Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-06 22:17
Heb ik even last van gehad naar de nieuwe modem wissel, maar daarna niet meer, zowel op de Google Chromecast als op de Nokia Streamingbox.
Had het ook al eerder op mijn Samsung S6 Tab tablet.
Als je een uniek zwaar wachtwoord heb, is dat verdomd irritant
Albert020 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:47:
Heb hier dat ik steeds opnieuw moet inloggen op de ZiggoGo app, meer mensen hier last van ?

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:27
Ik loop al een tijdje tegen het probleem aan dat videobestanden met aac audio geen geluid konden afspelen (via Kodi).

Vandaag een oplossing gevonden door bij de audio-instellingen het aantal "channels" naar 2.0 te veranderen. Dan komt er onder de passthrough opties een extra regel genaamd "enable AC3 transcoding" te staan. Deze activeren en je hebt ineens wèl audio en nog surround ook, ondanks de 2.0 setting.

Geen idee waarom het werkt, maar het werkt.

Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-06 10:36
<keek verkeerd>

[ Voor 94% gewijzigd door Hellboy! op 27-10-2022 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sinds de update naar Android 12 loopt het bij mij toch wat minder lekker... Eerste keer opstarten nadat de Chromecast van de stroom is geweest is eigenlijk altijd zwart scherm lijkt het. Herkennen mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Beekforel schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:48:
Sinds de update naar Android 12 loopt het bij mij toch wat minder lekker... Eerste keer opstarten nadat de Chromecast van de stroom is geweest is eigenlijk altijd zwart scherm lijkt het. Herkennen mensen dit?
Mijn Chromecast gaat nooit van het stroom af dus geen idee. Maar hoe lang geleden heb je de update gedaan? Bij mij was alles na de update behoorlijk traag maar een paar uur verder was het sneller dan voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Beekforel schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:48:
Is dat wel gezond voor dat ding om hem iedere keer van de stroom af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Theodor schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Ik haal hem zelf alleen vd stroom als hij mijn hub met geheugenkaart niet ziet. Dan is een harde reboot de oplossing. Voor de rest staat hij gewoon altijd aan hier.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik vind het vrij zinloos om iets wat ik misschien 1 of 2 uur per dag gebruik de hele dag in standby te laten staan dus ja dat dnig gaat van de stroom. Dat ging tot voor kort ook gewoon prima. Update ergens vorige week gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Beekforel schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:21:
Ik vind het vrij zinloos om iets wat ik misschien 1 of 2 uur per dag gebruik de hele dag in standby te laten staan dus ja dat dnig gaat van de stroom. Dat ging tot voor kort ook gewoon prima. Update ergens vorige week gedaan.
Hier gaat de 2k-versie (die kwam al met Android 12) ook van de stroom, tot nu toe geen problemen. Mijn oude Chromecast werd gevoed door de TV, en ook die gingen van de stroom, daar ook geen problemen. Mijn Google Nest Mini gaat ook s'nachts van de stroom, ook daar geen problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:50
Theodor schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Tjah, hardware gaat langer mee als je er geen prik op hebt staan.

Of het gezond is voor je geduld dat er updates binnengehaald en cache opnieuw opgebouwd moet worden is een andere vraag. :)
De software reageert beduidend beter op continue stroom, standby 24/7/365 kost je 8 kWh/jaar.

@Beekforel
Het is natuurlijk zonde, maar fysiek af/aan-koppelen houd ik niet vol.
En een unit ertussen om automatisch te schakelen verbruikt hier iets meer dan 10% van de TV+Chromecast in standby en een kleine 1W extra bij gebruik.
Economisch/ecologisch is zelfs een simpele stekkerdoos met fysieke schakelaar niet haalbaar.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Raymond P schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:36:
[...]

Of het gezond is voor je geduld dat er updates binnengehaald en cache opnieuw opgebouwd moet worden is een andere vraag. :)
De software reageert beduidend beter op continue stroom, standby 24/7/365 kost je 8 kWh/jaar.

@Beekforel
Het is natuurlijk zonde, maar fysiek af/aan-koppelen houd ik niet vol.
En een unit ertussen om automatisch te schakelen verbruikt hier iets meer dan 10% van de TV+Chromecast in standby en een kleine 1W extra bij gebruik.
Economisch/ecologisch is zelfs een simpele stekkerdoos met fysieke schakelaar niet haalbaar.
Ik heb de chromecast op een master slave stekkerdoos. Als de soundbar aangezet wordt, dan pas krijgt de chromecast stroom en gaat deze aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Hellboy! Daar schakel je dan vast meer mee? Anders is het dus imho een beetje een domper...

Een moderne TV zit onder 1W en hetzelfde geldt voor de CCWGTV.
Een master/slave unit verbruikt ook +/- 1W plus een beetje extra als er units actief zijn. De tijd dat je TV staat te wachten op je bootende randapparatuur kost je ook al snel >1W.
Voor mij in de slaapkamer dus niet haalbaar.

De chromecasts gaan natuurlijk ook nooit helemaal uit. Ik kan met een spraakcommando op de remote m'n domotica blijven bedienen.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Raymond P schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:36:
Niet per se waar. Meer temperatuurwisselingen kunnen funest zijn voor hardware.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
@Raymond P Mijn CCWGTV trekt inderdaad in de "uit" stand zo'n 200 mA bij 5,0 V (= 1W).
In de äan" stand, bij het kijken naar Viaplay F1 zo'n 350 mA en tijdens het opstarten piekt de stroom op ongeveer 500 mA. *)
Het "hard" inschakelen van je CCWGTV zou best weleens schadelijker kunnen zijn voor de levensduur dan constante voeding. Het zou hier niet de eerste keer zijn dat bijvoorbeeld een voeding net de geest geeft bij inschakeling.

*) disclaimer: gemeten met een "ali" USB tussenmetertje.

[ Voor 6% gewijzigd door Toff op 29-10-2022 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hellboy!
Raymond P schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:00:
@Hellboy! Daar schakel je dan vast meer mee? Anders is het dus imho een beetje een domper...

Een moderne TV zit onder 1W en hetzelfde geldt voor de CCWGTV.
Een master/slave unit verbruikt ook +/- 1W plus een beetje extra als er units actief zijn. De tijd dat je TV staat te wachten op je bootende randapparatuur kost je ook al snel >1W.
Voor mij in de slaapkamer dus niet haalbaar.

De chromecasts gaan natuurlijk ook nooit helemaal uit. Ik kan met een spraakcommando op de remote m'n domotica blijven bedienen.
De Chromecast ultra en heos sub heb ik er ook aan gekoppeld. Spraakbesturing doe ik niks mee. Ik gebruik de master slave stekkerdoos al ruim 10 jaar, daarvoor i.c.m. Denon receiver en subwoofer en ander componenten die ik heb aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:13
blueman85 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

Heb je toevallig ook gekeken of je HDR content wilde afspelen? Ik had in de instellingen van de Chromecast de optie aangezet om het scherm te matchen met de content die zou worden afgespeeld, echter werkt dat bij mij niet. Toen ik deze had teruggezet naar altijd aan (HDR op tv) werkte Netflix weer.

Lastig uit te leggen maar hoop dat je hiermee verder kan
Heb Content matchen voor HDR automatisch uitgezet, maar blijf de foutcode tvq-pb-101 5.2.5 krijgen !

***Edit***
Probleem opgelost, Chromecast-audio in op automatisch gezet, het is blijkt een audiobug te zijn ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 02-11-2022 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:10
Zojuist kreeg ik een melding dat een app gevaarlijk was. En of ik die wilde verwijderen. Waarom verwijdert Google die zelf niet?! En geeft ie niet aan wat de app (potentieel) kan doen?!

Heel irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-06 23:56
barrymossel schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:29:
Zojuist kreeg ik een melding dat een app gevaarlijk was. En of ik die wilde verwijderen. Waarom verwijdert Google die zelf niet?! En geeft ie niet aan wat de app (potentieel) kan doen?!

Heel irritant...
Welke App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Internet Speed nog wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Heel irritant...
Dat werd aangeven bij verdere info en Google heeft de app ook uit de Play Store verwijderd, maar ze kunnen/mogen deze niet van je apparaat zelf verwijderen.

Heb de app inmiddels van mijn Shields verwijderd, maar deze staat ook nog op diverse andere Android TV apparaten hier die nu "offline" zijn (liggen opgeslagen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond P
@hardware-lover Dat kunnen en mogen ze wel. Mits je device met internet verbonden is en de app geinstalleerd is via de play store natuurlijk.

Dat valt onder play protect, dezelfde mechaniek als waar je een waarschuwing van krijgt:
https://support.google.com/android/answer/2812853?hl=nl

Afaik wordt het blokkeren/verwijderen niet heel snel gedaan.

Edit, nuance: mits je play protect niet uit hebt gezet uiteraard.

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond P op 03-11-2022 23:26 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Een internet snelheid tester ("internet speed tester"?). Ik ben de precieze naam ook kwijt, maar ik had hem er ook op staan. De app werkte overigens prima, de wifi-waarden kwamen overeen met mijn beperkte internet down- en uploadsnelheden (25/5, T-Mobile 4G voor Thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
hardware-lover schreef op donderdag 3 november 2022 @ 23:04:
[...]

Dat werd aangeven bij verdere info en Google heeft de app ook uit de Play Store verwijderd, maar ze kunnen/mogen deze niet van je apparaat zelf verwijderen.

Heb de app inmiddels van mijn Shields verwijderd, maar deze staat ook nog op diverse andere Android TV apparaten hier die nu "offline" zijn (liggen opgeslagen).
Ik dacht dat er niet veel stond bij meer info, maar weet jij wat het "gevaar" was dan? Dan kan ik eventueel actie ondernemen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:40:
[...]

Ik dacht dat er niet veel stond bij meer info, maar weet jij wat het "gevaar" was dan? Dan kan ik eventueel actie ondernemen...
Ik heb het snel gelezen, en wat ik begreep was dat het probeerde persoonlijke info door te sturen, danwel de controle over te nemen.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Raymond P schreef op donderdag 3 november 2022 @ 23:24:
@hardware-lover Dat kunnen en mogen ze wel. Mits je device met internet verbonden is en de app geinstalleerd is via de play store natuurlijk.

Dat valt onder play protect, dezelfde mechaniek als waar je een waarschuwing van krijgt:
https://support.google.com/android/answer/2812853?hl=nl

Afaik wordt het blokkeren/verwijderen niet heel snel gedaan.

Edit, nuance: mits je play protect niet uit hebt gezet uiteraard.
Idd nu gelezen dat dit is toegestaan. Het staat op actief bij mij maar de actie moest nu zelf worden ondernomen.

@barrymossel, wat @ArthurMorgan dus schrijft

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ik heb via mp een franse versie van de 4k variant gekocht. deze draait op Android 10 maar bij systeemupdates is er geen update beschikbaar voor 12. Heeft iemand info of de update is stilgelegd of hoe ik hem zou kunnen forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fredgroes schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:24:
ik heb via mp een franse versie van de 4k variant gekocht. deze draait op Android 10 maar bij systeemupdates is er geen update beschikbaar voor 12. Heeft iemand info of de update is stilgelegd of hoe ik hem zou kunnen forceren?
Ik las op Reddit dat de V12 update informatie niet meer zichtbaar zou zijn op de Google informatiepagina, maar dat lijkt nog steeds wel het geval te zijn; https://support.google.com/chromecast/answer/7124014

Waarom jij deze niet krijgt aangeboden, ook niet via een handmatige check, geen idee daarover.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:05
hardware-lover schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:57:
[...]

Ik las op Reddit dat de V12 update informatie niet meer zichtbaar zou zijn op de Google informatiepagina, maar dat lijkt nog steeds wel het geval te zijn; https://support.google.com/chromecast/answer/7124014

Waarom jij deze niet krijgt aangeboden, ook niet via een handmatige check, geen idee daarover.
De Google support pagina had een paar dagen geleden nog de oude update (Android 10) als laatste erop staan, maar ik zie nu dat deze pagina laatst bijgewerkt is op 3 november met de Android 12 update er (weer) op.

Hier ook helaas hetzelfde, Franse versie besteld op fnac.com maar tot op heden nog geen upgrade naar 12 beschikbaar in het menu. Van alles geprobeerd (meerdere keren naar fabrieksinstellingen, taal op Frans en Engels, instellen via afstandsbediening i.p.v. Google Home, wifi op 2.4 en 5 GHz, bekabeld via ethernet met usb-c hub) maar maakt geen verschil.

Ik ben nu toch wel benieuwd of het een intentionele beperking is of dat de uitrol nog niet voor de Franse apparaten is gestart. Eerdere (beveiligings)updates kreeg ik wel gewoon binnen kort na uitgifte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:04
Sanchaz12 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 21:14:
[...]

Ik ben nu toch wel benieuwd of het een intentionele beperking is of dat de uitrol nog niet voor de Franse apparaten is gestart. Eerdere (beveiligings)updates kreeg ik wel gewoon binnen kort na uitgifte.
Heb er hier 3 in huis, ook besteld bij Fnac. Draaien allemaal op AndroidTV12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
caRe.Ghost schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 21:26:
Heb er hier 3 in huis, ook besteld bij Fnac. Draaien allemaal op AndroidTV12
Dit dus. Diverse gebruikers hier (waaronder ik), hebben de Fnac versie en de update naar V12 gekregen. Dus dat kan de oorzaak niet zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:44
Hier 2 in huis, 1 via fnac de andere via ziggo gekocht allebei Android 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 23:05
Ook besteld via Franse Fnac, heb gewoon Android 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Sanchaz12 Block je toevallig eea op dns niveau?
Probeer eens een hotspot op je phone om je thuisnetwerk uit te sluiten.

Het is hier overigens al eens eerder gemeld dat een gebruiker pas weken later de update aangeboden kreeg.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
Raymond P schreef op zondag 6 november 2022 @ 06:36:
@Sanchaz12 Block je toevallig eea op dns niveau?
Probeer eens een hotspot op je phone om je thuisnetwerk uit te sluiten.

Het is hier overigens al eens eerder gemeld dat een gebruiker pas weken later de update aangeboden kreeg.
Daar heb ik gisteren ook nog mee lopen spelen aangezien ik gebruik maak van NextDNS om ads/trackers netwerkbreed te blokkeren. Ik had het IP en dns statisch ingesteld op de Chromecast (met dns direct naar Google 8.8.8.8 en 8.8.4.4) maar kreeg toen ook geen update. Mobiele hotspot heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik ook eens doen.
---
Net met een hotspot geprobeerd, zelfs met nog een fabrieksreset en ingesteld op de hotspot via de afstandsbediening, maar ook dan geen update helaas.

Zouden ze misschien de rollout tijdelijk stil hebben gelegd nadat er geklaagd werd over bugs, en dat deze weer opnieuw is gestart na het oplossen, met hetzelfde 'plan'? Dan doel ik op dat anderen de update wel hebben kunnen installeren voor deze stil zou hebben gelegen, ik heb de Chromecast namelijk de afgelopen weken nauwelijks aan gehad en zo mogelijk de eerste rollout gemist.

[ Voor 27% gewijzigd door Sanchaz12 op 06-11-2022 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WorldWideWait
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:02
Het lijkt er inderdaad wel op. Hier ook chromecast niet gebruikt in de dagen na beschikbaar komen van update. En momenteel is er geen update te vinden. Lijkt dus uitrol gestopt. Meer mensen op oa xda meldden hetzelfde. Afwachten dus maar weer..
Ik denk dat ze gewoon de bugs gaan fixen, voordat ze verder de update uitrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-06 21:09
fredgroes schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:24:
Heb ook via fnac gekocht, Franse variant en op de eerste dag had ik de update al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

Heel irritant...
Was hij wel geblokkeerd bij jou? Bij mij kreeg ik de melding dat Google de app geblokkeerd had en het verzoek hem te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
zacht schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:33:
[...]

Was hij wel geblokkeerd bij jou? Bij mij kreeg ik de melding dat Google de app geblokkeerd had en het verzoek hem te verwijderen.
Oh, dat weet ik eigenlijk niet eens. Ik ga er dan vanuit dat dat wel zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44
Al een tijdje aan het stoeien met de volgende setup: LG OLED 77B26LA, Sonos Arc, Sub Gen. 3 en 2x One SL + CCWGTV 4K, wat ik ook instel ik kan er niet meer uit krijgen dan stereo PCM. TV staat op HDMI: Passtrough en op eARC. Sony PlayStation 5 en WebOS werken goed met 5.1 Dolby Digital of Dolby Atmos. Iemand dit probleem getackeld?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Beetje random, maar weet iemand toevallig of deze Android 12 update voor GoogleTV misschien weer ondersteuning geeft voor andere filesystems van externe opslag? Of is dat nog steeds alleen Fat32?
Kon er zelf niet direct iets over vinden en kan het momenteel zelf niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online
Mau_Maus schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:55:
Beetje random, maar weet iemand toevallig of deze Android 12 update voor GoogleTV misschien weer ondersteuning geeft voor andere filesystems van externe opslag? Of is dat nog steeds alleen Fat32?
Volgens mij ondersteunen moderne Android (TV) versies gewoon exFAT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:53:
[...]
Volgens mij ondersteunen moderne Android (TV) versies gewoon exFAT.
Android 10 op Google TV ondersteunde alleen Fat32 voor externe devices helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online
Mau_Maus schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:54:
[...]

Android 10 op Google TV ondersteunde alleen Fat32 voor externe devices helaas.
In het verleden was het een licentiekwestie (en wellicht nog steeds), lees ik. Technisch staat er niets in de weg. Zo ondersteunt de Shield TV exFAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:57:
[...]
In het verleden was het een licentiekwestie (en wellicht nog steeds), lees ik. Technisch staat er niets in de weg. Zo ondersteunt de Shield TV exFAT.
Dat snap ik... Daarom dus de vraag of het met deze update meer ondersteund dan Fat32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:32
Shield ondersteunt ook ntfs en hfs+, dus dat zegt niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

Dav0s

Hr?

prutser001 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:47:
Sinds een week of 2 de Chromecast met Google tv en in het begin eigenlijk 0 problemen. Draaide al op 12 en had 2 updates na initialiseren en gebruik was geen probleem. Netflix, prime, YouTube, Spotify en Kodi.

Maar nu 2 weken verder merk ik dat prime vaak moet bufferen tijdens het kijken. Al het andere werkt wel zonder problemen, ook flinke films via Kodi.

Ik merk dit trouwens ook op mijn shield pro, Netflix reageert heel snel maar prime heeft langer nodig, volgende aflevering of het laden van een aflevering of film.

Wifi dekking is goed en snelheid meer dan voldoende.
Ik ervaar precies het zelfde. Iemand anders dit gehad en een oplossing gevonden? Lijkt sinds android 12,maar kan ook sinds een prime update zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Dav0s schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:00:
[...]

Ik ervaar precies het zelfde. Iemand anders dit gehad en een oplossing gevonden? Lijkt sinds android 12,maar kan ook sinds een prime update zijn.
Ik denk ook dat het een prime update is, op de shield duurt het langer voordat er problemen ontstaan maar op de Google tv komen de problemen sneller naar voren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
prutser001 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:47:
Ik merk dit trouwens ook op mijn shield pro, Netflix reageert heel snel maar prime heeft langer nodig, volgende aflevering of het laden van een aflevering of film.
Hier ook het idee dat het bufferen bij laden iets langer duurt bij Prime. De hele app lijkt ietwat "sponzig" te werken sinds de update naar Android 12. Afspelen gaat verder probleemloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
Yep. Maar volgens mij ligt dat aan Prime:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hPXUvzqrIeVHZdmCFIr129iNGQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0egvSNCC1ODHvVux9s2tWOmv.png?f=fotoalbum_large

Er wordt nu wel heel veel gebufferd.
De thump op het begin is menu-back > trailer autoplay. Het traffic piekje daarna zie ik bij het openen van een serie/season.
En het daadwerkelijk afspelen haalt een flinke hoeveelheid data binnen de eerste paar seconden.

Dat is nieuw gedrag voor mij. Als ik moet gokken dan worden alle audiosporen nu preloaded. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxltrx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:36
Hier hetzelfde probleem met Prime. Als ik de app opnieuw installeer lijkt het porbleem van de baan. Tot ik Prime dag erna opnieuw wil gebruiken, dan pauzeert hij terug regelmatig om te bufferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Fwiw Het afspelen wordt hier niet onderbroken. Enkel bij het starten van het afspelen moet ik even geduld hebben.
Op de TV met native Google TV (10) zie ik overigens hetzelfde gedrag met de Prime app.

Dat het op veel wifi netwerken niet goed gaat met die 140Mbps die hier aangetikt wordt snap ik wel...

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Raymond P schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 00:53:
Yep. Maar volgens mij ligt dat aan Prime:

[Afbeelding]

Er wordt nu wel heel veel gebufferd.
De thump op het begin is menu-back > trailer autoplay. Het traffic piekje daarna zie ik bij het openen van een serie/season.
En het daadwerkelijk afspelen haalt een flinke hoeveelheid data binnen de eerste paar seconden.

Dat is nieuw gedrag voor mij. Als ik moet gokken dan worden alle audiosporen nu preloaded. :+
Ik kwam ook ergens een post tegen dat het mogelijk ipv6 bij Ziggo is dat problemen geeft met prime.

Ik heb ipv6 aan staan dus dat kan best, zal wel eens testen wat er gebeurt als ik het uit zet.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@prutser001 Ook Ziggo + ipv6. Uitzetten lijkt hier geen verschil te maken. Ik ben benieuwd hoe zich dat bij jou verhoudt, want écht issues heb ik eigenlijk niet.

Ik start overigens Peripheral s01e04 4K/HDR.

[ Voor 12% gewijzigd door Raymond P op 08-11-2022 10:58 ]

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sanchaz12
@fredgroes @Raymond P @WorldWideWait Net gecontroleerd op updates en nu is de Android 12 update wel beschikbaar, versie STTE.220621.019.A2. Ook gewoon met momenteel DNS-adblocking actief, daar heeft het ook niet aan gelegen zo te zien.
Het lijkt toch op een of andere herstart van de uitrol voor de gene die 'm niet direct na de eerste release hebben gedownload.

[ Voor 16% gewijzigd door Sanchaz12 op 08-11-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jumpman schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:38:
Al een tijdje aan het stoeien met de volgende setup: LG OLED 77B26LA, Sonos Arc, Sub Gen. 3 en 2x One SL + CCWGTV 4K, wat ik ook instel ik kan er niet meer uit krijgen dan stereo PCM. TV staat op HDMI: Passtrough en op eARC. Sony PlayStation 5 en WebOS werken goed met 5.1 Dolby Digital of Dolby Atmos. Iemand dit probleem getackeld?
Niemand die mij hiermee kan helpen?

Heel irritant dat al mijn devices nu Dolby 5.1 hebben behalve alle applicaties op Google TV. De instellingen in de TV staan hetzelfde als voor de Sony Playstation 5 en STB die wel 5.1 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online
Jumpman schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:17:
Heel irritant dat al mijn devices nu Dolby 5.1 hebben behalve alle applicaties op Google TV. De instellingen in de TV staan hetzelfde als voor de Sony Playstation 5 en STB die wel 5.1 doen.
Hoe is de Chromecast met Google TV ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Sanchaz12 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:31:
@fredgroes @Raymond P @WorldWideWait Net gecontroleerd op updates en nu is de Android 12 update wel beschikbaar, versie STTE.220621.019.A2. Ook gewoon met momenteel DNS-adblocking actief, daar heeft het ook niet aan gelegen zo te zien.
Het lijkt toch op een of andere herstart van de uitrol voor de gene die 'm niet direct na de eerste release hebben gedownload.
hier ook beschikbaar. thanks voor het delen van de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
The Zep Man schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:24:
[...]

Hoe is de Chromecast met Google TV ingesteld?
Ik heb daarin van alles geprobeerd, maar ik kreeg geen Dolby 5.1 uit Netflix, YouTube of Kodi.

Heb je suggesties hoe het bij jou wel werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@Jumpman Draai je de laatste versie (12)?

Krijg je bij Youtube onder de cogwheel wel de optie voor 5.1 als je een video afspeelt?
Netflix zou de optie moeten laten zien voordat je afspeelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmQ1Km2GONqzCxUhml0mfpV4v1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5J7wAn4ITX1vNiCSuExhlNeT.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is de container dus Dolby Digital Plus, en geen Dolby Digital (5.1ch).

Als je de optie daar niet hebt dan rapporteert je TV geen support voor de codecs die aangeboden worden.
In Google TV 12 kan je eea toch handmatig selecteren, heb je dat geprobeerd?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online
Jumpman schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:38:
Ik heb daarin van alles geprobeerd,
Je kan beginnen met wat 'van alles' is. Heb je de instellingen van Google (Android) TV zelf gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:15
Weet iemand welke specificaties precies nodig zijn voor een GCwGT AC adapter? Ik kom eigenlijk een stopcontact te kort, dus wil deze aanschaffen om zowel de Chromecast als een ander apparaat op aan te sluiten: uitvoering: Anker 2-Port USB Charger

Alleen nu lees ik dat niet zomaar iedere adapter werkt, ook niet als deze voldoet aan 5V/1,5A. Iemand enig idee of bovenstaande adapter werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@MadDogMcCree Waarom niet? Zolang je een no-data óf PD capable adapter pakt zal 5V/1.5A m.i. werken.

Edit: ik heb een Anker A2021 liggen en succesvol getest, type wat je linkt lijkt echter niet exact overeen te komen (die van mij heb ik al een tijdje).

Ook even verder gekeken, speciaal hoeft het niet te zijn. Sluiting op de datalijn is hier voldoende om te booten.
Nu weet ik niet of er kant en klare USB-C kabels gemaakt worden die die functionaliteit bieden maar volgens mij heeft @Toff al eens naar een tussenstukje gelinkt.

[ Voor 68% gewijzigd door Raymond P op 09-11-2022 00:08 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Raymond P schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 23:23:
maar volgens mij heeft @Toff al eens naar een tussenstukje gelinkt.
Niet echt gelinkt, ik heb mijn no-data tussenstukje ooit gewonnen bij xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ah, my bad. Verkeerd onthouden. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:15
Raymond P schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 23:23:
@MadDogMcCree Waarom niet? Zolang je een no-data óf PD capable adapter pakt zal 5V/1.5A m.i. werken.

Edit: ik heb een Anker A2021 liggen en succesvol getest, type wat je linkt lijkt echter niet exact overeen te komen (die van mij heb ik al een tijdje).

Ook even verder gekeken, speciaal hoeft het niet te zijn. Sluiting op de datalijn is hier voldoende om te booten.
Nu weet ik niet of er kant en klare USB-C kabels gemaakt worden die die functionaliteit bieden maar volgens mij heeft @Toff al eens naar een tussenstukje gelinkt.
Top, dan schaf ik hem aan. En mocht hij onverhoopt toch niet werken dan heb ik er een reislader bij. Dank voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@MadDogMcCree Np. Mocht een nieuwer model het niet doen dan weet je nu ook dat het met een kabel op te lossen is.
Al zal het wel los lopen.

Geheel offtopic, maar houd er wel rekening mee dat die lader geen Quick Charge doet. Dat vond ik een beetje een domper.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
Weet iemand hoe je de naam van de chromecast aan kunt passen ?
Ik heb er twee, als ik nu iets vanaf mijn telefoon wil installeren, of vanaf laptop wil casten zie ik twee keer "chromecast" staan.
Niet zo handig :)

edit: Heb het op de chromecast gevonden, maar in de playstore op de telefoon blijven ze beiden gewoon "chromecast" heten 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door herriex op 09-11-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06 09:58

SD5k

>4&X

herriex schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:10:
Weet iemand hoe je de naam van de chromecast aan kunt passen ?
Ik heb er twee, als ik nu iets vanaf mijn telefoon wil installeren, of vanaf laptop wil casten zie ik twee keer "chromecast" staan.
Niet zo handig :)
Dat kun je sowieso in de Google Home app doen, ik weet niet of het mogelijk is op de CC zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Raymond P schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:27:
@Jumpman Draai je de laatste versie (12)?

Krijg je bij Youtube onder de cogwheel wel de optie voor 5.1 als je een video afspeelt?
Netflix zou de optie moeten laten zien voordat je afspeelt.

[Afbeelding]

Hier is de container dus Dolby Digital Plus, en geen Dolby Digital (5.1ch).

Als je de optie daar niet hebt dan rapporteert je TV geen support voor de codecs die aangeboden worden.
In Google TV 12 kan je eea toch handmatig selecteren, heb je dat geprobeerd?
The Zep Man schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:49:
[...]

Je kan beginnen met wat 'van alles' is. Heb je de instellingen van Google (Android) TV zelf gewijzigd?
Bedankt voor de tips. Ik heb inderdaad vanaf de dag dat het beschikbaar is Android 12. Echt alle instellingen (ook onafhankelijk) geprobeerd, wat ik op Google kon vinden, niets hielp. Nu de CCWGT helemaal opnieuw in gesteld en nu werkt het automatisch. :( :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 09-11-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Jumpman Gelukkig maar.
Al was het dan waarschijnlijk toch een instelling. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Raymond P schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:38:
@Jumpman Gelukkig maar.
Al was het dan waarschijnlijk toch een instelling. ;)
Zoveel valt er niet in te stellen op de CCWGTV, ik weet zeker dat ik voordat ik alles resette, exact dezelfde instellingen heb gehad. Ik verdenk dat er iets is gebeurd met de eerste upgrade naar Android 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Jumpman Wellicht. Google TV 10 had een aparte toggle voor surround sound, volgens mij is die nu semi-verdwenen / niet meer nodig.
Als zo'n instelling niet meer via de GUI toegangkelijk is, is het voor mij nog steeds een instelling.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Raymond P schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:06:
Fwiw Het afspelen wordt hier niet onderbroken. Enkel bij het starten van het afspelen moet ik even geduld hebben.
Op de TV met native Google TV (10) zie ik overigens hetzelfde gedrag met de Prime app.

Dat het op veel wifi netwerken niet goed gaat met die 140Mbps die hier aangetikt wordt snap ik wel...
Het opstarten van een nieuwe video is inderdaad wat traag. Maar daarna blijft ie na elke minuut afspelen weer even bufferen. Eigenlijk niet naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Dav0s Heb je een speedtest gedaan? Idealiter meet je je interne netwerksnelheid met iperf maar de speedtest van Analiti geeft een mooi deelbaar resultaat.

- knip -

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 23:03

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Vandaag een Chromecast 4K Google TV gekocht. Leuk speelgoed. Alleen één dingtje krijg ik niet voor elkaar.

Na het zoeken in apps, films en muziek krijg ik nog steeds een computerstemmetje te horen. Terwijl ik alles in de Chromecast heb uitgezet en ook in Google Home app op mijn telefoon. Alle settings bijlangs gelopen ook is de Chromecast een keertje opnieuw opgestart.

Is dit een bekend dingetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Splinter Cell Ik heb hier een paar keer over geklaagd bij Google.
Maar helaas, works as intended, by design.

- knip -

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 18:40
@Splinter Cell Mag ik vragen wat dat stemmetje precies doet? Leest hij alles op? of hoe moet ik dit zien.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Raymond P
Ik ging er eigenlijk blind van uit dat het de feedback is die je krijgt na een spraakopdracht/query. :)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Mel33 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:10:
@Splinter Cell Mag ik vragen wat dat stemmetje precies doet? Leest hij alles op? of hoe moet ik dit zien.
Als je bijvoorbeeld in het zoekveld niks invult en gaat zoeken. Zegt hij: ik heb het niet begrepen. Die zin staat dan ook in het zoekveld. Soort tekst naar spraak dus.

Of: 'hier zijn de resultaten.'

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:00
Ja,als je niets invult denkt hij dat er een spraakopdracht komt.
Waarom ga je zoeken als je niets invult?

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Marcel Br schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:39:
Ja,als je niets invult denkt hij dat er een spraakopdracht komt.
Waarom ga je zoeken als je niets invult?
Niks invullen was verder om te testen. Misschien dat hij wel suggesties liet zien. Maar goed als je wel wat invult hoor je het alsnog.

• Raymond P
Ja, dat kan niet uit. Het volume ervan verlagen kan ook niet.
Het veranderen in een beep kan ook niet.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 10:26
Ik heb sinds een aantal maanden naast mijn 4k versie ook de HD versie van de GCCGTV, als ik daarop de nieuwe videoland V2 app open, werkt alles normaal maar zodra ik iets wil afspelen blijft hij op 0 seconden bufferen en krijg met geen mogelijkheid iets afgespeeld. Iemand hier ook last van?

Heb de app ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook casten van mobiel naar chromecast werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 18:40
Cemmey schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:37:
Ik heb sinds een aantal maanden naast mijn 4k versie ook de HD versie van de GCCGTV, als ik daarop de nieuwe videoland V2 app open, werkt alles normaal maar zodra ik iets wil afspelen blijft hij op 0 seconden bufferen en krijg met geen mogelijkheid iets afgespeeld. Iemand hier ook last van?

Heb de app ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook casten van mobiel naar chromecast werkt niet.
Telefoon en chromecast al opnieuw opgestart?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:00
Splinter Cell schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:49:
[...]

Niks invullen was verder om te testen. Misschien dat hij wel suggesties liet zien. Maar goed als je wel wat invult hoor je het alsnog.
Ik hoor het eigenlijk nooit, vandaar mijn opmerking.
Wordt er de eerste keer niet om toestemming gevraagd?
Dat kan evt herroepen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Marcel Br schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:00:
[...]

Ik hoor het eigenlijk nooit, vandaar mijn opmerking.
Wordt er de eerste keer niet om toestemming gevraagd?
Dat kan evt herroepen worden.
Geen flauw idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Heel irritant...
Inmiddels is de bewuste app (Internet Speed Test), weer terug in de Play Store 😳

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 21:45
Heeft iemand ervaring met een te donker beeld bij bepaalde apps op een gewone full HD tv?
Ik heb een Sony uit 2015, die geen HDR of dolby vision of weet ik veel ondersteunt. Nu heb ik in de hbo Max app het probleem dat sommige series (house of dragon bijvoorbeeld) echt mega donker is.
Volgens mij komt dit door de wisselwerking tussen tv en app die elkaar niet begrijpen. Ik kan alleen dus ook niet uitzetten wat hij niet ondersteund… ;) .

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Smobbo Die serie is opgenomen tijdens de energiecrisis, er is actief bezuinigd op verlichting.

Op 4k/Vision(helder) is het ook soms net een luistershow, en dat zie je steeds vaker.
De film Dune was dan ook een verlichting, geheel onverwacht uren lang met geknepen ogen op de bank gezeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5ldPCqxcnVfNJptupf2XEe2jnk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fS8QnHxcPzgFdZ69c1rogpfK.jpg?f=user_large

Op een scherm met een lagere max nits heb je daar meer en sneller last van. Je bent niet alleen. As je geen rare kleuren hebt (groen, oranje) dan krijg je iig de juiste file/format aangeboden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 21:45
Raymond P schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:11:
@Smobbo Die serie is opgenomen tijdens de energiecrisis, er is actief bezuinigd op verlichting.

Op 4k/Vision(helder) is het ook soms net een luistershow, en dat zie je steeds vaker.
De film Dune was dan ook een verlichting, geheel onverwacht uren lang met geknepen ogen op de bank gezeten.

[Afbeelding]

Op een scherm met een lagere max nits heb je daar meer en sneller last van. Je bent niet alleen. As je geen rare kleuren hebt (groen, oranje) dan krijg je iig de juiste file/format aangeboden.
Dank voor je reactie! Helaas heb ik dus gewoon pech…
Ik zat me zo te ergeren dat ik de serie niet meer verder kijk. Zonde eigenlijk.
Over een paar jaar met een nieuwe tv maar eens terug kijken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Smobbo Een nieuwe tv gaat het verschil niet maken. HDR10 zal het enkel erger maken en de meerwaarde van Vision was imho alleen aanwezig tijdens wat scenes met een bak kaarsen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik wordt helemaal simpel van mijn gccwgtv. Ik gebruik het vooral voor kodi en vaak gaat dat zonder problemen, maar nu ben ik al een half uur bezig om een aflevering van een serie fatsoenlijk af te spelen. Het geluid blijft maar out of sync lopen. Ga ik voor of achteruit spoelen of zelfs pauzeren, wordt het nog erger, of besluit de gccwgtv maar in een loop van een paar seconden te raken, waarbij het beeld het niet kan bijbenen.

Maakt ook niet uit of het een 4k hdr aflevering of een fhd sdr aflevering is. Internet is nu via lan dmv zo'n adapter. Gek wordt ik er van!

Al meermalen opnieuw de app gestart, de gccwgtv uit en aan gezet alsook de stroom eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@LA-384 Klinkt alsof je aan het transcoden bent. Dat gaat beter op je broodrooster.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Raymond P schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:22:
@LA-384 Klinkt alsof je aan het transcoden bent. Dat gaat beter op je broodrooster.
Bedoel je dan de audio? Dat zou vreemd zijn, omdat afleveringen die ik eerder zonder problemen heb bekeken, nu ineens dezelfde issues hadden.

Als het ook met beeld kan, zou dat idd mogelijk de oorzaak geweest kunnen zijn. Het probleem was ineens weg en dat was mogelijk nadat ik de gccwgtv had ingesteld op 4k60fps (stond of 4k24fps). De betreffende serie die ik wilde zien, was volgens mij ook 24fps, dus weet niet 100% zeker dat dat de oorzaak was, maar na die aanpassing werkte het iig weer normaal.

Wellicht onlangs een update geweest, want ik weet vrij zeker dat ik die instelling voorheen ook op 4k60fps had staan.

[ Voor 7% gewijzigd door LA-384 op 12-11-2022 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Ik bedoelde inderdaad audio.
FPS zou een Kodi dingetje kunnen zijn, maar dat kan tegenwoordig toch gewoon native/automatisch?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Splinter Cell schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:22:
Vandaag een Chromecast 4K Google TV gekocht. Leuk speelgoed. Alleen één dingtje krijg ik niet voor elkaar.

Na het zoeken in apps, films en muziek krijg ik nog steeds een computerstemmetje te horen. Terwijl ik alles in de Chromecast heb uitgezet en ook in Google Home app op mijn telefoon. Alle settings bijlangs gelopen ook is de Chromecast een keertje opnieuw opgestart.

Is dit een bekend dingetje?
Ik heb dit op mijn Chromecast niet, maar op de Chromecast die ik onlangs voor mijn vader kocht wel. Daar krijg ik het ook niet uit. Het lijkt dus toch een instelling te zijn ergens in het google account oid. Maar nog niet ontdekt waar dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Raymond P schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:01:
@Dav0s Heb je een speedtest gedaan? Idealiter meet je je interne netwerksnelheid met iperf maar de speedtest van Analiti geeft een mooi deelbaar resultaat.
https://analiti.com/share...40-464a-af97-384169ea5d9f

Dit is gedaan vanaf de Chromecast zelf.
Pagina: 1 ... 38 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)