Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.383.292 views

Onderwerpen

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:56
Haha, ik ben het helemaal met je eens, ik gebruikte zelfs hetzelfde woord een paar posts eerder! :p
Voor wie het niet kennen: het is een scene uit de film Infinity Wars: Endgame, waarbij Thor helemaal aan lager wal is geraakt en alleen nog maar wil gamen, pizza eten en bier drinken. Dat laatste is ook goed aan hem te zien (en ook aan de minifig, dat hebben ze erg leuk gedaan!).
YouTube: Thor - Avengers: Endgame (2019)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:34:
[...]

Zo inderdaad. Af en toe enthousiast iets kopen en er waarom daarom toch niks mee doen/er vanaf zien. Verkopen, beide partijen blij en geen gedoe met een magazijn opslag thuis :P Korte termijn investering :+
Ik was al lang tevreden dat ik de aankoopprijs eruit kon halen want had de sets een keer opgebouwd en afgebroken. Heb er nog een paar meer liggen die ik wil verkopen om plaats te maken voor iets anders, daarvan verwacht ik wel dat ik er iets op toe leg. Als je gaat handelen moet je wel goed bekijken wat je koopt en voor welke prijs zodat je niet te lang met veel sets blijft zitten. Maar zoals ik al zei, het is mij te veel gedoe.

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cool, maar waarom zijn Thor's handen grijs?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:25
Pin0 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:49:
[...]

Cool, maar waarom zijn Thor's handen grijs?
Hij heeft grijze handschoenen aan in die scene

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sjurm schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:56:
[...]

Hij heeft grijze handschoenen aan in die scene
Oh ja ik had eerst naar dat filmpje moeten kijken... mooi dat soort details!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:10
Zojuist gebruik gemaakt van de Kruidvat actie (zie Lego&Duplo aanbiedingen topic) en de Technic Ferrari besteld. 45 procent korting op de Lego prijs is niet verkeerd. De prijs zal niet snel lager worden. Uitzonderingen daargelaten, is 50% vaak wel het max op Technic. De Ferrari leg ik straks bij de witte Porsche (was ook een koopje, meer dan 50% korting) op zolder en dan lekker in de herfst/winter bouwen. Bij beide auto’s natuurlijk wel de bekende verlagingen gelijk doorvoeren. Het zal mooi zijn als de oranje Ford ooit ook richting de 45/50% gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 07-07-2021 17:37 ]

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jakkus schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:35:
[...]

Haha, ik ben het helemaal met je eens, ik gebruikte zelfs hetzelfde woord een paar posts eerder! :p
Het is toch geen wedstrijd? Of lees ik een ondertoon verkeerd?

• meesje
Deze materie was in ieder geval nieuw voor de schrijver van het artikel. Er wordt nl. de witte Porsche (Creator Expert) genoemd en wat later zie je een afbeelding van de Technic set. :)

• meesje
42erik schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:52:
[...]

Ik ervaar geen ondertoon.

• Jakkus
42erik schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:52:
[...]

Geen ondertoon bedoeld! Gewoon dat ik het met je eens ben, het is een geniale set :)
Ik begrijp wel dat je dat erin kan lezen, sorry als het zo is overgekomen. Ik zie het inderdaad ook niet als een wedstrijdje. Ik was gewoon enthousiast over een set die ik erg grappig vond, en vond het grappig dat jij precies hetzelfde woord gebruikte ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Jakkus op 07-07-2021 19:35 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• 42erik
  • Niet online
Jakkus schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:26:
[...]

Geen ondertoon bedoeld! Gewoon dat ik het met je eens ben, het is een geniale set :)
Ik begrijp wel dat je dat erin kan lezen, sorry als het zo is overgekomen. Ik zie het inderdaad ook niet als een wedstrijdje. Ik was gewoon enthousiast over een set die ik erg grappig vond, en vond het grappig dat jij precies hetzelfde woord gebruikte ;)
altijd gevaarlijk, communicatie zonder intonatie, blij dat ik het gevraagd heb (ipv aannames)!

Ik heb hem al in brickwatch staan :)

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:27
meesje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:55:
[...]

Deze materie was in ieder geval nieuw voor de schrijver van het artikel. Er wordt nl. de witte Porsche (Creator Expert) genoemd en wat later zie je een afbeelding van de Technic set. :)
Dat, en als ik de investeerder nog een tip mag geven... wacht tot de set minstens 30% korting heeft en koop 'm dan. Scheelt je al 45 euro wachten op die 100 euro winst. ;)

Ik heb niks met Marvel, verwachten jullie dat die Daily Bugle zo'n zelfde hit gaat worden als de Ninjago City zoals zij voorspellen? Lijkt me niet dat daar een vervolg op gaat komen die je aan de set kan koppelen.

• meesje
Vitruvius schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:25:
[...]
Dat, en als ik de investeerder nog een tip mag geven... wacht tot de set minstens 30% korting heeft en koop 'm dan. Scheelt je al 45 euro wachten op die 100 euro winst. ;)

Ik heb niks met Marvel, verwachten jullie dat die Daily Bugle zo'n zelfde hit gaat worden als de Ninjago City zoals zij voorspellen? Lijkt me niet dat daar een vervolg op gaat komen die je aan de set kan koppelen.
Zelf heb ik helemaal niks met het investeren. Dat kost me te veel energie. Natuurlijk koop ik wel eens een set, die even op zolder ligt en waar ik later spijt van heb. Tja, als ik die dan met een goede korting destijds heb gekocht, maak ik wel wat winst. Maar het is voor mij geen doel op zich. Eigenlijk koop ik ook alleen sets met een leuke korting. Dit zorgt er voor dat in gebruikte staat je bij verkoop (vrijwel) geen verlies maakt.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:38
meesje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:34:
Zelf heb ik helemaal niks met het investeren. Dat kost me te veel energie. Natuurlijk koop ik wel eens een set, die even op zolder ligt en waar ik later spijt van heb. Tja, als ik die dan met een goede korting destijds heb gekocht, maak ik wel wat winst. Maar het is voor mij geen doel op zich. Eigenlijk koop ik ook alleen sets met een leuke korting. Dit zorgt er voor dat in gebruikte staat je bij verkoop (vrijwel) geen verlies maakt.
Idem. Heb zelf bv. destijds de Ideas set "Maze" (Set 21305) gekocht, gebouwd, mee gespeeld (en m'n kinderen hebben er even mee gespeeld, tot de lol er vanaf was en hij in een vitrine belandde. Had op een gegeven moment ruimte nodig voor een mooiere set, dus die Maze set tweedehands verkocht voor de originele Lego prijs die ik er zelf voor had betaald. Maar ik had er destijds nog een promo bij gekregen ook, dus m'n geld terug en promo feitelijk gratis. En de koper blij omdat die een set kon kopen die al enkele jaren uit productie was, nog helemaal compleet en netjes met originele doos en boekje. Win Win :)

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
https://brickset.com/arti...lems#.YOYny3a90JM.twitter

TLDR; op Castle in Forest na worden andere projecten naar 10k sets verhoogd (pre-orderen kan weer vanaf 3 augustus), vanaf nu maximaal 1 set per klant. De Castle in Forest is door een fout op de website namelijk al 10000 keer besteld, deze kan je niet meer bijbestellen. De huidige orders worden nog steeds verscheept in januari, de nieuwe sets worden pas in juni 2022 verscheept.

[ Voor 19% gewijzigd door TestDummie op 08-07-2021 09:48 ]

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:42
TestDummie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:26:

TLDR; op Castle in Forest na worden andere projecten naar 10k sets verhoogd (pre-orderen kan weer vanaf 3 augustus), vanaf nu maximaal 1 set per klant. De huidige orders worden nog steeds verscheept in januari, de nieuwe sets worden pas in juni 2022 verscheept.
Kortom een "oplossing" waar je dus geen reet aan hebt als je graag de Castle set wilde hebben. Leuk dat ze de limiet voor die andere sets hebben verhoogd, maar daar gaat het niet om.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:05

Reinier

\o/

TestDummie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:26:

TLDR; op Castle in Forest na worden andere projecten naar 10k sets verhoogd (pre-orderen kan weer vanaf 3 augustus), vanaf nu maximaal 1 set per klant. De huidige orders worden nog steeds verscheept in januari, de nieuwe sets worden pas in juni 2022 verscheept.
Je zegt het wel verwarrend, want er worden ook 10.000 kastelen geproduceerd. Ze hebben er al 10K bestellingen voor.

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Vind het een prima oplossing.

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:39
Prima, misschien toch nog de vissersboot kunnen scoren.
Alleen staat er wel bij dat ronde 2 wordt uitgesteld, maar niet wanneer ronde 2 dan opent.
En daar staan toch wel een aantal must have items voor mij bij waarschijnlijk.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-11 12:21

Mappy

Piramide van Austerlitz

It’s important to point out that 75% of orders for Castle in the Forest were for one set– so we’d like to thank you for being considerate of other fans.
75% van het aantal orders is een mooie manier om het te zeggen. Dus de slechtst mogelijke verdeling is:
3750 mensen die 1 kasteel hebben besteld = 3750 kastelen = slechts 37.5% van aantal kastelen
1250 mensen die 5 kastelen hebben besteld = 6250 kastelen

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• 42erik
  • Niet online
Malfunctions schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 07:21:
[...]

Kortom een "oplossing" waar je dus geen reet aan hebt als je graag de Castle set wilde hebben. Leuk dat ze de limiet voor die andere sets hebben verhoogd, maar daar gaat het niet om.
Voor het kasteel hebben ze al 10000 bestellingen. Dus die opnieuw open zetten heeft niet zoveel nut dan hé, ze zijn immers, ook met de verhoging, al uit verkocht

• Jakkus
meesje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:21:
Zojuist gebruik gemaakt van de Kruidvat actie (zie Lego&Duplo aanbiedingen topic) en de Technic Ferrari besteld. 45 procent korting op de Lego prijs is niet verkeerd. De prijs zal niet snel lager worden. Uitzonderingen daargelaten, is 50% vaak wel het max op Technic. De Ferrari leg ik straks bij de witte Porsche (was ook een koopje, meer dan 50% korting) op zolder en dan lekker in de herfst/winter bouwen. Bij beide auto’s natuurlijk wel de bekende verlagingen gelijk doorvoeren. Het zal mooi zijn als de oranje Ford ooit ook richting de 45/50% gaat.
Ik heb het één keer geprobeerd, met het Boomhuis. Maar ik had er het geduld niet voor, dus heb ik hem op den duur voor 10 euro minder aan mijn zus verkocht :X
Wat ik wel een fijn idee vind, is dat de sets die ik voor mezelf koop om mee te bouwen, over het algemeen niet minder waard worden met de jaren. Ik heb bijvoorbeeld de Town Hall tweedehands gekocht. Dat was een behoorlijk bedrag. Maar als het nodig zou zijn, zou ik hem nu weer voor hetzelfde bedrag kunnen verkopen, misschien zelfs voor meer. En de Brick Bank heb ik vorig jaar tweedehands nieuw in doos gekocht, maar zou ik nu gebouwd voor hetzelfde bedrag zelfs weer kwijt kunnen. Al verwacht ik niet zo snel dat ik ze ga verkopen ;)
En dat is ook weer een nadeel: het verlaagt de drempel om meer Lego te kopen :p

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:27
meesje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Ja, ik doe het zelfde. Koop 'm met leuke korting en weet dat ik 'm daarna (of na retirment) voor die prijs gebouwd wel kwijt raak. Al zou je ook sets kunnen hebben staan om straks te kunnen verkopen om sets die reeds uit de handel zijn te kunnen kopen (Ninjago City Gardens ooit bijvoorbeeld ruilen voor City Docks over x jaar).
Mappy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:56:
[...]

[...]

75% van het aantal orders is een mooie manier om het te zeggen. Dus de slechtst mogelijke verdeling is:
3750 mensen die 1 kasteel hebben besteld = 3750 kastelen = slechts 37.5% van aantal kastelen
Tja, hoe lees je 'm. Denk dat het wel meevalt, meeste zullen er 1 hebben besteld verwacht ik en daarna 2 om er 1 te bouwen en andere nieuw in doos te hebben.
Voor de mensen die er meerdere hebben besteld zou het wel fair zijn als je de eerste in januari en de rest in juni '22 krijgt. Maak je het wel lekker complex voor het uitleveren. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Vitruvius op 08-07-2021 09:22 ]

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Jakkus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:14:
Al verwacht ik niet zo snel dat ik ze ga verkopen ;)
En dat is ook weer een nadeel: het verlaagt de drempel om meer Lego te kopen :p
Dat je redelijk risicoloos LEGO kunt kopen zie ik eerder als een voordeel. Je kunt kopen, spijt krijgen of lekker gaan bouwen en weer verkopen zonder significant financieel verlies. Het nadeel zit hem er vooral erin als je meer en meer blijft kopen terwijl je geen afstand kunt nemen van een LEGO set :P

• Jakkus
@Gim Haha, dat is dus juist mijn probleem denk ik :p Maar het blijft een voordeel dat het niet minder waard wordt. Mocht ik over 5 jaar een set willen verkopen, dan kan dat - waarschijnlijk - nog steeds.

[ Voor 206% gewijzigd door Jakkus op 08-07-2021 10:51 ]

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:22
Het lijkt er op dat de jaren tachtig nostalgie aardig goed scoort op Lego Ideas. Al zie ik die A-Team inzending nog wel verdwijnen zodra Lego bedenkt dat BA elke vijf afleveringen werd neergeschoten.

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/4dcf386c-84c4-435a-91a3-e3edcf35c54f/resize:950:633/webp

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/ecf4801f-c030-4fe4-a151-73f64ea25e25/resize:950:633/webp

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-11 10:51
ErikT738 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:03:
Het lijkt er op dat de jaren tachtig nostalgie aardig goed scoort op Lego Ideas. Al zie ik die A-Team inzending nog wel verdwijnen zodra Lego bedenkt dat BA elke vijf afleveringen werd neergeschoten.
Die KnightRider vraagt om een veel grotere Technic built. Kitt moet toch veel groter dan dit (en dan moet de vrachtwagen automatisch ook een stuk groter :P Dan maar zonder minifigs

• Gim
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij het A-team moet wel nog een lasapparaat erbij. Waar ze ook terechtkwamen, of het nou een verlaten grot was of iets anders, ze hadden altijd een lasapparaat ter plekke tot hun beschikking :+

Verder moet er na succes van een eerste IDEAS set nog een 2e A-team set komen met een helikopter voor Murdock. En in die set moet een glas melk en een slapende BA minifiguur worden bijgevoegd.

Als F.R.I.E.N.D.S een 2e set krijgt dan A-team ook :P

Deze CMF kan dan ook gelijk gebruikt worden voor Hannibal :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XozBqNGQGz6lQP5ELe63AdfF5k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D3g8pllw5ydEW059AhWgsWxN.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 08-07-2021 10:11 ]

• Gim
  • Niet online
SunnieNL schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:06:
[...]

Die KnightRider vraagt om een veel grotere Technic built. Kitt moet toch veel groter dan dit (en dan moet de vrachtwagen automatisch ook een stuk groter :P Dan maar zonder minifigs
Je wil dat ie een Eject Seat en Turbo Boost krijgt? 8)

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:22
SunnieNL schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:06:
[...]

Jij wilt een KITT vergelijkbaar met die andere grote Technic sportwagens? Gooi het op Ideas zo ik zeggen :p

Voor System vindt ik deze schaal wel mooi. Die KITT zou ik alleen graag als losse set zien zodat hij maar een paar tientjes wordt.

@Gim Ik zie zijn iconische sigaar nog wel verdwijnen als deze set ooit realiteit wordt.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zouden die uit komen? ik hoop van wel :P imho beter dan ronden1 van bricklink programm (ronden 2 ziet er interresanter uit)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Versaevel
Die sets zouden beide op city maat uit moeten komen. Kunnen ze gewoon lekker in je stad rijden ipv op display.

Ee 's met @ErikT738, K.I.T.T op minifiguur schaal zou ik ook wel kopen indien los :)

Want waarom Ideas alleen op display schaal, terwijl er denk ik i.m.o. denk ik ook veel verkocht zouden worden in city schaal. Dan wordt Ideas ook bereikbaar voor een zakgeld spaarder en of een opa en oma cadeautje 😁

[ Voor 36% gewijzigd door Versaevel op 08-07-2021 10:31 ]

• Versaevel
Aan de mods,

Misschien een tip om in aanloop naar 3 augustus een link te plaatsen naar de bricklink pagina en het andere topic.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Versaevel schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:27:
Die sets zouden beide op city maat uit moeten komen. Kunnen ze gewoon lekker in je stad rijden ipv op display.

Ee 's met @ErikT738, K.I.T.T op minifiguur schaal zou ik ook wel kopen indien los :)

Want waarom Ideas alleen op display schaal, terwijl er denk ik i.m.o. denk ik ook veel verkocht zouden worden in city schaal. Dan wordt Ideas ook bereikbaar voor een zakgeld spaarder en of een opa en oma cadeautje 😁
diverse idea sets heb ik kado gegeven aan mensen die 0 met lego hebben/doen; bijv. de friend- en bigbang set, inmiddels is dat bij hun niet bij deze 1 set gebleven.

• Afas
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
I pity the fool die deze set niet uit gaat brengen _/-\o_

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
Al zie ik die A-Team inzending nog wel verdwijnen zodra Lego bedenkt dat BA elke vijf afleveringen werd neergeschoten.
Er was al een Dimensions BA Baracus setje met mini uitvoering van het busje, dus wie weet.
Ftfy ;)

[ Voor 19% gewijzigd door AppieNL op 08-07-2021 10:57 ]

• dr86
  • Niet online
Mappy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:56:
[...]

[...]

Mwa meer dan 1 is niet direct 5 stuks, las hier ook dat iemand er 2 heeft besteld, 1 om te bouwen en 1 om te bewaren.

Komt er in iedergeval op neer dat de meeste personen gelukkig gewoon 1 hebben besteld.

• Afas
  • Niet online
dr86 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:17:
[...]

Mwa meer dan 1 is niet direct 5 stuks, las hier ook dat iemand er 2 heeft besteld, 1 om te bouwen en 1 om te bewaren.

Komt er in iedergeval op neer dat de meeste personen gelukkig gewoon 1 hebben besteld.
Ik vind het toch jammer. Had er graag 1 gekocht om te bouwen maar heb daar niet echt een kans voor gehad. Was net op dat moment met andere dingen bezig...

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:42
42erik schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:02:
[...]

Voor het kasteel hebben ze al 10000 bestellingen. Dus die opnieuw open zetten heeft niet zoveel nut dan hé, ze zijn immers, ook met de verhoging, al uit verkocht
Ik heb me er bij neergelegd dat die set er voor mij niet gaat komen, maar ik zie niet in wat hier een oplossing aan is. Vorige week bleken de 5000 beschikbare Castle sets in een mum van tijd uitverkocht, en er waren site-issues. Toen kwam er een aankondiging dat ze deze week met nieuws daarover zouden komen. En dan is het nieuws dat ze door een glitch niet 5 maar 10K Castle sets hebben verkocht. Die gaan ze nu allemaal uitleveren. En om dat te compenseren verhogen ze de limiet van de andere sets ook naar 10K.

Wat heeft iemand die in de eerste ronde naast de Castle set gegrepen heeft daaraan? Waarom kan je dus met enige vertraging een extra productiecapaciteit van 25K sets regelen, maar moet dit eerlijk verdeeld worden over alle sets, terwijl er 1 duidelijk veel populairder is dan de anderen? Waarom überhaupt zo'n lage productielimiet?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:49
chrisO schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:27:
[...]

De Space shuttle zag ik in het weekend al bij de locale Intertoys liggen/staan
Ze hadden er één liggen <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8PdJ-6g4mVOQNcjhEBVKV5uEc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/54YOiWKwFVnTTe0KHcwj1cUg.jpg?f=fotoalbum_large

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Als je die zoekt, mall of the netherlands had er nog 5-6 liggen :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:49
Ik had wat bonnen van de Intertoys, dus het moest echt daar zijn, maar ze hadden er dus één liggen, dus ik ben geholpen. :9

• dr86
  • Niet online
Malfunctions schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Wat heeft iemand die in de eerste ronde naast de Castle set gegrepen heeft daaraan? Waarom kan je dus met enige vertraging een extra productiecapaciteit van 25K sets regelen, maar moet dit eerlijk verdeeld worden over alle sets, terwijl er 1 duidelijk veel populairder is dan de anderen? Waarom überhaupt zo'n lage productielimiet?
Ja tot hoever moeten ze dan produceren? Bij 25K stuks krijg je ook weer mensen die er buiten vallen. Zo kan je natuurlijk blijven doorgaan.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Waarom kan men in US eigenlijk pre-orderen, en wij hier in Nederland niet?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-11 16:06

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• 42erik
  • Niet online
Malfunctions schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Ik heb me er bij neergelegd dat die set er voor mij niet gaat komen, maar ik zie niet in wat hier een oplossing aan is. Vorige week bleken de 5000 beschikbare Castle sets in een mum van tijd uitverkocht, en er waren site-issues. Toen kwam er een aankondiging dat ze deze week met nieuws daarover zouden komen. En dan is het nieuws dat ze door een glitch niet 5 maar 10K Castle sets hebben verkocht. Die gaan ze nu allemaal uitleveren. En om dat te compenseren verhogen ze de limiet van de andere sets ook naar 10K.

Wat een irritatie zeg... duidelijk veel populairder is maar de vraag, we kennen de aantallen helemaal niet... lage limiet, tja, kleinschalig crowdfundidee...

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Na een maand hard werken en een wat onverwachte hogere energie rekening van Eneco zijn dit de Lego sets die ik aankomende maand ga kopen :| ;( :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RV6PRlvPG7OJ7xqdNvciFPJ1S4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JxiICbCYlGStEzhsQfRqHz5V.jpg?f=user_large

• meesje
Nieuw trailer van Lego Luigi. Nu we een Switch in huis hebben, heb ik toch wat meer interesse in de Super Mario serie. :)

• Gim
  • Niet online
Anakin_ schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:46:
Na een maand hard werken en een wat onverwachte hogere energie rekening van Eneco zijn dit de Lego sets die ik aankomende maand ga kopen :| ;( :

[Afbeelding]
Nou, hopen dan maar dat je de aankomende maand een lagere energie rekening hebt en minder hard werkt, zodat je wel iets kunt kopen.
meesje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:26:
Nieuw trailer van Lego Luigi. Nu we een Switch in huis hebben, heb ik toch wat meer interesse in de Super Mario serie. :)

[YouTube: LEGO Mario and LEGO Luigi Team Up for New Adventures]
Niet aan LEGO Mario besteden, maar aan Mario spellen voor de Switch én aan LEGO City Undercover voor de Switch. Die laatste is echt zó zijn geld waard, zeker als je hem gedurende één van de vele sale momenten koopt. En ook grappig dat er in LEGO City Undercover ook Mario onderdelen zitten :)

Nah, LEGO Mario schijnt wel leuk te zijn. Althans, afgaande op wat positieve ervaringen om me heen 8) Zelf heb ik er alleen niks mee ofschoon ik naast LEGO juist Mario spellen leuk vind.

[ Voor 40% gewijzigd door Gim op 09-07-2021 12:00 ]

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Gim schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:52:
[...]
Nah, LEGO Mario schijnt wel leuk te zijn.
Mijn zoontje speelt er echt elke dag mee en dan heb ik hem nog niet eens laten zien dat er ook een app bij kan.

• Gim
  • Niet online
De Rikster schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:02:
[...]

Mijn zoontje speelt er echt elke dag mee en dan heb ik hem nog niet eens laten zien dat er ook een app bij kan.
Daarom zei ik al dat het leuk schijnt te zijn :) Zoals gezegd, om me heen ook wat positieve ervaringen van mensen die het hebben. De "Nah" was om m'n woorden van het "Niet besteden aan" wat te ontkrachten :)

• meesje
Gim schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:52:
Niet aan LEGO Mario besteden, maar aan Mario spellen voor de Switch én aan LEGO City Undercover voor de Switch. Die laatste is echt zó zijn geld waard, zeker als je hem gedurende één van de vele sale momenten koopt. En ook grappig dat er in LEGO City Undercover ook Mario onderdelen zitten :)

Nah, LEGO Mario schijnt wel leuk te zijn. Althans, afgaande op wat positieve ervaringen om me heen 8) Zelf heb ik er alleen niks mee ofschoon ik naast LEGO juist Mario spellen leuk vind.
Yes! Mario spellen voor de Switch. Daar heb ik sowieso al flink wat van in huis gehaald. Liggen op zolder te wachten om een beetje gefaseerd als cadeautje aan mijn zoontje te geven. Hij wil van zijn rapport- en vakantiegeld (van opa&oma) bij Intertoys kijken naar Mario&Sonic, niet wetende dat ik deze al tweedehands voor een leuk prijsje in huis heb gehaald. :)
On topic: Mario Lego zullen we niet voor hem kopen. Hij is meer van het bouwen dan van het spelen. Een mooie Technic set is meer iets voor hem.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:26:

[YouTube: LEGO Mario and LEGO Luigi Team Up for New Adventures]
bol is de startset in promotie; 35,- (dat gezegd hebben, ben groot lego fan - maar deze sla ik over, denk alleen leuk/interresant voor kids)

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2BsF3_HQn08I63mcCDAwggtZ8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9iDZPRvi1HuGopVs4S1qs2l0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de creator taxi gemaakt. Geen heel bijzonder autootje, maar wel leuk om te maken. Even iets heel eenvoudigs bouwen heeft ook wel iets ;)

• meesje
himlims_ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:16:
[...]

bol is de startset in promotie; 35,- (dat gezegd hebben, ben groot lego fan - maar deze sla ik over, denk alleen leuk/interresant voor kids)
Precies! En zoals hiervoor aangegeven, niet voor mijn kid. Die heeft meer plezier met Technic.

• Versaevel
Jakkus schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:42:
[Afbeelding]

Ik heb de creator taxi gemaakt. Geen heel bijzonder autootje, maar wel leuk om te maken. Even iets heel eenvoudigs bouwen heeft ook wel iets ;)
Ik kan je de Tuc Tuc van harte aanbevelen. Ook ff lekker bouwen tussendoor :)

• Jakkus
Versaevel schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:24:
Ik kan je de Tuc Tuc van harte aanbevelen. Ook ff lekker bouwen tussendoor :)
Die heb ik al gebouwd, inderdaad een erg leuk setje!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Jakkus schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:32:
Met de tip van Loader heb ik ook hele goede ervaringen. Dus de achterkant van de separator gebruiken, en dan terwijl je hem ondersteboven houdt.
Zit bij die Lego art sets niet ook zo'n hele brede separator?
Jazeker, daar zit een bredere separator bij :) Ik zal dit eens gaan proberen, wellicht ook met 2 of 3 separators aan elkaar bevestigd om te zien of ik meer tiles tegelijk los kan krijgen :)

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:02
ggj87 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Bouw je die zonder te sorteren? Dat is gedurfd :P
Eindelijk tijd en zin gevonden om af te maken. Pffff 😂😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZVCakfeKPyPiDlj2UqNbyp55SU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20At47aGH3weORYmQysJh9V3.jpg?f=fotoalbum_large

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Jakkus schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:32:
Met de tip van Loader heb ik ook hele goede ervaringen. Dus de achterkant van de separator gebruiken, en dan terwijl je hem ondersteboven houdt.
Zit bij die Lego art sets niet ook zo'n hele brede separator?
Ik heb juist betere ervaringen met gewoon de bovenkan boven en dan de achterkant plat tegen de tile aan schuiven. Dan wip je ze zo los :).
Joster schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Jazeker, daar zit een bredere separator bij :) Ik zal dit eens gaan proberen, wellicht ook met 2 of 3 separators aan elkaar bevestigd om te zien of ik meer tiles tegelijk los kan krijgen :)
Mijn ervaring daarmee is dat de separators toch vrij makkelijk los gaan. Met één seperator krijg je ze het snelste los

* Zeehond heeft toevallig gisteren en vandaag 1100 1x2 tiles verwijderd van baseplates :P

200 fish found!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-11 15:43

D75

Jakkus schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Die heb ik al gebouwd, inderdaad een erg leuk setje!
Zeker met een kleine aanpassing de passagiersbank voor minfigs gebuikt kan worden.
Ik snap niet dat lego dat niet direct gedaan heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vOUHthFkRV0Pk1v2134IOnGfPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ViM6LFAO1jx45qJPUbFUnQ8S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92n1bHbuWTuSOYWSTivOhPp9w58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMJq7oz3Cj6AJfblu63c7YX4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ywb6QfaF4Q9GA3gb0kNmZUVnHUg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUImWyKj1LvGeGbZZk7hphDg.jpg?f=fotoalbum_large

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• Versaevel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqrkXR2VJueZcS9XfFcJDk8bnGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cClxelJl5RmTGQIbgcw1hRv9.jpg?f=fotoalbum_large

Mam, met mij, ben ff wat later :)

• InTheDisorder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 16:37
Na jaren flink wat Lego te kopen is het dan eindelijk eens gebeurd: ik heb een verkeerd onderdeel in de doos van Ninjago City Gardens gekregen :-( Had voor de grote boom op de onderste laag 3 bruine bogen nodig (6044725) maar 1 van de 3 is inverted en heeft de studs aan de verkeerde kant, wat een onderdeel is dat verder niet in de parts list te vinden is. Nu nog even kijken of ik gewoon door kan bouwen en anders alles maar weer opruimen terwijl ik op een vervangende wacht en aan de space shuttle beginnen :P

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mwlNPZgpiP1c0jwYrJ9HwNScxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDQ2lEIPHKzoslT0J00Z57QU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk eraan om een muurtje of een hek om mijn park heen te bouwen. Hebben jullie nog goede ideeën?

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:02
Jakkus schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:22:
[Afbeelding]

Ik denk eraan om een muurtje of een hek om mijn park heen te bouwen. Hebben jullie nog goede ideeën?
Wow. Vette stad

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04
De Tweakers Lego challenge van deze maand heeft me geïnspireerd voor de grote variant. Wat een knus en gezellig resultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFxSHuq2weBNOBJKQjdQU6LxXVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuTFkgjv8gNXj35OZUCWsDv9.jpg?f=fotoalbum_large

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]

Ik zou aan de kant waar de gebouwen zitten iig meer ruimte maken, anders heb je daar geen stoep / loopruimte meer.
Verder: hoog hek, ca 5 a 6 bricks hoogte totaal, eerste twee lagen bricks en dan hekwerk, en her en der bezetten met wat groen. Was van de week nog bij het Sarphatipark en daar zie je dat ook, erg sfeervol :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:22

JoeZuCK

_Fonz > all.

[Afbeelding]

Zoek op LEGO MODULAR EXPANSION Pack op Google. Die heeft mooi hekwerk.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Basekid
Heeft iemand hier ervaring met een jurassic Park tour jeep van rebrickable? Ik wil er een aan m'n jurassic Park set toevoegen maar er staan er aardig wat.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Nog twee foto’s van mijn stadje eens posten, inmiddels wordt er wat anders gebouwd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5xkH5JJL2QcX1FrGHwlCh7erkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQLcnMLh2vVEFsyjIvcq4bm2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0Ae6OUHVsGXXePUNE_58_nBTRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxrcQsUb7iH7cgGW9bggEA0r.jpg?f=fotoalbum_large

200 fish found!

• TestDummie
  • Niet online
Basekid schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:00:
Heeft iemand hier ervaring met een jurassic Park tour jeep van rebrickable? Ik wil er een aan m'n jurassic Park set toevoegen maar er staan er aardig wat.
Persoonlijk kan ik deze aanraden van Hachiroku24. Deze heb ik gemaakt voor iets meer dan 25 Euro een jaar geleden via Lego Bricks & Pieces.

Dat is het voordeel, geen gedoe via Bricklink met meerdere orders. Enig nadeel is wel, geen partlist. Als je geinteresseerd bent, hieronder heb ik wat screenshots van mn order geupload. Voor de zekerheid zou ik wel even de screenshot met alle onderdelen nalopen, zodat er niet wat mist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8u5LhYewUSObxpibWQz6mQsE_mk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtHGA6TRebfislvgQ6bjK4no.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TptLTxMv53M0pAcYWLnrnoz8A6g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BusL8PkMNWm7xeZA6B5B9iaU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7yzp8YEQkJq_ybOJ4RIgoHpO5o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kWAdMiTSWfqMDiaqKEqh83dS.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eeTjqF_9vlIWVllQXQ_x0PJf-Sg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QPluZec4TdU1mRd4AQUkS1ix.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKGErFP5sPaPg6RukdErr9Y56e8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oQOEZqhCRYSDIdBVmvA0nJUX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXuDFW7QjPKh7l4aVHTwAC_Zzr0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vmFA20xd5qHKyhtqP5P4Tig9.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 77% gewijzigd door TestDummie op 11-07-2021 21:59 ]

• Basekid
TestDummie schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:50:
[...]

Persoonlijk kan ik deze aanraden van Hachiroku24. Deze heb ik gemaakt voor iets meer dan 25 Euro een jaar geleden via Lego Bricks & Pieces.

Dat is het voordeel, geen gedoe via Bricklink met meerdere orders. Enig nadeel is wel, geen partlist. Als je geinteresseerd bent, hieronder heb ik wat screenshots van mn order geupload. Voor de zekerheid zou ik wel even de screenshot met alle onderdelen nalopen, zodat er niet wat mist.

[YouTube: Lego Jurassic Park Jeep Wrangler MOC]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ah top! Ik denk dat ik wat onduidelijk was, maar ik bedoelde eigenlijk de groene tour jeep (de Ford Explorer?) maar voor die prijs is deze er ook leuk om bij te zetten.

• TestDummie
  • Niet online
Basekid schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:09:
[...]

Ah top! Ik denk dat ik wat onduidelijk was, maar ik bedoelde eigenlijk de groene tour jeep (de Ford Explorer?) maar voor die prijs is deze er ook leuk om bij te zetten.
Dan heb je geluk, ik heb ook de Explorer van hachiroku24 :P
Persoonlijk vond ik dat de best geslaagde versie, heel leuke build met veel interessante bouwmethoden en hij past perfect (zowel qua schaal als stijl) bij Lego 75936 (Jurassic Park: T. rex Rampage).

Deze is wel een stukje duurder, omdat er een paar zeldzame onderdelen echt via Bricklink moeten. De 4 wielkasten kunnen wel relatief duur zijn, daarom heb ik Lego 41321 (Een Lego Friends autootje) direct tweedehands van marktplaats voor een tientje gekocht, wat veel goedkoper is.

En de parts list - https://www.reddit.com/r/...or_hachiroku24s_jurassic/

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

@TestDummie Die hachiroku24 maakt erg veel toffe creaties, zijn Back to the Future auto's zijn ook erg tof. Ik had laatst zijn Star Wars droid BD-1 gebouwd.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:41

almightyarjen

When does the hurting stop?

Basekid schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:00:
Ik heb deze gebruikt voor mijn JP video, is een aanrader: erg mooi model zonder dure onderdelen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-25926.jpg/1000x800.jpg

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Basekid
TestDummie schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:21:
[...]

Dan heb je geluk, ik heb ook de Explorer van hachiroku24 :P
Persoonlijk vond ik dat de best geslaagde versie, heel leuke beeld met veel interessante bouwmethoden en hij past perfect (zowel qua schaal als stijl) bij Lego 75936 (Jurassic Park: T. rex Rampage).

Deze is wel een stukje duurder, omdat er een paar zeldzame onderdelen echt via Bricklink moeten. De 4 wielkasten kunnen wel relatief duur zijn, daarom heb ik Lego 41321 (Een Lego Friends autootje) direct tweedehands van marktplaats voor een tientje gekocht, wat veel goedkoper is.

[YouTube: Lego Jurassic Park Ford Explorer MOC]

En de parts list - https://www.reddit.com/r/...or_hachiroku24s_jurassic/
Ha, handig! Ik ga eens kijken hoe ik dit bij elkaar kan sprokkelen....

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

InTheDisorder schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:03:
Na jaren flink wat Lego te kopen is het dan eindelijk eens gebeurd: ik heb een verkeerd onderdeel in de doos van Ninjago City Gardens gekregen :-( Had voor de grote boom op de onderste laag 3 bruine bogen nodig (6044725) maar 1 van de 3 is inverted en heeft de studs aan de verkeerde kant, wat een onderdeel is dat verder niet in de parts list te vinden is. Nu nog even kijken of ik gewoon door kan bouwen en anders alles maar weer opruimen terwijl ik op een vervangende wacht en aan de space shuttle beginnen :P
Hey das toevallig, ik gisteren ook voor het eerst! Bij ‘The Child’ miste 3 steentjes en had ik er ook 2 die er niet in hoorden. Hij heeft nu dus een mismaakt handje ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vh_kcigufDHKOdbq6adSUEddVm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fiw1HZ9G5aq0QPOuQc7GXFf9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 12-07-2021 08:24 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fv-IRgoHEtdr97sT8VKYAcEArf8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6qQsSJJaoc6baiHWebe9DnIG.jpg?f=user_large

Ik ben een beetje aan het experimenteren aan de hand van jullie suggesties :)

Edit: nog wat dingen toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83HNghvFeKTWcfow_1w-5p4UsIU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cCxtBmF7yylcnxzZBw04apNu.jpg?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door Jakkus op 12-07-2021 15:35 ]

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:22

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Jakkus Ziet er goed uit. Harpoenen maken het helemaal af :D

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Jakkus Ik vind die grote hekken om parkjes altijd een beetje "buitenlands". Nu is Legoland natuurlijk niet per se een specifiek land, maar in mijn ervaring staan er in Nederland niet zo vaak hoge hekken rond parkjes. Wel vaak een sloot natuurlijk. Soms van die hele lage metalen buizen waar je dan je enkel over kan breken (maar bedoeld zijn om fietsen tegen te houden).

• Gim
  • Niet online
JeroenE schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:32:
@Jakkus Ik vind die grote hekken om parkjes altijd een beetje "buitenlands". Nu is Legoland natuurlijk niet per se een specifiek land, maar in mijn ervaring staan er in Nederland niet zo vaak hoge hekken rond parkjes. Wel vaak een sloot natuurlijk. Soms van die hele lage metalen buizen waar je dan je enkel over kan breken (maar bedoeld zijn om fietsen tegen te houden).
Of ijzerdraad dat simplistisch en laag bevestigd is aan van die houten paaltjes en al helemaal slap hangt omdat kinderen massaal staand zijn gaan balanceren op die draad. Ook dat kun je natuurlijk namaken.... met aangeschoten jongelui die erover gestruikeld zijn toen ze 's nachts nog even wilden schommelen in het park >:) Ik zou je Legoland gewoon lekker maken zoals je het zelf wil en verbeteren waar het in Nederland beter kan :P

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 12-07-2021 15:44 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

qua hekjes blijf ik deze opstelling het mooist vinden; maar meer voor een fancy huis ofzo, de speren zoals hierboven past best mooi voor parkje (@Jakkus wel de bomen wat groter maken, en als dan toch bezig bent; beetje hoogte verschil doet het ook altijd goed)

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/3b/15/ee/3b15eea29e06e1d8ce06d0b0227854e1.jpg

middels de harry potter toverstokjes

[ Voor 47% gewijzigd door himlims_ op 12-07-2021 16:00 ]

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:37
himlims_ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:49:
qua hekjes blijf ik deze opstelling het mooist vinden;

[Afbeelding]

middels de harry potter toverstokjes
Enerzijds, wow in eerste opzicht lijkt het net een echt hek.
Anderzijds speelt m'n OCD op.. die setjes toverstokjes klikken niet mooi recht vast kennelijk, ze staan allemaal anders :X

• Jakkus
@himlims_ Ik denk dat je gelijk hebt over de bomen. Ik vind dat altijd best lastig, hoe je goed bomen kunt maken met Lego ;)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:20:
@himlims_ Ik denk dat je gelijk hebt over de bomen. Ik vind dat altijd best lastig, hoe je goed bomen kunt maken met Lego ;)
gewoon van die 'arcs' in 'flesh red'(?) aan elkaar knopen op zo willekeurige manier - kan bijna niet fout :+
de huidige base pakken die je hebt, en arc per 2 of per 3 op een 2x2 ondergrond

ik zocht een passende afbeelding, maar kom niet vele verder als; https://www.thegaoni.com/...t_info&products_id=218831

bij die kleine seizoengebonden sets zit vaak wel leuke 'boom' inspiratie; https://www.brickwatch.ne...Thanksgiving-Harvest.html (thanksgiving/halloween zoeken)

als je helemaal los wilt gaan;
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/9a/f2/5a/9af25ae99a5202644bca945bc9f6c0b8.jpg
park behoort een grooooote boom te hebben :)

//edit; de tering wat is dit een rommelige reactie geworden :+

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 12-07-2021 16:25 ]

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wellicht inspiratie opdoen bij de 10281?

• Jakkus
Twee nieuwe pogingen gedaan met de bomen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkvPkwQL_sscbGBe3Wly8tYYBKA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPqgU5ZRRRTy0F8hZOhcpdN8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvx6NP7qDUkCkirsabKdwHN68s8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/isN0JPzc9O124Fzc29OQIIiS.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit: Ik heb wat bloemen toegevoegd, en een nieuwe opzet voor het hek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEspv1XaT0Pryv8fhLjgLU0gKiA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JK6qd98AhTJtiZMHRrZEsuqv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EP6tl89JWT4Z0RAKMO-AecAeP3Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGeBfO8bkP0cXBWf5tGLDpQx.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 34% gewijzigd door Jakkus op 12-07-2021 17:41 ]

• Afas
  • Niet online
Je zou het MOC setje van juli en augustus in een hoek van het park kunnen zetten. Heb je er meteen een begin van een dierentuin bij :)

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:57
Basekid schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:13:
De Tweakers Lego challenge van deze maand heeft me geïnspireerd voor de grote variant. Wat een knus en gezellig resultaat!

[Afbeelding]
Bedankt om er mij aan te herinneren dat ik die zeker nog moet bestellen voor deze 'the way of the dodo' gaat _/-\o_

Nu vraag ik me wel af hoeveel VIP punten ik precies krijg op die bestelling. Vanaf vandaag loopt er een dubbele VIP punten promo, en Lego geeft aan dat ik 1500 punten zou ontvangen (prijs van de set is €200).
Als ik mij niet vergis krijgen we 7,5 punten per €1 uitgegeven. Dus dan zou ik toch 3000 punten moeten ontvangen voor de aankoop van de boom?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Basekid
Kapoen schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:03:
[...]

Bedankt om er mij aan te herinneren dat ik die zeker nog moet bestellen voor deze 'the way of the dodo' gaat _/-\o_

Nu vraag ik me wel af hoeveel VIP punten ik precies krijg op die bestelling. Vanaf vandaag loopt er een dubbele VIP punten promo, en Lego geeft aan dat ik 1500 punten zou ontvangen (prijs van de set is €200).
Als ik mij niet vergis krijgen we 7,5 punten per €1 uitgegeven. Dus dan zou ik toch 3000 punten moeten ontvangen voor de aankoop van de boom?
Weet niet helemaal of het in dit topic past, maar zijn die VIP punten het echt zoveel waard om via de officiele lego site te kopen? Alles is daar super duur (zo kan je de boomhut al voor 169 euro ergens anders kopen), en zover ik zie moet je aardig veel punten hebben voor een schammele 10 euro korting...

• Kapoen
Basekid schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:07:
[...]

Weet niet helemaal of het in dit topic past, maar zijn die VIP punten het echt zoveel waard om via de officiele lego site te kopen? Alles is daar super duur (zo kan je de boomhut al voor 169 euro ergens anders kopen), en zover ik zie moet je aardig veel punten hebben voor een schammele 10 euro korting...
Klopt, en ik ben bewust van de 'sigaar uit eigen doos' problematiek op S@H.
Er spelen echter nog een aantal andere factoren mee in mijn beslissing:
- ik hoef deze keer niet te betalen, het is een 'bestel je eigen cadeau' situatie :p
- daardoor kan ik de punten gebruiken om later nog wat kleinere (exclusieve s@h) sets te verkrijgen
- de GWP met de mini schoen is niet echt mijn ding, maar de minifig met brick kostuum vind ik wel leuk.

Het was dus gewoon een beetje wikken en wegen, en moest ik het zelf betalen was ik inderdaad op zoek gegaan naar een betere deal ;)

*edit* wel even nuanceren, uiteraard zoek ik ook met iemand anders’ geld de beste deal. Hier heb ik gewoon een afweging gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 12-07-2021 18:12 ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
Jakkus schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:49:

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik vond die hekjes van speren leuk, maar ik vind die plantenbak "hekjes" leuker. Het park oogt wat vriendelijker en open op die manier. Na het zien van van plantenbak variant, vind ik de speren hekjes plaatjes meer iets voor bij een dierentuin.

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpidfFcpUtA6gBzmZ9Q5SD12Io8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIPM6aUddIVKnAkbCBpN5xi1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTOslx8DXIlIBz8clSpZMVUv3qM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ysQU8nsQPYMlnEaLHbfnvap8.jpg?f=fotoalbum_tile

@AppieNL Ik heb om er voor mezelf een beter beeld van te krijgen de gebouwen erbij gezet die ik er in het echt ook bij heb staan. Ik denk dat ik het met je eens ben. Die hekken zijn wel sierlijk, maar het oogt met de lagere wal denk ik wat opener/vriendelijker. Ik ga er nog even rustig over nadenken :)

• Kapoen
Het moet weer net lukken dat iemand een post op Eurobricks maakte,
met voorbeelden van boombouwsels: Some trees and bushes for your town

@Jakkus ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb nog een mooie park build gevonden in mijn ‘archief’ van eurobricks/Flickr links: [MOC] Modular City Park
Misschien kan je er nog wat ideeën van… lenen? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Kapoen op 12-07-2021 18:39 ]

• Jakkus
@Kapoen Bedankt voor het delen! Ik vind het wel tof hoe de maker van dat filmpje de blaadjes in elkaar vlecht.
En dat park/die stad zijn echt geweldig!

Ik heb nu voor mezelf de knoop doorgehakt, ik ga voor het lagere muurtje. De steentjes zijn besteld bij Bricklink. Ik ben benieuwd hoe het straks wordt :)

• Versaevel
Jakkus schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:49:

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Onderste rij 2de foto, met dat lage hekwerk....... dat gaat ik van je jatten als ik klaar ben met het verbouwen van me huis en ik me stadje weer ga opbouwen ;)

• Jakkus
Leuk! Ik wil je gerust het bestand van Studio opsturen als je daar behoefte aan hebt :)

@Kapoen Hoe gaat het eigenlijk met jouw verhuizing? Ben je er ook al bijna aan toe om met je stad aan de slag te gaan?

• Kapoen
Jakkus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:15:
Leuk! Ik wil je gerust het bestand van Studio opsturen als je daar behoefte aan hebt :)

@Kapoen Hoe gaat het eigenlijk met jouw verhuizing? Ben je er ook al bijna aan toe om met je stad aan de slag te gaan?
Op 2 augustus krijg ik de sleutels van mijn huis. Daarna staan enkele weken klussen op het menu, en dan verhuizen. Dus ik hoop tegen eind augustus, begin september eindelijk eens te kunnen gaan genieten van mijn backlog en bouw/moc plannen.

Ik ben wel al wat aan het vooruitdenken over wat ik precies wil in mijn layout (die foto's van jou en @Zeehond helpen wel om de inspiratie op gang te trekken).

Daar zit ik al meteen met enkele vragen/bedenkingen:
- ik heb maar een paar klassieke straten/baseplates (mix van jaren '80 grijze/groene platen en enkele van de laatste uitgefaseerde generatie)
=> goed om mee te beginnen, maar op termijn gaan die afsteken tegen de nieuwere 16x16 platen
- neem ik mijn modular straat meteen mee in de bouwplannen?
=> dan moet ik rekening houden met de schaal in toekomstige moc's
- dan heb ik ook nog een idee om met hoogtes te gaan werken ipv een normaal stratenplan
=> zeer veel onderdelen voor nodig

Om toch ergens te beginnen heb ik me voorgenomen om mijn collectie 3-in-1 creator huizen op te bouwen, of aan te passen. En daar bouw ik dan andere zaken bij. Zo zien we wel hoe het verder evolueert :)

Pagina: 1 ... 93 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .