@
matthijst @
TexMex
Ik gebruik hier nu al een kleine twee jaar een
Nvidia Shield TV Pro 16GB en dat werkt gewoon fantastisch. Wij gebruiken met name Plex, Jellyfin, Ziggo Go, NLZiet, Netflix en Videoland en alles werkt gewoon zoals zou moeten. In combinatie met onze receiver werken ook alle audio- en beeld-formaten. Soms wel eens een bugje hier en daar, maar niets bijzonders. Het enige grote nadeel is dat YouTube HDR niet werkt.
Heel kort heb ik ook een
Nvidia Shield TV (2019) 8GB gehad, maar dat was een drama. Daar werkte de grote, hdr remux rips gewoonweg niet op. Die zou ik dus niet kunnen aanraden.
In het verleden heb ik ook een Philips en Sony televisie gehad en ook bij anderen gebruikt. Dat was toch wel
hit or miss. Ik vond dat een totaal andere ervaring dan de Shield Pro. Vaak werkt het meeste wel, maar daar kwam ik toch vaker issues tegen dan op de Shield's.
Ook heb ik kort een
Google Chromecast met Google TV (4K) gebruikt, maar daar was ik ook niet super enthousiast over. Let wel, dit was helemaal in het begin, een paar jaar geleden. Destijds werkte dingen zoals Dolby Atmos ook niet. Ik weet niet hoe dat nu is overigens. De interface van dit apparaat leek wat langzamer dan zou moeten en deed mij denken aan de Shield Tube. Dat was geen goede herinnering en daarom heb ik dit apparaat snel ingeruild.
De vervanger is een
Amazon Fire TV Stick 4K Max 8GB, gekocht tijdens Black Friday voor ongeveer de helft van de adviesprijs. Dit apparaat voelt een stuk sneller aan, maar zoals eerder, terecht, opgemerkt zitten niet alle apps er op. Sideloaden kan wel, maar is niet ideaal. Ook vind ik de menustructuur onprettig, maar dat is uiteraard voorkeur.
Wat wel irritant is, is dat ik het ding op een oude 1080p televisie gebruik en HDR aan blijft staan. Of daar lijkt het op. Er is iets met de kleuren niet 100%. Maar dat kan uiteraard ook aan de leeftijd van de tv liggen. Nu is het voor ons in de slaapkamer en dus klagen wij niet. Al helemaal niet voor 35 euro.
Doe hiermee wat je wilt, maar ik zou sowieso direct weer voor een Shield Pro gaan. Ja het is de duurste, maar werkt ook het betrouwbaarste en heeft ondersteuning voor nagenoeg alles.