Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.956 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38

Ardana

Mens

Arunia schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:05:
@Ardana ik zou de lichte kleur van de kikkers nemen en die via bricklink vervangen voor die kleur aan bloemen zoals de donker roze.
Kost geld uiteraard, maar dan heb je geen kikkers meer.

Zit nu op de telefoon, dus even niet de mogelijkheid, maar de eerder genoemde bloemen in dezelfde kleur als de kikkers.
Bricklink is denk ik het snelste dan.

Dit is de bloem:
https://www.bricklink.com...32606&idColor=47#T=C&C=93
Is er alleen niet in bright pink.
Wel in dark purple geloof ik.
Denk dat dat de reden is van het gebruik van kikkers of iets.
Dark purple is volgens mij stiekem gewoon rood. En die bright pink is idd de kleur van de bloesems aan het einde van de takken.

Iemand in de HK schreef al "ze hadden roze kikkers over en dit leek ze wel 'n goed gebruik ervoor" en daar begint het bijna op te lijken...

Jammer dat deze niet passen: https://www.bricklink.com...80h&idColor=104#T=C&C=104

Deze zouden perfect zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 11-01-2021 20:34 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:56
De grap is dus alleen, de roze kikker zit voor het eerst in deze set (zo vertelt bricklink mij tenminste, want ik vroeg me af waar die elders in moest zitten). Dus het is een bewuste keuze van Lego en niet een onderdeel met overproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

AppieNL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:35:
De grap is dus alleen, de roze kikker zit voor het eerst in deze set (zo vertelt bricklink mij tenminste, want ik vroeg me af waar die elders in moest zitten). Dus het is een bewuste keuze van Lego en niet een onderdeel met overproductie.
Er zit ook 1 bruine kikker in de doos.

Maar als dit een bewuste keuze is, dan vind ik het wel heel vreemd. Kijk, dat je er 1 of 2 kikkers in zet, kan ik nog snappen, daar wordt zo'n boom 'spannender' van (zoeken naar de kikker). Maar dat je 5 van de 7 dingen per tak een kikker maakt? Wat voor lógica zit daar achter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 08:31
Ardana schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:40:
[...]

Maar als dit een bewuste keuze is, dan vind ik het wel heel vreemd. Kijk, dat je er 1 of 2 kikkers in zet, kan ik nog snappen, daar wordt zo'n boom 'spannender' van (zoeken naar de kikker). Maar dat je 5 van de 7 dingen per tak een kikker maakt? Wat voor lógica zit daar achter??
Blijkbaar heeft de ontwerper die kikker als een soort van signature en vond hij t nu grappig om ze in t roze als bloesem te verwerken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Mens

Ninjetsu NL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:57:
[...]

Blijkbaar heeft de ontwerper die kikker als een soort van signature en vond hij t nu grappig om ze in t roze als bloesem te verwerken :+
Hoezo zou dat zijn signature zijn? Overigens denk ik dan dat 'ie beter 'n stel groene kikkers had kunnen nemen, dat is meer waarheidsgetrouw. Er zal best ooit 'n keer 'n roze kikker zijn geweest, maar veelvoorkomend zal dat ook niet zijn.

Ik heb nu iemand die 'm voor € 55 (incl. verzendkosten) wil overkopen. Zit behoorlijk te twijfelen nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 10:54
[...]

YouTube: LEGO Bonsai Tree | LEGO Botanical Collection Designer Video | 10281

Vanaf 3:00 vertelt-ie dat dit zeker een bewuste keuze is. Ik vind de set juist heel tof met de kikkers zo, vanaf een afstand zie je toch niet meer dat het kikkers zijn, en het geeft veel textuur. Maarja, smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 11:11
ik vind het net rauwe kippenpoten , kijk nu nog maar eens '-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:57
Ardana schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Hoezo zou dat zijn signature zijn? Overigens denk ik dan dat 'ie beter 'n stel groene kikkers had kunnen nemen, dat is meer waarheidsgetrouw. Er zal best ooit 'n keer 'n roze kikker zijn geweest, maar veelvoorkomend zal dat ook niet zijn.

Ik heb nu iemand die 'm voor € 55 (incl. verzendkosten) wil overkopen. Zit behoorlijk te twijfelen nu.
Gewoon weg doen als je de kikkers zo vervelend vindt.
Zelf vind ik het geen mooi model. De stam vind ik te grof gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
[...]

Lees deze review maar eens: https://brickset.com/article/56951/review-10281-bonsai-tree en zoek dan op de naam Nick Vas O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
[...]

Ja en?
Je moet je niet zo blind staren op het feit dat het kikkers zijn. Lego dacht een leuk onderdeel te gebruiken als onderdeel van het boompje, niet als een kikker op het boompje.
Ninjetsu NL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:57:
[...]

Dat ging toch vaak om 1 kikkertje ergens verstopt? Niet een hele boom vol zoals nu? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
AppieNL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:38:
Dat ging toch vaak om 1 kikkertje ergens verstopt? Niet een hele boom vol zoals nu? :D
Deze keer blijkbaar niet... :Y)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVFC-AFGfiKxBrfjBzJNEQHuM-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ea4ZUk705Mz0ch2qrES94w6J.jpg?f=fotoalbum_large

Politiebureau is binnengekomen.
Bonsai wordt nog nageleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
@almightyarjen stel dat ik een Lego treintje wil om over mijn brug te laten rijden, welke van de treinen die nog in productie zijn zou jij dan aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

Die kikkers zijn de kersenbloesem van de boom, niet een kikker als in “een kikker”

Vind m goed gevonden en best een leuk setje, weet alleen niet of ik m ga halen. Lijst met sets voor dit jaar is al groot genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:01

almightyarjen

When does the hurting stop?

Afas schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:12:
@almightyarjen stel dat ik een Lego treintje wil om over mijn brug te laten rijden, welke van de treinen die nog in productie zijn zou jij dan aanraden?
Tja, je hebt keuze tussen een passagierstrein, een vrachttrein of een crocodile locomotief die nog gemotoriseerd moet worden. Ik vind het lastig om daar een advies in te geven, is dit niet een kwestie van persoonlijke smaak? Persoonlijk zou ik de crocodile met een paar vrachtwagons het mooiste vinden, maar dat is gelijk ook een erg dure oplossing :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
almightyarjen schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:38:
[...]

Tja, je hebt keuze tussen een passagierstrein, een vrachttrein of een crocodile locomotief die nog gemotoriseerd moet worden. Ik vind het lastig om daar een advies in te geven, is dit niet een kwestie van persoonlijke smaak? Persoonlijk zou ik de crocodile met een paar vrachtwagons het mooiste vinden, maar dat is gelijk ook een erg dure oplossing :D
Dank je. De crocodile is de mooiste locomotief alleen dan heb ik er meteen een paar uitdagingen bij om die te motoriseren en er zelf wagons bij te ontwerpen. Hoewel me dat best een leuk project lijkt is dat wel hoog gegrepen omdat ik nog nooit iets met treintjes gedaan heb. En de crocodile locomotief is ook niet zo goed verkrijgbaar.

Lastige afweging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Je zou de wagons van de vrachttrein kunnen gebruiken als wagons. De locomotief zou je dan kunnen ombouwen tot wagon met de motor eronder en met het vrachtwagentje erop die bij die set zit. In die vrachtwagen kan je dan de batterij houder kwijt. Op die manier heb je geen gedoe met het motoriseren van de crocodile. Maar dan moet je dus wel twee treinen aanschaffen.

De crocodile is nog goed verkrijgbaar op Bricklink.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 07:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UT7qEVX9O1AV14j-8uv7I9LtvHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihhSX9gBpL0SxiyeH6mNfwXy.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb er de zolder voor op moeten ruimen en een nieuw bureau gekocht om het oude naar boven te verplaatsen. Maar nu heb ik wel een perfecte plek om rustig stap voor stap te kunnen bouwen! Zelfs het boekwerk heeft een aparte doos. De eerste avond was vooral lezen over het design tot ik eindelijk aan de slag kon, maar de beleving is wel echt goed op deze manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:07
Iemand die mij kan vertellen hoe dat tegenwoordig zit met achteraf betalen bij Lego Shop@Home?
Heb daar op 1 Januari voor gekozen omdat mijn creditcard gegevens niet meer in mijn account stonden en ik niet thuis was.
Heb nu wel een digitale factuur gehad met een openstaand bedrag maar daar staan geen instructies bij over hoe ik het betalen moet, Vroeger kreeg je gewoon een acceptgiro thuis gestuurd waar alles opstond maar toen kreeg je ook nog gewoon een papieren factuur...

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Sato schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 04:43:
Iemand die mij kan vertellen hoe dat tegenwoordig zit met achteraf betalen bij Lego Shop@Home?
Heb daar op 1 Januari voor gekozen omdat mijn creditcard gegevens niet meer in mijn account stonden en ik niet thuis was.
Heb nu wel een digitale factuur gehad met een openstaand bedrag maar daar staan geen instructies bij over hoe ik het betalen moet, Vroeger kreeg je gewoon een acceptgiro thuis gestuurd waar alles opstond maar toen kreeg je ook nog gewoon een papieren factuur...
Digitale factuur is het zelfde als een papieren toch? Gewoon overmaken met het bestelnummer erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:56
millerman_sf schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:35:
[Afbeelding]
Ik heb er de zolder voor op moeten ruimen en een nieuw bureau gekocht om het oude naar boven te verplaatsen. Maar nu heb ik wel een perfecte plek om rustig stap voor stap te kunnen bouwen! Zelfs het boekwerk heeft een aparte doos. De eerste avond was vooral lezen over het design tot ik eindelijk aan de slag kon, maar de beleving is wel echt goed op deze manier!
Wel een reden geweest om "eindelijk" op te ruimen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

deze op reddit gezien;

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/hm6uvt422ta61.jpg

ziet er erg geod uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7ArCaR8JsXf061aA3kDdbQY68Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HXStooPNwsZXn05fCamf1d2b.png?f=user_large

glow in the dark?!

[ Voor 52% gewijzigd door himlims_ op 12-01-2021 09:45 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55
almightyarjen schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:38:
Je vergeet ook te noemen: Hogwarts Express uit het Harry Potter thema. Die is nog in productie en dus nog voor een normale prijs verkrijgbaar. Stoomtrein is misschien ook wel leuk om te gebruiken ipv. electrische of diesel treinen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Laatst online: 23:06
De witte plates in de straatverlichting zijn glow in the dark.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 10:40
Lijkt mij inderdaad zoals @Tc99m zegt de witte strepen. Normaal worden die opgelicht door de lichten van de straatlantaarns/auto's maar dat gebeurd bij Lego natuurlijk niet. Enige wat ik dan hoop is dat het niet te overdreven geel/groen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Haay schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:48:
[...]

Je vergeet ook te noemen: Hogwarts Express uit het Harry Potter thema. Die is nog in productie en dus nog voor een normale prijs verkrijgbaar. Stoomtrein is misschien ook wel leuk om te gebruiken ipv. electrische of diesel treinen. ;)
Die moet je wel behoorlijk aanpassen als je die ook wilt motoriseren (zie http://thebrickblogger.co...he-lego-hogwarts-express/).

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
la_fusion schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:08:
[...]

Lijkt mij inderdaad zoals @Tc99m zegt de witte strepen. Normaal worden die opgelicht door de lichten van de straatlantaarns/auto's maar dat gebeurd bij Lego natuurlijk niet. Enige wat ik dan hoop is dat het niet te overdreven geel/groen is..
Nee, ik bedoel de plates in de lampen (tenminste, zo had ik het begrepen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88EcPqSwph_nmfNuL84tIjKY5Io=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t3fQBeF6M0Y0oZuAheOj71es.png?f=user_large

Deze dus.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
la_fusion schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:08:
[...]

Lijkt mij inderdaad zoals @Tc99m zegt de witte strepen....
Nee, de stenen in de straatlantaarns 'glowen'
:z

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Haay schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:48:
[...]

Die was ik inderdaad vergeten, thanks. Geen HP fan hier :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 19:19
De nieuwe Ninjago City Gardens. VInd hem zeer vet vooral in combinatie met de City en Docks op het plaatje. Vraag me alleen af hoe die past in mijn modular city. Heb de Ninjago City en Docks zelf niet en vertik het om daar de hoofdprijs voor te betalen. Misschien past het wel mooi naast de Spring Latern Festival. Vanaf 14 januari blijkbaar in de verkoop voor VIP members.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbHo9L-p8QMnqoSdHEQBNqHtMuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAj9ZcKlPp7cm1BklHR70PCC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZC5ht-pH7usVwJbohvUNE5WsbeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucpI1I3usdw8zeGELPRLJJRy.jpg?f=fotoalbum_large

bron: https://jaysbrickblog.com...741-ninjago-city-gardens/

[ Voor 11% gewijzigd door Kungfukip op 12-01-2021 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:46:
deze op reddit gezien;

[Afbeelding]

ziet er erg geod uit

[Afbeelding]

glow in the dark?!
Ziet er gaaf uit, maar blijf dat mario thema toch te veel van duplo weg hebben ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:32:
[...]

Die was ik inderdaad vergeten, thanks. Geen HP fan hier :D
Als ik je goed begrijp kan ik dus de vrachttrein aanschaffen en als ik het wat vind de croc erbij om ze samen te integreren. Dan hoef ik nu niet meteen 2 treinen te kopen en kan ik eerst kijken of het wat voor mij is. Kun je die vrachttrein zonder telefoon bedienen of is het app only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Ik vind alle Ninjago city sets echt enorm gaaf, maar je moet wel flink wat plek hebben om die neer te kunnen zetten, Ninjago City Gardens lijkt zeker 2x zo hoog te zijn als de gemiddelde modular.

Ben eigenlijk vooral benieuwd naar hoe Ninjago City en City Gardens naast elkaar er uit zien, vind ik ook logischer met de elevated walkway die dan netjes aansluit.

Aansluiten met Spring Lantern Festival zou in principe moeten kunnen, aangezien die ook aan reguliere modulars kan worden gekoppeld. Je moet alleen even goed kijken hoe de stoepen aansluiten (zowel in diepte als hoogte).

[ Voor 23% gewijzigd door Tc99m op 12-01-2021 10:40 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Even een vraagje van een hele andere orde: ik krijg de laatste maanden 'wekelijks' een nieuwsbrief van Lego. Hardstikke leuk, maar zoveel heeft Lego niet te melden elke week en ik vind het dus meer spam, maar in de kleine lettertjes krijg ik de indruk dat uitschrijven betekent dat ik me voor alle promotie mails uitschrijf en dat wil ik ook weer niet. Nou is mijn ervaring als ik daar op klik in sommige mails ik per direct ben uitgeschreven op alles en niet eerst nog een keuze menuutje krijg. Iemand hier ervaring mee bij Lego? Ik kan ook Lego er over mailen anders, maar die hebben nu wel wat beters te doen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AppieNL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:39:
Even een vraagje van een hele andere orde: ik krijg de laatste maanden 'wekelijks' een nieuwsbrief van Lego. Hardstikke leuk, maar zoveel heeft Lego niet te melden elke week en ik vind het dus meer spam, maar in de kleine lettertjes krijg ik de indruk dat uitschrijven betekent dat ik me voor alle promotie mails uitschrijf en dat wil ik ook weer niet. Nou is mijn ervaring als ik daar op klik in sommige mails ik per direct ben uitgeschreven op alles en niet eerst nog een keuze menuutje krijg. Iemand hier ervaring mee bij Lego? Ik kan ook Lego er over mailen anders, maar die hebben nu wel wat beters te doen denk ik.
mocht er een boeiende deal/promotie zijn, lees ik dat wel heir in topic of op reddit :+ daarlangs zijn de gemiddelde S@H promoties van categorie 'niet interresant genoeg' :+ behalve die 'giveaways' zijn soms wel leuk. Maar dat verneem ik heir wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ik vind de mailtjes wel leuk als ze een nieuwe set of gwp laten zien (ookal kan ik dat elders op internet vinden), dus wil dat gewoon graag houden, maar ik zit niet te wachten op "best verkocht deze week" en dat soort onzin zoals ik nu krijg in die nieuwsbrief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07

J2S

@AppieNL Heb het uitschrijven even geprobeerd met de laatste newsletter van vandaag. Je krijgt geen keuze menu, wordt gewoon uitgeschreven van 'LEGO® VIP Emails'.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:39

QuattroNL

It is I.

AppieNL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:53:
Ik vind de mailtjes wel leuk als ze een nieuwe set of gwp laten zien (ookal kan ik dat elders op internet vinden), dus wil dat gewoon graag houden, maar ik zit niet te wachten op "best verkocht deze week" en dat soort onzin zoals ik nu krijg in die nieuwsbrief.
Als de spammails een eigen subject hebben of een specifiek keyword in de body dan kan je een rule in je mailbox maken dat die mails gelijk verwijderd worden.
Of andersom: verwijder alles van Lego behalve iets met gratis, promotie, GWP etc. :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

weet iemand hoe ik een partslist of model voor stud.io kan downloaden?

https://www.bricklink.com/v3/studio/design.page?idModel=6874

krijg het niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gisteravond wat steentjes bekeken die ik gekocht had via brickowl. Alle in de categorie new of like new.
Een kleine steekproef gedaan en via dit artikel gecontroleerd of ze wel origineel Lego zijn.

Veel dingen zijn zo met het blote oog wel te zien. Maar soms moet ik heel erg lang turen of iets van de letters LEGO zie voorbij komen. Echter bij de ontvangen Beam en halve Beam steentjes zie ik helemaal geen LEGO tekst staan. Bijvoorbeeld Beam 15 of Beam 6 x 0.5. Dit laatste steentje was best duur. In de kleur rood komt deze maar in een zestal sets voor.

Klopt het dat bij deze Beam steentjes het logo/tekst niet zichtbaar is?

Edit: bij de Beam 6 x 0.5 zie ik nu wel iets staan. Daglicht is beter dan kunstlicht. Met blote oog is het te klein om echt de letters te onderscheiden.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 12-01-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 23:21
Kungfukip schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:33:
De nieuwe Ninjago City Gardens. VInd hem zeer vet vooral in combinatie met de City en Docks op het plaatje. Vraag me alleen af hoe die past in mijn modular city. Heb de Ninjago City en Docks zelf niet en vertik het om daar de hoofdprijs voor te betalen. Misschien past het wel mooi naast de Spring Latern Festival. Vanaf 14 januari blijkbaar in de verkoop voor VIP members.
Hier een filmpje van de eerste Ninjago City set naast de modulars:

Alleen Town Hall kan nog mee qua grootte, de andere modulars zijn een stuk kleiner. Aangezien Ninjago City Gardens nog een stukje hoger is dan de eerste Ninjago City set kan je het gevolg al raden denk ik :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26
Ik heb letterlijk zitten zoeken naar een plek voor de nieuwe Ninjago set, past gewoon niet op de computerkamer.... baal er ontzettend van want hij past zeer mooi bij de andere twee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QbrYPzI3sUyyBIHDzDB0-X_bGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxSdoSvYiUno0Iv01ovmieDD.jpg?f=fotoalbum_large

Als mensen nog brilljante ideeen hebben, nee ik ga niet de kast open zagen aan de bovenkant, dan hoor ik het graag.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Viper_4111 Er gewoon bovenop? Als ik het goed snap is de hoogte het probleem, en je hebt naast de Saturn zo te zien nog ruimte

Als ik de breedte zo zie, zou je bovenop ook alledrie de setje aan elkaar kunnen zetten, moet je alleen de Saturn verhuizen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:01
himlims_ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:22:
weet iemand hoe ik een partslist of model voor stud.io kan downloaden?

https://www.bricklink.com/v3/studio/design.page?idModel=6874

krijg het niet voor elkaar
Heeft volgens mij te maken met dat de ontwerper dat niet heeft vrijgegeven.
Er staat ook: "For display only" (in vergelijking: https://www.bricklink.com...esign.page?idModel=195432)

'k liep daar laatst ook tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Laatst online: 16:26
vectormatic schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:47:
@Viper_4111 Er gewoon bovenop? Als ik het goed snap is de hoogte het probleem, en je hebt naast de Saturn zo te zien nog ruimte

Als ik de breedte zo zie, zou je bovenop ook alledrie de setje aan elkaar kunnen zetten, moet je alleen de Saturn verhuizen
Nou ik zal je vertellen dat bovenop er nog ongeveer 20cm tot het plafond is :Pm misschien kan ik er gewoon een stuk van de toren vanaf laten.

[ Voor 6% gewijzigd door Viper_4111 op 12-01-2021 13:50 ]

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 09:53
De modular gebouwen van Lego lijken mij echt geweldig om te bouwen, en wellicht ook ergens neer te zetten (buiten bereik van de kids). Nu zit ik er aan te denken om er 1 te kopen op marktplaats, maar welke set is nu echt een aanrader, en nog te verkrijgen voor een schappelijke prijs.

Bij Lego is alleen het nieuwe politiebureau nog maar aan te schaffen zie ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Swennus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:49:
De modular gebouwen van Lego lijken mij echt geweldig om te bouwen, en wellicht ook ergens neer te zetten (buiten bereik van de kids). Nu zit ik er aan te denken om er 1 te kopen op marktplaats, maar welke set is nu echt een aanrader, en nog te verkrijgen voor een schappelijke prijs.

detective of restaurant zijn wel mooie om mee te beginnen, maar weet niet hoe interresant die nog zijn qua prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Chicken88 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:49:
[...]

Heeft volgens mij te maken met dat de ontwerper dat niet heeft vrijgegeven.
Er staat ook: "For display only" (in vergelijking: https://www.bricklink.com...esign.page?idModel=195432)

'k liep daar laatst ook tegen aan.
Het is erg omslachtig, maar via de building instructions kun je in ieder geval precies achterhalen welke onderdelen je nodig hebt. De nummers van de onderdelen staan er ook bij.

Ben overigens ook getriggerd om deze te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik heb van 't weekend een 2e hands Assembly Square gekocht.
Zeer gave build en erg leuke details en bouwtechnieken. Het is niet voor niets het 10-jarig jubileum model.
Parisian restaurant en Detective Office zijn ook zeker mooi.
Bookstore is minder interessant, zeker qua interieur.
Politieburo staat hier ook op de wishlist, ziet er zeker van buiten erg leuk uit.

Gebouwen die uit de handel zijn gaan vaak rap omhoog in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50

vectormatic

Warlock of the doorlock

Viper_4111 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:49:
[...]

Nou ik zal je vertellen dat bovenop er nog ongeveer 20cm tot het plafond is :Pm misschien kan ik er gewoon een stuk van de toren vanaf laten.
Misschien is dan een plaatje van de hele kamer/lego kast/muur wel handig, anders kom je inderdaad niet veel verder dan een gat in de kast, of de toren er af laten (lijkt me zonde)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

De modulaire gebouwen zijn ook geweldig om te bouwen. Er zit alleen een groot nadeel aan. Het blijft nooit bij eentje.
Zelf heb ik gemerkt dat de prijzen van de gebouwen die niet meer in productie zijn, alleen maar stijgen. Assembly Square, Corner Garage, de Bookstore en het Police station zijn nog in productie en nog nieuw voor de adviesprijzen te koop, al zijn die eerste twee bij veel verkopers niet meer op voorraad.

Zelf zou ik starten met de oudste die nog voor de adviesprijs te koop is (de Assembly square en dan toewerken naar de meer recente gebouwen.)

Eerst schrik je van de kosten van zo'n lego gebouw, maar vervolgens merk je dat je hem vaak na een paar jaar voor hetzelfde bedrag of meer kan verkopen en valt dat uiteindelijk wel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Frank_79 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:53:
[...]

Het is erg omslachtig, maar via de building instructions kun je in ieder geval precies achterhalen welke onderdelen je nodig hebt. De nummers van de onderdelen staan er ook bij.

Ben overigens ook getriggerd om deze te maken :P
vond de oorspronkelijke set erg gaaf (21301)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.kiobi.com/images/brickwatch/sets/21301.png

hebben 'iets' met roodborstje, die wilde ik graaf voor thuis maken. soms kun je via stud.io eenvoudig de parts (list) van bestaande set opvragen (in dit geval 1 vogeltje) maar ziet eruit dat het handwerk gaat worden.

set bestaat niet uit bizondere onderdelen, zal eens kijken wat ie op bricklink gaat doen. Maar dan wel eerst een partslist klikken :)

er is ook een boek hierover; https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl

over boekjes gesproken, deze recentelijk aan de stapel toegevoegd;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ainJNH77-ZcvdhcCv5S3vdEtCno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5w8oYJAar7YwXQfKYwtrva0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 12-01-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 08-10 10:40
himlims_ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:42:
[...]

[Afbeelding]

hebben 'iets' met roodborstje, die wilde ik graaf voor thuis maken. soms kun je via stud.io eenvoudig de parts (list) van bestaande set opvragen (in dit geval 1 vogeltje) maar ziet eruit dat het handwerk gaat worden.

set bestaat niet uit bizondere onderdelen, zal eens kijken wat ie op bricklink gaat doen. Maar dan wel eerst een partslist klikken :)
Je kunt voor de Lego developer tool(kan even niet op de naam komen..) vaak in de community voor de setnummers het ook downloaden als bestand. Dat importeren, de andere vogels weghalen en dan voor het overgebleven model de partslist exporteren. Dan heb je en de partslist en je kunt de partslist eenvoudig importeren in Bricklink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
la_fusion schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:52:
[...]

Je kunt voor de Lego developer tool(kan even niet op de naam komen..) vaak in de community voor de setnummers het ook downloaden als bestand. Dat importeren, de andere vogels weghalen en dan voor het overgebleven model de partslist exporteren. Dan heb je en de partslist en je kunt de partslist eenvoudig importeren in Bricklink.
hier te vinden op EuroBricks en hier een link direct naar de download van de Birds set in LDD :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
Ik heb de afgelopen dagen een nieuwe (web)app gemaakt om de verlichting in m'n modulars te kunnen besturen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ev0sr10vtNYM6HQLEPXKSvt5X0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cqRUMVTjSEtR9aXL5sPhdaWF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:58:
Ik twijfel of ik ze ga vervangen door de stickers van Brick Sticker Shop die ik heb liggen, die zijn namelijk veel meer donker blauw dan de originele. Issue wat ik vaker bij Brick Sticker Shop heb gehad, dat de kleuren donkerder zijn.
Naar aanleiding van de te donkere kleur van de stickers van de 8461 BMW Willams en de 3451 Sopwith Camel had ik Brickstickershop.com een mail gestuurd. Mail terug gehad met excuses en dat er nieuwe aankwamen. Lagen vandaag inderdaad nieuwe stickers in de bus die voor 99% correct zijn. Helemaal blij en super service :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 09:53
wouter3 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:10:
[...]

De modulaire gebouwen zijn ook geweldig om te bouwen. Er zit alleen een groot nadeel aan. Het blijft nooit bij eentje.
Zelf heb ik gemerkt dat de prijzen van de gebouwen die niet meer in productie zijn, alleen maar stijgen. Assembly Square, Corner Garage, de Bookstore en het Police station zijn nog in productie en nog nieuw voor de adviesprijzen te koop, al zijn die eerste twee bij veel verkopers niet meer op voorraad.

Zelf zou ik starten met de oudste die nog voor de adviesprijs te koop is (de Assembly square en dan toewerken naar de meer recente gebouwen.)

Eerst schrik je van de kosten van zo'n lego gebouw, maar vervolgens merk je dat je hem vaak na een paar jaar voor hetzelfde bedrag of meer kan verkopen en valt dat uiteindelijk wel mee.
Ik ben ook bang dat het er uiteindelijk niet bij 1 zal blijven.

De boekenwinkel en de Garage op de hoek heb ik nu beide gevonden voor de adviesprijs, de assembly square is al lastig te vinden voor mijn gevoel. Welke van deze 2 is dan leuker qua bouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 13:55
Swennus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:59:
De boekenwinkel en de Garage op de hoek heb ik nu beide gevonden voor de adviesprijs. Welke van deze 2 is dan leuker qua bouw?
Ik heb beiden zelf nog niet gebouwd, maar diverse malen gelezen dat de Boekenwinkel wat tegenviel wat bouwplezier betrof. Dus ik zou neigen naar de Garage op de Hoek.

Afgezien van bouwplezier vind ik de Boekenwinkel er wel mooi uitzien. Jammer alleen dat het woonhuis wat klein is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polycombGC
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:45
himlims_ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:42:
[...]

[Afbeelding]

er is ook een boek hierover; https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl

over boekjes gesproken, deze recentelijk aan de stapel toegevoegd;
[Afbeelding]
Hey dat is toevallig! Ik heb de hele bird set net gebouwd (bricklink), en een tweede roodborstje verzameld. Ik kan je de partlist sturen als je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Ik ben ook bang dat het er uiteindelijk niet bij 1 zal blijven.

De boekenwinkel en de Garage op de hoek heb ik nu beide gevonden voor de adviesprijs, de assembly square is al lastig te vinden voor mijn gevoel. Welke van deze 2 is dan leuker qua bouw?
garage, de leukste/innovatiefste vind ik de diner - boekhandel was een teleurstelling, en is de eerste die ik denk ik verkoop van de modulars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ga voor de Assembly Square. Op MP nog nieuw voor enigszins redelijke prijzen te vinden.
Deze set bestaat uit 3 gebouwen en elke kamer heeft een eigen thema.
Sommige bouwtechnieken vond ik echt geniaal.

Ik vond het de meerprijs t.o.v. de BS of CG absoluut waard (en 2e hands met wat mazzel voor een mooie prijs te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emieltenberge
  • Laatst online: 01-03 09:45
himlims_ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:26:
[...]

garage, de leukste/innovatiefste vind ik de diner - boekhandel was een teleurstelling, en is de eerste die ik denk ik verkoop van de modulars
het ligt er een beetje aan in welke volgorde je begint, de boekhandel was voor mij de eerste modular, dus wel leuk om te bouwen, elke modular die ik er nu achteraan bouw is trouwens wel leuk/mooier dan de boekhandel :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:11
Happy me!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyMz0ZaigLc_rVBWVZ4_p9DdBII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muTAyvNxuur8JUWZSF154Ps6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiZM1aQrh3uvJYwBTsWN9QfcBWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7B5asyw9qXkVktZuomeKupH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:21
Vandaag binnengekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfdBNi30fMfJS_K1j-lsBr8Y0WA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ia65RSqV1datfJfyAoJTNP6b.jpg?f=fotoalbum_medium

8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Kerst viel vroeg dit jaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:21
QuattroNL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:21:
[...]

Kerst viel vroeg dit jaar? :+
Jazeker! Nu nog de Lego Porsche 911 - Creator Expert (10295) in maart. :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:32

koelebobes

Wen BTC €100K

Goedenavond,

Ik wilde omdat ik zo gek ben op Mini’s de klassieke mini 10242 set kopen en lekker in elkaar zetten maar ben heel erg geschrokken van de prijzen die hiervoor gevraagd worden. Wat koste dit model toen hij in de winkel stond zonder de markup van handelaren ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

koelebobes schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:17:
Goedenavond,

Ik wilde omdat ik zo gek ben op Mini’s de klassieke mini 10242 set kopen en lekker in elkaar zetten maar ben heel erg geschrokken van de prijzen die hiervoor gevraagd worden. Wat koste dit model toen hij in de winkel stond zonder de markup van handelaren ?
Lego verkocht deze voor €100, is ooit goedkoper geweest: https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/10242/MINI-Cooper.html

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Goedenavond,

Je kunt daarvoor kijken op brickwatch en zoeken op het set nummer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:19
There is 1 imposter among us

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dus je koopt een politiehok en krijgt een auto? Zou ik niet blij mee zijn. :P :+

Mijn volgende project is een heftruck: https://rebrickable.com/m...y-forklift-truck/#details

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zo, dat zijn stevige prijzen. Was de Mini niet net als de VW Camper redelijk lang in omloop? Dan toch blij dat ik hem ver onder de €100 gekocht heb destijds. En gebouwd zodat ik niet nerveus hoef te worden van de MISB prijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Goedenavond,

dat had ik afgelopen weekend met de kraan: https://www.brickwatch.ne.../Rough-Terrain-Crane.html
die wordt niet meer gemaakt dus dan zie je de prijzen stijgen, in 'paniek' deze nog besteld voor een redelijk normale prijs.(179,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
polycombGC schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:26:
[...]

Hey dat is toevallig! Ik heb de hele bird set net gebouwd (bricklink), en een tweede roodborstje verzameld. Ik kan je de partlist sturen als je wil?
Zou ik dan een kopietje daarvan mogen? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:11
Bastien schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:39:
[...]
Dus je koopt een politiehok en krijgt een auto? Zou ik niet blij mee zijn. :P :+

Mijn volgende project is een heftruck: https://rebrickable.com/m...y-forklift-truck/#details
Erg milieu onvriendelijk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Shanquish schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:48:
[...]

dat had ik afgelopen weekend met de kraan: https://www.brickwatch.ne.../Rough-Terrain-Crane.html
die wordt niet meer gemaakt dus dan zie je de prijzen stijgen, in 'paniek' deze nog besteld voor een redelijk normale prijs.(179,-)
Nog netjes :) Op MP zie ik de 42082 in elk geval genoeg aangeboden worden. Gebouwde exemplaren voor prijzen* hoger dan voor hoeveel diverse mensen hem hier nieuw hebben gekocht. €179 valt nog mee voor zo'n grote set.

* Wil natuurlijk niet zeggen dat ze die prijzen ook vangen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 12-01-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Ja, ik denk of wat sets het huis uit of Gim het huis uit. ;)
Wat betreft handelaren, er zullen ongetwijfeld al best wat sets ingeslagen zijn (ook afgelopen weekend toen alleen nog de 15% van toepassing was en niet de extra coupon). Vanwege vragen via DM het bestelproces nogmaals doorlopen, maar ik kan deze set niet opnieuw meer bestellen. Op zich vind ik dat wel netjes.
Dat je kijkt naar de Harley om deze weg te doen, kan ik me iets bij voorstellen. Toen ik deze had besteld met de bekende bol.com code, was de reactie van mijn vrouw "wat moet je daar mee? je hebt niks met motoren". Na zo'n enthousiaste reactie ;) de Harley weer terug gestuurd.
Aangezien je ondertussen de Ducati gebouwd hebt, ook een motor, heeft je vrouw haar reactie bijgesteld en gaat ze de Harley voor je halen als verrassing? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:32

koelebobes

Wen BTC €100K

Iedereen bedankt voor de antwoorden heb er eentje voor 120 euro aangeboden gekregen en denk dat ik het wel ga doen :) heerlijk laatste keer dat ik met Lego heb gezeten is denk ik 20 jaar geleden

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Laatst online: 20:50
Lego modular garage op de hoek is weer beschikbaar, geen idee voor hoe lang. Ik dacht dat hij er al uit was gegaan dus mooi nog mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:15:
[...]

Aangezien je ondertussen de Ducati gebouwd hebt, ook een motor, heeft je vrouw haar reactie bijgesteld en gaat ze de Harley voor je halen als verrassing? ;)
Haha, je zou dat eigenlijk wel verwachten hé. Maar ja, ik heb al te hard geroepen dat ik het bij Technic Lego hou. :) En dan eigenlijk ook nog alleen auto’s (en motoren). De rode hijskraan uitgezonderd, daar zijn veel mooie MOC’s van te maken. Daarnaast in december het bekende Kerst spul. Hier hou ik het wel bij. Hoe moeilijk het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DaTimMan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:05:
Lego modular garage op de hoek is weer beschikbaar, geen idee voor hoe lang. Ik dacht dat hij er al uit was gegaan dus mooi nog mazzel.
Ik verwacht dat de Assembly Square ook nog wel even terug komt. Je kunt bij deze set nog je e-mail adres achterlaten voor wanneer weer voorradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

basvanderploeg schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:01:
Ik heb de afgelopen dagen een nieuwe (web)app gemaakt om de verlichting in m'n modulars te kunnen besturen. :P

[Afbeelding]
Jij had de ledjes/aansturing per smb-led zelf gebakken en aangesloten? En individuele bekabeling.

Hier, net zoals andere, de AliExpress lampjes; die gaan per usb (algemeen geschakeld zo ver ik heb kunnend debuggen). Middels domoticz de aansturing van de arduino/raspberry schakelingen geregeld

Ben erg benieuwd maar jouw source en aansturing van de ledjes.

Denk wel dat er vele interesse hebben in jouw aansturing/oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:27

Pieroman

/me

DaTimMan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:05:
Hier de waarwchuwingsmail ook gekregen en maar snel besteld. Ook nog met de ijsbaan als GWP dus leuke aankoop zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
himlims_ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:25:
[...]

Jij had de ledjes/aansturing per smb-led zelf gebakken en aangesloten? En individuele bekabeling.

Hier, net zoals andere, de AliExpress lampjes; die gaan per usb (algemeen geschakeld zo ver ik heb kunnend debuggen). Middels domoticz de aansturing van de arduino/raspberry schakelingen geregeld

Ben erg benieuwd maar jouw source en aansturing van de ledjes.

Denk wel dat er vele interesse hebben in jouw aansturing/oplossing.
Ik gebruik voor elke modular een aparte Wemos D1 mini. Deze is voorzien van Tasmota firmware (https://tasmota.github.io/docs/) en vanuit daar direct via je browser aan te sturen. Maar ook veel uitgebreider door middel van MQTT commando's.

Als je ledjes geschikt zijn voor 3.3V, dan zijn ze in principe ook geschikt voor deze oplossing.

Je sluit de leds simpelweg apart aan op de pins van de Wemos (wel met een weerstandje, maar die zitten vaak al ingebouwd in de leds van bijv. AliExpress) en vervolgens zijn ze los aan te sturen.

Mijn leds komen gedeeltelijk van AliExpress, maar het overgrote deel komt van een verkoper op Marktplaats. Die verkoopt kant en klare blokjes mét led. En ik heb destijds gevraagd of ik ze zonder USB-aansluting kon krijgen. Dat was geen probleem, dus voor mij enorm makkelijk te verwerken.

Voor de uitgebreidere lichtanimaties en het geluid gebruik ik overigens mijn Homey. Daarmee is het erg simpel om leuke sequences te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door basvanderploeg op 13-01-2021 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

JeroenE schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:39:
Het komt vast niemand als een verrassing, maar de GWP 40448 Klassieke auto past wel echt uitstekend bij de 10260 Diner
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik vind deze eerlijk gezegd leuker dan de auto die bij de Diner zelf zit. Het grootste nadeel is wel dat de surfplanken er heel snel afvallen omdat ze maar met 1 nopje vast zitten. Maar ik bij de roze auto vind ik dat je aan de zijkanten veel meer de 'losse' plates kan zien.

Ik weet niet wie bij wie heeft geleend, maar de auto's lijken best op elkaar ook al zijn ze zo verschillend.
Hier staat de auto bij de garage geparkeerd :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:01

Superkiwi

Hoi doei

Gisteravond de onderste laag van het Empire State building gemaakt. Heel leuk detail die 'verchroomde' roltrappen en het bijhorende verhaaltje in het boekje maar daar zie je dus helemaal niks meer van omdat je niet naar binnen kunt kijken, dat is wel een beetje jammer.
De zebrapaden en gele taxi's om het gebouw heen zijn ook erg leuk gedaan :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dvdkiwi schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:19:
Gisteravond de onderste laag van het Empire State building gemaakt. Heel leuk detail die 'verchroomde' roltrappen en het bijhorende verhaaltje in het boekje maar daar zie je dus helemaal niks meer van omdat je niet naar binnen kunt kijken, dat is wel een beetje jammer.
De zebrapaden en gele taxi's om het gebouw heen zijn ook erg leuk gedaan :)
soms zitten er leuke 'details' verborgen, die je alleen als bouwer weet/ziet.

Bij de brickheads serie vond ik die van homer geweldig; die heeft een 1x1 plate als brain;
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/77lqrch47sx41.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=a3bf2096145c21be371b30447b0071c3d9c4bbf9

en in zijn buik donuts;
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/09/lego-brickheadz-simpsons-41632-review-0012.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zie zojuist dat de Ninjago stadstuinen op de site van Lego zijn gezet voor 299Euro (met vermoedelijke verkoop vanaf 14 jan).

Dat brengt me gelijk ook wel bij een enorm luxe-probleem. Ik merk dat Lego ontzettend veel leuke sets uitbrengt waarvan ik merk dat ik die wel zou willen, waaronder deze. Zeker de wat grotere sets nemen ook de nodige ruimte in. Tot nu toe probeer ik een set te verkopen voordat ik een nieuwe aanschaf, maar ik merk dat er de laatste tijd vooral sets bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

wouter3 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:43:
Ik zie zojuist dat de Ninjago stadstuinen op de site van Lego zijn gezet voor 299Euro (met vermoedelijke verkoop vanaf 14 jan).

Dat brengt me gelijk ook wel bij een enorm luxe-probleem. Ik merk dat Lego ontzettend veel leuke sets uitbrengt waarvan ik merk dat ik die wel zou willen, waaronder deze. Zeker de wat grotere sets nemen ook de nodige ruimte in. Tot nu toe probeer ik een set te verkopen voordat ik een nieuwe aanschaf, maar ik merk dat er de laatste tijd vooral sets bijkomen.
Daar heb ik nou helemaaaaal geen last van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:14
wouter3 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:43:

Wat raar. Daar heeft echt niemand last van. :+. Begin Corona begonnen met afschalen van mijn architecture collectie; inmiddels staan er in een paar maand tijd 3 nieuwe modulars; de Sian en nog wat klein Lego er weer bij. En ik kan nu niet zeggen dat dat minder ruimte kost, haha

Ik heb meer last van het probleem, waar moet alles staan. Denk dat we maar moeten verhuizen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MeneerHart
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-08 09:54

MeneerHart

Mess with the bull..

De Ferrari gebouwd en iets aangepast :)
Ik vond hem er te braafjes uitzien, dus achterkant iets verbreed en andere velgen.
Prima gelukt imo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jn7jOXi8e840cPwggdlE09enF0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQJnw9YQIHwjUFUNfkmYY77C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik was op zoek naar een goede RIBBA achtergrond voor de tweede serie van de Harry Potter CMF collectie.

Ik zoek er eigenlijk eentje die in lijn ligt met die van de eerste serie qua opmaak (bijv. geen naampjes erbij):
HP Ribba background series 1 - zonder namen

Iemand een goede gevonden? Anders ga ik er zelf wel eentje maken, maar als er al eentje beschikbaar is, dan scheelt dat natuurlijk al het werk. Zelf heb ik al wat zitten googlen en ik kom van alles tegen (ook nog voor serie 1), maar geen geschikte. Je zou haast verwachten dat er toch iemand een achtergrond heeft gemaakt die in eenzelfde stijl is als de eerste... daar hoop ik op :)

Ik kwam verder trouwens nog het volgende tegen op Rebrickable:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-37493.jpg/1000x800.jpg

Nu zijn de RIBBA frames uit assortiment, maar ik vind het wel erg tof gedaan. Je hebt er verschillende van... Harry Potter, Flintstones, maar ook bijvoorbeeld van Joker (de film).

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 13-01-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 02-10 18:00
Gim schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:05:
Ik was op zoek naar een goede RIBBA achtergrond voor de tweede serie van de Harry Potter CMF collectie.
...
Nu zijn de RIBBA frames uit assortiment, maar ik vind het wel erg tof gedaan. Je hebt er verschillende van... Harry Potter, Flintstones, maar ook bijvoorbeeld van Joker (de film).
De RIBBA frames zijn inderdaad uit het assortiment, maar dankzij jouw post ben ik eens gaan kijken in de andere themes die deze LEGO bouwer gemaakt heeft en daar noemt hij een nieuw type lijst van Ikea, de SANNAHED:

https://www.ikea.com/nl/n...d-fotolijst-wit-00459116/

Dit is ook weer een diepe fotolijst zoals de RIBBA en leent zich dus weer mooi voor LEGO projectjes. :)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
DaLass schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:13:
[...]

De RIBBA frames zijn inderdaad uit het assortiment, maar dankzij jouw post ben ik eens gaan kijken in de andere themes die deze LEGO bouwer gemaakt heeft en daar noemt hij een nieuw type lijst van Ikea, de SANNAHED:

https://www.ikea.com/nl/n...d-fotolijst-wit-00459116/

Dit is ook weer een diepe fotolijst zoals de RIBBA en leent zich dus weer mooi voor LEGO projectjes. :)
Klopt, deze nieuwe diepe foto lijstjes bieden nieuwe kansen voor meer van dat soort projecten... al zijn die lijstjes meen ik wel wat kleiner dus puzzelen om er een goed scenario in te krijgen :)

Van de oude RIBBA heb ik nog zo'n 5 frames nieuw in verpakking liggen, dus ruimschoots voldoende op eigenlijk die ene van HP nog in te lijsten. Alleen het juiste achtergrondje ontbreekt nog :+

[ Voor 33% gewijzigd door Gim op 13-01-2021 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
MeneerHart schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:59:
De Ferrari gebouwd en iets aangepast :)
Ik vond hem er te braafjes uitzien, dus achterkant iets verbreed en andere velgen.
Prima gelukt imo.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! De wielkasten zijn nu mooi gevuld. Als ik de achtergrond goed zie, is (Technic) auto’s je ding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:05:

Ik kwam verder trouwens nog het volgende tegen op Rebrickable:
[Afbeelding]

Ziet er tof uit! Ik kwam zoiets ook al een keer tegen i.c.m. het peperkoekhuis.
De ribba fotolijsten zitten toch nog steeds in het assortiment? Of bedoel je een specifieke lijst?

Edit: je doelt waarschijnlijk op een specifiek formaat. Op Twitter bericht gelezen dat de 23x23 er uit gaat/is.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 13-01-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:11:
[...]

Ziet er tof uit! Ik kwam zoiets ook al een keer tegen i.c.m. het peperkoekhuis.
De ribba fotolijsten zitten toch nog steeds in het assortiment? Of bedoel je een specifieke lijst?
Ik bedoel die diepere RIBBA lijsten, waardoor je ruimte hebt om er iets in te plaatsen. De 23x23 vierkant variant en de grotere vierkante variant zijn uit het assortiment. Dit gaf wat paniek bij mensen die al die jaren de CMF collecties hebben verzameld en ingelijst hebben in die frames. De series pasten er namelijk perfect in en het zag er strak en kleurrijk uit aan de wand.

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 13-01-2021 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Ik bedoel die diepere RIBBA lijsten, waardoor je ruimte hebt om er iets in te plaatsen. De 23x23 vierkant variant en de grotere vierkante variant zijn uit het assortiment. Dit gaf wat paniek bij mensen die al die jaren de CMF collecties hebben verzameld en ingelijst hebben in die frames.
Zie mijn edit. Na het stellen van mijn vraag nog wat huiswerk gedaan. Ik zal het voortaan andersom doen. ;)
Bij de Central Perk versie heeft de ontwerper al een versie gemaakt voor het Sannahed frame.
https://rebrickable.com/m...k-in-photo-frame/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Zie mijn edit. Na het stellen van mijn vraag nog wat huiswerk gedaan. Ik zal het voortaan andersom doen. ;)
Bij de Central Perk versie heeft de ontwerper al een versie gemaakt voor het Sannahed frame.
https://rebrickable.com/m...k-in-photo-frame/#details
Oh, dat frame kende ik nog niet. @DaLass noemde het frame ook, maar zonder te checken had ik een ander nieuw IKEA frame in m'n achterhoofd die in het assortiment kwam toen RIBBA eruit ging. Die was namelijk wel een stuk kleiner (en rechthoekig).

Maar er is dus een grotere vierkant variant voor teruggekomen, de SANNAHED :)

Dat is op zich goed nieuws.... ware het niet dat ik het vertik om een 25x25 lijst te hangen bij de andere lijsten die 23x23 zijn >:) Ik vermoed dat ik komend weekend maar eens Photoshop moet gaan opstarten om zelf een achtergrond te fabriceren.

En dan nog eens uitzoeken waar ik het voor een redelijke prijs de boel kan laten afdrukken op een beetje fatsoenlijk dik papier.

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 13-01-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:27:

Dat is op zich goed nieuws.... ware het niet dat ik het vertik om een 25x25 lijst te hangen bij de andere lijsten die 23x23 zijn >:)
Haha, dat zou ik ook niet doen. :)
Voor mij wel weer een reden voor twijfel wat betreft Cental Perk. Misschien toch maar gewoon doen en stoppen met dat getwijfel. De set staat op nominatie om met pensioen te gaan en zul je zien dat ik daarna spijt heb. Ik heb al veel leuke sets gemist omdat ik toen nog niet met Lego bezig was, maar nu wel. Dus extra zonde om deze set te missen.
Pagina: 1 ... 37 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .