Ik heb het idee dat mijn Chromecast with google tv UHD mogelijk problemen heeft met mijn receiver (Denon X2700H).
Ik gebruik de mediaspeler hoofdzakelijk met de Kodi app en soms ook de F1tv app. Bij de Kodi app merk ik dat wanneer ik de app open en elke keer dat ik een film/serie af wil spelen, het beeld even op zwart gaat en linksbovenin de beeldinformatie wordt getoond (resolutie, frequentie, dit is info vanuit de receiver, waar de mediaspeler op aangesloten is). Verder gebeurt dit ook onregelmatig tijdens het afspelen van video via Kodi en de F1tv app.
Ik heb om te testen ook eens de HD versie op dezelfde manier aangesloten, maar deze ervaart die problemen niet.
Ook wanneer ik de UHD versie rechtstreeks op de tv aansluit, ervaar ik geen problemen.
Hebben jullie zo een idee of de UHD versie wezenlijk anders werkt dan de HD versie waardoor deze problemen voorkomen? Ik twijfel of de UHD versie die ik bezit daadwerkelijk wat brak is, of dat het gewoon komt door het uitgestuurde signaal (wat mogelijk anders is dan bij de HD versie). Uiteraard is resolutie het grootste verschil, maar deze problemen doen zich voor bij zowel HD als UHD content. Ook de aanwezigheid van HDR maakt geen verschil.
Ik kan natuurlijk een nieuwe UHD versie kopen, maar als die dezelfde problemen vertoont schiet ik daar natuurlijk niets mee op.
Overigens is de HD versie ook niet zonder problemen, daar werkt de "uitknop" op de afstandsbediening niet van (aan gaat ie wel). Ook start de mediaspeler niet lekker op wanneer ik die net aan heb gesloten. Dan blijft die x-minuten in de opstartsequence hangen, telkens met kort het google G-logo, maar start niet door. (in mijn herinnering speelt dit ook bij de UHD versie, dus misschien ligt dat aan een brakke adapter, zo even testen).
[
Voor 14% gewijzigd door
LA-384 op 18-11-2023 11:05
]