Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Makes sense dan ja.DaLass schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:43:
[...]
Met een dichte doos snap ik dat wel ja. Die van mij had ik als een "goed onderhouden occasion" gekocht, dus dan is het juist leuk om hem te bouwen (nadat ik hem een paar maanden geleden eerst uit elkaar gehaald heb).
Dit is mijn doos (kwam destijds bij de speelgoedwinkel rechtstreeks uit de Lego omdoos):
:strip_exif()/f/image/nl7x1jpckyXywwDMPAVrhNwW.jpg?f=fotoalbum_large)
Maken we dus maar niet open
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nu ik toch de oude Lego collectie heb opgehaald en aan het sorteren ben, meteen maar eens de 9v snoertjes gerepareerd. Die waren allemaal verteerd. Net als diverse andere onderdelen overigens.
Stukje speakerdraad, platte schroevendry en soldeerbout:
:strip_exif()/f/image/RE6AQPkeu9rgPXSBW00X1G8R.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet er eigenlijk nog toffer uit dan gewoon zwart draad ook.
Die van de treinrails was van ander plastic, en nog wel in goede staat gelukkig
Heb alleen nog 1 stekkertje over. Misschien kom ik nog een 2e tegen. Staat mij iets bij dat ik nog een kort snoertje had van 10cm ofzo.
Ook wat bejaarde onderdelen:
:strip_exif()/f/image/6Q68FetYMUiPh4yfnIj8MJzM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door _ferry_ op 07-04-2021 12:35 ]
Blijkbaar zijn er 2 nieuwe Star Wars "helmen" op komst.
En zo kwam ik er net toevallig achter dat er ook 3 stuks Marvel/DC op komst zijn.
Maar die niet tevoorschijn komen als ik op Helmet zoek.
Hoe kan ik die lijn in de gaten houden of weten wat er überhaupt op de markt is/komt.
Damn, dat is echt antiek met dat wafelpatroon aan de onderkant. Ga je dit nog de waterstofperoxide behandeling geven?
[ Voor 120% gewijzigd door Ardana op 08-04-2021 23:05 ]
Ik denk dat je deze bedoelt:NeutraleTeun schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:37:
Iemand een idee hoe ik op Helmet Collection kan zoeken?
En zo kwam ik er net toevallig achter dat er ook 3 stuks Marvel/DC op komst zijn.
Hoe kan ik die lijn in de gaten houden of weten wat er überhaupt op de markt is/komt.
https://www.lego.com/nl-nl/product/darth-vader-helmet-75304
https://www.lego.com/nl-n...cout-trooper-helmet-75305
De helmen vallen niet onder een aparte lijn maar gewoon onder de Star Wars lijn
[ Voor 6% gewijzigd door Baumans op 07-04-2021 12:51 ]
Batman masker 76182NeutraleTeun schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:37:
Venom 76187
Carnage 76199
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Neuh, m'n oldtimer heeft ook zijn oude lak nogCyBeRSPiN schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:38:
offtopic:
@cordonbleu Ik stuur je een DM met de mededeling dat die van mij vandaag bezorgd wordt. Het is niet toegestaan om in dit topic over bestellingen te praten omdat dit tot grote irritatie leidt.. Zie ook de topic waarschuwing in het rode vak hieronder.
[...]
Damn, dat is echt antiek met dat wafelpatroon aan de onderkant. Ga je dit nog de waterstofperoxide behandeling geven?
Had ook nog ergens een 2x4 blokje wat niet eens plastic in het midden had. Dat zal ook wel een oud ontwerp zijn.
Dus onder Lego Helmet Collection vind je de 5 Star Wars helmen. Maar de overige 4 Marvel/DC helmen vallen daar dus niet onder, en zul je met die zoekterm ook niet vinden.
Je weet dus niet of er een nieuwe (non Star Wars) helm uit komt (of hoeveel er al zijn), daar moet je met via via zoekwerk achter komen.
@mortael ja daar was ik dus via via achter komen, geheel toevallig via een suggested Manners site. Anders had ik het niet geweten, aangezien ze niet onder Helmet tevoorschijn komen.
[ Voor 18% gewijzigd door NeutraleTeun op 07-04-2021 13:25 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Of hier... weet even niet waar ik ze als nieuws voorbij zag komen.. maar moet een van die 2 geweest zijn
Ja, die had ik vroeger ook. Volgens mij heb ik toen de meeste ook weggegooid omdat ze nooit goed bleven zitten op Lego wat ik zelf voor mijn verjkaardag kreeg._ferry_ schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:21:
Had ook nog ergens een 2x4 blokje wat niet eens plastic in het midden had. Dat zal ook wel een oud ontwerp zijn.
Hier staat wel een leuk plaatje en uitleg.
Cool, is dus nog eind jaren 50, begin jaren 60. Hier ook diezelfde plates:JeroenE schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:27:
[...]
Ja, die had ik vroeger ook. Volgens mij heb ik toen de meeste ook weggegooid omdat ze nooit goed bleven zitten op Lego wat ik zelf voor mijn verjkaardag kreeg.
Hier staat wel een leuk plaatje en uitleg.
https://questforbricks.wo...12/03/25/lego-from-1960s/
Kwam ook blokjes tegen met Volkswagen en sigaretten opdruk. Iets wat je nu nooit zal zien op Lego
Deze dus: https://www.brickowl.com/...tubes-with-cross-supports
[ Voor 10% gewijzigd door _ferry_ op 07-04-2021 13:47 ]
NeutraleTeun schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:37:
Op Brickset hebben zowel de Star Wars helmets (die een eigen subtheme hebben voor de helmets) als de DC/Marvel Superheroes busts/helmets (die géén eigen subtheme hebben) de Sculptures tag.NeutraleTeun schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:23:
@Baumans Lego noemt het zelf wel de Helmet Collection (mogelijk dan wel alleen de Star Wars serie).
Dus onder Lego Helmet Collection vind je de 5 Star Wars helmen. Maar de overige 4 Marvel/DC helmen vallen daar dus niet onder, en zul je met die zoekterm ook niet vinden.
Je weet dus niet of er een nieuwe (non Star Wars) helm uit komt (of hoeveel er al zijn), daar moet je met via via zoekwerk achter komen.
Dus via die weg kun je ze in de gaten houden (alleen vallen er ook andere sets onder de sculptures tag die niets met de Helmets te maken hebben, om het een beetje ingewikkeld te maken
scintillating
Jeps, die steentjes, en de wielen (tamelijk verteerd) kwam ik ook tegen:JeroenE schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:56:
@_ferry_ Volgens mij had ik niet van die plates. Wel van die "axle bricks" waar je de wielen uit kon trekken (of in kon doen), of van die grote poppetjes die ze halverwege de jaren 70 hadden zoals 296. Ik weet zeker dat het die set was, want ik had (heb?) die blauwe spiegel, waarvan een stuk van de steel was afgebroken.
:strip_exif()/f/image/e97C8QHdDjjMGXMWlaWJLLlI.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk oud spul
Haha, het woord "sigaretten" ook op kinderspeelgoed_ferry_ schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:03:
[...]
Jeps, die steentjes, en de wielen (tamelijk verteerd) kwam ik ook tegen:
[Afbeelding]
Leuk oud spul
Oeps, eerst lezen @mir4dor
Daily driver; MB R171 SLK280
Tja, vroeger liep ik als kind ook met chocolade sigaretten rond, alvast te oefenen voor latermir4dor schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:08:
[...]
Haha, het woord "sigaretten" ook op kinderspeelgoed
Oeps, eerst lezen @mir4dor
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
(lol)gws24 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:43:
Misschien in het verlengde van de discussie hierboven: Er was gisteren rtl-z een z-doc over Lego, 'lessen geleerd in de bestuurskamer'. Kwam ter sprake dat ze op een gegeven moment meer dan 15k verschillende bricks hadden en dat ze dat toen terug gebracht hebben naar 5000 omdat de kosten voor sommige van die steentjes wel erg hoog waren.
[...]
Tja, vroeger liep ik als kind ook met chocolade sigaretten rond, alvast te oefenen voor later
Ja ik zat dat gisteren ook te kijken. Hoe het helemaal mis met Lego ging eind jaren negentig. Ze brachten een of andere superheld uit wat totaal niet aansloeg. Naam even vergeten maar zijn dat niet toevallig de Technic Figures ? Gisteren toevallig eentje gekocht
Daily driver; MB R171 SLK280
/f/image/OsTFlRWxSHFhpkrogG6w8I4e.png?f=fotoalbum_large)
(heb het ook net opgezocht want kon me de naam ook totaal niet herrinneren maar op wikipedia staat een timeline van Lego: Wikipedia: Lego timeline)
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Beide winkels bieden nl de Ecto-1 aan voor €160 en aangezien ik toch geen zin meer heb om te wachten (jajaja) dan gun ik het liever een goede Nederlandse winkel i.p.v. Amazon.
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 07-04-2021 18:31 ]
-nvm, verkeerde webshop-Gim schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:30:
Heeft iemand van jullie ervaring met de shops MisterBricks en Brickfever?
[ Voor 28% gewijzigd door MeneerHart op 07-04-2021 19:22 ]
Link? Foto? Specs?Jakkus schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:09:
[...]
Respect
Ik heb pas de MOC van het Assembly Square op die manier gebouwd (Jazz Café).
[ Voor 33% gewijzigd door JoeZuCK op 07-04-2021 20:11 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Heb ervaring met BrickFever. Op zich prima webshop.Gim schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:30:
Heeft iemand van jullie ervaring met de shops MisterBricks en Brickfever? Qua service/klantvriendelijkheid maar ook vooral of de LEGO sets echt goed verpakt verstuurd worden? Liefst met een doos zo goed als die van de F40 die eerder vandaag gepost werd
Beide winkels bieden nl de Ecto-1 aan voor €160 en aangezien ik toch geen zin meer heb om te wachten (jajaja) dan gun ik het liever een goede Nederlandse winkel i.p.v. Amazon.
Iets om rekening mee te houden; Retour zenden is op eigen kosten (bij MisterBricks ook). Dit is uiteraard geen probleem en staat ook netjes aangegeven op de site maar goed om vooraf te weten.
Wel wat moeite met de aftersales want bij het terugstorten van het geld na een (op eigen kosten) retour gezonden bestelling worden er nogmaals verzendkosten afgehaald van het bedrag, dit ook nog terwijl de order origineel geen verzendkosten had.
Naast dat ik dit niet zo netjes vind en dit niet is aangegeven in de voorwaarden is dit ook nog eens in strijd met de wet koop op afstand. Mijn ervaring is dus niet enkel positief.
Zou netjes zijn als ze dat inderdaad deden vermelden. Maar goed dat je het zegt, iets om rekening mee te houden.Superhuuper schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:37:
[...]
Heb ervaring met BrickFever. Op zich prima webshop.
Iets om rekening mee te houden; Retour zenden is op eigen kosten (bij MisterBricks ook). Dit is uiteraard geen probleem en staat ook netjes aangegeven op de site maar goed om vooraf te weten.![]()
Wel wat moeite met de aftersales want bij het terugstorten van het geld na een (op eigen kosten) retour gezonden bestelling worden er nogmaals verzendkosten afgehaald van het bedrag, dit ook nog terwijl de order origineel geen verzendkosten had.
Naast dat ik dit niet zo netjes vind en dit niet is aangegeven in de voorwaarden is dit ook nog eens in strijd met de wet koop op afstand. Mijn ervaring is dus niet enkel positief.
Ik lees nu trouwens bij hun voorwaarden dat als je met PayPal betalen dat je gratis kunt retourneren...
[ Voor 18% gewijzigd door Gim op 07-04-2021 21:15 ]
Zorgt wel dat je ff bezig bent ja! 🙂
Maar om het wel even relevant te maken, van de week Winnie de Poeh besteld...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tE7Yp4vOpZO6mUQcRuWpWAj5.jpg?f=user_large)
Het bouwen was leuk, ging alleen veel te vlot. Enige wat even eentonig was, was het maken van het bladerdak. Inmiddels staat die mooi langs Sesamstraat
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 08-04-2021 23:07 ]
Ik heb vaker bij MisterBricks besteld, altijd snel en netjes verpakt geleverd. Verder geen ervaring met hun service aangezien ik nooit iets terug hoefde te sturen oid.Gim schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:30:
Heeft iemand van jullie ervaring met de shops MisterBricks en Brickfever? Qua service/klantvriendelijkheid maar ook vooral of de LEGO sets echt goed verpakt verstuurd worden? Liefst met een doos zo goed als die van de F40 die eerder vandaag gepost werd
scintillating
laatste keer (in corona tijd) amsterdam was het niet mogelijk; kon toen alleen 'volle cups!!' per blokje kopenJoeZuCK schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:09:
Ik vraag me af wbt de PAB wall in de LEGO store. Klopt het dat je niet zelf meer de cup mag vullen. En kun je ook ergens checken welke steentjes in de wall zitten zonder een onnodige autorit te maken?

een ander hier op tweakers had andere ervaring; mocht het wel 'gedeeltelijk zelf' vullen (ligt denk ik aan medewerker)
de onderdelen welke aangeboden worden, schijnt de winkel op facebook te delen (heb ik neit - kan niet bevestigen)
winkel amsterdam zelf vodn ik erg gaaf; strak, netjes aangekleed, veel 'builds en sculptures'
kan niet wachten tot het weer 'normaal' is
dank voor delen - altijd knap als men iets anders kan bouwen van bestaande set, maar deze sla ik over. Vind m gewoonweg niet mooi
heet iemand 79111 -van die crappy movie gebouwd? lijkt me opzich best geinig treintje

De Technic prijzen zijn toch wel allemaal net een stukje lager dan de laagste prijzen op brickwatch. Geen gigantische kortingen maar allemaal wel net een stukje eronder.Frank_79 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:28:
Wat betreft de leegverkoop bij A-tembo. De site is weer online, al is ie wel erg traag. Ik zie echter geen aanbiedingen ofzo? Of mis ik iets? Iemand al een mooie aankoop kunnen doen?
Inderdaad de link die @Loader stuurde. Ik heb het Jazz Café eind vorig jaar gebouwd, inmiddels heb ik hem alweer een tijdje afgebroken. Het was een leuke build! Maar het resultaat vond ik een beetje massief en donker in mijn stad (veel grijs in de facade). Ook vond ik de afwerking hier en daar net wat tegenvallen. Maar ondanks dat was het erg leuk om hem te bouwen!
Het alternatieve model van de Pet Shop, van dezelfde ontwerper, vond ik persoonlijk nóg beter in elkaar zitten. Die haal ik voorlopig niet uit elkaar!
:strip_exif()/f/image/MxfFfvaHhe9qAZcmptf0Rzo3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 08-04-2021 09:37 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
42122 Jeep Wrangler voor €46 bij A-Tembo. Als je alleen dat besteld dan ben je ook nog €5 aan verzendkosten kwijt. Puur gelet op de €46 zijn er echter al zo'n zes winkels die het aanbieden inclusief bezorging. Het laagste is Bol met zo'n €38. Dus allemaal.... ?KNed schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:20:
[...]
De Technic prijzen zijn toch wel allemaal net een stukje lager dan de laagste prijzen op brickwatch. Geen gigantische kortingen maar allemaal wel net een stukje eronder.
Ik heb niet alles bij A-tembo zojuist bekeken, maar ik heb het vermoeden dat er momenteel van alles schappelijk is geprijsd bij A-tembo zoals we 'gewend' zijn van A-tembo, maar dat deze sets nog geen echte opheffingskorting hebben gekregen. Of is iemand beter op de hoogte van hun prijzen en heeft een aantal Technic sets plots zien kelderen in prijs?
Ik betwijfel overigens of bij Brickwatch alle laagste prijzen bekend zijn waarvoor je bij Amazon afgelopen najaar Technic sets kon scoren
[ Voor 18% gewijzigd door Gim op 08-04-2021 09:47 ]
OK, niet allemaal dusGim schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:42:
[...]
42122 Jeep Wrangler voor €46. Als je alleen dat besteld dan ben je ook nog €5 aan verzendkosten kwijt. Puur gelet op de €46 zijn er echter al zo'n zes winkels die het aanbieden inclusief bezorging. Het laagste is Bol met zo'n €38. Dus allemaal.... ?![]()
Ik betwijfel overigens of bij Brickwatch alle laagste prijzen bekend zijn waarvoor je bij Amazon afgelopen najaar Technic sets kon scorenNiet dat Amazon de prijs is die je maximaal zou moeten willen betalen, maar wel had kunnen betalen.
De duurdere sets zijn gratis verzending dus dan zijn ze met de huidige prijzen wel wat goedkoper. Ik had ook even met archive.org gekeken, de prijzen bij A-Tembo leken eerst hoger. Maar ik ben zeker geen Lego-expert dus weet niet precies wat de prijzen bij A-Tembo, Amazon, etc eerder waren.
Ik heb in ieder geval nu een leuke (duurdere) set gescoord, goedkoper dan de (vraag)prijzen op Marktplaats voor tweedehands.
[ Voor 76% gewijzigd door Ardana op 08-04-2021 23:06 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 08-04-2021 23:06 ]
Veelal niet. De Kinder wishlist op Amazon en dergelijke. Wat dat betreft is Brickwatch maar een heel beperkte afspiegeling, en ook tijdelijke drops zie ik vaak niet terug.Gim schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:42:
[...]
Ik betwijfel overigens of bij Brickwatch alle laagste prijzen bekend zijn waarvoor je bij Amazon afgelopen najaar Technic sets kon scorenNiet dat Amazon de prijs is die je maximaal zou moeten willen betalen, maar wel had kunnen betalen.
Als je altijd op aanbiedingsniveau een set koopt (zoals ik doe), dan zijn de sets van die gestopte winkel best aan de prijs. Een willekeurige fysieke winkel zal veelal ook niet de goedkoopste kunnen zijn.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
https://www.brickfanatics...s-sets-rumoured-for-2021/
Een paarse Dodge Challenge
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
en een dragracer (bundel) krijg de foto/llink zo niet meer gevondenzonoskar schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:49:
Nieuwe Speed Champions zijn in aantocht.
https://www.brickfanatics...s-sets-rumoured-for-2021/
Een paarse Dodge Challenge
:strip_exif()/f/image/Q6u3PkDqtJtZnNm360o8laLq.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook binnen, vanavond maar eens aan beginnen
V&A mag ergens anders.
[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 08-04-2021 16:10 ]
https://brickshow.com/tag/lego-speed-champions/himlims_ schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:57:
[...]
en een dragracer (bundel) krijg de foto/llink zo niet meer gevonden
Wat betreft PaB..himlims_ schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:54:
[...]
laatste keer (in corona tijd) amsterdam was het niet mogelijk; kon toen alleen 'volle cups!!' per blokje kopen![]()
een ander hier op tweakers had andere ervaring; mocht het wel 'gedeeltelijk zelf' vullen (ligt denk ik aan medewerker)
de onderdelen welke aangeboden worden, schijnt de winkel op facebook te delen (heb ik neit - kan niet bevestigen)
winkel amsterdam zelf vodn ik erg gaaf; strak, netjes aangekleed, veel 'builds en sculptures'
[...]
dank voor delen - altijd knap als men iets anders kan bouwen van bestaande set, maar deze sla ik over. Vind m gewoonweg niet mooi![]()
heet iemand 79111 -van die crappy movie gebouwd? lijkt me opzich best geinig treintje
[Afbeelding]
In Utrecht had ik de ervaring (paar maanden geleden) dat je niet zelf mocht scheppen maar wel mocht aanwijzen hoeveel ongeveer van wat. En dan kreeg je als bonus nog een schep extra in je tas omdat je niet kon "optimalizeren".
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Yes, die heb ik. Leuk treintje. Zie net alleen dat ik geen idee heb waar al die minifigs gebleven zijn en dat ik een rots met dynamiet mishimlims_ schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:54:
[...]
laatste keer (in corona tijd) amsterdam was het niet mogelijk; kon toen alleen 'volle cups!!' per blokje kopen![]()
[...]
dank voor delen - altijd knap als men iets anders kan bouwen van bestaande set, maar deze sla ik over. Vind m gewoonweg niet mooi![]()
[Afbeelding]

Toch eens zoeken, zal mijn zoontje leuk vinden denk ik
Maar wat wil je weten?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De Dodge Dragracer:himlims_ schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:57:
[...]
en een dragracer (bundel) krijg de foto/llink zo niet meer gevonden
:strip_exif()/f/image/ZJhg318fmRmPfFHfOXkQtcVk.jpg?f=fotoalbum_large)
Lagen per ongeluk al te koop in een Amerikaanse supermarkt
[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 08-04-2021 23:04 ]
Dat was een fout van mezelf, ik twijfelde aan de betaling via PayPal en had hem later in de ochtend nog een keer besteld, kon uiteindelijk de 2e niet annuleren via de site, wel contact gehad met lego en ik kan hem gewoon terug sturen, maar als ik er iemand anders blij mee kan maken is het ook goedHelsie schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:20:
[...]
Nice, ik moet tot zondag wachten tot ik hem van mijn vrouw en kids krijg. ;-)
Maarrreh, hoe komt het dat je er 2 kreeg? Ben ik wel benieuwd naar. Dubbel besteld?
Wat is jullie ervaring/advies wbt Lego klantenservice om dit aan te kaarten?
:strip_exif()/f/image/ptYrmTXqlEoWF8PRKJXmKVja.jpg?f=fotoalbum_large)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tsja, ik zou hier alleen moeilijk over doen als je de doos dicht wilt laten voor eventuele waarde.areyonga schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:39:
Hier is de Spaceshuttle ook binnen, netjes in kartonnen omdoos geshipt, maar bij openene blijkt er een scheur in de zijkant te zitten en is een hoek van de doos flink ingedeukt...omdoos vertoont geen beschadigingen die je kan relateren hieraan, dus lijkt te zijn gebeurd voor het verpakken...
[Afbeelding]
Anders zou ik mij er niet druk over maken. Niet echt duurzaam om te gaan omruilen, of een extra lege doos te laten versturen...
Ik heb in het verleden ook wel eens gehad dat een doos op dergelijke wijze beschadigd was. Dat is toen op een nette wijze opgelost. Je kunt hierover dus zeker contact opnemen.areyonga schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:39:
Hier is de Spaceshuttle ook binnen, netjes in kartonnen omdoos geshipt, maar bij openene blijkt er een scheur in de zijkant te zitten en is een hoek van de doos flink ingedeukt...omdoos vertoont geen beschadigingen die je kan relateren hieraan, dus lijkt te zijn gebeurd voor het verpakken...
[Afbeelding]
- This line is intentionally left blank -
Gewoon bellen in ieder geval. Een keer een beschadigde set doos gehad. Toen hebben ze me twee opties geboden, nl. terugsturen zodat je voor een nieuw exemplaar kunt gaan of genoegen nemen met een compensatie wat bij mij toen een lading VIP punten was.areyonga schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:39:
[Afbeelding]
Die dragster heeft echt serieus te kleine bandjes achterop. Jammer.chrisO schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:16:
[...]
De Dodge Dragracer:
[Afbeelding]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die dragster wordt wel een nieuw record voor hoeveelheid-oppervlakte-met-stickers-vs-zonder volgens mij.chrisO schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:16:
[...]
De Dodge Dragracer:
[Afbeelding]
Die paarse challenger vind ik dan weer wel mooi, jammer dat die niet los is.
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Ik heb een keer gemaild daarover, ik kreeg toen inderdaad een aantal VIP-punten.areyonga schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:39:
[Afbeelding]
Zeker met sets die je op den duur weer hoopt door te verkopen is het wel jammer als de doos behoorlijk beschadigd is. Lego gaat daar heel netjes mee om!
Ik heb nog de dozen van mijn oude Legokastelen, 6097 en 6098. Ook al ga ik die nooit verkopen, toch vind ik het erg leuk dat ik de dozen nog heb!
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Van de zomer nog bij mijn ouders in elkaar gezet, nostalgieVersaevel schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wanneer je tussen al die meuk bij je schoonouders een tekstbordje vind en je gaat verder graven, kom je uit op één van de meest favoriete sets uit mijn jonge jeugd jaren.
Beetje verkleurd, maar wel puntje compleet inclusief wegwijerbordje.
Verder moet er iig nog een postkantoor, 2 villa huizen een sleepboot en een garage inzitten.
Ook ben ik delen van Texas rangers en een oude kapsalon tegen gekomen evenals een electrische loc 727
Kijken of ik binnenkort nog ergens een vrij uurtje heb om verder te graven.
Idd.D75 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:26:
[...]
Die paarse challenger vind ik dan weer wel mooi, jammer dat die niet los is.
Hetzelfde had ik bij de SC Lambo set. Die kikkergroene Urus kan me feitelijk gestolen worden (zeg ik als Lambo fan).
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Dat is wat er nu in Amsterdam in de PAB Wall zit:JoeZuCK schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:09:
Ik vraag me af wbt de PAB wall in de LEGO store. Klopt het dat je niet zelf meer de cup mag vullen. En kun je ook ergens checken welke steentjes in de wall zitten zonder een onnodige autorit te maken?
:strip_exif()/f/image/ik1vtUC73jDOocTQjk5o1S3p.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb de foto zojuist in de winkel gemaakt.
Erg goede service daar. Had vorige week voor € 146,00 aan Lego gekocht en niet in de gaten dat de schaatsbaan actie nog liep bij aankopen vanaf € 150,00. Even contact gehad met de winkel en mocht vandaag bij een nieuwe aankoop van minimaal € 4,00 alsnog de schaatsbaan meenemen
Ik vind die lange zwarte auto echt lelijk zo erg dat ik eerst dacht dat het een 1 april grap waschrisO schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:16:
[...]
De Dodge Dragracer:
[Afbeelding]

Haha maar er zullen vast wel mensen zijn die hem wel mooi vinden, smaken verschillen.
Je bent bekend met de dragsters uit de Top Fuel klasse? Die zien er allemaal zo uit eigenlijk.Anakin_ schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:24:
[...]
Ik vind die lange zwarte auto echt lelijk zo erg dat ik eerst dacht dat het een 1 april grap was![]()
Haha maar er zullen vast wel mensen zijn die hem wel mooi vinden, smaken verschillen.
/f/image/Q9J7b6FI85RFs6e8b20KeUzj.png?f=fotoalbum_large)
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Als alle zakken met stenen nog dicht zijn en er allemaal zijn (unboxing of speedbuild video kijken), je er geen druk om maken?areyonga schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:39:
[Afbeelding]
De eigen meningen zijn op het andere stapeltje gelegd
Dan hoeft ie nog niet mooi te zijnWom schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:28:
[...]
Je bent bekend met de dragsters uit de Top Fuel klasse? Die zien er allemaal zo uit eigenlijk.
[Afbeelding]
(ik heb vrij weinig met al dat amerikaanse gedoe, dragracen met wagens die nog iig een normale carroserie hebben kan ik nog wat mee, dat top-fuel gedoe.. mwa)
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Je vroeg zelf om advies hé...areyonga schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:30:
Heb een mailtje gestuurd naar de klantenservice. Bedankt iig voor de feedback qua ervaringen.
De eigen meningen zijn op het andere stapeltje gelegd
Ik vind juist de dragster de mooie van de 2. De dodge oogt wat saai, ondanks zijn kleurchrisO schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:16:
[...]
De Dodge Dragracer:
[Afbeelding]
Gaat nog wel even duren als ik dit zo zieKNed schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:58:
[...]
Was vanmorgen een poosje online, is me gelukt om een bestelling te doen, ging niet snel maar lukte wel. Maar nu weer een offline inderdaad. Komt straks weer online volgens het bericht wat te zien is.
/f/image/e0st34DERjjRUxKLp6hXh3S9.png?f=fotoalbum_medium)
Jazeker, iets meer uitzoekwerk inderdaad qua wat er moet gebeuren, maar met zijn 8 jaren destijds was dat niet al te lastig...JeroenE schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:18:
@Mvd1981 Maar heeft hij ook geprobeerd ze te bouwen? De modellen zijn wel ingewikkelder, maar de handleidingen zijn veel simpeler.
Klopt, maar wel wat betreft ervaringen rondom de klantenservice, niet over wat iemand anders vind wat ik wel of niet moet accepteren qua doosschade....lezen is ook een vak
Maar goed, we wachten even de reactie af en ik zal tzt even laten weten wat eruit is gekomen, kan altijd helpen voor toekomstige gevallen.
Nu gaan kiezen op welk plekje hij gaat komen in de bouw-backlog. #1stworldproblem
- update - nette mail terug gehad van de klantenservice, ofwel omruilen danwel een lading VIP punten ter compensatie. Is netjes opgelost dus.
[ Voor 11% gewijzigd door areyonga op 13-04-2021 23:43 ]
areyonga schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:56:
[...]
Klopt, maar wel wat betreft ervaringen rondom de klantenservice, niet over wat iemand anders vind wat ik wel of niet moet accepteren qua doosschade....lezen is ook een vak
areyonga schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:39:
Maar goed, door naar het volgende topic....
Wie is er net zo 'gek' als Bricksie en heeft/overweegt een Lego tattoo?
YouTube: I got a LEGO DARTH VADER TATTOO!!
Tja, misschien moet je dan niet mensen die tijd nemen om je daadwerkelijk advies geven niet zomaar zo'n opmerking verkopen....areyonga schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:07:
Het lijkt wel de 2e kamer![]()
Maar goed, door naar het volgende topic....
Wie is er net zo 'gek' als Bricksie en heeft/overweegt een Lego tattoo?![]()
YouTube: I got a LEGO DARTH VADER TATTOO!!
En dat is het laatste wat ik erover zeg...
en dat terwijl ik nou niet direct koopjes zag staan toen ik er even opkon..Joster schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:02:
[...]
Gaat nog wel even duren als ik dit zo zie
[Afbeelding]
wel blij dat ik voor pasen al een kleine bestelling heb gedaan..
aan de ene kant heb ik iets van: ja waarom daarover zeuren.. maar tegelijkertijd heb ik ook iets van: een kleine waardebon (5/10 euro, niet meer imho) zou ik een heel redelijke oplossing vinden voor de puristen die nette dozen willen hebbenareyonga schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:39:
[Afbeelding]
en je kan altijd gewoon retouneren en afzien van de koop
https://rebrickable.com/m...nk-and-booster-scale-170/
:strip_exif()/f/image/VTX1uxV4dJxWe5EYkzRCaDrR.png?f=user_large)
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Zag hem voorbijkomen, valt toch een beetje tegen wat dit kost als je nog geen grote voorraad steentjes in huis hebt, heel wat meer dan de shuttle zelf in elk geval.mortael schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:24:
Als je de Space Shuttle hebt staan, zou er eigenlijk ook een tank/booster MOC bij moeten ☺
[Afbeelding]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Via Rebrickable kom ik op 3250 onderdelen voor €230,- ex verzendkosten ed. Wel veel geld, maar niet héél erg duur.CyBeRSPiN schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:28:
[...]
Zag hem voorbijkomen, valt toch een beetje tegen wat dit kost als je nog geen grote voorraad steentjes in huis hebt, heel wat meer dan de shuttle zelf in elk geval.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ik heb geen ervaring met de (huidige) Lego klantenservice, maar ik zie niet echt hoe je vraag verkeerd geinterpreteerd kon worden. Krijgen mensen geen zinsontleding meer op school ofzo?areyonga schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:39:

Dit is een mech die Mars verdedigt tegen buitenmartiaanse invasieve soorten zoals Homo sapiens.
Voor mij had deze enige emotionele waarde omdat het een van de laatste sets was toen ik nog elk jaar de Lego catalogus bij de winkel haalde waar ik bij had "Die ziet er wel cool uit". De reden om dat niet te doen was de hoge nieuwprijs van 60 Euro voor een relatief kleine set, en dat veel sets toendertijd uit grote pre-fab brokken bestonden.
Nadat ik hem gisteravond voor het naar bed gaan heb gebouwd (op de vloer van mijn slaapkamer
Mijn enige klacht is dat de set modulair is opgebouwd, en dat Lego voor nogal wat draaibare verbindingen de lichtgrijze Technic connectoren heeft gebruikt in plaats van de zwarte of donkergrijze. Dus die delen floppen alle kanten uit.

Het was overigens goede ontspanning na een ietwat stressvolle dag...
Wordt het dan ook toegevoegd aan het Let op kader onderin?Bastien schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 06:04:
Ik heb zojuist iom @Ardana Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops gestart. Hopelijk weet iedereen er wat van te maken.
Daar waar nu staat: Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Maar goed bezig
Haha, soms krijg je inderdaad dat idee. Daarom had ik na de reactie waarbij alleen het woord advies vet gedrukt werd nog even gereageerd met daarbij een paar extra woorden vet gedrukt waarover advies werd gevraagd.Amphiebietje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 07:44:
[...]
Ik heb geen ervaring met de (huidige) Lego klantenservice, maar ik zie niet echt hoe je vraag verkeerd geinterpreteerd kon worden. Krijgen mensen geen zinsontleding meer op school ofzo?
Aan de andere kant valt een opmerking als ‘lezen is ook een vak’ niet altijd goed. Ook al eindigt deze met een smiley.
Goede tip. Via rapporteer even onder aandacht gebracht bij moderators.Gim schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:05:
[...]
Wordt het dan ook toegevoegd aan het Let op kader onderin?Althans, daar zie ik het nog niet staan.
Daar waar nu staat: Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Maar goed bezig
Ik lees op rebrickable in de comments dat er bepaalde delen uit de neus qua rendering niet kloppen...lastig te zeggen zo zonder de details, maar die onderdelen zouden dus niet in de oranje kleur beschikbaar zijn. Iemand die hier de kennis over heeft?mortael schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:24:
Als je de Space Shuttle hebt staan, zou er eigenlijk ook een tank/booster MOC bij moeten ☺
[Afbeelding]
Desalniettemin een mooie aanvulling op de shuttle, ben erg benieuwd wanneer de eerste afbeelding opduikt hoe ie eruit ziet met de shuttle erop gemonteerd. Hij staat iig op de verlanglijst
En wat betreft de prijs, tja, hij bestaat uit meer steentjes als de shuttle zelf en handleiding voor 5 euro is nou ook weer niet belachelijk duur

Er staan niet foto's toegevoegd met de echte kleuren. Die paar zwarte onderdelen vind ik er best goed bijpassen. Zou hem zo laten met die zwarte onderdelen. Twijfel twijfel.areyonga schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:01:
[...]
Ik lees op rebrickable in de comments dat er bepaalde delen uit de neus qua rendering niet kloppen...lastig te zeggen zo zonder de details, maar die onderdelen zouden dus niet in de oranje kleur beschikbaar zijn. Iemand die hier de kennis over heeft?
Desalniettemin een mooie aanvulling op de shuttle, ben erg benieuwd wanneer de eerste afbeelding opduikt hoe ie eruit ziet met de shuttle erop gemonteerd. Hij staat iig op de verlanglijst
En wat betreft de prijs, tja, hij bestaat uit meer steentjes als de shuttle zelf en handleiding voor 5 euro is nou ook weer niet belachelijk duur
Vraag is: hoe doen jullie dat? Dacht zelf aan ladekastjes, waarbinnen op vorm en aantal noppen (bv 2x2 in vakje, 1x4 in vakje ed), maar dan niet binnen de vorm op kleur (onder het motto: dat vind je dan wel sneller). De volgende vraag is dan ook hoeveel vakjes je ongeveer moet hebben (totaal afgebroken gecomprimeerd volume zal een van de grootste ikeabakken zijn)?
Het zou gaan om onderdelen uit de neus van de fueltank, die zouden dus niet allemaal origineel in oranje zijn.... Die zwarte ringen op de 2 boosters zitten ook de op 'echte' boosters.2Bond schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:55:
[...]
Er staan niet foto's toegevoegd met de echte kleuren. Die paar zwarte onderdelen vind ik er best goed bijpassen. Zou hem zo laten met die zwarte onderdelen. Twijfel twijfel.
:strip_exif()/f/image/9PTzr7PcVamLwXLuvA8E23wc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga de handleiding maar eens aanschaffen, wellicht dat die uitsluitsel biedt
- edit - zie nu een update op rebrickable waarin de ontwerper toegeeft dat het om deze parts gaat:
:fill(white):strip_exif()/f/image/gSSMeyEGMS4qgNRAO8ciE3ax.png?f=user_large)
Gaat dus om parts 50955 en 50956 welke redelijk dominant zijn in de neus....of overschilderen of wachten totdat lego zo in de juiste kleur gaat uitbrengen....voor 1000 VIP points wellicht bij te bestellen

[ Voor 21% gewijzigd door areyonga op 09-04-2021 15:19 ]
Normale vraag hoor! Goed dat je wilt beginnen om op type te sorteren dat is vele malen makkelijke zoeken dan op kleur. Je kan het beste gewoon beginnen Met bricks/plates/slopes etc.manzonderdas schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:20:
Ik heb een vraag, waarmee ik hoop niemand op zijn tenen te trappen; heb ondertussen van lego al een hoop thuis voor de kinderen, maar veel dingen zijn stuk, en er ook een aantal zakken losse stukjes uit de kringwinkel gehaald - of met andere woorden een paar kleine bakken "gemengde rommel". Ik zou die graag sorteren, zodat we de sets terug kunnen maken, maar ook gemakkelijker dingen bouwen.
Vraag is: hoe doen jullie dat? Dacht zelf aan ladekastjes, waarbinnen op vorm en aantal noppen (bv 2x2 in vakje, 1x4 in vakje ed), maar dan niet binnen de vorm op kleur (onder het motto: dat vind je dan wel sneller). De volgende vraag is dan ook hoeveel vakjes je ongeveer moet hebben (totaal afgebroken gecomprimeerd volume zal een van de grootste ikeabakken zijn)?
Je zal zien dat je in die bak best veel onderdelen hebt waar je er maar 1 of twee van hebt. Dus een bak met allerhande ontkom je niet aan. Ik heb nu 14 iris lade kasten met gemiddeld 6 laden en 4 sorteerkastjes met 32 laadjes per stuk. Dat is geleidelijk zo gegroeid...
Op een gegeven moment past het niet meer een ga je toch maar ook op kleur sorteren bijv. wit/zwart/grijs en de overige kleuren apart.
Als je assortimentsdozen gebruikt, kun je vaak de grootte van de vakjes aanpassen (dan zit je ook niet 'vast' aan een bepaalde afmeting). Sommige assortimentsdozen kun je ook aan elkaar vastklikken of in een soort ladekastjes zetten zodat je makkelijk kunt opbergen.manzonderdas schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:20:
Ik heb een vraag, waarmee ik hoop niemand op zijn tenen te trappen; heb ondertussen van lego al een hoop thuis voor de kinderen, maar veel dingen zijn stuk, en er ook een aantal zakken losse stukjes uit de kringwinkel gehaald - of met andere woorden een paar kleine bakken "gemengde rommel". Ik zou die graag sorteren, zodat we de sets terug kunnen maken, maar ook gemakkelijker dingen bouwen.
Maar misschien kun je in eerste instantie even voorsorteren in van die hersluitbare diepvrieszakjes of plastic bakjes (tupperware, wegwerp), dan heb je ook een beter beeld van het volume per type/kleur brick en plate en kun je daar je definitieve opslagmiddel op afstemmen.
En idd: eerst sorteren op type onderdeel en formaat, eventueel bij grote volumes daarna nog op kleur.
scintillating
Ik heb stanley sorteerdozen, 5,- bij de hornbach.manzonderdas schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:20:
Maar heb zelf niet heel veel los liggen dus als je veel hebt is dat weer niet heel handig.
Voor kleinere onderdelen heb ik kleinere sorteerdoosjes van de action, 70ct zijn die. Je hebt daar ook wat grotere dozen die wat goedkoper zijn dan die van stanley.
Mn complete setjes waar ik geen doos van heb ik nu in ziplock zakken, wil die uiteindelijk wel in wat stevige losse doosjes doen. Zoek daar ook nog een betaalbare oplossing voor.
[ Voor 7% gewijzigd door dr86 op 09-04-2021 15:49 ]
Ziet er mooi uit.Basekid schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:59:
[Afbeelding]
Gaat de goede kant op... Twee stappen per dag gedaan en vandaag ff 6 stappen. Zin om idd wat moocs en de millennium falcon te kopen nu 😁
Maar: twee stapjes per dag? Vroeger was dat nog best wat, maar dat zou nu betekenen dat je binnen twee minuten klaar bent elke keer? Wat een discipline dan! :-)
Aan de uitkomst-datum (afgelopen week) en de vordering van de Shuttle (best ver) denk ik dat hij doelt op 2 zakjes per dag ipv 2 stapjesFrank_79 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:34:
[...]
Ziet er mooi uit.
Maar: twee stapjes per dag? Vroeger was dat nog best wat, maar dat zou nu betekenen dat je binnen twee minuten klaar bent elke keer? Wat een discipline dan! :-)
Set bevat 18 zakjes, genummerd 1-17 (1 nummer dus in 2 zakjes)
Check. Lijkt mij ook logischer hoor. Was niet scherp.Superhuuper schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:56:
[...]
Aan de uitkomst-datum (afgelopen week) en de vordering van de Shuttle (best ver) denk ik dat hij doelt op 2 zakjes per dag ipv 2 stapjes![]()
Set bevat 18 zakjes, genummerd 1-17 (1 nummer dus in 2 zakjes)
Het is ook vrijdagavond.. #weekendstandje aan :-)
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked