• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@da_Mastah Dat is wel bijzonder want ik heb het laatst nog in een vakantiehuisje met een Ziggo lijn geprobeerd en daar werkte de app niet.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 09:31
micha88 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:35:
Hopelijk kunnen jullie helpen met een vraag mbt google tv icm de ziggo go tv app.
En waarschijnlijk is de oplossing heel simpel, maar ik zie hem nu even niet.

achtergrond: ik heb sinds een paar dagen een nieuwe tv (TCL 65p635) met google tv.
Bevalt tot dusver prima, alle streaming diensten werken etc.

Nu wil ik ook via Google tv naar ziggo tv kijken, dat kan gewoon via de ziggo tv app, alleen kan ik daarin op de tv niet naar de tvgids van ziggo of naar de opnames van ziggo.

Dit kan wel vanaf mijn telefoon of computer, maar ik zou het dus ook direct via de app in google tv willen doen.

Iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen? ik heb denk ik alle knoppen op beide (ja tcl levert 2 afstandsbedieningen) geprobeerd maar het is nog niet gelukt.
Je zou gewoon alles moeten kunnen via de Ziggo Go App. Ik kan alles wat ik ook kan via de decoder zelf van Ziggo. TV Kijken / TV-Gids openen en programmeren en terugkijken / Opnames bekijken etc.

Dus mogelijk dat je TV het probleem geeft icm de Ziggo Go App. Via Chromecast werkt het uitstekend.
Wel ingelogd bij de Ziggo Go app?

Anders zou je melding kunnen maken bij de makers en hopen dat zij een oplossing weten.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:26
LA-384 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:58:
[...]

Nee, ik heb een verlengkabel naar de receiver. De chromecast zelf ligt plat op het tvmeubel.

[...]

Dat zou misschien nog wel kunnen. Ik heb het zojuist even goed getest (nooit tijd voor/zin in) en zie idd dat bij de UHD de framerate verspringt van 60hz in het menu, naar 24hz in de video. De HD versie verspringt niet. Het is overigens een melding van de tv, niet van de receiver.

Hieronder even 3 situaties:
UHD op receiver
[YouTube: ccwgtvuhd receiver]

HD op receiver
[YouTube: ccwgthd receiver]

UHD op tv
[YouTube: ccwgtuhd tv]

UHD op tv heeft er duidelijk minder last van, in de zin dat het schakelen sneller gaat. Wat op zich logisch is, omdat het signaal minder processing doormaakt. HD op tv heeft er geen last van, omdat er niet gewisseld wordt tussen framerates. Wat op de video niet te zien is, maar ik wel 2x ervaarde bij het testen vanmorgen, is dat ook de UHD op tv soms zwart blijft na het stoppen van de film/serie. Alsof het wisselen van framerate blijft hangen. Dus misschien is die toch niet helemaal jofel meer.

Overigens lijken de opstartproblemen van de chromecast veroorzaakt te worden door de net-adapter. Ik gebruikte altijd een Samsung adapter (die veelal aangeraden wordt), maar die lijkt brak te zijn. Een nieuwere Anker adapter gaf geen problemen met opstarten, specs zijn gelijk verder.

Dan blijft over het op zwart gaan tijdens afspelen. Ik moet nog uitzoeken of dat ook door de brakke adapter kan komen, want tijdens het afspelen zou de framerate niet meer mogen veranderen.
Nou, inmiddels is de chromecast bijna overleden. Gisteren kwam er geen beeld meer uit, ook niet wanneer via tv aangesloten. Nu op een andere tv ineens wel weer beeld... 8)7

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
Kun je een Chromecast TV 4k samen met de
Beamer Epson CO-FH01
en de
Sonoro Meisterstück
installeren?
De Sonoro heeeft Wifi en BT aptX, waarschijnlijk 4.2

Ik heb hier gelezen en ook deze Video bekijken, vooral de video is nuttig en daar gaat mijn vraag over.
Je moet bij installatie van de Chromcast TV
een ==> TV kiezen
en voor Audio bv.
==> Soundbar of
==> AV-ontvanger
Zit daar Sonoro bij???
Als dat niet zo is, hoe kun je dan het beste de sound op de Sonoro krijgen?
Het 5W speakertjer op de Epson is mniet optimaal.
Dus Video op de Beamer en Audio op de Sonoro

[ Voor 11% gewijzigd door Joepi op 30-11-2023 23:42 ]

@Joepi, via Bluetooth aansluiten, dat lijkt mij het meest voor de hand liggend als oplossing.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Na verloop van tijd loopt de audio steeds verder uit sync met het beeld op m'n CCwGTV. Nadat ie uren ingeschakeld is geweest. Tijdelijke oplossing is uit en aanzetten. Volgens mij is dit een bekende bug. Weet iemand misschien de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 11:25
Iemand enig idee of er een oplossing is om Netflix af te kunnen spelen op een Chromecast met Google TV zonder dat de app geïnstalleerd of ingelogd is? Ik wil dus casten vanaf mijn telefoon. Dit werkt prima op een gewone chromecast, daarmee hoef je ook niet in te loggen of een app te installeren, maar niet op deze.

De error die ik krijg is:
Kan geen verbinding maken met doelapparaat chromecast

SSCR-S4010-2002-N
Volgens Netflix moet je met je account ingelogd zijn op deze chromecast voordat het pas werkt. Maar daar heb ik geen zin in, ik ben toch al ingelogd op mijn telefoon? Of heeft dit ook te maken met alle wijzigingen die ze recentelijk hebben doorgevoerd bij Netflix om password sharing te voorkomen? Het is dus een Chromecast bij vrienden waar ik via mijn account wat op af wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renem schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:52:
Iemand enig idee of er een oplossing is om Netflix af te kunnen spelen op een Chromecast met Google TV zonder dat de app geïnstalleerd of ingelogd is? Ik wil dus casten vanaf mijn telefoon. Dit werkt prima op een gewone chromecast, daarmee hoef je ook niet in te loggen of een app te installeren, maar niet op deze.

De error die ik krijg is:

[...]

Volgens Netflix moet je met je account ingelogd zijn op deze chromecast voordat het pas werkt. Maar daar heb ik geen zin in, ik ben toch al ingelogd op mijn telefoon? Of heeft dit ook te maken met alle wijzigingen die ze recentelijk hebben doorgevoerd bij Netflix om password sharing te voorkomen? Het is dus een Chromecast bij vrienden waar ik via mijn account wat op af wil spelen.
We hebben het eerder al eens uitgezocht, het is ook niet CCGTV specifiek, wel Android/Google TV specifiek; hardware-lover in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Vanaf hier; PatrickC in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 03-12-2023 16:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 11:25
Ah, er is dus al een keer eerder over gesproken, ik zocht op het forum naar deze foutmelding maar kon niets vinden.

Aangezien het ook al bij Netflix bekend is, ze geven tenslotte zelf als antwoord op hun site dat je moet inloggen bij deze foutmelding, zal dit waarschijnlijk ook nooit opgelost worden. Ik heb echt een hekel aan Netflix gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
Mocht je iets anders willen proberen dan televisie kijken via NLZiet. Canal digitaal heeft nu een app uitgebracht met meer televisie zenders en nog veel extra. Wel iets duurder dan NLZiet+ maar tot nu toe bevalt het uitstekend.
Werkt goed met de Chromecast.
Eerste 7 dagen gratis.

[ Voor 4% gewijzigd door ipje op 04-12-2023 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Update
STTE.230915.005.S1

104MB
- android security patchto oct 23
- bug fixes + performance improvements

[ Voor 3% gewijzigd door Mesmer_ op 05-12-2023 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ipje schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:35:
Mocht je iets anders willen proberen dan televisie kijken via NLZiet. Canal digitaal heeft nu een app uitgebracht met meer televisie zenders en nog veel extra. Wel iets duurder dan NLZiet+ maar tot nu toe bevalt het uitstekend.
Werkt goed met de Chromecast.
Eerste 7 dagen gratis.
Vanwaar "nu"? Die CD app is er ook al veel langer?

Beeldkwaliteit is wel een tandje minder, en vrij veel 25Hz media, maar ook flink veel zenders meer. Dat aantal is alleen maar gegroeid het laatste jaar. ESPN zit erin (voor de liefhebbers), en een films en series aanbod van het Franse Canal+. Voor het geld wat je betaalt tov Nlziet is het zeker zijn meerprijs waard.

Ik houd ze beiden voorlopig echter nog wel aan, ben niet de enige gebruiker van de apps 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
hardware-lover schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:08:
[...]

Vanwaar "nu"? Die CD app is er ook al veel langer?
Nooit geweten dat er een alternatief was voor de NLZiet app en na aanleiding van een artikel op https://tweakers.net/nieu...hikbaar-in-nederland.html van 4 december ben ik opzoek gegaan. Dus voor mij is het nu nieuw 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Er zijn 2 verschillende diensten:
- Het TVPlatform (welke je oa bij Online.nl en andere internetproviders ook krijgt): https://www.canaldigitaal.nl/
- De streamingdienst (van je linkte artikel): https://www.canalplus.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:22
Zie dat bij CD veel zenders in SD kwaliteit zijn, niet bepaald een genot om naar te kijken.
Kan pas een goed alternatief zijn voor NLZiet als alle kanalen minstens HD of FHD zijn.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:36
Mesmer_ schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:16:
Update
STTE.230915.005.S1

104MB
- android security patchto oct 23
- bug fixes + performance improvements
Wat is er gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:03
jongetje schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:21:
- Het TVPlatform (welke je oa bij Online.nl en andere internetproviders ook krijgt): https://www.canaldigitaal.nl/
...
Kun je ook reclame vrij terugkijken en tot hoelang kun je terugkijken zonder op te nemen? Dat kan ik nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:24
De changelogs komen meestal niet verder dan wat er al gemeld is. :9

(Ik hoop dat gedoe met de screensaver die zo graag op de voorgrond wilt blijven.)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Veel meer info dan "bugfixes" is er niet.
Lees ook https://9to5google.com/20...-october-security-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
GekkeRipper schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 00:00:
Na verloop van tijd loopt de audio steeds verder uit sync met het beeld op m'n CCwGTV. Nadat ie uren ingeschakeld is geweest. Tijdelijke oplossing is uit en aanzetten. Volgens mij is dit een bekende bug. Weet iemand misschien de oplossing?
Of ben ik de enige die hier last van heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipje
jongetje schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:21:
- De streamingdienst (van je linkte artikel): https://www.canalplus.nl/
Ik maak gebruik van Tv platform (3 in1) zonder aangesloten internet provider, dus alleen de app.

In het https://www.canaldigitaal...st-canal-digitaal-tv-app/ zender overzicht staan veel zenders aangegeven als HD kwaliteit. Sowieso de zenders die NL Ziet ook heeft en meer.

[ Voor 4% gewijzigd door ipje op 06-12-2023 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
GekkeRipper schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:23:
[...]

Of ben ik de enige die hier last van heeft?
Als je surround geluid aan hebt staan in settings en het ontvangende toestel ondersteunt dat niet dan desync je steeds meer als er content afgespeeld wordt met bijvoorbeeld Dolby wat geconverteerd moet worden.

Ik heb hetzelfde probleem op m'n monitor met bluetooth oordopjes connected via de Chromecast.
Stereo-only kiezen in settings en het is weg.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
Raymond P schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:45:
[...]

Als je surround geluid aan hebt staan in settings en het ontvangende toestel ondersteunt dat niet dan desync je steeds meer als er content afgespeeld wordt met bijvoorbeeld Dolby wat geconverteerd moet worden.

Ik heb hetzelfde probleem op m'n monitor met bluetooth oordopjes connected via de Chromecast.
Ik zal het eens checken, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:18
Ik heb een GoogleTV 4K, maar al sinds dag 1 heb ik hier wifi issues mee, hij heeft gewoon heel erg slecht bereik, hooguit een meter of 5.

Hij draait de laatste firmware, verder kun je ook niet veel configureren, herkend iemand dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@Danielson Hangt je TV tegen een gewapend betonnen muur met je Chromecast ergens aan de achterkant ingeplugd verbonden op 2.4GHz in een gebied waar je heel veel SSID's ziet?

Er zijn hier een hoop gebruikers die 'm aan een kabeltje hangen. M.i. niet altijd nodig als je WiFi thuisnetwerk voldoende/goed is ingericht en je Chromecast niet op een onfortuinlijke plek komt te hangen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 16:18
Raymond P schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:01:
@Danielson Hangt je TV tegen een gewapend betonnen muur met je Chromecast ergens aan de achterkant ingeplugd verbonden op 2.4GHz in een gebied waar je heel veel SSID's ziet?

Er zijn hier een hoop gebruikers die 'm aan een kabeltje hangen. M.i. niet altijd nodig als je WiFi thuisnetwerk voldoende/goed is ingericht en je Chromecast niet op een onfortuinlijke plek komt te hangen.
Ja, hij hangt tussen de TV en een betonnen muur, maar wel op 5Ghz... Ping tijden liggen rond de 250ms, mss toch maar eens kijken voor een verlengkabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Niet de holy trifecta, dat scheelt weer. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Danielson schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:06:
[...]

Ja, hij hangt tussen de TV en een betonnen muur, maar wel op 5Ghz... Ping tijden liggen rond de 250ms, mss toch maar eens kijken voor een verlengkabel...
5Ghz heeft maar een kort bereik t.o.v 2.4Ghz dus je zult moeten zorgen dat de afstand verkort wordt of bv de chromecast dichterbij het wifi punt te plaatsen door langere kabel of hoger op te hangen zodat er minder last is van storingen.

Je zou ook eens een andere wifi kanaal kunnen proberen. Mogelijk gebruik je nu een kanaal die veel last heeft van storing. Met verschillende wifi analyzer tools voor de telefoon kun je vrij snel zien welke kanalen veel gebruikt worden.

Als dat allemaal niets helpt kun je nog proberen op 2.4Ghz. Moet prima kunnen en dat bereik is veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:03
Danielson schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:06:
[...]

Het beste is om te zorgen dat de zicht verbinding met je Wifi AP zo min mogelijk obstakels heeft. Mogelijk dat je het wifi punt wat kunt verplaatsen om net langs een hoek/ duer grote plantenpot etc. te komen. Of je Chromecast in een andere HDMI poort steken waardoor hij net iets hoger/lagger komt te zitten.

Eventueel is deze stroomkabel met ehternet aansluiting ook nog een oplossing.
https://store.google.com/...adapter_gen_2?hl=nl&pli=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:37

daffie82

Minisforum UM773 Lite

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:30

Toff

FP ProMod
Joepie, nog sneller "aanbevelingen" :(
Het startscherm wordt geoptimaliseerd waardoor aanbevelingen sneller worden geladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Werd tijd zeg. Nu wordt er bij elke nav-move een request of 10 gedaan (zonder cache), de reden waarom UI zo crappy voelt als je wat latency hebt op je verbinding.

Als ze dat gaan preloaden dan wordt het een stuk bruikbaarder voor de leek, een hogere latency maakt namelijk niet veel verschil bij non-live video streamen.

- knip -

• sweetdude
Raymond P schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:25:
Werd tijd zeg. Nu wordt er bij elke nav-move een request of 10 gedaan (zonder cache), de reden waarom UI zo crappy voelt als je wat latency hebt op je verbinding.

Als ze dat gaan preloaden dan wordt het een stuk bruikbaarder voor de leek, een hogere latency maakt namelijk niet veel verschil bij non-live video streamen.
Welke requests bedoel je van de CC naar de apps of van de CC naar internet?
Ik heb met mijn CC4k eigenlijk geen last van lag in de interface. Mogelijk dat het komt door mijn PiHole/unbound waardoor veel gefilterd wordt. Of omdat ik er weinig op heb staan Alles wat standaard weggegooid kan worden van apps eraf en alleen Ziggo GO, F1TV en Plex erop.

• Raymond P
@sweetdude Van CC naar internet, niet iets wat je wegfiltert met enkel pihole of adguard. Lukt het je wel icm met wat meer netwerk gerelateerde ingrepen dan werkt je launcher niet meer.
Navigeren over of naar bepaalde app buttons of show/film previews triggert een request, als je een hogere latency hebt en een paar keer klikt om te bladeren stapelt dat zich merkbaar op tot het moment dat de UI hangt.

Als je verbinding snel en stabiel is merk je/ik er ook niets van, ook niet als 'ie helemaal vol staat met meuk.
Met een alternatieve launcher kan je eromheen werken en is 'ie verder ook redelijk stil.
Als je direct de app opent die je wilt krijg je er natuurlijk ook niets van mee.

Mgoed, dat gaan ze dus fixen. :)

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:28
Ik heb inmiddels ProjectIvy Launcher op mijn Chromecast HD gezet en de stock launcher uitgeschakeld via ADB:

code:
1
2
adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.apps.tv.launcherx
adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.tungsten.setupwraith

Anders bleef deze op de achtergrond nog actief :F. En dat merkte ik vooral omdat andere apps dan elke keer opnieuw startte in plaats van vanuit de cache gestart werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
alex3305 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:13:
Ik heb inmiddels ProjectIvy Launcher op mijn Chromecast HD gezet en de stock launcher uitgeschakeld via ADB:

code:
1
2
adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.apps.tv.launcherx
adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.tungsten.setupwraith

Anders bleef deze op de achtergrond nog actief :F. En dat merkte ik vooral omdat andere apps dan elke keer opnieuw startte in plaats van vanuit de cache gestart werden.
Gebruik hem ook al een tijd inmiddels. Overzichtelijk, snel en niet meer op je scherm dan nodig is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 18:54
Wellicht dat ik de verkeerde zoektermen gebruik, maar weet iemand het antwoord op mijn vraag?
Ik zou graag willen weten of de achtergrond van Google TV is te veranderen. Zowel op mijn Chromecast met Google TV, als op mijn Sony TV heb ik nou al ruim een half jaar steeds dezelfde achtergrond van een serie waar ik totaal niet in geïnteresseerd ben.

Ik bedoel dan het gedeelte zoals op deze vorbeeldfoto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIJ0W5wayMt3gFvnNsr4j9nQ2a4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJBsh8cdAuBCT894dLZStEM5.jpg?f=fotoalbum_large
En dan bedoel ik in dit voorbeeld de afbeelding van The Mandalorian.
Kan dit verwijderd worden, of dat het vaker wisselt van aanbeveling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vimana schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:17:
Wellicht dat ik de verkeerde zoektermen gebruik, maar weet iemand het antwoord op mijn vraag?
Ik zou graag willen weten of de achtergrond van Google TV is te veranderen. Zowel op mijn Chromecast met Google TV, als op mijn Sony TV heb ik nou al ruim een half jaar steeds dezelfde achtergrond van een serie waar ik totaal niet in geïnteresseerd ben.

Ik bedoel dan het gedeelte zoals op deze vorbeeldfoto:
[Afbeelding]
En dan bedoel ik in dit voorbeeld de afbeelding van The Mandalorian.
Kan dit verwijderd worden, of dat het vaker wisselt van aanbeveling?
Heb je lokaal iets draaien of mogelijk uitgezet waardoor Play Store app updates niet kunnen worden geïnstalleerd? Het "hoort" regelmatig van "aanbod" te wisselen namelijk, los van wat je dan te zien krijgt wel prettiger is of niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond P
Als het om Snowfall gaat: welkom bij de club. :+

- knip -

• Vimana
  • Laatst online: 27-05 18:54
hardware-lover schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:16:
[...]

Heb je lokaal iets draaien of mogelijk uitgezet waardoor Play Store app updates niet kunnen worden geïnstalleerd? Het "hoort" regelmatig van "aanbod" te wisselen namelijk, los van wat je dan te zien krijgt wel prettiger is of niet.
Nee, niets locals draaien zover ik weet. En inderdaad krijg ik altijd Snowfall te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb een probleem met casten. Maar ja .. probeer maar eens te zoeken op dat woord in dit topic ;)
Wat vooral mijn probleem is, is dat las ik met de Meta Quest 3 wil casten ik een hele algemene foutmelding terugkrijg.
Als ik vanaf mijn telefoon een youtube wil casten krijg ik een specifiekere melding: "Chromecast could not be verified. This could be caused by outdated device firmware."
Alles is volledig geupdate, zowel telefoon, Google TV als de MQ3

En nu komt het gekke: de oplossing is dus een update verwijderen.
Settings -> apps -> system apps -> Chromecast built-in -> delete updates

Dan werkt het. Maar ja, dit is binnen dezelfde dag weer automatische geupdate. Er is bij mijn weten geen mogelijkheid om 1 specifieke app te verbieden te updaten, en alle updates tegenhouden is ook weer iets wat ik niet wil.

Wie weet waar dit door komt, en nog beter: wat is een permanente oplossing? Ik heb weinig zin in een factory reset (lijkt me ook geen oplossing, ik heb dit ook op een andere google tv chromecast, en internet staat er ook mee vol).

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Aankloppen bij de contentprovider/sender voor een update van cast protocollen.

- knip -

• GekkeRipper
  • Nu online
Raymond P schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:45:
[...]

Ik heb de settings nagekeken en de volgens mij relevante settings staan als volgt:

Beeld
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Weergave en geluid

HDMI-CEC

Aangezet

WEERGAVE

Resolutie

4k 60Hz

Dynamisch bereik en kleurindeling

Dolby Vision

Gelijk houden met framesnelheid van content

Naadloos

Geavanceerde weergave- instellingen

Gamemode toestaan: nee

Geluid
code:
1
2
3
Indelingen selecteren

Geen: nooit surround sound gebruiken

De Chromecast met Google Tv hangt direct aan mijn TV, de LG OLED G2. Ik gebruik de ingebouwde speakers van de Tv.

• Raymond P
@GekkeRipper En wat, via welke dienst, speel je af?

edit: je TV ondersteunt Dolby Atmos, dus als je surround gewoon aan zet en content met Atmos soundtrack van bijvoorbeeld Disney of Amazon afspeelt zou dit nul issues moeten geven.

[ Voor 63% gewijzigd door Raymond P op 28-12-2023 09:59 ]

- knip -

• GekkeRipper
  • Nu online
@Raymond P het gebeurt volgens mij bij alle apps. Tune In radio, Odido tv, Spotify en Videoland gebruik ik vaak. Als ik dan uren muziek heb geluisterd met Tune in of Spotify en vervolgens via de Odido app tv ga kijken zie je het beeld en geluid duidelijk uit de pas lopen. Je ziet het aan de lippen die niet meer in sync zijn met de spraak.

Volgens mij is dit allemaal geen Dolby Atmos of iets dergelijks. Daar heb ik ook geen behoefte aan.

• Raymond P
@GekkeRipper Dat lijkt dan inderdaad niet surround gerelateerd te zijn. Als je WiFi verbinding verder 100% ok is ben ik wel benieuwd of je die issue ook hebt als je Spotify/Tunein geforceerd sluit voordat je Odido opent.
En om Odido uit te sluiten, ervaar je dezelfde desync als je na zo'n periode een Youtube video bekijkt?
Als je issues blijft houden zou ik 'm (tijdelijk) in een andere HDMI poort prikken om clock/drift issues op hardware niveau uit te sluiten.

De videoland app sla ik bewust over

Een volle werkdag Youtube Music gevolgd door een serie/film op Netflix/Disney/Prime of TV via Ziggo Go geeft hier geen issues. Geen ervaring met Spotify/Tunein/Odido.

- knip -

• GekkeRipper
  • Nu online
@Raymond P ik ben vandaag muziek aan het luisteren via de Odido app. Mooie kans om straks uit te proberen of beeld en geluid weer uit sync is als ik binnen de Odido app blijf. Als dat zo is zal ik daarna YouTube starten en daar checken hoe het loopt. Bedankt voor de info zover :)

• GekkeRipper
  • Nu online
Wat gebruiken jullie voor beeldweergave, 4K60hz of 4K50hz?

• GekkeRipper
  • Nu online
@Raymond P na uren lang Odido was de sync volledig weg. Toen YouTube geprobeerd maar dat was net zo veel uit sync.

Ik heb nu de Chromecast op 4k 50Hz ingesteld. Dat eens aankijken.

Mijn WiFi is trouwens prima ter plaatse. 2.4 GHz een kleine 100 Mbit en 5 GHz afhankelijk van het apparaat 200 tot 600 Mbit.

[ Voor 25% gewijzigd door GekkeRipper op 28-12-2023 18:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 22:10
Hola, eindelijk na een dik jaar eens andere slide shows op onze Google tv!!! Was de snowfall echt wel kotsbeu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
NoFate schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:24:
Hola, eindelijk na een dik jaar eens andere slide shows op onze Google tv!!! Was de snowfall echt wel kotsbeu
Opeens is hij er weer, Snowfall, of ben ik de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ratzz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:55:
[...]

Opeens is hij er weer, Snowfall, of ben ik de enige.
Yep, hier ook terug snowfall!!! Omg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Laatst online: 22-05 08:32
Heb het volgende probleem met mijn chromecast 4k
Heb een philips tv 65pml9008 heb de plex app op de chromecast geinstaleerd en als ik nu stream dan hapert en stotert het beeld als een gek, ook als ik alle resoluties probeer op de hdmi uitgang 1080p 60hz enz...
alle instellingen geprobeert maar niks helpt heel vreemd allemaal, ook viaplay doet het zelfde alle resoluties geprobeerd hdmi poorten op standaard/optimaal van de TV enz...maar niks helpt, als straks het f1 seizoen begint en wil f1tvpro dat hapert en stotert ook is niet om aan te zien.

Mijn broer heeft een TV Player Xiaomi TV Stick 4K 4K Ultra HD en die doet het niet alleen de kwaliteit laat wat te wensen over maar verder wel goed waar zit zoiets in, mischien toch maar is om een firestick kijken of heeft iemand een oplossing, kan hem niet meer retour sturen maar zo kan ie de kliko in heb er niks aan

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratzz
NoFate schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:19:
[...]

Yep, hier ook terug snowfall!!! Omg !
Fingers crossed, er is nu een clean homescreen zonder snowfall en aanverwanten. Hopelijk blijft dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ratzz schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:27:
[...]

Fingers crossed, er is nu een clean homescreen zonder snowfall en aanverwanten. Hopelijk blijft dat zo.
Hier idd ook clean screen, dit is enkele maanden geleden ook even geweest, maar toen was snowfall weer zeer snel terug... hopelijk is het blijvend nu!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MiskentTalent schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:06:
Heb het volgende probleem met mijn chromecast 4k
Heb een philips tv 65pml9008 heb de plex app op de chromecast geinstaleerd en als ik nu stream dan hapert en stotert het beeld als een gek, ook als ik alle resoluties probeer op de hdmi uitgang 1080p 60hz enz...
alle instellingen geprobeert maar niks helpt heel vreemd allemaal, ook viaplay doet het zelfde alle resoluties geprobeerd hdmi poorten op standaard/optimaal van de TV enz...maar niks helpt, als straks het f1 seizoen begint en wil f1tvpro dat hapert en stotert ook is niet om aan te zien.

Mijn broer heeft een TV Player Xiaomi TV Stick 4K 4K Ultra HD en die doet het niet alleen de kwaliteit laat wat te wensen over maar verder wel goed waar zit zoiets in, mischien toch maar is om een firestick kijken of heeft iemand een oplossing, kan hem niet meer retour sturen maar zo kan ie de kliko in heb er niks aan
Je moet niet veel hulp verwachten als je zo onduidelijke zinnen maakt zonder al te veel interpunctie dat kan niemand lezen en is gewoon irritant

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
NoFate schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:31:
[...]

Hier idd ook clean screen, dit is enkele maanden geleden ook even geweest, maar toen was snowfall weer zeer snel terug... hopelijk is het blijvend nu!
Spandex, spandex, toverstaf! :9

- knip -

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er is een nieuwe update beschikbaar voor de Chromecast met Google TV 4K:

First Chromecast with Google TV update of 2024 rolling out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Tot op heden zijn we nog steeds verlost van Snowfall! Zelfs geen ads meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ik heb hier 3 google tv's, allemaal met officiële USB Lan adapter van Google...
Op 1 Chromecast verlies ik dan netwerk, het lampje van de kabel op de accesspoint gaat dan ook effectief uit... Het uittrekken van de lan kabel helpt niet...
Ik moet effectief de Chromecast rebooten, dan gaat het lampje van de lan terug branden...
Al eens een andere USB Lan voeding getest, maar helaas ... Dit gebeurt ong 1 keer op de 2 maand.
Nog iemand dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:28
Ik heb de update geïnstalleerd, maar nu is het 'home' screen van Pathe Thuis leeg. De dag ervoor deed die het nog, dus zou met de update te maken kunnen hebben.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:28
Ik wist niet dat er een officiële usb lan adapter was. Ik heb zelf een andere via Amazon gekocht, maar die hield al na een maand op met werken.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:57
josh-hill schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:11:
Ik wist niet dat er een officiële usb lan adapter was. Ik heb zelf een andere via Amazon gekocht, maar die hield al na een maand op met werken.
zie:
Google Ethernetadapter voor Chromecast met Google TV review door Antonio di

Bij werkt die al 16 maanden naar tevredenheid

[ Voor 22% gewijzigd door Antonio di op 31-01-2024 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
TexMex schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:27:
Er is een nieuwe update beschikbaar voor de Chromecast met Google TV 4K:

First Chromecast with Google TV update of 2024 rolling out
Opvalt dat de app voor het bijwerken van de AB die vorige keer was toegevoegd, nu weer is verdwenen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-05 22:52
En algemene vraag.
Is de chromecast met google TV (4K) op dit moment een goede, sterke keuze als je op zoek bent naar android tv? Of zijn daar andere betere opties?

Ik keek naar de LTT video waar het ging over deze streaming apparaten. Bleek dat er toch ook nog andere opties zijn. Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@zierbeek Dat hangt van je TV af. Op een 1080p tv zou ik voor de HD versie gaan. Die ondersteund namelijk ook AV-1 codec (en de 4k niet heb ik begrepen). In de praktijk merk je er weinig van denk ik, maar scheelt je een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
jongetje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:26:
@zierbeek Dat hangt van je TV af. Op een 1080p tv zou ik voor de HD versie gaan. Die ondersteund namelijk ook AV-1 codec (en de 4k niet heb ik begrepen). In de praktijk merk je er weinig van denk ik, maar scheelt je een paar euro.
Thanks! heb een 4k tv.
ik doelde eerder op alternatieven naast de google chromecast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 10:49
Ik bemerk zelf dat de Chromecast wat traag begint aan te voelen. Ik ben er nog steeds blij mee hoor. Maar moet wel constateren dat er wel een nieuwe versie gereleased mag worden...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@zierbeek Wat ga je ermee doen?
Als je enkel content wilt streamen van de grote aanbieders is het m.i. nog steeds een prima product voor de prijs.

Maar als je WiFi dekking niet in orde is en/of je andere wensen hebt mbt aansluitingen en mogelijkheden kan je beter direct naar de alternatieven kijken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
zierbeek schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:34:
[...]

Thanks! heb een 4k tv.
ik doelde eerder op alternatieven naast de google chromecast :)
In het eenvoudige genre: apps op een device en kijken maar, vind ik de Chromecast met GoogleTV het beste. Ik heb ook de Amazon Fire Stick, diverse Roku sticks en een Nokia streamingbox gebruikt.

Wil je meer dan zijn er betere en een stuk duurdere opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:08
party42 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:35:
Ik bemerk zelf dat de Chromecast wat traag begint aan te voelen. Ik ben er nog steeds blij mee hoor. Maar moet wel constateren dat er wel een nieuwe versie gereleased mag worden...
Yup, dat gevoel heb ik ook. Merk dat ik me meer ga ergeren aan de micro-stutters die ik bij NLZiet en Disney+ zie als het beeld panned. Wellicht dat ik nog eens moet kijken naar de refreshrate van de Google TV en mijn eigen TV.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
zierbeek schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:44:
En algemene vraag.
Is de chromecast met google TV (4K) op dit moment een goede, sterke keuze als je op zoek bent naar android tv? Of zijn daar andere betere opties?

Ik keek naar de LTT video waar het ging over deze streaming apparaten. Bleek dat er toch ook nog andere opties zijn. Wat is jullie mening hierover?
De Shield Pro is naast YouTube HDR en HLG streaming apparaat koning. Maar dat ga je vooral merken wanneer je met eigen video's aan de slag gaat. Bijvoorbeeld met Plex, Emby, Jellyfin of Kodi. Een Shield (Tube) zou ik never nooit aanraden. Dat is eigenlijk een duurdere variant van de CCwGTV 4K.

De CCwGTV is een heel mooi alternatief, maar ik vind deze (heb zelf de HD variant) wat trager aanvoelen dan mijn Shield Pro. Wel is dit een mooi alternatief geworden door software updates. In het begin werd bijvoorbeeld Atmos audio niet ondersteund, en dat werkt inmiddels wel. Let wel op dat je een recente TV/receiver gebruikt. Mijn TV heeft bijvoorbeeld geen Dolby Digital Plus ondersteuning die veel streaming diensten voor meerkanaals audio gebruiken. Dan hoor je dus gewoon niets. De Shield Pro decodeert dat on device naar stereo. Maar met een recente(re) tv zou je daar geen last van moeten hebben.

Wel merk ik dat de Chromecast eigenlijk een chronisch tekort aan geheugen heeft. Waar op de Shield applicaties vaak verder gaan waar ze waren gebleven, start mijn CC apps gewoon opnieuw op. Het is geen ramp, maar gewoon een opmerking.

Andere alternatieven zijn de apparaten van Nokia, Apple of Xiaomi. Allemaal met voors en tegens, en allemaal in verschillende prijsklassen. Maar kort door de bocht, als je gewoon streaming gebruikt (Netflix, Disney+, Videoland, etc.) dan is de Chromecast een erg aantrekkelijk apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
Thanks! Inderdaad, plex draait hier netjes.

We hadden nog een oudere chromecast ultra liggen en die is er nu. We hebben echter gekozen om geen tv box van de provder te nemen waardoor we nu wel iets eenvoudig als de afstandsbedieing missen om door de apps van de zenders te gaan. Je kan altijd wel casten vanaf de gsm maar dat is toch wat lastiger vinden we.

Ik ga eens kijken of ik geen shield tv pro op de kop kan tikkken op de 2dehandsmarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
zierbeek schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:44:
En algemene vraag.

Ik vind hem te traag geworden, zeker met NLZiet of IPTV bijvoorbeeld.
Een Shield zou een goede vervanger zijn, zelf ben ik overgestapt naar een Apple TV welke supersnel is, maar ook duur helaas.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Met Disney, videoland, netflix en mijn odido tv app werkt het prima. Tegeltje aanklikken, programma selecteren en kijken maar. Ik heb nergens last van traagheid oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:50
Ik word een beetje gek van de frame rate issues. Ik kijk bv naar voetbal via ziggo Go app op de gccwgtv maar de beelden zijn gewoon niet vloeiend. Wat ik ook instel: 4k 50hz, 60hz. Auto frame rate seamless of non seamless.

Wie krijgt dit wel goed werkend?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Steefmeister schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:02:
Ik word een beetje gek van de frame rate issues. Ik kijk bv naar voetbal via ziggo Go app op de gccwgtv maar de beelden zijn gewoon niet vloeiend. Wat ik ook instel: 4k 50hz, 60hz. Auto frame rate seamless of non seamless.

Wie krijgt dit wel goed werkend?
Developer options inschakelen en dan HW Overlays uitzetten (helaas elke keer nodig als de Chromecast van de stroom is geweest). Dit issue is ontstaan na de november-update (van de Chromecast) en helaas niet opgelost met de januari-update. Meerdere apps hebben er last van.

Verder moet de Chromecast voor Ziggo Go gewoon op 50 Hz staan, maar daar is ook een losse instelling voor binnen de Ziggo Go-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

TexMex schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:33:
[...]

Developer options inschakelen en dan HW Overlays uitzetten (helaas elke keer nodig als de Chromecast van de stroom is geweest). Dit issue is ontstaan na de november-update (van de Chromecast) en helaas niet opgelost met de januari-update. Meerdere apps hebben er last van.

Verder moet de Chromecast voor Ziggo Go gewoon op 50 Hz staan, maar daar is ook een losse instelling voor binnen de Ziggo Go-app.
Kan je wat meer uitleg geven over dit issue en over de oplossing via developer options?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
[...]

Omg, zou dit de reden kunnen zijn dat SmartTube niet meer vloeiend aanvoelt?

Gek genoeg heeft Kodi al die tijd wel vloeiend gewerkt!

Hoe dan ook, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-05 18:53
Google tv met afstandsbediening heeft hier een paar maanden goed gewerkt. Alleen laatste tijd veel problemen met het reageren van de afstandsbediening. Ik heb de volgende twee problemen.
Probleem 1 : ik druk op een knop maar er gebeurt pas een seconde later wat.
Probleem 2 : ik druk op een knop en hij verspringt gelijk 5 posities.
Iemand dit eerder gehad? Heb de afstandsbediening vandaag bijna door het raam naar buiten geflikkerd, een wachtwoord invullen in niet te doen op deze manier.
Heb fabrieksinstellingen al uitgevoerd maar maakt geen verschil.
Soms ook totaal geen last van en reageert hij gewoon snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Bassos30 Yep, dan zit je buiten bereik of is er een andere verstoring in het signaal.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Bassos30 Al een vers setje batterijen geprobeerd? Meegeleverde batterijen zijn soms snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Bassos30 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:04:
Google tv met afstandsbediening heeft hier een paar maanden goed gewerkt. Alleen laatste tijd veel problemen met het reageren van de afstandsbediening. Ik heb de volgende twee problemen.
Iemand dit eerder gehad? Heb de afstandsbediening vandaag bijna door het raam naar buiten geflikkerd, een wachtwoord invullen in niet te doen op deze manier.
Heb fabrieksinstellingen al uitgevoerd maar maakt geen verschil.
Soms ook totaal geen last van en reageert hij gewoon snel.
Je kunt de Chromecast met Google TV ook bedienen via de Google Home app. Dat gaat ook meteen een stuk sneller met het invullen van wachtwoorden. Voor de rest zal een nieuw setje batterijen kunnen helpen of een reboot van de Chromecast met Google TV.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Bassos30 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:04:
....
Sinds de laatste update van de afstandsbediening (firmware 26.6) moet ik altijd twee keer klikken als ik hem even niet gebruikt heb. Het lijkt wel of die stand-by gaat of zo. Ik weet niet of dat op jou Probleem 1 lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22:57
Ik had het probleem alleen met de knop naar rechts... afstandbediening opengemaakt en schoongemaakt en het is opgelost. Moet alleen naar rechts iets harder indrukken. Maar blijft niet meer hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

[...]

De optie "disable HW overlays" aanzetten, zorgt er bij mij voor dat ik geen app updates meer kan installeren op de CC. Ook kan hij dan niet meer checken op een systeem update. Hij blijft checken zonder resultaat.

Disable HW overlays weer terug uitgezet en beide updates (apps + systeem) werken weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 11:52
Luuk2015 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:16:
Wij hebben enkele jaren de Chromecast w/Google TV (4K, verbonden via wifi), en hebben nooit problemen gehad. Sinds enkele maanden hebben we het probleem dat streams van uitzendinggemist in de NPO+ applicatie stotteren. Het gekke is, is dat onze Chromecast 2 (wifi) geen problemen heeft. Ik zit al een hele tijd te denken om een ethernet adapter aan te schaffen, maar ik vind het toch gek dat de Chromecast 2 deze problemen niet heeft. Heeft iemand een idee waar het probleem kan liggen? Alvast bedankt! :)
Heb ik ook last van met mijn CC Ultra 4k én met de CC 2nd gen. Eerst met Ziggointernet en nu ook met Odido glasvezel. Zou dit te maken kunnen hebben dat die via 2.4 Ghz verbinding maakt en dat dat te traag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Toin schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:21:
[...]

Heb ik ook last van met mijn CC Ultra 4k én met de CC 2nd gen. Eerst met Ziggointernet en nu ook met Odido glasvezel. Zou dit te maken kunnen hebben dat die via 2.4 Ghz verbinding maakt en dat dat te traag is?
de CC ultra 4k, ondersteund gewoon 5Ghz.
Kan door de plaatsing zijn dat hij slechte ontvangst heeft en terugschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
sweetdude schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:22:
[...]

de CC ultra 4k, ondersteund gewoon 5Ghz.
Kan door de plaatsing zijn dat hij slechte ontvangst heeft en terugschakelt.
Odido heeft ook een optie aanstaan die ervoor zorgt dat een apparaat via wifi met de meest optimale band verbinding maakt. Ben bang dat als ik dat uitzet vervolgens 2 netwerken krijg. 1 voor 2.4 en 1 voor 5 Ghz. Is het niet mogelijk om een CC de 2.4 uit te zetten? Kan alleen vinden dat je kan instellen met welk netwerk de CC verbinding moet maken. Vervolgens bepaalt Odido of dat met 2.4 of 5 Ghz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toin schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:00:
Odido heeft ook een optie aanstaan die ervoor zorgt dat een apparaat via wifi met de meest optimale band verbinding maakt. Ben bang dat als ik dat uitzet vervolgens 2 netwerken krijg. 1 voor 2.4 en 1 voor 5 Ghz. Is het niet mogelijk om een CC de 2.4 uit te zetten? Kan alleen vinden dat je kan instellen met welk netwerk de CC verbinding moet maken. Vervolgens bepaalt Odido of dat met 2.4 of 5 Ghz is.
Het Odido apparaat zal toch wel WiFi5 als minimum hebben? Dus zou de CCwGTV ook moeten connecten via WiFi5. Dus niets via enkel 2.4 of 5Ghz, maar 802.11AC en daar zou ie (bij een fatsoenlijk WiFi signaal), prima op moeten kunnen presteren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
Toin schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:00:
[...]

Volgens mij zal deze setting alleen ervoor zorgen dat de voorkeurs band dan 5ghz of 2,ghz wordt en geen 2 losse netwerken creeren. (in mijn tp-link deco's zit een vergelijkbare optie)
Maar dat is een kwestie van proberen, werkt het niet zet je het toch terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
hardware-lover schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:13:
[...]

Het Odido apparaat zal toch wel WiFi5 als minimum hebben? Dus zou de CCwGTV ook moeten connecten via WiFi5. Dus niets via enkel 2.4 of 5Ghz, maar 802.11AC en daar zou ie (bij een fatsoenlijk WiFi signaal), prima op moeten kunnen presteren.
WiFi 5 wil weinig zeggen, als je ver van je antenne bent of veel obstakels. Het schakelt automatisch terug in snelheid en daarna in de bandbreedte. Met andere woorden van 866Mbit naar 512mbit en lager.
Als hij daarna een betere verbinding kan maken via 2.4ghz i.p.v. 5ghz schakelt hij daarnaar terug en dan daar weer op snelheid.
5Ghz kan slechter met obstakels omgaan dan 2.4ghz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sweetdude schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:56:
WiFi 5 wil weinig zeggen, als je ver van je antenne bent of veel obstakels. Het schakelt automatisch terug in snelheid en daarna in de bandbreedte. Met andere woorden van 866Mbit naar 512mbit en lager.
Als hij daarna een betere verbinding kan maken via 2.4ghz i.p.v. 5ghz schakelt hij daarnaar terug en dan daar weer op snelheid.
5Ghz kan slechter met obstakels omgaan dan 2.4ghz.
Als je te ver van je WiFi bron zit dan maakt het allemaal weinig uit. Beroerde verbinding blijft een beroerde verbinding. Dan zou, als het enkel via WiFi kan, er toch iets meer moeten gebeuren om dat te verbeteren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
hardware-lover schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:11:
[...]

Als je te ver van je WiFi bron zit dan maakt het allemaal weinig uit. Beroerde verbinding blijft een beroerde verbinding. Dan zou, als het enkel via WiFi kan, er toch iets meer moeten gebeuren om dat te verbeteren.
Correct, maar dat is dus iets wat @Toin zou moeten uitzoeken, terugkoppelen. Willen we hier mogelijk tot een oplossing kunnen komen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sweetdude schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:23:
Correct, maar dat is dus iets wat @Toin zou moeten uitzoeken, terugkoppelen. Willen we hier mogelijk tot een oplossing kunnen komen toch?
Het was meer als algemene opmerking bedoeld ;)

Voor (o.a.) @Toin geldt dat ie zeer waarschijnlijk iets met een accesspoint dient te gaan doen om het daadwerkelijk goed aan te pakken, mits ie het via draadloos wil blijven proberen. Hij heeft schijnbaar een vervelende locatie voor zijn modem, aangezien het eerst met Ziggo ook al niet lekker ging (gaf ie aan).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
Ik heb in de meterkast het Odido modem staan met een wifiplus eraan. Lijkt misschien dubbelop qua wifi maar, ik ga er vanuit dat het wifiplus kastje beter het signaal verspreidt. Wifi op het modem staat uit. Boven heb ik nog zo'n (onbekabeld) wifiplus kastje staan.

Voorheen bij Ziggo, stond de CC binnen 1 meter van een bekabelde TP-link mesh unit en had ik ook dezelfde haperingen. In dezelfde ruimte als de CC Ultra haal ik op de telefoon rond de 400 Mbps bij een Speedtest, dus de snelheid lijkt me niet de bottelnek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Absolute snelheid is zelden het probleem. Hoppen of jitter en beperke (audio) buffers is waarschijnlijk de oorzaak als het hapert.
Ik heb geen NPO Plus maar wat ik met NPO Start kan streamen gaat hier probleemloos over WiFi.

Het hoppen tussen 2.4 en 5 GHz is praktisch nooit wenselijk voor een apparaat met een vaste positie. Idealiter heb je een SSID op 5 GHz voor je devices die daarop horen te verbinden en een aparte met (of enkel) 2.4GHz voor de roaming devices.
Dat hoeft verder geen effect te hebben op hoe je netwerk is ingedeeld.

- knip -

• MiskentTalent
  • Laatst online: 22-05 08:32
Heb momenteel de chromecast en HW Overlay uitgeschakeld via ontwikkelaars optie
Maar toch vindt ik nog dat het een beetje schokt af en toe, moet ik de framerate op naadloos laten staan in het menu van de chromecast.
Zit ook te denken aan de amazon firestick 4k 2e generatie schijnt ook zeer goed te zijn en met 24fps voor films zeer vloeiend de beelden, dat is voor mij het belangrijkste

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik heb een heel vreemd probleem met mijn Google Chromecast met Google TV (HD). Ik heb deze eind vorig jaar gekocht ter vervanging van een Amazon Fire TV Stick 4K Max. Deze zit aangesloten op de bijna antieke Sharp Aquos LC-40LE700E. Ik gebruik de HDMI-CEC functionaliteit, zodat ik met de afstandsbediening van de tv tevens de Chromecast kan bedienen. Dit deed ik ook met de FireTV en werkte prima.

Alleen stopt deze functie na een tijdje. Ik kan dan nog wel met de Chromecast remote het input menu van de tv oproepen en het volume regelen, maar niet meer met de tv afstandsbediening de Chromecast bedienen. Als ik echter de Chromecast in een andere HDMI poort steek werkt het weer. Dit is op zich niet zo erg, maar op twee van de vier poorten werkt de CEC functie niet meer. Dit komt ook niet terug.

Ik heb ook al geprobeerd HDMI-CEC op zowel de tv als Chromecast uit en weer aan te zetten, maar geen verschil. Herkent iemand dit gedrag? Of mis ik gewoon iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
Vorige week was de beeldkwaliteit van Videoland dramatisch slecht. Net een oude versleten videoband. Het rare is dat via de app van de tv het beeld wel superscherp was. Beide via Wifi. Het rare is dat het ook wel eens een uur of wat goed gaat met de CC. Krijg de indruk dat het vooral 's avonds vaker stoort. Oorzaak drukte?

Heb het wifiplus station nu uit de meterkast verhuisd naar de gang. Gisteren geen storing ervaren. Benieuwd of dit de oplossing is.
Pagina: 1 ... 48 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)