Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.958 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:56
Oké, ik dacht dus dat ik deze kreeg omdat ik dat ding had aangevraagd.
Niet dus _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:06
Het is ook echt een catalogus, alleen producten, verder geen magazine-achtige inhoud (verhalen, spelletjes, etc.)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 10:32
Versaevel schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:07:
https://www.lego.com/nl-nl/life/magazine

Kun je hier aanvragen

Oké, ik heb deze dus via bovenstaande link aangevraagd, weet dus niet of deze regulier naar VIP's gestuurd wordt.

Ik vind deze wel mooi vormgegeven, maar idd, niet specifiek op Kids gerelateerd.

Als ze dit vaker gaan doen, vind ik dit persoonlijk een goeie start :)
dat is het lego life magazine, geen catalogus. toevallig viel die hier vandaag ook in de bus. Maar geen catalogus :? Ik verwacht nog een bestelling deze week, hopelijk daarbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmQlkYHI0JEo6wR-xGRZdBWOxmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABry8dfj98OQbmrJ8QZ1K2nU.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag in de bus, links Lego Life magazine voor de oudste, rechts Magazine geadresseerd aan papa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb dat spul een tijd geleden voor de oudste ook aangevraagd, dus ik verwacht ook het eea in de bus binnenkort. We shall see :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 13:27

Canis Lupus

Vosbot

Verklaring voor de papieren catalogi lijkt me dat je regelmatig op Lego.com bestelt:
Wij bieden geen abonnementen op de catalogus. We verzenden echter wel automatisch catalogi als je vaak bij ons winkelt.
Bron.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Versaevel schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:07:
https://www.lego.com/nl-nl/life/magazine

Kun je hier aanvragen

Oké, ik heb deze dus via bovenstaande link aangevraagd, weet dus niet of deze regulier naar VIP's gestuurd wordt.

Ik vind deze wel mooi vormgegeven, maar idd, niet specifiek op Kids gerelateerd.

Als ze dit vaker gaan doen, vind ik dit persoonlijk een goeie start :)
Ik krijg al maanden "er ging iets mis" als reactie als ik het formulier voor m'n zoontje en invul. Hij wil hem heel graag, maar we komen er niet door. Ook nu net niet.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 19:19
Ik heb hier de catalogus liggen en doe er niks mee. Als iemand hem wilt kan ik het naar je versturen als je voor de verzendkosten betaald.

Edit: en hij is weg naar een mede-tweaker

[ Voor 14% gewijzigd door Kungfukip op 15-01-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 09:53
Vraagje: na mijn zoektocht naar een Modular, heb ik zojuist een 2e hands Assembly Square gekocht, welke nog in elkaar zit.

Hoe halen jullie dit uit elkaar? Alle blokjes op 1 grote hoop? Of een soort van kleurverdeling maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:39

QuattroNL

It is I.

Swennus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:07:
Vraagje: na mijn zoektocht naar een Modular, heb ik zojuist een 2e hands Assembly Square gekocht, welke nog in elkaar zit.

Hoe halen jullie dit uit elkaar? Alle blokjes op 1 grote hoop? Of een soort van kleurverdeling maken?
Ik zou alles op kleur sorteren. Maarja, da's persoonlijke voorkeur :9
Alles op 1 hoop is meer uitdaging, zeker met 4000+ stukjes. Wel leuk :+

Ik heb de AS ook 2e hands gekocht. Gelukkig wilde de verkoper 'm voor me uit elkaar halen.
O, en ik heb eerst alle blokjes gewassen. Alles stonk naar rook en helaas kwam ik daar pas achter toen ik 'm ophaalde.

[ Voor 9% gewijzigd door QuattroNL op 15-01-2021 09:21 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 23:21

Het valt te zien hoe jij zelf van deze set wil genieten:
- berg onderelen -> lekker graaien/zoeken -> lange bouwtijd
- sorteren -> efficiënter -> minder bouwtijd, wel meer sorteertijd afhankelijk van je gewenste indeling

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Met Assembly Square heb ik altijd geroepen dat ik die set ga bouwen op één hoop, dus alle zakjes bij elkaar, dus helaas moet ik in deze zeggen... één hoop :X

Bij opbergen of eventueel verkopen zou ik het boekje achterstevoren doorlopen om hem per zakje weer bij elkaar te hebben ;) Als ik het zou moeten sorteren op basis van kleur/onderdeel dan zou ik het sorteren op onderdeel, misschien gevolgd door kleur... afhankelijk van hoeveel stuks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 07-10 23:21
Gim schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:19:
[...]
Als ik het zou moeten sorteren op basis van kleur/onderdeel dan zou ik het sorteren op onderdeel, misschien gevolgd door kleur... afhankelijk van hoeveel stuks.
:Y groot gelijk
Ik heb ooit eens de vergissing gemaakt (net uit dark ages, nieuwe hobby aan het ontdekken, etc...) om mijn collectie onderdelen op kleur te sorteren 8)7

Daarna hersorteren op functie/soort/... was ook een hele klus.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

QuattroNL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:19:
[...
Ik heb de AS ook 2e hands gekocht. Gelukkig wilde de verkoper 'm voor me uit elkaar halen.
O, en ik heb eerst alle blokjes gewassen. Alles stonk naar rook en helaas kwam ik daar pas achter toen ik 'm ophaalde.
Per verdieping uit elkaar halen en per verdieping weer in elkaar zetten. Dat lijkt het meeste op de oorspronkelijke zakjesmethode.

Veel plezier met de aankoop BTW. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:11

Handleiding van achter naar voor en in zakjes doen zoals lego het doet. Dan heb je de fijnste en originele manier van bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online

Ik ben ook al een tijdje op zoek dus mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? Via Marktplaats of bricklink?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:08
Dat is inderdaad niet zó moeilijk om te doen. In de handleiding staat bij elk nummer op de zakjes afgebeeld welk deel van het gebouw je daarmee kunt bouwen. Dat deel kun je loshalen, helemaal afbreken en in een zakje doen. En dan door naar het vorige nummer, van achter naar voren. Hoeft niet veel werk te zijn (tenminste, niet veel meer dan alle blokjes op één hoop gooien), je moet alleen even zorgen dat je genoeg zakjes hebt. En bij het bouwen ga je daar echt wel blij mee zijn. Pas heb ik een MOC gemaakt van het Assembly square, met alle blokjes op één hoop. Dat was echt heel veel werk, met hele kleine steentjes die je moet zoeken in een hele grote berg, terwijl die steentjes maar één keer voorkomen. Het heeft ook zijn charme, maar dan moet je daar wel van houden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 15-01-2021 09:49 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Cloud_VII schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Handleiding van achter naar voor en in zakjes doen zoals lego het doet. Dan heb je de fijnste en originele manier van bouwen.
De opmerking die @Delerium maakte is daarbij wel handig. Als een zakje bijvoorbeeld een gehele verdieping betreft dan is het een kwestie van die verdieping eraf halen en afbreken zonder ook nog maar naar het boekje te kijken.

Met het sorteren op basis van zakjesnummer keek ik vaak naar het eindresultaat van het vorige nummer en brak dan de set af tot die staat. Dan hoef je niet alle pagina's van het boekje af te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:06
djwice schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:36:
[...]

Ik krijg al maanden "er ging iets mis" als reactie als ik het formulier voor m'n zoontje en invul. Hij wil hem heel graag, maar we komen er niet door. Ook nu net niet.
Adblocker etc. even uitschakelen? Ik heb ook vaker gehad dat de LEGO-site daardoor niet goed werkte.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 14:57
Tc99m schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:59:
[...]
Adblocker etc. even uitschakelen? Ik heb ook vaker gehad dat de LEGO-site daardoor niet goed werkte.
Of het "Incognito venster" gebruiken misschien?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:01

Superkiwi

Hoi doei

Ik had even niks te doen en dacht laat ik eens een groepsfoto maken :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pj55YpV1hX7TRLSKRWJLfxHM52s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2whkwq1CVAFJgBrVcht1PaP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXhSHV_DDxflyx1i_j2Dj298gss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQ2D8Oj0CntTDJKX6xTLz8px.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T89mLpqQ3hcYwfPVouxQT67K1bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZMGDVJUUbzesO4uWZEUbAjy.jpg?f=fotoalbum_large

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
dvdkiwi schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:54:
Ik had even niks te doen en dacht laat ik eens een groepsfoto maken :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch grappig. Op basis van de poppetjes kun je iemands leeftijd inschatten. Ik herken er namelijk zóveel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Frank_79 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:58:
[...]

Toch grappig. Op basis van de poppetjes kun je iemands leeftijd inschatten. Ik herken er namelijk zóveel :P
Inderdaad.. ik vermoed dat ik 5-10 jaar ouder ben :$
Ik zal eens kijken of ik van het weekend een zelfde soort foto kan maken..

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 15-01-2021 11:19 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:39

QuattroNL

It is I.

Pfff...als ik al mijn minifigs in elkaar moet zetten (heb alle parts los gesorteerd) dan ben ik wel een heel weekend bezig :o

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Jakkus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:48:
Dat is inderdaad niet zó moeilijk om te doen. In de handleiding staat bij elk nummer op de zakjes afgebeeld welk deel van het gebouw je daarmee kunt bouwen. Dat deel kun je loshalen, helemaal afbreken en in een zakje doen. En dan door naar het vorige nummer, van achter naar voren. Hoeft niet veel werk te zijn (tenminste, niet veel meer dan alle blokjes op één hoop gooien), je moet alleen even zorgen dat je genoeg zakjes hebt. En bij het bouwen ga je daar echt wel blij mee zijn. Pas heb ik een MOC gemaakt van het Assembly square, met alle blokjes op één hoop. Dat was echt heel veel werk, met hele kleine steentjes die je moet zoeken in een hele grote berg, terwijl die steentjes maar één keer voorkomen. Het heeft ook zijn charme, maar dan moet je daar wel van houden ;)
Irritanter is het als er kleuren dicht bij elkaar zitten die normaal gescheiden zijn door de zakjes, maar nu op één hoop liggen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nog minifigs zonder armen. Geen idee waar die bij horen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYIZHs7FTcPAajcdLqH4fRMaMxA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hHjy9QceEoYQI35vHAcOv9YX.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Meestal pre-1980.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zonoskar schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:24:
[Afbeelding]
Die heb ik ook nog vrij veel.. maar met name zwart met witte petjes uit de jaren 80 70 politie sets..

https://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=15&in=S

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:57
zonoskar schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:24:
[Afbeelding]
Zulke poppetjes had ik bij een Lego bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 16:36
Verzendstatus-updates zijn, zoals herhaaldelijk gemeld én in de topic-warning staat, niet de bedoeling.

[ Voor 80% gewijzigd door Ardana op 15-01-2021 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Quote en reactie verwijderd. Dien liever een TR in.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 15-01-2021 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 16:36
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 15-01-2021 22:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-10 15:06
De lego set 40468 Taxi

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/b79276babed119ab8ba7fc3eb3a9ca6f.png

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/5e1308dbf5f72bb464a46965035eb87a.png

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/ec95a4d21f3dc573beab3d460e35d555.png

Simpel maar wel leuk. Een ouderwets ontwerp met moderne tinten. Er zitten geen deuren in, ook geen stuur. De ramen zijn nog zoals in jaren 80. Beetje nostalgie.

Het enige nadeel wat ik kan vinden is de letter i van het woord taxi. Dat zit iets teveel bij de rand van de sticker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wauw, afgelopen zondag voor het eerst twee missende steentjes besteld bij Lego, en vandaag lag er een mooie enveloppe uit Denemarken op de mat. Gratis en voor niks. Dat is toch nog eens service :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 09:53
Bedankt allen voor de reacties! De handleiding achterstevoren gaat hem denk ik worden!

Ik heb deze via de Duitse Ebay weten te scoren voor €200. Het leek mij een goede prijs. Is inclusief doos en instructies plus reservedelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
QuattroNL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:22:
Pfff...als ik al mijn minifigs in elkaar moet zetten (heb alle parts los gesorteerd) dan ben ik wel een heel weekend bezig :o
Heb het begin vorig jaar gedaan, had toen al mijn oude lego in een aantal grote kisten bij mn ouders vandaag gehaald.

Had van de meeste setjes geen boekjes meer, dus ben toen aan de hand van bricklink en de minifig onderdelen die ik had gaan uitzoeken welke minifigs ik had en bij welke setjes deze zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Laatst online: 07-10 13:13
Nu ik de nieuwe Ninjago heb gekocht (nooit iets mee gehad maar als de vrouw zegt die zou ik nu echt wel kopen, net nadat ze had gezegd geen lego meer, dan moet je niet twijfelen). Hierdoor volg ik aandachtig de gesprekken rond: zouden ze die 2 oude nu opnieuw uitbrengen. Ik was heel blij dat ze dat met de Saturn gedaan hebben en het lijkt meer en meer een dingetje.

Dus begon ik te dromen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kz1-4jvIotd5ZWjK4Wpw9XWMohQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/23CNycyBW3GcILhIvXnhBdLJ.jpg?f=user_large

Deze lego, deze. Die kan je niet vinden onder de 2000 euro, bricklinken is ook megaduur. Iemand ideeën om er goedkoper aan te geraken? Geen Chinese namaak welteverstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:56
Goedkoper wordt dan idd namaak. Alleen voor de 3 boekjes wordt al kapitalen gevraagd.
Ik heb deze voor plus minus 250 gebricklinked en via de pc instructies gebouwd.

Heb gezien met de TAJ MAHAL, dat boekje was duur, maad door het hernieuwd uitbrengen zag je de prijs dalen.

Zelfde voor de Grand Carrousel, maar dromen....... soms komen ze uit :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
TPar schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 07:44:
Dus begon ik te dromen:
[Afbeelding]
Deze lego, deze.
Bedankt! Bedenk hierdoor opeens dat ik die nog nieuw op zolder heb liggen, heb 1 'tentoonstel' plekje in huis, en wilde daar het nieuwe politiebureau op gaan zetten, maar net gemeten, en de 50x50 grondplaten afmetingen past echt net precies op die kast qua diepte.
Mijn vrouw keek minder blij zojuist toen ik erbij vertelde dat ie 108cm hoog wordt ;)

Edit: Bedacht dat 2000 EUR me toch wel erg duur leek, zie ze voor 750 op marktplaats staan (wel al eens gebouwd, niet MISB).

[ Voor 7% gewijzigd door JPDeckers op 16-01-2021 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:19

Deze lego, deze. Die kan je niet vinden onder de 2000 euro, bricklinken is ook megaduur. Iemand ideeën om er goedkoper aan te geraken? Geen Chinese namaak welteverstaan.
Dit is een grappig alternatief, je moet het alleen wel kunnen waarderen:
YouTube: Live - Heut' wird's wild! LEGO® von der Resterampe

De enige reden die ik kan bedenken voor een dure toren is dat de grijze blokjes per steen duur zijn puur doordat ze voor andere zaken zoals mocs gebruikt worden, dus "part out" waarde. Er zijn toch zoveel andere sets die zoveel mooier zijn, laat staan voor het bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 23:53
@backupdevice Jij was ook de kraan aan het bouwen toch? Ik heb nu de wielen eronder zitten maar het loopt allemaal erg stroef. Voelt alsof de vertanding veel te zwaar is ofzo. Heb jij dat ook?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:09
Ik zag net dit op de Lego frontpage staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_dBy813zztnCMYEgX5DSbHJPHE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PNFzjFd03tiaUk4IIA24Yf0c.png?f=fotoalbum_large

Blijkbaar hebben ze een heeeeele serieuze Ninjago(!) kledinglijn uitgebracht (https://www.lego.com/nl-nl/ninjago-hype) in samenwerking met Hype (ik kende het niet).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yN1IUIDcBPTt8fMtfA9h1fm7jFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/smGBZai99PzcKkZteHz3pSwx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3DDanqCY-lici_BGlxPSS1lJDQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6onef34tcjwGPgxzWiGYJbIf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Um6fPHbSy0ayKtb21srZIgK5VdM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Brecgn1sHppJNO6HgDtF7aoD.png?f=user_large

Ik vermoed dat je deze kleding enkel mag dragen als stoere tattoo meneer. :+ Wat dat betreft slaat Lego een beetje door in het "cooler maken" van Lego voor volwassenen. Eerst zwarte dozen en 18+ indicaties, nu dit..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik zie het al voor me:
Straatbendes in de buitenwijken wijken van LA die zich elk in hun eigen Ninjago kleur uitdossen.
De hele gang-scene zou er wel een stuk vrolijker door gaan ogen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
geekeep schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:35:
Ik vermoed dat je deze kleding enkel mag dragen als stoere tattoo meneer. :+ Wat dat betreft slaat Lego een beetje door in het "cooler maken" van Lego voor volwassenen. Eerst zwarte dozen en 18+ indicaties, nu dit..
1 april valt blijkbaar vroeg dit jaar :)
Tegenwoordig kijkt niemand me meer vreemd aan als ik vertel wat ik van het weekend met Lego heb gebouwd, maar om nu met een hele Lego outfit te gaan lopen (schoenen, shirts etc) gaat me nog wat ver. Wie weet krijgen we binnenkort ook Lego shampoo en Lego vlokken op brood.

Maar laten we het hier vooral hebben over alle mooie Lego sets die de laatste tijd worden uitgebracht. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door wouter3 op 16-01-2021 12:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:11
De brandweerkazerne uit 1985 maar ingeruild voor een nieuwere versie. Dochter is tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ro7NUUtlCIfe5RlZBiNtyUojEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJxpg26G2vvYiPU6H1shiviZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door Cloud_VII op 16-01-2021 12:47 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Nu nog een groene

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEzBcjfwKpxeTQu32n2powlXovA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0W0AppJLKLuZW0ZBX5hRrdx.jpg?f=fotoalbum_large

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Een geweldig filmpje van Lego Ideas op Facebook als aankondiging voor... :p

https://fb.watch/32APc4_4zI/
(Als het goed is ook te kijken als je geen FB hebt).

[ Voor 20% gewijzigd door Jakkus op 16-01-2021 13:19 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mappy
  • Laatst online: 01:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20210116snowstormprep.jpg

Ik ben me vast aan het voorbereiden op de sneeuwstorm straks :9

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Instructie: Blauw lijfje, oranje beentjes.
Op tafel: oranje lijfje, blauwe beentjes.
:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 08:31
Wat vind ik Hidden Side toch een tof thema!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kN3dvzzJHJRKVtq6cPrgZd_7No8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9fET5rG03PzwY8CLrQUZEQIs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
JPDeckers schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Edit: Bedacht dat 2000 EUR me toch wel erg duur leek, zie ze voor 750 op marktplaats staan (wel al eens gebouwd, niet MISB).
Ja tweedehands idd goedkoper te vinden. Nieuw zag ik hem op Amazon tot voor kort rond de 2500. Maar omdat ik het niet exact meer wist toch maar naar beneden afgerond. Hoedanook 750 vind ik sowieso al veel te veel.

Ik ben zo jaloers :). De kindjes zijn gek op de Eiffeltoren, vandaar mijn interesse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
Versaevel schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:06:
Goedkoper wordt dan idd namaak. Alleen voor de 3 boekjes wordt al kapitalen gevraagd.
Wat, voor 250. Ik heb het al meermaals geprobeerd maar onder de 1000 geraak ik niet...

Misschien tijd voor Lego om on demand dozen te beginnen verkopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ninjetsu NL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:36:
Wat vind ik Hidden Side toch een tof thema!
Snel nog ff inslaan dan, het gaat er allemaal uit.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 05-10 08:31
zonoskar schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Snel nog ff inslaan dan, het gaat er allemaal uit.
Ik heb mezelf nog weg kunnen sturen van de neiging om de hele serie gewoon te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:09
Ninjetsu NL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Ik heb mezelf nog weg kunnen sturen van de neiging om de hele serie gewoon te kopen :+
#metoo
Helaas hebben niet alle sets van HS dat rauwe, alter-reality, incognito uiterlijk en zijn nét iets teveel pew-pew laser. Denk aan de strandbuggy, brandweer en schoolbus. Om die reden heb ik wel de garnalentent, vuurtoren, garnalenboot (supermatch zo bij elkaar, zou ook makkelijk passen in een achterstallig gebied van een Lego stad), de school en het vliegtuig (+ kermis en boom voor de unieke minifigs). Ik twijfel nog over de gevangenis, maar ik vind deze wel zeer basaal qua façade. Het kasteel is net iets te duur voor hoe graag ik de set wil. Jammer dat bij de 50% korting van Fun de leukere sets al snel op waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:04

backupdevice

No Risk , Full Push

Nvm

[ Voor 255% gewijzigd door backupdevice op 16-01-2021 14:54 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

sig69 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:28:
@backupdevice Jij was ook de kraan aan het bouwen toch? Ik heb nu de wielen eronder zitten maar het loopt allemaal erg stroef. Voelt alsof de vertanding veel te zwaar is ofzo. Heb jij dat ook?
Hoi, nee dat kan ik niet zeggen. Gaat redelijk soepel.

Ben trouwens net klaar. Gave build hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45

GeeBee

Oddball

Versaevel schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:06:

Heb gezien met de TAJ MAHAL, dat boekje was duur, maad door het hernieuwd uitbrengen zag je de prijs dalen.

Zelfde voor de Grand Carrousel, maar dromen....... soms komen ze uit :z
Kan goedkoper denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zv4I1uz-HoNuQN-KTBvsRiK2p78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vBcSandsB7NLfZOcsABMxRy3.png?f=fotoalbum_large

+ nog wat verzendkosten.

[ Voor 40% gewijzigd door GeeBee op 16-01-2021 16:01 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

TPar schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:36:
Ja tweedehands idd goedkoper te vinden. Nieuw zag ik hem op Amazon tot voor kort rond de 2500. Maar omdat ik het niet exact meer wist toch maar naar beneden afgerond. Hoedanook 750 vind ik sowieso al veel te veel.

Ik ben zo jaloers :). De kindjes zijn gek op de Eiffeltoren, vandaar mijn interesse :+
Misschien voldoet deze? :P
www.lego.com/nl-nl/product/eiffel-tower

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
geekeep schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:09:
[...]

#metoo
Helaas hebben niet alle sets van HS dat rauwe, alter-reality, incognito uiterlijk en zijn nét iets teveel pew-pew laser. Denk aan de strandbuggy, brandweer en schoolbus. Om die reden heb ik wel de garnalentent, vuurtoren, garnalenboot (supermatch zo bij elkaar, zou ook makkelijk passen in een achterstallig gebied van een Lego stad), de school en het vliegtuig (+ kermis en boom voor de unieke minifigs). Ik twijfel nog over de gevangenis, maar ik vind deze wel zeer basaal qua façade. Het kasteel is net iets te duur voor hoe graag ik de set wil. Jammer dat bij de 50% korting van Fun de leukere sets al snel op waren.
Ik heb de HS garnalen boot voor bij Ideas' Old Fishing Store. Ik twijfel over de vuurtoren. Lijkt me één van ge geslaagde setjes maar oogt wellicht wat klein bij het vissershuis :? Toch maar eens beslissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 23:53
backupdevice schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:56:
[...]

Hoi, nee dat kan ik niet zeggen. Gaat redelijk soepel.

Ben trouwens net klaar. Gave build hoor
Hmm dan zit ergens iets niet helemaal lekker denk ik. Maakt niet veel uit, als ie klaar is takelen we even wat op en dan gaat ie toch marktplaats op.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
GeeBee schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:54:
[...]

Kan goedkoper denk ik.

[Afbeelding]

+ nog wat verzendkosten.
Nieuw of oude stenen? Bij oud lijkt me dat je een groot risico loopt op verkleurde stenen. Dat valt erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ah ok.

Hier zijn we dino’s aan het hijsen :D

Hier gaat die niet op MP. Volgende week ff balletjes bestellen en dan gaan we de knikkerbaan MOC’s maken .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:01

almightyarjen

When does the hurting stop?

meesje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:11:
[...]

Nieuw of oude stenen? Bij oud lijkt me dat je een groot risico loopt op verkleurde stenen. Dat valt erg op.
Met de DBG kleur heb je daar nauwelijks last van, kan prima met used parts.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Mappy schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:22:
[Afbeelding]

Ik ben me vast aan het voorbereiden op de sneeuwstorm straks :9
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20210116snowstorm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
[...]

Kan goedkoper denk ik.

[Afbeelding]

+ nog wat verzendkosten.
Voor welke set is deze berekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Frank_79 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:41:
[...]

Als ik goed gevolgd heb, over de Eiffeltoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
Loader schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:16:
[...]

Als ik goed gevolgd heb, over de Eiffeltoren.
Dacht het ook hoor. Maar de Taj Mahal en Carrousel worden ook genoemd. Vandaar. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
hebben jullie ook deze melding

Access Denied
You don't have permission to access "http://www.lego.com/nl-nl" on this server.
Reference #18.5e18dd58.1610819032.2b898711

als je lego wilt bezoeken?

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 21:33
Ik kan de site bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10 16:00

ResuCigam

BOFH

djwice schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:44:
hebben jullie ook deze melding

Access Denied
You don't have permission to access "http://www.lego.com/nl-nl" on this server.
Reference #18.5e18dd58.1610819032.2b898711

als je lego wilt bezoeken?
Probeer eens https://www.lego.com/nl-nl

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
[...]

Kan goedkoper denk ik.

[Afbeelding]

+ nog wat verzendkosten.
Jammergenoeg niet alle blokjes. Er zijn er een stuk of 3400 nodig. Ik vrees dat net de dure er bij jou niet zullen tussen zitten :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
Ik kom op 455 zonder verzending voor de Eiffeltoren Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toiVKPxRAK1rkJe4gAnOyiCZTVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40d8gL6k2sZ8YU2RBCsdPKsr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Ah, blijkbaar geen hsts.
Ik type gewoon lego.nl in de browser.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Nu ik de nieuwe Ninjago heb gekocht (nooit iets mee gehad maar als de vrouw zegt die zou ik nu echt wel kopen, net nadat ze had gezegd geen lego meer, dan moet je niet twijfelen). Hierdoor volg ik aandachtig de gesprekken rond: zouden ze die 2 oude nu opnieuw uitbrengen. Ik was heel blij dat ze dat met de Saturn gedaan hebben en het lijkt meer en meer een dingetje.

Dus begon ik te dromen:
[Afbeelding]

Op MP lijken er een paar goedkoper te staan.
Zijn er niet andere sets die een groot deel van die steentjes bevat? Wat kost het als je de steentjes via Lego zelf koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Wat is de beste manier om 2e hands lego te kopen?
Ik zou nog dolgraag de lego arocs 42043 willen kopen, dit vanwege de combi van een pf motor en pneumatische delen. Zo vaak komt die combi niet voorbij.

maar ik lijk nu vooral aan MP overgeleverd te zijn waarbij ik kan kiezen tussen gebouwde exemplaren zonder doos voor een redelijke prijs. Of scalpers die voor grof geld verzegelde exemplaren te koop aanbieden.

Iemand tips? Want het is geen exclusive set oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Zojuist heb ik toch maar Central Perk besteld. Ik krijg ongetwijfeld enorme spijt als deze opeens met pensioen is. En daarnaast nog wat korting bij Amazon.de met code BABY5 (maak eerst een babywenslijst aan). De set komt dan uit op 50,91 euro. Een leuk prijsje voor een set met 1000+ steentjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
In de designer video van Ninjago City Gardena wordt vanaf 2:45 aangegeven dat er meerdere sets verschijnen met een gouden mini fig. Mij is nog niet bekend welke sets onder het 10 jarig jubileum worden uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Shanquish schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:41:
Wat is de beste manier om 2e hands lego te kopen?
Ik zou nog dolgraag de lego arocs 42043 willen kopen, dit vanwege de combi van een pf motor en pneumatische delen. Zo vaak komt die combi niet voorbij.

maar ik lijk nu vooral aan MP overgeleverd te zijn waarbij ik kan kiezen tussen gebouwde exemplaren zonder doos voor een redelijke prijs. Of scalpers die voor grof geld verzegelde exemplaren te koop aanbieden.

Iemand tips? Want het is geen exclusive set oid.
Ik zie rond de €150,- op Bricklink voor 2750+ steentjes. Ruim 4 kilo aan technisch Lego, is niet een heel slechte deal toch?

Edit:

Oeps dat is Rusland/US. Grappig blijkbaar is de vraag in NL flink gestegen met start vanaf €230,- dat is hoger dan de Lego adviesprijs van € 199,99 van 7 jaar terug. Met inflatie dus ongeveer de nieuwprijs.

[ Voor 13% gewijzigd door djwice op 16-01-2021 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Jakkus schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:19:
Een geweldig filmpje van Lego Ideas op Facebook als aankondiging voor... :p

https://fb.watch/32APc4_4zI/
(Als het goed is ook te kijken als je geen FB hebt).
Ook beschikbaar zonder Facebook op:
https://ideas.lego.com/bl...f3-4f91-b821-0276b293a982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
geekeep schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:35:
Ik zag net dit op de Lego frontpage staan:

Is dat niet een bekende sporter? Ninja go 10 jaar : Hype : en op ideas een sport contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 13:55
meesje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:55:
In de designer video van Ninjago City Gardena wordt vanaf 2:45 aangegeven dat er meerdere sets verschijnen met een gouden mini fig. Mij is nog niet bekend welke sets onder het 10 jarig jubileum worden uitgebracht.
Ik had dat ook gezien/gehoord. Andere sets met gouden (collectable) Ninjago minifigs zullen in de loop van het jaar nog wel aangekondigd en uitgebracht worden. Het idee is natuurlijk dat als je alle sets verzamelt, je de complete collectie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Haay schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:07:
[...]

Ik had dat ook gezien/gehoord. Andere sets met gouden (collectable) Ninjago minifigs zullen in de loop van het jaar nog wel aangekondigd en uitgebracht worden. Het idee is natuurlijk dat als je alle sets verzamelt, je de complete collectie hebt.
Of ze zijn allemaal hetzelfde minifiguur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:41
In de video, werd er specifiek vermeld dat in deze set Master Wu zit. Dus ga er vanuit dat het verschillende figuren zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Frank_79 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:41:
[...]

Ja, dat ging over het Bricklinken van de Eiffeltoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 13:55
Loader schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:39:
Of ze zijn allemaal hetzelfde minifiguur?
Ik begreep uit de video dat elke 20th Anniversary set een unieke gouden Ninjago figuur bevat, en als je dus alle sets verzamelt heb je een complete collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

donkergrijs verkleurd echt amper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
[...]

Alleen (heel) oude grijze steentjes, waar nog bromide in zit, krijgen een gele waas door zonlicht. Moderne grijze steentjes (de "bluish gray" variant) verkleuren niet of nauwelijks.
Ik heb bijvoorbeeld de https://ideas.lego.com/pr...02-4b76-9346-dd6b1f5815ec in drie varianten gemaakt met 2e hands steentjes en er is geen verkleuring te zien.

Voor een heb ik light gray tiles met light bluish gray tiles gemengd - testen van scala steentjes. Die twee kleuren verschillen wel.
Dus hou je keuze bij 'bluish gray' dan komt het goed.

[ Voor 33% gewijzigd door djwice op 18-01-2021 09:33 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 23:01

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik heb een video over de lego trein - T-rex crash op mijn Work In Progress kanaal geüploaded. In deze video test ik het control system en laat ik wat aankleding van de scene zien.

YouTube: Preparing a Lego train - T-rex crash Episode 2

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:55:
Zojuist heb ik toch maar Central Perk besteld. Ik krijg ongetwijfeld enorme spijt als deze opeens met pensioen is. En daarnaast nog wat korting bij Amazon.de met code BABY5 (maak eerst een babywenslijst aan). De set komt dan uit op 50,91 euro. Een leuk prijsje voor een set met 1000+ steentjes.
Kreeg de code al even niet werkende en moest terugdenken aan het gedoe met KWL15, maar bleek dat ik central perk voor €50 had geselecteerd vanuit een Marketplace verkoper genaamd "your saboteur"; net actief en gelokaliseerd in China :P

Mooi, een werkende code. Alleen is central perk geen echte must have. Kijken of er verder nog wat interessants is :)

[ Voor 51% gewijzigd door Gim op 17-01-2021 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Dank je wel! Ik kon het zelf niet vinden op de Ideas-site. Maar ik vond het echt een geweldig filmpje, daarom wilde ik hem toch delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

almightyarjen schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:05:
Ik heb een video over de lego trein - T-rex crash op mijn Work In Progress kanaal geüploaded. In deze video test ik het control system en laat ik wat aankleding van de scene zien.

YouTube: Preparing a Lego train - T-rex crash Episode 2
Gebruik een dedicated batterij voor de Arduino. Dan reset ‘ie niet als de accu’s voor de motoren leeg raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Eurionair schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:22:
Afgelopen paar weken weer een MOC gebouwd. Geheel gebaseerd op de 42100 - Liebherr R9800 maar dan 'something completely different' :+

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Zeker als je net als ik vooral gewend bent aan het bouwen van iets met wielen of rupsbanden dan is dit echt wel iets anders. Hoe bedenken sommige mensen dat toch ? Neem bijvoorbeeld het gebruik van de slangetjes om mooie rondingen te creëren , dat vind ik echt creatief.

Deze MOC gebruikt dan ook interessante en creatieve bouw-technieken. Echt met heel veel plezier aan gebouwd. Zeer weinig herhaling in deze build, eigenlijk alleen bij de twee 'poten'. Daarnaast zitten er ook diverse motor-gestuurde functies in deze R2-D2. Gezien de beperkingen die de bedenker had in het gebruik van de onderdelen vind ik 'm dan ook erg geslaagd. Je mist alleen nog de typische geluidjes :)

Is er dan niks op aan te merken? Tja , een paar dingen die me opgevallen zijn. Zo vind je in de instructies geen bedradingsschema en dien je zelf uit te vogelen hoe je met BuWizz een profiel aanmaakt om alles aan te sturen. Hij zat bij mij helemaal in elkaar toen ik voor het eerst de functies ging proberen. Gelukkig bleek alles goed in elkaar te zitten en na wat experimenteren deden alle functies het. Als dat niet zo was geweest dan had ik het voor gezien gehouden want even snel openmaken en herstellen is een no-go.

De speelbaarheid is ook wel beperkt. Daarvoor zijn een aantal zaken net iets te fragiel. Het rijden op een gladde vloer werkt niet lekker vanwege het slippen van de wieltjes onder de poten.

Mijn slotconclusie is , mocht je al in het bezit zijn van de 42100 , dan is dit zeker een MOC om te overwegen en zijn geld zeker waard.
Na tientallen jaren en door corona, lego maar eens bekeken als alternatief voor het internet. ;) Stoute schoenen aangetrokken en de 42100 aangeschaft. Wat was dat een genot om te bouwen zeg! Echt heel leuk om te zien wat een veranderingen er zijn in het lego wereldje wanneer je dat jaren niet hebt bekeken. Ik heb er veel plezier aan gehad en het is leuk om hem te bedienen met je smartphone. Maar ja nu staat hij mooi te zijn en wat dan? Dan kriebelt het toch om er wat anders van te maken en ik zie de MOC in jouw post. Aangezien een MOC iets nieuws is voor mij heb ik een simpele vraag? Volstaat het om de bouwbeschrijving te kopen? Of heb je nog andere zaken nodig om van de 42100 een R2D2 te bouwen volgens de beschrijving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:19
chippie777 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Na tientallen jaren en door corona, lego maar eens bekeken als alternatief voor het internet. ;) Stoute schoenen aangetrokken en de 42100 aangeschaft. Wat was dat een genot om te bouwen zeg! Echt heel leuk om te zien wat een veranderingen er zijn in het lego wereldje wanneer je dat jaren niet hebt bekeken. Ik heb er veel plezier aan gehad en het is leuk om hem te bedienen met je smartphone. Maar ja nu staat hij mooi te zijn en wat dan? Dan kriebelt het toch om er wat anders van te maken en ik zie de MOC in jouw post. Aangezien een MOC iets nieuws is voor mij heb ik een simpele vraag? Volstaat het om de bouwbeschrijving te kopen? Of heb je nog andere zaken nodig om van de 42100 een R2D2 te bouwen volgens de beschrijving?
Op de pagina die gelinkt wordt zie je onderaan "Compare MOC xxxx to xxxx", als je hier op klikt zie je dat R2D2 geen unique parts heeft oftewel je kan hem volledig bouwen met de onderdelen van de Liebherr.

Hier zullen alleen de instructies dus volstaan.

Nouja... en een hele hoop tijd om de Liebherr uit elkaar te halen en te sorteren O-)

[ Voor 3% gewijzigd door milo526 op 17-01-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Wat gebruiken jullie voor tafels voor een Lego layout? Ik wil een permanente Lego (trein) layout gaan maken met stad, landschap, etc. Ik zit te denken aan een paar simpele Ikea tafels aan elkaar vast zetten. Zoiets als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:56
@gold_dust
Voor een standaard ovaaltje heb je iig een tafel nodig van 75cm breed, dus de bredere variant van dat tafelblad moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Laatst online: 07-10 15:45
meesje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:55:
Net getest, je kan gewoon lego technic set toevoegen aan je babylijst en met die code krijg je 5 euro korting.

Er is ook een bruiloft wenslijst, heeft die ook een kortingscode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:02
Ik heb de babywenslijst aangemaakt maar zie helemaal geen Lego staan bij de artikelen
Wel krijg ik als ik een artikel toevoeg van de Kids wenslijst 5 euro korting waar komt die vandaan .

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:02
Hansw1 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:57:
Ik heb de babywenslijst aangemaakt maar zie helemaal geen Lego staan bij de artikelen
Wel krijg ik als ik een artikel toevoeg van de Kids wenslijst 5 euro korting waar komt die vandaan .

Hans
Probleem is opgelost verkeerd begrepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 16:04

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

https://www.brothers-bric...y-YMMw1mNsb_iNeFLSXpE-0QA

Ik zeg stemmen voor 12volt treinen en classic space monorail!
Stemmen kan nog tot 25 januari.

[ Voor 5% gewijzigd door magic_nl op 17-01-2021 17:02 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Pagina: 1 ... 39 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .