Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martjens schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:59:
[...]
Alles wat in surround is. Via de app op mijn LG TV krijg ik wel alles in surround. Via Chromecast niet.
Mijn reactie was voor een andere Tweaker bedoeld 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raymond P schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:20:
[...]
Donnie Speciaal seizoen 1 (2022)
Glad Ijs seizoen 1 (2021)

Dat is toevallig media die wat mij betreft zonder geluid en beeld hogere punten scoort.
Ik heb semi-recent wel een titel gehad die minder logisch was, maar weet echt niet meer welke.

Niet dat het echt uit maakt, ik wilde met dezelfde dataset kijken wat mijn TV doet op s/pdif en welke toggle er gegeven moet worden om Amazon te overtuigen dat je wel surround hebt.
Je hebt gelijk, wat beeld en aantal geluidskanalen betreft 😏

Dit soort media bekijk ik dus werkelijk nooit, mijn gemis zullen we maar zeggen 🤪

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martjens
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-02 15:12
hardware-lover schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:21:
[...]

Mijn reactie was voor een andere Tweaker bedoeld 😉
Heb ik toch een zonnesteek opgelopen denk ik 😁 Excuses! ✌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:14
Martjens schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Alles wat in surround is. Via de app op mijn LG TV krijg ik wel alles in surround. Via Chromecast niet.
Even hierop in haken... Als de app aangeeft dat er surround beschikbaar is (voornamelijk 5.1) dan krijg je dat ook aangeboden. Afaik laat PrimeVideo dat niet zien als er incompatibiliteit is.
Dat betekent waarschijnlijk dat je TV iets aangeboden krijgt wat hij niet kan of wilt omzetten naar DTS. Heb je die instellingen ook al nagelopen?

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martjens
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-02 15:12
Raymond P schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:35:
[...]

Even hierop in haken... Als de app aangeeft dat er surround beschikbaar is (voornamelijk 5.1) dan krijg je dat ook aangeboden. Afaik laat PrimeVideo dat niet zien als er incompatibiliteit is.
Dat betekent waarschijnlijk dat je TV iets aangeboden krijgt wat hij niet kan of wilt omzetten naar DTS. Heb je die instellingen ook al nagelopen?
Alles nagelopen en nu zie ik pas dat de Chrome app voor Prime inderdaad geen info over het geluid geeft. De app van de TV geeft dat wel aan en heeft ook geen probleem. Ontbrekende codec wellicht? Maar goed, de rest werkt zoals het hoort. Wellicht komt er ooit een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:16
daffie82 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:07:
[...]

Ik heb die van Cable Matters gekocht, maar dat is enkel een ethernet dongle, voor net geen 20 euro was dat.
Werkt prima. Mits ik via SMB mijn files kan sharen op mijn PC heb ik voorlopig geen USB poorten nodig. Maar wel goed om weten dat dit werkt, thanks!
Die heb ik hier ook in gebruik voor de 2de Chromecast en werkt ook prima.
Maar de hub is nodig ivm usb harddisk aansluiten tijdens vakantie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-06 18:51
Heb gister een google chromecast met google tv binnen gekregen en ondervind wat problemen.

Ik ben nu de chromecast op een full HD TV aan het testen aan de keuken tafel op ongeveer 2 meter van de router.
HBO max, prime video en YouTube werken perfect.

Het streamen met ds video vanaf nas (syno ds918) met de vlc player als externe player valt nogal tegen. Eigenlijk elke video (full HD maar vooral 4K erg extreem) hapert en stottert. Ik heb de vlc player al op hardware decoding gezet. Het maakt ook niet uit welke audio indeling ik gebruik, ook full HD video met een lage bitrate van 18 mbit hapert, video met een bitrate van 12 mbit lijkt te werken.

Het gekke is, ik kan met alle telefoons prima video streamen vanaf nas waar dan ook in huis op zowel 2.4gzh als 5ghz.
Ik gebruik ook geen transcoding op de nas omdat de apparaten en players die ik gebruik alles kunnen afspelen.
Ook kan ik met mijn telefoon op 4g een vpn verbinding naar huis streamen vanaf de nas. (200 mbit upstream glasvezel)

De chromecast zit nu op 2.4 ghz omdat ik de 5ghz wifi op een kanaal heb staan die de chromecast niet ondersteunt.

Mijn Sony android tv welke een 100mbit netwerk poort heeft kan ook prima vanaf nas streamen met ds video als portal en sony's eigen player als externe player.

Volgens de web interface van mijn router (tp link c5 geflashed naar een c7 met gargoyle custom firmware) is de verbinding met de chromecast 144 mbit.

Zijn er gebruikers die een oplossing hebben gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 10:17
Chrisje1983 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:51:
Heb gister een google chromecast met google tv binnen gekregen en ondervind wat problemen.

Ik ben nu de chromecast op een full HD TV aan het testen aan de keuken tafel op ongeveer 2 meter van de router.
HBO max, prime video en YouTube werken perfect.

Het streamen met ds video vanaf nas (syno ds918) met de vlc player als externe player valt nogal tegen. Eigenlijk elke video (full HD maar vooral 4K erg extreem) hapert en stottert. Ik heb de vlc player al op hardware decoding gezet. Het maakt ook niet uit welke audio indeling ik gebruik, ook full HD video met een lage bitrate van 18 mbit hapert, video met een bitrate van 12 mbit lijkt te werken.

Het gekke is, ik kan met alle telefoons prima video streamen vanaf nas waar dan ook in huis op zowel 2.4gzh als 5ghz.
Ik gebruik ook geen transcoding op de nas omdat de apparaten en players die ik gebruik alles kunnen afspelen.
Ook kan ik met mijn telefoon op 4g een vpn verbinding naar huis streamen vanaf de nas. (200 mbit upstream glasvezel)

De chromecast zit nu op 2.4 ghz omdat ik de 5ghz wifi op een kanaal heb staan die de chromecast niet ondersteunt.

Mijn Sony android tv welke een 100mbit netwerk poort heeft kan ook prima vanaf nas streamen met ds video als portal en sony's eigen player als externe player.

Volgens de web interface van mijn router (tp link c5 geflashed naar een c7 met gargoyle custom firmware) is de verbinding met de chromecast 144 mbit.

Zijn er gebruikers die een oplossing hebben gevonden?
Ik heb dit ook met streamen vanaf mijn server dmv Jellyfin.

In mijn oude huis werkte dat prima via WiFi (1080, 4K niet). In mijn nieuwe huis stopte dit ineens na een aantal weken. Inmiddels mijn Chromecast aan het ethernet gelegd maar dit mocht ook niet baten. 1 avond werkte het ineens wel goed en daarna weer kut.

Mijn volgende mogelijke oplossing is Kodi gebruiken, maar daar moet ik even tijd voor vinden.

Mijn TV in de woonkamer met Android TV heeft nergens last van en werkt ook gewoon (ook 4K).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Chrisje1983 Chromecast+Gtv werkt inderdaad niet fantastisch op 2.4GHz.

@dimmak Doe je een direct play met behulp van Jellyfin? Of ben je aan het transcoden?
Is het continue dezelfde file waarmee je issues hebt?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
dimmak schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:18:
[...]

Ik heb dit ook met streamen vanaf mijn server dmv Jellyfin.

In mijn oude huis werkte dat prima via WiFi (1080, 4K niet). In mijn nieuwe huis stopte dit ineens na een aantal weken. Inmiddels mijn Chromecast aan het ethernet gelegd maar dit mocht ook niet baten. 1 avond werkte het ineens wel goed en daarna weer kut.

Mijn volgende mogelijke oplossing is Kodi gebruiken, maar daar moet ik even tijd voor vinden.

Mijn TV in de woonkamer met Android TV heeft nergens last van en werkt ook gewoon (ook 4K).
Oke dat klinkt niet echt hoopvol, ik had juist de xiaomi mi box uit mijn hoofd gezet omdat ik dacht dat de chromecast met google tv beter zou zijn. Inmiddels ook de chromecast op 60hz, 50hz, 24hz en 1080i 60hz en 1080i 50 hz geprobeerd, haalt allemaal niets uit. Het lijkt echt een wifi verbinding probleem te zijn, daarnaast lijkt de chromecast zelf 4k al helemaal niet te trekken, hij loopt nog net niet vast maar de user interface is dan echt super traag.

Wat Google zoek opdrachten geven ook niet veel hoop, kom veel problemen tegen met ook haperingen tijdens streamingsdiensten waar ik dan weer geen last van heb.

Ik ga nog even de 5ghz wifi op een ander kanaal zetten en 5ghz testen. Werkt dat niet dan maar alleen streamingsdiensten gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@Chrisje1983 De unit zelf kan je wél gewoon 4K content mee afspelen.
Zelfs media met een extreem hoge bitrate is via wifi/smb vloeiend af te spelen.

De interface wordt traag als connectiviteit slecht is, dat klopt. Maar normaliter hoor je daar geen last van te hebben.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chrisje1983 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:52:
[...]
Oke dat klinkt niet echt hoopvol, ik had juist de xiaomi mi box uit mijn hoofd gezet omdat ik dacht dat de chromecast met google tv beter zou zijn. Inmiddels ook de chromecast op 60hz, 50hz, 24hz en 1080i 60hz en 1080i 50 hz geprobeerd, haalt allemaal niets uit. Het lijkt echt een wifi verbinding probleem te zijn, daarnaast lijkt de chromecast zelf 4k al helemaal niet te trekken, hij loopt nog net niet vast maar de user interface is dan echt super traag.

Wat Google zoek opdrachten geven ook niet veel hoop, kom veel problemen tegen met ook haperingen tijdens streamingsdiensten waar ik dan weer geen last van heb.

Ik ga nog even de 5ghz wifi op een ander kanaal zetten en 5ghz testen. Werkt dat niet dan maar alleen streamingsdiensten gebruiken.
Ik vraag me af of het niet (nog steeds) het probleem is waar meerderen tegenaan liepen tijdens het testen. Ik doel op; hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Ben je in de gelegenheid om hetzelfde op een 4k/UHD TV te testen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Raymond P schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:58:
@Chrisje1983 De unit zelf kan je wél gewoon 4K content mee afspelen.
Zelfs media met een extreem hoge bitrate is via wifi/smb vloeiend af te spelen.

De interface wordt traag als connectiviteit slecht is, dat klopt. Maar normaliter hoor je daar geen last van te hebben.
Dan is er toch hoop, ik zit inmiddels op 5ghz maar zelfde problemen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
hardware-lover schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:09:
[...]

Ik vraag me af of het niet (nog steeds) het probleem is waar meerderen tegenaan liepen tijdens het testen. Ik doel op; hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Dat is een goeie, ik heb het even gelezen. Dat ga ik nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
hardware-lover schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:09:
[...]

Bingo, hij speelt wel 4k vanaf nas af op de 4k tv, althans nu ik wat meer materiaal uit probeer kom ik hier en daar nog wel haperingen tegen maar het is dag en nacht verschil. Helaas heb ik geen 4k tv op de slaapkamer.

[ Voor 10% gewijzigd door Chrisje1983 op 21-07-2022 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@hardware-lover Daar had ik niet eens stil bij gestaan en dus overheen gelezen. :+

Transcoden moet je dus vooral niet op de Chromecast zelf doen. En imho is het het fijnste om dat helemaal te vermijden.

[ Voor 42% gewijzigd door Raymond P op 21-07-2022 11:36 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Raymond P schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:39:
@dimmak Doe je een direct play met behulp van Jellyfin? Of ben je aan het transcoden?
Is het continue dezelfde file waarmee je issues hebt?
Geen transcoding nee. Dat kan ik dus beter wel aanzetten? Hoe kom ik erachter of mijn homeserver dat trekt? Ik heb deze setup staan en vroeger had de Chromecast dus nergens problemen mee.

Verder is het niet dezelfde file, maar vrijwel met elke serie die ik aan druk.

[ Voor 40% gewijzigd door dimmak op 21-07-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@dimmak Je kan geen 4K media afspelen op een 1080P scherm, ergens zal een conversie plaats moeten vinden.

Je Jellyfin server zal voor je vorige Chromecast vast al geconverteerd hebben, mogelijk niet automatisch voor je nieuwe Chromecast. Hoe die profielen werken weet ik niet, ik weet alleen hoe je het volledig uit zet.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

MikeOO schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:44:
[...]

Vinden wij ook >:) maar vaak werken die dan weer niet. Het blijft zoeken en geluk hebben als je een goedkope vindt die ook nog op voorraad is.

Dus beste is topic doorspitten en kijken welke voldoet aan je budget en dan hopen dat hij te bestellen is en werkt. Zelf ook een aantal gehad die zouden moeten werken maar toch problemen gaven.

Uiteindelijk maar een dure gekocht en die werkt wel probleemloos. Doet even pijn maar ja was toen niet anders.

Is nu iets goedkoper geworden en mogelijk vindt je hem ook nog ergens anders voor een betere prijs
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Ik kan inmiddels bevestigen (na met frisse tegenzin het toch vrij hoge bedrag te hebben opgehoest) dat de Vemont werkt. Mijn zoektocht is geëindigd. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
sjaool schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:06:
[...]

Ik kan inmiddels bevestigen (na met frisse tegenzin het toch vrij hoge bedrag te hebben opgehoest) dat de Vemont werkt. Mijn zoektocht is geëindigd. :)
Kost wat heb je ook wat zeg maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Raymond P schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:08:
@dimmak Je kan geen 4K media afspelen op een 1080P scherm, ergens zal een conversie plaats moeten vinden.

Je Jellyfin server zal voor je vorige Chromecast vast al geconverteerd hebben, mogelijk niet automatisch voor je nieuwe Chromecast. Hoe die profielen werken weet ik niet, ik weet alleen hoe je het volledig uit zet.
Ik kijk ook geen 4K via de Chromecast. Slechts 1080 of minder. De TV waar de Chromecast aanhangt is er eentje van 7 jaar oud en hangt op mijn slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:27
Raymond P schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:08:
Ja en nee toch? Laptop heeft en full hd scherm, maar kan op youtube 4k content of hoger afspelen. De video kwaliteit is wel degelijk scherper. Maar het is geen echte 4K natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
In elk geval bedankt allemaal, de suggesties en vooral de 1080p vs 4k tv opmerking hebben mij een hele hoop zoekwerk en kopzorgen bespaard. Daar was ik niet zo snel op gekomen denk ik, misschien met toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
dutchnltweaker schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Ja en nee toch? Laptop heeft en full hd scherm, maar kan op youtube 4k content of hoger afspelen. De video kwaliteit is wel degelijk scherper. Maar het is geen echte 4K natuurlijk.
In dit geval vind dan de conversie plaats op je laptop. De reden waarom Youtube 4K downscaled mogelijk scherper is heeft ongetwijfeld te maken met de compressie algoritmes die ze daar gebruiken.
Je scherm geeft dus gewoon 1080P weer.

@dimmak Excuses, verwarring vanuit mijn kant.
Ik heb geen ethernet dongle die ik aan m'n chromecast aan kan sluiten, maar bij het gebruik op de TV moet ik expliciet WIFI uit zetten om van een bekabelde verbinding gebruik te maken.
Wellicht dat er zoiets aan de hand is en je per abuis alsnog gebruik maakt van wifi. Je zou ter controle een speedtest kunnen runnen op het moment dat je haperende media hebt.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:49
Er is weer een systeemupdate beschikbaar voor de Chromecast met Google TV.

QTS1.220504.008
  • Security update: Android security patch level updated May 2022
  • Platform improvements
  • Additional bug fixes and performance improvements
  • Additional improvements to WiFi/Bluetooth
En er is ook een update voor de afstandsbediening,die gaat van 24.7 naar 26.0.

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 23-07-2022 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:31:
Er is weer een systeemupdate beschikbaar voor de Chromecast met Google TV.

QTS1.220504.008
  • Security update: Android security patch level updated May 2022
  • Platform improvements
  • Additional bug fixes and performance improvements
  • Additional improvements to WiFi/Bluetooth
En er is ook een update voor de afstandsbediening,die gaat van 24.7 naar 26.0.
Mesmer_ in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"
Hij is er dus al even 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:49
Dan is het vreemd dat ik hem nu pas kan downloaden. Iedere paar dagen check ik wel even en afgelopen week kreeg ik hem nog niet. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Zo vreemd is dat toch niet? Als alle units tegelijk de update aangeboden krijgen en (automatisch) gaan installeren dan geeft dat op hoeveelheden waar Google mee werkt op zijn minst geen fijne gebruikservaring.
Een checkin zorgt er ook niet altijd voor dat je voor aan de rij komt te staan.

Een staged rollout is heel normaal, alleen sta jij nu (denk ik) ergens achter aan in de queue. :9

[ Voor 14% gewijzigd door Raymond P op 23-07-2022 23:01 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 15:32
Sinds gisteren opeens heel veel dns requests vanaf mijn Nokia 8000 streaming box, zo'n 4000 per uur. Allemaal in de vorm 1m0neddq33lhenhdhexnvigc3pbyi84d.edns.ip-api.com met telkens een andere prefix. Deze worden door mijn pihole allemaal beantwoord met NXDOMAIN en SERVFAIL.

Google leert me dat dit locatie verzoeken zijn, dus de locatie-service uitgezet. Helaas loste dit niets op.
Na een herstart blijft het ongeveer een uur stil, waarna de stortvloed aan requests weer begint. De requests blijven doorgaan in de slaapstand.

Iemand een idee welke app hiervoor verantwoordelijk zou kunnen zijn of hoe ik dit zou kunnen achterhalen?

Edit: inmiddels een 3-tal verdachte apps verwijderd (waaronder TV remote) en het probleem lijkt verholpen. Geen rare queries meer voorbij zien komen.

[ Voor 16% gewijzigd door tonschong op 25-07-2022 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:13
Ik heb wat issues met mijn CCGTV remote na een factory reset van de Chromecast.

1) Hij zend twee keer een signaal uit naar mijn soundbar wanneer ik hem uit wil zetten, waardoor deze uit gaat en weer aan gaat.

2) Wanneer ik de unit aan zet dan werkt de 'joystick' niet. Tenzij ik een andere knop indruk, bv home, of back. Dan reageert hij plots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:24
Vraag hebben jullie ervaring met het kijken van f1 tv want ik begrijp dat er een app aanwezig is.
Ik wil namelijk niet met mijn telefoon streamen maar dat er een app is.
Ik heb momenteel viaplay. en alleen maar omdat deze als app op mijn samsung tv zit.
Overweeg dan ook de Google TV.maar is eigelijk alleen maar voor formule 1.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
merlin1201 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:03:
Vraag hebben jullie ervaring met het kijken van f1 tv want ik begrijp dat er een app aanwezig is.
Ik heb momenteel viaplay. en alleen maar omdat deze als app op mijn samsung tv zit.
Ik kijk meestal via viaplay, maar heb het ook wel getest met F1TV Pro, werkte gewoon goed ja.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:31
Kijk hier al een tijdje F1TV via CCGTV en werkt vlekkeloos, goed beeld en geen haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:03
Werkt hier al tijden als een zonnetje, vorig jaar waren er nog wel her en der problemen maar dit seizoen nog niet gehad, wel zet ik mijn CCGTV handmatig op 50Hz voordat ik ga kijken gezien dat helaas niet automatisch gebeurd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Sj0eRdJuH schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:56:
[...]

Werkt hier al tijden als een zonnetje, vorig jaar waren er nog wel her en der problemen maar dit seizoen nog niet gehad, wel zet ik mijn CCGTV handmatig op 50Hz voordat ik ga kijken gezien dat helaas niet automatisch gebeurd :(
Ik las idd iets over die 50 en 60 fps.
Is dat iets wat vervelend is? Ik wil niet constant bezig zijn met het aanpassen van instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je hem speciaal voor F1tv koopt zul je geen probleem hebben omdat je hem dan eenmalig op die instelling zet.

En ik heb hem ook op die instelling staan en het valt me tot op heden niet op dat andere streamingdiensten 60 fps zouden willen. Bij games ben ik daar wel heel gevoelig voor maar hier heb ik hem nog nooit op 60 moeten zetten omdat ik stotters zag :)

(op 60 zie ik ze wel her en der overigens. Dus misschien dat de streamingdiensten gewoon allemaal al op 50 zitten, dat kan natuurlijk ook :) )

[ Voor 16% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-07-2022 21:38 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
Sj0eRdJuH schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:56:
[...]

Ik mag toch hopen dat die automatische refresh rate eens in de updates komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:07
Mis ik iets? Ik heb nog nooit ergens een refresh rate ingesteld op mijn CCWGTV en krijg er ook geen meldingen over of heb ergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:16
Heb 2 GTV, in slaapkamer/woonkamer, die in de woonkamer ziet na de update geen thuisnetwerk meer.
Voorheen kon ik altijd via VLC player films afspelen vanaf de pc die boven in slaapkamer op grote tv in woonkamer, dit werkt na de update niet meer, opnieuw installeren van de de app helpt niet.
Moet ik ergens in GTV zelf een instelling aanpassen, zo ja welke ?

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 27-07-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Ik heb dan wel mijn twijfels want ik denk dat ik ook Netflix en f1 tv ga gebruiken, mogelijk dat ik zelfs Plex weer eens gebruik.
Ik ben heel gevoelig voor haperingen in het beeld en weet nu al dat ik me daar verschrikkelijk aan gaat ergeren. Sommigen tv's krijgen het wel onder controle en zie je het amper, maar schijnbaar ben ik er te gefocust op, ik wacht wel tot er een update is die dit fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

Dav0s

Hr?

Hoe zijn jullie ervaringen met de HBO Max app? Eigenlijk alle streaming apps werken bij mij goed, behalve de HBO Max app. Deze heeft geregeld tijdens het kijken dat hij opeens gaat bufferen en dan een melding geeft dat wat je kijkt 'momenteel niet beschikbaar is'. Door terug naar het menu te gaan en de film opnieuw te starten gaat ie dan weer gewoon verder waar ie was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• herriex
Dav0s schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:08:
Hoe zijn jullie ervaringen met de HBO Max app? Eigenlijk alle streaming apps werken bij mij goed, behalve de HBO Max app. Deze heeft geregeld tijdens het kijken dat hij opeens gaat bufferen en dan een melding geeft dat wat je kijkt 'momenteel niet beschikbaar is'. Door terug naar het menu te gaan en de film opnieuw te starten gaat ie dan weer gewoon verder waar ie was.
Hier geen problemen !

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zapato schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:46:
Mis ik iets? Ik heb nog nooit ergens een refresh rate ingesteld op mijn CCWGTV en krijg er ook geen meldingen over of heb ergens problemen mee.
Blijkbaar niet, dus prijs je gelukkig ;)

(auto) Refreshrate switching is het grootste gemis op dit moment, maar niet enkel voor de CCGTV, diverse andere Android/Google TV apparaten die het ook moeten missen op dit moment.

Als je dat niet mist of opmerkt dan is dat geen gemis (voor jou), maar ik vind dit wel heel erg belangrijk. Het ligt er simpelweg aan op welke hoogte je de (afspeel)lat legt :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Dav0s schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:08:
Werkt hier ook zonder problemen. Al geprobeerd om de app opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:03
merlin1201 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:18:
[...]

Ik las idd iets over die 50 en 60 fps.
Is dat iets wat vervelend is? Ik wil niet constant bezig zijn met het aanpassen van instellingen.
Ik heb er bij veel dingen geen last van het verschil tussen 50 en 60 fps, maar met F1 en ik denk vooral vanwege de snelheid van de auto's in de beelden vind ik de auto's op 60Hz er schokkerig rijden en is het op 50Hz voor mij een stuk beter. Maar niet iedereen die bij mij weleens meekijkt valt het verschil echt op, ligt heel erg aan de persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-06 11:09
Sj0eRdJuH schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:21:
[...]

Ik heb er bij veel dingen geen last van het verschil tussen 50 en 60 fps, maar met F1 en ik denk vooral vanwege de snelheid van de auto's in de beelden vind ik de auto's op 60Hz er schokkerig rijden en is het op 50Hz voor mij een stuk beter. Maar niet iedereen die bij mij weleens meekijkt valt het verschil echt op, ligt heel erg aan de persoon.
Ik gebruik hem primair voor Ziggo live tv (en terugkijken) en voor F1TV, beide zijn 50Hz materiaal, dus ik hoef nooit te wisselen. Maar wel irritant dat het niet vanzelf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
[...]

Ik ben nog gaan zoeken, maar kan nergens instellingen hierover vinden. Nu heb ik wel een Sony TV met Google TV, dus kennelijk is het daar anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Zapato schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:51:
[...]

Ik ben nog gaan zoeken, maar kan nergens instellingen hierover vinden. Nu heb ik wel een Sony TV met Google TV, dus kennelijk is het daar anders.
Een beetje offtopic, maar de optie om dat per app in te stellen is beschikbaar (op het platform, niet automatisch in de apps) vanaf Android TV 12 (en mijn Bravia van vorig jaar zit op 10).
Onder Bravia valt framerate matching onder "MotionFlow" en "Cinemotion (film modus)".

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Mesmer_ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:15:
[...]

Werkt hier ook zonder problemen. Al geprobeerd om de app opnieuw te installeren?
Nope, ga ik maar eens doen dan! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:14
Live TV: 50Hz
Streaming apps (Netlix, etc.): 60Hz

Dus als je de Chromecast voor zowel streaming apps als live TV gebruikt zal je regelmatig moeten switchen voor goed beeld. Gebruik je de Chromecast uitsluitend voor live TV óf streaming, dan kan je hem op 50Hz of 60Hz laten staan.

Android 12 ondersteunt variable refresh rate, maar of deze Chromecast dat ooit gaat krijgen is maar de vraag. Er is wel in mei een Geekbench score van de huidige Chromecast met Google TV met Android 12 opgedoken, dus blijkbaar wordt het in ieder geval getest. Dat geeft de burger hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@MarcoC Android 12 ondersteunt geen VRR, althans niet in de letterlijke zin. Wel kan je "seamless frame rate" switchen als je panel/TV VRR ondersteunt én je Chromecast in een HDMI poort is geplugd die dat ondersteunt. Feitelijk betekent dat dat je geen puls van zwart beeld hebt bij het switchen (iets wat ik zelf juist wél graag heb in dit geval).

De fps in content van streaming apps kan 23.976, 24, 25, 30 of een veelvoud zijn. Dus zelfs als je de Chromecast alleen voor Netflix, Disney, HBO, AppleTV, Prime Video en/of Youtube gebruikt én je bent gevoelig voor frame rate mismatch dan zou je dan alsnog naar hartelust kunnen switchen.

Mja, die luxe hebben we dus (voorlopig) niet.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 08:19
Ik heb AppleTV gehad (verkocht van de omvang) toen voor mijn dochter een Amazon FireTV Stick gekocht en nu (ipv AppleTV) de Chromecast met GoogleTV gekocht
Wat mij opvalt is dat ik problemen heb met het sync en van audio en beeld bij de Chromecast en hier geen problemen mee had/heb met de andere 2 streaming devices. Ja je kan sync-en dmv de GoogleHome app, maar dit is niet voor elke app hetzelfde en moet ik regelmatig aanpassen.

De devices zijn allen op dezelfde HDMI van mijn Philips oled TV aangesloten geweest (waarbij ik voor de test verschillende HDMI ingangen heb gebruikt) en het geluid gaat via mijn Sonos Beam (aangesloten op optical en HDMI ARC voor de test)

Hoe komt het dat Chromecast met GoogleTV hier last van heeft en de andere 2 devices hier blijkbaar geen probleem mee hebben? En hoe kan ik het permanent fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:30
Ik hou niet van de Google assistent, ik praat zelf niet tegen m'n apparaten en ze hoeven ook niet tegen mij te praten. Ik heb de assistent dan ook bijna overal uit kunnen zetten, behalve wanneer ik naar apps zoek.

Ik kom er niet uit hoe ik de gesproken "resultaten voor..." uit kan zetten. In de chromecast zelf zijn de opties beperkt. Als ik naar mijn Google account omgeving ga (via tablet/mobiel) heb ik wat meer instelopties, maar niets van wat ik kan aanpassen, zorgt er voor dat de gesproken tekst achterwege blijft. Ik kan wel de stem aanpassen van vrouw naar man en omgekeerd, dus die instellingen hebben wel invloed op de chromecast.

Heeft iemand een idee hoe ik die stem helemaal uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:40
Ok, ik heb sinds een paar dagen google tv (singel en ab). De f1tv ap op de dongel geïnstalleerd en dat werkt. MMAAAAR.. via de ap op de telefoon (android en Apple) kan ik kiezen tussen f1 tv commentaar (Engels) en het gezever van viaplay. Nu spreekt mini me hier nog geen Engels en zit dus constant om uitleg te vragen (jaaa ik weet het ....1st world problems...). En hij kijkt de race regelmatig zelfstandig. Maar het lukt me niet om Nederlands commentaar op de f1tv ap te organiseren. Weet iemand of dat überhaupt mogelijk is?

Side note:
De reden van het aanschaffen van de nieuwe dongel is dat de oude dongel geen f1tv wilde casten. De nieuwe dongel wil overigens helemaal niets casten. (Dat lijkt me ook niet de bedoeling, maar de aps op de dongel doen het werk redelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 19:46

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

tcw82 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:59:
Ok, ik heb sinds een paar dagen google tv (singel en ab). De f1tv ap op de dongel geïnstalleerd en dat werkt. MMAAAAR.. via de ap op de telefoon (android en Apple) kan ik kiezen tussen f1 tv commentaar (Engels) en het gezever van viaplay. Nu spreekt mini me hier nog geen Engels en zit dus constant om uitleg te vragen (jaaa ik weet het ....1st world problems...). En hij kijkt de race regelmatig zelfstandig. Maar het lukt me niet om Nederlands commentaar op de f1tv ap te organiseren. Weet iemand of dat überhaupt mogelijk is?

Side note:
De reden van het aanschaffen van de nieuwe dongel is dat de oude dongel geen f1tv wilde casten. De nieuwe dongel wil overigens helemaal niets casten. (Dat lijkt me ook niet de bedoeling, maar de aps op de dongel doen het werk redelijk)
Tijdens het kijken van iets op de "OK" knop drukken (dus die midden in de navigatie-cirkel) zodat je de tijdbalk te zien krijgt, dan een keertje omhoog, symbooltje van audiotrack selecteren, "OK", gewenste taal kiezen, "OK". Werkt dat niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Als je je chromecast met android tv op nederlands zet kiest hij toch automatisch het nl-commentaar.
(Daarom staat de mijne nu op engels en kiest het automatisch die van F1TV zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
SayWhatAgain! schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Tijdens het kijken van iets op de "OK" knop drukken (dus die midden in de navigatie-cirkel) zodat je de tijdbalk te zien krijgt, dan een keertje omhoog, symbooltje van audiotrack selecteren, "OK", gewenste taal kiezen, "OK". Werkt dat niet?
Ja, dat werk. Ik kan kiezen tussen uk en FX. Waarbij FX het commentaar weglaat en je alleen de track geluiden hoort. (Ik deed dit bij het kijken van de hoogtepunten van de qualificatie, dus niet live. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:52
Zijn er mensen bekend met het volgende: op mijn chromecast 4k hebben alle starwars en marvel films die ik met Disney+ afspeel een hele fletse groenige kleur.

Het ligt aan de chromecast want op mijn andere Chromecasts zijn de kleuren wel goed.

Het is ook heel specifiek starwars en marvel en bijvoorbeeld niet disney tekenfilms.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
hjs schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:10:
Als je je chromecast met android tv op nederlands zet kiest hij toch automatisch het nl-commentaar.
(Daarom staat de mijne nu op engels en kiest het automatisch die van F1TV zelf)
Die ga ik nog eens proberen zo.

Ik denk overigens dat er meer aan de hand is. Ik kan ook niets casten vanaf een mobiel, screencasting vanuit de home ap werkt ook niet (op het tv scherm zie ik een soort avatar met "screencasting" maar er is verder geen beeld).
Ongerelateerd onderwerp, de f1tv vraag wil ik graag oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

tcw82 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Ja, dat werk. Ik kan kiezen tussen uk en FX. Waarbij FX het commentaar weglaat en je alleen de track geluiden hoort. (Ik deed dit bij het kijken van de hoogtepunten van de qualificatie, dus niet live. )
Vreemd, ik kan kiezen uit Engels, Duits, Frans, Spaans, Nederlands, Portugees een FX. Als je naar de (desktop) website van F1TV gaat en daar naar je account > account bewerken, staat daar Nederland als land?
M.b.t. casten: zitten beide apparaten (chromecast en apparaat waar je vanaf wil casten) in hetzelfde WiFi netwerk? Ik had eens zo'n utp adapter voor m'n chromecast, maar kon dan ook niet meer casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
SayWhatAgain! schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:32:
[...]

Vreemd, ik kan kiezen uit Engels, Duits, Frans, Spaans, Nederlands, Portugees een FX. Als je naar de (desktop) website van F1TV gaat en daar naar je account > account bewerken, staat daar Nederland als land?
M.b.t. casten: zitten beide apparaten (chromecast en apparaat waar je vanaf wil casten) in hetzelfde WiFi netwerk? Ik had eens zo'n utp adapter voor m'n chromecast, maar kon dan ook niet meer casten.
Dat ga ik nog even uitpluizen(desktop site).

WiFi is inderdaad dezelfde.
We gebruiken 1 telefoon als hotspot (dat doen we al jaren), maar nu (met dezelfde telefoon) wil de nieuwe Chromecast niet meer werken. De reden van aankoop was omdat f1tv niet wilde casten.

We kunnen overigens wel F1 kijken op de nieuwe Chromecast, maar dus niet de taal aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Je moet het wel het tweede bolletje rechtsboven hebben voor verschillende talen. De bovenste is alleen het F1TV kanaal zelf.

Dus eerst center drukken en rechtsboven internationaal kiezen en dan terug en pijltje naar boven en onderop de taalkeuze.

[ Voor 33% gewijzigd door hjs op 31-07-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Overigens gebruik ik zelf liever deze voor F1 kijken.

https://github.com/leonardoxh/race-control-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Geen idee hoe en waarom. Maar bij de race zelf kon ik inderdaad de juiste taal kiezen. Dus we zitten nu naar het gezever te luisteren.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:43
Dag allemaal, ik heb een vreemd probleem met een chormecast.
Ik zal de set-up eens proberen uit te leggen:

Afstand router chromecast: 4 meter, houten huis
WifI: 2,5 Ghz, 5Ghz staat uit
Wifi kanaal: met wifianalyzer kanaal 4 gekozen, deze ligt precie tussen de meest gebriukte kanalen in (2 en 6)
Internet: down: 9,5 Mbps up: 2 Mbps
chromecast: 3, power via USB TV

Wanneer ik kijk naak KPN I-TV via de tablet (TABS8+) gaat het vlekkeloos, in dezelfde ruimte. (afstand 2 meter verder van de router dan de chormecast is)

Wanneer ik vanuit de app ga streamen naar de chormecast stottert en buffert de chromecast veschrikkelijn.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik eraan kan doen? Het is bijna niet te doen om op deze manier TV te kijken.

Wanneer ik Netflix via de televisie zelf kijk gaat het vlekkeloos.
De ingebouwde chromecast van de TV geeft problemen. (uitvallen streams en niet kunnen opstarten, Philips) vandaar een losse chromecast.
Ik zit niet op mijn prive adres, hierdoor werkt de android app van KPN op de tv zelf niet. Is niet binnen het prive netwerk.

Anyone?

[ Voor 5% gewijzigd door Boomster op 31-07-2022 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06 16:14
Ik lees hier altijd het advies dat hij op 5Ghz beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcel Br schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:14:
Ik lees hier altijd het advies dat hij op 5Ghz beter is
Niet perse. Op AC WiFi doet (of kan), ie het ook erg goed doen 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Boomster schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:15:
Afstand router chromecast: 4 meter, houten huis
WifI: 2,5 Ghz, 5Ghz staat uit
Wifi kanaal: met wifianalyzer kanaal 4 gekozen, deze ligt precie tussen de meest gebriukte kanalen in (2 en 6)
5 Ghz is in het algemeen minder in gebruik en heeft meer ruimte. Waarom staat die uit bij jou?
Zo'n "tussenkanaal" heeft storing van de 2 meest gebruikte kanalen. Daarom deze beter niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:43
Toff schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:20:
[...]

5 Ghz is in het algemeen minder in gebruik en heeft meer ruimte. Waarom staat die uit bij jou?
Zo'n "tussenkanaal" heeft storing van de 2 meest gebruikte kanalen. Daarom deze beter niet gebruiken.
Ok, ik had de 5Ghz en 2,4 GHz dezelfde naam gegeven zodat je makkelijk automatisch kan kiezen.
Werkt de chromecast wel op 5 GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-06 10:38

aspellinside

Out Of Control

Pkunk schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:16:
Zijn er mensen bekend met het volgende: op mijn chromecast 4k hebben alle starwars en marvel films die ik met Disney+ afspeel een hele fletse groenige kleur.

Het ligt aan de chromecast want op mijn andere Chromecasts zijn de kleuren wel goed.

Het is ook heel specifiek starwars en marvel en bijvoorbeeld niet disney tekenfilms.
Het klinkt een beetje als HDR en/of Dolby Vision incompabiliteit. Heb je het probleem ook bij de meest recente Pixar films?

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb de Chromecast (8GB met Google TV) gekocht om Netflix, NPO, YouTube, F1TV en van m'n NAS af te spelen (VLC) in een consistente UI, in tegenstelling tot de Samsung TV-apps of Kodi.

De Chromecast staat in "apps only"-modus, ik hoef geen spraakcommando's of aanbevelingen. Alle voorgeïnstalleerde apps behalve voorgenoemde verwijderd.

Hoe kan het dan dat er toch pontificaal reclame voor series van Disney+ en HBO op m'n homescreen staat na het opstarten, en hoe kan ik dat verwijderen?

Is de enige oplossing om de launcher te vervangen? Flauncher ziet er wel clean uit.

Daarnaast, is het normaal dat de UI lagt bij het wisselen van tabbladen bovenaan? Als je op de afstandsbediening een paar keer naar rechts drukt om bij de instellingen te komen, hapert het ding nogal.

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 02-08-2022 07:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:08
Laggen lijkt deels te liggen aan hoe de chromecast achter je tv ligt. Lijkt erop dat de ontvangst van de remote beter is als ie verticaal staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeOO
CodeCaster schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:39:
Ik heb de Chromecast (8GB met Google TV) gekocht om Netflix, NPO, YouTube, F1TV en van m'n NAS af te spelen (VLC) in een consistente UI, in tegenstelling tot de Samsung TV-apps of Kodi.

De Chromecast staat in "apps only"-modus, ik hoef geen spraakcommando's of aanbevelingen. Alle voorgeïnstalleerde apps behalve voorgenoemde verwijderd.

Hoe kan het dan dat er toch pontificaal reclame voor series van Disney+ en HBO op m'n homescreen staat na het opstarten, en hoe kan ik dat verwijderen?

Is de enige oplossing om de launcher te vervangen? Flauncher ziet er wel clean uit.

Daarnaast, is het normaal dat de UI lagt bij het wisselen van tabbladen bovenaan? Als je op de afstandsbediening een paar keer naar rechts drukt om bij de instellingen te komen, hapert het ding nogal.
Gebruik zelf Wolf Launcher en bevalt erg goed.
https://www.techdoctoruk....-for-android-tv-fireos-6/

Site is wat rommelig en onderzichtig maar is niet meer dan 2 bestanden installeren op de Chromecast.

Zowel Launcher Manager als Wolf Launcher 0.1.9 (July 2021) installeren.
Via Launcher Manager kun je kiezen welke launcher je wilt gebruiken en zo kun je eenvoudig wisselen tussen de standaard Google of Wolf launcher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:11
CodeCaster schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:39:

Ik overweeg toch ook wel een andere launcher ja. In basis zag de standaard launcher er in het verleden prima uit, maar nu ik allemaal reclame krijg van apps die ik helemaal niet gebruik omdat ik er geen abonnement heb vind ik het maar rommelig en nutteloos worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 08:19
Noclaim71 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:22:
Ik heb AppleTV gehad (verkocht van de omvang) toen voor mijn dochter een Amazon FireTV Stick gekocht en nu (ipv AppleTV) de Chromecast met GoogleTV gekocht
Wat mij opvalt is dat ik problemen heb met het sync en van audio en beeld bij de Chromecast en hier geen problemen mee had/heb met de andere 2 streaming devices. Ja je kan sync-en dmv de GoogleHome app, maar dit is niet voor elke app hetzelfde en moet ik regelmatig aanpassen.

De devices zijn allen op dezelfde HDMI van mijn Philips oled TV aangesloten geweest (waarbij ik voor de test verschillende HDMI ingangen heb gebruikt) en het geluid gaat via mijn Sonos Beam (aangesloten op optical en HDMI ARC voor de test)

Hoe komt het dat Chromecast met GoogleTV hier last van heeft en de andere 2 devices hier blijkbaar geen probleem mee hebben? En hoe kan ik het permanent fixen?
Niemand met vergelijkbaar probleem en/of een oplossing? :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 14:24
Noclaim71 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:49:
[...]

Niemand met vergelijkbaar probleem en/of een oplossing? :-(
Hier ook constant audio/video sync problemen met de GCwGTV. Opnieuw opstarten hielp eigenlijk altijd (en moest ik dus ook praktisch elke keer doen als hij out-of-sync was, maar laatst hielp zelfs dat niet. Heb toen alles (complete Sonos systeem van Sub/Beam/Symfonisks, Philips TV en de Chromecast) paar minuten van de stroom gehaald, en toen werkte alles weer.
Bloedirritant, want ik heb het verder nergens mee (Xbox/RPi4) alleen met de GCwGTV. Vind het er een zwaar minpunt aan.

Had ook al problemen met gestotter/laden via wifi, waardoor ik de ethernet adapter heb gekocht, probleem opgelost. Nu dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

LA-384 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:57:
Ik hou niet van de Google assistent, ik praat zelf niet tegen m'n apparaten en ze hoeven ook niet tegen mij te praten. Ik heb de assistent dan ook bijna overal uit kunnen zetten, behalve wanneer ik naar apps zoek.

Ik kom er niet uit hoe ik de gesproken "resultaten voor..." uit kan zetten. In de chromecast zelf zijn de opties beperkt. Als ik naar mijn Google account omgeving ga (via tablet/mobiel) heb ik wat meer instelopties, maar niets van wat ik kan aanpassen, zorgt er voor dat de gesproken tekst achterwege blijft. Ik kan wel de stem aanpassen van vrouw naar man en omgekeerd, dus die instellingen hebben wel invloed op de chromecast.

Heeft iemand een idee hoe ik die stem helemaal uit kan zetten?
Ik ben hier ook naar op zoek. Op mijn eigen chromecast doet ie het niet, maar die van mijn pa leest het wel steeds voor. Krijg het niet uitgeschakeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
@Noclaim71 Sinds TP-Vision de Philips TV licentie heeft zijn er wel meer modellen die last hebben van lip-sync (voornamelijk bij het gebruik van CEC ARC).

Ik heb geen idee of daar inmiddels een workaround voor (mogelijk) is (mijn gestoei met die devs is al wat jaren geleden). Maar audio delay aanzetten (op de TV) en indien mogelijk de TV een formaat aanbieden waarbij de software iets minder moeite heeft (denk aan 8bit / 10bit etc) kan een verschil maken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:11
[...]

Het is echt super vervelend dat ik iedere keer van framerate moet wisselen om de F1 TV beeld enigszins schokvrij op beeld te krijgen. Waarom kan de Google TV niet auto framerate doorgeven adhv het bronsignaal? Is dit overigens alleen een issue bij de Google TV of zijn ook andere dongles met 4K/UHD met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hs82H
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 00:00
MikeOO schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 07:40:
[...]

Gebruik zelf Wolf Launcher en bevalt erg goed.
https://www.techdoctoruk....-for-android-tv-fireos-6/

Site is wat rommelig en onderzichtig maar is niet meer dan 2 bestanden installeren op de Chromecast.

Zowel Launcher Manager als Wolf Launcher 0.1.9 (July 2021) installeren.
Via Launcher Manager kun je kiezen welke launcher je wilt gebruiken en zo kun je eenvoudig wisselen tussen de standaard Google of Wolf launcher.
Dit klinkt goed! Ik was van plan hem terug te sturen omdat ik al die reclames telkens in beeld kreeg, maar met een andere launcher wil ik nog wel een poging wagen. De Apps only mode vond ik maar een beetje te mager, ik wil wel graag aanbevelingen zien zonder dat ik door alle apps apart moet zoeken.

Maar in hoeverre is alles nog gekoppeld met mijn Google account en Google Assistant?

En kunnen suggesties überhaupt werken voor apps zoals KPN, Ziggo en Jellyfin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeOO
Hs82H schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Dit klinkt goed! Ik was van plan hem terug te sturen omdat ik al die reclames telkens in beeld kreeg, maar met een andere launcher wil ik nog wel een poging wagen. De Apps only mode vond ik maar een beetje te mager, ik wil wel graag aanbevelingen zien zonder dat ik door alle apps apart moet zoeken.

Maar in hoeverre is alles nog gekoppeld met mijn Google account en Google Assistant?

De Laucncher zelf is kaal dus je ziet alleen maar de iconen die je er op wilt hebben. Suggesties zijn er niet in de Gui Je kunt wel eventueel widget toevoegen maar welke mogelijkheden deze eventueel hebben geen idee en daar moet je nog extra handelingen voor doen om dit werkend te krijgen
.
Ik wil puur een zo kaal mogelijk startscherm zonder poespas >:)

Google Account is gewoon gekoppeld en de assistent werkt gewoon.
Je kunt ook eenvoudig switchten tussen de standaard Gui en deze.

Je kunt het altijd proberen. Zo gebeurt en kun je zien of het wel of niet bevalt toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hs82H
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 00:00
Je kunt het altijd proberen. Zo gebeurt en kun je zien of het wel of niet bevalt toch.
Ga ik inderdaad doen, dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soundwork schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:31:
[...]
Het is echt super vervelend dat ik iedere keer van framerate moet wisselen om de F1 TV beeld enigszins schokvrij op beeld te krijgen. Waarom kan de Google TV niet auto framerate doorgeven adhv het bronsignaal? Is dit overigens alleen een issue bij de Google TV of zijn ook andere dongles met 4K/UHD met deze problemen?
Dat gaat idd eveneens op voor diverse andere Google/Android TV boxjes en sticks. Het is wat dat betreft wachten op het daadwerkelijk uitbrengen van Android/Google TV V12 (is al even Final namelijk).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
MikeOO schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:13:
Ik wil puur een zo kaal mogelijk startscherm zonder poespas >:)
Overweeg Launchy eens. Kaler dan dat kan haast niet. ;)

[edit]
Leanback on Fire heb ik getest. Werkt aardig. Handmatig en hard-coded applicatie categorieën zijn een beetje maf, maar ik gooi toch alles dat ik gebruik in een enkele favorietenbalk en kijk er niet meer naar om.

[ Voor 37% gewijzigd door The Zep Man op 04-08-2022 15:36 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
The Zep Man schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:27:
[...]

Overweeg Launchy eens. Kaler dan dat kan haast niet. ;)

[edit]
Leanback on Fire schijnt ook goed te zijn.
Was meer als reactie bedoelt naar Hs82H. Wolf Launcher zet een redelijk gelijk uit namelijk en voldoet prima voor mij zelf >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online
MikeOO schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:31:
Wolf Launcher zet een redelijk gelijk uit namelijk en voldoet prima voor mij zelf >:)
Wolf Launcher is dodgy. Ik gebruik liever iets volledig open source.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Soundwork schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:31:
[...]

Op Android TV gebaseerde mediaspelers sinds versie 12 hebben de mogelijkheid:
https://developer.android.com/tv/release/12

Implementatie van de functie ligt wel bij de makers van de apps.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:27
Hs82H schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Je kan toch ook suggesties en reclames uitzetten? Dan heb je een hele basic launcher zonder al die suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Waar zien jullie reclame dan? Ik heb niets uitgezet en zie geen reclame.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
Zapato schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:07:
Waar zien jullie reclame dan? Ik heb niets uitgezet en zie geen reclame.
Men ervaart een kijksuggestie als reclame, gok ik.

Zolang er geen tampons en wasverzachters op m'n frontpage staat zal het allemaal wel.
En als ze dat wel doen maar in een format waarbij het niet door de cognitieve filter komt vind ik het persoonlijk ook best.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Raymond P schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:19:
[...]

Men ervaart een kijksuggestie als reclame, gok ik.

Zolang er geen tampons en wasverzachters op m'n frontpage staat zal het allemaal wel.
En als ze dat wel doen maar in een format waarbij het niet door de cognitieve filter komt vind ik het persoonlijk ook best.
Een kijksuggestie beschouw ik zelf niet als reclame. Ik vind dat juist één van de fijnste features van Google TV en hoop dat daar bijvoorbeeld ook NPO en Videoland in gaan verschijnen. In plaats van app voor app bekijken wat er is en verder kijken vanuit 1 centrale omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Zapato Ik kom er zojuist achter dat ik geen "For You" heb. Nog steeds kijksuggesties, maar met autoplay.
Wellicht dat dat bedoeld wordt? Geen idee of dat uberhaubt al actief is in NL.

Alles staat hier netjes aan, maar phone home is kreupel.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online
Zapato schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:30:
Een kijksuggestie beschouw ik zelf niet als reclame.
Het is reclame als de suggestie bijvoorbeeld refereert naar een film om te huren op een dienst die ik niet gebruik (zoals iets huren via de Play Store).

Het was wat anders als enkel suggesties gedaan worden gebaseerd op zaken die direct bekeken kunnen worden (Kodi, geinstalleerde en ingelogde streaming services...).

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 05-08-2022 07:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• herriex
The Zep Man schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:18:
[...]

Het is reclame als de suggestie bijvoorbeeld refereert naar een film om te huren op een dienst die ik niet gebruik (zoals de Play Store).
Eens !
Helemaal onderaan in je hoofdmenu kun je welliswaar aangeven op welke diensten je geabboneerd bent, maar ondanks dat ik bijvoorbeeld Disney uit heb staan , blijf ik er wel suggesties/reclame van zien.
Erg storend.////

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
herriex schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:27:
[...]

Eens !
Helemaal onderaan in je hoofdmenu kun je welliswaar aangeven op welke diensten je geabboneerd bent, maar ondanks dat ik bijvoorbeeld Disney uit heb staan , blijf ik er wel suggesties/reclame van zien.
Erg storend.////
Dat heb ik op kunnen lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001

iambig

* z.o.z *

Zapato schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:48:
[...]

Dat heb ik op kunnen lossen.
Is het een idee om je oplossing te delen? Aangezien er meer mensen problemen mee lijken te hebben, dat wordt over het algemeen wel gewaardeerd hier... ;)

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zapato
iambig schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:14:
[...]

Is het een idee om je oplossing te delen? Aangezien er meer mensen problemen mee lijken te hebben, dat wordt over het algemeen wel gewaardeerd hier... ;)
Ik heb abonnementen op alle diensten genomen en daarmee zijn alle suggesties relevant voor mij. Ik vermoed dat deze oplossing niet door iedereen als ideaal zal worden ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001

iambig

* z.o.z *

Zapato schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:38:
[...]

Ik heb abonnementen op alle diensten genomen en daarmee zijn alle suggesties relevant voor mij. Ik vermoed dat deze oplossing niet door iedereen als ideaal zal worden ervaren.
Een oplossing is een oplossing, dank voor je terugkoppeling.

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
If you can't beat them, join them :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06 16:14
Let wel op dat vooral Prime er goed in is om aanbod te verhuren dat ergens anders gratis is (als in niet extra bijbetalen)
Pagina: 1 ... 33 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)