus als ik de melding van het missende signaal krijg, dan druk ik op een knop van de Chromecast afstandsbediening en dan kan ik na een paar seconden weer verder.
Dat lijkt niet alleen zo, dat is ook zo. Anders heeft dat hele Chromecast gebeuren (functie), weinig nut.Paling1 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:19:
[knip]
Het lijkt er inderdaad op dat de Chromecast in slaapstand staat. Maar bij mij duurt het opstarten van de Chromecast maar een paar seconden. Dus als ik de melding van het missende signaal krijg, dan druk ik op een knop van de Chromecast afstandsbediening en dan kan ik na een paar seconden weer verder.
Testing, one, two ...
In de modus waarbij er geen HDMI signaal is kan je alsnog spraakcommando's geven via de afstandsbediening die uitgevoerd worden.
Mijn TV beneden (Android TV) geeft dan zelfs een audio bevestiging.
- knip -
Verwijderd
Ik ben met verschillende hubs bezig geweest maar krijg met draadlose muis geen verbinding.
Ik heb de nieuwste chromecast met google tv.
Waarom?
Omdat ik een aantal sideload apps heb geinstalleerd en moet switchen tussen tabbladen etc.. en met de originele afstandsbediening lukt dat niet.
Jammer dat de afstandsbediening niet hetzelfde is als de "Wii" of een "LG magic afstandsbediening" is.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2022 14:58 ]
Net even voor je getest en zowel met een gewone USB muis als met een draadloze MS toetenbord en muis set (dongel zit dan in de hub) werkt alles prima met de hub die ik gebruik.Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:56:
Is het ook mogelijk om via een usbhub een muis of toetsenbord aan te sluiten bedraad of draadloos?
Ik ben met verschillende hubs bezig geweest maar krijg met draadlose muis geen verbinding.
Ik heb de nieuwste chromecast met google tv.
Waarom?
Omdat ik een aantal sideload apps heb geinstalleerd en moet switchen tussen tabbladen etc.. en met de originele afstandsbediening lukt dat niet.
Jammer dat de afstandsbediening niet hetzelfde is als de "Wii" of een "LG magic afstandsbediening" is.
Weet niet of je nog meer aan je hub hebt hangen want zou ook kunnen dat de stroomadapter niet toereikend is voor alles. Probeer in dat geval alles los te halen en alleen de muis aan te sluiten. Als het dan wel werkt weet je waar het probleem zit.
Zelf gebruik ik de bijgeleverde adapter van de chromcast en dat werkt daarmee. Maar verder was er niets verbonden met de hub.
[ Voor 17% gewijzigd door MikeOO op 05-02-2022 08:11 ]
De naam van haar chromecast wijzigen, zodat ze makkelijker de juiste kan kiezen.Laro schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:51:
Vanavond streamt ze dus al per ongeluk een paar keer haar netflix naar ónze tv...alles leuk en aardig, maar liever niet.
Gastennetwerk is vaak niet meer dan toegang beperken tot prive/bogon ip-reeks, waardoor je effectief alleen op internet kan. Er komt geen apart (sub)netwerk. Apparaten kunnen elkaar niet zien, en dat moet juist wel voor de chromecast.Een ander netwerk lijkt me dus het handigst, maar blijkbaar kan dat niet met een gewoon gastennetwerk (ander SSID, zelfde wachtwoord).
Je moet elk ssid aan een eigen vlan (tag) koppelen, dan heb je nog iets nodig dat elk vlan zijn eigen subnet geeft, daarop ipadressen uitdeelt, en de routering regelt. Apparatuur van een provider kan dat meestal niet, want dichtgetimmerd. De Deco M4 bijvoorbeeld kan dat ook niet.Moet ik ook echt separate routers inzetten, of kan ik dit met mijn eigen deco's bereiken?
Of Deco het kan durf ik niet te zeggen. Wat je kan proberen is 1 van de Deco’s in router mode te laten draaien en de andere twee in AP mode. Of andersom. Door router mode creëer je een soort van twee netwerken. Vanaf de router mode kan je wel bij die in AP mode, andersom niet. Randvoorwaarde is wel dat je naast de Deco al een router gebruikt, waar je de Deco’s op aansluit.
Wees er snel bij, er zijn er nu nog maar 2....
Goed gevonden, maar geen dief zijn van je eigen portemonneeMasterMaceMichu schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:23:
Heads-up: De Cable Matters Ethernet for Google TV adapters zijn weer op voorraad bij Amazon
Wees er snel bij, er zijn er nu nog maar 2....
Was: €23,99
Prijs: €20,99
Je bespaart: €3,00 (13%)
(Prijzen zijn inclusief btw.)
Testing, one, two ...
Dank! Al een tijd naar op zoek.hardware-lover schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:22:
[...]
Goed gevonden, maar geen dief zijn van je eigen portemonnee; https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B08NXS46DN/
Was: €23,99
Prijs: €20,99
Je bespaart: €3,00 (13%)
(Prijzen zijn inclusief btw.)
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen