Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-07 10:23
Mesmer_ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:33:
Als je je chromecast bedraad aansluit, werkt het casten dan nog steeds? Daarvoor moet je toch op hetzelfde wifi netwerk zitten?
Voor casten moet je op hetzelfde IP-netwerk (laag 3 en 4) zitten*. Het fysieke medium en de datalink (laag 1 en 2) maken niet uit.

Dus ethernet-WiFi kan werken, en ethernet-ethernet ook.

* Even zo gesteld voor de discussie. Met een multicast DNS proxy en een aantal toegestane verbindingen is het ook mogelijk om casting mogelijk te maken tussen verschillende IP-netwerken. Je zit dan echter al op een geavanceerd niveau. :P

[ Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 27-02-2023 08:49 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 19:19
Raymond P schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:08:
@devilsnight Als het exact dezelfde is dan zal dat geen invloed hebben. Een factory reset zal ook niet helpen.

Die app legt zichzelf uit. Je voert een test uit en deelt het rapport dmv een linkje.
Installeren op de Chromecast of op de telefoon of laptop ook prima?
jongetje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 07:51:
@devilsnight Waarom gebruik je een chromecast als je tv ook deze apps kan draaien?
Toen ik vorig jaar deze tv haalde werd ik gewaarschuwd door mensen de tv niet met internet te verbinden, want Samsung had op dat moment nieuwe firmware erop gegooid die de peak brightness van de tv behoorlijk omlaag haalde en dan vooral met HDR content. Zelfs als je automatic firmware updates uit zet, krijg je ze nog steeds. Dit wilde ik dus aan alle kanten voorkomen.

Netflix is verre van ideaal op Xbox ook, dus de oplossing was een C4K halen.
The Zep Man schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:05:
[...]

Correlatie is geen causatie. Bij onstabiele draadloze verbindingen ligt de probleem toch echt vaak bij de verbinding zelf. Dat kan bijvoorbeeld ook door de buurman komen (bijvoorbeeld in een appartement met het eigen wifi-AP ver weg).

Al heb je de mogelijkheid om zonder verdere tijdsinvestering ethernet te gebruiken, altijd doen. Niet over nadenken.

Al moet je erin investeren en het kan, dan zou ik die overweging serieus maken. Je kan ook power lines adapters proberen, maar daarmee heb je weer het probleem dat een stabiele verbinding over tijd niet gegarandeerd is.
Blijf het gewoon echt bizar vinden hoe ik maanden lang echt nergens last van had, geen enkele keer die error en ineens nu echt dag in, dag uit. En op dezelfde momenten dat het shit gaat met C4K, werkt WiFi prima op de telefoon, geen enkele errors of problemen. Ik gok dan zelf toch echt op een firmware update van de C4K.

Ik kan die ethernet adapter van Google halen, maar ik ga even uitzoeken of ik ook elk ander merk kan halen, want dat is veel goedkoper dan. Daarna zou ik die erorrs echt niet meer mogen krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 27-02-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
devilsnight schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:53:
Blijf het gewoon echt bizar vinden hoe ik maanden lang echt nergens last van had, geen enkele keer die error en ineens nu echt dag in, dag uit. En op dezelfde momenten dat het shit gaat met C4K, werkt WiFi prima op de telefoon, geen enkele errors of problemen. Ik gok dan zelf toch echt op een firmware update van de C4K.
De tijd voor 'bizar vinden' is over. De tijd voor denken in oplossingen is begonnen. Ook gok je de oorzaak, terwijl die eigenlijk niet belangrijk is als je daar niets verder mee doet.
Ik kan die ethernet adapter van Google halen, maar ik ga even uitzoeken of ik ook elk ander merk kan halen, want dat is veel goedkoper dan. Daarna zou ik die erorrs echt niet meer mogen krijgen.
Daarover kan je voldoende vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 19:19
The Zep Man schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:05:
[...]

De tijd voor 'bizar vinden' is over. De tijd voor denken in oplossingen is begonnen. Ook gok je de oorzaak, terwijl die eigenlijk niet belangrijk is als je daar niets verder mee doet.

[...]

Daarover kan je voldoende vinden in dit topic.
Ja ik heb het topic al doorgezocht. Ik zie dat die van Google een wachtlijst heeft, maar een third party adapter die wel iets meer kost meteen leverbaar is via Amazon. 100mbps zou genoeg moeten zijn voor Netflix/Prime 4K, rips enzo doe ik niet aan.

Cable Matters is 28,99 maar nu zie ik ook eentje van Ugreen die 18,99 is. Met een prima review score.

https://www.amazon.nl/Eth...G9uZV9zZWFyY2hfYXRm&psc=1

[ Voor 15% gewijzigd door devilsnight op 27-02-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Normaliter test men het apparaat met issues.
Als je op je laptop en telefoon prima wifi hebt en Netflix kan streamen dan kan je natuurlijk gewoon de suggestie van @The Zep Man volgen. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb net de google tv 4k geinstallleerd omdat ik F1TV wil kijken zonder te hoeven casten. De app werkt perfect!

Ik heb wel nog wat vragen:
-Kan ik de chromecast meenemen naar een andere locatie en is het dan plug en play? Of moet je dan weer aanmelden met een ander account omdat diegene een ander google account heeft? Dat je op het wifi netwerk moet inloggen begrijp ik.

-Kan ik de Netflix/Youtube knop aanpassen naar een andere app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
Waar moet je op letten als je een andere (lees: simpele) afstandsbedienig erbij wilt kopen .
En, hoe koppel je die ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
herriex schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:59:
Waar moet je op letten als je een andere (lees: simpele) afstandsbedienig erbij wilt kopen .
En, hoe koppel je die ?
Nog simpeler dan originele? Ik heb een tweede bij Google gekocht. Goedkoper krijg je ze volgens mij ook niet. Ietsje terug in dit topic worden nog 2 alternatieven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-07 11:20

sjaool

Every life should have 9 cats

devilsnight schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:29:
[...]

Ja ik heb het topic al doorgezocht. Ik zie dat die van Google een wachtlijst heeft, maar een third party adapter die wel iets meer kost meteen leverbaar is via Amazon. 100mbps zou genoeg moeten zijn voor Netflix/Prime 4K, rips enzo doe ik niet aan.

Cable Matters is 28,99 maar nu zie ik ook eentje van Ugreen die 18,99 is. Met een prima review score.

https://www.amazon.nl/Eth...G9uZV9zZWFyY2hfYXRm&psc=1
Ik heb deze in gebruik en die werkt prima.

https://www.amazon.nl/dp/B086WWRRHZ?ref=ppx_pop_mob_ap_share

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:00

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Wij hebben sinds vandaag een Google Chromecast 4K en alles werkt na behoren op VLC na, want als ik vanaf onze server boven over het netwerk iets afspeel heb ik bij veel geen geluid. Terwijl onze tv dit wel met geluid afspeelt en bij beiden VLC precies dezelfde instellingen hebben, heeft iemand tips? :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:01
G_Dragon schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:33:
Wij hebben sinds vandaag een Google Chromecast 4K en alles werkt na behoren op VLC na, want als ik vanaf onze server boven over het netwerk iets afspeel heb ik bij veel geen geluid. Terwijl onze tv dit wel met geluid afspeelt en bij beiden VLC precies dezelfde instellingen hebben, heeft iemand tips? :o
geen tip voor vlc, maar ik gebruik Kodi om films van m'n synology nas af te spelen. werkt prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Andere speler proberen zoals Nova Video Player?

Kodi kan natuurlijk ook maar met Nova is het wat sneller getest misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
Heb je een 'Chromecast with Google TV'? Zo ja, ga daar niet heen casten. Installeer Kodi op de Chromecast en laat die verbinden naar je server over SMB of NFS. Veel simpeler, en je bent niet beperkt tot de formaten die casting ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
helloitsme schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:05:
[...]

geen tip voor vlc, maar ik gebruik Kodi om films van m'n synology nas af te spelen. werkt prima
hardware-lover schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:17:
[...]

hardware-lover schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:17:
[...]

The Zep Man schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:10:
[...]

Heb je een 'Chromecast with Google TV'? Zo ja, ga daar niet heen casten. Installeer Kodi op de Chromecast en laat die verbinden naar je server over SMB of NFS. Veel simpeler, en je bent niet beperkt tot de formaten die casting ondersteunt.
Wij hebben de afgelopen 3 jaar ook VLC gebruikt op Android TV van onze Sony Bravia AG8 zonder problemen met SMB via het netwerk, maar op de een of andere manier wil deze Chromecast 4k met nieuwere hardware hier minder goed mee werken. Gisteravond toch maar Kodi geïnstalleerd en dat draait erg goed moet ik zeggen, denk dat we hier eerst mee blijven werken totdat er een update uitkomt voor VLC die deze bug op Chromecast oplost.

Iedereen bedankt voor de reactie d:)b

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
G_Dragon schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:21:
Wij hebben de afgelopen 3 jaar ook VLC gebruikt op Android TV van onze Sony Bravia AG8 zonder problemen met SMB via het netwerk, maar op de een of andere manier wil deze Chromecast 4k met nieuwere hardware hier minder goed mee werken.
Ah, je gebruikte VLC op de Chromecast zelf i.p.v. casting. Dat was voor mij wat minder duidelijk.
Gisteravond toch maar Kodi geïnstalleerd en dat draait erg goed moet ik zeggen, denk dat we hier eerst mee blijven werken totdat er een update uitkomt voor VLC die deze bug op Chromecast oplost.
Heb je al gekeken of het al gerapporteerd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:23:
[...]

Ah, je gebruikte VLC op de Chromecast zelf i.p.v. casting. Dat was voor mij wat minder duidelijk.
Jazeker! Casting heb ik bijna nog nooit gebruikt :X Snap de verwarring wel.
Ja gisteravond een uur aan het Googlen geweest voor een oplossing voordat ik naar Kodi ging kijken, blijft een een raar probleem als je het mij vraagt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
G_Dragon schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:28:
Ja gisteravond een uur aan het Googlen geweest voor een oplossing voordat ik naar Kodi ging kijken, blijft een een raar probleem als je het mij vraagt :D
Als het nog niet gerapporteerd is, verwacht dan niet dat het snel opgelost wordt in een volgende versie.

Tip:
Rapporteer het. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:32:
[...]

Als het nog niet gerapporteerd is, verwacht dan niet dat het snel opgelost wordt in een volgende versie.

Tip:
Rapporteer het. :+
Ik ga er vanmiddag even naar kijken, kan nu namelijk niet inloggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb een gek probleem waar ik nog niet uitkom.

Ik heb mijn Chromecast standaard op 50Hz staan in de instellingen (ivm NLZiet die niet zelf schakelt tussen 60/50).

Ik gebruik SmartTubeNext (Beta) voor Youtube en dat bevalt verder prima.
De refreshrate wordt automatisch aangepast naar gelang welke video je opstart.

Nu komt het probleem, na het afspelen van een video springt hij naar 24Hz of 25Hz weergave.
Dit gebeurd bijna altijd als ik een tijdje video's heb gekeken. Als ik het probleem probeer op te roepen dan lukt het me echter niet, dus het gebeurd niet altijd.

Zodra ik daarna na een TV app ga, zoals NLZiet, kijk ik met de verkeerde refreshrate, dus 25 fps ipv 50.

Wat me opvalt is dat ik daarna in de instellingen van Chromecast ook niet meer rechtstreeks naar 50Hz toe kan, dan krijg je wel het OK scherm, maar hij schakelt niet werkelijk om. Zodra ik hem dan op 60Hz zet, lukt dit wel en daarna 50Hz ook weer.

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Niet direct gerelateerd aan jouw probleem, maar een mogelijke workaround: heb je NLZiet in Kodi een kans gegeven? Kodi kan de refresh rate aanpassen naar wat afgespeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

The Zep Man schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:51:
[...]

Niet direct gerelateerd aan jouw probleem, maar een mogelijke workaround: heb je NLZiet in Kodi een kans gegeven? Kodi kan de refresh rate aanpassen naar wat afgespeeld wordt.
Nee dit was me niet bekend. NLZiet wordt hier voornamelijk door vrouwlief gebruikt, dus om het binnen Kodi te moeten gebruiken voegt alleen maar complexiteit toe, terwijl NLZiet van zichzelf al een app heeft.
Ik zou het kunnen proberen, maar help lost het onderliggende probleem niet op vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@Fairy De app die 25Hz vraagt tijdens afspelen hoort terug naar default te gaan bij het stoppen van afspelen.

Als je (bijvoorbeeld) de home button gebruikt en de app/video op de achtergrond actief blijft én de volgende app vraagt geen specifieke refresh rate kan dat fout gaan.

Althans, dat is mijn conclusie. Idem voor spontaan verkeerde kleurprofielen.
Netjes terug naar app hoofdscherm en app sluiten zou moeten werken om de refresh rate naar default te pushen, maar specifieke ervaring met de app die je noemt heb ik niet.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekiekoekie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-05 11:27
hallo allemaal ik heb deze adapter besteld na diverse goede ervaringen hier gelezen te hebben.

heb hem zojuist aangesloten met orinele voeding er op maar krijg jammer genoeg de melding dat de voeding aangesloten moet worden verwacht dat de orinele te zwak is welk wattage moet de voeding zijn zodat ik je juiste bij kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
Roekiekoekie schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:47:
hallo allemaal ik heb deze adapter besteld na diverse goede ervaringen hier gelezen te hebben.

heb hem zojuist aangesloten met orinele voeding er op maar krijg jammer genoeg de melding dat de voeding aangesloten moet worden verwacht dat de orinele te zwak is welk wattage moet de voeding zijn zodat ik je juiste bij kan bestellen.
Staat er toch bij: 100W...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekiekoekie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-05 11:27
Toff schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:03:
[...]

Staat er toch bij: 100W...
als ik de specs goed lees is de output max 100w maar dit zal na mijn idee nooit nodig zijn voor de chromecast of heb ik dit fout? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Waarschijnlijk dien je een exemplaar aan te sluiten wat ook daadwerkelijk power delivery ondersteunt.
De originele adapter is dom, van gebrek aan vermogen zal geen sprake zijn als je verder niets hongerigs eraan hebt hangen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredpot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07 12:37
Piet91 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:57:
[...]

Nou ja, het gaat vooral om het feit dat Google dus blijkbaar met nieuwe CC bezig is, vandaar dat ik het post. ;)
Als je eerst met een 4K versie komt en 2 jaar later met een goedkopere HD-versie, ligt het wel in de lijn der verwachting dat een evt. nieuwere versie de 4K vervangt (of boven gaat zitten).

Maar goed; ik verwacht er ook niet veel van hoor. De CC is voor Google nog altijd een simpele stick waarmee men naar streamingdiensten kan kijken (zie de knoppen op de remote) en niet voor zwaardere taken zoals playback van lokale Blu-ray films e.d.)
Klopt, ik las het inderdaad ook. Zie onderstaande links mbt geruchten over een nieuw (high end) model in 2023:

https://www.androidplanet...e-tv-gerucht-sneller/?amp

https://androidworld.nl/e...-over-opvolger-circuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Misschien een domme vraag, misschien is het al voorbij gekomen.

Ik heb 2 chromecast google TV dongles. Al lang in gebruik (sinds hij in NL nog niet verkrijgbaar was).

Nu valt me op dat de interface van de 2 dongles anders is. Ik heb er 1 op de slaapkamer op een FHD TV en de woonkamer op 4K, maar daar stoppen de verschillen. Het zijn beide 4K dongles uit 1 aankoop, dus w.s. dezelfde batch.

Nu valt me op dat de interface op de TV beneden er anders uitziet. Rechtsboven heb ik links van de tekst "Google TV" een tandwiel staan en daarin 4 knopjes, Screensaver, Wifi, Toegankelijk en Bluetooth.

Op dit andere TV heb ik dat tandwieltje niet en ziet de interface er dus net iets anders uit.

Als ik de 4K TV op 1080p zet maakt dat overigens geen verschil.

De softwareversie heb ik vergeleken en deze is identiek.

Het maakt ook niet uit of ik de modus 'alleen apps' aan of uit heb staan. Onwikkelaarsopties staat op beide apparaten aan.

Werking is verder ook prima, maar dit verschil in de interface kan ik niet verklaren.Zou het toch wel graag willen weten.

Iemand....?

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 03-03-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Weet iemand of het op enige wijze mogelijk is in te loggen op een YouTube Kids account op de chromecast TV? Ik wil graag handmatig kanalen en video's goedkeuren maar vooralsnog lijkt het erop dat dit niet kan op de chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulkyBear
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-07 15:55
Ben voornemens een Chromecast Google tv aan te schaffen. Nu is mijn vraag: kun je deze op een vakantieadres gebruiken zonder eerst de Chromecast te hoeven resetten? Dus door alleen het wifi-netwerk aan te passen en de apps en instellingen van thuis behouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

BulkyBear schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:10:
Ben voornemens een Chromecast Google tv aan te schaffen. Nu is mijn vraag: kun je deze op een vakantieadres gebruiken zonder eerst de Chromecast te hoeven resetten? Dus door alleen het wifi-netwerk aan te passen en de apps en instellingen van thuis behouden?
ja.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Mr_Tomatohead schreef op zondag 5 maart 2023 @ 08:29:
Weet iemand of het op enige wijze mogelijk is in te loggen op een YouTube Kids account op de chromecast TV? Ik wil graag handmatig kanalen en video's goedkeuren maar vooralsnog lijkt het erop dat dit niet kan op de chromecast.
Volgens mij heb ik YouTube Kids zelfs als aparte app langs zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Autofan1985 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:55:
[...]

Volgens mij heb ik YouTube Kids zelfs als aparte app langs zien komen.
Klopt, maar in de app kan ik niet inloggen. Kan er alleen een leeftijdsgebaseerd profiel kiezen. Lijkt een chromecast tv dingetje te zijn, op andere devices (shield, xiaomi tv) kan dit wel. Beetje apart dat dit niet lukt op een google device i.c.m. een google dienst...

Voordat ik een shield o.i.d. bestel hoop ik dat iemand wel een oplossing heeft voor de choromecast tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
BulkyBear schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:10:
Ja, maar hou er rekening mee dat sommige online content mogelijk verminderd/niet beschikbaar is in bepaalde landen. Dat ligt niet aan de Chromecast, maar aan de online diensten.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 06-03-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulkyBear
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-07 15:55
The Zep Man schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:07:
[...]

Ja, maar hou er rekening mee dat sommige online content mogelijk verminderd/niet beschikbaar is in bepaalde landen. Dat ligt niet aan de Chromecast, maar aan de online diensten.
Maar dat is op te lossen met een VPN, neem ik aan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
BulkyBear schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:59:
Maar dat is op te lossen met een VPN, neem ik aan...
Sommige streamingapplicaties weigeren te werken wanneer Android TV een VPN gebruikt, of werken daar omheen.

Natuurlijk kan je een apart apparaat gebruiken om een VPN op te zetten waar de Chromecast een verbinding mee maakt, zodat de Chromecast niet weet dat een VPN gebruikt wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 06-03-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:56
The Zep Man schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:00:
[...]

Sommige streamingapplicaties weigeren te werken wanneer Android TV een VPN gebruikt, of werken daar omheen.

Natuurlijk kan je een apart apparaat gebruiken om een VPN op te zetten waar de Chromecast een verbinding mee maakt, zodat de Chromecast niet weet dat een VPN gebruikt wordt.
Afgelopen zomervakantie in een Roompot huisje in Limburg kon ik de Chromecast niet verbinden met het WiFi netwerk van het huisje. Waarschijnlijk is die optie geblokkeerd door Roompot?

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Fairy schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:39:
Misschien een domme vraag, misschien is het al voorbij gekomen.

Ik heb 2 chromecast google TV dongles. Al lang in gebruik (sinds hij in NL nog niet verkrijgbaar was).

Nu valt me op dat de interface van de 2 dongles anders is. Ik heb er 1 op de slaapkamer op een FHD TV en de woonkamer op 4K, maar daar stoppen de verschillen. Het zijn beide 4K dongles uit 1 aankoop, dus w.s. dezelfde batch.

Nu valt me op dat de interface op de TV beneden er anders uitziet. Rechtsboven heb ik links van de tekst "Google TV" een tandwiel staan en daarin 4 knopjes, Screensaver, Wifi, Toegankelijk en Bluetooth.

Op dit andere TV heb ik dat tandwieltje niet en ziet de interface er dus net iets anders uit.

Als ik de 4K TV op 1080p zet maakt dat overigens geen verschil.

De softwareversie heb ik vergeleken en deze is identiek.

Het maakt ook niet uit of ik de modus 'alleen apps' aan of uit heb staan. Onwikkelaarsopties staat op beide apparaten aan.

Werking is verder ook prima, maar dit verschil in de interface kan ik niet verklaren.Zou het toch wel graag willen weten.

Iemand....?
toon volledige bericht
Bij gebrek aan antwoorden: ik heb het ook op één unit.

Volgens mij is dat de meest recente interface zoals hier te zien:
Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/gweb-uniblog-publish-prod/original_images/Copy_of_GoogleTV_live_NAV_Family_08.gif

Ik heb overigens enkel de knoppen [Home] [Apps] [Bibliotheek].

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 14:56
Meubelmaker schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:57:
[...]

Afgelopen zomervakantie in een Roompot huisje in Limburg kon ik de Chromecast niet verbinden met het WiFi netwerk van het huisje. Waarschijnlijk is die optie geblokkeerd door Roompot?
Als je moet aanmelden voor een wifi netwerk (via een website) heb je een browser app nodig.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:56
a casema user schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:57:
[...]

Als je moet aanmelden voor een wifi netwerk (via een website) heb je een browser app nodig.
Zal ik onthouden voor de eerstvolgende vakantie, bedankt.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 03:02
Ik gebruik de Chromecast vooral voor de 'screensaver/ambient mode'. Die foto's zijn echt prachtig en ik laat mij graag verrassen. Google TV laat die screensaver helaas pas na 5 minuten zien. Ik ben daardoor geen fan van Google TV...

Mijn LG tv heeft een zogenaamde 'Gallery mode', maar die doet niet hetzelfde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-07 14:59
Ik zet dan de TV uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Travee schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:57:
Ik gebruik de Chromecast vooral voor de 'screensaver/ambient mode'. Die foto's zijn echt prachtig en ik laat mij graag verrassen. Google TV laat die screensaver helaas pas na 5 minuten zien. Ik ben daardoor geen fan van Google TV...

Mijn LG tv heeft een zogenaamde 'Gallery mode', maar die doet niet hetzelfde.
Als ik in het Home-menu van de Chromecast met Google TV 4K op 'Back' druk start hier meteen de screensaver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Yup. Voor mij zonde van het energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Edit. Hierboven al vermeld.

[ Voor 95% gewijzigd door TexMex op 07-03-2023 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
In een kleine ruimte is een tv wel een erg groot zwart gat. Zeker als je daar 8-10 uur per dag naast zit te werken.

Ik ga weer terug naar de Chromecast Utra want ik zie het gebruik van een extra remote niet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Travee schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:25:
In een kleine ruimte is een tv wel een erg groot zwart gat. Zeker als je daar 8-10 uur per dag naast zit te werken.
Doe je er een gordijntje voor. Of een uitrolbaar projectiescherm. :P
Ik ga weer terug naar de Chromecast Utra want ik zie het gebruik van een extra remote niet zitten.
Android TV is gewoon met een smartphone te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
The Zep Man schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:29:
Android TV is gewoon met een smartphone te bedienen.
Ik doelde meer op die opmerking hierboven, dat je de "back button" moet indrukken om bij de screensaver te komen. Of werkt dat bij de smartphone ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Travee schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:25:

Ik kan de Chromecast met Google TV gewoon bedienen met de afstandsbediening van de tv. Zelfs de remote van de receiver die niets anders wil bedienen, werkt; door die remote kwam ik er ook toevallig achter dat de screensaver start als je (te vaak) op de 'return'-/'back'-knop drukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Travee schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:34:
[...]

Ik doelde meer op die opmerking hierboven, dat je de "back button" moet indrukken om bij de screensaver te komen. Of werkt dat bij de smartphone ook?
Dat kan gewoon via een smartphone, maar ook via CEC (zoals @MartijnS72 noemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
The Zep Man schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:42:
[...]

Dat kan gewoon via een smartphone, maar ook via CEC (zoals @MartijnS72 noemt).
Top. Ik zal eens kijken. In de toekomst zal ik iets fabriceren wat richting een thuisdashboard gaat, maar voor nu voldoet deze Ambient app van Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
MartijnS72 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:08:
[...]

Als ik in het Home-menu van de Chromecast met Google TV 4K op 'Back' druk start hier meteen de screensaver
Als je naar je profiel gaat en dan op de tijdsindicatie klikt (naast de instellingen), kom je ook in de ambient mode. Zo zie je maar dat er meerdere wegen naar Rome leiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-07 14:38
Zijn er goede externe launchers voor de Chromecast tv? De normale modus vind ik sinds al die suggesties irritant geworden. Suggesties van streamingdiensten die ik niet heb is gewoon zinloos, als je dit ergens in de instellingen uitvinkt, blijf je toch die suggesties houden.. De modus voor alleen apps weergave vind ik dan weer te kaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-07 12:35
dutchnltweaker schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:33:
Zijn er goede externe launchers voor de Chromecast tv? De normale modus vind ik sinds al die suggesties irritant geworden. Suggesties van streamingdiensten die ik niet heb is gewoon zinloos, als je dit ergens in de instellingen uitvinkt, blijf je toch die suggesties houden.. De modus voor alleen apps weergave vind ik dan weer te kaal.
Ik gebruik FLauncher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07 17:09
Kijk eens op Reddit. Staan redelijk wat vergelijkingen en vergelijkbare vragen: https://www.google.com/search?q=reddit+launchers+android+tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hebben meer mensen last met de ZiggoGo App dat je elke keer je,
gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren als je de app openend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Zijn er goede externe launchers voor de Chromecast tv?
Als alternatieve launcher gebruik ik op een Shield TV Leanback on Fire. Dat zou ook op een Chromecast with Google TV moeten werken. Het is een simpele launcher die mij in staat stelt om onder 'favorieten' mijn applicaties op eigen volgorde in te stellen.

In tegenstelling tot wat dodgy launcers (zoals Wolf Launcher) is Leanback on Fire open source. Ik hoor hier en daar ook goede verhalen over Projectify (beschikbaar in de Play Store), maar heb daar geen ervaring mee.

[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 08-03-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
The Zep Man schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:29:
[...]

Als alternatieve launcher gebruik ik op een Shield TV Leanback on Fire. Dat zou ook op een Chromecast with Google TV moeten werken. Het is een simpele launcher die mij in staat stelt om onder 'favorieten' mijn applicaties op eigen volgorde in te stellen
Dat kan in de default launcher toch ook gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Mesmer_ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:51:
Dat kan in de default launcher toch ook gewoon?
Absoluut, maar in de default launcher zit reclame. En ik sta geen ongevraagde reclame toe op mijn apparatuur. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:29:
[knip] Ik hoor hier en daar ook goede verhalen over Projectify (beschikbaar in de Play Store), maar heb daar geen ervaring mee.
Je zou er toch eens naar kunnen kijken, van oorsprong voor beamers bedoeld dacht ik maar inmiddels erg volwassen geworden.

Is zo geïnstalleerd en uitgeprobeerd, kleine moeite (vind ik). Een indruk hieronder, na 5 minuten werk (icoontjes nog niet naar wens ingesteld, maar het gaat om de indruk).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8zAH_c5nyGd4CnrZWQNMAcrzDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnbYVNMHUoV9SdQ54OnkJ2VR.jpg?f=fotoalbum_large

Direct booten met deze launcher is eveneens een fluitje van ...

Weet alleen niet of dit ook op de Google TV stick zo vlekkeloos gaat, kwestie van proberen. Bovenstaand scherm is via een ander Android TV apparaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
hardware-lover schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:16:
Je zou er toch eens naar kunnen kijken, van oorsprong voor beamers bedoeld dacht ik maar inmiddels erg volwassen geworden.
Net als jij heb ik ook geen GCwGTV, maar ik zal hem eens op mijn andere Android TV apparaat proberen. :)

Hij zou op de GCwGTV moeten werken, ook als standaard launcher.

[edit]
De permissie die ik moet geven om Projectivy Launcher al mijn 'TV listings' uit te laten lezen vind ik wel grappig. Ga je gang, op een losse Android TV mediaspeler zonder native TV-functionaliteit. :+

[edit2]
En jammer, basale functionaliteit (zoals zelf wallpapers kiezen) zit achter een 'premium' optie. NEXT! :P

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 08-03-2023 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@The Zep Man, die heb ik wel, maar niet actief in gebruik 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-07 06:37
The Zep Man schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:28:
[...]

Net als jij heb ik ook geen GCwGTV, maar ik zal hem eens op mijn andere Android TV apparaat proberen. :)

Hij zou op de GCwGTV moeten werken, ook als standaard launcher.

[edit]
De permissie die ik moet geven om Projectivy Launcher al mijn 'TV listings' uit te laten lezen vind ik wel grappig. Ga je gang, op een losse Android TV mediaspeler zonder native TV-functionaliteit. :+

[edit2]
En jammer, basale functionaliteit (zoals zelf wallpapers kiezen) zit achter een 'premium' optie. NEXT! :P
Daar heb je Google Opinion Rewards voor. Met een paar klikken verdien je met regelmaat geld. Van een paar centen tot rond de 0,50 a 0,75 euro en zijn vaak niet meer dan 3 vragen dus inspanning is 5 seconden.
Je denk dat is niets maar je spaart ongemerkt vrij snel. Dit geld kun je dan gebruiken in de Playstore voor het aankopen van dit soort opties >:)

Koop met regelmaat op deze manier reclames af of extra opties en het kost mij niets op deze manier. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 09-03-2023 07:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
Te veel moeite. Ik gebruik wel een open source launcher. Ieder zijn ding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-07 10:15
Hoi allen,
Ik heb de Chromecast met Google TV gekoppeld via de TV aan mijn SONOS systeem.
Viel me op dat bij de meeste streamingdiensten het geluid als stereo wordt aangeboden.
Ik heb al geprobeerd vanuit de instellingen die aan te passen naar alleen Dolby en DTS maar nog steeds blijft het stereo.
Is hier een fix voor of is dit gewoon beperkt doordat bijv Netflix Dolby atmos doorstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-07 14:59
Instellingen van de TV controleren, in elk geval bij LG moet je de audio uitvoer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 09:45
Het valt me op dat de Chromecast met Google TV sinds enkele dagen ook echt uitgaat als ik de TV uitzet. Vroeger bleef hij altijd in standbye achtige modus. Maar hij schakelt nu echt uit.

Is dat bij andere mensen ook (opgevallen) ?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
party42 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:04:
Het valt me op dat de Chromecast met Google TV sinds enkele dagen ook echt uitgaat als ik de TV uitzet. Vroeger bleef hij altijd in standbye achtige modus. Maar hij schakelt nu echt uit.

Is dat bij andere mensen ook (opgevallen) ?
Ook als ie op een (active) externe voeding is aangesloten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
hardware-lover schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:04:
[...]

Ook als ie op een (active) externe voeding is aangesloten?
Ja daar is niets aan veranderd. De opstelling is hetzelfde gebleven. Maar waar ik voorheen mijn televisie aanzette en naar Google TV ging stond 'ie standaard 'aan'. Het valt me nu dus op dat hij na een periode van inactiviteit (bijvoorbeed na een nacht) echt 'uit' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:54
party42 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:31:
[...]

Ja daar is niets aan veranderd. De opstelling is hetzelfde gebleven. Maar waar ik voorheen mijn televisie aanzette en naar Google TV ging stond 'ie standaard 'aan'. Het valt me nu dus op dat hij na een periode van inactiviteit (bijvoorbeed na een nacht) echt 'uit' staat.
Google TV Home heeft afgelopen dagen een update gehad, mogelijk dat het daaraan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:08
party42 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:31:
[...]

Heb jij de gewone Google voeding of de Google voeding met ook vaste (RJ45) Internet aansluiting?

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:54
Ik heb dus vandaag mijn Google TV 4K device ontvangen en ermee aan de slag gegaan. Had van de week deze al ontvangen om de Chromecast bekabeld te kunnen gebruiken.
Echter, wanneer ik de originele voeding van de Chromecast op de hub aansluit en de USB-C van de hub in de Chromecast steek, gaat ie wel aan en krijg ik beeld. Maar met een melding dat er onvoldoende stroom is voor het device... Wat gaat hier mis? Als ik het goed lees, heeft de hub een power throughput van 100W, dus dan zou dat toch voldoende moeten zijn?

Wat is hier de oplossing? Andere adapter kopen en zo ja, hebben jullie tips?

Heb ook een smartphone-lader van 65W geprobeerd, maar ook die geeft onvoldoende stroom volgens het device. Rechtstreeks de originele lader op het device gaat natuurlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@party42 Hoe weet ie dat 'ie echt uit is?
Wat moet je doen om 'm weer 'aan' te krijgen?

@Vads De originele lader is 'dom' en doet geen PD. Je zult een exemplaar moeten aansluiten die wel een vermogen/voltage kan afspreken met de hub.

[ Voor 45% gewijzigd door Raymond P op 09-03-2023 19:33 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:54
Raymond P schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:30:

@Vads De originele lader is 'dom' en doet geen PD. Je zult een exemplaar moeten aansluiten die wel een vermogen/voltage kan afspreken met de hub.
Heb je toevallig een suggestie voor zo'n lader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Vads schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:00:
[...]

Heb je toevallig een suggestie voor zo'n lader?
Niet direct, ook geen idee welk type (versie) die hub wilt hebben.

Maar gezien je spul net hebt besteld, is het wellicht een idee om naar een apparaat te kijken dat out of the box wél doet wat je wilt/wenst?
Je zit zo al bijna op de prijs van een Nokia 8010 bijvoorbeeld.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Raymond P schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:30:
@party42 Hoe weet ie dat 'ie echt uit is?
Wat moet je doen om 'm weer 'aan' te krijgen?
In de Google Home app staat hij als 'uit'. En daar kan ik 'em weer aanzetten.

Ik vermoed dat hij ook wel aan gaat als ik de afstandsbediening gebruik.

En ik gebruik de standaard oplader, aangesloten op een normale stekkerdoos (dus niet de USB voeding van de televisie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
party42 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:18:
In de Google Home app staat hij als 'uit'. En daar kan ik 'em weer aanzetten.

Ik vermoed dat hij ook wel aan gaat als ik de afstandsbediening gebruik.

En ik gebruik de standaard oplader, aangesloten op een normale stekkerdoos (dus niet de USB voeding van de televisie).
Dan staat ie niet echt uit maar in standby/slaapstand. Als ie echt uit zou staan dan kun je hem ook niet via afstandsbediening of Google Home "wakker" maken.

Nu kun je hem via de Chromecast functie ook nog steeds bereiken verwacht ik. Dat kan niet als ie echt uit zou staan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@party42 Je unit krijgt van de TV dus geen signaal dat standby over is.

Naar alle waarschijnlijkheid maakt je HDMI aansluiting geen optimale connectie, hangt je Chromecast los aan een poort?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Ik zal proberen of hij inderdaad niet los in de poort zit. Dat zou het wellicht kunnen verklaren ja. Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-07 18:44
Ik wil de Google tv sunrise bestellen (rosé kleur) naar helaas niet te koop in de Nederlandse store. Andere Europese landen wel maar via de store gaat het niet. Weet iemand hoe ik wel de Sunrise kleur kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:58
@babbi Geen idee, ik zie alleen maar witte. Je kunt ook een hoesje kopen voor de afstandsbediening als je een kleurtje wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
jongetje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:18:
@babbi Geen idee, ik zie alleen maar witte. Je kunt ook een hoesje kopen voor de afstandsbediening als je een kleurtje wilt.
Nee ik wil de Sunrise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
babbi schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:42:
Ik wil de Google tv sunrise bestellen (rosé kleur) naar helaas niet te koop in de Nederlandse store. Andere Europese landen wel maar via de store gaat het niet. Weet iemand hoe ik wel de Sunrise kleur kan bestellen?
Op eBay zijn er een aantal beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
babbi schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:23:
[...]

Nee ik wil de Sunrise.
Alsnog adviseer ik er een hoesje om te kopen. De afstandsbediening is vrij klein, glad en niet heel goed bestendig tegen wat stuiteracties. (Dus de kleur wordt echt niet voornamelijk door de kleur van de afstandsbediening bepaald en de chromecast zelf zie je achter de tv toch niet.) Maar als de kleur voor je troch belangrijk is zou ik het via ebay proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Mesmer_ schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:45:
[...]

Alsnog adviseer ik er een hoesje om te kopen. De afstandsbediening is vrij klein, glad en niet heel goed bestendig tegen wat stuiteracties. (Dus de kleur wordt echt niet voornamelijk door de kleur van de afstandsbediening bepaald en de chromecast zelf zie je achter de tv toch niet.) Maar als de kleur voor je troch belangrijk is zou ik het via ebay proberen
Had zo veel beter geweest als je kan bestellen via Google store Italië of Frankrijk daar hebben ze hem wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• party42
Albert020 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:21:
Ja daar heb ik ook weer last van…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Same. Loeiirritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
party42 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:45:
[...]

Ja daar heb ik ook weer last van…
Heb er hier 2 in gebruik en beide werken prima zonder steeds opnieuw in te loggen.
Eentje zelf paar weken de app niet gebruikt en nu even geopend en nog steeds start hij keurig door en is ingelogd.

Inkopper misschien maar wel gekeken of er een update is voor de app >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Albert020 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:21:
Dat is een groot probleem inderdaad. Ziggo onderkent het ook. En het is met de laatste update juist alleen maar erger geworden. Lachwekkend hoe instabiel Ziggo GO is geworden sinds de grote update van vorig jaar, gezien vele andere issues ook nog steeds niet zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
MikeOO schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:54:
[...]

Heb er hier 2 in gebruik en beide werken prima zonder steeds opnieuw in te loggen.
Eentje zelf paar weken de app niet gebruikt en nu even geopend en nog steeds start hij keurig door en is ingelogd.

Inkopper misschien maar wel gekeken of er een update is voor de app >:)
Of misschien heb je jouw apps niet op auto update staan. En indien ja, ik zou er dus ook even mee wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
party42 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:52:
[...]

Of misschien heb je jouw apps niet op auto update staan. En indien ja, ik zou er dus ook even mee wachten :-)
Heb ze niet op auto-update staan inderdaad maar controleer wel elk week een paar keer op updates >:)

Draai zover ik weer de laatste versie, Google Play bied geen update aan.
Draai met versie: 4.46.6219

Gebruik wel een andere launcher (Wolf Launcher)

Maar het lijkt random te zijn wat ik zo lees.
https://community.ziggo.n...-onthouden-en/m-p/1148323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 09-07 16:28
Pepperoni schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:14:
Heb hem net binnen, het lijkt me handig om hdmi te kunnen switchen met de google remote. Helaas is mijn Philips tv raar en kun je niet meerdere keren op de output knop drukken om te switchen, maar dit gaat met up/down icm de output knop. Alleen de up/down knoppen doet de google remote niet. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vandaag mijn Chromecast met Google TV binnengekregen, werkt feilloos op bovenstaande na. Ik neem aan dat er in de afgelopen 2.5 jaar sinds deze post niet ineens een workaround is?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
coelho schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:39:
[...]

Vandaag mijn Chromecast met Google TV binnengekregen, werkt feilloos op bovenstaande na. Ik neem aan dat er in de afgelopen 2.5 jaar sinds deze post niet ineens een workaround is?
Werkt hier ook niet lekker op een Philips en Samsung. Krijg wel de bronnenlijst te zien als ik op de knop druk maar daarna stopt de werking. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
MikeOO schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:25:
[...]
Werkt hier ook niet lekker op een Philips en Samsung. Krijg wel de bronnenlijst te zien als ik op de knop druk maar daarna stopt de werking. 8)7
Same here, op een oude Philips. Op mijn Panasonic werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
coelho schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:39:
[...]

@MikeOO
Op een Philips tv uit 2011 (met HDMI-CEC/EasyLink aan) schakelt de "Invoer"-knop van de Chromecast-afstandsbediening direct naar de juiste HDMI-invoer op de tv, zet de Chromecast aan en schakelt ook de input van de Yamaha receiver eventueel naar de juiste invoer.
Ik krijg dus niet de bronnenlijst te zien, die je inderdaad met de meeste andere remotes toch niet kunt bedienen. Zijn er misschien verschillende codes voor hetzelfde merk tv te kiezen bij het instellen van de Chromecast?

Overigens bedien ik de Chromecast normaal met de Philips-remote. Via het Home-menu kan ik daar eventueel ook naar de Chromecast als bron overschakelen.

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnS72 op 16-03-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-07 13:56
Ik lees de laatste tijd veel hier dat mensen Wolf Launcher en dat soort alternatieve schermen gebruiken.
Nu wil ik wel eens dingen proberen en testen of het leuk is, maar wat maakt het voor jullie het verschil met de standaard layout van Google? En is Wolf de juiste? Hoe ziet dat er bij jullie uit? Ik ben benieuwd naar de beelden van jullie launcher uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
MartijnS72 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:47:
[...]

@MikeOO
Op een Philips tv uit 2011 (met HDMI-CEC/EasyLink aan) schakelt de "Invoer"-knop van de Chromecast-afstandsbediening direct naar de juiste HDMI-invoer op de tv, zet de Chromecast aan en schakelt ook de input van de Yamaha receiver eventueel naar de juiste invoer.
Ik krijg dus niet de bronnenlijst te zien, die je inderdaad met de meeste andere remotes toch niet kunt bedienen. Zijn er misschien verschillende codes voor hetzelfde merk tv te kiezen bij het instellen van de Chromecast?

Overigens bedien ik de Chromecast normaal met de Philips-remote. Via het Home-menu kan ik daar eventueel ook naar de Chromecast als bron overschakelen.
Nou ik voer de setup van de remote uit in de Chromscast kies het merk TV en als de TV uit gaat klaar.
Dan werkt de "bronnen" knop dus ook een beetje. Zo kun je er een aantal proberen mogelijk zit er een betere bij die het wel doet bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-07 14:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_GucMwuoe_JZVAWZ0yJ9PIqpVE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/36Klt7HJ2ce62mmg1PZycraM.jpg?f=user_large

Kreeg opeens deze melding... Klinkt niet goed of storm in een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:47
dutchnltweaker schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:16:
[Afbeelding]

Kreeg opeens deze melding... Klinkt niet goed of storm in een glas water?
Ach, dat zal voor iedereen verschillend zijn. Maak mij niet druk over dit soort mededelingen. Hoeveel mensen die zich hier druk over maken, gebruiken bijvoorbeeld Chrome browser om te reageren.
Je gebruikt het of niet, iedereen heeft daar zelf een keuze in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:23:
Nou ik voer de setup van de remote uit in de Chromscast kies het merk TV en als de TV uit gaat klaar.
Dan werkt de "bronnen" knop dus ook een beetje. Zo kun je er een aantal proberen mogelijk zit er een betere bij die het wel doet bij je.
Bij sommige andere fabrikanten kan binnen de Android TV instellingen de bronkeuze, volumeregeling en aan/uit apart worden ingesteld van een TV/receiver/soundbar. Dat is wel goed bedacht vind ik.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 42 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)