Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:23

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Bij het instellen van mijn cctv afstandsbediening heb ik de optie gebruikt om de volume van de televisie te bedienen. Dit wil ik omzetten zodat ik mijn Bang&Olufsen M5 volume kan wijzigen via de cctv afstandsbediening. Zie alleen nergens een mogelijkheid om dit te veranderen. Zie ik iets over het hoofd?

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51
Instructies.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 05-02-2022 23:25 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 18:23

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Yezz, dit was hem. Mag wel beter kijken de volgende keer.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
iemand hier met een chromecast ultra en een 1440p hdmi 2.0 monitor die eens wilt testen of de content van de CCU van 4k naar 1440p wordt gedownsampled en niet 1080p die wordt geupscaled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomind
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 25-09 09:49
Ik ben zoek naar een hub voor ethernet en extra opslagmogelijkheden. De in dit topic genoemde hubs die goed werken zie ik bijna allemaal op 'currently unavailable' staan. Of je moet voor deze gaan voor €51,99.

Ik heb deze gekocht maar het ethernet gebeuren werkt niet. Ook getest op een HP en een Lenovo laptop, ook geen werkend ethernet.

Iemand nog tips (max rond de €30)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nomind schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:53:
Ik ben zoek naar een hub voor ethernet en extra opslagmogelijkheden. De in dit topic genoemde hubs die goed werken zie ik bijna allemaal op 'currently unavailable' staan. Of je moet voor deze gaan voor €51,99.

Ik heb deze gekocht maar het ethernet gebeuren werkt niet. Ook getest op een HP en een Lenovo laptop, ook geen werkend ethernet.

Voor Ethernet gebruik ik deze: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.6c614c4dNJkcXA

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze werkt ook goed volgens de berichten.

Ben zelf ook zoekende naar een goedkope oplossing om het wired te krijgen en usb mogelijkheden voor muis/ toetsenbord en usbsticks.

Er zijn ook websites die dit al getest hebben.

Zijn er maar een paar types die blijkbaar goed werken, alleen die zijn flink aan de prijs.

Op Amazon kun je de reviews ook lezen van de gebruikers.
Blijkbaar gaan ze ook met bosjes stuk tjjdens gebruik.
Ikzelf wacht daarom wel even af.
Zal vast op Ali ook wel een optie zijn....

VEMONT USB C Hub, 5 in 1 Aluminum Type C Adapter with 3 ports USB 3.0, Gigabit Ethernet RJ45, 100W PD Fast Charger, Compatible for MacBook Air/Pro Dell XPS Lenovo Yoga and more USB C

39,99

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dy9DDF_NNr9jYv6WpeOYXOhBa6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07UmCTlraeNZYvfPoijgglBP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2022 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-09 14:08

aspellinside

Out Of Control

Nomind schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:53:

Bijzonder. Deze werkt bij mij prima. Zie de afbeelding hier:
aspellinside in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de 8 in 1 versie daarvan geprobeerd en die werkt niet of ik moet een defecte hebben gehad...

23,99 euro op A-zon incl. Verzenden volgende dag geleverd.

USB C Hub 8 in 1 with Type C, USB Hub 3.0, 4K HDMI, RJ45 Gigabit Ethernet, PD 87W, PD 2.0 Data, USB 2.0 Hub, SD/TF Card Reader, USB C Adapter for MacBook/Pro/Air, Huawei, XiaoMi, Samsung https://www.amazon.nl/dp/...5WSW?_encoding=UTF8&psc=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVyiHA0zj1JxG1MOfmvrt73vph8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Zht5z9ZPEkwTKgfHcR8JqsTb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomind
Bedankt voor de reacties mbt de usb hub, top!
Ik ga het ding van A-zon proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door Nomind op 08-02-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Het zal vast iets in mijn eigen netwerk zijn (al vind ik niet snel wat... Gebeurd ook met pihole uit), maar ik heb op de GoogleTV met YouTube-app bij geen één video meer de mogelijkheid om ondertiteling (CC) te kiezen. Via app op mobiel of website wel.
Hebben andere dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
Mau_Maus schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:34:
Het zal vast iets in mijn eigen netwerk zijn (al vind ik niet snel wat... Gebeurd ook met pihole uit), maar ik heb op de GoogleTV met YouTube-app bij geen één video meer de mogelijkheid om ondertiteling (CC) te kiezen. Via app op mobiel of website wel.
Hebben andere dit ook?
Net geprobeerd met een YouTube video van Bob Ross en ik kan vanuit de YouTube app op mijn chromecast de ondertiteling aan (Engels automatisch gegenereerd) en uit zette. Ondertitelstyle kan ik ook aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mesmer_ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:58:
[...]
Net geprobeerd met een YouTube video van Bob Ross en ik kan vanuit de YouTube app op mijn chromecast de ondertiteling aan (Engels automatisch gegenereerd) en uit zette. Ondertitelstyle kan ik ook aanpassen.
Dank voor het testen.
Je zit zelf ook op de laatste versie 2.15.006?
Naja ik zal even verder kijken en misschien update het zichzelf.

Update: sinds gister (10 feb) werkt het iedergeval weer. Op mijn 2 LG's was het probleem ook zag ik later met eigen YouTube app. Dus zal wel iets in mijn netwerk zijn geweest.
Zoals het een week geleden spontaan begon was het ook zo spontaan weer goed. Vreemd.

[ Voor 22% gewijzigd door Mau_Maus op 11-02-2022 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
Mau_Maus schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:13:
[...]
Je zit zelf ook op de laatste versie 2.15.006?
Yup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:29
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:23:
Heads-up: De Cable Matters Ethernet for Google TV adapters zijn weer op voorraad bij Amazon

Wees er snel bij, er zijn er nu nog maar 2....
Vandaag binnen gekregen, maar bedraad met een !Gb ethernetkabel haal ik maar net 200Mbps, dus niet de 480 die 'beloofd' wordt. Wel met de standaard GoogleTV Poweradapter, maar geen zin om ook nog een 100W USB-c adapter te moeten kopen, dat wordt dan een duur geintje.

Anderen met deze dezelfde ervaring?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TM1XhL4AIumb_5YnBEX6-1b2kKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4amRJ1dakgYjWybmYzRE634G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:25:
[...]
Vandaag binnen gekregen, maar bedraad met een !Gb ethernetkabel haal ik maar net 200Mbps, dus niet de 480 die 'beloofd' wordt. Wel met de standaard GoogleTV Poweradapter, maar geen zin om ook nog een 100W USB-c adapter te moeten kopen, dat wordt dan een duur geintje.

Anderen met deze dezelfde ervaring?
Niet specifiek met dit model, en de 480Mbit is ook maar een theoretische waarde. In de praktijk is +300Mbit wel meestal goed haalbaar, mits je netwerk/internet verbinding die snelheid ook kan leveren.

Waarmee (lees hoe) heb je de snelheid getest?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ik heb op diverse manieren getest. Direct aan de Google TV, verbonden aan m'n Unifi netwerk.

Daarnaast ook aan m'n laptop via USB-C ingang en met verschillende power supplies. Alles capped rond de 240 Mbps.

Allemaal met speedtest die vanaf pc direct aan 1Gbps kabel hangt rond de 940Mbps doet, Max van m'n internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:03:
Allemaal met speedtest die vanaf pc direct aan 1Gbps kabel hangt rond de 940Mbps doet, Max van m'n internet verbinding.
Los van of een Chromecast wel goed overweg kan met speedtest, kun je wel media met een dergelijke bitrate afspelen of werkt dat niet via de ethernet adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Zou niet weten waarom een Chromecast niet met een speedtest overweg zou kunnen, zeker als je er één uit de store installeert.

Ik heb geen files met een bit-rate van 480Mbps, maar als je als bedrijf een product verkoopt waar je heel specifiek aangeeft dat dit product icm een GoogleTV CC 480Mbps doet, dan verwacht ik ook dat ik daarbij in de buurt kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:03:
Ik heb op diverse manieren getest. Direct aan de Google TV, verbonden aan m'n Unifi netwerk.

Daarnaast ook aan m'n laptop via USB-C ingang en met verschillende power supplies. Alles capped rond de 240 Mbps.

Zoals eerder gezegd, ik heb niet die specifieke adapter, maar wel menig ander. Nu heb ik bij geen enkele van dit soort adapters, met geen enkel Android/Google TV apparaat, ooit ook maar in de buurt gezeten van die theoretische 480Mbit, maar +300Mbit moet eigenlijk wel haalbaar zijn en hoge bitstream video's ook (mits het apparaat zelf daar niet te zwak voor is).

Dus daarom nog maar even een adaptertje aangesloten en deze haalt, op de Google TV stick, consequent download snelheden van 320-325Mbit (600Mbit provider), upload consequent het maximum van mijn provider (40Mbit), 42.xxMbit om wat preciezer te zijn.

Ik vind dit een prima resultaat, voor dit soort apparaten. Misschien wordt op een andere apparaat met een ander OS wel betere resultaten behaald, maar dat heb ik verder niet getest.

Edit: er is overigens wel verschil tussen de diverse Speed test apps, dus probeer er eens een paar? Analiti is een tamelijk betrouwbare bijv..

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 14-02-2022 15:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomind
Het is gelukt: deze Hub van €24 (Amazon) werk bij mij voor UTP internet en opslag van mijn G-TV.
Ik zag eerst wel LAN verbinding maar geen internet. Na switchen bij de IP-instellingen van DHCP naar statisch IP werkte het wel.

@MKL melde eerder dat deze hub bij hem niet werkte. Geen garantie dus dat het zeker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:20
Mogelijk heeft @Verwijderd de originele voeding gebruikt en @Nomind een andere (of andersom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomind
robertwebbe schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:16:
Mogelijk heeft @Verwijderd de originele voeding gebruikt en @Nomind een andere (of andersom)?
Ik gebruik niet de originele voeding maar een oude USB snellader van Xiaomi die ik nog had liggen. Ik dacht dat deze 18 W is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb verschillende adapters wel geprobeerd.

Misschien was die van mij stuk.

Als ik de reacties van de verschillende adapters terug lees op Amazon dan zit er nogal vaak een defecte tussen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:18
iemand misschien ervaring met het koppelen van de google tv afstandsbediening aan een apparaat die niet in de lijst voorkomt? ik heb een paar boxjes van een wat onbekender merk en zou daar de volume graag van regelen met de afstandsbediening van de google tv. momenteel werkt dit ook prima met de apple tv remote, bij de apple tv remote kon ik kiezen voor ander apparaat, waardoor ik op de knoppen moest drukken tot de boxjes reageerde, echter bij google kan je alleen kiezen voor merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:54:
[...]

Nee, je hebt een hub nodig met usb-c en PD optie.

@hjs EDIT: Linkje toegevoegd.

Zoiets zou moeten werken: https://www.amazon.nl/Cab...er-opladen/dp/B08NXS46DN/
Heb ik zelf geen ervaring mee, ik heb een andere hub.
Hey,

heb je deze werkende gekregen met de originele voeding. Ik heb net dezelfde gekocht, die heeft het even gedaan maar geen ethernetverbinding meer nu, de ledjes knipperen niet..
De google chrome werkt wel gewoon nog via de wifi.
de kabel heb ik getest met en een tester en een laptop en die laptop krijgt onmiddellijk verbinding dus dat kan het niet zijn.
Edit: ondertussen werkt hij. Het probleem waren de pennetjes id ethernet stekker die vast zaten.. Werkt probleemloos nu.

Kris

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2022 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Laatst online: 06-07 10:06
Weet iemand toevallig of de Viaplay app straks rechtstreeks op de Chromecast met Google TV gezet kan worden, zodat ik geen andere apparaten (PC, Tablet of telefoon) meer nodig heb ??.

En hoe de WiFi ontvangst is ten opzichte van mijn oude gewone chromecast 2 (2016)

Ik heb geen Smart-TV,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TifKag schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:33:
Weet iemand toevallig of de Viaplay app straks rechtstreeks op de Chromecast met Google TV gezet kan worden, zodat ik geen andere apparaten (PC, Tablet of telefoon) meer nodig heb ??.

En hoe de WiFi ontvangst is ten opzichte van mijn oude gewone chromecast 2 (2016)

Ik heb geen Smart-TV,
Ik heb de app toevallig net op andere Android TV apparaten geïnstalleerd als test (a.g.v. vraag vanuit het Viaplay topic). De app laat zich prima installeren en starten, ook op een apparaat voorzien van Android TV V10 (zoals de Google TV Stick ook heeft). Meer valt er op dit moment niet over te zeggen.

V.w.b. die wifi ontvangst. Als het nu goed gaat met die Chromecast dan zal het met de GTV stick niet anders zijn (verwacht ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
hardware-lover schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:45:
[...]

Ik heb de app toevallig net op andere Android TV apparaten geïnstalleerd als test (a.g.v. vraag vanuit het Viaplay topic). De app laat zich prima installeren en starten, ook op een apparaat voorzien van Android TV V10 (zoals de Google TV Stick ook heeft). Meer valt er op dit moment niet over te zeggen.

V.w.b. die wifi ontvangst. Als het nu goed gaat met die Chromecast dan zal het met de GTV stick niet anders zijn (verwacht ik).
Bedankt.
Ik heb trouwens wel een Smart-TV, maar dat is een LG uit 2016 met WebOs, helaas is daar de ViaPlay app nog steeds niet op verschenen of te downloaden (En ik heb sterke twijfels dat dat nog gaat gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TifKag schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:13:
[...]
Bedankt.
Ik heb trouwens wel een Smart-TV, maar dat is een LG uit 2016 met WebOs, helaas is daar de ViaPlay app nog steeds niet op verschenen of te downloaden (En ik heb sterke twijfels dat dat nog gaat gebeuren)
Dit gemist? hardware-lover in "Viaplay in Nederland"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Nee die had ik gezien.
TV op noorwegen zetten, installeren en weer terug op nederland :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daft archer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:35
Ik wilde dit even delen; ik heb een mooie hub/dongle gevonden die utp/rj45 toevoegt aan de chromecast with google tv!

Deze TOPK USB C naar gigabit ethernet adapter werkt bij mij, gewoon met de bijbehorende usb adapter :)

Mooi onder de €20, geen buitenlandse shop, en op voorraad!

Pencil Powaah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daft archer schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:44:
Ik wilde dit even delen; ik heb een mooie hub/dongle gevonden die utp/rj45 toevoegt aan de chromecast with google tv!

Deze TOPK USB C naar gigabit ethernet adapter werkt bij mij, gewoon met de bijbehorende usb adapter :)

Heb je 100 of toch de beloofde 1000 Mbit snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daft archer
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:00:
[...]

Heb je 100 of toch de beloofde 1000 Mbit snelheid?
Ik krijg nog geen goede speedtest aan de praat, maar in ieder geval 300 al gehaald.

Pencil Powaah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023

Oh, dat is een goede tip. Ik heb laatst die ander al kunnen kopen, die bevalt tot dusverre goed. Maar dit lijkt een mooi en goedkoper alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomind

Zo te zien geen mogelijkheid voor het toevoegen van extra opslagruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft archer
Nomind schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:56:
[...]

Zo te zien geen mogelijkheid voor het toevoegen van extra opslagruimte?
Dat heeft hij inderdaad niet, dus het is puur voor het toevoegen van een vaste ethernet aansluiting.

Pencil Powaah

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TifKag

Draait de Chromecast met Google TV dan op zijn eigen voeding, of heb je een zwaardere aan moeten schaffen ?
Want die komt dan nog bovenop die prijs, en ook nog bezorgkosten.

Deze is maar €1,- duurder, maar is completer, zelfs de bevestiging zit erbij. (Geen bezorgkosten)
https://www.amazon.nl/Cable-Matters-Gigabit-ethernetadapter

[ Voor 20% gewijzigd door TifKag op 21-02-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:14
Is het mogelijk een filmbestand van een paar Gb's op de Google Chromecast met Google TV te zetten, VLC op de stick te installeren en zo de film op TV af te spelen? Of is de 8 Gb opslag op de stick alleen voor apps bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dejong7 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:21:
Is het mogelijk een filmbestand van een paar Gb's op de Google Chromecast met Google TV te zetten, VLC op de stick te installeren en zo de film op TV af te spelen? Of is de 8 Gb opslag op de stick alleen voor apps bedoeld?
Die bruto 8GB is in de praktijk aardig minder als ie bedrijfsklaar is maar theoretisch is het mogelijk wat je vraagt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TifKag schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:01:
[...]
Draait de Chromecast met Google TV dan op zijn eigen voeding, of heb je een zwaardere aan moeten schaffen ?

Deze is maar €1,- duurder, maar is completer, zelfs de bevestiging zit erbij. (Geen bezorgkosten)
Los van welke te kiezen, indien men geen Prime NL abonnement heeft is de andere zelfs nog wat duurder, er komen dan nog verzendkosten bij namelijk ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
hardware-lover schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Die bruto 8GB is in de praktijk aardig minder als ie bedrijfsklaar is maar theoretisch is het mogelijk wat je vraagt.
OK, bedankt. Hoeveel Gb blijft er ongeveer over als ik weinig apps installeer?
En hoe krijg ik een filmbestand erop?

[ Voor 5% gewijzigd door dejong7 op 21-02-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dejong7 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:56:
[...]
OK, bedankt. Hoeveel Gb blijft er ongeveer over als ik weinig apps installeer?
Ik lees online netto iets van 4.4GB voor het installeren van apps (en in jouw geval voor opslag van media).

Edit: v.w.b. de toevoeging, dat is afhankelijk van waar het media nu beschikbaar is? Staat dat op een desktop bijvoorbeeld dan zou het via Google Drive kunnen als tussenstation, je gebruikt daarbij een app die van daaruit het media kan kopiëren/verplaatsen naar de interne opslag.

[ Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 21-02-2022 12:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
hardware-lover schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:58:
[...]

Ik lees online netto iets van 4.4GB voor het installeren van apps (en in jouw geval voor opslag van media).
Mooi, hoe krijg ik die bestander erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dejong7, indien je het apparaat nog niet in het bezit hebt, en daar lijkt het wel op. Ben je dan niet beter af met een soortgelijk apparaat wat nog een extra usb poort beschikbaar heeft zodat je via die weg media af gaat spelen. Ik roep maar eens wat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49
dejong7 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Mooi, hoe krijg ik die bestander erop?
De meest eenvoudige manier die ik tot zover gevonden heb is deze app.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
hardware-lover schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:04:
@dejong7, indien je het apparaat nog niet in het bezit hebt, en daar lijkt het wel op. Ben je dan niet beter af met een soortgelijk apparaat wat nog een extra usb poort beschikbaar heeft zodat je via die weg media af gaat spelen. Ik roep maar eens wat.
Ik heb de stick inderdaad nog niet en heb verder ook wel rondgekeken, maar niet iets gevonden wat qua prijs niet veel duurder is, - wat in mijn geval een beetje overdreven is omdat ik er toch niet vaak gebruik van zal maken -.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
Ad de Jong schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:07:
[...]

De meest eenvoudige manier die ik tot zover gevonden heb is deze app.
Deze app lijkt inderdaad te doen wat ik wil. Ik moet het nog even een beetje beter bekijken.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dejong7 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:20:
[...]
Ik heb de stick inderdaad nog niet en heb verder ook wel rondgekeken, maar niet iets gevonden wat qua prijs niet veel duurder is, - wat in mijn geval een beetje overdreven is omdat ik er toch niet vaak gebruik van zal maken -.
Er zijn (mogelijk) alternatieven voor het bedrag wat de CCGTV nu kost, maar dat hoort niet in dit topic thuis (vind ik) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Voor m'n schoonvader ben ik wat dingen aan het uitzoeken.. Hij heeft net weer F1TV Pro voor een jaar afgesloten maar kan dit dus niet makkelijk kijken op z'n tv :F

Nu denk ik dat hij met een Chromecast of FireTV stick geholpen is maar welke kan ik hem het beste aanraden? Is duurder ook beter of maakt het niet veel uit? Extra opties gaat hij denk ik niet gebruiken dus 'less is more' denk ik dan..

Kan iemand een aanbeveling doen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
hardware-lover schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:58:
[...]

Edit: v.w.b. de toevoeging, dat is afhankelijk van waar het media nu beschikbaar is? Staat dat op een desktop bijvoorbeeld dan zou het via Google Drive kunnen als tussenstation, je gebruikt daarbij een app die van daaruit het media kan kopiëren/verplaatsen naar de interne opslag.
Sorry, ik had je edit nog niet gezien. Google Drive is natuurlijk ook een prima idee.
De bestanden staan op een Mac, het is dus maar de vraag of dat met die Android apps wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dejong7 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:19:
[...]
Sorry, ik had je edit nog niet gezien. Google Drive is natuurlijk ook een prima idee.
De bestanden staan op een Mac, het is dus maar de vraag of dat met die Android apps wel werkt.
Google Drive is toegankelijk via een webpagina, dat zal wel lukken via Mac, toch?

PS: ik heb @D-Ed even naar een andere plek gelokt met zijn vraag ;)

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 21-02-2022 14:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
hardware-lover schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Er zijn (mogelijk) alternatieven voor het bedrag wat de CCGTV nu kost, maar dat hoort niet in dit topic thuis (vind ik) ;)
Qua prijs vergelijkbaar heb ik wel apparaten van Xiaomi gezien, maar daar heb ik toch wel niet al te beste recensies over gelezen. Je kunt me misschien een PB sturen als je nog iets weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
[quote]hardware-lover schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Google Drive is toegankelijk via een webpagina, dat zal wel lukken via Mac, toch?

Ja hoor, dat gaat prima. Ik gebruik het ook al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:05
D-Ed schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:24:
Voor m'n schoonvader ben ik wat dingen aan het uitzoeken.. Hij heeft net weer F1TV Pro voor een jaar afgesloten maar kan dit dus niet makkelijk kijken op z'n tv :F

Nu denk ik dat hij met een Chromecast of FireTV stick geholpen is maar welke kan ik hem het beste aanraden? Is duurder ook beter of maakt het niet veel uit? Extra opties gaat hij denk ik niet gebruiken dus 'less is more' denk ik dan..

Wellicht is een Shield TV een goede optie?
Nog redelijk betaalbaar (2x zo duur als een GCCTV) maar onverslaanbaar als het om updates en opties gaat.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:40
D-Ed schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:24:

Lekker een Chromecast TV halen. Afstandsbediening is lekker simpel en het appraatje is vlot. Ze mogen alleen de F1tv app nog wel even bijwerken, die crasht nog met enige regelmaat :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49
Knul schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:59:
[...]

Lekker een Chromecast TV halen. Afstandsbediening is lekker simpel en het appraatje is vlot. Ze mogen alleen de F1tv app nog wel even bijwerken, die crasht nog met enige regelmaat :X
Dit dus, eventueel de app erop zetten van de tv aanbieder dan kan je de normale zenders ook gewoon met de afstandsbediening van de Chromecast TV bedienen.
Gemakkelijker kan haast niet.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft archer
TifKag schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:01:
[...]

Ik heb geen zwaardere aan moeten schaffen, dus geen extra kosten.
Ik heb naar een pakketpunt verstuurd, dus geen extra (verzend)kosten (zelfs zonder prime).

Ik vind 'completer' wel een beetje ver gaan voor dat ene plakstickertje, maar ik heb al wel eerder van die cable matters adapter gehoord, dus volgens mij ook geen slecht apparaat. Maar dus wel €1 duurder ;)

Pencil Powaah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
snah001 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:56:
[...]

Wellicht is een Shield TV een goede optie?
Nog redelijk betaalbaar (2x zo duur als een GCCTV) maar onverslaanbaar als het om updates en opties gaat.
Klinkt voor dit gebruik een beetje als overkill maar thx voor de tip 👍

Aan de anderen ook Thx voor de tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
D-Ed schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:58:
[...]

Klinkt voor dit gebruik een beetje als overkill maar thx voor de tip 👍

Aan de anderen ook Thx voor de tips!
Die Shield TV heeft naast de mogelijkheid om een SD-kaart te plaatsen voor extra opslag ook een netwerk aansluiting.
Just FYI

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
dejong7 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:21:
Hou wel rekening mee dat de Chromecast zelf of aangesloten harddisk/usb alleen bestanden tot +/- 4 gb groot kan opslaan/lezen. Hij leest alleen FAT32 geformatteerde schrijven.

Als je bv een NAS hebt of andere netwerkopslagapparaat dan heb je die beperking niet en kun je met programma's als Kodi / Plex etc gewoon naar je NAS bladeren en deze afspelen.

Om bestanden over te zetten kun je bv ook gebruik maken van X-plorer

Voordeel is dat je hiermee kunt kiezen voor Bestanden delen via Wifi.
Na aanzetten van deze optie kun zie je een IP-adres en poortnummer. Deze vul je in op PC/Tablet of wat dan ook en kun je eenvoudig bestanden uploaden/downloaden mappen aanmaken etc. Is een soort bestandsbeheer.

Send files to TV werkt ook prima maar is beperkter en je moet weer een App installeren op elke apparaat waar je bestanden vanaf wilt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
snah001 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:36:
[...]
Die Shield TV heeft naast de mogelijkheid om een SD-kaart te plaatsen voor extra opslag ook een netwerk aansluiting.
Just FYI
Maar.......Zover ik gelezen heb, werkt die ethernet alleen voor het streamen met geiinstalleerde apps
Casten vanaf PC gaat alleen maar via WiFi (bijvoorbeeld een live concert via Chrome)

Daarnaast hebben ze het apparaat helemaal verpest met alle reclame, wat je dan weer moet omzeilen door een andere loader te installeren :/

[ Voor 4% gewijzigd door TifKag op 22-02-2022 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
TifKag schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Maar.......Zover ik gelezen heb, werkt die ethernet alleen voor het streamen met geiinstalleerde apps
Casten vanaf PC gaat alleen maar via WiFi (bijvoorbeeld een live concert via Chrome)

Daarnaast hebben ze het apparaat helemaal verpest met alle reclame, wat je dan weer moet omzeilen door een andere loader te installeren :/
Daar staat hetzelfde beginscherm op want = Android TV dus ook dezelfde reclame en die komt van Google vandaan die dat oplegt aan iedere device dat Android TV gebruikt.
Waarom casten als je gewoon een browser app op de Shield zet, dan hoeft dat niet.
Oh en ik weet waarover ik spreek want ik heb zowel de GCCTV als de Shield TV en de Shield Pro........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
MikeOO schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:16:
[...]

Hou wel rekening mee dat de Chromecast zelf of aangesloten harddisk/usb alleen bestanden tot +/- 4 gb groot kan opslaan/lezen. Hij leest alleen FAT32 geformatteerde schrijven.

Als je bv een NAS hebt of andere netwerkopslagapparaat dan heb je die beperking niet en kun je met programma's als Kodi / Plex etc gewoon naar je NAS bladeren en deze afspelen.

Om bestanden over te zetten kun je bv ook gebruik maken van X-plorer

Voordeel is dat je hiermee kunt kiezen voor Bestanden delen via Wifi.
Na aanzetten van deze optie kun zie je een IP-adres en poortnummer. Deze vul je in op PC/Tablet of wat dan ook en kun je eenvoudig bestanden uploaden/downloaden mappen aanmaken etc. Is een soort bestandsbeheer.

Send files to TV werkt ook prima maar is beperkter en je moet weer een App installeren op elke apparaat waar je bestanden vanaf wilt sturen.
Bedankt! Hij is net aangekomen dus ik ga het proberen. De bestanden zullen niet groter zijn dan 4 Gb omdat er anders geen niet genoeg opslagruimte is op de Chromecast. De bedoeling is dat ik de bestanden van mijn iMac overzet naar de Chromecast. Hoe kan ik dat dan het beste doen ivm. Fat32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
dejong7 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Bedankt! Hij is net aangekomen dus ik ga het proberen. De bestanden zullen niet groter zijn dan 4 Gb omdat er anders geen niet genoeg opslagruimte is op de Chromecast. De bedoeling is dat ik de bestanden van mijn iMac overzet naar de Chromecast. Hoe kan ik dat dan het beste doen ivm. Fat32?
Waarom zou je dit willen? Het is toch veel eenvoudiger om die bestanden op een usb-stick te zetten en die in je tv te duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
Mesmer_ schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:29:
[...]

Waarom zou je dit willen? Het is toch veel eenvoudiger om die bestanden op een usb-stick te zetten en die in je tv te duwen?
Dat heb ik wel geprobeerd maar dat wil om een of andere reden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 08:14
snah001 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Daar staat hetzelfde beginscherm op want = Android TV dus ook dezelfde reclame en die komt van Google vandaan die dat oplegt aan iedere device dat Android TV gebruikt.
Waarom casten als je gewoon een browser app op de Shield zet, dan hoeft dat niet.
Oh en ik weet waarover ik spreek want ik heb zowel de GCCTV als de Shield TV en de Shield Pro........
Een andere launcher neemt dit probleem weg, ik heb bijvoorbeeld Wolf launcher geinstalleerd, volledig reclame-vrij.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
dejong7 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Via X-plore File Manager ;)
Kun je gewoon de folder zien op de Chromecast zoals Audio / Movie / Music etc.

In E=plorer naar Bestanden delen via Wifi bladeren en dan bladeren naar het keuzerondje achter Server en dan OK klikken om te activeren.
Je ziet dan een ipadres:poortnummer en die vul je in de webbrowser in en dan zie je deze mappen via je Mac.

Blader naar de map Movies en dan klik je op de knop uploaden (blauwe pijl omhoog icon) en kies je de bestanden die je wilt versturen.

Klaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 09:09

Dav0s

Hr?

Voorheen kon ik (ook via de GCCTV) op mijn laptop via VLC een serie starten en die dan casten naar mijn chromecast. Maar sinds kort werkt dat niet meer en blijft hij op de TV een doorlopend laadbalkje tonen. Iemand een idee waarom en hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
snah001 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:23:
[...]
Zou mooi zijn, maar ik vind hem echt te duur.

Ik heb helemaal geen streaming diensten, en wil ze eigenlijk ook niet.
Maar zometeen moet ik ViaPlay of F1TV Pro gaan gebruiken als ik samen met vrouw en zoon F1 wil kijken.
Naast ViaPlay komt er ook Ziggo GO, en misschien nog apps van TV zenders zoals Kijk, RTLxl en NPO, maar meer ook niet

Ik heb al een Zidoo player waar geen Android TV op staat en waar geen streaming apps op werken.(Geloof me, ik ben al bezig geweest om daar Ziggo GO en de apps van die TV zenders op te krijgen)
Toen ik die kocht was er nog geen sprake van het feit dat F1 bij Ziggo ging verdwijnen.

Mijn hoop is dan ook dat Viaplay zijn app voor mijn LG TV uit 2016 beschikbaar gaat zetten, dan hoef ik helemaal geen apparatuur aan te schaffen.

[ Voor 12% gewijzigd door TifKag op 22-02-2022 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
MikeOO schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:19:
[...]

Via X-plore File Manager ;)
Kun je gewoon de folder zien op de Chromecast zoals Audio / Movie / Music etc.

In E=plorer naar Bestanden delen via Wifi bladeren en dan bladeren naar het keuzerondje achter Server en dan OK klikken om te activeren.
Je ziet dan een ipadres:poortnummer en die vul je in de webbrowser in en dan zie je deze mappen via je Mac.

Blader naar de map Movies en dan klik je op de knop uploaden (blauwe pijl omhoog icon) en kies je de bestanden die je wilt versturen.

Klaar. ;)
Bedankt. Ik heb de Chromecast nu net geïnstalleerd en heb even wat tijd nodig.
Ik laat het weten als ik het werkend heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03:06
Even een heads up.
Een kennis liep gisteren/vandaag tegen flinke issues aan bij het in gebruik nemen van een CCGTV.

"Kan de servers van Google niet bereiken", "Fout bij het laden, kan home niet laden", "Kan systeemupdate niet downloaden" en soortgelijk met een werkende wifi verbinding.

Op een 'vanilla'* Ziggo verbinding met prima functionerende Netgear meuk. Uiteindelijk het probleem opgelost door de DNS servers van Ziggo te vervangen met Google/Cloudflare.

* Ik heb soortgelijk gedrag eerder gezien bij Google hardware tijdens initiële setup, maar dat was altijd in een omgeving waar DNS re-routed werd (naar bijvoorbeeld een pi-hole).
Mogelijk gaat het maar om een tijdelijke issue bij de DNS servers van Ziggo, maar wellicht scheelt dit iemand een halve avond klooien.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
TifKag schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:25:
Maar zometeen moet ik ViaPlay of F1TV Pro gaan gebruiken als ik samen met vrouw en zoon F1 wil kijken.
Naast ViaPlay komt er ook Ziggo GO, en misschien nog apps van TV zenders zoals Kijk, RTLxl en NPO, maar meer ook niet
Lijkt erop dat je best wel veel streaming diensten gaat gebruiken. Verder kan ik ook bijvoorbeeld Kodi adviseren. Wordt goed ondersteund op Shield TV's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
The Zep Man schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 06:48:
[...]

Lijkt erop dat je best wel veel streaming diensten gaat gebruiken. Verder kan ik ook bijvoorbeeld Kodi adviseren. Wordt goed ondersteund op Shield TV's. :)
Is 5 streaming diensten veel ??

1) ViaPlay of F1TV
2) Ziggo GO
3) Kijk
4) RTLxl
5) NPO

En dan vind ik de shield ook nog te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
TifKag schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:08:
[...]

Is 5 streaming diensten veel ??
Wel in de context van:
Ik heb helemaal geen streaming diensten, en wil ze eigenlijk ook niet.
En dan vind ik de shield ook nog te duur.
You get what you pay for. Ik zou niet meer zonder willen, maar gebruik ze dan ook intensief (Kodi, streaming services, game streaming, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Ik bedoel betaalde streamingdiensten zoals Netflix, Videoland, Disney+ enz...

Ik hoop dat die op de GCCTV uit te schakelen zijn, net zoals ze op de gewone android uit te schakelen zijn.
Zo heb ik meer ruimte voor gratis diensten.

De enige reden waarom ik mijn oude chromecast wil vervangen is omdat ik geen zin heb om die apps op mijn tablet te installeren, en van daaruit moet casten..
Met de GGCTV hoef ik dan niet te casten, maar heb wel de mogelijkheid om als fallback te kunnen casten op de oude manier, met een apparaat dat herkend word in Google Home.

Dat gaat bij de shield alleen via mirrorring, daarnaast vind ik het vreemd dat de apps bedraad werken, en de mirrorring (casten) alleen via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TifKag schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:57:
[...]
Ik bedoel betaalde streamingdiensten zoals Netflix, Videoland, Disney+ enz...

Ik hoop dat die op de GCCTV uit te schakelen zijn, net zoals ze op de gewone android uit te schakelen zijn.
Zo heb ik meer ruimte voor gratis diensten.

[knip]
Jij gaat er vanuit dat diverse streaming diensten standaard al geïnstalleerd staan als app onder Android TV? Is niet het geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
hardware-lover schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:13:
[...]

Jij gaat er vanuit dat diverse streaming diensten standaard al geïnstalleerd staan als app onder Android TV? Is niet het geval.
Maar ik hoop toch wel dat de apps die ik genoemd heb erbij kunnen op de GCCTV

1) ViaPlay of F1TV
2) Ziggo GO
3) Kijk
4) RTLxl
5) NPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TifKag schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:25:
[...]
Maar ik hoop toch wel dat de apps die ik genoemd heb erbij kunnen op de GCCTV

1) ViaPlay of F1TV
2) Ziggo GO
3) Kijk
4) RTLxl
5) NPO
De CCGTV heeft een Android TV OS, apps installeren doe je vanuit de Android Play Store, zoals met een Android mobiel ook. De app dient wel geschikt te zijn voor Android TV.

1)
2)
4)
5)

Die zijn er, de andere nooit opgezocht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
dejong7 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:09:
[...]

Bedankt. Ik heb de Chromecast nu net geïnstalleerd en heb even wat tijd nodig.
Ik laat het weten als ik het werkend heb.
Het plaatsen van een filmbestand op de CCGTV valt nog niet mee. Google Drive is niet beschikbaar in de App Store (!). Airdroid, Shareit en Xender zijn dat ook niet. Send Files to TV wel, maar de Mac-app is er nog niet. X-plorer is ook beschikbaar, maar dat gaat mij voorlopig nog even boven de pet. Maar even wachten dus tot SFTTV voor de Mac er is.
Ondertussen is de kwaliteit van het streamen vanaf de desktop veel beter geworden dan met mijn oude Apple TV3, dus ik ben niet ontevreden :)
Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dejong7, zoek naar de app File Commander, en daarmee kan je ook inloggen op o.a. Google cloud (Drive).

Echt ideaal is je gekozen oplossing voor het afspelen van media niet via de bescheiden interne opslag van de CCGTV, maar alla, je kunt dat zelf het beste inschatten ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
hardware-lover schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:52:
@dejong7, zoek naar de app File Commander, en daarmee kan je ook inloggen op o.a. Google cloud (Drive).

Echt ideaal is je gekozen oplossing voor het afspelen van media niet via de bescheiden interne opslag van de CCGTV, maar alla, je kunt dat zelf het beste inschatten ;)
Dat zal ik ook nog proberen. Ik heb het idee dat dit toch een betere beeldkwaliteit geeft dan het streamen naar je TV. Vandaar.

• MikeOO
dejong7 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:29:
[...]

Dat zal ik ook nog proberen. Ik heb het idee dat dit toch een betere beeldkwaliteit geeft dan het streamen naar je TV. Vandaar.
Lokaal of streamen maar niet uit maar hangt af hoe jij streamt en welke instellingen je eventueel gebruikt.
Alles wat op in eigen netwerk staat zal in in principe zonder problemen afspelen. Speel je alles via Wifi dan kan dat ook prima maar zul je weer een goed ontvangst moeten hebben natuurlijk.

Je kunt bv ook een PC gebruiken waar je een map op deelt en daar je media opzetten. Dan via een tool als Kodi/Plex of andere afspeler de bestanden afspelen. Je hoeft dan niet steeds bestanden heen en weer te kopiëren.

En X-plorer niet gelukt met de stappen die ik had aangeven? Is een handeling van een paar klikken dus moet prima te doen zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejong7
MikeOO schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:32:
[...]

Lokaal of streamen maar niet uit maar hangt af hoe jij streamt en welke instellingen je eventueel gebruikt.
Alles wat op in eigen netwerk staat zal in in principe zonder problemen afspelen. Speel je alles via Wifi dan kan dat ook prima maar zul je weer een goed ontvangst moeten hebben natuurlijk.

Je kunt bv ook een PC gebruiken waar je een map op deelt en daar je media opzetten. Dan via een tool als Kodi/Plex of andere afspeler de bestanden afspelen. Je hoeft dan niet steeds bestanden heen en weer te kopiëren.

En X-plorer niet gelukt met de stappen die ik had aangeven? Is een handeling van een paar klikken dus moet prima te doen zijn. ;)
Het is nu eindelijk gelukt! Met Send Files to TV heb ik een film op de Chromecast kunnen zetten en die met VLC kunnen afspelen. De kwaliteit lijkt iets beter dan wanneer ik de film vanaf de desktop naar de tv stream. Wel blijft er niet veel opslagruimte over. Ik moet dat allemaal nog wat beter bekijken.
Iedereen nog bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
dejong7 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:29:
[...]

Het is nu eindelijk gelukt! Met Send Files to TV heb ik een film op de Chromecast kunnen zetten en die met VLC kunnen afspelen. De kwaliteit lijkt iets beter dan wanneer ik de film vanaf de desktop naar de tv stream. Wel blijft er niet veel opslagruimte over. Ik moet dat allemaal nog wat beter bekijken.
Iedereen nog bedankt voor het meedenken!
Je kunt altijd nog overwegen om er een hub (zijn er genoeg te vinden in dit topic die zouden moeten werken, maar let wel op aangezien niet elke hub ermee werkt) tussen te zetten zodat je er een externe harddisk aan kunt hangen en kun je de chromecast eventueel ook bedraad aansluiten. Dan kun je meer dan genoeg media daarop plaatsen en heb je geen opslagbeperking meer.

De manier van overzetten kan onder andere op dezelfde manier zoalg je nu gedaan hebt alleen kies je dan voor de harddisk ipv chromecast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee om een overzichtlijst te maken in de 1e openingstopic wat nu wel of niet werkt met de GoogleTV.

230 volt ethernetadapter.
USB-C 5 volt ethernetadapter.
USB-C usb hub.
USB-C hub incl. netwerkadapter.

Nu staat het her en der en dezelfde vragen komen steeds terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
MikeOO schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:44:
[...]

Je kunt altijd nog overwegen om er een hub (zijn er genoeg te vinden in dit topic die zouden moeten werken, maar let wel op aangezien niet elke hub ermee werkt) tussen te zetten zodat je er een externe harddisk aan kunt hangen en kun je de chromecast eventueel ook bedraad aansluiten. Dan kun je meer dan genoeg media daarop plaatsen en heb je geen opslagbeperking meer.

De manier van overzetten kan onder andere op dezelfde manier zoalg je nu gedaan hebt alleen kies je dan voor de harddisk ipv chromecast.
Als dat zou kunnen zou dat natuurlijk ideaal zijn. Ik zal het topic erop na kijken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:42:
Misschien een idee om een overzichtlijst te maken in de 1e openingstopic wat nu wel of niet werkt met de GoogleTV.

230 volt ethernetadapter.
USB-C 5 volt ethernetadapter.
USB-C usb hub.
USB-C hub incl. netwerkadapter.

Nu staat het her en der en dezelfde vragen komen steeds terug....
Dat zou mooi zijn.. ik heb de Google tv.. Zou deze graag via ethernet verbinden.. Maar wat nou werkt, zie door de bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik heb deze. Werkt zoals het hoort: https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B08NXS46DN/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Is er een reden waarom jullie 'm zo graag bedraad op het netwerk willen hebben?

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Raymond P schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 06:54:
Is er een reden waarom jullie 'm zo graag bedraad op het netwerk willen hebben?
Draadloze netwerken zijn niet altijd stabiel. Wel eens in een oud appartementencomplex geleefd en een analyse gedaan van de ether? ;)

Verder zijn er zat andere situaties waarin een kabeltje naar een apparaat dat nooit fysiek van plek verandert de voorkeur heeft. Draadloze apparatuur moet nog wel eens vervangen worden (802.11b, a, g, n, ac, ax, ...). Een kabeltje en bijbehorende switch hebben de potentie om 20 jaar of langer met nul verstoring te werken en ten alle tijden maximale bandbreedte te leveren.

Overigens koop ik liever gewoon een Android TV mediaspeler met ingebouwde Ethernet aansluiting, als gebruik daarvan gewenst is. Dat is niet zo'n gepriegel met meerdere componenten en werkt gewoon. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 04-03-2022 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@The Zep Man Jazeker. Naar mijn mening is dat automagisch minder geworden met de komst van 5ghz en de daarbij horende gereduceerde range.

De maximale bandbreedte en geen toegevoegde jitter is voor deze use case imho amper relevant.

Maar ik doelde dus vooral op het laatste wat je schrijft.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Raymond P schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:11:
@The Zep Man Jazeker. Naar mijn mening is dat automagisch minder geworden met de komst van 5ghz en de daarbij horende gereduceerde range.

De maximale bandbreedte en geen toegevoegde jitter is voor deze use case imho amper relevant.
Wel eens spellen gestreamd, of andere content die zoveel mogelijk realtime moet zijn?

Een regenachtige zondagmiddag gebruiken om netjes een lastige netwerkkabel ergens heen aan te leggen zie ik als de ultieme 'no bullshit tax'. Door die belasting vooraf te betalen bespaar ik zoveel latere kosten, met name in tijd en frustratie.
Maar ik doelde dus vooral op het laatste wat je schrijft.
Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen gecharmeerd zijn van de lage prijs van een Chromecast, totdat de realiteit zich presenteert en men gefrustreerd raakt door de genoemde zaken. Sunk cost fallacy, en zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
The Zep Man schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:19:
[...]
Wel eens spellen gestreamd, of andere content die zoveel mogelijk realtime moet zijn?
Ja. Stadia mogen ze (ook bekabeld) aan een ander verkopen. Andere real-time content op het Chromecast platform waar jitter/latency de boel in de weg zit ben ik niet bekend mee.
Een regenachtige zondagmiddag gebruiken om netjes een lastige netwerkkabel ergens heen aan te leggen zie ik als de ultieme 'no bullshit tax'. Door die belasting vooraf te betalen bespaar ik zoveel latere kosten, met name in tijd en frustratie.
Absoluut eens. Na bijna 10 jaar Chromecast gebruik kan ik niet zeggen dat een bekabelde oplossing enig verschil had gemaakt in het gebruik.
Wellicht in een specifieke situatie zoals een betonnen hoekje aan het randje van je wifi dekking achter een op de muur geplaatst scherm... Mja, de kans dat je dan uiteindelijk beter af bent met een extra access point in die ruimte is groot.
De use case is/was immers doodsimpel video/audio streamen.
Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen gecharmeerd zijn van de lage prijs van een Chromecast, totdat de realiteit zich presenteert en men gefrustreerd raakt door de genoemde zaken. Sunk cost fallacy, en zo. :+
Dat vraag ik mij dus af, helemaal nu er een goedkoper model aankomt.
Als men NAS als overbodig ziet en een (extra) access point als technische belemmering dan moet ik mijzelf afvragen of ik zo'n Chromecast uberhaubt nog zou willen aanraden.

Ik ben dus oprecht geïnteresseerd in de beweegredenen om een hub of ethernet adapter aan te schaffen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:11
Ik heb google chromecast 4k gekocht, maar ik struggle met hotspot verbinding. Op mijn iphone zet ik hotspot aan. Deze zie ik dan ook op mijn ipad en ook mijn zakelijke samsung telefoon, maar niet op chromecast. Zet ik de hotspot van mijn zakelijk samsung aan dan zie ik chromecast wel de hotspot van mijn zakelijke telefoon. Tips zijn zeer welkom hoe ik dit zal kunnen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-09 14:08

aspellinside

Out Of Control

Misschien een probleem met de keuze tussen een 2,4-GHz of 5-GHz wifi netwerk? Kan je op een iPhone de één of de ander kiezen bij het activeren van een hotspot?

Ik vond ook nog dit:
| Just spoke with Google support about this - you'll need to set your 5Ghz Wifi channel to one of 36, 40, 44 or 48, the reason was that the Chromecast cannot access other channels - I had mine on 153, as that's a clear part of the spectrum in my unit block."

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:20
Ik heb mijn WiFi accesspoint beneden op kanaal 106 staan en die vind die prima. Ik had zelf ook al gemerkt dat de Chromecast vaak niet goed wil werken met hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-09 23:00
* knip *
Met onderstaande reactie is het belangrijkste gezegd. Hulp met alternatieve kanalen bieden we op het forum niet.

[ Voor 86% gewijzigd door S1NN3D op 12-03-2022 18:49 ]

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
@Dolbyadt Ik begrijp je vraag misschien niet, maar er zijn in NL 3 manieren om iptv te kijken:
NLZiet
Canaldigital
TV app van je provider

Daarnaast nog npo via npostart en RTL via de videoland app.
Pagina: 1 ... 27 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)