Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-06 13:53
Soundwork schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:31:
[...]

Het is echt super vervelend dat ik iedere keer van framerate moet wisselen om de F1 TV beeld enigszins schokvrij op beeld te krijgen. Waarom kan de Google TV niet auto framerate doorgeven adhv het bronsignaal? Is dit overigens alleen een issue bij de Google TV of zijn ook andere dongles met 4K/UHD met deze problemen?
Hier zowel op de MI Box S als De Firestick 4K, ook stuttering in F1 TV Pro.
Het ligt duidelijk aan de F1 TV Pro App, want streamen naar de Mi Box S, (casting), geeft wel een vloeiend beeld.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:34:
[...]
Op Android TV gebaseerde mediaspelers sinds versie 12 hebben de mogelijkheid:
https://developer.android.com/tv/release/12

Implementatie van de functie ligt wel bij de makers van de apps.
Heb je er ook al eentje kunnen vinden met Android TV V12?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:27

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 13:52
Heb 2x GCTV boven wordt het thuisnetwerk smtp wel herkend, beneden kan deze niet benaderd worden,
geen instellingen veranderd heeft voor de firmware update altijd gewerkt, nu niet meer, wat te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Albert020 Heb je een enkele accesspoint of meerdere?
Als je meerdere hebt, welke kanalen gebruiken deze?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Raymond P schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:01:
@Albert020 Heb je een enkele accesspoint of meerdere?
Als je meerdere hebt, welke kanalen gebruiken deze?
Heb accespiont boven wifi booster, beneden rechtstreek op modem via wifi

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 06-08-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Albert020 En welke kanalen worden er gebruikt?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Raymond P schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 04:05:
@Albert020 En welke kanalen worden er gebruikt?
Kanaal 24 staat achter elke 192.168. IP nummer.

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 07-08-2022 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namezz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-05 10:57
Goedemorgen!

Ik heb sinds kort mijn CC (2018) vervangen met een CCwGTV.
Ik heb ook een Google home mini in de huiskamer staan.
Maar nu werkt de functie speel radio af op tv niet meer. (of elk andere naam die ik aan de CCwGTV geef) voorheen deed die het op de CC altijd en die heb ik nu met de naam chromie boven aan een TV hangen en als ik dan speel af op chromie zeg dan werkt die wel gelijk. Is deze functie verloren gegaan met de CCwGTV of doe ik iets verkeerd? Iemand enig idee?

*edit

Ik heb beide apparaten een reset gegeven en opnieuw ingesteld. Ook de CCwGTV ingesteld als standaard voor tv/muziek afspelen. Als ik nu zeg "hey Google speel muziek" geeft hij aan: "Goed muziek via YouTube ik speel het af op tv - sorry er is een fout opgetreden probeer het opnieuw als je zover bent."

[ Voor 24% gewijzigd door Namezz op 07-08-2022 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Namezz Klopt. Die functionaliteit is niet beschikbaar.
Je kan radio commando's direct aan de chromecast geven ter verificatie.

@Albert020 Wifi kanaal 24 ben ik niet bekend mee.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namezz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-05 10:57
Raymond P schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:34:
@Namezz Klopt. Die functionaliteit is niet beschikbaar.
Je kan radio commando's direct aan de chromecast geven ter verificatie.

@Albert020 Wifi kanaal 24 ben ik niet bekend mee.
Goh dat meen je. Wat een teleurstelling dat was praktisch 90% van het gebruik van de chromecast. Nou dan gaan we denk ik maar de oude CC ook in de tv doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Namezz Dat is een optie. Er is vast ook een app die die functionaliteit levert (en dat zal de reden zijn dat het niet beschikbaar is)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Namezz schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:43:
[...]

Goh dat meen je. Wat een teleurstelling dat was praktisch 90% van het gebruik van de chromecast. Nou dan gaan we denk ik maar de oude CC ook in de tv doen.
Nee sorry, kanaal 1 voor 2,4Ghz kanaal 44 voor de 5Ghz

[ Voor 25% gewijzigd door Albert020 op 09-08-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Albert020 Dat staat op automatisch. ;)
Wellicht even bekijken met een app zoals Wifi Analyzer of soortgelijk als je moeite hebt om het in je beheer interface te vinden.

De reden waarom ik het vraag is omdat door Google gemaakte apparaten hier niet willen verbinden op kan. 120 en erboven.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Raymond P schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:31:
@Albert020 Dat staat op automatisch. ;)
Wellicht even bekijken met een app zoals Wifi Analyzer of soortgelijk als je moeite hebt om het in je beheer interface te vinden.

De reden waarom ik het vraag is omdat door Google gemaakte apparaten hier niet willen verbinden op kan. 120 en erboven.
2.4GHz zit op kanaal 6 en de 5GHz zit op kanaal 44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 09:41
Albert020 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:43:
[...]

Voor dit moment zit hij op 44 maar doordat hij op automatisch staat kan dit ook weer veranderen wat @Raymond P dus bedoelt. ;)

Dit aanpassen naar handmatig, wat altijd verstandig is. Automatisch krijg je sneller problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@MikeOO Daarbovenop zal het tweede accesspoint ongetwijfeld niet hetzelfde kanaal gebruiken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
MikeOO schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:11:
[...]

Voor dit moment zit hij op 44 maar doordat hij op automatisch staat kan dit ook weer veranderen wat @Raymond P dus bedoelt. ;)

Dit aanpassen naar handmatig, wat altijd verstandig is. Automatisch krijg je sneller problemen mee.
Raymond P schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:21:
@MikeOO Daarbovenop zal het tweede accesspoint ongetwijfeld niet hetzelfde kanaal gebruiken.
Maar goed, blijft vaag omdat het voorheen altijd zonder probleem heeft gewerkt...... ?

[ Voor 37% gewijzigd door Albert020 op 09-08-2022 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Albert020 Niet vaag, wel vervelend.

Om uit te sluiten dat je niet verkeerd begrepen wordt: zou je je probleem iets duidelijker willen omschrijven?
(Het viel mij net pas op dat je eerdere post op wel 6 manieren gelezen kan worden.)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Raymond P schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:32:
@Albert020 Niet vaag, wel vervelend.

Om uit te sluiten dat je niet verkeerd begrepen wordt: zou je je probleem iets duidelijker willen omschrijven?
(Het viel mij net pas op dat je eerdere post op wel 6 manieren gelezen kan worden.)
Albert020 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:04:
Heb 2x GCTV boven wordt het thuisnetwerk smtp wel herkend,
beneden kan deze niet benaderd worden.

Geen instellingen veranderd heeft voor de firmware update altijd gewerkt, nu niet meer, wat te doen ?
Wat is hier niet duidelijk aan ?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Raymond P
@Albert020 Ik denk dat het verstandig is dat ik mij terugtrek uit de poging tot hulp bieden. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Albert020] Niet vaag, wel vervelend.
(Het viel mij net pas op dat je eerdere post op wel 6 manieren gelezen kan worden
Raymond P schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:58:
@Albert020 Ik denk dat het verstandig is dat ik mij terugtrek uit de poging tot hulp bieden. :)
Dat is helemaal aan jou, beetje rare reactie, dat wel....,

6 manieren, noem ze eens dan ?

[ Voor 34% gewijzigd door Albert020 op 09-08-2022 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:17
Albert020 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:21:
[...]

[...]

Wat is hier niet duidelijk aan ?
Ik snap er ook echt geen bal van wat je bedoelt! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Ik twijfel er niet aan dat de manier waarop je het opschrijft voor jezelf helemaal duidelijk is, maar...
Heb 2x GCTV boven wordt het thuisnetwerk smtp wel herkend, beneden kan deze niet benaderd worden,
geen instellingen veranderd heeft voor de firmware update altijd gewerkt, nu niet meer, wat te doen ?
Is "smtp" het SSID van je thuisnetwerk, heeft het iets te maken met mail versturen (da's namelijk de eerste link die ik leg als ik "smtp" zie) of is het een geheel andere afkorting.

Speelt dit enkel met de Chromecast en kunnen andere apparaten wel nog steeds verbinding maken op de plek waar het met de Chromecast niet werkt?

Waar is de firmware van geupdate, van de Chromecast of van een de router/accesspoint/wifibooster?
Heb accespiont boven wifi booster, beneden rechtstreek op modem via wifi
Beneden heb je een modem met wifi, maar wat boven staat is dat een los access point en losse wifibooster of 1 enkele wifibooster die ook als accesspoint fungeert. Maar ongeacht welke van de twee, daar werkt het dus WEL op, maar dus NIET op de modem met WIFI?
Kanaal 24 staat achter elke 192.168. IP nummer.
Nee sorry, kanaal 1 voor 2,4Ghz kanaal 44 voor de 5Ghz
Onduidelijk waar/hoe je dit afleest en om welk van de apparaten het gaat. Is dit het WIFI modem beneden? Heb je daarop al eens een set vaste kanalen ingesteld zoals voorgesteld werd, zodat ze niet continue varieren?

Voeg meer details toe aan je vragen en aan de antwoorden die je geeft op vragen die aan je gesteld worden. Help ons jou te helpen. Leestip: http://docs.jaspervries.nl/smart-questions.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@rvm Er was een screenshot geplaatst van een Ziggo modeminterface met daarop te zien: kanaalselectie op automatisch, 44 greyed-out.
M.a.w. er zijn wat posts gewijzigd. ;)

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albert020
rvm schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:14:
[...]

Ik twijfel er niet aan dat de manier waarop je het opschrijft voor jezelf helemaal duidelijk is, maar...

[...]

Is "smtp" het SSID van je thuisnetwerk, heeft het iets te maken met mail versturen (da's namelijk de eerste link die ik leg als ik "smtp" zie) of is het een geheel andere afkorting.

Speelt dit enkel met de Chromecast en kunnen andere apparaten wel nog steeds verbinding maken op de plek waar het met de Chromecast niet werkt?

Waar is de firmware van geupdate, van de Chromecast of van een de router/accesspoint/wifibooster?

[...]

Beneden heb je een modem met wifi, maar wat boven staat is dat een los access point en losse wifibooster of 1 enkele wifibooster die ook als accesspoint fungeert. Maar ongeacht welke van de twee, daar werkt het dus WEL op, maar dus NIET op de modem met WIFI?

[...]

Onduidelijk waar/hoe je dit afleest en om welk van de apparaten het gaat. Is dit het WIFI modem beneden? Heb je daarop al eens een set vaste kanalen ingesteld zoals voorgesteld werd, zodat ze niet continue varieren?

Voeg meer details toe aan je vragen en aan de antwoorden die je geeft op vragen die aan je gesteld worden. Help ons jou te helpen. Leestip: http://docs.jaspervries.nl/smart-questions.html
@rvm, bedankt voor jou uitleg en de leestip ;)

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Hier al enige tijd twee Chromecasts (v1 & v2) naar tevredenheid in gebruik.
Nu zit ik te kijken naar de laatste Chromecast met GoogleTV.

Ik heb inmiddels 6 streamingdiensten beschikbaar.

Als ik nu binnen het GoogleTV gedeelte zoek naar een bepaalde film of serie, zoekt ie dan automatisch binnen al deze streamingdiensten?

Voorbeeld: Van Paw Patrol (kinderserie) staat seizoen 1 en 2 op Netflix, maar seizoen 6 op Videoland.
Seizoen 6 kwamen we toevallig achter, maar het zou leuk zijn als je dit via de CC vanzelf te zien krijgt.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

• BasGenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Na een halfjaar tot jaar met de chromecast met google tv komen er bij het kijken van media verschillende lijnen in beeld en is er niet meer te kijken naar de chromecast. Is hier iets aan te doen? Nog mensen die dit hebben?

• BasGenk
Canard schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:35:
Ik had afgelopen week met de CCTV allerlei artifacts in beeld tijdens het afspelen van een YouTube video of Netflix serie. In het homescreen niet.
Ik dacht eerst dat mijn tv kapot was maar het kwam dus van de CCTV. Na een power cycle is het probleem weg.

Iemand anders ook al ooit last van gehad?
Heb dit ook. Ook in het homescreen heb ik wat lijnen in beeld en storing als ik door het menu beweeg.
Wat is een power cycle? Gewoon even uittrekken en zonder stroom zetten en uurtje later weer in steken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
henkNL schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:49:
Hier al enige tijd twee Chromecasts (v1 & v2) naar tevredenheid in gebruik.
Nu zit ik te kijken naar de laatste Chromecast met GoogleTV.

Ik heb inmiddels 6 streamingdiensten beschikbaar.

Als ik nu binnen het GoogleTV gedeelte zoek naar een bepaalde film of serie, zoekt ie dan automatisch binnen al deze streamingdiensten?

Voorbeeld: Van Paw Patrol (kinderserie) staat seizoen 1 en 2 op Netflix, maar seizoen 6 op Videoland.
Seizoen 6 kwamen we toevallig achter, maar het zou leuk zijn als je dit via de CC vanzelf te zien krijgt.
Kijk eens even of de app "Justwatch" iets toevoegt voor jullie?

Edit: @henkNL, ik even gekeken via Justwatch. Seizoen 1, 5 en 6 staan op Netflix, seizoen 7 staat op Videoland.

Vanuit Justwatch kan de desbetreffende dienst worden gestart met waar je naar zocht (ik heb even met Videoland getest). Niet vergeten om binnen Justwatch aan te geven op welke diensten je een actief abonnement hebt, de app kan tenslotte niet toveren.

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 11-08-2022 12:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@henkNL Nope, helaas. De streaming service moet de search (correct) implementeren en voor Assistent functionaliteit betalen. En dan is mij nog niet duidelijk wie met eerste zoekresultaat mag pronken.
Ik krijg wel eens een resultaat voorgeschoteld waarbij de 'Nu Kijken' een knop is voor een dienst die ik niet afneem.

@BasGenk Vaak zijn zulke issues te wijten aan het aan de HDMI poort laten hangen van de Chromecast.
De poort lubbert uit en/of pinnen verbuigen. Verticale strepen kan een gebrek aan ground loop issue zijn.
Heb je de mogelijkheid een andere poort op het toestel te testen?

Een (verwijderbare) zelfklevende strip doet wonderen om dit te voorkomen.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasGenk
Raymond P schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:22:
@henkNL Nope, helaas. De streaming service moet de search (correct) implementeren en voor Assistent functionaliteit betalen. En dan is mij nog niet duidelijk wie met eerste zoekresultaat mag pronken.
Ik krijg wel eens een resultaat voorgeschoteld waarbij de 'Nu Kijken' een knop is voor een dienst die ik niet afneem.

@BasGenk Vaak zijn zulke issues te wijten aan het aan de HDMI poort laten hangen van de Chromecast.
De poort lubbert uit en/of pinnen verbuigen. Verticale strepen kan een gebrek aan ground loop issue zijn.
Heb je de mogelijkheid een andere poort op het toestel te testen?

Een (verwijderbare) zelfklevende strip doet wonderen om dit te voorkomen.
De Powercycle of jouw tip hebben geholpen. Heb hem nu met een buigbaar metalen draadje met een andere kabel vastgemaakt, zo dat hij niet alleen het gewicht van zichzelf moet dragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDijJJjLu6ZXQXLp8Tbv7L8cA8Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CdP1WAGFWY5kKnYOITEAoS7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door BasGenk op 11-08-2022 10:38 ]

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
BasGenk schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:56:
Na een halfjaar tot jaar met de chromecast met google tv komen er bij het kijken van media verschillende lijnen in beeld en is er niet meer te kijken naar de chromecast. Is hier iets aan te doen? Nog mensen die dit hebben?
Hier ongeveer hetzelfde gehad, maar dan totaal groen beeld. Kwam omdat de ccgtv aan de zijkant in een hdmi kabel zat waardoor na verloop van tijd de kabel raar ging doen.
Heb hem nu met dubbelzijdige tape tegen de achterzijde van de tv geplakt waardoor de kabel "recht" blijft hangen, sindsdien geen problemen meer.

Edit: had bovenstaande oplossing over het "vastmaken" nog niet gelezen, werkt natuurlijk ook prima :)

[ Voor 7% gewijzigd door herriex op 11-08-2022 12:07 ]

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Kijk eens even of de app "Justwatch" iets toevoegt voor jullie?

Edit: @henkNL, ik even gekeken via Justwatch. Seizoen 1, 5 en 6 staan op Netflix, seizoen 7 staat op Videoland.

Vanuit Justwatch kan de desbetreffende dienst worden gestart met waar je naar zocht (ik heb even met Videoland getest). Niet vergeten om binnen Justwatch aan te geven op welke diensten je een actief abonnement hebt, de app kan tenslotte niet toveren.
Tnx, ga ik die vanavond eens proberen :)

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
1 van mijn 2 ccgtv's (tv huiskamer) gaat bij het aanzetten, niet uit zichzelf naar het homescreen. Het beeld blijft grijs(wel verlicht) Pas na het drukken op "Home" komt alles direct in beeld.

Al mijn apparaten zitten achter klik aan/klik uit schakelaars. Dus de ccgtv heeft natuurlijk enige tijd nodig om op te starten , maar het is geen opstartscherm, daarnaast heb ik andere HDMI poorten geprobeerd, een volledige reset van de ccgtv, andere adapters. (power en ethernet) Ook hebben ze beide al hun updates gehad.

Het probleem verhuist echter mee wanneer ik de ccgtv boven aan de tv hang. En die van boven, werkt ook prima op de tv beneden. Het zit dus in het apparaatje zelf.

Beide ccgtv's zijn uit de grijze import tijd, 1 uit Frankrijk en de andere (volgens mij) uit Duitsland, maar dat zal weinig uitmaken.
Ik dacht in eerste instantie ook aan het los hangen in de hdmi poort , maar dat bleek het dus niet te zijn.
Hij werkt verder naar behoren, maar ben wel benieuwd naar de oorzaak van dit "probleem"

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
@kendo Heb je het ook wanneer je de voeding ingeschakeld hebt en daarna de USB-kabel verbindt? Ik denk dat je voedingsspanning te langzaam wordt opgebouwd, met je KAKU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Toff schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:42:
@kendo Heb je het ook wanneer je de voeding ingeschakeld hebt en daarna de USB-kabel verbindt? Ik denk dat je voedingsspanning te langzaam wordt opgebouwd, met je KAKU.
Ga ik morgen even proberen. Het vreemde is dat het apparaat wel compleet opgestart is, omdat na het indrukken van de homeknop, alles ook meteen in beeld komt.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@kendo Visuele inspectie van de hdmi plug ok?
Hot plug detect is pin 19.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Raymond P schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:40:
@kendo Visuele inspectie van de hdmi plug ok?
Hot plug detect is pin 19.
De plug lijkt oke, niks vreemds te zien.

Net even een paar keer opgestart, in verschillende volgordes. Voeding, HDMI, Ethernet, TV aan/TV uit.

Het lijkt zich alleen voor te doen wanneer ik de powerbutton van de ccgtv gebruik, om de tv aan te laten gaan. (de ccgtv draait volgens mij altijd op de achtergrond)
Het vreemde is dat ik bij deze ccgtv, ook 2x op de powerbutton moet drukken om de tv aan te laten gaan. De homeknop geeft wel weer meteen beeld.
De ccgtv van boven, werkt in alle situaties en locaties, wel met 1x drukken op de powerbutton.

Het belangrijkste is dat ie verder gewoon naar behoren werkt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@kendo Zet je de TV aan via cec of ir?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Dat zal via ir zijn. Ik geloof niet dat mijn tv cec ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Dat kan je nakijken in settings.
Als het IR is heb je mogelijk gewoon een lamme knop op je remote, of mik je niet goed. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 16:13
BasGenk schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:56:
Hier heb ik ook last van, eens in de 14 dagen denk ik.
Ik heb de voeding aan een slimme stekker gekoppeld en in Home Assistant een knop gemaakt, reset TV. (Chromecast is het enige waarop gekeken kan worden en zo is het voor de huisgenoten makkelijker).
Kwestie van die knop in Home Assistant indrukken en de stekker gaat uit, wacht paar seconden en gaat weer aan en het probleem is opgelost.

Geen idee waaraan het ligt. Bij mij zit hij aangesloten op een Philips Sync Box.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Raymond P schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:20:
Dat kan je nakijken in settings.
Als het IR is heb je mogelijk gewoon een lamme knop op je remote, of mik je niet goed. :)
De ccgtv in de woonkamer stond dus op CEC-auto. Ik heb hem nu op CEC-tv gezet, en nu gaat de tv meteen na de 1e keer indrukken aan (powerknop) En er is meteen beeld.

De tv beneden is een 40PFL7605H uit 2010(hij blijft maar gaan ;) ). En was in de veronderstelling dat deze geen automatische inschakeling zou ondersteunen. Maar deze heeft dus Philips Easylink, wat dus feitelijk gewoon HDMI-CEC is.

Ik kijk het nu even aan d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@kendo Mooi. Mocht CEC niet naar wensen werken na een koude start (zoals @Toff aankaartte) dan kan je proberen een andere IR code/device te programmeren op de remote.

Bij TV's is het gebruikelijk een X aantal IR blasts te moeten ontvangen voordat ze reageren op een power command.
Voor sommige modellen zijn dat er meer dan default wat zou verklaren waarom je TV pas aan gaat bij de tweede keer drukken.

Maar ik denk dat als de HDMI handshake na een boot eenmaal gedaan is CEC gewoon zou moeten werken.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:10
@kendo Ik heb dezelfde tv maar dan een maatje kleiner (hij blijft inderdaad maar gaan, mag wel een keer stuk gaan zo onderhand ;) ) en heb de afstandsbediening op tv(cec) staan en dat werkt over het algemeen goed.
Heel af en toe zijn de tv en cc uit sync of zo. Dan staat de tv uit maar de cc aan en de aan/uit knop op de afstandsbediening zet de tv dan wel aan maar de cc dan juist op stand-by of iets dergelijks.
Maar dat komt zelden voor en is simpel op te lossen door op de home knop te drukken en de tv met de originele afstandsbediening even aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Out.of.Control schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:34:
@kendo Ik heb dezelfde tv maar dan een maatje kleiner (hij blijft inderdaad maar gaan, mag wel een keer stuk gaan zo onderhand ;) ) en heb de afstandsbediening op tv(cec) staan en dat werkt over het algemeen goed.
Heel af en toe zijn de tv en cc uit sync of zo. Dan staat de tv uit maar de cc aan en de aan/uit knop op de afstandsbediening zet de tv dan wel aan maar de cc dan juist op stand-by of iets dergelijks.
Maar dat komt zelden voor en is simpel op te lossen door op de home knop te drukken en de tv met de originele afstandsbediening even aan te zetten.
Ik wil ook wel eens wat anders ;) , maar zolang deze het doet, laat ik hem mooi staan. Het beeld is gewoon erg goed.

Die handshake dingetjes heb ik ook wel eens. "Geen signaal" bv. Een keer uit en weer aan is dan ook voldoende. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Diesel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-04 19:20
Google Chrome-cast met Google tv, is deze versie ook te gebruiken als er geen stabiele WiFi is, bijvb op een camping, maar dat je je telefoon als hotspot maakt, waarmee je dan de Chrome-cast dan verbind en dan bijvb de Ziggo app vanaf je telefoon kan streamen naar je Tv. ( Chrome-cast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:43
Dr-Diesel schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:37:
Google Chrome-cast met Google tv, is deze versie ook te gebruiken als er geen stabiele WiFi is, bijvb op een camping, maar dat je je telefoon als hotspot maakt, waarmee je dan de Chrome-cast dan verbind en dan bijvb de Ziggo app vanaf je telefoon kan streamen naar je Tv. ( Chrome-cast)
De Chromecast werkt prima als er geen stabiele wifi is, maar of het beeld vloeiend is hangt helemaal af van de app. Netflix zal bijv. makkelijker gaan dan live TV, omdat er bij Netflix ruim gebufferd kan worden. Als je TV wilt kijken op een camping kan je overigens het beste Digitenne gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 19:29
Dr-Diesel schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:37:
Ja hoor werkt goed! Afhankelijk van je data verbinding natuurlijk. Via 4g en dan hotspot werkte voor ons prima. Ook met NLZiet, dus met Ziggo go of KPN zal dat ook prima werken. Mits dus je mobiele verbinding wel goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 19:29
MarcoC schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:52:
[...]

De Chromecast werkt prima als er geen stabiele wifi is, maar of het beeld vloeiend is hangt helemaal af van de app. Netflix zal bijv. makkelijker gaan dan live TV, omdat er bij Netflix ruim gebufferd kan worden. Als je TV wilt kijken op een camping kan je overigens het beste Digitenne gebruiken.
Op een Chromecast werken de live tv apps vergelijkbaar als de streaming apps hoor. Die lopen daarom ook vaak minimaal 30sec achter. Vaak zat een hotspot gebruikt en dat werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-Diesel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-04 19:20
Thx voor de reactie’s, het gaat vooral om in het buitenland eventueel naar het Nederlandse aanbod te kijken, data is geen probleem, de stabiliteit zal het belangrijkste punt zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:28
Mijn afstandsbediening werkt plots niet meer. Het geluid van de TV kan ik wel harder of zachter zetten, maar communicatie met Google TV is gone. Batterijen zijn reeds vervangen.

Ik heb de afstandsbediening nu gereset. Maar nu blijft er een wit lampje branden. Oplossing zou zijn om de afstandsbediening te verwijderen in de Google TV, maar ik kan geen officiële app vinden die als afstandsbediening dient voor de Google TV.

Zou iemand mij kunnen helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 26-08-2022 10:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-06 08:41

Mavamaarten

Omdat het kan!

turkeyhakan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:38:
Mijn afstandsbediening werkt plots niet meer. Het geluid van de TV kan ik wel harder of zachter zetten, maar communicatie met Google TV is gone. Batterijen zijn reeds vervangen.

Ik heb de afstandsbediening nu gereset. Maar nu blijft er een wit lampje branden. Oplossing zou zijn om de afstandsbediening te verwijderen in de Google TV, maar ik kan geen officiële app vinden die als afstandsbediening dient voor de Google TV.

Zou iemand mij kunnen helpen?
Je kan via HDMI CEC misschien met de afstandsbediening van je TV navigeren?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@turkeyhakan De remote zit in de app Google TV: https://play.google.com/s...com.google.android.videos

Terug en home ingedrukt houden op je afstandsbediening gooit "m in pairing mode, lampje zou dan moeten pulseren.
Als dat mis gaat kan je het nog een keer proberen tijdens/na een power toggle / reboot van je Chromecast.

edit: of zoals hierboven. CEC zou ook moeten werken. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond P op 26-08-2022 10:47 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Mavamaarten schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:41:
[...]

Je kan via HDMI CEC misschien met de afstandsbediening van je TV navigeren?
Ik heb dit niet werkend gekregen in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Raymond P schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:46:
@turkeyhakan De remote zit in de app Google TV: https://play.google.com/s...com.google.android.videos

Terug en home ingedrukt houden op je afstandsbediening gooit "m in pairing mode, lampje zou dan moeten pulseren.
Als dat mis gaat kan je het nog een keer proberen tijdens/na een power toggle / reboot van je Chromecast.

edit: of zoals hierboven. CEC zou ook moeten werken. :P
Super!! De app werkt! Ik heb de afstandsbediening ontkoppelt en weer opnieuw gekoppeld.

De terug + home werkte niet, omdat de afstandsbediening reeds gekoppeld was namelijk. Na verwijderen kon ik deze opnieuw toevoegen.

Additionele vraag: de Google TV app op mijn werktelefoon is nu gekoppeld aan de Google TV. Kan ik deze weer ontkoppelen? Want ik moest een code overnemen vanaf het TV scherm.

[ Voor 19% gewijzigd door turkeyhakan op 26-08-2022 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@turkeyhakan Die data wordt opgeslagen op de telefoon.
Opslag en cache cleanen voor de app, of de app verwijderen, verwijdert dus ook de pairing info.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 03:11
Hoe zorg ik ervoor dat Google Assistant niet terug praat wanneer ik een zoekopdracht uitvoer? Ik heb een Chromecast met Google TV en ik kan nergens de setting vinden om dit uit te zetten. Het is niet de talkback instelling.

En is er ook een optie om bepaalde functies te mappen op de remote? Ik zou graag makkelijk willen wisselen tussen 50hz en 60hz omdat ik de Chromecast gebruik voor zowel lineaire TV (ZiggoGo) als Netflix e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:33
Ik heb sinds kort wat issues met mijn Chromecast Ultra, zoals dat mijn tv het maximaal op 1080P herkend (kan ook aan de tv liggen). Toch ben ik wel even aan het kijken naar alle opties, zijn er nog voordelen om over te stappen naar de nieuwste chromecast ‘Google TV’. Kan wel wat kleine veranderingen zien, zoals snellere CPU, maar verder kon ik geen grote voordelen vinden. Kent iemand hier nog andere voordelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

SirMemeAlot schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:01:
Ik heb sinds kort wat issues met mijn Chromecast Ultra, zoals dat mijn tv het maximaal op 1080P herkend (kan ook aan de tv liggen). Toch ben ik wel even aan het kijken naar alle opties, zijn er nog voordelen om over te stappen naar de nieuwste chromecast ‘Google TV’. Kan wel wat kleine veranderingen zien, zoals snellere CPU, maar verder kon ik geen grote voordelen vinden. Kent iemand hier nog andere voordelen?
Draait zelfstandig de apps en komt met een afstandsbediening.

Gebruik hem als videoplatform met npo/netflix/amazon/disney/hbo/f1tv/iptv

[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 29-08-2022 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
MadDogMcCree schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:42:
Hoe zorg ik ervoor dat Google Assistant niet terug praat wanneer ik een zoekopdracht uitvoer? Ik heb een Chromecast met Google TV en ik kan nergens de setting vinden om dit uit te zetten. Het is niet de talkback instelling.
Helaas geen idee. Iets waar ik mij ook aan stoor. Ik heb een support request submit maar mocht je een oplossing tegen komen zou het fijn zijn als je die deelt.
.
En is er ook een optie om bepaalde functies te mappen op de remote? Ik zou graag makkelijk willen wisselen tussen 50hz en 60hz omdat ik de Chromecast gebruik voor zowel lineaire TV (ZiggoGo) als Netflix e.d.
Native: nee. Buttons remappen kan met: https://play.google.com/s...tails?id=flar2.homebutton
Wellicht werkt deze ook op chromecast: https://play.google.com/s...obi.bytearray.refreshrate

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:01:
... zoals dat mijn tv het maximaal op 1080P herkend...
Toen ik nog nog een Ultra had was de voeding niet helemaal tof meer en dan schakeld het naar max 1080p alsof het alleen aan usb power hangt.
(Er zou dan wel een melding zichtbaar van moeten zijn onderaan in sfeerstand/standby).
Wellicht is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:33
Mau_Maus schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 00:58:
[...]

Toen ik nog nog een Ultra had was de voeding niet helemaal tof meer en dan schakeld het naar max 1080p alsof het alleen aan usb power hangt.
(Er zou dan wel een melding zichtbaar van moeten zijn onderaan in sfeerstand/standby).
Wellicht is dat het?
Thanks voor de tip! Zal hier vanavond eens op letten. So far niet opgevallen maar ik start beide vaak direct op dus dan kan de melding alweer verdwnenen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@MadDogMcCree Antwoord van Google Support:
The Google Assistant of your Chromecast with Google TV is working as intended
Met rainbows & unicorns eromheen uiteraard.

Er is momenteel geen enkele manier om de output van assistant commands op cc+gtv te muten dan wel te veranderen in een "bleep" dan wel minder verbose te maken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 03:11
Raymond P schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:21:
@MadDogMcCree Antwoord van Google Support:

[...]

Met rainbows & unicorns eromheen uiteraard.

Er is momenteel geen enkele manier om de output van assistant commands op cc+gtv te muten dan wel te veranderen in een "bleep" dan wel minder verbose te maken.
Helaas, dan is het voorlopig niet anders. Nu gebruik ik het niet zo heel veel, maar soms krijg je een zin van twee regels voorgelezen, dat vind ik dan ook weer wat overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 22:25
Wie streamt hier F1TV via een tablet of smartphone naar zijn Google TV (dus niet via de F1TV app op de CCwGTV zelf). Welke beeldinstellingen werken het beste en welke framerate? 25, 50 of 60 fps?

Ik heb de race in Zandvoort gekeken met 25 fps, het stotteren van beeld is beter, maar ik had continu last van re-buffer issues waardoor de stream even kort stilstaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-06 11:09
Soundwork schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:46:
Wie streamt hier F1TV via een tablet of smartphone naar zijn Google TV (dus niet via de F1TV app op de CCwGTV zelf). Welke beeldinstellingen werken het beste en welke framerate? 25, 50 of 60 fps?

Ik heb de race in Zandvoort gekeken met 25 fps, het stotteren van beeld is beter, maar ik had continu last van re-buffer issues waardoor de stream even kort stilstaat....
F1 video is 50 fps. Ik had ook een paar keer een blipje, normaal nooit. Gelukkig niet continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 21:57
Vandaag de Chromecast met Google TV binnengekregen. Prima ding, zeker vergeleken met oude Android kastje dat eerst aan die tv hing.
Tot op heden 1 ding nog niet weten te fixen, hoe kan ik die suggesties op het homescreen wegkrijgen? Krijg continue Disney + meuk terwijl ik geen abo heb en de app heb verwijderd... Zal geheid iets simpels zijn dat ik over het hoofd zie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

-ET-

Phone Home

cwarcher schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:14:
Vandaag de Chromecast met Google TV binnengekregen. Prima ding, zeker vergeleken met oude Android kastje dat eerst aan die tv hing.
Tot op heden 1 ding nog niet weten te fixen, hoe kan ik die suggesties op het homescreen wegkrijgen? Krijg continue Disney + meuk terwijl ik geen abo heb en de app heb verwijderd... Zal geheid iets simpels zijn dat ik over het hoofd zie..
Ik liep daar ook tegen aan. Ik heb dit gedaan

Scroll in het startscherm van een Google TV-apparaat naar je profiel.
Selecteer Instellingen.
Selecteer Accounts en inloggen.
Selecteer je profiel.
Selecteer Modus 'Alleen apps' en dan Doorgaan.
Selecteer Home als je wilt browsen in de modus Alleen apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

cwarcher schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:14:
Andere launcher instellen is het meest grondig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
-ET- schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:18:
[...]

Ik liep daar ook tegen aan. Ik heb dit gedaan

Scroll in het startscherm van een Google TV-apparaat naar je profiel.
Selecteer Instellingen.
Selecteer Accounts en inloggen.
Selecteer je profiel.
Selecteer Modus 'Alleen apps' en dan Doorgaan.
Selecteer Home als je wilt browsen in de modus Alleen apps
Dit had ik inderdaad ook gedaan, bewuste apps verwijderen en deze setting. Heb nu alleen die apps in beeld maar daarboven nog steeds een suggestie van Disney, HBO of Amazon, precies wat ik niet heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

-ET-

Phone Home

cwarcher schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:47:
[...]

Dit had ik inderdaad ook gedaan, bewuste apps verwijderen en deze setting. Heb nu alleen die apps in beeld maar daarboven nog steeds een suggestie van Disney, HBO of Amazon, precies wat ik niet heb :D
Was mij nog niet opgevallen. Maar nu moet ik wel zeggen ik heb de meeste streaming diensten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
hjs schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:36:
[...]

Andere launcher instellen is het meest grondig ;)
Dat kan inderdaad ook nog :D
Nog suggesties qua launcher?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

cwarcher schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:09:
[...]

Alleen de wolf launcher geprobeerd en die bevalt prima.
(staat vast wel een link eerder in dit topic)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Flauncher hier met veel plezier.
Simpel, doeltreffend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:00
[...]

Zie ook de topicstart van het Shield TV topic (ander Android TV apparaat, zelfde discussie). Leanback on Fire is open source en doet precies wat ik wil.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 08-09-2022 11:19 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwarcher
Dank voor de suggesties!

• cwarcher
Nog een vraagje over Launcher @ Chromecast Google TV, heb er een paar geprobeerd, hoe verander je op de meest eenvoudige wijze de standaard Launcher? Android vraagt bij dergelijke wijzigingen er zelf om, maar deze chromecast dus niet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeOO
Actie is afgelopen

Mocht iemand nog een nieuwe of reserve AB of netwerkadapter nodig hebben voor de Chromecast Google TV

Normaal via Google Store 19,99 euro en is nu te koop voor 15,99 euro + gratis verzending.
Niet wereld schokkend maar alle beetjes helpen.

Kortingscode: GOOGLEPARTY24
https://store.google.com/NL/?hl=nl

Het is maar 24 uur dus hoe lang het nog actief ?

[ Voor 26% gewijzigd door MikeOO op 10-09-2022 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-06 16:29
cwarcher schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:42:
Nog een vraagje over Launcher @ Chromecast Google TV, heb er een paar geprobeerd, hoe verander je op de meest eenvoudige wijze de standaard Launcher? Android vraagt bij dergelijke wijzigingen er zelf om, maar deze chromecast dus niet
Ik gebruik hier 'Launcher Manager' voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:28
MikeOO schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:25:
Mocht iemand nog een nieuwe of reserve AB of netwerkadapter nodig hebben voor de Chromecast Google TV

Normaal via Google Store 19,99 euro en is nu te koop voor 15,99 euro + gratis verzending.
Niet wereld schokkend maar alle beetjes helpen.

Kortingscode: GOOGLEPARTY24
https://store.google.com/NL/?hl=nl

Het is maar 24 uur dus hoe lang het nog actief ?
Bedank voor de tip
Ik heb een 220v EU adapter met ethernetaansluiting en een afstand bediening met korting besteld (Ethernetadapter voor Chromecast (4K Google TV) & Google Chromecast-stembediening (sneeuw) ). Ik had wel een creditcard nodig want via PAYPAL betalen wordt alsnog verplicht een creditcard gevraagd.
Dus ik heb maar rechtstreeks met creditcard betaald bij Google.
Ik denk wel dat dat deze aanbieding op een andere forum geplaatst zou moeten worden.
Zie "tekst" onderaan dit forum (roze).
Zie : Google Chromecast - Levertijden en prijzen
(ik ben zelf al een keer terecht op mijn vinger getikt hiervoor :) :( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
Antonio di schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:20:
[...]

Bedank voor de tip
Ik heb een 220v EU adapter met ethernetaansluiting en een afstand bediening met korting besteld (Ethernetadapter voor Chromecast (4K Google TV) & Google Chromecast-stembediening (sneeuw) ). Ik had wel een creditcard nodig want via PAYPAL betalen wordt alsnog verplicht een creditcard gevraagd.
Dus ik heb maar rechtstreeks met creditcard betaald bij Google.
Ik denk wel dat dat deze aanbieding op een andere forum geplaatst zou moeten worden.
Zie "tekst" onderaan dit forum (roze).
Zie : Google Chromecast - Levertijden en prijzen
(ik ben zelf al een keer terecht op mijn vinger getikt hiervoor :) :( )
Zou ik normaal ook gedaan hebben maar aangezien het maar een 24 uur korting betreft hadden de meeste het waarschijnlijk gemist hebben.

Je kijkt namelijk alleen in dat topic als je nog zoekende ben naar een Chromecast >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06
Thanks, goeie tip!
Extra remote besteld, krengen zijn niet al te stevig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 12:29
matthijst schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:43:
Thanks, goeie tip!
Extra remote besteld, krengen zijn niet al te stevig.
Met verbazing lees ik dat er bij best veel mensen die remotes kapot gaan, hier al bijna 2 jaar niks. Baterijen ook nog geen 1 keer verwisseld. Heb wel een hoesje gekocht bij AliExpress en die zit er ook al sinds het begin omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tsja. Ik doe er niks raars mee. Ene remote is de back button kapot. Tweede remote begint skip-forward minder goed te reageren.
Pas een losse remote besteld en die knoppen voelen anders aan, dus hopelijk is er wat aan verbeterd sinds v1.

• MikeOO
dutchnltweaker schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:03:
[...]

Met verbazing lees ik dat er bij best veel mensen die remotes kapot gaan, hier al bijna 2 jaar niks. Baterijen ook nog geen 1 keer verwisseld. Heb wel een hoesje gekocht bij AliExpress en die zit er ook al sinds het begin omheen.
Die van mij zijn ook nog prima hoor maar is meer als backup mocht hij ooit stuk gaan. Tegen die tijd moet je een nieuwe is zijn ze ineens veel duurder geworden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
Zo, ook besloten om ons Telenet tv abonnement op te zeggen, scheelt toch weer 30 EUR per maand.. en we kijken zelden ...

Wil.dus de Google tv kopen , maar die officiele ethernet adapter vind ik nergens?? Alleen maar in de officiële store met als verzenddatum 31 okt?
Iemand een idee waar deze officiële nog te koop is?.

Anyway, welke opties heb ik om toch nog Vlaamse zenders te kijken? Blijkbaar kan Yelp niet geïnstalleerd worden? Wel via Kodi? Want dan zou ik eventueel met een andere account kunnen inloggen... Of wat zijn nog opties?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
dutchnltweaker schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:03:
[...]

Yep, ik heb inmiddels remote-vrees ontwikkeld door hier te lezen.
Als ik dat ding boven op het laminaat hoor kletteren en enkele meters door hoor schuiven krijg ik direct een koopdrang. En dat gebeurt minstens 1 keer per week.
Dat is de oudste remote unit die we hebben, batterijen zijn één maal vernieuwd in die twee jaar omdat er ook wel eens op geslapen wordt. :+

Geen hoesjes, in prima staat. Al is hij niet zo wit meer als hij ooit was. De nieuwere unit mankeert ook niets.

Kort samengevat: wij (*kuch) zijn niet zuinig en het gaat niet kapot, wat doen jullie dan dat het wel kapot gaat?

@NoFate Afaik vind je de officiële adapter alleen in de officiële store. Als je het ergens anders zou kunnen vinden dan zal dat Fnac zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond P op 11-09-2022 08:04 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Yep, ondertussen al gekocht via de officiële store, even wachten nu :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
NoFate schreef op zondag 11 september 2022 @ 07:23:

Wil.dus de Google tv kopen , maar die officiele ethernet adapter vind ik nergens?? Alleen maar in de officiële store met als verzenddatum 31 okt?
Iemand een idee waar deze officiële nog te koop is?.

Bedankt
Via https://store.google.com/NL/?hl=nl kom ik op levertijd begin oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Ik had het idd verkeerd gelezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Raymond P schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:03:
Kort samengevat: wij (*kuch) zijn niet zuinig en het gaat niet kapot, wat doen jullie dan dat het wel kapot gaat?
Niks bijzonders dus? Heb nog nooit een afstandbediening kapot gehad in 46 jaar, op de Chromecast ab's na, waar het heel toevallig om de twee meestgebruikte knoppen gaat (skip forward en de back button).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@matthijst Is die van jou ook gewoon geproduceerd in Thailand?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja, Thailand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
NoFate schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:15:
[...]

Ik had het idd verkeerd gelezen :-)
PS en bij mij: vorige week besteld; eind van deze week in huis: “Je bestelling komt eerder aan dan we dachten.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:12

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik mis vast iets voor de hand liggends, maar hoe zet ik eenvoudig Kodi 19.4 op de Chromecast met Google TV? 19.3 is namelijk de versie in de Play Store. En ik wil graag de stable 19.4 draaien. (19.3 valt geregeld uit, of wil niet opstarten namelijk) Ik heb geen zin in shady downloaders en zulks.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:12:
Ik mis vast iets voor de hand liggends, maar hoe zet ik eenvoudig Kodi 19.4 op de Chromecast met Google TV? 19.3 is namelijk de versie in de Play Store. En ik wil graag de stable 19.4 draaien. (19.3 valt geregeld uit, of wil niet opstarten namelijk) Ik heb geen zin in shady downloaders en zulks.
Een niet shady downloader.... of een browser installeren.
Pagina: 1 ... 34 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)