Dan houden ze hun werk.IssY_I schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:39:
Ben totaal niet blij met deze v14 update.
De laatste paar dagen steeds meer en meer bugs zoals het niet reageren van de box of gewoon niet aan willen gaan met de AB, moet dan de stroomkabel eruit trekken en weer erin doen en zojuist wilt hij geen connectie maken met de Ethernet kabel. De box helemaal opnieuw opstarten en het werkt weer... Ben niet blij met deze nieuwe update, de vorige v12 was gewoon perfect, hoe hebben ze dit zo kunnen ver🤬euken!!!!
Vervelend..... Na wat aanloop problemen, veel besproken hier, verveel ik me, alles werkt als nooit tevoren, ik hoef niets op te lossen.IssY_I schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:39:
Ben totaal niet blij met deze v14 update.
De laatste paar dagen steeds meer en meer bugs zoals het niet reageren van de box of gewoon niet aan willen gaan met de AB, moet dan de stroomkabel eruit trekken en weer erin doen en zojuist wilt hij geen connectie maken met de Ethernet kabel. De box helemaal opnieuw opstarten en het werkt weer... Ben niet blij met deze nieuwe update, de vorige v12 was gewoon perfect, hoe hebben ze dit zo kunnen ver🤬euken!!!!
Ik neem aan dat er een fabrieksreset is gedaan?
Bij versie 12 ook een keer een onwillige box gehad een paar nieuwe batterijen in de ab loste het toen op, al eens andere batterijen geprobeerd?
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV
Staat Smart RCU in het menu niet ingesteld om de TV te bedienen? Dan kun je namelijk de box ook niet meer inschakelen via de afstandsbediening. (Home knopje zou dan bijvoorbeeld wel moeten werken.)IssY_I schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:39: zoals het niet reageren van de box of gewoon niet aan willen gaan met de AB, moet dan de stroomkabel eruit trekken en weer erin doen
Gebruik mijn Nokia streaming box 8010 de laatste dagen weer wat vaker, omdat ik aan het kijken ben of die geschikt is als vervanger voor de Ziggo Media Box Next. Wat me nu al 2 keer is gebeurd dit weekend is dat ik de tv en mediabox aanzet dat ik geen beeld krijg (hdmi no signal). De betreffende hdmi-poort is in het menu van de tv ook uitgegrijsd. Ook niet na het drukken op een paar knoppen op de remote (OK, home knop e.d.).
Ik heb in de instellingen van de Nokia ingesteld dat hij na 4 uur op standby moet gaan en ik heb de powerbutton van de remote gemapt naar 'tv aanzetten'. Ik realiseer me dat dan alleen de tv aan gaat en de mediabox niet. Ik druk dan nog even op de OK knop op de remote om de mediabox ook aan te zetten
HDMI CEC voor de powerknop gebruik ik niet, omdat dat niet altijd betrouwbaar werkt. Vnl. als ik de tv/box daarmee uitzet dan gaat de tv na een paar seconden weer aan (tv is uit 2016, dus wellicht dat HDMI CEC niet geheel compatibel is). Ik heb in een andere instelling wel aangezet dat HDMI CEC gebruikt wordt. Als de tv al aanstaat en ik druk op de OK knop op de remote van de Nokia dan schiet de tv wel naar de juiste input.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Het lijkt wel of de Nokia mediabox was vastgelopen. Is dat ook achteraf in logfiles oid te zien? Of is het normaal dat ie af en toe vastloopt?
Want dan is dit gewoon niet geschikt voor vrouw en kinderen
Ik heb in de instellingen van de Nokia ingesteld dat hij na 4 uur op standby moet gaan en ik heb de powerbutton van de remote gemapt naar 'tv aanzetten'. Ik realiseer me dat dan alleen de tv aan gaat en de mediabox niet. Ik druk dan nog even op de OK knop op de remote om de mediabox ook aan te zetten
HDMI CEC voor de powerknop gebruik ik niet, omdat dat niet altijd betrouwbaar werkt. Vnl. als ik de tv/box daarmee uitzet dan gaat de tv na een paar seconden weer aan (tv is uit 2016, dus wellicht dat HDMI CEC niet geheel compatibel is). Ik heb in een andere instelling wel aangezet dat HDMI CEC gebruikt wordt. Als de tv al aanstaat en ik druk op de OK knop op de remote van de Nokia dan schiet de tv wel naar de juiste input.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Het lijkt wel of de Nokia mediabox was vastgelopen. Is dat ook achteraf in logfiles oid te zien? Of is het normaal dat ie af en toe vastloopt?
@Palomar, je hebt naast die 4 uur inactief ook niet de Power Saving Mode op actief gezet? Zo ja, die optie werkt nog steeds niet zoals het moet, dus indien op actief, probeer het eens zonder?
Testing, one, two ...
Het komt af en toe bij bepaalde apps voor dat je opnieuw toegang moet verlenen of een licentie moet aanvaarden. Ik heb met cache legen en gegevens verwijderen en gedwongen stoppen alles kunnen oplossen als een app of ab moeilijk deed. Misschien moet je dat eens proberen.
Je zal ook wel eens opnieuw moeten inloggen.
@IssY_I @Palomar
Je zal ook wel eens opnieuw moeten inloggen.
@IssY_I @Palomar
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dit werkte de vorige 2 keer wel maar nu helaas niet meer. Hij zet die updates er elke keer weer op. Maar nu hielp het verwijderen ook niet meer helaas.TyKH schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:02:
Ik heb even terug gelezen in de thread maar heb dit issue niet gezien voor de nieuwe versie op de 8010.
Chromecast is ook soort van kapot. Ik wou gaan casten vanuit mijn telefoon: Chrome en Brave zien het apparaat maar casten gewoon niet, wel naar de 8010 op de oude versie. Vreemd, herstart uitgevoerd nog steeds niet. Browser Chrome en Brave op desktop zien het apparaat helemaal niet. Stremio vanaf de mobiel werkte wel. Met de youtube app ziet het apparaat, klik erop en dan kreeg ik de foutmelding:
"Untrusted device.
"Living Room TV" couldn't be verified. This could be caused by outdated device firmware."
Heb de fix hiervoor kunnen vinden:
- Clear cache van Google Casting app, kan je vinden onder systeem apps.
- Uninstall updates van de Google Casting app. herstart voor de zekerheid en je kan weer casten.
Jammer want net de beschikking gekregen van ESPN op de telefoon dus wilde dat even testen. Hij ziet hem gewoon niet meer.
Updates verwijderd en cache geleegd. Gedwongen stoppen, weer starten. Uitzetten van de app en weer aan zetten. En 8010 helmaal herstart.
Nog steeds zie ik het cast tekentje niet meer
V.w.b. build 2463; 4. Fixed the issue that Chromecast did not work properly.stekman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:49:
Dit werkte de vorige 2 keer wel maar nu helaas niet meer. Hij zet die updates er elke keer weer op. Maar nu hielp het verwijderen ook niet meer helaas.
Jammer want net de beschikking gekregen van ESPN op de telefoon dus wilde dat even testen. Hij ziet hem gewoon niet meer.
Updates verwijderd en cache geleegd. Gedwongen stoppen, weer starten. Uitzetten van de app en weer aan zetten. En 8010 helmaal herstart.
Nog steeds zie ik het cast tekentje niet meer
Afwachten dus, als je het via de wegen die je hebt uitgeprobeerd niet krijgt gefixed.
Testing, one, two ...
Ik ben nog even verder gegaan.hardware-lover schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:55:
[...]
V.w.b. build 2463; 4. Fixed the issue that Chromecast did not work properly.
Afwachten dus, als je het via de wegen die je hebt uitgeprobeerd niet krijgt gefixed.
Via de app zelf lukte het niet maar als ik naar de playstore toe ging, kon ik daar kiezen voor verwijderen. Die haalde de updates blijkbaar op een andere manier weg want ik kan er weer bij via mijn ipad. Iphone niet gek genoeg. Gelijk automatische updates van apps uitgezet en later zie ik dan wel bij de nieuwe release.
thanks, ik heb dat idd uitgezet maandag. Vooralsnog doet de box het nog, dus ws. was dat idd de oplossinghardware-lover schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:33:
@Palomar, je hebt naast die 4 uur inactief ook niet de Power Saving Mode op actief gezet? Zo ja, die optie werkt nog steeds niet zoals het moet, dus indien op actief, probeer het eens zonder?
Gisteravond wel weer iets anders geks. Ik wilde iets op netflix kijken, maar het geluid werkte niet. Netflix afgesloten en nog een keer geprobeerd en toen werkte het wel. Maar daarna wilde ik NLZiet en Youtube kijken, maar daar deed het geluid het ook niet. Daarna Netflix geprobeerd en daar werkte het geluid wel.
Zie je post pas vandaag maar inderdaad automatische updates staan bij mij ook uit. Af en toe handmatig update ik de apps. Mijn Kodi versies moeten gelijk staan voor een gedeelde biblotheek dus vandaar ik de mijne uit heb. En zo zie je maar weer, niet alle updates zijn welkomstekman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:59:
[...]
Ik ben nog even verder gegaan.
Via de app zelf lukte het niet maar als ik naar de playstore toe ging, kon ik daar kiezen voor verwijderen. Die haalde de updates blijkbaar op een andere manier weg want ik kan er weer bij via mijn ipad. Iphone niet gek genoeg. Gelijk automatische updates van apps uitgezet en later zie ik dan wel bij de nieuwe release.

PSN: TyKashin
Edit: originele reactie verwijderd omdat het toch iets anders in elkaar lijkt te steken dan verwacht 🥲
[ Voor 84% gewijzigd door hardware-lover op 07-02-2025 21:26 ]
Testing, one, two ...
Goedemiddag,
Heeft er iemand ervaring met de Nokia 8010 box in combinatie met "Button Mapper".
Ik gebruik niet de standaard afstandsbediening en wil met een bepaalde knop een shell commando te geven om de box uit te zetten.
Om de een of andere reden, werkt het uitzetten van de TV en box niet met 1 knop (alle combi's via CEC al geprobeerd).
Via de pc werkt "adb shell reboot", maar als ik dit bij het shell commando van de Button Mapper ingeef, krijg ik een foutmelding.
Iemand een idee?
Heeft er iemand ervaring met de Nokia 8010 box in combinatie met "Button Mapper".
Ik gebruik niet de standaard afstandsbediening en wil met een bepaalde knop een shell commando te geven om de box uit te zetten.
Om de een of andere reden, werkt het uitzetten van de TV en box niet met 1 knop (alle combi's via CEC al geprobeerd).
Via de pc werkt "adb shell reboot", maar als ik dit bij het shell commando van de Button Mapper ingeef, krijg ik een foutmelding.
Iemand een idee?
Uit of eigenlijk in standby? Het is misschien terug te vinden in de reacties, maar welke versie en build van Android TV staat er nu op je 8010?robvdsterre schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:14:
Goedemiddag,
Iemand een idee?
Testing, one, two ...
Net geprobeerd op een Nokia 8010 tegenhanger (Homatics met Android TV V14), en bijna alle knoppen werken zoals ze het moeten doen, enkel de sneltoetsen voor Youtube en Netflix geven niet thuis (zonder daarvoor een extra app te gebruiken).Palomar schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:56:
Weet iemand of je ook een Google Chromecast afstandsbediening kunt gebruiken op de Nokia 8010??
Afstandsbediening van de Chromecast met Google TV, niet die van de steamer, hoewel die waarschijnlijk ook wel te gebruiken zal zijn.
Testing, one, two ...
Nice, alleen als je de volumeknoppen wilt mappen aan infrarood zal het wel lastiger worden?hardware-lover schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:54:
[...]
Net geprobeerd op een Nokia 8010 tegenhanger (Homatics met Android TV V14), en bijna alle knoppen werken zoals ze het moeten doen, enkel de sneltoetsen voor Youtube en Netflix geven niet thuis (zonder daarvoor een extra app te gebruiken).
Afstandsbediening van de Chromecast met Google TV, niet die van de steamer, hoewel die waarschijnlijk ook wel te gebruiken zal zijn.
Er komt niets tevoorschijn in de Android TV instellingen om die knoppen toe te wijzen (logisch).Palomar schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:59:
Nice, alleen als je de volumeknoppen wilt mappen aan infrarood zal het wel lastiger worden?
Het lijkt erop dat ik ze in het (verre) verleden al eens heb geprogrammeerd voor mijn receiver en TV, want receiver volume werkt nu via IR en de knoppen voor mijn LG TV (aan/uit en input wijzigen), zijn ook juist geprogrammeerd.
Testing, one, two ...
Mijn Nokia 8000 heeft al tijden plaats gemaakt voor een Nokia 8010.Maar van de week toch de Nokia 8000 weer eens geupdate, Kodi nieuwste versie er opgezet, mijn Lossless muziek, fotos, familie films etc.. op een externe HDD er op aangesloten (WD 5 TB harddrive).
Maar hij ziet de drive niet meer, het zal vermoedelijk te maken hebben met bestandsformaat, is nu NTFS maar wordt dus niet gezien. Maar ik lees ook dat grote drives (5TB) niet gelezen kunnen worden door de Nokia 8000? ( https://www.reddit.com/r/...box_8000_hard_drives_not/ )
Kan me bijna niet voorstellen, want mij nog oudere "AliExpress-Mediaplayer herkend de NTFS drive wel.
Klopt dit of is er nog wel een filesystem waarmee ik de harddisk kan formateren waardoor de Nokia 8000 de harddisk weer gaat lezen? (En dus ook bestanden groter dan 4GB)
Maar hij ziet de drive niet meer, het zal vermoedelijk te maken hebben met bestandsformaat, is nu NTFS maar wordt dus niet gezien. Maar ik lees ook dat grote drives (5TB) niet gelezen kunnen worden door de Nokia 8000? ( https://www.reddit.com/r/...box_8000_hard_drives_not/ )
Kan me bijna niet voorstellen, want mij nog oudere "AliExpress-Mediaplayer herkend de NTFS drive wel.
Klopt dit of is er nog wel een filesystem waarmee ik de harddisk kan formateren waardoor de Nokia 8000 de harddisk weer gaat lezen? (En dus ook bestanden groter dan 4GB)
Don't rely on their truth alone
Gebruik gewoon een lokaal opslag systeem.LessRam schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:06:
Mijn Nokia 8000 heeft al tijden plaats gemaakt voor een Nokia 8010.Maar van de week toch de Nokia 8000 weer eens geupdate, Kodi nieuwste versie er opgezet, mijn Lossless muziek, fotos, familie films etc.. op een externe HDD er op aangesloten (WD 5 TB harddrive).
Bijvoorbeeld een Synology nas.
Dan kun je zowel met de 8000 of 8010 of een ander apparaat bij je bestanden.
Wie in 2025 gebruikt er nog een usb drive.
Dank je voor het antwoord, maar niet het antwoord waar ik naar zoek.peterbier schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:16:
[...]
Gebruik gewoon een lokaal opslag systeem.
Ik gebruik namelijk nog wel een externe USB HDD (WD 5TB), en hoop die nog aan de praat te kunnen krijgen op de Nokia 8000, vandaar mijn vraag. Ook omdat het wel werkt op een 3-4 jaar oude AliExpress MediaPlayer.
Ik heb zo'n grote USB opslag niet liggen, dus kan niets proberen. Maar probeer het eens met exFat?LessRam schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:19:
Dank je voor het antwoord, maar niet het antwoord waar ik naar zoek.
Ik gebruik namelijk nog wel een externe USB HDD (WD 5TB), en hoop die nog aan de praat te kunnen krijgen op de Nokia 8000, vandaar mijn vraag. Ook omdat het wel werkt op een 3-4 jaar oude AliExpress MediaPlayer.
Testing, one, two ...
Ik heb dat ook gehad maar dan met kleinere schijven en oplossing bij mij was de drive via usb aan de pc hangen en ontkoppelen met tooltje usb disk ejector daarna herkende hij de schijf weer in kodi.LessRam schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:06:
Ga het zeker proberen als exFat niet het gewenste resultaat oplevert.Toerq schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:54:
[...]
Ik heb dat ook gehad maar dan met kleinere schijven en oplossing bij mij was de drive via usb aan de pc hangen en ontkoppelen met tooltje usb disk ejector daarna herkende hij de schijf weer in kodi.
Nu nog bezig met bestanden overzetten naar andere HDD's, dan formateren naar exFat en weer (1 bestand) overzetten om te kijken of dat wel werkt.
Werkelijk onbegrijpelijk.LessRam schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:19:
[...]
Dank je voor het antwoord, maar niet het antwoord waar ik naar zoek.
5TB wel een backup elders.?
Zo niet als je die schijf laat vallen of op een andere reden defect raakt.
Ik zou dan een Synology kopen er een schijf van 5TB erbij drukken en spiegelen.
Ik heb zelf een Synology met raid 5 met 5 schijven.
En daarvan ook weer een backup naar elders.
Alle data "films" kunnen via Kodi binnen geharkt worden.
Geen gesleep met schijven met voeding.
Lekker alles via het netwerk.
Yep 2x zelfs; Zoals "vroeger" 1 thuis, en 1 elders.peterbier schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:20:
[...]
Werkelijk onbegrijpelijk.
5TB wel een backup elders.?
Ik, 2x 2TB SSD, aangesloten op een Shield TV, die fungeert als energie zuinige NAS 😁peterbier schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:16:
Gebruik gewoon een lokaal opslag systeem.
Mijn Synology met 5x 6TB opslag wordt nauwelijks nog gebruikt 😉
Testing, one, two ...
Gebruik hier ook een Nvidia Shield tv pro.hardware-lover schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:55:
[...]
Ik, 2x 2TB SSD, aangesloten op een Shield TV, die fungeert als energie zuinige NAS 😁
Mijn Synology met 5x 6TB opslag wordt nauwelijks nog gebruikt 😉
Maar alles gaat via het netwerk.
Ik zie het nut er niet van waarom je een nas hebt staan en dan nog met losse usb schrijven gaat werken.
Ik gebruik die Shield enkel als NAS. Je hebt "energie zuinige" gemist lijkt het?peterbier schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:59:
Gebruik hier ook een Nvidia Shield tv pro.
Maar alles gaat via het netwerk.
Ik zie het nut er niet van waarom je een nas hebt staan en dan nog met losse usb schrijven gaat werken.
Die Synology is niet bepaald zuinig en er werd maar een klein gedeelte van de ruimte gebruikt om media (films en series) te streamen.
Dus een paar jaar geleden overgestapt naar Shield NAS, en bij één client tegelijk draait ie probleemloos en is voldoende krachtig.
Testing, one, two ...
Valt wel mee.hardware-lover schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:05:
[...]
Ik gebruik die Shield enkel als NAS. Je hebt "energie zuinige" gemist lijkt het?
Die Synology is niet bepaald zuinig en er werd maar een klein gedeelte van de ruimte gebruikt om media (films en series) te streamen.
Dus een paar jaar geleden overgestapt naar Shield NAS, en bij één client tegelijk draait ie probleemloos en is voldoende krachtig.
Ik heb veel draaien op mijn Synology.
De ups trekt helaas 10 watt maar vindt ik een must. (Bliksem buitenaf wonen)
:strip_exif()/f/image/vQvIGxvkGekXZizyJU55xXru.jpg?f=fotoalbum_large)
Nope, exFat heeft het probleem niet opgelost. Vreemde is trouwens dat de 8010 de HDD wel ziet en probleemloos gebruikt. Ik ga maar eens proberen of het opsplitsen in 2 kleinere partities gaat helpen.hardware-lover schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:26:
[...]
Ik heb zo'n grote USB opslag niet liggen, dus kan niets proberen. Maar probeer het eens met exFat?
[ Voor 36% gewijzigd door LessRam op 22-02-2025 13:00 ]
Als het opsplitsen de oplossing is dan weet je wat de oorzaak isLessRam schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:22:
Nope, exFat heeft het probleem niet opgelost. Vreemde is trouwens dat de 8010 de HDD wel ziet en probleemloos gebruikt. Ik ga maar eens proberen of het opsplitsen in 2 kleinere partities gaat helpen.
Testing, one, two ...
Wat ik al eerder postte, ik heb geen meerdere opties daarvoor in kodi. Er is maar 1 optie daar bij mij te zien en dat is IEC.hardware-lover schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:41:
[...]
Zero issues met sync. Dat kan natuurlijk ook met de rest van de apparatuur en instellingen te maken hebben. Kies je in Kodi voor IEC als output, gegarandeerd audio sync issues, kies je RAW (zoals hier eerder al geadviseerd), geen audio sync issues.
Ik heb mijn Nokia 8010 gewoon met een hdmi kabel naar mijn tv, meer niet.
Ondanks dit vind ik de Nokia 8010 echt een top apparaat, echt jammer dat ze niet meer gemaakt worden.
Je TV is tevens je audio apparaat, geen doorvoer via (e)ARC bedoel ik naar receiver/soundbar? Dan neem ik aan dat je passthrough ook niet aan hebt staan in de Android TV instellingen en eveneens niet in de instellingen van de gebruikte mediaspelers (apps)?Harribo schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:29:
Wat ik al eerder postte, ik heb geen meerdere opties daarvoor in kodi. Er is maar 1 optie daar bij mij te zien en dat is IEC.
Ik heb mijn Nokia 8010 gewoon met een hdmi kabel naar mijn tv, meer niet.
Ondanks dit vind ik de Nokia 8010 echt een top apparaat, echt jammer dat ze niet meer gemaakt worden.
De Nokia 8010 is een SEI804 apparaat, zoals eerder al eens gedeeld (tevens te zien in topic info), er zijn dus nog steeds (gelijkwaardige) alternatieven te vinden.
Testing, one, two ...
De Odido TV box is haast hetzelfde.
Als ik bijvoorbeeld Nokia box 8000 in mijn Logitech Harmony hub zet reageert de Odido TV box op de infrarood.
Werkt best goed.
Als ik bijvoorbeeld Nokia box 8000 in mijn Logitech Harmony hub zet reageert de Odido TV box op de infrarood.
Werkt best goed.
is die Odido mediaplayer hetzelfde in vergelijking met de 8000 of de 8010peterbier schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:11:
De Odido TV box is haast hetzelfde.
Weet je de verschillen?
Ik zag al dat er 1 USB aansluiting op zit (net als de 8000) en die is niet blauw dus USB 2.0 (langzamer)
Wel een aan/uit-knop (ideaal)
Het is hetzelfde merk. (SEI Robotics)LessRam schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:40:
[...]
is die Odido mediaplayer hetzelfde in vergelijking met de 8000 of de 8010
Weet je de verschillen?
Ik zag al dat er 1 USB aansluiting op zit (net als de 8000) en die is niet blauw dus USB 2.0 (langzamer)
Wel een aan/uit-knop (ideaal)
https://www.androidtv-guide.com/?s=Nokia+box+
https://www.androidtv-gui...-provider/odido-mediabox/
Het is een SEI800 apparaat. Niet gelijk aan de 8000 of 8010, hoewel de chipset lijkt te vermoeden dat ie dat wel is (8010), maar hij mist een -K op het eind.peterbier schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:50:
Het is hetzelfde merk. (SEI Robotics)
https://www.androidtv-guide.com/?s=Nokia+box+
https://www.androidtv-gui...-provider/odido-mediabox/
En SEI Robotics als fabrikant, daar zijn er wel heel erg veel van, dus dat zegt erg weinig 😁
Testing, one, two ...
Maar wel handing als ik Nokia box 8000 gebruik in de Logitech Harmony hub dat de Odido TV box werkt op ir commando.👍hardware-lover schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:11:
[...]
Het is een SEI800 apparaat. Niet gelijk aan de 8000 of 8010, hoewel de chipset lijkt te vermoeden dat ie dat wel is (8010), maar hij mist een -K op het eind.
En SEI Robotics als fabrikant, daar zijn er wel heel erg veel van, dus dat zegt erg weinig 😁
Dank beiden voor de info.
Voor de fun en experimenteren, zojuist een gekocht (Odido Media player) op marktplaats voor 35 euro.
Domme tick van mezelf... Is denk ik al mijn 10e mediaplayer welke ik kocht (waarvan de helft in de kliko is verdwenen).
Misschien dat ik met deze eindelijk maar eens OpenElec ga proberen.
Voor de fun en experimenteren, zojuist een gekocht (Odido Media player) op marktplaats voor 35 euro.
Domme tick van mezelf... Is denk ik al mijn 10e mediaplayer welke ik kocht (waarvan de helft in de kliko is verdwenen).
Die zijn eigendom van provider Odido.LessRam schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:26:
Dank beiden voor de info.
Vraag me af of je er wat mee kunt als je geen Odido netwerk hebt.
Daar was ik me niet bewust van. Is het geen aanvullend product zoals bij Ziggo de WiFi versterker/plugs welke je kunt huren maar ook kopen?peterbier schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:29:
[...]
Die zijn eigendom van provider Odido.
Nou ja, ik zal het wel zien wat ermee kan, of juist niet.
Android Recovery / Hard Reset gaat vast wel iets doen. Geen Odido hier dus die instellingen en apps kunnen er in elk geval af.
Geen idee ik moet een maal het klantnummer en tv pincode invoeren.LessRam schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:01:
[...]
Daar was ik me niet bewust van. Is het geen aanvullend product zoals bij Ziggo de WiFi versterker/plugs welke je kunt huren maar ook kopen?
Nou ja, ik zal het wel zien wat ermee kan, of juist niet.
Android Recovery / Hard Reset gaat vast wel iets doen. Geen Odido hier dus die instellingen en apps kunnen er in elk geval af.
Ik huur dat ding ook 2.50 per maand.
Waarom kijk je niet naar Nokia of een Nvidia Shield tv pro.
Ik heb al een Nokia 8000 en een 8010. Dit lijkt me gewoon een leuk experimenteer item. Fun/tijdverdrijf.
Zoals ik al eerder schreef, SEI800xxx, daar zijn er meer van. Er zou dus mogelijk een firmware van een andere SEI800 box op geflashed kunnen worden, is het alleen geen Odido box meer.peterbier schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:29:
Die zijn eigendom van provider Odido.
Afijn, geen 8000/8010 of daadwerkelijk soortgelijke, dus verder offtopic hier 😁
Edit voor hieronder: @peterbier, jij hebt waarschijnlijk niet direct door wat "flashen" van een firmware daadwerkelijk betekent. Als ik er een andere op zou zetten, is alles van Odido op dat apparaat verleden tijd.
Met wat @LessRam in gedachten heeft blijft het nog steeds Odido.
[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 22-02-2025 22:31 ]
Testing, one, two ...
Ja en.?hardware-lover schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:16:
[...]
Zoals ik al eerder schreef, SEI800xxx, daar zijn er meer van. Er zou dus mogelijk een firmware van een andere SEI800 box op geflashed kunnen worden, is het alleen geen Odido box meer.
Afijn, geen 8000/8010 of daadwerkelijk soortgelijke, dus verder offtopic hier 😁
Die Odido box is gewoon eigendom van de provider.
En dat je moet inloggen met abonnement en tv pincode.
Ik heb al een poosje een irritatie puntje maar kan niet vinden hoe ik dat moet oplossen. Ik heb een tv met een Sonos arc via earc verbonden. De Nokia hangt aan de tv. Ik bestuur alles met de Nokia afstandsbediening en volume omhoog en omlaag werken uiteraard. Deze besturen dus de Sonos.
Wat alleen niet werkt is de mute knop. Deze doet gewoon niets.
Iemand een idee hoe dat in te stellen?
Heb bij smartRCU ook los de Sonos toegevoegd en de knoppen gecloned. Dat leek te werken maar niet echt. Het lijkt alsof mute altijd naar de Nokia gaat en die ligt bij mij ergens achter en ontvangt dus geen direct ir signaal.
Heb bij smartRCU ook los de Sonos toegevoegd en de knoppen gecloned. Dat leek te werken maar niet echt. Het lijkt alsof mute altijd naar de Nokia gaat en die ligt bij mij ergens achter en ontvangt dus geen direct ir signaal.
[ Voor 26% gewijzigd door Sa1 op 23-02-2025 07:52 ]
Dat is de situatie inderdaad. Zal nogmaals eens checken bij de Android tv instellingen zelf. Kodi geeft alleen maar 1 optie en dat is passthrough. Zou niet moeten dan lijkt mij.hardware-lover schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:34:
[...]
Je TV is tevens je audio apparaat, geen doorvoer via (e)ARC bedoel ik naar receiver/soundbar? Dan neem ik aan dat je passthrough ook niet aan hebt staan in de Android TV instellingen en eveneens niet in de instellingen van de gebruikte mediaspelers (apps)?
Ja zag het, dank, heel nuttige informatie.De Nokia 8010 is een SEI804 apparaat, zoals eerder al eens gedeeld (tevens te zien in topic info), er zijn dus nog steeds (gelijkwaardige) alternatieven te vinden.
Maar of ze precies zo fijn zijn als de Nokia 8010 weet ik niet. Ik ben trouwens ook niet op zoek voorlopig.
Ik weet dat het ergens kan/kon, maar kan het niet meer vinden;
Hoe zorg ik dat de Nokia MediaPlayer opstart direct in een app welke er op staat? Dus niet eerst een overzicht met de apps, maar meteen naar de voorkeur app ?
Hoe zorg ik dat de Nokia MediaPlayer opstart direct in een app welke er op staat? Dus niet eerst een overzicht met de apps, maar meteen naar de voorkeur app ?
klopt, dat vind ik ook irritant. Eerst ingesteld dat ie het volume via HDMI-CEC moet regelen en dan werkt mute niet. Daarna ingesteld dat ie via IR rechtstreeks mijn Sonos Beam bedient, maar ook dan doet mute het niet.Sa1 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 07:38:
Ik heb al een poosje een irritatie puntje maar kan niet vinden hoe ik dat moet oplossen. Ik heb een tv met een Sonos arc via earc verbonden. De Nokia hangt aan de tv. Ik bestuur alles met de Nokia afstandsbediening en volume omhoog en omlaag werken uiteraard. Deze besturen dus de Sonos.
Vreemd dat via HDMI-CEC mute niet werkt? Die soundbar is via (e)ARC met de TV verbonden, toch? Dan zou de TV het mute signaal uit moeten sturen, je gebruikt CEC via je TV (staat wel op actief binnen de TV instellingen mag ik aannemen).Palomar schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:29:
klopt, dat vind ik ook irritant. Eerst ingesteld dat ie het volume via HDMI-CEC moet regelen en dan werkt mute niet. Daarna ingesteld dat ie via IR rechtstreeks mijn Sonos Beam bedient, maar ook dan doet mute het niet.
Dat de Sonos niet op IR mute reageert lijkt mij wel logisch, slechts enkele knoppen van de Nokia afstandsbediening werken voor IR, volume en aan/uit als ik mij niet sterk vergis.
Testing, one, two ...
Dat je Nokia ergens achter ligt zou niets uit mogen maken. Ik neem aan dat de afstandsbediening via Bluetooth gekoppeld is aan de 8000/8010, dus line of sight is dan n.v.t..Sa1 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 07:38:
Testing, one, two ...
Is hier in deze groep al een 8010 gebruiker die op de kortstondig gedeelde V14 2463 versie zit? Blijkbaar is de 2463 build er in 2 smaken, enkel te zien aan de Kernel datum, en de laatste versie zou voorzien zijn van extra fixes t.o.v. de eerste 2463 build die gedeeld is.
2463 is Google Play Store gecertificeerd, wordt niet (meer) als testversie gezien.
Edit: een Homatics reseller deelt de 2463 update nu met zijn klanten. Streamview zou ook hetzelfde kunnen doen nu.
Edit 2: eind maart voor Android TV V14, is het antwoord van Streamview daarop.
2463 is Google Play Store gecertificeerd, wordt niet (meer) als testversie gezien.
Edit: een Homatics reseller deelt de 2463 update nu met zijn klanten. Streamview zou ook hetzelfde kunnen doen nu.
[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 07-03-2025 13:42 ]
Testing, one, two ...
Wat zijn eigenlijk de patch notes voor 2463? Nog grote verschillen?hardware-lover schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:43:
Is hier in deze groep al een 8010 gebruiker die op de kortstondig gedeelde V14 2463 versie zit? Blijkbaar is de 2463 build er in 2 smaken, enkel te zien aan de Kernel datum, en de laatste versie zou voorzien zijn van extra fixes t.o.v. de eerste 2463 build die gedeeld is.
Wordt dit ding niet meer verkocht? Ik ben op zoek naar een Europees alternatief voor een mediabox
https://www.amazon.nl/270...bellen/dp/B0DJT7JRWT?th=1MightyFool schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:45:
Wordt dit ding niet meer verkocht? Ik ben op zoek naar een Europees alternatief voor een mediabox
De Nokia 8010 heeft een HDMI 2.1 aansluiting ?
En ik las ergens een Gigabit netwerk aansluiting ?
Zijn deze specs correct ?
jaSpeedygekko152 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 23:19:
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV
Maar stel je niet teveel voor van de 2.1 aansluiting, het is geen 2.1b waardoor QMS ook mogelijk zou kunnen worden.Speedygekko152 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 23:19:
Testing, one, two ...
Ok, nu nog weten wat QMS is, voor de mensen die het niet wisten (waaronder ikzelf ;-) ) :
With HDMI 2.1b, Quick Media Switching for movies and video uses the HDMI VRR mechanism to eliminate the blackout period when an HDMI Source device switches its video mode. As long as the resolution remains the same and only the frame rate changes, QMS will instantly switch between frame rates.
With HDMI 2.1b, Quick Media Switching for movies and video uses the HDMI VRR mechanism to eliminate the blackout period when an HDMI Source device switches its video mode. As long as the resolution remains the same and only the frame rate changes, QMS will instantly switch between frame rates.
Heb je hier nog nieuws over ?hardware-lover schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:43:
Momenteel zit ik met mijn 8010 op de 2137 versie.
Voor Nokia, nee, niets. Voor de firmware ontwikkeling in zijn algeheel voor de SEI804 serie (Nokia 8010 incluus), daar lijkt een einde aan te gaan komen voor de korte termijn. Niet duidelijk is, hoewel erg noodzakelijk, of er nog een nieuwe firmware na versie 2463SE gaat komen.Speedygekko152 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:33:
Heb je hier nog nieuws over ?
Momenteel zit ik met mijn 8010 op de 2137 versie.
Personeelstekort, en er komen nieuwe producten aan die aandacht vragen, dus wordt er geschoven met de beschikbare man/vrouw-uren, wordt als reden gegeven.
[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 28-03-2025 15:10 . Reden: "SE" toegevoegd omdat er 2 versies van 2463 zijn. ]
Testing, one, two ...
In alle sectoren op de arbeidsmarkt dus overal zowat hetzelfde liedje wat ik hoor... jammer.hardware-lover schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:02:
[...]
Voor Nokia, nee, niets. Voor de firmware ontwikkeling in zijn algeheel voor de SEI804 serie (Nokia 8010 incluus), daar lijkt een einde aan te gaan komen voor de korte termijn. Niet duidelijk is, hoewel erg noodzakelijk, of er nog een nieuwe firmware na versie 2463 gaat komen.
Personeelstekort, en er komen nieuwe producten aan die aandacht vragen, dus wordt er geschoven met de beschikbare man/vrouw-uren, wordt als reden gegeven.
Welke zijn de 2 builds van de 2463 die er zijn uitgekomen en zijn er hier op het forum uberhaupt mensen die deze update ontvangen hebben ?
Ik heb de SEI804HM_firmware.14.8.2463 handmatig geflashed op mijn HD Dune en deze werkt vooralsnog prima.Speedygekko152 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:31:
[...]
In alle sectoren op de arbeidsmarkt dus overal zowat hetzelfde liedje wat ik hoor... jammer.
Welke zijn de 2 builds van de 2463 die er zijn uitgekomen en zijn er hier op het forum uberhaupt mensen die deze update ontvangen hebben ?
Idd, vooralsnog de versie met het minste gezeik. Toch nog een aardige lijst met bugs, maar dat zal enkel vervelend voor een enkeling uitpakken verwacht ik (blijft alsnog vervelend natuurlijk).Simkin schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:20:
Ik heb de SEI804HM_firmware.14.8.2463 handmatig geflashed op mijn HD Dune en deze werkt vooralsnog prima.
Jij hebt een recovery update gebruikt (zip), niet een image file, die laatste is niet naar "buiten" gekomen
Testing, one, two ...
Kan iemand (kort) uitleggen hoe je aan die recovery update zip file geraakt en hoe je dan die file(s) flasht ?hardware-lover schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:07:
[...]
Idd, vooralsnog de versie met het minste gezeik. Toch nog een aardige lijst met bugs, maar dat zal enkel vervelend voor een enkeling uitpakken verwacht ik (blijft alsnog vervelend natuurlijk).
Jij hebt een recovery update gebruikt (zip), niet een image file, die laatste is niet naar "buiten" gekomen
Aangezien het niet om een image gaat lijkt me dat wel wat "gevaarlijker" gesteld dat het zou mislopen...
Mits je een HD dune hebt, dan zoek even binnen je netwerk naar de .zip distributie van de build die ik vernoemde, zet die op een fat32 stick en flash die twee keer (reset pin ingedrukt, stroom erop)Speedygekko152 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 21:57:
[...]
Kan iemand (kort) uitleggen hoe je aan die recovery update zip file geraakt en hoe je dan die file(s) flasht ?
Aangezien het niet om een image gaat lijkt me dat wel wat "gevaarlijker" gesteld dat het zou mislopen...
Neen, heb een Nokia 8010. Zal het daar op werken ? Ik vermoed van niet...Simkin schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:00:
[...]
Mits je een HD dune hebt, dan zoek even binnen je netwerk naar de .zip distributie van de build die ik vernoemde, zet die op een fat32 stick en flash die twee keer (reset pin ingedrukt, stroom erop)
Dan wachten we wel tot (of) de 2437 er nog zal komen voor de Nokia 8010.
Nee, dat werkt niet, update zal worden afgebroken. Daarvoor heb je een image file nodig, en de software om deze op je box te installeren.Speedygekko152 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:23:
Neen, heb een Nokia 8010. Zal het daar op werken ? Ik vermoed van niet...
Dan wachten we wel tot (of) de 2437 er nog zal komen voor de Nokia 8010.
Testing, one, two ...
gezien het nu langzaam maar zeker duidelijk begint te worden dat de 8010 geen upgrade meer gaat krijgen, zijn er andere manieren of mogelijkheden om aan een dergelijke image file te komen?hardware-lover schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:38:
[...]
Nee, dat werkt niet, update zal worden afgebroken. Daarvoor heb je een image file nodig, en de software om deze op je box te installeren.
En welke nieuwe modellen komen er aan, is daar iets bekend van?
De 8010 zou nog steeds een update moeten gaan krijgen volgens Streamview, het wordt wel weer kort dag, maar dat is al vaker het geval geweest dat een beloofde datum niet wordt nageleefd. Hoe dan ook, er zal er vrijwel zeker nog eentje op de mat gaan vallen; hardware-lover in "Nokia Streaming Box Ervaringentopic"Sa1 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:20:
[...]
gezien het nu langzaam maar zeker duidelijk begint te worden dat de 8010 geen upgrade meer gaat krijgen, zijn er andere manieren of mogelijkheden om aan een dergelijke image file te komen?
En welke nieuwe modellen komen er aan, is daar iets bekend van?
Testing, one, two ...
Dan zou die update er vandaag komen (zoals je aangaf einde maart) ;-)hardware-lover schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 11:34:
[...]
De 8010 zou nog steeds een update moeten gaan krijgen volgens Streamview, het wordt wel weer kort dag, maar dat is al vaker het geval geweest dat een beloofde datum niet wordt nageleefd. Hoe dan ook, er zal er vrijwel zeker nog eentje op de mat gaan vallen; hardware-lover in "Nokia Streaming Box Ervaringentopic"
Da's inderdaad heel kort dag :-)
We zien het wel weer, geduld is een mooie deugd.
eind maart 2026?hardware-lover schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:43:
Ondertussen werk alles nog naar wens, voor mij zou het alleen maar gelijk blijven of slechter...
https://satelity.ellano.sk/objednavka/krok-2/MightyFool schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:45:
Hij is nog te verkrijgen in Europa.
Bijna 2 keer zo duur als ik er voor heb betaald.
Anders eentje proberen te kopen op marktplaats daar heb je ze ook nog als 2e hands.Natuurlijk kun je ook voor de https://maxict.nl/amazon-...2022-gen-3-p26153666.html gaan. Ook een prima apparaat.Kroonkurk schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:53:
Bijna 2 keer zo duur als ik er voor heb betaald.
[ Voor 21% gewijzigd door ozzytaste op 02-04-2025 12:14 ]
Weet iemand hoe ik het volume van de Nokia 8010 kan verhogen? Sinds kort moet ik, als ik switch van mijn TV (KPN decoder of het SMART gedeelte ervan) naar mijn Nokua 8010 het volume van mijn Yamaha receiver ongeveer de helft hoger zetten. Ik kan in de settings niks terugvinden en een aparte volume apk installeren kan kennelijk niet. HDMI cec staat uit. Ik bedien alles met een Logitech remote.
Go to the remote control buttons setting -> volume control -> and switch from Auto (CEC) to the Google TV option.hijlko.roosjen schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:36:
Weet iemand hoe ik het volume van de Nokia 8010 kan verhogen? Sinds kort moet ik, als ik switch van mijn TV (KPN decoder of het SMART gedeelte ervan) naar mijn Nokua 8010 het volume van mijn Yamaha receiver ongeveer de helft hoger zetten. Ik kan in de settings niks terugvinden en een aparte volume apk installeren kan kennelijk niet. HDMI cec staat uit. Ik bedien alles met een Logitech remote.
if the volume level you see is still the one from the TV and not the one from the device, go to the HDMI-CEC settings and turn OFF the option to control the volume, then go back again to the remote control buttons setting -> volume control -> and switch from Auto (CEC) to the Google TV option.
Try to raise the volume, the one you should see is the one from the device which should appear at the right of the screen, I bet it's half the level so raise it to 25.
Go back to the remote control buttons setting -> volume control -> and switch to Auto (CEC) again if that's what you want.
Heb hetzelfde probleem. Bij Android 12 was het geluid erg goed. Mij is het ook nog steeds niet gelukt.
Gelijk dan minimaal, en eigenlijk toch beter, omdat de systeem app die ervoor zorgde dat diverse apps niet meer konden worden geïnstalleerd/verwijderd werden, is aangepakt zodat deze niet meer uitgeschakeld hoeft te worden. U weet wel com.nes... bla blaWilmaas schreef op woensdag 2 april 2025 @ 07:18:
eind maart 2026?![]()
Ondertussen werk alles nog naar wens, voor mij zou het alleen maar gelijk blijven of slechter...
Testing, one, two ...
Dit kan vervelend zijn en zou gewoon moeten werken, bij de DENON versterker kun je per ingang het volume aanpassen, kan dit ook op de Yamaha als workaround?hijlko.roosjen schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:36:
De optie als @ozzytaste zou ook kunnen werken inderdaad, maar dat lukte bij mij ook niet bij de vorige software, sta nu op versie 14.8.2137
"Gelijk dan minimaal, en eigenlijk toch beter, omdat de systeem app die ervoor zorgde dat diverse apps niet meer konden worden geïnstalleerd/verwijderd werden, is aangepakt zodat deze niet meer uitgeschakeld hoeft te worden. U weet wel com.nes... bla bla ;)"
@hardware-lover I know, maar voor nu voor mij goed genoeg, if it aint broken.....
Als ik dit toch eens zou kunnen vinden in de settings van de Nokia..ozzytaste schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:54:
[...]
Go to the remote control buttons setting -> volume control -> and switch from Auto (CEC) to the Google TV option.
Ik kan bij de settings maar kan daar toch echt geen 'remote control buttons settings' vinden.
Misschien iemand een printscreen?
Jij hebt mogelijk de Nokia afstandsbediening niet gekoppeld met je 8010? Zo niet, komen die opties ook niet tevoorschijn in de Android TV settings.hijlko.roosjen schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:41:
Als ik dit toch eens zou kunnen vinden in de settings van de Nokia..
Ik kan bij de settings maar kan daar toch echt geen 'remote control buttons settings' vinden.
Misschien iemand een printscreen?
Testing, one, two ...
Ik dacht het wel maar zal het eens nakijken. Bedankt voor de tip.hardware-lover schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:05:
[...]
Jij hebt mogelijk de Nokia afstandsbediening niet gekoppeld met je 8010? Zo niet, komen die opties ook niet tevoorschijn in de Android TV settings.
Die was wel gekoppeld maar in het settingsmenu stond "smart rcu". Die reageerde gister nergens op. Zojuist wel. Bij de knoppen stond nog een verwijzing naar mijn oude Samsung LCD (heb nu een LG oled). Ik heb de verwijzingen naar de settopbox gezet ipv naar de Samsung en de Samsung ook bij de devices weggehaald. Volume lijkt nu weer goed te zijn. Bedankt.hardware-lover schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:05:
[...]
Jij hebt mogelijk de Nokia afstandsbediening niet gekoppeld met je 8010? Zo niet, komen die opties ook niet tevoorschijn in de Android TV settings.
[ Voor 3% gewijzigd door hijlko.roosjen op 02-04-2025 18:10 ]
Eerlijk terhalve.. komt nu nog wel of niet een update van de 8010.. ik lees half iets over mensen met v14 terwijl ik nog op v12 zit?
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Eind maart is de recentste informatie. Dat is echter al weer een poos terug. Daarvoor beloven ze echter al vanaf september 2024 een nieuwe versie (v12 en v14). Mijn vertrouwen is wel weg. Zonde. Tegelijk werkt hij prima. Met plex wilde hij geen truehd doen, met Jellyfin wel. Het voelt altijd wat onwennig om een apparaat te hebben die niet meer bijgewerkt wordt, maar voor nu is het prima.furian88 schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:00:
Eerlijk terhalve.. komt nu nog wel of niet een update van de 8010.. ik lees half iets over mensen met v14 terwijl ik nog op v12 zit?
Het is inmiddels een onduidelijk verhaal aan het worden. Homatics support (ook een SEI804 apparaat, zoals de 8010 ook is), heeft aangegeven dat de meest recente versie (2463), zeer waarschijnlijk een van, zoniet, de laatste versie zal zijn.furian88 schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:00:
Ik heb Streamview specifiek naar deze versie gevraagd en daarop werd door hen gedeeld dat er voor eind maart een update zou gaan komen, niet dus.
Dune, met hun zwarte tegenhanger van de Homatics, heeft op hun website staan dat alles na de Android TV V11 versie, eigenlijk niet voldoet als serieuze update, en daar laten ze het tot nu toe maar bij.
Dus erg onduidelijk allemaal..
Testing, one, two ...
Bijna weer een maand verder, is er al iets meer duidelijk?hardware-lover schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:20:
[...]
Het is inmiddels een onduidelijk verhaal aan het worden. Homatics support (ook een SEI804 apparaat, zoals de 8010 ook is), heeft aangegeven dat de meest recente versie (2463), zeer waarschijnlijk een van, zoniet, de laatste versie zal zijn.
Ik heb Streamview specifiek naar deze versie gevraagd en daarop werd door hen gedeeld dat er voor eind maart een update zou gaan komen, niet dus.
Dune, met hun zwarte tegenhanger van de Homatics, heeft op hun website staan dat alles na de Android TV V11 versie, eigenlijk niet voldoet als serieuze update, en daar laten ze het tot nu toe maar bij.
Ik heb er niet meer naar gevraagd, je hebt er zogezegd toch geen ⚽ aan. Sturen ze niets meer als update, so be it 🤷♂️Sa1 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:06:
Bijna weer een maand verder, is er al iets meer duidelijk?
Testing, one, two ...
mja.. bummer maar niet anders dan de verwachting.hardware-lover schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:20:
[...]
Ik heb er niet meer naar gevraagd, je hebt er zogezegd toch geen ⚽ aan. Sturen ze niets meer als update, so be it 🤷♂️
goedemorgen
vraagje..
Ik ben bezig alle apparaten in de nacht uit te zetten en in de morgen weer automatisch aan.
Ik gebruik een harmony AB.
Als ik daarmee afsluit staat alles stand-by.
Druk ik daarna op aan werkt alles weer.
Echter als de stroom eraf is geweest staat de Nokia aan, na het aanzetten met de harmony gaat deze dus uit (toggle)
Kan nadat de stroom er af is geweest de nokia 8010 opstarten naar stand-by, net als de tv, receiver etc?
vraagje..
Ik ben bezig alle apparaten in de nacht uit te zetten en in de morgen weer automatisch aan.
Echter als de stroom eraf is geweest staat de Nokia aan, na het aanzetten met de harmony gaat deze dus uit (toggle)
Kan nadat de stroom er af is geweest de nokia 8010 opstarten naar stand-by, net als de tv, receiver etc?
@Wilmaas, nee, is niet mogelijk. Na opnieuw onder spanning zal ie altijd volledig opstarten.
Testing, one, two ...
oke, dan blijft de spanning er op.hardware-lover schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:52:
@Wilmaas, nee, is niet mogelijk. Na opnieuw onder spanning zal ie altijd volledig opstarten.
bedankt
Ik heb ook zo'n soort probleem met de Nokia.
Hij gaat aan, uit stand-by, via een knop van een andere afstandsbediening.
Ik had geen zin om dat uit te zoeken en heb het opgelost door in de Nokia een automatische stand-by modus in te schakelen /stellen na zoveel minuten.
Dus gaat hij aan, gaat hij zo weer na zoveel minuten in de stand-by. Misschien ook een idee.
Het idee is prima. Bedankt.Harribo schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:46:
[...]
Ik heb ook zo'n soort probleem met de Nokia.
.....
Dus gaat hij aan, gaat hij zo weer na zoveel minuten in de stand-by. Misschien ook een idee.
Ik weet alleen niet of dat standby bij gebruik telkens ingesteld wordt, zodat we telkens actie moeten ondernemen.
Ga het eens proberen.
Ik zet met klik-aan-klik-uit ook altijd de spanning van mijn apparaten, behalve van mijn OLED tv ivm de pixel-refresh en de Nokia. Zoveel gebruikt die nou ook weer niet in stand-by. KPN tv box, receiver en bas-box gaan wel allemaal uit. Geen probleem met de Logitech Harmony Ultimate op deze manier.Wilmaas schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:22:
goedemorgen
vraagje..
Na een lange stilte is er weer wat nieuws te melden. Er is een nieuwe update gedeeld voor een andere SEI804 box (Homatics), update V14 3717. Hopelijk gaat Streamview deze dan ook eens delen. Ik ga er niet meer naar vragen, wacht het wel afhardware-lover schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:20:
Het is inmiddels een onduidelijk verhaal aan het worden. Homatics support (ook een SEI804 apparaat, zoals de 8010 ook is), heeft aangegeven dat de meest recente versie (2463), zeer waarschijnlijk een van, zoniet, de laatste versie zal zijn.
Testing, one, two ...
Sinds kort heb ik een nieuwe tv (TCL 55C843) die Dolby Vision ondersteunt. Nu wou ik via mijn 8010 een serie via Netflix bekijken die ook DV heeft. Als ik de serie start probeert de tv over te schakelen naar DV maar kennelijk gaat die schakeling niet helemaal goed want de kleuren krijgen groene en roze tinten.
Als ik het via de Android tv op de tv zelf afspeel dan schakelt de tv wel naar DV en zien de kleuren er goed uit. Ook heb ik nog via een Chromecast ultra geprobeerd en ook daar schakelt ie gewoon naar Dolby Vision met de juiste kleuren.
Het ligt ook niet specifiek aan Netflix want bij Prime video geeft ie hetzelfde effect.
Het lijkt dus aan de Nokia 8010 met Android tv v14 te liggen. Als ik op de tv de HDMI poort op 1.4 zet dan schakelt ie wel naar HDR10 met de juiste kleuren. Ik heb ook al een nieuwe HDMI 2.1 kabel geprobeerd.
Iemand enig idee of er op de Nokia 8010 instellingen zijn om dit goed te krijgen?
Als ik het via de Android tv op de tv zelf afspeel dan schakelt de tv wel naar DV en zien de kleuren er goed uit. Ook heb ik nog via een Chromecast ultra geprobeerd en ook daar schakelt ie gewoon naar Dolby Vision met de juiste kleuren.
Het ligt ook niet specifiek aan Netflix want bij Prime video geeft ie hetzelfde effect.
Het lijkt dus aan de Nokia 8010 met Android tv v14 te liggen. Als ik op de tv de HDMI poort op 1.4 zet dan schakelt ie wel naar HDR10 met de juiste kleuren. Ik heb ook al een nieuwe HDMI 2.1 kabel geprobeerd.
Iemand enig idee of er op de Nokia 8010 instellingen zijn om dit goed te krijgen?
Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.
Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804
Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.
Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804
Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright