Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 10:39
sn0x0r schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 04:24:
Dan zou het stekkerblok van de chromecast achter mn tv komen en daar is geen ruimte, want ik heb een tv die tegen de muur hangt zonder noemenswaardige ruimte achter de tv, dus dat is helaas de enige kabel die ik juist niet kan verlengen.
Hdmi verlengen of een langere kabel,, heb ik ook gedaan had nog hdmi kabels liggen en heb gewoon een hdmi verloop aangeschaft
Zie voorbeeld: https://www.google.nl/search?hl=nl&q=hdmi+verloop

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:18
Oftewel een HDMI verlengkabel kopen, heb namelijk alleen maar kleine HDMI kabels liggen, zonder verloopstuk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
sn0x0r schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 04:24:
Dan zou het stekkerblok van de chromecast achter mn tv komen en daar is geen ruimte, want ik heb een tv die tegen de muur hangt zonder noemenswaardige ruimte achter de tv, dus dat is helaas de enige kabel die ik juist niet kan verlengen.
Maar dan zou je ook niks hebben aan een USB-C verlengkabel, want je CCwGTV hangt dan nog steeds aan zijn korte HDMI-kabeltje vlak achter je TV (of ernaast of eronder, maar dat wil je vast ook niet).
Een HDMI verlengkabel zou voor jou dus de enig bruikbare oplossing zijn. Hoe korter de kabel, hoe groter de kans dat het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:18
Toff schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:50:
[...]

Maar dan zou je ook niks hebben aan een USB-C verlengkabel, want je CCwGTV hangt dan nog steeds aan zijn korte HDMI-kabeltje vlak achter je TV (of ernaast of eronder, maar dat wil je vast ook niet).
Een HDMI verlengkabel zou voor jou dus de enig bruikbare oplossing zijn. Hoe korter de kabel, hoe groter de kans dat het lukt.
Jawel hoor, de vorige en de huidige Chromecast passen prima, zijn ook redelijk dun. Maar ik heb reeds een verloopstuk en kabel besteld, ga het morgen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:15
Denken jullie dat we redelijk snel een nieuwe chromecast krijgen? Zal wel eens een niet underpowered chromecast willen zien. Beetje zoals de Apple tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lHybridl schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:23:
Denken jullie dat we redelijk snel een nieuwe chromecast krijgen? Zal wel eens een niet underpowered chromecast willen zien. Beetje zoals de Apple tv
Hoeveel waarde zou je hechten aan de mening van een jou onbekend persoon op het Tweakers-forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lHybridl schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:23:
Een Shield TV Pro of een van de nieuwere Android TV apparaten misschien? De Chromecast functie is onderdeel van het Android/Google TV platform, dus..... 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
sn0x0r schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:21:
[...]
Jawel hoor, de vorige en de huidige Chromecast passen prima, zijn ook redelijk dun. Maar ik heb reeds een verloopstuk en kabel besteld, ga het morgen testen.
Moest vandaag toevallig bij het stekkerblok zijn waar de CC zijn voeding vandaan krijgt en ik zag (was het vergeten) dat deze met een USB-A verlengkabeltje is aangesloten. Nooit problemen mee iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:19

Therapy777

Metal!

Modbreak:Dit valt in een grijs/verboden gebieden.. gelet op het feit dat accountsharing steeds meer verboden/tegengewerkt wordt vanuit aanbieders, kunnen we hier geen ondersteuning bij geven.. :)

[ Voor 82% gewijzigd door Michael Knight op 15-08-2023 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Modbreak:Dit valt in een grijs/verboden gebieden.. gelet op het feit dat accountsharing steeds meer verboden/tegengewerkt wordt vanuit aanbieders, kunnen we hier geen ondersteuning bij geven.. :)

[ Voor 85% gewijzigd door Michael Knight op 15-08-2023 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:19

Therapy777

Metal!

[ Voor 80% gewijzigd door Michael Knight op 15-08-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Goedemorgen,

Even een korte vraag welke jullie wellicht eenvoudig kunnen beantwoorden.

Ik heb een nieuwe OLD (lg C2) gekocht en zat zodoende even in mijn chromecast instellingen te kijken. Toen zag ik bij uitvoer staan dat hij op 1080P (25/50hz even uit mijn hoofd) stond. Maar ook waren er 2/3 opties voor 4K.
Echter vraag ik me dus af waar de output op moet staan. Chromecast zit met een ethernet kabel verbonden en snelheid is prima.

Sorry voor de domme vraag. Mijn idee is namelijk dat 4K uiteraard beter is maar omdat deze standaard op 1080P stond begin ik te twijfelen.

Alvast dank weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:22
seadogg schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:42:
Goedemorgen,

Ik heb een nieuwe OLD (lg C2) gekocht en zat zodoende even in mijn chromecast instellingen te kijken. Toen zag ik bij uitvoer staan dat hij op 1080P (25/50hz even uit mijn hoofd) stond. Maar ook waren er 2/3 opties voor 4K.
Echter vraag ik me dus af waar de output op moet staan. Chromecast zit met een ethernet kabel verbonden en snelheid is prima.

Sorry voor de domme vraag. Mijn idee is namelijk dat 4K uiteraard beter is maar omdat deze standaard op 1080P stond begin ik te twijfelen.

Alvast dank weer.
Dat ligt er een beetje aan naar welke content je kijkt. Als je via de chromecast naar 4K content kijkt zou je hem op 4K moeten instellen.
Kijk je hooguit naar 1080P dan kun je hem beter hierop laten staan. In je TV zal een betere upscaler naar 4K zitten dan de chromecast. Gewoon ff testen. Zie je voor jezelf geen verschil dan zou ik de chromecast op 4K instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
seadogg schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:42:
Goedemorgen,

Alvast dank weer.
De GUI (de Google interface), van de Chromecast met Google TV is met AndroidTV V12 standaard geschikt voor 4k/UHD ipv 1080p, zoals eerder met V11. Niet dat dit iets uitmaakt voor de automatisch gekozen resolutie door de stick, deze zou 4k moeten zijn.

Als de Chromecast de EDID info van je TV ook goed uit zou lezen, dan zou deze zijn resolutie automatisch in moeten stellen op 4k@59.xx, niet op 1080p. Heb je deze misschien zelf handmatig op een andere resolutie/refreshrate ingesteld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:15
Hebben we een idee wanneer Android 14 naar chromecast komt? Is nu in beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:13
@lHybridl Beta op hardware die niet bekend is terwijl de huidige dev hardware dropped is.
De hardware waar 'ie vermoedelijk op getest wordt is iig heel wat pittiger dan de huidige Chromecast 4k. En die laatste is ook al (bijna) 3 jaar oud.

Ga maar uit van een release van (Android tv 14) gecombineerd met nieuwe hardware en mogelijk 6-8 maanden later een release voor bestaande hardware.
Zo'n release wordt vaak vóór holiday season gedaan( sept/okt/nov). Dus hopelijk eind '24 voor de huidige 4K, maar dat kan ook mid '25 worden.
Tegelijkertijd worden Chromecasts historisch gezien na maximaal 4 jaar niet meer verkocht en volgen enkel beveiligingsupdates.

Voorzichtige conclusie die je kunt trekken: nooit.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:28
Vreemde vraag, maar zijn er meer mensen met issues dat plex via chromecast opeens niet meer werkt?

Plex zelf werkt prima op de s21, lenovo tab en pc.
Maar als ik het via 1 van de 3 naar chromecast stuur, krijg je even grijs beeld met plex laadscherm en daarna weer terug naar wallpaper.

Ultra en gewone. Ultra herstart en fabrieks heeft niet geholpen.
Gistere werkte het nog prima.
Netwerk is ook niet aangepast
Youtube werkt bv wel weer gewoon.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• dimmak
  • Laatst online: 25-06 10:53
Is er ook een makkelijke manier om de CwGT 4k te debloaten? Ik loop al snel tegen de limieten van de opslag aan en de UI hapert ook constant.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 07:06
dimmak schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:34:
Is er ook een makkelijke manier om de CwGT 4k te debloaten? Ik loop al snel tegen de limieten van de opslag aan en de UI hapert ook constant.
Zelf had ik ook problemen met opslag en apps die niet meer konden worden bijgewerkt. Ik heb hem een keer gereset van de fabrieksinstellingen en na het installeren van dezelfde apps was er weer voldoende ruimte vrij die ik daarvoor niet vrij kon krijgen.

Toeval geen idee maar het verhielp mijn probleem. Had van alles geprobeerd om ruimte vrij te krijgen.
Hapering nog niet meegemaakt maar ik gebruik Projectivy Launcher als alternative launcher.

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
Is er een mogelijkheid om een chromecast op een beamer zonder audio out aan te sluiten en toch geluid te krijgen via een soundbar of wat dan ook ?
herriex schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:47:
Is er een mogelijkheid om een chromecast op een beamer zonder audio out aan te sluiten en toch geluid te krijgen via een soundbar of wat dan ook ?
Vanzelfsprekend (sowieso indien CCwGTV). Via Bluetooth (y)

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 10-08-2023 12:58 ]

Testing, one, two ...

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
hardware-lover schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:57:
[...]

Vanzelfsprekend (sowieso indien CCwGTV). Via Bluetooth (y)
Ik kwam er net idd zelf ook achter, lomperd dat ik er ben :(

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:28
Renegade666 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:50:
Vreemde vraag, maar zijn er meer mensen met issues dat plex via chromecast opeens niet meer werkt?

Plex zelf werkt prima op de s21, lenovo tab en pc.
Maar als ik het via 1 van de 3 naar chromecast stuur, krijg je even grijs beeld met plex laadscherm en daarna weer terug naar wallpaper.

Ultra en gewone. Ultra herstart en fabrieks heeft niet geholpen.
Gistere werkte het nog prima.
Netwerk is ook niet aangepast
Youtube werkt bv wel weer gewoon.
En vanavond werkte het spontaan weer....
Bijzonder..

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:39
herriex schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:47:
Ik heb de Chromecast(met Google TV) op een ingang van de soundbar aangesloten en de beamer via eARC op de uitgang van de soundbar. Dan heb ik dus beeld via de beamer en geluid via de soundbar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dimmak
  • Laatst online: 25-06 10:53
MikeOO schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:45:
[...]

Zelf had ik ook problemen met opslag en apps die niet meer konden worden bijgewerkt. Ik heb hem een keer gereset van de fabrieksinstellingen en na het installeren van dezelfde apps was er weer voldoende ruimte vrij die ik daarvoor niet vrij kon krijgen.

Toeval geen idee maar het verhielp mijn probleem. Had van alles geprobeerd om ruimte vrij te krijgen.
Hapering nog niet meegemaakt maar ik gebruik Projectivy Launcher als alternative launcher.
Ik heb met deze applicatie wat apps verwijderd om wat extra ruimte te creëren. Daarna FLauncher als default ingesteld. Het blijft jammer dat er zo weinig opslag in de Chromecast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 07:06
dimmak schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:34:
[...]

Ik heb met deze applicatie wat apps verwijderd om wat extra ruimte te creëren. Daarna FLauncher als default ingesteld. Het blijft jammer dat er zo weinig opslag in de Chromecast zit.
Op zich is de opslag best ok als je niet oneindig veel apps erop wilt draaien.

Op een Chromecast heb ik inmiddels al aardig wat draaien (lees +20 extra apps) en nog steeds kan ik de apps gewoon bijwerken en is hij niet traag. Verder geen twaeks gedaan. Maar zal de tools eens bekijken of er nog rotzooi af kan ;)

Op dit moment draai er op
Ziggo
Kodi
Netflix
HBOmax
Photo Gallery
Prima Video
SmartTube
Tune-In
Videoland
Youtube
OpenVPN
TinyCam
AptoideTV
Downloader
TV File Commander
X-Plorer
Remote ADB Shell
Wolf Launcher (deze wordt tzt vervangen door Projectivy Launcher;) )
Launch On Boot
Button Mapper
En dan de eigen apps van de Chromecast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Weer terug van vakantie, had de CC3 mee. Werkte prima!
Echter krijg ik hem nu niet meer aan de praat in de slaapkamer. :?
Wat ik heb gedaan:
-Factory reset
-Wifi APs herstart (Unify)
-AdGuard Home uitgezet
-Andere telefoon geprobeerd
-Nat regel (53 > localhost) uitgezet in firewall (OpnSense)

Iemand een idee?

Oplossing gevonden, had nog een floating rule aanstaan welke externe dns resolving blocked.

[ Voor 13% gewijzigd door Harmen op 15-08-2023 19:59 ]

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Harmen Heb je wellicht een harde block op uitgaand 8.8.8.8?

Edit, been there. :9

[ Voor 16% gewijzigd door Raymond P op 15-08-2023 20:35 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:49
Raymond P schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 05:45:
@aliberto Die backdrops instellen lukt hier gewoon.
Volgens mij moet er wel een account match zijn op de devices.

Volume via je telefoon volume knoppen voor apparaten dichtbij is een dingetje, dat heeft geloof ik te maken met een rechtzaak en patenten van Sonos.

Er zijn meerdere manier om met je telefoon volume control te hebben. Via het device in de Home app, via Media in de home app, via de cast UI in notification bar, via apparaatbediening in quick settings, via de Google TV app.
En dan zijn er nog non-Google apps die widgets etc aanbieden.

De meegeleverde afstandsbediening is overigens geen must, dat mag ook een andere bluetooth remote zijn. En die komen in alle vormen en maten.

Maar als je Ultra volstaat dan is dat (zolang het werkt) toch ook prima?
Ik heb geprobeerd een andere remote te gebruiken (Xiaomi) omdat die veel fijner in de hand ligt, echter dat lukt mij niet.

Zijn er remotes die zeker weten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Maeslant Welke stap lukt niet?

Unpairen en het apparaat waar 'ie aan gekoppeld was van stroom afkoppelen en nog een keertje proberen met de chromecast?
Afstandsbedieningen hebben de neiging direct te pairen met *known device*, ook als deze in standby staan.

Je kunt kijken naar g10 BT remotes, dat zijn afgeleiden van reference design.
Ik moet zelf nog steeds een g10s pro bt bestellen...

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjoerdGorter
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08-09-2023
Vraag: heb een nieuwe chromecast met Google tv gekocht, maar zie geen tabblad "live" voor de beloofde vrije zenders, heeft iemand hier een oplossing voor?

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:09
SjoerdGorter schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:41:
Vraag: heb een nieuwe chromecast met Google tv gekocht, maar zie geen tabblad "live" voor de beloofde vrije zenders, heeft iemand hier een oplossing voor?
https://www.bnnvara.nl/ka...nement-dit-zijn-de-opties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
Raymond P schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:24:
@Maeslant Welke stap lukt niet?

Unpairen en het apparaat waar 'ie aan gekoppeld was van stroom afkoppelen en nog een keertje proberen met de chromecast?
Afstandsbedieningen hebben de neiging direct te pairen met *known device*, ook als deze in standby staan.

Je kunt kijken naar g10 BT remotes, dat zijn afgeleiden van reference design.
Ik moet zelf nog steeds een g10s pro bt bestellen...
Het pairen lukt niet.

Een nieuwe Xiaomi remote. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6c6vLecGFLxeEPvhx84stNgeNj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhMp70ywUaJ2Rp7mIo4rfjiB.jpg?f=fotoalbum_large

Stappen gevolgd;

Dus de home + pijltje toets geprobeert. Hierna de Home + Mi toets, de Mi + Pijltje toets en de Mi + Home toets. Op geen enkele volgorde vind mijn Google TV 4K hem. (Die staat via Bluetooth te zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Maeslant Ik vond een stukje info waarin werd gesuggereerd dat Xaomi remotes niet in de discovery list getoond worden. Een BT pairing app werd als oplossing aangeboden...

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Raymond P schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:43:
@Maeslant Ik vond een stukje info waarin werd gesuggereerd dat Xaomi remotes niet in de discovery list getoond worden. Een BT pairing app werd als oplossing aangeboden...
Deze info?

https://www.reddit.com/r/...nt_like_xiaomi_tv_remote/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@zacht Yep, thx! Ik kon 'm niet meer terugvinden. :')

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 02-09-2023 16:59 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris1985
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06-09-2023
Even een vraagje, hopelijk kan iemand me verder helpen.

Ik maak al sinds jaar en dag gebruik van een Chromecast met remote, zo'n witte. Heeft altijd prima gewerkt.

Nu hebben we sinds gisteren een nieuwe tv in het gebruik, de Philips 43PUS7607/12, en sindsdien is de remote van de Chromecast het spoor helemaal bijster. Wanneer ik eenmaal op 'down' druk, scrollt hij zelf helemaal naar beneden, bij andere richtingen precies hetzelfde. Ook geeft ie bij de instellingen regelmatig aan dat de verbinding met de remote verbroken is.

Ik heb zelf al het volgende gedaan:
- Batterijen van de remote vervangen.
- De remote van een andere Chromecast gekoppeld.
- Factory reset van de Chromecast.

Helaas zonder resultaat. Het lijkt alsof de nieuwe televisie het signaal van de remote van de Chromecast op de een of andere manier verstoort, voor de rest is er niks veranderd...

Mocht iemand een mogelijke oplossing weten, hoor ik het graag, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
Joris1985 schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:04:

Ik maak al sinds jaar en dag gebruik van een Chromecast met remote, zo'n witte. Heeft altijd prima gewerkt.

Nu hebben we sinds gisteren een nieuwe tv in het gebruik, de Philips 43PUS7607/12, en sindsdien is de remote van de Chromecast het spoor helemaal bijster. Wanneer ik eenmaal op 'down' druk, scrollt hij zelf helemaal naar beneden, bij andere richtingen precies hetzelfde. Ook geeft ie bij de instellingen regelmatig aan dat de verbinding met de remote verbroken is.

Helaas zonder resultaat. Het lijkt alsof de nieuwe televisie het signaal van de remote van de Chromecast op de een of andere manier verstoort, voor de rest is er niks veranderd...

Ik geloof/dacht dat dit probleem al eens eerder gemeld is op het forum.
Met als oplossing een goede HDMI verlengkabel zodat de Dongle niet achter de TV hangt (bij een deel dat het Bluetooth signaal van de Remote waarschijnlijk verstoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris1985
Antonio di schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:13:
[...]

Met als oplossing een goede HDMI verlengkabel zodat de Dongle niet achter de TV hangt (bij een deel dat het Bluetooth signaal van de Remote waarschijnlijk verstoord).
Ah, bedankt voor je reactie, morgen meteen even proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Joris1985 schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:04:

Probeer eens bluetooth van de TV zelf uit te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Xiaomi remote is simpelweg een ellendig ding om eventueel gekoppeld te kunnen krijgen. Vele andere afstandsbedieningen kunnen probleemloos gekoppeld worden via BT op dit apparaat, direct aan de TV verbonden, los van wat er werkt via zo'n afstandsbediening.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris1985
Antonio di schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:13:
[...]

Even een vervolgvraagje: ik heb een HDMI-verlengkabel gebruikt, de hele mikmak weer aangesloten, maar de tv geeft aan dat er geen signaal is. Als ik de Chromecast zelf in de tv doe, krijg ik wel signaal, dus aan de Chromecast ligt het niet. Dan moet het wel aan de verlengkabel liggen, zou je zeggen. Welke specificaties zijn belangrijk bij het kopen van een kabel?

Ik had deze besteld, maar kennelijk niet de goede..

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Ik heb nu deze besteld, omdat daar expliciet Chromecast genoemd wordt als toepassing... Is dat een betere keuze?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Joris1985 Met een hdmi 2.0 kabel heb je meer kans van slagen dan 1.4 met 4K/60hz.

We zitten inmiddels op 2.1 wat aanzienlijk meer bandbreedte heeft. Afhankelijk van wat je doet met audio kan 2.0 nu ook al onvoldoende zijn.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
Joris1985 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:54:
[...]

Even een vervolgvraagje: ik heb een HDMI-verlengkabel gebruikt, de hele mikmak weer aangesloten, maar de tv geeft aan dat er geen signaal is. Als ik de Chromecast zelf in de tv doe, krijg ik wel signaal, dus aan de Chromecast ligt het niet. Dan moet het wel aan de verlengkabel liggen, zou je zeggen. Welke specificaties zijn belangrijk bij het kopen van een kabel?

Ik had deze besteld, maar kennelijk niet de goede..

Ik heb nu deze besteld, omdat daar expliciet Chromecast genoemd wordt als toepassing... Is dat een betere keuze?

Alvast bedankt!
Ik heb de onderstaande HDMI-verlengkabel van 1 meter in gebruik met een "Google Chromecast Google TV 4K" en een Philips TV pfl7008k_12_dfu_nld (oudtje!). Werkt prima.
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o07_s00?ie=UTF8&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Ik heb dit artikel doorgenomen. Maar die Bluetooth pair app kan ik dus niet vinden op mijn chromecast Google tv 4K.

Mis ik daarin iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Maeslant schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:37:
[...]

Ik heb dit artikel doorgenomen. Maar die Bluetooth pair app kan ik dus niet vinden op mijn chromecast Google tv 4K.

Mis ik daarin iets?
Die staat niet in de Playstore, die moet je sideloaden als je die wil gebruiken. Bijvoorbeeld via een app als deze:

https://play.google.com/s...=com.yablio.sendfilestotv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-06 13:31
Korte vraag: ik heb een oudere LG tv uit 2019 met daarop WebOS 3. Kan ik ook een Chromecast Ultra toevoegen en deze besturen met de afstandsbediening? Ik hoef niet een nieuwe tv persé, maar ik wil wel graag dat de kids zelf kunnen browsen ipv dat alles via de iPad/telefoon moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
Belecthor schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:23:
Korte vraag: ik heb een oudere LG tv uit 2019 met daarop WebOS 3. Kan ik ook een Chromecast Ultra toevoegen en deze besturen met de afstandsbediening? Ik hoef niet een nieuwe tv persé, maar ik wil wel graag dat de kids zelf kunnen browsen ipv dat alles via de iPad/telefoon moet.
Nee helaas, dat gaat niet. Alleen de meest recente chromecast (met Google TV) kan je alleen met afstandsbediening gebruiken. Alle andere (oudere) versies moet dat via de telefoon/iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-06 13:31
KorteGebruiker schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:41:
[...]

Nee helaas, dat gaat niet. Alleen de meest recente chromecast (met Google TV) kan je alleen met afstandsbediening gebruiken. Alle andere (oudere) versies moet dat via de telefoon/iPad.
Helder! Dan zou deze wel voldoen met afstandsbediening? uitvoering: Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Ja, deze heeft Google TV dat gebaseerd is op Android TV :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
Ja! Je krijgt er een afstandsbediening erbij die je eraan kan toevoegen (of je kan eventueel een andere Bluetooth afstandsbediening eraan toevoegen als je die niet fijn vindt)

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 21:38
Wellicht een domme vraag, maar ik krijg het even niet opgelost. Bij de eettafel hebben we een kleine tv met een CCTV erin. TV schakelt in via IR op de CC-afstandsbediening.

Echter, de tv kreeg wat problemen, dus wil hem vervangen door een monitor. Nu is het probleem dat het mij niet lukt om de monitor in en uit te schakelen via de afstandsbediening. Via de Home-app kan ik de CC en daarmee de monitor wel in- en uitschakelen. De aan-uit-knop op de afstandsbediening reageert niet.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@KlaasjeNL HDMI-CEC ondersteuning zie je niet veel op monitors. In en uitschakelen zal dus waarschijnlijk niet supported zijn.

Een monitor kan vaak (inmiddels verplicht afaik) wel wakker worden en in slaapstand gaan bij resp. wel/geen signaal.

Edit: de remote's aan/uit moet dan wel op Chromecast staan geloof ik. Althans, zo doe ik dat hier. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond P op 14-09-2023 14:57 ]

- knip -

• KlaasjeNL
Raymond P schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:53:
@KlaasjeNL HDMI-CEC ondersteuning zie je niet veel op monitors. In en uitschakelen zal dus waarschijnlijk niet supported zijn.

Een monitor kan vaak (inmiddels verplicht afaik) wel wakker worden en in slaapstand gaan bij resp. wel/geen signaal.

Edit: de remote's aan/uit moet dan wel op Chromecast staan geloof ik. Althans, zo doe ik dat hier. :)
Zoiets dacht ik ook. Inderdaad geen CEC, maar dat is ook niet nodig. De monitor reageert gewoon op een inputsignaal dat er al dan niet is. Daarom gaat hij ook aan/uit wanneer ik Google Home gebruik.

Vermoedelijk is de aan/uitknop op de remote gekoppeld aan de IR van de oude tv. Maar ik vind nergens waar ik dit aanpas in de instellingen om niet de tv, maar de CCTV aan te sturen met de aan/uitknop. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
@KlaasjeNL Instellingen > Afstandsbedieningen & accesoires > Afstandsbedieningsknoppen instellen >
[Aan/uit-knop] > Chromecast

- knip -

• KlaasjeNL
Raymond P schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:37:
@KlaasjeNL Instellingen > Afstandsbedieningen & accesoires > Afstandsbedieningsknoppen instellen >
[Aan/uit-knop] > Chromecast
Ah, dat werkt. Top! Het leven is soms zo simpel. Heel erg bedankt!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-06 22:21
Heeft iemand al ervaring met de PS remote play en de Chromecast? Mn PS5 zit op het ethernet en de Chromecast op de (mesh) WiFi met zeer goed bereik.

Maar eigenlijk is geen enkele game goed speelbaar door de lag.

Iemand anders ervaringen hiermee?

Mn PS5 staat nu op zolder. En het zou soms wel chill zijn om even beneden ff snel te gamen zonder alles te verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-06 13:15

Gregory76

Sony PlayStation freak

dn072 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:48:
Heeft iemand al ervaring met de PS remote play en de Chromecast? Mn PS5 zit op het ethernet en de Chromecast op de (mesh) WiFi met zeer goed bereik.

Maar eigenlijk is geen enkele game goed speelbaar door de lag.

Iemand anders ervaringen hiermee?

Mn PS5 staat nu op zolder. En het zou soms wel chill zijn om even beneden ff snel te gamen zonder alles te verhuizen.
Ik heb laatst FC6 even geprobeerd. Onze Chromecast hangt aan de TV in de slaapkamer, ook op WiFi. Dat ging eigenlijk wel prima, maar dat zal ook wat met het spel te maken kunnen hebben. Een beetje lag valt hier niet echt op, naar mijn idee. Wat speelde jij?

https://strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@dn072 Probeer het eens zonder HDMI kabel in je PS5. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-06 22:21
HDMI kabel eruit gehaald, maar helaas geen verschil.
Ik speel F1 2023. Iets waar je wel snelle responstijden nodig hebt ja.

Maar ik weet niet of het überhaupt haalbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@dn072 Nee. Een beetje door een wereld wandelen zoals in FC6 lukt nog wel. Maar online shooters, racesimulators, een Souls(like) boss of zoiets als Ghostrunner is best lastig te doen via remote play.

Als hdmi unplug geen verschil geeft heb je iig geen protocol issue met de TV/monitor.
Je zou analiti op de Chromecast kunnen draaien om er zeker van te zijn dat je geen vervelende jitter hebt op het WiFi gedeelte.

- knip -

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Er staat weer een update klaar
STTE.230615.004

- security patch to July 2023
- bug fixes
135mb

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 15:30
Ik heb een Chromecast 3 waarmee ik altijd voetbal kijk via de Ziggo App. Dat liep altijd vloeiend door de 50hz modus aan te zetten. Sinds een week is het echter niet meer om aan te zien. Het toggelen van deze setting in de Google Home app maakt geen enkel verschil. Aan de setup van mijn tv met receiver is niets veranderd. Ik heb wel automatische firmwareupdates aan staan. Is er een update geweest die roet in het eten gooit?

Kan ik nog iets anders proberen qua instellingen (via de google home app, kun je voor zover ik weet qua framerate alleen die 50hz aan en uitzetten)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:37:
[...]

Een Shield TV Pro of een van de nieuwere Android TV apparaten misschien? De Chromecast functie is onderdeel van het Android/Google TV platform, dus..... 👍
Ik wilde laatst F1 TV casten naar een TV met Google TV platform (volgens mij), maar dat werkte toch mooi niet.. Youtube werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:36:
[...]

Ik wilde laatst F1 TV casten naar een TV met Google TV platform (volgens mij), maar dat werkte toch mooi niet.. Youtube werkte wel.
Dat zal een TV geweest zijn met een paar apps met cast functie.
Ik heb (bewust) een Panasonic die dat heeft, daar zit dan ook een Chromecast in gestoken.

M'n vriendin cast F1TV vaak naar onze Google TV waar de native app niet voor beschikbaar is. Dat werkt probleemloos, waardoor sideloaden geen noodzaak is.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:36:
Ik geloof niet dat ik geschreven heb dat casten altijd zou werken, ik schreef enkel dat de Chromecast functie iets is wat standaard bij Android/Google TV (streaming). Er werd geopperd dat Chromecast altijd via een underpowered apparaat zou gaan, dat is beslist niet perse het geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:43:
[...]

Ik geloof niet dat ik geschreven heb dat casten altijd zou werken, ik schreef enkel dat de Chromecast functie iets is wat standaard bij Android/Google TV (streaming).
Maar als het er standaard in zit, waarom werkt het dan soms niet terwijl een losse Chromecast wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Olaf van der Spek Heb je een modelnummer van de televisie? Dan kunnen we checken of die daadwerkelijk op Android/Google TV draait.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Raymond P schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:02:
@Olaf van der Spek Heb je een modelnummer van de televisie? Dan kunnen we checken of die daadwerkelijk op Android/Google TV draait.
Het bleek om een hotel tv van Philips te gaan. De hele kwestie is daar uitgebreid besproken (vanaf hier). Maar door de wat summiere informatie schoot dat niet erg op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
Ah duidelijk.
Zeer onwaarschijnlijk dat er in een hotel een TV met Google TV hangt. Dat lijkt mij een ramp om te beheren. :)

Voor de volledigheid, er zijn TV's met Chromecast Built-In En TV's met Android TV als OS.

TV's met Android/Google TV ondersteunen het volledige cast protocol en kan je vinden in elke app met een cast knop.
Dat is niet (noodzakelijk) het geval voor Built-In, daarvoor dient voor de app waarvan je wilt casten ook een reciever app op de TV geinstalleerd te zijn als de generieke cast receiver app ontbreekt.
DRM problematiek was al aangetipt in het F1TV topic lees ik.

Chromecasts ondersteunen het volledige protocol.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Raymond P schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:02:
uitvoering: Philips 50HFL5214U/12 Zwart

https://mediahub.ppds.com...h43m23s.pdf/play?player=2

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-10-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Olaf van der Spek Die zou dat moeten kunnen mits 'ie volledig updatet is.
Als je zelf wel bij settings kunt komen kan je dat checken. In de regel > geen Google account = geen Play store = geen updates.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 16:39
Ik heb een CCWGTV aan mijn TV hangen die ik af en toe aansluit op mijn Bose Quietcomfort 45. Deze koptelefoon heeft multipoint bluetooth, wat over het algemeen geen probleem is, behalve met mijn Chromecast. Ik zie veel posts van mensen die geen autoconnect hebben, maar ik heb het tegenovergestelde. Mijn Chromecast is extreem dominant wanneer het op mijn headset aankomt, tot op het punt dat wanneer de TV uitstaat en ik mijn headset heb aangesloten op mijn PC, de audio elke zoveel minuten wegvalt voor een ogenblik. Hij probeert dus continu verbinding te maken, iemand enig idee hoe ik dit uit kan zetten?

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Rezania Dat is een feature van je koptelefoon, die kan met meerdere apparaten tegelijk verbinden.
Je zult waarschijnlijk op het randje van bereik zitten waardoor er periodiek reconnected wordt.

Het is iig je BT device die met Chromecast/TV/PC verbindt, niet andersom. (Tenzij je actief op verbinden klikt.)

Het zou ook kunnen dat beide apparaten netjes connected zijn en de Chromecast periodiek audio stuurt, je koptelefoon switcht dan van bron. Mijn oortjes gaan iig op stil na x tijd hoofdmenu op GCWGTV.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wanneer wij Videoland gebruiken springt de screensaver ervoor na de timeout. Is dat een probleem van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Beekforel Dat lijkt mij wel, gebeurt dat ook bij gebruik van een andere app?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:52

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Raymond P schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:16:
@Beekforel Dat lijkt mij wel, gebeurt dat ook bij gebruik van een andere app?
Nope, alleen Videoland. Zal hem er eens opnieuw op installeren, misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 15:30
kadoendra schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:15:
Ik heb een Chromecast 3 waarmee ik altijd voetbal kijk via de Ziggo App. Dat liep altijd vloeiend door de 50hz modus aan te zetten. Sinds een week is het echter niet meer om aan te zien. Het toggelen van deze setting in de Google Home app maakt geen enkel verschil. Aan de setup van mijn tv met receiver is niets veranderd. Ik heb wel automatische firmwareupdates aan staan. Is er een update geweest die roet in het eten gooit?

Kan ik nog iets anders proberen qua instellingen (via de google home app, kun je voor zover ik weet qua framerate alleen die 50hz aan en uitzetten)
Iemand misschien een idee? (sorry voor de kick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 16:39
Raymond P schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:45:
@Rezania Dat is een feature van je koptelefoon, die kan met meerdere apparaten tegelijk verbinden.
Je zult waarschijnlijk op het randje van bereik zitten waardoor er periodiek reconnected wordt.

Het is iig je BT device die met Chromecast/TV/PC verbindt, niet andersom. (Tenzij je actief op verbinden klikt.)

Het zou ook kunnen dat beide apparaten netjes connected zijn en de Chromecast periodiek audio stuurt, je koptelefoon switcht dan van bron. Mijn oortjes gaan iig op stil na x tijd hoofdmenu op GCWGTV.
Ik snap dat mijn koptelefoon met meerdere bronnen tegelijkertijd kan verbinden. Het is enkel dat zolang de Chromecast verbonden is het altijd voorrang lijkt te krijgen over alle andere apparaten. En mocht ik een andere apparaat willen verbinden terwijl de Chromecast al is verbonden, dan moet ik de Chromecast er zelf uit knikkeren. Geen van mijn andere apparaten hebben hier last van, die vertrekken gewoon vrijwillig als ik een andere verbinding nodig heb. :+ Maar goed, als het een koptelefoon issue is, dan kan ik er vrij weinig aan doen, goed om te weten.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Rezania Yep. Je bent niet de enige met zo'n ergernis. Uiteindelijk bepaalt je receiver welke verbinding priority krijgt en dat soort dingen gaan vaak d.m.v. met een hardcoded lijstje.
Met de QC35 was dat iig niet instelbaar.
Andersom kan je op Android(TV) aan de slag met het in gewenste volgorde pairen van je meuk als je meerdere receivers hebt.

Dat staat wel los van de PC audio die wegvalt. Als dat (2e connectie) bereik gerelateerd is kan je daar mogelijk wel iets aan doen. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:49

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Beekforel schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:46:
Wanneer wij Videoland gebruiken springt de screensaver ervoor na de timeout. Is dat een probleem van de app?
Hier ook hetzelfde probleem, kan nergens een oplossing vinden.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Laatst online: 25-06 10:39
Beekforel schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:46:
Ik zal het hier eens uitproberen!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 00:56
Ik heb recent een Google Chromecast met Google TV (HD) 8GB aangeschaft. Het idee is om deze te gebruiken om TV Vlaanderen (of NL Ziet, maakt niet zo gek veel uit voor ons) makkelijk op de TV te kunnen kijken. Dat zou ons dan toelaten om van Telenet af te stappen en naar EDPnet over te gaan, aangezien EDPnet geen TV signaal biedt.

Ik heb al een proefabonnement op TV Vlaanderen genomen en het even uitgetest. Helaas is het voor mijn ouders net niet gebruiksvriendelijk genoeg. Ze hebben moeite door de Chromecast menus tot bij TV Vlaanderen te geraken, en binnen TV Vlaanderen naar Live TV te gaan en kanalen te wisselen.

Is het mogelijk om de Chromecast zo op te zetten dat ie rechtstreeks bij opstart de beschikbare kanalen op TV Vlaanderen (of NL Ziet) toont, zonder andere menus? Meer zal er toch niet mee gedaan worden, het is puur om kabel TV te kunnen vervangen - al de rest is clutter die het mijn ouders moeilijker maakt. Als er een andere oplossing bestaat, met behulp van Home Assistant bijvoorbeeld, dat zou eventueel ook nog kunnen, al heeft het gebruik van de afstandsbediening (van de chromecast of TV) de voorkeur.

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:44

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Capt Waffles schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:45:
Ik heb recent een Google Chromecast met Google TV (HD) 8GB aangeschaft. Het idee is om deze te gebruiken om TV Vlaanderen (of NL Ziet, maakt niet zo gek veel uit voor ons) makkelijk op de TV te kunnen kijken. Dat zou ons dan toelaten om van Telenet af te stappen en naar EDPnet over te gaan, aangezien EDPnet geen TV signaal biedt.

Ik heb al een proefabonnement op TV Vlaanderen genomen en het even uitgetest. Helaas is het voor mijn ouders net niet gebruiksvriendelijk genoeg. Ze hebben moeite door de Chromecast menus tot bij TV Vlaanderen te geraken, en binnen TV Vlaanderen naar Live TV te gaan en kanalen te wisselen.

Is het mogelijk om de Chromecast zo op te zetten dat ie rechtstreeks bij opstart de beschikbare kanalen op TV Vlaanderen (of NL Ziet) toont, zonder andere menus? Meer zal er toch niet mee gedaan worden, het is puur om kabel TV te kunnen vervangen - al de rest is clutter die het mijn ouders moeilijker maakt. Als er een andere oplossing bestaat, met behulp van Home Assistant bijvoorbeeld, dat zou eventueel ook nog kunnen, al heeft het gebruik van de afstandsbediening (van de chromecast of TV) de voorkeur.
Casten vanaf de telefoon via de TV Vlaanderen app naar de Chromecast ?
Lijkt me toch vrij makkelijk.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Capt Waffles Afhankelijk van wat die app support/gebruikt (intents) kan je daar wel eea mee. Waarschijnlijk niet met homeassistant.

Out of the box? Nope.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
Capt Waffles schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:45:

Je zou het op app only kunnen zetten en de app van tv Vlaanderen en/of NL ziet helemaal vooraan zetten zodat ze zo min mogelijk hoeven te zoeken. Desnoods een keertje langsgaan om het uit te leggen hoe het allemaal werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capt Waffles
daffie82 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:49:
[...]

Casten vanaf de telefoon via de TV Vlaanderen app naar de Chromecast ?
Lijkt me toch vrij makkelijk.
Dat kan inderdaad. Helaas is de app zelf ook nogal cluttered. Ook net een tikje minder gebruiksvriendelijker dan een afstandsbediening. Maar het is wel een mogelijkheid ja.
Raymond P schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:58:
@Capt Waffles Afhankelijk van wat die app support/gebruikt (intents) kan je daar wel eea mee. Waarschijnlijk niet met homeassistant.

Out of the box? Nope.
Ik kan met google & chatGPT hulp wel een beetje custom klaar krijgen maar dat gaat vermoedelijk mijn petje te boven. Maar evenzeer eens kijken of ik de juiste zoektermen kan bedenken en alvast wat kan bijleren :)
KorteGebruiker schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:43:
[...]

Je zou het op app only kunnen zetten en de app van tv Vlaanderen en/of NL ziet helemaal vooraan zetten zodat ze zo min mogelijk hoeven te zoeken. Desnoods een keertje langsgaan om het uit te leggen hoe het allemaal werkt
Aha, dat maakt het inderdaad al een heel stuk overzichtelijker! Daarmee ben ik alvast op het goede pad, bedankt.

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:58
@Capt Waffles Volgens mij kun je met onderstaande info wel wat: Projectivy launcher installeren en default maken en dan de gewenst app automatisch op laten starten.
MikeOO schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:09:
[...]

Kun je inderdaad zoals @herriex als aangeeft doen met een andere launcher zoals Projectivy Launcher

Voordeel van deze launcher is dat je met 1 vinkje hem standaard maakt en de originele launcher uitzet.
Met Android 12 is het een stuk lastiger om een andere launcher default te maken met opstarten.

Daarna kun je in de launcher kiezen welke app je automatische wilt opstarten.
Bevalt het niet dan verwijderd je hem weer en is alles weer zoals het was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Capt Waffles De apps die ze niet gebruiken kan je ook beter verwijderen. Stuk overzichterlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Makster schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:08:
@Capt Waffles Volgens mij kun je met onderstaande info wel wat: Projectivy launcher installeren en default maken en dan de gewenst app automatisch op laten starten.
[...]
Deze oplossing en alleen zichtbaar maken wat er wordt gebruikt.

Wat verder in de reactie als quote te lezen valt is niet geheel juist, ook onder Android/Google TV V12 is Projectivy prima te gebruiken als standaard d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 21:17

mjl

Ugh

mathy_ schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Goede aanvulling, dat werkt prima, maar wel echt zonde want de Ziggo tv App werkt net wat soepeler. Maar als alternatief zeker een bruikbare optie.
OpenVPN naar je eigen huis instellen werkt ook, kost wel wat overhead en is afhankelijk van je upload snelheid thuis uiteraard.

-------

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Ennn er is weer een update

STTK.230808.004

63.72 MB

- Android security patch level to sept 2023
- bug fixes+ performance improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt Waffles
Toff schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:16:
@Capt Waffles De apps die ze niet gebruiken kan je ook beter verwijderen. Stuk overzichterlijker.
Check, gebeurd!

@Makster @hardware-lover Dank voor de Projectivity suggestie, daar moet ik inderdaad naar kijken!
Ik heb nu met button mapper de Netflix knop gemapt naar TV Vlaanderen, daar kom ik denk ik al een heel eind verder mee, moeten ze nog maar op 1 knop duwen om alvast in de app te geraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:45

dbzfan

Nee.

Meer mensen waarbij de Videoland app niet werkt om te casten? Ik heb volgens mij de oudste chromecast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45
Ik heb gezocht, maar geen specifiek antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Ik heb een Samsung TV (1080P, ongeveer 7 jaar oud)) en een iPad Pro M1. Ik wil b.v. Netflix streamen via een Chromecast(HD/4K) vanaf mijn iPad naar mijn TV, maar wil het geluid via mijn Airpods Pro aangesloten op mijn iPad laten lopen. Een paar vragen daarover :

1. Is dit mogelijk? (zonder latency)
2. Wordt Dolby Atmos dan ondersteund?
3. een CC HD of een 4K? (qua prestaties/latency)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@Pierre_nr1 De Chromecast met Google TV heeft native o.a. de Netflix app. De minste audio latency en kans op succes heb je als je je bluetooth oortjes paired met de Chromecast en vanuit de app zelf afspeelt.

De Chromecasts ondersteunten geen low-latency protocol afaik, en video sync is niet fantastisch op AndroidTV en regulier casten. Een beetje vertraging houd je altijd.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45
Raymond P schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:33:
@Pierre_nr1 De Chromecast met Google TV heeft native o.a. de Netflix app. De minste audio latency en kans op succes heb je als je je bluetooth oortjes paired met de Chromecast en vanuit de app zelf afspeelt.

De Chromecasts ondersteunten geen low-latency protocol afaik, en video sync is niet fantastisch op AndroidTV en regulier casten. Een beetje vertraging houd je altijd.
Dank voor je snelle reactie! Als ik mijn Airpods Pro 2 of Sony XM5 met de Chromecast verbind en Netflix op de CC is geinstalleerd wordt Dolby Atmos dan wel ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:49

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Dat probleem met Videoland blijft ontzettend irritant, elke keer na ongeveer 10 minuten springt hij op screensaver alsof Videoland niet herkend word als actief. Had allang een fix verwacht maar die blijft uit..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Pierre_nr1 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:13:
[...]

Dank voor je snelle reactie! Als ik mijn Airpods Pro 2 of Sony XM5 met de Chromecast verbind en Netflix op de CC is geinstalleerd wordt Dolby Atmos dan wel ondersteund?
Nop, afaik gaat er enkel meerkanaals surround sound over HDMI.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:44

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Op de CC met Google TV, laatste OS versies geïnstalleerd uiteraard, is het mogelijk om audio van streamingdiensten als bitstream te sturen naar mijn soundbar ?

Of maakt de CC er sowieso PCM audio van ?
Hoe doet de CC dit met DD+ Atmos 10 kanalen (via Apple TV) ? Hopelijk als bitstream want anders verlies je de Atmos metadata.

ik zal straks eens een en ander uitproberen thuis.

[ Voor 21% gewijzigd door daffie82 op 06-11-2023 16:00 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Pagina: 1 ... 46 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)