Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MarcoC schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:28:
[...]

Heeft iemand dit al getest? Zou geweldig zijn als dit werkt.
Als ze de update uitrollen, kunnen we het allemaal testen.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
daffie82 schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:42:
[...]

Als ze de update uitrollen, kunnen we het allemaal testen.
Dat snap ik, maar tot die tijd zou ik graag de ervaringen van deze optie met de HD-versie willen lezen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MarcoC schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:36:
[...]

Dat snap ik, maar tot die tijd zou ik graag de ervaringen van deze optie met de HD-versie willen lezen :) .
Die optie staat automatisch aan, op seamless (ik heb Engels als standaard taal aan staan). Je hebt drie standen, seamless, non-seamless en never. Ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten testen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zacht schreef op zondag 25 september 2022 @ 17:46:
Die optie staat automatisch aan, op seamless (ik heb Engels als standaard taal aan staan). Je hebt drie standen, seamless, non-seamless en never. Ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten testen overigens.
Door er divers (test) media tegenaan te gooien die allen een verschillende refreshrate hebben? Als je TV/monitor deze ook ondersteund, dan zou het via je TV/monitor ook zichtbaar kunnen zijn (via info oid).

Bijv. Kodi heeft een webpagina met diverse sample (links); https://kodi.wiki/view/Samples

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:55
zacht schreef op zondag 25 september 2022 @ 17:46:
[...]

Ik vraag mij af hoe dit seamless kan gebeuren.. Als ik in Kodi op een raspberry pi media afspeel met een andere refresh rate wordt het scherm van m'n samsung tv even zwart en toont linksbovenaan enkele seconden de nieuwe resolutie en refreshrate, bv. 1080p 60hz, 50hz of 24p. Ik neem aan dat dit ook zo zal zijn met de non-seamless instelling. Maar hoe kan dit seamless? Wordt de video dan in realtime geconverteerd naar de ingestelde resolutie en refresh rate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:24
Het zal wel aan mij liggen (want ik hoor de klacht vaak op o.a. Tweakers) maar ik heb nooit iets gemerkt van die framesnelheidissues.

Ik heb een mi box s, shield tube 2019 en dus nu ook een chromecast android tv 2k. Daarnaast speel ik soms via een win10 pc aan de tv wat af. Meeste materiaal is 576p, 720p en 1080p. Framesnelheid van de video is gewoon standaard wat de film/serie heeft. Uit mijn hoofd is dit vaak 25 of 30 fps. De tv's zijn veelal hier 50 of 100hz.

Misschien is er bij mij dit probleem ook, maar valt het mij (gelukkig) niet op :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:39
@tweak_master Ik ga ervan uit dat seamless gebruik maakt van HDMI QMS en terug valt op een korte blackout als die optie er niet is.
edit, kort zoeken lijkt dat te bevestigen: https://www.avcaesar.com/...display-frequency-vrr-qms

@dennis_rsb Houden zo. Ignorance is bliss gaat 100% op in dit geval.
Het enige wat ik erger vind is subtitle brightness pulses bij full array local dimming.

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond P op 25-09-2022 21:10 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:08:
Het enige wat ik erger vind is subtitle brightness pulses bij full array local dimming.
Wat bedoel je hier mee?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
dennis_rsb schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:50:
Het zal wel aan mij liggen (want ik hoor de klacht vaak op o.a. Tweakers) maar ik heb nooit iets gemerkt van die framesnelheidissues.
...
Wat er gebeurt is dat er elke paar seconden een korte "glitch" of "hakkel" zichtbaar is, het beeld verspringt op een onnatuurlijke wijze. Mijn vriendin zag dit ook nooit, tot ik haar erop attent maakte en ééns dat je het ziet blijf je het zien en wordt het vreselijk irritant. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@daffie82 Eenmaal gezien...

spoiler:
Bij (veel?) schermen met local dimming en HDR en/of Dolby Vision content neemt de algehele helderheid (subtiel) toe op het moment dat er (witte) ondertiteling in beeld is.
Eea is ook te mitigeren, maar gaat ten koste van algehele kwaliteit.

Nu moet ik ook toevoegen dat ik sowieso al liever helemaal geen ondertiteling zie.
Wel een beetje off-topic, Chromecast kan daar niets aan doen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:24
tweak_master schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:43:
[...]

Wat er gebeurt is dat er elke paar seconden een korte "glitch" of "hakkel" zichtbaar is, het beeld verspringt op een onnatuurlijke wijze. Mijn vriendin zag dit ook nooit, tot ik haar erop attent maakte en ééns dat je het ziet blijf je het zien en wordt het vreselijk irritant. 😅
nooit gemerkt haha. :P Maar met Netflix, Disneyplus etc speelt dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:44:
@daffie82 Eenmaal gezien...

spoiler:
Bij (veel?) schermen met local dimming en HDR en/of Dolby Vision content neemt de algehele helderheid (subtiel) toe op het moment dat er (witte) ondertiteling in beeld is.
Eea is ook te mitigeren, maar gaat ten koste van algehele kwaliteit.

Nu moet ik ook toevoegen dat ik sowieso al liever helemaal geen ondertiteling zie.
Wel een beetje off-topic, Chromecast kan daar niets aan doen.
Dat is niet op te lossen door een andere instelling van de subtitles in Netflix of Prime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@daffie82 Ja. Gele text op een zwarte balk werkt. :+
Je/ik blijf het zien.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Geel op een zwarte balk. Haha, dat is niet echt een optie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweak_master
dennis_rsb schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:49:
[...]

nooit gemerkt haha. :P Maar met Netflix, Disneyplus etc speelt dit ook?
Met alle content speelt dit, de meeste series en films worden opgenomen in 24p dus als de chromecast hierop ingesteld staat speelt dit vloeiend. Ga je dan echter bv. een Britse serie kijken of F1TV, dan wordt dit in 25 fps afgespeeld en dit kan enkel vloeiend weergegeven worden in de 50hz stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
tweak_master schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:23:
[...]

Ik vraag mij af hoe dit seamless kan gebeuren.. Als ik in Kodi op een raspberry pi media afspeel met een andere refresh rate wordt het scherm van m'n samsung tv even zwart en toont linksbovenaan enkele seconden de nieuwe resolutie en refreshrate, bv. 1080p 60hz, 50hz of 24p. Ik neem aan dat dit ook zo zal zijn met de non-seamless instelling. Maar hoe kan dit seamless? Wordt de video dan in realtime geconverteerd naar de ingestelde resolutie en refresh rate?
De tekst bij de seamless-optie meldt dat dit alleen werkt als de tv dit ondersteunt. Als ik de optie op non-seamless zet, dan wordt het beeld inderdaad even zwart. Overigens ben ik van de ingnorance-is-bliss-categorie, ik zie het probleem niet, en/of heb er geen last van. Ik zie ook geen verschil als ik de optie uit zet. Ik heb ook geen ab bij mijn tv, dus in de opties van de tv kijken is geen uhm, optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:09
Mogelijk werkt seamless alleen met Quick Media Switching, oftewel VRR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:03
Vind overigens wel apart dat je de netwerk adapter nog eens apart moet kopen... Een goedkoop is dat ook niet

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Snowhite0901 Is gewoon wifi geen optie?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:03
Geef ik antwoord op als mijn nieuwe wifi online is:)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Snowhite0901 schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:26:
Vind overigens wel apart dat je de netwerk adapter nog eens apart moet kopen... Een goedkoop is dat ook niet
De adapter is maar 100Mb/s. Wifi is gewoon sneller. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
sjaool schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:29:
[...]

Zolang je geen bluray rips streamt is 100Mbps ruim voldoende. Ik denk dat 99procent van de gebruikers een chromecast koopt om gebruik te maken van een internet streamingdienst en dan is 100Mbps stabiel via ethernet beter dan mogelijk sneller via Wi-Fi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
MarcoC schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:36:
[...]

Het werkt. ;)

Het seamless gedeelte testen was ff een gedoe, VLC geeft sowieso een black pulse als je een video start.
Maar twee files in dezelfde map en next klikken schakelt netjes over.
(M'n slaapkamer TV is uit 2014 en ondersteunt dit niet)

jellyfish-100-mbps-hd-hevc.mkv < speelt niet vloeiend (WIFI|NFS>VLC)

Remote en voeding zijn hetzelfde typenummer als bij 4K geleverd wordt.

Zoals inmiddels bekend bij Google hardware liep initiële installatie spaak doordat mijn DNS redirect geen response van de verwachte 8.8.8.8 produceert.

Lijkt mij verder dikke prima.

De bel functie kan ik niet vinden... :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSTDCqc90WfoGFfwuGqHfV_z2mI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/arExEkmty3KW17HQprV7LJKv.png?f=user_large

---

@jongetje Als je Chromecast niet voldoende presteert op je wifi netwerk doe je jezelf waarschijnlijk een plezier te investeren in access points in plaats van een ethernet adapter.
Als je expliciet bekabeld wilt zijn dan kan je imho beter kijken naar een streaming device met ingebouwde ethernet poort.
Bijvoorbeeld: Nokia streambox 8000

[ Voor 14% gewijzigd door Raymond P op 26-09-2022 12:21 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Raymond P schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:16:
[...]

Het werkt. ;)

Het seamless gedeelte testen was ff een gedoe, VLC geeft sowieso een black pulse als je een video start.
Maar twee files in dezelfde map en next klikken schakelt netjes over.
(M'n slaapkamer TV is uit 2014 en ondersteunt dit niet)

jellyfish-100-mbps-hd-hevc.mkv < speelt niet vloeiend (WIFI|NFS>VLC)

Remote en voeding zijn hetzelfde typenummer als bij 4K geleverd wordt.

Zoals inmiddels bekend bij Google hardware liep initiële installatie spaak doordat mijn DNS redirect geen response van de verwachte 8.8.8.8 produceert.

Lijkt mij verder dikke prima.

De bel functie kan ik niet vinden... :9
[Afbeelding]

---

@jongetje Als je Chromecast niet voldoende presteert op je wifi netwerk doe je jezelf waarschijnlijk een plezier te investeren in access points in plaats van een ethernet adapter.
Als je expliciet bekabeld wilt zijn dan kan je imho beter kijken naar een streaming device met ingebouwde ethernet poort.
Bijvoorbeeld: Nokia streambox 8000
Mooi :).

Op welke TV heb je het werkend getest? En werkt het wellicht wel non-seamless op jouw TV uit 2014?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@MarcoC Getest op een Sony X90J.
De oudere TV kan ik vanavond testen, maar ik verwacht geen issues met het non-seamless deel. Dat werkt immers ook al op de 4K (al dan niet handmatig).

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Raymond P schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:46:
@MarcoC Getest op een Sony X90J.
De oudere TV kan ik vanavond testen, maar ik verwacht geen issues met het non-seamless deel. Dat werkt immers ook al op de 4K (al dan niet handmatig).
Mijn TV uit 2019 heeft geen HDMI 2.1, dus zal het met non-seamless moeten doen. Ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Dat heeft zelfs mijn voorkeur. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

De films duren er niet korter door >:)
Ik heb hier max 25Mb/s Wifi, meer dan genoeg voor HD Netflix etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

zacht schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:34:
[...]

De films duren er niet korter door >:)
Ik heb hier max 25Mb/s Wifi, meer dan genoeg voor HD Netflix etc.
Dat was niet zo zeer mijn punt. De investering in zo'n ethernetadapter is het niet waard als je een goede en stabiele wifi-verbinding hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kan ik grote 4K HDR videobestanden streamen met een chromecast 4K? met behulp van kodi (google drive app)? ik heb nu een eminent 7680 staan. kan dit ding mijn mediaplayer vervangen?

volgens mij ging de ethernet aansluiting tot 100mbps? zit er een usb uitgang op voor een gigabit adapter?

[ Voor 28% gewijzigd door Farabi op 26-09-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

[...]

jongetje schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:06:
[...]

Zolang je geen bluray rips streamt is 100Mbps ruim voldoende. Ik denk dat 99procent van de gebruikers een chromecast koopt om gebruik te maken van een internet streamingdienst en dan is 100Mbps stabiel via ethernet beter dan mogelijk sneller via Wi-Fi.
Ik heb zelf deze third party ethernet adapter op mijn CCwGTV en haal ~400mbit via de kabel. Voldoende om ook bluray rips te streamen van mijn NAS.
Is inmiddels wel een stukje duurder zie ik. Wellicht is deze nog een interessant alternatief, volgens de reviews werkt ie in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:12:
kan ik grote 4K HDR videobestanden streamen met een chromecast 4K? met behulp van kodi (google drive app)? ik heb nu een eminent 7680 staan. kan dit ding mijn mediaplayer vervangen?

volgens mij ging de ethernet aansluiting tot 100mbps? zit er een usb uitgang op voor een gigabit adapter?
Kan ja. Bij mij werkt het.
EDIT : hoe dit via google drive werkt, weet ik niet. Maar lokaal afspelen via SMB netwerk gaat perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 26-09-2022 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
MarcoC schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:56:
[...]

Mijn TV uit 2019 heeft geen HDMI 2.1, dus zal het met non-seamless moeten doen. Ook prima.
Het werkt (24/50/60 checked). Wel aanzienlijk minder seamless. :9

Content aanbieders heb ik nog niet gechecked. Enkel VLC met test-files. Het is mij nog niet helemaal duidelijk of die toggle system-wide is of dat de app het ook moet ondersteunen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Raymond P schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:41:
[...]

Het werkt (24/50/60 checked). Wel aanzienlijk minder seamless. :9

Content aanbieders heb ik nog niet gechecked. Enkel VLC met test-files. Het is mij nog niet helemaal duidelijk of die toggle system-wide is of dat de app het ook moet ondersteunen.
Bedankt voor het checken :) .

Volgens mij moet de app het ondersteunen. https://developer.android.com/guide/topics/media/frame-rate
The primary purpose of the API is to enable apps to better take advantage of all the supported display refresh rates. For example, an app playing a 24Hz video that calls setFrameRate() may result in the device changing the display refresh rate from 60Hz to 120Hz. This new refresh rate enables smooth, judder-free playback of 24Hz video, with no need for 3:2 pulldown as would be required to play the same video on a 60Hz display. This results in a better user experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@MarcoC Daar lijkt het inderdaad op.
Zoals het nu is doet zelfs de Youtube app geen framerate match.
(Eea is creatief getest omdat ik info mis in de apps zelf.)

Ongetwijfeld een beetje kip/ei verhaal, na 6 oktober zullen er vast een hoop apps een update krijgen. Ik had de HD versie eigenlijk ook helemaal niet verwacht voor die datum.

Verder merk ik, tot nu toe, geen of nauwelijks verschil met de 4K in UI responsiveness.
Behalve dan bij het afspelen van een 4K video, dat hoef je écht niet te proberen...

Het booten lijkt wel langer te duren, al is dat niet getimed en dus puur gevoelsmatig.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:09:

Ongetwijfeld een beetje kip/ei verhaal, na 6 oktober zullen er vast een hoop apps een update krijgen. Ik had de HD versie eigenlijk ook helemaal niet verwacht voor die datum.

Verder merk ik, tot nu toe, geen of nauwelijks verschil met de 4K in UI responsiveness.
Behalve dan bij het afspelen van een 4K video, dat hoef je écht niet te proberen...

Het booten lijkt wel langer te duren, al is dat niet getimed en dus puur gevoelsmatig.
Doet Kodi 19.4 wel framerate matching?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@daffie82 Ik heb geen Kodi, ff geprobeerd.

Als je de toggle ervoor geeft onder settings>player>video dan werkt het daar ook.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daffie82 schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:29:
Doet Kodi 19.4 wel framerate matching?
Als het apparaat het zelf beschikbaar stelt dan is dat via Kodi mogelijk ja. Wel even de verschillende resoluties en refreshrates whitelisten binnen de Kodi instellingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:09:

[knip]
Je zou de alternatieve YT app kunnen proberen (Smarttubenext), binnen de instellingen van die app is het aan te zetten (als het door het apparaat ook wordt ondersteund).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@hardware-lover Thx voor de tip. Nu is Youtube niet het meest voorkomende struikelpunt dus ik wacht verder wel even af. ;)

Edit
Wat betreft Kodi: ik heb niets gewhitelist, enkel de toggle match framerate na een install was voldoende.

[ Voor 31% gewijzigd door Raymond P op 27-09-2022 00:33 ]

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Raymond P schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 00:09:
@hardware-lover Thx voor de tip. Nu is Youtube niet het meest voorkomende struikelpunt dus ik wacht verder wel even af. ;)

Edit
Wat betreft Kodi: ik heb niets gewhitelist, enkel de toggle match framerate na een install was voldoende.
Duidelijk, en mooi zo. Nu maar hopen dat Android TV V12 snel ook naar, (of met), andere apparaten gaat komen, tenslotte toch een hele mooie sprong in de goede richting dit (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HogeHoedje
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-08 22:18
Iemand toevallig ervaring met Twitch kijken met de 4K (2020) model? Zit te denken om via bol.com de 4K-variant te halen als een upgrade op m'n 3de generatie model voor meerdere redenen, maar zit alleen nog met die ene vraag. Ik heb altijd gemerkt dat de derde generatie altijd struggelde met *1080p* streamen van Twitch. Ik kan er van uit gaan dat het gewoon 60FPS aankan?

Edit: Ook al gebruik ik het voor een 1080p scherm, wil liever zelf toch die iets meer CPU kracht i.v.m. interesse met apps developen voor de TV interface.

[ Voor 17% gewijzigd door HogeHoedje op 27-09-2022 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 21:54
HogeHoedje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:17:
Iemand toevallig ervaring met Twitch kijken met de 4K (2020) model? Zit te denken om via bol.com de 4K-variant te halen als een upgrade op m'n 3de generatie model voor meerdere redenen, maar zit alleen nog met die ene vraag. Ik heb altijd gemerkt dat de derde generatie altijd struggelde met *1080p* streamen van Twitch. Ik kan er van uit gaan dat het gewoon 60FPS aankan?

Edit: Ook al gebruik ik het voor een 1080p scherm, wil liever zelf toch die iets meer CPU kracht i.v.m. interesse met apps developen voor de TV interface.
Momenteel ook 10 euro goedkoper met bol select, of amazon geloof ik ook.
Dan is het verschil in prijs minimaal tov 4k variant.
Zeker de krachtigere kiezen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HogeHoedje
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-08 22:18
Purejet schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:31:
[...]

Momenteel ook 10 euro goedkoper met bol select, of amazon geloof ik ook.
Dan is het verschil in prijs minimaal tov 4k variant.
Zeker de krachtigere kiezen dan.
Yup, ik heb Select al dus voorkeur ligt bij bol.com. Voor die twee tientjes ga ik liever met het 4K model.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
We weten even niet wat te kiezen,

De chromecast met google tv 4k of hd of de nokia streambox 8000....

Het word voornamelijk gebruikt voor netflix, disney plus, hbo max, prime video en videoland, daarnaast willen we op de tv ook met stadia aan de slag....

We hebben een redelijk oude hd tv welke ergens in de komende tijd vervangen gaat worden....

We willen een xbox one s controller gebruiken voor stadia,

Wifi gaat via de experiabox v10 van kpn wat met de nintendo switch incl mario kart eigenlijk altijd goed gaat, dus hebben we dan voor stadia wel of geen ethernetkabel/adapter nodig welke verbonden zal worden met een netgear switch welke tot 1gbps kan....

Alvast bedankt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
joey82 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:47:

Het word voornamelijk gebruikt voor netflix, disney plus, hbo max, prime video en videoland, daarnaast willen we op de tv ook met stadia aan de slag....

We hebben een redelijk oude hd tv welke ergens in de komende tijd vervangen gaat worden....

Wifi gaat via de experiabox v10 van kpn wat met de nintendo switch incl mario kart eigenlijk altijd goed gaat, dus hebben we dan voor stadia wel of geen ethernetkabel/adapter nodig welke verbonden zal worden met een netgear switch welke tot 1gbps kan....

Alvast bedankt....
Ik zou voor de Chromecast gaan. En stadia stopt dus daar hoef je niet over na te denken

nieuws: Google stopt met Stadia en gaat hard- en softwareaankopen volledig te...

[ Voor 14% gewijzigd door Mesmer_ op 29-09-2022 20:58 ]

• sjaool

sjaool

joey82 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:47:

Alvast bedankt....
Stadia wordt de nek omgedraaid. Maar wat ondersteuning aangaat zou ik voor de Chromecast met Google TV gaan. Dat apparaatje is echt een verademing. Enige wat wel jammer is dat je een investering in een hub moet doen om geheugenuitbreiding te kunnen krijgen mocht je dat nodig hebben. Android 12 zit ook in de pijplijn.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
Mesmer_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:57:
[...]

Ik zou voor de Chromecast gaan. En stadia stopt dus daar hoef je niet over na te denken

nieuws: Google stopt met Stadia en gaat hard- en softwareaankopen volledig te...
Dan houden we het wel bij onze oude chromecast....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mesmer_
joey82 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:02:
[...]

Dan houden we het wel bij onze oude chromecast....
Ik bedoelde de Chromecast met Google tv. Ik gebruik die zelf ook met een vrij oude tv en het voelt alsof je er weer jaren mee vooruit kan. Ideaal om een afstandsbediening te hebben waarmee je je tv aan en uit kunt zetten, je volume kunt regelen en ondertussen alle apps die je noemt op kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjelima
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-08 11:48
Ik heb wat problemen met mn chromcast google tv HD.

De tabbladen:
For you
Movies
Series
Ontbreken bovenin het hoofdmenu. Enig idee of hier een oplossing voor is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:33
Edjelima schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:44:
Ik heb wat problemen met mn chromcast google tv HD.

De tabbladen:
For you
Movies
Series
Ontbreken bovenin het hoofdmenu. Enig idee of hier een oplossing voor is?
Heb je dit niet aan staan?

https://support.google.com/googletv/answer/10070784?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hoe kan ik de chromecast ultra bedienen op mijn lg c9 oled? Cec vind de chromecast niet. En via google home zie ik geen remote mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjelima
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-08 11:48
Nee dat staat uit. Ik zie in sommige Nederlandse reviews dat die tabs bij hun ook ontbreken. Heb jij de tabs wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:33
Edjelima schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:28:
[...]

Nee dat staat uit. Ik zie in sommige Nederlandse reviews dat die tabs bij hun ook ontbreken. Heb jij de tabs wel?
Ik heb die inderdaad wel bovenaan. Vreemd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:02
Als je dit aan hebt staan, staat dat ook heel groot in beeld op je home scherm. En er staat bij waar je het uit moet zetten. Dat zet je dus niet gauw ongemerkt aan :). Ik wist trouwens niet dat dit kon, en het is precies wat ik wilde, dus dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Heeft de nieuwe chromecast met google tv geen ethernet poort? Klopt het wat ik lees?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:02
Farabi schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:41:
Heeft de nieuwe chromecast met google tv geen ethernet poort? Klopt het wat ik lees?
Niet standaard inderdaad, daarvoor moet je net als bij de 4k versie de voeding met ethernet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
wvanommen schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 00:23:
[...]

Niet standaard inderdaad, daarvoor moet je net als bij de 4k versie de voeding met ethernet kopen.
Hoe heet dat ding met ethernet poort? Waar kan ik die kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Farabi schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 00:46:
[...]

Echt. https://store.google.com/...ernet_adapter_gen_2?hl=nl of een van de vele alternatieven op amazon ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:34
[...]

Zie voor alle details: Google Ethernetadapter voor Chromecast met Google TV review door Antonio di

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:21

Mr. Freeze

¡GO!

Gisteren een Chromecast GTV 4K mogen ontvangen, voor mij eigenlijk voornamelijk voor Kodi maar zoomen wil niet goed lukken. Sommige films doet hij helemaal niet zoomen (4K HDR) of hij rekt alleen in de hoogte op waardoor de aspect ratio niet klopt. Ik heb Kodi gedraaid op tal van apparaten maar dit nog nooit mee gemaakt. Iemand een oplossing, idee of suggestie?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Mr. Freeze Gebruik je een monitor als output?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Nee, een Sony TV (AG9)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Mr. Freeze Dat is dan toch gewoon 3840 x 2160 of 1.78 (16:9)? Iets anders moet je niet naar je TV willen sturen, die ondersteunt wel 4096 x 2160 input maar zal het omzetten.
Heeft je Chromecast een mismatch op resolutie (Instellingen > weergave > resolutie)? Default output is iig 4K UHD (en dat is 16:9).

Of is dat verkeerd ingesteld in Kodi?

Ik heb zelf een hekel aan klooien met aspect ratio, je hebt vervorming of mist 10% film. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond P op 02-10-2022 09:54 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Raymond P schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:53:
@Mr. Freeze Dat is dan toch gewoon 3840 x 2160 of 1.78 (16:9)? Iets anders moet je niet naar je TV willen sturen, die ondersteunt wel 4096 x 2160 input maar zal het omzetten.
Heeft je Chromecast een mismatch op resolutie (Instellingen > weergave > resolutie)? Default output is iig 4K UHD (en dat is 16:9).

Of is dat verkeerd ingesteld in Kodi?

Ik heb zelf een hekel aan klooien met aspect ratio, je hebt vervorming of mist 10% film. :+
Die instellingen heb ik allemaal goed staan, ik vermoed dat de videochip het gewoon niet aan kan. Maar letterboxed films kijk ik het liefste op 120% zoom, je hebt dan nog maar kleine balken maar een stuk meer beeldvullend, en inderdaad, aan de zijkanten raak ik wat kwijt maar dat is niet erg, 120% is voor mij persoonlijk net de sweet spot.

Straks komt deze Chromecast op de slaapkamer TV en die is maar 32" en dan is een iets groter beeld toch wel fijn.

Hoe dan ook, dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Er zit inderdaad geen dikke processor in om conversies te doen.

Je TV de zoom laten doen is geen optie?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Raymond P schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:17:
Er zit inderdaad geen dikke processor in om conversies te doen.

Je TV de zoom laten doen is geen optie?
Dat is niet eens een gek idee, eens kijken of de slaapkamer TV dit wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herw76
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-08 13:30
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje .
Ik heb een Google chromecast 3 wat ik f1 pro mee stream naar mijn tv .
Waar ik steeds last van heb is dat het beeld wazig wordt .
Heeft iemand misschien een idee hoe dit kan ?
Ik heb de HDMI kabel al verlegd om dichter bij mijn router te zitten maar niks helpt .
Ook opnieuw resetten helpt niet .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Herw76 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:51:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje .
Ik heb de HDMI kabel al verlegd om dichter bij mijn router te zitten maar niks helpt .
Heb je dat alleen met F1tv of ook met andere diensten? T zou natuurlijk aan F1tv zelf kunnen liggen.
Hier was die n.l. vandaag ook niet best, terwijl alle andere diensten prima werken op een CC2 via die ethernet is aangesloten op een 1Gb internet verbinding.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
henkNL schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:28:
[...]

Heb je dat alleen met F1tv of ook met andere diensten? T zou natuurlijk aan F1tv zelf kunnen liggen.
Hier was die n.l. vandaag ook niet best, terwijl alle andere diensten prima werken op een CC2 via die ethernet is aangesloten op een 1Gb internet verbinding.
Dat het op GB aangesloten is maakt ws weinig uit, de officiële netwerkadapters zijn 100MBit.
Maar ik heb F1 in een browser gekeken en daar zag ik de kwaliteit ook fluctueren. Ik vermoed dus een probleem bij de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 13:25
Na blij te zijn met een eerste CCGTV heb ik deze week een tweede aangeschaft voor onze tweede tv. Is het op één of andere manier mogelijk om alle instellingen en apps op mijn eerste CCGTV ook over te zetten naar de tweede CCGTV? Dat ze vergelijkbaar zijn zeg maar. Maakt het weer wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Herw76 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:51:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje .
Heeft te maken met een slechte netwerkverbinding. Verbeter je wifi of koop een ethernetadapter voor je Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Krode schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:55:
Na blij te zijn met een eerste CCGTV heb ik deze week een tweede aangeschaft voor onze tweede tv. Is het op één of andere manier mogelijk om alle instellingen en apps op mijn eerste CCGTV ook over te zetten naar de tweede CCGTV? Dat ze vergelijkbaar zijn zeg maar. Maakt het weer wat makkelijker.
Misschien heb je hier wat aan.
https://support.google.co...-to-a-second-device?hl=en

Een echte kloon optie bestaat niet heb ik zo snel kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 02-10-2022 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herw76
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-08 13:30
MarcoC schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:02:
[...]

Heeft te maken met een slechte netwerkverbinding. Verbeter je wifi of koop een ethernetadapter voor je Chromecast.
ik heb 200 internet snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Herw76 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:26:
[...]

ik heb 200 internet snelheid
Dat is de snelheid van je internetverbinding tot aan je meterkast. Waarschijnlijk zit het probleem tussen meterkast en Chromecast. Voor live TV is een stabiele verbinding veel belangrijker dan een snelle verbinding. Bij Netflix kan je bijvoorbeeld heel ruim bufferen, waardoor een instabiele verbinding niet snel op zal vallen. Bij live TV heb je die luxe niet en daardoor zal een slechte draadloze verbinding snel opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MarcoC schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:08:
[...]

Dat is de snelheid van je internetverbinding tot aan je meterkast. Waarschijnlijk zit het probleem tussen meterkast en Chromecast. Voor live TV is een stabiele verbinding veel belangrijker dan een snelle verbinding. Bij Netflix kan je bijvoorbeeld heel ruim bufferen, waardoor een instabiele verbinding niet snel op zal vallen. Bij live TV heb je die luxe niet en daardoor zal een slechte draadloze verbinding snel opvallen.
Niet zo snel conclusies trekken. Meerdere mensen bleken problemen te hebben met F1. Lees de reacties hier maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
daffie82 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:59:
[...]

Niet zo snel conclusies trekken. Meerdere mensen bleken problemen te hebben met F1. Lees de reacties hier maar.
Dat is de andere optie inderdaad, dat het bij de bron verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 21:57
heeft iemand anders deze ervaring ook of heb ik weer een speciaaltje...

Chromecast met Google TV 4K versie + Ziggo Go app voor Google TV.
App stopt per kijkbeurt toch wel 1 a 2 keer zonder melding. Issue app of issue Chromecast?

heb de Chromecast genomen ter vervanging van een standaard Android kastje met standaard Ziggo app, die combi werkte zonder minimaal een muis nooit echt lekker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
cwarcher schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:18:
heeft iemand anders deze ervaring ook of heb ik weer een speciaaltje...

Chromecast met Google TV 4K versie + Ziggo Go app voor Google TV.
App stopt per kijkbeurt toch wel 1 a 2 keer zonder melding. Issue app of issue Chromecast?

heb de Chromecast genomen ter vervanging van een standaard Android kastje met standaard Ziggo app, die combi werkte zonder minimaal een muis nooit echt lekker....
Geen problemen mee. Kan ook zijn dat je Wifi bereik niet goed is bij de Chromecast waardoor hij de verbinding verliest. Je zou dan nog een LAN adapter kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

[...]

Hoeft overigens niet eens een origineel Google ding te zijn hoor.

Ik had hier nog een USB-C LAN adaptertje van een laptop liggen met PD passthrough. Werkte out of the box :)

Misschien had ik geluk....?

Ik heb dit in de woonkamer nu met kabel aangesloten. De verbinding wil wel eens uitvallen via Wi-Fi en dan is het soms een heel geklooi om het weer aan te krijgen, ondanks dat ik 100% ontvangst heb in de woonkamer. De Chromecast in de slaapkamer werkt wel stabiel op Wi-Fi.

[ Voor 30% gewijzigd door Fairy op 15-10-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Fairy schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:34:
[...]

Ik had hier nog een USB-C LAN adaptertje van een laptop liggen met PD passthrough. Werkte out of the box :)

Ik heb dit in de woonkamer nu met kabel aangesloten. De verbinding wil wel eens uitvallen via Wi-Fi en dan is het soms een heel geklooi om het weer aan te krijgen, ondanks dat ik 100% ontvangst heb in de woonkamer. De Chromecast in de slaapkamer werkt

wel stabiel op Wi-Fi.
Is er ook een gigabit stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Farabi schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:40:
[...]

Is er ook een gigabit stekker?
De USB-C LAN dongle die ik er aan heb is gigabit ja. Met de Chromecast ga je daar alleen niet heel veel voordeel uit halen. Een speedtest kwam wel ruim boven de 100mbit uit meen ik, maar geen gigabit snelheden. Dacht ergens rond de 200 of 250 mbit.

De stabiliteit en lage latency was voor mij belangrijker.

[ Voor 39% gewijzigd door Fairy op 15-10-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Fairy schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:34:
[...]

Ja, dat is wel een kwestie van mazzel hebben. Heb er hier ook een die het doet, maar als het je alleen om de netwerkaansluiting te doen is, kan je mi beter de originele van Google kopen. Die met USB poorten erbij zijn vaak duurder en je moet maar afwachten of ze het doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:28
Zo, vandaag eens de batterij van de afstandbediening vervangen van de google chromecast na bijna 2 jaar gebruik. Niet slecht :).

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-10-2022 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
dutchnltweaker schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:50:
Zo, vandaag eens de batterij van de afstandbediening vervangen van de google chromecast na bijna 2 jaar gebruik. Niet slecht :).
Je gebruikt hem te weinig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Toff schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:27:
[...]

Je gebruikt hem te weinig. ;)
Je hoeft ook niet continue op elk knopje te drukken hé ;).

Maar even zonder gekheid, wat is weinig? Gebruik hem dagelijks dus dat zal wel meevallen denk ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Android 12 is live volgens dit bericht voor de ccgt 4K,

https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Freeze op 17-10-2022 06:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ben hem aan het downloaden. (Gewoon via de chromecast, dus geen sideloading of iets dergelijks)

onder de veranderingen staat "New! Match content frame rate allows you to switch between refresh rates"

Meer hoef ik niet te weten :D

/edit: de afstandsbediening werd vergeten en moest ik opnieuw aanmelden. En bij de buttonmapper waren de knoppen ook niet helemaal juist meer.

/edit 2: HBO Max speelt de content op SDR af, Disney+ doet wel gewoon DV. Geen idee waar dat aan ligt.
Ik heb sowieso die instelling nog niet gevonden over de HDR instellingen (anders dan die we eerder al hadden)

/edit 3: gevonden: weergave en geluid -> geavanceerde weergave-instellingen -> indelingsselectie -> handmatig

[ Voor 35% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-10-2022 09:24 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Grappig, had gisterenavond nog gecheckt op een update. Had al de hoop dat het er snel ging zijn. Moest gisteren nog manueel de refreshrate aanpassen.
Straks installeren als ik thuis ben, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Dat is leuk nieuws!

Houd er wel rekening mee dat afaik de grote streaming providers dit nog niet ondersteunen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
Bijna probleemloos geüpgraded naar Android 12.

AB werkt hier wel gewoon na de upgrade.
Netflix / Videoland / Prime / Ziggo / Plex / Kodi werken allemaal probleemloos.
Aangepaste laucher blijf netjes behouden.

Alleen Wolf Laucher start niet meer op. Later even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
Hier ook geen problemen met apps.
Heb wel het ideee dat opstarten van apps langer duurt als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
herriex schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:22:
Hier ook geen problemen met apps.
Heb wel het ideee dat opstarten van apps langer duurt als voorheen.
Zelfde gevoel hier. Daarbij reageert de afstandsbediening bij mij ook ietsje trager. (ik heb een volledige default chromecast)

Edit: half uurtje na de update lijk op alle fronten de snelheid weer als vanouds.

[ Voor 10% gewijzigd door Mesmer_ op 17-10-2022 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Geen probleem, zie ook geen verschil waarschijnlijk omdat ik de Wolf gebruik.
Leek inderdaad wel wat stropiger na herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hjs schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:35:
Geen probleem, zie ook geen verschil waarschijnlijk omdat ik de Wolf gebruik.
Leek inderdaad wel wat stropiger na herstart.
Lijkt me niet zo gek. Net zoals een telefoon dat ook heeft na een wat grotere update. Zal weer vanzelf goedkomen, vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Niet verwacht eigenlijk dat we nog een upgrade zouden krijgen.
Eindelijk na 2 jaar werkt audio Dolby 5.1 op de Netflix app (i.c.m onze tv), dit werkte niet omdat dit niet goed geconfigureerd is in Android 10. Wel slecht dat we daar 2 jaar op moeten wachten, ook op automatische refresh rate. Snap niet dat ze geen simpele update konden pushen. Maarja toch blij dat het nu eindelijk is gekomen op de Google Chromecast tv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eens even het stof van de CCGTV af gaan blazen, we hebben blijkbaar weer wat om mee te gaan spelen ;)

Edit: als mogelijke tip bij het updaten.

Indien je TV een wat langere tijd geen beeld of een melding geeft over een "onjuiste indeling (oid)", rustig afwachten, het komt uiteindelijk wel goed.

Daarna even meteen de instellingen nalopen, voor mij hoeft HDR niet altijd actief te zijn, enkel indien zo aangeboden 😏

Nu eerst maar eens even een stapel app updates uitvoeren....

[ Voor 65% gewijzigd door hardware-lover op 17-10-2022 13:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:20
hardware-lover schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:47:
Eens even het stof van de CCGTV af gaan blazen, we hebben blijkbaar weer wat om mee te gaan spelen ;)

Edit: als mogelijke tip bij het updaten.

Indien je TV een wat langere tijd geen beeld of een melding geeft over een "onjuiste indeling (oid)", rustig afwachten, het komt uiteindelijk wel goed.

Daarna even meteen de instellingen nalopen, voor mij hoeft HDR niet altijd actief te zijn, enkel indien zo aangeboden 😏

Nu eerst maar eens even een stapel app updates uitvoeren....
Hoop dat na deze update van Android 12 VLC weer op beide CCGTV's werken, bij thuiskomst gelijk uppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
dutchnltweaker schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:17:
[...]

Niet verwacht eigenlijk dat we nog een upgrade zouden krijgen.
Eindelijk na 2 jaar werkt audio Dolby 5.1 op de Netflix app (i.c.m onze tv), dit werkte niet omdat dit niet goed geconfigureerd is in Android 10. Wel slecht dat we daar 2 jaar op moeten wachten, ook op automatische refresh rate. Snap niet dat ze geen simpele update konden pushen. Maarja toch blij dat het nu eindelijk is gekomen op de Google Chromecast tv.
Update:
Weer is de 5.1 audio ondersteuning brak, geen geluid in de Netflix app.. Zucht.
Refresh rate automatisch aanpassen heb ik nog niks van gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

Hier ook 2 CCGTV's geüpdatet en op beiden doet ie het met Kodi en TV's (beiden LG, eentje 4k/smart en eentje 1080p/niet_smart) de auto refresh rate switching goed (stand 'naadloos')

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Pagina: 1 ... 36 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)