Je kunt ook overdrijven

Hij zal vast geweten hebben dat Bottas ver achteraan lag. Oftewel: no way dat Bottas onder normale omstandigheden minimaal 8 punten zou goed maken op Hamilton deze race (dan moest Hamilton echt iets geks doen of uitvallen, en Bottas ook nog tot ver in de punten terug komen), dus die 7e wereldtitel heeft ie geen seconde voor hoeven knokken.
Uiteindelijk was het gewoon een moeilijke race voor iedereen, en Hamilton heeft er (door kunde en ervaring) goed van geprofiteerd. Door dus bv ook geen stop meer te maken naar nieuwe intermediates.
Maar Max... Hoe dan? Weer te hongerig? Weer te gretig? Of toch weer die moeilijke auto? De start sloeg weer nergens op en mag Honda zich volledig schuldig voor voelen. Echt ik heb nog nooit een superstart, zoals we weleens in de Renaults zagen, gezien met de Honda.
Verstappen heeft in interview met Ziggo aangegeven dat hij wist dat het een poepstart ging worden. Dat aangevuld met dat hier werd aangegeven dat alle Honda's in de 1 starte, terwijl we in de uitzending al zagen dat alle anderen in de 2 starten heeft het er in ieder geval alle schijn van dat de Honda motor niet in z'n 2 kan wegrijden.
V.w.b. algemeen slechte start. Volgens mij is dat ook iets "uit het verleden" wat intussen grotendeels is opgelost. In bv Mugello had Verstappen gewoon een goede start en kwam die zelfs naast Hamilton en kon Bottas "volgen". Totdat het ding er dan mee op hield.
Tja en die actie op Stroll Perez ik vindt het lastig, ook door de regen je kan niet remmen en zelfs liften kan al voor problemen zorgen. Ik kan hierbij alleen maar aan een zinnetje denken, ooit gezegd door een vers 7-voudig wk, blijf uit die situaties weg. Op het moment dat je zo dicht bij die auto komt weet je eigenlijk al dat dit niet goed kan aflopen. Droog perfect, maar regen op een ijsbaan. Toch te gretig? zeg het maar.
Eigenlijk had hij gewoon moeten weten dat hij in die situatie de bocht niet meer kon halen. Dat is ook wat je ziet. Haalt de bocht net niet, komt op de curbs / net buiten de baan, en dat zou op het droge waarschijnlijk net zo goed gebeurt zijn. Alleen was het nu op een natte baan, grip kwijt, en de auto schiet onder hem vandaan. In zoverre vind ik het eerlijk gezegd al een domme fout dat hij daar blijft zitten. Immers verwacht ik, van in mijn luie stoel, dat hij ook op het droge onder normale omstandigheden wijd zou zijn gegaan. Een foutje dat nu keihard werd afgestraft met een spin en vierkante banden als gevolg.
Hij kwam daarna ook niet echt meer terug in de race. Lees nog dat zijn afstelling totaal uit balans was, dan vraag ik toch echt af hoe kan dat? Alsof ze er bij RedBull gewoon nog steeds niet klaar voor zijn.
Wat @
pro_6or ook al aangaf. Vrijdag rijdens een van beide FPs zag je op een gegeven moment al een groepje monteurs incl IIRC Paul Monaghan wat gedesillusioneerd bij de voorvleugel van Verstappen zijn auto, met meetapparatuur erbij. Wellicht dat dat dus al een voorteken was.