Moet je op die hdmi poort waar de Nokia 8010 op zit niet extra dingen instellen wat betreft weergave ?
Is niet nodig voor die TCL, staat standaard goed ingesteld.Kroonkurk schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:43:
Moet je op die hdmi poort waar de Nokia 8010 op zit niet extra dingen instellen wat betreft weergave ?
@ADDG, kijk eens onder de HDR instellingen of alle HDR formaten wel als ondersteund worden weergegeven? Dat de box ze ook allemaal heeft gedetecteerd?
Edit: net even gecontroleerd met de 8010 op V14 en aan een TCL model 645 en alle mogelijke HDR formaten zijn beschikbaar. DV wordt ook actief indien beschikbaar bij streaming media.
[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 29-05-2025 13:52 ]
Testing, one, two ...
Bedankt voor het meedenken! Ik heb het probleem opgelost, het probleem lag een beetje bij de Nokia en een beetje bij mezelf. Ik bedacht me opeens dat de upgrade naar Android 14 een dirty upgrade was en ik dus niet alles gewist had na de update. Ik heb hierna nooit problemen ervaren omdat ik hiervoor een 1080p tv zonder HDR had.
Na de factory reset gedaan te hebben sprong ie meteen op Dolby Vision bij de eerste start.
Na de factory reset gedaan te hebben sprong ie meteen op Dolby Vision bij de eerste start.
@ADDG, "maybe dirty", komt van Google themselves af die tekst 😁
Maar een factory reset na de V14 update, zeker indien de vorige een V12 versie was, is bijna verplicht om te doen (om dat soort zaken te voorkomen).
Maar een factory reset na de V14 update, zeker indien de vorige een V12 versie was, is bijna verplicht om te doen (om dat soort zaken te voorkomen).
Testing, one, two ...
Ja dat blijkt inderdaad dat je dan tegen wat vreemde problemen kan aanlopen als je dat niet doet. De vorige versie was geloof ik inderdaad V12 maar ja in ieder geval wel goed kennis kunnen maken met alle instellingen van de tv.hardware-lover schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:07:
@ADDG, "maybe dirty", komt van Google themselves af die tekst 😁
Bij mij nog versie 12 en als ik naar updates zoek niks.
Nokia box 8010.
Wil er graag Android TV 14 op hebben.
Nokia box 8010.
Wil er graag Android TV 14 op hebben.
Hier sinds deze avond de 14.8.2137 op mijn Nokia 8010 box.
Dat wordt dus weer eens factory resetten morgen ;-)
Zojuist ook even gecontroleerd, bij mij is de update naar Android 14 nog niet beschikbaar.Speedygekko152 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:57:
Voorlopig dus nog op Android 12 blijven.
Wel wat vreemd dat Streamview nu weer die eerder ingetrokken firmware gaat delen met de app restricties. Totaal onlogisch aangezien er inmiddels al nieuwere versies zijn die Streamview ook zou kunnen delen 🤷♂️Speedygekko152 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:57:
Testing, one, two ...
Logica zit er inderdaad niet in, in heel dat v12/v14 verhaal, toch niet bij Streamview...hardware-lover schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:20:
[...]
Wel wat vreemd dat Streamview nu weer die eerder ingetrokken firmware gaat delen met de app restricties. Totaal onlogisch aangezien er inmiddels al nieuwere versies zijn die Streamview ook zou kunnen delen 🤷♂️
Mijn 8010 heeft ook nog gewoon android 12. Ook zie ik beveiligingsupdates staan van februari 2024. Hoe lang gaat de 8010 eigenlijk nog updates krijgen? Want zo te zien wordt ie ook niet meer verkocht, dus hele actieve support zal er dan niet meer op zitten lijkt me...
Zoals eerder als eens geschreven kan de 8010 meeliften op updates die nu nog komen voor de andere apparaten uit de SEI804 serie. Maar dat Streamview nu toch een oude V14 uit de sloot heeft getrokken, vind ik nog steeds heel erg vreemd.Palomar schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:15:
Mijn 8010 heeft ook nog gewoon android 12. Ook zie ik beveiligingsupdates staan van februari 2024. Hoe lang gaat de 8010 eigenlijk nog updates krijgen? Want zo te zien wordt ie ook niet meer verkocht, dus hele actieve support zal er dan niet meer op zitten lijkt me...
En als anderen die nu nog met V12 op hun 8010 zitten, die V14 2137 versie niet krijgen aangeboden, is er misschien toch iets anders aan de hand.
Testing, one, two ...
Weet iemand of die v14 ook het framerate probleem oplost wat de v12 heeft? Ik gebruik enkel Jellyfin en smarttube dus als die apps werken op de v14 zonder problemen is dat wellicht het updaten waard.
Doet ie, en ook het multichannel PCM probleem.bcome schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:55:
Weet iemand of die v14 ook het framerate probleem oplost wat de v12 heeft? Ik gebruik enkel Jellyfin en smarttube dus als die apps werken op de v14 zonder problemen is dat wellicht het updaten waard.
Testing, one, two ...
Gaaf! Even kijken of ik daar binnenkort tijd voor vrij kan maken (en het geen nieuwe problemen introduceert, dat zou ook jammer zijn).hardware-lover schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:15:
[...]
Doet ie, en ook het multichannel PCM probleem.
Bovenstaande reactie is nog niet koud of er is vandaag een V14 update vrijgegeven voor een ander SEI804 apparaat. De Rocktek G2 heeft build 3717 ontvangen. Het lijkt mij daarom sterk dat Streamview nog steeds vast blijft houden aan 2137 😉hardware-lover schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:19:
[...]
Zoals eerder als eens geschreven kan de 8010 meeliften op updates die nu nog komen voor de andere apparaten uit de SEI804 serie. Maar dat Streamview nu toch een oude V14 uit de sloot heeft getrokken, vind ik nog steeds heel erg vreemd.
En als anderen die nu nog met V12 op hun 8010 zitten, die V14 2137 versie niet krijgen aangeboden, is er misschien toch iets anders aan de hand.
Testing, one, two ...
Net nog ff de systeem updates gezocht, maar bij mij is er niets gevonden. We wachten het wel af.hardware-lover schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:34:
[...]
Bovenstaande reactie is nog niet koud of er is vandaag een V14 update vrijgegeven voor een ander SEI804 apparaat. De Rocktek G2 heeft build 3717 ontvangen. Het lijkt mij daarom sterk dat Streamview nog steeds vast blijft houden aan 2137 😉
Dus zowel (SEI804 box) Homatics en Rocktek G2 momenteel op update V14 3717, enkel Streamview niet, toch wel bizar te noemen...hardware-lover schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:34:
[...]
Bovenstaande reactie is nog niet koud of er is vandaag een V14 update vrijgegeven voor een ander SEI804 apparaat. De Rocktek G2 heeft build 3717 ontvangen. Het lijkt mij daarom sterk dat Streamview nog steeds vast blijft houden aan 2137 😉
Had even nodig, maar daar is ie dan 😉
Testing, one, two ...
De Nokia 8010 geüpgrade naar versie 14 en een fabrieksherstel gedaan wat opvalt is dat de volume een stuk minder is dan bij versie 12
moet de vol nu op 20 zetten voor het zelfde resultaat.
Daar is al eerder over bericht. Ga naar het settingsmenu en naar "smart rcu control" - remote control buttons settings en pas de volumeregeling aan (stel in voor welk apparaat het volume moet worden aangepast)Erwin08 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 14:48:
De Nokia 8010 geüpgrade naar versie 14 en een fabrieksherstel gedaan wat opvalt is dat de volume een stuk minder is dan bij versie 12
[ Voor 7% gewijzigd door hijlko.roosjen op 29-06-2025 12:46 ]
Het was vooral met de V12 versie dat er klachten waren over een lager volume. Maar dat ook afhankelijk van welke V12 versie. Eigenlijk geen klachten mbt volume en V14.Erwin08 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 14:48:
Wat al aangegeven is, waarschijnlijk staat er iets niet volledig maximaal open, wat wel zo moet staan.
Testing, one, two ...
De volume heb ik bij versie 12 nooit ingesteld met smart rcu en dat kan ik met v14 ook niet daar instellen, het geluid is stukken zachter dan met v12.hardware-lover schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 16:21:
[...]
Het was vooral met de V12 versie dat er klachten waren over een lager volume. Maar dat ook afhankelijk van welke V12 versie. Eigenlijk geen klachten mbt volume en V14.
Wat al aangegeven is, waarschijnlijk staat er iets niet volledig maximaal open, wat wel zo moet staan.
Mijn geluid gaat van de Nokia 8010 via HDMI naar de tv, het geluid van de tv is OFF via een toslink kabel naar een converter die dan met 2 tulp stekkers naar de stereo set gaan.
Met smart rcu kan ik niks.
Hmmm, een aardig alternative weg om geluid ten gehore te brengen 😉Erwin08 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:35:
De volume heb ik bij versie 12 nooit ingesteld met smart rcu en dat kan ik met v14 ook niet daar instellen, het geluid is stukken zachter dan met v12.
Mijn geluid gaat van de Nokia 8010 via HDMI naar de tv, het geluid van de tv is OFF via een toslink kabel naar een converter die dan met 2 tulp stekkers naar de stereo set gaan.
Met smart rcu kan ik niks.
Zeg je nu dat je de Nokia afstandsbediening helemaal niet gebruikt, of dat je geen instellingen hebt gemaakt binnen het Smart RCU gedeelte voor de volume regeling?
Kijk anders eens even bij de volume regeling binnen de Android TV instellingen en selecteer daar Google TV en als deze niet helemaal omhoog staat, zet 'm helemaal naar boven en ga daarna terug naar de vorige instelling voor volume in datzelfde scherm?
[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 28-06-2025 23:46 ]
Testing, one, two ...
Hier is de update naar Android 14 in ieder geval nog niet beschikbaar op de Nokia 8010.
Nope, hier ook niet. Misschien denken ze wel dat er een ddos is omdat ik best vaak op check voor updates druk 😂Audiowaste schreef op zondag 29 juni 2025 @ 02:24:
Hier is de update naar Android 14 in ieder geval nog niet beschikbaar op de Nokia 8010.
Klopt, ik maak nog gebruik van de duurste mini set van Technics (31 jaar oud nu) vandaar die tulpstekker.hardware-lover schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 23:41:
[...]
Hmmm, een aardig alternative weg om geluid ten gehore te brengen 😉
Zeg je nu dat je de Nokia afstandsbediening helemaal niet gebruikt, of dat je geen instellingen hebt gemaakt binnen het Smart RCU gedeelte voor de volume regeling?
Kijk anders eens even bij de volume regeling binnen de Android TV instellingen en selecteer daar Google TV en als deze niet helemaal omhoog staat, zet 'm helemaal naar boven en ga daarna terug naar de vorige instelling voor volume in datzelfde scherm?
Ik maak gebruik van de Nokia AB.
Het volume met v12 had ik staan op 10,12 zet ik met v14 het volume op 10,12 hoor je bijna niks, dus is er iets veranderd bij v14.
Android TV instellingen kan ik niet vinden, google tv ook niet. In de instellingen van de Nokia 8010 kan ik nergens een instelling vinden om het volume te verhogen.
De smart RCU is er voor om een ander apparaat aan te sturen ik heb geen ander apparaat die ik kan aansturen.
[ Voor 4% gewijzigd door Erwin08 op 29-06-2025 11:54 ]
Passthrough uitzetten, box volume naar 100÷ en dan weer passthrough aan, zou kunnen helpen.
Geen verschil.Simkin schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:53:
Passthrough uitzetten, box volume naar 100÷ en dan weer passthrough aan, zou kunnen helpen.
Zie je wel de verticale volume slider rechtsboven? Dan weet je dat je met het box volume aan het spelen bent en niet met CEC etc
De volume slider komt in beeld als ik het volume aanpas met de AB.Simkin schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:59:
Zie je wel de verticale volume slider rechtsboven? Dan weet je dat je met het box volume aan het spelen bent en niet met CEC etc
CEC is uitgeschakeld.
Het geluid van de TV is uitgeschakeld omdat alle geluid naar de stereo set gaat.
[ Voor 11% gewijzigd door Erwin08 op 29-06-2025 12:26 ]
Laatste wat ik kan verzinnen:
Om het volume op je Android TV 14 via ADB op 100% te zetten, kun je de volgende commando's gebruiken. Houd er rekening mee dat de maximale volumewaarde kan variëren per apparaat, vaak is dit 15, maar het kan ook hoger zijn (bijvoorbeeld 25 of zelfs 300 op sommige apparaten). Je kunt de huidige en maximale waarden controleren met het --get commando.
* Verbind met je Android TV via ADB:
Zorg ervoor dat ADB debugging is ingeschakeld op je Android TV en dat je computer is verbonden via USB of via Wi-Fi (raadpleeg de documentatie van je Android TV voor specifieke instructies over draadloos debuggen).
* Controleer de huidige en maximale volume-instellingen:
Voer dit commando uit om de beschikbare streams en hun huidige/maximale waarden te zien. STREAM_MUSIC (stream 3) is meestal de mediavolume:
adb shell media volume --stream 3 --get
Hiermee krijg je een output zoals "volume is X (max Y)", waarbij Y de maximale waarde is.
* Stel het volume in op de maximale waarde:
Vervang Y door de maximale waarde die je in de vorige stap hebt gevonden.
adb shell media volume --stream 3 --set Y
Bijvoorbeeld, als de maximale waarde 15 is:
adb shell media volume --stream 3 --set 15
Als je de volumewijziging op het scherm wilt zien, voeg dan --show toe:
adb shell media volume --show --stream 3 --set Y
Belangrijke opmerkingen:
* De volume_music_hdmi instelling die in sommige zoekresultaten wordt genoemd (adb shell settings put system volume_music_hdmi 15) kan ook relevant zijn, afhankelijk van hoe je Android TV audio verwerkt. De media volume commando's zijn echter over het algemeen flexibeler.
* Android TV's kunnen verschillende maximale volumeniveaus hebben. Het is belangrijk om eerst de maximale waarde te achterhalen met --get voordat je --set gebruikt.
Die instellingen kun je terugvinden onder Set up remote buttons (afstandsbedieninsknoppen instellen), en dan onder Volume control (volumeknop)Erwin08 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:45:
[...]
Klopt, ik maak nog gebruik van de duurste mini set van Technics (31 jaar oud nu) vandaar die tulpstekker.
Ik maak gebruik van de Nokia AB.
Het volume met v12 had ik staan op 10,12 zet ik met v14 het volume op 10,12 hoor je bijna niks, dus is er iets veranderd bij v14.
Android TV instellingen kan ik niet vinden, google tv ook niet. In de instellingen van de Nokia 8010 kan ik nergens een instelling vinden om het volume te verhogen.
De smart RCU is er voor om een ander apparaat aan te sturen ik heb geen ander apparaat die ik kan aansturen.
Daar vind je Google TV terug en die moet helemaal omhoog. Daarna ga je terug naar wat eerder geselecteerd was voor die volumeknop.
Testing, one, two ...
Onder Volume control krijg ik Set-top box en verder kan ik daar helemaal niks instellen.hardware-lover schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:02:
[...]
Die instellingen kun je terugvinden onder Set up remote buttons (afstandsbedieninsknoppen instellen), en dan onder Volume control (volumeknop)
Daar vind je Google TV terug en die moet helemaal omhoog. Daarna ga je terug naar wat eerder geselecteerd was voor die volumeknop.
Set up remote buttons
+ Add device
Remote buttons
Power button (Set-top Box)
Volume control (Set-top Box)
Klik ik dan op Volume control dan krijg ik Set-top box en dan houd het op en is er verder niks te selecteren.
[ Voor 19% gewijzigd door Erwin08 op 29-06-2025 13:41 ]
ook al had ik geen problemen, (wel al V14 met app store problemen met workaround opgelost)
toch V14 3717 gekregen.
Ook nu geen problemen.
Installatie goed, beeld en geluid ook goed.
toch V14 3717 gekregen.
Ook nu geen problemen.
Installatie goed, beeld en geluid ook goed.
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV
Oké, laten we het maar gaan 😉Erwin08 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:22:
[...]
Onder Volume control krijg ik Set-top box en verder kan ik daar helemaal niks instellen.
Set up remote buttons
+ Add device
Remote buttons
Power button (Set-top Box)
Volume control (Set-top Box)
Klik ik dan op Volume control dan krijg ik Set-top box en dan houd het op en is er verder niks te selecteren.
Ik krijg Auto (CEC) en Google TV daar als optie, naast de apparatuur die ik heb ingesteld voor de afstandsbediening (LG TV en Marantz receiver).
Je hebt binnen de audio instellingen (select formats), ook al gespeeld met de verschillende opties neem ik aan.
Testing, one, two ...
De instellingen die ik doe zijn het zelfde als met v12, geen idee waarom er nu een verschil van 10 in het volume zit, opties veranderen het volume ook niet.hardware-lover schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:48:
[...]
Oké, laten we het maar gaan 😉
Ik krijg Auto (CEC) en Google TV daar als optie, naast de apparatuur die ik heb ingesteld voor de afstandsbediening (LG TV en Marantz receiver).
Je hebt binnen de audio instellingen (select formats), ook al gespeeld met de verschillende opties neem ik aan.
Het volume van de Technisc set is hetzelfde gebleven als met v12 en staat op -38 DB, alle andere apparaten die zijn aangesloten op de TV daar is het geluid ongewijzigd gebleven dus hebben ze iets veranderd aan de Nokia 8010 firmware.
Jij hebt denk ik veel nieuwere apparatuur die met elkaar samen werken, ik heb nog een oude Technics set SA -CH950 die al die nieuwe snufjes van vandaag niet heeft alleen analoog dus.
[ Voor 9% gewijzigd door Erwin08 op 29-06-2025 18:47 ]
Niet te geloven maar iddhardware-lover schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:13:
[...]
Had even nodig, maar daar is ie dan 😉
Ik had geluk dat het al goed te gebruiken was met de vorige 14 beta maar moet stellen dat het nu iig niet slechter werkt en dat zonder factory reset (gedoe he).
Binnen Kodi en ook Netflix LIJKT geluid en beeld soepeler en beter (voller surround, minder pallet kleuren bij DV).
Ik zie nu onder de Developers Options de mogelijkheid staan om realtime de huidige video/audio waarden weer te geven en dat is natuurlijk voor een tweaker leuk om eens te proberen.
:strip_exif()/f/image/4lHFDmNShB4CLfY8SzBwE4W4.jpg?f=fotoalbum_large)
Vwb die debug overlay, die optie had je al veel langer, dacht dat jij dat al wist? 😉Agent-X schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:55:
[...]
Niet te geloven maar idd
Ik had geluk dat het al goed te gebruiken was met de vorige 14 beta maar moet stellen dat het nu iig niet slechter werkt en dat zonder factory reset (gedoe he).
Binnen Kodi en ook Netflix LIJKT geluid en beeld soepeler en beter (voller surround, minder pallet kleuren bij DV).
Ik zie nu onder de Developers Options de mogelijkheid staan om realtime de huidige video/audio waarden weer te geven en dat is natuurlijk voor een tweaker leuk om eens te proberen.
[Afbeelding]
Afijn, er is ook een deftigere uitvoering voor, die eerst niet meer werkte met V14 maar ook daar hebben we een oplossing voor gevonden 👍
Testing, one, two ...
Sinds kort idd vrij modern spul, maar zelfs mijn oudere receiver was nog erg jong vergeleken met die technics. Enkel tulp aansluitingen zag ik, dus ja, dan rest niet veel anders dan die gebruiken 🤷♂️Erwin08 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:29:
[...]
De instellingen die ik doe zijn het zelfde als met v12, geen idee waarom er nu een verschil van 10 in het volume zit, opties veranderen het volume ook niet.
Het volume van de Technisc set is hetzelfde gebleven als met v12 en staat op -38 DB, alle andere apparaten die zijn aangesloten op de TV daar is het geluid ongewijzigd gebleven dus hebben ze iets veranderd aan de Nokia 8010 firmware.
Jij hebt denk ik veel nieuwere apparatuur die met elkaar samen werken, ik heb nog een oude Technics set SA -CH950 die al die nieuwe snufjes van vandaag niet heeft alleen analoog dus.
Testing, one, two ...
Ik wist dat je het kon aanroepen maar heb blijkbaar de optie vanuit de Dev opties gemist (of vergeten)hardware-lover schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:08:
[...]
Vwb die debug overlay, die optie had je al veel langer, dacht dat jij dat al wist? 😉
Afijn, er is ook een deftigere uitvoering voor, die eerst niet meer werkte met V14 maar ook daar hebben we een oplossing voor gevonden 👍
Voorheen ging het door op de Kernel versie te klikken, en daarna kom je de overlay koppelen aan ok + back toetsen 3 seconden ingedrukt te houden, maar die optie werkt niet meer onder ATV V14.Agent-X schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:38:
Ik wist dat je het kon aanroepen maar heb blijkbaar de optie vanuit de Dev opties gemist (of vergeten)
Testing, one, two ...
Hebben alleen mensen die al A14 hadden de update gekregen of zijn er ook mensen die nog op A12 zaten die hem binnen hebben?
Ik zat nog op 12 en toen ik vanochtend checkte gaf hij de update aan. Dus nu op 14.Audiowaste schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:46:
Hebben alleen mensen die al A14 hadden de update gekregen of zijn er ook mensen die nog op A12 zaten die hem binnen hebben?
En dat is?hardware-lover schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:08:
[...]
...
Net nog eens gecontroleerd en de update naar A14 is bij mij in ieder geval nog altijd niet beschikbaar.
Bij mij ook niet. Zullen ze hem weer terug getrokken hebben?Audiowaste schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 00:59:
Net nog eens gecontroleerd en de update naar A14 is bij mij in ieder geval nog altijd niet beschikbaar.
Homatics (Sei Robotics) heeft nu het volgende gedeeld;Sa1 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:27:
Bij mij ook niet. Zullen ze hem weer terug getrokken hebben?
Important Update – July 2025
We have temporarily stopped accepting update requests due to the performance impact of the new Android 14 release. This update has caused an increase in device temperature, and we are currently working on optimizing performance and improving thermal management.
Dus misschien zijn de anderen hierin meegegaan 🤷♂️
Testing, one, two ...
Zal me niets verbazen nee. Gezien jij wel is wat test, herken jij dit?hardware-lover schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:33:
[...]
Homatics (Sei Robotics) heeft nu het volgende gedeeld;
We have temporarily stopped accepting update requests due to the performance impact of the new Android 14 release. This update has caused an increase in device temperature, and we are currently working on optimizing performance and improving thermal management.
Dus misschien zijn de anderen hierin meegegaan 🤷♂️
Nogal ja. We hebben het vanaf de eerste testversies voor ATV V14 steeds gemeld, niets mee gedaan, maar nadat er steeds meer eindgebruikers de update naar V14 kregen, kwamen er ook klachten vanuit andere hoeken, en dat zal ze wel aan het twijfelen hebben gebracht. Jammer dat het niet 1 jaar eerder is opgepikt, toen we de eerste V14 testversies kregen, dan was het nu geen issue meer, of had het niet hoeven zijn.Sa1 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:17:
Zal me niets verbazen nee. Gezien jij wel is wat test, herken jij dit?
Nu wordt er door menigeen extra koeling aangebracht, op welke wijze dan ook, enkel door het matige programmeerwerk van Google en/of AMLogic/Sei Robotics. Er stond niet voor niets steeds "maybe dirty" bij de kernel vermeld bij de eerste builds.
Nu maar hopen dat er echt aan wordt gewerkt. Google heeft al een nieuwere V14 OS build uitgebracht (een z.g. standaard waaruit de firmware wordt opgebouwd voor de diverse apparaten), maar deze is nog niet gebruikt op deze apparaten. Wel voor de Google Streamer en een van de Amerikaanse Onn streamers.
Misschien brengt deze al wat verbetering, maar dat is puur giswerk op dit moment.
Afijn, als er nu weer even geen V14 update wordt gedeeld voor de Nokia 8010, build 3717 zou dat moeten zijn, dan weten jullie waarom niet.
Testing, one, two ...
helder verhaal. Spijtig dat het zo moet en gaat. Is er al een alternatieve manier om v14 op het systeem te zetten?hardware-lover schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:32:
[...]
Nogal ja. We hebben het vanaf de eerste testversies voor ATV V14 steeds gemeld, niets mee gedaan, maar nadat er steeds meer eindgebruikers de update naar V14 kregen, kwamen er ook klachten vanuit andere hoeken, en dat zal ze wel aan het twijfelen hebben gebracht. Jammer dat het niet 1 jaar eerder is opgepikt, toen we de eerste V14 testversies kregen, dan was het nu geen issue meer, of had het niet hoeven zijn.
Nu wordt er door menigeen extra koeling aangebracht, op welke wijze dan ook, enkel door het matige programmeerwerk van Google en/of AMLogic/Sei Robotics. Er stond niet voor niets steeds "maybe dirty" bij de kernel vermeld bij de eerste builds.
Nu maar hopen dat er echt aan wordt gewerkt. Google heeft al een nieuwere V14 OS build uitgebracht (een z.g. standaard waaruit de firmware wordt opgebouwd voor de diverse apparaten), maar deze is nog niet gebruikt op deze apparaten. Wel voor de Google Streamer en een van de Amerikaanse Onn streamers.
Misschien brengt deze al wat verbetering, maar dat is puur giswerk op dit moment.
Afijn, als er nu weer even geen V14 update wordt gedeeld voor de Nokia 8010, build 3717 zou dat moeten zijn, dan weten jullie waarom niet.
Als je bedoelt om de Nokia te updaten via een andere weg dan middels een OTA update, door Streamview gedeeld? Theoretisch geen enkel probleem, indien je een originele firmware voor de Nokia zou hebben.Sa1 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:36:
helder verhaal. Spijtig dat het zo moet en gaat. Is er al een alternatieve manier om v14 op het systeem te zetten?
Testing, one, two ...
En Nokia heeft zeker geen vaste plek om dergelijke fw's te delen buiten OTA.hardware-lover schreef op maandag 7 juli 2025 @ 22:47:
[...]
Als je bedoelt om de Nokia te updaten via een andere weg dan middels een OTA update, door Streamview gedeeld? Theoretisch geen enkel probleem, indien je een originele firmware voor de Nokia zou hebben.
Niet openbaar nee.Sa1 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:32:
[...]
En Nokia heeft zeker geen vaste plek om dergelijke fw's te delen buiten OTA.
Testing, one, two ...
Toch maar een berichtje weer gestuurd, ik krijg het volgende antwoord terug:
Thank you for your message.
The update has been stopped due to certain software issues.
It should be resumed with monday.
If there are any other questions or requests that we can help you with, we kindly ask you to please reply to this email.
Thank you for contacting our support service!
@Sa1, nou, ben benieuwd of Streamview weer gaat delen. Ik ga het dan niet merken want bij mij is 3717 al geïnstalleerd, of ze moeten al met een nieuwere versie gaan komen.
Ik zal de reactie eens in onze testgroep gooien, eens kijken of Sei Robotics met een reactie daarop gaat komen
Ik zal de reactie eens in onze testgroep gooien, eens kijken of Sei Robotics met een reactie daarop gaat komen
Testing, one, two ...
Inmiddels hebben we door zelf maar weer eens wat te proberen, kunnen achterhalen waardoor het zoveel slechter is geworden.hardware-lover schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:32:
[...]
Nogal ja. We hebben het vanaf de eerste testversies voor ATV V14 steeds gemeld, niets mee gedaan, maar nadat er steeds meer eindgebruikers de update naar V14 kregen, kwamen er ook klachten vanuit andere hoeken, en dat zal ze wel aan het twijfelen hebben gebracht. Jammer dat het niet 1 jaar eerder is opgepikt, toen we de eerste V14 testversies kregen, dan was het nu geen issue meer, of had het niet hoeven zijn.
Het is een specifieke service die op een gegeven moment aan de Android TV V14 versie is toegevoegd. Vanaf dat moment gaat de systeem belasting met zo'n 25% omhoog, zonder dat er eigenlijk wat wordt afgespeeld op dat moment, in idle dus.
Met die 25% extra CPU belasting, voor alle 4 de CPU cores, gaat ook de temperatuur flink omhoog. Was het eerst ook al een aardig heethoofd, wordt het nu kritiek op sommige SEI804 apparaten.
Het moet gezegd worden dat het box ontwerp van de Nokia 8010 v.w.b. warmte, beter lijkt te zijn dan voor bijv. de (Dune) Homatics. De Nokia blijft ondanks de hogere CPU toch wat koeler en komt volgens mij niet echt in de buurt van de temperatuur waarbij de box gaat throttlelen, dus merkbaar gaat vertragen (95⁰C).
Testing, one, two ...
Kan je de service uitzetten via adb ofzo?
Nee, daar is ADB helaas niet voor te gebruiken. Er is wel een gedeelte uit te schakelen, maar dat zet geen zoden aan de dijk vwb resultaat.Simkin schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:55:
Kan je de service uitzetten via adb ofzo?
Testing, one, two ...
Wat is de temparatuur bij jullie met atv 14 dan? Bij mij komt hij niet hoger dan 71 graden en het minimale proc gebruik zit op 30%. Ik heb wel play-fi verwijderd.
Is er ook een manier om het debug overlay venster snel te openen dus niet via ontwikkelaars menu?
Ik ben hier met een app bezig en het is nogal lastig programmeren als je toetsen moet emuleren.
Nu heb ik dit voor 1 menu item te openen.
Is er ook een manier om het debug overlay venster snel te openen dus niet via ontwikkelaars menu?
Ik ben hier met een app bezig en het is nogal lastig programmeren als je toetsen moet emuleren.
Nu heb ik dit voor 1 menu item te openen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
| package com.example.resolutionoverlay import android.accessibilityservice.AccessibilityService import android.content.Intent import android.util.Log import android.view.KeyEvent import android.view.accessibility.AccessibilityEvent import android.view.accessibility.AccessibilityNodeInfo import kotlinx.coroutines.* class OverlayAccessibilityService : AccessibilityService() { private var waitingForSystemInfo = false private var attemptCount = 0 private val maxAttempts = 10 private val delayBetweenTries = 800L private val serviceScope = CoroutineScope(SupervisorJob() + Dispatchers.Main) private val TAG = "OverlayAccessibility" override fun onServiceConnected() { Log.d(TAG, "AccessibilityService connected") } override fun onInterrupt() {} override fun onAccessibilityEvent(event: AccessibilityEvent?) { if (waitingForSystemInfo && event?.eventType == AccessibilityEvent.TYPE_WINDOW_STATE_CHANGED) { Log.d(TAG, "🟢 Detected window change, try clicking on 'System Info'") waitingForSystemInfo = false attemptCount = 0 tryClickingTarget("System Info") // of "Systeeminfo" } } override fun onKeyEvent(event: KeyEvent): Boolean { if (event.action == KeyEvent.ACTION_DOWN) { when (event.keyCode) { KeyEvent.KEYCODE_PROG_YELLOW -> { Log.d(TAG, "YELLOW button pressed - launching developer settings") val devIntent = Intent("android.settings.APPLICATION_DEVELOPMENT_SETTINGS").apply { flags = Intent.FLAG_ACTIVITY_NEW_TASK } startActivity(devIntent) waitingForSystemInfo = true return true } } } return super.onKeyEvent(event) } private fun tryClickingTarget(targetText: String) { serviceScope.launch { repeat(maxAttempts) { attempt -> val root = rootInActiveWindow if (root == null) { Log.d(TAG, "Waiting for root window... ($attempt)") delay(delayBetweenTries) return@repeat } val found = findAndClick(root, targetText) if (found) { Log.d(TAG, "✅ Found and clicked '$targetText'") return@launch } val scrolled = scrollOnce(root) Log.d(TAG, "Attempt ${attempt + 1}: ${if (scrolled) "Scrolled" else "Didn't scroll"}") delay(delayBetweenTries) } Log.w(TAG, "❌ Failed to find '$targetText' after $maxAttempts attempts") } } private fun findAndClick(node: AccessibilityNodeInfo?, text: String): Boolean { if (node == null) return false val nodeText = node.text?.toString()?.trim() val descText = node.contentDescription?.toString()?.trim() if (nodeText.equals(text, ignoreCase = true) || descText.equals(text, ignoreCase = true)) { var clickableNode: AccessibilityNodeInfo? = node while (clickableNode != null && !clickableNode.isClickable) { clickableNode = clickableNode.parent } clickableNode?.let { it.performAction(AccessibilityNodeInfo.ACTION_FOCUS) return it.performAction(AccessibilityNodeInfo.ACTION_CLICK) } } for (i in 0 until node.childCount) { if (findAndClick(node.getChild(i), text)) return true } return false } private fun scrollOnce(root: AccessibilityNodeInfo): Boolean { val scrollables = mutableListOf<AccessibilityNodeInfo>() findScrollables(root, scrollables) for (s in scrollables) { if (s.performAction(AccessibilityNodeInfo.ACTION_SCROLL_FORWARD)) { return true } } return false } private fun findScrollables(node: AccessibilityNodeInfo?, result: MutableList<AccessibilityNodeInfo>) { if (node == null) return if (node.isScrollable) result.add(node) for (i in 0 until node.childCount) { findScrollables(node.getChild(i), result) } } } |
@Happy2000, ik had je eerdere vraag over het hoofd gezien zag ik net, excuses. Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden, er bestaat al een oplossing voor de overlay onder V14.
Niet vergeten om de overlay in Accessibility naar eigen smaak aan te passen
Testing, one, two ...
Je bedoeld dat je wat zichtbaar was als app en systeembestanden hebt verwijderd/geblokkeerd? Ik verwacht dat hetgeen in Vendor nog steeds aanwezig en actief is.
F-work: com.phorus.playfi.aidl.lPlayFiAudio
CMD: /vendor/bin/playfiaudioaidlservice
Mocht je deze plat hebben kunnen leggen, dan graag de How To om te kunnen testen
Testing, one, two ...
Deze app werkt hier niet, als ik in "toegankelijkheid" VideoInfoOverlay aanzet en dan de config aan wil passen springt hij uit de het config menu. Onder atv 12 werkte het hier prima.hardware-lover schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:06:
@Happy2000, ik had je eerdere vraag over het hoofd gezien zag ik net, excuses. Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden, er bestaat al een oplossing voor de overlay onder V14.
Exacthardware-lover schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:12:
[...]
Je bedoeld dat je wat zichtbaar was als app en systeembestanden hebt verwijderd/geblokkeerd? Ik verwacht dat hetgeen in Vendor nog steeds aanwezig en actief is.
...
Die werkt prima, maar je hebt niet gedaan wat gedaan moet worden. Dus lees het eea nog maar eens goed door.Happy2000 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:11:
Deze app werkt hier niet, als ik in "toegankelijkheid" VideoInfoOverlay aanzet en dan de config aan wil passen springt hij uit de het config menu. Onder atv 12 werkte het hier prima.
Verwijderen (niet bijwerken), en daarna opnieuw installeren met gebruik van SAI (nadat deze installatie rechten heeft gekregen). Niet vergeten de debug app te installeren die van V12 afkomstig is. Daarna accessibility in en de app configureren.
Indien je de CPU temp zichtbaar wilt maken, activeren en niet vergeten eerst debugging aan te zetten in Development instellingen.
SAI kan ook gebruikt worden voor andere apps die accessibility nodig hebben, zoals de Refreshrate app.
Testing, one, two ...
Ik heb ook de handel opgeschoond en inmiddels zo'n 20 apps gedeactiveerd, maar hetgeen voor de hogere CPU load zorgt, blijft nog steeds actief.
Gelukkig is de Nokia 8010 intern beter ontworpen, want ondanks die hogere CPU, wordt de Nokia verre van te heet. Die 70⁰C, eerder aangehaald, is geen enkel probleem.
Testing, one, two ...
[quote]hardware-lover schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:21:
[...]
Schaam me diep🙈. Maar goed alles werkt perfect nu bedankt
Ik heb momenteel 23 apps geïnstalleerd de cpu load is +/- 32% bij 66.7 graden als ik projectivy er voor heb staan.
Android v14.8.3717 met de homatics box r 4k plus.
[...]
Schaam me diep🙈. Maar goed alles werkt perfect nu bedankt
Ik heb momenteel 23 apps geïnstalleerd de cpu load is +/- 32% bij 66.7 graden als ik projectivy er voor heb staan.
Mooi dat het nu voor je werkt 👍Happy2000 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:16:
[quote]hardware-lover schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:21:
[...]
Schaam me diep🙈. Maar goed alles werkt perfect nu bedankt![]()
Die 32% zal de ondergrens zijn, die zie ik ook wel eens voorbij komen in de overlay (3717). Maar de waarde is ver verwijderd van die met een vroege versie van Android TV V14 (die niemand van jullie ooit heeft gezien), die gaat regelmatig naar 10-15% en geeft flink lagere temperaturen.
Mijn R Plus 3717 doet nu < 60⁰C tijdens media spelen, maar die is niet standaard meer m.b.t. koeling 😉
Testing, one, two ...
FYI https://www.homatics.com/...tics-device-to-android-14
We are no longer accepting update requests based on serial numbers.
All future updates will be released in bulk to all compatible devices once stability and performance improvements are confirmed.
We appreciate your patience and will update this post as soon as new software versions become available.
@Simkin; hardware-lover in "Nokia Streaming Box Ervaringentopic" het origineel is door Homatics geplaatst in hun Telegram groep, niet door Streamview (Nokia).
Testing, one, two ...
Op 29 juni schreef ik, v14 3717 er op gezet en geen problemen.
Ik moet zeggen dat versie 14 2137 mij veel beter bevallen is.
Ik weet dat vanaf 12 naar 14 een fabriek reset eigenlijk moet, is ook gedaan.
Nu ga ik van 14 naar een nieuwere 14. ik heb nog geen fabriek reset gedaan en beginnen er oude irritaties opnieuw.
Die tekst balken onder in het beeld schokken.
Bewegend beeld schokt.
Geluid onderbrekingen.
Beeld wat af en toe stil staat en geluid wat doorloopt.
Temperatuur gemeten, is normaal volgens mij, kamer 23 graden, bovenzijde apparaat 43 graden na enkele uren en stabiel in temp.
Wat helpt voor nu? Een herstart. Dan is er weer enkele dagen zonder problemen te kijken en te luisteren.
Ik ga als het uitkomt maar weer een fabriek reset doen.
Of er moet spoedig een betere/andere update komen?
Al iets bekend?
Ik moet zeggen dat versie 14 2137 mij veel beter bevallen is.
Ik weet dat vanaf 12 naar 14 een fabriek reset eigenlijk moet, is ook gedaan.
Nu ga ik van 14 naar een nieuwere 14. ik heb nog geen fabriek reset gedaan en beginnen er oude irritaties opnieuw.
Die tekst balken onder in het beeld schokken.
Bewegend beeld schokt.
Geluid onderbrekingen.
Temperatuur gemeten, is normaal volgens mij, kamer 23 graden, bovenzijde apparaat 43 graden na enkele uren en stabiel in temp.
Wat helpt voor nu? Een herstart. Dan is er weer enkele dagen zonder problemen te kijken en te luisteren.
Ik ga als het uitkomt maar weer een fabriek reset doen.
Of er moet spoedig een betere/andere update komen?
Al iets bekend?
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV
Hier een memory dump:hardware-lover schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:52:
[...]
Mooi dat het nu voor je werkt 👍
Die 32% zal de ondergrens zijn, die zie ik ook wel eens voorbij komen in de overlay (3717). Maar de waarde is ver verwijderd van die met een vroege versie van Android TV V14 (die niemand van jullie ooit heeft gezien), die gaat regelmatig naar 10-15% en geeft flink lagere temperaturen.
Mijn R Plus 3717 doet nu < 60⁰C tijdens media spelen, maar die is niet standaard meer m.b.t. koeling 😉
PID Procesnaam CPU % Omschrijving
435 audioserver (HAL audio) 64.6% 📈 Extreem hoog — dit hoort zelden boven 10-15% te zitten.
501 playfiaudioaidl 36.3% 🔊 Play-Fi audiodecodering — constant actief.
1839 com.spocky.project... (SEI804) 43.0% 📊 SEI804 zelf gebruikt veel CPU (mogelijk door herhaaldelijk dumpsys, awk, enz.).
238 surfaceflinger (UI renderer) 16.6% 🎨 Normaal bij overlays of UI-animatie, lijkt minder zorgwekkend.
com.spocky.proj+ Projectivity Launcher
playfiaudioaidl+ DTS Play-Fi Audio AIDL Service Achtergrondservice voor Play-Fi audiostreaming
android.hardware.audio@... audioserver Android audio HAL-daemon (decodeert/routeert audio)
surfaceflinger System UI compositor Verantwoordelijk voor beeld/overlays op scherm
Na verdere test blijft dit over.
code:
1
2
3
| PID USER PR NI VIRT RES SHR S[%CPU] %MEM TIME+ ARGS 435 audioserver 20 0 85M 36M 19M S 49.0% 1.0 8:51.15 android.hardwar+ 492 system 20 0 18M 4.6M 4.0M S 45.0% 0.1 7:59.86 playfiaudioaidl+ |
Echt wel een probleem!
[ Voor 20% gewijzigd door Happy2000 op 12-07-2025 11:12 ]
@Happy2000, je bevestigd nu alleen wat al bekend is 
Zoals ik eerder al schreef, je kunt de Play-Fi processen wel uitschakelen, maar niet de service zelf.
Projectivy heeft recent een update gekregen waarbij idle CPU zou zijn aangepakt, build 4.64 (uit mijn hoofd), heb je deze ook al geïnstalleerd?
Zoals ik eerder al schreef, je kunt de Play-Fi processen wel uitschakelen, maar niet de service zelf.
Projectivy heeft recent een update gekregen waarbij idle CPU zou zijn aangepakt, build 4.64 (uit mijn hoofd), heb je deze ook al geïnstalleerd?
Testing, one, two ...
Ja maar voor mij na onderzoek ook duidelijkhardware-lover schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:24:
@Happy2000, je bevestigd nu alleen wat al bekend is
Projectivy heb ik nog niet aangeboden gekregen via de play store, zal hem handmatig updaten.
edit: Na update 4.64 blijft het zelfde.
[ Voor 3% gewijzigd door Happy2000 op 12-07-2025 12:21 ]
@Happy2000, bij mij stelt de CPU belasting voor Projectivy 4.64 weinig voor zo te zien. Heb jij een achtergrond actief die meer resources vraagt? Ik gebruik enkel een vaste achtergrond en een alternatieve serie aan icons.
Com.spockey.projengmenu zit op 0.64% CPU belasting (2 cores), niets aan de hand zo te zien.
Com.spockey.projengmenu zit op 0.64% CPU belasting (2 cores), niets aan de hand zo te zien.
Testing, one, two ...
@hardware-lover
Opgelost! Ik had Kanalen > Volgende bekijken aanstaan.
Opgelost! Ik had Kanalen > Volgende bekijken aanstaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Happy2000 op 12-07-2025 16:04 ]
Zojuist factory reset gedaan, had 14 2137 (niemand keek tv
)
Kreeg eind juni v14 3717 met toch wel problemen.
Tekst balken onder in het beeld die schokken.
Bewegend beeld schokt.
Geluid onderbrekingen.
Bij geluid is een bluetooth instelling nieuw zag ik. pakte ook niet vanzelf de passthrough, geluid erg zacht en alleen stereo of virtueel dolby surround
Volume op de nokia vol en even schakelen tussen de 3 opties en het werkte weer. pffft. blijft een gedoe.
Hoop dat dit het oplost, niet blij met de laatste update.
Kreeg eind juni v14 3717 met toch wel problemen.
Tekst balken onder in het beeld die schokken.
Bewegend beeld schokt.
Geluid onderbrekingen.
Bij geluid is een bluetooth instelling nieuw zag ik. pakte ook niet vanzelf de passthrough, geluid erg zacht en alleen stereo of virtueel dolby surround
Volume op de nokia vol en even schakelen tussen de 3 opties en het werkte weer. pffft. blijft een gedoe.
Hoop dat dit het oplost, niet blij met de laatste update.
@Wilmaas, die nieuwe A2DP instelling is niet heel duidelijk uitgelegd, maar ik denk dat we er ondertussen achter zijn gekomen. Ook dat is weer een instelling, vrij specifiek voor de (Dune) Homatics R Plus i.c.m. hun audio producten (HomeClick/MiniBar) en een Apple iPhone.
Dat wil niet zeggen dat die instelling niets doet voor andere zaken. Het lijkt nu een eenrichtingsverkeer instelling te zijn geworden, die afhankelijk van de instelling (aan/uit) Bluetooth naar of vanaf de box regelt.
Ik sta er nog steeds van te kijken dat er zoveel in een firmware wordt gestopt wat eigenlijk niet direct met het gebruik van de box zelf te maken heeft, maar alleen i.c.m. die eerder genoemde Homatics audio producten.
Dus een Nokia 8010 of Rocktek G2, of eerste generatie (Dune) Homatics R Plus, kan helemaal niets met die apparaten, maar ze krijgen er wel de lasten van. Eigenlijk onbegrijpelijk dat dit zo geaccepteerd wordt door de andere merken.
Dat wil niet zeggen dat die instelling niets doet voor andere zaken. Het lijkt nu een eenrichtingsverkeer instelling te zijn geworden, die afhankelijk van de instelling (aan/uit) Bluetooth naar of vanaf de box regelt.
Ik sta er nog steeds van te kijken dat er zoveel in een firmware wordt gestopt wat eigenlijk niet direct met het gebruik van de box zelf te maken heeft, maar alleen i.c.m. die eerder genoemde Homatics audio producten.
Dus een Nokia 8010 of Rocktek G2, of eerste generatie (Dune) Homatics R Plus, kan helemaal niets met die apparaten, maar ze krijgen er wel de lasten van. Eigenlijk onbegrijpelijk dat dit zo geaccepteerd wordt door de andere merken.
Testing, one, two ...
Het draait weer redelijk. Dus een fabriek reset is voor mij ook nodig geweest van 14 2137 naar v14 3717
Zijn er meer die problemen hebben met de refresh rate bij verschillende apps?
Versie 14 2137 werkte prima zonder gestotter door refresh rate issues.
Om nu weer stottervrij te kunnen kijken heb ik "tv quick actions pro" weer moeten installeren om per app de refreshrate in te kunnen stellen.
Bijvoorbeeld NLziet 50hz, prime 60hz, you tube werkt het meest stabiel bij 60hz. etc.
Alleen Netflix werkt vanzelf, plus kodi, al ging het bij kodi ook niet meer vanzelf.
Werkt het bij anderen zonder gestotter of ben ik daar gevoelig voor?, mijn vrouw viel het verschil ook op overigens.
Komt het door een combi van hardware? er zit wel een denon receiver tussen welke het beeld van de nokia zonder bewerking doorgeeft aan de tv
Zijn er meer die problemen hebben met de refresh rate bij verschillende apps?
Versie 14 2137 werkte prima zonder gestotter door refresh rate issues.
Om nu weer stottervrij te kunnen kijken heb ik "tv quick actions pro" weer moeten installeren om per app de refreshrate in te kunnen stellen.
Bijvoorbeeld NLziet 50hz, prime 60hz, you tube werkt het meest stabiel bij 60hz. etc.
Alleen Netflix werkt vanzelf, plus kodi, al ging het bij kodi ook niet meer vanzelf.
Werkt het bij anderen zonder gestotter of ben ik daar gevoelig voor?, mijn vrouw viel het verschil ook op overigens.
Komt het door een combi van hardware? er zit wel een denon receiver tussen welke het beeld van de nokia zonder bewerking doorgeeft aan de tv
@Wilmaas, zolang de mediaspeler zelf geen QMS/VRR support heeft, of de gebruikte app geen auto refreshrate ondersteund, zal het nooit optimaal zijn met afspelen van media waarbij de refreshrate ongelijk is van die binnen Android TV ingesteld (meestal 59.94hz).
Normaal gesproken zou dat met versie 2137 hetzelfde moeten zijn dan nu met die 3717 versie, zonder gebruik te maken van een extra app om het aan te passen bedoel ik, zoals die Quick Actions app of met de al eerder besproken Refresh Rate app.
Dus ales jij alles weer hetzelfde hebt geïnstalleerd en ingesteld dan voorheen, dan zou het eigenlijk ook weer hetzelfde moeten zijn bij gebruik. Ik gebruik de Nokia 8010 niet als dagelijkse speler, maar wel versie 3717 op dit moment, daarmee valt enkel de extra hoge CPU loads op, maar die zijn met de V14 versies die openbaar zijn gedeeld als update nooit werkelijk zo laag geweest dan met de eerdere V11 en V12 versies.
Normaal gesproken zou dat met versie 2137 hetzelfde moeten zijn dan nu met die 3717 versie, zonder gebruik te maken van een extra app om het aan te passen bedoel ik, zoals die Quick Actions app of met de al eerder besproken Refresh Rate app.
Dus ales jij alles weer hetzelfde hebt geïnstalleerd en ingesteld dan voorheen, dan zou het eigenlijk ook weer hetzelfde moeten zijn bij gebruik. Ik gebruik de Nokia 8010 niet als dagelijkse speler, maar wel versie 3717 op dit moment, daarmee valt enkel de extra hoge CPU loads op, maar die zijn met de V14 versies die openbaar zijn gedeeld als update nooit werkelijk zo laag geweest dan met de eerdere V11 en V12 versies.
Testing, one, two ...
Ik gebruikte altijd al tv quick actions pro en nu voor de refrash rate de refresh rate app zoals @harware-lover al zei, anders hier ook gestotter in beeld.Wilmaas schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:02:
...
@hardware-lover @Happy2000
Oké ik leg me er bij neer, het werkt nu weer redelijk, alleen af en toe een zwart scherm bij het wisselen tussen de apps.
Ik weet zeker dar het zonder een refresh-rate app ook heeft gewerkt.
Er zal dan iets in de receiver of tv gebeuren wat het beter maakt om te kijken bij de andere versie's op de nokia.
Ik heb geen problemen met de extra belasting van de processor, ook geen warmte probleem.
Dat wil zeggen, ik merk daar niets van, het heeft geen directe invloed op het kijken en luisteren.
groet.
Oké ik leg me er bij neer, het werkt nu weer redelijk, alleen af en toe een zwart scherm bij het wisselen tussen de apps.
Ik weet zeker dar het zonder een refresh-rate app ook heeft gewerkt.
Er zal dan iets in de receiver of tv gebeuren wat het beter maakt om te kijken bij de andere versie's op de nokia.
Ik heb geen problemen met de extra belasting van de processor, ook geen warmte probleem.
Dat wil zeggen, ik merk daar niets van, het heeft geen directe invloed op het kijken en luisteren.
groet.
[ Voor 21% gewijzigd door Wilmaas op 17-07-2025 14:10 ]
@Wilmaas, ik neem aan dat je Play-Fi als app op je 8010 hebt staan, de oorzaak van die hogere CPU load.
Gelukkig schijn je er niets van te merken, maar ik kan je verzekeren dat er menig gebruiker wel wat van merkt, vooral die groep gebruikers waarbij hun box (uit de SEI804 serie), onder warmere omstandigheden wordt gebruikt, denk hierbij aan de zuidelijke landen.
Hoewel Homatics nu die tekst m.b.t. te heet worden, heeft verwijderd van hun website, is het probleem natuurlijk nog steeds bestaand. Het is nu maar de vraag, gaat het daadwerkelijk worden aangepakt en opgelost 🤷♂️
Streamview (8010), zou met een update hervatting zijn gekomen afgelopen maandag, maar het zou de eerste keer zijn dat ze nakomen wat ze eerder hebben uitgesproken 😁
Gelukkig schijn je er niets van te merken, maar ik kan je verzekeren dat er menig gebruiker wel wat van merkt, vooral die groep gebruikers waarbij hun box (uit de SEI804 serie), onder warmere omstandigheden wordt gebruikt, denk hierbij aan de zuidelijke landen.
Hoewel Homatics nu die tekst m.b.t. te heet worden, heeft verwijderd van hun website, is het probleem natuurlijk nog steeds bestaand. Het is nu maar de vraag, gaat het daadwerkelijk worden aangepakt en opgelost 🤷♂️
Streamview (8010), zou met een update hervatting zijn gekomen afgelopen maandag, maar het zou de eerste keer zijn dat ze nakomen wat ze eerder hebben uitgesproken 😁
Testing, one, two ...
nou, heb hem inderdaad nog niet. Geen idee hoe lang zo iets duurt of kan duren, maar die staggered rollout hoeft toch niet zo lang te duren.hardware-lover schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:21:
@Wilmaas,
--
lalalalaa
k blijf gewoon mailen, maar wat een knuppels.
Thank you for your message.
The Update got stopped again and will be resumed as soon as possible.
If there are any other questions or requests that we can help you with, we kindly ask you to please reply to this email.
Thank you for contacting our support service!
Ik vraag me af of ze ooit weer gestart zijn, dan wel van plan zijn om v14 breed uit te rollen.
[ Voor 33% gewijzigd door Sa1 op 19-07-2025 10:06 ]
Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.
Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804
Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.
Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804
Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright