Oké, ik dacht dus dat ik deze kreeg omdat ik dat ding had aangevraagd.
Niet dus
Niet dus

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
scintillating
dat is het lego life magazine, geen catalogus. toevallig viel die hier vandaag ook in de bus. Maar geen catalogusVersaevel schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:07:
https://www.lego.com/nl-nl/life/magazine
Kun je hier aanvragen
Oké, ik heb deze dus via bovenstaande link aangevraagd, weet dus niet of deze regulier naar VIP's gestuurd wordt.
Ik vind deze wel mooi vormgegeven, maar idd, niet specifiek op Kids gerelateerd.
Als ze dit vaker gaan doen, vind ik dit persoonlijk een goeie start
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik krijg al maanden "er ging iets mis" als reactie als ik het formulier voor m'n zoontje en invul. Hij wil hem heel graag, maar we komen er niet door. Ook nu net niet.Versaevel schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:07:
https://www.lego.com/nl-nl/life/magazine
Kun je hier aanvragen
Oké, ik heb deze dus via bovenstaande link aangevraagd, weet dus niet of deze regulier naar VIP's gestuurd wordt.
Ik vind deze wel mooi vormgegeven, maar idd, niet specifiek op Kids gerelateerd.
Als ze dit vaker gaan doen, vind ik dit persoonlijk een goeie start
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
[ Voor 14% gewijzigd door Kungfukip op 15-01-2021 20:35 ]
Ik zou alles op kleur sorteren. Maarja, da's persoonlijke voorkeurSwennus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:07:
Vraagje: na mijn zoektocht naar een Modular, heb ik zojuist een 2e hands Assembly Square gekocht, welke nog in elkaar zit.
Hoe halen jullie dit uit elkaar? Alle blokjes op 1 grote hoop? Of een soort van kleurverdeling maken?
[ Voor 9% gewijzigd door QuattroNL op 15-01-2021 09:21 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Het valt te zien hoe jij zelf van deze set wil genieten:Swennus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:07:
Vraagje: na mijn zoektocht naar een Modular, heb ik zojuist een 2e hands Assembly Square gekocht, welke nog in elkaar zit.
Hoe halen jullie dit uit elkaar? Alle blokjes op 1 grote hoop? Of een soort van kleurverdeling maken?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Met Assembly Square heb ik altijd geroepen dat ik die set ga bouwen op één hoop, dus alle zakjes bij elkaar, dus helaas moet ik in deze zeggen... één hoopSwennus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:07:
Gim schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:19:
[...]
Als ik het zou moeten sorteren op basis van kleur/onderdeel dan zou ik het sorteren op onderdeel, misschien gevolgd door kleur... afhankelijk van hoeveel stuks.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Per verdieping uit elkaar halen en per verdieping weer in elkaar zetten. Dat lijkt het meeste op de oorspronkelijke zakjesmethode.QuattroNL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:19:
[...
Ik heb de AS ook 2e hands gekocht. Gelukkig wilde de verkoper 'm voor me uit elkaar halen.
O, en ik heb eerst alle blokjes gewassen. Alles stonk naar rook en helaas kwam ik daar pas achter toen ik 'm ophaalde.
Handleiding van achter naar voor en in zakjes doen zoals lego het doet. Dan heb je de fijnste en originele manier van bouwen.Swennus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:07:
Ik ben ook al een tijdje op zoek dus mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? Via Marktplaats of bricklink?Swennus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:07:
[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 15-01-2021 09:49 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
De opmerking die @Delerium maakte is daarbij wel handig. Als een zakje bijvoorbeeld een gehele verdieping betreft dan is het een kwestie van die verdieping eraf halen en afbreken zonder ook nog maar naar het boekje te kijken.Cloud_VII schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:43:
[...]
Handleiding van achter naar voor en in zakjes doen zoals lego het doet. Dan heb je de fijnste en originele manier van bouwen.
Adblocker etc. even uitschakelen? Ik heb ook vaker gehad dat de LEGO-site daardoor niet goed werkte.djwice schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:36:
[...]
Ik krijg al maanden "er ging iets mis" als reactie als ik het formulier voor m'n zoontje en invul. Hij wil hem heel graag, maar we komen er niet door. Ook nu net niet.
scintillating
Of het "Incognito venster" gebruiken misschien?Tc99m schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:59:
[...]
Adblocker etc. even uitschakelen? Ik heb ook vaker gehad dat de LEGO-site daardoor niet goed werkte.
Toch grappig. Op basis van de poppetjes kun je iemands leeftijd inschatten. Ik herken er namelijk zóveeldvdkiwi schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:54:
Ik had even niks te doen en dacht laat ik eens een groepsfoto maken
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inderdaad.. ik vermoed dat ik 5-10 jaar ouder benFrank_79 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:58:
[...]
Toch grappig. Op basis van de poppetjes kun je iemands leeftijd inschatten. Ik herken er namelijk zóveel
[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 15-01-2021 11:19 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Irritanter is het als er kleuren dicht bij elkaar zitten die normaal gescheiden zijn door de zakjes, maar nu op één hoop liggen.Jakkus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:48:
Dat is inderdaad niet zó moeilijk om te doen. In de handleiding staat bij elk nummer op de zakjes afgebeeld welk deel van het gebouw je daarmee kunt bouwen. Dat deel kun je loshalen, helemaal afbreken en in een zakje doen. En dan door naar het vorige nummer, van achter naar voren. Hoeft niet veel werk te zijn (tenminste, niet veel meer dan alle blokjes op één hoop gooien), je moet alleen even zorgen dat je genoeg zakjes hebt. En bij het bouwen ga je daar echt wel blij mee zijn. Pas heb ik een MOC gemaakt van het Assembly square, met alle blokjes op één hoop. Dat was echt heel veel werk, met hele kleine steentjes die je moet zoeken in een hele grote berg, terwijl die steentjes maar één keer voorkomen. Het heeft ook zijn charme, maar dan moet je daar wel van houden
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Die heb ik ook nog vrij veel.. maar met name zwart met witte petjes uit de jaren 80 70 politie sets..zonoskar schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:24:
Ik heb nog minifigs zonder armen. Geen idee waar die bij horen.
[Afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zulke poppetjes had ik bij een Lego bus.zonoskar schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:24:
Ik heb nog minifigs zonder armen. Geen idee waar die bij horen.
[Afbeelding]
[ Voor 80% gewijzigd door Ardana op 15-01-2021 22:01 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 15-01-2021 22:01 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 15-01-2021 22:02 ]
Heb het begin vorig jaar gedaan, had toen al mijn oude lego in een aantal grote kisten bij mn ouders vandaag gehaald.QuattroNL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:22:
Pfff...als ik al mijn minifigs in elkaar moet zetten (heb alle parts los gesorteerd) dan ben ik wel een heel weekend bezig
Bedankt! Bedenk hierdoor opeens dat ik die nog nieuw op zolder heb liggen, heb 1 'tentoonstel' plekje in huis, en wilde daar het nieuwe politiebureau op gaan zetten, maar net gemeten, en de 50x50 grondplaten afmetingen past echt net precies op die kast qua diepte.TPar schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 07:44:
Dus begon ik te dromen:
[Afbeelding]
Deze lego, deze.
[ Voor 7% gewijzigd door JPDeckers op 16-01-2021 09:43 ]
Dit is een grappig alternatief, je moet het alleen wel kunnen waarderen:TPar schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 07:44:
Deze lego, deze. Die kan je niet vinden onder de 2000 euro, bricklinken is ook megaduur. Iemand ideeën om er goedkoper aan te geraken? Geen Chinese namaak welteverstaan.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
1 april valt blijkbaar vroeg dit jaargeekeep schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:35:
Ik vermoed dat je deze kleding enkel mag dragen als stoere tattoo meneer.Wat dat betreft slaat Lego een beetje door in het "cooler maken" van Lego voor volwassenen. Eerst zwarte dozen en 18+ indicaties, nu dit..
[ Voor 7% gewijzigd door wouter3 op 16-01-2021 12:02 ]
[ Voor 68% gewijzigd door Cloud_VII op 16-01-2021 12:47 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Jakkus op 16-01-2021 13:19 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ja tweedehands idd goedkoper te vinden. Nieuw zag ik hem op Amazon tot voor kort rond de 2500. Maar omdat ik het niet exact meer wist toch maar naar beneden afgerond. Hoedanook 750 vind ik sowieso al veel te veel.JPDeckers schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:35:
[...]
Edit: Bedacht dat 2000 EUR me toch wel erg duur leek, zie ze voor 750 op marktplaats staan (wel al eens gebouwd, niet MISB).
Wat, voor 250. Ik heb het al meermaals geprobeerd maar onder de 1000 geraak ik niet...Versaevel schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:06:
Goedkoper wordt dan idd namaak. Alleen voor de 3 boekjes wordt al kapitalen gevraagd.
Ik heb deze voor plus minus 250 gebricklinked en via de pc instructies gebouwd.
Snel nog ff inslaan dan, het gaat er allemaal uit.Ninjetsu NL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:36:
Wat vind ik Hidden Side toch een tof thema!
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb mezelf nog weg kunnen sturen van de neiging om de hele serie gewoon te kopenzonoskar schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:41:
[...]
Snel nog ff inslaan dan, het gaat er allemaal uit.
#metooNinjetsu NL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:46:
[...]
Ik heb mezelf nog weg kunnen sturen van de neiging om de hele serie gewoon te kopen
[ Voor 255% gewijzigd door backupdevice op 16-01-2021 14:54 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Hoi, nee dat kan ik niet zeggen. Gaat redelijk soepel.sig69 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:28:
@backupdevice Jij was ook de kraan aan het bouwen toch? Ik heb nu de wielen eronder zitten maar het loopt allemaal erg stroef. Voelt alsof de vertanding veel te zwaar is ofzo. Heb jij dat ook?
Kan goedkoper denk ik.Versaevel schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:06:
Goedkoper wordt dan idd namaak. Alleen voor de 3 boekjes wordt al kapitalen gevraagd.
Ik heb deze voor plus minus 250 gebricklinked en via de pc instructies gebouwd.
Heb gezien met de TAJ MAHAL, dat boekje was duur, maad door het hernieuwd uitbrengen zag je de prijs dalen.
Zelfde voor de Grand Carrousel, maar dromen....... soms komen ze uit
[ Voor 40% gewijzigd door GeeBee op 16-01-2021 16:01 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Misschien voldoet deze?TPar schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:36:
Ja tweedehands idd goedkoper te vinden. Nieuw zag ik hem op Amazon tot voor kort rond de 2500. Maar omdat ik het niet exact meer wist toch maar naar beneden afgerond. Hoedanook 750 vind ik sowieso al veel te veel.
Ik ben zo jaloers. De kindjes zijn gek op de Eiffeltoren, vandaar mijn interesse
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Ik heb de HS garnalen boot voor bij Ideas' Old Fishing Store. Ik twijfel over de vuurtoren. Lijkt me één van ge geslaagde setjes maar oogt wellicht wat klein bij het vissershuisgeekeep schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:09:
[...]
#metoo
Helaas hebben niet alle sets van HS dat rauwe, alter-reality, incognito uiterlijk en zijn nét iets teveel pew-pew laser. Denk aan de strandbuggy, brandweer en schoolbus. Om die reden heb ik wel de garnalentent, vuurtoren, garnalenboot (supermatch zo bij elkaar, zou ook makkelijk passen in een achterstallig gebied van een Lego stad), de school en het vliegtuig (+ kermis en boom voor de unieke minifigs). Ik twijfel nog over de gevangenis, maar ik vind deze wel zeer basaal qua façade. Het kasteel is net iets te duur voor hoe graag ik de set wil. Jammer dat bij de 50% korting van Fun de leukere sets al snel op waren.
Hmm dan zit ergens iets niet helemaal lekker denk ik. Maakt niet veel uit, als ie klaar is takelen we even wat op en dan gaat ie toch marktplaats op.backupdevice schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:56:
[...]
Hoi, nee dat kan ik niet zeggen. Gaat redelijk soepel.
Ben trouwens net klaar. Gave build hoor
Nieuw of oude stenen? Bij oud lijkt me dat je een groot risico loopt op verkleurde stenen. Dat valt erg op.GeeBee schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:54:
[...]
Kan goedkoper denk ik.
[Afbeelding]
+ nog wat verzendkosten.
Met de DBG kleur heb je daar nauwelijks last van, kan prima met used parts.meesje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:11:
[...]
Nieuw of oude stenen? Bij oud lijkt me dat je een groot risico loopt op verkleurde stenen. Dat valt erg op.
Mappy schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:22:
[Afbeelding]
Ik ben me vast aan het voorbereiden op de sneeuwstorm straks
Voor welke set is deze berekening?GeeBee schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:54:
[...]
Kan goedkoper denk ik.
[Afbeelding]
+ nog wat verzendkosten.
Als ik goed gevolgd heb, over de Eiffeltoren.
Dacht het ook hoor. Maar de Taj Mahal en Carrousel worden ook genoemd. Vandaar. :-)Loader schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:16:
[...]
Als ik goed gevolgd heb, over de Eiffeltoren.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Probeer eens https://www.lego.com/nl-nldjwice schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:44:
hebben jullie ook deze melding
Access Denied
You don't have permission to access "http://www.lego.com/nl-nl" on this server.
Reference #18.5e18dd58.1610819032.2b898711
als je lego wilt bezoeken?
We do what we must because we can.
Jammergenoeg niet alle blokjes. Er zijn er een stuk of 3400 nodig. Ik vrees dat net de dure er bij jou niet zullen tussen zitten :-sGeeBee schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:54:
[...]
Kan goedkoper denk ik.
[Afbeelding]
+ nog wat verzendkosten.
Ah, blijkbaar geen hsts.ResuCigam schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:12:
[...]
Probeer eens https://www.lego.com/nl-nl
Op MP lijken er een paar goedkoper te staan.TPar schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 07:44:
Nu ik de nieuwe Ninjago heb gekocht (nooit iets mee gehad maar als de vrouw zegt die zou ik nu echt wel kopen, net nadat ze had gezegd geen lego meer, dan moet je niet twijfelen). Hierdoor volg ik aandachtig de gesprekken rond: zouden ze die 2 oude nu opnieuw uitbrengen. Ik was heel blij dat ze dat met de Saturn gedaan hebben en het lijkt meer en meer een dingetje.
Dus begon ik te dromen:
[Afbeelding]
Deze lego, deze. Die kan je niet vinden onder de 2000 euro, bricklinken is ook megaduur. Iemand ideeën om er goedkoper aan te geraken? Geen Chinese namaak welteverstaan.
Ik zie rond de €150,- op Bricklink voor 2750+ steentjes. Ruim 4 kilo aan technisch Lego, is niet een heel slechte deal toch?Shanquish schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:41:
Wat is de beste manier om 2e hands lego te kopen?
Ik zou nog dolgraag de lego arocs 42043 willen kopen, dit vanwege de combi van een pf motor en pneumatische delen. Zo vaak komt die combi niet voorbij.
maar ik lijk nu vooral aan MP overgeleverd te zijn waarbij ik kan kiezen tussen gebouwde exemplaren zonder doos voor een redelijke prijs. Of scalpers die voor grof geld verzegelde exemplaren te koop aanbieden.
Iemand tips? Want het is geen exclusive set oid.
[ Voor 13% gewijzigd door djwice op 16-01-2021 22:11 ]
Ook beschikbaar zonder Facebook op:Jakkus schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:19:
Een geweldig filmpje van Lego Ideas op Facebook als aankondiging voor...
https://fb.watch/32APc4_4zI/
(Als het goed is ook te kijken als je geen FB hebt).
Is dat niet een bekende sporter? Ninja go 10 jaar : Hype : en op ideas een sport contest.geekeep schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:35:
Ik zag net dit op de Lego frontpage staan:
Ik vermoed dat je deze kleding enkel mag dragen als stoere tattoo meneer.Wat dat betreft slaat Lego een beetje door in het "cooler maken" van Lego voor volwassenen. Eerst zwarte dozen en 18+ indicaties, nu dit..
Ik had dat ook gezien/gehoord. Andere sets met gouden (collectable) Ninjago minifigs zullen in de loop van het jaar nog wel aangekondigd en uitgebracht worden. Het idee is natuurlijk dat als je alle sets verzamelt, je de complete collectie hebt.meesje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:55:
In de designer video van Ninjago City Gardena wordt vanaf 2:45 aangegeven dat er meerdere sets verschijnen met een gouden mini fig. Mij is nog niet bekend welke sets onder het 10 jarig jubileum worden uitgebracht.
Of ze zijn allemaal hetzelfde minifiguur?Haay schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:07:
[...]
Ik had dat ook gezien/gehoord. Andere sets met gouden (collectable) Ninjago minifigs zullen in de loop van het jaar nog wel aangekondigd en uitgebracht worden. Het idee is natuurlijk dat als je alle sets verzamelt, je de complete collectie hebt.
Ja, dat ging over het Bricklinken van de Eiffeltoren.
Ik begreep uit de video dat elke 20th Anniversary set een unieke gouden Ninjago figuur bevat, en als je dus alle sets verzamelt heb je een complete collectie.Loader schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:39:
Of ze zijn allemaal hetzelfde minifiguur?
donkergrijs verkleurd echt ampermeesje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:11:
[...]
Nieuw of oude stenen? Bij oud lijkt me dat je een groot risico loopt op verkleurde stenen. Dat valt erg op.
Alleen (heel) oude grijze steentjes, waar nog bromide in zit, krijgen een gele waas door zonlicht. Moderne grijze steentjes (de "bluish gray" variant) verkleuren niet of nauwelijks.meesje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:11:
[...]
[ Voor 33% gewijzigd door djwice op 18-01-2021 09:33 . Reden: spelling ]
Kreeg de code al even niet werkende en moest terugdenken aan het gedoe met KWL15, maar bleek dat ik central perk voor €50 had geselecteerd vanuit een Marketplace verkoper genaamd "your saboteur"; net actief en gelokaliseerd in Chinameesje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:55:
Zojuist heb ik toch maar Central Perk besteld. Ik krijg ongetwijfeld enorme spijt als deze opeens met pensioen is. En daarnaast nog wat korting bij Amazon.de met code BABY5 (maak eerst een babywenslijst aan). De set komt dan uit op 50,91 euro. Een leuk prijsje voor een set met 1000+ steentjes.
[ Voor 51% gewijzigd door Gim op 17-01-2021 10:27 ]
Dank je wel! Ik kon het zelf niet vinden op de Ideas-site. Maar ik vond het echt een geweldig filmpje, daarom wilde ik hem toch delendjwice schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:18:
Ook beschikbaar zonder Facebook op:
https://ideas.lego.com/bl...f3-4f91-b821-0276b293a982
Gebruik een dedicated batterij voor de Arduino. Dan reset ‘ie niet als de accu’s voor de motoren leeg raken.almightyarjen schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:05:
Ik heb een video over de lego trein - T-rex crash op mijn Work In Progress kanaal geüploaded. In deze video test ik het control system en laat ik wat aankleding van de scene zien.
YouTube: Preparing a Lego train - T-rex crash Episode 2
Na tientallen jaren en door corona, lego maar eens bekeken als alternatief voor het internet.Eurionair schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:22:
Afgelopen paar weken weer een MOC gebouwd. Geheel gebaseerd op de 42100 - Liebherr R9800 maar dan 'something completely different'
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Zeker als je net als ik vooral gewend bent aan het bouwen van iets met wielen of rupsbanden dan is dit echt wel iets anders. Hoe bedenken sommige mensen dat toch ? Neem bijvoorbeeld het gebruik van de slangetjes om mooie rondingen te creëren , dat vind ik echt creatief.
Deze MOC gebruikt dan ook interessante en creatieve bouw-technieken. Echt met heel veel plezier aan gebouwd. Zeer weinig herhaling in deze build, eigenlijk alleen bij de twee 'poten'. Daarnaast zitten er ook diverse motor-gestuurde functies in deze R2-D2. Gezien de beperkingen die de bedenker had in het gebruik van de onderdelen vind ik 'm dan ook erg geslaagd. Je mist alleen nog de typische geluidjes![]()
Is er dan niks op aan te merken? Tja , een paar dingen die me opgevallen zijn. Zo vind je in de instructies geen bedradingsschema en dien je zelf uit te vogelen hoe je met BuWizz een profiel aanmaakt om alles aan te sturen. Hij zat bij mij helemaal in elkaar toen ik voor het eerst de functies ging proberen. Gelukkig bleek alles goed in elkaar te zitten en na wat experimenteren deden alle functies het. Als dat niet zo was geweest dan had ik het voor gezien gehouden want even snel openmaken en herstellen is een no-go.
De speelbaarheid is ook wel beperkt. Daarvoor zijn een aantal zaken net iets te fragiel. Het rijden op een gladde vloer werkt niet lekker vanwege het slippen van de wieltjes onder de poten.
Mijn slotconclusie is , mocht je al in het bezit zijn van de 42100 , dan is dit zeker een MOC om te overwegen en zijn geld zeker waard.
Op de pagina die gelinkt wordt zie je onderaan "Compare MOC xxxx to xxxx", als je hier op klikt zie je dat R2D2 geen unique parts heeft oftewel je kan hem volledig bouwen met de onderdelen van de Liebherr.chippie777 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:43:
[...]
Na tientallen jaren en door corona, lego maar eens bekeken als alternatief voor het internet.Stoute schoenen aangetrokken en de 42100 aangeschaft. Wat was dat een genot om te bouwen zeg! Echt heel leuk om te zien wat een veranderingen er zijn in het lego wereldje wanneer je dat jaren niet hebt bekeken. Ik heb er veel plezier aan gehad en het is leuk om hem te bedienen met je smartphone. Maar ja nu staat hij mooi te zijn en wat dan? Dan kriebelt het toch om er wat anders van te maken en ik zie de MOC in jouw post. Aangezien een MOC iets nieuws is voor mij heb ik een simpele vraag? Volstaat het om de bouwbeschrijving te kopen? Of heb je nog andere zaken nodig om van de 42100 een R2D2 te bouwen volgens de beschrijving?
[ Voor 3% gewijzigd door milo526 op 17-01-2021 12:51 ]
Net getest, je kan gewoon lego technic set toevoegen aan je babylijst en met die code krijg je 5 euro korting.meesje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:55:
Zojuist heb ik toch maar Central Perk besteld. Ik krijg ongetwijfeld enorme spijt als deze opeens met pensioen is. En daarnaast nog wat korting bij Amazon.de met code BABY5 (maak eerst een babywenslijst aan). De set komt dan uit op 50,91 euro. Een leuk prijsje voor een set met 1000+ steentjes.
Probleem is opgelost verkeerd begrepenHansw1 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:57:
Ik heb de babywenslijst aangemaakt maar zie helemaal geen Lego staan bij de artikelen
Wel krijg ik als ik een artikel toevoeg van de Kids wenslijst 5 euro korting waar komt die vandaan .
Hans
[ Voor 5% gewijzigd door magic_nl op 17-01-2021 17:02 ]
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq