Bij sommige apps is casten niet casten, maar de app op de Chromecast starten. Dat is bij Spotify bijvoorbeeld ook zo. Ik weet niet of dat aan de Chromecast ligt of aan Netflix/Spotify.
Dat is volgens mij met bijna alle apps op die manier.
Hetzelfde principe wordt ook met bijvoorbeeld de tv decoders van de providers gedaan die netflix en videoland ondersteunen. Daar start je met casten ook die app en video op, zeker omdat dat verder helemaal geen chromecast is..
Dat is voor iemand die het thuis gebruikt natuurlijk wel handig omdat je het dan verder kunt bedienen met de afstandbediening en de app. Maar voor bezoekers (die je wel in je netwerk moet toelaten) onhandig omdat je met je eigen account en profiel verder wilt.
Hetzelfde principe wordt ook met bijvoorbeeld de tv decoders van de providers gedaan die netflix en videoland ondersteunen. Daar start je met casten ook die app en video op, zeker omdat dat verder helemaal geen chromecast is..
Dat is voor iemand die het thuis gebruikt natuurlijk wel handig omdat je het dan verder kunt bedienen met de afstandbediening en de app. Maar voor bezoekers (die je wel in je netwerk moet toelaten) onhandig omdat je met je eigen account en profiel verder wilt.
Nou ja, het gaat vooral om het feit dat Google dus blijkbaar met nieuwe CC bezig is, vandaar dat ik het post.Mesmer_ schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:00:
De samenvatting: de schrijver denkt dat er een nieuwe versie van de ccgt komt aan de bovenkant van het segment omdat er ook eentje is uitgekomen aan de onderkant. Daarnaast een wensenlijstje en de vraag wat jouw wensen zijn.
Als je eerst met een 4K versie komt en 2 jaar later met een goedkopere HD-versie, ligt het wel in de lijn der verwachting dat een evt. nieuwere versie de 4K vervangt (of boven gaat zitten).
Maar goed; ik verwacht er ook niet veel van hoor. De CC is voor Google nog altijd een simpele stick waarmee men naar streamingdiensten kan kijken (zie de knoppen op de remote) en niet voor zwaardere taken zoals playback van lokale Blu-ray films e.d.)
Dat gebeurt bij een reguliere Chromecast ook, maar in plaats van een volledige app is het een javascript player op de Chromecast (van bijv. Netflix) die de content afspeelt. Dus in dat opzicht is er niet veel verschil.MarcoC schreef op zondag 15 januari 2023 @ 01:26:
Bij sommige apps is casten niet casten, maar de app op de Chromecast starten.
Ik vind er niets handig aan. Heb dus zowel chromecast met Google tv en chromecast ultra aan de tv hangen.jongetje schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:10:
Dat is volgens mij met bijna alle apps op die manier.
Je bedoelt het goed, maar omschrijft het wat onduidelijk zo.MarcoC schreef op zondag 15 januari 2023 @ 01:26:
Bij sommige apps is casten niet casten, maar de app op de Chromecast starten. Dat is bij Spotify bijvoorbeeld ook zo. Ik weet niet of dat aan de Chromecast ligt of aan Netflix/Spotify.
Via de Chromecast functie is het daadwerkelijk casten, zodra er een app op het castapparaat zelf wordt opgestart, wordt het streamen en dat gaat dan in dit geval via een lokale app geïnstalleerd op het Android TV besturingssysteem, in dit geval via de Google TV.
Dit geldt niet specifiek voor een Chromecast met Google TV, andere apparaten met Android TV (eveneens standaard voorzien van Chromecast), gedragen zich hetzelfde, dat is eerder al eens getest en hier gedeeld.
Testing, one, two ...
Ik doel inderdaad op de Chromecast met Google TV.hardware-lover schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:38:
[...]
Je bedoelt het goed, maar omschrijft het wat onduidelijk zo.
Via de Chromecast functie is het daadwerkelijk casten, zodra er een app op het castapparaat zelf wordt opgestart, wordt het streamen en dat gaat dan in dit geval via een lokale app geïnstalleerd op het Android TV besturingssysteem, in dit geval via de Google TV.
Dit geldt niet specifiek voor een Chromecast met Google TV, andere apparaten met Android TV (eveneens standaard voorzien van Chromecast), gedragen zich hetzelfde, dat is eerder al eens getest en hier gedeeld.
Kan iemand me vertellen waar je in de laatste software versie het "installeren van derden aanzet ?
Voorheen was het ontwikkelaarsopties aanzetten, en dan bij "privacy" --> beveiliging , het gewoon aanklikken, die optie zie ik nu niet meer ???
Voorheen was het ontwikkelaarsopties aanzetten, en dan bij "privacy" --> beveiliging , het gewoon aanklikken, die optie zie ik nu niet meer ???
Als je ontwikkelaars optie aan hebt en een andere app wil gaan installeren stelt hij nu de vraagherriex schreef op maandag 16 januari 2023 @ 05:55:
Kan iemand me vertellen waar je in de laatste software versie het "installeren van derden aanzet ?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Maar hij installeert hem vervolgens schijnbaar niet ????Snowhite0901 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 06:49:
[...]
Als je ontwikkelaars optie aan hebt en een andere app wil gaan installeren stelt hij nu de vraag
Komt ook niet tevoorschijn bij "alle apps weergeven"
hmm dat deed hij bij mij wel, ben bang dat ik dan geen idee heb. Hij kwam daarna wel in een lijstje erbij met programma's die iets mochten installeren, kan je daar wat mee?herriex schreef op maandag 16 januari 2023 @ 07:17:
[...]
Maar hij installeert hem vervolgens schijnbaar niet ????
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dit is meestal het geval indien de app niet specifiek voor Android TV is bedoeld. Heb je misschien een app voor de mobiele versie geïnstalleerd?herriex schreef op maandag 16 januari 2023 @ 07:17:
Maar hij installeert hem vervolgens schijnbaar niet ????
Testing, one, two ...
Het gaat om : Smarters Iptv pro, die is sinds kort ineens uit de playstorehardware-lover schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:23:
[...]
Dit is meestal het geval indien de app niet specifiek voor Android TV is bedoeld. Heb je misschien een app voor de mobiele versie geïnstalleerd?
Mijn ChromeCast staat altijd standby en dat zorgt er (denk ik) voor dat apps niet afsluiten. Start ik de volgende dag bijv. NL Ziet op dan staat het programma dat ik de avond er voor nog gekeken heb in beeld (het beginscherm met thumbnail, starten vanaf begin etc) of YouTube (Kids) toont nog het laatst gekeken filmpje etc.
Ik kan mij vergissen, maar het idee dat hij in het begin de apps na een bepaalde tijd wel afsloot. Kan het nergens in de instellingen vinden. ChromeCast herstarten is ook net te omslachtig om telkens te doen. TV plus ChromeCast middels een schakelaar van het stroom afschakelen 's avonds is een optie, maar opstarten duurt dan ook weer net te lang.
Iemand een idee hoe de ChromeCast naar x tijd toch apps afsluit?
Ik kan mij vergissen, maar het idee dat hij in het begin de apps na een bepaalde tijd wel afsloot. Kan het nergens in de instellingen vinden. ChromeCast herstarten is ook net te omslachtig om telkens te doen. TV plus ChromeCast middels een schakelaar van het stroom afschakelen 's avonds is een optie, maar opstarten duurt dan ook weer net te lang.
Dit was mij ook al een tijdje aan het opvallen. Bij mij blijven Kodi en NLZiet vaak open en freezed hij daardoor bijna. Ook via ontwikkelaaropties het maximale aantal open apps aanpassen leidt niet tot het gewenste effect. Het lijkt zelfs of hij terug wordt gezet naar de default uit zichzelf.B-Real schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:16:
Mijn ChromeCast staat altijd standby en dat zorgt er (denk ik) voor dat apps niet afsluiten. Start ik de volgende dag bijv. NL Ziet op dan staat het programma dat ik de avond er voor nog gekeken heb in beeld (het beginscherm met thumbnail, starten vanaf begin etc) of YouTube (Kids) toont nog het laatst gekeken filmpje etc.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Als je de tv uit zet met een app actief dan blijft die app actief op de voorgrond (maar gepauzeerd).
Die app zal dus niet geforceerd afgesloten worden.
Ff de home knop indrukken voordat je de TV uit zet om de app naar de achtergrond te pushen werkt hier.
Ff de home knop indrukken voordat je de TV uit zet om de app naar de achtergrond te pushen werkt hier.
- knip -
Dat is wat ik standaard elke avond doe. Terug naar het beginscherm van de app met het "terug pijltje" en vervolgens de home knop indrukken.Raymond P schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:09:
Als je de tv uit zet met een app actief dan blijft die app actief op de voorgrond (maar gepauzeerd).
De volgende dag start de ChromeCast dan inderdaad gewoon met hoofdscherm. Selecteer ik vervolgens een app die ik de vorige dag heb gebruikt, dan toont deze gewoon de aflevering van de voorgaande dag.
In bijv. NLZiet moet ik dan vanuit de aflevering terug naar de TV gids, het hoofdscherm verversen of de TV gids handmatig op de juiste dag zetten. Onhandig en omslachtig.
@B-Real Dat klopt, sommige apps gaan niet goed om met re-focus. En sommige apps sluiten helemaal niet.
Bad design.
Als je daar echt vanaf wilt kan je in ontwikkelaarsopties "Activiteiten niet opslaan" togglen, maar daar zit dan uiteraard geen tijd aan gekoppeld en kan je mogelijk als vervelend gaan ervaren.
Je kan met de Google Home Foyer API (v2) aan de slag en geprogrammeerd een reboot command geven wanneer dat uitkomt.
Of iets sneller in opzet met adb (en usb debugging enabled) een reboot command geven wanneer je wilt.
Of dus een power toggle...
Vervelend: ja. Dus ook een mailtje naar de app-developer.
Bad design.
Als je daar echt vanaf wilt kan je in ontwikkelaarsopties "Activiteiten niet opslaan" togglen, maar daar zit dan uiteraard geen tijd aan gekoppeld en kan je mogelijk als vervelend gaan ervaren.
Je kan met de Google Home Foyer API (v2) aan de slag en geprogrammeerd een reboot command geven wanneer dat uitkomt.
Of iets sneller in opzet met adb (en usb debugging enabled) een reboot command geven wanneer je wilt.
Of dus een power toggle...
Vervelend: ja. Dus ook een mailtje naar de app-developer.
- knip -
Ik ben nu bezig met The Wilds op Amazon Prime en dat loopt niet lekker. Paar minuten kijken, paar seconden bufferen. Speedtest gedaan op de Chromecast 4K, zo'n 150 Mbps. Verder ook alleen last bij Prime, elke andere streamingdienst loopt soepel.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik krijg nog regelmatig dat ie geen signaal kan vinden. Maar ik houdt gewoon home ingedrukt en hoppa, daar is ie! 
Twee dingen die ik wel jammer vind alleen. Waarom staat er niet de Chrome browser op? Dit zou perfect zijn voor bepaalde streaming sites.
En daarnaast jammer dat sommige apps niet in "verder kijken" komen te staan. Netflix en Disney series altijd wel, maar Crunchyroll bijvoorbeeld helaas niet.
Twee dingen die ik wel jammer vind alleen. Waarom staat er niet de Chrome browser op? Dit zou perfect zijn voor bepaalde streaming sites.
En daarnaast jammer dat sommige apps niet in "verder kijken" komen te staan. Netflix en Disney series altijd wel, maar Crunchyroll bijvoorbeeld helaas niet.
Hoe is hier de ervaring met een Chromecast Google TV met micro-stotteren?
Ik gebruik voornamelijk de KPN iTV, Videoland en Netflix apps. Ik merk eigenlijk al sinds ik dat ding heb dat die micro-stottert. Om de X ms zie je een lichte stotter, het irriteert sinds de eerste stotter en krijg het er op geen mogelijkheid uit.
De Chromecast Google TV zit aan een 4K TV met HDR en CEC. Heb WIFI functionaliteit en het scannen uit gezet. Er zit een Satechi hub via USB-C aan vast met een ethernet kabeltje en test netjes ~200mbit. De orginele voeding is vervangen voor een 45watt exemplaar. Switchen tussen 50hz of 60hz geeft wat verbetering, blijft er in zitten
.
Het hele internet staat er vol mee maar een oplossing is er niet echt, dus vandaar even hier proberen.
Ik gebruik voornamelijk de KPN iTV, Videoland en Netflix apps. Ik merk eigenlijk al sinds ik dat ding heb dat die micro-stottert. Om de X ms zie je een lichte stotter, het irriteert sinds de eerste stotter en krijg het er op geen mogelijkheid uit.
