[F1 2020] Race 14 GP van Turkije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:
  • 75.299 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:55:
[...]

Vroeger zag je ze dit inderdaad met een stuk handgereedschap, lijkende op de sleutel van een autokrik, doen. Tegenwoordig lijkt het verdacht veel er op dat ze hier een (aangepaste) accuschroevendraaier voor gebruiken. Of die een halve of zeven hele slagen moet draaien zal dan niet veel uit maken vermoed ik.
Maar dan nog moet je wel weten dat je 1 kant 7 graden moet wijzigen.

De aanwijzing zal normaal gesproken gelijk zijn voor beide kanten op basis van de aanname dat je het weekend of in ieder geval de sessie goed begonnen bent. Elke keer nameten zal niet gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 15-11-2020 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53

pro_6or

amateur_60r

TakeAway schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:00:
Voor HAM uiteraard weer een kadootje! Heb hem niet zien racen, hij reed wel foutloos, maar hij is naar mijn mening geen racer. Op naar het volgende seizoen!
Vergis je niet in Ham, dat is een uiterst goede racer. Bij de start weet hij bv precies bij wie hij hem ernaast drukt. Ricci gaat mooi aan de kant en zijn, Ocon en Bottas race zijn al meteen voorbij. Hij was daarna verre van foutloos. Vloog er in 9 af, Vettel en Max er voorbij. Mislukte poging op Vettel, Albon er ook voorbij. Maar op de wat droger wordende baan deed hij een mega stint op inters.

Het viel weer eens zijn kant op, hij zit ook in die positie, maar als het moet racet hij als een malle.

Hij en Max zijn buitencategorie Imho. Leclerc is ook heel goed maar imho niet in die categorie van absolute magie. Mijn mening heh. Milage may vary.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:29
MikeyMan schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:06:
[...]

Maar dan nog moet je wel weten dat je 1 kant 7 graden moet wijzigen.

De aanwijzing zal normaal gesproken gelijk zijn voor beide kanten op basis van de aanname dat je het weekend of in ieder geval de sessie goed begonnen bent. Elke keer nameten zal niet gebeuren.
Het was dan ook een reactie op de post van @DataGhost die stelde dat het aanpassen van de voorvleugel nog geen 10 seconden werk is. Immers doen ze het elektrisch en niet met de hand bijdraaien. Dat je alsnog moet weten hoeveel "clicks" die aangepast moet worden is uiteraard een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 20:53

mark-k

AKA markkNL

RobertMe schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:15:
[...]

Het was dan ook een reactie op de post van @DataGhost die stelde dat het aanpassen van de voorvleugel nog geen 10 seconden werk is. Immers doen ze het elektrisch en niet met de hand bijdraaien. Dat je alsnog moet weten hoeveel "clicks" die aangepast moet worden is uiteraard een heel ander verhaal.
Die clicks worden van tevoren op dat apparaat ingesteld voor zover ik weet, dus is een kwestie van in t gaatje duwen en m aanzetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yeeeuuuuuuuuhhhhh -O-
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Em3yjpNXcAA9RfF?format=jpg&name=small

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TakeAway schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:00:
Voor HAM uiteraard weer een kadootje! Heb hem niet zien racen, hij reed wel foutloos, maar hij is naar mijn mening geen racer. Op naar het volgende seizoen!
Helemaal foutloos was het niet, in het begin maakte HAM ook wat schuivertjes waar VER, VET en ALB van profiteerden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

mark-k schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:35:
[...]

Die clicks worden van tevoren op dat apparaat ingesteld voor zover ik weet, dus is een kwestie van in t gaatje duwen en m aanzetten.
Dat doet mijn vriendin ook als ik niet thuis ben.

Who am I kidding! :-(

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De verkeerde was de snelle stop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:08:
https://racingnews365.nl/...gesteld-tijden-gp-turkije

Als dit waar is en er idd 7 graden verschil tussen links en rechts zat snap ik wel dat het niet echt consistent reed allemaal.
Ja, dat zou heel wat verklaren.
Maar het kan omdat bekend is dat Verstappen na een race altijd een besloten mediasessie heeft met de geschreven media. Verder is de bron hier de telegraaf die erbij zullen zitten. Tja als ze liegen, dan zorgt het Verstappen management er wel voor dat ze niet meer terug hoeven te komen. RBR pikt dat soort zaken simpelweg niet. Het zou hier namelijk om een teamfout gaan.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik denk wel dat het een team fout was Idd. Je zag ze, was voor Q3 heb ik inmiddels begrepen, met 4, 5 man bij de neus staan met een nameet tooltje oid. Paul Monaghan stond er ook bij. Duidelijk niet in orde, zo duidelijk dat de cameraman en de regie het oppikte.

Dr. Marko in de aanval op Max, en de poging op Perez was ook simpelweg niet helemaal opportuun, maar dan zie toch nu wel dat ze in wij zei denken. Honda heeft zich ook uitgesproken niet tevreden te zijn met vandaag.

Ik weet het niet. Dat is niet wat je wil. Je mag best ontevreden zijn en zeker elkaar erop aanspreken, maar wel als team, niet in partijen. Ik weet niet wat ik er van moet vinden.

een treffende spreuk

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:49

xos

Het is wel een patroon, als Max slecht presteert is het een kapotte ondervloer, een verkeerde afstelling, een motor die niet goed functioneerd, dan weer iemand die in de weg rijdt, een slechte strategie, een band die ineens niet werkt, een ...

Er zal best e.e.a. verkeerd gaan maar dit had tijdens de race volgens mij opgemerkt en hersteld kunnen worden. Ze hebben overal sensors zitten en kunnen vanaf de pitsmuur en in de fabriek bijna alles zien aan die auto. En dan een vleugel die zo in onbalans is zou pas na de race opgemerkt worden? Beetje ongeloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
xos schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:35:
Het is wel een patroon, als Max slecht presteert is het een kapotte ondervloer, een verkeerde afstelling, een motor die niet goed functioneerd, dan weer iemand die in de weg rijdt, een slechte strategie, een band die ineens niet werkt, een ...

Er zal best e.e.a. verkeerd gaan maar dit had tijdens de race volgens mij opgemerkt en hersteld kunnen worden. Ze hebben overal sensors zitten en kunnen vanaf de pitsmuur en in de fabriek bijna alles zien aan die auto. En dan een vleugel die zo in onbalans is zou pas na de race opgemerkt worden? Beetje ongeloofwaardig.
Tenzij je sensoren in de war zijn en je die wel gelooft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 21:45

Toch wel een beetje pijnlijk voor Stroll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:11:
[...]
Ja, dat zou heel wat verklaren.
Maar het kan omdat bekend is dat Verstappen na een race altijd een besloten mediasessie heeft met de geschreven media. Verder is de bron hier de telegraaf die erbij zullen zitten. Tja als ze liegen, dan zorgt het Verstappen management er wel voor dat ze niet meer terug hoeven te komen. RBR pikt dat soort zaken simpelweg niet. Het zou hier namelijk om een teamfout gaan.
De Telegraaf is geen sensatiekrant en verdraait nooit de feiten, dus moet het wel waarheid zijn.

Ze hebben het hier echter nog niet opgepikt als zijnde belangrijk nieuws, schande!! :+
https://www.newsnow.co.uk/h/Sport/F1

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe

Ze zullen vast wel van alles gezien hebben in de data. En zoals @pro_6or ook al aangeeft liepen ze gisteren ook al paniekerig rond de auto / voorvleugel. Je moet alleen weten wat er mis is wil je het kunnen herstellen. En aangezien ze blijkbaar niet wisten dat er een fout in de software zat waardoor de meetapparatuur aangaf dat alles in orde was terwijl dat dus niet zo was is het erg lastig de oorzaak te vinden. Zeker gezien het enorme aantal variabelen en wijzigingen dat er keer op keer zijn. Ze hebben wellicht dit weekend nieuwe software op het metertje gebruikt, vervolgens is het het hele weekend niet te doen op jet circuit waardoor ze überhaupt afwijkende data verzamelen (door het afwijkende weer / asfalt, / de onbekende omstandigheden). Er zal dus gewoon niemand op het idee zijn gekomen om te controleren of die meter wel klopt. Mogelijk dat ze nu post-race toch maar eens uit pure wanhoop een oude meter hebben gepakt en die ineens compleet andere waarden aangaf en ze daarmee zekerheid hebben over dat het een softwarefout in de meter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hardware-lover schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:41:
[...]

De Telegraaf is geen sensatiekrant en verdraait nooit de feiten, dus moet het wel waarheid zijn.

Ze hebben het hier echter nog niet opgepikt als zijnde belangrijk nieuws, schande!! :+
Die verzamelsite kende ik nog niet. WoW. Die Engelse koppen zijn nog erger dan de onze. “Verstappen refuses to answer Hamilton” en dan in het stukje, wat helemaal geen vragen van Lewis aan Max bevat, maar een heel complimenteus stuk is van Max over Lewis zegt Max aan het einde op de vraag of hij ooit hoopt met Lewis te strijden om het kampioenschap dat vandaag niet de dag is om daarover te spreken.

En als je dus alleen koppen snelt dan snap ik wel dat je hele hordes van de idioten op Facebook tegen komt. Kwalijk. Zelfde als met al die woke figuren die vinden dat ze zichzelf zo goed informeren. Sorry, politiek.

een treffende spreuk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Nog twee plusjes ook. Denk dat ik ook wel weet wie. Luister, je hebt als je de Q3 hebt gekeken dit met eigen ogen kunnen zien. Max heeft ook het hele weekend consequent over de radio aangegeven dat hij onderstuur had op de slicks en zelfs nog op de inters, pas bij fullwets was dat over. Dan heb je ook minder snelheid in de bochten en luistert de aero druk veel minder nauw vermoed ik. Op De inters gaf hij ook aan (je kon duidelijk horen dat hij dat niet snapte) de McLaren niet bij te kunnen houden.

Dat zijn allemaal feiten die je zelf hebt kunnen zien en horen. Het is niet iets dat zomaar uit de lucht komt vallen. Ben het wel met je eens dat er soms dingennals een smoesje over komen, maar hier heb ik totaal die indruk niet.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50
Eensch met @pro_6or zonder mijn oranje bril op te zetten durf ik toch wel te stellen dat Max een van de weinige coureurs is die juist niet met smoesjes aan komt zetten. Hij is imho degene die juist altijd eerlijk zegt dat het aan hem ligt of wat dan ook. Maar ook als er iets niet klopt aan de auto is dat vaak ook onderbouwd. Ik geloof hem dus zeker dat er iets mis was met zijn vleugel en wat zich waarschijnlijk meer ging uiten naar mate de auto lichter aan het worden was.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-05 15:02
Ook al zou het kloppen van die voorvleugel: bijna elke keer dat ie vrij baan op redelijk rubber had gooide hij met paarse sectoren, dus er zat echt wel race winning pace in die auto.

Moet je nagaan hoe veel sneller hij eigenlijk was dan de rest, dat ie zelfs met een verkeerde afstelling al die race had kunnen winnen. Dan zijn die foutjes extra zuur.

[ Voor 32% gewijzigd door Franco10 op 16-11-2020 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Probleem is natuurlijk wel dat bij een verkeerde afstelling (en pushen wat Max deed) je bandjes eerder naar zijn gootje gaan. Hij klaagde al redelijk snel dat zijn (rechter?) voorband issues had vlak na zijn stop. Als je auto niet goed in balans is kan dat natuurlijk problemen opleveren met extra slijtage als gevolg.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 18:22

JB

Cédric roelt!

Dan nog jammer dat ie (weer) te gretig was. Dat ging de laatste tijd echt stukken beter, maar nu was het niet handig wat ie poogde bij Perez. Ik heb geen idee of ie de race dan alsnog binnen zou halen maar kijkende naar HAM wacht ie keurig zijn beurt af maar dat kan wellicht ook makkelijker met die auto :? Je zag iig weer zodra HAM in verkeer rijdt, er paniek is in zijn hoofd.. VET niet voorbij kunnen komen terwijl het ALB dit keer wel lukt :+

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 16-11-2020 08:19 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
JB schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:18:
Dan nog jammer dat ie (weer) te gretig was. Dat ging de laatste tijd echt stukken beter, maar nu was het niet handig wat ie poogde bij Perez. Ik heb geen idee of ie de race dan alsnog binnen zou halen maar kijkende naar HAM wacht ie keurig zijn beurt af maar dat kan wellicht ook makkelijker met die auto :? Je zag iig weer zodra HAM in verkeer rijdt, er paniek is in zijn hoofd.. VET niet voorbij kunnen komen terwijl het ALB dit keer wel lukt :+
Op dit circuit was de Red Bull (wellicht) de beste auto, dat zag je ook in de vrije trainingen / kwalificatie en eigenlijk ook wel in de race aangezien Albon zo goed bij kon blijven. Vond het opvallend dat Verstappen eigenlijk geen een echt goede inhaalactie had, terwijl er altijd zo wordt gezegd dat hij de racer is en goed met natte omstandigheden kan omgaan. Kwam gisteren totaal niet uit de verf en zakte net zoals Bottas eigenlijk compleet door het ijs (wordt nog wel 6e maar als je het hele weekend eigenlijk het snelste bent is dat gewoon niet goed).

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het circuit en de omstandigheden moet ook wel de mogelijkheden bieden natuurlijk. Als de racelijn droog genoeg is om later te kunnen remmen, hoe wil je dan iemand uitremmen in het natte gedeelte?
Als het was blijven regenen had het weer heel anders kunnen lopen. Dan droogde de racelijn immers niet op.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 16 november 2020 @ 06:45:
Eensch met @pro_6or zonder mijn oranje bril op te zetten durf ik toch wel te stellen dat Max een van de weinige coureurs is die met smoesje aan komt zetten. Hij is imho degene die juist altijd eerlijk zegt dat het aan hem ligt of wat dan ook. Maar ook als er iets niet klopt aan de auto is dat vaak ook onderbouwd. Ik geloof hem dus zeker dat er iets mis was met zijn vleugel en wat zich waarschijnlijk meer ging uiten naar mate de auto lichter aan het worden was.
Bedoel je nu echt dat hij een van de weinigen is die met smoesjes aankomt zetten. Of bedoel je dat hij een van de weinige is die niet met smoesjes aan komt zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
@NoahAmber scherp .... dat was ik niet vanmorgen. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
hardware-lover schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:41:
[...]

Waar zeg ik dat ik de Telegraaf zomaar geloof? Het punt is juist dat als de Telegraaf de boel bij elkaar loopt te liegen, ze uitgesloten gaan worden van alle persmomenten. Daar hebben ze totaal geen belang bij.

Vettel stelt even voor om Binotto thuis te laten. Werkte namelijk best goed. :P

https://streamable.com/vhqw1p

[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-11-2020 10:06 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pro_6or schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:42:
[...]
Die verzamelsite kende ik nog niet. WoW. Die Engelse koppen zijn nog erger dan de onze. “Verstappen refuses to answer Hamilton” en dan in het stukje, wat helemaal geen vragen van Lewis aan Max bevat, maar een heel complimenteus stuk is van Max over Lewis zegt Max aan het einde op de vraag of hij ooit hoopt met Lewis te strijden om het kampioenschap dat vandaag niet de dag is om daarover te spreken.

En als je dus alleen koppen snelt dan snap ik wel dat je hele hordes van de idioten op Facebook tegen komt. Kwalijk. Zelfde als met al die woke figuren die vinden dat ze zichzelf zo goed informeren. Sorry, politiek.
Je moet beslist het kaf van het koren scheiden daar en clickbait titels kom je overal tegen, waar dan ook...

Dus grof filteren en dan eruit halen waar wel wat (echt) nieuws te halen valt, al jatten ze het natuurlijk volop van elkaar. En idd, wel even de moeite nemen om niet enkel op een artikel-titel af te gaan en daaraan je conclusies verbinden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:05:
@NoahAmber scherp .... dat was ik niet vanmorgen. :+
06:45 is ook geen tijd voor een mens... ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:58

Spotmatic

Ken sent me

Ik las op reddit dat RacingPointF1 heeft aangegeven dat de problemen van Stroll (hij viel weg na zijn eerste stint) waren te wijten aan een beschadiging van zijn voorvleugel.

Dit is dus de F1 zoals wij die kennen: elkaar volgen is onmogelijk vanwege vuile lucht, een kleine beschadiging aan een klein flapje hier of daar heeft meteen enorme gevolgen, inhalen kan niet zonder DRS, de banden zijn ruk...

Het is een wonder dat ik F1 nog een klein beetje leuk vind. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:56

Martinspire

Awesomeness

Spotmatic schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:35:
Ik las op reddit dat RacingPointF1 heeft aangegeven dat de problemen van Stroll (hij viel weg na zijn eerste stint) waren te wijten aan een beschadiging van zijn voorvleugel.

Dit is dus de F1 zoals wij die kennen: elkaar volgen is onmogelijk vanwege vuile lucht, een kleine beschadiging aan een klein flapje hier of daar heeft meteen enorme gevolgen, inhalen kan niet zonder DRS, de banden zijn ruk...

Het is een wonder dat ik F1 nog een klein beetje leuk vind. ;)
Jup

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
pro_6or schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:08:
[...]

Vandaag hebben we de kwaliteit van Stroll gezien. Ik heb mijn eigen mening over hem. Jij de jouwe.
Hehe ja net als Verstappen, Bottas, Ricciardo, Ocon en zo'n beetje iedereen op Hamilton na die wel een keer in de rondte is gegaan of op goed geluk de baan weer op wist te komen na ernaast te zijn beland.

Stroll heeft gister weinig verkeerd gedaan behalve zijn eerste set banden te snel op te roken. Die 10+ seconden op Perez was nergens voor nodig en het team had hem veel eerder moeten sommeren het eens iets rustiger aan te doen. Stroll start vanaf pole voor de eerste keer, ruikt kansen en vergaloppeerd zichzelf... shit happens.

Hij stond er in ieder geval beter op dan het "mega talent" Russel die na vorige race een wagen kort te hebben gereden achter de safety car nu op weg naar de grid een voorvleugel afschrijft... we noemen Stroll vaak een coureur zonder al teveel intelligentie maar Russel rijgt de domme foutjes ook aan elkaar dit jaar ;)

En je zult mij nergens zien beweren dat Stroll een mega talent is, dat is ie namelijk niet maar ook zeker niet slechter dan een Magnussen, Ocon, Grosjan, Giovinazzi e.d. ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-05 05:28
Maarten_E schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:54:
[...]

Men kan nu al helemaal eindeloos testen, de technologie is zo ver dat vrijwel alles is te berekenen ver van tevoren.
Je bedoelt virtueel. Meerder teams hebben moeite of moeite gehad met de correlatie tussen virtueel en het echte werk.

Schumacher kon eindeloos testen op Fiorano.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

R2D2 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:08:
[...]

Hehe ja net als Verstappen, Bottas, Ricciardo, Ocon en zo'n beetje iedereen op Hamilton na die wel een keer in de rondte is gegaan of op goed geluk de baan weer op wist te komen na ernaast te zijn beland.

Stroll heeft gister weinig verkeerd gedaan behalve zijn eerste set banden te snel op te roken. Die 10+ seconden op Perez was nergens voor nodig en het team had hem veel eerder moeten sommeren het eens iets rustiger aan te doen. Stroll start vanaf pole voor de eerste keer, ruikt kansen en vergaloppeerd zichzelf... shit happens.

Hij stond er in ieder geval beter op dan het "mega talent" Russel die na vorige race een wagen kort te hebben gereden achter de safety car nu op weg naar de grid een voorvleugel afschrijft... we noemen Stroll vaak een coureur zonder al teveel intelligentie maar Russel rijgt de domme foutjes ook aan elkaar dit jaar ;)

En je zult mij nergens zien beweren dat Stroll een mega talent is, dat is ie namelijk niet maar ook zeker niet slechter dan een Magnussen, Ocon, Grosjan, Giovinazzi e.d. ;)
volgens mij is Stroll helemaal niet in de rondte gegaan? Hamilton ook niet maar die heeft wel bocht 9 gemist en moest vettel en Verstappen voor laten gaan en later een mislukte inhaal actie op vettel en toen was ook albon er voorbij. Dus Hamilton is gisteren ook niet echt een goed voorbeeld van wat dan wel de golden standard is. Stroll gaat van Pole naar middenveld zonder echt een grote fout, gewoon gebrek aan snelheid. Ik ben en blijf niet overtuigd. Ik lees dat hij FW schade had, maar Max had ook een voorvleugel die 7 graden miste aan één kant en wist wel gewoon de pace te houden. Stroll is en blijft in mijn ogen middelmaat. Ze zitten wel in de 2019,5 mercedes met 2020 motor heh.

[ Voor 6% gewijzigd door pro_6or op 16-11-2020 17:15 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:45:
Ze zitten wel in de 2019,5 mercedes met 2020 motor heh.
Zelfs 2019,5 is het al niet meer. Een aantal races terug hadden ze al nieuwe updates op basis van de nieuwste foto's van de W11 (/op basis van de testdagen). Dat is natuurlijk ook een voordeel waar ze zich in hebben gewerkt. Ze kunnen nu de W11 overnemen en volgend jaar dan uiteraard ook mid season de W12 kopiëren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

7⁰ verkeerd aan een kant, het was veel erger.🤡

Na de wedstrijd kwamen we erachter dat een kant van mijn vleugel zeventig graden verkeerd stond. Normaal verander je maar 0,25 graden maximaal. Daardoor reed ik met heel veel onderstuur", aldus Verstappen.

https://www.gpfans.com/nl...n-duidelijk-geen-kenners/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hardware-lover schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:53:

Na de wedstrijd kwamen we erachter dat een kant van mijn vleugel zeventig graden verkeerd stond. Normaal verander je maar 0,25 graden maximaal. Daardoor reed ik met heel veel onderstuur", aldus Verstappen.

Haha. 70 _O-
Dan zou de vleugel ongeveer recht naar onderen toe staan?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-05 11:55

g0tanks

Moderator CSA
hardware-lover schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:53:

Lijkt me sterk. Zeventig graden betekent dat de ene kant bijna haaks staat op de andere. Iemand die verstand heeft van voorvleugels?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

g0tanks schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:09:
[...]

Lijkt me sterk. Zeventig graden betekent dat de ene kant bijna haaks staat op de andere. Iemand die verstand heeft van voorvleugels?
Het was 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

g0tanks schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:09:
[...]
De schrijver van het artikel duidelijk niet 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Of misschien zelfs slechts "7 tenths"? Klinkt bijna als "zeventig" :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
https://www.ziggosport.nl...sen-en-skype-met-max.html

Vanaf 27:10 het interview met Max en op 32:12 de opmerking dat 1 kant 7 graden verkeerd stond.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Even mezelf quoten voor waarheid. :Y)
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:20:
Eens kijken, Hamilton gaat waarschijnlijk dit weekend de zevende titel pakken en mensen denken hier dat hij wel rustig tweede zal blijven rijden achter Bottas? Echt? :P
Bottas gaat dit weekend afgemaakt worden en niet een beetje ook. Hamilton zal dit in stijl willen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:04:
Even mezelf quoten voor waarheid. :Y)

[...]
Volgens mij heeft Bottas vooral zichzelf afgemaakt....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Spotmatic schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:07:
100% zeker HAM weer een gouden pik vandaag...
Als we dan toch gaan QFT'en ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://nl.motorsport.com...get&ic_campaign=widget-22

Schroefdraad van de vleugel blijkbaar aangepast. Waarom zou je dat doen dan? Vragen om problemen.

Tis wel naar eigen zeggen na de spin pas gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Damian schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:30:
[...]

Volgens mij heeft Bottas vooral zichzelf afgemaakt....
Neemt niet weg dat Hamilton wel ruim won hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:01

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:40:

Schroefdraad van de vleugel blijkbaar aangepast. Waarom zou je dat doen dan? Vragen om problemen.

Na de spin leek hij ook niet zo snel meer te kunnen, hij stampte er nog wel wat snelle rondjes uit maar daarna hield het eigenlijk wel op.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Denk dat door de disbalans de voorbanden veel sneller sleten, daardoor viel zijn tempo weg en moest ie nog een keer pitten. Zonder deze blunder was Max gewoon minimaal als 2e over de finish gekomen.

En dat geeft het verschil met een echt topteam als Merc maar weer aan, daar gebeuren dit soort dingen echt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:49
CF230 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:11:
Denk dat door de disbalans de voorbanden veel sneller sleten, daardoor viel zijn tempo weg en moest ie nog een keer pitten. Zonder deze blunder was Max gewoon minimaal als 2e over de finish gekomen.

En dat geeft het verschil met een echt topteam als Merc maar weer aan, daar gebeuren dit soort dingen echt niet.
Klopt. Want bij Mercedes gaan de pitstops altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:40:

Zoals elke aanpassing in de F1. Het zal vast voordeel opleveren. Misschien kunnen ze met de schroefdraad andersom makkelijker / sneller de voorvleugel verstellen waardoor de pitstop sneller gaat? Misschien levert het een aerodynamisch voordeel op? Misschien is het lichter? Uiteindelijk zal het om zo'n miniem detail gaan. Maar het blijft F1, dus elke microseconde die ze kunnen winnen zullen ze er uit proberen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:51
Zat er zojuist nog eens even over te denken. Kan die vleugel daadwerkelijk 7 graden verkeerd staan?

Dan moet je je toch merkbaar tegensturen als je tegen de 300 aan rijdt. Zoals Max al aangeeft is 0,25 graden al veel. 7 graden is 28x zoveel als die 0,25 graad. Daarbij moeten er ook een stel blinde mollen om de auto heenlopen als ze 7 graden niet kunnen zien zonder precisiegereedschap.

Ik geloof er eerlijk gezegd geen moer van. Wellicht 0,7 graad maar echt geen 7 graden.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 16:45

sjaool

Every life should have 9 cats

CF230 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:11:

O, jawel hoor. Maar er rust gewoon een vloek op jubilerende Formule 1 teams. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:35
Rene schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:41:
Zat er zojuist nog eens even over te denken. Kan die vleugel daadwerkelijk 7 graden verkeerd staan?

Dan moet je je toch merkbaar tegensturen als je tegen de 300 aan rijdt. Zoals Max al aangeeft is 0,25 graden al veel. 7 graden is 28x zoveel als die 0,25 graad. Daarbij moeten er ook een stel blinde mollen om de auto heenlopen als ze 7 graden niet kunnen zien zonder precisiegereedschap.

Ik geloof er eerlijk gezegd geen moer van. Wellicht 0,7 graad maar echt geen 7 graden.
Goed lezen, ene kant werd goede kant op gedraaid, andere kant dus niet. Er staat niet dat 1 kant 7 graden de verkeerde kant opgedraaid werd :) verder geen idee of het 7 of 0.7 graden is :P

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 17-11-2020 11:45 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:33
Dat zou betekenen dat ze dan een aanpassing maken van 3,5 graad ( 1 kant de goede kant op de andere de verkeerde) lijkt me ook nogal een grote wijziging. Maar wie weet is dat nodig bij de overgang naar inters

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:33
Foto's waarop het verschil te zien is, dus het is zo.
https://www.formule1.nl/n...tappen-duidelijk-te-zien/

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Wat een onzin weer en irritante clickbait. Foto even recht gezet en correcte referentiepunten gepakt voor het lijntje...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcZbIc5v-jSZ1WQlPbYRbj5pf2M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b4fy0Vul6vf72wiorMJgF0GZ.png?f=fotoalbum_large

Valt allemaal wel mee hoe duidelijk het is op de die foto dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Damian schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:23:
[...]

Wat een onzin weer en irritante clickbait. Foto even recht gezet en correcte referentiepunten gepakt voor het lijntje...

[Afbeelding]

:? snap deze toevoeging niet helemaal, want je ziet toch op beide foto's duidelijk dat de rechter kant lager zit t.o.v. het gele lijntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Martinusz schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:30:
[...]

:? snap deze toevoeging niet helemaal, want je ziet toch op beide foto's duidelijk dat de rechter kant lager zit t.o.v. het gele lijntje...
Als je het gele lijntje scheef zet wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Damian schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:31:
[...]

Als je het gele lijntje scheef zet wel ja.
jouw rode lijn maakt toch precies hetzelfde duidelijk alleen zet je hem iets lager :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Martinusz schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:32:
[...]

jouw rode lijn maakt toch precies hetzelfde duidelijk alleen zet je hem iets lager :?
euhm nee? Mijn lijn loopt toch niet parallel aan de gele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Damian schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:33:
[...]

euhm nee? Mijn lijn loopt toch niet parallel aan de gele?
Heb het ook niet over de vergelijking met geel, maar met jouw rode lijn zie ik toch ook verschil tussen links en rechts (toegegeven bij Geel lijkt het bewust overdreven, of diegene kent de truc van rechte lijnen niet in Paint) met de vleugel.
7 graden vastleggen op een bewegende auto lijkt mij sowieso eigenlijk vrij lastig :P

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 18-11-2020 08:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Damian schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:23:
[...]

[Afbeelding]

Zal door de hoek van de foto komen, maar je ziet de wing end plates ook in een andere hoek zitten. Zie maar hoe de hoek tussen voor en achterkant hiervan anders is.
Bij de rechter endplate kijk je tegen de bovenkant aan, links niet.

Betwijfel wel hoe goed je 7 graden verschil ziet, maar je plaatje maakt het niet ineens een stuk inzichtelijker.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 18-11-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Ehm volgens mij kunnen ze de vleugel hoek ten opzichte van de neus helemaal niet aanpassen dus wat ze nou precies met deze foto willen laten zien os mij niet duidelijk.

Het gaat om de lamellen op de vleugel zelf. Die kunnen ze verstellen om zo de down force aan te passen. Maar 7 graden verstelling betekent niet dat de vleugel hoger wordt vanuit het vooraanzicht

Los van het feit dat de foto is gemaakt terwijl die rijdt dus alles beweegt aan die auto en niks staat perfect vlak nog maar te zwijgen of alle 4 de wielen op gelijke hoogte zitten

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 18-11-2020 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:01

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Anoniem: 217290 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:50:
Ehm volgens mij kunnen ze de vleugel hoek ten opzichte van de neus helemaal niet aanpassen dus wat ze nou precies met deze foto willen laten zien os mij niet duidelijk.

Het gaat om de lamellen op de vleugel zelf. Die kunnen ze verstellen om zo de down force aan te passen. Maar 7 graden verstelling betekent niet dat de vleugel hoger wordt vanuit het vooraanzicht

Los van het feit dat de foto is gemaakt terwijl die rijdt dus alles beweegt aan die auto en niks staat perfect vlak nog maar te zwijgen of alle 4 de wielen op gelijke hoogte zitten
Het gele lijntje laat zien dat de rechter lamellen veel lager staan de linkerkant, maar goed best lastig om dit goed zichtbaar te maken zoals je in jouw laatste zin aangeeft.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Pas als we een foto hebben van de auto, recht van voren genomen, in stilstand, kunnen we verder praten ben ik bang. In de foto beweegt eigenlijk alles wat niet het rigide chassis zelf is, wat nog wordt versterkt doordat deze auto net de bocht instuurt, en is die situatie bevroren door de korte sluitertijd.

Leuke foto, dat dan weer wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Spotmatic schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:03:
Pas als we een foto hebben van de auto, recht van voren genomen, in stilstand, kunnen we verder praten ben ik bang. In de foto beweegt eigenlijk alles wat niet het rigide chassis zelf is, wat nog wordt versterkt doordat deze auto net de bocht instuurt, en is die situatie bevroren door de korte sluitertijd.

Leuke foto, dat dan weer wel!
Jup, wel duidelijk omdat de gele loopt tussen de onderkanten brake ducts en de rode tussen de wing endplates.
als die niet parallel zijn, dan is de auto dus 'loaded'

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

De wielen staan niet recht, de auto lijnt zich op om een bocht naar links in te sturen....
Beide endplates tonen een andere kant op.

Nee hier zijn teveel variabelen om een goede conclusie aan te hangen, ik kan dit nog wel verder uitvergroten door er met mijn CAD pakket overheen te gaan maar conclusie blijft dat deze foto niet geschikt is voor een goede analyse. Daarvoor moet de foto rechtop genomen zijn in een rechte lijn en het liefst stilstaand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Poeh, wat een gepiel allemaal om die 7 graden verschil. Als Max hier zelf nog zo om zou lopen malen, kan hij het wel vergeten in de F1. Het enige waar het echt fout ging is wat mij betreft de te kleine afstand ten opzichte van Perez in T11 (en natuurlijk de zoveelste baggerstart in slechte omstandigheden van de Red Bulls). Hij verspeelt in ieder geval geen zeker podium in de laatste chicane zoals Leclerc....

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bansheeben schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:44:
Hij verspeelt in ieder geval geen zeker podium in de laatste chicane zoals Leclerc....
Als kijker is dat toch het mooiste wat er is? Wat nou zekerheid voor p3, ik ga met alle risico voor p2....
Of dat verstandig is is een 2e, maar dat interesseert me weinig als min of meer neutrale kijker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

toolkist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:49:
[...]

Als kijker is dat toch het mooiste wat er is? Wat nou zekerheid voor p3, ik ga met alle risico voor p2....
Of dat verstandig is is een 2e, maar dat interesseert me weinig als min of meer neutrale kijker
Ja, absoluut! Ik vond het prachtig. Jammer dat het slechts om de 2e plek ging, maar het was een fantastisch gevecht in de laatste ronde.

Maar als Max zo'n grapje had geflikt en vervolgens als 4e over de streep was gekomen, was hij verguisd. "Dan kun je zien dat Max nog geen volwassen coureur is" of iets dergelijks dat ik uit mijn whataboutism hoed tover. Mijn punt is denk ik vooral dat ik afgelopen zondag gewoon een mooie race gezien heb. Dat er vervolgens allerlei politieke onzin bij wordt gehaald over of Max al dan niet liegt over die 7 graden boeit me eigenlijk voor geen meter en ik begrijp niet waarom dat nou zo belangrijk zou moeten zijn. Ik ben allang blij dat ik gewoon een aantal keer op het puntje van mijn stoel heb gezeten.

Dat gemierenneuk over wie er dan wel of niet foutloos was is compleet nutteloos, zeker in een mixed condition race. Voor hetzelfde geld had Lewis ook achterstevoren gestaan in de eerste paar rondes toen hij Vettel voorbij wilde en daarbij buiten de baan kwam.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

toolkist schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:49:
[...]
In het geval van Leclerc, die lag al 2e door een fout van Perez in bocht 9. En zelfs met zijn achterklep open was de snelheid van Perez (zonder DRS) zo hoog dat ie nog bijna naast Leclerc kon komen. Die kon dus niet anders dan volop verdedigen (te laat remmen), met hetgeen tot gevolg wat we hebben kunnen zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Deze gaat op slot, volgende week naar Bahrein :)
Wikipedia: Bahrain International Circuit

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.