Nou, ik heb issues met een file... Dolby Vision (10bit) 4K 24.4 Mb/s (variable), 8.14 GiB/45min
M'n Nova player stottert en kwam er niet achter waar het aan lag, zonder ondertiteling minder grote issues (zoals altijd) maar niet vlekkeloos.
Van SMB naar DAV geswitched zonder merkbaar verschil.
Kodi geopend en smb/dav/nfs geprobeerd maar ook issues. Onder andere het geluid dat ik niet synchroon krijg en alsnog missende frames.
Uiteindelijk met VLC over NFS nauwelijks issues en daardoor een stukje kunnen vinden om te zien wat er gebeurt.
Met ondertiteling heb ik steevast rond een specifieke frame een enorme spike in traffic. Valt de piek binnen de buffer dan is er ook niets aan de hand.
Het rare is dat als ondertiteling uit staat VLC nergens last van heeft en netjes door lijkt te spelen, opmerkelijk is dat het gemiddelde dan ook een kleine 50Mbps lager ligt. Zijn dit dan sync gerelateerde issues?
Interface waar WiFi AP aan hangt:
De scene in kwestie: er vliegt een handje vogels door het beeld, wordt geen woord gesproken. Lang leve H265.
Gezien zo'n piek tegen de absolute max van de Chromecast netwerk stack aan loopt dacht ik het hier even te melden mocht dit 'standaard worden' en we allemaal direct naar de store rennen voor een ethernet adapter, dat gaat die niet oplossen.
Een correcte scene release wel, want het origineel streamt zonder issues (met pieken rond 80Mbps).