@
devilsnight Ik haakte in omdat je volgens mij de flow nog niet ziet.
Ongeacht de setting hoort je TV aan/uit te gaan als je op de power knop drukt van de Chromecast remote.
Als je de remote configureert op [TV] dan gaat dat via infrarood en is je TV verantwoordelijk voor input kanaal selectie en de power toggle naar de Chromecast toe.
Als je TV die niet geeft, dan blijft de Chromecast in standby en heb je bovenstaande euvel.
Als je een harde power toggle (bijvoorbeeld dmv een slimme stekker volledig spanningsloos maken) doet en de Chromecast mogelijk nog aan het booten is terwijl je je TV inschakelt dan kan de Chromecast dit signaal missen of zien als power off en heb je bovenstaande euvel.
In beide gevallen zou een druk op de Home knop van de Chromecast remote de unit uit sleep moeten halen.
Als je de remote configureert op [Chromecast] dan gaat het via CEC en is je Chromecast verantwoordelijk voor het geven van on/off signalen.
Of de aangesloten apparaten daarnaar luisteren kan (lees:hoor) je per apparaat op het apparaat zelf (@
Snowhite0901's receiver bijvoorbeeld) in te kunnen stellen.
Logischerwijs hoort je Chromecast in dit geval altijd beeld te geven, die is nu immers de eerste in de chain die een aan signaal krijgt.
Je TV zou zo vanuit standby samen met je Chromecast actief kunnen gaan met een druk op de Home knop (of automatisering).
De CEC implementatie en de beschikbare instellingen verschilt ook per fabrikant, gelukkig niet zo veel meer als pakweg 10 jaar geleden.
n.b. eea is neergezet zoals ik het mij herinner, ik heb momenteel geen unit voor mijn neus. Mogelijk heeft een setting een andere naam.