Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:41
@dutchnltweaker Bij mij staat het uit (en dat is vervelend). Ik mis de nodige componenten om profijt te hebben van de reclames voor vaginale schimmel producten en minuscule 0% yoghurt toetjes waar ik door Youtube mee geteisterd word.

Wellicht krijg ik als ik gepersonaliseerde ads aan zet met deze functionaliteit gewoon reclame voor momentsleutels en PCBs ofzo.
Zolang je de moeite neemt dat even te tweaken lijkt het resultaat mij iig duidelijk, niets om je zorgen over te maken als je leest.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15
Raymond P schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:01:
@dutchnltweaker Bij mij staat het uit (en dat is vervelend). Ik mis de nodige componenten om profijt te hebben van de reclames voor vaginale schimmel producten en minuscule 0% yoghurt toetjes waar ik door Youtube mee geteisterd word.

Zolang je de moeite neemt dat even te tweaken lijkt het resultaat mij iig duidelijk, niets om je zorgen over te maken als je leest.
YouTube 'tweaken' als in SmartTubeNext installeren en YouTube uitschakelen als applicatie? :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@The Zep Man Nee, enkel de settings zodat ik er platformwide geen issues (of wel) mee heb.
Dat reclame nodig is snap ik wel, die gerichte profilering pas ik dan weer voor.

Jouw optie werkt natuurlijk ook. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:02
Was aan het kijken naar de netwerkadapter, maar deze is niet voorradig, is er een andere adapter waar goede ervaringen mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
Ik heb de chromecast achter m'n tv hangen, strak tegen de muur en zit daar zelf een meter of 4-5 vandaan.
De afstandsbediening werkt zeer slecht, schokkend, reageert traag of helemaal niet.
Als ik de chromecast in het zicht hang met een switch, werkt het wel prima maar dan werkt de wakeup niet best en is optisch niet zo mooi. Ook als ik dichtbij ga zitten, werkt het ook prima.
De tv afstandsbediening werkt ook echter kan ik hier geen "home" knop voor gebruiken.

Klinkt dit bekend en iemand een idee?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 10:19
Hellboy! schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:22:
Was aan het kijken naar de netwerkadapter, maar deze is niet voorradig, is er een andere adapter waar goede ervaringen mee zijn?
ik zoek er ook een dus lees even mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:02
Ora et Labora schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:39:
Ik heb de chromecast achter m'n tv hangen, strak tegen de muur en zit daar zelf een meter of 4-5 vandaan.
De afstandsbediening werkt zeer slecht, schokkend, reageert traag of helemaal niet.
Als ik de chromecast in het zicht hang met een switch, werkt het wel prima maar dan werkt de wakeup niet best en is optisch niet zo mooi. Ook als ik dichtbij ga zitten, werkt het ook prima.
De tv afstandsbediening werkt ook echter kan ik hier geen "home" knop voor gebruiken.

Klinkt dit bekend en iemand een idee?
Ik zelf heb er geen last van dat de Dongle achter de TV hangt. Ligt toch denk ik aan de elektronica in de TV op die plek. Mijn zusje heeft er wel last van gehad. Met HDMI verlengkabeltje de Dongle "verplaatst" naar het kastje er onder. Dat van de "Wakeup" herken ik niet.

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Antonio di schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:23:
. Dat van de "Wakeup" herken ik niet.
Ik heb een Hue syncbox. Het probleem was dat als alles uit stond en ik zet via de afstandsbediening de tv en Chromecast aan, de chromecast niet tot leven komt. De syncbox ziet ook geen signaal. Fysiek de stroom eraf en erop doen van de Chromecast is dan de oplossing.
Ik heb zelfs een automatisering in Home Assistant gemaakt dat als de TV uit staat, de stroom ook van de Chromecast afgaat en weer erop als de TV aan staat maar dat is geen goede oplossing natuurlijk.
Omdat ik wil opnemen met IPTV via Tivimate, moet de Chromecast aanblijven en dat lijkt goed te gaan als ik de Chromecast gebruik, rechtstreeks in een HDMI-poort en niet via de Hue syncbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Ora et Labora De Chromecast gaat niet uit. Nooit. Hoe zet je die aan met de afstandsbediening?

Je probleem kan je dan ook zoeken bij je sync box, mijn gok is dat die hdmi pin 19 niet monitort/doorgeeft. TP-Vision en hdmi functionaliteit is al jaren behelpen...

M.a.w. Een enkele druk op de home knop van de Chromecast afstandsbediening nadat alles aan staat zal je gewoon beeld geven.
Dat kan ook geautomatiseerd via het netwerk.
(Edit: en als alles meewerkt hoort het hele riedeltje dan mee te schakelen.)

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond P op 20-03-2023 07:42 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Raymond P schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:40:
@Ora et Labora De Chromecast gaat niet uit. Nooit. Hoe zet je die aan met de afstandsbediening?

Je probleem kan je dan ook zoeken bij je sync box, mijn gok is dat die hdmi pin 19 niet monitort/doorgeeft. TP-Vision en hdmi functionaliteit is al jaren behelpen...

M.a.w. Een enkele druk op de home knop van de Chromecast afstandsbediening nadat alles aan staat zal je gewoon beeld geven.
Dat kan ook geautomatiseerd via het netwerk.
(Edit: en als alles meewerkt hoort het hele riedeltje dan mee te schakelen.)
Ik denk ook dat ik het bij de syncbox moet zoeken, vandaar dat ik de chromecast nu rechstreeks op de TV heb geplugd, dat lijkt wel goed te gaan. Echter heb ik nu alleen een slecht functionerende afstandsbediening omdat de chromecast nu niet in het zicht hangt en op een of andere manier de bluetooth niet goed werkt. Een HDMI-verlengkabel zou moeten gaan helpen verwacht ik.

Via de syncbox is een vreemd probleem. Soms werkt het wel, ik druk op de aan/uit toets op de afstandsbediening, TV gaat aan, syncbox gaat aan en ik heb beeld van de chromecast.
Regelmatig gebeurd het dat ik geen beeld heb. Ik kijk dan in de Hue-app en ik zie geen signaal. Een rest van de chromecast is dan de enige oplossing. Ik vermoed dat de syncbox niet altijd lekker werkt met de chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Ora et Labora De oplossing die @Antonio di voorstelt zal je afstandsbediening issue verhelpen.
Bij de TV in de slaapkamer (vlak tegen de wand gemonteerd) had ik hetzelfde door plaatsing van de HDMI poorten (in het midden) en ook met een (hele korte) verlengplug opgelost.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
pastafan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:58:
[...]

ik zoek er ook een dus lees even mee.
Ik heb deze USB C ethernet adapter via Amazon.

Wel een beetje aan de prijs, maar tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Hold schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:39:
[...]

Ik heb deze USB C ethernet adapter via Amazon.

Wel een beetje aan de prijs, maar tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
Werkt ook, heb ik zelf gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stino85
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21-04-2023
Mijn Chromecast Google TV wil niet connecteren met mijn Ethernet.
Ik gebruik hiervoor een USB C/Ethernet dongle van Satechi.
Als ik deze in precies dezelfde setup in mijn macbook steek, heb ik Ethernet verbinding.
Steek ik deze in mijn Chromecast, dan komt er geen 'Ethernet' optie in de instellingen op Google TV wanneer ik de wifi uitschakel.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@stino85 Waarschijnlijk geen support voor die network chip in de Linux kernel.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:04
@stino85 De Chromecast ondersteunt alleen adapters op basis van ASIX chipsets, die van jou gebruikt, als ik het goed heb, Realtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stino85
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21-04-2023
@Raymond P @hcQd Bedankt.
Maar dus als ik de 'Cable Matters USB C naar Gigabit Ethernet-adapter' koop, die hierboven in de berichten wordt vernoemd, zou het wel moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@stino85 Ik ben van mening dat dat een onzinnige zet is.
Gezien de prijs van die dingen kan je imho beter naar een ander Google TV kastje kijken waar ethernet af-fabriek zit ingebouwd.

De prijs van een officiële waarbij de werking gegarandeerd is ligt lager. Maar dan is het nog geen fantastische optie, zelfs als de beschikbaarheid in Nederland wél in orde zou zijn.

Los van dat: ik heb geen reden @Hold niet te geloven. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stino85 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:54:
@Raymond P @hcQd Bedankt.
Maar dus als ik de 'Cable Matters USB C naar Gigabit Ethernet-adapter' koop, die hierboven in de berichten wordt vernoemd, zou het wel moeten werken?
Ik heb er inmiddels diversen aangekocht (ter test), ook toen ik nog actief met de Google TV Stick bezig was. Er zijn aardig wat verschillende uitvoeringen, deze (nu toch weer aardig duurder, maar voordeliger dan die andere), heb ik ook aangekocht, deed het ook prima. https://www.amazon.de/gp/product/B08XXLWDSY

Smaakgevoelig, maar verder dik in orde; https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01COJ0MDY

Enz. enz.. Volgens mij heb ik er inmiddels een stuk of 5-6 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 20-03-2023 16:01 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:52

Gregory76

Sony PlayStation freak

hardware-lover schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:35:
[...]
.. Volgens mij heb ik er inmiddels een stuk of 5-6 ;)
Waar gebruik je die dan allemaal zoal voor, als ik vragen mag?

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Gregory76, het antwoord daarop heb ik in die reactie al gegeven 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
Voor een TV stick met 6 netwerkaansluitingen natuurlijk. :P

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:26:
Voor een TV stick met 6 netwerkaansluitingen natuurlijk. :P
Dat niet eerder uitgetest 🤔🤪

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:43
Ik weet niet of dit een probleem is met de gccwgtv of met kodi, of een combinatie van beiden, maar ik zit met het volgende:

Sinds een aantal weken (misschien zelfs maanden), hapert het beeld wanneer ik een video via kodi op de gccwgtv afspeel. Het beeld blijft telkens even hangen en fast-forward dan weer vooruit. Het geluid hapert niet. Een oplossing die tot op heden vaak werkt, is om de framerate in kodi aan te passen (bijvoorbeeld van 60fps naar 50fps), maar soms werkt ook dat niet.

Het is ontzettend storend en ik heb geen idee hoe het komt. Dit probleem deed zich voorheen niet voor.
Ik heb de gccwgtv aangesloten via een ethernetadapter, dus netwerkbandbreedte lijkt mij niet de oorzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
hardware-lover schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:35:
[...]

Ik heb er inmiddels diversen aangekocht (ter test), ook toen ik nog actief met de Google TV Stick bezig was. Er zijn aardig wat verschillende uitvoeringen, deze (nu toch weer aardig duurder, maar voordeliger dan die andere), heb ik ook aangekocht, deed het ook prima. https://www.amazon.de/gp/product/B08XXLWDSY

Smaakgevoelig, maar verder dik in orde; https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01COJ0MDY

Enz. enz.. Volgens mij heb ik er inmiddels een stuk of 5-6 ;)
Bij gebruik van dergelijke break out dongles er wel op letten dat de standaard meegeleverde adapter dan mogelijk niet voldoende power kan leveren... ik heb zo'n ethernet, hdmi en usb-c break out dongle van HP en moest daarbij een zwaardere adapter gebruiken anders werkte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MicGlou schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:24:
Bij gebruik van dergelijke break out dongles er wel op letten dat de standaard meegeleverde adapter dan mogelijk niet voldoende power kan leveren... ik heb zo'n ethernet, hdmi en usb-c break out dongle van HP en moest daarbij een zwaardere adapter gebruiken anders werkte het niet.
Klopt helemaal, afhankelijk van de mogelijkheden van het apparaat moet er ook navenant power beschikbaar zijn, daar misschien wel rekening mee houden.

Bij de meest eenvoudige uitvoeringen (met enkel ethernet of nog met een extra usb aansluiting), lukt het meestal wel met de originele.

Gelukkig heb ik ook een aardig gevarieerde voorraad aan geschikte voedingen, maar dat zal waarschijnlijk niet voor iedereen het geval zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Voor wie er nog een wil bestellen, hij staat vandaag weer op de iBood:

https://www.ibood.com/off...t-met-google-tv-4k/800445

O zie net dat Amazon sowieso goedkoper is.

[ Voor 15% gewijzigd door Fairy op 26-03-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Fairy schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:39:

Huh op Amazon is de Chromecast 4K €62,90 (uitverkocht) en op Ibood is de Chromecast 4K €49,95. Dus Ibood is wel goedkoper lijkt mij?

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 26-03-2023 11:29 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Fairy schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:39:

G_Dragon schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:31:
[...]

Huh op Amazon is de Chromecast 4K €62,90 (uitverkocht) en op Ibood is de Chromecast 4K €49,95. Dus Ibood is wel goedkoper lijkt mij?
KNIP

[ Voor 5% gewijzigd door blueman85 op 26-03-2023 14:48 . Reden: Was iets te snel met m'n antwoord, excuus voor de post ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

G_Dragon schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:31:
[...]

https://www.amazon.com.be...Vm9fjWR-L6WUaAlCzEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaaaaaaaabc
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-09 19:32
Even een vraagje: ik heb nog een v1 chromecast, die gaat inmiddels al een tijdje mee en werkt prima. Merk alleen dat F1 TV PRO niet werkt ermee en de HBO Max app op mijn telefoon is niet geweldig. Ik zit mede daarom en het feit dat de nieuwste 4k chromecast een afstandsbediening heeft, overwegen de laatste variant te kopen. Die is echter in 2020 uitgekomen.

Hoewel niemand in de toekomst kan kijken was ik benieuwd of ik er goed aan doe om die chromecast 4k met google tv te kopen of kan beter even wachten op een nieuwe variant (omdat de meest recente variant alweer 2,5jr op de markt is). Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@aaaaaaaaaabc Het nieuwe model zal mogelijk op z'n vroegst dit najaar uitkomen.
Specs zijn uiteraard niet bekend, dus of het wachten waard is is niet te zeggen. Al is support voor AV1 aannemelijk.

De 1e gen Chromecast doet 1080P op 30fps max, dat zal vast niet prettig zijn om sport te kijken.
Gezien je de f1tv app direct op de chromecast kan installeren (en mijn vriendin niet klaagt) voldoet 'ie ongetwijfeld aan je huidige wensen.
Ook is wifi aanzienlijk verbeterd vanaf de 3e generatie.

Overigens is de meest recente de HD variant, die is net een half jaartje uit.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaaaaaaaabc
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-09 19:32
Raymond P schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:43:
@aaaaaaaaaabc Het nieuwe model zal mogelijk op z'n vroegst dit najaar uitkomen.
Specs zijn uiteraard niet bekend, dus of het wachten waard is is niet te zeggen. Al is support voor AV1 aannemelijk.

De 1e gen Chromecast doet 1080P op 30fps max, dat zal vast niet prettig zijn om sport te kijken.
Gezien je de f1tv app direct op de chromecast kan installeren (en mijn vriendin niet klaagt) voldoet 'ie ongetwijfeld aan je huidige wensen.
Ook is wifi aanzienlijk verbeterd vanaf de 3e generatie.

Overigens is de meest recente de HD variant, die is net een half jaartje uit.
Dank! Ik ga dan voor de 4k versie en dan zie ik het wel, die 60 euro durf ik wel uit te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

aaaaaaaaaabc schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 00:03:
[...]

Dank! Ik ga dan voor de 4k versie en dan zie ik het wel, die 60 euro durf ik wel uit te geven
Nu bij ibood voor 50,- ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:59
Ik wil de Google tv sunrise(zand kleur) bestellen uit de Duitse store maar dat lukt niet. De Nederlandse store heeft deze niet en ook nooit gehad. Is er een mogelijkheid dat het kan of wie is het wel gelukt. Is nu een leuke aanbieding van 59 euro. Via Ebay ligt het allemaal een stuk hoger. En nauwelijks te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
babbi schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:08:
Ik wil de Google tv sunrise(zand kleur) bestellen uit de Duitse store maar dat lukt niet. De Nederlandse store heeft deze niet en ook nooit gehad. Is er een mogelijkheid dat het kan of wie is het wel gelukt. Is nu een leuke aanbieding van 59 euro. Via Ebay ligt het allemaal een stuk hoger. En nauwelijks te krijgen.
Zoals al eerder gezegd is de enige manier om een Chromecast met een kleurtje in Nederland te krijgen via eBay of vergelijkbare sites.

Een gekleurd hoesje is goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
Voor het geval dat je zoals ik je Chromecast 4K via een USB-hub hebt aangesloten aan je tv: met welke app hebben jullie inhoud op usb-sticks die aangesloten worden op die hub, toegankelijk gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
dejong7 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:29:
[...]

Het is nu eindelijk gelukt! Met Send Files to TV heb ik een film op de Chromecast kunnen zetten en die met VLC kunnen afspelen. De kwaliteit lijkt iets beter dan wanneer ik de film vanaf de desktop naar de tv stream. Wel blijft er niet veel opslagruimte over. Ik moet dat allemaal nog wat beter bekijken.
Iedereen nog bedankt voor het meedenken!
Heb mij echt helemaal 'rot' lopen zoeken, op het Inet , hoe bestanden naar de Chromecast 4K Google TV te krijgen.
Dit om een bestand met settings te kunnen importeren in een app.

Had mij dat kunnen besparen om gewoon een zoekopdracht te doen in dit topic... ;)

Meer dan een jaar geleden heb je dit gepost en je hebt nu mij in ieder geval blij gemaakt
Meteen 3,49 uitgegeven om de app adfree te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:23
RCBL schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:12:
[...]

Heb mij echt helemaal 'rot' lopen zoeken, op het Inet , hoe bestanden naar de Chromecast 4K Google TV te krijgen.
Dit om een bestand met settings te kunnen importeren in een app.

Had mij dat kunnen besparen om gewoon een zoekopdracht te doen in dit topic... ;)

Meer dan een jaar geleden heb je dit gepost en je hebt nu mij in ieder geval blij gemaakt
Meteen 3,49 uitgegeven om de app adfree te maken
:) :) Mooi! Wat ik me kan herinneren waren er nog wel meer apps die hetzelfde deden.
Tegenwoordig stream ik films gewoon vanaf de desktop. De kwaliteit is net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
dejong7 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:47:
[...]

:) :) Mooi! Wat ik me kan herinneren waren er nog wel meer apps die hetzelfde deden.
Tegenwoordig stream ik films gewoon vanaf de desktop. De kwaliteit is net zo goed.
Dat is natuurlijk altijd mogelijk, maar het ging mij om settings van apps op de googletv te krijgen zodat ik kon copy pasten. Dat staat allemaal in mijn Google drive, echter daar doet Googletv niets mee. je kan het niet eens installeren uit de appstore. Maar jou tip was een goeie oplossing.

Had eigenlijk begrepen dat de ontwikkelaar ook een versie voor Windows had, echter die zie ik nergens om te downloaden. Ook niet op zijn website?! Mocht iemand een copy hebben van de windowsappplicate, hou ik mij aanbevollen. Desnoods mail ik m even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
RCBL schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:00:
[...]

Dat is natuurlijk altijd mogelijk, maar het ging mij om settings van apps op de googletv te krijgen zodat ik kon copy pasten. Dat staat allemaal in mijn Google drive, echter daar doet Googletv niets mee. je kan het niet eens installeren uit de appstore. Maar jou tip was een goeie oplossing.

Had eigenlijk begrepen dat de ontwikkelaar ook een versie voor Windows had, echter die zie ik nergens om te downloaden. Ook niet op zijn website?! Mocht iemand een copy hebben van de windowsappplicate, hou ik mij aanbevollen. Desnoods mail ik m even....
Ja, dat is heel vreemd dat er geen app voor Google Drive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:04
dejong7 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:41:
[...]

Ja, dat is heel vreemd dat er geen app voor Google Drive is.
Ik gebruik het zelf niet, maar volgens mij zou Solid Explorer moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hcQd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:44:
Ik gebruik het zelf niet, maar volgens mij zou Solid Explorer moeten werken.
File Commander << prima oplossing voor o.a. Google Drive toegang

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:57
dejong7 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:47:

Ik heb dan vaak problemen met ondertiteling en soms het juiste geluidspoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:41:
[...]

File Commander << prima oplossing voor o.a. Google Drive toegang
Zo zijn er nog wel meer. I.e. Fx File-Explorer. Maar het ging eigenlijk om Google Drive toegang op de Chromecast 4K met Google TV. Die ben ik nog niet tegengekomen. Google Drive is ook niet installeerbaar.

Een tip zou geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RCBL schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:42:
Zo zijn er nog wel meer. I.e. Fx File-Explorer. Maar het ging eigenlijk om Google Drive toegang op de Chromecast 4K met Google TV. Die ben ik nog niet tegengekomen. Google Drive is ook niet installeerbaar.

Een tip zou geweldig zijn.
Daar reageer ik ook op? Werkt dat niet meer dan met de vermelde addons? Ik ga er de Google TV stick niet speciaal voor aansluiten om het uit te proberen 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong7
Hugo50 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:18:
[...]

Ik heb dan vaak problemen met ondertiteling en soms het juiste geluidspoor
Ik gebruik de app Airflow, wel voor de Mac. Dat werkt prima, ook met ondertitelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:20:
[...]

Daar reageer ik ook op? Werkt dat niet meer dan met de vermelde addons? Ik ga er de Google TV stick niet speciaal voor aansluiten om het uit te proberen 😏
Volgens mij was ik erg duidelijk in mijn verhaal. Met je Google TV stick bedoel je naar ik aanneem de Chromecast 4 AB? Tegen die stick kan je praten en de Chromecast 4 bedienen. Nogmaals de Filemanagers die je in de Playstore ziet op de Chromecast 4 werken allemaal niet met google drive. Althans laat ik het zo zeggen: degene die ik al geprobeerd heb laten zich of niet installeren of geven een fout melding als je Google drive wil toevoegen.

Jammer trouwens dat je het niet even wil proberen met jouw Chromecast 4.. 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:57
Ik gebruik de app Airflow, wel voor de Mac. Dat werkt prima, ook met ondertitelingen.

Voor Windows moet je haast wel VLC gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quacktech
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:57
Sinds een paar dagen / weken heb ik regelmatig het probleem dat mijn Chromecast met TV de verbinding verliest met het WiFi-netwerk. Mijn modem (Ziggo) staat in bridge-modus, daarachter is alles UniFi. Er is niets veranderd aan de instellingen, maar opeens doet dit probleem zich vaak voor. Bij de instellingen op de chromecast worden de WiFi-netwerken wel gevonden, opnieuw verbinden lukt ook, maar het wisselt hoeveel pogingen daarvoor nodig zijn.

Heeft iemand enig idee waar ik het moet zoeken? Welke info moet ik verder delen? Overige apparaten zijn gewoon stabiel verbonden. Het zou natuurlijk ook gewoon de chromecast kunnen zijn, die is aangeschaft toen deze net verkrijgbaar was (volgens mij via Frankrijk destijds).

The Duck did it again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hier draait de Chromecast echt perfect, alle streamingdiensten apps werken zoveel sneller dan het OS van onze Sony tv en ook VLC en Kodi draaien ontzettend snel en stabiel op de Chromecast.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RCBL schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:11:
Volgens mij was ik erg duidelijk in mijn verhaal. Met je Google TV stick bedoel je naar ik aanneem de Chromecast 4 AB? Tegen die stick kan je praten en de Chromecast 4 bedienen. Nogmaals de Filemanagers die je in de Playstore ziet op de Chromecast 4 werken allemaal niet met google drive. Althans laat ik het zo zeggen: degene die ik al geprobeerd heb laten zich of niet installeren of geven een fout melding als je Google drive wil toevoegen.

Jammer trouwens dat je het niet even wil proberen met jouw Chromecast 4.. 🤗
"resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst" << dat is wat nu (helaas) het antwoord moet zijn. Ik was wat anders aan het zoeken toen ik onverwachts tegen de Google dongle aanliep. En, ik moet je gelijk geven, de handel is inmiddels aardig dichtgetimmerd voor de Google TV stick met Chromecast (ken deze niet als Chromecast 4), alles aan apps wat ik kende wat eerder de functie had om ook Google Drive te benaderen, hebben die optie nu niet meer. Vreemde actie voor dit apparaat, gelukkig bestaat de mogelijkheid, met dezelfde apps, op andere Android TV apparaten nog wel. Ik zou er erg mis op pakken.

Ik verwacht dat ik de Drive nog wel via een andere weg zou kunnen benaderen maar dat heeft voor mij niet erg veel zin om nog uit te proberen.

Een reden temeer om de Dongle weer in de doos te gooien waar ie nu uitkomt, ik houd het voorlopig nog maar bij de ruimschoots beschikbare alternatieven (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:15
RCBL schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:00:
[...]

Met X-plore? Die is gewoon te vinden in de Google tv store daar kom je mee op je Google drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ratzz schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:08:
Met X-plore? Die is gewoon te vinden in de Google tv store daar kom je mee op je Google drive.
Die komt nu ook met dezelfde Google foutmelding als je de Drive wilt koppelen;

"Er is iets misgegaan. Deze app wordt niet ondersteund. Probeer het later opnieuw".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
ratzz schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:08:
[...]

Wordt gewoon niet meer ondersteund op de Chromecast gen 4 [ >:) ].

De enige is dus die Send to TV, daar kan je nog bestanden mee overzetten en dan ook nog maar alleen uit de mainstorage.

Maar goed, ik heb bereikt wat ik bereiken wilde...

[ Voor 7% gewijzigd door RCBL op 07-04-2023 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
hardware-lover schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:12:
[...]

Die komt nu ook met dezelfde Google foutmelding als je de Drive wilt koppelen;

"Er is iets misgegaan. Deze app wordt niet ondersteund. Probeer het later opnieuw".
Je bedoelt dat je niet op Drive komt? Dat is vreemd want dat lukt hier gewoon met de Google tv en deze app. Zo heb ik mijn Kodi instellingen overgezet door ze eerst op Drive te zetten en dan over te naar Google tv.

[ Voor 11% gewijzigd door ratzz op 07-04-2023 18:45 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ratzz schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:43:
Je bedoelt dat je niet op Drive komt? Dat is vreemd want dat lukt hier gewoon met de Google tv en deze app.
Misschien als het eerder al actief was? Nu probeer ik het via een schone installatie van diverse apps, en daarmee, ook met X-plore, gaat het nu mis zodra ik Google Drive probeer te koppelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
hardware-lover schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:46:
[...]

Misschien als het eerder al actief was? Nu probeer ik het via een schone installatie van diverse apps, en daarmee, ook met X-plore, gaat het nu mis zodra ik Google Drive probeer te koppelen.
De Chromecast is op 17 januari in gebruik genomen, dezelfde dag heb ik ook X-plore geïinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ratzz schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:37:
De Chromecast is op 17 januari in gebruik genomen, dezelfde dag heb ik ook X-plore geïinstalleerd.
Mijn tijdmachine is in onderhoud nu, ik neem het daarom probleemloos voor waarheid van je aan 😏

Ik heb direct na het uitkomen van de Android TV V12 update de dongle weer even aangesloten, op werking getest, en dat was het destijds. Wat er in de tussentijd specifiek voor de Google TV dongle is gewijzigd weet ik niet, het is nooit mijn dagelijkse Android/Google TV mediaspeler geweest, op geen enkel moment.

In het begin ruimschoots in gebruik gehad ter test, maar dat is al een hele poos geleden tot een einde gekomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
ratzz schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:37:
[...]

Het punt is dat je Google Drive er niet mee kan benaderen. zodra je Google Drive wil benaderen geeft die een foutmelding. Dus de filemanagers zijn wel installeerbaar echter GD is een nogo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
RCBL schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:40:
[...]

Het punt is dat je Google Drive er niet mee kan benaderen. zodra je Google Drive wil benaderen geeft die een foutmelding. Dus de filemanagers zijn wel installeerbaar echter GD is een nogo
Gisteren als test nog iets gedownload van de Drive, geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@ratzz Waarschijnlijk omdat je al geauthenticeerd bent.

Momenteel lukt dat niet (in FX), per 31 maart is de sign-in JS library deprecated. Afaik kan je nu helemaal geen nieuwe oauth meer doen met die lib.
M.a.w. meestal duurt zoiets eventjes voordat de app-makers verandering doorvoeren.

@RCBL Hoewel drive nu niet lijkt te werken zijn er natuurlijk tal van andere opties. Een netwerk share en FX explorer is waar ik de voorkeur aan geef.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
Raymond P schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:23:
@ratzz Waarschijnlijk omdat je al geauthenticeerd bent.

@RCBL Hoewel drive nu niet lijkt te werken zijn er natuurlijk tal van andere opties. Een netwerk share en FX explorer is waar ik de voorkeur aan geef.
Heb zo'n beetje alle explorers geprobeerd [ook FX, dat is mijn favoriete explorer sowieso] op de Google TV. Geven allemaal een authentication error.. Er is er zelfs 1 die zegt dat ik de app moet downgraden naar een eerdere versie. Denk dat jij met erg goed zit met die authenticatie uitleg. Maar zoals ik al aangaf, ik hoef niet te streamen uit GD of ander dingen dan alleen maar een bestandje over zetten met instellingen van apps. Voor netwerkstreaming heb ik een Apple TV staan met Infuse Pro.. ;) Voor het overzetten heb ik dat "send files to tv'" werkt prima waar ik het voor nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RCBL Het zit 'm duidelijk in de Google TV dongle zelf (CCGTV) of Android TV V12 (al zou je denken van niet gezien deze al wat langer beschikbaar is), want een ander merk Google TV Dongle, voorzien van Android TV V11, laat wel de inhoud van Google Drive zien.

Vandaag schoon (nieuw) in gebruik genomen, geeft geen problemen met Google Drive. Dezelfde Google account gebruikt op beide apparaten. Heb het even getest met File Commander.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:59:
@RCBL Het zit 'm duidelijk in de Google TV dongle zelf (CCGTV) of Android TV V12 (al zou je denken van niet gezien deze al wat langer beschikbaar is), want een ander merk Google TV Dongle, voorzien van Android TV V11, laat wel de inhoud van Google Drive zien.
Dat is dus het geval. De laatste Chromecast met Google tv zal wel iets veranderd zijn in authenticatie zoals @Raymond P schreef. Wellicht dat updates van de explorers met cloudservice daar straks een oplossing geeft. Denk dat het gewoon een kwestie wordt van try and error . Zal af&toe eens een explorer installeren om te kijken of het gaat lukken in de toekomst. Voorlopig red ik het met die Send tot SmartTV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Vandaag op CCGTV (met V12 en Puffin browser installed) via FX ook succes (na een paar auths).
Support voor die flow zal wel uit system webview verwijderd zijn.
Het is wel de minst fijne versie waarbij je opnieuw dient in te loggen in een frame.

fwiw: ik doelde vooral hierop.
Ik heb uiteraard geen idee welke app welke methode gebruikt en nu niet werkt. (File commander werkt iig niet)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:00
quacktech schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:47:
Sinds een paar dagen / weken heb ik regelmatig het probleem dat mijn Chromecast met TV de verbinding verliest met het WiFi-netwerk. Mijn modem (Ziggo) staat in bridge-modus, daarachter is alles UniFi. Er is niets veranderd aan de instellingen, maar opeens doet dit probleem zich vaak voor. Bij de instellingen op de chromecast worden de WiFi-netwerken wel gevonden, opnieuw verbinden lukt ook, maar het wisselt hoeveel pogingen daarvoor nodig zijn.

Heeft iemand enig idee waar ik het moet zoeken? Welke info moet ik verder delen? Overige apparaten zijn gewoon stabiel verbonden. Het zou natuurlijk ook gewoon de chromecast kunnen zijn, die is aangeschaft toen deze net verkrijgbaar was (volgens mij via Frankrijk destijds).
Ik heb de chromecast nog niet zo lang en gewoon in Nederland gekocht maar hetzelfde probleem. Tenminste met 5 ghz WiFi. Verbind ik met 2.4 ghz dan is er geen enkel probleem.

Kanaal van de 5 ghz al een keer aangepast. Diverse instellingen aangepast maar probleem blijft en met name bij f1 tv.

Dus sindsdien op 2.4 aangesloten en kijk probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 12-09 16:25
Ik heb mijn Chromecast met de officiële Google ethernetadapter aangesloten. Sindsdien nooit meer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hmm. Ik wilde mijn gesideloade Chrome-browser eens updaten.
Conflict. Dus dacht ik verwijderd de oude en installeer de nieuwe.

Had ik dat maar niet gedaan... Kan nog steeds geen 1 installeren. Ook niet diegene die ik maanden geleden had geïnstalleerd en er dus opstond eerder.
Verschillende versies geprobeerd via ApkMirror, extractie eigen tablet, arm-v8, v7, apk/apks etc geprobeerd.

Ik vermoed sinds update naar Android 12 dit verder afgesloten is oid.
Iemand een gouden tip welke Chrome ik wel kan installeren? Of heb ik zelf een fout gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Mau_Maus schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:21:
Hmm. Ik wilde mijn gesideloade Chrome-browser eens updaten.
Conflict. Dus dacht ik verwijderd de oude en installeer de nieuwe.

Had ik dat maar niet gedaan... Kan nog steeds geen 1 installeren. Ook niet diegene die ik maanden geleden had geïnstalleerd en er dus opstond eerder.
Verschillende versies geprobeerd via ApkMirror, extractie eigen tablet, arm-v8, v7, apk/apks etc geprobeerd.

Ik vermoed sinds update naar Android 12 dit verder afgesloten is oid.
Iemand een gouden tip welke Chrome ik wel kan installeren? Of heb ik zelf een fout gemaakt?
Krijg je een foutmelding ?

Zelf ook problemen gehad met installeren van een app. De een liet zich moeiteloos installeren en een andere lukte niet. Uiteindelijk bleek het puur een ruimtegebrek te zijn.

Dus check eens of er nog volgende vrije ruimte is voor de app en ook tijdelijk extra ruimte voor het installeren.
Ik loste het op door een andere app tijdelijk te verwijderen zodat er ruimte vrij kwam en na installatie installeerde ik die app ook weer wat wel goede werkte omdat deze dus minder vrije ruimte nodig had.

Handig, nee maar werkte wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 20:28
MikeOO schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:46:
[...]

Krijg je een foutmelding ?

Zelf ook problemen gehad met installeren van een app. De een liet zich moeiteloos installeren en een andere lukte niet. Uiteindelijk bleek het puur een ruimtegebrek te zijn.

Dus check eens of er nog volgende vrije ruimte is voor de app en ook tijdelijk extra ruimte voor het installeren.
Ik loste het op door een andere app tijdelijk te verwijderen zodat er ruimte vrij kwam en na installatie installeerde ik die app ook weer wat wel goede werkte omdat deze dus minder vrije ruimte nodig had.

Handig, nee maar werkte wel >:)
Op mijn oude samsung tablet ging ik in zulke gevallen naar apparaat onderhoud, en liet dan de cache/geheugen legen. Als dat niet hielp dan zocht ik via opslagbeheer de apps met het grootste gebruik van opslag en geheugen op en deed bij die apps het handmatig. Dan lukte het installeren van updates of apps wel. Ik heb geen recente chromecast dus ik kan dat niet voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:36
Hmm , wil ook de officiele ethernet adapter kopen, maar blijkbaar niet op stock bij google zelf? Iemand een idee hoelang dat dat al zo is? Of is er een andere plaats waar je deze nog kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
TurboTon1973 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:54:
[...]

Op mijn oude samsung tablet ging ik in zulke gevallen naar apparaat onderhoud, en liet dan de cache/geheugen legen. Als dat niet hielp dan zocht ik via opslagbeheer de apps met het grootste gebruik van opslag en geheugen op en deed bij die apps het handmatig. Dan lukte het installeren van updates of apps wel. Ik heb geen recente chromecast dus ik kan dat niet voor je testen.
Ik heb geen problemen met de Chromecast hoor >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Dank voor de reacties. Nee dat was het probleem niet.
Jullie lukt het dus wel om Chrome browser te sideloaden? Ik heb namelijk het gevoel dat perse dit package niet wordt toegestaan...
Dus als iemand het lukt een verse installatie te doen op huidige firmware dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:22
NoFate schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:01:
Hmm , wil ook de officiele ethernet adapter kopen, maar blijkbaar niet op stock bij google zelf? Iemand een idee hoelang dat dat al zo is? Of is er een andere plaats waar je deze nog kan vinden?
Ik sta al sinds begin januari op de wachtlijst

[ Voor 22% gewijzigd door Dotter64 op 12-04-2023 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:36
Dotter64 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:43:
[...]

Ik sta al sinds begin januari op de wachtlijst

Kijk voor meer info op https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2027906
Amai, dat is al heel lang, snap niet dat ze niet in voorraad zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
NoFate schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:46:
[...]

Amai, dat is al heel lang, snap niet dat ze niet in voorraad zijn
Gebruik zelf onderstaande en werkt ook prima, alleen wel wat duurder dan het origineel. Maar als je hem gelijk nodig hebt zijn er dus alternatieven.
https://www.amazon.nl/Cab...ter-opladen/dp/B08NXS46DN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
Mau_Maus schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:04:
[...]

[...]

Dank voor de reacties. Nee dat was het probleem niet.
Jullie lukt het dus wel om Chrome browser te sideloaden? Ik heb namelijk het gevoel dat perse dit package niet wordt toegestaan...
Dus als iemand het lukt een verse installatie te doen op huidige firmware dan hoor ik het graag :)
Even als test voor je gedaan. Via Aptoide app kan ik Chrome downloaden en installeren zonder problemen.
Alleen werkt het niet lekker op de Chromecast vind ik persoonlijk. Je moet soms op knoppen klikken en daar kom je niet bij met de cursor. Bv cookies bevestigen en heb je 2 knoppen waar je uit kunt kiezen maar wat je ook probeert met de AB kom je er niet op en kom je niet verder.

Dat zal ook de reden zijn dat dit soort apps niet in de playstore te vinden zijn omdat ze gewoon niet goed samen werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 12-09 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

quacktech schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:47:

Dit probleem heb ik ook. Toevallig of niet: ook met Unifi APs. Ik kan niet meer opnieuw verbinden en opnieuw opstarten van de CC lost het probleem dan op. Opnieuw verbinden lukt ook niet.

Het vreemde is echter dat ik 2 GCCGTV’s heb, maar 1 heeft het probleem en de ander niet. Het enige verschil is dat er 1 op 1080p draait en de ander op 4k. Dat moet uiteraard niet uitmaken, maar ik kan niet veel meer verschillen identificeren.

Ik heb daarvoor wel een support case met google gemaakt, maar die komen dan uit bij: Factory reset je device en daar heb ik gewoon minder behoefte aan, want dan moet ik alles weer opnieuw instellen.

Overigens lijk ik het probleem nooit te hebben tijdens het kijken van iets, maar alleen als ik na een tijd weer eens de boel aanzet en iets wil gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
MikeOO schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:24:
[...]
Even als test voor je gedaan. Via Aptoide app kan ik Chrome downloaden en installeren zonder problemen.
Alleen werkt het niet lekker op de Chromecast vind ik persoonlijk. Je moet soms op knoppen klikken en daar kom je niet bij met de cursor. Bv cookies bevestigen en heb je 2 knoppen waar je uit kunt kiezen maar wat je ook probeert met de AB kom je er niet op en kom je niet verder.
Dank voor het proberen... Wilde het graag zelf schoon installeren en niet via een store van derde, maar zal dat vanavond of morgen even proberen.

Nee met standaard AB werkt het niet lekker. Ik gebruik dan ook een airmouse/draadloze muis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
Mau_Maus schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:21:
[...]

Dank voor het proberen... Wilde het graag zelf schoon installeren en niet via een store van derde, maar zal dat vanavond of morgen even proberen.

Nee met standaard AB werkt het niet lekker. Ik gebruik dan ook een airmouse/draadloze muis.
Ja daar werkt het wel mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quacktech
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:57
Hann1BaL schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:31:
[...]

Dit probleem heb ik ook. Toevallig of niet: ook met Unifi APs. Ik kan niet meer opnieuw verbinden en opnieuw opstarten van de CC lost het probleem dan op. Opnieuw verbinden lukt ook niet.

Het vreemde is echter dat ik 2 GCCGTV’s heb, maar 1 heeft het probleem en de ander niet. Het enige verschil is dat er 1 op 1080p draait en de ander op 4k. Dat moet uiteraard niet uitmaken, maar ik kan niet veel meer verschillen identificeren.

Ik heb daarvoor wel een support case met google gemaakt, maar die komen dan uit bij: Factory reset je device en daar heb ik gewoon minder behoefte aan, want dan moet ik alles weer opnieuw instellen.

Overigens lijk ik het probleem nooit te hebben tijdens het kijken van iets, maar alleen als ik na een tijd weer eens de boel aanzet en iets wil gaan kijken.
De laatste dagen voelt het weer ietsje stabieler. Opnieuw verbinden heeft bij mij een wisselend aantal pogingen nodig. Meestal mislukt de eerste poging, daarna vraagt de CC of er Proxy-instellingen zijn -> Nee, en dan werkt het vaak.

The Duck did it again

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Nieuwe update beschikbaar voor de CCwGTV 4K:

Meer informatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iU3y1HLieTTENi6GUcL5L4m6jdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ruETuENj8yFe18jXfswjWLeg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door JdJtA op 13-04-2023 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 20:28
Hann1BaL schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:31:
[...]

Ik heb een gewone chromecast en ook een Unifi AP. Hierop regelmatig problemen dat bv de bitrate terug loopt bv als mijn vrouw op haar telefoon naar bv Facebook of wordfreud gaat. AP is in line of sight ongeveer 7 meter zonder muur. Mijn vrouw zit ongeveer 3 meter van AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
MikeOO schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:30:
[...]
Ja daar werkt het wel mee >:)
Net even snel gekeken. Aptoid installeert versie 50 of 52 ofzo.
Dat is wel erg oud, maar beter iets dan niets...

Voor ik hier aan begon had ik versie 99...
Maar toen ik wilde updaten naar 111 ging het allemaal mis.

Dus ik hou mij nog steeds aanbevolen als iemand weet hoe ik een recentere versie kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
quacktech schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:45:
[...]

De laatste dagen voelt het weer ietsje stabieler. Opnieuw verbinden heeft bij mij een wisselend aantal pogingen nodig. Meestal mislukt de eerste poging, daarna vraagt de CC of er Proxy-instellingen zijn -> Nee, en dan werkt het vaak.
heb dit een aantal keren meegemaakt bij mensen waarbij de 2,4 en 5 op de wifi beiden aanstonden in de modem.
1 van de twee uit en geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
Mau_Maus schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:21:
[...]

Of een appje op je foon, bijvoorbeeld Bluetooth keyboard & mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

TurboTon1973 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:03:
[...]

Ik heb een gewone chromecast en ook een Unifi AP. Hierop regelmatig problemen dat bv de bitrate terug loopt bv als mijn vrouw op haar telefoon naar bv Facebook of wordfreud gaat. AP is in line of sight ongeveer 7 meter zonder muur. Mijn vrouw zit ongeveer 3 meter van AP.
Dit heb ik dan weer niet. Als WiFi gewoon blijft werken is het gewoon volle snelheid, geen buffertijd en hoge bitrate. Het lijkt dus wel of we verschillende problemen zijn.
Laatste week lijkt het wel heel te blijven, maar soms moet ik de GCCGTV elke dag herstarten om weer verbinding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Hann1BaL Heb je meerdere accesspoints en DFS channels in gebruik?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Raymond P schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:42:
@Hann1BaL Heb je meerdere accesspoints en DFS channels in gebruik?
Meerdere APs ja. Auto Channel selection zou dus geen DFS moeten selecteren aldus Unifi.
Maar de APs zijn wel gescheiden door dikke betonnen vloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Mau_Maus schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:28:
[...]

Net even snel gekeken. Aptoid installeert versie 50 of 52 ofzo.
Dat is wel erg oud, maar beter iets dan niets...

Voor ik hier aan begon had ik versie 99...
Maar toen ik wilde updaten naar 111 ging het allemaal mis.

Dus ik hou mij nog steeds aanbevolen als iemand weet hoe ik een recentere versie kan installeren.
Daar had ik even niet op gelet >:)
Misschien dat het via Downloader wel lukt?
https://www.androidtvtricks.com/google-chrome-on-android-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Hann1BaL schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:47:
[...]

Meerdere APs ja. Auto Channel selection zou dus geen DFS moeten selecteren aldus Unifi.
Maar de APs zijn wel gescheiden door dikke betonnen vloeren.
Verifieer dat ff volgende keer dat je niet kan connecten, want dat is het meest voor de hand liggend.
Ik kan heel u-nii-2b niet gebruiken zonder issues met Chromecasts en Nest. (Geen Unify maar Engenius).

Ik heb/had ook last van band-hopping wat een vergelijkbaar resultaat gaf en heb Chromecasts van m'n 2.4ghz AP moeten verbannen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
MikeOO schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:47:
[...]

Daar had ik even niet op gelet >:)
Misschien dat het via Downloader wel lukt?
https://www.androidtvtricks.com/google-chrome-on-android-tv/
Wat precies lukt? Dat is andere manier van sideloaden en in de uitleg bieden ze via een bit.ly-link een Chrome versie 90 aan. ik installeer liever niet apk's van random linkjes.
Ik waardeer je hulp hoor, maar ik hoop liever iemand te spreken die het gelukt is zelf een recente versie van Chrome te installeren via iets als APKMirror oid. Dus meer direct en dus ook up-to-date.
Nogmaals dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Mau_Maus schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:49:
Ik waardeer je hulp hoor, maar ik hoop liever iemand te spreken die het gelukt is zelf een recente versie van Chrome te installeren via iets als APKMirror oid. Dus meer direct en dus ook up-to-date.
Nogmaals dank voor het meedenken.
Waarom de fixatie op Chrome, en niet op een browser die gespecialiseerd is voor gebruik op een TV/mediaspeler? Een voorbeeld die ik zo vond. Check ook de reviews bij dergelijke browsers voor tips.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 14-04-2023 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:58:
[...]

Waarom per se de fixatie op Chrome, en niet op een browser die gespecialiseerd is voor het gebruik op een TV? Een voorbeeld die ik zo vond.
Dat maak je er toch echt zelf van ;) Zoals eerder gezegd gebruik ik een airmouse en werkt het prima.
Chrome heeft de voorkeur, maar gebruik nu ook de tv browser van Puffin een tijdje als alternatief.
Ja er is wel een fixatie... Het niet kunnen uitstaan zelf een recente versie te kunnen installeren, terwijl dit altijd kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Mau_Maus schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:04:
Ja er is wel een fixatie... Het niet kunnen uitstaan zelf een recente versie te kunnen installeren, terwijl dit altijd kon.
Ah, PEBKAC. :P Ik ben zelf niet zo van het trekken aan een dood paard. Als Chrome niet werkt en ik zou het wel gebruikt hebben, zou ik voor wat anders kiezen en mij niet zo opwinden.

Je kan altijd nog een Chromium-fork overwegen, zoals deze. Dat is effectief Chrome voor 99,9...% van de use cases.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 14-04-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:07:
[...]

Ah, PEBKAC. :P Ik ben zelf niet zo van het trekken aan een dood paard. Als Chrome niet werkt en ik zou het wel gebruikt hebben, zou ik voor wat anders kiezen en mij niet zo opwinden.

Je kan altijd nog een Chromium-fork overwegen, zoals deze. Dat is effectief Chrome voor 99,9...% van de use cases.
Ja een fork... nog niet aan gedacht. Ga ik sowieso wel eens proberen. Thanks.
Maar dan blijft bij mij de irritatie bestaan waarom 'normale' Chrome ineens niet meer lijkt te werken met recente versies...
En dan hoop je hier iemand te vinden die de goede tip heeft. Dus ik hou mij aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Mau_Maus schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:14:
En dan hoop je hier iemand te vinden die de goede tip heeft. Dus ik hou mij aanbevolen ;)
Je hebt veel goede tips gekregen. Of je daar wat mee doet is jouw keuze.

"Ik wil water uit een steen knijpen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:17:
[...]
Je hebt veel goede tips gekregen. Of je daar wat mee doet is jouw keuze.

"Ik wil water uit een steen knijpen."
Beetje vreemde reactie. Je laat het nu klinken alsof ik ondankbaar ben?
Ik ben blij met alle hulp, maar specifieke issue is er voor mij nog steeds naast de alternatieven. En als iemand de gouden tip of oplossing heeft is dat mooi meegenomen. Zo niet, dan niet. Ik eis nergens iets ofzo.
Pagina: 1 ... 43 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)