De Chromecast Google TV zit aan een 4K TV met HDR en CEC. Heb WIFI functionaliteit en het scannen uit gezet. Er zit een Satechi hub via USB-C aan vast met een ethernet kabeltje en test netjes ~200mbit. De orginele voeding is vervangen voor een 45watt exemplaar. Switchen tussen 50hz of 60hz geeft wat verbetering, blijft er in zitten
Het hele internet staat er vol mee maar een oplossing is er niet echt, dus vandaar even hier proberen.
Ik had dit probleem bij NLziet, ik heb de app verwijdert en weer handmatig toegevoegd, geen idee of dat en wat het verschil maakt met de installatie van NLziet door Google TV maar daarna was het probleem verholpen.s.vanrossem schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:07:
De Chromecast Google TV zit aan een 4K TV met HDR en CEC. Heb WIFI functionaliteit en het scannen uit gezet. Er zit een Satechi hub via USB-C aan vast met een ethernet kabeltje en test netjes ~200mbit. De orginele voeding is vervangen voor een 45watt exemplaar. Switchen tussen 50hz of 60hz geeft wat verbetering, blijft er in zitten.
Sorry, om er nog aan toe te voegen. Laatst is die nieuwe upgrade naar 12 eroverheen gegaan, geen verbetering. Heb twee dagen geleden een factory reset gedaan en opnieuw ingericht, geen verschil.ratzz schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:14:
[...]
Ik had dit probleem bij NLziet, ik heb de app verwijdert en weer handmatig toegevoegd, geen idee of dat en wat het verschil maakt met de installatie van NLziet door Google TV maar daarna was het probleem verholpen.
Framerate content matching staat aan, en ook wisselen tussen https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1666253858 maakt geen enkel verschil.
Ik twijfel tussen het Prime-video topic en deze, maar zet hem toch maar hier neer:
Gisteren op Google TV voor het eerst de al jarenlang beruchte error van de Prime Video App tegengekomen.
Blijkbaar (naar wat ik gelezen heb) doet Prime Video eens in de zoveel tijd een HDCP 1.4-check, en HDCP 1.4 zit alleen op HDMI v1.4-poorten. Mijn TV uit het jaar kruik heeft vooral HDMI v1.3 poorten, de enige v1.4-poort is bezet door mijn soundbar ivm ARC. Maar de Chromecast in een andere HDMI v1.3-poort prikken loste het probleem toch op.
Gisteren op Google TV voor het eerst de al jarenlang beruchte error van de Prime Video App tegengekomen.
Dan speelt hij dus daadwerkelijk niets meer af. Uninstall, re-install, reset etcetera hielp niets, en uiteraard deden de andere apps het nog prima. Na flink wat zweten en Googlen de oplossing gevonden: mijn Chromecast met Google TV in een andere HDMI-poort geprikt en het probleem was verholpen.There is a problem with the connection to your TV. Try using a different HDMI cable for more help go to amazon.com/videohelp”.
Blijkbaar (naar wat ik gelezen heb) doet Prime Video eens in de zoveel tijd een HDCP 1.4-check, en HDCP 1.4 zit alleen op HDMI v1.4-poorten. Mijn TV uit het jaar kruik heeft vooral HDMI v1.3 poorten, de enige v1.4-poort is bezet door mijn soundbar ivm ARC. Maar de Chromecast in een andere HDMI v1.3-poort prikken loste het probleem toch op.
@s.vanrossem De app moet het ook ondersteunen én je moet het zelf aanzetten in de app als het ondersteund wordt.
Met NLZiet heb ik (helaas) ook niet de meest fantastische ervaring.
@janvanduschoten Vannacht had ik ook die buffer issues met Prime. De app restarten deed niets, netwerk liet niets raars zien.
De cache legen (paar kb maar) voor Prime en het was weg.
@janvanduschoten Vannacht had ik ook die buffer issues met Prime. De app restarten deed niets, netwerk liet niets raars zien.
- knip -
Ik heb nog eens bij mij gekeken omdat ik toch wel soortgelijke problemen heb gehad. Ik heb op tv niks van beeld verbetering aanstaan zoals HDR en aanverwanten omdat ik dat niet natuurlijk vind uitzien. Ik heb dus onder "Dynamisch bereik en kleurindeling" de instellingen bij de chromecast Google TV aangepast van "altijd HDR" naar "Dynamische bereik van content matchen". Ik heb het probleem kunnen reproduceren door de instelling op "altijd HDR" te zetten. Mogelijk dat dit je probleem oplost. Ik ervaar in ieder geval op dit moment geen problemen met NLziet, Amazone Prime en Netflix.s.vanrossem schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:17:
[...]
Sorry, om er nog aan toe te voegen. Laatst is die nieuwe upgrade naar 12 eroverheen gegaan, geen verbetering. Heb twee dagen geleden een factory reset gedaan en opnieuw ingericht, geen verschil.
Framerate content matching staat aan, en ook wisselen tussen https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1666253858 maakt geen enkel verschil.
En is je Chromecast via WIFI verbonden? 50hz of 60hz?ratzz schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:43:
[...]
Ik heb nog eens bij mij gekeken omdat ik toch wel soortgelijke problemen heb gehad. Ik heb op tv niks van beeld verbetering aanstaan zoals HDR en aanverwanten omdat ik dat niet natuurlijk vind uitzien. Ik heb dus onder "Dynamisch bereik en kleurindeling" de instellingen bij de chromecast Google TV aangepast van "altijd HDR" naar "Dynamische bereik van content matchen". Ik heb het probleem kunnen reproduceren door de instelling op "altijd HDR" te zetten. Mogelijk dat dit je probleem oplost. Ik ervaar in ieder geval op dit moment geen problemen met NLziet, Amazone Prime en Netflix.
Via wifi en op 60 Hz.s.vanrossem schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:43:
[...]
En is je Chromecast via WIFI verbonden? 50hz of 60hz?
TV in europa is 50Hz (eigenlijk zelfs 25Hz). Maar met 60Hz moet er iets gedaan worden om die 10 beeldjes per seconde erbij te plussen...
Het zal mij niks uitmaken, dat zijn de standaard waarden die al zo waren ingesteld en ik heb goed beeld.jongetje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:54:
[...]
TV in europa is 50Hz (eigenlijk zelfs 25Hz). Maar met 60Hz moet er iets gedaan worden om die 10 beeldjes per seconde erbij te plussen...
Van het weekend heb ik de Google tv hd gekocht voor op de slaapkamer. Voetbal kijken stotterde mij ook teveel. Nu bleek dat de Google tv standaard word geïnstalleerd op 1080p60. Omzetten naar 1080p50 loste het probleem op.s.vanrossem schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:07:
De Chromecast Google TV zit aan een 4K TV met HDR en CEC. Heb WIFI functionaliteit en het scannen uit gezet. Er zit een Satechi hub via USB-C aan vast met een ethernet kabeltje en test netjes ~200mbit. De orginele voeding is vervangen voor een 45watt exemplaar. Switchen tussen 50hz of 60hz geeft wat verbetering, blijft er in zitten.
Ook heel fijn dat we nu normaal tv kunnen kijken icm kpn. Streamen van de tv naar de oude chromecast was echt een drama. Plus nu alle overige apps er bij zoals Disney en Netflix.
Dat is dus vreemd want hier loopt die gewoon op de standaard waarden van 1080p60 zonder problemen. Waarschijnlijk verschilt dat dan door de mogelijkheden van de tv?Deef_K schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:38:
[...]
Van het weekend heb ik de Google tv hd gekocht voor op de slaapkamer. Voetbal kijken stotterde mij ook teveel. Nu bleek dat de Google tv standaard word geïnstalleerd op 1080p60. Omzetten naar 1080p50 loste het probleem op.
Ook heel fijn dat we nu normaal tv kunnen kijken icm kpn. Streamen van de tv naar de oude chromecast was echt een drama. Plus nu alle overige apps er bij zoals Disney en Netflix.
Hier geen IPv6 (wel Ziggo), ook nog geen cache geleegd (vergeten:x ), en deze aflevering geen enkele haperingen.Raymond P schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:22:
@s.vanrossem De app moet het ook ondersteunen én je moet het zelf aanzetten in de app als het ondersteund wordt.
Ik snap nog niet waarom soms wel en soms niet. Het is ook alleen bij Prime.
Iig bedankt voor de tips
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik had dit ook alleen bij Prime. Bleek dat het kwam doordat de wifi-verbinding niet stabiel genoeg was. Ik had daar zelf verder geen last van, maar Prime heeft blijkbaar een stabielere verbinding nodig vergeleken met andere streaming-apps.janvanduschoten schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:20:
[...]
Hier geen IPv6 (wel Ziggo), ook nog geen cache geleegd (vergeten:x ), en deze aflevering geen enkele haperingen.
Ik snap nog niet waarom soms wel en soms niet. Het is ook alleen bij Prime.
Iig bedankt voor de tips
Interne netwerk verbeterd en toen waren de problemen opgelost.
Zijn er hier mensen die wake on lan onder Kodi werkend hebben op een chromecast met Google tv? Ik kreeg initieel de foutmelding dat het MAC adres van mijn Synology niet gevonden kon worden, dus ik heb handmatig de xml van een andere Kodi installatie gekopieerd, maar dit was helaas niet de oplossing.
Ik wist helemaal niet dat dit kon dus ik hou dit even in de gaten.gastje01 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:51:
Zijn er hier mensen die wake on lan onder Kodi werkend hebben op een chromecast met Google tv? Ik kreeg initieel de foutmelding dat het MAC adres van mijn Synology niet gevonden kon worden, dus ik heb handmatig de xml van een andere Kodi installatie gekopieerd, maar dit was helaas niet de oplossing.
https://kodi.wiki/view/Wake_on_lanratzz schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:49:
[...]
Ik wist helemaal niet dat dit kon dus ik hou dit even in de gaten.
Op mijn NUCje werkt dit prima, de chromecast doet echter niet mee.
Niet specifiek via dit apparaatje, wel op een Nvidia Shield TV. Ik gebruik daarvoor de Kodi addon > Advanced Wake On Lan. Werkt probleemloos.gastje01 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:51:
Eerst had ik deze zo ingesteld dat mijn Synology actief werd zodra Kodi opstarte, nu heb ik echter een item in het menu aangemaakt waarmee ik dat handmatig kan doen.
Werkt werkelijk 100%, mits de Synology niet volledig stroomloos is geweest (stekker eruit), maar dat is waarschijnlijk wel logisch. Zolang dit niet het geval is, geen enkel probleem.
Edit: via de Synoloy DS Finder app zet ik de NAS na gebruik weer uit via mijn mobiel. Aanzetten kan ik deze natuurlijk ook via diezelfde app 😏
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 25-01-2023 19:39 ]
Testing, one, two ...
En ik zoek specifiek dat eerste, automatisch de NAS opstarten als ik kodi start. Dat werkte met diezelfde optie op een nuc met LibreElec probleemloos (en de NAS ging na x tijd inactiviteit weer uit). Die optie lijkt op de Chromecast echter niet te werken, maar ik kan niet achterhalen waarom niet.hardware-lover schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:11:
[...]
Niet specifiek via dit apparaatje, wel op een Nvidia Shield TV. Ik gebruik daarvoor de Kodi addon > Advanced Wake On Lan. Werkt probleemloos.
Eerst had ik deze zo ingesteld dat mijn Synology actief werd zodra Kodi opstarte, nu heb ik echter een item in het menu aangemaakt waarmee ik dat handmatig kan doen.
Werkt werkelijk 100%, mits de Synology niet volledig stroomloos is geweest (stekker eruit), maar dat is waarschijnlijk wel logisch. Zolang dit niet het geval is, geen enkel probleem.
Edit: via de Synoloy DS Finder app zet ik de NAS na gebruik weer uit via mijn mobiel. Aanzetten kan ik deze natuurlijk ook via diezelfde app 😏
Tja? Beiden zijn voorzien van Android TV als OS, dat was mijn uitgangspunt. Ik heb niet veel trek om er speciaal de Google TV stick voor uit de la te trekken en aan te sluiten. Jij hebt het via die specifieke Kodi addon waarschijnlijk sneller uitgetest 😏gastje01 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:46:
En ik zoek specifiek dat eerste, automatisch de NAS opstarten als ik kodi start. Dat werkte met diezelfde optie op een nuc met LibreElec probleemloos (en de NAS ging na x tijd inactiviteit weer uit). Die optie lijkt op de Chromecast echter niet te werken, maar ik kan niet achterhalen waarom niet.
https://repo.kodinerds.ne...scope=all&version=matrix/
Volgens mij had ik de versie van deze pagina gebruikt.
Edit: yes, die heb ik draaien, doet het ook nog met V20
[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 25-01-2023 22:56 ]
Testing, one, two ...
Weet iemand of het mogelijk is om de chromecast op afstand te bedienen ?
Zoals met teamviewer een pc zeg maar ?
Mijn vader heeft er eentje en het kost me dagelijks een hoop tijd om hem telefonisch ergens doorheen te loodsen
Mijn vader heeft er eentje en het kost me dagelijks een hoop tijd om hem telefonisch ergens doorheen te loodsen
Niet handiger om gewoon het menu zwaar te versimpelen?herriex schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:31:
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Teamviewerherriex schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:31:
Ik lees overal dat dat ook niet echt werkt ???
Je bedoeld op alleen apps of zo ?Cyberpope schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:49:
[...]
Niet handiger om gewoon het menu zwaar te versimpelen?
Ik heb er zelf helaas geen ervaring mee. Je kunt het op zijn minst proberen, is gewoon te installeren via de playstore.herriex schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:50:
[...]
Ik lees overal dat dat ook niet echt werkt ???
Wat is dan precies het probleem voor je vader, waarbij en waarnaar moet ie worden geloodst?herriex schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:31:
Testing, one, two ...
Voornamelijk hulp IN programma's wat hij niet snapt (xciptv, ziggo go, enz)hardware-lover schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:49:
[...]
Wat is dan precies het probleem voor je vader, waarbij en waarnaar moet ie worden geloodst?
Helaas, werkt voor geen meter. Met Anydesk kun je nog fatsoenlijk meekijken, maar ook niet bedienen.ratzz schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:52:
[...]
Ik heb er zelf helaas geen ervaring mee. Je kunt het op zijn minst proberen, is gewoon te installeren via de playstore.
Ai...., dan wordt het idd wat lastiger als het gebruik daarvan niet helemaal of niet duidelijk is.herriex schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:57:
Voornamelijk hulp IN programma's wat hij niet snapt (xciptv, ziggo go, enz)
Testing, one, two ...
Kijken of een VNC server oplossing op de Chromecast werkt. Moet je misschien wel sideloaden, maar dit kan een opening zijn naar de oplossing:
https://www.smarthomebegi...a-vnc-server-for-android/
https://www.smarthomebegi...a-vnc-server-for-android/
Ik wil een chromecast met Google TV weggeven aan iemand die geen vast internet heeft, maar wel unlimited mobiel internet. In theorie zou je een hotspot op je telefoon aan kunnen maken, de Chromecast daarmee verbinden en dan de chromecast via 4g/5g van internet voorzien. Tenminste dat is mijn theorie.
Maar klopt dat ook?
NB. ik zou sowieso dan voor de goedkopere Cromecast with Google TV kiezen die alleen HD is om op data te besparen.
Zou dit werken? En hebben jullie suggesties hoe ik eventueel het eventuele datagebruik nog wat verder terug kan schroeven?
Maar klopt dat ook?
NB. ik zou sowieso dan voor de goedkopere Cromecast with Google TV kiezen die alleen HD is om op data te besparen.
Zou dit werken? En hebben jullie suggesties hoe ik eventueel het eventuele datagebruik nog wat verder terug kan schroeven?
Je telefoon als hotspot werkt gewoon, ik doe dat ook regelmatig als ik bv op vakantie ben en geen goede of helemaal geen wifi heb. Om data te besparen kan je de streaming app’s meestal op een lagere kwaliteit zetten.ucsdcom schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:54:
Ik wil een chromecast met Google TV weggeven aan iemand die geen vast internet heeft, maar wel unlimited mobiel internet. In theorie zou je een hotspot op je telefoon aan kunnen maken, de Chromecast daarmee verbinden en dan de chromecast via 4g/5g van internet voorzien. Tenminste dat is mijn theorie.
Maar klopt dat ook?
Dank je,
goed advies!
Dan ga ik er een aanschaffen.
goed advies!
Dan ga ik er een aanschaffen.
Hoe zijn de ervaringen met een iptv aanbieder zoals iptv smarters. En met de t-mobile app
Zou mijn Samsung remote ook de google tv kunnen bedienen?
Zou mijn Samsung remote ook de google tv kunnen bedienen?
[ Voor 25% gewijzigd door merlin1201 op 28-01-2023 15:09 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Mijn ervaring met mijn oma, 92, is dat je ze beter kunt uitleggen hoe ze de camera op hun telefoon moeten bedienen zodat je mee kunt kijken en het ze zelf laten doen op basis van instructies dan dat je het zelf gaat zitten doen.herriex schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:57:
[...]
Voornamelijk hulp IN programma's wat hij niet snapt (xciptv, ziggo go, enz)
Ja, ik heb een menu waarop alleen KNP, NPO en Youtube.
Kan iedereen mee uit de voeten.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ben je hier nog achter gekomen?MarcoC schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:03:
Heeft iemand een idee hoe ik de Samsung afstandsbediening kan gebruiken om de Home-knop van Android TV te bedienen? Netflix afsluiten kost nu heel veel handelingen.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Misschien een tip. Deze aanbieding op Pepper.
Ik heb nu deze goedkopere hub maar deze ondersteunt maximaal maar 100Mbit/s.
Daarom dacht ik aan de bekende Vemont maar deze Ugreen is net zo duur en biedt t.o.v. de Vemont een HDMI-uitgang en geheugenkaartlezer.
Op Amazon wordt deze ook verkocht en een reviewer gaat aan dat hij deze i.c.m. een Chromecast gebruikt, dus hopelijk werkt deze inderdaad.
Bij een Chromecast heb je natuurlijk niets aan die HDMI-uitgang en de 1Gbit/s aansluiting trekt een Chromecast ook niet dicht, maar als ik/je die hub nog eens bij een laptop o.i.d. wil gebruiken is het mooi meegenomen.
Ben benieuwd.
Ik heb nu deze goedkopere hub maar deze ondersteunt maximaal maar 100Mbit/s.
Daarom dacht ik aan de bekende Vemont maar deze Ugreen is net zo duur en biedt t.o.v. de Vemont een HDMI-uitgang en geheugenkaartlezer.
Op Amazon wordt deze ook verkocht en een reviewer gaat aan dat hij deze i.c.m. een Chromecast gebruikt, dus hopelijk werkt deze inderdaad.
Bij een Chromecast heb je natuurlijk niets aan die HDMI-uitgang en de 1Gbit/s aansluiting trekt een Chromecast ook niet dicht, maar als ik/je die hub nog eens bij een laptop o.i.d. wil gebruiken is het mooi meegenomen.
Ben benieuwd.
Er schijnt een update voor de 4k CCWGTV te zijn, ik heb het nog niet gezien, maar misschien is het nog wat vroeg.
Vaste locatie, vast netwerk.
Voor de liefhebbers van de originele Google adapter met netwerk aansluiting, hij is weer leverbaar via Google, zie: https://store.google.com/...adapter_gen_2?hl=nl&pli=1
Die is er inderdaad, zojuist probleemloos geïnstalleerdComp User schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:37:
Er schijnt een update voor de 4k CCWGTV te zijn, ik heb het nog niet gezien, maar misschien is het nog wat vroeg.
Ik heb dit forum al helemaal uitgepluist, maar kan het niet helemaal vinden, op reddit lees ik vaker over dit probleem
-ue55mu8000
-q990b
-CCGTV 4K aangesloten op q990b
Mijn CCGTV 4K glitch licht, na verloop van tijd in het home-menu, tussen schakelen van de tegels van links naar rechts, boven naar beneden van alles al geprobeerd,
-Andere hdmi in
-rechtstreeks in tv
-stroom niet in van zelfde verdeelblok
-instellingen
Het lijkt dat het na een tijd van opnieuw opstarten komt, alsof de cach volloopt
Iemand een idee,
-ue55mu8000
-q990b
-CCGTV 4K aangesloten op q990b
Mijn CCGTV 4K glitch licht, na verloop van tijd in het home-menu, tussen schakelen van de tegels van links naar rechts, boven naar beneden van alles al geprobeerd,
-Andere hdmi in
-rechtstreeks in tv
-instellingen
Het lijkt dat het na een tijd van opnieuw opstarten komt, alsof de cach volloopt
Iemand een idee,
PSN: syrrah
Ik heb dat beneden wel, boven niet, had t idee dat t met ontvangst van AB-signaal te maken heeft.
Kan het me inbeelden, maar lijkt Ietwat afhankelijk van hoe die chromecast richting jou achter de tv hangt.
Kan het me inbeelden, maar lijkt Ietwat afhankelijk van hoe die chromecast richting jou achter de tv hangt.
Wat voor netwerkverbinding gebruik je? Als het draadloos is, op welke frequentie? Ik weet dat in bepaalde gevallen 2,4 GHz Wi-Fi kan storen met HDMI en USB 3.0.syrrah schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 04:00:
-Andere hdmi in
-rechtstreeks in tv
-instellingen
Iemand een idee,
Gewoon een ideetje. Als het enkel in Google's launcher is, misschien overwegen om Google's launcher te vervangen?
[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 03-02-2023 09:24 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Allebei de wifi signalen geprobeerd, geen succes. De stekker is er weer uitgeweest. En de glitches zijn weer weg, maar komen na verloop van tijd weer terug
PSN: syrrah
Je kan een andere launcher proberen, en dan kijken of het probleem nog elders voorkomt. Daarmee kan je het e.e.a. uitsluiten. Zie de TS van het Shield TV-topic over hoe je dat kan doen. Je moet alleen andere ADB opdrachten gebruiken om Google's launcher uit- of in te schakelen. Overgenomen van flauncher:syrrah schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:02:
Allebei de wifi signalen geprobeerd, geen succes. De stekker is er weer uitgeweest. En de glitches zijn weer weg, maar komen na verloop van tijd weer terug
Google's launcher uitschakelen:
code:
1
2
| adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.apps.tv.launcherx adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.tungsten.setupwraith |
Google's launcher weer inschakelen:
code:
1
2
| adb shell pm enable com.google.android.apps.tv.launcherx adb shell pm enable com.google.android.tungsten.setupwraith |
Uiteraard op eigen risico.
Failing everything else kan je altijd nog een factory reset proberen.
@syrrah Dat is een symptoom van een slechte verbinding.
Met een andere launcher die niet bij elke druk op de knop info ophaalt kan je dat inderdaad verbloemen.
Met een andere launcher die niet bij elke druk op de knop info ophaalt kan je dat inderdaad verbloemen.
- knip -
als ik kijk staat het stekkertje nog steeds op niet leverbaarAntonio di schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:34:
Voor de liefhebbers van de originele Google adapter met netwerk aansluiting, hij is weer leverbaar via Google, zie: https://store.google.com/...adapter_gen_2?hl=nl&pli=1
Klopt, zodra je het in de winkelwagen gooit krijg je die meldingDotter64 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:55:
[...]
als ik kijk staat het stekkertje nog steeds op niet leverbaar
@herriex en @Dotter64Dotter64 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:55:
[...]
als ik kijk staat het stekkertje nog steeds op niet leverbaar
Afgelopen woensdag 1 besteld voor een kennis. Gaan erg snel, dat ze nu al weer uitverkocht zijn
Heb nog wel een email melding aanstaan ..... rubbish ....Antonio di schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:46:
[...]
@herriex en @Dotter64
Afgelopen woensdag 1 besteld voor een kennis. Gaan erg snel, dat ze nu al weer uitverkocht zijn.
Ik heb de C4K+Google TV nu een paar maanden, heel weinig issues maar ineens sinds vandaag krijg ik regelmatig tijdens YouTube en Netflix een melding dat er geen internet connection is. Wanneer ik dan in de settings ga kijken heeft ie inderdaad geen verbinding met mijn WiFi. Echter is de WiFi op de phone prima.
Met YouTube vooral krijg ik issues, want de video gaat ineens bufferen en er gebeurd niets meer, soms gaat ie gewoon verder na die error. Met Netflix blijft het ondanks de error wel de video afspelen gelukkig. Al kreeg ik toen ik even iets wilde terugspoelen wel issues. En vaak staat er vrij snel weer connected.
Had via Google gezocht hierover en iemand op Reddit gaf de tip in de settings bij time and date automatic time and date uit te zetten. Dit heeft echter niets gefixt. Door dit soort dingen ga ik toch overwegen zo'n ethernet adaptertje te halen.
Of weet men een goede fix? Begrijp dit echt totaal niet.
Met YouTube vooral krijg ik issues, want de video gaat ineens bufferen en er gebeurd niets meer, soms gaat ie gewoon verder na die error. Met Netflix blijft het ondanks de error wel de video afspelen gelukkig. Al kreeg ik toen ik even iets wilde terugspoelen wel issues. En vaak staat er vrij snel weer connected.
Had via Google gezocht hierover en iemand op Reddit gaf de tip in de settings bij time and date automatic time and date uit te zetten. Dit heeft echter niets gefixt. Door dit soort dingen ga ik toch overwegen zo'n ethernet adaptertje te halen.
[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 16-02-2023 00:54 ]
Hier heb ik ook veel gedoe mee gehad. Heb je toevallig je 5GHz Wi-Fi op 160 MHz staan? Volgens mij was het bij mij bij dan echt drama om te connecten. Ik heb hem nu op 80MHz en dat gaat beter, maar nog gebeurd het af en toe.devilsnight schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 00:16:
Ik heb de C4K+Google TV nu een paar maanden, heel weinig issues maar ineens sinds vandaag krijg ik regelmatig tijdens YouTube en Netflix een melding dat er geen internet connection is. Wanneer ik dan in de settings ga kijken heeft ie inderdaad geen verbinding met mijn WiFi. Echter is de WiFi op de phone prima.
Wil je safe zitten dan pak je 40MHz breedte.
Ik gebruik nu 2.4GHz op 20MHz (opstap) en op 5.0GHz 80MHz.
Heb recent de kameringindeling omgedraaid, dus zit weer op Wi-Fi, ik had eerder een LAN kabel er aan en toen werkte alles perfect. Binnenkort maar weer draden trekken.
Ook heb ik 3 (bekabelde) AP's in huis, dus heb ze gelocked aan een specifieke AP, om te voorkomen dat de CC beneden naar het AP boven gaat connecten.
[ Voor 11% gewijzigd door Fairy op 16-02-2023 10:29 ]
Oh boy, ik heb echt geen idee. Ik heb dit nog nooit hoeven veranderen, ik zou niet eens weten hoe ik dat moet doen, maar het zal vast niet moeilijk zijn. Maanden lang heb ik de issue niet gehad en ik heb ook echt niets veranderd aan mijn WiFi settings.Fairy schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:23:
[...]
Hier heb ik ook veel gedoe mee gehad. Heb je toevallig je 5GHz Wi-Fi op 160 MHz staan? Volgens mij was het bij mij bij dan echt drama om te connecten. Ik heb hem nu op 80MHz en dat gaat beter, maar nog gebeurd het af en toe.
Wil je safe zitten dan pak je 40MHz breedte.
Ik gebruik nu 2.4GHz op 20MHz (opstap) en op 5.0GHz 80MHz.
Heb recent de kameringindeling omgedraaid, dus zit weer op Wi-Fi, ik had eerder een LAN kabel er aan en toen werkte alles perfect. Binnenkort maar weer draden trekken.
Ook heb ik 3 (bekabelde) AP's in huis, dus heb ze gelocked aan een specifieke AP, om te voorkomen dat de CC beneden naar het AP boven gaat connecten.
Ik ga er eens naar kijken, en haalt het niets uit dan ga ik zo'n lan adapter halen. Hooguit 20 euro dacht ik zijn die, als ik die van Google zelf perse zou willen. Anderen werken ook prima?
Ik had zelf nooit verbindingsproblemen via Wifi tot de recente update van het besturingssysteem. Sindsdien elke dag wel een keertje kortstondig de verbinding kwijt en ook apps die spontaan stoppen. Heb het idee dat de vorige Androidversie stabieler was.devilsnight schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 00:16:
Hmm, I see. Dus het kan door een update komen? Firmware updates gebeuren automatisch met de C4K?Maloney schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:48:
[...]
Ik had zelf nooit verbindingsproblemen via Wifi tot de recente update van het besturingssysteem. Sindsdien elke dag wel een keertje kortstondig de verbinding kwijt en ook apps die spontaan stoppen. Heb het idee dat de vorige Androidversie stabieler was.
Automatisch firmware update(s) kun je instellen op: UIT of AANdevilsnight schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:06:
[...]
Hmm, I see. Dus het kan door een update komen? Firmware updates gebeuren automatisch met de C4K?
Persoonlijk heb ik ze uit staan.Antonio di schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:34:
[...]
Automatisch firmware update(s) kun je instellen op: UIT of AAN
Ik wacht altijd bij een grote update een weekje af of er geen klachten komen
Kan door een update komen. Kan bijvoorbeeld ook door storing door de buren komen op hetzelfde kanaal, door een brakke repeater of powerline adapter, door een nieuwe stalen kast in de kamer (ik heb dat een keer met een stellingkast gehad) of magnetron die net in de weg staat en stoort op de Chromecast.. er kunnen een heel aantal redenen zijndevilsnight schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:06:
[...]
Hmm, I see. Dus het kan door een update komen? Firmware updates gebeuren automatisch met de C4K?
Duidelijk. Ik heb dit soort issues nooit met mijn telefoon of tablet. Ik had dit de afgelopen maanden ook geen enkele keer met de Chromecast. Gisteravond kreeg ik de hele avond door de melding en dan soms een paar minuten later stond er weer "connected", terwijl ik Netflix keek.Mesmer_ schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 07:38:
[...]
Kan door een update komen. Kan bijvoorbeeld ook door storing door de buren komen op hetzelfde kanaal, door een brakke repeater of powerline adapter, door een nieuwe stalen kast in de kamer (ik heb dat een keer met een stellingkast gehad) of magnetron die net in de weg staat en stoort op de Chromecast.. er kunnen een heel aantal redenen zijn
Gelukkig stopte de serie geen enkele keer, dus er is mee te leven. YouTube doet moeilijker ermee.
Precies, geen zin om (Beta) Tester te zijn. Voor mij is het gebruik ervan comfort.herriex schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 06:49:
[...]
Persoonlijk heb ik ze uit staan.
Ik wacht altijd bij een grote update een weekje af of er geen klachten komen
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Iemand deze al in werking gezien ?
Of is daar een aparte draad al voor ?
https://www.bol.com/nl/nl...dRAhA.2_11.12.ProductPage
Dat is geen officieel Google product maar door een 3rd party gemaakt.herriex schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:59:
Zo te zien een Turks bedrijf dat 'Next' heet: https://www.next.com.tr/4...-lisansli-hdmi-stick-next
Koop voor een paar euro meer (of dezelfde prijs in de aanbieding) een chromecast van Google. Dat er na een jaar of zelfs nooit een update komt is erg groot.herriex schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:59:
Ik heb een ToshibaTV met AndroidTV erin en die heeft nog nooit een update gehad (en ben bang dat die nooit komt).
Je bedoeld, geen product door Google uitgegeven? Want het is een officieel door Google gecertificeerd apparaat, wat dat betreft is er niets mee mis; https://www.androidtv-gui...-gaming/next-4k-tv-stick/Lizard schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:46:
Dat is geen officieel Google product maar door een 3rd party gemaakt.
Zo te zien een Turks bedrijf dat 'Next' heet: https://www.next.com.tr/4...-lisansli-hdmi-stick-next
Er zijn zovele alternatieven, echter maar een enkeling met Android TV V12 (mocht dit belangrijk zijn), zoals met de Google TV stick het geval is.
Testing, one, two ...
Ik heb er twee van google zelf tot volle tevredenheid, maar kwam deze toevallig tegen en verder nog weinig info of reviews van te vinden.jongetje schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:08:
[...]
Koop voor een paar euro meer (of dezelfde prijs in de aanbieding) een chromecast van Google. Dat er na een jaar of zelfs nooit een update komt is erg groot.
Ik heb een ToshibaTV met AndroidTV erin en die heeft nog nooit een update gehad (en ben bang dat die nooit komt).
Die paar euro prijsverschil zou mij de gok niet waard zijn. Mogelijke nadelen:herriex schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:59:
- Updates? Staat nu Android 11 op, origineel heeft nu V12
- Onderdelen? Kan je bv een nieuwe AB kopen?
- Vorm. deze steekt haaks op de ingang van de TV, lijkt het. Origineel laat zich plat installeren.
De afstandsbediening is tegenwoordig ook Google/Android TV gestandaardiseerd, een andere gebruiken is werkelijk een fluitje van een cent..Toff schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:00:
Die paar euro prijsverschil zou mij de gok niet waard zijn. Mogelijke nadelen:
- Updates? Staat nu Android 11 op, origineel heeft nu V12
- Onderdelen? Kan je bv een nieuwe AB kopen?
- Vorm. deze steekt haaks op de ingang van de TV, lijkt het. Origineel laat zich plat installeren.
Uitvoering G10 of G20, en varianten daarop die ook probleemloos werken.
https://www.androidheadli...ence-designs-remotes.html
Testing, one, two ...
https://www.theverge.com/...spanish-family-new-design
Mogelijke interface verandering. Hoop dat de app-only modus nog wel beschikbaar blijft.
Mogelijke interface verandering. Hoop dat de app-only modus nog wel beschikbaar blijft.
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Ik krijg nu echt dag in, dag uit die "no internet connection" error en dan even later staat er weer "connected". Ook merk ik met het verder spoelen, of "volgende aflevering" dat ie er heel lang over doet. Voorheen ging dit gewoon snel, zonder issues.
Moet dan toch echt een firmware update zijn van de Chromecast. Het enige wat er anders is dat ik nu een nieuwe tv heb (omdat de andere stuk ging), maar daar kan het niets mee te maken hebben. Al die maanden echt geen enkele keer deze issues gehad.
Van de week maar zo'n adapter halen dan, het is niet anders.
Moet dan toch echt een firmware update zijn van de Chromecast. Het enige wat er anders is dat ik nu een nieuwe tv heb (omdat de andere stuk ging), maar daar kan het niets mee te maken hebben. Al die maanden echt geen enkele keer deze issues gehad.
Van de week maar zo'n adapter halen dan, het is niet anders.
@devilsnight Voor mij klinkt dat als band hopping of channel issues op 5ghz.
Een nieuwe TV kan een prima oorzaak zijn van signaal issues...
Mocht je daar geen kaas van gegeten hebben dan kan je hier redelijk makkelijk een rapport delen met de app Analiti.
Mocht je daar geen kaas van gegeten hebben dan kan je hier redelijk makkelijk een rapport delen met de app Analiti.
- knip -
Het is wel exact hetzelfde model tv (Samsung S95B QD-OLED) maar wel een ander exemplaar, maar dan kan het nog steeds? Het is echter pas na twee weken dat ik de nieuwe tv had begonnen.Raymond P schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:30:
@devilsnight Voor mij klinkt dat als band hopping of channel issues op 5ghz.
Het zegt me inderdaad niets, maar ik zal die app eens installeren. Hoe werkt het precies?
Ik zat net een film op Netflix te kijken en toen de melding kwam no internet connection stotterde de film even behoorlijk, maar stopte er niet mee.
Zou een volledige reset van de Chromecast misschien kunnnen helpen ook?
@devilsnight Als het exact dezelfde is dan zal dat geen invloed hebben. Een factory reset zal ook niet helpen.
Die app legt zichzelf uit. Je voert een test uit en deelt het rapport dmv een linkje.
Die app legt zichzelf uit. Je voert een test uit en deelt het rapport dmv een linkje.
- knip -
@devilsnight Waarom gebruik je een chromecast als je tv ook deze apps kan draaien?
Correlatie is geen causatie. Bij onstabiele draadloze verbindingen ligt de probleem toch echt vaak bij de verbinding zelf. Dat kan bijvoorbeeld ook door de buurman komen (bijvoorbeeld in een appartement met het eigen wifi-AP ver weg).devilsnight schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:41:
[...]
Het is wel exact hetzelfde model tv (Samsung S95B QD-OLED) maar wel een ander exemplaar, maar dan kan het nog steeds? Het is echter pas na twee weken dat ik de nieuwe tv had begonnen.
Al heb je de mogelijkheid om zonder verdere tijdsinvestering ethernet te gebruiken, altijd doen. Niet over nadenken.
Al moet je erin investeren en het kan, dan zou ik die overweging serieus maken. Je kan ook power lines adapters proberen, maar daarmee heb je weer het probleem dat een stabiele verbinding over tijd niet gegarandeerd is.
Als je je chromecast bedraad aansluit, werkt het casten dan nog steeds? Daarvoor moet je toch op hetzelfde wifi netwerk zitten?
Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen