Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:14
Piet91 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:09:
[...]

Op Reddit hebben ze het erover dat de update aardig wat opslagruimte vrijmaakt.
Ik ging van 500MB vrije ruimte naar 1,7GB vrije ruimte.
Vraag me af waarom de vorige versie van de software zoveel extra bloat had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:17
bas-r schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:39:
[...]

Hier ook, van 340MB vrije ruimte naar 1,4GB vrije ruimte.
Is nu ook een stuk sneller in het menu en met apps opstarten :P

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 31-05-2023 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zou er niet wat zijn blijven hangen van een of meerdere updates? De image (OTA) bestanden kunnen aardig groot zijn en als deze niet netjes worden opgeruimd na geïnstalleerd te zijn dan nemen ze onnodig veel plek in.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:24
[...]

Meer info: https://www.androidpolice...oogle-tv-get-much-better/

Ze zullen ook een stukje Stadia support hebben kunnen droppen als ze dat niet al gedaan hadden.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Eerst 3.5GB in gebruik. Nu 1.9GB.

Wow :)

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 31-05-2023 21:05 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Hier ook meer vrije ruimte na de update, maar misschien iets te veel.
Bij mij wil kodi (up to date, geen beta) na de update namelijk niet meer opstarten, zijn er meer die dat hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
AudioHome schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:11:
Hier ook meer vrije ruimte na de update, maar misschien iets te veel.
Bij mij wil kodi (up to date, geen beta) na de update namelijk niet meer opstarten, zijn er meer die dat hebben?
Gooi de cache eens leeg van de app Kodi (niet de data!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AudioHome
  • Nu online
Hulliee schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:22:
[...]

Gooi de cache eens leeg van de app Kodi (niet de data!)
Top, zo snel niet aan gedacht, maar dat is de oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:15
Damn even ontwikkelaars optie aangezet en de transitie speed veranderd. Had ik veel eerder moet doen lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:44
Iemand ook opgevallen, dat in de apps only mode, de streaming banners(ads) nu volledig weg zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AudioHome
  • Nu online
NoFate schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:49:
Iemand ook opgevallen, dat in de apps only mode, de streaming banners(ads) nu volledig weg zijn?
Ja klopt, lekker opgeruimd nu.
En sinds een eerdere update zijn de buttons voor de apps ook veel groter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
lHybridl schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:35:
Damn even ontwikkelaars optie aangezet en de transitie speed veranderd. Had ik veel eerder moet doen lol
En ik ook. Thnx voor de tip. Dat scheelt gevoelsmatig aardig wat interface-snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:23
zacht schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:54:
[...]

En ik ook. Thnx voor de tip. Dat scheelt gevoelsmatig aardig wat interface-snelheid.
Het staat standaard al op 1 in de schaal van 0 tot 5. Waarschijnlijk ben ik wat ouder dan jullie en kan ik die traagheid wat meer waarderen :)

[ Voor 3% gewijzigd door ratzz op 05-06-2023 15:33 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:36
NoFate schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:49:
Geniaal die Apps Only mode, die kende ik niet. Van de schreeuwerige ellende af. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ratzz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:19:
[...]

Het staat standaard al op 1 in de schaal van 0 tot 5. Waarschijnlijk ben ik wat ouder dan jullie en kan ik die traagheid wat meer waarderen :)
53 lentes hier, heb hem aan 1 naar 0.5 gezet, en het voelt net wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
zacht schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:41:
[...]

53 lentes hier, heb hem aan 1 naar 0.5 gezet, en het voelt net wat sneller.
Die 3 jaar ouder van mij zal het verschil dan ook niet maken, dan is het gewoon persoonlijk dat ik het wel fijn vind als het wat "trager" gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Jumpman schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:27:
[...]
Geniaal die Apps Only mode, die kende ik niet. Van de schreeuwerige ellende af. :)
De laatste keer dat ik keek was ook de zoekfunctie verdwenen. Heb het teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Zat even te lezen over settings van de Chromecast die je kan aanpassen op je telefoon in de home App. Ik heb echt overall gekeken maar kan het nergens vinden. Is het aangepast een tijd geleden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@lHybridl Nadat je je chromecast toegevoegd hebt aan een huis moet je 'm ook nog toevoegen aan een ruimte. Doe je dat laatste niet dan heb je minder opties.
(afaik is dat inderdaad 'nieuw')

[ Voor 9% gewijzigd door Raymond P op 06-06-2023 23:24 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Raymond P schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:24:
@lHybridl Nadat je je chromecast toegevoegd hebt aan een huis moet je 'm ook nog toevoegen aan een ruimte. Doe je dat laatste niet dan heb je minder opties.
(afaik is dat inderdaad 'nieuw')
Raar dat staat die. Het is thuis en dan woonkamer als ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
lHybridl schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:36:
[...]

Raar dat staat die. Het is thuis en dan woonkamer als ruimte
Welke settings mis je dan exact?
Je hebt wel de cogwheel rechtsbovenin?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onepablo1968
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11-06-2023
Jodev schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:35:
[...]

Ik ervaar hetzelfde probleem sinds een aantal weken. Opnieuw opstarten van de Chromecast verhelpt het probleem tijdelijk, maar een dag later doet het probleem zich wéér voor. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Mijn config: Google Chromecast met Google TV 4K, LG Oled TV en Denon Receiver.

Het lijkt niet aan de tv of de receiver te liggen, want ik heb wel geluid als ik de Netflix app van de tv gebruik of als ik een ander, via HDMI aangesloten, apparaat gebruik.
Precies hetzelfde bij mij sinds een paar weken. Super vervelend. Philips TV met Sonos Soundbar. Grappig is dat ik ook een HD versie van de Chromecast met GTV heb die dit probleem niet heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Heeft er hier iemand ervaring met de NLziet app op een Chromecast met Google TV? Interface is zo stroperig als wat, en zappen gaat niet met de Google afstandsbediening. Indrukken van up en down key op de directional pad doet helemaal niks... De channel up en down op een normale afstandsbediening met HDMI CEC werkt wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@tjanssen Dat klinkt alsof er in 1,5/2 jaar tijd niets veranderd is. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond P op 09-06-2023 18:24 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

aliberto schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 00:02:
Ik ben benieuwd of andere mensen ook hetzelfde ervaren:

Bij Chromecast Ultra kan ik Google Photo's voor mijn persoonlijke reisavonturen selecteren als screensaver in de Ambient modus. Bij de Chromecast met GoogleTV kan ik niet Google Photo's in het apparaat en in Google Home app selecteren, deze functie ontbreekt.
Volgens Google moet het wel kunnen.
Wat is jouw of wat zijn jullie bevindingen op de Chromecast met GoogleTV?
Ik kan ook niet mijn Google Photos in de app selecteren. Staat er gewoon niet tussen. Enkel "kunstgalerie" of "experimenteel".
Iemand idee hoe dit op te lossen is?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@daffie82 Jullie lijken niet alleen te zijn.
Ik kom wel telkens twee dezelfde oplossingen tegen, ze worden beiden hier genoemd: https://www.googlenestcom...le-photos-option/m-p/6514

Wellicht heb je daar wat aan.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Apps only mode uitzetten is de oplossing. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 09:47
@daffie82 ik heb de voice assistent / Google app op mijn telefoon uit staan. Tijdens installatie van de Chromecast met GoogleTV wordt er nadrukkelijk gevraagd om dit te activeren. Zelf vind ik het niet fijn dat Google altijd mee luistert. Vandaar dat ik dit niet heb geactiveerd.

Nu is mijn vraag aan jou is de Google assistant ook bij jou uitgeschakeld?

Mogelijk kunnen we een link leggen waarom we geen Mijn Foto's kunnen selecteren in Chromecast met GoogleTV.

Ik sta op het punt om de Chromecast met GoogleTV te resetten om hopelijk misschien dan wel Mijn Foto's terug te krijgen. Of dit gaat werken blijft voor nu even een raadsel.
Mijn tv is defect en ik wacht op een monteur.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@aliberto voice assistent staat aan op mijn telefoon.
Apps only mode was het probleem bij mij. Dat is een instelling op de CC zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 09:47
daffie82 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:50:
@aliberto voice assistent staat aan op mijn telefoon.
Apps only mode was het probleem bij mij. Dat is een instelling op de CC zelf.
Dank je voor deze tip, ik ga het proberen wanneer mijn televisie weer gerepareerd is. Bij mij staat de Chromecast met GoogleTV ook op Apps Only.
Het is bijna chantage. Wil je Apps Only dan kan je geen persoonlijke screensaver hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door aliberto op 12-06-2023 12:10 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:06
Sinds de laatste update heb ik er last van dat de Chromecast TV 4K zich na een aantal uren uitschakelt terwijl energy saving op 'never' staat. Begon heel erg op te vallen bij het volgen van LeMans... ineens valt het ding uit, zonder waarschuwing oid. Eventueel vermoeden dat het misschien de KPN tv app is die het veroorzaakt? Een crash oid doordat er ergens een buffer volloopt... alhoewel ik dat niet heel sterk vermoed aangezien de Chromecast na opnieuw inschakelen 'resumed' en niet opnieuw opstart oid.

Meer mensen last van? Voor deze laatste update kon ik de boel bij wijze van spreken dagen lang aan laten staan, nu echt max 4 uurtjes en het ding gaat uit.

Edit:... had uiteraard van het weekend al gegoogled toen niets gevonden, maar blijkbaar ben ik niet de enige:

https://www.googlenestcom...While-Inactive/m-p/418547

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 12-06-2023 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@MicGlou

dit had je al geprobeerd, neem ik aan?

So I think I found a possible temp fix. If you enable Developer Options and then enable "keep screen alive while charging", my issue has gone away, no more "inactive popup", and no shutdowns. Since enabling this option, my issue went away, which before would happen every other hour or so as per my posts. Hopefully, this helps others till a fix is made. I'll update if this issue returns for me as well...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
daffie82 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:56:
@MicGlou

dit had je al geprobeerd, neem ik aan?

So I think I found a possible temp fix. If you enable Developer Options and then enable "keep screen alive while charging", my issue has gone away, no more "inactive popup", and no shutdowns. Since enabling this option, my issue went away, which before would happen every other hour or so as per my posts. Hopefully, this helps others till a fix is made. I'll update if this issue returns for me as well...
Ja, dat staat ook beschreven in het door mij gelinkte topic, maar er wordt door devs daar ook gewaarschuwd dat het aanzetten van de dev opties tot onverwacht gedrag kan leiden en dat apps e.d. mogelijk niet naar behoren werken. Uiteraard hoeft dit niet en zal straks als ik thuis ben het ook zeker aanzetten, ik red mij wel.

Maar er is duidelijk een issue wat hopelijk opgelost gaat worden zonder de dev opties te hoeven gebruiken... het heeft blijkbaar de aandacht.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 12-06-2023 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MicGlou schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:16:
[...]

Ja, dat staat ook beschreven in het door mij gelinkte topic, maar er wordt door devs daar ook gewaarschuwd dat het aanzetten van de dev opties tot onverwacht gedrag kan leiden en dat apps e.d. mogelijk niet naar behoren werken. Uiteraard hoeft dit niet en zal straks als ik thuis ben het ook zeker aanzetten, ik red mij wel.

Maar er is duidelijk een issue wat hopelijk opgelost gaat worden zonder de dev opties te hoeven gebruiken... het heeft blijkbaar de aandacht.
Die dev opties staan hier al aan sinds ik hem heb. Maakt geen fluit uit hoor. Heeft geen consequenties voor apps die ik gebruik. Gewoon proberen, dan heb je tenminste een tijdelijke workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:18
tjanssen schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:15:
Heeft er hier iemand ervaring met de NLziet app op een Chromecast met Google TV? Interface is zo stroperig als wat, en zappen gaat niet met de Google afstandsbediening. Indrukken van up en down key op de directional pad doet helemaal niks... De channel up en down op een normale afstandsbediening met HDMI CEC werkt wel gewoon.
gebruik NLZiet zonder problemen in zwitserland om NL tv te kijken. Gaat prima zowel op Google TV: als op android TV en Samsung smart tv. Herken deze problemen dus (gelukkig niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:44
AudioHome schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:52:
[...]

Ja klopt, lekker opgeruimd nu.
En sinds een eerdere update zijn de buttons voor de apps ook veel groter geworden.
ik heb de reclame weer terug in de apps only mode :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
daffie82 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:17:
[...]

Die dev opties staan hier al aan sinds ik hem heb. Maakt geen fluit uit hoor. Heeft geen consequenties voor apps die ik gebruik. Gewoon proberen, dan heb je tenminste een tijdelijke workaround.
Met die optie in developers aan gaat de Chromecast idd niet meer uit... gelukkig maar. Het is de minder chique manier maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 17:15
Kan iemand mij helpen met mijn chromecast 4K.
Gebruik hem nu al een poosje naar tevredenheid, maar sinds vandaag heb ik een groen stipje rechts boven in mijn scherm staan dat niet weg gaat, het is niet alleen storend maar denk niet erg fijn op mijn lg c1 tv, iemand een idee hoe ik hem weg kan krijgen? :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:49
Microfoon is dat.
Restarten helpt. En anders:
I had the same issue. To turn it off, goes to settings, privacy, micro and turn off the main permission for accessing the mic. It worked for me.

[ Voor 80% gewijzigd door matthijst op 01-07-2023 23:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Goed nieuws:

The Netflix app on Google TV now supports frame rate matching

Op Amazon Fire Sticks werkt dit al tijden vlekkeloos met zowel Netflix als Prime Video en het is toch wel érg handig. Hopelijk gaan er meer partijen volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:53

sjaool

Every life should have 9 cats

DoubleDutch schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 23:21:
Gebruik hem nu al een poosje naar tevredenheid, maar sinds vandaag heb ik een groen stipje rechts boven in mijn scherm staan dat niet weg gaat, het is niet alleen storend maar denk niet erg fijn op mijn lg c1 tv, iemand een idee hoe ik hem weg kan krijgen? :S
Ik had hetzelfde, een herstart liet het stipje verdwijnen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
sjaool schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:02:
[...]

Thx,zal het straks even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gisteravond toch iets raars. Paar dagen de Chromecast niet gebruikt en de remote werkte niet meer goed.
De volumeregeling deed het niet meer (van de TV). Ook niet met verse batterijen. (ook getest met camera van m'n telefoon; IR lichtte niet op). Ik dus bang dat remote kapot was.

Test ik 'm nu; werkt het weer prima. 8)7
Nou ja, wel blij dat ik geen nieuwe remote hoef te kopen...

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 03-07-2023 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DoubleDutch schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 23:21:
[...]

Hier ook last van, op meerdere chromecasts.
Schijnt een indicatie te zijn dat de microfoon gebruikt word, maar blijkt een bug te zijn dat deze niet verdwijnt.

https://www.reddit.com/r/...v_green_dot_top_right_of/

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Piet91 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:56:
Gisteravond toch iets raars. Paar dagen de Chromecast niet gebruikt en de remote werkte niet meer goed.
De volumeregeling deed het niet meer (van de TV). Ook niet met verse batterijen. (ook getest met camera van m'n telefoon; IR lichtte niet op). Ik dus bang dat remote kapot was.

Test ik 'm nu; werkt het weer prima. 8)7
Nou ja, wel blij dat ik geen nieuwe remote hoef te kopen...
Bij mij valt de bluetooth uit om de zoveel tijd, de remote werkt dan niet en de gekoppelde speaker valt uit. Misschien was het ook een bluetooth probleem?

Als iemand hier overigens een oplossing voor heeft dan zou ik daar erg blij mee zijn.

Het lijkt erop dat dit na 4 uur gebeurd maar daar ben ik nog niet zeker van. Ik heb nergens zover ik kan zien iets van "energy savings" aanstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:06
TexMex schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:33:
Goed nieuws:

The Netflix app on Google TV now supports frame rate matching

Op Amazon Fire Sticks werkt dit al tijden vlekkeloos met zowel Netflix als Prime Video en het is toch wel érg handig. Hopelijk gaan er meer partijen volgen.
Wow, geweldig nieuws! Ik kijk hier letterlijk al jaren naar uit :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
ratzz schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:12:
[...]

Bij mij valt de bluetooth uit om de zoveel tijd, de remote werkt dan niet en de gekoppelde speaker valt uit. Misschien was het ook een bluetooth probleem?

Als iemand hier overigens een oplossing voor heeft dan zou ik daar erg blij mee zijn.

Het lijkt erop dat dit na 4 uur gebeurd maar daar ben ik nog niet zeker van. Ik heb nergens zover ik kan zien iets van "energy savings" aanstaan.
Hangt je TV tegen beton met de Chromecast erachter? Zo ja: ik heb dan beperkt bereik, afhankelijk van wifi traffic gaan BT oortjes storen/verbinding verliezen op een paar meter afstand.

Het probleem van @Piet91 heb ik ook wel eens gehad, maar dat heeft te maken met HDMI-CEC. Een reboot van TV of Chromecast lost dat op, en waarschijnlijk hangt 'ie aan de poort waardoor de (mechanische) verbinding niet altijd lekker gaat.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Raymond P schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:13:
[...]

Hangt je TV tegen beton met de Chromecast erachter? Zo ja: ik heb dan beperkt bereik, afhankelijk van wifi traffic gaan BT oortjes storen/verbinding verliezen op een paar meter afstand.
De tv staat tegen de muur, daar zit ongeveer nog 20 cm tussen. De afstand met de remote is ongeveer 2,5 m en met de speaker 0,75 m.

Sinds afgelopen week heb ik de GC bekabeld dus niet meer aan de wifi, wifi heb ik dan ook uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
ratzz schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:05:
[...]

De tv staat tegen de muur, daar zit ongeveer nog 20 cm tussen. De afstand met de remote is ongeveer 2,5 m en met de speaker 0,75 m.

Sinds afgelopen week heb ik de GC bekabeld dus niet meer aan de wifi, wifi heb ik dan ook uit gezet.
Met 20cm zou ik niet direct issues verwachten. :)
Wifi (op 2.4GHz) en BT kunnen elkaar interferentie geven, vooral als het erg druk is. Daarvoor hoeft je Chromecast dus niet via Wifi aangesloten te zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Raymond P schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:55:
[...]

Met 20cm zou ik niet direct issues verwachten. :)
Wifi (op 2.4GHz) en BT kunnen elkaar interferentie geven, vooral als het erg druk is. Daarvoor hoeft je Chromecast dus niet via Wifi aangesloten te zijn.
Zoveel gebeurd hier in huis niet op 4 "slimme" stekkers na. Of het moet van de buren komen daar tel ik al snel 25 SSID's.
Ik heb het nog niet precies kunnen klokken maar ik denk dat het nog steeds in die hoek zit van die tijdsspanne van 4 uur. Net ook weer om en nabij de 4 uur (halverwege tour en tijd erna). Na een 15 seconden verbindt alles zich weer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ratzz schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:12:

Raymond P schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:13:
Het probleem van @Piet91 heb ik ook wel eens gehad, maar dat heeft te maken met HDMI-CEC. Een reboot van TV of Chromecast lost dat op, en waarschijnlijk hangt 'ie aan de poort waardoor de (mechanische) verbinding niet altijd lekker gaat.
De andere functies van de remote werkten nog wel, alleen volume knop niet. En volume wordt d.m.v. IR gedaan en IR werkte niet (gecontroleerd met telefooncamera).
En dus later weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Piet91 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:15:
[...]

[...]

De andere functies van de remote werkten nog wel, alleen volume knop niet. En volume wordt d.m.v. IR gedaan en IR werkte niet (gecontroleerd met telefooncamera).
En dus later weer wel.
Mijn gok dat wat los zit door een val oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
[...]

Herstarten heeft hier ind geholpen, even afwachten hoe lang die weg blijft. 👍🏻

Voor de mensen die hem niet weg krijgen(groene stip rechts boven in het scherm), dit is blijkbaar een tijdelijke oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u76ty6VzrcTonlgOmvBIcTKl-Io=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TtSNHpYtSpKj1wixj5k77SYq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Piet91 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:15:
[...]

[...]

En dus later weer wel.
Dat ligt net eraan waar je de volume knop aan hebt toegewezen, ik heb hem aan de GC toegewezen die weer mijn speaker aanstuurt dus bluetooth, waarschijnlijk heb jij die aan de tv gekoppeld? De aan/uit knop werkt bij mij ook maar die zet alleen de tv aan en uit inderdaad ook d.m.v. IR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik krijg net update STTE.230319.008.H1 binnen

Wat precies de changelog is, is mij nog niet bekend.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 07-07-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Fairy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:03:
Ik krijg net update STTE.230319.008.H1 binnen

Wat precies de changelog is, is mij nog niet bekend.
Die staat er bij mij volgens mij al een hele tijd op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Mesmer_ Dat is waarschijnlijk .R1, .H1 is de security patch van een dag geleden.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:09
Mesmer_ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:13:
[...]
Die staat er bij mij volgens mij al een hele tijd op..
Ik denk dat je in de war bent met de R1 versie, dit is de H1 versie.

This software update includes:
* Bug fixes and performance improvements

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 07-07-2023 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:06:
[...]

This software update includes:
* Bug fixes and performance improvements
|:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:49
Ik heb zomaar van Ziggo 6 maanden gratis Film1-4 gekregen zonder wijziging van het huidige abonnement. Als trouwe Ziggo klant, terwijl ik toch al 3 keer ben weggegaan bij Casema/Ziggo .... Misschien een onverwachte beloning voor mijn melding/uitleg dat de facturatie bij mij (en anderen) vanaf Mei 2023 (ook dus juni/juli) niet werkt. De "Body" van de facturen zijn LEEG (betaling/incasso gaan wel goed met het juiste bedrag). Sinds Mei 2023 heeft Ziggo een nieuw facturatie systeem en daar zijn zo te zien wat problemen mee!

Oke, je moet natuurlijk eerst even een (gratis) Film1 abonnement "afsluiten" op de Ziggo site en evt. even wachten tot e.e.a. actief is.
Het lineair kijken op Ziggo via DVB-C kabel kanaal 101-104 (Midden-Nederland, (methode A)) en "On demand" via de Film1-App op je Smartphone/tablet (methode B ) kijken, wijst zich zelf.
Je logt voor methode B aan op je Film1-App op je smartphone/tablet met je Ziggo account-gegevens (inloggen via provider) en klaar: Kijken maar.

Maar nu: Er is nu ook een Film1-App op de Google TV (Dongle/kastje of onderdeel van smart-TV) voor "On demand" kijken (Methode C) en die werkt wat anders.
Ik kan geen instructie vinden op de Ziggo- of Film1-site over hoe dit werkt met methode C. Sterker nog het scherm dat je uiteindelijk krijgt op de Google TV Film1-App is misleidend (zie foto 1). Het zal wel te maken hebben met het weinige gebruik (of aflopend) van Film1-4 dat de documentatie niet up-to-date is.

Als je het eenmaal weet is methode C simpel:
- Doe methode B .
- Kies op de Film1-App op je smartphone rechts onder "Mijn account" (foto 2).
- Kies op de Film1-App op je smartphone vervolgens "Activeer je TV" (foto 3).
- Vul de code van de Film1-App op de Google TV (foto 1) in op de Film1-App op je smartphone (foto 4).
- Je krijgt de melding op de Film1-App van je smartphone dat de TV succesvol geactiveerd is.

Je kunt maximaal 4 apparaten koppelen aan 1 film1 abonnement via Ziggo en kunt pas na 30 dagen een apparaat ontkoppelen. Ik kan niet zien of Film1-App op Smartphone en film1-App op je Google TV als 1 of 2 apparaten tellen (??).

foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTR_dHp8_P7JCkyuCWMrS04xwpI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0c8fOQ5qtRQ3sY4RQdIuUO0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFKef_HLHr91REcMyPtZI_S_h0w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXh9rYMbB3HW84jjLWvHSr9u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8ujkkZPzDPkIK0PBdarFZtst3I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLDlSE6t5M6BccRE9IfJLOIa.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ht1Bw0JIOHf87uRtGx3bf1l0bD4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DM8DTtKJgwJJO2iQHUoDgVW2.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:53

sjaool

Every life should have 9 cats

Antonio di schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 23:07:
Ik heb zomaar van Ziggo 6 maanden gratis Film1-4 gekregen zonder wijziging van het huidige abonnement. Als trouwe Ziggo klant, terwijl ik toch al 3 keer ben weggegaan bij Casema/Ziggo .... Misschien een onverwachte beloning voor mijn melding/uitleg dat de facturatie bij mij (en anderen) vanaf Mei 2023 (ook dus juni/juli) niet werkt. De "Body" van de facturen zijn LEEG (betaling/incasso gaan wel goed met het juiste bedrag). Sinds Mei 2023 heeft Ziggo een nieuw facturatie systeem en daar zijn zo te zien wat problemen mee!

Oke, je moet natuurlijk eerst even een (gratis) Film1 abonnement "afsluiten" op de Ziggo site en evt. even wachten tot e.e.a. actief is.
Het lineair kijken op Ziggo via DVB-C kabel kanaal 101-104 (Midden-Nederland, (methode A)) en "On demand" via de Film1-App op je Smartphone/tablet (methode B ) kijken, wijst zich zelf.
Je logt voor methode B aan op je Film1-App op je smartphone/tablet met je Ziggo account-gegevens (inloggen via provider) en klaar: Kijken maar.

Maar nu: Er is nu ook een Film1-App op de Google TV (Dongle/kastje of onderdeel van smart-TV) voor "On demand" kijken (Methode C) en die werkt wat anders.
Ik kan geen instructie vinden op de Ziggo- of Film1-site over hoe dit werkt met methode C. Sterker nog het scherm dat je uiteindelijk krijgt op de Google TV Film1-App is misleidend (zie foto 1). Het zal wel te maken hebben met het weinige gebruik (of aflopend) van Film1-4 dat de documentatie niet up-to-date is.

Als je het eenmaal weet is methode C simpel:
- Doe methode B .
- Kies op de Film1-App op je smartphone rechts onder "Mijn account" (foto 2).
- Kies op de Film1-App op je smartphone vervolgens "Activeer je TV" (foto 3).
- Vul de code van de Film1-App op de Google TV (foto 1) in op de Film1-App op je smartphone (foto 4).
- Je krijgt de melding op de Film1-App van je smartphone dat de TV succesvol geactiveerd is.

Je kunt maximaal 4 apparaten koppelen aan 1 film1 abonnement via Ziggo en kunt pas na 30 dagen een apparaat ontkoppelen. Ik kan niet zien of Film1-App op Smartphone en film1-App op je Google TV als 1 of 2 apparaten tellen (??).

foto's:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb ook een tijdje Film 1 gratis gehad. Maar in deze tijd is films op een vaste tijd kijken op een betaalzender echt niet meer de moeite waard. Ze hebben wel een on demand kanaal maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt.

Om heel eerlijk te zijn, er is gewoon teveel versplintering om de boel nog een beetje overzichtelijk te kunnen volgen of je moet echt de hele tijd JustWatch gebruiken. Maar die implentatie werkt ook niet altijd perfect.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Laatst online: 10:39
Ik heb nu een Chromecast 4K geconfigureerd.
Alle streaming apps en Kodi werken naar behoren , tevens wat instellingen voor de audio via de HDMI van de reciever in Kodi aangepast waardoor ik draadloos geen hikups in de audio krijgt.
Zelfs HDR content wordt moeiteloos weergegeven, tot zover is het met de AFR ook geen stuttering oid waar te nemen, oftewel het is na de shield eigenlijk voor streaming een top apparaat!

Nu de wolflauncher geinstalleerd, want de interne launcher leidt teveel af met al die banners ed, zelfs in de alleen app weergave mode vind ik het niet mooi.
Icm launch Manager en home button app kan je dan de Wlauncher als default instellen of evt. met de home button app een knop configureren om te switchen tussen de default launcher of de Wlauncher.
Ik kan de widgets ook activeren via adb, echter zoek ik een weer widget die netjes en duidelijk wordt weergegeven, want ik krijg bij veel widgets een vertekend beeld.
Iemand een tip welke widgets geschikt zijn voor de Wlauncher?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

charleychui schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:02:
Ik heb nu een Chromecast 4K geconfigureerd.
Alle streaming apps en Kodi werken naar behoren , tevens wat instellingen voor de audio via de HDMI van de reciever in Kodi aangepast waardoor ik draadloos geen hikups in de audio krijgt.
Zelfs HDR content wordt moeiteloos weergegeven, tot zover is het met de AFR ook geen stuttering oid waar te nemen, oftewel het is na de shield eigenlijk voor streaming een top apparaat!

Nu de wolflauncher geinstalleerd, want de interne launcher leidt teveel af met al die banners ed, zelfs in de alleen app weergave mode vind ik het niet mooi.
Icm launch Manager en home button app kan je dan de Wlauncher als default instellen of evt. met de home button app een knop configureren om te switchen tussen de default launcher of de Wlauncher.
Ik kan de widgets ook activeren via adb, echter zoek ik een weer widget die netjes en duidelijk wordt weergegeven, want ik krijg bij veel widgets een vertekend beeld.
Iemand een tip welke widgets geschikt zijn voor de Wlauncher?
Heb ook een tijdje mijn CC 4k gebruikt als streamer van lokale files via Kodi. Dat werkte vrij goed.
Al ging hij bij bepaalde zware 4k films met HD geluid toch niet helemaal lekker.
Daarom heb ik mij de Zidoo Z9X aangeschaft. Erg tevreden over. Speelt alles zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

Wij hebben enkele jaren de Chromecast w/Google TV (4K, verbonden via wifi), en hebben nooit problemen gehad. Sinds enkele maanden hebben we het probleem dat streams van uitzendinggemist in de NPO+ applicatie stotteren. Het gekke is, is dat onze Chromecast 2 (wifi) geen problemen heeft. Ik zit al een hele tijd te denken om een ethernet adapter aan te schaffen, maar ik vind het toch gek dat de Chromecast 2 deze problemen niet heeft. Heeft iemand een idee waar het probleem kan liggen? Alvast bedankt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk2015 op 24-07-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:16:
Wij hebben enkele jaren de Chromecast w/Google TV (4K, verbonden via wifi), en hebben nooit problemen gehad. Sinds enkele maanden hebben we het probleem dat streams van de NPO+ applicatie stotteren.
Het gekke is, is dat onze Chromecast 2 (wifi) geen problemen heeft. Ik zit al een hele tijd te denken om een ethernet adapter aan te schaffen, maar ik vind het toch gek dat de Chromecast 2 deze problemen niet heeft.
Heeft iemand een idee waar het probleem kan liggen? Alvast bedankt! :)
Heb je dat met alle zenders of een paar specifieke? Ik vraag dit omdat de Mi Box met bepaalde zenders een heel vreemd gedrag vertoont (NPO2, RTL4, en nog een paar meer), maar niet op alle zenders.

Nu gaat dit met name bij het gebruik van NLZiet maar mogelijk wordt er bij NPO+ gebruik gemaakt van hetzelfde aanbod bij sommige zenders. Ik dacht eerst dat er bedoeld werd dat er een hikje in het beeld zou zitten, maar dat is niet het geval, het ziet er via een Mi box verschrikkelijk (onbruikbaar) uit, terwijl dit op menig ander Android/Google TV apparaat niet het geval is bij diezelfde zenders.

Bij de Chromecast 2 is het natuurlijk streamen vanaf je telefoon, op de Google TV versie gebruik je een eigen app daarvoor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

hardware-lover schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:40:
[...]

Heb je dat met alle zenders of een paar specifieke? Ik vraag dit omdat de Mi Box met bepaalde zenders een heel vreemd gedrag vertoont (NPO2, RTL4, en nog een paar meer), maar niet op alle zenders.

Nu gaat dit met name bij het gebruik van NLZiet maar mogelijk wordt er bij NPO+ gebruik gemaakt van hetzelfde aanbod bij sommige zenders. Ik dacht eerst dat er bedoeld werd dat er een hikje in het beeld zou zitten, maar dat is niet het geval, het ziet er via een Mi box verschrikkelijk (onbruikbaar) uit, terwijl dit op menig ander Android/Google TV apparaat niet het geval is bij diezelfde zenders.

Bij de Chromecast 2 is het natuurlijk streamen vanaf je telefoon, op de Google TV versie gebruik je een eigen app daarvoor.
Pardon, ik had erbij moeten zetten dat het sowieso gaat om streams van uitzendinggemist, of het ook bij live TV voorkomt weet ik niet. Je zegt dat bij de Chromecast 2 de telefoon het streamt, maar het is toch zo dat je telefoon als afstandsbediening fungeert, en dat de Chromecast de stream zelf op gaat halen? Dan zou het toch niets uit moeten maken of ik nu de Chromecast 2 of Chromecast w/Google TV gebruik?

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk2015 op 24-07-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:53:
Pardon, ik had erbij moeten zetten dat het sowieso gaat om streams van uitzendinggemist, of het ook bij live TV voorkomt weet ik niet. Je zegt dat bij de Chromecast 2 de telefoon het streamt, maar het is toch zo dat je telefoon als afstandsbediening fungeert, en dat de Chromecast de stream zelf op gaat halen? Dan zou het toch niets uit moeten maken of ik nu de Chromecast 2 of Chromecast w/Google TV gebruik?
In het ene geval gebruik je een specifieke Android TV app, in het andere een app bedoeld voor je telefoon. Daar kunnen wat verschillen in zitten vwb gedrag.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 24-07-2023 14:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

hardware-lover schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:59:
[...]

In het ene geval gebruik je een specifieke Android TV app, in het andere een app bedoeld voor je telefoon. Daar kunnen wat verschillen in zitten vwb gedrag.
Oh daar heb je gelijk in ja.
Wellicht dat het dan gewoon met de app te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Wat is nu de beste optie voor framerate matching? Las dat Netflix het nu wel support voor had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
lHybridl schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:08:
Wat is nu de beste optie voor framerate matching? Las dat Netflix het nu wel support voor had?
Netflix ondersteunt het ja. De andere streaming apps niet. Waarom blijft een raadsel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@MarcoC Adoption rate van Android TV 12 wellicht?

Als je de pricewatch pakt en filtert op recente TV's met Android TV (bij gebrek aan 12) kan je grofweg kiezen uit een Sony of Philips. Sony heeft afaik sowieso nog geen v12 uitgerold.
Populairdere mediaspelers zoals de Nokia 8000 hebben ook nog geen 12.
Daar mis je dan sowieso al support voor die functionaliteit op het eigen platform.

Praktisch gezien heb je de Chromecast. Die hebben wellicht een leuk marktaandeel in een stukje van Europa, maar de rest van de wereld doet het voornamelijk met Roku, Fire TV, Tizen en WebOS.

Disney, HBO, Amazon en uiteraard Apple hebben dus amper motivatie om zo een update/functionaliteit uit te rollen.
Dat Netflix momenteel wat meer motivatie heeft om unique selling points eruit te pompen snap ik wel. :)
Erg ruk, ik zie het ook liever anders.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Raymond P schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:20:

Als je de pricewatch pakt en filtert op recente TV's met Android TV (bij gebrek aan 12) kan je grofweg kiezen uit een Sony of Philips. Sony heeft afaik sowieso nog geen v12 uitgerold.
Daar mis je dan sowieso al support voor die functionaliteit op het eigen platform.

Praktisch gezien heb je de Chromecast. Die hebben wellicht een leuk marktaandeel in een stukje van Europa, maar de rest van de wereld doet het voornamelijk met Roku, Fire TV, Tizen en WebOS.

Disney, HBO, Amazon en uiteraard Apple hebben dus amper motivatie om zo een update/functionaliteit uit te rollen.
Dat Netflix momenteel wat meer motivatie heeft om unique selling points erupt te pompen snap ik wel. :)
Wat jij zegt zal wel kloppen, maar volgens mij is het letterlijk 1 regel code om deze functionaliteit van Android 12 aan te roepen. Geduld hebben dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@MarcoC Als je de default media stack gebruikt is het 3 minuten ja. Ik heb geen idee of die grote namen dat ook doen of hebben gedaan.
Ik beeld mijzelf maar voor dat het een berg legacy spaghetti is die niemand aan durft te raken. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Laatst online: 00:18
Ik heb ooit (3 jaar terug of zo) bij de lidl een SHARP® 65" 4K Ultra HD Android smart TV gekocht als extra voor op de slaapkamer. Ingebouwde android is super traag; dus ik gebruik in combinatie met de google tv.

Nou lukt het niet om de google tv afstandsbediening ook voor de tv te gebruiken. Naar mijn beste weten gebruikt de sharp tv een bluetooth afstandsbediening ipv infrarood en lukt die combinatie niet.

Ik denk dat ik de google tv afstandsbediening rechtstreeks aan de tv zou kunnen koppelen als bluetooth accessoire maar dan werkt hij niet meer op de google tv zelf.. Vooralsnog zit ik dus met 2 afstandsbedieningen.

Enige ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Raymond P schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:37:
@MarcoC Als je de default media stack gebruikt is het 3 minuten ja. Ik heb geen idee of die grote namen dat ook doen of hebben gedaan.
Ik beeld mijzelf maar voor dat het een berg legacy spaghetti is die niemand aan durft te raken. :+
Naar het schijnt hebben de meeste apps op de Apple TV wel automatisch frame rate matching als die apps de standaard tvOS-speler gebruiken. Toch jammer als ze dat voor Google TV niet durven aanpasssen.

Overigens leuk dat frame rate matching in Netflix, maar helaas heb ik er weinig aan op de oude Philips tv waar de Chromecast in gebruik is. Blijkbaar kan die tv niet zo best overweg met 24 Hz en is de stotter die dan af en toe optreedt hinderlijker dan die bij afspelen in 50 (of 60) Hz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
MartijnS72 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:42:
[...]

Naar het schijnt hebben de meeste apps op de Apple TV wel automatisch frame rate matching als die apps de standaard tvOS-speler gebruiken. Toch jammer als ze dat voor Google TV niet durven aanpasssen.

Overigens leuk dat frame rate matching in Netflix, maar helaas heb ik er weinig aan op de oude Philips tv waar de Chromecast in gebruik is. Blijkbaar kan die tv niet zo best overweg met 24 Hz en is de stotter die dan af en toe optreedt hinderlijker dan die bij afspelen in 50 (of 60) Hz...
Wat ik begreep moet men bij Apple TV als developer frame rate matching expliciet uitzetten, bij Android TV is het juist andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Dus als je netflix hebt kan je het beter nu gewoon op naadloos houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
lHybridl schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:57:
Dus als je netflix hebt kan je het beter nu gewoon op naadloos houden?
(Mijn Chromecast staat op Engels ingesteld, dus ik neem aan dat "naadloos" de Nederlandse vertaling van "seamless" is).

Wat betreft de frame rate matching instelling van de Chromecast? Dat is maar de vraag, al is dat dacht ik de standaardinstelling.
Van wat ik begrijp werkt die instelling alleen als je heel modern spul hebt met HDMI 2.1 die ook nog specifiek Quick Media Switching moet ondersteunen.

Hier werkt het alleen als "non-seamless" is gekozen. Dan wordt het beeld even zwart en schakelt de tv naar 24 Hz-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
MartijnS72 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:34:
[...]

(Mijn Chromecast staat op Engels ingesteld, dus ik neem aan dat "naadloos" de Nederlandse vertaling van "seamless" is).

Wat betreft de frame rate matching instelling van de Chromecast? Dat is maar de vraag, al is dat dacht ik de standaardinstelling.
Van wat ik begrijp werkt die instelling alleen als je heel modern spul hebt met HDMI 2.1 die ook nog specifiek Quick Media Switching moet ondersteunen.

Hier werkt het alleen als "non-seamless" is gekozen. Dan wordt het beeld even zwart en schakelt de tv naar 24 Hz-modus.
Ik had hem even op seamless staan. En toen ik Netflix opende. Stond er iets van apparaat ondersteund iets niet. Als ik het op non seamless zet en Netflix open krijg ik rechts boven steeds een bericht. Dat het scherm kan knipperen etc.

Weet niets als het gewoon op never zet. Of ik dan iets mis. Of iets niet optimaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raymond P schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:20:

Dat Netflix momenteel wat meer motivatie heeft om unique selling points eruit te pompen snap ik wel. :)
Ik heb inmiddels alweer een tijdje, op een soortgelijke speler als de Nokia 8000 (vwb SEI code identiek, interne hardware dus ook), een officiële testbuild van Android TV V12 draaien. Netflix geeft op die box (Homatics Q box), nog geen AFR, ook al voldoet de Android TV versie en de Netflix app build.

Schijnbaar is er nog wat meer nodig dan enkel Android TV V12 en de juiste Netflix app, mogelijk een whitelist bij Netflix per apparaat.

Ik heb het nog niet uitgetest met de Google 4k TV Stick, is AFR onder Netflix ook vastgesteld als werkend nu?

Edit: @MartijnS72 schrijft dat dit het geval is.. (y)

Edit 2: nu zelf ook vast kunnen stellen dat het werkt met de Google TV stick 👍

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 25-07-2023 19:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
lHybridl schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:38:
[...]

Ik had hem even op seamless staan. En toen ik Netflix opende. Stond er iets van apparaat ondersteund iets niet. Als ik het op non seamless zet en Netflix open krijg ik rechts boven steeds een bericht. Dat het scherm kan knipperen etc.

Weet niets als het gewoon op never zet. Of ik dan iets mis. Of iets niet optimaal is.
Is er een voorbeeld van een film in netflix, die wellicht gebruik maakt van de ingebouwde Netflix framerate correctie/aanpassing?
Ik heb nl de CC4K in de Seamless mode staan, maar merk geen framerate stuttering oid in netflix, maar dat kan wellicht liggen aan de framerate van de content die ik bekeken heb.
ik krijg ook geen foutmelding oid te zien, nog even geschakeld naar de non seamless mode, maar ook daar geen melding in netflix te zien!

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
charleychui schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:10:
[...]

Is er een voorbeeld van een film in netflix, die wellicht gebruik maakt van de ingebouwde Netflix framerate correctie/aanpassing?
Ik heb nl de CC4K in de Seamless mode staan, maar merk geen framerate stuttering oid in netflix, maar dat kan wellicht liggen aan de framerate van de content die ik bekeken heb.
ik krijg ook geen foutmelding oid te zien, nog even geschakeld naar de non seamless mode, maar ook daar geen melding in netflix te zien!
Ik keek vandaag. They cloned Tyrone en checkte even op mijn lgcx naar de info. Doormiddel van paar keer die groene knop op de lg remote. En het gaf toen aan 24hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
lHybridl schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:38:
[...]

Ik keek vandaag. They cloned Tyrone en checkte even op mijn lgcx naar de info. Doormiddel van paar keer die groene knop op de lg remote. En het gaf toen aan 24hz.
Bedankt voor de tip.
Ik heb ook een LG Oled, en Netflix werkt in de Non Seamless mode, want dan zie ik ook dat het scherm omschakelt naar 24hz in de info
In de Seamless mode, blijft de scherminstelling op de default ingestelde scherm weergave, zoals die in de setup van de Chromecast is ingesteld.
Helaas geldt dit nog niet voor de andere streaming apps, dus er is nog wel wat te wensen over.

btw, ik zie iets over keurindeling in de setup van de chromecast en daar zijn 3 instellingen voor, alle 3 schijnt bij mijn tv te werken, maar wat is hier het nut van?

charleyr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
@charleychui Je kunt je inlezen op chroma subsampling

Iets met pixels, kleurtjes, verversing en plek op het kabeltje (incl geluid).
Dikke kans dat 420/10 volstaat voor wat je kijkt (op een Chromecast).

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Luuk2015 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:53:
[...]

In theorie. Ik heb ook al ontdekt dat als je een VPN draait op je telefoon dat je geolocatie kan omzeilen en dan casten naar je chromecast (een klasieke chromecast kan geen vpn draaien en toch werkt het). Ik weet niet zeker of het bij Netflix werkt, maar in elk geval bij NPO.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

charleychui schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:16:
[...]

Bedankt voor de tip.
Ik heb ook een LG Oled, en Netflix werkt in de Non Seamless mode, want dan zie ik ook dat het scherm omschakelt naar 24hz in de info
In de Seamless mode, blijft de scherminstelling op de default ingestelde scherm weergave, zoals die in de setup van de Chromecast is ingesteld.
Helaas geldt dit nog niet voor de andere streaming apps, dus er is nog wel wat te wensen over.

btw, ik zie iets over keurindeling in de setup van de chromecast en daar zijn 3 instellingen voor, alle 3 schijnt bij mijn tv te werken, maar wat is hier het nut van?
Seamless en non Seamless mode zou geen verschil mogen maken qua framerate op je TV bij Netlix. In beide gevallen zou hij moeten switchen naar de framerate van de originele content. Enkel als je ''never'' instelling gebruikt, houdt hij de framerate aan die je op je Chromecast ingesteld hebt.

Je uitleg klopt dus niet, of ik begrijp hem verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
daffie82 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:17:
[...]

Seamless en non Seamless mode zou geen verschil mogen maken qua framerate op je TV bij Netlix. In beide gevallen zou hij moeten switchen naar de framerate van de originele content. Enkel als je ''never'' instelling gebruikt, houdt hij de framerate aan die je op je Chromecast ingesteld hebt.

Je uitleg klopt dus niet, of ik begrijp hem verkeerd.
Wellicht zal dat zo werken als de chromecast rechtstreeks via de hdmi is aangesloten op mijn LG Oled, ik heb het niet getest.
De waardes via de groene knop van de remote van de LG zijn gemeten via de keten Chromecast hdmi - Reciever hdm in (6K/hdr compatible) - Reciever hdmi out - HDMI tv.

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

charleychui schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:12:
[...]

Wellicht zal dat zo werken als de chromecast rechtstreeks via de hdmi is aangesloten op mijn LG Oled, ik heb het niet getest.
De waardes via de groene knop van de remote van de LG zijn gemeten via de keten Chromecast hdmi - Reciever hdm in (6K/hdr compatible) - Reciever hdmi out - HDMI tv.
Mijn 4K Chromecast met gTV is ook niet direct op mijn LG Oled aangesloten. Zal dat straks eens testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
@daffie82 Het scherm (en eventueel apparatuur ertussen) moet het ook supporten.
Het gaat dan om QMS-VRR die @MartijnS72 al aangehaald had.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 20:57
Mede tweakers,

Het is best lastig om een juist topic te gebruiken i.p.v. een nieuwe aan te maken dus ik probeer het o.a. in deze. Ik heb een Samsung 75QN95B TV en omdat Tizen niet helemaal geweldig is wil ik graag een uitwijk naar Android. Maar aangezien er best veel spelers op de markt zijn....

Ik twijfel tussen de Google chromecast TV, de nVidia shield Pro of het nieuwe kastje van KPN wat ook op android draaid. Ik vind mooi beeld en geluid belangrijk maar kan het niet vergelijken tussen deze 3 apparaten.

Iemand een tip?
Naast het regulier TV kijken heb ik ook diverse streaming apps zoals netflix en hbo maar ook IPTV van Canal digital ivm mijn vakantie adres.

Wie heeft de gelegenheid gehad om het te vergelijken of heeft een ervaring?

Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Raymond P schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:39:
@daffie82 Het scherm (en eventueel apparatuur ertussen) moet het ook supporten.
Het gaat dan om QMS-VRR die @MartijnS72 al aangehaald had.
Maw, een LG Oled uit 2021, zal QMS niet ondersteunen als ik het artikel lees, want dit wordt waarschijnlijk geinplementeerd in de 2023 modellen ?

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@charleychui Mijn slaapkamer TV uit '22 (Panasonic) werkt het gewoon op. Of er officieel support voor is weet ik niet, soms als ik van Dolby Vision naar HDR content ga gaat het helemaal fout en blijft 'ie gangen in DV met verkeerd kleurprofiel (lees: alles in groentinten).

Ik vind het prettiger om gewoon de 2 seconden zwart scherm te hebben. Dat werkt op al mijn schermen vlekkeloos en de old-school feedback kan ik wel waarderen.

@ChrisVrolijk Volgens mij is het niet het juiste moment om te shoppen, praktisch alles is een beetje gedateerd (aan het raken).
En is niet lang geleden een beta van Android TV 14 released. Geen idee waar dat op zou moeten draaien, de Shield Pro en KPN box hangen nog op versie 11 (net zoals veel smart-tv's). De Chromecast op 12.
Het ligt voor de hand dat er binnenkort ook wat nieuwe mediaboxjes gepresenteerd zullen worden. Volgens mij weet @hardware-lover daar vast iets over. :P

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Raymond P, vwb wat te kiezen op dit moment, nog steeds lastig, heel erg afhankelijk wat de specifieke wensen zijn.

Vwb Android TV V14, dat gaat nog wel even wat tijd kosten voor deze wordt uitgerold als Final update. Vwb Android TV V12 (niet met de Google TV GUI), dat zit nu voor diverse apparaten in een testfase die nu nog op V10 of V11 draaien, maar het is nu nog niet duidelijk of deze het uiteindelijk ook naar de eindgebruiker zullen halen. Het ligt aan het aantal beren op de weg tijdens het testen van die versies, en of deze, zonder slachtoffers te maken, weg te halen zijn 😉

De ene versie draait boven verwachting, de andere geeft enkel een bootloop op dit moment. Dit op verschillende apparaten.

Maar nu weer ontopic, want de Google stick draait al op een Final V12 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Blijft jammer dat 1080p content upscaled naar 4k niet heel goed is op de Chromecast
Native app van lgcx doet dat veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 21:47
Kan je op de chromecast tv (hd) een default app laten starten wanneer je het apparaat uitzet en weer opstart? Zo ja hoe werkt dit?

Zit te denken om dit aan te schaffen icm caiway tv app
Ipv tv kastje wat je default krijgt

[ Voor 8% gewijzigd door peter8265 op 31-07-2023 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
peter8265 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:31:
Kan je op de chromecast tv (hd) een default app laten starten wanneer je het apparaat uitzet en weer opstart? Zo ja hoe werkt dit?

Op de chromecast zelf zover ik weet niet.
Dit kan je wel met verschillende launchers voor erlkaar krijgen, waaronder Sideload channel launcher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:06
peter8265 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:31:

Kun je inderdaad zoals @herriex als aangeeft doen met een andere launcher zoals Projectivy Launcher

Voordeel van deze launcher is dat je met 1 vinkje hem standaard maakt en de originele launcher uitzet.
Met Android 12 is het een stuk lastiger om een andere launcher default te maken met opstarten.

Daarna kun je in de launcher kiezen welke app je automatische wilt opstarten.
Bevalt het niet dan verwijderd je hem weer en is alles weer zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:10
Hoi, ik heb een vraag. Ik heb naast een GCWGTV 4K ook de ethernet adapter besteld, maar ik zie net dat de kabel voor naar de dongle vast zit aan de adapter. Met de 1,5m lengte daarvan ga ik het niet halen, ik heb een gat achter de tv waardoor de kabel uitkomt in m'n tv meubel, maar ik kom tenminste een meter tekort.

Nu wil ik weten of het dan goed zal gaan als ik bijv. zoiets als een simpele 1,5m of 2 meter USB-C verlengkabel koop, zoiets als dit (https://www.allekabels.nl...8/usb-c-verlengkabel.html). Heeft iemand toevallig enig idee of dit zal werken? Of dat ik aan andere oplossingen moet denken? Ik kan bijvoorbeeld ook de hdmi kabel verlengen tussen de dongle en de tv. Either way wil ik vooral weten wat gaat werken en wat waarschijnlijk niet. Beide type kabels heb ik (nog) niet, dus ik moet sowieso wat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
sn0x0r schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:00:
Hoi, ik heb een vraag. Ik heb naast een GCWGTV 4K ook de ethernet adapter besteld, maar ik zie net dat de kabel voor naar de dongle vast zit aan de adapter. Met de 1,5m lengte daarvan ga ik het niet halen, ik heb een gat achter de tv waardoor de kabel uitkomt in m'n tv meubel, maar ik kom tenminste een meter tekort.

Nu wil ik weten of het dan goed zal gaan als ik bijv. zoiets als een simpele 1,5m of 2 meter USB-C verlengkabel koop, zoiets als dit (https://www.allekabels.nl...8/usb-c-verlengkabel.html). Heeft iemand toevallig enig idee of dit zal werken? Of dat ik aan andere oplossingen moet denken? Ik kan bijvoorbeeld ook de hdmi kabel verlengen tussen de dongle en de tv. Either way wil ik vooral weten wat gaat werken en wat waarschijnlijk niet. Beide type kabels heb ik (nog) niet, dus ik moet sowieso wat bestellen.
Voor minder dan € 5,- koop je een euro verlengsnoer van 2 meter. IMO de simpelste oplossing zonder kans op complicaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:10
Dan zou het stekkerblok van de chromecast achter mn tv komen en daar is geen ruimte, want ik heb een tv die tegen de muur hangt zonder noemenswaardige ruimte achter de tv, dus dat is helaas de enige kabel die ik juist niet kan verlengen.
Pagina: 1 ... 45 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)