Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:38
@Dav0s Je hebt last van een hoge jitter en 67% fail rate bij het opzetten van HTTP verbinding. Vooral die fails (packet loss gok ik) kan het bufferen wel veroorzaken, maar een RTT van een halve seconde is ook voldoende om de boel in de soep te laten draaien.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:55
Vandaag wilde ik weer een serie via kodi kijken, maar het probleem met out of sync audio is weer terug. Ik heb de gccwgtv ook rechtstreeks op de tv aangesloten, om iig de receiver uit te sluiten, maar dat geeft hetzelfde probleem. Het lijkt dus echt in de chromecast zelf te zitten.

Probleem is dus dat audio vanaf het begin al out of sync loopt en dat het naarmate je verder kijkt steeds erger wordt. Pauzeren, vooruit of teruguit skippen maken het ook erger. Op een gegeven moment kan er ook een loop ontstaan, of wordt er automatisch telkens teruguit geskipped tot en met negatieve afspeeltijden. Soms blijft het beeld ook zwart.

YouTube, viaplay en npo start geven geen problemen, het is alleen bij kodi.

Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn? Een week geleden werkte het nog zonder problemen. Hardwarematig is er niets veranderd in de tussentijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
LA-384 schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:02:
Vandaag wilde ik weer een serie via kodi kijken, maar het probleem met out of sync audio is weer terug. Ik heb de gccwgtv ook rechtstreeks op de tv aangesloten, om iig de receiver uit te sluiten, maar dat geeft hetzelfde probleem. Het lijkt dus echt in de chromecast zelf te zitten.

Probleem is dus dat audio vanaf het begin al out of sync loopt en dat het naarmate je verder kijkt steeds erger wordt. Pauzeren, vooruit of teruguit skippen maken het ook erger. Op een gegeven moment kan er ook een loop ontstaan, of wordt er automatisch telkens teruguit geskipped tot en met negatieve afspeeltijden. Soms blijft het beeld ook zwart.

Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn? Een week geleden werkte het nog zonder problemen. Hardwarematig is er niets veranderd in de tussentijd.
Als alleen Kodi er last van heeft en YouTube, Viaplay en NPO Start niet, dan is het toch een Kodi probleem. Ik heb ook met geen enkele app last. Ik zou het niet in GCwGTV zoeken.
Heb je de 4K of HD variant? Die HD zou nog wel eens te licht kunnen zijn voor Kodi.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39
LA-384 schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:02:

Heb je toevallig pass-trough aan staan in je Kodi settings? Dit leverde bij mij exact dit probleem op.
Nadat ik het uit had gezet was het probleem weg. Blijkbaar hebben meer mensen daar last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:55
Sypher schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:05:
[...]

Heb je toevallig pass-trough aan staan in je Kodi settings? Dit leverde bij mij exact dit probleem op.
Nadat ik het uit had gezet was het probleem weg. Blijkbaar hebben meer mensen daar last van.
Dat heb ik idd aan staan, omdat ik het via de receiver laat lopen. Dan is het toch met een update gekomen waarschijnlijk, want ik heb het hiervoor een half jaar of zo, zonder problemen gebruikt. Zal de volgende keer eens kijken of dat het oplost.

Edit:
@Sypher Dit was idd het probleem waar ik ook last van heb. Het is dus sinds de update naar Android 12 gekomen icm kodi 19.4. Binnenkort hopelijk een fix dan, die zal wel van kodi moeten komen verwacht ik. Pass trough uitzetten is voorlopig een workaround, maar beslist geen oplossing. Dan blijft er slechts stereo over.

[ Voor 21% gewijzigd door LA-384 op 15-11-2022 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De Button Mapper-app die ik gisteren dankzij dit topic ontdekte is erg handig. Ik had tot gisteren ook geen idee dat je alle knoppen kan dubbelklikken of lang ingedrukt kan houden voor verschillende functies. Ik als niet-Netflixer ben in ieder geval blij met drie nieuwe functies (Prime Video, Eurosport Player en de NOS-app) voor de voorheen nutteloze Netflix-knop op de afstandsbediening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

De Chromecast met Google TV 4K versie nu met €20,- korting bij Google (gratis verzending). Na korting is deze €49,99.

https://store.google.com/...hromecast_google_tv?hl=nl

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 17-11-2022 13:30 ]

"When you grow up your heart dies"

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

Raymond P schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:53:
@Dav0s Je hebt last van een hoge jitter en 67% fail rate bij het opzetten van HTTP verbinding. Vooral die fails (packet loss gok ik) kan het bufferen wel veroorzaken, maar een RTT van een halve seconde is ook voldoende om de boel in de soep te laten draaien.
Vreemd! Mijn chromecast hangt 1,5 meter van het wifi-modem... Misschien toch maar eens een lijntje gaan trekken dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Vandaag mijn GCWCGTV aangesloten met de originele ethernet adapter (100 Mbps) en ik merk dat het beeld veel beter is, terwijl mijn WiFi 5G verbinding ook heel erg goed was. Ook een degelijke kwalitatieve adapter, vind ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 17-11-2022 15:39 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:29
Jumpman schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:38:
Vandaag mijn GCWCGTV aangesloten met de originele ethernet adapter (100 Mbps) en ik merk dat het beeld veel beter is, terwijl mijn WiFi 5G verbinding ook heel erg goed was. Ook een degelijke kwalitatieve adapter, vind ik.
Degelijkheid klopt. Draadloos signaal wordt nogal eens gauw verstoord, dat is heel veel moeilijker bij bedraad. De adapter met ethernet aansluiting verbruikt wel meer stroom. Zie ook mijn review:
Google Ethernetadapter voor Chromecast met Google TV review door Antonio di

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

• Raymond P
Dav0s schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:25:
[...]

Vreemd! Mijn chromecast hangt 1,5 meter van het wifi-modem... Misschien toch maar eens een lijntje gaan trekken dan.
Als je TV aan een beugel vlak tegen gewapend beton hangt met daartussen een Chromecast geplakt dan is het niet heel vreemd. :)
Geheel situatie afhankelijk dus, en ook maar een momentopname. Als je structureel zulke resultaten hebt dan zou je kunnen gaan denken aan een fix.

- knip -

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:02
Zag vandaag dat Viaplay ook is toegevoegd aan de services om suggesties te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Weet iemand nog een goedkope originele of alternatieve AB voor de Chromecast?

In mijn afstandsbediening zijn de batterijen gaan lekken (batterijen van een maand oud :/ ).

Ik heb alles goed schoon gemaakt met alcohol, ook de AB opengemaakt en schoongemaakt (nadat het eerste niet voldoende bleek) maar er is geen leven meer in te krijgen.

Aangezien de batterijen niet de originele batterijen meer zijn is dit ook geen garantiegeval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
Fairy schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:09:
Weet iemand nog een goedkope originele of alternatieve AB voor de Chromecast?

In mijn afstandsbediening zijn de batterijen gaan lekken (batterijen van een maand oud :/ ).

Ik heb alles goed schoon gemaakt met alcohol, ook de AB opengemaakt en schoongemaakt (nadat het eerste niet voldoende bleek) maar er is geen leven meer in te krijgen.

Aangezien de batterijen niet de originele batterijen meer zijn is dit ook geen garantiegeval.
Goedkoopste alternatief is de afstandsbediening in de google app op je telefoon gebruiken
Beste alternatief is een nieuwe afstandsbediening kopen voor 20 euro.
https://store.google.com/...gle_tv_voice_remote?hl=nl

[ Voor 4% gewijzigd door Mesmer_ op 18-11-2022 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mesmer_ schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:18:
[...]

Goedkoopste alternatief is de afstandsbediening in de google app op je telefoon gebruiken
Beste alternatief is een nieuwe afstandsbediening kopen voor 20 euro.
https://store.google.com/...gle_tv_voice_remote?hl=nl
De app op de telefoon gebruiken we nu (en een trust toetsenbordje). De app werkt helaas niet overal op, zoals Kodi reageert er niet op.

Dan zit er niets anders op dan een nieuwe te bestellen. Ik vraag me wel af, of er intussen al alternatieve AB's zijn die beter zijn dan het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
Fairy schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:34:
[...]

De app op de telefoon gebruiken we nu (en een trust toetsenbordje). De app werkt helaas niet overal op, zoals Kodi reageert er niet op.

Dan zit er niets anders op dan een nieuwe te bestellen. Ik vraag me wel af, of er intussen al alternatieve AB's zijn die beter zijn dan het origineel.
volgens mij krijg je voor 2 tientjes niets dat beter is dan de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik kan mijn cc ook gewoon bedienen met mijn tv afstandsbediening.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

ArthurMorgan schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:17:
Ik kan mijn cc ook gewoon bedienen met mijn tv afstandsbediening.
Dat werkt op mijn TV in de woonkamer wel, maar die in de slaapkamer waar het over gaat niet.
Helaas is ook de bediening via de TV AB ver onder de maat, respons is heel slecht, dus geen optie.

Ik denk dat ik toch maar een losse AB moet bestellen. Die is dan 19,95, gekke is wel voor 30 euro heb je een chromecast nieuw (2k) met AB erbij. Vind dat verschil zo klein....

Ik wil als last resort die AB een in een ultrasonische reiniger doen met demi water erin. Baat het niet dan schaad het niet, hij doet nu toch al niets.

Edit:
Laat dat ultrasoon maar achterwege. Ik heb dat grijze stukje tape aan de binnenkant (onder het batterijvak) voorzichtig weggehaald, maar de batterij heeft daar onder gelekt en de hele print daaronder geëtst. Kwam mee met de tape dus deze is echt afgeschreven. Als die tape er niet had gezeten, was het spul uit die batterij waarschijnlijk sneller opgedroogd. Beetje jammer. Via die 9 contactjes is het o.a. naar binnen gekomen en aan de minzijde van de batterij.

[ Voor 24% gewijzigd door Fairy op 18-11-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
sjaool schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:30:
De Chromecast met Google TV 4K versie nu met €20,- korting bij Google (gratis verzending). Na korting is deze €49,99.

https://store.google.com/...hromecast_google_tv?hl=nl
dankjewel, lijkt me goede aanbieding.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Kees_frl schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:43:
[...]

dankjewel, lijkt me goede aanbieding.
Enige nadeel is wel dat de Google Store een creditcard vereist en laat ik die nu net niet hebben of willen aanschaffen. Nee, ook geen prepaid creditcard. :P

PayPal weigert de Google Store bij mij pertinent. Wat ik ook doe.

O, en btw, hij is €55 op Amazon.

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 18-11-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:44:
[...]

Enige nadeel is wel dat de Google Store een creditcard vereist en laat ik die nu net niet hebben of willen aanschaffen. Nee, ook geen prepaid creditcard. :P

ah :D jammer

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
[...]

Ook bij andere partijen voor deze prijs te koop, bijvoorbeeld:

Wehkamp (via ING-bon eventueel zelfs voor €42,50 (4K) of €26,26 (HD))

Bol.com

[ Voor 4% gewijzigd door JdJtA op 18-11-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

JdJtA schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:02:
[...]

[...]

Ook bij andere partijen voor deze prijs te koop, bijvoorbeeld:

Wehkamp (via ING-bon eventueel zelfs voor €42,50 (4K) of €26,26 (HD))

Bol.com
https://www.bol.com/nl/nl...-hd-wit/9300000119991877/

https://www.bol.com/nl/nl...VHBQ.2_18.19.ProductTitle

Zelfde prijs als bij google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ja, sinds Google er gisteren mee begonnen is volgt nu dus de rest ook met de leuke prijsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

sjaool schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:17:
[...]

Ja, sinds Google er gisteren mee begonnen is volgt nu dus de rest ook met de leuke prijsjes.
Ik bestel hem dan toch bij Bol, want bij Google moet het via paypal en dan moet ik daar weer opnieuw geld op zetten, dus da's makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Fairy schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:06:
[...]

Ik bestel hem dan toch bij Bol, want bij Google moet het via paypal en dan moet ik daar weer opnieuw geld op zetten, dus da's makkelijker.
Ik heb mijn tweede nu ook bij Bol besteld. Ik vind de Chromecast met Google TV namelijk een stuk gebruiksvriendelijker dan de oude Chromecast versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

sjaool schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:32:
[...]

Ik heb mijn tweede nu ook bij Bol besteld. Ik vind de Chromecast met Google TV namelijk een stuk gebruiksvriendelijker dan de oude Chromecast versies.
Het enige wat ik een beetje jammer vind is de performance bij NLZIET. Als ik naar het programmaoverzicht ga dan blijft alles steeds even hangen, dus iets snel opzoeken is er niet bij. Je moet niet per ongeluk een keer teveel op terug drukken want dan moet je weer opnieuw laden. Die app zal ook zeker heel inefficient zijn, maar dat zal niet snel veranderen.

Een NVidia Shield is 3x zo duur dan een Chromecast 4K, dus dat zie ik niet als alternatief. Of die het beter doet weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
[...]

Kijk even bij Review over de adapter (vooral: bestelling proces en reacties) met discussie over betalen op google store (misschien werkt paypal met automatisch bank incasso wel), zie:

Bij mij werkte de N26 Prepaid creditcard wel!!

[ Voor 3% gewijzigd door Antonio di op 18-11-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Antonio di schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:31:
[...]

Kijk even bij Review over de adapter (vooral: bestelling proces en reacties) met discussie over betalen op google store (misschien werkt paypal met automatisch bank incasso wel), zie:

Bij mij werkte de N26 Prepaid creditcard wel!!
Mijn PayPal is gelinkt aan mijn bankrekening. En saldo op de PayPal rekening heeft ook niet geholpen. Maar ik ben er al uit met een Bol bestelling. ;)

Het is trouwens mijn tweede Chromecast met Google TV 4K. :D

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 18-11-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:01
Het is ook altijd wel wat met deze dingen. Nu werkt één van mijn Chromecasts niet meer op het 5Ghz kanaal, geen enkel ander apparaat, inclusief een andere CCwGT heeft problemen, alleen deze Chromecast. Het probleem kunnen herleiden naar 80Mhz bandbreedte op het 5Ghz kanaal. Het irritante is dat ik op die plek alleen een stabiel 5Ghz signaal heb. De oplossing is terugzakken naar 40Mhz, maar dan snijd ik in de bandbreedte in de praktijk.

Iemand anders vergelijkbare problemen gehad? En zo ja, hoe heb je dit opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ook vandaag even een 2de chromecast met Google tv op gepikt.. 49,99 geen geld 🤣

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:32:
Het is ook altijd wel wat met deze dingen. Nu werkt één van mijn Chromecasts niet meer op het 5Ghz kanaal, geen enkel ander apparaat, inclusief een andere CCwGT heeft problemen, alleen deze Chromecast. Het probleem kunnen herleiden naar 80Mhz bandbreedte op het 5Ghz kanaal. Het irritante is dat ik op die plek alleen een stabiel 5Ghz signaal heb. De oplossing is terugzakken naar 40Mhz, maar dan snijd ik in de bandbreedte in de praktijk.

Iemand anders vergelijkbare problemen gehad? En zo ja, hoe heb je dit opgelost?
80 Mhz zou moeten kunnen. Zit je niet toevallig op een hoog DFS wifi-kanaal? Bij sommige apparaten kan dat problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:01
TexMex schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:55:
[...]

80 Mhz zou moeten kunnen. Zit je niet toevallig op een hoog DFS wifi-kanaal? Bij sommige apparaten kan dat problemen geven.
Ik heb meerdere kanalen geprobeerd, normaal zit ik op 108, omdat dit het minst clashed met de buren, maar ook op 36-48 heb ik deze problemen. Inmiddels is heb ik het wel stabiel weten te krijgen door enkele apparaten opnieuw op te starten, maar met als resultaat dat de bandbreedte precies blijft hangen op 6,67Mbit/s of 33,33 Mbit/s. Ter vergelijking, normaal haal ik gemakkelijk meer dan 100 Mbit/s. 33,33 Mbit/s zou ook nog prima zijn, maar met 6,67 Mbit/s blijft het beeld vrijwel altijd hangen op een hele lage resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb een orange tv box draaiende op android. Ik ben nog aan het zoeken naar de beste beeldscherminstellingen. Zijn hier mensen die mij hierin wat kunnen bijstaan?

Schermresolutie, frame rate en HDR aan/uit.
Welke instellingen neem ik het beste om het beste beeld te verkrijgen voor liniaire tv.

Schermresolutie
auto
576i
1080i
480p
576p
720p
1080p
2160p

framerate opties;
auto
24 fps
25 fps
30 fps
50 fps
60 fps

HDR
aan
uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:02
BasGenk schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:54:
Ik heb een orange tv box draaiende op android. Ik ben nog aan het zoeken naar de beste beeldscherminstellingen. Zijn hier mensen die mij hierin wat kunnen bijstaan?

Schermresolutie, frame rate en HDR aan/uit.
Welke instellingen neem ik het beste om het beste beeld te verkrijgen voor liniaire tv.

Schermresolutie
auto
576i
1080i
480p
576p
720p
1080p
2160p

framerate opties;
auto
24 fps
25 fps
30 fps
50 fps
60 fps

HDR
aan
uit
Zoek in je tv en de tv box(handleiding) wat de hoogte kwaliteit en frames(fps) kan zijn. En dan ook de HDR aan.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

Hmm sinds de update kan ik niet meer met een filemanager bij m'n app data mappen (zoals van Kodi, Android/data folder). Al Googlend lijkt het app permissie systeem niet meer te werken (de interne file manager zie ik genoemd worden)
Als ik in een filemanager app naar zo'n data folder browse dan zegt ie dat er permissie nodig is maar zie je onder in beeld 'er is geen app die die kan doen' (of zoiets).
Iemand al een workaround hiervoor gevonden of manier om dit wel werkend te krijgen weer?

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@itsoutthere, specifiek welke folder/bestand zou je willen zien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

hardware-lover schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:40:
@itsoutthere, specifiek welke folder/bestand zou je willen zien?
Specifiek wou ik eigenlijk in mn Kodi map wat dingen doen (of in de toekomst de map kopiëren/plakken als backup bijvoorbeeld). Vòòr de Android update geen probleem met X-plore, en nu dus niet meer mogelijk.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@itsoutthere, kijk eens of het met de Amaze File Manager app wel zichtbaar wordt? Wel even aangeven binnen de app dat verborgen bestanden zichtbaar moeten worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
itsoutthere schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 20:57:
[...]
Specifiek wou ik eigenlijk in mn Kodi map wat dingen doen (of in de toekomst de map kopiëren/plakken als backup bijvoorbeeld). Vòòr de Android update geen probleem met X-plore, en nu dus niet meer mogelijk.
Vraag is waar je "Kodi map" staat dan. Ik kan na update Android gewoon met X-plore op mijn NAS. Geen Kodi hier BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toff schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:12:
Vraag is waar je "Kodi map" staat dan. Ik kan na update Android gewoon met X-plore op mijn NAS. Geen Kodi hier BTW.
Die staat wat dieper in de "data" folder van de locale opslag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

hardware-lover schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:20:
@itsoutthere, kijk eens of het met de Amaze File Manager app wel zichtbaar wordt? Wel even aangeven binnen de app dat verborgen bestanden zichtbaar moeten worden.
Hetzelfde probleem als bij verschillende andere filemanagers...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNYT7X-mx0FgfoITkNeR0AtjLZU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zR87XJ6JFjH2tjvYp5p45MKU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVzwVukSK0woau1tXHY22a6FlMI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xcD6rZaAEZMUgM1lz6VNcheX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzCT2oIXV4t8sE0PiyXmvGEizmE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bZJi5mLsmuGpJMVsClLjsTUG.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
itsoutthere schreef op zondag 20 november 2022 @ 07:40:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zag het na je melding ook dat het niet meer lukt. Dus even zoeken naar een oplossing en met onderstaande tool kun je er wel bij.

http://jocala.com/adblink.html

Installeren en daarna je Ip-adres van je chromecast invullen.
Op je TV krijg je een melding en daar even toestemming geven voor toegang.
En via de knop File Manager kun je bladeren door de folders en aanpassingen maken.

Even getest en werkt prima en heeft nog meer handige tools aan boord. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

MikeOO schreef op zondag 20 november 2022 @ 07:50:
[...]

Zag het na je melding ook dat het niet meer lukt. Dus even zoeken naar een oplossing en met onderstaande tool kun je er wel bij.

http://jocala.com/adblink.html

Installeren en daarna je Ip-adres van je chromecast invullen.
Op je TV krijg je een melding en daar even toestemming geven voor toegang.
En via de knop File Manager kun je bladeren door de folders en aanpassingen maken.

Even getest en werkt prima en heeft nog meer handige tools aan boord. ;)
Thanks! deze was ik nog niet tegengekomen! Wat een superhandig programmatje! En inderdaad makkelijk om daarmee bijvoorbeeld de Kodi-installatie te backuppen/kopiëren naar m'n andere CCWGTV. Geen geklooi meer met de filemanagers en afstandbediening op GoogleTV zelf, maar gewoon van achter m'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:50

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Is het eigenlijk mogelijk om settings/apps van mijn CCmgTV te backupen naar de cloud? Net zoals je dat op een gsm met Android ook kan.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itsoutthere schreef op zondag 20 november 2022 @ 07:40:

[knip]
Ik heb het niet op de CCGTV zelf geprobeerd, maar op een Shield met Android TV V11 kan ik wel de Kodi folder in. Mijn overzicht in de datafolder is verre van leeg. Maar er is al een alternatieve oplossing zie ik, dus dit doet er nu verder niet toe.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:53
In de openingspost staat:
Kan ik de Chromecast gebruiken via de USB-aansluiting op mijn televisie?

Ja, indien je een USB aansluiting hebt op je tv kan je de eerste 3 generaties van de Chromecast hiermee van stroom voorzien. De laatste versie met Google TV en de Chromecast Ultra vormen hierop de uitzondering. Deze heeft meer stroom nodig dan de meeste USB-poorten op een TV kunnen leveren. Bij aansluiten geeft de CC hierover ook een melding in beeld. Aansluiten met bijgeleverde stekker is dus in de meeste gevallen noodzakelijk.
Ik wil mn tv zo plat mogelijk op de muur hebben. Voor de 230V stekker heb zo'n extra platte versie. Maar de usb lader van de Chromecast met Google TV steekt erg ver uit. Nu denk ik 2 opties te hebben.

Optie één, met een usb Y kabel de stroom van de 2 usb poorten uit de tv combineren om (hopelijk) genoeg ampère te hebben om de cc te voeden. Bijvoorbeeld via https://www.allekabels.nl...45662/usb-20-y-kabel.html en een A naar C adapter

Optie twee, het stopcontact uitvoeren met een USB c uitgang, en evt met een 90 graden adapter de cc daarmee voeden. Die wcd's met USB plug leveren meestal zo'n 2.1A dus dat zou voldoende moeten zijn. Alhoewel ik ook ergens heb gelezen dat de cc het niet fijn vindt om meer ampère te krijgen dan uit de originele lader komt.

Wie heeft hier al ervaringen mee? Ik heb best uitgebreid gezocht op dit forum en elders maar kan niet echt deze situatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heeft de uitvoering: Google Chromecast (2018) - Zwart voordelen tegenover de uitvoering: Google Chromecast met Google TV (HD) 8GB nu ze voor dezelfde prijs leverbaar zijn?
Je zou denken dat de nieuwere op alle vlakken beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Olaf van der Spek ZIjn compleet verschillende apparaten. De laatste, met afstandbediening en de mogelijkheid tot het installeren van apps, heeft IMO veruit de voorkeur, voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat begrijp ik.
De laatste, met afstandbediening en de mogelijkheid tot het installeren van apps, heeft IMO veruit de voorkeur, voor dezelfde prijs.
Had verwacht dat de oudere al end-of-life zou zijn.
Heeft de UHD versie van de nieuwe nog de voorkeur boven de HD versie als je toch geen UHD TV hebt en niet aan future proofing doet?

[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-11-2022 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Robonus Gewoon optie twee, niet lang geleden is hier besproken wat je exact nodig hebt.
De Chromecast maakt het niets uit of er nu een 1.5A of 500A voeding aan hangt, het verbruikt wat het nodig heeft en niet meer dan dat.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Olaf van der Spek De oude heeft wel als voordeel dat je hem vanuit de PC TV kan voeden.

edit: PC=TV

[ Voor 12% gewijzigd door Toff op 20-11-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Toff schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:02:
@Olaf van der Spek De oude heeft wel als voordeel dat je hem vanuit de PC kan voeden.
Eh, PC? Of TV?
Heeft de nieuwe daar niet genoeg aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Olaf van der Spek TV dus, sorry. De nieuwe heeft er in principe wel genoeg aan, maar is beveiligd tegen gebruik met andere voedingen. Met een "power only" vebindingsstukje of kabel zou het wel moeten werken, maar dat heeft niet iedereen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itsoutthere schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:54:
Thanks! deze was ik nog niet tegengekomen! Wat een superhandig programmatje! En inderdaad makkelijk om daarmee bijvoorbeeld de Kodi-installatie te backuppen/kopiëren naar m'n andere CCWGTV. Geen geklooi meer met de filemanagers en afstandbediening op GoogleTV zelf, maar gewoon van achter m'n laptop.
Om het nog even wat vollediger te maken, hoewel niet specifiek voor dit apparaat, Kodi heeft een backup/restore addon die dat ook prima kan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

hardware-lover schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:50:
[...]

Om het nog even wat vollediger te maken, hoewel niet specifiek voor dit apparaat, Kodi heeft een backup/restore addon die dat ook prima kan.
Ja klopt. Nu met bovengenoemd programma lukt het vanaf 1 laptop richting 3 Android tv apparaten (2x ccwgtv en 1x Sony tv), dus kleine quality of life improvement. Daarnaast wou ik los van backup/restore nu ook specifieke bestanden/mappen verwijderen vanwege de beperkte opslag (thumbnails en textures.db) om met basic artwork opnieuw te laten opbouwen (had de uitgebreide variant, maar Kodi opslag liep op tot bijna 3gb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Toff schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:25:
@Olaf van der Spek TV dus, sorry. De nieuwe heeft er in principe wel genoeg aan, maar is beveiligd tegen gebruik met andere voedingen. Met een "power only" vebindingsstukje of kabel zou het wel moeten werken, maar dat heeft niet iedereen liggen.
Een lader die het correcte protocol aanbied werkt ook.
De originele doet USB DCP, volledige sluiting tussen d- en d+ voor max 1.5A/5V.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:51:

Zonet even 4 verschillende bluray uhd rips getest. 3 daarvan zijn met Dolby HD 7.1 geluid. Die worden allemaal als PCM 7.1 geluid door mijn Ambeo soundbar ontvangen. 1 file is met DTS HD 5.1 en die wordt als DTS 5.1 ontvangen door de Ambeo.
Ik heb echter in Kodi alle mogelijke audio formaten op passthrough staan, dus geen idee wie het transcoden dan doet? Klonk in ieder geval niet verkeerd en beeld zonder haperingen.
Lokale files en GCCwGTV bedraad aangesloten.
Gisteren toch eens een echte test gedaan met Top Gun Maverick. De 4k versie en de 1080p Bluray versie, beide met hetzelfde Dolby HD Atmos geluidspoor.
De 4k versie dus via Kodi op de CCmGTV waar dus 7.1 PCM geluid van gemaakt wordt.
De 1080p Bluray versie via mijn Oppo 103, direct naar de Ambeo zonder de CCmGTV. Dan wordt het een 10.1 Atmos geluidspoor op de Ambeo.
En dat laatste klinkt toch echt wel voller en beter. Behoorlijk verschil.

Moet dus toch echt eens gaan kijken voor een oplossing om 4k met HD geluid bitstream te kunnen afspelen...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Raymond P schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:35:
[...]

Een lader die het correcte protocol aanbied werkt ook.
De originele doet USB DCP, volledige sluiting tussen d- en d+ voor max 1.5A/5V.
Maar het voordeel van de oude versie is, dat je hem dus via de TV-USB kan voeden. Voor de nieuwe een andere voeding kunnen kopen is geen voordeel imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Toff Dat klopt helemaal, een mooi voordeel.

Wellicht had ik je post niet goed gelezen, wat ik erbij had moeten zetten:
De nieuwe 4K met een power-only blokje/kabel aan een USB port van de TV hangen kan wel issues geven. De mogelijkheid om over 500mA te gaan is er zeker, en dat geeft mogelijk schade aan de TV.

Als je een blauwe (USB3) 900mA port op de TV hebt dan moet het wél gewoon werken, al heb je dan wellicht nog steeds een kabel hack nodig.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Raymond P Mijn 8k trok aan een dikke 5 V 2400 mA voeding met power only @5,18 V héél kort 510 mA tijdens het opstarten. Met de originele voeding @5,01 V was 500 mA de max bij opstarten.
Ik zou het in principe wel durven aan een 500 mA TV aansluiting, maar ik ben geen voorstander van het steeds spanningloos maken en weer opstarten van dit soort apparaten en hun voedingen. Als er iets stuk gaat, is het bij mij altijd bij het opstarten...

disclaimer: alles gemeten met een "ali"-USB metertje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Toff schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:11:
[...]

Maar het voordeel van de oude versie is, dat je hem dus via de TV-USB kan voeden. Voor de nieuwe een andere voeding kunnen kopen is geen voordeel imo.
@Robonus Hier op Tweakers is iemand met een USB-c HUB met een aparte losse 65watt USB-c voeding daarop aangesloten, en dan in de usb-c van de GCCGTV.

De hub is plat van vorm, dus misschien is dat iets voor jou.
En zo heb je een ook mogelijkheid om meer USB(opslag)apparaten aan te sluiten en Flash kaartjes erin te doen. Én het voordeel van een LAN-netwerk op je google ChromeCast te realiseren. (met kabel is het altijd wel sneller schakelen in dit soort stream apparaten dan dat het via wifi gaat)

Hier zijn review, in het midden bij punt Update 2022-04-30: Externe uitbreiding met de Anker USB-C hub (foto 4 en 6) staat zijn opstelling.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:43

JoeZuCK

_Fonz > all.

Misschien een rare vraag, maar kun je de Google TV 4k ook met stem bedienen (Google Assistant) zonder de remote daarvoor te gebruiken? Ik heb bijv ook een Nest mini.

[ Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 21-11-2022 23:38 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Toff Ik heb ze enkel (kort) aan een lab-ps gehangen maar ook geen hoge pieken gezien.
Ik kan mij voorstellen dat als je 4K/10bit streamt én het zendvermogen hoog moet zijn vanwege een zwak wifi signaal dat je de 3.2 watt die ik op het internet lees wel haalt.

Verder helemaal eens.

@JoeZuCK Ja, je dient dan het apparaatnaam (of ruimte) toe te voegen aan je commando.
"Hey Google, {commando} (op) {naam Chromecast}"

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
JoeZuCK schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:36:
Misschien een rare vraag, maar kun je de Google TV 4k ook met stem bedienen (Google Assistant) zonder de remote daarvoor te gebruiken? Ik heb bijv ook een Nest mini.
Aan en uit kan, iets afspelen op Netflix en ook YouTube. Mogelijk meer diensten maar heb dat nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Mel33 schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:04:
[...]

@Robonus Hier op Tweakers is iemand met een USB-c HUB met een aparte losse 65watt USB-c voeding daarop aangesloten, en dan in de usb-c van de GCCGTV.

De hub is plat van vorm, dus misschien is dat iets voor jou.
En zo heb je een ook mogelijkheid om meer USB(opslag)apparaten aan te sluiten en Flash kaartjes erin te doen. Én het voordeel van een LAN-netwerk op je google ChromeCast te realiseren. (met kabel is het altijd wel sneller schakelen in dit soort stream apparaten dan dat het via wifi gaat)

Hier zijn review, in het midden bij punt Update 2022-04-30: Externe uitbreiding met de Anker USB-C hub (foto 4 en 6) staat zijn opstelling.
Goeie tip, dankjewel. Alleen daarmee zou ik weer hetzelfde probleem herintroduceren wat ik in de eerste instantie wil oplossen: weer een grote power-adapter. Als je alle kabels, uit het zicht, achter de TV uit de muur wil laten komen, én een zo plat mogelijke setup wil, dan zijn die poweradapters de bottleneck omdat die loodrecht zo'n 5 cm uit de muur komen. Én dan nog de insteek van de usb kabel + bochtje moet maken. https://m.media-amazon.co...1hnxxef6NL._AC_SX679_.jpg
Dan zit je al snel aan zo'n 8cm tussenruimte.

Dat was de reden dat ik 2xTV-USB voeding of een USB stopcontact+90graden USBC bocht-adapter overweeg. Zodat alles heel plat achter de TV kan komen. Voor de TV zelf heb ik zo'n ding: https://www.euro-electron...r-haaks-met-randaarde-wit

[ Voor 5% gewijzigd door Robonus op 22-11-2022 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Robonus schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:04:
[...]

Goeie tip, dankjewel. Alleen daarmee zou ik weer hetzelfde probleem herintroduceren wat ik in de eerste instantie wil oplossen: weer een grote power-adapter. Als je alle kabels, uit het zicht, achter de TV uit de muur wil laten komen, én een zo plat mogelijke setup wil, dan zijn die poweradapters de bottleneck omdat die loodrecht zo'n 5 cm uit de muur komen. Én dan nog de insteek van de usb kabel + bochtje moet maken. https://m.media-amazon.co...1hnxxef6NL._AC_SX679_.jpg
Dan zit je al snel aan zo'n 8cm tussenruimte.

Dat was de reden dat ik 2xTV-USB voeding of een USB stopcontact+90graden USBC bocht-adapter overweeg. Zodat alles heel plat achter de TV kan komen. Voor de TV zelf heb ik zo'n ding: https://www.euro-electron...r-haaks-met-randaarde-wit
Begrijp ik nu dan dat er een wand contactdoos achter(WCD) de tv zit?
Kan je die wcd dan niet verleggen/verplaatsen of verlengen en zodat de adapers uit het zicht zijn en de ruimte hebben.(langere snoeren op de adapters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
Mel33 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:27:
[...]

Begrijp ik nu dan dat er een wand contactdoos achter(WDC) de tv zit?
Kan je die wdc dan niet verleggen/verplaatsen of verlengen en zodat de adapers uit het zicht zijn en de ruimte hebben.(langere snoeren op de adapters)
Klopt, even voor de volledigheid de hele setup:
We gaan zo verhuizen naar een nieuw huis, daar wil ik in de slaapkamer een clean setup waarbij je alleen de TV ziet hangen zonder kabels er naar toe langs de muur. Ik maak dan een inbouw WCD zo'n 10cm binnen de rand (waar de TV ietsje smaller is) voor de 230V stekker. Met de chromecast en KPN app kan ik alles kijken wat ik wil, alleen zappen gaat ietsje minder makkelijk maar dat doen we meestal toch nooit.

Omdat de TV in het looppad komt voor het bed wil ik die ook zo dicht als mogelijk op de muur hebben. Daarvoor zijn die poweradapters gewoon te groot. Vandaar dat ik twijfelde tussen een USB Y splitter kabel die van 2 USB poorten de amperage optelt, of een WCD met USB poort (en 90 graden bochtje).

Voordeel van de Y kabel is dat de chromecast alleen aanstaat als de TV ook aan staat (scheelt sluipverbruik). Nadeel is dat je 2 afstandsbedieningen moet gebruiken om de boel aan te zetten.

edit, ter info zo'n y kabel: Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61Y25DfijwL._SX522_.jpg
https://www.amazon.nl/Cab...abel-laptop/dp/B07VVX257H

Alleen dan zou ik moeten testen of 2X USB voldoende is om de CCGTV te voeden.

[ Voor 9% gewijzigd door Robonus op 22-11-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Sinds vandaag ook een Google TV 4k. Klopt het dat de Google TV 4k niet verschijnt in de Google Home app? Ik meen me te herinneren dat ik een kamer moest selecteren waar hij zich bevond bij de set up. Zo gezegd zo gedaan, maar is niet te vinden in de Google Home app.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
JoeZuCK schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:52:
Sinds vandaag ook een Google TV 4k. Klopt het dat de Google TV 4k niet verschijnt in de Google Home app? Ik meen me te herinneren dat ik een kamer moest selecteren waar hij zich bevond bij de set up. Zo gezegd zo gedaan, maar is niet te vinden in de Google Home app.
Google Home app al afgesloten en weer opgestart?
Maar hoe heb je hem dan kunnen configureren in de home app? Als 2de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Robonus schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:10:
[...]
Voordeel van de Y kabel is dat de chromecast alleen aanstaat als de TV ook aan staat (scheelt sluipverbruik). Nadeel is dat je 2 afstandsbedieningen moet gebruiken om de boel aan te zetten.

edit, ter info zo'n y kabel: [Afbeelding]
https://www.amazon.nl/Cab...abel-laptop/dp/B07VVX257H

Alleen dan zou ik moeten testen of 2X USB voldoende is om de CCGTV te voeden.
Het mooiste van deze kabel is dat hij - volgens de recensies - "power only" is.
Het nadeel van deze oplossing is dat je CC altijd aan gaat, als de TV aan gaat en dan iets (ong. 50%) meer stroom verbruikt dan wanneer hij (semi) uit staat. Maar goed, dat is bijna verwaarloosbaar en kan je waarschijnlijk wegstrepen tegen de besparing als hij uit staat. Het steeds in- en uitschakelen kan wel schadelijk zijn voor de CC en de ingebouwde USB-voeding van je TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Mel33 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:11:
[...]

Google Home app al afgesloten en weer opgestart?
Maar hoe heb je hem dan kunnen configureren in de home app? Als 2de vraag.
Staat er inmiddels tussen. Ben blijkbaar te ongeduldig. Bij set up stappen doorlopen. Kwam ineens de vraag langs aan welke kamer je de Google TV wilde toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Toff schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:17:
[...]

Het steeds in- en uitschakelen kan wel schadelijk zijn voor de CC en de ingebouwde USB-voeding van je TV.
Oh ik doe hem uit met een Hue-stekker, Ik vind de CC3 en Ultra zo warm worden, ook als hij niks afspeelt. Wordt de GCCGTV niet zo warm dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Toff schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:17:
Het mooiste van deze kabel is dat hij - volgens de recensies - "power only" is.
Het nadeel van deze oplossing is dat je CC altijd aan gaat, als de TV aan gaat en dan iets (ong. 50%) meer stroom verbruikt dan wanneer hij (semi) uit staat. Maar goed, dat is bijna verwaarloosbaar en kan je waarschijnlijk wegstrepen tegen de besparing als hij uit staat. Het steeds in- en uitschakelen kan wel schadelijk zijn voor de CC en de ingebouwde USB-voeding van je TV.
In welke zin kan dat schadelijk zijn?
Staat de CC anders niet ook altijd aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-11-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Olaf van der Spek Mijn ervaring is dat dit soort apparaten c.q. voedingen altijd stuk gaan bij het inschakelen. Het laatste wat hier zo stuk ging was de voeding van een netwerkhub, die ik werkend had vervangen door een met meer aansluitingen. Toen ik die oude ergens anders wilde gebruiken, was de voeding "opeens" kapot.
Ik weet niet of er nog spoelen in moderne voedingen zitten, maar een bekend gegeven bij bv transformatoren is, dat ze eerst een magnetisch veld moeten opbouwen, voordat ze weerstand krijgen. Schakel je dan in op een niet-nuldoorgang van je netspanning, dan zou er een te grote stroom kunnen gaan lopen.
"Altijd aan" van de CC is waar, als je hiermee de stand by stand bedoelt. Die is nodig om te kunnen reageren op je AB of app. Dat kost wel een beetje stroom, maar is niet erg belastend voor je apparaat, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Laatst online: 08-09 12:48
Simpele vraag. Kan pauzeren en vooruit/achteruit spoelen van streams via de afstandsbediening? Bij de vorige generatie CC moest ik dan naar de computer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
torp schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:46:
Simpele vraag. Kan pauzeren en vooruit/achteruit spoelen van streams via de afstandsbediening? Bij de vorige generatie CC moest ik dan naar de computer toe.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dusk
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 11:33
Beste mensen. De Google Chromecast met Google tv (hd) en de Amazon Fire Stick 4k max zijn ongeveer even duur nu op dit moment. Ik heb al een 4k max stick maar zoek nog een dongle voor een 2e tv. Ik heb geen 4k tv maar de Amazon fire stick met afstandsbediening is toch wel heel responsive en fijn en soepel.

Maar de 4k max kan zoals de naam zegt in 4k, heeft een iets snellere processor en iets meer ram meen ik. Wat is de meerwaarde van de Google Chromecast met afstandsbediening (hd)?

Op de Fire Stick 4k max kon ik tot nog toe ook allerlei apps zetten al zij het soms misschien wat omslachtiger en minder intuïtief als bij een chromecast.
Of zal een Amazon stick minder langs ondersteund worden of apps in het Nederlands lastiger te vinden zijn. Zoals b.v. KPN digitale televisie. Zullen deze apps ook richting de toekomst ondersteund blijven worden op een Amazon stick? Of is dat de reden google te gaan..?

[ Voor 21% gewijzigd door The Dusk op 27-11-2022 00:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di
The Dusk schreef op zondag 27 november 2022 @ 00:25:
Beste mensen. De Google Chromecast met Google tv (hd) en de Amazon Fire Stick 4k max zijn ongeveer even duur nu op dit moment. Ik heb al een 4k max stick maar zoek nog een dongle voor een 2e tv. Ik heb geen 4k tv maar de Amazon fire stick met afstandsbediening is toch wel heel responsive en fijn en soepel.

Maar de 4k max kan zoals de naam zegt in 4k, heeft een iets snellere processor en iets meer ram meen ik. Wat is de meerwaarde van de Google Chromecast met afstandsbediening (hd)?

Op de Fire Stick 4k max kon ik tot nog toe ook allerlei apps zetten al zij het soms misschien wat omslachtiger en minder intuïtief als bij een chromecast.
Of zal een Amazon stick minder langs ondersteund worden of apps in het Nederlands lastiger te vinden zijn. Zoals b.v. KPN digitale televisie. Zullen deze apps ook richting de toekomst ondersteund blijven worden op een Amazon stick? Of is dat de reden google te gaan..?
Je kunt mijn review lezen van de Chromecast met Google TV. Daar staat wat vergelijking met de Amazon Fire Stick in. zie :
Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB review door Antonio di

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Dusk
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 11:33
Antonio di schreef op zondag 27 november 2022 @ 01:41:
[...]

Je kunt mijn review lezen van de Chromecast met Google TV. Daar staat wat vergelijking met de Amazon Fire Stick in. zie :
Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB review door Antonio di
Thnx voor je reply maar ik heb het over de Google Chromecast HD niet de 4k versie. De Google HD versie is nu €30,- en de Amazon 4k max stick €37,-. Dit vanwege Black Friday. Deze is ook wat sneller meen ik maar ben geen expert. En ook al heb je geen Google TV Playstore op de Amazon stick zie ik dat via sites als bv Apptoide ook KPN ITV gedownload kan worden. Ik zal op mijn huidige Amazon stick kijken of dit werkt. Want ik zoek dus een 2e dongle. Overigens is men over Apptoide positief qua gebruik en security. Vroeg me alleen af of ik nog andere "Google voordelen" over het hoofd heb gezien. Waarom zou ik nu voor Google gaan? Misschien krijg ik ooit nog eens een 4k tv dan kan de Amazon stick dit wel aan in tegenstelling tot de Google HD en hij lijkt wat sneller. De Amazon 4k max kan wifi 6 aan de Google HD ook?

UPDATE: Het is een hoop gedoe om kpn itv er via een alternatieve Playstore op te krijgen (voor mij iig) als Apptoide. Of misschien ben ik hier dus gewoon niet zo handig in, dat kan het ook zijn. Wel is het zo dat ik HBO of andere apps die niet in de Amazon store stonden vrij makkelijk kon "side-loaden" via deze alternatieve store.

Dus voor wie geïnteresseerd is in deze stick nu met Black Friday voor 37 iv 65 euro. Doet het al maanden prima en kan 4k. Deze Amazon stick kan iig heel veel zo niet alle apps toch gewoon op de stick krijgen via alternatieve playstore. Wel is de Google HD/4k meer recht door zee en je hoeft niet van derden te downloaden. Al was dit tot nog toe vrij makkelijk mbt andere apps die ik via Apptoide verkreeg. Dit zijn dan de "gewone" apps die ook in de google playstore staan en niet gemodificeerd en ook geen betaalde apps die je illegaal verkrijgt of iets.

Nog een UPDATE:

De KPN ITV app staat GEWOON in de Amazon store tegenwoordig 0_o

Dus de 4k max nu misschien een goedkoop goed alternatief.

[ Voor 47% gewijzigd door The Dusk op 27-11-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:21
Ik heb even snel gebladerd door dit draadje, maar ik kon het 1-2-3 niet vinden, dus excuus als dit al meermaals is gevraagd.

Is de nieuwe Chromecast met Google TV ook gewoon zonder Google Account te gebruiken? Ik heb in het verleden ooit is een Chromecast gekocht en kon die zonder Google account instellen via de Chrome browser. Later toen ik is van Wifi netwerk moest wisselen, werkte dit niet meer en moest ik ineens een Google account hebben om dat te doen via de Google Home app.

Ik heb toen tijdelijk een account gemaakt, de Chromecast ingesteld en het account weer in z'n geheel verwijderd. (Het casten werkt nog altijd prima).

Ik heb op dit moment echter gebruik voor nog een Chromecast.

Mijn vraag is: Gaat dit ook nog steeds werken met de huidige versie: "Chromecast met Google TV"? Dit is de goedkoopste variant die ik kan vinden (de 3 is duurder dan de nieuwste), maar ik wil hem eigenlijk gewoon puur gebruiken zonder de afstandsbediening enzo (dus gewoon puur zoals de 'klassieke' Chromecasts)

(( N.B. Ik wil geen discussie opstarten of verantwoording afleggen, over waarom ik dat wil, of waar ik eventueel een oudere voor minder kan kopen. Dit is gewoon wat ik wil weten. ))

Indien dit niet mogelijk is, koop ik dus gewoon de oudere versie voor meer geld. Alvast bedankt! :)

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@lenwar Als ik het goed begrijp wil je enkel casten op de traditionele manier, zonder in te loggen?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:17
@lenwar Zonder google account werkt de store niet en moet je dus alle apps side loaden (denk ik). Lijkt mij niet heel handig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:24
@lenwar Mocht je een ouderwetse Chromecast zoeken, de Ultra is goed tweedehands te vinden, eventueel met een Stadia controller erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Raymond P schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:06:
@lenwar Als ik het goed begrijp wil je enkel casten op de traditionele manier, zonder in te loggen?
Klopt. Dus 'gewoon' op het 'cast-icoontje' klikken in Netflix e.d. en dan m'n Chromecast kiezen.
jongetje schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:03:
@lenwar Zonder google account werkt de store niet en moet je dus alle apps side loaden (denk ik). Lijkt mij niet heel handig...
Ik wil juist geen apps op het apparaat laden, gewoon puur als een klassieke Chromecast gebruiken (dus in Netflix op m'n telefoon op het Cast-icoontje klikken)

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@lenwar Duidelijk. Dat werkte wel, maar is alweer bijna 2 jaar geleden.

Ik kan zal zo eentje een factory reset geven en nogmaals testen.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@lenwar Helaas.

Starten zonder (Google) account gaat helemaal niet meer. Ook moet je de voorwaarden accepteren.
Het account daarna verwijderen lukt alleen gecombineerd met een factory reset.

De cast interface is totdat het initialisatieproces is afgerond helemaal niet actief. Wellicht zou je daar nog omheen kunnen hacken, maar daar heb je niets aan als je een app als Netflix wilt gebruiken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Raymond P schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:06:
@lenwar Helaas.

Starten zonder (Google) account gaat helemaal niet meer. Ook moet je de voorwaarden accepteren.
Het account daarna verwijderen lukt alleen gecombineerd met een factory reset…..
Owh, dat is waardeloos zeg.
Ik heb net nog oude Chromecast 1 gevonden. Ik heb daar net even een account voor gemaakt. Google Home geïnstalleerd op m’n telefoon en ingesteld.

Ik had in Google Home de optie om hem los te koppelen van m’n account (personalisatie uit of zo stond er)

Dat had ik gedaan en heb daarna m’n account verwijderd via de myaccount.google.com-site. Dit werkte op zich goed.

Maar bovenstaande werkt dus niet meer met de nieuwe Chromecasts? :(

In elk geval heel erg bedankt voor je tijd en moeite!! Stel ik echt héél erg op prijs!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15
lenwar schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:57:
Maar bovenstaande werkt dus niet meer met de nieuwe Chromecasts? :(
Elk Android TV-apparaat met Play Services (inclusief Google TV-apparaten) moet ingelogd zijn via een Google-account.

De oplossing voor mij (Shield TV-gebruiker, zelfde situatie) is met een prepaid-nummer een Google account registreren enkel voor het gebruik hiervoor. Het enige dat dat account dus doet is mij toegang geven tot het besturingssysteem en de Play Store (enkel gratis applicaties naast SmartTubeNext via sideloading, want fuck Google).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lenwar
The Zep Man schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:04:
[...]
Elk Android TV-apparaat met Play Services (inclusief Google TV-apparaten) moet ingelogd zijn via een Google-account.
Bedankt voor de info!

Dat is wel zonde, dat je dan zelfs de basisfunctionaliteit van alleen het casten niet kan gebruiken, want de Chromecastdongels waren functioneel natuurlijk gewoon fantastisch. Je kon er (redelijkerwijs) alles mee streamen, zonder gezeur dat je per se apps moest bijhouden en dergelijke. (Anders dan op je telefoon natuurlijk)

In mijn geval gaat het in m’n dochter d’r tv (ze heeft sinds vandaag een tv op d’r kamer) en dan is een Apple TV toch wel prijzig en redelijk overkill voor wat ze nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:17
En anders maak je toch een Google account speciaal voor de chromecast? En die chromecast 2 en 3 zijn voldoende op marktplaats te verkrijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lenwar
jongetje schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:44:
En anders maak je toch een Google account speciaal voor de chromecast?
Dat zou inderdaad een optie zijn, maar dat voelt niet goed zegmaar. Dan zit ik er ook wel een beetje principieel in.
Maar goed. Mijn vraag is beantwoord en ik heb voor mezelf nu een oplossing die goed (genoeg) werkt.

Bedankt voor jullie tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15
lenwar schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:34:
Dat is wel zonde, dat je dan zelfs de basisfunctionaliteit van alleen het casten niet kan gebruiken, want de Chromecastdongels waren functioneel natuurlijk gewoon fantastisch. Je kon er (redelijkerwijs) alles mee streamen, zonder gezeur dat je per se apps moest bijhouden en dergelijke. (Anders dan op je telefoon natuurlijk)
Android TV houdt zelf applicaties bij op de achtergrond. Daar hoef je als gebruiker (na de eerste keer inloggen) niets voor te doen. Bovendien werkt casting dan ook gewoon zoals je het gewend bent.

Verder vind ik juist Android TV handiger, omdat niets met de smartphone gedaan hoeft te worden. Ik standaardiseer alles op infraroodafstandsbedieningen (d.m.v. een USB adapter die ik aansluit op de Shield TV), en dat werkt voor mij comfortabeler dan alles dat 'pairing' nodig heeft (en dat potentieel kan verliezen).

Ik begrijp je principes, maar ironisch genoeg stelt Android TV je juist in staat om een grotere middelvinger naar Google op te steken dan dat een Chromecast kan. Als je bijvoorbeeld een keer SmartTubeNext geprobeerd hebt, dan ga je nooit meer terug naar de standaard YouTube-applicatie.

[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 27-11-2022 22:14 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Update voor mijn CCmgTV, 148 MB.
Security update oktober en bug fixes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

En dit lijkt het probleem van GFN te fixen (de bug dat hij na een 20 tot 30 minuutjes naar het home scherm van GFN knalt, terwijl je aan het gamen bent).

Gisteren een uur gespeeld na de update en het is niet meer gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb met Black Friday dit top dingetje gehaald, perfect voor mijn Samsung S95B televisie die ik niet online durf te zetten vanwege Samsung die het nodig vindt om firmware updates te forceren, en dus kan ik de system apps zoals Netflix niet gebruiken.

Hoe dan ook, ben er blij mee maar ik heb een irritante issue en ik begrijp niet waar het aan ligt. Het is nu al een paar keer gebeurd dat ik de Chromecast aanzet (tv gaat ook aan) ik zet de bron op Chromecast maar er staat dan op de tv dat er geen signaal gevonden is. Chromecast staat gewoon aan.

De HDMI kabel van de Chromecast even uit de tv halen en weer terug, of de USB even eruit en weer terug verhelpt het. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Waarom gebeurd dit en is het te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@devilsnight Als je op de home knop drukt, krijg je dan wel beeld?

De Chromecast staat nooit (helemaal) uit.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Raymond P schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:00:
@devilsnight Als je op de home knop drukt, krijg je dan wel beeld?

De Chromecast staat nooit (helemaal) uit.
Ik zal dit morgen (of de volgende keer, want het is random) eens dit proberen.

Mocht dit niet helpen, is er een setting die ervoor zorgt dat de tv niet aan/uit gaan wanneer ik op de remote van de Chromecast druk? Want echt goed kan het niet zijn voor mijn OLED om meteen weer uit te gaan.

Heb overigens ook een keer gehad dat er geen signaal was en ineens uit zichzelf stond ik op het
Chromecast dashboard.

[ Voor 35% gewijzigd door devilsnight op 02-12-2022 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@devilsnight De Chromecast gaat nooit uit.
De Chromecast zou signaal van de tv moeten krijgen om 'aan' te gaan bij selectie van de hdmi poort.

Wellicht even wachten op iemand met een Samsung voor wie dit bekend klinkt. :)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Raymond P schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:52:
@devilsnight De Chromecast gaat nooit uit.
De Chromecast zou signaal van de tv moeten krijgen om 'aan' te gaan bij selectie van de hdmi poort.

Wellicht even wachten op iemand met een Samsung voor wie dit bekend klinkt. :)
Ik heb een Samsung. Volgens mij moet bij de Expert instellingen Anynet+ (HDMI-CEC) aan staan.

Dit staat echter standaard al aan.

Ik heb een chromecast aangesloten staan en met de home knop gaat altijd de TV aan. Er zit ook een Nintendo Switch aangesloten. De TV gaat naar dat kanaal zodra je die aanzet of in de dock zet. Het is maar net welk apparaat als laatste aandacht vraagt, want druk je daarna weer op de home van de chromecast, dan schakelt hij daar weer naartoe.
Pagina: 1 ... 39 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)