Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:12:
Ik mis vast iets voor de hand liggends, maar hoe zet ik eenvoudig Kodi 19.4 op de Chromecast met Google TV? 19.3 is namelijk de versie in de Play Store. En ik wil graag de stable 19.4 draaien. (19.3 valt geregeld uit, of wil niet opstarten namelijk) Ik heb geen zin in shady downloaders en zulks.
De Kodi Android installer addon installeren en deze gebruiken om de update naar 19.4 Final uit te voeren.

https://kodi.tv/addons/matrix/script.kodi.android.update

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Top!

@Smultie Ja ik dacht ook aan de browser, maar toen ik ernaar zocht, kwam ik bij shady dingen. Wellicht omdat ik op sideloading e.d. zocht.
@hardware-lover O, mooi! Die kende ik nog niet. Die ga ik proberen!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Jorgen schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:12:
Ik mis vast iets voor de hand liggends, maar hoe zet ik eenvoudig Kodi 19.4 op de Chromecast met Google TV? 19.3 is namelijk de versie in de Play Store. En ik wil graag de stable 19.4 draaien. (19.3 valt geregeld uit, of wil niet opstarten namelijk) Ik heb geen zin in shady downloaders en zulks.
Vanuit de playstore op bijvoorbeeld je telefoon downloaden naar je Chromecast met Google tv. Rechts op de downloadknop van Kodi in de play store zit een pijltje naar beneden met die optie als je Chromecast aanstaat

Edit: excuus ik had je verhaal niet goed gelezen (en iets met een leesbril die ik echt moet..)

[ Voor 7% gewijzigd door Mesmer_ op 12-09-2022 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mesmer_ schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:25:
[...]

Vanuit de playstore op bijvoorbeeld je telefoon downloaden naar je Chromecast met Google tv. Rechts op de downloadknop van Kodi in de play store zit een pijltje naar beneden met die optie als je Chromecast aanstaat

Edit: excuus ik had je verhaal niet goed gelezen (en iets met een leesbril die ik echt moet..)
Geeft niet hoor. Dit is ook goed om te weten dat deze optie bestaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 13:06

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Misschien kan iemand me hier helpen.

Ik heb een 2tal chromecasten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VoI6qoIcK-6t22ETXZnem87AXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OxiG3nMYXOXvdaIQ2rJGpa1S.jpg?f=fotoalbum_large

Nummer 1 (links)nc2-6a5 1000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wcjy2GT0giGw1nyuNfStaNL6O00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylI9X764SkVRsBuDOceahyXE.jpg?f=fotoalbum_large

Nummer 2 (rechts)nc2-6a5 1600
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NBB5nuOGse4-Zj20V4re506By0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5MPiBEUXchCyGqZDiurpxRH.jpg?f=fotoalbum_large

Het ziet er als afbeelding uit als een chromecast 2 en 3 model echter zijn de modelnummer wel hetzelfde. Kan me iemand opheldering geven?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kromme schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:03:
Het ziet er als afbeelding uit als een chromecast 2 en 3 model echter zijn de modelnummer wel hetzelfde. Kan me iemand opheldering geven?
Wat wil je precies weten? Ze hebben dezelfde modelaanduiding gehouden omdat de verschillen miniem zijn. Je moet dit niet zien als een (Manufacturer) Part Number.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:47
Ok, hier nu ook een Google tv, setup is goed verlopen ... Maar op de home pagina krijg ik steeds films/ada voor Disneyplus... How krijg ik dat weg, die aanbevelingen wil ik niet... Want heb geen Disney +

Is dat mogelijk?

Edit: al de apps mode aangezet, is al iets beter, maar krijg nog steeds een advertentie/aanbeveling boven de row van apps... Krijgen we dat nog weg?

[ Voor 25% gewijzigd door NoFate op 13-09-2022 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

epias schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:18:
[...]
Wat wil je precies weten? Ze hebben dezelfde modelaanduiding gehouden omdat de verschillen miniem zijn. Je moet dit niet zien als een (Manufacturer) Part Number.
Ik zou graag willen weten welk type het nu is.
V2 of v3.

En wat zijn de verschillen?

[ Voor 4% gewijzigd door kromme op 13-09-2022 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:12
@kromme V2 doet maximaal 720P/60FPS *. V3 doet maximaal 1080P/60FPS.
V3 heeft ook een deftigere wifi verbinding.

Het uiterlijk vertelt je gewoon welk type het is.

* edit: voor de duidelijkheid, de V2 kan wel 1080P weergeven maar enkel 30FPS.

[ Voor 23% gewijzigd door Raymond P op 13-09-2022 22:54 . Reden: Hz > FPS :´) ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Raymond P schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:50:
@kromme V2 doet maximaal 720P/60FPS *. V3 doet maximaal 1080P/60FPS.
V3 heeft ook een deftigere wifi verbinding.

Het uiterlijk vertelt je gewoon welk type het is.

* edit: voor de duidelijkheid, de V2 kan wel 1080P weergeven maar enkel 30FPS.
Dus links is de v2 en rechts de v3?
Dan gaat de v2 naar de slaapkamer en de v3 naar onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:27

daffie82

Minisforum UM773 Lite

NoFate schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:18:
Ok, hier nu ook een Google tv, setup is goed verlopen ... Maar op de home pagina krijg ik steeds films/ada voor Disneyplus... How krijg ik dat weg, die aanbevelingen wil ik niet... Want heb geen Disney +

Is dat mogelijk?

Edit: al de apps mode aangezet, is al iets beter, maar krijg nog steeds een advertentie/aanbeveling boven de row van apps... Krijgen we dat nog weg?
Beetje zoeken svp, is hier letterlijk nog paar dagen terug over gesproken.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

• NoFate
ok, een andere luancher dus...

nog 2 vraagjes...

1) ik heb de chromecast geplaats in mijn denon receiver.. destijds gebruikte ik een harmony, dus nooit CEC gebruikt, ... nu heb ik geen harmony meer nodig, omdat alles op google tv zit nu...
Is het mogelijk via CEC dat zowel de versteker + TV aan gaan met de aan/uit knop , en ook beide toestellen uit via de google tv remote? Geeft de CEC van de versterker dat signaal ook door naar de samsung tv??

2) voor de belgen onder ons... GoPlay is niet beschikbaar als android app... Kodi gaat wel, maar beetje omslachtig... is er nog een andere manier om deze zenders te bekijken?

thnx

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@NoFate hoe zou je Goplay app gebruiken via Kodi?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
daffie82 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:02:
@NoFate hoe zou je Goplay app gebruiken via Kodi?
Dat is een addon, zelfde als de Telenet yelo app

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

NoFate schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:04:
[...]

Dat is een addon, zelfde als de Telenet yelo app
Ik zou niet weten welke andere optie je nog hebt dan. Via Kodi is prima, toch?

• NoFate
daffie82 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:08:
[...]

Ik zou niet weten welke andere optie je nog hebt dan. Via Kodi is prima, toch?
Bwa, vind ik omslachtig, een app opstarten om dan nog eens een app op te starten ...
En werkt wel, maar ook niet echt super...
* knip * dit soort oproepen doen we niet op het forum.

[ Voor 16% gewijzigd door S1NN3D op 14-09-2022 17:08 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-05 14:51

sjaool

Every life should have 9 cats

NoFate schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:01:
ok, een andere luancher dus...

nog 2 vraagjes...

1) ik heb de chromecast geplaats in mijn denon receiver.. destijds gebruikte ik een harmony, dus nooit CEC gebruikt, ... nu heb ik geen harmony meer nodig, omdat alles op google tv zit nu...
Is het mogelijk via CEC dat zowel de versteker + TV aan gaan met de aan/uit knop , en ook beide toestellen uit via de google tv remote? Geeft de CEC van de versterker dat signaal ook door naar de samsung tv??
Bij werkt dat met mijn LG televisie, Marantz NR1609 en Ziggo Mediabox Next perfect. Alles met één knop aan- en uitzetten echt ideaal. Dit werkt bij mij met de afstandsbediening van de Chromecast met Google TV en de afstandsbediening van de Mediabox Next. :)

"When you grow up your heart dies"

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-05 12:46
NoFate schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:01:
2) voor de belgen onder ons... GoPlay is niet beschikbaar als android app... Kodi gaat wel, maar beetje omslachtig... is er nog een andere manier om deze zenders te bekijken?
Vraag aan Telenet de nieuwe Telenet TV Box (ipv Digicorder)... daarna kan je zonder problemen de Telenet TV app gebruiken ism GCCtv.
Ik kreeg een maand geleden een mail om deze gratis om te ruilen.

• NoFate
Rhox1979 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:24:
[...]

Vraag aan Telenet de nieuwe Telenet TV Box (ipv Digicorder)... daarna kan je zonder problemen de Telenet TV app gebruiken ism GCCtv.
Ik kreeg een maand geleden een mail om deze gratis om te ruilen.
Ik heb mijn Telenet opgezegd, wou alleen nog via een Google tv kijken... Alles gaat perfect, behalve de goplay zenders, daar is nog geen android tv app voor, alleen casten lukt...

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
tijdens het installeren van mijn Chromecast met Google TV krijg ik de melding dat mijn chromecast niet gevonden kan worden en dat ik moet nagaan of de Chromecast en mijn telefoon/tablet (met iphone en android tablet het zelfde probleem) op het zelfde wifi netwerk zitten.
De enige manier hoe ik de Chromecast aan de praat krijg is door deze manueel via de Chromecast zelf in te stellen, dan lijkt alles te werken, maar ik kan op geen enkel device de Chromecast vinden om naar te casten...
Heel vervelend allemaal :-)

Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hardware-lover schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:53:
[...]

De Kodi Android installer addon installeren en deze gebruiken om de update naar 19.4 Final uit te voeren.

https://kodi.tv/addons/matrix/script.kodi.android.update
Ik heb deze geïnstalleerd en daarna de juiste versie (19.4) geïnstalleerd, maar er gebeurt niks. Zowel in de settings en bij het opnieuw opstarten zie je dat Kodi op 19.3 blijft. Ik zag op het Kodi forum dat iemand anders exact hetzelfde probleem heeft (maar dan op een mediaspeler van Nokia). Weet jij toevallig wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:10:
Ik heb deze geïnstalleerd en daarna de juiste versie (19.4) geïnstalleerd, maar er gebeurt niks. Zowel in de settings en bij het opnieuw opstarten zie je dat Kodi op 19.3 blijft. Ik zag op het Kodi forum dat iemand anders exact hetzelfde probleem heeft (maar dan op een mediaspeler van Nokia). Weet jij toevallig wat ik verkeerd doe?
Nu even een link naar een ander topic waarin dit aan bod is gekomen, vanaf hier even lezen; Marcel2552 in "Nokia streambox 8000"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 11:33
Ik heb het volgende probleem.

Google Chromecast met Google TV aangesloten op een 75-inch 4K display.

Ik wil vanaf mijn Dell XPS 13 (met een 4K display) de Google Chrome browser casten naar het scherm, hetzij via tab casting of via full screen casting.
Het casten werkt op zich redelijk (wel met een merkbare lag), echter is de resolutie op het 75-inch display met tekst heel erg slecht.

Ik ben in de veronderstelling dat de Chromecast de resolutie overneemt vanaf de laptop, maar dat gebeurt blijkbaar niet.
De resoluties op het 75-inch display en de Chromecast staan beiden op 3840x2160.

Ik ben al dagen op internet aan het zoeken maar heb nog geen oplossing of verklaring kunnen vinden.
Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leen Bakker
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-02 13:20
Vraag:

Ik heb inmiddels 4 Google TV's in huis en ben er best positief over. Nu heb ik laatst zo'n UTP adapter aangeschaft en dat werkt bij 3 van de 4 perfect. Alleen bij 1 maakt hij geen verbinding. Is er wellicht een versie geweest die een bedrade verbinding niet ondersteunt? Of is ie wss gewoon defect.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Iemand ervaring met de Ziggo Go app? Ik moet elke dag opnieuw inloggen. Dus eigenlijk twee vragen:
- iemand een tip om dat uitgelogd worden te fixen
- ik kan wel m'n email selecteren uit een lijst, maar wachtwoord moet je handmatig invullen, is daar iets aan te doen (ww opslaan dus), zou flink schelen...

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:15
Flavio schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:44:
Ik heb het volgende probleem.

Google Chromecast met Google TV aangesloten op een 75-inch 4K display.

Ik wil vanaf mijn Dell XPS 13 (met een 4K display) de Google Chrome browser casten naar het scherm, hetzij via tab casting of via full screen casting.
Het casten werkt op zich redelijk (wel met een merkbare lag), echter is de resolutie op het 75-inch display met tekst heel erg slecht.

Ik ben in de veronderstelling dat de Chromecast de resolutie overneemt vanaf de laptop, maar dat gebeurt blijkbaar niet.
De resoluties op het 75-inch display en de Chromecast staan beiden op 3840x2160.

Ik ben al dagen op internet aan het zoeken maar heb nog geen oplossing of verklaring kunnen vinden.
Wie kan me helpen?
Voor zover ik weet gaat het casten van een tab met een maximale resolutie van 720p. Dat ligt niet aan de Chromecast maar aan Chrome.

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
matthijst schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:39:
Iemand ervaring met de Ziggo Go app? Ik moet elke dag opnieuw inloggen. Dus eigenlijk twee vragen:
- iemand een tip om dat uitgelogd worden te fixen
Gebruik die app al tijden, heb ooit eenmalig in moeten loggen, daarna nooit meer ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
herriex schreef op donderdag 22 september 2022 @ 05:40:
[...]

Gebruik die app al tijden, heb ooit eenmalig in moeten loggen, daarna nooit meer ???
Gesideload, of die uit de store?
Sinds +/- de juni update, toen de hele app omgegooid is werd de app trager, en word ik elke dag uitgelogd.
Oude versie is niet meer terug te zetten, want ze dwingen gebruik van de nieuwe af.
Ziggo's eigen forum staat ook vol met dezelfde klacht (dat uitloggen). 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
matthijst schreef op donderdag 22 september 2022 @ 07:18:
[...]

Gesideload, of die uit de store?
Sinds +/- de juni update, toen de hele app omgegooid is werd de app trager, en word ik elke dag uitgelogd.
Oude versie is niet meer terug te zetten, want ze dwingen gebruik van de nieuwe af.
Ziggo's eigen forum staat ook vol met dezelfde klacht (dat uitloggen). 8)7
Uit de store, en ook de update gehad. Schiet mij maar lek 8)7

• matthijst
OK thanks, misschien toch s een keer 't hele apparaat factory resetten dan.

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-05 10:52

Dav0s

Hr?

Hier het zelfde probleem met de Ziggo Go app. Niet elke keer, maar wel vaak..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
Zelf heb ik dat probleem niet. Maar mijn probleem is wel nauw gerelateerd.

Vrijwel elke dag dat m'n vriendin de app gebruikt moet ze inloggen. Ook na de meest recente update.
Nu is dat voor mij geen enkel probleem. Het gebrek aan het opslaan van login gegevens (auto-generated password :+) en de crappy interface vind ik eigenlijk wel komisch om te zien.
M'n vriendin is een stuk minder blij. Zowel met de app als mijn leedvermaak. Daar ligt mijn probleem...

- knip -

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-05 16:37
Er is een trainingsvideo van Google over de nieuwe CCwGTV (HD-versie) online verschenen.

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 11:33
MarcoC schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:58:
[...]

Voor zover ik weet gaat het casten van een tab met een maximale resolutie van 720p. Dat ligt niet aan de Chromecast maar aan Chrome.
Dat is volgens hele oude infomatie. Ik kwam net een artikel uit 2014 tegen waarin al wordt gesproken over tab casting met 1080p via een Chrome Beta instelling. Die instelling is er niet meer want zoals al vermeld zou de Chromecast automatisch de hoogste resolutie moeten kiezen.

• MarcoC
Flavio schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:28:
[...]

Dat is volgens hele oude infomatie. Ik kwam net een artikel uit 2014 tegen waarin al wordt gesproken over tab casting met 1080p via een Chrome Beta instelling. Die instelling is er niet meer want zoals al vermeld zou de Chromecast automatisch de hoogste resolutie moeten kiezen.
Ik heb nog nooit hoger dan 720p gezien, maar ik gebruik het ook niet vaak.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

https://support.google.com/chromecast/answer/7124014?hl=en

Die pagina is vandaag bijgewerkt, ik zie zo even geen nieuwe versie voor de Google TV, maar misschien staat er wat interessants in, moet me nog even verdiepen.

O dit dus:
Chromecast with Google TV (HD) Build number: STTF.220621.013 Build version at launch

Helaas nog geen update voor de CCwGTV

[ Voor 28% gewijzigd door Fairy op 22-09-2022 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Fairy Ik geloof ook niet dat die nog komt.

Voor zover ik begrepen heb hebben ze moeilijkheden om voldoende ruimte beschikbaar te krijgen om een upgrade te doen.
Met de CCwGTVHD (en dan met name Android TV 13 12) zou daar een nieuwe methode voor ingezet zijn om die drempel weg te nemen.

@JdJtA
https://nederland.googleb...iet-pas-op-6-oktober.html
&
nieuws: Nieuwe Chromecast komt uit in Nederland voor 40 euro

- knip -

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Raymond P schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:03:
@Fairy Ik geloof ook niet dat die nog komt.

Voor zover ik begrepen heb hebben ze moeilijkheden om voldoende ruimte beschikbaar te krijgen om een upgrade te doen.
Met de CCwGTVHD (en dan met name Android TV 13) zou daar een nieuwe methode voor ingezet zijn om die drempel weg te nemen.

@JdJtA
https://nederland.googleb...iet-pas-op-6-oktober.html
&
nieuws: Nieuwe Chromecast komt uit in Nederland voor 40 euro
Ik mag toch wel hopen dat het ze lukt. Desnoods dat het met een clean install moet of met een externe opslag eraan, maar ik zit al sinds het begin te wachten op een update die AFR mogelijk maakt. Ik vind het verschrikkelijk irritant dat media met 50fps op 60hz wordt weergegeven en omgekeerd omdat je steeds de instellingen moet aanpassen. Mijn mediacenter pc en de tv zelf doet dit gewoon wel maar de smarttv hardware is intussen een beetje achterhaald, vandaar de Chromecast.

• Raymond P
@Fairy Ik snap je helemaal. Een Rev.2 in de winkel en een binary-at-your-own-risk is imho gewoon een valide optie, maar versplintering zal iets zijn wat ze koste wat het kost willen vermijden.

Ironisch genoeg gaat er daardoor nu een CCwGTV4K plaats maken voor een CCwGTVHD in de slaapkamer.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Ah daar zullen een hoop mensen blij mee zijn! Nu hoop ik wel dat "soon" ook werkelijk snel is.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Raymond P schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:49:
Ah daar zullen een hoop mensen blij mee zijn! Nu hoop ik wel dat "soon" ook werkelijk snel is.
Precies, want ik heb een jaar geleden ook artikelen gelezen waar er binnenkort een update werd beloofd....

Toen kwam er na lange tijd alleen een security patch en wat minor fixes waar niemand wat van merkt.

Wat betreft de beperkte ruimte, wat Google zou kunnen doen is in hun cloud tijdens de upgrade wat ruimte beschikbaar maken (automatisch) zodat de Chromecast daar even zijn lokale storage kan dumpen, daarna updaten en dan alles weer ophalen, of de mogelijkheid om een cardreader of stick (via hub) aan te sluiten. Niet iedereen heeft een cardreader met een USB-C PW passthrough, maar veel mensen die wat dieper hier in zitten en zich ook aan de verversings-mismatch storen zijn toch wel vaak de mensen die wat meer tech savvy zijn of wel iemand kennen die ze even kan helpen.

[ Voor 44% gewijzigd door Fairy op 23-09-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Fairy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:09:
[...]

Precies, want ik heb een jaar geleden ook artikelen gelezen waar er binnenkort een update werd beloofd....

Toen kwam er na lange tijd alleen een security patch en wat minor fixes waar niemand wat van merkt.

Wat betreft de beperkte ruimte, wat Google zou kunnen doen is in hun cloud tijdens de upgrade wat ruimte beschikbaar maken (automatisch) zodat de Chromecast daar even zijn lokale storage kan dumpen, daarna updaten en dan alles weer ophalen, of de mogelijkheid om een cardreader of stick (via hub) aan te sluiten. Niet iedereen heeft een cardreader met een USB-C PW passthrough, maar veel mensen die wat dieper hier in zitten en zich ook aan de verversings-mismatch storen zijn toch wel vaak de mensen die wat meer tech savvy zijn of wel iemand kennen die ze even kan helpen.
Google heeft nooit iets gezegd over deze update, dus dat je een jaar geleden ook dit soort artikelen hebt gelezen kan niet. Dat was allemaal speculatie, dit keer heeft Google zelf een belofte gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

MarcoC schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:22:
[...]
Google heeft nooit iets gezegd over deze update, dus dat je een jaar geleden ook dit soort artikelen hebt gelezen kan niet. Dat was allemaal speculatie, dit keer heeft Google zelf een belofte gedaan.
Dat is ook wat ik zeg met "ik heb een jaar geleden ook artikelen gelezen waar er binnenkort een update werd beloofd". Dat waren artikelen, geen uitspraken van Google zelf, maar meestal wel insiders die wat meer kennis hebben over wat er komen gaat, maar dit bleek niet uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
Fairy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:26:
[...]

Dat is ook wat ik zeg met "ik heb een jaar geleden ook artikelen gelezen waar er binnenkort een update werd beloofd". Dat waren artikelen, geen uitspraken van Google zelf, maar meestal wel insiders die wat meer kennis hebben over wat er komen gaat, maar dit bleek niet uit te komen.
Ik kan het me niet herinneren. Voor zover ik weet is dit de eerste keer dat Google zelf iets beloofd heeft. 9to5google is ook een respectabele website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb net een 2k-versie aangeschaft van de Chromecast met Google TV. Mijn TV gaat toch niet verder dan 1080p, dus voor mij voldoende, en hij was een stuk goedkoper dan de 4k-versie. Maar ik wist eigenlijk tot vandaag niet eens dat er een 2k-versie bestond, is die nieuw, of heb ik gewoon niet goed genoeg opgelet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
zacht schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:10:
Ik heb net een 2k-versie aangeschaft van de Chromecast met Google TV. Mijn TV gaat toch niet verder dan 1080p, dus voor mij voldoende, en hij was een stuk goedkoper dan de 4k-versie. Maar ik wist eigenlijk tot vandaag niet eens dat er een 2k-versie bestond, is die nieuw, of heb ik gewoon niet goed genoeg opgelet?
Is pas een paar dagen in de winkels te verkrijgen. Nieuw dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zacht schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:10:
Nieuw, en mogelijk idd niet goed opgelet, want beide versies worden op dit moment voor hetzelfde bedrag in de Google Store aangeboden (gisteren ook al). Wel wat vreemd eigenlijk?

Edit: slordig foutje in de Store zo te zien, zie volgende reactie.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 23-09-2022 12:51 . Reden: ik had even verder door moeten gaan tot het afrekenen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnatic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:09

Magnatic

5x A1 Mini, 2x Mini+, X1C, XL

Totdat je klikt op de 4k en dan ziet dat je moet kiezen tussen de 2k en 4k versie. De 4k versie kost dan helaas wel 69,99.

Mijn webshop voor 3D-geprinte objecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-05 14:51

sjaool

Every life should have 9 cats

Magnatic schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:40:
Totdat je klikt op de 4k en dan ziet dat je moet kiezen tussen de 2k en 4k versie. De 4k versie kost dan helaas wel 69,99.
Op Amazon is hij nu €59,00. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Via CashbackXL krijg je 6% cashback meteen via aanschaf van cadeaubonnen bij Wehkamp.
Dus je kan zelf een cadeaubon voor €39,99 kopen voor €37,59.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen verrassing wellicht, maar de nieuwe Chromecast met Google TV HD komt maar matig uit de benchmark tests van AFTVnews. Nu is de 4K-versie ook bepaald geen snelheidsmonster, maar als die paar tientjes extra geen probleem zijn lijkt de keuze makkelijk.

Persoonlijk had ik liever ook aan de bovenkant een upgrade gezien, een duurder model met meer power en opslag. Maar dat zal er voorlopig nog niet in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
TexMex schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:56:
De nieuwe Chromecast met Google TV HD komt maar matig uit de benchmark tests van AFTVnews. Nu is de 4K-versie ook bepaald geen snelheidsmonster, maar als die paar tientjes extra geen probleem zijn lijkt de keuze makkelijk.

Persoonlijk had ik liever ook aan de bovenkant een upgrade gezien, een duurder model met meer power en opslag. Maar dat zal er voorlopig nog niet in zitten.
Persoonlijk ben ik dan weer blij dat mijn oude Philips HD voor vier tientjes ineens een smart-TV is. :) Gisteravond aangesloten, ik vind het een topding voor een niet-veel-kijken zoals ik. Zit een beetje lag in af en toe, maar voor mijn gevoel minder dan ik zie bij 'echte' smart-tv's bij mensen in mijn omgeving.

• TexMex
  • Niet online
zacht schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:09:
[...]

Persoonlijk ben ik dan weer blij dat mijn oude Philips HD voor vier tientjes ineens een smart-TV is. :) Gisteravond aangesloten, ik vind het een topding voor een niet-veel-kijken zoals ik. Zit een beetje lag in af en toe, maar voor mijn gevoel minder dan ik zie bij 'echte' smart-tv's bij mensen in mijn omgeving.
Het is ook wel een begrijpelijke zet van Google. Vooral ook om te kunnen concurreren met de goedkopere Fire Sticks. En er is inderdaad zeker markt voor. Maar voor een paar tientjes extra pak je toch nét even wat meer performance, ook als je nog geen 4K-tv hebt. Hoe dan ook zal deze HD-versie waarschijnlijk wel weer prima verkopen.

• Raymond P
Met @zacht, vooral gewoon handig om een gekreupelde smart-tv of monitor te voorzien van een interface om een serie of film te starten.
Zelf vind ik m'n Bravia uit 2021 met AndroidTV 10 echt niet véél soepeler in bediening dan de 4K.

Als je lid bent van de nieuwe lichting personen die een filmavond organiseert om vervolgens een uur of twee uittrekt om door de interface / apps te bladeren om een kijk-beslissing te maken doe je jezelf waarschijnlijk een plezier om naar een benchmark te kijken. :+

- knip -

• TexMex
  • Niet online
@Raymond P Mwa, ik heb genoeg aan de praktijk. :P Ik vind de 4K-versie bij vlagen al wat traag reageren. Dat zegt mij dat ik de HD-versie voor mijn gebruik al helemaal niet hoef te overwegen.

• Raymond P
@TexMex Wat reageert er exact traag dan?
Hier is dat enkel de Ziggo Go app, de rest (Youtube, Disney, HBO, Prime, Netflix en zelfs Viaplay) reageert snappy.

Wat ik wel heb gemerkt is dat de main interface lag gaat vertonen als de verbinding slecht is, maar dat lijkt by design aangezien ik het ook terug vind op de Bravia.
In praktijk ben ik dan ook erg benieuwd naar die HD versie (is onderweg) gezien die op Android 12 draait ipv 10.

- knip -

• TexMex
  • Niet online
Ik vind hem over het algemeen gewoon nét niet snappy genoeg reageren. Zeker als ik het vergelijk met mijn Fire Stick 4K Max. Misschien valt het ook eerder op als je over een sneller, alternatief apparaat beschikt. En het zal wellicht ook niet meehelpen dat mijn opslag al bijna vol zit.

Het is verder overigens een prima apparaat, waar goed mee valt te werken. Maar er zijn zeker wel wat verbeterpunten voor een eventueel volgende versie.

• Raymond P
@TexMex Mag ik daarbij aannemen dat je het openen van een app (storage gerelateerd) bedoelt als je algemene snappyness beoordeelt? Of duurt het pauzeren van je film te lang nadat je op de knop hebt gedrukt?(daadwerkelijke interesse)

Uiteraard, als je een krachtiger apparaat met ook nog eens een ander OS (versie) hebt zal je verschil merken.
Mja, het blijft beiden Android. Als enkel animatie je stoort kan je daarmee klooien in developer options, een andere launcher zou ook zomaar een groot verschil kunnen maken.

Mijn punt is, sinds Android 10 is er geoptimaliseerd/gewerkt aan interface. De nieuwe versie beoordelen vanuit een benchmark is een beetje een slippery slope.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Voor mijzelf heb ik er het maximale wel uitgehaald qua instellen en finetunen (inderdaad ook met developer options en launchers, al zou dat niet nodig hoeven zijn). Maar het is redelijk bekend dat de CCwGTV 4K een enigszins underpowered apparaat is. Bij intensiever gebruik zul je simpelweg sneller tegen de limieten aan lopen. En bij lichter gebruik heb je nergens last van.

Chromecast met Google TV is een prima ontwikkeling die nog veel moois op gaat leveren. Maar de hardware van de eerste versie was bij het uitkomen eigenlijk al redelijk gedateerd (matige SoC, 32-Bit, maar 4 GB vrije opslag). Ondanks optimalisaties, ontkom je niet aan die hardwarematige beperkingen.

Het nieuwe model zit daar nóg een stapje onder. Een deel zal er prima mee uit de voeten kunnen en een ander deel kan het beter hogerop zoeken. Met het oog op de toekomst zou ik hem persoonlijk niet zo snel aanraden. Al besef ik dat er zeker wel een markt voor is.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Als dat ding een beetje door het menu heen gaat en netjes de video afspeelt dan is het toch gewoon prima. Dan hoeft er toch geen ultra snelle CPU in te zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Dat snap ik dus niet. Hoe gebruik je zo'n apparaat intensiever zonder het eigenlijke doel te passeren?
Hier streamt het (ook echte) 4K Dolby Vision zonder issues, een beetje skippen/rewinden is ook geen probleem. Moet ik er dan twee tegelijk kijken?

Mja zoals ik al aankaartte, als je gebruik voornamelijk plaats vind in de main interface dan zal je ongetwijfeld tekort komen.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:42:
Als dat ding een beetje door het menu heen gaat en netjes de video afspeelt dan is het toch gewoon prima. Dan hoeft er toch geen ultra snelle CPU in te zitten?
Niemand heeft het over een 'ultra snelle CPU'... :P

Ik denk dat het in mijn geval vooral de ervaring is met andere apparaten die vloeiender en snappier zijn in gebruik. Het valt daarbij ook op dat men in Nederland altijd wat positiever is over de CCwGTV dan in de VS. Al zijn daar Roku, Apple TV en Fire Stick natuurlijk ook wat meer ingeburgerd dan in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Heb net nog even zitten spelen met de hd versie, naar aanleiding van de commentaren hierboven. Het enige wat ik merk is dat apps net iets trager openen dan op bijvoorbeeld mijn mobiel. Door de interface kan ik sneller bladeren dan nodig is, scrollen in een film is geen probleem, de ab reageert snel. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat er sneller zou moeten gaan. Ik wil hem daarom wel aanraden voor mensen die van hun domme tv een slimme willen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:01
TexMex schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:56:
Geen verrassing wellicht, maar de nieuwe Chromecast met Google TV HD komt maar matig uit de benchmark tests van AFTVnews. Nu is de 4K-versie ook bepaald geen snelheidsmonster, maar als die paar tientjes extra geen probleem zijn lijkt de keuze makkelijk.

Wellicht is voor jou een Nvidia Shield TV Tube een optie met SD-card slot om het geheugen uit te breiden en met een netwerk aansluiting en echt meer power.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:42:
Dat snap ik dus niet. Hoe gebruik je zo'n apparaat intensiever zonder het eigenlijke doel te passeren?
Hier streamt het (ook echte) 4K Dolby Vision zonder issues, een beetje skippen/rewinden is ook geen probleem. Moet ik er dan twee tegelijk kijken?

Mja zoals ik al aankaartte, als je gebruik voornamelijk plaats vind in de main interface dan zal je ongetwijfeld tekort komen.
Dit dus. Hoezo underpowered? Ik stream lokale files in hoge resolutie 4K met HD geluid zonder problemen. Als je dat underpowered noemt, prima hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Raymond P schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:42:
Naja, qau geheugen is gewoon te weinig. Heb er een stuk of 20 apps op staan, en bv Kodi start regelmatig niet op. Moet je weer clear cache doen, om m aan de praat te krijgen.
Heb t idee dat dat aan het minimale geheugen op dat ding ligt, omdat het is sinds er meer apps op staan?

Skippen door de icoontjes gaat soms ook niet heel soepel. Allemaal van die kleine dingetjes die net iets beter zouden kunnen.

Ook dat Google moeite heeft om m te updaten, omdat er gewoon weinig storage beschikbaar is...

[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 24-09-2022 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

20 apps... Tja, dan hoef je je niet af te vragen waar het aan ligt. Dan koop en gebruik je beter iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30
Vandaag de 2k versie gekocht voor €40. Werkt prima, ik herken idd wel wat van ontbrekende soepelheid. Echter is dit niet altijd, en zodra je in je film o.i.d. zit merk ik niks meer van ontbrekende soepelheid.

ik heb verder in huis nog een mi box s, en een shield 2019 (tube versie) Die lopen wel soepeler door menu’s ja. Maar de shield was veel duurder, en de mi box s is ook duurder dan de 2k cast. Daarnaast is de mi box s al enkele jaren op de markt.

de mi box s stond in de woonkamer, daar heb ik nu de cast 2k gezet. zodat ik de mi box s op de hobbykamer heb, want op de mi box s zit audiojack, kan ik mooi de stereotoren gebruiken :p

Er zit overigens wel erg veel reclame op de cast 2k (homescreen vooral) in tegenstelling tot de mi box s en de shield.

Wellicht dat ik de cast 2k nog bekabeld ga aansluiten met een speciale adapter. Maar via wifi werkt prima, hij staat ook zo’n beetje naast de accespoint.

P.s. wat vinden jullie trouwens van de mi stick (4k versie), hoe verhoud die sich tot de 2k google? Qua performance en reclames etc?

• dennis_rsb
@daffie82 20 apps zit je zo aan, want er staan ook een hoop apps standaard op zoals netflix, disney plus en apple tv. Terwijl ik die niet eens gebruik.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Weet iemand of de 2K wél genoeg voeding haalt uit een 1A USB poort? Of moet je voor deze - net als zijn grotere broer - een eigen stekker gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennis_rsb
Baldertt schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:27:
Weet iemand of de 2K wél genoeg voeding haalt uit een 1A USB poort? Of moet je voor deze - net als zijn grotere broer - een eigen stekker gebruiken?
losse adapter (zit er bij) is noodzakelijk. Heb getest op de 1a poort van de TV, dan geeft ie een foutmelding en start niet door.

• matthijst
daffie82 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:12:
20 apps... Tja, dan hoef je je niet af te vragen waar het aan ligt. Dan koop en gebruik je beter iets anders.
Zoals?

Apple TV gehad, kut remote.
Shield uit 2019, te oud, misschien snel een update?

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 24-09-2022 19:45 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

matthijst schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:39:
[...]

Zoals?

Shield uit 2019, te oud.
Shield pro gaat niet tegen deze limieten lopen met 20 apps. Te oud is een non argument.

• matthijst
daffie82 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:45:
[...]

Shield pro gaat niet tegen deze limieten lopen met 20 apps. Te oud is een non argument.
Koop niet graag 3 jaar oude hardware voor 200 euro.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

dennis_rsb schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:15:
@daffie82 20 apps zit je zo aan, want er staan ook een hoop apps standaard op zoals netflix, disney plus en apple tv. Terwijl ik die niet eens gebruik.
Die apps die er standaard op staan en die je niet gebruikt, gooi je er af. Lijkt me logisch.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

matthijst schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:45:
[...]

Koop niet graag 3 jaar oude hardware voor 200 euro.
Dan moet je verder sukkelen met nieuwe hardware :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
daffie82 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:47:
[...]

Dan moet je verder sukkelen met nieuwe hardware :)
Ja dat doe ik ook 8)7
Jij vraagt wat er underpowered aan is. Nou dat dus: te weinig ruimte voor apps, te weinig memory om meerdere apps open te houden. Niet snappy genoeg.

Als een stream eenmaal loopt loopt ie prima.

[ Voor 33% gewijzigd door matthijst op 24-09-2022 19:49 ]

• TexMex
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:39:
[...]

Zoals?

Shield uit 2019, te oud, misschien snel een update?
Deze nieuwe 'Nokia' is misschien nog wel aardig. Verder wordt het voor mij waarschijnlijk ook afwachten tot er een nieuwe NVIDIA Shield is.

Persoonlijk heb ik ook goede ervaringen met de Fire Stick 4K Max en de Fire TV Cube. Al kan ik die in Nederland niet volmondig aanraden, omdat er nog steeds wat apps ontbreken (en niet alles is te sideloaden). Gelukkig gaat dat langzaam maar zeker wel de goede kant op. En Roku is voor Nederlandse apps helaas sowieso nog geen optie.

• dennis_rsb
daffie82 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:46:
[...]

Die apps die er standaard op staan en die je niet gebruikt, gooi je er af. Lijkt me logisch.
Dat moet ik nog testen of dat lukt. Maar aangezien het homescreen uitkleden ook maar zeer beperkt mogelijk is schept dat geen hoge verwachtingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 22:18
@matthijst @TexMex

Ik gebruik hier nu al een kleine twee jaar een Nvidia Shield TV Pro 16GB en dat werkt gewoon fantastisch. Wij gebruiken met name Plex, Jellyfin, Ziggo Go, NLZiet, Netflix en Videoland en alles werkt gewoon zoals zou moeten. In combinatie met onze receiver werken ook alle audio- en beeld-formaten. Soms wel eens een bugje hier en daar, maar niets bijzonders. Het enige grote nadeel is dat YouTube HDR niet werkt.

Heel kort heb ik ook een Nvidia Shield TV (2019) 8GB gehad, maar dat was een drama. Daar werkte de grote, hdr remux rips gewoonweg niet op. Die zou ik dus niet kunnen aanraden.

In het verleden heb ik ook een Philips en Sony televisie gehad en ook bij anderen gebruikt. Dat was toch wel hit or miss. Ik vond dat een totaal andere ervaring dan de Shield Pro. Vaak werkt het meeste wel, maar daar kwam ik toch vaker issues tegen dan op de Shield's.

Ook heb ik kort een Google Chromecast met Google TV (4K) gebruikt, maar daar was ik ook niet super enthousiast over. Let wel, dit was helemaal in het begin, een paar jaar geleden. Destijds werkte dingen zoals Dolby Atmos ook niet. Ik weet niet hoe dat nu is overigens. De interface van dit apparaat leek wat langzamer dan zou moeten en deed mij denken aan de Shield Tube. Dat was geen goede herinnering en daarom heb ik dit apparaat snel ingeruild.

De vervanger is een Amazon Fire TV Stick 4K Max 8GB, gekocht tijdens Black Friday voor ongeveer de helft van de adviesprijs. Dit apparaat voelt een stuk sneller aan, maar zoals eerder, terecht, opgemerkt zitten niet alle apps er op. Sideloaden kan wel, maar is niet ideaal. Ook vind ik de menustructuur onprettig, maar dat is uiteraard voorkeur.

Wat wel irritant is, is dat ik het ding op een oude 1080p televisie gebruik en HDR aan blijft staan. Of daar lijkt het op. Er is iets met de kleuren niet 100%. Maar dat kan uiteraard ook aan de leeftijd van de tv liggen. Nu is het voor ons in de slaapkamer en dus klagen wij niet. Al helemaal niet voor 35 euro.

Doe hiermee wat je wilt, maar ik zou sowieso direct weer voor een Shield Pro gaan. Ja het is de duurste, maar werkt ook het betrouwbaarste en heeft ondersteuning voor nagenoeg alles.

• Raymond P
Ziggo Go werkt zoals het moet? :+
Wat is dat voor een magic box dan?

@matthijst Hier kom ik op gemiddeld 100MB per app. Met 4GB is dat inderdaad redelijk krap om dingen te doen die je eigenlijk op een ander apparaat hoort te doen.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Naja, "eigenlijk op een ander apparaat hoort te doen"?
Het is toch een streaming device.

• Raymond P
Yes. Normaliter zet je Kodi niet in als enkel client. Opslag die nodig is voor meta data kan behoorlijk oplopen.
Hoeveel storage gebruikt je Kodi install? :)

De grootste hier is HBO met 150MB.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Apple tv 65MB
Cyberghost 73MB
Discovery+ 128MB
Disney+ 66MB
F1TV 63M
Hayu 54MB
HBO 146MB
KODI 201MB
NBA TV 46MB
Netflix 152MB
NPO 33MB
Prime Video 88MB
Tivimate 510MB
Tubi 50MB
Viaplay 34MB
Videoland 43MB
VTM go 58MB
Youtube 55MB
Ziggo 128MB

Lang leve de versplintering

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 24-09-2022 21:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00
alex3305 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:13:
@matthijst @TexMex

Ik gebruik hier nu al een kleine twee jaar een Nvidia Shield TV Pro 16GB en dat werkt gewoon fantastisch. Wij gebruiken met name Plex, Jellyfin, Ziggo Go, NLZiet, Netflix en Videoland en alles werkt gewoon zoals zou moeten. In combinatie met onze receiver werken ook alle audio- en beeld-formaten. Soms wel eens een bugje hier en daar, maar niets bijzonders. Het enige grote nadeel is dat YouTube HDR niet werkt.

Heel kort heb ik ook een Nvidia Shield TV (2019) 8GB gehad, maar dat was een drama. Daar werkte de grote, hdr remux rips gewoonweg niet op. Die zou ik dus niet kunnen aanraden.

In het verleden heb ik ook een Philips en Sony televisie gehad en ook bij anderen gebruikt. Dat was toch wel hit or miss. Ik vond dat een totaal andere ervaring dan de Shield Pro. Vaak werkt het meeste wel, maar daar kwam ik toch vaker issues tegen dan op de Shield's.

Ook heb ik kort een Google Chromecast met Google TV (4K) gebruikt, maar daar was ik ook niet super enthousiast over. Let wel, dit was helemaal in het begin, een paar jaar geleden. Destijds werkte dingen zoals Dolby Atmos ook niet. Ik weet niet hoe dat nu is overigens. De interface van dit apparaat leek wat langzamer dan zou moeten en deed mij denken aan de Shield Tube. Dat was geen goede herinnering en daarom heb ik dit apparaat snel ingeruild.

De vervanger is een Amazon Fire TV Stick 4K Max 8GB, gekocht tijdens Black Friday voor ongeveer de helft van de adviesprijs. Dit apparaat voelt een stuk sneller aan, maar zoals eerder, terecht, opgemerkt zitten niet alle apps er op. Sideloaden kan wel, maar is niet ideaal. Ook vind ik de menustructuur onprettig, maar dat is uiteraard voorkeur.

Wat wel irritant is, is dat ik het ding op een oude 1080p televisie gebruik en HDR aan blijft staan. Of daar lijkt het op. Er is iets met de kleuren niet 100%. Maar dat kan uiteraard ook aan de leeftijd van de tv liggen. Nu is het voor ons in de slaapkamer en dus klagen wij niet. Al helemaal niet voor 35 euro.

Doe hiermee wat je wilt, maar ik zou sowieso direct weer voor een Shield Pro gaan. Ja het is de duurste, maar werkt ook het betrouwbaarste en heeft ondersteuning voor nagenoeg alles.
Het ligt echt aan je eisen/wensen. Wij streamen hier alles van Netflix tot Stadia. En dat met een 4k en 1080 tv werkt heel erg prima met een Chromecast. Ik download vrijwel niet meer, want ik huur tegenwoordig liever een film voor die paar euro. Goh, ik word oud...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweak_master
  • Laatst online: 14-05 13:14
Ik zie de optie "match content frame rate" tussen de display opties staan, eindelijk! Ben benieuwd hoelang het duurt voordat dit ook naar mijn 4k komt want dat is toch wel een grote tekortkoming.
https://support.google.com/chromecast/answer/10117046?hl=en

Acties:
  • +2 Henk 'm!
tweak_master schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:12:
Ik zie de optie "match content frame rate" tussen de display opties staan, eindelijk! Ben benieuwd hoelang het duurt voordat dit ook naar mijn 4k komt want dat is toch wel een grote tekortkoming.
Dat is onderdeel van Android/Google TV V12. Het is alweer even geleden aangekondigd; nieuws: Android TV 12 krijgt native 4k-interface en automatische refreshrate-...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 07:05
matthijst schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:08:
[...]

Naja, qau geheugen is gewoon te weinig. Heb er een stuk of 20 apps op staan, en bv Kodi start regelmatig niet op. Moet je weer clear cache doen, om m aan de praat te krijgen.
Heb t idee dat dat aan het minimale geheugen op dat ding ligt, omdat het is sinds er meer apps op staan?

Skippen door de icoontjes gaat soms ook niet heel soepel. Allemaal van die kleine dingetjes die net iets beter zouden kunnen.

Ook dat Google moeite heeft om m te updaten, omdat er gewoon weinig storage beschikbaar is...
Draai ook aardig wat apps en Kodi en herken het probleem niet. Ik gebruik wel een gedeelde sql database op mijn nas zodat ik op de andere chromcast met kodi altijd verder kan kijken waar ik met de andere gebleven ben. Kodi start altijd prima op.

Een enkele keer wil hij inderdaad niet starten maar ik weet vrijwel zeker dat dit komt omdat ik dan vergeet Kodi netjes af te sluiten voor ik terug ga naar het hoofdscherm van de chromecast.

Check daar dus eens op of je dat wel doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dat doe ik inderdaad niet.
Maar heb ik in al die jaren kodi op verschillende apparaten nog nooit gedaan.
Eerste maanden ging het overigens ook prima, maar nu ie voller loopt lijkt hij te gaan rellen. Zelf had ik 't idee dat t vaker gebeurt sinds die Ziggo app geüpdatet is. Alsof die bv geheugen vol gooit en dan Kodi eruit gegooid wordt.
Zou dus maar zo kunnen wat je zegt: ik ga het eens proberen 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-05 13:05
matthijst schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:57:
Apple tv 65MB
Cyberghost 73MB
Discovery+ 128MB
Disney+ 66MB
F1TV 63M
Hayu 54MB
HBO 146MB
KODI 201MB
NBA TV 46MB
Netflix 152MB
NPO 33MB
Prime Video 88MB
Tivimate 510MB
Tubi 50MB
Viaplay 34MB
Videoland 43MB
VTM go 58MB
Youtube 55MB
Ziggo 128MB

Lang leve de versplintering
Leuk om eens een lijstje te zien van Apps dat iemand op zijn Chromecast heeft staan. Geeft mij wel inspiratie. Welke apps gebruiken jullie nog meer?

[ Voor 3% gewijzigd door Krode op 25-09-2022 11:30 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Krode schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:14:
[...]

Leuk om eens een lijstje te zien van Apps dat iemand op zijn Chromecast heeft staan. Geeft mij wel inspiratie. Welke apps gebruiken jullie nog meer?
Eurosport Player
NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Krode Ik gebruik Kodi, Videoland, Ziggo Go,NPO. En heel soms de Kijk app en websites casten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:59
Netflix, HBO, Disney+, Prime, KPN, NPO extra, Videoland, YouTube, VRT, ARD, ZDF en Molotov. Edit: en Stadia.

[ Voor 8% gewijzigd door Zapato op 25-09-2022 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Qua apps, ik had hem destijds vnl gekocht om tv te kijken via Ziggo Go op de tweede tv. Werkte tot voor kort zo goed dat ik zelfs overwoog om de mediabox van Ziggo op onze primaire tv de deur uit te doen. Echter sinds een recente update van de Ziggo Go app met de bekende problemen is zoiets ook wel een risico. Ziggo, of een andere tv aanbieder, kan zo de boel op de schop gooien, waardoor het allemaal niet meer werkt. Blijf voorlopig daarom nog maar even bij de Ziggo mediabox...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Palomar boven ligt bij ons geen coax. Dusja. En er is sinds kort geloof ik ook een ethernet only mediabox van ziggo. Maar die zal vermoedelijk dezelfde issues hebben, daarnaast kun je er minder dedicated apps op zetten.

Maar idd deze Ziggo Update is wel de slechtste sinds de Ziggo App voor Android TV bestaat. En die bestaat nu zo'n 2 jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@dennis_rsb De Next Mini idd. Die heeft deze problemen volgens mij niet, want die gebruikt niet de Ziggo Go app, maar eigen software. Die zou ik nu idd eerder nemen, echter kost ie wel weer een paar euro per maand om te huren. En idd kun je er ook minder dedicated apps op zetten. Chromecast GTV werkte hiervoor gewoon ideaal. Echt jammer dat Ziggo die gebruikservaring met 1 update compleet om zeep helpt. Vooral dat opnieuw inloggen aldoor. Ik gebruik het daardoor niet eens meer, omdat ik niet elke keer mijn sterke 1000 karakters wachtwoord ga intypen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Palomar ik mag hopen dat Ziggo het snel fixt.

Betreft het inloggen. Wat je ook kan doen, is keepass/lastpass op je telefoon paste in de ziggo go app op je telefoon. En vanuit daar casten. Dan is het relatief snel en veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
dennis_rsb schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:34:
[...]

losse adapter (zit er bij) is noodzakelijk. Heb getest op de 1a poort van de TV, dan geeft ie een foutmelding en start niet door.
Ah jammer. Dank voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
tweak_master schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:12:
Heeft iemand dit al getest? Zou geweldig zijn als dit werkt.
Pagina: 1 ... 35 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)