Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.237 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:54

rammes

koekebakker 1e klas

Gim schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:35:
[...]

Wist je dan nog niet van het bestaan van die exclusive af toen je de bestelling plaatste?
jawel maar om 1uur snachts ben ik gewoon niet zo scherp 8)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

TripleQ schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:36:
[...]

Komt bij jou de spaceshuttle vandaag al?
Ik had 00:45 besteld, en de status is nog "in magazijn"

Lucky you!

(Of je had misschien extra betaald voor snelle levering)
nee niets speciaals .

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:09
MadDogMcCree schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:27:
[...]

Het is een pan Europese webshop, enkel de prijzen en taal zijn aangepast naar het land, de betaalmethoden zijn overal hetzelfde, iDEAL zal daarom zeer waarschijnlijk nooit worden toegevoegd.

Maar wat is er mis met PayPal? Daarmee ben je als consument tegenover IDEAL beter beschermd, mocht er iets mis gaan bij de bestelling. LEGO S@H laat je overigens achteraf betalen wanneer je met enige regelmaat wat besteld.
Ik wil niet te lang off topic gaan maar:
1 het is weer een extra account die vrijwel niet gebruik.
2 nederlands consumentenrecht beschermt mij prima, dus daarvoor het ik paypal niet nodig binnen nederland en bij betrouwbare webshops.
3 de extra kosten die er aan zitten "De inactiviteitskosten worden alleen in rekening gebracht op PayPal-rekeningen die in de afgelopen 12 maanden geen activiteit hebben vertoond. De kosten zijn 10 EUR, of het resterende saldo op de rekening als dit minder is dan 10 EUR."

En zodra mijn nieuwe CC binnen is zie ik het nut van paypal helemaal niet meer.

Omdat lego wel gebruik maakt van een ing rekening verbaasde ik mij over het ontbreken van ideal. En ook niet gerealiseerd dat het een pan europese shop is ipv een aparte per land.

Maar goed genoeg off topic.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:08

Reintji

(2 x dad)²

QuattroNL schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:44:
Nou, die extra GWP probe bij de Space Shuttle...daar hadden ze er gewoon veel te weinig van (300 per regio).
Die wordt dus flink uitgesteld.

[YouTube: Huge LEGO Mistake LEGO Space Shuttle Discovery VIP Set DELAYED]
Maar wel inclusief booster! Voor een extra speelelement in de vrachtruimte O-)

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Edgenumber schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:47:
[...]

3 de extra kosten die er aan zitten "De inactiviteitskosten worden alleen in rekening gebracht op PayPal-rekeningen die in de afgelopen 12 maanden geen activiteit hebben vertoond. De kosten zijn 10 EUR, of het resterende saldo op de rekening als dit minder is dan 10 EUR."
Een korte reactie op je off-topic post, ofschoon gerelateerd aan betalingsmethode bij de LEGO webshop.

Ik had de memo over de inactiviteitskosten schijnbaar gemist ofschoon er bij mij geen kosten in rekening zijn gebracht. Ik lees echter dat slechts een keertje aanmelden bij je PayPal account voldoende is. Daarnaast vermeld Radar dat PayPal alleen vergoedingen in rekening brengt als er sprake is van een positief PayPal saldo. Ik hou geen saldo aan bij PayPal, dus dan gebeurt er alsnog niks ;)

On-topic... zit me nog steeds te bedenken hoe ik de Saturn V wil gaan neerzetten, ophangen, neerleggen. Genoeg leuke ideeën voorbij zien komen. Ik vermoed dat het toch een extra plankje aan de muur gaat worden en dan horizontaal. Even afstemmen of er in de woonkamer een plankje bij mag in een schaduwhoek :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:21
Ik heb de instructies al een tijdje geleden gekocht op Rebrickable, maar het is er eindelijk van gekomen om de Pet Shop om te bouwen tot de alternatieve build van Inyongbricks:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrbRzVGNAOsLBn_XAD3DoBr397w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyJ848xmomSptSK18XujSiK4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9wQRmHHV7gZVGXSf77tHiRm1jQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSY6oo6NwMGreIHk2oLGAAp7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_Z6MLCcNGfNkWrqXMCPYb2cAXA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQOvmdfJIrapAwxbiQKG05br.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McpNh2m3_S_mwR4wpOVoqDY6nRc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5IHXr8qgjPvlPTiX4ynBNbt2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PalUCIZgGyt90FHdqxetmgUany0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAE5wToPPdnLOVnzHsL1yl5u.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik moet zeggen dat deze echt heel erg leuk was om te bouwen! Ik heb er denk ik even mee gewacht omdat ik bang was dat het tegen zou vallen. Persoonlijk vond ik zowel het bouwen als het uiteindelijke resultaat leuker dan de Jazz café van dezelfde designer. Er zitten veel boeiende bouwtechnieken in (terwijl de Pet Shop redelijk recht toe recht aan is), en een heel rijkgevuld interieur. Als Book Shop vind ik deze een stuk overtuigender dan de Book Shop van Lego zelf. Echt een aanrader dus voor wie het ook overweegt!
Enige nadeel is dat er veel dingen in het interieur los zitten, dus niet zijn bevestigd aan het gebouw.

De politieauto is nu ook compleet!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiA0K6oPJUKHYfRPH2D_sBGSbjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CShWaZfngo95CCSW5ucQbeND.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ik meer alternatieve bouwinstructies wil uitproberen. Van de Bookshop zijn er een paar hele leuke, en van de Corner garage is er ook een mooie van Versteinert. En zelfs van de Police station is er nu al eentje:
https://rebrickable.com/m...isan/crown-jewel/#details

Welk gebouw me ook steeds meer begint te intrigeren, is de Ninjago City Gardens. Hebben anderen die al gebouwd? Hoe vonden jullie hem? Zou die over een tijdje ook een keer goedkoper te krijgen zijn, ergens anders dan bij lego.com, denken jullie?

[ Voor 10% gewijzigd door Jakkus op 02-04-2021 11:04 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 08:31
Ik zit middenin de City Gardens build en ik kan je vertellen dat ik het een erg mooie en vermakelijke build vind :*) Zelfs zo erg dat ik er over zit na te denken om City en Docks ook maar te halen en dan maar de premium prijs van de Lego 'investeerders' te lappen!

Bouwtechnieken zijn erg cool en ook de details zorgen voor een rijk en levendig geheel! Daarnaast maakt het Aziatische anime-achtige sausje het voor mij helemaal af B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:47
Op welke plek verkopen jullie je Lego? Ik heb hier een Technic Landrover (42110) staan die ik toch niet ga bouwen omdat ik liever de Sian in elkaar zet.

Snap dat dit niet de plek is maar Tweakers vraag en aanbod lijkt me ook niet de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Ninjetsu NL Haha, ze passen ook goed bij je Nickname ;) Dat is wat mij er ook in aanspreekt, dat hij zo levendig en kleurrijk is! De originele Ninjago City lijkt me inderdaad ook een erg mooi gebouw. En alle drie staan ze natuurlijk helemaal mooi bij elkaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Jakkus op 02-04-2021 11:47 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

mr.DJ95 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:44:
Snap dat dit niet de plek is maar Tweakers vraag en aanbod lijkt me ook niet de juiste plek.
Als het niet in regulier V&A past is er Vraag & Aanbod overig. Verder houd ik het toch ook bij Marktplaats al zijn de ervaringen gemengd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
FeaR schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:49:
[...]

Als het niet in regulier V&A past is er Vraag & Aanbod overig. Verder houd ik het toch ook bij Marktplaats al zijn de ervaringen gemengd.
Ruim 11 jaar lid en dat stukje van Tweakers nog nooit mogen ontdekken. Bedankt, advertentie aangemaakt.

Nieuw in doos: Lego Technic Land Rover Defender (42110)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 14:18

Dommel

Professioneel Software Sloper

Nou ben ik niet zo van het minifugeres verzamelen maar dit ziet er wel uit als een serie die gewild gaat worden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECLhKtf9USDyAZ02jdJWAKHvORI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pv05EJDA6mL44xWwcBrswTlX.jpg?f=fotoalbum_large
Bron: https://www.bricktastic.n...1030-looney-tunes-gelekt/

[ Voor 0% gewijzigd door Dommel op 02-04-2021 13:48 . Reden: typo ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:56:
Welk gebouw me ook steeds meer begint te intrigeren, is de Ninjago City Gardens.
Ik vind hem wel mooi, maar ook wel groot. Ik heb niet echt een stad van modulars, het is eerder een straatje. Dan staat het toch anders en ik weet niet zeker of ik het dan qua prijs wel wel anderhalf tot twee modulars waard vind. Nouja, de "gebouwenset" heb ik dan weer wel, dus helemaal rechtlijnig ben ik ook niet.

<insert iets met te weinig geld, plek, tijd>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:37
TripleQ schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:36:
[...]

Komt bij jou de spaceshuttle vandaag al?
Ik had 00:45 besteld, en de status is nog "in magazijn"

Lucky you!

(Of je had misschien extra betaald voor snelle levering)
Ik had om 0:50 besteld en bij mij staat er ook nog 'in magazijn'. Duurt dit bij Lego in de regel altijd zo lang? Ze hebben het zelf over 2-3 werkdagen, maar dat gaan ze zo niet halen denk ik. Heeft iemand ervaring met bestellen bij LEGO.com en hoe lang het doorgaans duurt voor de bestelling verzonden wordt / in huis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@cordonbleu Ik vind het vooral heel erg wisselend. Zo bestel je iets de ene dag en heb je het de andere dag al in huis, de andere keer bestel je iets en moet je een week wachten. Ik heb er nog geen logica in kunnen ontdekken. De leveringen lijken ook niet op volgorde van bestelling te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58

CyBeRSPiN

sinds 2001

cordonbleu schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:04:
[...]

Ik had om 0:50 besteld en bij mij staat er ook nog 'in magazijn'. Duurt dit bij Lego in de regel altijd zo lang? Ze hebben het zelf over 2-3 werkdagen, maar dat gaan ze zo niet halen denk ik. Heeft iemand ervaring met bestellen bij LEGO.com en hoe lang het doorgaans duurt voor de bestelling verzonden wordt / in huis is?
Ja dat is heel irritant, volgens mij hebben ze vaste dagen waarop verzonden wordt. Zeker niet gegarandeerd dezelfde dag nog verzonden, maar bijvoorbeeld alleen op dinsdagen en op vrijdagen. Zit nu ook net naar die status te staren in de wetenschap dat ie toch pas dinsdag/woensdag bezorgd gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-04-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:44:
Op welke plek verkopen jullie je Lego? Ik heb hier een Technic Landrover (42110) staan die ik toch niet ga bouwen omdat ik liever de Sian in elkaar zet.

Marktplaats en verkoop groepen op Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:33
Dommel schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:29:
Nou ben ik niet zo van het minifugeres verzamelen maar dit ziet er wel uit als een serie die gewild gaat worden

[Afbeelding]
Ik heb normaal niks met minifiguren, maar deze zijn wel erg goed gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 14:08

Solid Seal

3D Printer N00b

Momenteel met de Lamborghini Sian bezig.
Ik heb de Porsche en de Bugatti ook en ik vond ze beide zeer de moeite waard :)

Maar al snel vond ik een minder grappig iets .. klein dingetje .
Ik was nog bezig met zakje nummer 1 en kwam een onderdeel tekort.

https://www.toypro.com/nl...op/bruin-nieuw-roodachtig
LEGO® Element ID: 6135494

Dacht eerst een foutje want er zijn ook van die maar dan 5 lang.
Dus ik heb alles gechecked en het was dat het onderdeel er gewoon niet was. Dus ik heb in andere zakje (zakje 2) een asje gebruikt.

TL:DR
Ik kom van de 22 asjes gewoon 1 tekort..

Natuurlijk kan ik van mijn lego collectie een asje pakken maar heb natuurlijk wel 270 euro betaald en dus Lego maar een mail gestuurd (via lego website zit een link naar missing parts)
Natuurlijk ga ik verder met bouwen en ik zoek een asje uit mijn collectie.

Hebben jullie weleens een missend stukje gehad bij zo een duur item ? of bij goedkopere items?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Solid Seal schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:59:

Dus ik heb alles gechecked en het was dat het onderdeel er gewoon niet was. Dus ik heb in andere zakje (zakje 2) een asje gebruikt.

Natuurlijk kan ik van mijn lego collectie een asje pakken maar heb natuurlijk wel 270 euro betaald en dus Lego maar een mail gestuurd (via lego website zit een link naar missing parts)

Hebben jullie weleens een missend stukje gehad bij zo een duur item ? of bij goedkopere items?
jahoor, bij de liebherr miste ik 1 onderdeel, en 1 asje was een misbaksel.
gemeld via de lego site en na een week kreeg ik de onderdelen na gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady

Bij mij ontbrak er een volledig zakje bij de Sian. Daarna leverde LEGO ook nog het verkeerde zakje, heeft in totaal bijna 3 weken geduurd voordat ik kon beginnen. Was stap 1 en een zakje met veel onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online

recent nog, ik had bij de Assembly Square 3 2x1 stenen in de verkeerde kleur grijs. Dacht eerst ook een foutje met het bouwen maar na een keer opnieuw opbouwen en extra controleren bleek het echt niet te kloppen. Uit de reacties hier werd duidelijk dat het zeldzaam is dat er meer dan 1 part mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NotSoSteady schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:05:
[...]

Bij mij ontbrak er een volledig zakje bij de Sian. Daarna leverde LEGO ook nog het verkeerde zakje, heeft in totaal bijna 3 weken geduurd voordat ik kon beginnen. Was stap 1 en een zakje met veel onderdelen.
bizonder - die dozen worden gewogen alvore ze verscheept worden; paar gram te weinig = missing parts, een complete zak is erg bizonder

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

himlims_ schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:27:
[...]

bizonder - die dozen worden gewogen alvore ze verscheept worden; paar gram te weinig = missing parts, een complete zak is erg bizonder
Er kan natuurlijk iets mis zijn met de 'weegschaal' die gedachte hou ik voor mijzelf ook :P

Gelukkig is er een missing-parts afdeling en ik heb gehoord dat Lego dat meestal netjes regelt (uitzonderingen ((zie hierboven)) zijn er altijd,

Overigens voor het eerst in mijn ruim 30 jaar Lego dat ik iets mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Zucht .. nu bij blad 241 en ik mis een grijs asje van 3
https://www.toypro.com/nl/product/29714/technic-axle-3/zwart <-- maar dan grijs dus

.. hoop niet dat deze trend blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Vraag voor de modular-straat en stadje-bouwen-met-Lego fans: Tijdens de bouw van de Assembly square zei ik al dat het daar niet bij zou gaan blijven. We zitten nog steeds in lockdown en je moet toch wat met het geld dat je niet uit kunt geven op het terras O-) Dus: welke set vinden jullie mooi naast/voor de 10255. Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
himlims_ schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:27:
[...]

Ja, was voor mij ook de eerste keer. Het was ook een zakje die je niet zomaar kwijtraakt of over het hoofd ziet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
Afas schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:48:
Vraag voor de modular-straat en stadje-bouwen-met-Lego fans: Tijdens de bouw van de Assembly square zei ik al dat het daar niet bij zou gaan blijven. We zitten nog steeds in lockdown en je moet toch wat met het geld dat je niet uit kunt geven op het terras O-) Dus: welke set vinden jullie mooi naast/voor de 10255. Tips zijn welkom.
Ik heb zelf een rijtje staan met Assembly Square - Detective’s Office - Parisian Restaurant - Brick Bank. Dit zijn wat mij betreft de vier ‘3e generatie’ modulars. Deze zijn zowel aan de binnen als buitenkant enorm gedetailleerd, en passen daarom ook goed bij elkaar. Het nadeel is alleen dat deze niet meer worden geproduceerd

In de 4e generatie (Downtown Diner, Corner Garage, Book Shop, Police Station) zie je wat meer fellere kleuren en hebben de minifigs geen standard smily gezicht meer.

De 1e generatie is wat mij betreft Café Corner, Market Street en Green Grocer. Allemaal vrij grof aan de buitenkant en kaal tot weinig aan de binnenkant. Green Grocer heeft wel enig interieur detail op de begane grond, maar het gebouw zelf is eigenlijk veel te groot tegenover andere modulars.

De 2e generatie zijn dan Fire Brigade, Grand Emporium, Pet Shop, Town Hall en Palace Cinema. Gedetailleerd op alle fronten, echter nog steeds relatief ruw.

Dus om een lang verhaal kort te maken. Ik vind de gebouwen per generatie ook echt het best bij elkaar passen. Maar niet alles is nog te koop via de normale wegen. Als je gaat kijken naar wat nog te koop is, dan zou ik zeggen dat Police Station er het beste qua kleuren bij past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mocht je de smaak te pakken hebben; ga dan voor de oudere sets - die zijn straks alleen voor 'vermogen' te koop (detective vond ik erg gaaf, restaurant, meeste gave build is de diner - qua technieken en bouw _/-\o_ )

helaas hebben de modulars na de diner niet meer diezelfde 'bouwkundige' oplossingen (had gehoopt dat het nieuwe standaard zou worden)

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 02-04-2021 16:33 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Het Assembly Square is aan beide kanten een vrij hoog gebouw. Het mooiste is om daar iets hoogs naast te zetten, anders voelt het erg alsof de gebouwen ineens stoppen waar ze door zouden moeten gaan. Zelf denk ik dat van de nu beschikbare gebouwen de corner garage er goed naast kan staan. En ook de police station zou goed kunnen, denk ik. Maar je kunt ook gewoon kijken wat je zelf het leukste gebouw vindt, en die ernaast zetten :)

Overigens sluit ik me aan bij @himlims_ dat van de gebouwen die alleen nog tweedehands te krijgen zijn, de detective en het Parisian restaurant erg aan te raden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Dank jullie voor de tips en de overwegingen. Het maakt de keuze alleen niet direct makkelijker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:23
Afas schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:28:
Dank jullie voor de tips en de overwegingen. Het maakt de keuze alleen niet direct makkelijker :D
Heb nog een garage te koop staan als je wil. Nieuw of gebruikt.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Afas Een foute keuze kun je niet maken, ze zijn allemaal leuk. Je kunt altijd nog reviews kijken op YouTube, bijvoorbeeld van Jangbricks. Dan weet je er iets meer van voor je er eentje koopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het punt van Assembly is dat het een erg grote en ook mooie doos is. Er past een heleboel naast en toch is Assembly de aandachttrekker.
Ik kan een hoop advies geven wat ernaast past, de detective is misschien idd de beste bijpassende en leukste, maar verkrijgbaarheid is daarvan een serieus issue. Indien ik verkrijgbaarheid en prijs mee zou wegen zou ik de politie aanraden; die doos is ook serieus leuk met goede technieken en kan op zichzelf prima naast Assembly staan.

* Delerium denkt dat modulairs sowieso allemaal wel leuk zijn er goed bij elkaar passen.
(goddank maar 1 per jaar zegt mijn portemonnee)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-10 16:49
cordonbleu schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:04:
[...]

Ik had gistermiddag gebeld met lego omdat er iets was met mijn PayPal account, daar zeiden ze dat het wel goed zat daarmee, ze konden mij ook vertellen dat ze dinsdag pas zouden gaan verzenden ivm Pasen en drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dommel schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:29:

[Afbeelding]
Leuk, deze komt er zeker. Aangezien er een aantal bekende personages missen zullen we in de toekomst vast ook nog een 2e serie krijgen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggpsnDG3Q4Kn6uSqdUd1Ka3mNjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cupmrufioTy2vxi8J6fcRZC8.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is wel cool 😎

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 21:04
Ik herhaal nogmaals: Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies. Laat dat.

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 02-04-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
dr86 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:07:
[...]

Leuk, deze komt er zeker. Aangezien er een aantal bekende personages missen zullen we in de toekomst vast ook nog een 2e serie krijgen.
Of ze gaan het zo spelen dat je daarvoor enkele sets zult moeten aanschaffen >:) Net zoals bij de Disney en Harry Potter CMF series ;) Sets van €200-300 waar dan net dat ene minifiguurtje bij zit die je wil hebben :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Ik zit me al jaren te ergeren aan stof op mijn LEGO modellen, ben al in de weer geweest met compressed air busjes plumeau's en verfkwasten, maar of het duurde veel te lang, of het was een onhandig tafereel, of de kwasten waren te stug en brak er regelmatig wat af. Echter nu heb ik toch wel even de aankoop van het jaar gemaakt: deze prachtige Make-up set van de Action van €3,95:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/RgpOnNKDGBZq/550x477.jpg

Omdat het enorm zachte haren zijn breek er niets zomaar af, en het gros van de stof borstel je er zo mee af. Tevens een groot voordeel dat het geen krassen achter laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

MadDogMcCree schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:49:
Ik zit me al jaren te ergeren aan stof op mijn LEGO modellen, ben al in de weer geweest met compressed air busjes plumeau's en verfkwasten, maar of het duurde veel te lang, of het was een onhandig tafereel, of de kwasten waren te stug en brak er regelmatig wat af. Echter nu heb ik toch wel even de aankoop van het jaar gemaakt: deze prachtige Make-up set van de Action van €3,95:

[Afbeelding]

Omdat het enorm zachte haren zijn breek er niets zomaar af, en het gros van de stof borstel je er zo mee af. Tevens een groot voordeel dat het geen krassen achter laat.
pas maar op dat je vriendin er niet meer vandoor gaat :o

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
rammes schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:50:
[...]

pas maar op dat je vriendin er niet meer vandoor gaat :o
Ik heb ze al verstopt ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 21:44
Vind je het niet gek om als man zijnde te zeggen dat je je make-up spullen voor je vrouw verbergt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik zag een bericht voorbij komen dat A-Tembo stopt. Zowel LEGO winkel als museum Mini Billund houden op te bestaan... :o
LEGO walhalla sluit: verslagen door corona

Het LEGO museum mini Billund en bijbehorende A-Tembo winkels in Wagenberg en Delft gaan stoppen. Zonder bedenker en drijvende kracht kunnen wij niet verder dus zijn we genoodzaakt te sluiten. Het museum zal niet meer open gaan, ook niet wanneer de regels dit wel toe zouden staan. Ook de verkoop van losse onderdelen kunnen we niet meer faciliteren. Na Pasen gaan wij starten met de opheffingsuitverkoop. Omdat we moeten roeien met de riemen die we hebben is het beste advies wat we kunnen geven: houd onze site in de gaten. Daar gaat komende tijd stapsgewijs veel veranderen.

...

Wij willen al onze trouwe klanten, fans, medewerkers en vrijwilligers bedanken voor hun bijdrage aan het verwezenlijken van dit levenswerk. Met heel veel pijn in ons hart moeten wij nu afscheid gaan nemen. We hopen jullie komende tijd nog te mogen ontvangen met in acht name van de geldende regels.
Meer informatie op de website van A-Tembo.

[ Voor 131% gewijzigd door Gim op 02-04-2021 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Gim wat een triest verhaal.. :/
Was zeker een winkel waar ik na de pandemie eens langs zou zijn gegaan.. jammer dat ze het zonder hem niet meer kunnen bolwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39
Wie was 'hem'?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gim schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:46:
Ik zag een bericht voorbij komen dat A-Tembo stopt. Zowel LEGO winkel als museum Mini Billund houden op te bestaan... :o

[...]

Meer informatie op de website van A-Tembo.
:o
zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:52
Eeuwig zonde, aan service heeft het iig niet gelegen. Delft was gewoon een klein rommelig winkeltje waar ik veel gesnuffeld heb.

@almightyarjen

Heb jij iets gehoord wat of ze dan met je station gaan doen, ik vond persoonlijk dat ze het onderhoud ervan hebben laten versloffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:09
Ik heb er een beetje dubbel gevoel over. Aan de ene kant een leuke winkel en ook een teminste een fysieke winkel in het straatbeeld die net van een generieke keten is. Als ik er was waren er altijd wel andere klanten, dus volgens mij hadden ze best aanloop. En ik zag ook altijd dat mensen wel wat afrekende. Ik heb er ook zelf veel gekocht.

Aan de andere kan vond ik het personeel (ook tegen andere dan mijzelf) alsof ze er geen zin in hadden. Wel correct, maar op de vraag of iets ingepakt kon worden werden mensen toch altijd wel bits toegesproken dat zij dat zelf aan die tafel daar konden doen.

Verder waren de prijzen soms totaal niet in lijn met die op het internet. En dat kan ik me wel voorstellen dat je aanbiedingen bij bol of amazon niet altijd kan volgen. Maar het prijsverschil was soms wel heel erg groot.

Wie de bedenker en drijvende kracht is weet ik niet. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat zo'n winkel echt draait dmv iemand met passie. En dat je dit alleen kunt voortzetten als je zelf die passie deel en ook het behorende netwerk heb. Dus zomaar even de winkel overnemen zal niet zo makkelijk zijn denk ik.

Ik ga ze toch missen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maar even in members only tag omdat er op de site geen verwijzing naar zijn naam staat:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 21:44
Zo die is ook af :)
Heel gave build en vooral heel cool om neer te zetten. Die kleine is nog net wat te klein om sommige dingen te begrijpen maar over een paar jaar zullen we hier vast samen naar kunnen kijken en dingen ontdekken eraan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvRkPan8x2MxbsqO_Wp6gYX_NUo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGdAPvajCP2idB3IXa3KY41K.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qi6KQWyfQn9AV2NRTyFhfGpG7Xw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZrWFv8YlHy34NVYx0vh2t90R.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:10
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies. Niet doen dus. Dat geldt ook voor "ik heb X besteld".

[ Voor 77% gewijzigd door Ardana op 04-04-2021 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies. Niet doen dus. Dat geldt ook voor "ik heb X besteld".

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 04-04-2021 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ook hier mag V&A niet.

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 04-04-2021 22:24 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Mijn zoektocht naar een volgende modular wordt waarschijnlijk een stuk makkelijker gemaakt want de verkrijgbaarheid van de meeste is erg beroerd op dit moment. Heeft iemand informatie hoe lang Lego verwacht nog problemen te hebben met de voorraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:06

HaterFrame

Well... Poo came out!

[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 04-04-2021 22:23 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Whizzy
  • Laatst online: 09-10 23:24
Vorig weekend de LL 928 gescoord. Was 40 jaar geleden dat ik die kreeg voor mijn verjaardag en nu weer in mijn bezit ! Ben er erg blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XI4RaKMRbDEImGJ_MfYhO0cPY7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fnx5d8SNKSlGiO2CZoMzUZ6H.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals Benny zou zeggen: SPACESHIP!

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Whizzy schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:56:
Vorig weekend de LL 928 gescoord. Was 40 jaar geleden dat ik die kreeg voor mijn verjaardag en nu weer in mijn bezit ! Ben er erg blij mee.

[Afbeelding]

Jaloers!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33

[Afbeelding]

Tjonge ! Die herinner ik me nog wel uit mijn jeugd, die typerende maanlandschap plaat :Y

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Afas schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:02:
Mijn zoektocht naar een volgende modular wordt waarschijnlijk een stuk makkelijker gemaakt want de verkrijgbaarheid van de meeste is erg beroerd op dit moment. Heeft iemand informatie hoe lang Lego verwacht nog problemen te hebben met de voorraden?
Dit speelt al een tijdje, mede doordat de vraag naar Lego erg is gestegen afgelopen tijd. Het is een kwestie van verschillende websites goed in de gaten houden. Soms worden modulars ineens weer goed verkrijgbaar, voor een tijdje. Brickwatch is een behulpzame site om prijzen en verkrijgbaarheid in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Jakkus schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:01:
[...]

Dit speelt al een tijdje, mede doordat de vraag naar Lego erg is gestegen afgelopen tijd. Het is een kwestie van verschillende websites goed in de gaten houden. Soms worden modulars ineens weer goed verkrijgbaar, voor een tijdje. Brickwatch is een behulpzame site om prijzen en verkrijgbaarheid in de gaten te houden.
Brickwatch wordt helaas minder behulpzaam omdat steeds meer websites niet meer meedoen en de verkrijgbaarheid van de sets matig is. Voor de meeste modulars komt brickwatch niet verder dan 2 of 3 aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 21:59

[Afbeelding]

Die had mijn broer. Gaaf hoor! Ziet er ook netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Speaking off, raket is verstuurd. Nu wachten tot vakantiegeld en dan de millennium falcon kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:49

Superkiwi

Hoi doei

Tof!
Kreeg je het Benny-poppetje erbij of had je die al? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 03-04-2021 13:37 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
Afas schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:10:
[...]

Brickwatch wordt helaas minder behulpzaam omdat steeds meer websites niet meer meedoen en de verkrijgbaarheid van de sets matig is. Voor de meeste modulars komt brickwatch niet verder dan 2 of 3 aanbieders.
Naast Intertoys doet alles gewoon weer mee. Alleen is er vrijwel nergens voorraad, en door de Brexit doen de engelse winkels ook niet meer mee.

In 8 jaar nog niet zo weinig voorraad gezien als afgelopen jaar, sommige sets zijn nu pas weer een beetje verkrijgbaar.Zie de 10277 bijvoorbeeld, en nu recent de 10280. Qua modulars is bijvoorbeeld de 10270 ook weer niet bij Lego zelf meer te krijgen, laat staan dat daar een goede deal voorbij is gekomen afgelopen tijd.

Normaal pakte je echt wel 25%+ korting op een modular, maar nu mag je blij zijn met 10%.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
Update #1: FranticDJ in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Update #2: FranticDJ in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Update #3: Frantic in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Update #4: Frantic in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Update #5: van de Pimped Sian:

In het vorige deel had ik een foutje gemaakt met de zetels, dit is inmiddels gerectificeerd (zie enkele posts na de Update #4. Tevens liep ik daar te muiten dat het stuur niet recht stond als de wielen recht stonden. Dat is inmiddels gefixt. Bleek inderdaad een tandwieltje dat verdraaid moest worden. Met wat overtuiging was dat zonder al te veel sloopwerk te doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aGbZ1G6.jpg
Gisteravond de vleugel in elkaar gezet, helaas toch wel wat kleurverschil wat met name op de foto duidelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wHxVXgN.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G5WcwIX.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RClO0zx.jpg
De motorkap. Zit vrij leuk in elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VLdFDXb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/730D92J.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iqMgt0J.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/39qJbVF.jpg
De voorkant krijgt aardig vorm :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LhCEzyL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J0Wz130.jpg
Hier heb ik het meest mee lopen stoeien, de portieren. Was nog een aardige crime om alles netjes uitgelijnd te krijgen. Nu hielp het niet dat ik 1 pinnetje in het verkeerde gaatje gepropt had :P

Ik ben inmiddels al een (stuk) verder dan hier. Maar kom 2 light bluish gray axle nr 3 tekort om hem af te maken ;(

Volgende update zal de laatste zijn. Hier zal ik ook laten zien wat ik 'over' heb omdat ik voor de pimped versie ben gegaan ipv de originele Sian.

Totale bouwtijd tot deze post: 22 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 19:15
Frantic schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:14:

Gisteravond de vleugel in elkaar gezet, helaas toch wel wat kleurverschil wat met name op de foto duidelijk is.

[Afbeelding]
Oei! Dat zijn gewoon 3 verschillende kleuren groen op forse panelen, nog op rij ook. Ik zou deze foto als ik jou was met forse kritiek naar Lego sturen. Ze zullen vast aanbieden om nieuwe te sturen, maar daar zou het mij al niet eens meer om te doen zijn. Op die onderdelen zo'n kleurverschil is van de zotte.

Btw: ik zou je unieke code onder de klep voor (frunk) even blurren op die foto als ik jou was. Daarmee kan je "superleuke" wallpapers en andere onzin downloaden op de Lego site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:36:
[...]

Oei! Dat zijn gewoon 3 verschillende kleuren groen op forse panelen, nog op rij ook. Ik zou deze foto als ik jou was met forse kritiek naar Lego sturen. Ze zullen vast aanbieden om nieuwe te sturen, maar daar zou het mij al niet eens meer om te doen zijn. Op die onderdelen zo'n kleurverschil is van de zotte.

Btw: ik zou je unieke code onder de klep voor (frunk) even blurren op die foto als ik jou was. Daarmee kan je "superleuke" wallpapers en andere onzin downloaden op de Lego site.
Deze kleurverschillen zou ik echt storend vinden en dat zou niet moeten met een set van € 380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Afas schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:41:
[...]
Deze kleurverschillen zou ik echt storend vinden en dat zou niet moeten met een set van € 380
Precies dit. Als dit mijn set was, werd dat een heel boos mailtje. Een klein onderdeel wat kleurverschil kan ik nog door de vingers zien, maar 3 van zulke panelen? Ik verwacht betere kwaliteit van Lego, zeker bij zo'n dure set.

[ Voor 12% gewijzigd door AppieNL op 03-04-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
AppieNL schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:36:
[...]

oh, nooit geweten dat het een unieke code was :+

Thanks.

Ja nouja op een meter afstand met daglicht valt 't niet zo op hoor. Maar vooral bij kunstlicht en op foto's zie je het heel goed.

En juist in die panelen vind ik het niet storend, meer in die ringetjes-met-pin delen die je oa op de foto van de vleugel ziet is het (met mijn ogen) het opvallendst.

[ Voor 9% gewijzigd door Frantic op 03-04-2021 15:56 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:36

QuattroNL

It is I.

Gaaf die oude space Lego!
Ik heb mijn 3 spaceships (de 918, 924 en 928) een tijdje terug weer eens in elkaar gezet (dus ff een repost).
Nostalgie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkVBpAqyra-lzcUhgos9ruB75iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53oIqzym54b2ufq5hc1hSff0.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
Haha, Benny is een geweldig karakter uit de Lego movie! Spaceship!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xNzXZfSjlRG7Fo2opSGZb3HmOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFePUbtgQmhR0n8lfBzFClij.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:29

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 04-04-2021 22:22 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Je vraagt je af waarom Mods nog moeite doen, mensen blijven maar updates over orders plaatsen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:15
Ik krijg net een e-mail van A-Tembo, dat ze gaan stoppen met alle activiteiten, inclusief het mini-Billund museum. Iets met Corona en "zonder bedenker en drijvende kracht" ... Weet iemand hier meer van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Haay schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:56:
Ik krijg net een e-mail van A-Tembo, dat ze gaan stoppen met alle activiteiten, inclusief het mini-Billund museum. Iets met Corona en "zonder bedenker en drijvende kracht" ... Weet iemand hier meer van ?
Zie een paar berichten hiervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:06

HaterFrame

Well... Poo came out!

Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies. Niet doen dus. Dat geldt ook voor "ik heb X besteld". En commentaar op moderatie mag via andere kanalen.

[ Voor 78% gewijzigd door Ardana op 04-04-2021 22:25 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• AppieNL
En ik vind het vervelend dat ik in een Lego topic, niks lees over Lego, maar alleen bestelling status updates, maar ik zal wel raar zijn. Als elke persoon hier ipv een status update eens foto's maakt van hun bouwervaring nadat hun bestelling daadwerkelijk binnen is (sommige doen dit al), wordt het topic leuker van EN ook nog eens on-topic. Win-win. Want dit is namelijk de reden dat ik me juist minder in dit topic begeef (misschien denken sommige nu juist: 'YAY' ;))

Ik reageer er nu op ipv te rapporteren in de hoop dat die mensen misschien bereid zijn te bewegen in deze richting.

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 04-04-2021 22:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-KJ4QduOmK3pspoIvVzNxbFrdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnrIDPdlG3yWqWkyCIplLh6A.jpg?f=fotoalbum_large

Building in progress. 😜 vind em zo ook al cool!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wat is het? Pimped Defender oid?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

gwystyl schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:41:
Wat is het? Pimped Defender oid?
some call it the pimped defender, others call it the unfinished one.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jakkus schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:46:
Haha, Benny is een geweldig karakter uit de Lego movie! Spaceship!!!

[Afbeelding]
Lijkt wel een scene uit HotShots.
"Where are you?"
"I'm at Third and Main" :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@The Eagle Ik kende de film niet (heb even een trailer gekeken), maar ik begrijp waar je op doelt :p

Wisten jullie trouwens al van het gerucht dat er een Daily Bugle-set (Spiderman) aan schijnt te komen in mei? Het schijnt het formaat te hebben van het Ghostbusters-HQ.
https://www.brickfanatics...red-for-may-2021-release/

[ Voor 61% gewijzigd door Jakkus op 03-04-2021 20:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
Haay schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:56:
De oprichter/drijvende kracht (Paul) is eind 2020 overleden las ik vandaag. Vandaar.
Nog tijdje met hem samengewerkt, spijtig.

[ Voor 5% gewijzigd door JPDeckers op 03-04-2021 20:43 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:14

L23

Al een tijdje bezig alle Lego van vroeger uit te zoeken. Nu een aantal Lego Technic sets in elkaar gezet.

8229 Tread Trekker
8230 Coastal Cop Buggy
8840 Rally Shock n' Roll Racer
8042 Universal Pneumatic Set
8808 F1 Racer
8210 Nitro Bike GTX

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAFYfCopYVJBuBXNV_H3veCXrBg=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/bJMgIGj1Z1iaLsjE7PSnwZoU.gif?f=fotoalbum_large

Heb ook nog de 8854 Power Crane, ook pneumatic, maar nog niet in elkaar gezet en mis een paar onderdeeltjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Commentaar op moderatie. Wij hebben ook weekend.

[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 04-04-2021 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Off-topic. En ja, wij hebben ook weekend.

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 04-04-2021 22:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:33

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 04-04-2021 22:18 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000

Mappy

Piramide van Austerlitz

Vrolijk pasen! Even een repost van m'n stripverhaal van vorig jaar omdat ie nog steeds best actueel is :+

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20200412DagobertDuck_small.png Klik om het hele verhaal te lezen :)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Nb9Lat-le2eXR76tiLgAyPmH-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yf3NpJPLVPhMH5pAVafV99vD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXVuVDdSUnsOLRZm5dLPaLRQOx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjevVYwAs4V26jpn7mmvu7OO.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer je tussen al die meuk bij je schoonouders een tekstbordje vind en je gaat verder graven, kom je uit op één van de meest favoriete sets uit mijn jonge jeugd jaren. :)

Beetje verkleurd, maar wel puntje compleet inclusief wegwijerbordje.

Verder moet er iig nog een postkantoor, 2 villa huizen een sleepboot en een garage inzitten.

Ook ben ik delen van Texas rangers en een oude kapsalon tegen gekomen evenals een electrische loc 727 *O*

Kijken of ik binnenkort nog ergens een vrij uurtje heb om verder te graven.

[ Voor 17% gewijzigd door Versaevel op 04-04-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:35:
@The Eagle Ik kende de film niet (heb even een trailer gekeken), maar ik begrijp waar je op doelt :p

Wisten jullie trouwens al van het gerucht dat er een Daily Bugle-set (Spiderman) aan schijnt te komen in mei? Het schijnt het formaat te hebben van het Ghostbusters-HQ.
Is het gebouw van Daily Bugle zo iconisch, afgezien van de naam? Ik ben geen doorgewinterde Spider-man fan dus durf het niet te zeggen. Ik keek Spider-man, ik wist van Daily Bugle, maar ... Tja dat. Ik heb waarschijnlijk meer met Ghostbusters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:36

QuattroNL

It is I.

Jakkus schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:35:
Zoiets als deze set? https://www.bol.com/nl/p/...el-76005/1004004013003189
maar dan een maatje of wat groter waarschijnlijk?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Dus: welke set vinden jullie mooi naast/voor de 10255. Tips zijn welkom.
Ik heb aan de linkerkant het Detectivekantoor 10246 en aan de rechterkant de boekenwinkel 10270. Misschien wissel ik die nog wel om (dat kan want die bestaat uit twee helften) omdat het kantoor boven de bakkerij wel precies dezelfde kleur stenen heeft. Of wellicht komt het Politiebureau 10278 er wel naast, die moet nog in elkaar gezet worden.

Zoals je zelf al hebt gemerkt zijn veel zaken al niet meer verkrijgbaar. Ik vind het nu vooral jammer dat ik het Parijs restaurant 10243 heb gemist. Zelfs tweedehands vragen ze daar 275 euro voor (je hebt ze ook nieuw in doos voor 300).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Gim Ik kan je daar eerlijk gezegd ook geen antwoord op geven, alleen een leuk idee dat er weer een groot modulair-achtig gebouw aan komt. Vooral voor doorgewinterde Marvel-fans zal dit goed nieuws zijn ;)
@QuattroNL Hij schijnt zo'n 3-4000 blokjes te krijgen, dus wel een stuk groter.

Ik weet zelf nog niet of ik hem ook daadwerkelijk zou willen hebben, het Ghostbusters-HQ vind ik ook al erg groot (die hoef ik ook niet in mijn stad). Maar wie weet wordt hij wel erg de moeite waard! Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:18

JoeZuCK

_Fonz > all.

Paar dagen geleden verwonderde ik me over de prijs van die VIP coins. Die kruipen nu naar de 70 euro toe. Dat is toch niet meer normaal? Ik zag vandaag ook net een ander soort coin op Marktplaats staan. Is dat wat waard?

https://link.marktplaats.nl/m1688199060

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 09:23
Iemand die deze nog herkend? Geen boekjes meer helaas :(.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8if6-dsJJm3GTdHHVHs4LS7Y5oY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89sIdZLdjxlcjCUXE2T2iOZz.jpg?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:18

JoeZuCK

_Fonz > all.

@water_escape Als je het mij vraagt is het zelfbouw.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
L23 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:12:
Al een tijdje bezig alle Lego van vroeger uit te zoeken. Nu een aantal Lego Technic sets in elkaar gezet.

8229 Tread Trekker
8230 Coastal Cop Buggy
8840 Rally Shock n' Roll Racer
8042 Universal Pneumatic Set
8808 F1 Racer
8210 Nitro Bike GTX

[Afbeelding]

Heb ook nog de 8854 Power Crane, ook pneumatic, maar nog niet in elkaar gezet en mis een paar onderdeeltjes.
Omg die f1 racer geeft me mega nostalgie vibes. Even op marktplaats zoeken of er ergens een te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
JoeZuCK schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:54:
@water_escape Als je het mij vraagt is het zelfbouw.
@water_escape Hier sluit ik me bij aan. Ik heb nog nooit een locomotief voorbij zien komen met een dergelijk raampje (wat meer iets is voor een huisje).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:00
water_escape schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:52:
Iemand die deze nog herkend? Geen boekjes meer helaas :(.

[Afbeelding]
Dat station heb ik zelf gekregen in 2008. Als die trein ook uit die tijd komt, verwacht ik dat het 7898 is.
Pagina: 1 ... 71 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .