Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Iemand een tip waar ik een nieuwe losse afstandbediening kan kopen? Ik heb al op google gezocht maar bol.com etc. zijn ze uitverkocht.

afstandbediening is in een glas water gevallen :+ . Lampje brand nog wel, maar hij maakt geen verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:29
seadogg schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:57:
Iemand een tip waar ik een nieuwe losse afstandbediening kan kopen? Ik heb al op google gezocht maar bol.com etc. zijn ze uitverkocht.

afstandbediening is in een glas water gevallen :+ . Lampje brand nog wel, maar hij maakt geen verbinding.
Gewoon in de Google store is die op voorraad. (levering duurt iets langer wel creditcard of Paypal met bankkoppeling nodig), zie:
https://store.google.com/...gle_tv_voice_remote?hl=nl

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
Antonio di schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:01:
[...]

Gewoon in de Google store is die op voorraad. (levering duurt iets langer wel creditcard of Paypal met bankkoppeling nodig), zie:
Leg er 1x 10 euro bij heb je gelijk een CCGTV2K ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Laatst online: 18-06 20:16
Antonio di schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:01:
[...]

Slordig dat ik dit gemist heb. Dank voor de link!
Albert020 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:03:
[...]

Leg er 1x 10 euro bij heb je gelijk een CCGTV2K ;)
haha, ik heb al een chromecast en dan zit ik nog steeds met het probleem dat ik 1 afstandbediening mis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
itsoutthere schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:37:
Hier ook 2 CCGTV's geüpdatet en op beiden doet ie het met Kodi en TV's (beiden LG, eentje 4k/smart en eentje 1080p/niet_smart) de auto refresh rate switching goed (stand 'naadloos')
Hoe test jij dit? Het is mij nog niet gelukt.

Edit: Settings > Player > Adjust display refresh rate stond bij mij op "Off". Aangepast naar "Always", en nu werkt het. Ook in seamless mode, terwijl ik dacht dat je daarvoor een TV met HDMI 2.1 moest hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door MarcoC op 17-10-2022 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:19

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MarcoC schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:34:
[...]

Hoe test jij dit? Het is mij nog niet gelukt.

Edit: Settings > Player > Adjust display refresh rate stond bij mij op "Off". Aangepast naar "Always", en nu werkt het. Ook in seamless mode, terwijl ik dacht dat je daarvoor een TV met HDMI 2.1 moest hebben.
door 2 lokale files met een verschillende refresh rate af te spelen via Kodi. Daarna zie je het meteen of de refresh rate correct is. En als je het verschil niet ziet, hoef je dit überhaupt niet te testen ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

daffie82 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:52:
[...]

door 2 lokale files met een verschillende refresh rate af te spelen via Kodi. Daarna zie je het meteen of de refresh rate correct is. En als je het verschil niet ziet, hoef je dit überhaupt niet te testen ;)
Ja precies. Op tv-afstandbediening even op info knop of iets dergelijk drukken en dan komt in beeld de Hz van de tv te staan.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vage bende hier. Ik heb 2 CCWGT, 1 op een OLED LG en 1 op een oude LCD van LG (alleen HDR)

Met disney+ krijg ik gewoon DV voorgeschoteld. Met HBO Max krijg ik op de OLED alleen SDR, op de oude LCD wel HDR. Als ik ga streamen naar de chromecast (OLED) krijg ik wel gewoon Dolby Vision.

Ik heb al veel instellingen nagelopen maar snap het niet. Heb bekabeld en WIFI geprobeerd (Allebei komen die met de test op plusminus 300Mb up en down, dus dat lijkt me wel voldoende)
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen.

(met android 10 kreeg ik ook al een maand geen DV meer, maar in elk geval nog wel HDR)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
daffie82 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:52:
[...]

itsoutthere schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:58:
[...]

Ja precies. Op tv-afstandbediening even op info knop of iets dergelijk drukken en dan komt in beeld de Hz van de tv te staan.
Dat had ik dus gedaan, maar ik zag geen verschil omdat ik refresh rate switching blijkbaar ook in Kodi moest aanzetten. Nu werkt het wel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Het lijkt er wel op alsof met de nieuwe update DNS hardcoded is op de Chromecast. Mijn eigen DNS server wordt in ieder geval niet meer gebruikt, waardoor ik mijn Kodi network sources moest omzetten naar IP-adres i.pv. hostname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MarcoC schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:24:

Dat had ik dus gedaan, maar ik zag geen verschil omdat ik refresh rate switching blijkbaar ook in Kodi moest aanzetten. Nu werkt het wel :) .
Klopt, moet je ook in Kodi aanzetten. Werd al reeds gemeld hier door Raymond :

Raymond P in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
seadogg schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:06:
[...]
haha, ik heb al een chromecast en dan zit ik nog steeds met het probleem dat ik 1 afstandbediening mis :p
Heb je die perse nodig, met hdmi-cec kun je toch ook die van de tv gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:52:
Dat is leuk nieuws!

Houd er wel rekening mee dat afaik de grote streaming providers dit nog niet ondersteunen.
VRT Max ondersteunt het ook nog niet. Frame rate wordt niet aangepast naar source. 60hz instelling blijft staan terwijl het 50hz content is wat ik afspeel via VRT Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:39
@daffie82 Zelfs Youtube doet het niet. ;)

Maar dat is een beetje kip/ei verhaal natuurlijk. Voor het gros van de apps zal het geen ingrijpende aanpassing zijn om door te voeren.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:21

Mr. Freeze

¡GO!

daffie82 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:33:
[...]

VRT Max ondersteunt het ook nog niet. Frame rate wordt niet aangepast naar source. 60hz instelling blijft staan terwijl het 50hz content is wat ik afspeel via VRT Max.
In Europa is het te adviseren om je apparaten op 50 Hz in te stellen, zal je zien dat VRT Max het prima doet, Amerikaanse diensten (tv) is dan weer wel 60Hz.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien lukt het nu wel via SmartTubeNext? Voorheen was dit niet mogelijk (instelling niet beschikbaar bij gebruik van de CCGTV), maar sinds de V12 update mogelijk wel. De mijne is inmiddels weer opgeborgen dus kan het nu zelf niet even checken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mr. Freeze schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:47:
[...]

In Europa is het te adviseren om je apparaten op 50 Hz in te stellen, zal je zien dat VRT Max het prima doet, Amerikaanse diensten (tv) is dan weer wel 60Hz.
Dat weet ik wel, maar dat was het punt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:22
Wat is dat met 'Cast moderator'? Waarom krijgen we dat? Is niet aan te zetten: 'Can't use basic TV mode'. Niet verwijderbaar, wel uit te schakelen. Is iets voor de klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Iemand recent nog een usb hub gekocht die het doet met de normale adapter? Gaat me alleen om usb uitbreiding. Geen netwerk nodig.
Heb er een van Ugreen maar die is niet meer te koop.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@matthijst, welke heb je van Ugreen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Deze:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Heb net deze besteld, komt vrijdag, eens kijken of die het ook doet:
https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sodej..... Ik zie de Ugreen nog wel aangeboden staan op andere Amazon sites maar de bedragen daarbij 😳

Ik neem aan dat jij geen €70,- of meer voor de Ugreen hebt betaald, toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1p1Z2GlxSZVjYoH7Jukm3k8rpPI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ibZwUBeaps3ZomS3OzdAJewR.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ergens in de 40 euro dacht ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
Voor degenen die er last van hebben dat hij na de update van 10 naar 12 "stroperig" aanvoelt.
Probeer dit, werkt hier als een trein, inderdaad sneller nog als met 10 van tevoren.

Developer options - on

ENABLE wifi verbose logging
ENABLE Mobile data always active
ENABLE ALL animations OFF
limit backround process to 2 Force
allow apps on external ON

Seems the mobile data always on and backround process limited with the force allow gives it a silky smooth lag free experience imho.

DO NOT ENABLE Bluetooth HCI snoop log ! Trying to resolve pairing Bluetooth devices enablng the option slows the unit down .

Edit : works faster for now on 12 than 10 with tweaks

thnx to Substantial_Berry on Reddit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
herriex schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 05:32:
Voor degenen die er last van hebben dat hij na de update van 10 naar 12 "stroperig" aanvoelt.
Probeer dit, werkt hier als een trein, inderdaad sneller nog als met 10 van tevoren.

Developer options - on

ENABLE wifi verbose logging
ENABLE Mobile data always active
ENABLE ALL animations OFF
limit backround process to 2 Force
allow apps on external ON

Seems the mobile data always on and backround process limited with the force allow gives it a silky smooth lag free experience imho.

DO NOT ENABLE Bluetooth HCI snoop log ! Trying to resolve pairing Bluetooth devices enablng the option slows the unit down .

Edit : works faster for now on 12 than 10 with tweaks

thnx to Substantial_Berry on Reddit
Of wacht eerst even een uurtje om te zien of de snelheid vanzelf terug komt . Dat was bij mij zo, zelfs sneller dan voor de upgrade. Daardoor natuurlijk ook lastig te bepalen of de snelheid terugkomt door je actie of door het aan/uitzetten van opties. (in mijn geval had ik ook op 1 been voor de tv kunnen staan om vervolgens te concluderen dat de snelheid daardoor terug kwam )

Met opties spelen kun je dus beter minimaal een uurtje na de upgrade doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herriex
Mesmer_ schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:28:
[...]

Of wacht eerst even een uurtje om te zien of de snelheid vanzelf terug komt . Dat was bij mij zo, zelfs sneller dan voor de upgrade. Daardoor natuurlijk ook lastig te bepalen of de snelheid terugkomt door je actie of door het aan/uitzetten van opties. (in mijn geval had ik ook op 1 been voor de tv kunnen staan om vervolgens te concluderen dat de snelheid daardoor terug kwam )

Met opties spelen kun je dus beter minimaal een uurtje na de upgrade doen.
Klopt helemaal.
Ik heb bijna een dag gewacht en daarna dit pas gedaan.
Hier scheelt het echt een hoop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
matthijst schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:46:
Iemand recent nog een usb hub gekocht die het doet met de normale adapter? Gaat me alleen om usb uitbreiding. Geen netwerk nodig.
Heb er een van Ugreen maar die is niet meer te koop.
Gebruik zelf deze, zit wel ethernet op maar werkt prima icm harddisk erbij.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Laatst online: 16:01
Kan je met 12 nog altijd ook gewoon handmatig de refreshrate instellen zoals dat nu met 10 kan? En zijn de prestaties van Viaplay live sport verbeterd met deze update?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
MadDogMcCree schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:59:
Kan je met 12 nog altijd ook gewoon handmatig de refreshrate instellen zoals dat nu met 10 kan? En zijn de prestaties van Viaplay live sport verbeterd met deze update?
Ja, dat kan.
Het is een dubbel opt-in systeem. Zowel in user-settings als in elke app afzonderlijk moet de match content framerate aan staan voordat dat gaat werken.

Je kan dus ook * je refresh rate op 60 laten staan en de apps het uit laten zoeken.
*) ergens in de toekomst, want momenteel heb ik iig geen abbo bij een dienst waar die functionaliteit geboden wordt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:24
Iemand anders na de update ook last van dat Netflix niet meer werkt. Ik krijg een tvq-pb-101 (5.2.5) melding bij alles wat ik af wil spelen. Heb al uit en ingelogd. Netflix gedeinstalleerd en geïnstalleerd maar ik blijf deze melding krijgen

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Mexflex1980 Heb je nog andere (audio) randapparatuur aangesloten?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herriex
Mexflex1980 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:47:
Iemand anders na de update ook last van dat Netflix niet meer werkt. Ik krijg een tvq-pb-101 (5.2.5) melding bij alles wat ik af wil spelen. Heb al uit en ingelogd. Netflix gedeinstalleerd en geïnstalleerd maar ik blijf deze melding krijgen

Iemand een idee?
Nope, werkt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:03
Mexflex1980 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:47:

Iemand een idee?
Heb je toevallig ook gekeken of je HDR content wilde afspelen? Ik had in de instellingen van de Chromecast de optie aangezet om het scherm te matchen met de content die zou worden afgespeeld, echter werkt dat bij mij niet. Toen ik deze had teruggezet naar altijd aan (HDR op tv) werkte Netflix weer.

Lastig uit te leggen maar hoop dat je hiermee verder kan

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 11-09 14:13
Ik heb het vreemde probleem dat YouTube spontaan uitgelogd is.
Als ik wi linloggen, klik op sign-in, bevriest alles, dan moet ik via het huisje weer terug om wat anders te starten. YouTube moet dan ook opnieuw worden gestart.

YouTube al eens verwijderd en opnieuw erop gezet, geen resultaat helaas.

Meer mensen hier last van?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Ora et Labora schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:30:
Ik heb het vreemde probleem dat YouTube spontaan uitgelogd is.
Als ik wi linloggen, klik op sign-in, bevriest alles, dan moet ik via het huisje weer terug om wat anders te starten. YouTube moet dan ook opnieuw worden gestart.

YouTube al eens verwijderd en opnieuw erop gezet, geen resultaat helaas.

Meer mensen hier last van?
Nee zelf geen last van, maar als je je Chromecast eens opnieuw opstart? Is het probleem dan verholpen?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
blueman85 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:33:
[...]

Nee zelf geen last van, maar als je je Chromecast eens opnieuw opstart? Is het probleem dan verholpen?
Helaas niet. Deze wordt best wel vaak opnieuw opgestart omdat de TV niet altijd luistert als er van signaal wordt gewisseld. Als de kinderen op de PS zitten en de Chromecast moet gestart worden, gaat dit niet altijd goed dus ik heb de voeding van de Chromecast achter een slimme stekker zitten en een knopje in HomeAssistant gezet om deze stekker uit, 5 seconden wachten en weer aan te zetten, dan pakt de TV het signaal wel weer op.
Chromecast wordt denk ik wel een paar keer per week herstart. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Ora et Labora schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:35:
[...]

Helaas niet. Deze wordt best wel vaak opnieuw opgestart omdat de TV niet altijd luistert als er van signaal wordt gewisseld. Als de kinderen op de PS zitten en de Chromecast moet gestart worden, gaat dit niet altijd goed dus ik heb de voeding van de Chromecast achter een slimme stekker zitten en een knopje in HomeAssistant gezet om deze stekker uit, 5 seconden wachten en weer aan te zetten, dan pakt de TV het signaal wel weer op.
Chromecast wordt denk ik wel een paar keer per week herstart. :o
Hmmm vreemd..... :-( Zou het kunnen dat je de Chromecast met de slimme stekker steeds uitzet? Voor wat ik weet is het wel het beste om de Chromecast permanent aan de stroom te laten, dit omdat deze ook automatische updates krijgt..... Correct me if i'm wrong

Misschien veroorzaakt dat het probleem? Was dit ook al voor de systeemupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
blueman85 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:40:
[...]

Hmmm vreemd..... :-( Zou het kunnen dat je de Chromecast met de slimme stekker steeds uitzet? Voor wat ik weet is het wel het beste om de Chromecast permanent aan de stroom te laten, dit omdat deze ook automatische updates krijgt..... Correct me if i'm wrong

Misschien veroorzaakt dat het probleem? Was dit ook al voor de systeemupdate?
Updates gaan inderdaad automatisch. Als ik controleer op updates, staat er niets tussen, waarschijnlijk heeft hij zelf z'n update doorgevoerd, ik heb niks van een update voorbij zien komen overigens.
Ik zal hem misschien eens resetten, wellicht dat dat helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:24
blueman85 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

Heb je toevallig ook gekeken of je HDR content wilde afspelen? Ik had in de instellingen van de Chromecast de optie aangezet om het scherm te matchen met de content die zou worden afgespeeld, echter werkt dat bij mij niet. Toen ik deze had teruggezet naar altijd aan (HDR op tv) werkte Netflix weer.

Lastig uit te leggen maar hoop dat je hiermee verder kan
Dank voor je antwoord. Het bleek dat het trekken van de voeding van de chromecast de oplossing was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
seadogg schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:06:
[...]

Slordig dat ik dit gemist heb. Dank voor de link!

[...]

De app op mijn telefoon werkt ook uitstekend als afstandsbediening, voor dat tientje extra zou ik gewoon de 2k kopen ipv alleen de ab.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWsHXh4O77Hg5BsHA4UqdtLQutk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ymrjiHnP92Zop6rXY3fscMao.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:24:
[...]

Sodej..... Ik zie de Ugreen nog wel aangeboden staan op andere Amazon sites maar de bedragen daarbij 😳

Ik neem aan dat jij geen €70,- of meer voor de Ugreen hebt betaald, toch?
[Afbeelding]
Ikzelf heb die ooit voor 37,39 kunnen kopen.
Voor mijn 2de een simpelere versie gekocht:
https://www.amazon.nl/dp/B093FKT9BF/
Was toen 39 euro.

Ugreen is momenteel erg duur ja, maar verwacht wel weer regelmatig aanbiedingen. Voordeel is wel dat die gewoon werken met ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Mau_Maus Ik kocht er begin juni een die werkt van Ugreen zonder ethernet met HDMI voor € 25,99 via Bol, maar als ik op de link uit de mail klik, krijg ik een andere te zien voor € 34,25, bij een andere subleverancier...
Dit topic al een tijdje volgend is mijn veronderstelling wel, dat hubs van Ugreen het vaker doen dan gemiddeld. Jammer dat er (op de mijne) geen typenummers op staan. Het blijft gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Toff schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:36:
@Mau_Maus Ik kocht er begin juni een die werkt van Ugreen zonder ethernet met HDMI voor € 25,99 via Bol, maar als ik op de link uit de mail klik, krijg ik een andere te zien voor € 34,25, bij een andere subleverancier...
Dit topic al een tijdje volgend is mijn veronderstelling wel, dat hubs van Ugreen het vaker doen dan gemiddeld. Jammer dat er (op de mijne) geen typenummers op staan. Het blijft gokken.
Volgens mij werken de meeste andere hubs ook wel, maar vaak wil dan alleen ethernet niet werken van zo'n hub.
Tenminste dat is mijn ervaring met verschillende hubs en Android boxjes. Ugreen werkt al jaren bij mij icm android gerelateerde dingen. En wat ik nu niet meer vaak hoor, maar het PD deel werkt ook voldoende met de bijgeleverde adapter en geen sterkere nodig zoals je soms hoorde bij andere hubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:01
MikeOO schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:51:
[...]

Gebruik zelf deze, zit wel ethernet op maar werkt prima icm harddisk erbij.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Heeft deze dan geen externe stroom adapter nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:29
Zie nieuwe review van @LucW2 over een USB-C Hubje die ook zou moeten werken met de Google Chromecast Google TV Dongle 4K:
Baseus Metal Gleam review door LucW2

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Theodor schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:30:
[...]
Dat gaat via PD poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De support voor Chromecast is al slecht tot matig, maar het kan wel eens nóg minder worden:

Report: Google “doubles down” on Pixel hardware, cuts Google Assistant support
So what projects are seeing cuts? Google TV is one, with the report saying: "Executives also have discussed moving some product managers working on Google TV software for television sets" to Wear OS and the Pixel Tablet. This is the only OS called out as specifically receiving less OS development.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Piet91 Wat wij hier niet kennen is Youtube TV, voorheen Google TV, wat nu het OS is.
YouTube: YouTube TV - Watch & DVR Live Sports, Shows & News

Google TV én Youtube TV slaan niet aan in U.S. waar Roku de markt al jaren domineert.
Dat daar geschoren gaat worden was wel te verwachten. Maar gezien Google TV een enorme markt penetratie heeft in zo'n beetje alle andere werelddelen verwacht ik niet dat dat ten koste gaat van het OS zoals wij dat kennen.
Mja de src zit achter een paywall, en het blijft Google dus alles kan. :+

Wat dat voor Chromecasts betekent? Ik neem aan dat de partners je liever elke 14 maanden een nieuwe televisie verkopen. :)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-07 16:17
Voor de volledigheid is dit de juiste review link waar ik uitleg hoe je de Anker of Baseus pd hub dock kan gebruiken om de Google Chromecast 8Gb uit te breiden voor meer opslag en LAN internet aansluiting, let wel, met extra externe voeding erbij, zit je al gauw op de nieuwprijs van de Nokia Streamingbox, die vriendelijker, beter, compacter en stabieler is ... en 3.0 USB tegen 2.0 USB Fat32 bij de Chromecast uitbreiding.
Antonio di schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:45:
Zie nieuwe review van @LucW2 over een USB-C Hubje die ook zou moeten werken met de Google Chromecast Google TV Dongle 4K:
Baseus Metal Gleam review door LucW2

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Raymond P Let op die laatste zin; ze hebben het over Google TV OS (operating system), niet Google TV service.

't is wel een beetje een shitshow. Komen ze uit met een nieuwe versie van Google TV (12), duurt het bijna een jaar voordat die update bij hun eigen hardware komt.
Ook de nieuwe Chromecast (de goedkopere die tot FHD gaat) komt met Google TV alleen wat goedkoper gepositioneerd (wat ik gezien de concurrentie in de VS snap, zeker als het gaat om de (Black Friday/Cyber Monday en Wallmart/Bestbuy deals die ze daar hebben; iets dat veel Tweakers blijkbaar niet snapten).
En de 'normale' Chromecasts (zonder OS erop) lijken uitgefaseerd te worden...om vervolgens de ontwikkeling van Google TV (OS dus) slecht bij te houden...

Maar goed; ik ben er nog steeds blij meer hoor, daar niet van. Maar het is wel een rare gang van zaken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Piet91 Vanuit ons perspectief lijkt het inderdaad chaos.

Als Google te snel is met functionele updates op hun eigen hardware dan snijdt dat in de verkopen van de partners die het OS op hun TV's gebruiken.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij worden er wat zaken door elkaar gehaald. Google TV is de gebruikersinterface, het OS zelf is nog steeds Android TV. Het staat als zodanig ook bij de specificaties vermeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Helaas vond één Chromecast het nodig om automatisch te upgraden naar Android 12, en is hiermee zo goed als onbruikbaar geworden. De WiFi verbinding knalt er continu uit, Ziggo Go en Telenet TV laden niet goed meer en andere apps zijn zo traag als stroop geworden. Ik denk dat ik maar een nieuw exemplaar ga aanschaffen want nu is het compleet onbruikbaar geworden.. Ongelooflijk dit.

Mijn andere Chromecast met Google Tv, waar automatische updates wel uit staan en op Android 10 draait, doet het nog prima.

Edit: misschien te vroeg gerant. Een uur zitten chagrijnen, en na mijn rant gaat het ineens een stuk beter. Zojuist alle apps geforceerd gestopt en nu werken de apps van Ziggo en Telenet weer wel. Ook zijn de andere apps nu wat minder traag en valt de WiFi verbinding niet meer weg. Toch kan ik de problemen wel reproduceren. Het lijkt namelijk een cache probleem. Zodra ik veel apps heb geopend komen de problemen weer terug.

Automatisch matchen van framerate werkt met zowel Ziggo als Telenet (indien de toggle aan staat in de app zelf). Viaplay werkt niet en moet handmatig naar 50hz worden gezet. Ik heb geen Videoland, maar het lijkt niet te werken via RTL XL.

Ook opvallend; Viaplay sport stottert niet meer, althans, the replay streams die normaal wel altijd stotterden doen dat nu niet meer.

[ Voor 44% gewijzigd door MadDogMcCree op 21-10-2022 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
Theodor schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:30:
[...]

Tot op heden gaat het prima en hang misschien af wat je er allemaal mee verbind. Met alleen een 2.5 inch HDD gaat het prima. Hang je er meer aan dan zal het waarschijnlijk niet toereikend zijn en zul je een beter voeding moeten gaan gebruiken. Maar is een kwestie van proberen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Ik ben van de microstutters af op f1tv. 😀 1080p op 50hz nu probleemloos. Hopelijk blijft het zo.

Voorheen moest ui casten of terug naar 720p om vloeiend beeld te hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door d0s op 21-10-2022 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
Mijne CCwGTV 4k zit in een bootloop sinds de Android 12 upgrade. :o

Ik zie eerst dit laadscherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60HvEB8jRw9xOwTDY4jCI-5CWks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZxT7qvyAFpwTt4td0wwywFCP.png?f=user_large

Vervolgens begint de launcher met laden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-CBk7EiPrgeVVjjfeW0zdvk2OU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gtO0Bv9NzNG8Ougo3xi1SGPs.png?f=fotoalbum_large

Maar dat rondt nooit af, want dan gaat hij weer terug naar het vorige laadscherm, dan weer de launcher, laadscherm, launcher... En dat gaat eindeloos door :'(

Resetten door de knop ingedrukt te houden tot het lampje oranje knippert werkt helaas niet, het lampje wordt nooit oranje. Daarnaast kan ik het apparaat ook niet resetten in de Google Home app, daar is het apparaat niet beschikbaar. De stekker er een minuut uit, andere HDMI poort, zelfs een andere TV, ik heb het allemaal al geprobeerd.

Het lijkt me toch een software issue, ook omdat het na/tijdens de Android TV 12 update is begonnen. Online kan ik ook niemand vinden die hetzelfde ervaart. Dus heeft iemand een idee dat ik kan proberen zodat ik hem niet hoef te retourneren? Mijn dank zou groot zijn _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door P1nGu1n op 21-10-2022 21:29 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@P1nGu1n Over een kwartiertje nog eens proberen? Good luck.

edit: Blij dat ik er 2 heb (die het overigens prima doen op 12). Sterkte ermee.

[ Voor 40% gewijzigd door Toff op 21-10-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Toff schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:27:
@P1nGu1n Over een kwartiertje nog eens proberen? Good luck.
Bedankt voor je reactie! Ook al geprobeerd helaas. Ik heb hem een uur losgekoppeld gehad, zowel van HDMI als stroom.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@P1nGu1n Gebruik je de originele voeding?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Ja, altijd alleen maar de originele gebruikt. Ik zou evt een andere voeding kunnen proberen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
P1nGu1n schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:02:
[...]
Ja, altijd alleen maar de originele gebruikt. Ik zou evt een andere voeding kunnen proberen morgen.
Als je dan een foutmelding over de voeding krijgt, kan je - als je zoiets in huis hebt - met een "data only" tussenstukje de boel mogelijk toch proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
P1nGu1n schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar dat rondt nooit af, want dan gaat hij weer terug naar het vorige laadscherm, dan weer de launcher, laadscherm, launcher... En dat gaat eindeloos door :'(

Resetten door de knop ingedrukt te houden tot het lampje oranje knippert werkt helaas niet, het lampje wordt nooit oranje. Daarnaast kan ik het apparaat ook niet resetten in de Google Home app, daar is het apparaat niet beschikbaar. De stekker er een minuut uit, andere HDMI poort, zelfs een andere TV, ik heb het allemaal al geprobeerd.

Het lijkt me toch een software issue, ook omdat het na/tijdens de Android TV 12 update is begonnen. Online kan ik ook niemand vinden die hetzelfde ervaart. Dus heeft iemand een idee dat ik kan proberen zodat ik hem niet hoef te retourneren? Mijn dank zou groot zijn _/-\o_
Ik heb er eerder al melding van gemaakt binnen dit topic. Hoelang heb je gewacht nadat de update is gestart, want het duurt werkelijk een tijdje (bij mij iig), voor er een bruikbaar scherm wordt getoond.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Ik heb inmiddels toch maar een nieuw exemplaar besteld die hopelijk nog Android 10 er op heeft staan, helemaal klaar met dit ding. Ik bewaar hem wel voor de dag dat het allemaal wel stabiel is. Ik betaal liever nog eens 60 euro dan me te blijven frustreren..

Het enige positieve aan Android 12 is dat Viaplay sport niet meer stottert, maar de rest van de apps laten iedere keer het cache geheugen vollopen, waardoor het systeem aanvoelt als een trage haperende bende. Ook blijf ik problemen houden met het 5Ghz Wi-Fi kanaal, waar de snelheid steeds van inkakt. Ook hier weer alleen bij de Android 12 Chromecast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
hardware-lover schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:34:
[...]

Ik heb er eerder al melding van gemaakt binnen dit topic. Hoelang heb je gewacht nadat de update is gestart, want het duurt werkelijk een tijdje (bij mij iig), voor er een bruikbaar scherm wordt getoond.
Direct nadat het installatiebalkje van de update vol was en het apparaat opnieuw opstartte, kwam hij in de bootloop terecht. De bootloop lijkt dus het gevolg van de update, niet van een actie vanuit mijn kant. Overigens heb ik na een kwartier bootloopen dat ding maar uit gezet, al dat is wat je bedoelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P1nGu1n schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:39:
Direct nadat het installatiebalkje van de update vol was en het apparaat opnieuw opstartte, kwam hij in de bootloop terecht. De bootloop lijkt dus het gevolg van de update, niet van een actie vanuit mijn kant. Overigens heb ik na een kwartier bootloopen dat ding maar uit gezet, al dat is wat je bedoelt :P
Ik heb er geen stopwatch bij laten lopen, zag alleen dat mijn TV niets kon met het signaal wat ie steeds kreeg aangeboden. Rustig zijn gang laten gaan en later veranderde het in een signaal wat weergegeven kon worden maar nog steeds af en toe wegviel. TV kreeg ondertussen ook vanuit de stick het CEC commando om uit te gaan en even later weer om aan te gaan. Alles rustig aangekeken en uiteindelijk kwam het helemaal goed met de installatie 👍

Ik ga er vanuit dat het diverse reboots zijn geweest, heb ik echter niet in beeld kunnen zien, wel aan het lampje op de CCGTV dat steeds van kleur wisselde.

Nu heb ik ervaring met andere Android TV boxjes en sticks met het installeren van OS updates. Ik weet dat het soms heeeeeeel erg lang kan duren voordat een update wordt afgerond, vandaar mijn geduld. Het onderbreken van een OS update heeft vaak geen goed vervolg.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:34
Is het mogelijk om er voor te zorgen dat hij niet update naar Android 12? Ik zie nergens een instelling om automatische updates uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
cordonbleu schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:02:
Is het mogelijk om er voor te zorgen dat hij niet update naar Android 12? Ik zie nergens een instelling om automatische updates uit te zetten?
Ja, die optie is er wel, maar ik zit nu ermee te kijken, dus ik ga het niet voor je opzoeken. Ergens in de instellingen, misschien bij "systeem". Heb het deze week nog gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ow, te laat. Ik zit blijkbaar al op versie 12. Ben een tijd niet thuis geweest, maar blijkbaar heeft hij dan toch de update gedaan terwijl hij uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@MadDogMcCree ccwgtv is erg gevoelig voor slechte wifi verbindingen en band steering.
(Hier werkt 2.4Ghz helemaal niet)

Een suboptimale verbinding geeft merkbare hickups als je door de interface beweegt, dat gaat ook gepaard met calls...

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
Nu op Android 12 lijk ik geen last meer te hebben van microstutters bij F1TV :) Vrije training 1 was zo goed als helemaal soepel en vrije training 2 lijkt nu ook goed te gaan. Daar ben ik wel heel erg blij mee. Nog even afwachten, want voorheen kon het bij de ene training soepel zijn en bij de ander weer niet. Maar meestal was dan bijvoorbeeld training 1 soepel en 2 weer niet, of andersom. Waarschijnlijk omdat op de een drm zat en de ander niet. Dat was dan vaak een voorbode dat de kwali en race ook vol microstutters zouden zijn. Maar ik heb nu dus goede hoop dat het bij de kwali en race ook goed zal gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door cordonbleu op 22-10-2022 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Raymond P schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:39:
@MadDogMcCree ccwgtv is erg gevoelig voor slechte wifi verbindingen en band steering.
(Hier werkt 2.4Ghz helemaal niet)

Een suboptimale verbinding geeft merkbare hickups als je door de interface beweegt, dat gaat ook gepaard met calls...
De verbinding wordt aangegeven als 'goed', en heel soms 'redelijk'. Bij een speedtest haal ik 90Mbit/s wanneer het wel werkt, even later is het weer 0,5Mbit/s. Met Android 10 heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@MadDogMcCree Dat zegt helaas niet zo veel. Je ping RTT en jitter zegt een hoop meer.
Als dat hoog oploopt (en dat verwacht ik gezien je snelheid) dan merk je dat wel.

Je kan bijvoorbeeld een app daarvoor gebruiken om een snelle test te doen:
https://analiti.com/share...74-4529-903c-6204ad5e8849

Of je het zou moeten merken heb ik ook wel een mening over, maar daar bereiken we niets mee. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

P1nGu1n schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb even gezocht op het grote web maar ik kan zo niks vinden over een reboot loop na de update van Android 12. Ik vrees dat je terug kunt naar de leverancier als wachten toch het scherm verschijnt niet werkt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:18

Oekol

waka waka hey hey

Zonder problemen geüpdatet. Zag wel dat ik hem op 1080p /60hz had staan. Dit maar aangepast naar 50hz.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Sinds een week of 2 de Chromecast met Google tv en in het begin eigenlijk 0 problemen. Draaide al op 12 en had 2 updates na initialiseren en gebruik was geen probleem. Netflix, prime, YouTube, Spotify en Kodi.

Maar nu 2 weken verder merk ik dat prime vaak moet bufferen tijdens het kijken. Al het andere werkt wel zonder problemen, ook flinke films via Kodi.

Ik merk dit trouwens ook op mijn shield pro, Netflix reageert heel snel maar prime heeft langer nodig, volgende aflevering of het laden van een aflevering of film.

Wifi dekking is goed en snelheid meer dan voldoende.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik zie dat de Chromecast HD vandaag op iBood staat:

https://www.ibood.com/nl/...4f699523bb15c7c2a1f96166e

Voor €29,95

Heb verder geen aandelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Fairy schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:02:
Ik zie dat de Chromecast HD vandaag op iBood staat:

https://www.ibood.com/nl/...4f699523bb15c7c2a1f96166e

Voor €29,95

Heb verder geen aandelen :)
Dat is een mooie prijs voor een reserve afstandbediening ;)

/edit: even gecontroleerd, die afstandsbediening kost 20 euro bij google zelf. Dacht dat het meer was :)

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 22-10-2022 10:06 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucW2
Vanmorgen (2022-10-22) de update gedaan van versie Android TV 10 naar Android TV 12
Update en installatie proces is een mooie animatie van de google led kleurtjes.
Gaat aantal keren aan-uit op het scherm met de G in beeld wat later een weergave van 'mijn muismat' die ook die vormgeving heeft met gekleurde lopende led accenten.
Hoe ga je er naar toe?
- Start je Chromecast
- Ga naar je account
- Ga naar Systeem
- Zoeken naar updates

Werkt verder prima bij mij, heb al vanmorgen daarna naar Ziggo Go app Race café liggen kijken.
Ik herken de problemen van anderen niet, update en installatie ging soepel. Mijn Chromecast is LAN connectie uitgebreid. Hoe je dat doet lees je hier.

[ Voor 16% gewijzigd door LucW2 op 22-10-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Update ging bij mij ook goed. Heb 'm default op 50hz gezet, want de NLZiet app lijkt niet automatisch te schakelen. Smarttubenext doet dat wel. Netflix ben ik nog niet zeker van.

Kodi nog niet getest, maar die heeft uitgebreide AFR mogelijkheden, dus ik neem aan dat dat gewoon goed gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucW2
Bij mij staat hij ook standaard op 50 Hz. Vind het beeld rustiger en warmer van kleur op 50 Hz, wat ook wordt aanbevolen bij verschillende vloggers op YT.
Fairy schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:19:
Update ging bij mij ook goed. Heb 'm default op 50hz gezet, want de NLZiet app lijkt niet automatisch te schakelen. Smarttubenext doet dat wel. Netflix ben ik nog niet zeker van.

Kodi nog niet getest, maar die heeft uitgebreide AFR mogelijkheden, dus ik neem aan dat dat gewoon goed gaat werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

LucW2 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:28:
Bij mij staat hij ook standaard op 50 Hz. Vind het beeld rustiger en warmer van kleur op 50 Hz, wat ook wordt aanbevolen bij verschillende vloggers op YT.

[...]
Als het beeld op 50hz warmer is dan moet dat haast wel een instellingen zijn ergens in de TV. Het enige verschil tussen 50 en 60 hz zou de verversingsfrequentie moeten zijn. Als er meer gebeurd zou ik denken dat er iets qua SDR of HDR meeschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Fairy schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:19:

Kodi is hier al getest. Werkt perfect qua AFR en Android 12. Wel moet je in de Kodi settings instellen dat hij AFR toestaat. Settings, player, video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Raymond P schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:36:
@MadDogMcCree Dat zegt helaas niet zo veel. Je ping RTT en jitter zegt een hoop meer.
Als dat hoog oploopt (en dat verwacht ik gezien je snelheid) dan merk je dat wel.

Je kan bijvoorbeeld een app daarvoor gebruiken om een snelle test te doen:
https://analiti.com/share...74-4529-903c-6204ad5e8849

Of je het zou moeten merken heb ik ook wel een mening over, maar daar bereiken we niets mee. :+
Jitter is inderdaad relatief hoog, 1-2ms bij de Android 10 CCwGT, en ~50ms bij de Android 12 CCwGT wanneer de test de lage snelheden aangeeft. Maar goed, ik heb dus uitgebreid getest met de twee CC's en beide om beurten aan dezelfde TV gehangen, de '10' geeft geen problemen, de '12' dus wel. Wellicht zit het probleem in de firmware van mijn router, omdat niemand anders dezelfde problemen meld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@MadDogMcCree Heb je meerdere accesspoints? Schakelt de A.12 sneller terug/over naar 2.4Ghz misschien?
Als je met analiti getest hebt zou je vrij makkelijk (QR) het resultaat van zo'n test kunnen delen.

Wifi issues is vaak zijn vaak wel te tweaken, maar hier zijn alle Chromecasts gewoon met MAC verbannen van 2.4Ghz en dan gaat het allemaa prima.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Dahlhaus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:37
Vandaag crasht mijn Google TV midden in een film en doet niks meer. Stroom eraf werkt niet, er verschijnt alleen een Google logo en daar blijft hij op staan. Resetknop ingedrukt houden doet ook helemaal niks.

Iemand een idee? Het ding is pas drie maanden oud...

Martino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38
M. Dahlhaus schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:20:
Vandaag crasht mijn Google TV midden in een film en doet niks meer. Stroom eraf werkt niet, er verschijnt alleen een Google logo en daar blijft hij op staan. Resetknop ingedrukt houden doet ook helemaal niks.

Iemand een idee? Het ding is pas drie maanden oud...
Lees ff terug er is een update naar versie 12 android tv. Er gaat bij veel wat mis. Maar het is gewoon wachten en veel rebooten wat ie doet. Komt wel goed, laat hem de hele nacht maar zijn ding doen. Morgen verder kijken.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Dahlhaus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:37
Mel33 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 01:16:
[...]

Lees ff terug er is een update naar versie 12 android tv. Er gaat bij veel wat mis. Maar het is gewoon wachten en veel rebooten wat ie doet. Komt wel goed, laat hem de hele nacht maar zijn ding doen. Morgen verder kijken.
Android 12 heb ik er meteen opgezet toen die uitkwam. Werkte prima... Tot die crash dus. Er is nu een nacht voorbij, het ding doet nog steeds niks.

Martino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38
M. Dahlhaus schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:08:
[...]

Android 12 heb ik er meteen opgezet toen die uitkwam. Werkte prima... Tot die crash dus. Er is nu een nacht voorbij, het ding doet nog steeds niks.
Dat vertelde je niet. Oke ja dan eens kijken of de voeding wel optimaal is. En daarna als het nog niet goed is, de garantie aanspreken.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

Mel33 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 01:16:
[...]

Als ik zo door dit topic scroll vind ik 'er gaat bij veel wat mis' wel erg pessimistisch. Ik lees toch vooral mensen die zeggen dat het goed gaat, dat hij de eerste 24 uur wat traag is, maar daarna beter dan voorheen.

Hier overigens nul problemen met en sinds de update. Merk ook niet noodzakelijk iets wat beter is, maar misschien staan mijn instellingen per ongeluk standaard al goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:01
Heb hem sinds donderdag en geen problemen ondervonden, ook niet na de update naar 12.
Draait als een speer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Na de android 12 update, heeft Disney+ nogal eens de neiging om vast te lopen/te blokkeren. Vooral na 2 à 3 uur continu streamen, reageert de ab nergens meer op. De content speelt gewoon door, maar accepteert geen input meer. Pas na een aantal seconden reageert de app en crasht naar het google homescreen. Nu 4x gehad. De andere streaming apps geven geen fouten.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
Hier vooralsnog gelukkig nog geen problemen met de update naar Android 12. Al moest ik voor de update ook al regelmatig de afstandsbediening opnieuw pairen omdat hij niet meer werkte.

Wel had ik vanavond opeens reclame op de homepagina. In de bovenste feed worden altijd suggesties voor series en films gegeven op diensten waar ik gebruik van maak. Nu stond er opeens een suggestie tussen voor een of andere serie op een dienst die mij niks zegt met in de linker bovenhoek "adv".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
Eerste bevindingen met de F1TV app op de Chromecast met Google TV nu hij op Android 12 zijn heel positief: geen stutters meer, bij de race in Austin USA.

Andere streaming apps nog niet aan gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Kan hetzelfde bevestigen na een heel weekend F1TV:

Na de Android 12 update op mijn Chromecast geen microstutters meer op 1080p. Voorheen moest hij terug naar 720p of moest ik casten. Flinke vooruitgang dus.

Overigen is de interface van Android/Google TV bij mij wel erg laggy tov de oude versie maar dat stoort me verder niet echt. Vloeiend beeld vind ik belangrijker :)

[ Voor 28% gewijzigd door d0s op 24-10-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
d0s schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:09:
Kan hetzelfde bevestigen na een heel weekend F1TV:

Na de Android 12 update op mijn Chromecast geen microstutters meer op 1080p. Voorheen moest hij terug naar 720p of moest ik casten. Flinke vooruitgang dus.

Overigen is de interface van Android/Google TV bij mij wel erg laggy tov de oude versie maar dat stoort me verder niet echt. Vloeiend beeld vind ik belangrijker :)
Vond de oude interface op Android 10 al laggy, dus voor mij niet veel verschil.
Maar wat je zegt: vloeiend beeld is zeker vele malen belangrijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Heb hier dat ik steeds opnieuw moet inloggen op de ZiggoGo app, meer mensen hier last van ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Albert020 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:47:
Heb hier dat ik steeds opnieuw moet inloggen op de ZiggoGo app, meer mensen hier last van ?
Bekend probleem inderdaad, sinds Ziggo de oude versie de nek om heeft gedraaid. De Ziggo Community staat er ook vol mee. Ze zijn al bijna een half jaar bezig met het oplossen van alle bugs, maar het wil nog niet echt lukken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:47:
Sinds afgelopen 24 september niet meer... :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:07:
[...]

Sinds afgelopen 24 september niet meer... :+
Toen ben je overgestapt op KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Smultie schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:56:
[...]

Toen ben je overgestapt op KPN?
Gewoon Ziggo hier.
Pagina: 1 ... 37 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)