Toon posts:

[F1 2020] Race 14 GP van Turkije Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste
Acties:
  • 70.062 views

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Formula 1 Seizoen 2020 - GP-Topic Race 14

14. Formula 1 DHL Turkish Grand Prix 2020

Data

Vrij 13 Nov
Free Practice 1:09:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png11:00     
Free Practice 2:13:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00 
za 14 Nov
Free Practice 3:10:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png12:00 
Qualifying:13:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00 
zo 15 Nov
Race:11:10https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png13:10 

CircuitIntercity Istanbul Park
LocatieIstanboel, Turkije
Lengte5338m
Aantal race ronden58
Total race afstand309,396 km
Laatste winnaarSebastian Vettel (2011)
Laatste Top-3Sebastian Vettel, Mark Webber, Fernando Alonso
Pole1:25,049 Sebastian Vettel
Lap record1:24.770 Juan Pablo Montoya (2005)
Linkshttps://www.formula1.com/en/racing/2020/Turkey.html

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Ook in 2020 zijn er vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.

Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
Eén set na het einde van FP1
Banden keuze infographic

Regen
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Aanwezig. 👍

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-03 20:00
Goedemorgen, bedankt @basvn!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:46

Pierre

Van nature lui!

Yes heb er weer zin in @basvn thanks voor de reminder (zoals altijd) het is ook lekker vroeg 11.10 mooie tijd, heb al Turkish delight gekocht dus een hoop suiker, hoef ik geen Red Bull te drinken :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Patrick
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Present 8)

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:06
Present, gedurende het hele weekend!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 13:42

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Present. Race weeeeeeeeek

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:38
Jasphur schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:06:
Present, gedurende het hele weekend!
-O-

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Jasphur
@basvn Weet je in ieder geval wel dat het een spannende race wordt :(:)

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:28
Mooie starttijd. Lekker rustig ontbijten en daarna uitbuiken op de bank en de race kijken :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Present!

Tijd voor mij wat minder, ivm sporten op zondagochtend, maargoed.

Beetje inrijden is ook lastig. Zie een track voor Assetto Corsa in beta?

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
oh oh, heeft de Q nou overlap met de intocht van sinterklaas?...

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02

Damian

Insane Obtrusion

dyrc schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:30:
Welke intocht? Die gaan toch allemaal niet door dit jaar...

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:13
Yes, ben weer van de partij!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:54
Ik heb te lang de VS gevolgd, eerste wat ik dacht: wat heeft QAnon voor complot in de F1?? :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20
Mogguh! Thanks @basvn

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik hoop dat dit circuit net zo leuk is met F1 als ik het vroeger bij racegames vond!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-03 20:00
Ik neem de race op en kijk deze 's avonds (in alle rust) terug als de kids op bed liggen.
Overdag lekker met de kids, warme chocomel en kruidnoten voor de TV naar Sinterklaas kijken.

Enige nadeel is dan dat ik de hele dag verder het nieuws niet kan horen/zien maar dat komt ook wel goed.

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Tijdens de lunch een formule 1 raace kijken, dat is ook voor het eerst.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Mrs Redhair
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:14
Lekker vroeg die race zeg, dan heb je nog wat aan je dag. :)

[Voor 3% gewijzigd door Mrs Redhair op 10-11-2020 09:21]

Instagram:Ambitielozemeisjes | Путин, иди на хуй

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-03 18:22
Om ook wat tegengas te geven. Wat kut die vroege tijd! Ik ga van te voren altijd mountainbiken....

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rudolf schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:22:
Om ook wat tegengas te geven. Wat kut die vroege tijd! Ik ga van te voren altijd mountainbiken....
Dat zei ik... Ik ga altijd het survivalbos in ;)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:12

Martinspire

Awesomeness

Ik kijk uit naar de race, ik kijk niet uit naar de politieke bullshit eromheen...

Martinspire - PC, PS4, X1

• Sniffels
  • Laatst online: 23-03 16:41
Mooi tussen de intocht in :o)

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Present! Lekkere startijd.

En fijn de Q tijdens de sintintocht! Ik pak de iPad wel.. Kan ik rustig kijken :) :) :)

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-03 16:06

pinda powerrr

Slow down...

Mooie tijden!
Q misschien missen vanwege andere afspraken, maar de race lekker op zijn zondags in joggingbroek :P

Moet me nog even inlezen op het circuit, maar het is "nieuw" voor de meeste coureurs, dus sowieso leuk.

Waiting on the world to change

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:28
Ben wel benieuwd wat de coureurs met de F1 auto's van nu van het circuit gaan vinden. Voorheen was het behoorlijk uitdagend en hoewel bocht 8 volgas was, had je er wel grote ballen voor nodig.

Met de auto's van nu is die bocht fluitend volgas, maar zal de snelheid wel veeeel hoger liggen wat het zwaarder maakt.

Anyway, wederom een nieuw oud circuit en dat is lekker! Qua lekker circuits hebben we dit seizoen weinig te klagen :)

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-03 17:43
Foutje in de OP?

Hoe laat begint de Grand Prix van Turkije?
Vanwege het tijdverschil van twee uur met Istanbul krijgen de Europese fans een ander tijdschema dan gebruikelijk voorgeschoteld. De eerste vrije training begint op vrijdagochtend al om 09.00 uur Nederlandse tijd. Om 13.00 uur Nederlandse tijd gaat de tweede trainingssessie van anderhalf uur van start. Op zaterdagochtend begint de slottraining om 10.00 uur Nederlandse tijd. De kwalificatie start vervolgens om 13.00 uur.
De Grand Prix van Turkije gaat om 11.10 uur Nederlandse tijd van start.

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:21
Willem30 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:48:
Foutje in de OP?

Vanwege het tijdverschil van twee uur met Istanbul krijgen de Europese fans een ander tijdschema dan gebruikelijk voorgeschoteld. De eerste vrije training begint op vrijdagochtend al om 09.00 uur Nederlandse tijd. Om 13.00 uur Nederlandse tijd gaat de tweede trainingssessie van anderhalf uur van start. Op zaterdagochtend begint de slottraining om 10.00 uur Nederlandse tijd. De kwalificatie start vervolgens om 13.00 uur.
Ik zie geen fout. Welke fout bedoel je dan?

Steam

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:13
Foutje in de OP?

op dat moment is het ginder 13.10u. Zonsondergang is om 17.50 ongeveer dus net op tijd voor het donker binnen indien ze de maximum 4h nodig zouden hebben met alle stoppage time.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wat een k*t tijd zeg!! Op zondagen ben ik nou eenmaal niet zo snel...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Foutje in de OP?

https://www.formula1.com/en/racing/2020/Turkey.html
;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:31

CoronelHimself

Division Brabant

pilskes schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:12:
Wat een k*t tijd zeg!! Op zondagen ben ik nou eenmaal niet zo snel...
Geen probleem, Russel ook niet... :P

Steam - PTR83

• basvn
CoronelHimself schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:14:
[...]

Geen probleem, Lafiti ook niet... :P
FTFY

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:31

CoronelHimself

Division Brabant

Die is zaterdag ook al niet snel, Russel wel. :>

Steam - PTR83

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-03 17:43
demo31051987 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:52:
[...]

Ik zie geen fout. Welke fout bedoel je dan?
Verkeerde tijd maar nu staat het blijkbaar goed.
Prima tijdstip overigens. Ondertussen lekker brunchen en 's middags nog tijd over voor andere dingen.

Ben wel benieuwd of nieuwe asfaltlaag er in bocht 8 voor kan zorgen dat we auto's zien driften. :P

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-03 20:41
caspervc schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:31:
Present! Lekkere startijd.

En fijn de Q tijdens de sintintocht! Ik pak de iPad wel.. Kan ik rustig kijken :) :) :)
dat is toch ervoor?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Present.

Benieuwd of HAM 'm binnen gaat hengelen. :+

Te koop....

• basvn
albino71 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:05:
Present.

Aangezien hij alleen dit hoeft te doen :

ga ik daar wel van uit.

Bottas moet 1e worden + snelste ronde. dat is de enige manier om HAM hem niet te kunnen pakken

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

albino71 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:05:
Present.

Die wordt met 2 vingers in de neus WC

• Martin0
  • Laatst online: 24-03 17:41
Pierre schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:17:
[...]

Dat is nou niet bepaald Corona proof.

“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche

• Rudolf
Pierre schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:17:
[...]

en kondigt daarna zijn afscheid aan? ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Eens kijken, Hamilton gaat waarschijnlijk dit weekend de zevende titel pakken en mensen denken hier dat hij wel rustig tweede zal blijven rijden achter Bottas? Echt? :P
Bottas gaat dit weekend afgemaakt worden en niet een beetje ook. Hamilton zal dit in stijl willen doen.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-03 13:25

Bansheeben

There never was any cake...

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:20:
Eens kijken, Hamilton gaat waarschijnlijk dit weekend de zevende titel pakken en mensen denken hier dat hij wel rustig tweede zal blijven rijden achter Bottas? Echt? :P
Bottas gaat dit weekend afgemaakt worden en niet een beetje ook. Hamilton zal dit in stijl willen doen.
Gaat er dus vanaf hangen hoe goed de Red Bull hier ligt

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bansheeben schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:26:
[...]

Gaat er dus vanaf hangen hoe goed de Red Bull hier ligt
Het zal in ieder geval niet uitlopen op beide Red Bull's die hier elkaar eraf tikken. :P

• basvn
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:20:
Net als in 2017?
Max 1e en ham WDC
of als in 2018?
Max 1e en ham WDC

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:13
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:27:
[...]

Het zal in ieder geval niet uitlopen op beide Red Bull's die hier elkaar eraf tikken. :P
Oh, oh, don't jinx it! ;)

• basvn

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

B-Real schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:46:
Ben wel benieuwd wat de coureurs met de F1 auto's van nu van het circuit gaan vinden. Voorheen was het behoorlijk uitdagend en hoewel bocht 8 volgas was, had je er wel grote ballen voor nodig.

Met de auto's van nu is die bocht fluitend volgas, maar zal de snelheid wel veeeel hoger liggen wat het zwaarder maakt.

Anyway, wederom een nieuw oud circuit en dat is lekker! Qua lekker circuits hebben we dit seizoen weinig te klagen :)
Ik heb gisteren nog maar even de laatste F1 race die daar gereden is "opgehaald", met KERS en DRS. Het circuit geeft wel wat uitdaging en mogelijkheden, vooral achter de vaste top 3 dan zeer waarschijnlijk weer. Maar die eerste paar bochten (na de start) zijn toch aardig tricky.

Goed circuit voor Bottas (om zijn bandjes weer sneller op te branden), dus Hamilton WK, kat in het bakkie :w

Testing, one, two ...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:52

-tom-562

Oliesjeik

Als Hamilton wint, zou hij dan tijdens het ererondje lekker tüteren? :+

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kees van de Grint praat eens over banden. :*)
-Imola was volgens hem geen puin maar het falen van de band. Kennelijk waren er meer auto's waar het bijna mis was gegaan.
-Turkije kan heel wat worden. Nieuw asfalt, nauwelijks gebruikte baan met waarschijnlijk veel slijtage op vrijdag en minder tijdens de race. Ze zullen heel wat met camber moeten spelen op deze baan en waarschijnlijk komt de slijtage dan meer te liggen op het karkas en minder op het loopvlak. Ook zou de slijtgage de laatste ronden van de race wel eens fors lager kunnen zijn.

• Rudolf
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:38:
-Imola was volgens hem geen puin maar het falen van de band. Kennelijk waren er meer auto's waar het bijna mis was gegaan.
-Turkije kan heel wat worden. Nieuw asfalt, nauwelijks gebruikte baan met waarschijnlijk veel slijtage op vrijdag en minder tijdens de race. Ze zullen heel wat met camber moeten spelen op deze baan en waarschijnlijk komt de slijtage dan meer te liggen op het karkas en minder op het loopvlak. Ook zou de slijtgage de laatste ronden van de race wel eens fors lager kunnen zijn.

[YouTube: Waarom niet elk jaar een historisch Formule 1-circuit?! | SLIPSTREAM]
Lol ik was heel verward door die thumbnail van dat filmpje.

• joop21
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:03

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Rudolf schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:18:
[...]

Lol ik was heel verward door die thumbnail van dat filmpje.
Bottas, Verstappen en Häkkinen is wat verwarrend ja. :P
joop21 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:50:
Het BWT Racing Point zoekplaatje voor Turkije:
[Afbeelding]

[Twitter]
Dit is gewoon wreed. Albon beetje achter beide Racing Points, Vettel, Magnussen, Russel en Norris afbeelden. :N :P

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 18:29

vhal

ಠ_ಠ

[Afbeelding]

[Twitter]
Zo te zien zit Hamilton al aan de koffie en staat Raikkonen er 2 keer op :+

[Voor 3% gewijzigd door vhal op 10-11-2020 14:58]

STRAVA

• Martin0
[Afbeelding]

[Twitter]
Als je in zoemt op het meest linkse gastje op het balkon met een gele trui aan lijkt het net of deze de railing aan het opeten is.
Geen nuttige informatie maar wel grappig :+

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:54:
[...]

Bottas, Verstappen en Häkkinen is wat verwarrend ja. :P

[...]

Dit is gewoon wreed. Albon beetje achter beide Racing Points, Vettel, Magnussen, Russel en Norris afbeelden. :N :P
Ajoh, ALB rijdt tenminste nog. VER staat op het dak toe te kijken :)

• Martin0
Jasphur schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:00:
[...]

Houd hij tenminste zijn stat van dit seizoen. of uitvallen of podium :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Jasphur schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:00:
[...]

Die is allang gefinisht. :+

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

F1 Herrie :)

Wie zou dit zijn; "Max en Pierre"? De 2 race winnaars?

[Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-11-2020 15:15]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Albon en Gasly, kijk naar de helmen. ;)

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:32

Klikken want FOM.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Jasphur

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22

AzzKickah

06-CENSORED

Hebben we er nog zin in?

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

@AzzKickah Altijd, zeker na een F1 loos weekend (wel spannend dankzij Trump/Biden) maar ik heb 100% zin in komend weekend. Zaterdag wel werken maar de Q kijk ik wel op mijn telefoon :)

• basvn

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Pierre schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:37:
@AzzKickah Altijd, zeker na een F1 loos weekend (wel spannend dankzij Trump/Biden) maar ik heb 100% zin in komend weekend. Zaterdag wel werken maar de Q kijk ik wel op mijn telefoon :)
Ik heb er hier ook zeker zin in.

We gaan er dit jaar wel uit met een klapper... een triple header... :P

"When you grow up your heart dies"

• Jasphur

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:36

TrekDr0p

QR niet scannen

na dit weekend, zijn alle prijzen vergeven :+

Heb wel weer zin in een mooie spannende race :)

• Martin0
Nja spannend begint pas vanaf plek 4 :P

• basvn
Martin0 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:01:
Mwa, met een beetje geluk, kan mag nog voor P2 gaan
is maar 1 DNF van Bottas voor nodig om het weer spannend te maken

• Jasphur
basvn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:19:
[...]

Mwa, met een beetje geluk, kan mag nog voor P2 gaan
is maar 1 DNF van Bottas Hamilton voor nodig om het echt weer spannend te maken
FTFY

• basvn
Om het spannend te maken daarin, zijn er 4 DNF's nodig voor Hamilton
en moet Bottas alles pakken
zie ik niet gebeuren..

Een DNF voor Hamilton maakt het toch niet spannend? Dat Hamilton dit seizoen kampioen wordt staat als paal boven water (tenzij die komende 3 races een DNF heeft). Het puntenverschil tussen Verstappen en Bottas was ook niet zo groot (tot voor Imola). En Verstappen maakt nu na de overwinning van Hamilton (/meer dan 10 punten verschil) geen kans meer op het WDC, maar Bottas had voor dat weekend ook maar 10 punten meer of zo dan Verstappen. Dus dat verschil tussen Bottas en Hamilton is nog steeds enorm, en alleen 3 DNFs van Hamilton gecombineerd met 3 overwinningen (+ fastest laps?) kan de spanning weer een beetje terug brengen voor de laatste race. En dan nog verwacht ik dat Bottas alleen een kans maakt als die in Abu Dhabi wint en Hamilton niet op het podium komt. Dus ja, op het moment is er nog een theoretische kans dat Bottas kampioen wordt, maar erg realistisch is dat al niet meer.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:38:

[YouTube: Waarom niet elk jaar een historisch Formule 1-circuit?! | SLIPSTREAM]
Uiteraard heeft Pirelli de hardste compounds meegenomen. Kan iedereen weer fijn zoeken naar dat beetje grip :z
Slijtage op het karkas is wel tricky en onvoorspelbaar :)

Tweakers Discord

• Martin0
RobertMe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:31:
[...]

Een DNF voor Hamilton maakt het toch niet spannend? Dat Hamilton dit seizoen kampioen wordt staat als paal boven water (tenzij die komende 3 races een DNF heeft). Het puntenverschil tussen Verstappen en Bottas was ook niet zo groot (tot voor Imola). En Verstappen maakt nu na de overwinning van Hamilton (/meer dan 10 punten verschil) geen kans meer op het WDC, maar Bottas had voor dat weekend ook maar 10 punten meer of zo dan Verstappen. Dus dat verschil tussen Bottas en Hamilton is nog steeds enorm, en alleen 3 DNFs van Hamilton gecombineerd met 3 overwinningen (+ fastest laps?) kan de spanning weer een beetje terug brengen voor de laatste race. En dan nog verwacht ik dat Bottas alleen een kans maakt als die in Abu Dhabi wint en Hamilton niet op het podium komt. Dus ja, op het moment is er nog een theoretische kans dat Bottas kampioen wordt, maar erg realistisch is dat al niet meer.
Ach ja simpel als Hamilton gewoon een schumachertje doet (of een Ham aka spanje 2016), dan is hij WDC en kan max inlopen op Bottas.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hopelijk kan het wheelbangen nog steeds zo, en 3 breed bij laatste bocht :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• sjaool

sjaool

Martin0 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:01:
Ik vond het vorige race anders ook best spannend tussen de top 3... Tot de klapband in ieder geval... :|

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SinergyX schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:27:
Hopelijk kan het wheelbangen nog steeds zo, en 3 breed bij laatste bocht :+
[YouTube: 2011 Turkish Grand Prix: Race Highlights]
Bandjes wisselen, heel vaak bandjes wisselen tijdens deze 2011 race ;)

Testing, one, two ...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

• Martin0
Hmmm Bij haas beginnen ze nu al te stagneren nu ze geen contract meer hebben voor volgend jaar :P :+

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Steekje los? ;)

Testing, one, two ...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dat hebben ze nog lang volgehouden om hier niet mee te komen. Ik vroeg me al af wanneer deze kwam. :P

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:17:
[...]
Dat hebben ze nog lang volgehouden om hier niet mee te komen. Ik vroeg me al af wanneer deze kwam. :P
Iets zegt me dat we dit moment het komend weekeinde nog wel vaker gaan zien, voorafgaand aan iedere uitzending bijv.? :+

Testing, one, two ...

• basvn
Ik hoop dat we Albon een keer vanaf P4 zien vertrekken, en dat we echt kunnen zien wat hij kan tegenover Max.
Eigenlijk is het elke race of een slechte Q, of chaos, of andere strategie (banden keuze, omdat hij anders Q2 niet door komt)

• basvn

• basvn

VIPS heeft zijn superlicentie dus.
Indien Tsunoda het niet voor elkaar gaat krijgen, zou hij nog de plek in de Alpha Tauri kunnen pakken

• basvn

dit is met data tot NA de vorige race
dus nog voor FP1

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-03 16:17
Yuri Vips, daar had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Heb hem ff gegoogled, maar heel indrukwekkend vind ik zijn track record ook nog niet.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Binotto zal fysiek niet aanwezig zijn in Turkije, aldus Laurent Mekies:
One element that will make the weekend a bit different for the team is that, for the first time this season, Mattia Binotto will be following the weekend activity from Maranello. Will that change anything?

Mattia has always approached his role in an innovative way, trying to think outside the box. He has come up with a method of working that gives the flexibility to manage the priorities in the most efficient way possible: he had already adopted this approach when he was technical director and has applied it even more so now as team principal. At first it might seem strange not to see him physically in the briefings or on the pit wall, but he will make use of all the current communication technologies so that his voice and input will be loud and clear to everyone, both inside and outside the team!”

per aspera ad astra

• sjaool

sjaool

basvn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:11:
[Afbeelding]

dit is met data tot NA de vorige race
dus nog voor FP1
Dus alle teams pakken tegelijk een gridstraf? :+

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Red Bull is wel lekker bezig met de promotie daar in Istanbul: https://www.redbull.com/my-en/alphatauri-project-istanbulls

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• basvn
sjaool schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:54:
[...]

Dus alle teams pakken tegelijk een gridstraf? :+
Bijna iedereen zit nu op de limiet ja
dus als ze nog iets er bij pakken, krijgen ze een gridstraf

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

basvn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:18:
Ik hoop dat we Albon een keer vanaf P4 zien vertrekken, en dat we echt kunnen zien wat hij kan tegenover Max.
Eigenlijk is het elke race of een slechte Q, of chaos, of andere strategie (banden keuze, omdat hij anders Q2 niet door komt)
Ik verwacht eigenlijk dat de kans daarop, op dit circuit, niet zo groot zal zijn. Zelfs Verstappen zal flink door moeten trappen om vanaf 3 te mogen starten zegt mijn gevoel. Mercedes weer vanaf de voorste rij, dat beslist.

Testing, one, two ...

• Rudolf
Welke rijders doen eigenlijk de persco's in turkije? Komt normaal hier ook altijd wel een overzichtje van voorbij. Benieuwd of Lewis zich uitspreekt tegen de race in SA.

[Voor 6% gewijzigd door Rudolf op 12-11-2020 11:30]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rudolf schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:27:
Wie doen eigenlijk de persco's? Komt normaal hier ook altijd wel een overzichtje van voorbij. Benieuwd of Lewis zich uitspreekt tegen de race in SA.
Is dat niet Tom Clarkson? Die ook de podcasts doet?

• Rudolf
Bedoel eigenlijk welke rijders. Staat er niet heel duidelijk ;)

[Voor 69% gewijzigd door Rudolf op 12-11-2020 11:30]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rudolf schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:29:
Bedoel eigenlijk welke rijders. Staat er niet heel duidelijk ;)
Is dat niet Tom Clarkson? Die ook de podcasts doet? :+

He, niet editten! :)

[Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 12-11-2020 11:30]

Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee