Ding is dat Stroll uhm, niet zo goed is en dus met 99% zekerheid het dubbel geel heeft gemist. Kimi ziet gewoon het dubbel geel en remt wel af. Buiten de rare situatie (dubbel geel tijdens unlappen) toont het ook weer aan hoe slecht Stroll is. Want volgens mij is het doodnormaal dat er tijdens een SC situatie ook nog dubbel geel kan zijn. Want hetzelfde geldt natuurlijk op het moment dat de SC de baan op gaat maar de rijders nog niet zijn aangesloten, of uberhaupt met de SC. Op de plaats van de crash zal dubbel geel zijn zolang daar daadwerkelijk gevaar is. Achter de SC wordt dan uiteraard sowieso al rustiger gereden, maar ook dan lijkt mij dat het (onder dubbel geel) niet de bedoeling is om de banden "even" gaan te warmen, optrekken en accelereren etc (immers hebben nu Russell en ook Grosjean in Baku laten zien wat er kan gebeuren achter SC). Maar ook als coureur nog niet is aangesloten zal dubbel geel gewoon gebruikt (moeten) worden. Immers rijden ze maar 1 volledige ronde volgens de delta, en daarna mogen ze gewoon volgas om aan te sluiten achter de SC. Ook dan zal dubbel geel dus moeten aangeven dat er gewerkt wordt op of langs de baan.Pierre schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:39:
[...]
Daar kan Stroll iets van leren inderdaad, die trapt het gas gewoon lekker in
En nu ik er zo over denk is dus hele situatie eigenlijk dus niet eens zo heel raar. Nu is het tegen einde SC dat lapped cars mogen unlappen ze daardoor mogen pushen. Maar exact dezelfde situatie heb je dus met auto's die nog niet zijn aangesloten achter de SC. Die rijden ook 1 ronde volgens de delta en daarna mogen ze ook pushen. Daar zit effectief dus 0,0 verschil in qua gevaar of wat dan ook. In beide gevallen mag de coureur zo hard rijden als die kan en zullen / kunnen er plekken zijn waar er op of langs de baan gewerkt wordt.