Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Happy2000 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:02:
Dit is echt zwaar klote, dat ze deze update uitgebracht hebben. Baal hier echt van!
Het zou enkel een probleem met AAC/Lpcm audio moeten geven, de andere audio codecs worden wel tamelijk probleemloos afgespeeld. Betreft het voor jou dan media met AAC/Lpcm audio?

Is overigens niet apparaat maar OS build specifiek. Dus alle apparaten die de 7954 build gebruiken, hebben dat probleem, dus ook een 8010 na die update.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 16:25
Ik krijg de update ook niet aangeboden. heb momenteel problemen met het afspelen van 24p content. Na een tijdje begint de het beeld te stotteren. enige wat helpt is app sluiten en opnieuw opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

Heb maar even gevraagd hoe het staat met de update, zie hier het antwoord:
Thank you for your message.

The latest official version of the Nokia 8010 is v5221.
A newer software version is currently being tested but, at the moment, we cannot offer an exact date regarding when the next update will be released.

If there are any other questions or requests that we can help you with, we kindly ask you to please reply to this email.
Vreemd verhaal dat sommige hem dus wel krijgen op de Nokia 8010. Het voelt allemaal niet heel erg 'onder controle' als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mdekoning schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:28:
Ik krijg de update ook niet aangeboden. heb momenteel problemen met het afspelen van 24p content. Na een tijdje begint de het beeld te stotteren. enige wat helpt is app sluiten en opnieuw opstarten
Stop en herstart zou ook voldoende moeten zijn om dat op te lossen. Of schakel eens de ondertiteling uit tijdens afspelen en kijk wat er dan gebeurt met die stottering? Niet dat het een oplossing is, maar dan weet je waardoor dat stotteren wordt veroorzaakt.

Maar ik heb vwb die stottering niet echt goed nieuws te melden vwb die laatste update, die je nog moet gaan krijgen blijkbaar, het zit er nog steeds in, maar vaker later tijdens afspelen, en ook wat minder heftig, maar dan nog 🥲

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastianmori
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11-09 00:59
Sa1 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:58:
Heb maar even gevraagd hoe het staat met de update, zie hier het antwoord:

[...]this update is terrible, the audio sound is quiet, I've had the box for a long time and until the update v12.8.7954 the sound was great, and the audio format settings where Dolby Digital and Dolby Atmos as well as DTS are suddenly gone

Vreemd verhaal dat sommige hem dus wel krijgen op de Nokia 8010. Het voelt allemaal niet heel erg 'onder controle' als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastianmori
  • Laatst online: 11-09 00:59
this update is terrible, the audio sound is quiet, I've had the box for a long time and until the update v12.8.7954 the sound was great, and the audio format settings where Dolby Digital and Dolby Atmos as well as DTS are suddenly gone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:06:
[...]

Het zou enkel een probleem met AAC/Lpcm audio moeten geven, de andere audio codecs worden wel tamelijk probleemloos afgespeeld. Betreft het voor jou dan media met AAC/Lpcm audio?

Is overigens niet apparaat maar OS build specifiek. Dus alle apparaten die de 7954 build gebruiken, hebben dat probleem, dus ook een 8010 na die update.
Ja met AAC 6 kanalen heb ik geen geluid. Heb nu maar in tivimate een andere player geinstalleerd voor AAC/Lpcm.
Toch snap ik niet dat ze dit niet eerst opgelost hebben en dan pas een release doen, nu kunnen we weer tijden wachten op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Happy2000 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:17:
Ja met AAC 6 kanalen heb ik geen geluid. Heb nu maar in tivimate een andere player geinstalleerd voor AAC/Lpcm.
Toch snap ik niet dat ze dit niet eerst opgelost hebben en dan pas een release doen, nu kunnen we weer tijden wachten op een update.
Dat vroegen wij als testers ons dus ook af. Werd gedeeld als testversie, en als er geen vervelende zaken zouden zijn dan zou ie met alle gebruikers wordt gedeeld. Maar Google Play Store certificering was al aangevraagd en Rocktek begon dezelfde update al te delen met hun gebruikersgroup.

Dus wij waren (opnieuw), sprakeloos van hoe het weer ging deze keer. Zoals vorige keer eigenlijk ook al het geval was. Misschien dachten ze dat deze update wat minder slecht was dan de vorige die als Google gecertificeerd was gedeeld. Die is niet naar de Nokia 8010 gegaan, die heeft volgens mij V12 5221 als Google gecertificeerd ontvangen.

Maar er is er daarna nog eentje gedeeld, Google gecertificeerd V6853, ook weer zo'n lekkere, dramatisch slecht. Niet voor Nokia, wel weer voor Rocktek en sommige andere gebruikers. Weer zonder de kans op fatsoenlijk testen, Google certificatie aangevraag en gekregen.

En nu deze laatste dus, het is vrijwel niet bij te houden.

Afijn, ik heb de testbox weer aan de kant gegooid voor nu, en doe het wel met een niet publieke versie die veel beter is dan iedere V11 of V12 update die ik tot nu toe heb mogen ontvangen, en dat zijn er inmiddels aardig wat mag ik wel zeggen 😥

Maar die versie gaat voorlopig het daglicht niet zien ben ik bang, niet voor Q2 2025 werd er geschreven. Misschien wordt dat straks ook weer anders, want één ding is zeker, NIETS is zeker daar 😬

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:36
Iemand hier die ook Skyshowtime heeft met premium? De TV geeft 4k hdr, maar via de 8010 enkel 4k..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DamnDutchGuy schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:39:
Iemand hier die ook Skyshowtime heeft met premium? De TV geeft 4k hdr, maar via de 8010 enkel 4k..?
Ik kreeg (gisteren geprobeerd), niet eens 4K via de Skyshowtime Android TV app en het premium abonnement. Hoe weet jij zeker dat de box je wel 4k geeft en niet Full HD met een betere videokwaliteit?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
hardware-lover schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:49:
[...]

Ik kreeg (gisteren geprobeerd), niet eens 4K via de Skyshowtime Android TV app en het premium abonnement. Hoe weet jij zeker dat de box je wel 4k geeft en niet Full HD met een betere videokwaliteit?
Dat weet ik ook niet zeker. De kwaliteit van het signaal was wel een stuk verbeterd maar aangezien ze nergens laten zien wat het signaal gokte ik op de 4k. Maar op de SkyShowtime app van mijn android TV kickte de HDR wel in. Dus ergens gaat er iets fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:06:
[...]

Nog geen firmware update voor de Nokia 8010 hier (momenteel 5221).
Bepaald de firmware dan ook dat het niet werkt in CoreElec?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DamnDutchGuy schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:11:
Dat weet ik ook niet zeker. De kwaliteit van het signaal was wel een stuk verbeterd maar aangezien ze nergens laten zien wat het signaal gokte ik op de 4k. Maar op de SkyShowtime app van mijn android TV kickte de HDR wel in. Dus ergens gaat er iets fout.
Klopt, de Skyshowtime app werkt nog niet zoals ie zou kunnen voor dit soort apparaten. Je kunt eenvoudig controleren wat er precies als videosignaal wordt aangeboden door een app, indien je de debug overlay activeert die te gebruiken is met dit soort apparaten.

Daarmee zag ik een flink hogere bitrate, maar wel in maximaal Full HD, terwijl het eigenlijk 4K zou moeten zijn.

Edit: net nog even gecontroleerd of er vanavond wat is gewijzigd, maar nog steeds Full HD wanneer het eigenlijk 4K zou moeten zijn, zelfs met HDR zie ik bij sommig media.

Had het eerder al in het Skyshowtime topic geschreven,. Gebruik je Kodi en de SST plugin, dan krijg je wel 4k en HDR bij hetzelfde media op diezelfde box 🤷🏻‍♂️

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 30-10-2024 19:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Agent-X schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:24:
Nog geen firmware update voor de Nokia 8010 hier (momenteel 5221).
Bepaald de firmware dan ook dat het niet werkt in CoreElec?
Enkel als de kernel versie gewijzigd zou zijn kun je daardoor CE problemen krijgen, maar wat CE af kan spelen aan Codecs is vaak niet gerelateerd aan wat er binnen Android TV gebeurd. Soms heb je wel een aparte addon of patch nodig om Dolby Vision goed af te kunnen spelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:29:
[...]

Enkel als de kernel versie gewijzigd zou zijn kun je daardoor CE problemen krijgen, maar wat CE af kan spelen aan Codecs is vaak niet gerelateerd aan wat er binnen Android TV gebeurd. Soms heb je wel een aparte addon of patch nodig om Dolby Vision goed af te kunnen spelen.
Het eventuele bijwerken van de kernel is niet standaard bij een firmware upgrade?

Nu werkt het allemaal eigenlijk prima en kan ik booten naar CoreElec voor film etc.
Gaat dan die update vanuit v5221 het verpesten, door die kernel ook te vervangen?

CoreElec werkt momenteel prima (dualboot optie) voor ook DV maar dat wil ik graag zo houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Agent-X, de jongens van CE zorgen vaak vrij snel dat de handel weer werkt, mocht er iets veranderden door een firmware update. Homatics is "sponsor" van het CE team en hebben belang gezien in hoe belangrijk het voor de bestaansrecht van het apparaat kan zijn, zeker toen enkel Android TV V11 nog maar beschikbaar was (geen autoframerate en ondersteuning van alle HD audio codecs via ATV11). De gehele SEI804, waaronder de Nokia 8010, "profiteert" hiervan natuurlijk 😁

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:48:
@Agent-X, de jongens van CE zorgen vaak vrij snel dat de handel weer werkt, mocht er iets veranderden door een firmware update. Homatics is "sponsor" van het CE team en hebben belang gezien in hoe belangrijk het voor de bestaansrecht van het apparaat kan zijn, zeker toen enkel Android TV V11 nog maar beschikbaar was (geen autoframerate en ondersteuning van alle HD audio codecs). De gehele SEI804, waaronder de Nokia 8010, "profiteert" hiervan natuurlijk 😁
Kan ik hieruit concluderen dat een eventuele directe boot (op de Nokia 8010) naar CoreElec een eigen kernel gebruikt en dat ik rustig (eventueel) een andere firmware kan installeren/proberen?

Dit laatste lijkt mij dan wel gebonden aan het nooit kunnen downgraden naar een oudere versie.
Indien het alleen de Android omgeving bevlekt durf ik het wel aan.
Vandaar dat ik hier even goed wil begrijpen :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Agent-X schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:54:
Kan ik hieruit concluderen dat een eventuele directe boot (op de Nokia 8010) naar CoreElec een eigen kernel gebruikt en dat ik rustig (eventueel) een andere firmware kan installeren/proberen?

Dit laatste lijkt mij dan wel gebonden aan het nooit kunnen downgraden naar een oudere versie.
Indien het alleen de Android omgeving bevlekt durf ik het wel aan.
Vandaar dat ik hier even goed wil begrijpen :7
Waar ik schreef "wijzigen door een firmware" bedoelde ik o.a. ook, a.g.v. een kernel update.

Vaak zijn de wijzigingen en aanpassingen op het CE forum terug te vinden, dus daar ben je veel beter af met informatie daarover dan dat ik het hier probeer duidelijk te maken ;) Er zitten daar ook gebruikers met de diverse SEI804 apparaten, zoals de 8010.

V.w.b. het "proberen" van verschillende firmware versies op hetzelfde apparaat. Zolang je de juiste CE versie voor de juiste firmware apart houd, is omschakelen vrij snel weer gebeurd 😁

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubadiver
  • Laatst online: 27-03 20:02
Ik stond op het punt om de Nokia 8010 aan te schaffen, maar nu ga ik twijfelen.

Binnenkort hebben we geen TV abonnement meer, dus hebben we zo'n kastje nodig. Ik had voor deze gekozen, omdat ik het ook op mijn versterker kon aansluiten ( internetradio en Spotify ).

Voor de rest sla ik nooit films o.i.d. op en ga ik het ook niet voor bijzondere dingen gebruiken.

Wie heeft een goede suggestie? Alles is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

scubadiver schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:19:
Ik stond op het punt om de Nokia 8010 aan te schaffen, maar nu ga ik twijfelen.

Binnenkort hebben we geen TV abonnement meer, dus hebben we zo'n kastje nodig. Ik had voor deze gekozen, omdat ik het ook op mijn versterker kon aansluiten ( internetradio en Spotify ).

Voor de rest sla ik nooit films o.i.d. op en ga ik het ook niet voor bijzondere dingen gebruiken.

Wie heeft een goede suggestie? Alles is welkom!
Wat geeft jou dan met jouw wensen het gevoel dat de 8010 niet goed zou zijn? De issues die nu spelen zijn vooral met lokale media, waar jij niets mee doet. Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met dat je hem kunt aansluiten op jouw versterker noch waarom je dat zou willen als je je versterker gebruikt als bron om audio af te spelen.

Daarnaast moet je je wel goed realiseren dat dit een topic is voor nokia streaming boxen. Advies vragen voor andere apparaten kun je beter in andere topics doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubadiver
Dank voor je snelle reactie!

Ik zie vrij veel ergernissen over de updates, dus vandaar de twijfel. Ik kan met apparatuur werken en voor de rest is mijn kennis inhoudelijk ver te zoeken. Als de 8000 en de 8010 al bijna nergens meer te krijgen zijn, lijkt mij dat een teken aan de wand.

Mijn versterker heeft geen wifi of bluetooth, dus dan kan ik via de box Spotify via mijn telefoon of laptop afspelen. Dat is via deze boxen toch mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

scubadiver schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:34:
Dank voor je snelle reactie!

Ik zie vrij veel ergernissen over de updates, dus vandaar de twijfel. Ik kan met apparatuur werken en voor de rest is mijn kennis inhoudelijk ver te zoeken. Als de 8000 en de 8010 al bijna nergens meer te krijgen zijn, lijkt mij dat een teken aan de wand.

Mijn versterker heeft geen wifi of bluetooth, dus dan kan ik via de box Spotify via mijn telefoon of laptop afspelen. Dat is via deze boxen toch mogelijk?
De problemen met de updates zijn helaas niet alleen aan de Nokia 8010 voorbehouden, maar alle apparaten waar deze chipset in zit. Het zijn vooral problemen met lokale media. Alle streaming diensten doen het bij mij prima, soms een stottertje, maar dat heb ik bij elke stick of device nog gehad / gezien, ook met de smart apps van de TV zelf. De huidige FW 5221, is prima voor mensen die alleen willen streamen. Maar inderdaad, als er nergens voorraad is, is dat vaak een teken aan de wand, maar welk teken is mij iig niet duidelijk. Misschien een nieuwe HW revisie, misschien failliet, geen idee.

Je kunt inderdaad Spotify als app op dit apparaat zetten en hem verbinden naar de receiver. Nu denk ik echter wel dat op het moment je receiver zo oud is dat hij geen wifi noch ble heeft, hij ook geen 4k hdr en alles kan doorsturen, dus dan loop je sowieso al tegen minder problemen aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 22:08

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Ik lees al een tijdje mee.

Ik zie dat na de laatste update, V12.8.7954, welke ik een week geleden heb ontvangen, sommige een lager geluid volume hebben op o.a. de Nokia 8010
Het volume op de Nokia voluit zetten heeft dit voor mij opgelost.
Het geluid staat op pass through maar het volume is dan wel via de nokia aan te passen.
Volgens mij is dit niet de bedoeling van pass through, dit was in ieder geval niet mogelijk.

Op de versterker is er ook iets veranderd zonder dat ik dat heb aangepast, NL Ziet is ineens met dolby surround sound doorgegeven, dit was altijd stereo doorgegeven.

Er is iets met de geluid codecs gedaan.

Verder werkt de update bij mij prima, het stotteren met de framerate is weg, de lopende text balken bij rtl-z lopen nu vloeiend bijvoorbeeld.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:42:
[knip]Maar inderdaad, als er nergens voorraad is, is dat vaak een teken aan de wand, maar welk teken is mij iig niet duidelijk. Misschien een nieuwe HW revisie, misschien failliet, geen idee.

[knip]
Vergeef me mijn botte knip, maar Nokia als merk, is binnenkort niet meer, Streamview is overgegaan naar Thomson. Dat zal de reden voor de recente dump zijn, was te merken aan de forse prijsverlaging voor diverse "Nokia" producten.

Dus een nieuwe revisie of nieuwer Nokia streaming apparaat, gaat het daglicht niet meer halen ben ik bang. Hopelijk blijven ze nog ondersteuning bieden middels software updates 🤞

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubadiver
Het gaat mij inderdaad eigenlijk vooral over de ondersteuning, inderdaad.
Ik heb al meer ervaringen met producten die het nog heel goed doen, maar waarvan er geen updates meer komen en je het apparaat dus kan wegdoen.

Ik zal eens op een ander forum gaan zoeken naar Thompson. Dit merk was mij ook al eerder opgevallen.

Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:46
Coolblue.nl zegt al nooit meer leverbaar, dus het is denk ik einde. Dus ook geen (security) updates meer met een beetje pech. Jammer want het is de beste streaming box die ik tot nogtoe heb gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zxys77jA-yrFZhCwik_TTZNPxfM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XFYulacsIQhBU2V8mtQ0EGnp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin08
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:22
Wilmaas schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:51:
Ik lees al een tijdje mee.

Ik zie dat na de laatste update, V12.8.7954, welke ik een week geleden heb ontvangen, sommige een lager geluid volume hebben op o.a. de Nokia 8010
Het volume op de Nokia voluit zetten heeft dit voor mij opgelost.
Het geluid staat op pass through maar het volume is dan wel via de nokia aan te passen.
Volgens mij is dit niet de bedoeling van pass through, dit was in ieder geval niet mogelijk.

Op de versterker is er ook iets veranderd zonder dat ik dat heb aangepast, NL Ziet is ineens met dolby surround sound doorgegeven, dit was altijd stereo doorgegeven.

Er is iets met de geluid codecs gedaan.

Verder werkt de update bij mij prima, het stotteren met de framerate is weg, de lopende text balken bij rtl-z lopen nu vloeiend bijvoorbeeld.
Mijn Nokia 8010 heeft het zelfde probleem met het geluid met versie 12.8.7954.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:55
hardware-lover schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:57:
[...]

Vergeef me mijn botte knip, maar Nokia als merk, is binnenkort niet meer, Streamview is overgegaan naar Thomson. Dat zal de reden voor de recente dump zijn, was te merken aan de forse prijsverlaging voor diverse "Nokia" producten.

Dus een nieuwe revisie of nieuwer Nokia streaming apparaat, gaat het daglicht niet meer halen ben ik bang. Hopelijk blijven ze nog ondersteuning bieden middels software updates 🤞
YouTube: THOMSON Streaming Box 240G - The New Box Google TV

Verder met deze box van Thomson.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
In een nieuw Thomson streamer topic? 😁

SEI700 product, they come in many different devices 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Erwin08 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:38:
[...]

Mijn Nokia 8010 heeft het zelfde probleem met het geluid met versie 12.8.7954.
Is het een probleem?
Na de update is het volume op de helft gezet, terugzetten op vol en verder regelen op de versterker los dit grotendeels op.
Ik ben er wel achter dat bij 2 kanaals geluid het volume is aan te passen op de Nokia, volgens mij was dit niet zo, maar het klopt nu wel.

Bij bijvoorbeeld dolby atmos is dit alleen op de versterker te regelen, zoals het hoort, dus het geluid is dan zonder verwerking doorgegeven aan de versterker.

Het enige vreemde dat overblijft is het signaal bij 2 kanaals naar de versterker, waarom dit dolby virtueel surround moet zijn tijdens de update zonder dat ik dit heb aangepast?

Ook dit heb ik op de versterker hunnen regelen, stereo is weer stereo.

Plus het feit dat nu juist enkele apps, zoals Youtube te hard klinkt in vergelijking met voor de update.

Per app volume regelen gaat niet volgens mij.

Ik ben wel te spreken over de frame rate, box staat op 4k 60 hz, geen één app stottert nu nog. fingers crossed

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Wilmaas, de Auto FrameRate (AFR) werkt enkel indien de gebruikte app zelf het ook ondersteund, zo niet, dan blijft deze gelijk aan degene die binnen de Android TV instellingen is gekozen. Meestal automatisch 59.94 in de maximale resolutie die de aangesloten TV ondersteund (meestal 1080p of 4k).

Netflix is een app die duidelijk aangeeft dat AFR actief is en ook gebruikt zal worden, maar dat is (helaas) één van de weinige internet streaming apps die de mogelijkheid ingebakken heeft.

Maar het is zondermeer prettig dat jij de huidige weergave al als beter ervaart, ook indien AFR niet actief is. Dat was één van de dingen die over de tijd wel beter is geworden, zonder twijfel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
exFat werkt niet op de (mijn) Nokia 8000, wel op de 8010. Beiden met de recentste firmware en dezelfde versie van Kodi Omega en skin (Estuary MOD v2 en/of Titan, beiden ideaal voor muziek qua skin opties).
Dus mij USB HDD omgezet naar NTFS. Maar opnieuw.... de 8010 leest hem wel, de 8000 blijft dan op zwart....

Kan het zijn de de 8010 wel overweg kan met een 5TB HDD, maar dat teveel is voor de Nokia 8000, en de limiet voor de 8000 op 2GB (of iets anders onder de 5TB) is?
Zou het dan helpen om 2 of 3 partities aan te maken?

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 07:22
En ineens uit niets wil mijn Nokia 8010 de ethernet kabel niet meer herkennen. Heb opzich goeie wifi maar wil toch via de vaste draad…. Al nieuwe draad ook geprobeerd en niets…. Iemand nog tips? Ik heb pas sinds kort de bekende 5221 update…. Zit daar iets fout in?

[ Voor 17% gewijzigd door MKMosselman op 10-11-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

MKMosselman schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:29:
En ineens uit niets wil mijn Nokia 8010 de ethernet kabel niet meer herkennen. Heb opzich goeie wifi maar wil toch via de vaste draad…. Al nieuwe draad ook geprobeerd en niets…. Iemand nog tips? Ik heb pas sinds kort de bekende 5221 update…. Zit daar iets fout in?
Dat is wel vreemd ja, maar 5221 heb ik al heel lang bedraad, betekent niet automatisch dat er geen fout in zit, maar iig is het niet generiek. Ook al eens gekeken naar de andere kant van de kabel? Dus switch die niet lekker is, rebooten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 07:22
Sa1 schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:32:
[...]
Dat is wel vreemd ja, maar 5221 heb ik al heel lang bedraad, betekent niet automatisch dat er geen fout in zit, maar iig is het niet generiek. Ook al eens gekeken naar de andere kant van de kabel? Dus switch die niet lekker is, rebooten oid?
Heb ook nog 2 andere items bedraad en die doen ook niets terwijl modem gewoon lekker wifi geeft en de lampjes op die poorten gewoon knipperen…. Ziggo vind het ook raar dus komt er nu een Wifi6 modem aan want ik had deze huidige Wifi5 modem ook al 7 jaar. Soms zijn ze best aardig bij Ziggo….;-) Wifi7 had nog leuker geweest maar ja… die heeft Ziggo geloof ik niet voor mij in petto

[ Voor 6% gewijzigd door MKMosselman op 10-11-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

MKMosselman schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:59:
[...]

Heb ook nog 2 andere items bedraad en die doen ook niets terwijl modum gewoon lekker wifi geeft en de lampjes op die poorten gewoon knipperen…. Ziggo vind het ook raar dus komt er nu een Wifi6 modem aan want ik had deze huidige Wifi5 modem ook al 7 jaar. Soms zijn ze best aardig bij Ziggo….;-) Wifi7 had nog leuker geweest maar ja… die heeft Ziggo geloof ik niet voor mij in petto
Niets te maken dus met de Nokia, noujah, wel "iets" defect en ook al opgelost. Fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:44

rvk

Heeft er al iemand ervaring met de Thomson streaming box 240G? Zover ik kan zien zijn de specs grotendeels gelijk met de 8000. Maar hij is momenteel wel €25 goedkoper. Waarom zakt die prijs van de 8000 niet? Of mis ik iets in de specificaties?

Ik heb zelf nu een 8000 maar voor mijn 2e tv zou ik voor een 8010 kunnen gaan maar die is dan gelijk €75 duurder dan die T 240G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rvk schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:51:
Heeft er al iemand ervaring met de Thomson streaming box 240G? Zover ik kan zien zijn de specs grotendeels gelijk met de 8000. Maar hij is momenteel wel €25 goedkoper. Waarom zakt die prijs van de 8000 niet? Of mis ik iets in de specificaties?

Ik heb zelf nu een 8000 maar voor mijn 2e tv zou ik voor een 8010 kunnen gaan maar die is dan gelijk €75 duurder dan die T 240G.
EOL en RIP 🥲

hardware-lover in "Nokia Streaming Box"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hier mensen ervaring met dat er ineens minder items staan in het recommended channel van Youtube? Dit is ongeveer een dikke week aan de hand en ik kan niet vinden wat het veranderd heeft.

Details:
- ik gebruik de Projectivity Launcher op de Nokia Streaming Box 8000
- Youtube is vervangen door SmartTube
- Het Recommended channel van SmartTube op de homepage van de Projectivity Launcher heeft sinds een dikke week maar 10 items waar er het er eerst veel meer waren.
- in de standaard Android TV launcher zijn het er 20, ook minder dan voorheen

[ Voor 3% gewijzigd door KC Boutiette op 18-11-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

KC Boutiette schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:03:
Hier mensen ervaring met dat er ineens minder items staan in het recommended channel van Youtube?
Waarschijnlijk een probleem in SmartTube. Youtube is bezig met het doorvoeren van diverse wijzigingen. Ik heb op die manier een leeg scherm bij channels die ik aan het menu vastgezet heb. (Ik gebruik verder niet het recommended channel.) Waarschijnlijk kun je meer vinden in de issues op de github van SmartTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
rvk schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:11:
[...]

Waarschijnlijk een probleem in SmartTube. Youtube is bezig met het doorvoeren van diverse wijzigingen. Ik heb op die manier een leeg scherm bij channels die ik aan het menu vastgezet heb. (Ik gebruik verder niet het recommended channel.) Waarschijnlijk kun je meer vinden in de issues op de github van SmartTube.
Hey, bedankt voor je reactie. Mogelijk ligt het aan SmartTube idd. Ik had de eerste pagina van de issue tracker al doorgenomen, maar ben mijn probleem niet tegen gekomen.

• rvk

rvk

Kan de Nokia streamingbox 8000 alleen WPA aan als WiFi beveiliging? En geen WPA2?
WPA3 staat er gewoon bij als ik de SSID handmatig toevoeg.

Heb hier een router die alleen WPA2 of WPA3 aan kan. Maar daar krijg ik geen verbinding mee. Stomme is dat ik wel de hele beveiliging uit kan schakelen dus voor veiligheid kunnen ze de WPA er niet uitgesloopt hebben (want dan zouden ze geen beveiliging ook niet toe mogen staan :+ ).

Router is een Zyxel T-56. Iemand daar wel al verbinding je kunnen maken?

(Ook mijn Sonos Play:3's hebben er last van maar die kunnen gelukkig bedraad. Misschien moet ik dat met de 8000 ook gaan doen.)

/edit/ toch een ander probleem want zelfs zonder beveiliging krijg ik geen verbinding. Het is wel wifi 6 maar volgens mij zou ie gewoon terug moeten vallen als 6 niet mogelijk zou zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door rvk op 21-11-2024 20:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ter algemene info: ik test al een tijdje met een Android TV14 OS, eigenlijk bedoeld voor Homatics audio producten. Tot nu toe ontbraken de instellingen voor de Nokia afstandsbediening maar met de laatste versie die ik ontvangen heb, zijn deze nu toch toegevoegd. Dit wil dus eigenlijk zeggen dat V14 voor de Nokia 8010 bezitters zeer waarschijnlijk ook beschikbaar gaat komen.

Ik mag wel opmerken, de laatste V14 is in vrijwel alle opzichten beter dan wat er tot nu toe in V12 beschikbaar is gekomen. Hoewel dus eigenlijk bedoeld voor specifieke audio producten, is het een erg fijne/goede standalone versie, die ik nu ook al dagelijks in gebruik heb. Niet op een Nokia 8010, maar dat doet er nu even niet toe ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:57:
Ter algemene info: ik test al een tijdje met een Android TV14 OS, eigenlijk bedoeld voor Homatics audio producten. Tot nu toe ontbraken de instellingen voor de Nokia afstandsbediening maar met de laatste versie die ik ontvangen heb, zijn deze nu toch toegevoegd. Dit wil dus eigenlijk zeggen dat V14 voor de Nokia 8010 bezitters zeer waarschijnlijk ook beschikbaar gaat komen.

Ik mag wel opmerken, de laatste V14 is in vrijwel alle opzichten beter dan wat er tot nu toe in V12 beschikbaar is gekomen. Hoewel dus eigenlijk bedoeld voor specifieke audio producten, is het een erg fijne/goede standalone versie, die ik nu ook al dagelijks in gebruik heb. Niet op een Nokia 8010, maar dat doet er nu even niet toe ;)
Dit is super goed nieuws, mits het ook werkelijk gaat gebeuren. Het zou zo fijn zijn om iets meer inzage hierin te hebben vanuit de leverancier zelf. Maar goed, wellicht is dat wel te veel gevraagd. Kan niet wachten ;-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:18:
[...]
Dit is super goed nieuws, mits het ook werkelijk gaat gebeuren. Het zou zo fijn zijn om iets meer inzage hierin te hebben vanuit de leverancier zelf. Maar goed, wellicht is dat wel te veel gevraagd. Kan niet wachten ;-).
Veel te vroeg om ernaar te vragen. Mogelijk weet Streamview het niet eens op dit moment. Het is SEI Robotics die bepaalt wat er voor hun apparatenreeks beschikbaar komt.

Ik heb juist vernomen dat er achter de schermen idd aan een standalone versie wordt gewerkt, wat logisch lijkt gezien hetgeen ik nu voor het eerst gezien heb in een OS build. 🤞zullen we maar denken 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubadiver
Ik heb voor het eerst de digital audio aansluiting geprobeerd te gebruiken, maar het lijkt alsof er een klein lipje in zit, Deze is er dus afgevallen toen ik de kabel er probeerde in te steken.
Volgens mij zijn deze aansluitingen en kabels altijd gelijk, maar ik kan het nu dus niet meer gebruiken.
Heeft iemand tips of ideeen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Change of plans...

Geen nieuwe V12 meer, de eerstvolgende zal een Google gecertificeerde V14 versie zijn. Hopelijk ook voor de 8010 dan. Ik verwacht grote kans daarop aangezien ze 7954 als update niet hebben doorgezet naar alle gebruikers.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:08:
Change of plans...

Geen nieuwe V12 meer, de eerstvolgende zal een Google gecertificeerde V14 versie zijn. Hopelijk ook voor de 8010 dan. Ik verwacht grote kans daarop aangezien ze 7954 als update niet hebben doorgezet naar alle gebruikers.
Nou, dat wisselt nogal is daaro. Maar prima natuurlijk. Ik vind het wel jammer, ik zou graag een soort opt-in willen op beta versies oid. Ik vind het altijd leuk om latest and greatest te draaien, ook al komt dat vaak ook met onvoorziene uitdagingen. Mijn vrouw heeft daar niet zo'n moeite mee, en ik vind het leuk (de reden dat ik ook eigenlijk vanaf beta0 met de nieuwe home assistant versie mee ga).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
hardware-lover schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:08:
Change of plans...

Zou mooi zijn, want na de laatste update is het geluid VEEL zachter geworden en niet meer hard te krijgen zonder dat je het geluid van de TV op max zet. Hebben anderen ook deze issue met het geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzytaste
https://www.homatics.com/...3u3JSW6J481oijimXs-Ys9Rs2

Denk dat er een update voor Android 14 aan zit te komen. We zullen het gauw merken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:09:
Zou mooi zijn, want na de laatste update is het geluid VEEL zachter geworden en niet meer hard te krijgen zonder dat je het geluid van de TV op max zet. Hebben anderen ook deze issue met het geluid?
Veel gehoorde klacht idd. Een van de vele zullen we maar zeggen 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:11:
https://www.homatics.com/...3u3JSW6J481oijimXs-Ys9Rs2

Denk dat er een update voor Android 14 aan zit te komen. We zullen het gauw merken..
Die pagina is er al een tijdje, maar ter info; hardware-lover in "Nokia Streaming Box"

Ik draai er inmiddels al een tijdje mee 🤫

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
hardware-lover schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:17:
[...]

Die pagina is er al een tijdje, maar ter info; hardware-lover in "Nokia Streaming Box"

Ik draai er inmiddels al een tijdje mee 🤫
Hello,

Thank you for your message.

Yes an update is in the works for now.
We sadly do not have an ETA for now but Soundbugs are noted and we try our best to solve all the issues with the next release.
Thank you for your understanding.

If there are any other questions or requests that we can help you with, we kindly ask you to please reply to this email.

Thank you for contacting our support service!

StreamView Support Team,

StreamView GmbH
Franz-Josefs-Kai 1, 1010 Vienna, Austria
image
Nokia brand licensee
StreamView GmbH, registered in Vienna at Commercial Court, FN 512989x.
This e-mail is for the exclusive and confidential use of the addressee. If you have received this message
due to an error, please notify the sender by e-mail immediately and delete the message. Thank you.

Dus er komt een update aan. Heb net een mail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 08-09 23:47
hardware-lover schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:15:
[...]

Veel gehoorde klacht idd. Een van de vele zullen we maar zeggen 😉
Dat is volgens mij ook de reden waarom de update niet naar alle gebruikers is uitgerold. Zelf heb ik de meest recente update ook nooit ontvangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@ozzytaste, Homatics heeft vandaag publiekelijk de V14 update aangekondigd voor 9 december aanstaande. Wordt op verzoek gedeeld aan Homatics.com klanten. Voor de R Plus (= SEI804 > Nokia 8010) en hun Dongle G.

Als ik het goed heb gelezen dan zou het gaan om versie 16xx. Ik heb nu 1690 in gebruik, het zou dus mogelijk dezelfde build kunnen blijven.

Even afwachten wat er de komende dagen daarover intern wordt medegedeeld 😉

Testing, one, two ...

• ozzytaste
hardware-lover schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:14:
@ozzytaste, Homatics heeft vandaag publiekelijk de V14 update aangekondigd voor 9 december aanstaande. Wordt op verzoek gedeeld aan Homatics.com klanten. Voor de R Plus (= SEI804 > Nokia 8010) en hun Dongle G.

Als ik het goed heb gelezen dan zou het gaan om versie 16xx. Ik heb nu 1690 in gebruik, het zou dus mogelijk dezelfde build kunnen blijven.

Heb je een bron link?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Maar natuurlijk. Bron. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
En werken alle audio codecs weer met v14?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Happy2000 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:40:
En werken alle audio codecs weer met v14?
👌

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzytaste
Hoe heb je de Homatics V14 op de Nokia kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ozzytaste schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:51:
Hoe heb je de Homatics V14 op de Nokia kunnen zetten?
Heb ik niet gedaan, al zou ik dat idd kunnen doen. Maar daar is geen aanleiding voor en dan zou het ook geen Nokia meer zijn.

Misschien doe ik dat wel indien Streamview zou besluiten om de update niet te delen, wat ik niet zou verwachten hoor.

Indien je bedoeld, hoe ik dat weet van de Nokia afstandsbediening onder Android TV V14, kwestie van pairen en kijken of er wat in de ATV instellingen tevoorschijn komt daarna 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Nieuwe update, een inhoudelijk ongewijzigde 1690 die als nieuw versienummer nu 1782 heeft gekregen i.v.m. de Google Play Store certificering. Dit zou 'm ook voor de 8010 kunnen worden dus. Even afwachten...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De update is vanaf vandaag al beschikbaar voor diverse Homatics eigenaren. Misschien eens polsen of dat voor de 8010 ook al het geval is?

Vraag naar update 1782.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:24

Simkin

Bzzzzz

1782 is naar allebei mijn DuneHD boxen gepusht. Alles werkt weer zoals het hoort (moest Kodi wel opnieuw installeren).

Eindelijk zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Simkin schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:38:
1782 is naar allebei mijn DuneHD boxen gepusht. Alles werkt weer zoals het hoort (moest Kodi wel opnieuw installeren).

Eindelijk zeg..
Tamelijk offtopic hier..

Ze hebben de uitrol mogelijk weer gestopt. Het had nog niet moeten gebeuren en die update zou eigenlijk alleen naar de Alpha testgroep hebben moeten gaan.

Maar ja, dat is niet gebeurd in eerste instantie.

De update voor de Dune wordt mij nu niet aangeboden, maar wel voor beide Alpha test apparaten. Dus misschien is er iemand wakker geworden en heeft het e.e.a. gewijzigd nu.

Afijn, die 1782 update heeft de Google Play Store certificering, dus dat kan verder weinig kwaad. Maar het is nu een janboel aan reacties a.g.v. de gedeeltelijke uitrol. Geen idee wat ze na vandaag ermee gaan doen.

Van de 8010 gebruikers heb ik nog geen berichten hierover gezien (buitenlandse groepen), dus die hebben nog niets ontvangen lijkt het.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
rvk schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:51:
De 8000 heeft een S905X3 SoC, de 8010 een S905X4 en de 240G een S905Y4. Het grootste verschil tussen de X3 en de nieuwere X4 is de toegevoegde AV1, maar beiden hebben een Cortex-A55 CPU. De Y4 heeft net zoals de X4 ook AV1, maar echter een langzamere Cortex-A35 CPU.

Zie https://x96mini.com/blogs/news/amlogic-s905y4-vs-s905x4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Ik draai inmiddels een paar dagen de Thomson 240G op een van mijn tv's. Op zich niet zoveel verschil met mijn Nokia. Wel een iets lichtere afstandsbediening (zonder play/stop knoppen maar verder prima). Beide apparaten kunnen niet overweg met de WiFi van de nieuwe Odido Zyxel T56. Dus ze zijn beide nu bedraad aangesloten. Op beide Projectivity Launcher dus een clean experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:42
Ook hier sinds paar dagen een Thomson 240G. Installeren was snel gedaan, KODI er op en speelt tot dusver alles probleemloos af. Wifi niet getest aangezien ik nog vrije aansluiting over had op mijn switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Misschien tijd voor een "Thomson Streaming Box" topic? ;)

Voor de Nokia 8010 bezitters. Homatics (Sei Robotics), heeft Android TV V14 update 14.8.1782 op verzoek beschikbaar gesteld. Een Homatics gebruiker dient daarvoor zijn apparaat serienummer door te geven aan hen (er zijn zo'n 1000 verzoeken daarvoor binnengekomen in korte tijd).

Mogelijk kunnen 8010 gebruikers eens bij Streamview support gaan informeren of zij deze Google Play Store gecertificeerde versie ook gaan delen met hun gebruikers?

Zoals met andere versies ook, er dient nog wat aan gesleuteld te worden, niet alles is al hoezee, maar op zich is het een betere versie dan eerder via Android TV V12 beschikbaar is gekomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:28:

Voor de Nokia 8010 bezitters. Homatics (Sei Robotics), heeft Android TV V14 update 14.8.1782 op verzoek beschikbaar gesteld. Een Homatics gebruiker dient daarvoor zijn apparaat serienummer door te geven aan hen (er zijn zo'n 1000 verzoeken daarvoor binnengekomen in korte tijd).

Mogelijk kunnen 8010 gebruikers eens bij Streamview support gaan informeren of zij deze Google Play Store gecertificeerde versie ook gaan delen met hun gebruikers?

Zoals met andere versies ook, er dient nog wat aan gesleuteld te worden, niet alles is al hoezee, maar op zich is het een betere versie dan eerder via Android TV V12 beschikbaar is gekomen.
Ik heb een mailtje gestuurd naar streamview, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

edgarf28 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:16:
[...]

Ik heb een mailtje gestuurd naar streamview, ben benieuwd!
Heb jij een generiek probleem als "probleem" / reden aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
hardware-lover schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:28:

Heeft deze versie niet problemen met 1080i50 materiaal wat met 60fps wordt afgespeeld?

[ Voor 1% gewijzigd door DamnDutchGuy op 10-12-2024 14:36 . Reden: grammer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DamnDutchGuy schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:36:
Heeft deze versie niet problemen met 1080i50 materiaal wat met 60fps wordt afgespeeld?
Met welke app is dat het geval? In ieder geval niet eentje die van refreshrate kan veranderen zo te zien?

Ik heb 1080i testmateriaal, maar niet geprobeerd om dit af te spelen met de standaard Android TV gekozen resolutie/refreshrate (4k@59.94).

Dus met welke app zou dat probleem er zijn, TiViMate wellicht? En wat is de bron van het media in 1080i?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
hardware-lover schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:50:
[...]

Met welke app is dat het geval? In ieder geval niet eentje die van refreshrate kan veranderen zo te zien?

Ik heb 1080i testmateriaal, maar niet geprobeerd om dit af te spelen met de standaard Android TV gekozen resolutie/refreshrate (4k@59.94).

Dus met welke app zou dat probleem er zijn, TiViMate wellicht? En wat is de bron van het media in 1080i?
Even kopie paste uit de telegram groep.

"Anyone here who has tested ATV 14 with Tivimate?
It was reported to me that channels that have 50 fps are now played back at 60 fps, which leads to problems such as asynchronous sound and stuttering?" There are no problems with 50p fps.

"The problem is only with 50i fps, so called "raw" or "orig" interlaced channels.
Some of them are indeed rendered at 60 fps."

Dus 1080i50 met tvmate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@DamnDutchGuy, ik heb die bewuste reactie gelezen ja. Het probleem bij dat soort dingen is dat de "bron" meestal van bedenkelijke aard is en lastig te verifiëren. Soms is er een gebruiker die zo'n bron met ons daar deelt ter test, maar meestal gebeurd dat niet.

TiViMate (gekocht), kan de refreshrate aanpassen aan de bron, dus ik vraag mij af of desbetreffende gebruiker de juiste instellingen wel weet te vinden 🤷‍♂️

Edit: de bron is idd van bedenkelijke aard, dan valt er voor mij helaas niets te proberen 🤫

Desbetreffende gebruiker die de vraag stelde heeft het ook alleen maar van horen zeggen.

Hij heeft zijn eigen speler "om zeep" geholpen door een recovery update te willen proberen. Niet echt om zeep, maar hij weet niet hoe hij het eea uit moest voeren blijkbaar 😏

[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 10-12-2024 18:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Zojuist een mailtje naar streamview.

Eerder melde ik hier geen ernstige problemen te ondervinden, framerate werkt nog steeds prima.

Echter hebben we weer een abbo Netflix er bij genomen en nu is er het probleem van matige audio pass through.
Ook blijkt na de laatste update naar android 12 de instellingen te zijn verdwenen om bijvoorbeeld 7.1 kanaals dolby, en dolby Atmos in te stellen.

Ja het abbo is het volledige, dus ik moet dolby atmos kunnen ontvangen, wat af en toe ook het geval is.
ook 5.1 geluid wordt slechts zelden doorgegeven.

Ik wacht de reactie van streamview af, heb om de laatste gecertificeerde versie gevraagd, ik kom er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e91
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:12

e91

Wilmaas schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:56:
Zojuist een mailtje naar streamview.

Eerder melde ik hier geen ernstige problemen te ondervinden, framerate werkt nog steeds prima.

Echter hebben we weer een abbo Netflix er bij genomen en nu is er het probleem van matige audio pass through.
Ook blijkt na de laatste update naar android 12 de instellingen te zijn verdwenen om bijvoorbeeld 7.1 kanaals dolby, en dolby Atmos in te stellen.

Ja het abbo is het volledige, dus ik moet dolby atmos kunnen ontvangen, wat af en toe ook het geval is.
ook 5.1 geluid wordt slechts zelden doorgegeven.

Ik wacht de reactie van streamview af, heb om de laatste gecertificeerde versie gevraagd, ik kom er op terug.
Ik heb 5 weken geleden ook een mailtje naar streamview gestuurd, tot op heden niks gehoord ik hoop dat jij meer geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Werkt toegangkelijkheid (instellingen > apparaatvoorkeuren > toegangkelijkheid ) ook in het menu, lees op avforums dat hier ook problemen mee zijn?

Wilde net updaten maar twijfel nu weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Happy2000 op 11-12-2024 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

e91 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:18:
[...]

Ik heb 5 weken geleden ook een mailtje naar streamview gestuurd, tot op heden niks gehoord ik hoop dat jij meer geluk hebt.
Ik krijg weer nul. Dus gewoon weer de geduld modus aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxxcQZUoXZTKtQ_Pkn8Rkj0buwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wB5vZMYbElYrthGgtnbK3H20.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:15:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb helaas het zelfde mailtje gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Happy2000 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:42:
Werkt toegangkelijkheid (instellingen > apparaatvoorkeuren > toegangkelijkheid ) ook in het menu, lees op avforums dat hier ook problemen mee zijn?

Wilde net updaten maar twijfel nu weer.
Updaten met een Nokia 8010 naar ATV 14, vertel... ?

Afijn, AVS en vooral Reddit, daar komen soms wat zaken voorbij die niet volledig op waarheid berusten. Behalve als ik het geschreven heb, dan klopt 't 😏

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 11-12-2024 21:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:15:

[Afbeelding]
Maar ie komt dus blijkbaar wel, dus zo'n heel onprettig bericht is het dan niet echt 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:01:
[...]

Updaten met een Nokia 8010 naar ATV 14, vertel... ?

Afijn, AVS en vooral Reddit, daar komen soms wat zaken voorbij die niet volledig op waarheid berusten. Behalve als ik het geschreven heb, dan klopt 't 😏
Nee ik wilde de homatics box r 4k plus updaten v14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Happy2000 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:44:
Nee ik wilde de homatics box r 4k plus updaten v14.
Oké. Tamelijk offtopic hier, maar je wilt de recovery ZIP gebruiken wellicht? Indien ja, dan ga ik er vanuit dat je weet hoe te gebruiken 👍

Edit: indien gelukt, factory reset na updaten is aan te bevelen. Ook voor de Nokia 8010 als waarschuwing na de update, als ie komt.

toch weer ontopic 😉

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 11-12-2024 22:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:02:
[...]

Maar ie komt dus blijkbaar wel, dus zo'n heel onprettig bericht is het dan niet echt 😏
ja dat klopt natuurlijk, maar ze hebben ook aangegeven dat er in sept een update zou komen, en daarna ook nog een keer. Eerst zien dan geloven. Ik zou gewoon graag weer is een update draaien ;-)

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:19
Kan je eigenlijk met deze en ook eventuele andere boxen iptv opnemen? Heb mijn huidig tv abonnement met decoder opgezegd en wil nu overschakelen naar tv vlaanderen of tv kijken via apps van de zenders zelf: vrtmax, vtmgo, enz...?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:31:
[...]
ja dat klopt natuurlijk, maar ze hebben ook aangegeven dat er in sept een update zou komen, en daarna ook nog een keer. Eerst zien dan geloven. Ik zou gewoon graag weer is een update draaien ;-)
Mochten ze de update uiteindelijk toch niet gaan delen, slaan we een andere route in voor de 8010 zodat deze toch nog van V14 wordt voorzien achter de schermen 😏

Maar eerst maar eens even afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 12-12-2024 13:18 ]

Testing, one, two ...

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:17:
[...]

Mochten ze de update uiteindelijk toch niet gaan delen, slaan we een andere route in voor de 8010 zodat deze toch nog van V14 wordt voorzien achter de schermen 😏

Dat zou heel vet zijn! Bij voorkeur officieel, mocht dat niet lukken, dan hou ik me van harte aanbevolen.

• Speedygekko152
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:56
@hardware-lover : Ik heb sinds een dikke maand eveneens een Nokia 8010.

Ik heb enkele vragen voor je :Welke IPTV player : Tivimate of IPTV Smarters Pro (beiden betalend als je over de uitgebreide functies wenst te beschikken).

Ik zou graag kunnen opnemen op een USB-stick (van 256 GB) of een externe SSD (1 TB), kan dit via beide players (voor zover ik op het net kan vinden wel) ?

Ik had onlangs mijn 256 GB USB-stick in de Nokia 8010 gestoken en dan geformatteerd via het menu, maar als ik IPTV smarters (de free version) opstartte kon ik enkel maar opnemen op de interne 32 GB van de Nokia 8010.
Doe ik iets verkeerd ?
Dien ik ergens nog iets in te stellen op de Nokia 8010 om op de USB-stick te kunnen opnemen of de betalende versie van ofwel Tivimate ofwel IPTV Smarters Pro te gebruiken voor opnames ?
Ik zou ook een SMB-share van mijn NAS hiervoor kunnen gebruiken, maar dat dien ik dan al zeker eens goed op te zoeken hoe ik dat dien te fixen in de Nokia 8010. Alle tips zijn welkom !

Alvast heel erg bedankt voor je antwoord en excuses voor de misschien domme of in dit topic reeds eerder beantwoorde vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Speedygekko152 op 13-12-2024 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Speedygekko152, heb je ook al geprobeerd om de opslag als exFAT te formatteren en controleren of ie dan als opslag wordt gezien door de programma's die je gebruikt?

Ik zal later eens even kijken wat ie mij laat zien....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:43
hardware-lover schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:17:
[...]

Zou het kunnen zijn dat je deze versie bedoeld SEI804HM_firmware.14.8.1782.zip? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Zapp-it die recovery versie doet het niet (zomaar) op een Nokia ;)

Algehele paniek onder diverse gebruikers daarvan. Je moet tenslotte wel weten waar je aan begint. We geven geen ondersteuning aan de gebruikers waarbij het mis is gegaan. Telegram berichten daarover worden direct opgeruimd.

[ Voor 38% gewijzigd door hardware-lover op 14-12-2024 11:40 . Reden: ter verduidelijking ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Speedygekko152, voor die Smarters app kan ik niet met een locaal opgeslagen M3U file werken. TiViMate heeft als gratis versie teveel beperkingen, dus daarmee valt ook niets te proberen. Ik ga er niet voor betalen om volledig te kunnen gebruiken, puur ter test.

Dus daarom maar even de USB-C DVB-C tuner aangesloten (Ziggo bedankt), en het programma daarvoor kan prima gebruik maken van de extern geformatteerde opslag 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedygekko152
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:56
hardware-lover schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:06:
@Speedygekko152, voor die Smarters app kan ik niet met een locaal opgeslagen M3U file werken. TiViMate heeft als gratis versie teveel beperkingen, dus daarmee valt ook niets te proberen. Ik ga er niet voor betalen om volledig te kunnen gebruiken, puur ter test.

Dus daarom maar even de USB-C DVB-C tuner aangesloten (Ziggo bedankt), en het programma daarvoor kan prima gebruik maken van de extern geformatteerde opslag 👍
Spreek je dan over een exFAT geformatteerde USB-drive of externe HDD/SSD ?

Dit weekend eens proberen wat testen uit te voeren. Ik heb een xstreams login, in se zou het moeten werken.
En ja de free versie van tivimate, daar kan je heel weinig mee... Net als de free versie van IPTV Smarters...

Dus geen lokaal opgeslagen m3u file, je dient altijd een remote locatie (URL) op te geven dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Speedygekko152, de opslag zou met alle opslag mogelijkheden moeten kunnen werken (stick, HDD, SSD). Het format is het belangrijkst.

Het ene programma accepteert een lokale m3u, voor de ander moet je het eea uploaden.
Maar gratis, erg beperkt in de mogelijkheden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Even voor de duidelijkheid: letten we erop dat álles wat we hier bespreken legaal is én blijft?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Jorgen schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 00:56:
[mbr]Even voor de duidelijkheid: letten we erop dat álles wat we hier bespreken legaal is én blijft?[/]
Uiteraard. Voor 1080i content wordt gebruik gemaakt van https://github.com/iptv-org/iptv, twijfelachtige content wordt niet op ingegaan. Des al niet te min, goed dat bewustwording aan wordt gestipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:23
rvk schreef op maandag 9 december 2024 @ 23:58:
Ik draai inmiddels een paar dagen de Thomson 240G op een van mijn tv's. Op zich niet zoveel verschil met mijn Nokia. Wel een iets lichtere afstandsbediening (zonder play/stop knoppen maar verder prima). Beide apparaten kunnen niet overweg met de WiFi van de nieuwe Odido Zyxel T56. Dus ze zijn beide nu bedraad aangesloten. Op beide Projectivity Launcher dus een clean experience.
Vraag aan jou als bezitter van de Thomson 240G. Sta op het punt deze box aan te schaffen. Ik begrijp dat de remote ook IR uit kan sturen om je tv met IR te bedienen. Maar omdat er vanaf mijn Sony tv een optisch kabeltje loopt naar een Philips soundbar, wil ik dat de volume up/down knoppen de soundbar aansturen en niet de tv. Dan moet ik de soundbar nog wel handmatig aan/uit zetten, maar dat is geen moeite en ''uit'' gaat vanzelf na een kwartier geen signaal te hebben ontvangen.
Zijn die volumeknoppen (als enige) te herprogrammeren op de remote van de Thomson box nadat ik voor de Sony als tv gekozen heb in een menu?

[ Voor 7% gewijzigd door rowicom op 16-12-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ allen: Dit topic is voor de (verschillende versies van de) Nokia Streaming Box. Ook klonen die op het merkje of uiterlijk na volledig hetzelfde zijn kan je hier bespreken. Alle andere mediaspelers zijn hier offtopic en kan je bespreken in hun eigen topic.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de mediaspelers van Nokia: Streaming Box 8000 en 8010 en de klonen hiervan.
Andere mediaspelers zijn hier off-topic.

Weten of het een kloon is?
Nokia 8000 en klonen: https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI600
Nokia 8010 en klonen https://www.androidtv-guide.com/?s=SEI804

Discussie over alternatieve firmware is toegestaan op Tweakers.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Het gebruik van alternatieve firmware is volledig op eigen risico.

Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright