Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Met die nieuwe 16x16 straatplaten kun je wel heel veel kanten op. Als ik nu een stad zou gaan bouwen, zou ik denk ik ook daarop inzetten. En met hoogte werken klinkt ook erg goed!
Het voordeel is dat het niet in één keer goed hoeft te zijn.
In mijn eigen stad heb ik ook gebouwen van verschillende hoogte/grootte naast elkaar staan. Op zich is dat niet zo'n groot probleem, ik vind het zelf wel levendig. Als ik heel eerlijk ben vind ik zelfs het deel van mijn stad met de 3-in-1-gebouwen het leukst
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Reken er op dat je na het verhuizen ook nog wel met allerlei dingen bezig bent. Is het niet dingen vastmaken en ophangen dan wel aansluiten of gras maaien. Dus het kan zomaar eens later worden dat je kunt starten. Been there, done thatKapoen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:42:
[...]
Op 2 augustus krijg ik de sleutels van mijn huis. Daarna staan enkele weken klussen op het menu, en dan verhuizen. Dus ik hoop tegen eind augustus, begin september eindelijk eens te kunnen gaan genieten van mijn backlog en bouw/moc plannen.
Ik ben wel al wat aan het vooruitdenken over wat ik precies wil in mijn layout (die foto's van jou en @Zeehond helpen wel om de inspiratie op gang te trekken).
Daar zit ik al meteen met enkele vragen/bedenkingen:
- ik heb maar een paar klassieke straten/baseplates (mix van jaren '80 grijze/groene platen en enkele van de laatste uitgefaseerde generatie)
=> goed om mee te beginnen, maar op termijn gaan die afsteken tegen de nieuwere 16x16 platen
- neem ik mijn modular straat meteen mee in de bouwplannen?
=> dan moet ik rekening houden met de schaal in toekomstige moc's
- dan heb ik ook nog een idee om met hoogtes te gaan werken ipv een normaal stratenplan
=> zeer veel onderdelen voor nodig
Om toch ergens te beginnen heb ik me voorgenomen om mijn collectie 3-in-1 creator huizen op te bouwen, of aan te passen. En daar bouw ik dan andere zaken bij. Zo zien we wel hoe het verder evolueert
Straatplaten: je kunt ook gewoon een "oude" en een nieuwe wijk maken in je stad toch? Was ook altijd mijn plan. Net zoals dat je ergens op een verhoging een winter village neer kunt zetten als skidorp. Haal de kerstversiering weg en het zijn gewoon witte huisjes.
Qua hoogtes: moet er ook een trein komen? Dat kan wel een uitdaging worden qua grootte en om de hoogte in te gaan. Ik heb hier een plaat van ca 150x225, da's niet klein, en de hoogte in met de trein is lastig. Rails lukt misschien nog wel, maar de trein moet ook de helling op kunnen.
Wil je puur een berg met bergdorpje, zou ik gewoon een multiplex constructie maken met merdere levels. Of zo'n ding kopen wat je bij de Intratuin ziet voor die kerstdorpen, ben je ineens klaar.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kerstcadeau voor mijn moeder alvast geregeld
:strip_exif()/f/image/NUTPaUnkiEdWD9BNkf9rzjxG.jpg?f=fotoalbum_large)
Supernatural impala in lego
Op flickr heb ik resterende foto's geplaatst (staat ook link bij de beschrijving voor de instructies aangezien ik niet weet of die hier geplaatst mag worden)
https://www.flickr.com/gp/146951173@N08/36NL56
Zo een gave build ben er zo blij mee
[ Voor 6% gewijzigd door kokkie20 op 13-07-2021 10:22 ]
Dat park is vet! Ga kijken of ik die kan namaken in Stud.ioKapoen schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:34:
[...]
Het moet weer net lukken dat iemand een post op Eurobricks maakte,
met voorbeelden van boombouwsels: Some trees and bushes for your town
@Jakkus ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb nog een mooie park build gevonden in mijn ‘archief’ van eurobricks/Flickr links: [MOC] Modular City Park
Misschien kan je er nog wat ideeën van… lenen?
Xbox Live: MarkH
Bedankt voor de tipsThe Eagle schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:11:
[...]
Reken er op dat je na het verhuizen ook nog wel met allerlei dingen bezig bent. Is het niet dingen vastmaken en ophangen dan wel aansluiten of gras maaien. Dus het kan zomaar eens later worden dat je kunt starten. Been there, done that
Straatplaten: je kunt ook gewoon een "oude" en een nieuwe wijk maken in je stad toch? Was ook altijd mijn plan. Net zoals dat je ergens op een verhoging een winter village neer kunt zetten als skidorp. Haal de kerstversiering weg en het zijn gewoon witte huisjes.
Qua hoogtes: moet er ook een trein komen? Dat kan wel een uitdaging worden qua grootte en om de hoogte in te gaan. Ik heb hier een plaat van ca 150x225, da's niet klein, en de hoogte in met de trein is lastig. Rails lukt misschien nog wel, maar de trein moet ook de helling op kunnen.
Wil je puur een berg met bergdorpje, zou ik gewoon een multiplex constructie maken met merdere levels. Of zo'n ding kopen wat je bij de Intratuin ziet voor die kerstdorpen, ben je ineens klaar.
En ja ik zie nu al de lading werk op me afkomen. Telkens ik een element van mijn 'verhuis todo lijst' schrap komen er twee nieuwe bij
Clowns to the left of me, Jokers to the right
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SAIX83LDzDb2bO3DxflMmzAU.jpg?f=user_large)
Een zeer interessante poll op de FB-pagina van Brickative! Al zullen hun creaties waarschijnlijk nog steeds erg duur zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 13-07-2021 12:52 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Van dit (nu lege) account heb ik ooit de Modern Library gekocht: https://www.ebay.nl/usr/agatabaskiewiczJakkus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:52:
[Afbeelding]
Een zeer interessante poll op de FB-pagina van Brickative! Al zullen hun creaties waarschijnlijk nog steeds erg duur zijnMaar het idee is leuk!
Maar dit Ebay account zou ook best van hun kunnen zijn, sinds deze veel gebouwen van Brickative verkoopt: https://www.ebay.com/usr/wadys09
Dan heb je gelijk een indicatie qua prijs; ongeveer het (drie)dubbele van officiele Modulars. Ik moet zeggen dat ik de bijbehorende minifigures wel een gemis vindt, voor mij brengt dat toch die gebouwen net wat meer tot leven!
Daar was ik al bang voor.. Dan blijft het misschien toch goedkoper om zelf losse onderdelen te bestellen, naast wat je zelf nog op voorraad hebt.TestDummie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:16:
[...]
Van dit (nu lege) account heb ik ooit de Modern Library gekocht: https://www.ebay.nl/usr/agatabaskiewicz
Maar dit Ebay account zou ook best van hun kunnen zijn, sinds deze veel gebouwen van Brickative verkoopt: https://www.ebay.com/usr/wadys09
Dan heb je gelijk een indicatie qua prijs; ongeveer het (drie)dubbele van officiele Modulars. Ik moet zeggen dat ik de bijbehorende minifigures wel een gemis vindt, voor mij brengt dat toch die gebouwen net wat meer tot leven!
Die minifigs kun je natuurlijk altijd zelf toevoegen! Dat heb ik gedaan met de Café Havana
Leuk idee, misschien moet ik dat maar eens doen. Zo te zien heeft jouw Cafe een bont gezelschapJakkus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:21:
[...]
Daar was ik al bang voor.. Dan blijft het misschien toch goedkoper om zelf losse onderdelen te bestellen, naast wat je zelf nog op voorraad hebt.
Die minifigs kun je natuurlijk altijd zelf toevoegen! Dat heb ik gedaan met de Café Havana
[Afbeelding]

https://www.marktplaats.n...0031.html?previousPage=lr
https://jurassicpark.fand..._4000031_Exclusive_T._rex
[ Voor 19% gewijzigd door Moby op 13-07-2021 13:27 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
https://jaysbrickblog.com...agen-t2-camper-van-10279/
Video review:
[ Voor 9% gewijzigd door TestDummie op 13-07-2021 15:11 ]
Nice! Wil m wel eerst naast de T1 zien. Volgens de afmetingen is ie 2,5cm hoger en 5cm langer dan de T1. Wil ze naast elkaar zetten, maar t moet niet storend zijn..TestDummie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:04:
Lego 10279 Volkswagen T2 Camper Van (160 Euro in EU, hopelijk ook in Nederland) -
https://jaysbrickblog.com...agen-t2-camper-van-10279/
Video review:
[YouTube: LEGO 10279 Volkswagen T2 Camper Van REVIEW]
Uit de racingbricks video:DCNY schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:20:
[...]
Nice! Wil m wel eerst naast de T1 zien. Volgens de afmetingen is ie 2,5cm hoger en 5cm langer dan de T1. Wil ze naast elkaar zetten, maar t moet niet storend zijn..
Vind de voorkant van de T2 niet helemaal geslaagd (koplampen/gril)
En jammer dat ze een ander formaat gekozen hebben.
PS hij staat ook op de lego site:
https://www.lego.com/nl-n...wagen-t2-camper-van-10279
[ Voor 43% gewijzigd door D75 op 13-07-2021 16:00 ]
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Ik ben het er mee eens dat de T1 is mooier is. De grill van de T2 had van steentjes gebouwd moeten zijn ipv 2 stickers.D75 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:33:
Persoonlijk vind ik de T1 toch mooier.
Vind de voorkant van de T2 niet helemaal geslaagd (koplampen/gril)
En jammer dat ze een ander formaat gekozen hebben.
Wat een verspilling van ontwikkelingstijd imo. Die merkloze pick-up die ook uitkomt binnenkort lijkt me leuker dan dit, waarom die geen merk pick-up is, is mij ook een raadsel eigenlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 13-07-2021 15:55 ]
Ik snap nog steeds niet dat niet een van de Chinese steentjesmakers (Mould King ofzo) geen bricklink cloon maken waar je gewoon steentjes kan kopen die niet onderhevig zijn aan de hoeveelheid in sets (gewoon maken wat gekocht wordt) en je gewoon bij 1 shop kunt bestellen, ipv zelf uitzoeken welke shops je moet hebben (en dan de dag erna achterkomen dat de sommige steentjes in sommige shops uitverkocht zijn en je dus opnieuw kunt beginnen). Er zijn zoveel MOCs op bijv rebrickable.com die ik zou willen bouwen, maar als ik daarvoor bricklink zou gebruiken ben ik 300-500 euro kwijt per MOC. Terwijl, als je 5-10ct per brick zou tellen, je meestal slechts 100-200 euro kwijt zou moeten zijn.Jakkus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:52:
[Afbeelding]
Een zeer interessante poll op de FB-pagina van Brickative! Al zullen hun creaties waarschijnlijk nog steeds erg duur zijnMaar het idee is leuk!
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Exact dit! Waarom niet een E-Type of een ander icoon. Wil de verzameling compleet houden dus zal deze wel halen, samen met de andere auto die net was aangekondigd. Maar als je dit ziet denk ik alleen maar:AppieNL schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:50:
1000+ iconische auto's om uit te kiezen voor de reeks en dan doen we een auto die bijna hetzelfde is als de eerste in de reeks![]()
![]()
en dan ook nog in een andere schaal!?
![]()
Wat een verspilling van ontwikkelingstijd imo. Die merkloze pick-up die ook uitkomt binnenkort lijkt me leuker dan dit, waarom die geen merk pick-up is, is mij ook een raadsel eigenlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Maximus op 13-07-2021 16:02 ]
PhD i.o.
Lego heeft zelf ook de Pick a brick of de Bricks and Pieces-functie, die heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Het zou fijn zijn als je daar ook een parts-list in zou kunnen voegen met steentjes die je nodig hebt
In de hoogte werken heb ik een aantal keer gedaan en ben ik momenteel ook mee bezig. dit kost inderdaad veel onderdelen. Nu kun je wel lego classic dozen kopen maar het nadeel daarvan is eigenlijk dat je veel stukjes krijgt die niet direct voor de hand liggen. Om echter de prijs te drukken is het toch handig om ze zo creatief mogelijk te gebruiken. verhogingen maak ik meestal door pilaren van 4x4 te bouwen en deze 6, 4 of 2 studs uit elkaar plaatsen. Eigenlijk zou je op zo’n moment enkel 2x4, 2x6, 2x8, 2x2 en 1x1 blokjes willen kunnen kopen in een doosKapoen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:42:
[...]
Op 2 augustus krijg ik de sleutels van mijn huis. Daarna staan enkele weken klussen op het menu, en dan verhuizen. Dus ik hoop tegen eind augustus, begin september eindelijk eens te kunnen gaan genieten van mijn backlog en bouw/moc plannen.
Ik ben wel al wat aan het vooruitdenken over wat ik precies wil in mijn layout (die foto's van jou en @Zeehond helpen wel om de inspiratie op gang te trekken).
Daar zit ik al meteen met enkele vragen/bedenkingen:
- ik heb maar een paar klassieke straten/baseplates (mix van jaren '80 grijze/groene platen en enkele van de laatste uitgefaseerde generatie)
=> goed om mee te beginnen, maar op termijn gaan die afsteken tegen de nieuwere 16x16 platen
- neem ik mijn modular straat meteen mee in de bouwplannen?
=> dan moet ik rekening houden met de schaal in toekomstige moc's
- dan heb ik ook nog een idee om met hoogtes te gaan werken ipv een normaal stratenplan
=> zeer veel onderdelen voor nodig
Om toch ergens te beginnen heb ik me voorgenomen om mijn collectie 3-in-1 creator huizen op te bouwen, of aan te passen. En daar bouw ik dan andere zaken bij. Zo zien we wel hoe het verder evolueert
Ook moet je wel denken ook hoe je de zijkanten maakt (rotsen, gras heuvel of iets anders). Voordeel van de hoogte in gaan is wel dat je tussen de pilaren onder de stad door kabeltjes kun leggen en deze in de gebouwen naar boven kunt laten komen voor verlichting
200 fish found!
De T1 was mooi, meer gerond. Maar de T2 is meer blokkerig en de voorruit is het hem niet. De zijkant , de ramen gedeelte loopt niet mooi overeen.
Inderdaad, verlichting is ook een overweging die ik meeneem in het idee om hoger te bouwen.Zeehond schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:13:
[...]
Ook moet je wel denken ook hoe je de zijkanten maakt (rotsen, gras heuvel of iets anders). Voordeel van de hoogte in gaan is wel dat je tussen de pilaren onder de stad door kabeltjes kun leggen en deze in de gebouwen naar boven kunt laten komen voor verlichtingOok kun je water makkelijk lager leggen dan de rest.
Ook wat @The Eagle zei in verband met treinen neem ik mee hierin, ik denk eerst aan een soort metro/trein ipv een bovengrondse variant.
Is het kostenefficiënt om met Duplo hoogte te winnen? Ik heb geen idee wat dat tweedehands moet kosten jammer genoeg.
Gezien dit de derde creator expert auto dit jaar is gok ik dat het niet zozeer bedrijfs ontwikkel tijd betreft maar een hobby project van één van de designers gedaan in vrije tijd wat nu in productie genomen is.AppieNL schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:50:
1000+ iconische auto's om uit te kiezen voor de reeks en dan doen we een auto die bijna hetzelfde is als de eerste in de reeks![]()
![]()
en dan ook nog in een andere schaal!?
![]()
Hoe dan ook, 3 creator expert auto's in 1 jaar drukt wel heel hard op mijn budget voor overige sets, Lego mag dan de AFOL markt ontdekt hebben maar ze moeten serieus uitkijken dat ze mensen zoals ik met een beperkt budget niet vervreemden door te veel toffe sets uit te brengen.
I'll pass.
Ik dacht yes! Maar toen zag ik stikkersRBH schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:54:
In eerste instantie dacht ik: Die VW T2 lijkt me wel gaaf voor naast mijn T1, toen zag ik dat hij een andere schaal is. En toen zag ik de foto waar hij naast de T1 staat.![]()
I'll pass.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Ook die hobby projectjes moeten worden getest door collega designers voor de bouwinstructies, waarvan ik niet denk dat ze daar om staan te springen dat in hun vrije tijd te doen aangezien daar in zoverre ik weet normaal bij de ontwikkeling de meeste tijd in gaat zitten.Sato schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:51:
[...]
Gezien dit de derde creator expert auto dit jaar is gok ik dat het niet zozeer bedrijfs ontwikkel tijd betreft maar een hobby project van één van de designers gedaan in vrije tijd wat nu in productie genomen is.
Een Porsche, een naamloze pick-up en een miskleun van de OG T1. "Te veel" toffe sets valt nog mee dus ver? Als je wil mierenneuken kan je de pick-up skippen, want geen merk (en dus niet in "de serie") en de T2 negeren omdat die niet "tof" is? Budget problemen opgelostHoe dan ook, 3 creator expert auto's in 1 jaar drukt wel heel hard op mijn budget voor overige sets, Lego mag dan de AFOL markt ontdekt hebben maar ze moeten serieus uitkijken dat ze mensen zoals ik met een beperkt budget niet vervreemden door te veel toffe sets uit te brengen.
Één voor het model en de ander voor een alternate build.
En dat sommige mensen de T2 een miskleun vinden omdat die in een andere schaal is maakt voor mij persoonlijk ook niet uit, Want geen van die wagens staan hier naast elkaar op display juist omdat het geen dezelfde schaal schaalmodellen zijn. (Lego wielen bepalen vaak de rest van de schaal.)
Ik zou hoogte winnen gewoon met hout doen, dat is verreweg het goedkoopste per meter.Kapoen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:22:
[...]
Inderdaad, verlichting is ook een overweging die ik meeneem in het idee om hoger te bouwen.
Ook wat @The Eagle zei in verband met treinen neem ik mee hierin, ik denk eerst aan een soort metro/trein ipv een bovengrondse variant.
Is het kostenefficiënt om met Duplo hoogte te winnen? Ik heb geen idee wat dat tweedehands moet kosten jammer genoeg.
[YouTube: LEGO & Duplo connect - Save time & money 👍]
Verder: hou er rekeing mee dat je met straatplaten niet fatsoenlijk de hoogte in kunt. Sure, je kunt ze schuin leggen, maar die platen hebben een vaste maat, dus als jij schuin omhoog gaat met je platen is het deel dat horizontaal ligt nooit in lijn met andere Lego maten.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ze staan hier ook niet naast elkaar en de schaal vind ik eigenlijk nog het minste probleem (maar wel gewoon dom als je al een T1 in de serie hebt als Lego zijnde). Ik vind het voornamelijk gewoon een suf ding na een T1 in de serie. Dat is net alsof Lego over 5-10 jaar zegt: "Hey, we hebben een Porsche 911! Model uit 1990!" Dan zitten we hier ook: "Uuuuuh... die hebben we al."
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Moet wel beetje betaalbaar zijn.
Wie heeft er tips
Heb tot nu toe de basis :-)MarkH NL schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:27:
[...]
Dat park is vet! Ga kijken of ik die kan namaken in Stud.io
Bright Green is tegenwoordig de kleur voor gras toch?
Voor het water gebruik ik nu plates in Dark Azure met daarover Trans Light Blue 2x1 tiles. Iemand een beter idee?
Let goed op de gemiddelde prijs van de onderdelen die je gebruikt in Stud.io, Kan zijn dat je daarvoor je bricklink account moet koppelen.
Laatst nog de prijs van een Lego City schaal Formule 1 auto gehalveerd van ~€40 naar ~€20 door 4 onderdelen te vervangen. (Dat ontwerp blijft nog even geheim aangezien het voor een Lego streamer op twitch gemaakt is.)
Zal vast wel het een en ander staan op Rebrickable.comVersaevel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:01:
Nu het ventje mijn DVD 's met old school heeft ontdekt, ben ik op zoek naar bouwbeschrijvingen van een city model uit de Dukes of Hazzard, de welbekende General Lee.
Moet wel beetje betaalbaar zijn.
Wie heeft er tips
Indien je daar niks binnen budget kunt vinden kan ik er ook een voor je ontwerpen op basis van de speed champions Dodge Charger, Hoef je dan alleen zelf stenen voor te bestellen want het ontwerp aanpassen en de bouw beschrijving maken doe ik voor de lol.
[ Voor 24% gewijzigd door Sato op 13-07-2021 22:39 ]
Wauw! Je maakt het park na uit de link van Kapoen? Dat wordt een mooi project!MarkH NL schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:39:
[...]
Heb tot nu toe de basis :-)
Bright Green is tegenwoordig de kleur voor gras toch?
Voor het water gebruik ik nu plates in Dark Azure met daarover Trans Light Blue 2x1 tiles. Iemand een beter idee?
[Afbeelding]
Gewoon 'green' is volgens mij nog het meest gangbaar. Wat ik altijd als truc gebruik: bij het toevoegen van onderdelen op je wanted list op Bricklink kun je naast de kleuren zien hoe vaak die kleur beschikbaar is. Hoe hoger het getal, hoe goedkoper hij waarschijnlijk is.
Zo, zeurmomentje geweest, laten we eens kijken waarom hij moeilijk doet
Ja, leek me een leuk project. Doel is om uiteindelijk ooit een stad te hebben, heb genoeg modulars maar geen ruimte om alles neer te zetten. Ik heb alle opvul blokken rood gemaakt, als ik dan ga bestellen dan bestel ik dezelfde blokken in de goedkoopste kleur bij een store, je ziet het toch niet :-)Jakkus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:52:
[...]
Wauw! Je maakt het park na uit de link van Kapoen? Dat wordt een mooi project!
Gewoon 'green' is volgens mij nog het meest gangbaar. Wat ik altijd als truc gebruik: bij het toevoegen van onderdelen op je wanted list op Bricklink kun je naast de kleuren zien hoe vaak die kleur beschikbaar is. Hoe hoger het getal, hoe goedkoper hij waarschijnlijk is.
De 6106 was niet beschikbaar in Bright Green, dus moest wisselen naar gewoon "Green".
Grootste deel van de bestrating is ook gedaan, wil alleen nog een mooi randje bij de vijver maken. Volgende stap is denk ik de fontein/water afmaken en daarna beplanting & overige inrichting zoals bankjes/prullenbakken etc.
De ingangen op de hoek zitten volgens mij nu gewoon "los" in het geheel (steunt op tiles), Stud.io doet soms lastig met zo'n groot oppervlak dus als ik dit ooit ga bouwen eens kijken of ik het vast kan zetten (waarschijnlijk moet een gewone turntable genoeg zijn).
Zit nu op 6713 parts:
832 1x2 tiles voor het water
763 ronde tiles voor de vloer
1.534 2x2 vloer tiles
500 1x2 vloer tiles
![]() | ![]() | ![]() |
Echt fantastischMarkH NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 00:36:
[...]
Ja, leek me een leuk project. Doel is om uiteindelijk ooit een stad te hebben, heb genoeg modulars maar geen ruimte om alles neer te zetten. Ik heb alle opvul blokken rood gemaakt, als ik dan ga bestellen dan bestel ik dezelfde blokken in de goedkoopste kleur bij een store, je ziet het toch niet :-)
De 6106 was niet beschikbaar in Bright Green, dus moest wisselen naar gewoon "Green".
Grootste deel van de bestrating is ook gedaan, wil alleen nog een mooi randje bij de vijver maken. Volgende stap is denk ik de fontein/water afmaken en daarna beplanting & overige inrichting zoals bankjes/prullenbakken etc.
De ingangen op de hoek zitten volgens mij nu gewoon "los" in het geheel (steunt op tiles), Stud.io doet soms lastig met zo'n groot oppervlak dus als ik dit ooit ga bouwen eens kijken of ik het vast kan zetten (waarschijnlijk moet een gewone turntable genoeg zijn).
Zit nu op 6713 parts:
1.534 2x2 vloer tiles
500 1x2 vloer tiles![]()
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik zag trouwens als je naar beneden scrollde bij de post van het park op Eurobricks dat het ook mogelijk was om een deel van het park weg te laten. Zoals je hem nu hebt is hij zes of acht baseplates groot. Ik had mijn park eerst ook zes baseplates groot, maar uiteindelijk heb ik hem opgedeeld. Dat gaf veel meer mogelijkheden voor de opstelling van de stad. Anders zit je altijd met een vlak van zes baseplates waar je omheen moet werken. En stukjes park in verschillende delen van de stad heeft ook wel wat leuks
Met de licht grijze randen lijkt de vijver nu meer een zwembad, ik vind het té gemaakt. Ik zou ze eerder (d-) bruin maken. Of wellicht ook een wat meer natuurlijke vorm, het is nu erg strak aangelegd.
Zou willen dat ik de ruimte had voor een stad
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Wat goed dat je dat zo snel in LDD kan namakenMarkH NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 00:36:
[...]
Ja, leek me een leuk project. Doel is om uiteindelijk ooit een stad te hebben, heb genoeg modulars maar geen ruimte om alles neer te zetten. Ik heb alle opvul blokken rood gemaakt, als ik dan ga bestellen dan bestel ik dezelfde blokken in de goedkoopste kleur bij een store, je ziet het toch niet :-)
Zit nu op 6713 parts:
1.534 2x2 vloer tiles
500 1x2 vloer tiles![]()
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Als park op zich vind ik het er wel te gemaakt en te symmetrisch uitzien. Dat vind ik ook minder aan het park van @Jakkus; Het is te symmetrisch, heeft te veel ingangen en de symmetrie wordt nog verder versterkt door de plaatsing v/d bomen.
Ik zou een aantal van die ingangen weghalen en hekken laten doorlopen. En de bomen, zet er aan één kant 3 en aan de andere kant maar eentje en dan een picknick tafel of speeltoestel erbij.
Dit vindt ik zelf wel een leuk parkje, alleen zou ik de struikjes anders doen dan met plates.
De hoeken zijn nu 48x48, midden is 32x48.Jakkus schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:34:
[...]
Echt fantastischKnap dat je dat zo kunt!
Ik zag trouwens als je naar beneden scrollde bij de post van het park op Eurobricks dat het ook mogelijk was om een deel van het park weg te laten. Zoals je hem nu hebt is hij zes of acht baseplates groot. Ik had mijn park eerst ook zes baseplates groot, maar uiteindelijk heb ik hem opgedeeld. Dat gaf veel meer mogelijkheden voor de opstelling van de stad. Anders zit je altijd met een vlak van zes baseplates waar je omheen moet werken. En stukjes park in verschillende delen van de stad heeft ook wel wat leuks
Een of 2 ingangen weg kan zeker, ga ik naar kijken!chrisO schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:04:
[...]
Wat goed dat je dat zo snel in LDD kan namaken.
Als park op zich vind ik het er wel te gemaakt en te symmetrisch uitzien. Dat vind ik ook minder aan het park van @Jakkus; Het is te symmetrisch, heeft te veel ingangen en de symmetrie wordt nog verder versterkt door de plaatsing v/d bomen.
Ik zou een aantal van die ingangen weghalen en hekken laten doorlopen. En de bomen, zet er aan één kant 3 en aan de andere kant maar eentje en dan een picknick tafel of speeltoestel erbij.
Dit vindt ik zelf wel een leuk parkje, alleen zou ik de struikjes anders doen dan met plates.
[Afbeelding]
Waar heb je dat park vandaan?
Mee eens, heb t nu vrijwel van dat andere park overgenomen, wil kijken of ik dat wat natuurlijker kan maken, een normale vijver met gras als rand oid.QuattroNL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:49:
Gaaf dat park!
Met de licht grijze randen lijkt de vijver nu meer een zwembad, ik vind het té gemaakt. Ik zou ze eerder (d-) bruin maken. Of wellicht ook een wat meer natuurlijke vorm, het is nu erg strak aangelegd.
Zou willen dat ik de ruimte had voor een stad
[ Voor 21% gewijzigd door MarkH NL op 14-07-2021 10:16 ]
Je zou eens kunnen kijken hoe de oever van het ideas treehouse gemaakt is, die vind ik goed gelukt. Zou nog wel iets natuurlijker kunnen en misschien wat zandkleurige of bruine stenen of tiles extra toevoegenMarkH NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:16:
[...]
De hoeken zijn nu 48x48, midden is 32x48.
[...]
Een of 2 ingangen weg kan zeker, ga ik naar kijken!
Waar heb je dat park vandaan?
[...]
Mee eens, heb t nu vrijwel van dat andere park overgenomen, wil kijken of ik dat wat natuurlijker kan maken, een normale vijver met gras als rand oid.
[ Voor 9% gewijzigd door Afas op 14-07-2021 10:20 ]
Qua openingen denk ik dat ik het wel zo houd zoals het is. Ik vind het juist wel leuk als het wat meer open is. Het maakt denk ik ook uit waar het park staat. Als ik het te dicht zou maken, zou de toegang tot de gebouwen erachter erg krap worden.
In het Lego Neighborhood Book 2 staat trouwens ook een mooi voorbeeld van een park. Daar staat helemaal geen muur omheen, de bomen werken als een soort natuurlijke afscheiding. Wat ik aan dat parkje mooi vind, is juist de eenvoud. Less is more.
Overigens zie je dat in het echt ook: er zijn hele rechte, symmetrische parken en parken die juist heel bewust niet symmetrisch zijn. Ik ga nog wel even kijken wat ik met de bomen ga doen!
[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 14-07-2021 13:14 ]
Nu heeft de T1 ook stickers (aan de binnenzijde) mocht je een stickerfobie hebben
Dat is inderdaad erg jammer. Het is inderdaad zo dat alle of de meeste Expert auto's qua schaal afwijken t.o.v. elkaar, maar juist zo'n T2 zou ik naast een T1 plaatsen, omdat het allebei VW Volkwagen campers zijn.RBH schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:54:
In eerste instantie dacht ik: Die VW T2 lijkt me wel gaaf voor naast mijn T1, toen zag ik dat hij een andere schaal is. En toen zag ik de foto waar hij naast de T1 staat.![]()
I'll pass.
Kans bestaat inderdaad dat het enthousiasme bij verzamelaars wegebt als er teveel te snel op de markt komt (los ervan of de sets geslaagd zijn). Lijkt me voor LEGO niet handig. Een markt ontdekken is één ding, ze verwennen is ook mooi, maar verzuip de markt nietSato schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:51:
Hoe dan ook, 3 creator expert auto's in 1 jaar drukt wel heel hard op mijn budget voor overige sets, Lego mag dan de AFOL markt ontdekt hebben maar ze moeten serieus uitkijken dat ze mensen zoals ik met een beperkt budget niet vervreemden door te veel toffe sets uit te brengen.
Ik ben met de Expert voertuigen i.i.g. al een poosje afgehaakt als verzamelaar; gelet op sets zoals de Fiat was het voor mij de juiste beslissing. Ik koop alleen nog de voertuigen die echt geslaagd zijn.
De IDEAS versie van de Mystery Machine heeft 10.000 stemmen gehaald toch? Misschien komt die dan wel op de markt. Heb je in elk geval iets dat helemaal afwijkt (en mag afwijken) van de T1la_fusion schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:19:
Was al geen fan van de T1 maar die T2 is nog minder.. lijkt een beetje op de Mystery Machine van Scooby Doo, al komt denk ik vooral door de stickers op de zijkant.
Zelf op dat punt ook afgehaakt inderdaad.. sowieso had ik al geen T1 omdat ik er niets mee heb maar op een gegeven moment ook maar besloten los te laten dat ik alle voertuigen wil hebben.Gim schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:32:
[...]
Kans bestaat inderdaad dat het enthousiasme bij verzamelaars wegebt als er teveel te snel op de markt komt (los ervan of de sets geslaagd zijn). Lijkt me voor LEGO niet handig. Een markt ontdekken is één ding, ze verwennen is ook mooi, maar verzuip de markt niet![]()
Ik ben met de Expert voertuigen i.i.g. al een poosje afgehaakt als verzamelaar; gelet op sets zoals de Fiat was het voor mij de juiste beslissing. Ik koop alleen nog de voertuigen die echt geslaagd zijn.
Het lijkt wel alsof ze een T3 gemaakt hebben…Erapaz schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:49:
[...]
Missertje dit, de T1 en T2 zijn bijna even groot in het echt, nu kun je ze niet naast elkaar zetten.
[Afbeelding]
Zelf heb ik weleens een T3 gemaakt van Lego, mij lijkt het wel gaaf om de van de Porsche B32 T3 een lego model te hebben.
[Afbeelding]
Baseplate: blue, dan 2 bricks + plate om tot de juiste grashoogte te komen
Mijn idee is om met transparante 1x2 plates en trans-light blue tiles een raster te maken, deze vervolgens op een brick + plate te "leggen" om zo het water diepte te geven (voor de vissen, krokodil, etc.). Renderen via Stud.io maakt de boel best wel mat, en heb helaas niet de juiste bricks om het te kunnen testen. Heeft iemand anders misschien een geniaal idee om toch een laag water te kunnen maken?
/f/image/TtfaNSCUDrtmUpsQWqasZR57.png?f=fotoalbum_large)
Wat betreft al die nieuwe releases heb ik een interessant citaat gevonden in de comments op dit artikel:Sato schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:51:
[...]
Gezien dit de derde creator expert auto dit jaar is gok ik dat het niet zozeer bedrijfs ontwikkel tijd betreft maar een hobby project van één van de designers gedaan in vrije tijd wat nu in productie genomen is.
Please provide feedback on an AFOL landing page at LEGO.com
Dit is natuurlijk in een heel andere context gezet, maar het lijkt er wel op dat het release schema van Lego veel drukker is geworden om een nieuwe grotere markt aan te kunnen boren.By MisterBrickster in United Kingdom, 12 Jul 2021 22:20
I think people are confusing AFOLs with "adults who buy Lego now because it's socially acceptable". We've been here all along. We're a bunch of weird grown ups playing with children's toys. We really don't need a website and we especially don't need a black box because we're too embarrassed to buy a colourful one. This isn't for AFOLs, it's for just regular adults. We're 100% the wrong people to ask. And frankly Lego's marketing department should stop trying to pander to us because we don't need to be pandered to and it's just making us uncomfortable.
Fun boxes, again, please.
Ja, de markt van de scalpers en Lego 'investors' die kopen alles met de gedachte later winst te kunnen maken. Zolang de scalpers en investors blijven kopen, blijft Lego meer en meer sets uitbrengen....Kapoen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:19:
[...]
Wat betreft al die nieuwe releases heb ik een interessant citaat gevonden in de comments op dit artikel:
[...]
Dit is natuurlijk in een heel andere context gezet, maar het lijkt er wel op dat het release schema van Lego veel drukker is geworden om een nieuwe grotere markt aan te kunnen boren.
Een raster van 1x2 plates en 1x2 tiles lijkt mij niet echt stevig en of het nog (een beetje) doorzichtig is, weet ik niet, maar kan je niet iets doen met deze:MarkH NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:17:
Ben bezig met het water maar kom er niet helemaal uit..
Mijn idee is om met transparante 1x2 plates en trans-light blue tiles een raster te maken, deze vervolgens op een brick + plate te "leggen" om zo het water diepte te geven (voor de vissen, krokodil, etc.). Renderen via Stud.io maakt de boel best wel mat, en heb helaas niet de juiste bricks om het te kunnen testen. Heeft iemand anders misschien een geniaal idee om toch een laag water te kunnen maken?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 47% gewijzigd door chrisO op 14-07-2021 13:43 ]
Misschien heb je iets aan de handleidingen voor Ninjago City en Ninjago City Gardens? Bij die gebouwen werken ze ook met plates en daarop een laag doorzichtig blauwe tegels, dat geeft best een mooi effect! Of is dat niet wat je bedoelt?MarkH NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:17:
Ben bezig met het water maar kom er niet helemaal uit..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het leek mij wel cool om iets "onder water" te doen, dus bijv. vissen etc, maar ik denk dat zichtbaarheid gewoon een probleem gaat worden. Net nog een poging gedaan met grote ramen en daarop tiles (los), maar denk ook niet dat dat em is. Het mag opzich best blurry worden, maar iets van zichtbaarheid zou top zijnJakkus schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:40:
[...]
Misschien heb je iets aan de handleidingen voor Ninjago City en Ninjago City Gardens? Bij die gebouwen werken ze ook met plates en daarop een laag doorzichtig blauwe tegels, dat geeft best een mooi effect! Of is dat niet wat je bedoelt?
Edit: even in real life getest
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 105% gewijzigd door Jakkus op 14-07-2021 14:02 ]
Als je losse transparent licht blauwe muur elementen gebruikt, waarom moeten daar dan nog tiles op liggen?MarkH NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:48:
[...]
Het leek mij wel cool om iets "onder water" te doen, dus bijv. vissen etc, maar ik denk dat zichtbaarheid gewoon een probleem gaat worden. Net nog een poging gedaan met grote ramen en daarop tiles (los), maar denk ook niet dat dat em is. Het mag opzich best blurry worden, maar iets van zichtbaarheid zou top zijn
[Afbeelding]
Custom printed tiles?MarkH NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:48:
Het leek mij wel cool om iets "onder water" te doen, dus bijv. vissen etc, maar ik denk dat zichtbaarheid gewoon een probleem gaat worden. Net nog een poging gedaan met grote ramen en daarop tiles (los), maar denk ook niet dat dat em is. Het mag opzich best blurry worden, maar iets van zichtbaarheid zou top zijn
Ik zag een tijdje terug iemand op FB die custom printed tiles had met daarop vissen. Juist met het idee om zichtbare vissen in zijn/haar water te hebben. Dus echte LEGO maar met een custom print.
Je bedoeld die grote glazen dingen? Ook niet helemaal mooi haha. Misschien toch maar opgeven en zoals Jakkus zei verder gaan.chrisO schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:56:
[...]
Als je losse transparent licht blauwe muur elementen gebruikt, waarom moeten daar dan nog tiles op liggen?
![]() | ![]() |
Update: denk dat ik voor zoiets ga, incl een aantal van die vis-tiles. Er zal ook wel wel iets van een rots komen en onder de tiles moeten nog andere kleuren komen.
[ Voor 13% gewijzigd door MarkH NL op 14-07-2021 15:27 ]
Kan je die misschien terugvinden? Dat zou ideaal zijn!Gim schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:58:
[...]
Custom printed tiles?
Ik zag een tijdje terug iemand op FB die custom printed tiles had met daarop vissen. Juist met het idee om zichtbare vissen in zijn/haar water te hebben. Dus echte LEGO maar met een custom print.
Kom na wat zoeken wel deze tegen (https://www.bricklink.com...item.page?P=3069bpb0865):
[ Voor 57% gewijzigd door MarkH NL op 14-07-2021 14:17 ]
Ik denk eerder dat de VW T2 een natuurlijke opvolger is van de zeer populaire T1. Een re-release zou wat afgezaagd zijn, daarom maar een upgrade naar een nieuwere versie met up-to-date bouwtechnieken en wat mooiere details.chrisO schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:21:
[...]
Ja, de markt van de scalpers en Lego 'investors' die kopen alles met de gedachte later winst te kunnen maken. Zolang de scalpers en investors blijven kopen, blijft Lego meer en meer sets uitbrengen....
En over het investeren in Lego; de meeste grote nieuwsartikelen halen zeldzame sets aan van 10 tot 20 jaar oud, toen er nog veel minder volwassen animo was en er minder sets werden verkocht. Vaak werden de doos en soms zelfs de instructies weggegooid, omdat die toen nog geen waarde hadden. Als je nu eens ziet hoeveel de instructies van een van de eerste Modulars waard is, dan ga je bijna met fomo in een recyclefabriek voor papier werken.
Tegenwoordig is de markt erg anders. Meer afname van de grotere en licensed sets en veel mensen die wat geld opzij zetten voor later in de vorm van Lego sets. Echter is winst en interesse niet gegarandeerd. Lego is zich nu van deze investeerders bewust en probeert deze praktijken ook tegen te gaan. Er zijn minder gelimiteerde oplages en vaker een re-release of een verbeterde versie van een set.
Dit verhaal is niet bedoeld om af te raden; eerder om mijn perspectief op deze zaak te geven. Zelf heb ik ook wel wat dubbele sets, maar die zijn vooral bedoeld om in de toekomst te ruilen tegen andere leuke sets
Je hoeft niet enkel van die grote glazen dingen te gebruik, die gebruik je enkel boven een vis of iets anders dat je duidelijker wilt laten zien, voor de rest kan je allerlei klein transparente licht blauw en gewoon transparant grut gebruiken... zoals hier bijvoorbeeld voor (bevroren) water:MarkH NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:11:
[...]
Je bedoeld die grote glazen dingen? Ook niet helemaal mooi haha. Misschien toch maar opgeven en zoals Jakkus zei verder gaan.
[Afbeelding] [Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xtIJvQVRMAz1oPoPsVmK4vNU.jpg?f=user_large)
En als je dan toch stickers gaat gebruik, omdat je het niet kan bouwen, dan kan je net zo goed dit gaan gebruiken voor het water:
:strip_exif()/f/image/EKECD4DWiXejeI0I9dxhR1KI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/00LxVoL82Qh3n6Hdl3KqrDJD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SqosgBYQCRuZAZJ5etqnx6G6.jpg?f=fotoalbum_large)
Buggy met handige werkende lift
:strip_exif()/f/image/w28RuoKbE44loNLaOTDkGgVw.jpg?f=fotoalbum_large)
Zwembad en bovenste verdieping kunnen er makkelijk af zodat je bij het interieur kan.
:strip_exif()/f/image/b3DOsC0Li9G75EcvEAuubs91.jpg?f=fotoalbum_large)
Zitkamer en keuken. Linksboven douche en toilet
:strip_exif()/f/image/nd9q5A8Hdn14pSwI3hfdJGeo.jpg?f=fotoalbum_large)
Pooltafel
:strip_exif()/f/image/Aai9sgTmqypMFavCdWUHvWnK.jpg?f=fotoalbum_large)
Muziek ruimte met piano (+crappy reflectie)
Nu nog wachten op mooi weer voor betere foto's tot die tijd sta ik open voor suggesties...
(denk eraan om hem om te bouwen zodat hij klaar is voor de apocalypse)
[ Voor 3% gewijzigd door Pin0 op 14-07-2021 14:49 ]
Moet er niet nog een ronddraaiend terras-koepeltje bovenop?
Of een ronddraaiende sterrenwacht koepel? Dat lijkt aardig op een originele tankkoepelAmphiebietje schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:25:
De civiele versie van een WO1 tank, zo te zien.
Moet er niet nog een ronddraaiend terras-koepeltje bovenop?
Coole R.V. Je had je de apocalypse versie toch al eerder gebouwd?Pin0 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:41:
Omdat iedereen tegenwoordig met de R.V. op vakantie gaat:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zwembad en bovenste verdieping kunnen er makkelijk af zodat je bij het interieur kan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pooltafel
[Afbeelding]
Nu nog wachten op mooi weer voor betere foto's tot die tijd sta ik open voor suggesties...
Grote voordeel van deze R.V. is natuurlijk dat je geen last hebt van files of zwarte zaterdag
Zie het helemaal voor me. Boeking op een camping, graag 10 staanplaatsen naast elkaar aub. Nee, 1 elders kan niet nee. Oh ja, en scherpe bochten of in de weg staande caravans van Italianen zijn geen probleem, daar rijden we gewoon overheenPin0 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:41:
Omdat iedereen tegenwoordig met de R.V. op vakantie gaat:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pooltafel
[Afbeelding]
Ik had nog gezocht maar kreeg de post niet gevonden maar die wat je toont lijkt er wel verdacht veel op. Dus geen custom tile? Maar die inderdaadMarkH NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:12:
[...]
Kan je die misschien terugvinden? Dat zou ideaal zijn!
Kom na wat zoeken wel deze tegen (https://www.bricklink.com...item.page?P=3069bpb0865):
[Afbeelding]
Die vissen op doorzichtige tiles zitten in de chinese park/new year set van begin dit jaar.MarkH NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:12:
[...]
Kan je die misschien terugvinden? Dat zou ideaal zijn!
[Afbeelding]
Meer info over de nieuwe Star Wars UCS Republic Gunship:
https://www.bricktastic.n...309-ucs-republic-gunship/
[ Voor 35% gewijzigd door mortael op 14-07-2021 17:30 ]
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
En ik dacht dat de falcon en stardestroyer al vervelende afmetingen haddenmortael schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:28:
[YouTube: LEGO Star Wars Set Reveal! 2021 | Exclusive LEGO Star Wars Unboxing & Designer Interview]
Hij maakt overigens wel een heel goed punt, AFOL's (die al 5+ jaar AFOL's zijn) zitten inderdaad niet op al de door hem genoemde flauwekul te wachten.Kapoen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:19:
Wat betreft al die nieuwe releases heb ik een interessant citaat gevonden in de comments op dit artikel:
[...]
Dit is natuurlijk in een heel andere context gezet, maar het lijkt er wel op dat het release schema van Lego veel drukker is geworden om een nieuwe grotere markt aan te kunnen boren.
mortael schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:28:
[YouTube: LEGO Star Wars Set Reveal! 2021 | Exclusive LEGO Star Wars Unboxing & Designer Interview]

Heb inmiddels die tiles met vissen besteld, staan helaas nog niet in Stud.io dus die mag je er even bij denken. Ik denk dat ik inderdaad 1 of 2 ingangen dicht ga maken/aanpassen (pleintje met kraampje oid) zodat het een beetje breekt. Water heeft nu ook diepte gekregen.
| - | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Kun je niet 1 van de ingangen dichtmaken met 'werkzaamheden'. Zoveel ingangen zijn er niet meer en het breekt daar direct met de rest.. Laat er anders een auto tegenaan gebotst zijn of zoMarkH NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:37:
@chrisO @Gim @Jakkus (en anderen) dank voor de tips van vandaag. Laatste renders zijn net klaar :-)
Heb inmiddels die tiles met vissen besteld, staan helaas nog niet in Stud.io dus die mag je er even bij denken. Ik denk dat ik inderdaad 1 of 2 ingangen dicht ga maken/aanpassen (pleintje met kraampje oid) zodat het een beetje breekt. Water heeft nu ook diepte gekregen.
- [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik kan niet wachten om het eindresultaat te zien 'in het echt'. Knap dat je dit project wil realiseren!MarkH NL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:37:
@chrisO @Gim @Jakkus (en anderen) dank voor de tips van vandaag. Laatste renders zijn net klaar :-)
Ja dit is de basis, ga nu verder met inrichting :-)Amphiebietje schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:50:
@MarkH NL Kan je niet wat bomen toevoegen? Nu is hij wel erg plat.
En verlichting! Brengt 's avonds sfeer én veiligheidAmphiebietje schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:50:
@MarkH NL Kan je niet wat bomen toevoegen? Nu is hij wel erg plat.
En dan niet alleen de standaard hoge (straat-)lantaarns maar ook wat lage, zeker bij de vijver.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Wil je voor de bomen het voorbeeld van Kapoen (Eurobricks) aanhouden? Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken!MarkH NL schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:32:
Ja dit is de basis, ga nu verder met inrichting :-)
Die zijn vrij klein, heb wat grotere bomen gevonden hier: https://www.bricklink.com/v3/studio/gallery.page?cat=0 (zoeken op tree, downloadable aanzetten).Jakkus schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:15:
[...]
Wil je voor de bomen het voorbeeld van Kapoen (Eurobricks) aanhouden? Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken!
Die treurwilg is mooi gemaaktMarkH NL schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:21:
[...]
Die zijn vrij klein, heb wat grotere bomen gevonden hier: https://www.bricklink.com/v3/studio/gallery.page?cat=0 (zoeken op tree, downloadable aanzetten).
Klopt maar die was groter en daar liep ik vaker tegen missende onderdelen aan en uiteindelijk was ik niet helemaal tevreden...chrisO schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:31:
[...]
Coole R.V. Je had je de apocalypse versie toch al eerder gebouwd?
Grote voordeel van deze R.V. is natuurlijk dat je geen last hebt van files of zwarte zaterdag
Ideeën van de koepel ga ik over nadenken...
[ Voor 5% gewijzigd door Pin0 op 15-07-2021 18:22 ]
En de bomen van dit park op Rebrickable vind ik ook mooi gedaan. Hij gebruikt dit onderdeel i.c.m. deze om de bladeren in een hoek te laten hangen, best slim!
De onderdelen van het park zijn inmiddels binnen! Ik was erg benieuwd, dus ik ben meteen maar aan het bouwen gegaan.
Voor:
:strip_exif()/f/image/IYsqyWDrI2BLNMSrZYgHe4vp.jpg?f=fotoalbum_large)
Na:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 109% gewijzigd door Jakkus op 16-07-2021 15:26 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
En zolang ben je nog niet bezig, ofwel @Jakkus ? Ik weet nog dat je in dit topic kwam neuzen toen het allemaal nog nieuw voor je wasAfas schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:09:
De enorme omvang van je dorp valt mij nu pas op Jakkus
Mooie upgrade van je park!
Een vriend van mij zegt regelmatig: het begin is er
Als kind heb ik ook heel veel gelego'd, al was het toen nog heel basic. Een hoop classic Lego, een paar autootjes, en twee kastelen waar ik heel trots op was en heel lang voor gespaard had
[ Voor 26% gewijzigd door Jakkus op 16-07-2021 18:18 ]
Oei, ik ben nu met het kasteel bezig. Hopelijk leidt dat niet even verJakkus schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:14:
Bedankt! Haha, ik ben inderdaad nog niet zo heel lang bezig! Het begon allemaal aan het begin van de coronatijd, met het Harry Potter-kasteel. En toen ik eenmaal aan de modulars begon, was het hek van de dam
Als kind heb ik ook heel veel gelego'd, al was het toen nog heel basic. Een hoop classic Lego, een paar autootjes, en twee kastelen waar ik heel trots op was en heel lang voor gespaard had
Dit is de opbrengst van anderhalf jaar? Holy ****Jakkus schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:14:
Bedankt! Haha, ik ben inderdaad nog niet zo heel lang bezig! Het begon allemaal aan het begin van de coronatijd, met het Harry Potter-kasteel. En toen ik eenmaal aan de modulars begon, was het hek van de dam
Het is wel erg indrukwekkend dorp
Hier zijn nog wat foto's
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
@Admiral Freebee Dat kasteel is in elk geval wel de moeite waard! Ik vond het echt geweldig om die te bouwen
Ik vind die lage afscheiding heel goed gelukt!Jakkus schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:31:
De onderdelen van het park zijn inmiddels binnen! Ik was erg benieuwd, dus ik ben meteen maar aan het bouwen gegaan.
:strip_exif()/f/image/5LvS1tSEVoGmwRTFKKUubweG.jpg?f=fotoalbum_medium)
Gratis op te halen rond een verjaardag
https://nl.pepper.com/aan...-rondom-verjaardag-204081
En nu is vrouwlief volgende week vrijdag jarig
Misschien ff kijken of we nog in de buurt van een intertoys komen.
Ben nu bezig met de echte Claas... eerste stukje is klaar. Daarna misschien nog de MOC ervan maken, kijken hoe dat naast elkaar staat.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
:strip_exif()/f/image/txEs2a2D9uQAY8lj9wVPTHMb.jpg?f=fotoalbum_medium)
/f/image/6jIHuBH1XwJZZZpQzRoltUNm.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/HMqShECHOyGG3dowPfC2z6Ka.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/wNIkVl1e22IhYpvJ8SNpNaKP.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/g2Bw0oB8tgKDRFqlkSMmmZIr.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZcAWwZ1JLlcklwwYP9ZnV4Hm.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aT0VgjkFNdzlfigyjXwck2SL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uxu37XCpu1HEYMunbJIefLJL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/I1HZL36GNabm6GgeVPXYyMda.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/BsfGd5DgYlEkvpau6l1P1uSC.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/amX2TRoqQn4rWafUv06Tx8kd.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/zemgnEMyExD8L8JGTyc4Y9GD.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/WnUd7aTJbcbfsonkjsigh70p.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/JMwA69MRqzYUYJfGOL4uGnc3.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/HhTkV3eenkqZXiUJwpKqSXf3.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/Tsi62aR3nPo5x3g0Q17N8r2R.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/r5L03Vj7Q8aOn53GqGo1sCYj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XTlPRVWrMF5WCE9uJUuex0tj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BQAT4oVLoFW3AkUHxD36AuYI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rsUGr06j28MYlOdtLynjDjjP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/piPWzknlY9nCvksgGvDJ1u4o.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rGPGCucDHKaI2OGsZu0aKY9V.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/09oK3z3yXJ7JE6blV9v9Bhnu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/w4YxJvWzZFBptaLYrDcQPR9I.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/vuHPqCX7vAw2aTqWvD3odqCE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fb9QnLMzIW9nhvK81h0NqFfs.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VPTXMCpXtIIRWfM1Kv9bTDzn.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mXd7NUX31z0lm1z3AS0KmVBh.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xiBhYBS7tPumL9nd39RxoAyH.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/akuM87vyqroN9gdQMRRkkggu.jpg?f=fotoalbum_tile)