Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:29

rvk

Jorgen schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:16:
[mbr]@ allen: Dit topic is voor de (verschillende versies van de) Nokia Streaming Box. Ook klonen die op het merkje of uiterlijk na volledig hetzelfde zijn kan je hier besproken. Alle andere mediaspelers zijn hier offtopic en kan je bespreken in hun eigen topic.[/]
offtopic:
Even voor de duidelijkheid om verdere verwarring te voorkomen... is de Thomson 240G nu wel of geen kloon van de Nokia? Omdat deze er hetzelfde uitziet en de specs nagenoeg hetzelfde zijn (anders dan de 270G). En indien dit niet een kloon is... zijn er dan wel andere kloons van de Nokia?

@rowicom PM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
rvk schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:07:
offtopic:
Even voor de duidelijkheid om verdere verwarring te voorkomen... is de Thomson 240G nu wel of geen kloon van de Nokia? Omdat deze er hetzelfde uitziet en de specs nagenoeg hetzelfde zijn (anders dan de 270G). En indien dit niet een kloon is... zijn er dan wel andere kloons van de Nokia?

@rowicom PM.
https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600 Nokia 8000

https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804 Nokia 8010

Die site is uitstekend te gebruiken om producten op te zoeken, en te kijken welke eigenlijk gebruik maken van dezelfde fabrikant productcode.

Die soundbar voor de SEI804 reeks lijkt een vreemde eend in de bijt misschien, maar die gebruikt eveneens SEI804 om te kunnen werken ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@hardware-lover Superlinkjes. Die voeg ik even toe aan de topicwarning (y)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Nog even een update over Android TV V14 van mijn kant. Er werd in afgelopen dagen een bericht met ons gedeeld dat er snel weer een nieuwere Android TV V14 uit zou gaan komen, en ook weer Google Play gecertificeerd.

Mogelijk wordt dat dan de update die voor alle SEI804 apparaten beschikbaar gaat komen. Dus niet de huidige 1782 build, maar weer een nieuwere dan die. Het zou logisch zijn, want waarom zouden de anderen anders build 1782 ook niet pushen als officiële update?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 11:28
Kan je de Nokia 8000 zien als een opvolger van bv een Mede8er speler?
Toestel dat films vanaf een nas kan streamen met de daarbij horende srt ondertiteling en ook een mooi overzicht biedt van de films die op de nas staan en de bijhorende covers van de films toont ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

karine1 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:13:
Kan je de Nokia 8000 zien als een opvolger van bv een Mede8er speler?
Toestel dat films vanaf een nas kan streamen met de daarbij horende srt ondertiteling en ook een mooi overzicht biedt van de films die op de nas staan en de bijhorende covers van de films toont ?
Ja, maar dan beter/uitgebreider.

Bij een Mede8er zat je vast aan de software die WD er vooraf op installeerde. Bij een Android mediaspeler kan je zelf naar de Playstore gaan en alle apps kiezen die jij wilt gebruiken, inclusief bijv Kodi of Plex om je media zo weer te geven als je zelf fijn vindt.

Mocht je hierover aankoopadvies willen, gebruik dan Beeld en geluid koopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Toch nog een vraagje hierover voor ik er één bestel.
Ik heb nu als test Plex via de Playstore op mijn Chromecast gezet.
Echter kan ik nergens een map of de nas toevoegen.
Hoe gaat dat dan bij de Nokia 8000 box ?
Ik veronderstel dat plex server dan op de box draait zoals de Mede8er dat doet want mijn nas is niet sterk genoeg daarvoor ?

[ Voor 22% gewijzigd door karine1 op 21-12-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
karine1 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 20:21:
Toch nog een vraagje hierover voor ik er één bestel.
Ik heb nu als test Plex via de Playstore op mijn Chromecast gezet.
Echter kan ik nergens een map of de nas toevoegen.
Hoe gaat dat dan bij de Nokia 8000 box ?
Ik veronderstel dat plex server dan op de box draait zoals de Mede8er dat doet want mijn nas is niet sterk genoeg daarvoor ?
Normaal gesproken installeer je de Plex Cliënt uit de Play Store. Die server zou je dus op een ander apparaat moeten draaien. Een enkel Android TV apparaat kan als Plex server ingezet worden (Shield TV Pro), maar dat zijn uitzonderingen op het Android/Google TV platform.

Je kunt dus geen folders of mappen zien omdat je geen Plex server actief hebt.

Logischer is om Kodi o.i.d. aan te slingeren, en dan zorgen dat je "ergens" je media beschikbaar stelt zodat Kodi (of iets anders), daar gebruik van kan maken.

Edit: indien je de Plex server niet inzet voor transcoding van media (hoeft vaak ook niet perse), dan kan een simpele NAS al prima voldoen (als je perse met Plex wil draaien). Maar je kunt net zo gemakkelijk wat NAS media folders aanmaken en deze delen met een media speler (alla Nokia 8000/8010 of iets totaal anders).

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 21-12-2024 21:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ok, ik zal al eens proberen om Kodi op de Chromecast te installeren en of ondertiteling en de rest deftig werkt.
Ander alternatief voor de Mede8er zou dan de Nokia 8000 zijn die gewoon de films van de nas streamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:02

Sa1

karine1 schreef op zondag 22 december 2024 @ 01:08:
Ok, ik zal al eens proberen om Kodi op de Chromecast te installeren en of ondertiteling en de rest deftig werkt.
Ander alternatief voor de Mede8er zou dan de Nokia 8000 zijn die gewoon de films van de nas streamt.
met DLNA moet je ook al een eind komen, maar een en ander ligt ook weer aan je nas. Het is gewoon een ander apparaat. Persoonlijk denk ik dat je blij wordt van een Android tv gebaseerd apparaat, maar elke situatie is uniek. Een chromecast en een Nokia zijn ook tamelijk verschillend dus een 1 op 1 vergelijking is moeilijk. Kopen en lekker spelen, dat zou mijn advies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 14:41
karine1 schreef op zondag 22 december 2024 @ 01:08:
Kodi werkt prima ook met ondertiteling. Alleen is het wel zo dat het instellen van Kodi wat tijd en zoekwerk kost.
  • Instellingen voor externe bronnen en ondertiteling in Kodi aanpassen.
  • Repositories instellen.
  • Add-ons installeren en instellen.
  • Eventueel een andere skin installeren en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Intussen in twee slaapkamer op de Chromecast(wit model) de Novaplayer app geinstalleerd en dit werkt perfect.
Nu in de woonkamer zit er nog een ouder model van Chromcast(zwart model) in de tv waar je geen apps kan op installeren.
Ik ga hier ook de Novaplayer app op installeren.
Zouden jullie hier voorkeur geven aan de nieuwe Chromecast of aan de Nokia 8000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik heb al een tijdje een probleem op mijn Nokia 8010 waarvoor ik maar geen oplossing vind.

Met enkele regelmaat valt het geluid 1 a 2 seconden weg, waarbij het niet uit maakt welke app je gebruikt, NLZiet, Youtube, Kodi, Goplay etc hebben het allemaal.

Soms wil een reboot wel eens (tijdelijk) helpen en soms lijkt het probleem ook wat langer weg te blijven. Echter kan ik daar helemaal geen lijn in vinden.

Enige wat ik nog niet geprobeerd heb, is een factory reset, ik heb weinig zin om weer alles opnieuw in te stellen.

Wellicht heeft iemand anders nog een idee wat het probleem kan zijn. Het is gewoon het geluid uit de tv, er is verder niets op aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 10:59

Simkin

Bzzzzz

Audiowaste schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:54:
Ik heb al een tijdje een probleem op mijn Nokia 8010 waarvoor ik maar geen oplossing vind.

Met enkele regelmaat valt het geluid 1 a 2 seconden weg, waarbij het niet uit maakt welke app je gebruikt, NLZiet, Youtube, Kodi, Goplay etc hebben het allemaal.

Soms wil een reboot wel eens (tijdelijk) helpen en soms lijkt het probleem ook wat langer weg te blijven. Echter kan ik daar helemaal geen lijn in vinden.

Enige wat ik nog niet geprobeerd heb, is een factory reset, ik heb weinig zin om weer alles opnieuw in te stellen.

Wellicht heeft iemand anders nog een idee wat het probleem kan zijn. Het is gewoon het geluid uit de tv, er is verder niets op aangesloten.
Probeer eens een andere HDMI kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

toevallig een home assistant gebruiker met de Android bridge ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Met welke software versie op je 8010 en wat voor audio instellingen heb je gekozen onder de Android TV instellingen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Simkin schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:37:
[...]

Probeer eens een andere HDMI kabel
Dat is inderdaad iets wat ik vaak makkelijk kan uitproberen.
Sa1 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:27:
[...]
toevallig een home assistant gebruiker met de Android bridge ingeschakeld?
In eerste instantie wel maar dat heb ik later uitgeschakeld vanwege een ander probleem. Ik heb de Nokia wel nog altijd toegevoegd staan in Home Assistant.
hardware-lover schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:59:
[...]

Met welke software versie op je 8010 en wat voor audio instellingen heb je gekozen onder de Android TV instellingen?
Software versie die ik gebruik: 12.8.5221
Audio instellingen:
  • S/PDIF Output staat aan.
  • AC4 dialogue enhancement staat off.
  • Indelingen selecteren: bovenste opties.
  • Alle andere opties staan allemaal uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Audiowaste op 24-12-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Audiowaste schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:01:
[...]

Dat is inderdaad iets wat ik vaak makkelijk kan uitproberen.

[...]

In eerste instantie wel maar dat heb ik later uitgeschakeld vanwege een ander probleem. Ik heb de Nokia wel nog altijd toegevoegd staan in Home Assistant.

[...]

Software versie die ik gebruik: 12.8.5221
Audio instellingen:
  • S/PDIF Output staat aan.
  • AC4 dialogue enhancement staat off.
  • Indelingen selecteren: bovenste opties.
  • Alle andere opties staan allemaal uit.
Ik zou hem even helemaal weghalen uit HA, standaard instelling is namelijk dat hij screenshots probeert te trekken, daar heeft de Nokia last van. Had ik ook. Je kunt het ook uitschakelen bij de instellingen van de adb integratie. Mijn firetv hebben er geen last van ondanks een stuk minder krachtig te zijn. De Nokia wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Sa1 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:40:
[...]

Ik zou hem even helemaal weghalen uit HA, standaard instelling is namelijk dat hij screenshots probeert te trekken, daar heeft de Nokia last van. Had ik ook. Je kunt het ook uitschakelen bij de instellingen van de adb integratie. Mijn firetv hebben er geen last van ondanks een stuk minder krachtig te zijn. De Nokia wel.
Het loont zich in ieder geval eens on dit te testen, ik weet ook niet meer sinds wanneer dit probleem is gaan spelen. Het zou zomaar eens gerelateerd kunnen zijn aan HA.

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 10:02
Ik zie hem momenteel alleen bij amazon met 6 maanden levertijd en op bol maar in het verleden kom je hem op meerdere plekken kopen maar heb hem toen helaas niet gekocht. Zie ook dat de box een stuk duurder is dan destijds.

Is er een reden hiervoor (komt er een nieuwe versie aan of kan je hem vanuit het buitenland nog wel makkelijker bestellen)?

Dit kan prima in het Nokia topic besproken worden, dus alle reacties verplaatst.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 27-12-2024 01:46 ]

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:15

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Waarschijnlijk end of life, dus op zoek naar een alternatief!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:00
Omdat ze zijn gestopt met het gebruiken van de Nokia naam, je vind ze nu onder Thomson

• hardware-lover
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:20:
Waarschijnlijk end of life, dus op zoek naar een alternatief!
Idd; hardware-lover in "Nokia Streaming Box"

Testing, one, two ...

• ousselg

• ousselg
KernelPanic schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:39:
Omdat ze zijn gestopt met het gebruiken van de Nokia naam, je vind ze nu onder Thomson
Kijk hier heb ik wat aan thanks!

En zou dit het alternatief zijn voor de 8010?

https://www.amazon.nl/-/e...-Hands-Free/dp/B0DJT7JRWT

[ Voor 22% gewijzigd door ousselg op 26-12-2024 13:28 ]

• hardware-lover
  • Niet online
ousselg schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:24:
Kijk hier heb ik wat aan thanks!

En zou dit het alternatief zijn voor de 8010?

https://www.amazon.nl/-/e...-Hands-Free/dp/B0DJT7JRWT
Dat ligt aan je behoeftes. Je moet daarvoor de (huidige) specificaties van beiden vergelijken, dus niet blind afgaan wat Tweakers daarover zegt bij de apparaten. Huidige, omdat met Android TV V12 er meer afspeelmogelijkheden naar de Nokia 8010 zijn gekomen, vooral v.w.b. ondersteunde audio codecs.

Maar misschien voldoet die Thomson ook al voor je, maar zoals gezegd, vergelijken wat voor jou belangrijk is.

Testing, one, two ...

• ousselg
Ik wil iets wat toekomst proof is. Heb in het verleden een box gekocht maar die werd snel traag en had er niks aan.

Ik zie ook een hoop merkloze boxen met goede specs en voor een prima prijs maar gezien mijn eerdere ervaringen ben ik bang om er zo 1 aan te schaffen.

Wat me wel opvalt is dat de Thomson minder geheugen heeft en kennelijk is de onn pro 4k hetzelfde apparaat alleen iets goedkoper.

Ik wil een apparaat wat niet traag is en waar ik nog even vooruit mee kan. Het liefst met goed beeld en geluid. Budget is max 150 euro denk ik.

https://www.amazon.nl/Onn...x=onn+%2Caps%2C102&sr=8-1

• KernelPanic
  • Laatst online: 20:00
Eens met bovenstaande meende dat de 240 vergelijkbaar was met de Nokia. De 270 met de Onn 4k pro.

Heb ze zelf niet hier een Google streamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ousselg schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:47:
Ik wil iets wat toekomst proof is. Heb in het verleden een box gekocht maar die werd snel traag en had er niks aan.

Ik zie ook een hoop merkloze boxen met goede specs en voor een prima prijs maar gezien mijn eerdere ervaringen ben ik bang om er zo 1 aan te schaffen.

Wat me wel opvalt is dat de Thomson minder geheugen heeft en kennelijk is de onn pro 4k hetzelfde apparaat alleen iets goedkoper.

Ik wil een apparaat wat niet traag is en waar ik nog even vooruit mee kan. Het liefst met goed beeld en geluid. Budget is max 150 euro denk ik.

https://www.amazon.nl/Onn...x=onn+%2Caps%2C102&sr=8-1
Een goede website om het e.e.a. met elkaar te kunnen vergelijken en ook om te kunnen zien welke apparaten (onderhuids) grotendeels hetzelfde zijn.

Ik heb bewust gelinkt naar Google gecertificeerde apparaten met Netflix en Prime certificering, want iets met bomen en bos.... ;)

Testing, one, two ...

• ousselg
hardware-lover schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:52:
[...]

Een goede website om het e.e.a. met elkaar te kunnen vergelijken en ook om te kunnen zien welke apparaten (onderhuids) grotendeels hetzelfde zijn.

Ik heb bewust gelinkt naar Google gecertificeerde apparaten met Netflix en Prime certificering, want iets met bomen en bos.... ;)
Zo dat zijn er een hoop.... ik mis een filter om de selectie wat kleiner te kunnen maken. Heb je wellicht een goede vergelijkssite waar je meer filters hebt?

• ousselg
KernelPanic schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:47:
Eens met bovenstaande meende dat de 240 vergelijkbaar was met de Nokia. De 270 met de Onn 4k pro.

Heb ze zelf niet hier een Google streamer.
Is de Google streamer standalone te gebruiken en te vergelijken met de nokia box bijvoorbeeld?

Ik wil namelijk niet moeten casten vanaf m'n telefoon maar alles vanaf het apparaat zelf kunnen doen. Want de streamer ziet er uit als een goede optie als ik de specs zie.

• hardware-lover
  • Niet online
ousselg schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:56:
Zo dat zijn er een hoop.... ik mis een filter om de selectie wat kleiner te kunnen maken. Heb je wellicht een goede vergelijkssite waar je meer filters hebt?
V.w.b. SEI producten. Je gebruikt het eerste gedeelte van de productcode, zonder extra letters aan het eind.

Dus SEI804 geeft o.a. ook de Nokia 8010 (en de rest uit die productlijn). Zo kun je gemakkelijker vergelijken.

SEI400, SEI500, SEI600, SEI700 enz. enz. Maar het zijn niet enkel Sei Robotics producten op die website.

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online
ousselg schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:01:
Is de Google streamer standalone te gebruiken en te vergelijken met de nokia box bijvoorbeeld?

Ik wil namelijk niet moeten casten vanaf m'n telefoon maar alles vanaf het apparaat zelf kunnen doen. Want de streamer ziet er uit als een goede optie als ik de specs zie.
Tegenwoordig kunnen ze vrijwel allemaal zelfstandig worden gebruikt, apps via de Google TV Play Store, Chromecasten er naartoe kan dan altijd nog.

Testing, one, two ...

• ousselg
Heb even snel gekeken en ik ga denk ik de Google streamer kopen (bedankt voor tip @KernelPanic ), ben altijd voorstander van zoveel mogelijk oem spul. Ik wist niet dat ze ook standalone te gebruik waren maar dat maakt het verhaal wat makkelijker zo!

Jammer dat de hazel versie niet te koop is in NL.

[ Voor 6% gewijzigd door ousselg op 26-12-2024 14:19 ]

• hardware-lover
  • Niet online
ousselg schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:18:
Heb even snel gekeken en ik ga denk ik de Google streamer kopen (bedankt voor tip @KernelPanic ), ben altijd voorstander van zoveel mogelijk oem spul. Ik wist niet dat ze ook standalone te gebruik waren maar dat maakt het verhaal wat makkelijker zo!

Jammer dat de hazel versie niet te koop is in NL.
De Google Streamer en de "oudere" Google TV Dongles en sticks hebben een eigen topic. Kan zelden kwaad om dat ook eens te raadplegen voor informatie.

Datzelfde geldt trouwens ook voor de Nokia's.

Edit: hier terug te vinden; Televisies, projectors & mediaspelers

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 26-12-2024 14:40 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Alle discussie over waarom de Nokia 8010 moeilijker te krijgen is, is samengevoegd met dit topic.

[ Voor 74% gewijzigd door Jorgen op 27-12-2024 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubadiver
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-03 20:02
Het is mij niet helemaal duidelijk, is de Thomson 240G wel of geen kloon van de Nokia?
En kunnen hier dus wel of geen vragen hierover gesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
scubadiver schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:30:
Het is mij niet helemaal duidelijk, is de Thomson 240G wel of geen kloon van de Nokia?
Vanaf die reactie; rvk in "Nokia Streaming Box Ervaringentopic" en in wat er in TW terug te vinden is daarover 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

Geen SEI600 (8000) of SEI804 (8010) dus het is geen echte kloon. De Thomson 240G is een SEI700 en zou dus een eigen topic moeten hebben. Ik had nog op mijn lijstje staan om een toevoeging aan te vragen bij tweakers want hij staat ook niet bij producten.

(Het is voor StreamView dus eigenlijk wel de opvolger want de Nokias worden niet meer gemaakt.)
hardware-lover schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:27:
[...]

https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600 Nokia 8000

https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804 Nokia 8010

Die site is uitstekend te gebruiken om producten op te zoeken, en te kijken welke eigenlijk gebruik maken van dezelfde fabrikant productcode.

Die soundbar voor de SEI804 reeks lijkt een vreemde eend in de bijt misschien, maar die gebruikt eveneens SEI804 om te kunnen werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En zelfs al hebben ze dezelfde SEI productcode, dan nog is (of kan er), een grote variëteit aan producten zijn die dezelfde chipset gebruiken, maar niet een daadwerkelijke kloon zijn. Daarvoor verschillen ze soms simpelweg teveel van elkaar en is er weinig raakvlak.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Laatst online: 20-05 21:05
Heeft iemand op deze device, of op de Xiaomi Mi Box S (gen 2) Steam Link draaien en zo ja, hoe werkt het? Ik probeerde laatst op mijn telefoon (zowel via wifi als 5G) en het was zowat instant (met 4K, wat ik best amazing vond). Kan ik hier soortgelijke performance verwachten? Of zijn die decoding times veel langer dan de OnePlus 3 Nord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-05 19:57
Wellicht off topic; gisteren even een Formuler Z10 Pro Max streamer van mijn collega aangesloten. Wat een soepele ervaring in vergelijking met mijn nokia 8010. Kodi geïnstalleerd en zonder stutters 4K vanaf een USB stick. Enige minpunt is dat het geen Dolby Vision weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wrathcall schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:10:
Wellicht off topic; gisteren even een Formuler Z10 Pro Max streamer van mijn collega aangesloten. Wat een soepele ervaring in vergelijking met mijn nokia 8010. Kodi geïnstalleerd en zonder stutters 4K vanaf een USB stick. Enige minpunt is dat het geen Dolby Vision weergeeft.
Idd offtopic. Enige minpunt? Hoe doet ie het met de gecertificeerde streamingdiensten, zoals Netflix e.d. (4k etc.)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-05 19:57
hardware-lover schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:47:
[...]

Idd offtopic. Enige minpunt? Hoe doet ie het met de gecertificeerde streamingdiensten, zoals Netflix e.d. (4k etc.)?
Ja je hebt gelijk. Ik gebruik dit soort kastjes alleen voor afspelen van externe 4K media vanaf USB. T.o.v. mijn LG G3 Oled apps biedt ook de Nokia 8010 mij geen betere ervaring als het aankomt op Netflix, Prime, HBO max. Op dit moment speel ik 4k HDR USB media ingeprikt op de TV met de LG's media player app en dat werk wonderbaarlijk stukken beter dan vanaf de Nokia (zowel Android omgeving alsmede het gekloot met Core-elec). Ook deze Formuler streamer doet het afspelen niet significant beter dan nu direct vanuit de LG TV app; beide willen Dolby Vision niet weergeven. Kortom; ik verwacht dat mijn TV software ervaring in de loop der jaren wel zal verslechteren en ik weer hunker naar een goede externe media streamer. Mijn Nokia komt te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Na de upgrade naar 14.8.2042 zie ik dat "projectivy launcher" niet meer geïnstalleerd is en ook niet via de Play Store geïnstalleerd kan worden, deze geeft een generieke error. Is er iemand bekend met dit probleem en heeft die mogelijk een fix voorhanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Simkin schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:21:
Na de upgrade naar 14.8.2042 zie ik dat "projectivy launcher" niet meer geïnstalleerd is en ook niet via de Play Store geïnstalleerd kan worden, deze geeft een generieke error. Is er iemand bekend met dit probleem en heeft die mogelijk een fix voorhanden?
Ah, alweer eentje die een gelekte recovery zip heeft gebruikt. Idd, die 2042 versie had nooit gedeeld moeten worden, ook niet als Alpha versie, waardeloze versie. De vragen gesteld over die versie, zijn nog steeds niet beantwoord door SEI Robotics/Homatics. Het is de laatste weken sowieso erg stil uit die hoek.

De "fix" is terug naar een andere versie, die beter werkt , en niet al die beperkingen heeft voor een hele stapel Play Store goedgekeurde apps, zoals Projectivy er een van is. Idiote beslissing is dat geweest, niet te begrijpen.

We hebben wel een omweg gevonden voor 2042 en zijn beperkingen, maar we hebben het testwerk voor die versie uit protest stilgelegd. Als de volgende nog steeds die beperkingen heeft, dan komt het testen volledig tot een einde, tot de beperkingen zijn ingetrokken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Ah, alweer eentje die een gelekte recovery zip heeft gebruik
We blijven Tweakers he :-)
We hebben wel een omweg gevonden voor 2042 en zijn beperkingen
Ben zeer benieuwd! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Simkin schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:52:
We blijven Tweakers he :-)

[knip]
Dan nu maar even het betere Tweaking toepassen 😉

BTW, als jij een Nokia 8010 hebt, laat het systeem nu nog steeds zien dat het een Nokia is?

Edit: heeft schijnbaar geen Nokia 😁

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 07-01-2025 22:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-06 14:02
https://www.bol.com/nl/nl...plus-4k/9300000144440462/ De kaart is hetzelfde als de Nokia 8010

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Idd, eveneens een SEI804 product.

Dan meteen maar even linken naar de laatste revisie van de R Plus (met Rosegold top), en daarnaast flink voordeliger in prijs 😉

https://www.astrasat.nl/h...-dolby-vision-wifi-6.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:03:
[...]

Dan meteen maar even linken naar de laatste revisie van de R Plus (met Rosegold top), en daarnaast flink voordeliger in prijs 😉

Ik zie bij dat plaatje ook een foto'tje staan van 8K, wat houdt dat in? Want mijn tv ondersteund ook 8K, weliswaar 0,0 content voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:55:
[...]
Ik zie bij dat plaatje ook een foto'tje staan van 8K, wat houdt dat in? Want mijn tv ondersteund ook 8K, weliswaar 0,0 content voor..
Ik zie die 8k niet terug op de Homatics website. Ik zou dus er niet teveel van verwachten, zeg maar nul 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:08:
[...]

Ik zie die 8k niet terug op de Homatics website. Ik zou dus er niet teveel van verwachten, zeg maar nul 😉
tjah, daar was ik natuurlijk al bang voor, maar goed, hoop doet leven ;-) Nog steeds geen zicht op 14 vor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:46
Ik ben super blij al een jaar met mijn Nokia 8010.
Zeker gezien ten opzichte van mijn vorige El cheapo Ali android boxjes.

Maar... Wat ik nu niet begrijp, is waarom sommige video's de video en audio niet synchroon kunnen lopen.

Gisteren had ik een video mp4 bestand (weet zo niet de codec) met audiospoor mpeg aac.
In vlc loopt de video en audio dan niet synchroon, kodi krijgt de video niet eens draaiende (blijft dat draaiende tandwieltje zien).
Heb alle apps up-to-date.

Is het een instelling in het systeem die ik over het hoofd zie ? Heb al veel geprobeerd.
Zo niet, is er een video/audio codec combinatie die vaak wel vlekkeloos afspeelt? Kan ik het converteren.

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 12-01-2025 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
hardware-lover schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:03:
[...]

Bedankt voor de tip, heb er ook een aangeschaft en al ontvangen. Ga er aankomende week eens mee spelen maar las al dat het niet eenvoudig is om er core elec erop te zetten maar ga me even goed inlezen hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 13:51
Harribo schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:35:

Maar... Wat ik nu niet begrijp, is waarom sommige video's de video en audio niet synchroon kunnen lopen.

Gisteren had ik een video mp4 bestand (weet zo niet de codec) met audiospoor mpeg aac.
In vlc loopt de video en audio dan niet synchroon, kodi krijgt de video niet eens draaiende (blijft dat draaiende tandwieltje zien).

Is het een instelling in het systeem die ik over het hoofd zie ? Heb al veel geprobeerd.
Zo niet, is er een video/audio codec combinatie die vaak wel vlekkeloos afspeelt? Kan ik het converteren.
Er zijn bepaalde combinaties die niet werken, welke dat zijn is lastig want het is niet constitent; een variant van AVC1 4K werkt niet goed. Denk dat het ligt in aan de baseline profielen. Ik wist niet dat die bestonden tot aan net dus ik ga het even onderzoeken.

Gooi je video in Handbrake, voor 4K zou ik kiezen voor HEVC en 1080p de normale setting. Opgelet VLC kan issues hebben met HVEC, MPC-BE en Kodi hebben dat weer niet (of minder).

[ Voor 3% gewijzigd door TyKH op 13-01-2025 09:44 ]

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
TyKH schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:01:
[...]

Gooi je video in Handbrake, voor 4K zou ik kiezen voor HEVC en 1080p de normale setting. Opgelet VLC kan issues hebben met HVEC, MPC-BE en Kodi hebben dat weer niet (of minder).
Er moeten toch combinaties zijn die normaal gesproken altijd werken op deze Nokia 8010?
Ik zoek het anders wel uit. Denk dat het in de audio codec zit.

Ik heb vaak geen 4k. Zit niet met mijn neus op mijn tv en heb ook een tv van een maximaal meter diagonaal, dus ook niet nodig voor mij. En als ik kijk wat mensen allemaal soms moeten doen om 4k werkende te krijgen...

Die hevc codec zal ik zeker niet gebruiken... Niet elke app kan er goed mee overweg. Grotere video bestanden vind ik überhaupt geen probleem. Gewoon exfat op mijn usb stick.

Maar thnx voor je input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 12:50
Harribo schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:35:

Sinds de laatste update heeft de 8010 problemen met AAC audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

rvk schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:14:
[...]
offtopic:
Ik had nog op mijn lijstje staan om een toevoeging aan te vragen bij tweakers want hij staat ook niet bij producten.
offtopic:
Inmiddels staat ie er op (dus er kunnen nu ook topics voor aangemaakt worden) ;)
uitvoering: Thomson Streaming Box 240G 8GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Toerq schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:50:
Bedankt voor de tip, heb er ook een aangeschaft en al ontvangen. Ga er aankomende week eens mee spelen maar las al dat het niet eenvoudig is om er core elec erop te zetten maar ga me even goed inlezen hier en daar.
Toevalligerwijs is CoreElec NG afgelopen nacht aangepast voor de Android TV V14 versie (laatste NG Nightly). Dat zou eerst niet gebeuren maar een oudgediende heeft NG daar nu toch geschikt voor gemaakt.

Het aan de gang krijgen van CE stelt verder weinig voor, en met CE is er ook ondersteuning voor Dolby Vision FEL7, mocht men dat belangrijk vinden 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
hardware-lover schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:12:
[...]

Toevalligerwijs is CoreElec NG afgelopen nacht aangepast voor de Android TV V14 versie (laatste NG Nightly). Dat zou eerst niet gebeuren maar een oudgediende heeft NG daar nu toch geschikt voor gemaakt.

Het aan de gang krijgen van CE stelt verder weinig voor, en met CE is er ook ondersteuning voor Dolby Vision FEL7, mocht men dat belangrijk vinden 😉
FF aan het klooien en zie dat ik op android tv 11 zit en sw versie V11.8.6261 en updaten geeft aan up to date, denk dat ik een kloon heb gehad van die shop in de link.

[ Voor 8% gewijzigd door Toerq op 13-01-2025 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb nu het originele video bestand, die overigens perfect afspeelt op mijn pc met vlc, geconverteerd naar andere formaten met handbrake.
Een bestand met h264/aac combinatie en een bestand met h264/mp3 combinatie aangemaakt . Originele codec was trouwens mp4 zei vlc, zonder extra info erbij.

Geen verandering na het testen . Ook niet na het kopiëren van de usb stick naar de interne opslag en daar dan vanaf spelen.
Maakt ook geen verschil of ik kodi of vlc gebruik.

Ik vind het ronduit echt bar slecht dat android op mijn andere apparaatjes of android tv op deze Nokia gewoon blijkbaar niet in staat zijn om sommige fatsoenlijke video bestanden normaal te kunnen afspelen zonder dat de audio asychroon gaat lopen.
Het is zoeken naar een speld in een hooiberg.

Het omzetten naar een mkv bestand met handbrake verbeterde het maar nog niet zoals het moet zijn.
En dat terwijl ik een ander mkv bestand heb met dezelfde codecs voor video en audio waarbij dit probleem niet optreedt. Om gek van te worden.

Kan dus gewoon deze video niet bekijken op mijn Nokia 8010.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Toerq schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:52:
FF aan het klooien en zie dat ik op android tv 11 zit en sw versie V11.8.6261 en updaten geeft aan up to date, denk dat ik een kloon heb gehad van die shop in de link.
Nee, dat is correct voor Android TV V11, dat is de laatste V11 versie. Blijkbaar heb je wel een apparaat gekregen die wat langer geleden is geproduceerd, er had ook Android TV V12 op kunnen staan namelijk.

Er zijn op dit moment geen auto updates beschikbaar, je zult daarvoor een verzoek moeten plaatsen (bij Homatics), als je de update naar V14 1782 op het apparaat zou willen ontvangen.

Je hebt dus geen namaak te pakken oid.

Edit: heeft ie wel een Rosegold/witte bovenkant?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 13-01-2025 22:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-06 17:43

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Verassing, staat nu versie 14.8.2137 op mijn nokia 8010, bij opstarten box is die er zonder vragen doorheen geduwd.

Na opnieuw geforceerd opstarten weer beeld.

Geen projectivy launcher meer!!!

Dat is balen, maar voor de rest nog geen echte problemen, ga vandaag testen.

Had een aantal weken een mail ingezonden met een aantal geluid codec gerelateerde problemen, vooral op prime, of dit het antwoord en de oplossing is?

9:35 toegevoegd
Ondertussen blijkt nog geen één alternatieve launcher te werken. Ze zijn domweg niet te installeren, ook al zijn ze gecertificeerd door google.
Geluid problemen tot zo ver opgelost, pass through werkt, maar nog niet alle formaten getest.
Als pass through echt werkt werken alle formaten, anders veranderd de nokia de uitgevoerde geluid bestanden, zoals met versie 12. dit lijkt nu gelukkig goed te gaan.

Nieuw is het lip sync probleem bij mij, bij pass through geluid, dit zal ik op de receiver zeker in orde krijgen.
Volume problemen zoals andere die hadden kom ik ook nu niet tegen.

later misschien meer

[ Voor 42% gewijzigd door Wilmaas op 14-01-2025 09:39 ]

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Wilmaas schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:14:
Geen projectivy launcher meer!!!
Die kun je toch wel weer gewoon opstarten en instellen als standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

rvk schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:38:
[...]

Die kun je toch wel weer gewoon opstarten en instellen als standaard?
nope, installeren lukt tot het starten van de app, niet gecertificeerd? of andere melding.

staat overigens niet meer in de gewone playstore vanuit de box benaderd.

Flauncher staat wel in de store overigens, "kan niet installeren" kijk in google help........ bied geen oplossing!

[ Voor 14% gewijzigd door Wilmaas op 14-01-2025 09:45 ]

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
hardware-lover schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:55:
[...]

Nee, dat is correct voor Android TV V11, dat is de laatste V11 versie. Blijkbaar heb je wel een apparaat gekregen die wat langer geleden is geproduceerd, er had ook Android TV V12 op kunnen staan namelijk.

Er zijn op dit moment geen auto updates beschikbaar, je zult daarvoor een verzoek moeten plaatsen (bij Homatics), als je de update naar V14 1782 op het apparaat zou willen ontvangen.

Je hebt dus geen namaak te pakken oid.

Edit: heeft ie wel een Rosegold/witte bovenkant?
ja is rosegold uitvoering. heb al mail verzonden naar support dus even afwachten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Wilmaas schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:41:
[...]
nope, installeren lukt tot het starten van de app, niet gecertificeerd? of andere melding.

staat overigens niet meer in de gewone playstore vanuit de box benaderd.
Bedoel je dat de app niet gecertificeerd is... of geeft ie aan dat je apparaat niet gecertificeerd is?
Waarschijnlijk dat laatste. Dan zal die 14.8.2137 versie dus wel geen officiële versie zijn.
Dan krijg je dit soort foutmeldingen bij installeren van apps uit de Play Store.

(Overigens wel raar dat de Projectivity Launcher niet meer in de Play Store staat.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Ze hebben zitten rommelen met de app restricties dmv een blacklist. De workaround is om de APK te hernoemen, zie ook dit draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Simkin schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:09:
Ze hebben zitten rommelen met de app restricties dmv een blacklist. De workaround is om de APK te hernoemen, zie ook dit draadje
Nogal ja. Wij kregen dat dus met Beta 2042 als eerste voor de kiezen. Gemeld maar geen reactie daarop gekregen.

Onbegrijpelijk dat ze Play Store goedgekeurde apps blokkeren en zelfs deïnstalleren, indien in gebruik.

Dat is de reden waarom we nu gestopt zijn met testen van die versie. We hadden wel een omweg gevonden, maar dat zou niet nodig moeten zijn natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rvk schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:03:
Bedoel je dat de app niet gecertificeerd is... of geeft ie aan dat je apparaat niet gecertificeerd is?
Waarschijnlijk dat laatste. Dan zal die 14.8.2137 versie dus wel geen officiële versie zijn.
Dan krijg je dit soort foutmeldingen bij installeren van apps uit de Play Store.

(Overigens wel raar dat de Projectivity Launcher niet meer in de Play Store staat.)
Apps staan nog steeds in de Play Store, maar er volgt een foutmelding bij installeren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
com.nes.coreservice is de veroorzaker.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 13:51
Harribo schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:58:
[...]

Er moeten toch combinaties zijn die normaal gesproken altijd werken op deze Nokia 8010?
Ik zoek het anders wel uit. Denk dat het in de audio codec zit.

Ik heb vaak geen 4k. Zit niet met mijn neus op mijn tv en heb ook een tv van een maximaal meter diagonaal, dus ook niet nodig voor mij. En als ik kijk wat mensen allemaal soms moeten doen om 4k werkende te krijgen...

Die hevc codec zal ik zeker niet gebruiken... Niet elke app kan er goed mee overweg. Grotere video bestanden vind ik überhaupt geen probleem. Gewoon exfat op mijn usb stick.

Maar thnx voor je input.
I stand corrected. Alleen KODI (laptop en nokia) speelt de HVEC bestanden af. VLC en andere hadden eerst geen problemen mee op mijn laptop, maar ineens spelen ze niet meer. Mag dus een kleine hoeveelheid mediabestanden weer gaan converten |:(

PSN: TyKashin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik las net dat ze 2137 nu ook naar onze test apparaten hebben gepushed (Homatics, geen Nokia).

Daar zijn we dan snel klaar mee, want nog steeds met die app restricties dus, dan heeft testen weinig zin.

Voor de Nokia 8010 gebruikers die nu update 2137 op hun boxje krijgen. Indien er voorheen Android TV V12 op stond, een factory reset daarna is eigenlijk een must, hoe vervelend dat ook kan zijn.

Vreemd genoeg geeft een update vanaf Android TV V11 minder issues (na update 1782), en is het daarbij niet direct noodzakelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

helaas heeft het hernoemen van de apk nog geen gewenst resultaat, hij installeert prima, maar is nergens terug te vinden helaas, ook niet als geïnstalleerde app bij de instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wilmaas schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:49:
helaas heeft het hernoemen van de apk nog geen gewenst resultaat, hij installeert prima, maar is nergens terug te vinden helaas, ook niet als geïnstalleerde app bij de instellingen
Ik verwacht dat iedereen deze update nu gaat krijgen? Ik zie 'm ook verschijnen op mijn 8010.

V.w.b. de omweg die wij hebben gevonden, disable de service die ik eerder al heb gedeeld. Via ADB is dat een koud kunstje.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Wilmaas schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:49:
[...]

Je kan proberen om de default launcher te disablen, kijken of hij dan naar de alternatieve launcher springt. Mocht dit niet lukken deze wel weer activeren

uit:
code:
1
pm disable-user com.google.android.tvlauncher

aan:
code:
1
pm enable com.google.android.tvlauncher

edit:
Dit is de beste manier, wat er voor zorgt dat de installatie niet meer faalt, met dank aan hardware-lover (zie boven)
code:
1
pm disable-user com.nes.coreservice

[ Voor 13% gewijzigd door Simkin op 14-01-2025 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 22:37
Ik lees dit topic al een tijd aandachtig mee en heb mede hierdoor ook twee Nokia 8010 boxen gekocht. De stutters in Kodi ervaar ik helaas ook en 't lijkt wel steeds sneller op te treden na het aanzetten van in film. Is dit opgelost met de update 14.2137 die nu beschikbaar lijkt te komen of blijft dat een probleem?

Anders kies ik eieren voor mijn geld ik kies ik een andere box, je kan gewoon geen film kijken op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RHPJS schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:19:
Ik lees dit topic al een tijd aandachtig mee en heb mede hierdoor ook twee Nokia 8010 boxen gekocht. De stutters in Kodi ervaar ik helaas ook en 't lijkt wel steeds sneller op te treden na het aanzetten van in film. Is dit opgelost met de update 14.2137 die nu beschikbaar lijkt te komen of blijft dat een probleem?

Anders kies ik eieren voor mijn geld ik kies ik een andere box, je kan gewoon geen film kijken op deze manier.
Aangezien de update Play Store gecertificeerd is, zal je het zelf binnenkort kunnen beoordelen verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Simkin schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:15:
[knip]
edit:
Dit is de beste manier, wat er voor zorgt dat de installatie niet meer faalt, met dank aan hardware-lover (zie boven)
code:
1
Yep, dat was onze bedachte omweg ;)

Vervelend genoeg zit ook de LED aansturing in die service. Voor de Nokia maakt dat (gelukkig) niets uit, maar de Homatics/Dune box gaat in volle glorie zijn LED strip kenbaar maken, bij gebruik, maar ook in standby (beiden op 100% output).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 22:37
hardware-lover schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:35:
[...]

Aangezien de update Play Store gecertificeerd is, zal je het zelf binnenkort kunnen beoordelen verwacht ik.
Als ik het goed begrijp komt die update dus voor iedereen beschikbaar? Ik dacht dat het een soort bèta update was nog voor een selecte groep gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RealChris92
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-03 17:35
@hardware-lover Zojuist heb ik op mijn Nokia Android TV 14 (2137) automatisch ontvangen. Dat is de build geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RHPJS schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:01:
Als ik het goed begrijp komt die update dus voor iedereen beschikbaar? Ik dacht dat het een soort bèta update was nog voor een selecte groep gebruikers.
Iedereen roept van alles, ook over de 1782 build die eveneens Google Play Store approved is. En daarmee mag ie niet als alpha/beta worden beoordeeld, hoe goed of slecht zo'n build is of kan zijn. Dus ik lees van alles aan verwarrende berichten daarover.

De juiste status zou "Stable" zijn, indien Play Store goedgekeurd, maar ook daarover kwam een hoop gezeur. Dus beperk ik het maar tot "Play Store goedgekeurd" en daardoor geen beperking voor het aantal gebruikers wat er bij een "echte" alpha of beta wel is. Namelijk maximaal 200 gebruikers per build daarvan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
hardware-lover schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:37:

Voor de Nokia 8010 gebruikers die nu update 2137 op hun boxje krijgen. Indien er voorheen Android TV V12 op stond, een factory reset daarna is eigenlijk een must, hoe vervelend dat ook kan zijn.
Hoezo eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

Overigens staat er ook een update voor de Nokia Streaming Box 8000 klaar (12.6.1229)

Ik neem aan dat er hierna voor de 8000 geen (grote) updates meer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Omdat restanten van V12 de V14 update aardig in de weg kunnen zitten. Vreemd genoeg is dit niet direct het geval indien de vorige een V11 build was. Waarschijnlijk als gevolg van de kernel voor beide versies.

Hebben we tot in de treuren getest met diverse versies, maar niets is verplicht natuurlijk. Maar mochten er niet oplosbare problemen optreden, dan is die FR een poging waard.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Simkin schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:15:
[...]

Je kan proberen om de default launcher te disablen, kijken of hij dan naar de alternatieve launcher springt. Mocht dit niet lukken deze wel weer activeren

uit:
code:
1
pm disable-user com.google.android.tvlauncher

aan:
code:
1
pm enable com.google.android.tvlauncher

edit:
code:
1
ok, ik heb een fabriek reset gedaan en kan via de windows computer met adb connecten.

term pm is not reconized, zou iemand me het laatste zetje kunnen geven? wat doe ik fout?

ik gebruik android-sdk-platform-tools-adb-35-0-2 op een windows 11 pro pc met de laatste updates

update: .\adb shell pm disable-user com.nes.coreservice doet het wel, nu de box checken. laat het weten

[ Voor 7% gewijzigd door Wilmaas op 14-01-2025 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Wilmaas schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:05:
[...]

ok, ik heb een fabriek reset gedaan en kan via de windows computer met adb connecten.

term pm is not reconized, zou iemand me het laatste zetje kunnen geven? wat doe ik fout?

ik gebruik android-sdk-platform-tools-adb-35-0-2 op een windows 11 pro pc met de laatste updates

update: .\adb shell pm disable-user com.nes.coreservice doet het wel, nu de box checken. laat het weten
Je moet eerst de shell starten
code:
1
adb shell

Of pm commandos prefixen
code:
1
adb shell pm xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Simkin schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:13:
[...]

Je moet eerst de shell starten
code:
1
adb shell

Of pm commandos prefixen
code:
1
adb shell pm xxx
klopt helemaal, weer iets geleerd, alleen is windows 11 lastig, .\adb shell, de dot en de backslash moeten er bij, anders vertrouwd windows het niet.

super, de launcher nog inrichten en dan weer genieten. bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
hardware-lover schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:57:
[...]

Omdat restanten van V12 de V14 update aardig in de weg kunnen zitten. Vreemd genoeg is dit niet direct het geval indien de vorige een V11 build was. Waarschijnlijk als gevolg van de kernel voor beide versies.

Hebben we tot in de treuren getest met diverse versies, maar niets is verplicht natuurlijk. Maar mochten er niet oplosbare problemen optreden, dan is die FR een poging waard.
Thx . Grootste probleem met deze update tot nu voor mij, is naast de launcher issue voor sommige (dispatch launcher werkt voor mij nog wel) de geforceerde dolby vision. Net als bij de google tv sticks staat dit standaard aan. Wat de sdr kleurweergave verziekt. Enkel, ook al zet je dit weer uit dan blijft hdr ingeschakeld op het startscherm totdat je iets start om te kijken.

AAC werkt wel weer, en ik zie geen direct play fouten meer voorbij komen in Emby wanneer ik remux uhd's stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
RHPJS schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:19:

Ik zou het laatste doen... Stuttering en audio /video die niet synchroon lopen is een zeer hardnekkig probleem zo blijkt.
Het komt trouwens op veel boxjes voor dus welke je dan zou moeten kopen, zou ik ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e91
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:23

e91

hardware-lover schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:57:
[...]

Ik zie dat met de ATV14 update ontwikkelaarsopties ook niet meer werkt. Is daar ook een oplossing voor gevonden toevallig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
e91 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:34:
Ik zie dat met de ATV14 update ontwikkelaarsopties ook niet meer werkt. Is daar ook een oplossing voor gevonden toevallig.
Wat eerder al is geadviseerd. Daarna werkt dat weer (en andere zaken ook).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RealChris92
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-03 17:35
Inderdaad hier wat issues gehad na de update naar v14 op de 8010. Na een factory reset is alles weer grotendeels gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:52:
Ik zou het laatste doen... Stuttering en audio /video die niet synchroon lopen is een zeer hardnekkig probleem zo blijkt.
Het komt trouwens op veel boxjes voor dus welke je dan zou moeten kopen, zou ik ook niet weten.
Misschien is versie V14 op de 8010 daar wat beter in, ondanks de restricties voor sommige zaken.

Ik draai inmiddels al maanden met ATV14 en kan niet zeggen dat ik de synchroon problemen herken.

Ik weet dat Kodi problemen daarin kan geven, indien je voor passthrough output IEC kiest ipv RAW, maar met dat laatste is het sync probleem ook uit de wereld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
Voor de mensen die niet van buiten willen connecten met hun 8010. Het kan ook vanuit de shell in de adb tv app. Net getest en het werkte om Downloader weer te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
hardware-lover schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:32:
[...]

Misschien is versie V14 op de 8010 daar wat beter in, ondanks de restricties voor sommige zaken.

Ik draai inmiddels al maanden met ATV14 en kan niet zeggen dat ik de synchroon problemen herken.

Ik weet dat Kodi problemen daarin kan geven, indien je voor passthrough output IEC kiest ipv RAW, maar met dat laatste is het sync probleem ook uit de wereld.
Ik kan onder kodi, system, audio alleen de iec optie kiezen. Er is geen raw optie.
Mijn Android tv build is trouwens sttc220803.001.5221..
Weet niet of dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:48:
Ik kan onder kodi, system, audio alleen de iec optie kiezen. Er is geen raw optie.
Mijn Android tv build is trouwens sttc220803.001.5221..
Weet niet of dat uitmaakt.
Waar heb jij je Nokia op aangesloten voor de geluidsweergave. Je TV, of wat anders? Heb jij de passthrough instelling wel actief in Kodi?

Die 5221 versie (beroerd) zal snel 2137 gaan worden lijkt mij 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
hardware-lover schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:53:
[...]

Waar heb jij je Nokia op aangesloten voor de geluidsweergave. Je TV, of wat anders? Heb jij de passthrough instelling wel actief in Kodi?

Die 5221 versie (beroerd) zal snel 2137 gaan worden lijkt mij 😉
Op mijn tv. Moet ik nog iets activeren dan?

Ik krijg voorlopig geen updates op mijn Nokia. Zo te lezen moet ik dat maar koesteren
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright