Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:24
Fairy schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:45:
[...]

Ik heb een Samsung. Volgens mij moet bij de Expert instellingen Anynet+ (HDMI-CEC) aan staan.

Dit staat echter standaard al aan.

Ik heb een chromecast aangesloten staan en met de home knop gaat altijd de TV aan. Er zit ook een Nintendo Switch aangesloten. De TV gaat naar dat kanaal zodra je die aanzet of in de dock zet. Het is maar net welk apparaat als laatste aandacht vraagt, want druk je daarna weer op de home van de chromecast, dan schakelt hij daar weer naartoe.
Ik heb cec van de chromecast bewust uitgezet. Hij bleef maar ook mijn receiver aanzetten

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Snowhite0901 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:36:
[...]

Ik heb cec van de chromecast bewust uitgezet. Hij bleef maar ook mijn receiver aanzetten
O wacht eens, bedoel je misschien dat hij wil gaan zenderzoeken? Dat heb ik ook lange tijd gehad, volgens mij moet je hem dan gewoon een keer zijn gang laten gaan en hem geen zenders laten vinden.

Als dat is wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:24
Fairy schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:39:
[...]

O wacht eens, bedoel je misschien dat hij wil gaan zenderzoeken? Dat heb ik ook lange tijd gehad, volgens mij moet je hem dan gewoon een keer zijn gang laten gaan en hem geen zenders laten vinden.

Als dat is wat je bedoeld.
Nee, hij zette mijn 5.1 geluidsinstallatie ook automatisch aan. Ik kon dus niet op programmas met alleen tv geluid kijken.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 12:39
Het gebeurde net weer, begint nou toch wel goed irritant te worden.

Ik druk op power knopje van Chromecast remote en de tv gaat aan. Ik zie Chromecast staan en klik het aan en dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXWQBmYoUxYPu9_IqfD_u2SqPyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ml3avXxkgJL0zGrEuE5yxc4q.jpg?f=fotoalbum_large

Ik druk op home, maar er gebeurd niets. Chromecast geeft wid ledje aan. Enige manier om hem weer werkend te krijgen is dus of HDMI kabel eruit of USB stekkertje waardoor hij volledig opnieuw start dan.

Als ik trouwens HDM - CEC uit zet in de Chromecast settings gaat de tv nog steeds wel uit als ik op power druk. :I

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 03-12-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:36
@devilsnight Je 'power' is dus een infrarood commando naar je tv. Dat haalt mogelijk je Chromecast niet uit standby omdat de TV dat dan moet doen.

Hoe zien je settings van remote eruit? En je doet geen harde power toggle neem ik aan?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
devilsnight schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:15:
Het gebeurde net weer, begint nou toch wel goed irritant te worden.

Ik druk op power knopje van Chromecast remote en de tv gaat aan. Ik zie Chromecast staan en klik het aan en dan krijg ik dit:

[Afbeelding]

Ik druk op home, maar er gebeurd niets. Chromecast geeft wid ledje aan. Enige manier om hem weer werkend te krijgen is dus of HDMI kabel eruit of USB stekkertje waardoor hij volledig opnieuw start dan.

Als ik trouwens HDM - CEC uit zet in de Chromecast settings gaat de tv nog steeds wel uit als ik op power druk. :I
En op een andere HDMI-poort op je TV? Niet handig, dat weet ik, maar om even het probleem te isoleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Raymond P schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:23:
@devilsnight Je 'power' is dus een infrarood commando naar je tv. Dat haalt mogelijk je Chromecast niet uit standby omdat de TV dat dan moet doen.

Hoe zien je settings van remote eruit? En je doet geen harde power toggle neem ik aan?
In Remote & accessories zie ik staan

Chromecast remote, battery level good. En bij setup remote buttons is alles op default. Wat bedoel je precies met harde power toggle?

Top. Gevonden. Power knop stond op turn on TV. Nu turn on CC. dus mocht de issue een blijvend iets zijn, dan hoef ik niet elke keer achter de tv te kruipen of dat de tv steeds uit gaat om het probleem te fixen. Daar hou ik echt niet van.

Het liefst krijg ik de issue gefixt, want het is wel handig om gewoon puur alleen de cc remote te hoeven gebruiken tijdens het gebruiken van CC en om daarna alles af te sluiten.
zacht schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:24:
[...]

En op een andere HDMI-poort op je TV? Niet handig, dat weet ik, maar om even het probleem te isoleren.
Hij zit al een paar dagen in een andere dan toen ik de CC net had. Echt vervelend dat het zo random is ook, want het kan maar zo dat het nu goed blijft gaan totdat ik ineens die melding weer krijg.

Echt heel raar dat de tv uit blijft gaan als ik op de cc remote power knop druk, terwijl HDMI-CEC echt uit staat nu.

[ Voor 21% gewijzigd door devilsnight op 03-12-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@devilsnight Je TV zal ook een (hopelijk uitgebreid) menu hebben met settings tbv CEC.

Je chromecast OFF command doet feitelijk niets extra's op de chromecast, het stuurt enkel de TV aan. En dat is wenselijk gedrag, niet echt raar.
M.a.w. Haal het concept van (enkel) de Chromecast uit zetten uit je hoofd.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Raymond P schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:47:
@devilsnight Je TV zal ook een (hopelijk uitgebreid) menu hebben met settings tbv CEC.

Je chromecast OFF command doet feitelijk niets extra's op de chromecast, het stuurt enkel de TV aan. En dat is wenselijk gedrag, niet echt raar.
M.a.w. Haal het concept van (enkel) de Chromecast uit zetten uit je hoofd.
Dat ie de tv uitschakelde was omdat in de remote settings power button = TV off stond. Voor nu is dat niet wenselijk. Als ik van de issue af kom dan zet ik dit weer aan inderdaad.

Wat betreft CEC settings, de enige optie op de tv is anynet+ (HDMI - CEC), meer kan ik niet vinden. Ik zag op Reddit met iemand met hetzelfde probleem, twee mensen eigenlijk en men dacht dat de CC niet genoeg stroom krijgt omdat in zijn geval de USB in de tv zou zitten. Maar zo heb ik het niet geïnstalleerd. De adapter gaat in een stekkerdoos, niet in de muur. Maar dat mag geen probleem zijn lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 03-12-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@devilsnight Ik haakte in omdat je volgens mij de flow nog niet ziet.
Ongeacht de setting hoort je TV aan/uit te gaan als je op de power knop drukt van de Chromecast remote.

Als je de remote configureert op [TV] dan gaat dat via infrarood en is je TV verantwoordelijk voor input kanaal selectie en de power toggle naar de Chromecast toe.
Als je TV die niet geeft, dan blijft de Chromecast in standby en heb je bovenstaande euvel.
Als je een harde power toggle (bijvoorbeeld dmv een slimme stekker volledig spanningsloos maken) doet en de Chromecast mogelijk nog aan het booten is terwijl je je TV inschakelt dan kan de Chromecast dit signaal missen of zien als power off en heb je bovenstaande euvel.
In beide gevallen zou een druk op de Home knop van de Chromecast remote de unit uit sleep moeten halen.

Als je de remote configureert op [Chromecast] dan gaat het via CEC en is je Chromecast verantwoordelijk voor het geven van on/off signalen.
Of de aangesloten apparaten daarnaar luisteren kan (lees:hoor) je per apparaat op het apparaat zelf (@Snowhite0901's receiver bijvoorbeeld) in te kunnen stellen.
Logischerwijs hoort je Chromecast in dit geval altijd beeld te geven, die is nu immers de eerste in de chain die een aan signaal krijgt.
Je TV zou zo vanuit standby samen met je Chromecast actief kunnen gaan met een druk op de Home knop (of automatisering).

De CEC implementatie en de beschikbare instellingen verschilt ook per fabrikant, gelukkig niet zo veel meer als pakweg 10 jaar geleden.

n.b. eea is neergezet zoals ik het mij herinner, ik heb momenteel geen unit voor mijn neus. Mogelijk heeft een setting een andere naam.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Raymond P schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:32:
@devilsnight Ik haakte in omdat je volgens mij de flow nog niet ziet.
Ongeacht de setting hoort je TV aan/uit te gaan als je op de power knop drukt van de Chromecast remote.

Als je de remote configureert op [TV] dan gaat dat via infrarood en is je TV verantwoordelijk voor input kanaal selectie en de power toggle naar de Chromecast toe.
Als je TV die niet geeft, dan blijft de Chromecast in standby en heb je bovenstaande euvel.
Als je een harde power toggle (bijvoorbeeld dmv een slimme stekker volledig spanningsloos maken) doet en de Chromecast mogelijk nog aan het booten is terwijl je je TV inschakelt dan kan de Chromecast dit signaal missen of zien als power off en heb je bovenstaande euvel.
In beide gevallen zou een druk op de Home knop van de Chromecast remote de unit uit sleep moeten halen.

Als je de remote configureert op [Chromecast] dan gaat het via CEC en is je Chromecast verantwoordelijk voor het geven van on/off signalen.
Of de aangesloten apparaten daarnaar luisteren kan (lees:hoor) je per apparaat op het apparaat zelf (@Snowhite0901's receiver bijvoorbeeld) in te kunnen stellen.
Logischerwijs hoort je Chromecast in dit geval altijd beeld te geven, die is nu immers de eerste in de chain die een aan signaal krijgt.
Je TV zou zo vanuit standby samen met je Chromecast actief kunnen gaan met een druk op de Home knop (of automatisering).

De CEC implementatie en de beschikbare instellingen verschilt ook per fabrikant, gelukkig niet zo veel meer als pakweg 10 jaar geleden.

n.b. eea is neergezet zoals ik het mij herinner, ik heb momenteel geen unit voor mijn neus. Mogelijk heeft een setting een andere naam.
Duidelijk nu, thanks man voor de hulp. We gaan vast wel achter de oorzaak komen. Ik heb ook op AVS in de thread over mijn tv het gevraagd en iemand kwam met dit :
What Chromecast version it is? If it's old or if the HDMI cable doesn't support HDMI 1.3+, check that you don't have checked the "signal enhanced" check in the device manager in the TV settings. I don't know exactly the name in English since I have it in Spanish but I had the same problem with an old STB in my sister's home with that option in another Samsung TV.
Maar dat zit in orde, dit is de nieuwste CC die er is. De setting staat ook aan op mijn tv voor alle HDMI ports.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:02
The Zep Man schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:04:
[...]

Elk Android TV-apparaat met Play Services (inclusief Google TV-apparaten) moet ingelogd zijn via een Google-account.

De oplossing voor mij (Shield TV-gebruiker, zelfde situatie) is met een prepaid-nummer een Google account registreren enkel voor het gebruik hiervoor. Het enige dat dat account dus doet is mij toegang geven tot het besturingssysteem en de Play Store (enkel gratis applicaties naast SmartTubeNext via sideloading, want fuck Google).
Je kan bij aanmaken van een google account de telefoonnummer gewoon leeglaten. Ze zeggen niet dat het optioneel is. het lijkt alsof je een nr moet zetten. Maar hoeft helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 23:30
Hallo,

Ik heb al, een aantal jaren, de Chromecast v3 in mijn televisie ingestoken. Nu kijk ik de laatste tijd steeds meer live televisie via NLZIET maar ik zelf ervaar dit als een matige ervaring. Enkele voorbeelden:
  • Als ik een videostream aan klik dan gaat die laden naar de televisie, maar vervolgens moet ik nogmaals handmatig 1x op play drukken.
  • Videostreams blijven, sporadisch, na enkele minuten prima gedraaid te hebben, hangen en vervolgens moet ik de stream herstarten om het beeld weer lopend te krijgen.
  • Vooruit spoelen blijft een matige ervaring. Soms werkt het prima, soms staat het garant voor een crash.
  • Er is geen ondertiteling beschikbaar, buiten NPO programma's.
De Chromecast is draadloos verbonden via een 802.11ac 5GHz verbinding naar het modem welke op zo'n meter van de Chromecast vandaan staat. Het verdere netwerk is prima, naar mijn mening, en met Netflix, HBO, Prime Video etc. heb ik eigenlijk nooit problemen.

Nu mijn twee vragen:
1. Herkent iemand deze issues?
2. Wat zijn de ervaringen met NLZIET op de nieuwere Chromecast modellen met Google TV (daar waar het een losse app is)?

[ Voor 3% gewijzigd door robcoenen op 03-12-2022 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Gisteren voor het eerst iets wat echt raar was en hopelijk niet te vaak zal terugkeren, want met die device power error kan ik wel leven.

Ik was een YouTube video aan het kijken en ineens om de 5-10 seconden viel het geluid weg voor 1 seconde. Gelijk verschillende apps getest, zelfde verhaal. CC van de stroom gehaald, opnieuw zelfde verhaal. Alle andere HDMI ports op tv gebruikt, nope.

TV even helemaal van de stroom gehaald. In de tussentijd even de CC op monitor aangesloten om uit te kunnen sluiten of het aan de tv lag. Alles was goed met monitor. Toen weer op tv aangesloten en het is sindsdien weer goed. Heb dus geen idee wat dit veroorzaakte. Via Google wordt ik er ook niet echt wijzer van, behalve dat deze issue al in de eerste models van CC voor kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
robcoenen schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:42:
Hallo,

Ik heb al, een aantal jaren, de Chromecast v3 in mijn televisie ingestoken. Nu kijk ik de laatste tijd steeds meer live televisie via NLZIET maar ik zelf ervaar dit als een matige ervaring. Enkele voorbeelden:
  • Als ik een videostream aan klik dan gaat die laden naar de televisie, maar vervolgens moet ik nogmaals handmatig 1x op play drukken.
  • Videostreams blijven, sporadisch, na enkele minuten prima gedraaid te hebben, hangen en vervolgens moet ik de stream herstarten om het beeld weer lopend te krijgen.
  • Vooruit spoelen blijft een matige ervaring. Soms werkt het prima, soms staat het garant voor een crash.
De Chromecast is draadloos verbonden via een 802.11ac 5GHz verbinding naar het modem welke op zo'n meter van de Chromecast vandaan staat. Het verdere netwerk is prima, naar mijn mening, en met Netflix, HBO, Prime Video etc. heb ik eigenlijk nooit problemen.

Nu mijn twee vragen:
2. Wat zijn de ervaringen met NLZIET op de nieuwere Chromecast modellen met Google TV (daar waar het een losse app is)?
Mijn ervaring met nlziet is prima ,zelden of nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
robcoenen schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:42:
Hallo,

Nu mijn twee vragen:
Je eerste problemen verhelp je hoogst waarschijnlijk met een UTP kabel.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Twee dingetjes

1 - Over het algemeen is streamen goed, hele korte haperingen soms, iets wat je niet hebt met apps op een tv of console. Maar die zijn/waren dan ook altijd via een wired connectie. Zal een ethernet adapter voor de CC deze minimale stutters volledig verhelpen?

En moet ik perse die van Google hebben, of is echt elke prima? Ik zie dat er nogal verschil in prijs is.

2 - Continue watching blijft content tonen wat ik allang gezien heb en ik heb sinds die tijd al vele andere dingen gekeken, die ik nog steeds kijk. Maar dit komt er niet tussen te staan.

Zo staat er een serie van Netflix die ik allang niet meer kijk, ik had Wednesday verwacht te zien hier. Van Disney blijft Black Panther staan, terwijl ik volop bezig ben met American Horror Story. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
devilsnight schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:56:
Twee dingetjes

2 - Continue watching blijft content tonen wat ik allang gezien heb en ik heb sinds die tijd al vele andere dingen gekeken, die ik nog steeds kijk. Maar dit komt er niet tussen te staan.

Zo staat er een serie van Netflix die ik allang niet meer kijk, ik had Wednesday verwacht te zien hier. Van Disney blijft Black Panther staan, terwijl ik volop bezig ben met American Horror Story. Is hier iets aan te doen?
Op de serie gaan staan, oke ingedrukt houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 21:53

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Aangezien Stadia ermee stopt ben ik aan het verder kijken. Heb deze week xbox cloud streaming geprobeerd. Op de laptop werkt dit verrassend goed. Wil de Ultra upgraden naar een CC met Google TV. Hoe zijn jullie ervaringen?

Is de CC met gTV aan te sluiten met de Ultra netwerk adapter? (middels adapter micro>type-c)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
@herriex @Harmen Ik gebruik voor de CCwGTV deze adapter, werkt perfect.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:41
Harmen schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:28:
Is de CC met gTV aan te sluiten met de Ultra netwerk adapter? (middels adapter micro>type-c)
Nee, helaas gaat niet. Bij de Ultra wordt er gebruik gemaakt van otg zodat deze als host kan werken, bij usb-c is de signalering daarvoor heel anders.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Hoewel momenteel niet leverbaar zou ik zelf toch kiezen voor de goedkopere originele dan voor de door jou gelinkte ongedocumenteerde ali-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Toff schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:49:
[...]

Hoewel momenteel niet leverbaar zou ik zelf toch kiezen voor de goedkopere originele dan voor de door jou gelinkte ongedocumenteerde ali-versie.
Ik ben zeker niet de eerste die deze adapter in gebruik genomen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Comp User schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:49:
[...]
Ik ben zeker niet de eerste die deze adapter in gebruik genomen heeft.
Ja, dan heb je natuurlijk gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Iemand enig idee waar ik de chromecast ethernet adapter nog kan kopen? Op de google store is hij al weken uitverkocht en moet er toch echt een hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Toff schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:17:
[...]

Ja, dan heb je natuurlijk gelijk...
Dat zal ik niet snel beweren, ik ben alleen niet van plan om voor iets wat toch al "made in China" is meer te betalen dan strikt noodzakelijk, zeker niet als er een veelvoud voor hetzelfde artikel word gevraagd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Comp User schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:03:
[...]
Dat zal ik niet snel beweren, ik ben alleen niet van plan om voor iets wat toch al "made in China" is meer te betalen dan strikt noodzakelijk, zeker niet als er een veelvoud voor hetzelfde artikel word gevraagd.
Maar jouw produkt is duurder dan het origineel...
Verder dacht ik vroeger ook zoals jij, over lekker goedkoop uit China, maar sinds ik bij het uit een wandcontactdoos halen van een "china" USB-voeding het ding totaal uit elkaar trok, waarbij de spanningvoerende delen in de muur bleven zitten, denk ik er toch anders over. Een "westers" merk dat in China is geproduceerd vertrouw ik wel en een merk zoals Anker ook nog wel, maar er is voor mij teveel rommel op de markt. Als het dan bedoeld is om permanent aan de netspanning te hangen, dan waag ik me daar niet (meer) aan. Wat jij doet mag je natuurlijk zelf weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:58

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Harmen schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:28:
Aangezien Stadia ermee stopt ben ik aan het verder kijken. Heb deze week xbox cloud streaming geprobeerd. Op de laptop werkt dit verrassend goed. Wil de Ultra upgraden naar een CC met Google TV. Hoe zijn jullie ervaringen?

Als je xbox cloud wil gaan gebruiken op de CC met gTV dan wens ik je veel succes. Dat gaat niet goed werken, is officieel niet ondersteunt, werkt waarschijnlijk maar in 720p etc....

Als je Stadia alternatief wil gebruiken op een CC met google TV zonder een console aan te schaffen is er maar 1 goed alternatief : Geforce now.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Comp User schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:03:
[...]

Een artikel met dezelfde functionaliteit bedoel je?
Bij PCB cloning worden nog wel eens shortcuts genomen, bespaard op extra veiligheid en goedkopere componenten gebruikt.

Het zal prima werken, de vraag is alleen wat het doet als het niet prima meer werkt (en hoe lang dat duurt).
Een graceful exit is niet zo vanzelfsprekend als dat je een 'merk' product koopt. :)

---

OT: M'n eerste setje batterijen is leeg *O*, na (bijna?) twee jaar hoor ik nu ook eindelijk bij de club!

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 21:53

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

daffie82 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:38:
[...]
Als je xbox cloud wil gaan gebruiken op de CC met gTV dan wens ik je veel succes. Dat gaat niet goed werken, is officieel niet ondersteunt, werkt waarschijnlijk maar in 720p etc....

Als je Stadia alternatief wil gebruiken op een CC met google TV zonder een console aan te schaffen is er maar 1 goed alternatief : Geforce now.
Thanks, voor de duidelijkheid. Volgende station, een Xbox Series S. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:00
Ik heb een Chromecast met Google TV 4K aangeschaft voor mijn moeder en loop tegen een probleem aan met casten van Netflix. Als ik bij haar op bezoek ben en Netflix wil kijken via mijn account dmv casten vanaf mijn telefoon, dan werkt het niet. De Netflix app wordt opgestart en vraagt om in te loggen op Netflix. :? Dat heb ik met een normale Chromecast zonder Google TV nog nooit meegemaakt. Een Chromecast met Google TV 4K zou wat betreft casten toch hetzelfde moeten werken? En ja… ik zou natuurlijk kunnen inloggen met mijn Netflix account, maar dat wil ik eigenlijk niet en Netflix ook niet volgens mij, gezien hun toekomstige plannen mbt delen van je Netflix account.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PatrickC, wat gebeurt er als je de Netflix app van de stick verwijdert?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
PatrickC schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:28:
De Netflix app wordt opgestart en vraagt om in te loggen op Netflix. :? Dat heb ik met een normale Chromecast zonder Google TV nog nooit meegemaakt.
Op Chromecasts zonder GTV kan je toch helemaal geen apps installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Toff schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:56:
[...]

Op Chromecasts zonder GTV kan je toch helemaal geen apps installeren?
Klopt. Casten van Netflix werkt daar gewoon zonder de app.
hardware-lover schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:52:
@PatrickC, wat gebeurt er als je de Netflix app van de stick verwijdert?
Ik zal het morgen eens proberen. Ik had natuurlijk al gezocht op internet en zag daar iemand die dat gedaan had en daarna werkte casten van Netflix helemaal niet meer. Hij had ook contact gehad met Google en die konden hem niet helpen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
PatrickC schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:10:
[...]

Klopt. Casten van Netflix werkt daar gewoon zonder de app.
[...]
Maar dan is het toch logisch, dat je " Dat heb ik met een normale Chromecast zonder Google TV nog nooit meegemaakt."? Of bedoel je iets anders dan dat ik erin lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Toff schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:18:
[...]

Maar dan is het toch logisch, dat je " Dat heb ik met een normale Chromecast zonder Google TV nog nooit meegemaakt."? Of bedoel je iets anders dan dat ik erin lees?
Ja, ik denk dat je me fout begrijpt. :) Op andere plekken gebruik ik een oude Chromecast, nog zonder Google TV. Daar kan ik gewoon Netflix casten vanaf mijn telefoon. De Chromecast met Google TV 4K bij mijn moeder werkt echter niet. Op het moment dat ik de cast start, start de Netflix app van de Chromecast met Google TV 4K op en die wil eerst dat ik inlog op een Netflix account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@PatrickC Aha, nu begrijp ik wat je bedoelt. Wel vreemd gedrag van Netflix dan. Ik gebruik geen Netflix, maar wel o.a. Viaplay en Prime, die beide prima vanaf mijn PC te streamen zijn zonder de apps op de GGwGTV aan te roepen. Nooit geprobeerd vanaf de telefoon, dus mss is dat anders.
Ik sluit me aan bij @hardware-lover : Probeer het idd eens nadat je Netflix van de CC hebt verwijderd. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PatrickC schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:10:

Ik zal het morgen eens proberen. Ik had natuurlijk al gezocht op internet en zag daar iemand die dat gedaan had en daarna werkte casten van Netflix helemaal niet meer. Hij had ook contact gehad met Google en die konden hem niet helpen.
Ik heb het hier even via een Shield TV geprobeerd.

Met Netflix nog geïnstalleerd start ie de app via de Shield zelf op.

Indien Netflix verwijderd van de Shield volgt er een foutmelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEcbo0-5K-Mk49aL7ZBE_z_SJVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H1AaUbGlPU1RjRwKnyfhjczd.png?f=fotoalbum_large

Het lijkt erop dat Netflix verwacht dat op een Android/Google TV apparaat de app op dat apparaat zelf wordt gebruikt?

Edit: ook leuk, bij herinstalleren van de Netflix app op die Shield volgt de melding dat het apparaat niet is geoptimaliseerd voor Netflix (-14) 8)7 (werkt daarna wel).

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 16-12-2022 20:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@hardware-lover Is er een mogelijkheid om Netflix af te spelen en te casten via een browser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toff schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:40:
@hardware-lover Is er een mogelijkheid om Netflix af te spelen en te casten via een browser?
Vanaf telefoon of desktop? En dan zonder de Netflix app op het Android/Google TV apparaat zelf?

Edit: via Chrome op Android mobiel gebeurde hetzelfde wat eerder beschreven. Nu maar weer even Netflix nogmaals installeren 😉

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 16-12-2022 20:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
hardware-lover schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:35:
[...]

Ik heb het hier even via een Shield TV geprobeerd.

Met Netflix nog geïnstalleerd start ie de app via de Shield zelf op.

Indien Netflix verwijderd van de Shield volgt er een foutmelding.
[Afbeelding]

Het lijkt erop dat Netflix verwacht dat op een Android/Google TV apparaat de app op dat apparaat zelf wordt gebruikt?

Edit: ook leuk, bij herinstalleren van de Netflix app op die Shield volgt de melding dat het apparaat niet is geoptimaliseerd voor Netflix (-14) 8)7 (werkt daarna wel).
Dankjewel voor het uittesten. Hopelijk werkt alles nog ok nu bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Toff schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:35:
@PatrickC Aha, nu begrijp ik wat je bedoelt. Wel vreemd gedrag van Netflix dan. Ik gebruik geen Netflix, maar wel o.a. Viaplay en Prime, die beide prima vanaf mijn PC te streamen zijn zonder de apps op de GGwGTV aan te roepen. Nooit geprobeerd vanaf de telefoon, dus mss is dat anders.
Ik sluit me aan bij @hardware-lover : Probeer het idd eens nadat je Netflix van de CC hebt verwijderd. Succes!
Andere streaming services werken prima… ik heb er een hele serie namelijk.. :+ … alleen Netflix doet moeilijk. Ik krijg steeds meer de neiging om Netflix te gaan opzeggen met al deze fratsen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-08 20:24
Hallo ik zit met een vraag. Ik heb hier nu een Chromecast met Google TV (4K) aangesloten op mijn Sony 55XE9005. Deze moet ik extern voeden anders werkt de chromecast niet.

Klopt het wanneer ik een Chromecast met Google TV (HD) aanschaf dat ik deze rechtstreeks via de usb output van mijn tv wel kan voeden?

Ik zoek een Chromecast (en anders evt een Firestick) die niet extern gevoed hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

impactftw schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:57:
Klopt het wanneer ik een Chromecast met Google TV (HD) aanschaf dat ik deze rechtstreeks via de usb output van mijn tv wel kan voeden?
In principe niet nee.
Zal vast een uitzondering op zijn maar normaal gesproken levert de tv te weinig prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 21:24
Heb 2x GCCTV 4k in huis maar sinds de update naar 13 ziet 1 het thuisnetwerk niet meer ?
Aangesloten beide via Wifi, 1 via modem Ziggo, andere via Wifi Booster, deze werk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:56
impactftw schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:57:
Hallo ik zit met een vraag. Ik heb hier nu een Chromecast met Google TV (4K) aangesloten op mijn Sony 55XE9005. Deze moet ik extern voeden anders werkt de chromecast niet.

Ik zoek een Chromecast (en anders evt een Firestick) die niet extern gevoed hoeft te worden.
Ik heb een y usb kabel gebruikt om de stroom van 2 usb poorten van de tv te combineren en dan krijgt de CCGTV wel genoeg stroom: https://www.allekabels.nl...86201/usb-30-y-kabel.html
Je krijgt bij inschakeling alleen kort een melding in beeld dat de tv niet weet wat voor USB apparaat is aangesloten.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-08 23:07
Albert020 schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:05:
Heb 2x GCCTV 4k in huis maar sinds de update naar 13 ziet 1 het thuisnetwerk niet meer ?
Aangesloten beide via Wifi, 1 via modem Ziggo, andere via Wifi Booster, deze werk goed.
Heb je op de booster iets van client isolation aan staan, waardoor de wifi clients elkaar niet kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 21:24
Out.of.Control schreef op zondag 18 december 2022 @ 17:40:
[...]

Heb je op de booster iets van client isolation aan staan, waardoor de wifi clients elkaar niet kunnen zien?
Nee, heb ik niet, voorheen heeft het altijd gewerkt, na update van Android 13 niet meer ?

[ Voor 116% gewijzigd door Albert020 op 18-12-2022 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mr_Blobby schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:16:
[...]
Ik heb een y usb kabel gebruikt om de stroom van 2 usb poorten van de tv te combineren en dan krijgt de CCGTV wel genoeg stroom: https://www.allekabels.nl...86201/usb-30-y-kabel.html
Je krijgt bij inschakeling alleen kort een melding in beeld dat de tv niet weet wat voor USB apparaat is aangesloten.
Probeer hem voor de gein eens met 1 USB poort? De truc is volgens mijn nl dat die kabel "power only" is.
Al gebruik je een niet-Google 2A voeding, dan zal zonder power only kabel of tussenstukje de CCwGTV blijven melden dat er te weinig power is, al gebruikt het ding zelf alleen bij het opstarten even 500 mA (binnen de USB specificaties) en daarna in gebruik slechts 300 - 400 mA max.
Ik krijg ook een foutmelding wanneer ik mijn Airpods pro wil opladen aan mijn PC. Gebruik ik mijn power only tussenstukje, dan werkt het wel gewoon. Pure vendor lock-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-08 17:46
Is iemand gelukt met Samsung One remote te bedienen met Chromecast/GoogleTV?
Ik heb de tv en chromecast HDMI-CEC aangezet maar nog steeds niet gelukt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Google TV 4K heeft problemen met HBOMax,doet veel bufferen.
De rest loopt perfect en de wifi is snel genoeg staat notabene naast het modem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
Theodor schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:02:
De rest loopt perfect en de wifi is snel genoeg staat notabene naast het modem...
Hier nergens last van..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-08 13:36

Dav0s

Hr?

Heb dit ook gehad. Uiteindelijk bleek het te liggen aan een instabiele draadloze verbinding. Dit geoptimaliseerd en nergens meer last van sindsdien. De HBOMax app vraagt meer van je verbinding dan andere streaming-apps blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb een Apple TV voor de kerst gekregen,geen centje pijn meer met HBOMax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Dahlhaus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 17:59
Heb / had ik ook last van. Gisteren mijn wifi (Ziggo connectbox) op een vast kanaal gezet. Vandaag zonder bufferproblemen een film kunnen uitkijken, dus hopelijk was dat het. Wel apart, met Netflix heb ik nooit problemen.

Martino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-08 22:09
Hey, ik heb een vraag. Sinds vandaag heb ik een usb-c hub achter de chromecast hangen. Op de adapter staat 1000mbps, de kabel die ik gebruik is Cat6 en heb ik getest op m’n pc. De voedings adapter die ik gebruik is die van de chromecast zelf waarmee hij gewoon netjes opstart maar ook met een 35watt adapter krijg ik maar geen 1000mbps maar slechts 100. Wie weet raad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:07

sjaool

Every life should have 9 cats

Remth2 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:37:
Hey, ik heb een vraag. Sinds vandaag heb ik een usb-c hub achter de chromecast hangen. Op de adapter staat 1000mbps, de kabel die ik gebruik is Cat6 en heb ik getest op m’n pc. De voedings adapter die ik gebruik is die van de chromecast zelf waarmee hij gewoon netjes opstart maar ook met een 35watt adapter krijg ik maar geen 1000mbps maar slechts 100. Wie weet raad?
De Chromecast is bij mijn weten maar 100Mbps. ;)

Via wifi zul je wel hogere snelheden kunnen halen. 100Mbps is trouwens meer dan genoeg voor 4K.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
sjaool schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:33:
[...]

De Chromecast is bij mijn weten maar 100Mbps. ;)

Via wifi zul je wel hogere snelheden kunnen halen. 100Mbps is trouwens meer dan genoeg voor 4K.
Dus er is geen mogelijkheid om mijn 400mbps up/down bekabeld naar de chromecast te krijgen begrijp ik omdat de chromecast maar 100 ondersteund?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Remth2 Een Chromecast+gtv bedraad via usb-c capped out rond de 350Mbps.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25
Remth2 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:49:
[...]

Dus er is geen mogelijkheid om mijn 400mbps up/down bekabeld naar de chromecast te krijgen begrijp ik omdat de chromecast maar 100 ondersteund?
Wat wil je erheen streamen dat je dat nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
jongetje schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:54:
[...]

Wat wil je erheen streamen dat je dat nodig hebt?
Ik wil via steamlink of AMD link games streamen. M’n vriendin wil straks de nieuwe Harry Potter game op pc en streamen naar beneden zodat we beiden op de bank kunnen genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
Raymond P schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:52:
@Remth2 Een Chromecast+gtv bedraad via usb-c capped out rond de 350Mbps.
Waarom krijg ik maar 100 dan? Terwijl ik wel 400/400 abonnement heb en een kabel met is C hub die tot 1000 ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Remth2 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:57:
[...]

Waarom krijg ik maar 100 dan? Terwijl ik wel 400/400 abonnement heb en een kabel met is C hub die tot 1000 ondersteunen
Geen idee ik heb deze: https://www.amazon.nl/gp/product/B08NXS46DN/ en ik haal ook ergens rond de 350 daarmee. (Gb glasvezel)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:15:
[...]

Geen idee ik heb deze: https://www.amazon.nl/gp/product/B08NXS46DN/ en ik haal ook ergens rond de 350 daarmee. (Gb glasvezel)
Hoeveel watt stroom adapter heb je er aan hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Remth2 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:57:
[...]

Goede vraag. Soms worden hubs niet magisch correct ondersteund en wordt zo'n hub gezien als 10/100 interface.
Soms worden hubs ook gewoon helemaal niet ondersteund. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Remth2 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:17:
[...]

Hoeveel watt stroom adapter heb je er aan hangen?
Kan ik helaas niet makkelijk controleren. de stekkerdoos zit achterin een kast. Maar ik denk of een USB aansluiting op de stekkerdoos, of een oude telefoonadapter. Geen hele snelle, 1 tot 3 A op 5 volt dus waarschijnlijk.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
Raymond P schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:21:
[...]

Goede vraag. Soms worden hubs niet magisch correct ondersteund en wordt zo'n hub gezien als 10/100 interface.
Soms worden hubs ook gewoon helemaal niet ondersteund. :)
Dus het zou kunnen betekenen dat ik een andere hub nodig heb dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Remth2 Nee hoor. Feitelijk gezien zal je ruim voldoende bandbreedte hebben voor je huidige (toekomstige?) toepassing.
Het voordeel van bedraad is vooral dat je latency stabiel en laag is.

Als je persé wel het uiterste eruit wilt halen ben je m.i. sowieso niet het juiste pad aan het bewandelen, je had dan beter een andere mediaplayer kunnen aanschaffen. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
Raymond P schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:59:
@Remth2 Nee hoor. Feitelijk gezien zal je ruim voldoende bandbreedte hebben voor je huidige (toekomstige?) toepassing.
Het voordeel van bedraad is vooral dat je latency stabiel en laag is.

Als je persé wel het uiterste eruit wilt halen ben je m.i. sowieso niet het juiste pad aan het bewandelen, je had dan beter een andere mediaplayer kunnen aanschaffen. :)
Dat laatste punt snap ik maar goed gezien de chromecast er al is wil ik dit eigenlijk wel proberen gezien het moet kunnen.

En net wat je zegt, feitelijk heb ik voldoende bandbreedte maar toch krijg ik dat niet, wat nu? Zijn er oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Remth2 Wellicht heb je mij verkeerd begrepen. Er is amper een toepassing waarbij je meer dan 100 Mbit/s op een Chromecast nodig hebt. Tenzij je dat ding gaat gebruiken voor dingen waar 'ie helemaal niet bedoeld is, maar dan loop je vanzelf ook tegen andere limieten aan.

De Chromecast is er al, de hub ook. Wat voor verbetering verwacht je te behalen bij het hebben van een andere hub? M.a.w. welk probleem denk je op te lossen?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
Raymond P schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:46:
@Remth2 Wellicht heb je mij verkeerd begrepen. Er is amper een toepassing waarbij je meer dan 100 Mbit/s op een Chromecast nodig hebt. Tenzij je dat ding gaat gebruiken voor dingen waar 'ie helemaal niet bedoeld is, maar dan loop je vanzelf ook tegen andere limieten aan.

De Chromecast is er al, de hub ook. Wat voor verbetering verwacht je te behalen bij het hebben van een andere hub? M.a.w. welk probleem denk je op te lossen?
Ik wil dus eigenlijk AMD link of steamlink er op draaien en games van m’n pc boven naar beneden naar de tv streamen. Ik verwacht 400/400mbps bandbreedte te behalen met deze hub er achter.
Als ik namelijk via WiFi (waar ik een iets hogere snelheid op behaal) probeer te streamen is de verbinding niet sterk genoeg, vandaar dat ik deze USB hub heb gekocht zodat ik zowel boven en beneden bekabeld heb. Weinig latency en 400/400 bandbreedte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Remth2 En heb je daar met deze hub problemen mee? Want wat betreft bandbreedte heb je een behoorlijke overcapaciteit voor die toepassing.

Edit: 400 symmetrisch kan je sowieso vergeten, instabiel rond de 150 up is realistischer als je het uiterste eruit perst in een testscenario.

[ Voor 34% gewijzigd door Raymond P op 27-12-2022 17:06 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
Raymond P schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:01:
@Remth2 En heb je daar met deze hub problemen mee? Want wat betreft bandbreedte heb je een behoorlijke overcapaciteit voor die toepassing.

Edit: 400 symmetrisch kan je sowieso vergeten, instabiel rond de 150 up is realistischer als je het uiterste eruit perst in een testscenario.
Dus eigenlijk als ik het zo begrijp is een usb hub voor sneller internet (los gelaten stabieler) zinloos? Wat raad je aan om games te streamen naar pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Remth2 Yep. Het zou mij verbazen als je over de 40 Mbit/s gaat.
Maar je hebt de hub en de Chromecast in huis, je kunt gewoon testen of het naar je wens gaat?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
Raymond P schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:42:
@Remth2 Yep. Het zou mij verbazen als je over de 40 Mbit/s gaat.
Maar je hebt de hub en de Chromecast in huis, je kunt gewoon testen of het naar je wens gaat?
Nou ja ik haal bekabeld 80-90 mbps. Niet hoger tot dus ver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Remth2 En dat is niet voldoende voor 4K@120,HDR?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
Raymond P schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:24:
@Remth2 En dat is niet voldoende voor 4K@120,HDR?
Nee niet voor het streamen van een game van mijn pc boven naar beneden naar de tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Als je zeker weet dat je link vol loopt dan kan ik je ook niet verder helpen. :)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 13:32
We hebben onlangs de Chromecast met Google TV in huis gehaald. Nu is het zo dat de TV in de slaapkamer voor het slapen op de sleeptimer gaat. Maar helaas herkent de Chromecast dit type TV niet, dus zodra deze uitgaat blijft de Chromecast de hele nacht afspelen.

Ik las dat er een voice command is om de timer in te stellen. Maar helaas komt dan de melding dat dit alleen mogelijk is als er media afgespeeld wordt, wat wel het geval is.

Iemand enig idee?

Edit, CEC stond uit, daarmee opgelost :)

[ Voor 4% gewijzigd door co2301 op 31-12-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 11:35

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De remote bleef hangen met het LEDje continu aan. Dit schijnt te kunnen gebeuren bij firmware update pogingen van de afstandsbediening.

Dus de Google TV app op de telefoon even gepaired als afstandsbediening.
De remote verwijderd van de Google TV
De remote gereset door de batterijen er uit te halen en de home knop ingedrukt te houden en dan de batterij er weer in te doen. Dan wachten tot het LEDje gaat pulseren en dan kun je deze weer pairen met de Google TV. Dat lukte. Daarna de firmware update van de remote geinstalleerd.

Mijn vrouw kon dit niet repareren, dus erg handig is dit allemaal niet, maar het werkt weer.
Ik blijf nog steeds een wat vreemd probleem houden dat 1 van de 2 Google TVs de draadloze verbinding verliest en het opnieuw starten van de Google TV lost dat altijd op. Dit heeft niets met bereik etc. te maken. Best vervelend.

Enige advies is dan een factory reset maar daar zit ik met alle ingestelde apps en Logitech Hub als extern toetsenbord niet echt op te wachten. De laatste weken lijkt het iets beter te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wat een geprut. Film gehuurd via Google Play, wil voor geen meter afspelen. Hooguit 30 seconden dan is het klaar.

Via m'n telefoon casten ging gisteren wel maar dat mag vandaag ook niet meer lukken. Draaiend laadwiel of "Er is een fout opgetreden" melding en verder niet.

Verbinding is prima, andere diensten doen het ook gewoon goed. Heb helaas maar 40 mbit adsl, zou dat de beperking zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Beekforel op 04-01-2023 19:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Beekforel, je beschikbare internetsnelheid zou niet de beperkende factor moeten zijn in dit geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-08 07:19
Beekforel schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:26:
Wat een geprut. Film gehuurd via Google Play, wil voor geen meter afspelen. Hooguit 30 seconden dan is het klaar.

Via m'n telefoon casten ging gisteren wel maar dat mag vandaag ook niet meer lukken. Draaiend laadwiel of "Er is een fout opgetreden" melding en verder niet.

Verbinding is prima, andere diensten doen het ook gewoon goed. Heb helaas maar 40 mbit adsl, zou dat de beperking zijn?
Internet snelheid is op zich het probleem niet of je moet last hebben van een storting bij je provider.
Kan natuurlijk ook Google zelf een probleem had.

Als je nog steeds het probleem hebt dan zou ik beginnen om je modem/router/wifi eens opnieuw op te starten. Daarna de Chromecast opnieuw opstarten en nog eens testen.

Vaak verdwijnen dit soort vage problemen daarna weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

MikeOO schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:13:
[...]

Internet snelheid is op zich het probleem niet of je moet last hebben van een storting bij je provider.
Kan natuurlijk ook Google zelf een probleem had.

Als je nog steeds het probleem hebt dan zou ik beginnen om je modem/router/wifi eens opnieuw op te starten. Daarna de Chromecast opnieuw opstarten en nog eens testen.

Vaak verdwijnen dit soort vage problemen daarna weer.
Dat was ook mijn gedachte maar na alles herstart te hebben nog geen resultaat. Zowel bedraad als wifi geen verschil ook.

Zal vanmiddag nog even op de tweede Chromecast testen wat die doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Laatst online: 22-08 22:48
Hallo,
Bestaat er een software voor antenne-tv kijken en opnemen?
Voor Android TV box met usbpen Antenne aansluiting
Alles wat ik zie is voor streaming gedacht (kodi en de rest)

TV kijken is eigenlijk heel eenvoudig.... maar opnemen niet.

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maulet schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:55:
Hallo,
Bestaat er een software voor antenne-tv kijken en opnemen?
Voor Android TV box met usbpen Antenne aansluiting
Alles wat ik zie is voor streaming gedacht (kodi en de rest)

TV kijken is eigenlijk heel eenvoudig.... maar opnemen niet.
Je zult ietsje specifieker moeten zijn?

Wat voor USB stick is het en hoe wil je deze aansluiten op de Google TV stick? Erg veel ruimte heeft deze sowieso niet voor het opslaan van TV beelden, maar misschien heb je een ander Android TV apparaat in gedachten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
hardware-lover schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:11:
[...]

Je zult ietsje specifieker moeten zijn?

Wat voor USB stick is het en hoe wil je deze aansluiten op de Google TV stick? Erg veel ruimte heeft deze sowieso niet voor het opslaan van TV beelden, maar misschien heb je een ander Android TV apparaat in gedachten?
Ah, ja. Ik heb een Nokia Streaming box, met genoeg interne ruimte en ook 2 usb ports. 1 voor TV stick en 1 voor pendrive of usb toetsenbord.

Tot nu toe is de enigste informatie die ik vinden kan, dat je het ding rooten moet om het beeldscherm op te nemen. Maar ik zou liever gewoon het tv-programma opnemen....

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maulet schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:45:
Ah, ja. Ik heb een Nokia Streaming box, met genoeg interne ruimte en ook 2 usb ports. 1 voor TV stick en 1 voor pendrive of usb toetsenbord.

Tot nu toe is de enigste informatie die ik vinden kan, dat je het ding rooten moet om het beeldscherm op te nemen. Maar ik zou liever gewoon het tv-programma opnemen....
Nokia heeft een eigen topic, misschien daar verder?

Nokia streambox 8000

Wordt ook voor de 8010 e.d. gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 07-01-2023 17:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zit te twijfelen of ik een USB-hub ga bestellen. Het bevalt me eigenlijk wel prima zonder, maar ik zie op verschillende Youtube filmpjes (als ik naar 4K HDR ga) veel dropped frames.
(En gek genoeg op andere 4K HDR filmpjes weer 0 dropped frames).

Zal natuurlijk wel wat verlichting van de Wifi geven (die hier niet al te best is)...

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 08-01-2023 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Piet91 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:41:
Ik zit te twijfelen of ik een USB-hub ga bestellen. Het bevalt me eigenlijk wel prima zonder, maar ik zie op verschillende Youtube filmpjes (als ik naar 4K HDR ga) veel dropped frames.
(En gek genoeg op andere 4K HDR filmpjes weer 0 dropped frames).

Zal natuurlijk wel wat verlichting van de Wifi geven (die hier niet al te best is)...
Je kunt natuurlijk ook kiezen of hem bedraad aan te sluiten. Dat werkt altijd beter en is een hub niet nodig.
Met een hub heb je vaak ook een beter voeding nodig. Zelf red ik het net met de bestaande voeding en hub met harddisk voor op vakantie. Tijdns opstarten een melding dat de stroom niet voldoende is. Maar hij start dan door en werkt dan prima.

Maar als het je puur te doen is om betere prestaties dan zou ik bedraad zeker overwegen als je wifi dekking slecht is. Je wifi verbeteren is natuurlijk ook een optie waar je uiteindelijk met profijt van hebt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MikeOO schreef op maandag 9 januari 2023 @ 07:14:
Je kunt natuurlijk ook kiezen of hem bedraad aan te sluiten. Dat werkt altijd beter en is een hub niet nodig.
Met een hub heb je vaak ook een beter voeding nodig. Zelf red ik het net met de bestaande voeding en hub met harddisk voor op vakantie. Tijdns opstarten een melding dat de stroom niet voldoende is. Maar hij start dan door en werkt dan prima.

Maar als het je puur te doen is om betere prestaties dan zou ik bedraad zeker overwegen als je wifi dekking slecht is. Je wifi verbeteren is natuurlijk ook een optie waar je uiteindelijk met profijt van hebt >:)
Ik kwam op reddit deze hub tegen die qua prijs vergelijkbaar/goedkoper is dan een pure ethernetadapter,
maar voordeel heeft van een paar extra USB-poorten.
Als je geen power-hungry apparaten aan die USB-poorten hangt, schijnt deze met de stock voedingsadapter te kunnen werken.

Wifi in huis verbeteren is inderdaad beter, maar voldoet eigenlijk wel prima, tenzij we met z'n allen 4K gaan streamen. En dat doen we niet, behalve op deze Chromecast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Piet91 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:30:
[...]

Ik kwam op reddit deze hub tegen die qua prijs vergelijkbaar/goedkoper is dan een pure ethernetadapter,
maar voordeel heeft van een paar extra USB-poorten.
Als je geen power-hungry apparaten aan die USB-poorten hangt, schijnt deze met de stock voedingsadapter te kunnen werken.

Wifi in huis verbeteren is inderdaad beter, maar voldoet eigenlijk wel prima, tenzij we met z'n allen 4K gaan streamen. En dat doen we niet, behalve op deze Chromecast. :P
Zolang hij goed werkt met de Chromecast is het een prima optie. Zelf in 2021 een paar gehad die er niet lekker met werkte en toen maar een duurdere aangeschaft die wel probleemloos ermee werkt, qua usb hdd dan. Maar ziet er redelijk hetzelfde uit.

We zijn weer tijd verder dus komen er meer op de markt en die zijn een stuk goedkoper inmiddels zie ik. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
hardware-lover schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:55:
[...]

Nokia heeft een eigen topic, misschien daar verder?

Nokia streambox 8000

Wordt ook voor de 8010 e.d. gebruikt.
Leuk, en bedankt maar ik vindt dat het meer met de andoid tv platform te maken heeft dan met een of ander boxje. Het is een kwestie van het OS hier. Wellicht heeft het met DRM te maken en dat ze het opnemen er uit willen gooien? (Behalve smart-tv's, betalen die voor de opneem-functie?)

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Maulet, volgens mij heb je niet begrepen dat het hier de Google Chromecast hardware betreft, met en zonder Google TV.

Dus niet een algemeen topic betreffende Android/Google TV als OS ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Heb een chinese smart tv [merk Skyworth] met ATV versie 9.

Werkt prima, vooral met de voorgestelde tweaks van tweakradje, echter met 1 GB geheugen en geen updates meer.
Heb daarom Chromecast HD besteld, vanwege de support van AV1.

Ben benieuwd of er gebruikers zijn die problemen hebben met Viaplay of Ziggo met deze HD stick op Android 12.

Ik heb mijn Nvidia Shield terug moeten zetten van 11 naar Android 9, want als ik in Viaplay een stream start, krijg ik consistent zwart beeld. Dit had ik dus niet op de Skyworth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulet
hardware-lover schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:20:
@Maulet, volgens mij heb je niet begrepen dat het hier de Google Chromecast hardware betreft, met en zonder Google TV.

Dus niet een algemeen topic betreffende Android/Google TV als OS ;)
Oh verdomme... ik zag "Google TV" en dacht "He he, eindelijk een haven om te ankeren!"

Okay okay We gaan verder zoeken ;)

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
A new Chromecast with Google TV is in the works
New evidence strongly suggests that a new Chromecast with Google TV dongle is on the way.

In 2020, Google made a significant change to the Chromecast lineup, ditching the longstanding Cast OS in favor of using Android TV — or, more specifically, the newly revamped “Google TV.” Last year, this continued with the release of the awkwardly named “Chromecast with Google TV (HD),” which brought the experience to a more affordable price point.

Neither dongle was without its faults, with Google working to keep costs down through a minimal spec sheet. One of the biggest complaints lodged against the Chromecast with Google TV relates to the dongle’s barebones storage space, making it difficult to keep multiple media apps installed and updated. Beyond that, the Chromecast with Google TV could certainly do with a performance boost, as the dongle is beginning to show its age.

In the latest preview update to the Google Home app, the company includes early preparation for a new Google TV device, referred to as “YTC.” Elsewhere in the code, it’s directly confirmed that this is indeed a “Chromecast with Google TV” — alongside previous models “YTV” (Chromecast with Google TV) and “YTB” (Chromecast HD).

Considering Google has already released a lower-end model of Chromecast, we believe the company is on schedule to release something with a higher set of specs to replace its current flagship offering. For now, though, we’re not able to confirm any specs of Google’s next Chromecast.

At a bare minimum, we’d like to see Google include more storage on the next Chromecast with Google TV. The processor should also see an upgrade, as Android TV somewhat recently changed its hardware requirements.

We’d also love to see the next Chromecast include a second USB-C port for plugging in accessories or additional storage. To do this today, you need to purchase a USB-C dock/dongle with passthrough power, and this also prevents you from using Google’s official power adapter with Ethernet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
De samenvatting: de schrijver denkt dat er een nieuwe versie van de ccgt komt aan de bovenkant van het segment omdat er ook eentje is uitgekomen aan de onderkant. Daarnaast een wensenlijstje en de vraag wat jouw wensen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
PatrickC schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:28:
Ik heb een Chromecast met Google TV 4K aangeschaft voor mijn moeder en loop tegen een probleem aan met casten van Netflix. Als ik bij haar op bezoek ben en Netflix wil kijken via mijn account dmv casten vanaf mijn telefoon, dan werkt het niet. De Netflix app wordt opgestart en vraagt om in te loggen op Netflix. :? Dat heb ik met een normale Chromecast zonder Google TV nog nooit meegemaakt. Een Chromecast met Google TV 4K zou wat betreft casten toch hetzelfde moeten werken? En ja… ik zou natuurlijk kunnen inloggen met mijn Netflix account, maar dat wil ik eigenlijk niet en Netflix ook niet volgens mij, gezien hun toekomstige plannen mbt delen van je Netflix account.
Ik heb exact hetzelfde. Op reddit ook iemand anders gevonden met het probleem maar geen oplossing.

Netflix heb ik overigens verwijderd en als ik wil casten is de chromecast tv hd niet zichtbaar. Alle andere castable apps werken, maar geen enkele android, iphone, ipad netflix app ziet de nieuwe chromecast.

Heeft het te maken met hun accountsharing policy? Dat ze niet willen dat je cast?

3kwp pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
morpheus schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:21:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. Op reddit ook iemand anders gevonden met het probleem maar geen oplossing.

Netflix heb ik overigens verwijderd en als ik wil casten is de chromecast tv hd niet zichtbaar. Alle andere castable apps werken, maar geen enkele android, iphone, ipad netflix app ziet de nieuwe chromecast.

Heeft het te maken met hun accountsharing policy? Dat ze niet willen dat je cast?
Op een Chromecast zonder Google TV werkt casten gewoon, dus ‘niet willen dat je cast’ lijkt mij niet, want dan zouden ze casten helemaal niet ondersteunen. Ze bereiken nu op de Chromecast met Google TV precies wat ze niet willen… ik moet nu namelijk inloggen op andere plekken als thuis. Dus als ik er nu niet ben, kunnen anderen toch gewoon Netflix kijken. Het is gewoon niet logisch wat ze doen.

Pagina: 1 ... 40 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)