Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.957 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Haha, dat zou ik ook niet doen. :)
Voor mij wel weer een reden voor twijfel wat betreft Cental Perk. Misschien toch maar gewoon doen en stoppen met dat getwijfel. De set staat op nominatie om met pensioen te gaan en zul je zien dat ik daarna spijt heb. Ik heb al veel leuke sets gemist omdat ik toen nog niet met Lego bezig was, maar nu wel. Dus extra zonde om deze set te missen.
Bij twijfel geldt de regel dat je het altijd moet doen; met LEGO althans. Verkopen kan altijd nog.

Kleine geslaagde setjes moet je niet te lang over twijfelen. Zo heb ik ook die van Doctor Who, Ghostbusters, Ship in a Bottle en Wall-E staan en het zijn gewoon stuk voor stuk erg geslaagde setjes die makkelijk weg te zetten zijn.

Als Tron Legacy als franchise had doorgezet bij Disney, dan had ik dat setje ook nog wel in huis gehaald. Spijtig genoeg is het gestopt.

[ Voor 23% gewijzigd door Gim op 13-01-2021 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:57
Gim schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:38:
[...]

Bij twijfel geldt de regel dat je het altijd moet doen; met LEGO althans. Verkopen kan altijd nog.
Haha, zojuist heb ik in een impulsieve bui de Stranger Things set besteld bij Toychamp. ;) Zie het aanbiedingen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 15:45
meesje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Haha, zojuist heb ik in een impulsieve bui de Stranger Things set besteld bij Toychamp. ;) Zie het aanbiedingen topic.
Geen voorraad meer :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SehudeKoza
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 11:46
[...]

Veel plezier ermee! Klopt, laatste keer was vanuit de winkel levering, toen heb ik er al eentje kunnen bemachtigen. Misschien dat ze er in het centrale magazijn nog een gevonden hebben :)
Ik heb zelf net de 10260 Downtown Diner op de kop getikt voor de adviesprijs bij ToyChamp, was er ook maar 1 van beschikbaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:38
SehudeKoza schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Veel plezier ermee! Klopt, laatste keer was vanuit de winkel levering, toen heb ik er al eentje kunnen bemachtigen. Misschien dat ze er in het centrale magazijn nog een gevonden hebben :)
Ik heb zelf net de 10260 Downtown Diner op de kop getikt voor de adviesprijs bij ToyChamp, was er ook maar 1 van beschikbaar :*)
Jij was dus degene die ‘m gekocht heeft :p. Ik had m ook in mn winkelwagen en bij het afrekenen was hij plots uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

Uuuuuh... Los ervan dat t een gave serie is.... We hadden t toch over Central Perk? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SehudeKoza
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 11:46
Jolly_Jumper schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Jij was dus degene die ‘m gekocht heeft :p. Ik had m ook in mn winkelwagen en bij het afrekenen was hij plots uitverkocht.
Oeps haha, ik was verder aan het scrollen nadat ik de Upside Down in het aanbiedingentopic had gezet en heb hem toen in een impuls gekocht, hopelijk kun je hem binnenkort alsnog ergens voor een nette prijs vinden :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:01:
[...]

Uuuuuh... Los ervan dat t een gave serie is.... We hadden t toch over Central Perk? :P
Haha, goed punt! Nu heb ik eigenlijk geen reden meer om CP niet te bestellen. ;) Ik kan de set zelfs in een fotolijst plaats. Stranger Things denk ik niet.

[ Voor 41% gewijzigd door meesje op 13-01-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:38:
[...]

Haha, goed punt! Nu heb ik eigenlijk geen reden meer om CP niet te bestellen. ;) Ik kan de set zelfs in een fotolijst plaats. Stranger Things denk ik niet.
Maar darn.... die prijs voor Stranger Things. Zelfs al heb je geen interesse in die set dan is het nog een set om aan te schaffen :+ Geneigd om de TC pagina nu de rest van de dag in de gaten te houden voor het geval er nog een exemplaar aangeboden gaat worden hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Maar darn.... die prijs voor Stranger Things. Zelfs al heb je geen interesse in die set dan is het nog een set om aan te schaffen :+ Geneigd om de TC pagina nu de rest van de dag in de gaten te houden voor het geval er nog een exemplaar aangeboden gaat worden hahaha.
Dat worden een middagje F5-en. :) Volgens Toychamp valt deze set onder LEGO City. ;)
We zullen eerst maar afwachten in welke staat deze set arriveert: in welke staat lag er nog een set in het magazijn en hoe goed verpakt Toychamp hun producten. Fingers crossed,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Dat worden een middagje F5-en. :) Volgens Toychamp valt deze set onder LEGO City. ;)
We zullen eerst maar afwachten in welke staat deze set arriveert: in welke staat lag er nog een set in het magazijn en hoe goed verpakt Toychamp hun producten. Fingers crossed,
Firefox: check4change extension ;)

Ik neem aan dat ze doorgaans wel redelijk tot goed verpakking want anders kochten mensen er niet meer ;)

Helaas zelf wel pech gehad met Assembly Square. De klantenservice liet te wensen over, waardoor het voor mij niet het eerste adres meer is om voor sets te kijken. Andere winkels krijgen de eerste voorkeur :)

[ Voor 28% gewijzigd door Gim op 13-01-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:38:
[...]

Kleine geslaagde setjes moet je niet te lang over twijfelen. Zo heb ik ook die van Doctor Who, Ghostbusters, Ship in a Bottle en Wall-E staan en het zijn gewoon stuk voor stuk erg geslaagde setjes die makkelijk weg te zetten zijn.

Als Tron Legacy als franchise had doorgezet bij Disney, dan had ik dat setje ook nog wel in huis gehaald. Spijtig genoeg is het gestopt.
Menig Ideas setje is wel leuk. Misschien maar gewoon kopen. Bouwen, ergens een tijdje neerzetten, en daarna afwisselen voor een ander (Ideas) setje.

Verder vind ik de 10 jaar jubileum set van Ninjago ook erg fraai. De andere twee sets heb ik niet en zal ik ook niet kopen. Maar net als bij de modular buildings wel leuk om een jubileum set te kopen.

Hmmm.... nu stap ik toch af Technic only. Dat is eigenlijk niet te doen met Lego. ;) O ja, de Apollo wil ik ook. Zeker toen ik het gezicht zag van mijn zoontje dat deze set bijna net zo hoog is als hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:37:
[...]

Menig Ideas setje is wel leuk. Misschien maar gewoon kopen. Bouwen, ergens een tijdje neerzetten, en daarna afwisselen voor een ander (Ideas) setje.

Verder vind ik de 10 jaar jubileum set van Ninjago ook erg fraai. De andere twee sets heb ik niet en zal ik ook niet kopen. Maar net als bij de modular buildings wel leuk om een jubileum set te kopen.

Hmmm.... nu stap ik toch af Technic only. Dat is eigenlijk niet te doen met Lego. ;) O ja, de Apollo wil ik ook. Zeker toen ik het gezicht zag van mijn zoontje dat deze set bijna net zo hoog is als hij.
Ik had nog niet eens door dat het een Ninjago Jubileum set was. Ik heb me totaal niet in deze nieuwe set verdiept omdat ik net als jou de andere twee sets ook niet heb. Weet je dan toevallig ook of ze met deze Ninjago set ook heel veel dingen erin verwerkt hebben van het eerdere Ninjago; bepaalde details/bouwtechnieken die heel kenmerkend waren voor eerdere Ninjago sets? Althans, dat was mede voor mij de reden om Assembly Square te hebben; soort van "best of" idee :+

De Apollo heeft interessante bouwtechnieken en het is een stukje eerbetoon aan een technologisch hoogtepuntje uit het verleden. Techniek... technic... het past weer in het plaatje 8)

Maar wat je zegt, de kleinere sets kun je makkelijk wisselen. M'n voornemen is om één plekje in de woonkamer te reserveren en daar één set neer te zetten die dan om de zoveel tijd wisselt. Leuk voor mezelf en leuk voor wanneer er ooit weer visite langskomt ná de Corona era.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Die gouden jubileum Sensei Wu zal wel wat centjes waard worden.

Weer een mooie set voor Ninjago city maar het meer traditionele van de temple of airjitzu vind ik persoonlijk toch nog een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:05
Welke set hebben jullie het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beavbusi schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:24:
Welke set hebben jullie het over?
https://www.lego.com/nl-n...injago-city-gardens-71741

Deze

Aangezien ik begin 2020 de eerste twee van mijn inmiddels overleden vader heb gekregen, gaat deze er sowieso er ook bij komen om de set "compleet" te maken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

Viper_4111 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:43:
Ik heb letterlijk zitten zoeken naar een plek voor de nieuwe Ninjago set, past gewoon niet op de computerkamer.... baal er ontzettend van want hij past zeer mooi bij de andere twee.

[Afbeelding]

Als mensen nog brilljante ideeen hebben, nee ik ga niet de kast open zagen aan de bovenkant, dan hoor ik het graag.
Antenne eraf. Dat bovenste stuk is verder juist leuk om te laten zitten, maar de vierkante basis er net onder kan wellicht wat lager. Daarna kijken of er hele verdiepingen een brick lager kunnen, net zolang tot het past :P

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
  • Laatst online: 22-07 17:49
Gim schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Firefox: check4change extension ;)

Ik neem aan dat ze doorgaans wel redelijk tot goed verpakking want anders kochten mensen er niet meer ;)

Helaas zelf wel pech gehad met Assembly Square. De klantenservice liet te wensen over, waardoor het voor mij niet het eerste adres meer is om voor sets te kijken. Andere winkels krijgen de eerste voorkeur :)
Herkenbaar. Ik had dezelfde set gekocht en geleverd gekregen via de lokale winkel (Utrecht the Wall). Deze doos was echter flink beschadigd en ik heb gemaild voor vervanging. Geen reactie gekregen, totdat een week later iemand aan de deur langskwam met een mooie doos. Dus wel goed opgelost bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik heb jullie advies nodig. Ik heb wat steentjes via bricklink gekocht. Op vele kan ik wel iets van een Lego tekst ontdekken.
Echter er zitten ook een flink bij zoals op onderstaande foto’s. Alle in de kleur rood. Ik kan hier geen enkele tekst ontdekken. Ook valt me op dat gladde achterkant een zeer klein gaatje heeft. Deze steentjes zijn me als nieuw verkocht. De kleur is rood, maar het is een stuk donkerder dan vele andere parts.
Als ik dit steentje vergelijk met een zwart exemplaar uit de set van de Defener zie ik wel een Lego tekst en geen gaatje.
Wat vinden jullie? Is dit rode steentje herkenbaar als origineel Lego of is het fake? Wellicht zijn de steentjes redelijk oud en zag het er een aantal jaar geleden er anders uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opLcaZjC-QXA3uzXkdl3LShJDj8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mt4KdaiO1OpVhyHwHUYJO2yw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7fqGY_ZL3uC1lS-X0Miticlt5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ks4H9fjqUdKDPs0QdTiwU7Xp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 22:57
De mal waarmee die 2de is gemaakt is veel beter afgewerkt.
Kijk maar naar de binnenkant, daar zitten mooie schuine randjes aan.
Ik heb er geen verstand van maar ik zou zeggen dat die eerste nep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 10:40
Viper_4111 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:43:
Ik heb letterlijk zitten zoeken naar een plek voor de nieuwe Ninjago set, past gewoon niet op de computerkamer.... baal er ontzettend van want hij past zeer mooi bij de andere twee.

[Afbeelding]

Als mensen nog brilljante ideeen hebben, nee ik ga niet de kast open zagen aan de bovenkant, dan hoor ik het graag.
Wellicht dan aan de onderkant er een stuk afzagen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Kwam er achter dat series 1 van de Mario character packs niet meer te krijgen zijn. Wel balen want ik mis blooper nog. Iemand nog tips (buiten marktplaats) waar je eventueel kan ruilen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26
la_fusion schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:25:
[...]

Wellicht dan aan de onderkant er een stuk afzagen? :+
Bij deze de foto van de hele kast, ieder vak is 58cm hoog en 55 cm breed.... Daar gaat ie, ook als je de bovenkant eraf haalt en een stuk van de onderkant afzaagt niet inpassen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OZdAbF6ifyXcVcK0YA7kTC-Q9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnrsdnJtoEd5DsNwdTZmcISO.jpg?f=fotoalbum_large

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
Viper_4111 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:44:
[...]

Bij deze de foto van de hele kast, ieder vak is 58cm hoog en 55 cm breed.... Daar gaat ie, ook als je de bovenkant eraf haalt en een stuk van de onderkant afzaagt niet inpassen :P

[Afbeelding]
En als je nu het bovenste kastdeel (waarin nu de 2 Ninjago sets staan) weghaalt, dan heb je waarschijnlijk wel de benodigde 73cm tot het plafond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Viper_4111 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:44:
[...]

[Afbeelding]
een van die deurtjes eruit halen :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:11
Ik heb niks met Ninjago maar die sets zijn echt wel megaaaa vet zeg, tsjonge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
MaxDamage schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:17:
De mal waarmee die 2de is gemaakt is veel beter afgewerkt.
Kijk maar naar de binnenkant, daar zitten mooie schuine randjes aan.
Ik heb er geen verstand van maar ik zou zeggen dat die eerste nep is.
De ene foto is voorkant en de andere achterkant. Dus zelfde steentje. Mijn vermoeden is ook dat het fake is. Maar wat als een paar jaar geleden dit normaal was? Veel tekst op de steentjes is bijna niet te zien. Schuin in daglicht zie je vaak wel wat, maar om nu te zeggen dat ik kan lezen wat er precies staat.... Maar op dit steentje kan ik nergens iets vinden van tekst.

Hopelijk kan een oudgediende nog reageren of een gaatje in een dergelijk steentje wel/niet bewijs is van fake.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:53:
[...]
Naar aanleiding van de te donkere kleur van de stickers van de 8461 BMW Willams en de 3451 Sopwith Camel had ik Brickstickershop.com een mail gestuurd. Mail terug gehad met excuses en dat er nieuwe aankwamen. Lagen vandaag inderdaad nieuwe stickers in de bus die voor 99% correct zijn. Helemaal blij en super service :)
Hier een goed vergelijk met oude stickers en nieuwe stickers. Waar een simpele e-mail met wat feedback al niet tot kan leiden:

Foto 1: eerste versie van de stickersheet en nog de originele, uitgedroogde stickers op het model. Zoals te zien waren de "1" en de "C" geheel verkeerd qua achtergrond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5m_f4AYI7inhjBw0sJVVTUwDGIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5EhGfZkMEicbOzvIrZBY6ohX.jpg?f=fotoalbum_large

Foto 2: nieuwe stickers op het model. Kleur is aanzienlijk donkerder maar het was beter dan stickers die uit zijn gedroogd. Het blauwe op de vleugels kan nog, maar waar de sticker een deel overlap heeft met steentjes van dezelfde kleur...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVhc1s_4uYZR-dhG_rL3olVROFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOp1qjlRgzytkJI3za5Q5yUU.jpg?f=fotoalbum_large

En foto 3, de stickers die ik deze week binnen heb gehad n.a.v. mijn e-mail:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kBpumc9X761LNTOucbkev63DNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIkMqa8BoFE6CmFhabqEIa63.jpg?f=fotoalbum_large

* FeaR is happy
Al blijf je wel bezig met die stickers. Ik zie net dat een groot deel van de witte stickers van de Lego Kwik-E-Mart (71016) aan het loslaten is. Gelukkig zijn die ook gewoon te bestellen. * FeaR plakt wat af op deze manier :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:39

QuattroNL

It is I.

Lego heeft bevestigd dat er nieuwe Speedchampions voor 2021 komen.
Alleen de merken zijn nu nog bekend:
Koenigsegg 280 pcs
Toyota 299 pcs
McLaren 263 pcs
Chevrolet 512 pcs (dubbele set?)
Dodge 627 pcs (dubbele set?)

bron

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

QuattroNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:22:
Lego heeft bevestigd dat er nieuwe Speedchampions voor 2021 komen.
Alleen de merken zijn nu nog bekend:
Koenigsegg 280 pcs
Toyota 299 pcs
McLaren 263 pcs
Chevrolet 512 pcs (dubbele set?)
Dodge 627 pcs (dubbele set?)

bron
zijn de 8 studs breede toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:39

QuattroNL

It is I.

himlims_ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:24:
[...]

zijn de 8 studs breede toch?
Daar ga ik wel van uit ja.
Zou het althans wel raar vinden als ze daar nu alweer vanaf stappen.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

QuattroNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:24:
[...]

Daar ga ik wel van uit ja.
Zou het althans wel raar vinden als ze daar nu alweer vanaf stappen.
heb zojuist nieuwe straat besteld; ben benieuwd hoe ze daarop passen - of niet :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:01

Superkiwi

Hoi doei

Twee dagen geleden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDqw2q9iuEp8N5p9-IW-ZThzPNk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yl3oUjwH60ECOTSPKN7R0L4L.jpg?f=fotoalbum_medium

En nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpEoU44xjlh-lkSgF0XpxwnQYyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2vRhfv5yNAAWH6jjoiwdNGq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeKhb4_tyIqRYNorfheb4lf_DUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0b3DSYbWn3wFKFlogJYZMDtk.jpg?f=fotoalbum_large

Op de plank samen met de andere Amerikaanse bouwwerken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3v85MgCb5Kg-1Es9_-Qt2iwkJt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oUYwfk9DhMI45Ytrj6qMtMUr.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al een vrij saaie bouw.
De grondverdieping is het leukst, met de zebrapaden, gele taxi's en verborgen roltrappen in het gebouw.
Daarna bouw je eigenlijk alleen maar omhoog en bedek je de boel met 684(!) afdekplaatjes.
Het eindresultaat mag er wel wezen, het is een behoorlijk imposante verschijning. Door die vele kleine afdeksteentjes hebben ze heel goed de illusie van hoogte gecreëerd.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:56
meesje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:59:
Ik heb jullie advies nodig. Ik heb wat steentjes via bricklink gekocht. Op vele kan ik wel iets van een Lego tekst ontdekken.
Echter er zitten ook een flink bij zoals op onderstaande foto’s. Alle in de kleur rood. Ik kan hier geen enkele tekst ontdekken. Ook valt me op dat gladde achterkant een zeer klein gaatje heeft. Deze steentjes zijn me als nieuw verkocht. De kleur is rood, maar het is een stuk donkerder dan vele andere parts.
Als ik dit steentje vergelijk met een zwart exemplaar uit de set van de Defener zie ik wel een Lego tekst en geen gaatje.
Wat vinden jullie? Is dit rode steentje herkenbaar als origineel Lego of is het fake? Wellicht zijn de steentjes redelijk oud en zag het er een aantal jaar geleden er anders uit.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat betreft de kleur, het kan nieuw zijn uit de Ducati. Die heeft wel meer parts die donkerder rood zijn dan normaal doordat Lego door corona van z'n principes is afgestapt voor het geld en de kleurmarges wat ruimer toelaat. Dit onderdeel is op mijn Sian ook donkerder dan de rest (voor de rest viel het verschil me mee bij mijn lichting van die set).

Het gaatje kan de 'birthmark' zijn. Waar die vast zit aan z'n stokje in de mal.

Verklaart nog niet het ontbreken van een logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:59:
Wat vinden jullie? Is dit rode steentje herkenbaar als origineel Lego of is het fake?
Ik heb even uit mijn collectie een paar vergelijkbare steentjes gezocht.
De 5 bovenste zijn van lego. Op 4 ervan staat het woord Lego, alleen op de donkergroene staat niks. In geen eentje zit een gaatje, maar je kan wel zien dat ze aan een mal hebben vastgezeten. De onderste is van Cobi, maar zelfs daarop staat een merktekentje. (Update14-1: Mogelijk is onderstaande steentje ook van Lego, staat het C tekentje voor copyright en is dus niet van Cobi n.a.v feedback)

Vanwege de afwezigheid van enig merktekentje en de aanwezigheid van een gaatje dat ik op geen enkel ander steentje ben tegengekomen, neig ik ernaar om te constateren dat jouw rode steentje geen origineel lego steentje is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3rIfJ7OwMIoWtyNxT_KZPGEUSk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nl4WLqeapWP0UzkIB5MXDXIk.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door wouter3 op 14-01-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@AppieNL @Wouter Bedankt voor jullie reacties.

De kleur is een stuk donkerder dan die van de Ducati. Daar zit inderdaad een zelf steentje bij. Ducati lijkt fel(ler) rood en mijn steentje donker(der) rood.
Het logo op Technic steentje is soms bijna niet te zien en met het blote oog eigenlijk niet te doen (alle standen schuin in het daglicht houden). Eigenlijk heb je hier een vergrootglas bij nodig. Soms zie ik iets en dan denk ik maar dat dat het Lego tekst is. ;) Maar helemaal niks kunnen zien, vind ik wel zorgwekkend. En dat samen met zo’n klein gaatje.

@wouter3 Wat betreft de onderste twee blauwe steentjes, zijn deze beide van Lego? Die twee soorten heb ik namelijk ook in het rood ontvangen.

Zojuist heb ik contact opgenomen met de verkoper. Gewoon netjes hoor en alle begrip getoond dat er bij ook mogelijk wat door heen kan glippen.

De afgelopen uren flink gezocht op internet en eigenlijk erg geschrokken van dat er bijna geen verschil meer zichtbaar is. Zelfs het aanwezig zijn van een logo is geen zekerheid meer. Dat artikel ging wel meer over niet Technic steentjes.

Nog een andere vraag met betrekking tot (halve) beam stenen. In de ‘zandloper’ gedeelten zie ik af en toe wat tekst/code staan, maar niet een duidelijke Lego tekst/logo. Hetzelfde ervaar ik bij nieuwe stenen uit de Defender set. Is bij jullie ook niet een Lego tekst/logo zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
[b]meesje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:27:[/b
@wouter3 Wat betreft de onderste twee blauwe steentjes, zijn deze beide van Lego? Die twee soorten heb ik namelijk ook in het rood ontvangen.
Van de onderste twee steentjes in de foto die ik stuurde is alleen de bovenste van lego. Die heeft een duidelijk Lego logootje. De onderste is van Cobi, maar op het merktekentjes na niet goed van die van lego te onderscheiden. (Update 14-1: Mogelijk is de onderste ook van Lego en staat de C voor copyright)
Nieuwere steentjes van hetzelfde type die ik heb, hebben een subtieler gedrukt nummer en Lego logootje.

[ Voor 6% gewijzigd door wouter3 op 14-01-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
wouter3 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:35:
[...]

Van de onderste twee steentjes in de foto die ik stuurde is alleen de bovenste van lego. Die heeft een duidelijk Lego logootje. De onderste is van Cobi, maar op het merktekentjes na niet goed van die van lego te onderscheiden.
Nieuwere steentjes van hetzelfde type die ik heb, hebben een subtieler gedrukt nummer en Lego logootje.
Verdorie dan heb ik nog een fake exemplaar. 1 van de 2 rode exemplaren ziet er identiek uit als de onderste blauwe. Toch maar alle steentjes verder inspecteren. Helaas kan ik het met blote oog niet goed zien en mijn iPhone (7) kan niet van heel dicht bij fotograferen. Kijken of de iPhone 8 van mijn vrouw beter resultaat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Laatst online: 22-07 17:49
Zou de Ninjago stadstuinen een (tijdelijke) exclusive zijn? Vind hem best interessant, maar hoef hem niet per se meteen te hebben. Op die prijs even wachten totdat ie ergens anders met 20-30% korting wordt verkocht, vind ik dan aantrekkelijker.

Gek genoeg; als het een exclusive is, heb ik juist de neiging hem nu te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:53:
[...]

Verdorie dan heb ik nog een fake exemplaar. 1 van de 2 rode exemplaren ziet er identiek uit als de onderste blauwe. Toch maar alle steentjes verder inspecteren. Helaas kan ik het met blote oog niet goed zien en mijn iPhone (7) kan niet van heel dicht bij fotograferen. Kijken of de iPhone 8 van mijn vrouw beter resultaat oplevert.
Als er iets van neppe Lego tussen zit dan zou ik even contact opnemen met de verkoper op bricklink. Als t een beetje goede verkoper is dan corrigeert ie de fout. Althans dat is wel te hopen. En afhankelijk van zijn "service" je feedback erop afstemmen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 13-01-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:56
meesje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:27:
@AppieNL @Wouter Bedankt voor jullie reacties.

De kleur is een stuk donkerder dan die van de Ducati. Daar zit inderdaad een zelf steentje bij. Ducati lijkt fel(ler) rood en mijn steentje donker(der) rood.
Dat probeer ik dus juist te vertellen. In de Ducati zitten onderdelen die normaal rood moeten zijn maar eerder vallen onder de Lego kleur 'dark red', zo donker zijn ze. In dit topic hebben mensen daar ook al over geklaagd. En Lego's uitleg waarom ze van hun principes afstappen heb ik hier ook nog gelinkt in een bericht.
Nog een andere vraag met betrekking tot (halve) beam stenen. In de ‘zandloper’ gedeelten zie ik af en toe wat tekst/code staan, maar niet een duidelijke Lego tekst/logo. Hetzelfde ervaar ik bij nieuwe stenen uit de Defender set. Is bij jullie ook niet een Lego tekst/logo zichtbaar?
Die tekst in de zandloper stukjes zijn vaak het item nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
AppieNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:43:
[...]

Dat probeer ik dus juist te vertellen. In de Ducati zitten onderdelen die normaal rood moeten zijn maar eerder vallen onder de Lego kleur 'dark red', zo donker zijn ze. In dit topic hebben mensen daar ook al over geklaagd. En Lego's uitleg waarom ze van hun principes afstappen heb ik hier ook nog gelinkt in een bericht.

[...]

Die tekst in de zandloper stukjes zijn vaak het item nummer.
Ah sorry. Dan had ik je tekst niet goed gelezen. Fijn om te horen dat de beam steentjes waarschijnlijk wel echt zijn.
Gim schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Als er iets van neppe Lego tussen zit dan zou ik even contact opnemen met de verkoper op bricklink. Als t een beetje goede verkoper is dan corrigeert ie de fout. Althans dat is wel te hopen. En afhankelijk van zijn "service" je feedback erop afstemmen.
Ik heb al (netjes) een bericht gestuurd naar de verkoper. Straks na het eten haal ik bij mijn ouders een vergrootglas op (is van de buurman). Nu ik deze twijfel heb (waarschijnlijk al twee soorten steentjes fake) wil ik ze allemaal controleren. Ik verwacht overigens wel dat het netjes opgelost wordt. De verkoper kan te goeder trouw zijn. Het lijkt me ook een vrij grote klus om elke ingekocht steentje te controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 08:31
Quote uit het aanbiedingen-topic:
DaLass schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:44:
Voor de LEGO Mario liefhebbers: Er zijn weer een aantal nieuwe sets uit, waaronder ook een nieuw personagepakket.

Jan's Steen biedt deze personagepakketten compleet aan (10 poppetjes) voor €34,95, wat 10% onder de adviesprijs is (die is €3,99 per poppetje/zakje).

https://www.jans-steen.co...gepakkette-116443083.html

Ze hebben de zakjes wel opengemaakt om zeker te zijn dat je geen dubbele krijgt.
Levering ziet er als volgt uit:
[Afbeelding]
Aangezien ik vermoed dat dit wel een reeks is die mensen willen sparen, dan is dit in corona tijd wel een goede deal, want de voel-tactiek is nergens te doen B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Frank_79 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:11:
Zou de Ninjago stadstuinen een (tijdelijke) exclusive zijn? Vind hem best interessant, maar hoef hem niet per se meteen te hebben. Op die prijs even wachten totdat ie ergens anders met 20-30% korting wordt verkocht, vind ik dan aantrekkelijker.

Gek genoeg; als het een exclusive is, heb ik juist de neiging hem nu te kopen.
Deze lijkt een D2C (direct-2-consumer) set te zijn wanneer ik even langs de websites ga die al wat informatie over deze set hebben... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:06
Ik had vandaag opeens een catalogus van LEGO in mijn brievenbus liggen, hebben meer mensen die ontvangen? Ik was een beetje verbaasd, ze hebben mijn adres natuurlijk vanwege bestellingen bij S@H, maar ik heb nog nooit reclame per post gehad van LEGO (en ook nooit aangegeven dat ik reclame per post wil ontvangen).

Ik vond het ook bijzonder dat de catalogus op staand A4 is gedrukt, de catalogus in de speelgoedwinkel is meestal vierkant.

[ Voor 16% gewijzigd door Tc99m op 13-01-2021 20:22 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Ja, had vandaag ook de catalogus binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Wij hebben vandaag voor het eerst het Lego magazine ontvangen. Al ruime tijd geleden aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Nieuw soort catalogus? reclame blad voor de nieuwere sets om ze onder de aandacht te brengen?

Hmm... Eens kijken of de nieuwe modular er dan ook in staat. De Ecto-1 en bonsai boom stond er iig wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 09:53
Is er ook een lijst met wanneer de modular buildings waarschijnlijk uit productie gaan? of is dit altijd een bepaalde doorlooptijd? Ik zie dat bij de Assembly Square en Downtown diner recent is aangeven dat deze uit productie gaan, en niet meer leverbaar zijn via Lego.

Hoe lang zal het nog duren dat bijvoorbeeld de Garage op de Hoek en Boekenwinkel uit productie gaan, of zullen die dit jaar wel beschikbaar blijven?

[ Voor 22% gewijzigd door Swennus op 13-01-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:38
Swennus schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:56:
Is er ook een lijst met wanneer de modular buildings waarschijnlijk uit productie gaan? of is dit altijd een bepaalde doorlooptijd? Ik zie dat bij de Assembly Square en Downtown diner recent is aangeven dat deze uit productie gaan, en niet meer leverbaar zijn via Lego.

Hoe lang zal het nog duren dat bijvoorbeeld de Garage op de Hoek en Boekenwinkel uit productie gaan, of zullen die dit jaar wel beschikbaar blijven?
Zie hier een overzicht van sets uit het verleden en hoelang ze via Lego te koop waren: https://www.google.nl/amp...lar-buildings-list/%3famp. Verwacht wordt dat Garage op de hoek de volgende zal zijn, wellicht eind dit jaar? Boekenwinkel kan nog wel 2 jaar of langer duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien handig om te weten (ik kon het nergens vinden), net als met Mario Character Packs series 1, bevat de series 2 ook twee complete sets per doos.

Het identificeren per zakje is ook te doen al zijn er 6 die redelijk overeenkomen met een aantal steentjes, je hebt dan een combi van een aantal nodig om zeker te zijn. Ze zitten overigens wel random in de doos.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Vandaag één van de 20 cm diepe planken vervangen door 30 cm diep exemplaar. Kon ik meer van de grotere modellen kwijt. Totaal ziet er nu zo uit (slecht licht + crappy mobiel panorama dus niet de beste foto):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/aSgj1J41ktIJ1AF4QUIa2wVr.jpg

De kast rechts is voor het eerst gevuld met Lego. Vooral kleinere modellen maar zo veel herinneringen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/9N46qB9CRkwhwMYE2ikPbjml.jpg

Wel veel rode modellen! Twee geel en één zwarte, heb je niets anders? Jawel, ik heb de Coastal Cop Buggy (8230) en de Hovercraft (8824) maar die hebben heel erg een paar uurtjes in de waterstofperoxide nodig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/4vduvUN9jjGGhDtBIahVljkI.jpg

Rechts ter referentie. Dit mag geen vergeeld meer heten, dit is gewoon bruin geworden.

En voor de compleetheid, aan de andere kant van de ruimte hangt deze nog (oudere foto):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/YOlMlh8y43CAzDz4rq3A3Mzh.jpg

Op zolder staan nog wat kastelen en ruimte schepen maar die kan ik helaas niet kwijt. Vinden we nog wel wat op.

Voor nu ben ik even klaar. Mogelijk de Bonsai Tree (10281) als deze tegen de 30 - 35 euro is. Maar die wil ik toch niet op een plank zetten maar meer ergens in het zicht. Ik twijfel nog over de NASA Apollo 11 Lunar Lander (10266). Model doet me niet zo veel maar hij hoort wel bij de Saturn. Verder is het rustig wachten tot de nieuwe Lego Creator Expert (Porsche) uitkomt en een leuke prijs krijgt, idem met de opvolger van de Lamborghini. Dat duurt dus nog wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13
FeaR schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:36:
En voor de compleetheid, aan de andere kant van de ruimte hangt deze nog (oudere foto):
[Afbeelding]
Heb je deze 'ophangbeugels' gekocht of zelf 3D geprint? :)
Ben ook op zoek naar een soortgelijke oplossing maar heb geen 3D printer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Superhuuper schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:49:
[...]
Heb je deze 'ophangbeugels' gekocht of zelf 3D geprint? :)
Ben ook op zoek naar een soortgelijke oplossing maar heb geen 3D printer.
3D laten printen via V&A hier. Bestanden van Thingiverse doorgestuurd en na een weekje lagen de steunen in de bus. Was een euro of 27 kwijt geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Zo... Ninjago City en Ninjago Docks gemist in m'n dark ages maar Ninjago City Gardens is besteld oOo

En ook nog de schaatsbaan erbij wat ook wel leuk is B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:19
Ninjetsu NL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:59:
Zo... Ninjago City en Ninjago Docks gemist in m'n dark ages maar Ninjago City Gardens is besteld oOo

En ook nog de schaatsbaan erbij wat ook wel leuk is B)
Ik bestel m tzt in dubbel vip wel met leuke gwp. De ijsbaan heb ik al. En toch te verwachten dat de 2 oude sets ooit herintroductie krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
@HBSVDK Ook slim! Ik had de ijsbaan nog niet dus dat is een leuke extra. Geen idee of die andere twee sets nog ooit terugkomen... dit is een jubileumset en wat ik nog heb terug gezocht zijn NC en ND pas eind 2019 uit de handel gegaan... ze nu al terugbrengen lijkt mij vreemd maar ik laat me graag verrassen! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:50
Rond 00:05 opende ik de Lego website en zag dat je de City Gardens in de tas kon toevoegen.
Dit nog niet gedaan maar ging eerst nog VIP punten inwisselen.
Wil ik daarna de City Gardens toevoegen, is dit niet meer mogelijk en staat deze op Beschikbaar.
Raar, probeer morgen ochtend maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 22:57
Bij mij staat de set nog steeds op "binnenkort".
Ben wel VIP member maar kan nog niets bestellen.
Jammer, morgenochtend nieuwe poging.

Zal je net zien dat de set op nabestellen staat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Net nog even gecheckt waar die bij mij nu dan op staat, maar hij staat inderdaad nu op 'Binnenkort' :?

Mijn order staat in ieder geval op 'Bezig met verwerken' en heb de bevestigingsmail gekregen dus we zien wel hoe dat loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
HBSVDK schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:09:
[...]

Ik bestel m tzt in dubbel vip wel met leuke gwp. De ijsbaan heb ik al. En toch te verwachten dat de 2 oude sets ooit herintroductie krijgen toch?
Verwachten=hopen denk ik. ;) Het zou wel mooi zijn. Wellicht als er een nieuwe Ninjango film komt?
Ik ben best wel benieuwd naar wat de drijfveren zijn bij Lego om een heruitgave van een retired set op de markt te brengen. Recentelijk dan de Saturn en Ship in a bottle (welke nog maar net met pensioen waren). En ooit ook eens gelezen over dat een set uit de Winter Village serie opnieuw uitgebracht werd. Meer is mij niet bekend. Te lang in mijn Dark Ages gebleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 09:53
Jolly_Jumper schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:10:
[...]

Zie hier een overzicht van sets uit het verleden en hoelang ze via Lego te koop waren: https://www.google.nl/amp...lar-buildings-list/%3famp. Verwacht wordt dat Garage op de hoek de volgende zal zijn, wellicht eind dit jaar? Boekenwinkel kan nog wel 2 jaar of langer duren.
Bedankt vor het overzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Is er iemand hier bekend met A2Toys? Heb al even geprobeerd om het in dit topic terug te vinden, maar ik vind voorlopig niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ninjetsu NL schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:29:
Is er iemand hier bekend met A2Toys? Heb al even geprobeerd om het in dit topic terug te vinden, maar ik vind voorlopig niets...
Of t een betrouwbare winkel is of zo? Ik zie hem op FB in LEGO groepen weleens genoemd worden. Een normale winkel geloof ik, niks mis mee verder.

Zit me even te bedenken waar die ook alweer lag. Bij den Bosch ergens?

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 14-01-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Of t een betrouwbare winkel is of zo? Ik zie hem op FB in LEGO groepen weleens genoemd worden. Een normale winkel geloof ik, niks mis mee verder.

Atoomweg 278
3542AB Utrecht / Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:49:
[...]

Atoomweg 278
3542AB Utrecht / Utrecht
Hmm, welke zit dan bij Den Bosch? :) Ik heb meen ik wel een keer besteld bij A2Toys. Ik zeg niks meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:50:
[...]

Hmm, welke zit dan bij Den Bosch? :) Ik heb meen ik wel een keer besteld bij A2Toys. Ik zeg niks meer :+
2ttoys? Lijkt er op. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heb daar 1x besteld, had er toen helaas wel setjes tussen zitten met prijsstickers op de dozen die er niet meer af gingen. Was overigens niet bij alle dozen, maar dat was voor mij een reden om daar niet meer te bestellen.

Maar als je niks om de dozen geeft dan is het een prima winkel, goede prijzen en verder wel snelle en nette verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Gim schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Ja of het inderdaad een betrouwbare winkel is... voor zover ik kan zien lijkt er ook weinig mis mee, maar ik check het liever eerst voordat ik er iets bestel.
dr86 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Heb daar 1x besteld, had er toen helaas wel setjes tussen zitten met prijsstickers op de dozen die er niet meer af gingen. Was overigens niet bij alle dozen, maar dat was voor mij een reden om daar niet meer te bestellen.

Maar als je niks om de dozen geeft dan is het een prima winkel, goede prijzen en verder wel snelle en nette verzending.
Thanks! :)

[ Voor 32% gewijzigd door Ninjetsu NL op 14-01-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannickdeb
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-10 14:43
Toevallig vorige maand nog de nieuwste AT-AT besteld bij A2Toys. Was snel verzonden en geen prijssticker op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 10:32
meesje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:08:
[...]

Verwachten=hopen denk ik. ;) Het zou wel mooi zijn. Wellicht als er een nieuwe Ninjango film komt?
Ik ben best wel benieuwd naar wat de drijfveren zijn bij Lego om een heruitgave van een retired set op de markt te brengen. Recentelijk dan de Saturn en Ship in a bottle (welke nog maar net met pensioen waren). En ooit ook eens gelezen over dat een set uit de Winter Village serie opnieuw uitgebracht werd. Meer is mij niet bekend. Te lang in mijn Dark Ages gebleven. :)
ik ben ook heel benieuwd naar de logica waarmee l ego besluit een set opnieuw uit te geven. heb er nog wel een paar waarvan ik hoop dat ze opnieuw uitkomen ;) Mijn dark age hield op in 2014, maar das alsnog te laat voor de eerste winter village en modulars sets bijvoorbeeld.

de winter village set die je bedoel is 10249, heruitgave van 10199
https://brickset.com/sets/10249-1/Winter-Toy-Shop

verder zijn er nog de taj mahal 10256 en 10189 die exacte kopieen zijn..

En de death star sets natuurlijk, geen idee in hoeverre die gelijk zijn, geen star wars fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
avdieren schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:08:
[...]

ik ben ook heel benieuwd naar de logica waarmee l ego besluit een set opnieuw uit te geven. heb er nog wel een paar waarvan ik hoop dat ze opnieuw uitkomen ;) Mijn dark age hield op in 2014, maar das alsnog te laat voor de eerste winter village en modulars sets bijvoorbeeld.

En de death star sets natuurlijk, geen idee in hoeverre die gelijk zijn, geen star wars fan
Geen exacte kopieen maar verbeterde versies zijn er ook verschenen van de UCS Millennium Falcon, UCS Red Five X-Wing, de UCS Snowspeeder en de UCS Star Destroyer. De verouderde versies van deze sets zijn enkel interessant voor de die-hard Lego collector die alles wil hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door chrisO op 14-01-2021 10:15 . Reden: was de UCS Snowspeeder vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

Ik heb de Death Star nooit gehad, maar zover ik weet zitten er toch wel wat verschillen tussen de twee laatste UCS uitgaves. Degene die uit gaat komen zal allicht wel verschillen met z'n 11.000 steentjes :o

Maar ik denk dat @HBSVDK niet gelijk teveel moet verwachten met heruitgave van sets. Het zou mooi zijn natuurlijk, maar LEGO brengt ontzettend veel sets op de markt. Haast geen beginnen aan. Ze mogen dan eerst weleens de eerdere modular buildings opnieuw uitbrengen (zij het met enige verbetering) of de eerste Winter Village sets. Dat spul gaat toch verkopen :) Een heruitgave van een Technic set mag ook wel... zo'n 42009 of zo. Of welk nummer was die ene excavator ook alweer... 8043? 8) Ik zie liever zo'n graafmachine dan die Liebherr.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 14-01-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Gim schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Ik heb de Death Star nooit gehad, maar zover ik weet zitten er toch wel wat verschillen tussen de twee laatste UCS uitgaves. Degene die uit gaat komen zal allicht wel verschillen met z'n 11.000 steentjes :o

Maar ik denk dat @HBSVDK niet gelijk teveel moet verwachten met heruitgave van sets. Het zou mooi zijn natuurlijk, maar LEGO brengt ontzettend veel sets op de markt. Haast geen beginnen aan. Ze mogen dan eerst weleens de eerdere modular buildings opnieuw uitbrengen (zij het met enige verbetering) of de eerste Winter Village sets. Dat spul gaat toch verkopen :) Een heruitgave van een Technic set mag ook wel... zo'n 42009 of zo. Of welk nummer was die ene excavator ook alweer... 8043? 8) Ik zie liever zo'n graafmachine dan die Liebherr.
Dit jaar schijnt het technic flagship model een CAT D11T te worden van ~450 Euro. En dat is dan weer een verbeterde versie en/of upgrade van het flagship model van 2007:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GE9POXqWzD7JP7-6TF8ZXUgaabw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vFjF2p3M8eq1jwS5d7juckP1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26
Ninjago Gardens staat nu beschikbaar FYI.

Ik ga nog even wachten met kopen totdat er een dubbele VIP is op het artikel.

[ Voor 49% gewijzigd door Viper_4111 op 14-01-2021 10:51 ]

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:52
wouter3 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:12:
[...]

Ik heb even uit mijn collectie een paar vergelijkbare steentjes gezocht.
De 5 bovenste zijn van lego. Op 4 ervan staat het woord Lego, alleen op de donkergroene staat niks. In geen eentje zit een gaatje, maar je kan wel zien dat ze aan een mal hebben vastgezeten. De onderste is van Cobi, maar zelfs daarop staat een merktekentje.

Vanwege de afwezigheid van enig merktekentje en de aanwezigheid van een gaatje dat ik op geen enkel ander steentje ben tegengekomen, neig ik ernaar om te constateren dat jouw rode steentje geen origineel lego steentje is.

[Afbeelding]
De onderste schijnt ook van Lego te zijn. Ik kreeg deze week een Bricklink order met hetzelfde onderdeel met ook alleen een (C) en een nummer erop. De handelaar zegt dat ze alleen onderdelen halen uit nieuwe sets en verwees ook naar de rebrickable pagina waar ook foto's staan van het onderdeel met een (C) erop - wat staat voor copyright. Cobi onderdelen hebben 'Cobi' erop geprint staan.

Een beetje zoeken levert meer geluiden op dat dit gewoon legitieme Lego onderdelen zijn (klik, klik, klik), al kan ik geen officiële informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Leuke gevarieerde set, maar twijfel wel of ik m ga halen. Erg prijzig (heb nog een hele lange verlanglijst voor 2020/2021) en heb verder niks van Ninjago.

YouTube: LEGO NINJAGO City Gardens | LEGO Designer Video 71741 |10 Year Anniv...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Het eindresultaat zal best mooi zijn, maar het lijkt me een ontzettend saaie build en in die zin het vele geld niet waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:01
Klopt, ben er geld voor aan het apart leggen. Dit is de eerste lego set in jaren waarvan ik denk die kan ik niet naast mij neerleggen. Ook al kost deze set een hoop centen

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
[...]

Ik bedoel inderdaad de 10249 en 10199. Deze valt in mijn ogen wel in de categorie heruitgave, ook al zit er een klein verschil in aantal steentjes.
De Taj Mahal is inderdaad ook een goed voorbeeld. Wat betreft de SW sets, dat zie ik niet echt als een heruitgave, maar een nieuwe/verbeterde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 23:21
HBSVDK schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:09:
[...]

Ik zou geen geld zetten op een herintroductie van die twee sets. Alles is theoretisch mogelijk, maar Lego volgt geen (herkenbare) logica in het al dan niet heruitgeven van sets. Ze doen dat waarschijnlijk op basis van intern onderzoek of marketing, dus het is onmogelijk voorspellen wat de toekomst brengt.

De eerste twee Ninjago City sets waren verbonden aan de Ninjago Movie, deze nieuwe set aan de 10e verjaardag van het thema. Ik weet niet of daar enige logica in te vinden is...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik vraag me ook ernstig af hoeveel van die stukjes in de base zitten, dat ding lijkt drie bricks dik, en geheel brickbuilt... Moet toch efficienter kunnen.

Overigens vind ik het wel echt een mooi ding, echt iets van het kaliber wat je ergens in een virtine kan zetten en los van de lego-factor als kunstwerk/displaypiece zelf de ruimte meer dan waard is. Mn vriendin is aardig Rome-gek, dus zou het best voor elkaar krijgen om het ding in de woonkamer te zetten, alleen heb ik weer net iets te weinig mee om dat soort geld uit te geven (en zou ook niet weten WAAR in de woonkamer dan)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
meesje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Ik bedoel inderdaad de 10249 en 10199. Deze valt in mijn ogen wel in de categorie heruitgave, ook al zit er een klein verschil in aantal steentjes.
De Taj Mahal is inderdaad ook een goed voorbeeld. Wat betreft de SW sets, dat zie ik niet echt als een heruitgave, maar een nieuwe/verbeterde versie.
De Taj Mahal is een heruitgave (nieuwe versie is identiek aan oude versie), de Winter Village Toy shop is in mijn ogen geen heruitgave maar een vernieuwde/verbeterde versie van hetzelfde model. Onder andere de kerstboom en het dak van het torentje zijn anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
chrisO schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Dit jaar schijnt het technic flagship model een CAT D11T te worden van ~450 Euro. En dat is dan weer een verbeterde versie en/of upgrade van het flagship model van 2007:[Afbeelding]
Dit heb ik! :) maar heb er toen geen 450 Euro voor betaald eerder 120 oid...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
chrisO schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:57:
[...]

De Taj Mahal is een heruitgave (nieuwe versie is identiek aan oude versie), de Winter Village Toy shop is in mijn ogen geen heruitgave maar een vernieuwde/verbeterde versie van hetzelfde model. Onder andere de kerstboom en het dak van het torentje zijn anders.
Elsa's ijskasteel is er ook een halfjaar uit geweest en is met een nieuwe omdoos (Frozen II) en nummer opnieuw uitgebracht. 1-2 jaar terug ook een simpele Technic heruitgave.

Tsja, het Colosseum. Ik zie het echt niet zitten om ~8.000 tan blokjes waarvan ook nog eens heel veel 1x1 gevrut te bouwen. Het ziet er vaak leuk uit, maar het telkens uitlijnen van 1x1 is een pita.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Laatst online: 23:35
Ja, betrouwbaar en leuke zaak. Eigenaar en zijn vriendin/vrouw zijn zelf ook helemaal gek van Lego en verzamelen vanalles, waarvan een deel ook "als museum" staat opgebouwd in de zaak. Zeker de moeite waard om na corona eens mee te gaan babbelen en een kijkje te gaan nemen.

Ze proberen soms ook nog wat oudere setjes ergens op de kop te tikken, mogelijk dat daar dan die prijs stickertjes op zitten.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
Als je niet kunt wachten op de Porsche, koop een Fiat! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1RhG9onWsrimY1VteYKD65OkmU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XXVPf1edtTrUH381by6n0Jgc.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://rebrickable.com/m...icks/10271_targa/#details

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:06
Op Lego Ideas ben ik nu dit kasteel tegen gekomen, en ik vind 'm er wel erg tof uit zien, vooral met veel leuke details ook zoals de stalactieten in de grot. Ik ben benieuwd of deze het gaat redden.
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/019d8787-3a3f-4257-8a88-0fb15e95b95d/resize:800:450/webp

Ik vond ook nog een leuk vikingschip overigens. Een set van maar 500 onderdelen die ik zeker zou kopen als hij ooit in de winkel belandt.

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/a8ce5d19-64f5-4d87-9abd-226253d83b0b/resize:800:450/webp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
ErikT738 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:20:
Op Lego Ideas ben ik nu dit kasteel tegen gekomen, en ik vind 'm er wel erg tof uit zien, vooral met veel leuke details ook zoals de stalactieten in de grot. Ik ben benieuwd of deze het gaat redden.
[Afbeelding]

Ik vond ook nog een leuk vikingschip overigens. Een set van maar 500 onderdelen die ik zeker zou kopen als hij ooit in de winkel belandt.

[Afbeelding]
Dat kasteel is erg gaaf, maar denk ik veels te groot voor ideas, kijk maar hoe de Blakcksmith is uitgekleed.

Wat mij betreft mogen er wat meer kleinere en uniekere setjes uitgebracht worden onder Ideas, zoiets als die Sheriff's Safe with Combination Lock, iets meer dan 500 steentjes en nog een leuk bedacht en werkend ontwerp.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
Zojuist gearriveerd! Ben er erg blij (gezien de scherpe prijs). De set is puntgaaf en zeer goed verpakt door Toychamp. Nu op zolder gezet en toegevoegd aan de backlog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0id5Apz2eiJMqBqZnjsUJJ57i-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cp7wk4tSEGfn1xFpi80wSSF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcdRFH62xGW_MRqetBWIKczybWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4iDjw815iqDJgcWAwQF9GsbG.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke catalogus die je aan kunt vragen als je kinderen hebt.
Heb je geen kinderen, maak er eentje fictief oOo

In deze staan ook de grotere sets waar onder het Collosseum, de crocodiltrein en de piano.

Verschijnt geloof ik 3 x per jaar en is aan te vragen via lego.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Helsie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:40:
[...]

Mooie combi. En ik zie net een gerucht langskomen dat er een Death Star komt van 11.000 stenen... Die zal daar mooi bij passen! :-D

Bron: https://www.bricktastic.n...eath-star-verschenen-ucs/
Terugkomend op dit gerucht. Dezelfde website meldt dat 75308 een nieuwe versie van de Slave I zou worden, terwijl dit vrijwel zeker een UCS R2-D2 wordt. Het gerucht is dat 75313 een UCS Death Star II OF een UCS AT-AT wordt :9 Geef mij maar een AT-AT ipv een oversized grijze voetbal >:)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• meesje
De rode bus vind ik niet echt mooi. Maar deze MOC wel. Heb je straks drie Porsches op rij. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tE4wbXN7njRhFEw_Zsk0GzUcd9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2LxeVtFbBA4rxeHgptlwNYb.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: https://rebrickable.com/m...356-convertible/#comments

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 14-01-2021 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Versaevel schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:17:
[Afbeelding]

In deze staan ook de grotere sets waar onder het Collosseum, de crocodiltrein en de piano.

Interessant! Waar exact doe ik dat op de site? heb al even gekeken maar kan het niet vinden :(

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:06
dr86 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:34:
[...]

Dat kasteel is erg gaaf, maar denk ik veels te groot voor ideas, kijk maar hoe de Blakcksmith is uitgekleed.

Wat mij betreft mogen er wat meer kleinere en uniekere setjes uitgebracht worden onder Ideas, zoiets als die Sheriff's Safe with Combination Lock, iets meer dan 500 steentjes en nog een leuk bedacht en werkend ontwerp.
Ik ben het met je eens dat er vooral meer kleinere sets zouden moeten worden uitgebracht. Momenteel koop ik niet zo veel Lego omdat elke set die ik een beetje interessant vind al gauw tussen de 100 en 200 euro kost. Of de set echt uniek is maakt me dan weer minder uit zolang het thema me maar aanstaat.

Nou ja, eerst in februari maar die Blacksmith kopen. Weet iemand wanneer er bekend wordt wat er die maand de GWP set is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Kan het nu ook ff niet meer terug vinden. Ik weet dat ik het bij mijn bestelling tegenkwam op de site.
Is voor kids van 5 tot 11
Aangezien ik geen kinderen heb, heb ik er eentje fictief aangemaakt.
Lag vandaag in de brievenbus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vig-7MFYE50n95vyVKz_ub6fmgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kOHUseBtl9lOwQ1e97KvlhTg.jpg?f=fotoalbum_large

Komt zo te zien via de Utrecht shop. Als ik van de week nog x tegenkom plaats ik een linkje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:06
Versaevel schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:17:
[Afbeelding]

Deze heb ik gisteren ook ontvangen. Volgens mij is dit niet dat Kids magazine dat je een tijd terug kon aanvragen, want dat heb ik niet aangevraagd. Dit is gewoon een catalogus (staat ook op de voorkant) die ze naar mensen hebben gestuurd die orders bij S@H hebben geplaatst, niet specifiek voor kinderen want ook de productlijnen voor volwassenen staan hier gewoon in.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
https://www.lego.com/nl-nl/life/magazine

Kun je hier aanvragen

Oké, ik heb deze dus via bovenstaande link aangevraagd, weet dus niet of deze regulier naar VIP's gestuurd wordt.

Ik vind deze wel mooi vormgegeven, maar idd, niet specifiek op Kids gerelateerd.

Als ze dit vaker gaan doen, vind ik dit persoonlijk een goeie start :)

[ Voor 72% gewijzigd door Versaevel op 14-01-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
Ik heb helemaal niks aangevraagd, en de catalogus vandaag ook in de bus gekregen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Pagina: 1 ... 38 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .