Even verder zoeken en ik kwam boekjes tegen iddJoeZuCK schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:54:
@water_escape Als je het mij vraagt is het zelfbouw.
Weer een keer origineel proberen te maken .
Water-Escape
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Even verder zoeken en ik kwam boekjes tegen iddJoeZuCK schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:54:
@water_escape Als je het mij vraagt is het zelfbouw.
Water-Escape
wat is het origineel?water_escape schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:37:
[...]
Even verder zoeken en ik kwam boekjes tegen idd. En dit was dus zelfbouw (2005).
Weer een keer origineel proberen te maken .
Ik zou het doen!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Mooie collectie zo.PaT schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:18:
De collectie is vanavond aangevuld met de witte Duitser. Zoonlief heeft hem afgebouwd. Hij staat mooi naast de Mustang. Ten opzichte van de F40 is hij wel fors groter. De AM moest dus zijn plaatsje afstaan en naast de Fiat 500 gaan staan.
Ik ben benieuwd wat de volgende gaat worden. Een 2CV lijkt mij wel een leuke.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gelijk maar even omgedraaid, tnx.cordonbleu schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:53:
[...]
Mooie collectie zo.
De luchtinlaat op de motorkap van de Mustang zit wel verkeerd om
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 05-04-2021 14:41 ]
Inmiddels ben ik een aantal jaar uit mijn dark ages en heb mij sindsdien voorgenomen om eigenlijk alleen Technic modellen te kopen (Lego heeft veel meer toffe series, maar mijn portemonnee moet het er ook mee eens zijn). Ik hou van Technic vanwege de functies. Ik baal soms van alle mooie modellen die ik in mijn dark ages heb gemist zoals bv de Unimog of Volvo Shovel of Claas Xerion. Maar de laatste tijd is Technic helaas meer Racers / display geworden. De Bugatti heb ik wel van kunnen genieten (met 35% korting), de Landrover voor 95euro was een no-brainer, maar elk jaar weer een Supercar met versnellingsbak is nou niet persé mijn ding (tenzij de prijs daalt richting kiloknallerprijs).Anakin_ schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:16:
Mist wel suspension [...] display item.
De rode kraan (42082) heb je dan hopelijk wel?phYzar schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:50:
[...]
Inmiddels ben ik een aantal jaar uit mijn dark ages en heb mij sindsdien voorgenomen om eigenlijk alleen Technic modellen te kopen (Lego heeft veel meer toffe series, maar mijn portemonnee moet het er ook mee eens zijn). Ik hou van Technic vanwege de functies. Ik baal soms van alle mooie modellen die ik in mijn dark ages heb gemist zoals bv de Unimog of Volvo Shovel of Claas Xerion. Maar de laatste tijd is Technic helaas meer Racers / display geworden. De Bugatti heb ik wel van kunnen genieten (met 35% korting), de Landrover voor 95euro was een no-brainer, maar elk jaar weer een Supercar met versnellingsbak is nou niet persé mijn ding (tenzij de prijs daalt richting kiloknallerprijs).
De meest recente modellen zijn weinig technisch anders dan de gebruikte blokjes:
[Afbeelding]
Gelukkig heb ik nog wel een backlog om me zoet te houden (bucket wheel excavator, Volvo dumper, Landrover, betonmixer, en nu met de paasdagen de Liebherr:
Zakjes #1 van 6 in een bak om het onderstel met de rupsen te bouwen:
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 05-04-2021 11:10 ]
Zeker, de rode kraan is erg leuk (behalve dan het stukje onderstel wat 4x4 dubbel symmetrisch is dus 4x hetzelfde bouwen), maar die heb ik later nogmaals gekocht en aan mijn vader kado gedaan en daarmee ook hem uit zijn darkages gehaaldGim schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:07:
[...]
De rode kraan (42082) heb je dan hopelijk wel?
Dit jaar komt een een bulldozer en een mercedes truck. Beide sets komen neem ik aan met functies.
De unimog heb ik gemist maar wel de arocs bemachtigd. Ik heb zelf dan weer een set zoals de 42009 gemist.
Mijn katten vonden dat niet zo leuk 🤣🤣 gingen een meter de lucht in de eerste keer dat ik hem testte 😆phYzar schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:39:
Mijn eerste ervaring met Control+. Ik dacht al: hoe ga ik dit los testen? Maar de app heeft gelukkig de mogelijkheid om losse bouwdelen te testen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik weet niet zeker of dit niet per model anders is, maar ik vond het ook wel fijn. Veel plezier met de rest van je Liebherr bouwenphYzar schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:39:
Mijn eerste ervaring met Control+. Ik dacht al: hoe ga ik dit los testen? Maar de app heeft gelukkig de mogelijkheid om losse bouwdelen te testen.
Helaas te lang gewacht met kopen. Ik wacht tot ie weer voor een €150 te koop is... desnoods tot de feestdagen eind dit jaarFrank_79 schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:34:
Zojuist de ECTO-1 afgebouwd. Wat een ontzettend leuke bouw. Mede veroorzaakt door wat nostalgische gevoelens. Flink apparaat ook trouwens. Aanradertje wel.
[Afbeelding]
Nice!Frank_79 schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:34:
Zojuist de ECTO-1 afgebouwd. Wat een ontzettend leuke bouw. Mede veroorzaakt door wat nostalgische gevoelens. Flink apparaat ook trouwens. Aanradertje wel.
[Afbeelding]
Ik ben er mee bezig. En wil m ook zonder roest stickers gaan bouwen. Volgens mij doen de meesten dat, te zien aan alle reacties hier.Frank_79 schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:34:
[Afbeelding]
Ik heb hem ook zonder staan. Ooit nog eens real life met stickers zien on te bedenken of ze ik er toch op wil, maar recent niet in een Lego store geweestfishman schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:37:
[...]
Ik ben er mee bezig. En wil m ook zonder roest stickers gaan bouwen. Volgens mij doen de meesten dat, te zien aan alle reacties hier.
Klopt. Die staat al op de plank waar deze bij komt staan.Frantic schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:23:
[...]
Nice!
Ja de sian is ook serieus groot als ie af is
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Stranger Things (75810) is erg leuk om samen te doen, leuke details en technieken (alleen een beetje lastig in de stad te passenmortael schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:39:
Als die klaar is, maar eens kijken wat we nog meer samen kunnen doen.
[ Voor 17% gewijzigd door pi! op 05-04-2021 16:05 ]
If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..
Op amazon.de is hij voor ~156 te koop. Op nl voor 10 euro meer.Gim schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:14:
[...]
Helaas te lang gewacht met kopen. Ik wacht tot ie weer voor een €150 te koop is... desnoods tot de feestdagen eind dit jaarDe set is nog nieuw genoeg. Gaat er wel zeker te weten komen
Ah, thanks...aan die had ik zelf niet gedacht. Haar lijkt het Spookhuis (10273) wel leuk, ik zelf vind de Medieval Blacksmith (21325) weer leuker.pi! schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:02:
[...]
Stranger Things (75810) is erg leuk om samen te doen, leuke details en technieken (alleen een beetje lastig in de stad te passen)
Nou... €156 wat zich vertaald naar €158-159 en het is mét verzendkosten (sinds kort?) waardoor t neerkomt op €162-163Vae Victis schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:19:
[...]
Op amazon.de is hij voor ~156 te koop. Op nl voor 10 euro meer.
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08G4PD84J/
Kon er zelf niet langer oo wachten
Tjong. Even met een ander account zonder Duitse prime inloggen en warempel, verzendkosten van 3.5 euro naast BTW conversie idd.Gim schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:31:
[...]
Nou... €156 wat zich vertaald naar €158-159 en het is mét verzendkosten (sinds kort?) waardoor t neerkomt op €162-163Toch meer dan de €145 van kortgeleden. Ik ben wel even geduldig en wacht m'n kans af
Lijkt iets nieuws? Teveel Nederlanders die toch teveel nog bij DE bestelden hahaha. Maar goed, ik wacht geduldig. Eigen schuld dat ik laat wilde kopen. Maar wel een tof model, hoop dat de film ook zijn verwachtingen gaat waarmakenHBSVDK schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:35:
[...]
Tjong. Even met een ander account zonder Duitse prime inloggen en warempel, verzendkosten van 3.5 euro naast BTW conversie idd.
gezien de trailer heb ik die verwachting welGim schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:45:
[...]
Lijkt iets nieuws? Teveel Nederlanders die toch teveel nog bij DE bestelden hahaha. Maar goed, ik wacht geduldig. Eigen schuld dat ik laat wilde kopen. Maar wel een tof model, hoop dat de film ook zijn verwachtingen gaat waarmaken
Tja, ieder zijn keuze. Ik vind hem door de "modder- of roestvlekken" wat kinderachtiger overkomen. Voor mij voegt het niks toe en ik heb dus inderdaad besloten deze stickers niet te plakken. Ik houd tenslotte mijn eigen auto ook altijd netjes schoonfishman schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:37:
[...]
Ik ben er mee bezig. En wil m ook zonder roest stickers gaan bouwen. Volgens mij doen de meesten dat, te zien aan alle reacties hier.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
De zwarte instructies zijn vanaf de app of pdf beter te bouwen dan de gedrukte instructies.Pierre schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:54:
Mijn Space Shuttle is onderweg, net even de manual gedownload bij Lego. Jammer dat het zwarte pagina's zijn zal een goede reden hebben, ik ben er niet happy mee.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Dat ziet er erg goed uit! Heel leuk!Zeehond schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:52:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier ook weer eens stevig beest geweest met bouwen
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Tof! Hoe was het plaatsen van de zilveren stickers?Viper_4111 schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:31:
Redelijk makkelijke build, leuke technieken en het eind resultaat is SUPER vet! Ben blij dat deze is uitgekomen:
[Afbeelding]
Nu nog een manier vinden om de Hubble ergens aan te hangen!
Het ligt natuurlijk heel erg aan de ruimte, maar als je wat meer ruimte kan maken:Whizzy schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:16:
Ben al aardig op weg en aardig tevreden , alleen nu het dak nog maar ik heb alleen klassiek LEGO tot mijn beschikking en zoals je ziet is het gebouw schuin aan 2 kanten. Misschien dat iemand nog tips heeft?
De eerste twee waren even pielen hoe ze te plaatsen, daarna gaat de rest redelijk makkelijk. Ze zullen niet 100% gelijk zitten en één sticker heeft een klein luchtbubbeltje (kwam meer omdat ik niet aan het opletten was) maar ik ben tevreden met het resultaat.
Geen informatie beschikbaar
Welke app gebruik je, Ik vind de lego instructies app wel fijn op de ipad maar deze heeft helaas nog niet de spaceshuttle beschikbaar. Ook word er geen instructie herkent als ik de qr code scan via de app.mortael schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:20:
[...]
De zwarte instructies zijn vanaf de app of pdf beter te bouwen dan de gedrukte instructies.
Ik was er eerst ook totaal geen fan van, maar ik moet nu wel toegeven dat met een donkere instructie het rustgevender voor de ogen is als je bouwt met een tablet, dan een lichte (normale) instructie.
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
Ik gok gewoon van de website gehaald en acrobat reader geopend.RickS29 schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:53:
[...]
Welke app gebruik je, Ik vind de lego instructies app wel fijn op de ipad maar deze heeft helaas nog niet de spaceshuttle beschikbaar. Ook word er geen instructie herkent als ik de qr code scan via de app.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Krijg je hier ook zo’n Flippo jaren 90 gevoel bij?himlims_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:11:
schijnbaar delaunch van de nieuwe minifigures gemist;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik wist het niet, maar schijnbaar heb ik hierop gewacht
![]()
[ Voor 31% gewijzigd door Haay op 06-04-2021 09:29 ]
als ik zo bij de sociale lego kring kijk; wordt dit een populaire serie. veel 'die wil ik compleet' reactiesHaay schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:28:
Leuke serie minifigs, die Looney Tunes! Die wil ik wel compleet hebben!
Vind ze ook wel cool, alleen ben benieuwd wat het in totaal gaat kosten.himlims_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:06:
https://www.etsy.com/shop...name&listing_id=917289834
[Afbeelding]
als F1 fan kan ik deze wel waarderen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
en al die custom stickers; zonder die plaatjes blijven het vrij kale/neutrale bakkiesPierre schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:21:
[...]
Vind ze ook wel cool, alleen ben benieuwd wat het in totaal gaat kosten.
[EDIT] De website is ondertussen weer bereikbaar, maar wel erg traag.Haay schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:34:
Dat was te verwachten. A-Tembo begint met LEGO uitverkoop wegens sluiting, en de website is prompt overbelast en niet meer bereikbaar.
[ Voor 65% gewijzigd door Gim op 06-04-2021 11:58 ]
Ik heb er ook wel eens naar zitten gluren. Voor die stickers: moet je zelf afdrukken, maar krijg je er wel digitaal bij.himlims_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:27:
[...]
en al die custom stickers; zonder die plaatjes blijven het vrij kale/neutrale bakkies
damn; how so? heb dat compleet gemist. Geregeld bij atembo besteldHaay schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:34:
Dat was te verwachten. A-Tembo begint met LEGO uitverkoop wegens sluiting, en de website is prompt overbelast en niet meer bereikbaar.
[ Voor 34% gewijzigd door himlims_ op 06-04-2021 12:21 ]
Eigenaar is overleden.himlims_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:16:
[...]
damn; how so? heb dat compleet gemist. Geregeld bij atembo besteld
muzeum / bouw locatie zijn we paar maanden terug geweeest, waren best teleurgesteld; aanbod losse blokjes was mweh - de prijzen die ze ervoor vroegen ... holy crap prijzig. wel vriendelijk en hulpzaam personeel. maar was voor ons geen 2e bezoek waard. wel jammer dat ze het niet gered hebben - nu toch de 'hoogtijd dagen van lego'
Dacht ik zal ook eens even rondkijken of er nog iets boeiends tussen staat:Gim schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:47:
[...]
[EDIT] De website is ondertussen weer bereikbaar, maar wel erg traag.
Heel kort bij een paar thema's gekeken, maar ik zag er niks bij staan wat interessant was.
Ach, de trein die ik zo graag wilde maar niet kreegCubix schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook deze na meer dan 25 jaar weer eens in elkaar gezet. Nog helemaal compleet en rijdt nog goed gelukkig! (Zeker nu het ding veel waard blijkt te zijn, hij gaat in de verkoop)
Kan niet stoppen met ontploffen!
niiice - probeer deze al sinds januarie te scoren - of uitverkocht of +30euro op retail prijs ... wie had dat gedacht datzo populair setje zou wordenAnnaAnjo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:24:
Wat lief een bosje bloemen gekregen van mijn vriend [Afbeelding]
Aan de doos te zien kwam het van Amazon vandaan. Hij zei dat er stond dat er geen voorraad was maar je kon het wel bestellen. Dus had hij gewoon gedaan met het idee dan komt het over een paar weken / maanden vanzelf wel maar blijkbaar toch redelijk snel verzonden. Hij heeft in iedergeval geen woeker prijzen betaald.himlims_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:51:
[...]
niiice - probeer deze al sinds januarie te scoren - of uitverkocht of +30euro op retail prijs ... wie had dat gedacht datzo populair setje zou worden
Oh joh
Dat weet niemand, al veel reacties voorbij zien komen hierover. Dat het bij elkaar moet blijven , dat er een crowdfund actie opgezet moet worden, dat er een nieuw museum moet komen, maar er is geen duidelijkheid.almightyarjen schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:03:
[...]
Oh johIk heb nog samen met hem mijn station opgebouwd in het museum. Heftig... Wat gaat er met al die opgestelde Lego in het museum gebeuren?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Jup, die zijn echt leuk. Hopelijk komt er iemand met een leuke achtergrond voor in een IKEA Ribba. Dan maak ik net zo'n display als voor The Simpsons Serie 1 en The Simpsons Serie 2himlims_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:11:
schijnbaar delaunch van de nieuwe minifigures gemist;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik wist het niet, maar schijnbaar heb ik hierop gewacht
![]()
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Tof, de F40, gaaf modelDaLass schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:29:
Vanavond een "nieuw" model uit de backlog op tafel:
[Afbeelding]
builds tot +/- 3000stuks smijt ik alles samen en sorteer ik eerst.Basekid schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:01:
Over zakjes gesproken, zijn hier mensen die express de zakjes mixen in het begin om de build time langer te maken?
Ik vind het bouwen van bestaande sets het leukst, maar gaat altijd veel te snel... Dus zat te denken om bijv steeds twee zakjes te mixen.
(misschien dat ik bij de space shuttle straks alles mix, maar dat lijkt me bij de millennium falcon iets te overdreven...)
Ja zeker! Deed het eerst niet maar vond het steeds zo zonde als ik weer zo snel klaar was. Tegenwoordig gaan alle zakjes direct open en gaat alles op 1 hoop. Sorteren doe ik niet aan, gewoon lekker grabbelen en zoeken.Basekid schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:01:
Over zakjes gesproken, zijn hier mensen die express de zakjes mixen in het begin om de build time langer te maken?
Ik vind het bouwen van bestaande sets het leukst, maar gaat altijd veel te snel... Dus zat te denken om bijv steeds twee zakjes te mixen.
(misschien dat ik bij de space shuttle straks alles mix, maar dat lijkt me bij de millennium falcon iets te overdreven...)
Correct!
De Mini Cooper vond ik ook leuk om te bouwen.[...]
Ben zelf net met de Mini Cooper begonnen...
F40 heb ik ook nog in de backlog liggen maar ik denk dat ik hem maar dicht laat. Doet MISB inmiddels 250 euro zag ik. Dan vind ik het mooier om hem dicht te kunnen showen. Heb nog backlog zatDaLass schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:31:
[...]
Correct!
Van alle Creator Expert auto's die ik heb staan (op 2 na allemaal) vond ik deze het minst interessant vanwege de logge en hoekige kont van de auto, maar als ik dan aan het bouwen ben en het eindresultaat na een avondje rustig knutselen eruit ziet als onderstaand, dan is het toch wel een gaaf ontwerp![]()
[Afbeelding]
[...]
De Mini Cooper vond ik ook leuk om te bouwen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Met een dichte doos snap ik dat wel ja. Die van mij had ik als een "goed onderhouden occasion" gekocht, dus dan is het juist leuk om hem te bouwen (nadat ik hem een paar maanden geleden eerst uit elkaar gehaald heb).The Eagle schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:40:
[...]
F40 heb ik ook nog in de backlog liggen maar ik denk dat ik hem maar dicht laat. Doet MISB inmiddels 250 euro zag ik. Dan vind ik het mooier om hem dicht te kunnen showen. Heb nog backlog zat
Ik heb de Ninjago City en Docks op die manier gebouwd ...Basekid schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:01:
Herkenbaar, net als vroeger toen alles doorelkaar lag.redfoxert schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:55:
[...]
Ik heb de Ninjago City en Docks op die manier gebouwd ...
Ik zou het doen!
Haha, als je inderdaad ziet wat sommige sets MISB tegenwoordig doen dan durf je onderhand bepaalde dozen al niet meer te openenThe Eagle schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:40:
[...]
F40 heb ik ook nog in de backlog liggen maar ik denk dat ik hem maar dicht laat. Doet MISB inmiddels 250 euro zag ik. Dan vind ik het mooier om hem dicht te kunnen showen. Heb nog backlog zat
[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 07-04-2021 10:05 ]
Ach, ik denk dat de modellen voor de fans op deze manier wel een stuk beter beschikbaar zijn en ook meer trouw aan het origineel. Ik heb The Castle in the Forest een beetje gevolgd maar wordt er nog niet heel enthousiast van. Voor minifigs en andere printed parts zijn de makers volledig afhankelijk van wat er nu in productie is (dus een Forestmen set zonder Forestmen) en moeten alle sets uit de VS komen tegen hoge kosten. Met deze restricties zou ik eerder geneigd zijn een kloon-merk MET custom prints te kopen tegen een waarschijnlijk veel lagere prijs.Loader schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:48:
Enige tijd geleden bekend gemaakt dat Bricklin icm Lego aantal afgewezen Lego Ideas die wel 10000 stemmen behaald hebben toch zou uitbrengen.. Er waren 31 inzendingen, waaronder 3 van 1 persoon, die ook de Old Fishing Store had uitgebracht.
Zojuist bekend gemaakt:
De meeste LEGO Fans zal de naam Robert Bontenbal wel bekend in de oren klinken. Hij wist naam te maken met zijn LEGO Ideas 21310 Old Fishing Store, dat zeer goed werd ontvangen door het publiek. Het was dan ook heugelijk nieuws voor fans van zijn andere succesvolle, maar afgewezen LEGO Ideas inzending op het Bricklink Designer Program te zien verschijnen. Nu zijn de drie projecten van Robert, namelijk The Dive Shop, Boat House Diner en de Boat Repair Shop gecanceld. Zijn projecten worden namelijk via het bedrijf BlueBrixx – een kloonmerk – verkocht. Hoewel dit nog niet bevestigd is, lijkt de kans groot dat dit aan de basis ligt van de genomen beslissing. Het is voor LEGO geen goede reclame om met een concurrent verbond geassocieerd te worden. Er blijven dus nog 28 inzendingen over die alsnog kans maken om alsnog een set te worden.
bron: bouwsteentjes.
Precies, het zoeken naar de steentjes (en soms de frustratie) is deels het genot van bouwen van een doos Legorammes schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:02:
[...]
Herkenbaar, net als vroeger toen alles doorelkaar lag.
Doet me denken aan de Mack Anthem. Alle zakjes opengetrokken en in een paar bakken gedaan. Alleen die grote panelen begonnen behoorlijk te irriteren, waarna ik de grote onderdelen toch maar apart ben gaan leggen. Maar het vertragen van het bouwproces door wat meer te moeten zoeken is zeker een aanraderredfoxert schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:09:
Mijn eerste modular die ik kreeg (Palace Cinema) heb ik ook eerst alles opengetrokken, bij elkaar gegooid en ben daarna pas gaan bouwen. Uiteindelijk liggen dan de grote onderdelen wel apart maar niet voordat ik me er aan heb zitten irriteren dat die dingen altijd in de weg liggen bij het zoeken naar kleine steentjes
Ik werk netjes stap voor stap, maar dat is vooral omdat je op die manier een set netjes opknipt in stappen van ~1 uur. Zo heb ik 42125 (de ferrari 488GTE) in 6 avonden gebouwd (5 bouwstappen, 1 avond stickers plakken), elke keer lekker ontspannen een uurtje aanprutsen, en dan het half product op de plank, en de volgende avond weer een uurtje "me-time"Basekid schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:01:
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Stappen van 1 uur vind ik ook wel wat hebben. Moet je wel genoeg discipline hebben om niet "one more turn brick" te blijven doenvectormatic schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:23:
[...]
Ik werk netjes stap voor stap, maar dat is vooral omdat je op die manier een set netjes opknipt in stappen van ~1 uur. Zo heb ik 42125 (de ferrari 488GTE) in 6 avonden gebouwd (5 bouwstappen, 1 avond stickers plakken), elke keer lekker ontspannen een uurtje aanprutsen, en dan het half product op de plank, en de volgende avond weer een uurtje "me-time"
Dat soort sets zijn op zich ook best in 1 ruk te bouwen, maar dan voelt het al gauw niet meer ontspannen aan (voor mij iig), en de resterende onderdelen nog netjes in de zakjes in de doos wordt ik een stuk minder nerveus van dan een dienblad met onderdelen een week lang bewaken in een huis met twee katten en kinderen.
De Chiron was zo ook een stap of 14, heb je er lekker twee weken plezier van, en het heeft ook wel iets om het ding zo over een week of twee stapje voor stapje te zien ontwikkelen.
Ik heb vanochtend heel kort gekeken, omdat iemand nog op zoek was naar een bepaalde set. Ik zie niet gelijk prijzen waarvan ik denk "er is hier een opheffingsverkoop gaande". Ik heb er geen aankoop gedaan en ik verwacht er ook geen te doen. Zoals ze zelf al aangaven hebben ze diverse nieuwere sets niet (meer) op voorraad.Frank_79 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:28:
Wat betreft de leegverkoop bij A-tembo. De site is weer online, al is ie wel erg traag. Ik zie echter geen aanbiedingen ofzo? Of mis ik iets? Iemand al een mooie aankoop kunnen doen?
Mja, ik kreeg dus datzelfde gevoel.. Aan de andere kant als er een algemene 10 of 20% korting zou gelden op alle sets zou het best een dure ochtend geweest kunnen zijn..Gim schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:36:
[...]
Ik heb vanochtend heel kort gekeken, omdat iemand nog op zoek was naar een bepaalde set. Ik zie niet gelijk prijzen waarvan ik denk "er is hier een opheffingsverkoop gaande". Ik heb er geen aankoop gedaan en ik verwacht er ook geen te doen. Zoals ze zelf al aangaven hebben ze diverse nieuwere sets niet (meer) op voorraad.
Maar benieuwd inderdaad of iemand wel al iets van een goede korting gezien heeft.
Mocht bijvoorbeeld dat 3-in-1 piratenschip of die Technic betonmixer voor een echt super scherpe prijs worden aangeboden dan lijkt me dat nog wel leuk; gewoon als kleinigheidje. Mezelf kennende kom ik daar pas achter wanneer de voorraad al lang en breed op is
Klopt, maar als die "one more brick" betekent dat je weer 3 zakjes open moet trekken, en die dus ook helemaal weg moet bouwen voordat je weer "clean" kan stoppen, is dat best te doenBasekid schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:32:
[...]
Stappen van 1 uur vind ik ook wel wat hebben. Moet je wel genoeg discipline hebben om niet "one more turn brick" te blijven doen
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Toen A-Tembo van Breda naar Wagenberg verhuisde had je echt mooie aanbiedingen; de rij wachtenden buiten de winkel was ook schrikbarend groot. Wie weet moet het dus nog gewoon komen.Frank_79 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:38:
[...]
Mja, ik kreeg dus datzelfde gevoel.. Aan de andere kant als er een algemene 10 of 20% korting zou gelden op alle sets zou het best een dure ochtend geweest kunnen zijn..
Taru tossing moet een olympische sport worden
Voor de súper lage prijzen verwacht ik inderdaad wel dat het om de restjes aan het einde gaat, maar ik ergens verwacht ik dat ze nu ook al met wat stevige aanbiedingen gaan komen juist om die verkoop goed in gang te zetten. Deze week xx % korting, volgende week wat meer, week erop wat meer en we zien wel wie toehapt om niet achter het net te vissen.Shin_Alu schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:53:
Ik denk dat je de echt lage prijzen pas gaat zien als ze grotendeels door hun voorraad heen zijn. Om de laatste beetjes kwijt te raken zeg maar.
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 07-04-2021 11:04 ]
Die set heb ik ook, alleen niet bepaald mint meer (gewoon vet gebruikt dus) en de doos en boekjes heb ik ook niet meer.himlims_ schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:50:
Op reddit kwam deze post tegen; over mint gesproken
[oude mint space set]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Respectredfoxert schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:55:
[...]
Ik heb de Ninjago City en Docks op die manier gebouwd ...
[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 07-04-2021 11:10 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq