Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Of vormt dat naar eventuele verkoop later een serieus nadeel?
[ Voor 114% gewijzigd door Leffunk op 09-01-2021 20:01 ]
Denk eerder iets met de 'premium' feel. Ik heb al sinds de Ghostbusters Ecto 1 een schijthekel aan zwarte instructie boekjes en laatst nog 1 gebouwd en had precies dezelfde ervaring als jij. Met als extra nadeel voor mij persoonlijk (hoewel ik heb begrepen dat 75% van de mannen dit heeft) een kleurblindheid tussen 2-3 kleuren en zo'n zwarte ondergrond en niet het perfecte licht boven de eettafel maakt dat ik nog wel eens kleurtjes aan het gokken ben. Soms ook in gewone instructies zoals de Treehouse (dacht iig dat het deze was) laatst met 2 soorten bloemetjes die voor mij nagenoeg identiek ogen qua kleur.Jakkus schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:06:
Ik heb de nieuwe modular klaar. Wat een ontzettend leuk gebouw! Heel veel leuke en vrolijke details aan de buitenkant, en zeker niet saai om te bouwen, ik heb me geen moment verveeld. Ik ben echt onder de indruk van dit gebouw. Wat veel mensen zeggen beaam ik: op de plaatjes lijkt hij een stuk kleiner dan in het echt.
Wat me ook opviel is dat er veel relatief 'grote' onderdelen in zitten. Dat bouwt ook wel lekker door, en geeft echt het Lego-gevoel van vroegerEn veel interessante technieken.
Waar ik trouwens minder van onder de indruk ben, is de nieuwe stijl van de handleiding, met zwarte achtergrond. Ook voor het vakje met onderdelen die je op dat plaatje nodig hebt. Zeker bruine of donkerbruine onderdelen zijn echt nauwelijks te zien, en zie je zo steeds over het hoofd.
Maar ja, een beetje extra uitdaging bij het bouwen kan nooit kwaad, misschien hebben ze het daarom gedaan
Ik ben geneigd er een rant over te beginnen: waarom zoveel kleuren dat het verschil nauwelijks meer is te zien (voor mij iig)?

Even een hele snelle mock-up (met slecht uitgeknipte poedel) van hoe het doosje eruit zou kunnen komen te zien.mortael schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:02:
Hoi, heeft er een mede-tweaker ervaring met het maken van een eigen (MOC) Lego doosje? Om cadeau te geven?
Ik heb een leuke MOC gevonden en gekocht om aan mijn moeder te geven voor haar verjaardag (in maart).
Het is een witte poedel, en ze fokten en sparen alles qua poedels, dus leek het mij leuk om dit cadeau te geven.
Ik zat er aan te denken om de parts van Bricklink afzonderlijk in zakjes te sealen (dit gaat wel lukken).
Maar heeft er iemand ervaring om ergens een Lego instructie in aardige kwaliteit te laten printen?
Tevens de afdruk van een doosje, heeft er iemand ervaring met het maken van een mockup Lego boxart dat lijkt op een origineel Lego doosje? En eventueel ook het printen ervan?
(ik kan het wel zoeken met Google, maar het zal schelen als er iemand hier al ervaring mee heeft)
Het gaat trouwens om deze MOC http://www.tilesorstuds.c...odle-moc-by-zio-chao.html
Ik heb hiervan alle onderdelen al ontvangen, maar ik had niet opgelet en de helft was 'used' van Bricklink, en dat zie je met een witte poedel. Dus heb nogmaals alles opnieuw als 'new' besteld
Nu kan ik er 1 voor mezelf bouwen als referentie voor mijn moeder, de build is namelijk een stapje lastiger dan een normaal Lego setje
/f/image/dVO6S4zqlezgy4rt4N6cE4ck.png?f=fotoalbum_large)
Edit: Nu ook wat uitgebreider. Alles (behalve de poedel) is gemaakt in vector, dus prima in hoge kwaliteit te printen.
/f/image/cl2ivWV0D0QxvGU9uU3V7rnB.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door basvanderploeg op 09-01-2021 23:03 ]
Precies! Dus zoals ik aangaf: hij is al door iemand gemodificeerd. :-)zonoskar schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:00:
[...]
En kijk nou eens bij de 'known colors'. Staat geen wit tussen...
Het lijkt er op dat die 'normal' al een keer vervangen is ;-)
[ Voor 13% gewijzigd door djwice op 09-01-2021 22:31 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Ik bewaar ook alle dozen. Vandaag maar plat gemaakt. Paste nu al niet. En met police station en assembly square onderweg wordt het niet makkelijker.Leffunk schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:57:
Zolder begint wat vol te geraken. Hou sowieso al de dozen bij, maar kan het kwaad om dozen die langs twee kanten van die plakband dingetjes hebben, volledig los te maken zodat je ze plat kan stockeren en ze veel minder plek innemen?
Of vormt dat naar eventuele verkoop later een serieus nadeel?
Ziet er goed waanzinnig uit, thanks 👍basvanderploeg schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:39:
[...]
Even een hele snelle mock-up (met slecht uitgeknipte poedel) van hoe het doosje eruit zou kunnen komen te zien.![]()
[Afbeelding]
Edit: Nu ook wat uitgebreider. Alles (behalve de poedel) is gemaakt in vector, dus prima in hoge kwaliteit te printen.
[Afbeelding]
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
De nadelige ervaring met de zwarte achtergrond ervaar ik hier ook. bij Elf Clubhuis was ook een zwarte achtergrond, vooral de donkere blokjes kun je erg moeilijk zien. Ik heb hier bij Lego ook een product review over achtergelaten. stiekem hoop ik dat ze bij de 18+ sets in de toekomst van de zwarte achtergrond afstappenJakkus schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:06:
Ik heb de nieuwe modular klaar. Wat een ontzettend leuk gebouw! Heel veel leuke en vrolijke details aan de buitenkant, en zeker niet saai om te bouwen, ik heb me geen moment verveeld. Ik ben echt onder de indruk van dit gebouw. Wat veel mensen zeggen beaam ik: op de plaatjes lijkt hij een stuk kleiner dan in het echt.
Wat me ook opviel is dat er veel relatief 'grote' onderdelen in zitten. Dat bouwt ook wel lekker door, en geeft echt het Lego-gevoel van vroegerEn veel interessante technieken.
Waar ik trouwens minder van onder de indruk ben, is de nieuwe stijl van de handleiding, met zwarte achtergrond. Ook voor het vakje met onderdelen die je op dat plaatje nodig hebt. Zeker bruine of donkerbruine onderdelen zijn echt nauwelijks te zien, en zie je zo steeds over het hoofd.
Maar ja, een beetje extra uitdaging bij het bouwen kan nooit kwaad, misschien hebben ze het daarom gedaan
Toevallig kwam ik deze set vandaag nog tegen bij intertoys voor 169,99Nix_R schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:35:
Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw in de Lego wereld en heb mijn oog laten vallen op 10260 Diner nu zie ik dat die uit de handel is genomen bij lego!
en zag ik via marktplaats een ongeopende set voor 220+ euro, is dat een goede prijs om het nu te kopen?
of gaat de prijs alleen maar verder omhoog?
https://www.intertoys.nl/...go-10260-diner-in-de-stad
Ik zie tot nu toe geen enkele winkel met voorraad, helaas.emieltenberge schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:17:
[...]
Toevallig kwam ik deze set vandaag nog tegen bij intertoys voor 169,99![]()
https://www.intertoys.nl/...go-10260-diner-in-de-stad
Bij dit soort sets kan je beter tweedehands setjes kopen als het je enkel om het bouwen gaat, dat kan ook nogal schelen in prijs.Haay schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:14:
[...]
Bij de Creator Expert Modular gebouwen geldt de regel: nadat de productie door LEGO is gestaakt en de voorraad bij reguliere winkels verdwenen is, zal de prijs door vraag vs aanbod alleen nog maar toenemen.
Omdat de Assembly Square (10255) een jaar ouder is dan de Diner (10260) was de algemene verwachting dat die eerst uit productie zou gaan, op chronologische volgorde. Dat de Diner er dus eerst uit ging, betekent dat die een jaar korter geproduceerd is. Hetzelfde gebeurde ook met de Brick Bank (10251) die er tegelijkertijd met de Detective's Office (10246) uit ging, en dus een kortere productie looptijd had. De Brick Bank is mede daarom nu dus ook duurder om nog nieuw te kopen dan de Detective's Office.
Terugkomend op de Diner ... Als je die wilt hebben moet je die zo snel mogelijk kopen. Hij zal 'nooit' (geen absolute garantie, maar de kans is heel erg klein) nog goedkoper worden. De prijs zal alleen nog maar verder stijgen met het afnemen van de wereldwijde voorraad ongeopende dozen.
Heb dat toen de eerste berichten dat de Diner uit productie gingen ook gedaan. Een nieuwe doos gekocht om te bewaren of om later ooit eens op te bouwen en een tweedehands op marktplaats een paar weken later (voor een hogere prijs dan de doos uit de winkel) om meteen zelf op te bouwen en evt weer door te verkopen.
De meeste setjes bouw ik 1 of 2x op en gaan dan weer terug de doos in, dus dan is het zonde om een dichte doos voor de hoofdprijs te kopen. Tenzij je m als belegging wilt bewaren wat met de modulars volop gebeurt lijkt het.
Edit: Zit trouwens op marktplaats te kijken, daar staan er een aantal voor 200,- te koop. Voor een set nieuw in de doos vind ik dat nog wel een schappelijke prijs (30,- meer dan de adviesprijs)
[ Voor 5% gewijzigd door dr86 op 10-01-2021 13:07 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
De één is te hoog, de ander te laag.
Misschien toch 3d printen etc, maar zal eerst in de schuur kijken.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ja, helemaal met je eens. Als je de set voor jezelf wilt bouwen dan is een nette, complete, één keer gebouwd en weer netjes ingepakte tweede hands set prijstechnisch zeker te verkiezen boven een nieuwe verzegelde doos. Risico met tweede hands is toch altijd wel dat, ondanks verzekering van de verkoper dat het compleet is, er nog wel eens onderdelen kunnen ontbreken. En dat is frustrerend om achter te komen tijdens het bouwen.dr86 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:40:
Bij dit soort sets kan je beter tweedehands setjes kopen als het je enkel om het bouwen gaat, dat kan ook nogal schelen in prijs.
Heb dat toen de eerste berichten dat de Diner uit productie gingen ook gedaan. Een nieuwe doos gekocht om te bewaren of om later ooit eens op te bouwen en een tweedehands op marktplaats een paar weken later (voor een hogere prijs dan de doos uit de winkel) om meteen zelf op te bouwen en evt weer door te verkopen.
De meeste setjes bouw ik 1 of 2x op en gaan dan weer terug de doos in, dus dan is het zonde om een dichte doos voor de hoofdprijs te kopen. Tenzij je m als belegging wilt bewaren wat met de modulars volop gebeurt lijkt het.
Edit: Zit trouwens op marktplaats te kijken, daar staan er een aantal voor 200,- te koop. Voor een set nieuw in de doos vind ik dat nog wel een schappelijke prijs (30,- meer dan de adviesprijs)
De Diner is pas net een maand of twee niet meer beschikbaar, dus nu kun je ze nog wel vinden voor een kleine opslag boven de originele prijs. Daarom nu toeslaan als je die set nog wilt hebben. Het zal er echt niet goedkoper op worden in de toekomst.
Bekijk het doosje (nog steeds met demo tekst) hier in 3D:
https://basvanderploeg.nl/lego/custom/poodle/
/f/image/t1NxWoThp4xK8b5GiIHaiSlb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ulSP6VRR9tRDMyafzTMWsduY.png?f=fotoalbum_large)
De uitgebouwde versie, in low-res:
/f/image/atIXxzGdoitL6ar6SvJti0Hh.png?f=fotoalbum_large)
Mocht iemand zelf aan de slag willen met een custom doosje, dan gooi ik hier het (Sketch) bronbestand binnenkort even neer.
Gaaf! Graag!basvanderploeg schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:14:
Misschien ben ik een beetje te ver gegaan met het maken van een doosje voor @mortael. Maar ik vond het zelf erg leuk om te doen.
Mocht iemand zelf aan de slag willen met een custom doosje, dan gooi ik hier het (Sketch) bronbestand binnenkort even neer.
Ziet er echt goed uit :-)
[ Voor 3% gewijzigd door djwice op 10-01-2021 16:38 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Gewoon heel geslaagd resultaat, een leuke build met wat Technic elementen voor de vleugel beweging en een minimum van drie stickers die je niet hoeft te plakken maar t net iets meer afmaken. Top display setje
En gewoon voor weinig geld te krijgen, wat ook weleens fijn is
Met een motor erop is ie nog leukerGim schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:47:
Vandaag HP setje 75979 Hedwig in elkaar gezet. Zelfs al ben je geen HP liefhebber dan is dit setje een aanrader!![]()
Gewoon heel geslaagd resultaat, een leuke build met wat Technic elementen voor de vleugel beweging en een minimum van drie stickers die je niet hoeft te plakken maar t net iets meer afmaken. Top display setje
En gewoon voor weinig geld te krijgen, wat ook weleens fijn is
Select * from fish
Van de week eens kijken met moortje.
Alleen de link even zoeken en vinden
Ter inspiratie een voorbeeld van hoe de LEGO dozen er dit jaar wellicht uit gaan zien https://www.bricklink.com/v3/crowdproject/packaging.pagebasvanderploeg schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:14:
Misschien ben ik een beetje te ver gegaan met het maken van een doosje voor @mortael. Maar ik vond het zelf erg leuk om te doen.
Bekijk het doosje (nog steeds met demo tekst) hier in 3D:
https://basvanderploeg.nl/lego/custom/poodle/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De uitgebouwde versie, in low-res:
[Afbeelding]
(LEGO gaat dit jaar naar 'karton only' verpakking: geen plastic zakjes meer verderop dit jaar)
[ Voor 3% gewijzigd door djwice op 10-01-2021 18:22 ]
:strip_exif()/f/image/NorGgeF0Ep41AMqvdRYxWARt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gISiQ9hbkzckJSEx1rXDEuvI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7knjZ5lhnun6Ncs55vD1RVPW.jpg?f=fotoalbum_large)
42126 - IP Vehicle 2021 - 149,99€ - Oct 2021
Zou dit betekenen dat er een nieuwe set gaat komen in de lijn van de Defender? Zou wel gaaf zijn als dit een serie wordt.
Ja ik heb tot nu toe altijd wel gehad dat er een aantal steentjes of missen of in een andere kleur zijn. Soms worden ze dan alsnog na gestuurd en soms vervang ik ze zelf of zet ik ze op mn bricklink lijstje.Haay schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:09:
[...]
Ja, helemaal met je eens. Als je de set voor jezelf wilt bouwen dan is een nette, complete, één keer gebouwd en weer netjes ingepakte tweede hands set prijstechnisch zeker te verkiezen boven een nieuwe verzegelde doos. Risico met tweede hands is toch altijd wel dat, ondanks verzekering van de verkoper dat het compleet is, er nog wel eens onderdelen kunnen ontbreken. En dat is frustrerend om achter te komen tijdens het bouwen.
De Diner is pas net een maand of twee niet meer beschikbaar, dus nu kun je ze nog wel vinden voor een kleine opslag boven de originele prijs. Daarom nu toeslaan als je die set nog wilt hebben. Het zal er echt niet goedkoper op worden in de toekomst.
Zolang het een paar simpele steentjes zijn vind ik het niet zo’n probleem, al is het niet helemaal netjes, want ik zelf check wel alles 100% voor ik iets op marKtplaats zet.
Lijkt mij wel tof. Vind het design van de Defender erg stoer. Daar mag nog wel een neefje naast staan.meesje schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:59:
Gevonden op eurobricks:
Zou dit betekenen dat er een nieuwe set gaat komen in de lijn van de Defender? Zou wel gaaf zijn als dit een serie wordt.
Met de Defender ben ik precies op de helft. Morgenmiddag weer even met mijn zoontje een half uurtje verder bouwen.Frank_79 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:41:
[...]
Lijkt mij wel tof. Vind het design van de Defender erg stoer. Daar mag nog wel een neefje naast staan.
Als je puur let op de (mogelijke) prijs zou de bouw van de 42126 eenvoudiger zijn en/of minder steentjes bevatten. Hopelijk wel nog steeds een complete auto incl. versnellingsbak.
Gaaf gedaan. Je zou hem eigenlijk nog twee bricks breder moeten maken, dan kan er een trein overheenAfas schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:26:
Soms is het leuk om gewoon wat in elkaar te zetten met je oude Lego:
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat zou kunnen als ik een Lego trein zou hebben. Of ik gebruik het als excuus om er 1 aan te schaffenThe Eagle schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:22:
[...]
Gaaf gedaan. Je zou hem eigenlijk nog twee bricks breder moeten maken, dan kan er een trein overheen

Ik heb voor nu de extra's er op gezet, maar ik twijfel sterk of ik het zo hou. Mijn gevoel roept (lees: schreeuwt) dat de auto beter in het zwart staat met deze extra's. Wellicht dat ik hem ooit nog eens in het zwart maak, maar terug bouwen doe ik hem sowieso.
:strip_exif()/f/image/QRt0D32o8Fg7s2trMxHgAcnt.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de grap nog even naast mijn F40 geplaatst.
:strip_exif()/f/image/RqHjyxWVtNE7jE6eGU5uBLtF.jpg?f=fotoalbum_large)
https://rebrickable.com/m...edwig-motor-pack/#detailsVersaevel schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:02:
Hier ook de Hedwig gebouwd. Inderdaad leuke technieken en best fraai afgewerkt.
Van de week eens kijken met moortje.
Alleen de link even zoeken en vinden
Ha, die heb ik ook. Qua extra's heb ik de bumper en airintake erop zitten, die spoiler en verhoging vond ik juist lelijk. Misschien eens een tijdje de kale versie neerzetten, alss ik beinnekort de kast reorganiseerNemean schreef op maandag 11 januari 2021 @ 00:17:
Zo en klaar. Even een kleine break tussendoor gehad, maar ik moet zeggen een erg leuke/mooie set om te bouwen. Ook leuk dat er van die kleine 'fun facts' op de diverse pagina's te vinden zijn.
Ik heb voor nu de extra's er op gezet, maar ik twijfel sterk of ik het zo hou. Mijn gevoel roept (lees: schreeuwt) dat de auto beter in het zwart staat met deze extra's. Wellicht dat ik hem ooit nog eens in het zwart maak, maar terug bouwen doe ik hem sowieso.
[Afbeelding]
Voor de grap nog even naast mijn F40 geplaatst.
[Afbeelding]
Dan toch een Jeep in het juiste formaat met de juiste complexiteit?meesje schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:59:
Gevonden op eurobricks:
Dacht al dat de rozen er niet bij zouden passen. Zijn de tulpen niet passend? Die kleuren komen best overeen.Arunia schreef op zondag 10 januari 2021 @ 23:31:
Hmm, de flowerset gemaakt en de twee losse doosjes, maar het lijkt erop dat die er niet bij horen. Dit qua kleur en qua steel lengte. Die laatste is veel te kort tegenover de rest. Jammer eigenlijk.
DCNY schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:09:
[...]
Dacht al dat de rozen er niet bij zouden passen. Zijn de tulpen niet passend? Die kleuren komen best overeen.
:strip_exif()/f/image/8lBGUBSq4nddBOOBJ4MPlkA0.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet niet of dit het recht doet.
Het kan wel, maar is minder subtiel.
Heb je ook een foto van meer recht ervoor?Arunia schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:23:
[...]
[Afbeelding]
Ik weet niet of dit het recht doet.
Het kan wel, maar is minder subtiel.
Erg onduidelijk , kan het nergens vinden op de site
Hans
Hierop inloggen met je Lego account, dan naar beneden scrollen en op beloningen klikken. Daar kan je je punten inwisselden.Hansw1 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:50:
Ik wil iets bestellen op de Lego site maar het is mij niet duidelijk hoe ik mijn Lego punten kan inwisselen.
Erg onduidelijk , kan het nergens vinden op de site
Hans
https://www.lego.com/nl-nl/vip
Geen informatie beschikbaar
Voor wie koopjes wil jagen op Amazon wordt t dus wat meer zelf controleren. Of gewoon mislopen en het bij een andere winkel halen. Amazon verkocht teveel tegen de laagste prijs?AMAZON UPDATE:
Daarnaast heeft Amazon ons verzocht ze uit het alert-systeem te verwijderen. We mogen ze wel nog gewoon meenemen in de vergelijkingen op de pagina’s, maar geen e-mails meer sturen bij prijswijzigingen
Dat wil zeggen dat je binnenkort geen alert-mails meer gaat krijgen van prijswijzigingen van sets, voor zover het Amazon betreft.
Op de Brickwatch site kan je dus gewoon altijd de meest actuele prijs (incl. Amazon) blijven vinden.
Daarnaast gaan we een dagelijks overzicht sturen van sets die bij Amazon het goedkoopste zijn (geworden), een soort “Persoonlijke Top 10 Amazon” lijst.
Dit zal voor iedereen (die nu meldingen krijgt) standaard worden aangezet, op je profiel pagina komt de mogelijkheid om dit uit te zetten.
Voor Brickwatch Extra meldingen geldt dat deze helaas dus ook niet meer worden verstuurd bij Amazon wijzigingen,
maar we zullen wel op onze Facebook pagina en op Twitter hier elke keer extra aandacht aan besteden.
Volg ons daar dus om deze Extra wijzigingen toch te zien!
BREXIT UPDATE:
Per 2021 is de UK uit de vrije EU handelszone getreden. Zoals verwacht is het een chaos.
Op dit moment is vaak niet duidelijk wat precies de gevolgen/invullingen gaan zijn voor EU bestellingen in de UK en visa versa.
Sommige sets worden verstuurd met aangepaste BTW, sommige duurdere sets opeens niet meer, en sommige sites weigeren simpelweg alle EU bestellingen.
En als je pech hebt krijg je wel je pakket, maar komt PostNL nog extra invoerrechten + verwerkingskosten incasseren.
Om te voorkomen dat er teveel incorrecte prijzen worden weergegeven, zijn vanaf nu alle UK partijen als niet-leverend naar EU landen gezet, en omgekeerd hetzelfde.
We houden de regelgevingen de komende tijd goed in de gaten. Zodra we meer weten zullen we dit verwerken, tot dan staan ze wel nog in het overzicht, maar alleen onder het 'geen lokale levering'-kopje.
Ik heb beide ook (en de mini en de fiat 500 en de bond aston martin en de camper42erik schreef op maandag 11 januari 2021 @ 01:45:
[...]
Ha, die heb ik ook. Qua extra's heb ik de bumper en airintake erop zitten, die spoiler en verhoging vond ik juist lelijk. Misschien eens een tijdje de kale versie neerzetten, alss ik beinnekort de kast reorganiseer
Ik had vorig jaar de mustang gekocht en met sinterklaas aan mijn dochter gegeven met het idee dat zij het na 5 minuten op zou geven en ik het af kon bouwen.. maar dat viel tegen (of mee
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

This (very) incidental service-email is to inform you of a number of changes coming to Brickwatch.
We also use this to check our address list, because maybe you no longer knew you had an account, so here's a reminder;)
CORONA UPDATE:
You may have already noticed, but due to the measures regarding the corona virus, there are currently fewer sites in the comparison overview than normally can be found.
A number of stores have stopped accepting orders, a few have asked us to stop sending traffic, and there are even those that have closed completely.
It is also clear that there are fewer sets in stock overall.
We continue to try to provide the best and most complete overview of the prices, and look forward to the moment when everything returns back to normal, but in the coming period it will be a more limited overview.
AMAZON UPDATE:
In addition to this, Amazon has requested us that we remove them from the alert system. We can still include them in the comparisons on the pages,
but need to stop sending emails for price changes:( So you will soon no longer receive alert emails about set price changes, so far as it's an Amazon price.
On the Brickwatch site you can still as usual always find the most current price (including Amazon).
In addition, we are going to send a daily overview of sets that are (or have become) the cheapest on Amazon, a kind of “Personal Top 10 Amazon” list.
This will be switched on for everyone (who has notifications enabled) by default, you will have the option to turn this off on your profile page.
For Brickwatch Extra notifications, unfortunately these will no longer be sent for Amazon changes too, but we will give extra attention to these drops on our Facebook page and on Twitter every time.
So follow us there to see these Extra changes anyway!
BREXIT UPDATE:
The UK has left the free EU trade zone as of 2021. As expected it is chaos.
At the moment it is often unclear what exactly the consequences / interpretations will be for EU orders in the UK and vice versa. Some sets are shipped with
adjusted VAT, some more expensive sets are suddenly no longer shipped, and some sites simply refuse all EU orders.
And if you are unlucky, you will receive your package, but the local post office will collect additional import duties + processing costs.
To prevent too many incorrect prices from being displayed, from now on all UK sites have been set as non-shipping to EU countries, and vice versa.
We will keep a close eye on the regulations in the coming period. As soon as we know more, we will process this, until then sites are still in the overview,
but only under the 'no local delivery' tab.
la_fusion schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:43:
[...]
Heb je ook een foto van meer recht ervoor?
:strip_exif()/f/image/83dVSe7UwTCeYNWrhEcTGbIP.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoiets?
Hopelijk komen de winkels na Corona weer echt terug. Anders moeten we toch ouderwets (web)winkels afstruinen. Zorgt denk ik wel voor minder (impuls) aankopen.Gim schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:54:
Voor wie t nog niet had meegekregen van het ons bekende brickwatch:
[...]
Voor wie koopjes wil jagen op Amazon wordt t dus wat meer zelf controleren. Of gewoon mislopen en het bij een andere winkel halen. Amazon verkocht teveel tegen de laagste prijs?
Alleen kan Brickwatch daar weinig aan doen.ToolkiT schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:57:
Trouwens brickwatch functionaliteit gaat er op achteruit
Ik ben blij dat ze het melden en het zo doen. Anders staat er verkeerde info en ben je verder van huis (en hebben zij het wél gedaan).
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
klopt helemaal buiten hun invloed en netjes dat ze het melden..QuattroNL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:33:
[...]
Alleen kan Brickwatch daar weinig aan doen.
Ik ben blij dat ze het melden en het zo doen. Anders staat er verkeerde info en ben je verder van huis (en hebben zij het wél gedaan).
Wel jammer want het beperkt het nut van hun service wel significant..
Dat ben ik zeker met je eensToolkiT schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:36:
Wel jammer want het beperkt het nut van hun service wel significant..
Zo'n persoonlijke Amazon top-10 lijst kan dan wel weer handig zijn
We gaan het zien...
Ik vind het eerder jammer dat winkels hun koppeling met Brickwatch hebben stopgezet, maar daar kan Brickwatch niks aan doen natuurlijk. Vind ik in sommige gevallen een rare keuze, want ik kan me voorstellen dat het zeker voor kleinere LEGO-speciaalzaken best wel wat klandizie kan genereren.
@JPDeckers misschien een mooie toekomstige feature voor Brickwatch om zelf te kunnen instellen voor welke winkels je wel/niet notificaties ontvangt?
[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 11-01-2021 13:44 ]
scintillating
Die functie heeft Brickwatch al, je kunt bij Sites per webshop zien voor welke sets het de goedkoopste leverancier is, en je kunt zien hoe veel je eigen Brickwatch selectie daar kost.QuattroNL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:38:
[...]
Dat ben ik zeker met je eens
Zo'n persoonlijke Amazon top-10 lijst kan dan wel weer handig zijn![]()
We gaan het zien...
scintillating
Vraag me af hoeveel mensen hier dan gebruik van zullen maken vs development tijd, want er wordt toch wel aardig wat op Amazon doorgeklikt Maar aangezien hele alert systeem nu toch op de schop moet, hou ik het even in het achterhoofd.Tc99m schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:40:
I@JPDeckers misschien een mooie toekomstige feature voor Brickwatch om zelf te kunnen instellen voor welke winkels je wel/niet notificaties ontvangt?
Tja, ik weet niet hoeveel de gemiddelde LEGO-webshop kwijt is aan Brickwatch, maar veel kleinere zaken zijn nu vooral afhankelijk van lokale naamsbekendheid en mond-tot-mond reclame, terwijl je met Brickwatch ook klanten buiten je eigen regio kunt bereiken, die nog nooit in jouw winkel zijn geweest.Kungfukip schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:44:
Heb een keertje gesproken met de eigenaar van Jan's Steen waarom hij ook niet in Brickwatch staat gezien hij toch vaak scherpe prijzen aanbied. Volgens hem is de comissie hoog om op zulke prijsvergelijkingssites te staan en dat geld geeft hij liever aan de consument als korting op de adviesprijs op de sets.
Hier in Den Bosch zitten bijvoorbeeld twee leuke LEGO-speciaalzaken (Otten en 2T-Toys), en ze zitten allebei niet op Brickwatch, terwijl ze goede prijzen hebben. Ik gun ze hun omzet dus ik koop er graag, maar ik moet er wel steeds bewust aan denken dat ik ook even de prijzen op hun webshop check voordat ik ergens bestel.
scintillating
Misschien een lijstje hier creëren waar mensen lokaal bestellen die niet in brickwatch staan?Tc99m schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:22:
[...]
Tja, ik weet niet hoeveel de gemiddelde LEGO-webshop kwijt is aan Brickwatch, maar veel kleinere zaken zijn nu vooral afhankelijk van lokale naamsbekendheid en mond-tot-mond reclame, terwijl je met Brickwatch ook klanten buiten je eigen regio kunt bereiken, die nog nooit in jouw winkel zijn geweest.
Hier in Den Bosch zitten bijvoorbeeld twee leuke LEGO-speciaalzaken (Otten en 2T-Toys), en ze zitten allebei niet op Brickwatch, terwijl ze goede prijzen hebben. Ik gun ze hun omzet dus ik koop er graag, maar ik moet er wel steeds bewust aan denken dat ik ook even de prijzen op hun webshop check voordat ik ergens bestel.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Dacht altijd dat het vrijblijvend was.
Maar waarom wil amazon ermee stoppen? Omdat ze heel weinig op voorraad hebben? Of omdat er te veel Nederlanders bestellen waardoor weinig overblijft voor andere landen?
[ Voor 44% gewijzigd door Loader op 11-01-2021 14:43 ]
2T-Toys is aan de dure kant, ook als ik de grote webwinkels buiten beschouwing laat.Tc99m schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:22:
[...]
Tja, ik weet niet hoeveel de gemiddelde LEGO-webshop kwijt is aan Brickwatch, maar veel kleinere zaken zijn nu vooral afhankelijk van lokale naamsbekendheid en mond-tot-mond reclame, terwijl je met Brickwatch ook klanten buiten je eigen regio kunt bereiken, die nog nooit in jouw winkel zijn geweest.
Zoiets inderdaad. Was vooral benieuwd hoe 'vol' een boeket nu echt is en of de basisset afdoende is of dat er meer aan toe moet worden gevoegd zoals de rozen bijvoorbeeld. Ik ben er alleen nog niet echt aan uit na meerdere foto's gezien te hebben.
Meer is altijd wel fijn natuurlijk.
Mijn vrouw zei al dat ik wellicht gewoon de losse onderdelen aan kan schaffen en zo een voller boeket rozen oid kan maken.
Heb zelf de 2 losse doosjes er bij gekocht als aanvulling, maar daar moet ik wat meer lengte in de stelen nog bij hebben.
Deze vaas is eigenlijk ook te hoor voor de normale bos, dus daar moet ik wat anders nog voor nemen.
Punt is, het is niet perse een kale bos bloemen als je alleen de basis hebt.
Ik wel, maar ik moet zeggen dat die deals op amazon vaak heel kort zijn (bewuste prijsfouten om te lokken??) en tegen de tijd dat ik kijk de aanbieding 9 van de 10 keer weg is..Tc99m schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:40:
Ik moet zeggen dat ik het niet erg vind dat Amazon uit de notificatie-service is gehaald, want ik bestelde er uit principe al nooit LEGO (en heel zelden andere zaken), maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt.
Het geeft denk ik nogal wat spikes in traffic en zorgt dat dingen snel uitverkocht zijn.. dus kan me voorstellen dat ze dat niet altijd willen..Tc99m schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:40:
Ik vind het eerder jammer dat winkels hun koppeling met Brickwatch hebben stopgezet, maar daar kan Brickwatch niks aan doen natuurlijk. Vind ik in sommige gevallen een rare keuze, want ik kan me voorstellen dat het zeker voor kleinere LEGO-speciaalzaken best wel wat klandizie kan genereren.
dat zou idd een goede feature zijnTc99m schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:40:
@JPDeckers misschien een mooie toekomstige feature voor Brickwatch om zelf te kunnen instellen voor welke winkels je wel/niet notificaties ontvangt?
ditto.. ik dacht dat ze gewoon de APIs van de sites gebruikten..Loader schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:41:
Nooit geweten dat ze brickwatch moeten betalen om erop te staan...
Dacht altijd dat het vrijblijvend was.
Kleine zaken zullen mogenlijk geen API hebben en daardoor niet makkelijk te tracken zijn..
voor de minifiguurtjes ga daar meestal heen; netjes genummerd - je weet welke er in zakje zitTc99m schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:22:
[...]
die losse parts die in denbosch te koop aangeboden werden waren (voor zo ver ik kon nagaan) allemaal used en oud (lees +10jr), dan nog redelijk aan de prijs.
Ja ik steun de lokale retailer graag - maar dat moet niet heeel veel tenkoste gaan van mijn budget. Snap dat een zaakje + personeel etc. geld kost. Maar wanneer prijsen >50% op bricklink zijn .... sorry maar dan sla ik m over
Water-Escape
Bij mij gebeurt dat helaas niet..Pino112 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:05:
Voor de Harry Potter-fans die het monsterboek nog niet hebben, deze verschijnt weer in je winkelmandje bij > 75 euro.
Kan zijn dat ie al weer op is hoor.
Al geprobeerd in een incognito-scherm?
Dat was dé tip. Dank!Pino112 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:25:
[...]
Kan zijn dat ie al weer op is hoor.
Al geprobeerd in een incognito-scherm?
Wel jammer. Anders had ik nooit Voltron gehad. Die stond niet bij mij op de radar, maar kwam opeens voor de helft langs op Amazon.fr. Maar goed, Amazon zal wel te weinig return/click hebben. Zeker als men een aanbieding doorklikt die er niet meer is.Tc99m schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:40:
Ik moet zeggen dat ik het niet erg vind dat Amazon uit de notificatie-service is gehaald, want ik bestelde er uit principe al nooit LEGO (en heel zelden andere zaken), maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Een Technic hippies van? Flower power buszonoskar schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:50:
Ik hoop overigens dat die bloemen set er niet voor gaat zorgen dat er nog meer kleurenkots in de technic modellen gaat voorkomen
Das meestal een VW busje....en daar zijn ze bij Lego na tig jaar eindelijk vanaf. Die gaan ze echt niet reincarneren, hoe leuk het idee ook is
Trust no one. Erg leuk, maar toch vind ik dat Ideas een unieker karakter mag hebben. Dit is al de zoveelste inzending gerelateerd aan een tv serie. Dit zegt overigens iemand die nog steeds twijfelt of ie Central Perk moet kopen.himlims_ schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:01:
[YouTube: The X-Files: I Want To Believe on LEGO Ideas!]
bijna 2jr oud, inmiddels de 10.000 votes bemachtigd
vind m wel iets hebben, maar er ontbreekt ook iets (lekker vaag he)
mocht het een setje worden komt ie er wel, xfiles altijd
De Creator Expert bus is eruit. Perfecte timing om een Technic variant te introduceren.QuattroNL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:58:
[...]
Das meestal een VW busje....en daar zijn ze bij Lego na tig jaar eindelijk vanaf. Die gaan ze echt niet reincarneren, hoe leuk het idee ook is
De Porsche hebben we toch ook al in diverse lijnen gezien? Speed Champions (meermaals), Technic (meermaals) en binnenkort "Creator Expert" (18+).
Ik zie nog steeds mogelijkheden
Ik vindt al die sets gebaseerd op de set van een televisieserie echt enorm saai, zeker als de genoemde set een random kantoor of kroeg of iets in die richting is. Ook is het een beetje cheap om de 10.000 te halen door een bekende of populaire franchise te gebruiken, en niet met de daadwerkelijke build.himlims_ schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:01:
[YouTube: The X-Files: I Want To Believe on LEGO Ideas!]
bijna 2jr oud, inmiddels de 10.000 votes bemachtigd
vind m wel iets hebben, maar er ontbreekt ook iets (lekker vaag he)
mocht het een setje worden komt ie er wel, xfiles altijd
scintillating
Heb 'm aan m'n vrouw voor d'r verjaardag gegeven. Ze vond 'm fantastisch!meesje schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:07:
Dit zegt overigens iemand die nog steeds twijfelt of ie Central Perk moet kopen.
Hij staat dus ook prominent in de woonkamer. En dat geeft mij weer mogelijkheden om ook andere sets in de woonkamer neer te zetten
Als je van de Friends-generatie bent en je vond dat vroeger leuk dan zou ik 'm zeker kopen. De details zijn gewoon erg leuk en herkenbaar.
De visite herkent die set ook altijd en vind 'm ook erg leuk. Sommigen hadden 'm kort na een bezoek ook heel spontaan in hun eigen woonkamer staan
(is misschien wel een leeftijdsdingetje...een twintiger zal er mogelijk minder mee hebben)
Very true en ik ben zeker een auto/Porsche liefhebber dus die nieuwe 911 komt er zeker alleen melken ze het wel uit. Beetje afwisseling kan geen kwaad (maarja, beproeft concept enzo, en mogelijk een licentie dingetje).Gim schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:14:
De Porsche hebben we toch ook al in diverse lijnen gezien? Speed Champions (meermaals), Technic (meermaals) en binnenkort "Creator Expert" (18+).
Ik zie nog steeds mogelijkheden
[ Voor 24% gewijzigd door QuattroNL op 11-01-2021 16:52 ]
:strip_exif()/f/image/znECnqrrBMb8oJl8cyii9fBm.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi hè? Nope:
:strip_exif()/f/image/k2dMfxxF5mjl7IoUxEiBHG9v.jpg?f=fotoalbum_large)
Want, alle licht-roze deeltjes zijn geen bloesems... nee, dat zijn kikkers! Sinds wanneer groeien kikkers aan bomen? En waarom wordt cherry blossom genoemd als 5/7e bestaat uit KIKKERS! Sinds wanneer zijn kikkers roze???
[ Voor 46% gewijzigd door Ardana op 11-01-2021 18:05 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
S** dat ziet er minder mooi uit dan ik dacht... ik had wel gelezen dat het kikkers waren maar een close up foto ervan had ik nog niet gezien.Ardana schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:02:
Ik zal zo even foto's uploaden en toevoegen, maar ik ben écht heel zwaar teleurgesteld in de bonsai-boom. Ik vraag me zelfs af of ik 'm terug kan sturen, nu ik 'm helemaal in elkaar heb gezet. Volgens de voorwaarden niet.
[Afbeelding]
Mooi hè? Nope:
[Afbeelding]
Want, alle licht-roze deeltjes zijn geen bloesems... nee, dat zijn kikkers! Sinds wanneer groeien kikkers aan bomen? En waarom wordt cherry blossom genoemd als 5/7e bestaat uit KIKKERS! Sinds wanneer zijn kikkers roze???
Lijkt er wel op gekwakt te zijn.
Beter alle kikkers vervangen door roze bloemen.
Ja, maar hoe doe je dat? Zoals gezegd, dit is m'n allereerste Lego-build ooit (naja, zal als kind er wel eens mee gespeeld hebben, maar dat kan ik me niet eens meer herinneren), dus heb hier echt 0 verstand van.Loader schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:19:
[...]
Beter alle kikkers vervangen door roze bloemen.
Moet wel zeggen dat het in elkaar zetten echt super-makkelijk was en super-snel ging. Ik ben uGears gewend, en daar heb ik heel wat uren meer lol van... Deze wilde ik per sé hebben omdat ik helemaal gek ben van Sakura (Japanse kers).
Pas op met wat je zegt, straks gaan ze lichtroze kersen gebruiken in plaats van kikkersArdana schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:02:
Terugsturen kan denk niet, maar op Marktplaats kom je er waarschijnlijk wel voor een aardig bedrag van af. Je kan ook nog de groene versie maken.
Nee, ik heb hem gekocht voor de roze-versie, dus de groene versie vind ik echt helemaal niks.ErikT738 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:21:
[...]
Pas op met wat je zegt, straks gaan ze lichtroze kersen gebruiken in plaats van kikkers![]()
Terugsturen kan denk niet, maar op Marktplaats kom je er waarschijnlijk wel voor een aardig bedrag van af. Je kan ook nog de groene versie maken.
Overigens zijn het kersenbloesems, dus cherry blossoms, want Engels schrijft die dingen niet aan elkaar
Maar als ik ze idd (tegen 'n schappelijk bedrag) zou kunnen vervangen voor meer (en liefst zelfde kleur) bloesems zou ik dat zo doen.
Mmm ik krijg helemaal verkeerde associaties bij die roze kikkers..Ardana schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:02:
Ik zal zo even foto's uploaden en toevoegen, maar ik ben écht heel zwaar teleurgesteld in de bonsai-boom. Ik vraag me zelfs af of ik 'm terug kan sturen, nu ik 'm helemaal in elkaar heb gezet. Volgens de voorwaarden niet.
[Afbeelding]
Mooi hè? Nope:
[Afbeelding]
Beetje zeuren wel hoor.Ardana schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:02:
[Afbeelding]
Mooi hè? Nope:
[Afbeelding]
/f/image/anhRRq7d9P2Ii2eoeWKfkkqe.png?f=fotoalbum_large)
Lego's eigen omschrijving geeft het meerdere keren aan. De productfoto in bloesemversie toont het ook duidelijk.
Het is daarbij totaal Lego-eigen om bestaande elementen in een compleet andere context/functie te gebruiken. Denk aan een schaats als propeller of een reddingsboei als wasmachinedeur.
Kijk voor de grap eens de Youtube video's '10 Things You Can Make With 10 Lego Pieces' (YouTube: YouTube).
Je zou ze door deze of een vergelijkbaar onderdeel kunnen vervangen, maar ik weet niet hoe dat eindresultaat wordt.Ardana schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:24:
[...]
Nee, ik heb hem gekocht voor de roze-versie, dus de groene versie vind ik echt helemaal niks.
Overigens zijn het kersenbloesems, dus cherry blossoms, want Engels schrijft die dingen niet aan elkaarMaar daarmee zijn het nog geen kersen, maar wel bloesems.
Maar als ik ze idd (tegen 'n schappelijk bedrag) zou kunnen vervangen voor meer (en liefst zelfde kleur) bloesems zou ik dat zo doen.
Op je foto vind ik 'm er best goed uit zien overigens, als je 'm op een kast zet o.i.d. dan zie je die kikkers niet meer.
Maar je weet wel dat ze er zijn
[ Voor 8% gewijzigd door ErikT738 op 11-01-2021 18:35 ]
het is heel netjes van ze ja... maar wel onhandig ja... al miste er nu ook al wel wat winkels.QuattroNL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:33:
[...]
Alleen kan Brickwatch daar weinig aan doen.
zijn het bij de groene bladeren ook kikkers?Ardana schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:02:
[Afbeelding]
Mooi hè? Nope:
[Afbeelding]
ik ben voorMelantrix schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:30:
[...]
Misschien een lijstje hier creëren waar mensen lokaal bestellen die niet in brickwatch staan?
Dit hoor iik je vaker zeggen, maar ik snap het niet... het zit toch allemaal aan de binnenkant. Dus je ziet er toch niks van?zonoskar schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:50:
Ik hoop overigens dat die bloemen set er niet voor gaat zorgen dat er nog meer kleurenkots in de technic modellen gaat voorkomen
Nope, groen zijn gewoon blaadjes.42erik schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:51:
[...]
zijn het bij de groene bladeren ook kikkers?
Doe jij nooit een deur of klep open? Of al die blauwe pins die je van buiten ziet. In een kraan ofzo vind ik dat niet zo erg, maar in een “display model” zoals de Sian of Bugatti stoort het me enorm. En ik heb niet eens zo’n erge OCD42erik schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:56:
Dit hoor iik je vaker zeggen, maar ik snap het niet... het zit toch allemaal aan de binnenkant. Dus je ziet er toch niks van?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik sluit me hier wel bij aan. Bij zo'n dure modellen mogen ze best wat minder kleuren gebruiken ook al is het maar aan de binnen / onderkant. Dit was dan ook het eerste nadeel wat ik vond over het bouwen van de Bugatti. Verder geen nadelen hoor. Is een prachtige wagen. Er wordt zoveel detail gestopt in allerlei vormen en onderdelen om de auto zo echt als mogelijk te laten lijken. Die kleurtjes veranderen lijkt me dan een kleine moeite.zonoskar schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:01:
[...]
Doe jij nooit een deur of klep open? Of al die blauwe pins die je van buiten ziet. In een kraan ofzo vind ik dat niet zo erg, maar in een “display model” zoals de Sian of Bugatti stoort het me enorm. En ik heb niet eens zo’n erge OCD
Ik heb er nooit 1 gezien dat je wel de kleuren ziet als je de klep of deur open doet, zit volgens mij allemaal echt binnenin. Die blauwe pins zie je wel ja, dat is zozonoskar schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:01:
[...]
Doe jij nooit een deur of klep open? Of al die blauwe pins die je van buiten ziet. In een kraan ofzo vind ik dat niet zo erg, maar in een “display model” zoals de Sian of Bugatti stoort het me enorm. En ik heb niet eens zo’n erge OCD
Het verwisselen is zeker een kleine moeite. Een bouwinstructie erbij maken die duidelijk te volgen is, is een ander verhaal. Grijs (standaard chassis kleur) op grijs bouwen in Technic werkt niet lekker in instructies. Zwart op zwart is een hel, niet alleen in instructies maar ook in de bouw zelf.Brutuss schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:09:
[...]
Ik sluit me hier wel bij aan. Bij zo'n dure modellen mogen ze best wat minder kleuren gebruiken ook al is het maar aan de binnen / onderkant. Dit was dan ook het eerste nadeel wat ik vond over het bouwen van de Bugatti. Verder geen nadelen hoor. Is een prachtige wagen. Er wordt zoveel detail gestopt in allerlei vormen en onderdelen om de auto zo echt als mogelijk te laten lijken. Die kleurtjes veranderen lijkt me dan een kleine moeite.
"Maar vroeger waren onderstellen wel altijd grijs en toen kon het wel." Zeker, maar vroeger bouwde Technic ook veel meer 2D. Je begon aan de onderkant en werkte zo het hele model naar boven. Modern Technic is veel meer 3D bouwen wat het lastiger maakt.
Daarnaast kan je ook afvragen waarom Lego moet afstappen van zijn kleurcode systeem in Technic voor een enkele set. Vooral als die kleurcodes zijn ingevoerd om het bouwen makkelijker en duidelijker te maken voor de bouwer. Persoonlijk ben ik er geen voorstander van dat Lego het systeem omver gooit waar ze jaren (15?) mee bezig zijn en elke jaar proberen te verbeteren voor 1 set. Dat het juist in het grote systeem past, vind ik een plus.
Kost geld uiteraard, maar dan heb je geen kikkers meer.
Zit nu op de telefoon, dus even niet de mogelijkheid, maar de eerder genoemde bloemen in dezelfde kleur als de kikkers.
Bricklink is denk ik het snelste dan.
Dit is de bloem:
https://www.bricklink.com...32606&idColor=47#T=C&C=93
Is er alleen niet in bright pink.
Wel in dark purple geloof ik.
Denk dat dat de reden is van het gebruik van kikkers of iets.
[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 11-01-2021 20:16 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked