Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:15
@Mau_Maus Hoe ver kom je exact en wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
Welke apk package probeer je te installeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfgTR8uK9l3hBDSHxx-Vsu3DnjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4RrL6AgxLMSPV5V5jekJvtB.jpg?f=fotoalbum_large

edit: fwiw dat is 112.0.5615.47 arm-v7 / android-10+

[ Voor 76% gewijzigd door Raymond P op 14-04-2023 12:07 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Raymond P schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:58:
@Mau_Maus Hoe ver kom je exact en wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
Welke apk package probeer je te installeren?
Ik heb het niet heel precies bijgehouden en nu niet thuis dus moet het een beetje uit mijn hoofd doen...

Ik heb eerst recente APKM versies van APK Mirror geprobeerd als update.

Waaronder:
[list]
• com.android.chrome_111.0.5563.58-556305834_8lang_6feat_e4bdbd33398fcbb46630ee44e52c3099_apkmirror.com.apkm
• com.android.chrome_111.0.5563.58-556305833_15lang_5feat_2fa990a620d551eeaffcad92de3c8eb6_apkmirror.com.apkm
[/list]

Daarna de non-bundels:
[list]
• com.android.chrome_111.0.5563.58-556305823_minAPI24_maxAPI28(arm64-v8a,armeabi-v7a)(nodpi)_apkmirror.com
• com.google.android.trichromelibrary_111.0.5563.58-556305834_minAPI29(arm64-v8a,armeabi-v7a)(nodpi)_apkmirror.com
[/list]

Dat ging niet. De meldingen gingen niet over packagename, signature of opslag, maar gewoon algemeen 'Kan niet updaten' of in die trant. Zal even moeten kijken wat GoogleTV precies zegt in zulke gevallen als ik thuis ben.

Ik kon wel ondersteunende package updaten:
[list]
• com.google.android.trichromelibrary_111.0.5563.58-556305834_minAPI29(arm64-v8a,armeabi-v7a)(nodpi)_apkmirror.com
[/list]

Daarna Google Chrome verwijderd in de hoop dat het dan wel wilde installeren.
Helaas lukte dat alsnog niet met bovenstaande pakketten. Melding was dan iets als "kan niet installeren".

De versie die ik erop had staan voor ik hem verwijderde was dacht ik versie 99, maar ik twijfel nu of dat klopt en of die niet iets ouder was met v86. Ik kon die niet herinstalleren en gaf zelfde melding.

De versie (50 of 52) via Aptoide kon ik wel installeren.

Edit. Ik zie dat je je bericht intussen hebt geupdate...
Ik zal die specifieke versie meteen proberen als ik thuis ben. Hopelijk wil die wel.
Thanks!!

[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 14-04-2023 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Mau_Maus 556305834 geeft bij mij de error dat een shared lib niet available is, helaas niet welke.
561504730 heeft die issue dus niet, niets extra's geïnstalleerd enkel de multi-package.

Probeer het dus nog ff een keertje, maar dan met de nieuwere. Of surf verder met Puffin. :)

edit na jouw edit: exact, dat dus. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond P op 14-04-2023 12:36 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Raymond P schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:35:
@Mau_Maus 556305834 geeft bij mij de error dat een shared lib niet available is, helaas niet welke.
561504730 heeft die issue dus niet, niets extra's geïnstalleerd enkel de multi-package.

Probeer het dus nog ff een keertje, maar dan met de nieuwere. Of surf verder met Puffin. :)

edit na jouw edit: exact, dat dus. :+
Ja ga ik zeker proberen... Misschien gewoon net pech met bepaalde versies.
Dank nogmaals! Ik laat het weten.

Update:
Het is gelukt! Wel met een iets andere (om)weg...

Ik kreeg met jouw versie juist de melding over 'shared lib' niet beschikbaar of up-to-date.

Toen een matchende Trichrome Library geïnstalleerd met een recente Chrome versie.
Dat waren:
https://www.apkmirror.com...7-3-android-apk-download/
+
https://www.apkmirror.com...7-5-android-apk-download/

En toen ging het ineens wel gelukkig.
(.48 is iets nieuwer, maar niet getest.)

Ik denk dat ik de vorige keren gewoon toch een mismatch had tussen die twee.
Moest trouwens ook de 'ApkMirror installer' downgraden.. De 1,40 versie in de store loopt vast bij 'browsen'.
Met versie 1.32 ging prima.

Dank voor het proberen eerder. Heeft mij ieder geval op het juiste spoor gezet!
Dat is wel het fijne een forum. Hopelijk heeft iemand anders er in de toekomst eens wat aan... Al is het misschien wat niche..

Edit 2:
Ah installeren lukt alleen start het niet |:( haha
Naja binnenkort maar even verder experimenteren...

[ Voor 52% gewijzigd door Mau_Maus op 14-04-2023 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Code voor een gratis film via Pathé Thuis, leuk denk je dan.

Film gekozen, wel beeld, geen geluid. Laat het maar weer over aan Pathé om ook dit te verzieken. Hun eigen bios app is pure rommel wat voor geen meter werkt, hetzelfde met de All Stars app.

Chromecast 4K Google TV.
Samsung S95B QD-OLED

Het geluid tijdens het navigeren in Chromecast werkt gewoon, maar geen enkel geluid tijdens de film. Alleen bullshit met deze app, Netflix, Prime etc werkt allemaal gewoon zoals het moet.

Google search maakt me ook weinig wijzer. Komt iemand dit bekend voor?

[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 14-04-2023 21:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
@Mau_Maus Ik had dus niet Trichrome apart geinstalleerd. Wellicht degene die je nu installed hebt eerst verwijderen, al zal dat misschien andere issues geven.
Issue met browsen bij APKmirror installer heeft met rechten te maken, even zelf handmatig access geven.

Ik heb Chrome werkend getest voordat ik 'm weer verwijderd heb.
Het kan dus. ;)

@devilsnight Pathe? Dat zal vast een codec issue zijn. In Settings > Weergave/Geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen even [Nooit Surround] proberen.
Leuk is anders, maar Pathe gaat er al jaren van uit dat je popcorn in je oren hebt...

[ Voor 7% gewijzigd door Raymond P op 14-04-2023 22:01 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Raymond P schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:58:
@Mau_Maus Ik had dus niet Trichrome apart geinstalleerd. Wellicht degene die je nu installed hebt eerst verwijderen, al zal dat misschien andere issues geven.
Ik heb met en zonder gedaan. Jij kreeg de melding toen je een andere versie probeerde toch?
Zonder deze package wilde het niet installeren bij mij.
Wellicht komt dat package ook op andere manier erop of zat het toch in die multipackage een versie die bij mij nu dwars zit.
Ik ga nog wel een keer aantal variaties en combinaties testen.
Issue met browsen bij APKmirror installer heeft met rechten te maken, even zelf handmatig access geven.
Ik had daar wel meteen naar gekeken. Had gewoon de rechten tot 'bestanden en media'... Niet tot 'locatie'... Wellicht die dan maar ook aanzetten. Had ook 'gegevens wissen' gedaan. 1.40 liep elke keer vast... 1.32 had 0 problemen.
Het kan dus. ;)
Dat is ieder geval mooi om te weten.
Wellicht helpt een factory reset wel eens na 2,5 jaar gebruik :)

Wederom dankt voor de input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-05 18:01

JoeZuCK

_Fonz > all.

devilsnight schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:40:
Code voor een gratis film via Pathé Thuis, leuk denk je dan.

Film gekozen, wel beeld, geen geluid. Laat het maar weer over aan Pathé om ook dit te verzieken. Hun eigen bios app is pure rommel wat voor geen meter werkt, hetzelfde met de All Stars app.

Chromecast 4K Google TV.
Samsung S95B QD-OLED

Het geluid tijdens het navigeren in Chromecast werkt gewoon, maar geen enkel geluid tijdens de film. Alleen bullshit met deze app, Netflix, Prime etc werkt allemaal gewoon zoals het moet.

Google search maakt me ook weinig wijzer. Komt iemand dit bekend voor?
Jup, ook meegemaakt met de Nvidia Shield. En dan zou het aan de Shield liggen. Kan mijn tweets niet meer vinden, maar de reacties van zo'n gast van Pathé customer service warm lachwekkend.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Raymond P schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:58:

Het kan dus. ;)

@devilsnight Pathe? Dat zal vast een codec issue zijn. In Settings > Weergave/Geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen even [Nooit Surround] proberen.
Leuk is anders, maar Pathe gaat er al jaren van uit dat je popcorn in je oren hebt...
Het bleek inderdaad in de advanced sound settings te zitten, alleen niet die ene setting. Ik koos voor manual: Selectively enable or disable each format supported by this device, regardless of what is supported by your audio output device.

Echt alleen voor de Pathé app moet je dit weer doen, zucht.
JoeZuCK schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:27:
[...]

Jup, ook meegemaakt met de Nvidia Shield. En dan zou het aan de Shield liggen. Kan mijn tweets niet meer vinden, maar de reacties van zo'n gast van Pathé customer service warm lachwekkend.
Ja het is niet best. Ze reageren altijd wel heel vlot via de Facebook messenger chat, en helpen goed bij de dingen die ze kunnnen veranderen. Maar ik heb hun nu al een paar keer laten weten dat hun apps vreselijk slecht zijn, constant uitgelogd worden, errors, coupons die niet verschijnen etc en dan zeggen ze dat hun IT team er hard aan werkt.

Dat zeggen ze nu al langer dan een jaar. Bijzonder slecht IT team dan. 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:17
Heb een 4k versie van de Google TV, wilde graag een tweede aanschaffen (heb niet zoveel haast) en was nieuwsgierig of er al nieuws was over een nieuwe versie! Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20
Dimiz schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:31:
Heb een 4k versie van de Google TV, wilde graag een tweede aanschaffen (heb niet zoveel haast) en was nieuwsgierig of er al nieuws was over een nieuwe versie! Iemand enig idee?
Ja. Er is een 1080p versie.

Verder kan je beter dit soort vragen beter aan Google of andere zoekmachine stellen. De kans is groot dat T.net niet de eerste bron zal zijn.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Aangezien ik 4k noem, ben ik uiteraard niet geïnteresseerd in de 1080p variant. Google heeft mij niet verder geholpen dan het interne modelnummer. Tweakers is nu juist voor mij een plek waar men toch nog wat extra bronnen heeft, vandaar mijn vraag.
https://9to5google.com/2023/01/12/new-chromecast-google-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
Niemand weet wanneer een nieuw model komt. Ik ben van mening dat je hem moet bestellen als je het nodig hebt. Netzoals met telefoons waar elk jaar een nieuw model komt en je geen nieuwe koopt omdat volgend jaar weer een nieuw model uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Dimiz schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:50:
Aangezien ik 4k noem, ben ik uiteraard niet geïnteresseerd in de 1080p variant. Google heeft mij niet verder geholpen dan het interne modelnummer. Tweakers is nu juist voor mij een plek waar men toch nog wat extra bronnen heeft, vandaar mijn vraag.
https://9to5google.com/2023/01/12/new-chromecast-google-tv/
Na het bericht waar je naar linkt is er geen info naar buiten gekomen over een nieuwe 4k chromecast. Wel is dus die 1080 versie als nieuwe versie uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Dimiz schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:50:
Aangezien ik 4k noem, ben ik uiteraard niet geïnteresseerd in de 1080p variant.
Hoezo niet? Ik heb er ook twee (4k), maar als de HD-versie beschikbaar was geweest toen ik de tweede kocht, had ik die met plezier gekocht,
Ik zit sowieso niet te wachten op een nieuwere versie. Hoe langer de huidige ondersteund wordt, hoe liever het me is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Omdat ik graag 4k materiaal bekijk. Nieuwere versie is al onderweg, hopelijk volgende maand aangekondigd tijdens Google I/O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Dimiz schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:14:
Omdat ik graag 4k materiaal bekijk.
Ja, OK, maar dat kunnen wij niet ruiken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Haha, opzich wel, omdat ik het eerder zo nadrukkelijk benoem. Had er blijkbaar alleen nog heel specifiek bij moeten vermelden dat het om KIJKEN van 4k materiaal ging. Want ja, waarom zou ik anders graag een 4k apparaat willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Opzich was het duidelijk dat je een 4K model had en eenzelfde 4k wilde kopen... Zo lees ik je post ook. ;) Echter, men is hier wat moe van vragen als 'is er al een nieuwe?', vandaar dat je waarschijnlijk zulke reacties krijgt. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
RCBL schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:44:
[...]

Heb zo'n beetje alle explorers geprobeerd [ook FX, dat is mijn favoriete explorer sowieso] op de Google TV. Geven allemaal een authentication error.. Er is er zelfs 1 die zegt dat ik de app moet downgraden naar een eerdere versie. Denk dat jij met erg goed zit met die authenticatie uitleg. Maar zoals ik al aangaf, ik hoef niet te streamen uit GD of ander dingen dan alleen maar een bestandje over zetten met instellingen van apps. Voor netwerkstreaming heb ik een Apple TV staan met Infuse Pro.. ;) Voor het overzetten heb ik dat "send files to tv'" werkt prima waar ik het voor nodig heb
Kom er even op terug omdat ik inmiddels toegang via FX-explorer tot Google Drive heb. Probleem was dat FX toegang vraagt en je het expliciet moet aangeven door op de CC in te loggen met je Google account en dan toestemming geven. De browser waarmee dat lukte was Puffin. Deze geïnstalleerd en daarna met FX-explorer Google Drive toegevoegd. Na het toestemming geven, kan de browser eventueel verwijderd worden.

Werkt nu prima en mijn vraag/probleem is daarmee opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 13:39

sjaool

Every life should have 9 cats

Het zou fijn zijn als Google met een Chromecast komt die fatsoenlijk Kodi kan draaien met 4K materiaal. Daarvoor ben je nog altijd aangewezen op andere apparaten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

sjaool schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:08:
Het zou fijn zijn als Google met een Chromecast komt die fatsoenlijk Kodi kan draaien met 4K materiaal. Daarvoor ben je nog altijd aangewezen op andere apparaten.
Dat ligt toch gewoon aan het materiaal? 4K materiaal werkt prima. Het is voor mij niet geschikt vanwege het gebrek aan HBR audio passthrough naar de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hann1BaL schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:10:
[...]

Dat ligt toch gewoon aan het materiaal? 4K materiaal werkt prima. Het is voor mij niet geschikt vanwege het gebrek aan HBR audio passthrough naar de receiver.
Yep, maar als ik een goede 4K wil afspelen houdt de Chromecast dit niet bij terwijl mijn Android box er geen enkele moeite mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 13:15
sjaool schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:42:
[...]

Yep, maar als ik een goede 4K wil afspelen houdt de Chromecast dit niet bij terwijl mijn Android box er geen enkele moeite mee heeft.
De GCC 4K heeft met hogere bitrates gewoon problemen en is niet op te lossen.
Daarom ben ik 1 1/2 jaar geleden een Nvidia Shield Pro aangeschaft met 25% korting en die speelt zelfs 125Mbps zonder enig probleem af via Emby zonder transcoding.
De GCC 4k is nu tot volle tevredenheid in gebruik bij mijn dochter en niet omdat het een slechte device is maar omdat die z'n limieten heeft en daar is de prijs dan ook naar.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
sjaool schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:08:
Speel hier alle 4k beelden die ik heb vloeiend af. 0 issues. Kodi met PlexKodiConnect via DirectPath, afspelen via SMB. Wel bedraad aangesloten.

Voorbeeld:
Duration 2:18:14
Bitrate 50409 kbps

[ Voor 5% gewijzigd door Dimiz op 17-04-2023 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

snah001 schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:20:
[...]

De GCC 4K heeft met hogere bitrates gewoon problemen en is niet op te lossen.
Daarom ben ik 1 1/2 jaar geleden een Nvidia Shield Pro aangeschaft met 25% korting en die speelt zelfs 125Mbps zonder enig probleem af via Emby zonder transcoding.
De GCC 4k is nu tot volle tevredenheid in gebruik bij mijn dochter en niet omdat het een slechte device is maar omdat die z'n limieten heeft en daar is de prijs dan ook naar.
Voor streaming is hij echt perfect daar heb ik verder geen klagen over. Maar ik denk dat ik verwend ben met de Android box en Yatse op mijn smartphone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Waar loopt hij niet lekker bij jou dan @sjaool ? Want de situatie die snah beschrijft loopt vloeiend op mijn GC. Zelfs bestanden met 400Mbps videostream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Zodra je audio moet transcoden gaat de Chromecast ook al zweten.
Ik kan mij voorstellen dat 'ie stuk loopt op bijvoorbeeld HD Master Audio.

Geen issues met video, al stream ik vooral de lagere kwaliteit hoge kwaliteit meuk van de welbekende aanbieders.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Raymond P schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:44:
Zodra je audio moet transcoden gaat de Chromecast ook al zweten.
'Transcoden'? Bedoel je niet gewoon decoderen (om af te spelen)? Waarom zou een Chromecast geluid moeten omzetten van één gecomprimeerd formaat naar een andere gecomprimeerd formaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@The Zep Man Dat gebeurt als je device het format niet ondersteunt. De huidige Chromecast kan ook niet voor alle formaten passthrough doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Raymond P op 18-04-2023 08:12 . Reden: structuur ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dimiz schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:20:
Waar loopt hij niet lekker bij jou dan @sjaool ? Want de situatie die snah beschrijft loopt vloeiend op mijn GC. Zelfs bestanden met 400Mbps videostream.
O, dat kan ik niet zo zeggen. Het enige is dat ik de werking van Kodi op Android sowieso al niet zo lekker vind. Ik heb een dedicted Kodi media-apparaat dat draait op CoreElec en dat bevalt mij op zich prima. Dus ik geloof het ook wel. De streamingsdiensten draaien allemaal perfect en dat is voor mij het belangrijkste. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Raymond P schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:10:
@The Zep Man Dat gebeurt als je device het format niet ondersteunt. De huidige Chromecast kan ook niet voor alle formaten passthrough doen.
Dan alsnog decodeer je het naar (L)PCM. Het wordt niet opnieuw gecomprimeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:20

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik krijg binnenkort tmobile glasvezel (vaarwel ziggo!), heb daarbij geen extra tv kastje genomen.

Ik heb een full HD tv en ga het voornamelijk gebruiken voor streaming diensten en YouTube.
Wellicht heel af en toe een film streamen vanaf mijn pc.

Dan is de full HD versie voldoende? Of toch handiger om de 4k versie te nemen omdat ie meer RAM heeft en een nieuwe soc?
Of merk je daar in het dagelijks gebruik niet veel van?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
The Zep Man schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:20:
[...]

Dan alsnog decodeer je het naar (L)PCM. Het wordt niet opnieuw gecomprimeerd.
Och daar heb je een punt. Dat is hier iig het moment waarbij het mis kan gaan.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DNA_Saint schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:10:
Ik krijg binnenkort tmobile glasvezel (vaarwel ziggo!), heb daarbij geen extra tv kastje genomen.

Ik heb een full HD tv en ga het voornamelijk gebruiken voor streaming diensten en YouTube.
Wellicht heel af en toe een film streamen vanaf mijn pc.

Dan is de full HD versie voldoende? Of toch handiger om de 4k versie te nemen omdat ie meer RAM heeft en een nieuwe soc?
Of merk je daar in het dagelijks gebruik niet veel van?
De HD versie is later verschenen dan de 4k uitvoering, ondersteund o.a. ook AV1 wat de 4k niet doet. Hoeft niet belangrijk te zijn, wil enkel aangeven dat wat je denkt niet het geval is 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 14:54

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Vads schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:00:
[...]

Heb je toevallig een suggestie voor zo'n lader?
ik weet niet of je hier nog naar op zoek bent maar ik heb deze adapter op mn chromecast zitten.

https://www.amazon.nl/dp/..._487767311_302_E_DDE_dt_1

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 22:20

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

hardware-lover schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:26:
[...]

De HD versie is later verschenen dan de 4k uitvoering, ondersteund o.a. ook AV1 wat de 4k niet doet. Hoeft niet belangrijk te zijn, wil enkel aangeven dat wat je denkt niet het geval is 😉
Ah, dat wist ik niet. Dan is misschien de HD versie gewoon prima voor mij.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn hd-versie resette zichzelf afgelopen zondagavond drie keer binnen een uur. Geen idee waarom of hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik merkte gisteren dat een film met Pathé Thuis eigenlijk constant haperde. Nou kan het zijn dat de app gewoon rommel is, of dat de C4K even een volledige cold reboot moet hebben, niet een factory reset, want graag behoud ik wel aan mijn settings.

Met Xbox bijvoorbeeld hou je terwijl ie aanstaat de power knop minimaal 20 seconden ingedrukt, alle cache enzo wordt dan geleegd. Hoe doe ik dit met C4K? Want hij is al een hele lange tijd niet meer volledig uit geweest, elke keer in sleep mode. Of is stekker eruit meer dan genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
devilsnight schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:36:
Of is stekker eruit meer dan genoeg?
Proberen kost niets natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:39
devilsnight schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:36:
Ik merkte gisteren dat een film met Pathé Thuis eigenlijk constant haperde. Nou kan het zijn dat de app gewoon rommel is, of dat de C4K even een volledige cold reboot moet hebben, niet een factory reset, want graag behoud ik wel aan mijn settings.

Met Xbox bijvoorbeeld hou je terwijl ie aanstaat de power knop minimaal 20 seconden ingedrukt, alle cache enzo wordt dan geleegd. Hoe doe ik dit met C4K? Want hij is al een hele lange tijd niet meer volledig uit geweest, elke keer in sleep mode. Of is stekker eruit meer dan genoeg?
De algemene cache kun je legen bij opslag en naar cache gaan waar gevraagd wordt of je hem wilt legen. Je kunt natuurlijk ook naar de app info gaan en daar de cache van de app legen.

Je kunt in de systeemsettiings ook C4K rebooten maar of dat de cache leegt weet ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door ratzz op 20-04-2023 17:20 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:21
Irritant dat je GCCWGT niet echt uit kan schakelen of in slaapmodus kunt zetten. Volgens mijn Pi-Hole zit het apparaat weet ik hoeveel verzoeken en netwerkverkeer per uur te genereren. :(

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Jumpman schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:59:
Irritant dat je GCCWGT niet echt uit kan schakelen of in slaapmodus kunt zetten.
Gaat prima. Het apparaat heeft geen accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
The Zep Man schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:47:
[...]

Gaat prima. Het apparaat heeft geen accu.
Ik gebruik een OLED die pixel onderhoud doet als de TV wordt uitgezet. Of misschien toch een timer ertussen om hen een uur later uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Jumpman schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:59:
[...]

Ik gebruik een OLED die pixel onderhoud doet als de TV wordt uitgezet. Of misschien toch een timer ertussen om hen een uur later uit te zetten.
Je CCWGTV wordt toch niet gevoed vanuit je TV?

Je zou de voeding van je CCWGTV via een timer of een smart switch kunnen schakelen, maar waarschijnlijk kost dat meer stroom dan dat de CCWGTV zelf verbruikt in stand-by en het opstarten is echt tergend traag.
Dataverkeer zal ook niet echt minder worden, vermoed ik en als je daarmee zit, kan je sowieso beter geen Google spul in huis nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Toff schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:33:
[...]

Je CCWGTV wordt toch niet gevoed vanuit je TV?

Je zou de voeding van je CCWGTV via een timer of een smart switch kunnen schakelen, maar waarschijnlijk kost dat meer stroom dan dat de CCWGTV zelf verbruikt in stand-by en het opstarten is echt tergend traag.
Dataverkeer zal ook niet echt minder worden, vermoed ik en als je daarmee zit, kan je sowieso beter geen Google spul in huis nemen. ;)
Haha, daar lijkt het we op. Ik zit eens te kijken wat die allemaal doet. Maar dat ding verzameld mij een data en scant van alles en nog wat, voor wat? Om het via 8.8.8.8 of 8.8.4.4 naar huis te sturen? Wat nu niet meer kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Jumpman De hoeveelheid traffic die 'ie genereert in rust (geen apps actief) is imho heel erg weinig.
Een keepalive naar een Google server (twee eigenlijk), waarschijnlijk ten behoeve van remote control.
Verder zie ik wat verkeer wat lokaal blijft, multicast en comms met andere Google producten in huis.

Totaal een schamele 600 regels over 1000 seconden in Wireshark gecaptured vanaf m'n router, gefilterd op MAC. Pakweg de helft daarvan is lokale multicast.
Waarschijnlijk nog een stukje lager als ik dev-options uit zet.

Zulke devices (niet enkel Google) gooien zo mogelijk je hele netwerk plat als ze bepaalde DNS requests niet beantwoord krijgen. Als je 8:8:8:8 niet correct redirect naar je Pi-Hole wordt het antwoord (terecht) niet geaccepteerd.
Wat ik je in ieder geval wel kan vertellen is dat er amper traffic naar 8.8.8.8 of 2001:4860:4860::8888 is. Ik heb alleen een DNS request voor netflix (die dienst neem ik niet af) voorbij zien komen. :)

Zodra je de afstandsbediening begint te gebruiken is er een berg communicatie (ter referentie +1000 regels in enkele seconden) waarvan m.i. niet alles noodzakelijk is, ongetwijfeld de reden waarom de interface zo stroperig voelt als je een slechte wifi verbinding hebt.
Mja, dat soort tracking doet ook praktisch elk apparaat tegenwoordig.

TLDR: stel je meuk goed in.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
ratzz schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:44:
[...]

De algemene cache kun je legen bij opslag en naar cache gaan waar gevraagd wordt of je hem wilt legen. Je kunt natuurlijk ook naar de app info gaan en daar de cache van de app legen.

Je kunt in de systeemsettiings ook C4K rebooten maar of dat de cache leegt weet ik niet.
Fijn! Goed voor de volgende keer.

Gisteravond even helemaal van de stroom gehaald en toen ik de boel weer aansloot bleef ie bij WiFi zeggen limited connection. Ik moest weer forget network kiezen en password weer opnieuw invoeren en toen werkte het allemaal weer. Had dit eerder nog niet gehad.

Merk sowieso echt zelfs na dit alles dat content niet volledig soepel draait, zal wel de Pathé crap app zijn dan. Zal morgen eens goed checken dat de andere apps dit niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat is op dit moment de staat van 24p playback op de Chromecast 4K met android TV? In oktober is deze optie toegevoegd. Toen waren de apps nog niet over. Is dat inmiddels al wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-05 17:28
Ik heb nu nog een oude Chromecast en gebruik kpn tv. Bij de nieuwe Chromecast met Google tv zit een afstandsbediening. Kan je de kpn tv app icm de nieuwe Chromecast met Google tv ook buiten het kpn netwerk gebruiken, bijv op vakantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@gravy Nee. De app is voor tv binnenshuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
gravy schreef op maandag 1 mei 2023 @ 07:52:
Ik heb nu nog een oude Chromecast en gebruik kpn tv. Bij de nieuwe Chromecast met Google tv zit een afstandsbediening. Kan je de kpn tv app icm de nieuwe Chromecast met Google tv ook buiten het kpn netwerk gebruiken, bijv op vakantie?
Daarvoor zou je Webbie Player (een add-on voor Kodi) kunnen gebruiken. Dat werkt wel prima buitenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-04 08:41
In de garage wil ik graag tv kijken en muziek luisteren. Ik denk aan een tv-scherm om video te streamen en speakers om het geluid van de tv door te geven. Daarnaast wil ik dat de speakers ook spotify zonder de tv kan uitzenden.

Kan ik hiervoor de chrome cast en chrome cast audio gebruiken?
- Dus streamen vanaf de telefoon naar de tv met een chrome cast. (Dan nog verbinding tussen tv en speaker?)
- En streamen van muziek vanuit home assistent/telefoon via chromecast audio naar speakers

Is het dan het meest logisch om actieve speakers te gebruiken die minstens 2 input heeft? Middels een kabel de tv verbinden aan de speakers en met chrome cast audio de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:39
Pieter2 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:55:
In de garage wil ik graag tv kijken en muziek luisteren. Ik denk aan een tv-scherm om video te streamen en speakers om het geluid van de tv door te geven. Daarnaast wil ik dat de speakers ook spotify zonder de tv kan uitzenden.

- Dus streamen vanaf de telefoon naar de tv met een chrome cast. (Dan nog verbinding tussen tv en speaker?)
- En streamen van muziek vanuit home assistent/telefoon via chromecast audio naar speakers

Is het dan het meest logisch om actieve speakers te gebruiken die minstens 2 input heeft? Middels een kabel de tv verbinden aan de speakers en met chrome cast audio de telefoon?
Ik gebruik daar zelf een bluetooth speaker voor die via de chromecast loopt. Scheelt meteen weer wat kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 14:55
Gebruiken jullie het home screen? Een tijd terug was die goed bruikbaar, zowel Netflix als prime kon ik verder kijken. Dat lukt nu nog steeds maar om een of andere reden hebben ze de max opeens verlaagd naar maar 4 series. Aangezien wij 5 of meer series afwisselend kijken is dit dus onbruikbaar voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
ratzz schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:00:
[...]

Ik gebruik daar zelf een bluetooth speaker voor die via de chromecast loopt. Scheelt meteen weer wat kabels.
Hoe sluit je dan de tv aan op de bluetooth speaker? Ik zie nog niet helemaal voor me hoe de speaker met de tv wordt verbonden als ik via een telefoon tv naar het scherm stream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17:54
Pieter2 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:12:
[...]

Hoe sluit je dan de tv aan op de bluetooth speaker? Ik zie nog niet helemaal voor me hoe de speaker met de tv wordt verbonden als ik via een telefoon tv naar het scherm stream.
Je sluit de bluetooth speaker aan op de chromecast (er van uitgaand dat je er één hebt met Google TV, dan kan dat). Alle audio van de chromecast komt dan uit die speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
wvanommen schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:24:
[...]

Je sluit de bluetooth speaker aan op de chromecast (er van uitgaand dat je er één hebt met Google TV, dan kan dat). Alle audio van de chromecast komt dan uit die speaker.
Klopt het dat je de bluetooth speaker draadloos (via bluetooth) koppelt aan de chromecast dooe instellingen op de tv aan te passen of kan dat met kabel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Pieter2 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:20:
[...]

Klopt het dat je de bluetooth speaker draadloos (via bluetooth) koppelt aan de chromecast dooe instellingen op de tv aan te passen of kan dat met kabel?
Je verbindt hem via de instellingen van de "Chromecast met Google TV". Dat is deze:
https://store.google.com/..._google_tv?hl=en-US&pli=1

- Switch your Bluetooth speaker to pairing mode
- Navigate with the help of your Google remote to the far right end to access your account
- Tap on settings and Scroll down, then click on remotes and accessories
- Tap on pair remote and accessory for Chromecast to search for any Bluetooth devices that are ready to pair
- When the Bluetooth speaker you had previously switched repair appears on the list, select it, then click on the pair option
- Wait for a few seconds for the Bluetooth speaker to pair

Dan speelt ie geluid van alles wat hij naar je TV zet door naar de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
Dank het is mij helder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Pieter2 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:55:

Je hebt nog een Chromecast Audio liggen neem ik aan? Die worden al een tijd niet meer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
Mesmer_ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:10:
[...]

Je hebt nog een Chromecast Audio liggen neem ik aan? Die worden al een tijd niet meer verkocht.
Nee die heb ik niet. Dus ik zal gewoon een chrome cast met google tv kopen zodat ik video en audio kan verbinden.

Als ik de bluetooth speaker koppel aan de chromecast zoals @matthijst benoemt kan ik dan ook nog andere bronnen zoals een telefoon koppelen aan de speaker? Of pakt die dan enkel de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik ben al een tijdje op zoek naar de officiële google ethernet adapter. Morgen moet ik in Duitsland (Dusseldorf) zijn en vroeg me af of ik daar ergens het kan kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 11:28
Misschien was het al bekend, maar ik kwam er net achter dat er een (voor mij) nieuwe alternatieve launcher is.
De sideload channel launcher 4. Ik had altijd de HALauncher, die was prima maar wel gedateerd.
Deze nieuwe is echt veel strakker, mooi in gebruik en het oogt allemaal lekker simpel!

Ik heb nu gewoon 1 rij met de apps die ik gebruik met een mooie achtergrond. Verder niets, aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:15

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik ben recent overgeschakeld naar een nieuwe telefoon. Op mijn oude telefoon had ik de Google Home app en hier gebruik ik een Chromecast v4 en ook mijn Ambeo soundbar heeft een cast functionaliteit, dus ook die was zichtbaar in de Home app.

op de nieuwe telefoon alles opnieuw ingesteld e.d.

Als ik nu wil casten vanuit Chrome, zie ik mijn apparaten 2 x verschijnen. Beide werken, maar het is wel irritant. Heeft iemand een oplossing hiervoor?
https://www.reddit.com/r/...showing_up_in_duplicates/
Met youtube vanced zoals op reddit gemeld wordt, heeft het niks te maken. Dat heb ik nooit gebruikt.

Ik heb de home app op mijn oude telefoon ook verwijderd, maar dat lost het ook niet op.

Ook heb ik de naam van de chromecast gewijzigd, maar dan zie ik de nieuwe naam ook gewoon 2 keer verschijnen... Dat is dus ook niet de oplossing.
Kan ik mijn oude telefoon niet op 1 of andere manier afmelden?

Alvast dank voor jullie hulp!

[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 10-05-2023 10:07 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
Smobbo schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:32:
Misschien was het al bekend, maar ik kwam er net achter dat er een (voor mij) nieuwe alternatieve launcher is.
De sideload channel launcher 4.

Ik heb nu gewoon 1 rij met de apps die ik gebruik met een mooie achtergrond. Verder niets, aanrader!
Heb je het voor elkaar gekregen dat hij opstart met een systeem herstart ?
Zo ja, hoe ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Ja, ging eigenlijk makkelijker dan gedacht via ADB. Had ik nog niet eerder gedaan, dus was wat voorzichtig.

Deze 2 Reddit Posts hebben het volgens mij goed uitgelegd:
Dit legt uit hoe je adb op je laptop zet: https://www.reddit.com/r/...y_launcher_as_default_on/
En deze geeft de commando’s voor de chromecast met GoogleTV:
https://www.reddit.com/r/...m_launcher_on_chromecast/

Ook gelijk via adb de reclame vrije YouTube app smarttubeNext erop gezet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Smobbo op 12-05-2023 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MannieC
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05-2023
Hi, ik heb een issue waar ik echt niet uitkom, welke Guru weet raad?
Ik heb een Google Chromecast met een hub met USB Stick.
Op deze USB stiack staan al mijn apps. Toch zegt GG dat mijn intern geheugen voor 4,2 Gb gevruikt is?!
Maar ook geeft hij aan dat er geen apps op intern geheugen staan.
All mijn apps werken prima via USB maar 7 updates staan te wachten en kunnen niet bijgewerkt worden vanwege een storage probleem?!
2 Vragen:
- Hoe kan het dat mijn intern geheugen zo vol is zonder apps, tijdelijk geheugen geleegd maar hij blijft ruim 4Gb aangeven als gebruikt.
- Waarom updaten mijn apps niet die op de USB Stick staan? Nog 30Gb vrij geheugen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@MannieC Waarom heb je de apps niet allemaal op het interne geheugen, dat zou toch toereikend moeten zijn? En dan de USB voor media gebruiken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:15
De ethernetadapter is weer leverbaar:
https://store.google.com/...st_ethernet_adapter_gen_2

@S023

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 15-05-2023 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Weer zo'n *** site dat je alleen met creditcard kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:58
Autofan1985 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:49:
Begin juli je bankpas vervangen, je zou dan een debitcard moeten krijgen waarmee je ook online kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:27

Eboman

Ondertitel

Smobbo schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:32:
De sideload channel launcher 4. Ik had altijd de HALauncher, die was prima maar wel gedateerd.
Deze nieuwe is echt veel strakker, mooi in gebruik en het oogt allemaal lekker simpel!

let even op het support model voor deze betaalde launcher :

https://www.reddit.com/r/..._4_was_released_recently/

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Eboman schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:49:
[...]

let even op het support model voor deze betaalde launcher :

https://www.reddit.com/r/..._4_was_released_recently/
Oh ja, viel me ook op dat er meerdere versies waren. Ik ga het aankijken :) .
Ik gebruik alleen de basis functies, dus ik hoop erop dat er niet teveel veranderd dat er iets stuk gaat vanuit Google. Dan blijf ik gewoon op deze versie en sla ik een paar opvolgende versies over ;) .
De ontwikkeling rondom een CCwGTV gaat niet zo hard :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
Nou, ik heb issues met een file... Dolby Vision (10bit) 4K 24.4 Mb/s (variable), 8.14 GiB/45min

M'n Nova player stottert en kwam er niet achter waar het aan lag, zonder ondertiteling minder grote issues (zoals altijd) maar niet vlekkeloos.
Van SMB naar DAV geswitched zonder merkbaar verschil.
Kodi geopend en smb/dav/nfs geprobeerd maar ook issues. Onder andere het geluid dat ik niet synchroon krijg en alsnog missende frames.

Uiteindelijk met VLC over NFS nauwelijks issues en daardoor een stukje kunnen vinden om te zien wat er gebeurt.

Met ondertiteling heb ik steevast rond een specifieke frame een enorme spike in traffic. Valt de piek binnen de buffer dan is er ook niets aan de hand.
Het rare is dat als ondertiteling uit staat VLC nergens last van heeft en netjes door lijkt te spelen, opmerkelijk is dat het gemiddelde dan ook een kleine 50Mbps lager ligt. Zijn dit dan sync gerelateerde issues?

Interface waar WiFi AP aan hangt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/il8FVmRJVrPtkkXe3pupXVF2gVs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vRPtv0Ab1cbCmwY42WvklHbD.jpg?f=user_large

De scene in kwestie: er vliegt een handje vogels door het beeld, wordt geen woord gesproken. Lang leve H265. :+

Gezien zo'n piek tegen de absolute max van de Chromecast netwerk stack aan loopt dacht ik het hier even te melden mocht dit 'standaard worden' en we allemaal direct naar de store rennen voor een ethernet adapter, dat gaat die niet oplossen.
Een correcte scene release wel, want het origineel streamt zonder issues (met pieken rond 80Mbps). :9

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04 12:43
Sinds een week of 2 ervaar ik problemen met het geluid van mijn Chromecast met Google TV.
Geluid doet het niet. Wanneer ik uitgebreid rommel met de settings dan werkt het, wanneer ik de tv uitzet en uren later weer aanzet dan werkt het niet meer.

Mijn config: Google Chromecast met Google TV, LG OLED tv, SONOS playbar. Eea is via optische kabel verbonden (TV met Playbar). Gevoelsmatig heb ik alle settings al geprobeerd, ben er uren mee bezig geweest.

Kan het zijn dat dit bijvoorbeeld na een update zich voordoet? Kan een ander gekoppeld apparaat roet in het eten gooien (Ziggo settop box)?

Ik word er inmiddels een beetje sjaggo van, voorheen nooit problemen en sinds ik de problemen ervaar is er niets veranderd aan de settings of hardware.

Wat ik wel een keer gedaan heb is een USB stick in de TV om een gedownloade film af te spelen. Ook sinds die tijd ervaar ik de problemen...

Iemand een gouden ingeving???

Edit: Ik heb de GC met GTV al gereset, verwijderd en verwisseld met de zolder... Probleem blijft.
Ook wisselen tussen verschillende HDMI poorten op de TV brengt geen soelaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Drukkert op 15-05-2023 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-05 07:05
Autofan1985 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:49:
ff google-en naar een creditcard for one time only ..... gebruik ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:03
Dotter64 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:12:
[...]

ff google-en naar een creditcard for one time only ..... gebruik ik ook
Bij mijn review over de Adapter wordt in de reacties melding gemaakt dat betalen op Google Store ook met PayPal zou werken als je daar automatisch incasso hebt bij je bank door Paypal.
Zie review en reacties:
Google Ethernetadapter voor Chromecast met Google TV review door Antonio di

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 08:04
Voor degene die nog op zoek zijn naar de Google Ethernet adapter hij is weer te bestellen.
https://store.google.com/...m_content=110463464&hl=nl

Bij Pepper worden ook nog andere besproken mocht je die liever willen of als hij weer is uitverkocht.
https://nl.pepper.com/aan...-in-winkelwagentje-276614

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jodev
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:52
Drukkert schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:06:
Sinds een week of 2 ervaar ik problemen met het geluid van mijn Chromecast met Google TV.
Geluid doet het niet. Wanneer ik uitgebreid rommel met de settings dan werkt het, wanneer ik de tv uitzet en uren later weer aanzet dan werkt het niet meer.

Mijn config: Google Chromecast met Google TV, LG OLED tv, SONOS playbar. Eea is via optische kabel verbonden (TV met Playbar). Gevoelsmatig heb ik alle settings al geprobeerd, ben er uren mee bezig geweest.

Kan het zijn dat dit bijvoorbeeld na een update zich voordoet? Kan een ander gekoppeld apparaat roet in het eten gooien (Ziggo settop box)?

Ik word er inmiddels een beetje sjaggo van, voorheen nooit problemen en sinds ik de problemen ervaar is er niets veranderd aan de settings of hardware.

Wat ik wel een keer gedaan heb is een USB stick in de TV om een gedownloade film af te spelen. Ook sinds die tijd ervaar ik de problemen...

Iemand een gouden ingeving???

Edit: Ik heb de GC met GTV al gereset, verwijderd en verwisseld met de zolder... Probleem blijft.
Ook wisselen tussen verschillende HDMI poorten op de TV brengt geen soelaas.
toon volledige bericht
Ik ervaar hetzelfde probleem sinds een aantal weken. Opnieuw opstarten van de Chromecast verhelpt het probleem tijdelijk, maar een dag later doet het probleem zich wéér voor. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Mijn config: Google Chromecast met Google TV 4K, LG Oled TV en Denon Receiver.

Het lijkt niet aan de tv of de receiver te liggen, want ik heb wel geluid als ik de Netflix app van de tv gebruik of als ik een ander, via HDMI aangesloten, apparaat gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 00:15
Ik ben benieuwd of andere mensen ook hetzelfde ervaren:

Bij Chromecast Ultra kan ik Google Photo's voor mijn persoonlijke reisavonturen selecteren als screensaver in de Ambient modus. Bij de Chromecast met GoogleTV kan ik niet Google Photo's in het apparaat en in Google Home app selecteren, deze functie ontbreekt.
Volgens Google moet het wel kunnen.
Wat is jouw of wat zijn jullie bevindingen op de Chromecast met GoogleTV?

Waar ik me mateloos aan stoor is dat ik met de telefoon niet de volume van de Chromecast met GoogleTV kan bedienen. Je bent verplicht om de meegeleverde afstandsbediening daarvoor te gebruiken. Ook op mijn werk ondervind ik dit ongemak.
Is het überhaupt mogelijk om het geluidsvolume met jouw telefoon te bedienen via de Chromecast met GoogleTV?

Door deze 2 missende functionaliteiten blijf ik hangen bij Chromecast Ultra en staat de GoogleTV variant stof te happen. Mocht er een oplossing zijn dan kan de GoogleTV variant een 2e leven krijgen.

Mocht iemand antwoorden hebben dan hoor ik dit graag.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@aliberto Die backdrops instellen lukt hier gewoon.
Volgens mij moet er wel een account match zijn op de devices.

Volume via je telefoon volume knoppen voor apparaten dichtbij is een dingetje, dat heeft geloof ik te maken met een rechtzaak en patenten van Sonos.

Er zijn meerdere manier om met je telefoon volume control te hebben. Via het device in de Home app, via Media in de home app, via de cast UI in notification bar, via apparaatbediening in quick settings, via de Google TV app.
En dan zijn er nog non-Google apps die widgets etc aanbieden.

De meegeleverde afstandsbediening is overigens geen must, dat mag ook een andere bluetooth remote zijn. En die komen in alle vormen en maten.

Maar als je Ultra volstaat dan is dat (zolang het werkt) toch ook prima?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Jodev schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:35:
[...]

Ik ervaar hetzelfde probleem sinds een aantal weken. Opnieuw opstarten van de Chromecast verhelpt het probleem tijdelijk, maar een dag later doet het probleem zich wéér voor. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Mijn config: Google Chromecast met Google TV 4K, LG Oled TV en Denon Receiver.

Het lijkt niet aan de tv of de receiver te liggen, want ik heb wel geluid als ik de Netflix app van de tv gebruik of als ik een ander, via HDMI aangesloten, apparaat gebruik.
Ik heb hier ook last van. Jouw conclusies zijn hetzelfde als die van mij. Voor mij is ook de enige oplossing een reboot van de Chromecast. Moet zeggen dat het nu wel al een weekje ofzo goed lijkt te gaan. Mijn setup is een Philips TV + Philips soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05 11:49

Dav0s

Hr?

tjanssen schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:54:
[...]

Ik heb hier ook last van. Jouw conclusies zijn hetzelfde als die van mij. Voor mij is ook de enige oplossing een reboot van de Chromecast. Moet zeggen dat het nu wel al een weekje ofzo goed lijkt te gaan. Mijn setup is een Philips TV + Philips soundbar.
Ik heb hier ook soms last van. Geluid werkt opeens niet meer, tenzij ik op de tv omschakel naar de speakers van de tv zelf. Bij mij is dan de enige oplossing om de soundbar te resetten. Het lijkt er op dat door het opstarten van chromecast+tv+soundbar met de afstandsbediening van de chromecast, de soundbar soms van slag raakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Dav0s schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:01:
[...]

Ik heb hier ook soms last van. Geluid werkt opeens niet meer, tenzij ik op de tv omschakel naar de speakers van de tv zelf. Bij mij is dan de enige oplossing om de soundbar te resetten. Het lijkt er op dat door het opstarten van chromecast+tv+soundbar met de afstandsbediening van de chromecast, de soundbar soms van slag raakt..
Bij lijkt het niet veroorzaakt door de soundbar. Wanneer ik de HDMI kabel eruit trek dan werkt het geluid nog steeds niet. Hetzelfde als wat @Jodev zegt, bij het overschakelen naar de Youtube app van de TV zelf heb ik wel geluid. Zou natuurlijk nog steeds kunnen dat het er met opstarten tijdens de negotiating tussen de TV / soundbar en de GTV iets fout gaat, maar zichzelf herstellen doet het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:53
Klopt het dat de tabbladen / knoppen voor "For You" en "Live" nog steeds niet beschikbaar zijn in Nederland?

Licht teleurgesteld omdat dit juist 1 van de redenen waren voor deze upgrade vanaf een normale Chromecast (had alleen Amerikaanse reviews gelezen dus wist niet dat er verschillen zijn in regios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:24
Gigapower schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:38:
Klopt het dat de tabbladen / knoppen voor "For You" en "Live" nog steeds niet beschikbaar zijn in Nederland?

Licht teleurgesteld omdat dit juist 1 van de redenen waren voor deze upgrade vanaf een normale Chromecast (had alleen Amerikaanse reviews gelezen dus wist niet dat er verschillen zijn in regios)
Heb jij dan ergens gelezen dat dit ook in Nederland beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:06

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Gisteren nog een Chromecast 4k besteld vanwege de aanbieding, we willen op slaapkamer ook graag zonder die irritante reclame Youtube kunnen kijken en gebruik maken van de andere fijne diensten! Vaak word de tv gebruikt wanneer iemand ziek is of we boven een livestream willen kijken, gisteren bij de show van Playstation heb ik de Chromecast van beneden maar even snel boven aangesloten. Omdat je vaak bij een stream van een uur wel heel vaak reclame krijgt en dat willen we gewoon niet.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 00:47
Ik heb net het internet en dit topic zitten doorzoeken met zoekopdrachten maar ik kan helaas geen duidelijk antwoord vinden dus vraag ik het maar gewoon.

Ik weet dat je via Chrome je desktop naar de chromecasts kan casten maar is er een andere manier /applicatie om de desktop met 50/60 fps naar de chromecasts te casten? Ik heb geen chrome als browser en wil die ellende liever ook niet op mijn desktop hebben.

Situatie: Ik wil met een wireless controller beneden op de bank (3 meter recht onder mijn desktop) en op bed (andere kant van de muur) kunnen gamen helaas is een kabel naar beide trekken geen optie door de locatie van de TV's.
Beide tv's zijn voorzien van een chromecast (Gen 3 in de woonkamer en met Google tv in de slaapkamer).

Hoop dat iemand het wel heeft kunnen vinden of weet hoe en of het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@computerjunky Volgens mij is daar niet direct een gratis mogelijkheid voor. Tenzij je Linux draait en wat wilt rommelen met ffmpeg, screen capture, mkchromecast en de bijkomende delay.

Ondersteunt je TV geen Miracast (ervanuitgaande dat je een Windows bak wilt casten)? Al heeft dat een hard limit op 30fps... Met muis input heb ik dat wel als prettiger ervaren dan Chrome + Chromecast.

Niet gratis: Airparrot.
Ik heb daar geen ervaring mee, wel nieuwsgierig maar geen Windows in huis waar ik installatierechten op heb.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 08:04
computerjunky schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:57:
Ik heb net het internet en dit topic zitten doorzoeken met zoekopdrachten maar ik kan helaas geen duidelijk antwoord vinden dus vraag ik het maar gewoon.

Ik weet dat je via Chrome je desktop naar de chromecasts kan casten maar is er een andere manier /applicatie om de desktop met 50/60 fps naar de chromecasts te casten? Ik heb geen chrome als browser en wil die ellende liever ook niet op mijn desktop hebben.

Situatie: Ik wil met een wireless controller beneden op de bank (3 meter recht onder mijn desktop) en op bed (andere kant van de muur) kunnen gamen helaas is een kabel naar beide trekken geen optie door de locatie van de TV's.
Beide tv's zijn voorzien van een chromecast (Gen 3 in de woonkamer en met Google tv in de slaapkamer).

Denk dat casten en gamen ook niet echt lekker gaan. Er zit toch altijd een kleine vertraging in en met gamen niet echt handig. Je wilt geen chrome gebruiken maar als test zou je het wel even kunnen proberen en kijken of dat werkbaar is met wat je wilt en weet je of het zin heeft om dat verder uit te zoeken >:)

Kabel kun je niet zo maken dat je eventueel met een losse kabel werkt die je weer loskoppelt als je klaar bent.
Niet mooi misschien maar wel een stuk beter qua werking.

Misschien even meer uitleggen wat je precies wilt zodat we een beeld krijgen wat je wilt spelen etc.
Kan de game niet via de Chromecast (playstore) gespeeld worden. Via bluetooth zou je bv een controller kunnen koppelen aan de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:48
computerjunky schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:57:

Je zou kunnen proberen een tweedehands Steam Link op de kop te kunnen tikken, werkt prima, met relatief lage latency (25ms of zo), maar wel max 1080p.
Daarnaast kun je nog kijken naar Moonlight (als je een Nvidia kaart hebt) zo ik op mijn lg-tv een Moonlight-app en een Steam-link-app gesideload(https://repo.webosbrew.org/apps/), werkt ook redelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:15
Chromecast upgrade STTE.230319.008.R1 available.

This software includes:
• Android security patch level has updated to April 2023
• Other bug fixes and performance improvements

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 30-05-2023 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
MikeOO schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 07:43:
[...]

Denk dat casten en gamen ook niet echt lekker gaan. Er zit toch altijd een kleine vertraging in en met gamen niet echt handig. Je wilt geen chrome gebruiken maar als test zou je het wel even kunnen proberen en kijken of dat werkbaar is met wat je wilt en weet je of het zin heeft om dat verder uit te zoeken >:)

Kabel kun je niet zo maken dat je eventueel met een losse kabel werkt die je weer loskoppelt als je klaar bent.
Niet mooi misschien maar wel een stuk beter qua werking.

Misschien even meer uitleggen wat je precies wilt zodat we een beeld krijgen wat je wilt spelen etc.
Kan de game niet via de Chromecast (playstore) gespeeld worden. Via bluetooth zou je bv een controller kunnen koppelen aan de Chromecast.
Ben me er van bewust dat er limitaties gaan zijn dus zal mijn games uit moeten zoeken. Maar lig door m'n rug heel veel plat en heb het plafond wel gezien ondertussen. Dus iets is beter als niets. Android games speel ik niet meer dat zijn allemaal cash cows, het betreft dus pc games. Ik denk dat strategie gamen of turn based wel moet werken. Niet mijn normale voorkeur maar nood breekt wet hehe.

Ik heb ondertussen wel FX_cast voor Firefox gevonden daarmee kan je casten vanuit Firefox maar dat lijkt een belabberde 15 fps limiet te hebben. Maar dat is voor bepaalde games niet erg boeien.
Heb al een Xbox controller besteld maar MediaMarkt maakt zijn naam weer waar en voor 23:59 uur besteld betekent wederom bezorgd op onbekende dag ooit in de toekomst dus kan de latency niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
FrankRicard schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:30:
[...]

Je zou kunnen proberen een tweedehands Steam Link op de kop te kunnen tikken, werkt prima, met relatief lage latency (25ms of zo), maar wel max 1080p.
Daarnaast kun je nog kijken naar Moonlight (als je een Nvidia kaart hebt) zo ik op mijn lg-tv een Moonlight-app en een Steam-link-app gesideload(https://repo.webosbrew.org/apps/), werkt ook redelijk.
Helaas een AMD kaart dus dat gaat niet werken.

Na wat research gedaan te hebben zag ik dat ik mogelijk wel via een laptop misschien steam inhome streaming kan gebruiken dus dat ga ik even proberen! Geen idee hoe krachtig de laptop daar voor moet zijn. Het is namelijk wel een 8 jaar oude dell met 4790k en Quadro GPU.

1080p is overigens prima dat is toch de max van de tv op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:04
robertwebbe schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:38:

This software includes:
Merken mensen al verbeteringen met deze update?

Waar ik last van heb is sinds android 12 tv, dat als de kpn tv box wordt opgestart (beide apparaten hdmi cec) de chromecast ook mee aangaat en ik de google chromecast interface voor me geschoteld krijg terwijl ik dat niet wil. Als ik de kpn tv box weer uitzet en aan dan kan ik hem soortvan overrulen en kan er tv gekeken worden via de kpn tv box. Dit gebeurt nu elke keer, sinds de update naar android 12 tv.

Ik weet geen andere oplossing dan een van de apparaten los te halen van hdmi cec, maar zie dat niet echt als een oplossing als het daarvoor wel werkte.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 31-05-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@dutchnltweaker Dat is in beginsel een functie die door je TV wordt afgehandeld, die geeft het aan-signaal (door).
Op mijn TV kan ik dat per input togglen (maar ook niet gedetailleerd genoeg), dat kan echter niet op elke TV.
Voor zover ik weet kan je op de Chromecast momenteel enkel CEC volledig aan/uit zetten.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:04
Raymond P schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:49:
@dutchnltweaker Dat is in beginsel een functie die door je TV wordt afgehandeld, die geeft het aan-signaal (door).
Op mijn TV kan ik dat per input togglen (maar ook niet gedetailleerd genoeg), dat kan echter niet op elke TV.
Voor zover ik weet kan je op de Chromecast momenteel enkel CEC volledig aan/uit zetten.
Dat klopt dat je op de chromecast dat kan aan het uitzetten. Maar waar ik mee zit is dat het op Android 10 ik deze issues niet had, sinds Android 12 heb ik die issues wel.

Dacht misschien zijn er meerdere met dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 31-05-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@dutchnltweaker Ik heb het hier ook wel eens, maar zie het niet als een probleem en druk daarna gewoon op de input knop.

Kijk eerst eens in de manual van je TV of je daar controle over kunt krijgen, dat is immers de master.

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
robertwebbe schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:38:

This software includes:
Op Reddit hebben ze het erover dat de update aardig wat opslagruimte vrijmaakt.
Pagina: 1 ... 44 ... 58 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)