Ik heb zomaar van Ziggo 6 maanden gratis Film1-4 gekregen zonder wijziging van het huidige abonnement. Als trouwe Ziggo klant, terwijl ik toch al 3 keer ben weggegaan bij Casema/Ziggo .... Misschien een onverwachte beloning voor mijn melding/uitleg dat de facturatie bij mij (en anderen) vanaf Mei 2023 (ook dus juni/juli) niet werkt. De "Body" van de facturen zijn LEEG (betaling/incasso gaan wel goed met het juiste bedrag). Sinds Mei 2023 heeft Ziggo een nieuw facturatie systeem en daar zijn zo te zien wat problemen mee!
Oke, je moet natuurlijk eerst even een (gratis) Film1 abonnement "afsluiten" op de Ziggo site en evt. even wachten tot e.e.a. actief is.
Het lineair kijken op Ziggo via DVB-C kabel kanaal 101-104 (Midden-Nederland,
(methode A)) en "On demand" via de Film1-App op je Smartphone/tablet
(methode B ) kijken, wijst zich zelf.
Je logt voor methode B aan op je Film1-App op je smartphone/tablet met je Ziggo account-gegevens (inloggen via provider) en klaar: Kijken maar.
Maar nu:
Er is nu ook een Film1-App op de Google TV (Dongle/kastje of onderdeel van smart-TV) voor "On demand" kijken
(Methode C) en die werkt wat anders.
Ik kan geen instructie vinden op de Ziggo- of Film1-site over hoe dit werkt met methode C. Sterker nog het scherm dat je uiteindelijk krijgt op de Google TV Film1-App is misleidend (zie foto 1). Het zal wel te maken hebben met het weinige gebruik (of aflopend) van Film1-4 dat de documentatie niet up-to-date is.
Als je het eenmaal weet is methode C simpel:
- Doe methode B .
- Kies op de Film1-App op je smartphone rechts onder "Mijn account" (foto 2).
- Kies op de Film1-App op je smartphone vervolgens "Activeer je TV" (foto 3).
- Vul de code van de Film1-App op de Google TV (foto 1) in op de Film1-App op je smartphone (foto 4).
- Je krijgt de melding op de Film1-App van je smartphone dat de TV succesvol geactiveerd is.
Je kunt maximaal 4 apparaten koppelen aan 1 film1 abonnement via Ziggo en kunt pas na 30 dagen een apparaat ontkoppelen. Ik kan niet zien of Film1-App op Smartphone en film1-App op je Google TV als 1 of 2 apparaten tellen (??).
foto's: