Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DamnDutchGuy schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:00:
Voor de mensen die niet van buiten willen connecten met hun 8010. Het kan ook vanuit de shell in de adb tv app. Net getest en het werkte om Downloader weer te installeren.
Of vanaf je telefoon (wat ik altijd doe), maar dan wel zorgen dat je op hetzelfde netwerk zit.

Maar ADB TV is ook een prima app voor dat, en andere zaken 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:55:
Op mijn tv. Moet ik nog iets activeren dan?

Ik krijg voorlopig geen updates op mijn Nokia. Zo te lezen moet ik dat maar koesteren
Nee, voor je TV is passthrough helemaal niet nodig. Eigenlijk kan alles aan codec ondersteuning wel uit dan. Dus eigenlijk zou je moeten selecteren dat je nooit surround sound wilt gebruiken, gewoon niets, enkel stereo.

Als jij audio codecs actief maakt die niet ten gehore gebracht kunnen worden, dan mag je idd sync problemen verwachten, en ook de video weergave kan daardoor beïnvloed worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-04 19:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waw1SBP9sTFi6NLajQEgfaJyZMU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Po01yWeMpfaCpUrkNV9WTF4j.png?f=user_large

Daar is hij dan...

[ Voor 9% gewijzigd door ozzytaste op 14-01-2025 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier nog steeds niets op mijn 8010 helaas. Heb gisteren mailtje gedaan naar Streamview maar kreeg gelijk mailtje terug dat hij 1 voor 1 uitgerold wordt en dat ik maar moest wachten 🥹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:06
Gisteravond de Nokia 8010 een reset gegeven omdat die niet meer wilde opstarten na de update.
Komt waarschijnlijk omdat de alternatieve launcher geblokkeerd is en de originele had ik uitgeschakeld.
Nu is na de reset de afstandsbediening "gekoppeld" aan de tv. De "powerknop" schakelt nu de tv aan en uit. De tv schakelt dan de Nokia aan en uit.
Hoe kan ik dit weer "ontkoppelen". Ik wil dat de afstandsbediening alleen de Nokia box bedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 13:39

Simkin

Bzzzzz

Kroonkurk schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:18:
Gisteravond de Nokia 8010 een reset gegeven omdat die niet meer wilde opstarten na de update.
Komt waarschijnlijk omdat de alternatieve launcher geblokkeerd is en de originele had ik uitgeschakeld.
Nu is na de reset de afstandsbediening "gekoppeld" aan de tv. De "powerknop" schakelt nu de tv aan en uit. De tv schakelt dan de Nokia aan en uit.
Hoe kan ik dit weer "ontkoppelen". Ik wil dat de afstandsbediening alleen de Nokia box bedient.
CEC uitzetten, IR aanzetten in instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Bedankt, zal het later vandaag even proberen.
De CEC wist ik, maar toen wilde de box niet uit met de afstandsbediening.
Het IR aanzetten moet dus de oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Kroonkurk schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:35:
Bedankt, zal het later vandaag even proberen.
De CEC wist ik, maar toen wilde de box niet uit met de afstandsbediening.
Het IR aanzetten moet dus de oplossing zijn.
Bij het kopje Smart RCU control moet je zijn om de infrarood van de afstandsbediening in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
Google wil zeker dat je hun native launcher gebruikt met irritante aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
hardware-lover schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:00:
[...]

Nee, voor je TV is passthrough helemaal niet nodig. Eigenlijk kan alles aan codec ondersteuning wel uit dan. Dus eigenlijk zou je moeten selecteren dat je nooit surround sound wilt gebruiken, gewoon niets, enkel stereo.

Als jij audio codecs actief maakt die niet ten gehore gebracht kunnen worden, dan mag je idd sync problemen verwachten, en ook de video weergave kan daardoor beïnvloed worden.
Maar hoe zet ik het gebruik van die pass through audio codecs dan uit in het systeem?
Elke video app inclusief kodi heeft soms die sync problemen dus lijkt mij iets wat je dan in het systeem zelf aanpast?

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 15-01-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Kroonkurk schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:18:
Irritant dit.
Maar goed dat je dit zo vermeld, als ik de update zie, zal ik weer proberen de native launcher te reanimeren.
Volgens mij heb ik die destijds gedeinstalleerd met adb... Zal eens kijken hoe ik die dan weer ergens kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:41:
Google wil zeker dat je hun native launcher gebruikt met irritante aanbevelingen?
Die beperkingen zijn eerder gecreëerd door SEI Robotics, omdat het bewuste bestand er een van hun is (NES), en niet een systeembestand van Google zelf.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xTreem72
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-01 23:35
Harribo schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:49:
[...]

Irritant dit.
Maar goed dat je dit zo vermeld, als ik de update zie, zal ik weer proberen de native launcher te reanimeren.
Volgens mij heb ik die destijds gedeinstalleerd met adb... Zal eens kijken hoe ik die dan weer ergens kan installeren.
Inschakelen (reanimeren 😉) standaard launcher:
pm enable com.google.android.tvlauncher

Beperking op Android 14 uitschakelen zodat alternatieve launcher en andere apps weer mogelijk is:
pm disable-user com.nes.coreservice

Uitschakelen standaard launcher op Android 14:
pm disable-user com.google.android.tvlauncher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:38
xTreem72 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:10:
[...]

Beperking op Android 14 uitschakelen zodat alternatieve launcher en andere apps weer mogelijk is:

Je zou ook launcher manager kunnen installeren. https://xdaforums.com/t/a...her-without-root.4176349/

Werkt nu eindelijk ook voor de firesticks 🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
xTreem72 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:10:
[...]

Thanks. Vraag me af of ik überhaupt die native launcher nog op mijn Nokia heb.. We ll see..

Uh... Pm.commando.. Waar doe je dat? In een soort shell? Hoe start je die?
Edit : hier staat hoe. Moet via een pc. Ok, red ik mij wel mee. Wel eens eerder gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Harribo op 15-01-2025 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:45
rvk schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:05:
Overigens staat er ook een update voor de Nokia Streaming Box 8000 klaar (12.6.1229)

Ik neem aan dat er hierna voor de 8000 geen (grote) updates meer komen.
Eén van mijn boxen is nu ook aan het updaten. Enige issues ervaren?
Zolang er geen irritante bugs in deze update zitten, heb ik er vrede mee indien dit de laatste zou zijn. Want de 8000's doen tot nu toe bijna altijd probleemloos hun werk, op wat eigenaardigheden na die mij niet storen.

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 15-01-2025 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:29

rvk

D-Three schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:54:
[...]
Eén van mijn boxen is nu ook aan het updaten. Enige issues ervaren?
Nee, ik ben niets raars tegen gekomen (maar ik heb gisterenavond alleen Plex en SmartTube gebruikt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wat in vorige ATV V14 builds nog aanwezig was als grote bug (in 1782 en 2042), was dat, indien Dolby Vision in Sink device LED mode stond, HDR10(+) niet meer werkte. Dat werd als SDR afgespeeld.

Dat is nu met build 2137 aangepakt. Mooi op tijd dus 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedygekko152
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 13:11
Harribo schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:20:
[...]

Thanks. Vraag me af of ik überhaupt die native launcher nog op mijn Nokia heb.. We ll see..

Uh... Pm.commando.. Waar doe je dat? In een soort shell? Hoe start je die?
Edit : hier staat hoe. Moet via een pc. Ok, red ik mij wel mee. Wel eens eerder gedaan.
Knip wegens antwoord al gepost...

[ Voor 21% gewijzigd door Speedygekko152 op 15-01-2025 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 09-05 20:12
Stoort het jullie echt die aanbevelingen in de Google Launcher?

99% van de tijd dat bij mij de Nokia aanstaat, staat ofwel Kodi ofwel Youtube Kids aan. Weinig tijd om naar de Launcher te kijken 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik stoor mij wel aan die extra informatie.
Met een andere launcher zoals Projectivy kun je het zelf instellen en heel minimaal houden.

Voor de volledigheid deel ik wat eerder al benoemd is;
Je moet helaas een factory reset uitvoeren en daarna kun je iig via adb een app/service uitschakelen.
Daarna kun je opeens de boel wel installeren.
To add to this solution (key is to disable "com.nes.coreservice")

As developer mode is broken after the A12-A14 upgrade, you may NEED to perform a factory reset.
After the ordeal you are indeed somehow denied installing some apps, fe Projectivy Launcher.
First step is to reactivate the developer mode menu.
Enable USB debugging to allow ADB connections.

From a Windows machine you establish that ADB conenction.
At the first attempt to connect, a pop-up will show in the Android TV asking to authorize this detected attempt to connect.
When granted you can check if the device is indeed connected by typing on your Windows machine (within cmd/shell)
'.\adb.exe devices'

and now

'.\adb.exe shell pm disable-user com.nes.coreservice'

The difference here with the previous instruction is to insert 'shell' before the 'pm disable-user com.nes.coreservice'

Maybe you can also just list the apps->system apps-> locate and disable "com.nes.coreservice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
@hardware-lover we hebben het eerder al eens aangekaart, zijn er positieve ontwikkelingen betreffende de ondersteuning van de DTS:X met profile 2, zoals Disney+ gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
dinandus schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:48:
@hardware-lover we hebben het eerder al eens aangekaart, zijn er positieve ontwikkelingen betreffende de ondersteuning van de DTS:X met profile 2, zoals Disney+ gebruikt?
Heb jij die vraag toevallig ook op Reddit gesteld? Ik heb 'm daar net beantwoord 😉

Ik heb niet gekeken wat de Nokia nu laat zien met de Disney app en Imax Enhanced media. Maar mocht de app het aanbieden om te wisselen naar DTS-X (profile 2), je dient ook een weergever (receiver/soundbar) in het bezit te hebben die eveneens Imax Enhanced audio gecertificeerd is, en dat zijn er niet veel.

Ik praat dan niet over lossless DTS-X support, dat alleen is niet voldoende.

Edit: de optie is nog steeds aanwezig zag ik net. Maar ook al geeft de Disney app aan dat DTS-X bij het media actief is, audio wordt mij in DD+ aangeboden.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 16-01-2025 12:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Ik kreeg zojuist deze mail van Streamview: (ik had gevraagd of ze de A14 update ook naar mijn 8010 konden sturen, aangezien ik hem nog niet ontvangen heb)

"Hello Edgar,

Thank you for your message.

Due to multiple complaints about the Android 14 update, this has been currently stopped in order to minimize the affected devices.
A new (fixed) update will be soon released, after all issues will be cleared.
At the moment, unfortunately, we do not have an estimated date regarding when the update will be fixed."

Dus de update is voorlopig stop gezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31

Sa1

edgarf28 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:46:
Ik kreeg zojuist deze mail van Streamview: (ik had gevraagd of ze de A14 update ook naar mijn 8010 konden sturen, aangezien ik hem nog niet ontvangen heb)

"Hello Edgar,

Due to multiple complaints about the Android 14 update, this has been currently stopped in order to minimize the affected devices.
At the moment, unfortunately, we do not have an estimated date regarding when the update will be fixed."

jemig! Het zou zo fijn zijn als wij als klanten / consumenten iets meer vrijheid zouden krijgen. Waarom kunnen we ons niet gewoon aanmelden voor een beta of early access kanaal. Hoe lang gaat dit nu weer duren. Dat soon is niet heel soon. Ze beloven al sinds sept dat er soon een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Sa1 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:07:
[...]
jemig! Het zou zo fijn zijn als wij als klanten / consumenten iets meer vrijheid zouden krijgen. Waarom kunnen we ons niet gewoon aanmelden voor een beta of early access kanaal. Hoe lang gaat dit nu weer duren. Dat soon is niet heel soon. Ze beloven al sinds sept dat er soon een update komt.
Ja idd, ik ben bang dat we weer paar maanden moeten gaan wachten, voor diegene die de update nog niet gehad hebben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Update is hier ook geïnstalleerd en de cast functie werkt niet meer.
YouTube geeft error dat de 8010 niet geverifieerd kan worden.

Man man, dat ze dat niet hebben kunnen voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:48

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Jelte schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:56:
Update is hier ook geïnstalleerd en de cast functie werkt niet meer.
YouTube geeft error dat de 8010 niet geverifieerd kan worden.

Man man, dat ze dat niet hebben kunnen voorkomen
Al een fabrieksreset gedaan?

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
edgarf28 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:10:
[...]

Ja idd, ik ben bang dat we weer paar maanden moeten gaan wachten, voor diegene die de update nog niet gehad hebben |:(
De vorige update heb ik ook nooit gekregen, de update naar ATV 14 heb ik ook nog niet binnen. Zal inderdaad nog een lange tijd gaan duren verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wilmaas schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:51:
[...]

Al een fabrieksreset gedaan?
Prima dat dat mogelijk een oplossing is, maar daarvoor koop ik niet zo'n ding.
Een update moet ervoor zorgen dat het beter voor mij als gebruiker wordt, zonder dat ik helemaal opnieuw dit apparaat moet instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
edgarf28 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:46:

"Hello Edgar,

Dus deze update moet je dus gewoon niet willen hebben. Fijn dat ik dan niets gezien heb.

Hebben ze geen test afdeling daar? Beetje pruts werk dit.

En voor de gedupeerden... naar een vorige versie terug gaan? Misschien een idee of is dat niet zo makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Jelte schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:33:
[...]

Een update moet ervoor zorgen dat het beter voor mij als gebruiker wordt, zonder dat ik helemaal opnieuw dit apparaat moet instellen
Ik wil zoiets ook nooit. Vindt het ook geen echte oplossing. Een uiterste nood oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

@jelte, @harribo en anderen..

Ik snap jullie gevoel en prima dat jullie het uiten.

Ook ik had wat problemen, een alternatieve launcher werkte niet, er zijn ineens lip sync problemen bij audio pass through en ook liep de auto refresh rate prima bij versie 12, ja, bij alle apps en nu weer hoop moeite moeten doen om dit met tv quick actions pro op te lossen.

Er is hier op het forum voordat de "definitieve" versie uitgerold zou worden aangegeven dat het verstandig zou zijn de restanten van versie 11 en 12 op te ruimen door middel van een fabriek reset.

Dat dit extra werk geeft, ik vind het zelf geen probleem maar ik snap dat niet iedereen daar op zit te wachten.
Waarom dan wel updaten (*upgraden)? wacht eerst de reacties af? het moet niet...

Andersom zou een update (*upgrade) eerst getest moeten worden en zonder al te veel moeite moeten worden geïnstalleerd.

Er zou gesteld kunnen worden dat updaten (*upgraden) alleen mogelijk is als er een fabriek reset wordt toegepast, dus dat er vooraf toestemming voor wordt gegeven door de installatie te aanvaarden?

Voor nu, het is even niet anders.

Casten werkt gewoon bij mij en er is geen youtube foutmelding aangaande de 8010 na een fabriek reset.

Hoe een alternatieve launcher er op te zetten is achteraf een eitje gebleken.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wilmaas schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:31:
@jelte, @harribo en anderen..

[...]

Dat dit extra werk geeft, ik vind het zelf geen probleem maar ik snap dat niet iedereen daar op zit te wachten.
Waarom dan wel updaten? wacht eerst de reacties af? het moet niet...

[...]
Het ding heeft zichzelf geupdatet. Geen melding gezien, van wilt u updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wat @Wilmaas schrijft, het is slikken of stikken, zo simpel ligt het nu voor degene die de update door hun strot geduwd hebben gekregen.

Hij staat erop, gaat er niet meer af, en als je de aangehaalde (bekende) problemen ervaart, dan is een factory reset alles wat rest om die problemen op te lossen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Harribo schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:29:
[...]

Dus deze update moet je dus gewoon niet willen hebben. Fijn dat ik dan niets gezien heb.

Hebben ze geen test afdeling daar? Beetje pruts werk dit.

En voor de gedupeerden... naar een vorige versie terug gaan? Misschien een idee of is dat niet zo makkelijk?
Nee, dat laatste gaat niet gemakkelijk voor een doorsnee gebruiker.

Maar indien je de gestelde maatregelen en oplossingen wel accepteert en neemt, dan vraag ik mij af welke vorige versie beter werkt of dezelfde mogelijkheden biedt dan de V14 2137.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:40
Jelte schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:33:
[...]

Upgrade moet dat zijn.

Verschil update en upgrade

Upgrade: een applicatie wordt vernieuwd. De nieuwe versie is een verzameling updates, maar ook mogelijk is een nieuwe user interface. Het versienummer verandert bijvoorbeeld van versie 1.0 naar versie 2.0.

(Minor) update: een applicatie wordt vernieuwd. Kleine foutjes worden bijgewerkt. Het programma is vaak maar op één of enkele plaatsen gewijzigd. ...

[ Voor 35% gewijzigd door Erwin08 op 17-01-2025 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Erwin08 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:30:
[...]

Upgrade moet dat zijn.

Verschil update en upgrade

Upgrade: een applicatie wordt vernieuwd. De nieuwe versie is een verzameling updates, maar ook mogelijk is een nieuwe user interface. Het versienummer verandert bijvoorbeeld van versie 1.0 naar versie 2.0.

(Minor) update: een applicatie wordt vernieuwd. Kleine foutjes worden bijgewerkt. Het programma is vaak maar op één of enkele plaatsen gewijzigd. ...
Scherp :)

Grappig dat de updater, uh Upgrader zelf het volgende op het scherm zet "1. System update to Android 14 SW version 2" , zie het screenshot bij post van Ozzytaste op dinsdag 14 jan. 2025 om 21:17 oOo

Maar snap het punt. het gaat om meer dan een komma en een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Audiowaste schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:10:
[...]

De vorige update heb ik ook nooit gekregen, de update naar ATV 14 heb ik ook nog niet binnen. Zal inderdaad nog een lange tijd gaan duren verwacht ik.
Bij sommige boxen doet hij dat zonder melding. Je kunt even je versie checken op de box. Bij mij kwam hij ook automatisch, zonder melding werd het geinstalleerd terwijl ik tv zat te kijken:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hhc
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08-05 22:25

hhc

ik heb ook een apparaat nokia 8010.ik heb zelf niet geupdate.Paar dagen terug zag ik al android 14 .wanneer weet ik niet eens.😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealChris92
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-03 17:35
Bij mij was de update naar V14 automatisch geïnstalleerd en na een harde reset ervaar ik geen enkele problemen. Ik ervaar persoonlijk deze update zelfs als stabieler dan de V12. Die V12 heeft altijd aangevoeld als een niet afgemaakte betá.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RealChris92 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:48:
Bij mij was de update naar V14 automatisch geïnstalleerd en na een harde reset ervaar ik geen enkele problemen. Ik ervaar persoonlijk deze update zelfs als stabieler dan de V12. Die V12 heeft altijd aangevoeld als een niet afgemaakte betá.
V.w.b. dat laatste, klopt helemaal, was ook niet af. En er zou in eerste instantie nog een nieuwere V12 verschijnen, maar change of plans.

Nu op V14 inzetten zagen ze uiteindelijk toch meer zitten. Volgende versie die app beperkingen de laan uit en dan nog wat finetunen (zoals bluetooth gebruik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Ervan uitgaande dat je Netflix streamt vanaf een extern apparaat dat met je scherm verbonden is, moet de verbinding die je gebruikt HDMI 2.0 en HDCP 2.2 ondersteunen om volledige 4K HDR te krijgen. Als je DisplayPort gebruikt, neem dan versie 1.3 of later - bij voorkeur 1.4.

HDCP is iets lastiger. High-bandwidth Digital Content Protection (want dat betekent de afkorting) zorgt ervoor dat wat je streamt of bekijkt niet illegaal gekopieerd is. Zonder HDCP 2.2 ondersteuning op je bronapparaat, verbinding en scherm krijg je geen 4K. Als je scherm alleen HDCP 1.4 ondersteunt, dan wordt je beperkt tot 1080p. Als je een entertainmentsysteem hebt, dan raden we dringend aan om ervoor te zorgen dat elk onderdeel compatibel is met HDCP 2.2.

Aan de echte kenners, heb ik echt een duur HDMI kabel nodig om 4 K te kunnen kijken? IK gebruik bijv. de kabel die bij de Nokia BOX 8010 in de doos zat. Kan iemand mij dit vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@ozzytaste, de kabel die met de Homatics apparaten wordt meegeleverd is een High Speed met Ethernet kabel. Dat is geen HDMI 2.x kabel maar toch afdoende om de huidige streamingdiensten in maximale kwaliteit en mogelijkheden weer te geven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 12:55
hardware-lover schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:37:
Ik las net dat ze 2137 nu ook naar onze test apparaten hebben gepushed (Homatics, geen Nokia).

Daar zijn we dan snel klaar mee, want nog steeds met die app restricties dus, dan heeft testen weinig zin.

Voor de Nokia 8010 gebruikers die nu update 2137 op hun boxje krijgen. Indien er voorheen Android TV V12 op stond, een factory reset daarna is eigenlijk een must, hoe vervelend dat ook kan zijn.

Vreemd genoeg geeft een update vanaf Android TV V11 minder issues (na update 1782), en is het daarbij niet direct noodzakelijk.
Hier ook v14.8.2137 op mijn Nokia 8010, blijkbaar automatisch geupdate. Vooraf geen melding of waarschuwing gezien.
Van de week kreeg ik opeens Kodi niet meer gestart, de enige oplossing het verwijderen van al het cache en geheugen van Kodi (in de apps instellingen van de Nokia 810), en vervolgens Kodi weer opstarten zodat alles weer handmatig ingesteld moest worden Gelukkig werken alle andere apps wel gewoon. Maar Kodi weer helemaal instellen zoals ik het had heeft me meer dan een dag gekost. Grrrrr..... :(
Grootste gevecht was om te vinden welke PassThrough ik ook al weer moest uitschakelen.omdat het geluid anders veel te zacht was. Uiteindelijk gevonden "True HD Geschikte ontvanger" uitschakelen als enige zorgde ervoor dat het geluid weer normaal volume kreeg (via mijn Denon versterker).

Nu alleen nog weer weten terug te vinden dat ik met het rode knopje op de AB alleen de Nokia in standby of liever zelfs uit zet, ipv tegelijkertijd ook de TV erbij uit te schakelen.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:57
LessRam schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:27:
[...]
Nu alleen nog weer weten terug te vinden dat ik met het rode knopje op de AB alleen de Nokia in standby of liever zelfs uit zet, ipv tegelijkertijd ook de TV erbij uit te schakelen.
Dat is hier volgens mij al eerder voorbij gekomen, zie hieronder:
Simkin schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:24:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ben ook maar voor de fabrieksreset gegaan, zodat het casten weer werkt. Wel inderdaad weer applicaties opnieuw instellen. Bij sommige meer werk dan alleen even inloggen.
Irritant, maar ik heb het weer gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
[...]

Hier ook v14.8.2137 op mijn Nokia 8010, blijkbaar automatisch geupdate. Vooraf geen melding of waarschuwing gezien.
Van de week kreeg ik opeens Kodi niet meer gestart, de enige oplossing het verwijderen van al het cache en geheugen van Kodi (in de apps instellingen van de Nokia 810), en vervolgens Kodi weer opstarten zodat alles weer handmatig ingesteld moest worden Gelukkig werken alle andere apps wel gewoon. Maar Kodi weer helemaal instellen zoals ik het had heeft me meer dan een dag gekost. Grrrrr..... :(
Grootste gevecht was om te vinden welke PassThrough ik ook al weer moest uitschakelen.omdat het geluid anders veel te zacht was. Uiteindelijk gevonden "True HD Geschikte ontvanger" uitschakelen als enige zorgde ervoor dat het geluid weer normaal volume kreeg (via mijn Denon versterker).

In ieder geval wel een leerzame les gehad om dagelijks of wekelijks een automatisch backup te maken van je hele Kodi setup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Audiowaste schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:03:
[...]

In ieder geval wel een leerzame les gehad om dagelijks of wekelijks een automatisch backup te maken van je hele Kodi setup ;)
Yep zit wat in, maar als die backup net gemaakt is voor de update zal het restoren alsnog niet een werkbare Kodi opleveren vermoed ik.
Daarnaast vind ik het niet zo'n probleem om Kodi opnieuw in te stellen, alleen mijn harddisk met muziek (alles M4A/ALAC van eigen CDs) duurt uren voor dat ingelezen is en de artiest iconen gedownload zijn. En de skin (Estuary MOD v2) weer indelen kost wat tijd.
Qua backup is het inderdaad makkelijker wat betreft add-ons als subs, lyrics, providers etc.... Maar ik vind het dan weer een lekker gevoel dat alles weer schoon en nieuwste versies geïnstalleerd zijn achteraf (met veel vloekwerk, want kan soms de juiste instellingen even niet meer vinden).
(Zelfde doe ik altijd met nieuwe telefoons, alle apps schoon installeren. Alleen backups van WhatsApp, foto's en documenten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
LessRam schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:41:
Yep zit wat in, maar als die backup net gemaakt is voor de update zal het restoren alsnog niet een werkbare Kodi opleveren vermoed ik.
Daarnaast vind ik het niet zo'n probleem om Kodi opnieuw in te stellen, alleen mijn harddisk met muziek (alles M4A/ALAC van eigen CDs) duurt uren voor dat ingelezen is en de artiest iconen gedownload zijn. En de skin (Estuary MOD v2) weer indelen kost wat tijd.
Qua backup is het inderdaad makkelijker wat betreft add-ons als subs, lyrics, providers etc.... Maar ik vind het dan weer een lekker gevoel dat alles weer schoon en nieuwste versies geïnstalleerd zijn achteraf (met veel vloekwerk, want kan soms de juiste instellingen even niet meer vinden).
(Zelfde doe ik altijd met nieuwe telefoons, alle apps schoon installeren. Alleen backups van WhatsApp, foto's en documenten)
Nee hoor, dat restoren kan prima gaan, kan echter ook heeeeeeel erg lang gaan duren, naarmate je Kodi addons, settings e.d. steeds uitgebreider is.

Ik heb zelfs kunnen restoren vanuit een CoreElec backup naar Android TV en visa versa.

Het zou na die laatste V14 2137 update eigenlijk voldoende geweest moeten zijn om enkel Kodi's cache te clearen, voor velen wat dat afdoende, maar niet voor iedereen blijkbaar.

Terugkomend op versie 2137 en het stoppen van de uitrol daarvan. Afgelopen vrijdag kwam de terugkoppeling "fixing" bij het eerder al melden van die app blokkade voor build 2042 en nog steeds voor build 2137.

Nu zouden wij vorige week build 2137 ook hebben moeten ontvangen voor testen (niet voor Nokia), maar dat is tot op heden niet doorgezet. Mijn vermoeden is nu dat 2137 voor ons niet meer gaat komen maar dat er een nieuwere versie onderweg is met daarin (hopelijk) de verwijdering van die app blokkades. Fingers crossed ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
LessRam schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:41:
[...]

Een backup van Kodi neemt alleen je huidige setup over, eventueel oude cache bestanden en restanten van oude add-ons worden dan ook niet terug gezet.

Voor mij is dat juist de manier om met een schone Kodi te beginnen: eerst een backup maken en vervolgens alles verwijderen en dan de backup weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 14:30
Ah, dus dit is reden dat Kodi opeens niet werkte op 1 van mijn 8010. Die heeft de update gekregen van 2137 zonder enige melding. Kodi moest ik geheel verwijderen en opniew installeren. Overigens starte VLC ook niet meer. Op mijn andere 8010 is geen update geweest.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
hardware-lover schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:56:
[...]
Het zou na die laatste V14 2137 update eigenlijk voldoende geweest moeten zijn om enkel Kodi's cache te clearen, voor velen wat dat afdoende, maar niet voor iedereen blijkbaar.
Nope, dat was mijn eerste poging.
2e poging was alle Kodi geheugen uit de Nokia legen, waarna Kodi dus een complete schone "first install" gaat doen als je hem opstart. En dat werkte wel.

Wat me wel opviel is dat de Nokia 8010 meteen opstart in "Dolby Vision" mode, dit was mijn inziens voorheen niet zo.

Nog geen apps/instellingen tegen gekomen op de Nokia die ook problemen geven sindsdien. Maar gebruik ook weinig anders dan Kodi (mijn Nokia 8010 gebruik ik voor 95% als zgn. "Jukebox").
Wat er opstaat is
Kodi (met een paar add-ons)
YouTube
FX-Explorer
NordVPN
NOS-Live
Netflix
NPO-Start
PhotoGuru
Tune-In Radio
Videoland
Ziggo Go TV
Maar meeste heb ik nog niet echt getest.

Tips van mensen die al weten waar eventuele bugs te vinden zijn en nog mooier; hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
[...]
wmn79 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:14:
[...]
Dat is hier volgens mij al eerder voorbij gekomen, zie hieronder:
[...]
Wat is het voordeel van IR aanzetten?
Standaard afstand-bediening werkt gewoon, dus IR staat dan toch al aan?
Ik heb CEC uitgezet, en inderdaad, nu gaat alleen de Nokia uit.

Heel andere vraag:
Bestaat er al een waardige opvolger (ook qua prijs) voor de 8010 gezien de naam Nokia gestopt is weet ik even niet meer welk merk in de gaten te houden? Of momenteel alleen clones?

[ Voor 12% gewijzigd door LessRam op 20-01-2025 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@LessRam, er bestaan eigenlijk geen klonen van de Nokia 8000 of 8010, er bestaan apparaten die (bijna) dezelfde SEI Robotics productcode hebben, zoals in het topic info gedeelte te zien is.

Om de anderen als kloon weg te zetten gaat eigenlijk wat ver, ze zijn niet afgeleid van de Nokia's, en aan het uiterlijk kun je het zeker niet zien ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03 01:22
Hallo mensen het viel mij nu net ook opeens op dat Android 14 op mn Nokia 8010 is geïnstalleerd maar projectivity launcher is eraf "gekicked" zomaar gede-instaleerd zonder mijn toestemming en kan hem nu ook niet installeren ? Geeft melding dat deze niet geïnstalleerd kan worden.... Bij jullie ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

IssY_I schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:42:
Hallo mensen het viel mij nu net ook opeens op dat Android 14 op mn Nokia 8010 is geïnstalleerd maar projectivity launcher is eraf "gekicked" zomaar gede-instaleerd zonder mijn toestemming en kan hem nu ook niet installeren ? Geeft melding dat deze niet geïnstalleerd kan worden.... Bij jullie ook?
Even paar reacties terug lezen voor oorzaak en oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Simkin schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:47:
[...]

Even paar reacties terug lezen voor oorzaak en oplossing
Vergeef mn domheid maar ik heb terug gelezen en gezien dat sommigen een fabrieksreset hebben uitgevoerd.. heb dit nu dus ook gedaan maar kan nog steeds niet installeren en het ergste is dat ik nu smarttube niet meer kan installeren omdat downloader app ook niet meer kan installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

IssY_I schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:23:
[...]

Vergeef mn domheid maar ik heb terug gelezen en gezien dat sommigen een fabrieksreset hebben uitgevoerd.. heb dit nu dus ook gedaan maar kan nog steeds niet installeren en het ergste is dat ik nu smarttube niet meer kan installeren omdat downloader app ook niet meer kan installeren?
Np, zie stukje onder EDIT

Simkin in "Nokia Streaming Box Ervaringentopic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroonkurk
Na de reset heb ik de app ABD TV geïnstalleerd.
In die app heb ik de com.nes.coreservice uitgeschakeld.
Kreeg wel een foutmelding, maar het resulteerde wel in het feit dat ik de Projectivy Launcher kon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berg92
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22-01 23:27
Sinds vandaag de Nokia streaming 8000 geïnstalleerd. Afstandsbediening gekoppeld met mijn Samsung scherm.

Ik krijg de box nu niet meer uit met de afstandsbediening. Alleen de tv reageert op commando’s.

Heb wel via hey Google de box uitgekregen door het commando turn off te geven.

Hoe krijg ik de box ook uit via de afstandsbediening?

Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:06
Eindelijk ook een update binnen voor mijn homatics box r 4k plus, ik kon hem handmatig installeren dus ging niet automagisch.

Die projectivity launcher die ik al geinstalleerd voor de update deed het gewoon zonder iets aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Toerq schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:49:
Eindelijk ook een update binnen voor mijn homatics box r 4k plus, ik kon hem handmatig installeren dus ging niet automagisch.

Die projectivity launcher die ik al geinstalleerd voor de update deed het gewoon zonder iets aan te passen.
Nokia 8010 heeft een latere 2137 ontvangen, jij 1782. Daarin zitten de app beperkingen niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Berg92 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 23:10:
Sinds vandaag de Nokia streaming 8000 geïnstalleerd. Afstandsbediening gekoppeld met mijn Samsung scherm.

Ik krijg de box nu niet meer uit met de afstandsbediening. Alleen de tv reageert op commando’s.

Heb wel via hey Google de box uitgekregen door het commando turn off te geven.

Hoe krijg ik de box ook uit via de afstandsbediening?

Alvast bedankt voor de tips!
Ergens onder "Smart RCU" (weet even de exacte term niet) kun je kiezen wat de knoppen van je afstandsbediening doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Bedankt. Dit heeft gewerkt👌🏽

1 ander bijkomend probleem(pje) wat ik nog nooit eerder heb ervaren is een "versnelde reboot" van mijn Nokia 8010... Als ik dit YouTube filmpje wil bekijken op SmartTube dan reboot de box?????

Gaat om dit filmpje hieronder...

YouTube: Dolby Vision™ 4K Ultra HD 60fps OLED Demo | HDR 4K

Alle andere YouTube videos en streams absoluut geen probleem. Filmpje bekijken op smartphone gaat goed!

Wat is dit nu weer dan?
En krijgen jullie dit filmpje wel geopend [via SmartTube] en valt ie gewoon te bekijken op jullie Nokia 8010 met A14 erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

IssY_I schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:48:
[...]

Bedankt. Dit heeft gewerkt👌🏽

1 ander bijkomend probleem(pje) wat ik nog nooit eerder heb ervaren is een "versnelde reboot" van mijn Nokia 8010... Als ik dit YouTube filmpje wil bekijken op SmartTube dan reboot de box?????

Gaat om dit filmpje hieronder...

YouTube: Dolby Vision™ 4K Ultra HD 60fps OLED Demo | HDR 4K

Alle andere YouTube videos en streams absoluut geen probleem. Filmpje bekijken op smartphone gaat goed!

Wat is dit nu weer dan?
En krijgen jullie dit filmpje wel geopend [via SmartTube] en valt ie gewoon te bekijken op jullie Nokia 8010 met A14 erop?
Gaat bij mij goed.

Probeer eens de "Dolby Vision Processing" op Source device-led te zetten (ipv Sink device-led)

Weergave en geluid->HDR settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Simkin schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:56:
[...]

Gaat bij mij goed.

Probeer eens de "Dolby Vision Processing" op Source device-led te zetten (ipv Sink device-led)

Weergave en geluid->HDR settings
Zojuist gedaan, maar deze stond al op source-led
En visa versa exact hetzelfde probleem helaas.
Ik denk dat ik maar de box weer ga factory resetten dan want kan dat ik via ADB iets teveel van het goede heb gedisabled of verwijderd? Geen idee of dat er iets mee te maken heeft maar geen ander keus aangezien het niet aan de app ligt... Zucht. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Okay het werkt weer hoor na de factory reset, bedankt voor de snelle reactie en hulp @Simkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:40
Nieuwe firmware update voor de Nokia 8000, versie 12.6.1229

1. Google security patch update.
2. Sound issue in the operation of some Live TV channels with connected Nokia Live TV dongle fixed.
3. Optimization of RCU compatibility.
4. Improving the operation of the device when the HDD is connected to the USB port.
5. Standby mode has been optimized for better performance and reliability.
6. Parental lock functionality has been added to provide content control.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er zou een nieuwe test firmware zijn (SEI804 > o.a. Nokia 8010). Op de valreep beschikbaar voordat de vakantie periode ingaat voor het Chinese New Year. Deze zal morgen met ons (testers) worden gedeeld, eens zien of dat ook gaat gebeuren.

Er werd teruggekoppeld dat de Nokia uitrol zou zijn gestopt omdat o.a. Netflix niet, of niet goed meer zou werken? Ik heb daar eigenlijk geen klachten over gelezen, waar dan ook?

Ik mag ten harte hopen dat de app restricties zijn weggenomen, maar dat wordt even afwachten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hardware-lover schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:17:
Er zou een nieuwe test firmware zijn (SEI804 > o.a. Nokia 8010). Op de valreep beschikbaar voordat de vakantie periode ingaat voor het Chinese New Year. Deze zal morgen met ons (testers) worden gedeeld, eens zien of dat ook gaat gebeuren.

Er werd teruggekoppeld dat de Nokia uitrol zou zijn gestopt omdat o.a. Netflix niet, of niet goed meer zou werken? Ik heb daar eigenlijk geen klachten over gelezen, waar dan ook?

Ik mag ten harte hopen dat de app restricties zijn weggenomen, maar dat wordt even afwachten.
Hier werk alles qua netflix, geluid, auto frame rate etc.
Alleen streamen vanaf de nas of usb stick gaat vooralsnog zonder dolby atmos, er wordt dan dolby true hd 7.1 weergegeven op het schermpje in de receiver, plafond speakers doen wel mee.

Moet zeggen, geen problemen waar niet mee te leven valt. Ben bang dat een nieuwe versie andere problemen gaat geven, maar wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wilmaas schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:01:
Alleen streamen vanaf de nas of usb stick gaat vooralsnog zonder dolby atmos, er wordt dan dolby true hd 7.1 weergegeven op het schermpje in de receiver, plafond speakers doen wel mee.

Moet zeggen, geen problemen waar niet mee te leven valt. Ben bang dat een nieuwe versie andere problemen gaat geven, maar wie weet...
En welke software mediaspeler gebruik je dan, voor het streamen vanaf NAS of USB?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hardware-lover schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:47:
[...]

En welke software mediaspeler gebruik je dan, voor het streamen vanaf NAS of USB?
vlc, kodi en even geprobeerd met mxplayer, telkens 2 van de 3 streams te gebruiken.
zelfs een MKV gemaakt met mkv toolnix, dan wel 3 geluid tracks te selecteren, echter 1 pcm not compressed en 2 keer dolby true hd 7.1, waarbij er een minimaal geluid verschil is waar te nemen in de scheiding van de kanalen.

Geprobeerd met de dolby Atmos demo disk (geript) en met het laatste album van David Gilmour, luck and change, ook geript en op usb stick gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:38
Wilmaas schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:01:
[...]

Volgens mij kan enkel the nvdia shield als media speler correct atmos weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

DamnDutchGuy schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:29:
[...]

Volgens mij kan enkel the nvdia shield als media speler correct atmos weergeven.
Ik deel die mening niet😜
Het lukte tot versie 14 zonder problemen namelijk.
Het hangt van meerdere factoren af, instellingen en hardware bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Eens kijken wat de 8010 me zal geven met Kodi en diverse samples.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DamnDutchGuy schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:29:
Alang niet meer, en @Wilmaas Atmos in TrueHD of in DD+ wordt op mijn 8010 met 2137 correct afgespeeld.

Heb Kodi 21.2 gebruikt, instelling vanzelfsprekend op passthrough gezet, en om audio sync issues te vermijden, RAW for output device.

Alle samples die ik standaard gebruik voor het testwerk worden keurig als zodanig ook afgespeeld. Alle codecs die maar beschikbaar zijn, volledig correct. Behalve AC-4, maar dat is maar een enkele software speler die dat correct kan (HPlayer) 😉

Heb je onder Android TV settings ook passthrough gekozen? Optie 3 moet dat zijn, en niet Auto selecteren want dan gaat Atmos verloren in Kodi (en andere spelers ook).

Met bovenstaande instellingen zou het goed moeten komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hardware-lover schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:07:
[...]

Alang niet meer, en @Wilmaas Atmos in TrueHD of in DD+ wordt op mijn 8010 met 2137 correct afgespeeld.

Heb Kodi 21.2 gebruikt, instelling vanzelfsprekend op passthrough gezet, en om audio sync issues te vermijden, RAW for output device.

Alle samples die ik standaard gebruik voor het testwerk worden keurig als zodanig ook afgespeeld. Alle codecs die maar beschikbaar zijn, volledig correct. Behalve AC-4, maar dat is maar een enkele software speler die dat correct kan (HPlayer) 😉

Heb je onder Android TV settings ook passthrough gekozen? Optie 3 moet dat zijn, en niet Auto selecteren want dan gaat Atmos verloren in Kodi (en andere spelers ook).

Met bovenstaande instellingen zou het goed moeten komen.
Bedankt, morgen even opnieuw testen, box staat goed, optie 3, kodi even checken.
Op de shield moest 2 channel, pass through, staat nu op 7.1
Zal raw setting opzoeken in kodi en deze selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wilmaas schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:20:
Bedankt, morgen even opnieuw testen, box staat goed, optie 3, kodi even checken.
Op de shield moest 2 channel, pass through, staat nu op 7.1
Zal raw setting opzoeken in kodi en deze selecteren
Idd, indien je dat op 2.0 laat staan, wat volgens de Kodi helptekst onderin het scherm prima zou zijn voor HDMI gebruik, dan krijg je geen multichannel PCM, vreemd genoeg.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-05 23:00
Nou zit je lekker film te kijken gaat ie nu opeens updaten om 02:00
Duurde maar 5 min, maar geen melding of iets om een keus te maken nu of later. Fijn maar kheb v12.6.1229 nu op mijn nokia8000
Geen 14 oid.

Hij is traag en het menu geluid deed het niet, nadat ik een reboot gaf deed alles het weer goed en snel zoals ik gewend was.

Ik mis wel een informatie van welke versie ik kwam en waar ik naar toega. Geeft ook allemaal niet, maar een annuleren knop had ik wel willen hebben.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

hardware-lover schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:11:
[...]

Idd, indien je dat op 2.0 laat staan, wat volgens de Kodi helptekst onderin het scherm prima zou zijn voor HDMI gebruik, dan krijg je geen multichannel PCM, vreemd genoeg.
Oke, ook dat werkt, top👍
2 channels, optimized, allow passthrough, raw, geen dolby digital transcoding, geen stereo upmix, de rest aan, de receiver moet dat aankunnen en het werkt weer.
Nu werkt ook 5.1 aac als multichannel pcm naar de receiver.

Aanvulling: Dolby Atmos werkt nu ook weer met VLC-Player

[ Voor 5% gewijzigd door Wilmaas op 25-01-2025 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
hardware-lover schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:17:

Netflix....alsof dat het enige is
Volgens mij zijn, gezien de reacties, er beroerdere problemen nu met die nieuwe update.
Zeker het soms asynchroon lopen van video en audio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Harribo schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:05:
[...]

Volgens mij zijn, gezien de reacties, er beroerdere problemen nu met die nieuwe update.
De problemen die er zijn hebben voornamelijk te maken met het niet kunnen installeren van sommige apps omdat daar een blokkering voor ingebouwd is. Deze is wel uit te schakelen, maar kan ook weer in situaties nadelige effecten hebben. De A/V sync issues zijn er dacht ik juist niet net 14.x, ik lees juist dat 14.x beter is in het afspelen van externe media vanaf lokale databronnen. Kan het ook natuurlijk helemaal fout hebben. Bovenstaande is dan ook de reden dat ik er naar uit kijk om 14.x te ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Harribo schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:05:
Zero issues met sync. Dat kan natuurlijk ook met de rest van de apparatuur en instellingen te maken hebben. Kies je in Kodi voor IEC als output, gegarandeerd audio sync issues, kies je RAW (zoals hier eerder al geadviseerd), geen audio sync issues.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:11:
[...]
De problemen die er zijn hebben voornamelijk te maken met het niet kunnen installeren van sommige apps omdat daar een blokkering voor ingebouwd is. Deze is wel uit te schakelen, maar kan ook weer in situaties nadelige effecten hebben. De A/V sync issues zijn er dacht ik juist niet net 14.x, ik lees juist dat 14.x beter is in het afspelen van externe media vanaf lokale databronnen. Kan het ook natuurlijk helemaal fout hebben. Bovenstaande is dan ook de reden dat ik er naar uit kijk om 14.x te ontvangen.
We hebben de nieuwe Alpha versie (2463), vandaag ontvangen. O.a. app restricties zijn aangepakt (ze noemden het een bug ;) ), en s/pdif output reageert nu ook op de instelling (uit is red light off).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedygekko152
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 13:11
hardware-lover schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:41:
[...]

We hebben de nieuwe Alpha versie (2463), vandaag ontvangen. O.a. app restricties zijn aangepakt (ze noemden het een bug ;) ), en s/pdif output reageert nu ook op de instelling (uit is red light off).
Hopelijk geen factory reset meer uit te voeren na de al dan niet unattended installatie van deze nieuwe versie ;-)

[ Voor 37% gewijzigd door Speedygekko152 op 25-01-2025 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Speedygekko152 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:44:
Hopelijk geen factory reset meer uit te voeren na de al dan niet unattended installatie van deze nieuwe versie ;-)
Deze versie zal niet naar Nokia gaan komen, niet onder dat versienummer bedoel ik.

En tja, we doen het in drieën.

1 box gebruiken met OTA update
1 box gebruiken met recovery update
1 box gebruiken met een image flash (volledig schoon dus).

Daarna testen of er verschillen zijn, en zo ja, welke.

Sowieso bugs rapporteren. Bluetooth heeft (nog steeds) de nodige aandacht nodig, dus daar moet nog wel het e.e.a. voor gebeuren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Blijkbaar heeft Streamview nu toch ook de 2437 versie gedeeld. Zijn er hier ook die misschien deze versie hebben ontvangen?

Misschien wordt deze op verzoek gedeeld.

Edit: @Sa1 2463 moet dat zijn, slip of the finger 😉

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 28-01-2025 11:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:37:
Blijkbaar heeft Streamview nu toch ook de 2437 versie gedeeld. Zijn er hier ook die misschien deze versie hebben ontvangen?

Huh? Die is dan weer lager dan jouw alpha. Maar wel met de oplossing voor de zogenaamde Netflix problemen? En met of zonder de store beperkingen? Zal ze morgen weer eens mailen. n/m ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:37:

Edit: @Sa1 2463 moet dat zijn, slip of the finger 😉
Dat was van korte duur 🥲

"Thank you for your message.

We would like to inform that the Android 14 update (version 2463) has been paused and discontinued due to several reported issues.
Our technical team is actively working to resolve these problems, and a new Android 14 update will be made available for all Nokia Streaming Boxes once development and testing are complete.
At this time, we don’t have an estimated release date for the new update, but please rest assured that our team is making this a top priority
."

Is natuurlijk eigenlijk ook een testversie. Dus daar blijven we dan nog maar even mee doorgaan 🤷‍♂️

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:49

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Zag gisteren dat er een update voor de Nokia8000 was.
Alleen vergeten te kijken welke update serienummer het had.
Is die veilig om te installeren eventueel of even wachten?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sepp14 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:18:
Zag gisteren dat er een update voor de Nokia8000 was.
Alleen vergeten te kijken welke update serienummer het had.
Is die veilig om te installeren eventueel of even wachten?
Lees even wat reacties terug betreffende die 8000 update?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-05 23:00
@Sepp14 @hardware-lover
Ik kwam van V12.6.541 uit februari 2024 en kreeg in juni 2024 de V12.6.1036 erop. en afgelopen zaterdag de 25ste kreeg ik zonder kans te annuleren de v12.6.1229 plotseling onder mijn film. Alles was traag, dus reboot gedaan. tot nu snel en geen problemen op mijn 8000

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
dinandus schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:48:
Even hier op terugkomend.

Inmiddels heeft iemand met een Imax Enhanced gecertificeerde receiver dit uitgeprobeerd. Er komt nog steeds geen Lossy DTS-X via de Disney app naar de receiver toe. In de praktijk is die aanwezigheid van DTS-X P2 in de Android TV V14 software dus een wassen neus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealChris92
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-03 17:35
hardware-lover schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:35:
[...]

Dat was van korte duur 🥲

"Thank you for your message.

We would like to inform that the Android 14 update (version 2463) has been paused and discontinued due to several reported issues.
Our technical team is actively working to resolve these problems, and a new Android 14 update will be made available for all Nokia Streaming Boxes once development and testing are complete.
At this time, we don’t have an estimated release date for the new update, but please rest assured that our team is making this a top priority
."

Is natuurlijk eigenlijk ook een testversie. Dus daar blijven we dan nog maar even mee doorgaan 🤷‍♂️
Waarom worden er steeds upgrades klaargezet die zo buggy zijn dat ze alsnog weer worden ingetrokken? Het lijkt bijna wel of er maar lukraak wat in de lucht geknikkerd wordt. Best wel slecht. Ik moet zeggen dat ik met de versie hiervoor nog steeds geen enkel probleem ervaar. Soms wel eens dat apps uit mijn favorieten verdwijnen op wonderlijke manier maar dat was het ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 14:30
Ik heb even terug gelezen in de thread maar heb dit issue niet gezien voor de nieuwe versie op de 8010.

Chromecast is ook soort van kapot. Ik wou gaan casten vanuit mijn telefoon: Chrome en Brave zien het apparaat maar casten gewoon niet, wel naar de 8010 op de oude versie. Vreemd, herstart uitgevoerd nog steeds niet. Browser Chrome en Brave op desktop zien het apparaat helemaal niet. Stremio vanaf de mobiel werkte wel. Met de youtube app ziet het apparaat, klik erop en dan kreeg ik de foutmelding:

"Untrusted device.
"Living Room TV" couldn't be verified. This could be caused by outdated device firmware."

Heb de fix hiervoor kunnen vinden:
- Clear cache van Google Casting app, kan je vinden onder systeem apps.
- Uninstall updates van de Google Casting app. herstart voor de zekerheid en je kan weer casten.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@TyKH, had je het hier gevraagd had je de oplossing in het Nederlands gekregen 😉

Maar goed, nu heb je deze gedeeld en heeft een ander er misschien ook wat aan 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Ben totaal niet blij met deze v14 update.
De laatste paar dagen steeds meer en meer bugs zoals het niet reageren van de box of gewoon niet aan willen gaan met de AB, moet dan de stroomkabel eruit trekken en weer erin doen en zojuist wilt hij geen connectie maken met de Ethernet kabel. De box helemaal opnieuw opstarten en het werkt weer... Ben niet blij met deze nieuwe update, de vorige v12 was gewoon perfect, hoe hebben ze dit zo kunnen ver🤬euken!!!!
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright