Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.377.017 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TheDeeGee schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Mijn ervaring met bricklink is niet zo bar goed, dus wacht wel tot LEGO ze zelf in stock heeft.

Is geen haast bij.
Oh, ok. Mijn ervaringen zijn overwegend goed, ik koop ongeveer twee keer per week wat op Bricklink.

Afgelopen jaar heb ik 2 mindere ervaringen gehad. Een Italiaan die nooit wat stuurde (wel geld terug gekregen) en een Nederlander die de helft leverde na 5 weken en het raar vond dat ik de rest ook wilde en niet nog 3 weken wilde wachten omdat een andere winkel op Bricklink het binnen 2 dagen kon versturen.

Verder met name goede ervaringen, mist er iets of zijn steentjes niet naar behoren, wordt altijd gefixt of gecompenseerd. Vaak snel en op een vriendelijke beleefde manier.

[ Voor 4% gewijzigd door djwice op 08-01-2021 08:12 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-06 10:26
dr86 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Een nieuw Castle thema zou we erg gaaf zijn, mag wat mij betreft wel zoals het klassieke thema jaren 80/begin 90 zijn, maar gok dat ze voor de nieuwere generaties eerder de kant op gaan wat ze met Nexo Knights hadden.
Begin jaren 90? Iets zoals de Black Flacons dus?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFxksz08dtf0KjLvBckeDwHZH4k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KNQhn4TrHLU6vsRSQnjnvCzz.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGq2l2Z7IunsOm2Uc8ea6TearUk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xsyG4weVLlmUxyvs6ewFgUjQ.jpg?f=user_large
Deze set gaat zo hard gescalpt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:23
@basvanderploeg Hij past echt mooi tussen die twee gebouwen! Ik heb op internet al veel plaatjes gezien, maar zo vind ik hem echt mooi staan.

@ErikT738 Het lijkt me een erg mooie set. Die doos zit er ook echt goed uit!
Wat bedoel je met gescalpt?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:09
basvanderploeg schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:34:
Vandaag het Police Station afgemaakt. Inclusief een eerste installatie van de verlichting. Moet nog wat uitgebreid worden, maar het begin is er.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Lego P*rn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Jakkus schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:15:
@ErikT738 Het lijkt me een erg mooie set. Die doos zit er ook echt goed uit!
Wat bedoel je met gescalpt?
In grote getallen opgekocht om tegen een hogere prijs op Marktplaats e.d. te verkopen. De laatste keer dat ik keek waren de Falcons nogal populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Vandaag het Police Station afgemaakt. Inclusief een eerste installatie van de verlichting. Moet nog wat uitgebreid worden, maar het begin is er.

[Afbeelding]
Wel enigszins een zorgelijk stads inrichting. Krijgen ze niet enorm last van de uitstoot van de raket als die opstijgt? :+ :+

Signature van nature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
gister politiebureau mogen ontvangen van lego. vandaag (>24 uur na ontvangst daadwerkelijke levering) een mailtje van DPD dat ze zo snel mogelijk komen bezorgen.. :D

[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 07-01-2021 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ErikT738 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:11:
[...]

Begin jaren 90? Iets zoals de Black Flacons dus?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze set gaat zo hard gescalpt worden.
Een heel thema in deze vorm zou wel gaaf zijn.

Moet eerlijk zeggen dat mijn eerste indruk niet heel enthousiast was vergeleken met het originele ontwerp. Maar nu ik m zo zie met de minifigs en het black falcons logo vind ik m toch wel heel gaaf geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:52
ErikT738 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:20:
[...]

In grote getallen opgekocht om tegen een hogere prijs op Marktplaats e.d. te verkopen. De laatste keer dat ik keek waren de Falcons nogal populair.
Ik denk niet dat dat gebeurt.... het blijft minstens 2 - 3 jaar leverbaar.

In het begin zal het snel op zijn, en dan is het naleveren of tijdelijk niet op voorraad.
Maar als je even geduld heb kun je hem prima tegen de reguliere prijs kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loader
Foto van de achterkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2021/01/LEGO-Ideas-21325-Medieval-Blacksmith-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-06 11:02

SomerenV

It's something!

dr86 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Een nieuw Castle thema zou we erg gaaf zijn, mag wat mij betreft wel zoals het klassieke thema jaren 80/begin 90 zijn, maar gok dat ze voor de nieuwere generaties eerder de kant op gaan wat ze met Nexo Knights hadden.
Eigenlijk zou LEGO ieder jaar een paar re-releases moeten doen van populaire oude sets. Een paar sets combineren en je hebt goud in handen. De parts count was toen niet schrikbarend hoog dus stop 1 grote, 1 middelgrote en 2 kleine sets bij elkaar en je haalt de 2000 steentjes nog niet eens. Voor onder de 200 euro gaan dat soort combi-sets als hete broodjes over de toonbank en je hebt nogal wat thema's om te gebruiken :+

Dat zie ik eerlijk gezegd liever dan een modernisering van een oud thema, al is een nieuw fatsoenlijk ridder- of piraten-thema ook meer dan welkom O-) En met fatsoenlijk bedoel ik geïnspireerd door de sets uit de 80's en begin 90's. Niet dat Nexo-gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 08-01-2021 00:07 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 20:44
mschol schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:14:
gister politiebureau mogen ontvangen van lego. vandaag (>24 uur na ontvangst daadwerkelijke levering) een mailtje van DPD dat ze zo snel mogelijk komen bezorgen.. :D
Ik kreeg ook net een mailtje van DPD over mijn inmiddels bezorgde pakket. Gaat goed daar.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-06 22:33
Zou iemand die bezig is met de bouw van 10278 politiebureau voor mij een foto willen maken van de inhoud van het kleinere zakje nummer 7? (zijn twee zakjes met nummer 7, Large en Medium)

Bij het uitpakken van de set viel er namelijk gelijk een witte 2x4 plate los uit de doos en na wat zoeken bleek er in het kleinere zakje 7 een nogal appart scheurtje te zitten.
Reden van de vraag is dat ik de set even opzij leg omdat ik net klaar ben met de bouw van 10270 boeken winkel, Halverwege de Technic Lamborghini Sian zit en ook The Upside Down (Stranger Things) en Ideas Pirates of Barracuda Bay nog heb liggen.
Maar wel graag wil weten of het zakje verder wel compleet is. (Geen zin in verrassingen straks bij de bouw.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

mschol schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:14:
Die kreeg ik ook, dacht misschien hebben ze een foutje gemaakt en sturen ze de bestelling nogmaals. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]
Gaaf :)

Enne, dit SMEEKT echt om een Tardis :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]
erg gave modular, denk dat hier de bookstore eruit doe, en deze ga halen. leuke foto's ook!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@Sato Ik heb een foto voor je gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEeIDLIJ_YOpxS-b4dg6KoE_BXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvIweqBpu48Daa63eqFmNX1C.jpg?f=fotoalbum_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:13
SomerenV schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:07:
[...]

Eigenlijk zou LEGO ieder jaar een paar re-releases moeten doen van populaire oude sets. Een paar sets combineren en je hebt goud in handen. De parts count was toen niet schrikbarend hoog dus stop 1 grote, 1 middelgrote en 2 kleine sets bij elkaar en je haalt de 2000 steentjes nog niet eens. Voor onder de 200 euro gaan dat soort combi-sets als hete broodjes over de toonbank en je hebt nogal wat thema's om te gebruiken :+
Een paar losse gedachten van mijn kant ivm oude sets en de wensen van AFOLs:
- praktisch/economisch: is het haalbaar/wenselijk voor Lego om oude onderdelen die niet meer verkrijgbaar zijn terug te gaan produceren? Dit gaat in tegen hun huidige filosofie van een te groot pallet aan onderdelen te vermijden.
- advocaat vd duivel: zijn die oude sets echt zo mooi? Of is het eerder nostalgie? Het waren niet allemaal monorails en black sea barracudas.
- wat willen AFOLs echt? Naar mijn gevoel (en ik geef toe dat ik helemaal verkeerd kan zijn) eerder 'battlepacks' en een lading geprinte onderdelen per thema.

Begrijp me niet verkeerd, ik deel ook de nostalgie voor oudere sets. Ik vrees echter dat Lego het veel pragmatischer bekijkt. Die classic space mini set in de Lego Movie 2 reeks was een schot in de roos vermoed ik, en pirates of barracuday bay ideas set ook. Maar is dat een bewijs dat wij als AFOLs massaal oude remakes zullen aankopen?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Iemand wees me zojuist op deze CPU review aangezien ik op zoek ben naar een andere laptop:
Ryzen 5 Pro 4650U (4600U) Review, Flagship Performance, Mid-Range Chip

Wat heeft dit met LEGO uit te staan? De review zelf echt totaal niks, maar het eerste wat me opviel met de video was de 42082 Rode Kraan die op de achtergrond een doosje van de AMD Ryzen omhoog houdt, de DB5 Aston Martin en de UCS R2D2 die ge-displayed worden. En dan heb ik het nog niet eens over de sets die een schap hoger staan, zoals de USC Slave 1. Iedereen aan de LEGO _/-\o_

Deze review geeft me nu al een goed gevoel :+

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 08-01-2021 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-06 15:12
Kapoen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:45:
[...]

Een paar losse gedachten van mijn kant ivm oude sets en de wensen van AFOLs:
- praktisch/economisch: is het haalbaar/wenselijk voor Lego om oude onderdelen die niet meer verkrijgbaar zijn terug te gaan produceren? Dit gaat in tegen hun huidige filosofie van een te groot pallet aan onderdelen te vermijden.
[...]
Volgens mij is het pallet aan onderdelen nog nooit zo groot geweest als nu. En er komen steeds meer (nutteloze) onderdelen bij. :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cloud_VII
Jakkus schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:43:
De carousel lijkt me ook een mooie set! Tof dat je die hebt :)
Wish me luck

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpPzgVaR1jLua4_RFFdox40bX68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhIkD2cK0mb2E4LZD3mu9OfO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5OsRS36OGe-5aQO0Q3qzjPWKUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W5WM2Kx63pB3O2pnEH3PzqKY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
- advocaat vd duivel: zijn die oude sets echt zo mooi? Of is het eerder nostalgie? Het waren niet allemaal monorails en black sea barracudas.
Natuurlijk zit er veel nostalgie bij. Aan nostalgie valt wel veel geld te verdienen met de juiste sets.

Ik ben momenteel bezig met mijn oude Lego en je merkt wel dat sommige dingen er verouderd uitzien. Blijft prima speelgoed voor mijn zoontje natuurlijk maar het merendeel is niet iets wat je nu nog zou kopen als er meer moderne alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Bouw je die zonder te sorteren? Dat is gedurfd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Hele toffe set inderdaad, maar helaas niet meer voor een normale prijs te krijgen. :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-06 16:41

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

ggj87 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Ik sorteer nieuwe sets ook nooit moet ik eerlijk bekennen. Zo deed ik het vroeger ook en is een deel van het plezier tijdens het bouwen.

Vergeet nooit dat ik vaak met mijn vader een set bouwde en dat ik vervolgens een onderdeel niet kon vinden tussen de blokjes en dat ik na 10 minuten het maar opgaf. Om vervolgens mijn vader te horen zeggen: "Hier heb je het onderdeeltje, ik vond het gewoon leuk om je te laten zoeken" :+.

[ Voor 4% gewijzigd door Nemean op 08-01-2021 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud_VII
ggj87 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Jep. 2e hands gekocht. Als ik hem ooit afbreek doe ik het wel in zakjes met nummers volgens het boekje
Afas schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Hele toffe set inderdaad, maar helaas niet meer voor een normale prijs te krijgen. :'(
Deze 2e hands op MP voor 175 euro kunnen kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 15:42

FeaR

In GoT we trust

Nemean schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:31:
[...]
Ik sorteer nieuwe sets ook nooit moet ik eerlijk bekennen. Zo deed ik het vroeger ook en is een deel van het plezier tijdens het bouwen.
Inderdaad. Hier gaat alles ook op de grote hoop. Net als vroeger naar dat ene stukje zoeken tussen de honderden of duizenden andere stukjes. Ik heb me al vaker uitgelaten over dat de stappen in de instructies van Lego vele malen makkelijker zijn tegenwoordig dan vroeger en ook het alles verpakken per zakje doet mijns inziens aan die trend van alles makkelijker maken mee.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hier maken we er ook een puzzle van; alles op een hoop (leg alleen de grotere onderdelen opzij).

en als we 'samen' bouwen, zoekt de ene de stukjes erbij voor de volgende stap. en dan na een zakje of xaantal pagina's wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:31
Nostalgie. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Ik vind het niet altijd de beste drijfveer. Aan de ene kant vind ik veel dingen (niet alleen Lego) schitterend vanuit nostalgie, maar aan de andere kant is bij mij regelmatig het geval dat de euforische stemming omslaat in wat moet ik er eigenlijk mee.
Het ultieme voorbeeld was de Nintendo (S)NES Mini. Menig huishouden heeft er eentje staan, maar wordt er ook echt wat mee gedaan? Wat betreft Lego, vind ik bijvoorbeeld de Ideas Central Perk set fantastisch. Zo herkenbaar allemaal (vroeger via Veronica vrijwel alle afleveringen gezien en vorig jaar weer via Netflix). Maar een paar tellen later denk ik van wat doe ik er mee als ik 'm gebouwd heb? Dat weerhoudt me dan weer om deze set te kopen. Misschien moet ik gewoon niet denken aan dat laatste (wat doe ik er mee). :)
Gisteren heb ik voor een MOC redelijk wat steentjes besteld. Deze MOC is ook pure nostalgie. Tzt plaats ik hier wel een foto van het resultaat. Ik ben echt benieuwd wanneer ik het gevoel krijg van waarom heb ik dit nu weer gedaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-06 15:37
meesje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:51:
[...]
Wat betreft Lego, vind ik bijvoorbeeld de Ideas Central Perk set fantastisch. Zo herkenbaar allemaal (vroeger via Veronica vrijwel alle afleveringen gezien en vorig jaar weer via Netflix). Maar een paar tellen later denk ik van wat doe ik er mee als ik 'm gebouwd heb?
afbreken en wat anders van maken? Dat is waar lego tenslotte voor dient.

Ik zag gisteren ook deze langskomen op brickset:
https://brickset.com/arti...you-disassemble-your-sets

Die central perk set vb, ik heb helemaal niet zo heel veel met friends, maar het is wel een leuke set met handige onderdelen voor andere gebouwen. Is prima modulair te maken en er zitten wat leuke technieken in. Opbouwen, paar maanden/weken/jaren laten staan dus en afbreken om uit te parten en er weer wat anders mee te bouwen.

Tenminste zo gaat het bij 75 % van mijn sets. Modulaire huizen blijven staan, een aantal andere grotere ook, maar het meerendeel gaat de verzameling in. Ik was daarom erg verbaasd dat volgens die link hierboven 80 % gewoon een set opbouwt en er verder niks mee doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Nostalgie. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Ik vind het niet altijd de beste drijfveer. Aan de ene kant vind ik veel dingen (niet alleen Lego) schitterend vanuit nostalgie, maar aan de andere kant is bij mij regelmatig het geval dat de euforische stemming omslaat in wat moet ik er eigenlijk mee.
Het ultieme voorbeeld was de Nintendo (S)NES Mini. Menig huishouden heeft er eentje staan, maar wordt er ook echt wat mee gedaan? Wat betreft Lego, vind ik bijvoorbeeld de Ideas Central Perk set fantastisch. Zo herkenbaar allemaal (vroeger via Veronica vrijwel alle afleveringen gezien en vorig jaar weer via Netflix). Maar een paar tellen later denk ik van wat doe ik er mee als ik 'm gebouwd heb? Dat weerhoudt me dan weer om deze set te kopen. Misschien moet ik gewoon niet denken aan dat laatste (wat doe ik er mee). :)
Gisteren heb ik voor een MOC redelijk wat steentjes besteld. Deze MOC is ook pure nostalgie. Tzt plaats ik hier wel een foto van het resultaat. Ik ben echt benieuwd wanneer ik het gevoel krijg van waarom heb ik dit nu weer gedaan? ;)
De Central Perk set heeft mij uit mijn Dark Ages gehaald :P Gewoon omdat het leuk was om alle details te zien tijdens het bouwen. Ik heb er mij ook meerdere avonden mee kunnen bezig houden omdat ik één zakje per avond had gedaan.

Hij heeft dan een paar maandjes in de woonkamer gestaan en nu ga ik hem afbreken en wellicht proberen te verkopen.

Uiteindelijk is dit voor mij bij veel Lego het geval. Mijn kinderen zijn nog niet oud genoeg om er zelf vanalles mee te bouwen en ik wil geen plaats maken om alles uit te stallen. Tijd (en geld) voor MOCs en weet ik wat heb ik niet dus daar hoef ik mij ook niet mee bezig te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
avdieren schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:09:
[...]

afbreken en wat anders van maken? Dat is waar lego tenslotte voor dient.

Ik zag gisteren ook deze langskomen op brickset:
https://brickset.com/arti...you-disassemble-your-sets

Die central perk set vb, ik heb helemaal niet zo heel veel met friends, maar het is wel een leuke set met handige onderdelen voor andere gebouwen. Is prima modulair te maken en er zitten wat leuke technieken in. Opbouwen, paar maanden/weken/jaren laten staan dus en afbreken om uit te parten en er weer wat anders mee te bouwen.

Tenminste zo gaat het bij 75 % van mijn sets. Modulaire huizen blijven staan, een aantal andere grotere ook, maar het meerendeel gaat de verzameling in. Ik was daarom erg verbaasd dat volgens die link hierboven 80 % gewoon een set opbouwt en er verder niks mee doet
Hiervoor werd de vraag gesteld "wat wil de AFOL?". Toen dacht ik als eerste aan "wat is de definitie van en AFOL?". Onder AFOL heb je de volwassene die bakken met Lego hebben (gesorteerd en wel), maar ook gewoon bouwers, verzamelaars en wellicht later (vanwege ruimtegebrek) weer verkopen. Tot de laatste categorie behoor. Ik vind het leuk om (Technic) Lego te bouwen en later deze te pimpen (via een guide op rebrickable) of er een alternate build te bouwen. Mij verbaast die 80% score niet.

O ja, je hebt ook de categorie AFOL die MOC's ontwerpen, maar niet daadwerkelijk zelf bouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 08-01-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Admiral Freebee schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:16:
[...]

De Central Perk set heeft mij uit mijn Dark Ages gehaald :P Gewoon omdat het leuk was om alle details te zien tijdens het bouwen. Ik heb er mij ook meerdere avonden mee kunnen bezig houden omdat ik één zakje per avond had gedaan.

Hij heeft dan een paar maandjes in de woonkamer gestaan en nu ga ik hem afbreken en wellicht proberen te verkopen.

Uiteindelijk is dit voor mij bij veel Lego het geval. Mijn kinderen zijn nog niet oud genoeg om er zelf vanalles mee te bouwen en ik wil geen plaats maken om alles uit te stallen. Tijd (en geld) voor MOCs en weet ik wat heb ik niet dus daar hoef ik mij ook niet mee bezig te houden :)
Wellicht dan toch maar de CP set voor mijn verjaardag vragen. En inderdaad een tijdje als display en dan misschien weer verkopen. Een grote hoeveelheid steentjes om er een MOC van te bouwen heb ik ook niet, dat wordt een dure aangelegenheid dit bij elkaar te kopen. Wat steentjes voor een pimp van een Technic set vind ik nog wel te doen. Maar om nu een modular te bouwen van CP (al dan niet samen met TBBT), dat kost een vermogen. Dat spendeer ik liever aan nieuwe grote sets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Shit.. weet niet hoe het kan maar ineens wéér 2 bakken met meer Lego hier in huis.. O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCeUualKXGlG5CjMyw15-f-L7dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w88WsoI2hV2C56VPHVrMHEA5.jpg?f=fotoalbum_large
raad de sets :+

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 08-01-2021 13:50 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Admiral Freebee schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Natuurlijk zit er veel nostalgie bij. Aan nostalgie valt wel veel geld te verdienen met de juiste sets.

Ik ben momenteel bezig met mijn oude Lego en je merkt wel dat sommige dingen er verouderd uitzien. Blijft prima speelgoed voor mijn zoontje natuurlijk maar het merendeel is niet iets wat je nu nog zou kopen als er meer moderne alternatieven zijn.
Ik denk vooral dat een combinatie van nostalgie en een op zichzelf staande set het goed kan doen, zoals de recente Classic Space set van The Lego Movie 2. Dit is een mooie aankoop voor AFOLs maar ook iets waar je gewoon kinderen mee blij kan maken. Lego heeft inmiddels laten zien dat ze gerust een Pirates set uit kunnen brengen onder het Creator label. Wat mij betreft mogen ze hier een gewoonte van maken en elk jaar een aantal sets gebaseerd op themas uit het verleden uitbrengen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-06 16:22
Admiral Freebee schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Ik heb bij het bouwen van oude sets wat oud vs nieuw gefotografeerd. De ene is begin jaren '80, de andere is van vorig jaar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7z47e6XjWjucpHhS24tJnp9D8tA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JHfgCnU6yv5JyQ4FiSSZOsR8.png?f=fotoalbum_large
Nemean schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Vergeet nooit dat ik vaak met mijn vader een set bouwde en dat ik vervolgens een onderdeel niet kon vinden tussen de blokjes en dat ik na 10 minuten het maar opgaf. Om vervolgens mijn vader te horen zeggen: "Hier heb je het onderdeeltje, ik vond het gewoon leuk om je te laten zoeken" :+.
Vroeger had je met 400-500 parts een grote set. Nu zijn dat er rustig 2-3.000 in meer kleuren en veel meer vormen. Dus ik hou het bij de zakjes. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Links is de Chevrolet Corvette ZR1 (42093), rechts ga ik nog even over nadenken :P

Edit:
Rechts is, gok ik, Pick-Up Tow Truck (9395).

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 08-01-2021 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

FeaR schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Links is de Chevrolet Corvette ZR1 (42093), rechts ga ik nog even over nadenken :P
Ik vermoed Pick-Up Tow Truck (9395).

Oehhhh zie nu net je edit. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Nemean op 08-01-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 08:39
mijn zoontje is onderdeel 6264108 van set 70861 kwijt geraakt. Heeft iemand deze toevallig liggen? Beetje zonde voor 1 onderdeel op bricklink te bestellen denk ik.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

water_escape schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:41:
mijn zoontje is onderdeel 6264108 van set 70861 kwijt geraakt. Heeft iemand deze toevallig liggen? Beetje zonde voor 1 onderdeel op bricklink te bestellen denk ik.
daarom gooi er meestal +100 van een itempje bij (tan blokjes doen het hier altijd wel goed)

ontopic; heb m niet liggen. zou eventueel lokale lego boer kunne proberen ... maar die zijn ook allemaal dicht :r corona

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 08-01-2021 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:44
Ik was zelf 2 onderdelen kwijtgeraakt van een set, kon deze ook niet vinden op pick a brick dus ik mailen naar Lego. Standaard mailtje terug. 2 weken later opeens de steentjes in huis. Wellicht kan je het ook proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

FeaR schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Edit:
Rechts is, gok ik, Pick-Up Tow Truck (9395).
De Corvette was vrij simpel, maar de Tow Truck.. hoe kwam je daar zo snel achter?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Angeloonie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:44:
[...]

De Corvette was vrij simpel, maar de Tow Truck.. hoe kwam je daar zo snel achter?
Ik zelf zocht op een Technic Black Decorated Panel (red/white) striped. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Angeloonie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:44:
[...]
Volgens Brickset zit onderdeel "4278957: Driving Ring" maar in 28 sets. Die sets onder elkaar gezeg en dan afstrepen. Ern groot deel valt meteen af doordat er geen wielen bij die set zitten (vliegtuig, graafmachines, etc) en het andere deel had een andere kleur. Van de overgebleven sets was er maar een set met bestickerde 4541324 en 4541325.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-06 16:22
Tsja, dat ding komt maar in één set voor.

Hier pas ik het toe als wijze les:

"LAAT HET NIET SLINGEREN EN RUIM JE LEGO OP"

Zo ben ik vanaf dag 2 het haar van Sneeuwwitje kwijt uit een simpel setje. Natuurlijk weer zeldzaam. Jammer dan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:17
Inmiddels ook het billboard voorzien van verlichting. Stiekem wel jammer dat hij zo verstopt zit tussen andere modulars. Maar dat is helaas bijna niet te voorkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxRKm57jMnm0DRLiCRRWkNdbFFM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vpnrin41zwISRRBKNMfrVvq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FfbCaqZ5u0nR0vIGrNzxYnsWdA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J89TMhiKGAy90mR0224bK9Mk.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@basvanderploeg Op een uiteinde zetten is de simpelste oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:57:
[...]
Zo ben ik vanaf dag 2 het haar van Sneeuwwitje kwijt uit een simpel setje. Natuurlijk weer zeldzaam. Jammer dan.
E zo ben ik 30 jaar lang uitermate zuinig geweest op mijn Lego 6066 Camouflaged outpost om er achter te komen dat het kleine zwarte veertje miste nadat mijn neefje er een keertje mee speelde. Juist dat ene veertje blijkt ook zeldzaam te zijn. (en nu begrijp ik waarom)

Aan de ene kant denk ik, hoe belangrijk kan het zijn als een klein onderdeeltje mist, aan de andere kant wil ik gewoon dat een set 100% compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

wouter3 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:08:
[...]

E zo ben ik 30 jaar lang uitermate zuinig geweest op mijn Lego 6066 Camouflaged outpost om er achter te komen dat het kleine zwarte veertje miste nadat mijn neefje er een keertje mee speelde. Juist dat ene veertje blijkt ook zeldzaam te zijn. (en nu begrijp ik waarom)

Aan de ene kant denk ik, hoe belangrijk kan het zijn als een klein onderdeeltje mist, aan de andere kant wil ik gewoon dat een set 100% compleet is.
Bedoel je https://www.bricklink.com...2b&idColor=11#T=S&C=11&O={"color":11,"iconly":0} ?
Zo zeldzaam is dat ding toch niet? Is gewoon verkrijgbaar voor een paar euro.

Overigens zelf wel eens ooit een ijzeren veer uit een grijper vervangen. Daar bleek een aangepaste veer uit een Papermate balpen exact te passen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat zou trouwens het duurste steentje of onderdeel zijn? Ik vind https://www.bricklink.com...2619&idColor=5#T=S&C=5&O={"color":5,"iconly":0} (rode monorail motorcover) met 50 euro voor een stukje plastic al dur. De rode 12v motor zal prijziger zijn gok ik...iemand zicht op een top 25 ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
water_escape schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:37:
Niemand hier die verlichting sets koopt? En weet waar / waarvan deze het beste gekocht kunnen worden?
Ik zoek ook verlichtingsets, maar dan wel draadloos. En dan niet met batterijen, maar met een basisplaat met een inductiespoel. En dan vervolgens gewoon een inductiespoeltje in een steen met een ledje.. Bij deze claim ik octrooien en patenten op dit idee. :)

Daarnaast Zigbee protocol ondersteuning om lichtjes draadloos van kleur en helderheid te laten veranderen en aan/uit te zetten.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

The Eagle schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:31:
Wat zou trouwens het duurste steentje of onderdeel zijn? Ik vind https://www.bricklink.com...2619&idColor=5#T=S&C=5&O={"color":5,"iconly":0} (rode monorail motorcover) met 50 euro voor een stukje plastic al dur. De rode 12v motor zal prijziger zijn gok ik...iemand zicht op een top 25 ofzo?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
ErikT738 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:49:
[...]

Ik denk vooral dat een combinatie van nostalgie en een op zichzelf staande set het goed kan doen, zoals de recente Classic Space set van The Lego Movie 2. Dit is een mooie aankoop voor AFOLs maar ook iets waar je gewoon kinderen mee blij kan maken. Lego heeft inmiddels laten zien dat ze gerust een Pirates set uit kunnen brengen onder het Creator label. Wat mij betreft mogen ze hier een gewoonte van maken en elk jaar een aantal sets gebaseerd op themas uit het verleden uitbrengen.
Ik weet niet of Lego het zo gepland had op voorhand, maar het was allezinds een leuk toeval die Barracuda Bay set en die Creator piratenboot samen :9

Wat zou het equivalent van de Creator boot set kunnen zijn in het Castle thema? Een klein kasteel? Of alleen een muur met twee torens of...?

Wishful thinking van mijn kant, ik zou graag zien dat Lego ook eens wat anders doet met die advent kalenders. X jaren geleden hebben ze een Castle kalender uitgebracht. Waarom dat niet meer kan blijft mij een raadsel. De City kalender van 2020 was alvast een dieptepunt (naar mijn smaak), buiten de obligate kerstman minifig en kerstboom build zat er weinig tot niets in dat verwees naar de feestdagen 8)7
Als de inspiratie dan toch op is kunnen ze er net zo goed een nostalgisch tintje aan geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:28:
[...]

Bedoel je https://www.bricklink.com...2b&idColor=11#T=S&C=11&O={"color":11,"iconly":0} ?
Zo zeldzaam is dat ding toch niet? Is gewoon verkrijgbaar voor een paar euro.
Het gaat om het kleinste veertje in het zwart, die is al weer wat duurder lijkt het: https://www.bricklink.com...2a&idColor=11#T=S&C=11&O={%22color%22:11,%22iconly%22:0}

[ Voor 3% gewijzigd door wouter3 op 08-01-2021 19:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het komt vast niemand als een verrassing, maar de GWP 40448 Klassieke auto past wel echt uitstekend bij de 10260 Diner
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m4UNjeo.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/64y6SoI.jpg

Ik vind deze eerlijk gezegd leuker dan de auto die bij de Diner zelf zit. Het grootste nadeel is wel dat de surfplanken er heel snel afvallen omdat ze maar met 1 nopje vast zitten. Maar ik bij de roze auto vind ik dat je aan de zijkanten veel meer de 'losse' plates kan zien.

Ik weet niet wie bij wie heeft geleend, maar de auto's lijken best op elkaar ook al zijn ze zo verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw in de Lego wereld en heb mijn oog laten vallen op 10260 Diner nu zie ik dat die uit de handel is genomen bij lego!
en zag ik via marktplaats een ongeopende set voor 220+ euro, is dat een goede prijs om het nu te kopen?
of gaat de prijs alleen maar verder omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Kapoen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:50:
[...]

Ik weet niet of Lego het zo gepland had op voorhand, maar het was allezinds een leuk toeval die Barracuda Bay set en die Creator piratenboot samen :9

Wat zou het equivalent van de Creator boot set kunnen zijn in het Castle thema? Een klein kasteel? Of alleen een muur met twee torens of...?

Wishful thinking van mijn kant, ik zou graag zien dat Lego ook eens wat anders doet met die advent kalenders. X jaren geleden hebben ze een Castle kalender uitgebracht. Waarom dat niet meer kan blijft mij een raadsel. De City kalender van 2020 was alvast een dieptepunt (naar mijn smaak), buiten de obligate kerstman minifig en kerstboom build zat er weinig tot niets in dat verwees naar de feestdagen 8)7
Als de inspiratie dan toch op is kunnen ze er net zo goed een nostalgisch tintje aan geven :D
Een kasteel zou gelijk weer een dure set worden, maar een wachttoren of stadspoort of iets in die richting zou heel vet zijn![/wishful thinking] Ik hoop dan ook dat het Romeinse schip door de Ideas selectie heenkomt en we een Romeins mini-thema krijgen.[/more wishful thinking]

Die advent kalenders zie ik niet snel veranderen. Elke nieuwe kalender concurreert met de andere kalenders van Lego, het loont dus niet echt om ze ook voor niche thema's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:42
wouter3 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:08:
[...]

De uren die ik met Robin Hood en z'n vriendjes heb gespeeld vroeger..

Een nieuwe set met castle / forest men thema is instant buy voor mij. O+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Iemand een idee wat het element nummer is van de witte 'wielen' in deze video en uit welke set ze komen?

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:05
@djwice Zijn dat geen bloemen vormen?
Toen ik bricklink opende bedacht ik me dat dat een kroon moest zijn:
https://www.bricklink.com...figure,%20Headgear%5D#T=C

En nu zie ik dat die bij een The Lego Movie 2 blad heeft gezeten.
Wij hebben de gouden versie, maar komt ook in 20 sets voor en een paar minifigs.
King Boo heeft hem van de Mario sets.
Queen Whatevra oid van The Lego Movie 2 heeft hem ook, maar dan in goud.

https://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=39262&in=S

[ Voor 113% gewijzigd door Arunia op 08-01-2021 21:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clumsybumsy
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-06 23:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9Q4CRPwe0v38dwJH7FZWAr7TUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6aj65IYFTldE7sHlKMcIhGu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het politiebureau en het Chinese festival ook binnen. De ijsbaan als GWP bij het politiebureau, en de vintage auto bij het Chinese festival. Het politiebureau staat zo goed, maar links van het Parisian restaurant zou dat gebouw ook niet slecht moeten staan. Helaas staat Parisian restaurant samen met de andere vijf modulairs die ik heb bij mijn ouders, dus kan ik het nog niet testen.

Nu alleen de Corner Garage nog en dan heb ik alle modulairs die ik voor een redelijke prijs heb kunnen/kan kopen
Nix_R schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:35:
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw in de Lego wereld en heb mijn oog laten vallen op 10260 Diner nu zie ik dat die uit de handel is genomen bij lego!
en zag ik via marktplaats een ongeopende set voor 220+ euro, is dat een goede prijs om het nu te kopen?
Als je hem wil hebben dan is dit een goede prijs. Deze set is naar wat ik weet vrij onverwacht uit de handel genomen, en de meeste modulaire gebouwen stijgen alleen maar in prijs zodra ze niet meer door LEGO verkocht worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Clumsybumsy op 08-01-2021 21:36 . Reden: Quote van andere user toevoegen en beantwoorden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Hallo allemaal,

Of het een goede prijs is, weet ik niet. Het is meer wat je ervoor wilt geven. Als het de goedkoopste is die je kan vinden, dan moet je kopen.

De prijs zal omhoog gaan, er zijn winkels die 350 ervoor vragen.

Dus als je hem graag wilt...

De Assembly Square 10255 gaat ook eruit, die is tijdelijk niet op voorraad dus kan nog komen. Kost 260 euro. De Garage Corner 10264 is waarschijnlijk de volgende die eruit gaat. Eind dit jaar want elk modulair is 3 jaar te verkrijgen. En we hebben na Garage Corner de Bookshop gekregen en sinds 1 Januari de Police Station. En volgend jaar op 1 Januari 2022 komt er een nieuwe dus moet Garage Corner plaats maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Loader op 08-01-2021 21:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 08:04
Weer eens wat anders, vond deze beter dan de Bonsai boom. Vaas moet niet hoger dan 20cm zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwPAYq8vDKRhYtdgQIsB0e8N7j8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYLACJjVV9PYqQraRPh2H0uH.jpg?f=fotoalbum_large

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:16:

Wij hebben de gouden versie, maar komt ook in 20 sets voor en een paar minifigs.

Super thanks! Ik heb er een paar besteld, kijken wat ik er mee kan. Gaaf dat je het wist!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• basvanderploeg
Nu ook met een kleine geluidseffecten en gesynchroniseerd licht. 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:16:

Kijk dit is het interressante gedeelte qua LEGO Technic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPFq9GsnAy6wdT-90GFCDcNXn-k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hrzSlg8nTTAylGtZr3QZbdMW.png?f=user_large
hij wordt gebruikt als een tandwiel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:05
@djwice Dat had ik inderdaad gezien. Wel gaaf. Alles past zo'n beetje op elkaar en kan anders gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:25
basvanderploeg schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:04:

[YouTube: LEGO Police Station Automation]
Haha heel cool gedaan!

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-06 22:33
Ontzettend bedankt voor de moeite.
Heb de inhoud zojuist gecontroleerd en alleen die ene 2x4 plate was ontsnapt, De rest was netjes in het zakje gebleven.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Sato Mooi om te horen! Toch weer een geruststelling dat alles compleet is, fijn dat ik daarbij kon helpen :) Ik had de zakjes toch voor me liggen toen ik je bericht las, dus het was een kleine moeite.

@basvanderploeg Wauw, wat ontzettend leuk gedaan!

[ Voor 43% gewijzigd door Jakkus op 08-01-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:56:
[...]

Ik heb bij het bouwen van oude sets wat oud vs nieuw gefotografeerd. De ene is begin jaren '80, de andere is van vorig jaar...

[Afbeelding]

[...]

Vroeger had je met 400-500 parts een grote set. Nu zijn dat er rustig 2-3.000 in meer kleuren en veel meer vormen. Dus ik hou het bij de zakjes. :+
Ik sorteer op type steentje, niet meer op kleur. Dus alle 1x1 plates bij elkaar, alle 1x2 plates, alle #1 connectors etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Clumsybumsy schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:30:
[Afbeelding]

Ik heb het politiebureau en het Chinese festival ook binnen. De ijsbaan als GWP bij het politiebureau, en de vintage auto bij het Chinese festival. Het politiebureau staat zo goed, maar links van het Parisian restaurant zou dat gebouw ook niet slecht moeten staan. Helaas staat Parisian restaurant samen met de andere vijf modulairs die ik heb bij mijn ouders, dus kan ik het nog niet testen.

Nu alleen de Corner Garage nog en dan heb ik alle modulairs die ik voor een redelijke prijs heb kunnen/kan kopen

[...]

Als je hem wil hebben dan is dit een goede prijs. Deze set is naar wat ik weet vrij onverwacht uit de handel genomen, en de meeste modulaire gebouwen stijgen alleen maar in prijs zodra ze niet meer door LEGO verkocht worden.
Volgens mij is het wel duidelijk gecommuniceerd, ik heb m toen meteen nog gekocht namelijk, bij brickshop was ie €150,- bizar dat ze nu al bijna voor het dubbele op marktplaats staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jemeenthet schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:25:
[...]
En zijn die rode assen met van die demping veertjes erin? Werd dat destijds niet gebruikt bij offroad voertuigen? Of bijvoorbeeld deze? https://brickset.com/sets/6660-1/Hook-Haul-Wrecker
wow, dat gaf een flinke flasback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 10:42
@meesje Ik heb er twee, zag de autotransporten bij de Kruidvat en dan de graafmachine nog tweedehands.. Of waar @Gim op doelt, daar gaan de centen. Heeft @Eurionair het beter voor elkaar. Al mag ik hopen dat hij ze niet allemaal gelijk gekocht heeft. En ik denk dat ik hem dan één keer opbouw in totaal @The Eagle. Hoop ook nog stilletjes op de spaceshuttle als creator set..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Dagg schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 03:01:
@meesje Ik heb er twee, zag de autotransporten bij de Kruidvat en dan de graafmachine nog tweedehands.. Of waar @Gim op doelt, daar gaan de centen. Heeft @Eurionair het beter voor elkaar. Al mag ik hopen dat hij ze niet allemaal gelijk gekocht heeft. En ik denk dat ik hem dan één keer opbouw in totaal @The Eagle. Hoop ook nog stilletjes op de spaceshuttle als creator set..
Daar doelde ik niet op hoor :) Ik vond tt vooral indrukwekkend hoeveel er nodig is voor deze mod. Toch wel behoorlijk veel groter is dan mods die ik de laatste tijd bekeken heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr81
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-05-2021
basvanderploeg schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:04:

[YouTube: LEGO Police Station Automation]
Ziet er mooi uit! welke opzet en onderdelen heb je hiervoor gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 10:42
Gim schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 08:33:
[...]

Daar doelde ik niet op hoor :) Ik vond tt vooral indrukwekkend hoeveel er nodig is voor deze mod. Toch wel behoorlijk veel groter is dan mods die ik de laatste tijd bekeken heb :)
Misschien heb ik te veel mijn eigen wens geprojecteerd :X Iets te enthousiast :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
the___butcher schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Beter laat dan nooit: bij deze GBC kwam ik er pas na het bouwen achter dat het rad niet zo goed tussen de geleidewieltjes klemt. Het kan gebeuren dat een aantal knikkers het rad enigszins uit het lood drukken, en dan wordt het erg moeilijk om de geleidewieltjes weer goed aan te drukken. Na het bouwen is hier niet meer zoveel aan te doen, maar ik heb het volgende aangepast:

[Afbeelding]

De twee rode halve bars (1x3) zorgen ervoor dat het rad niet omlaag gedrukt kan worden. Oorspronkelijk had ik er nog een 1x5 halve bar overheen gezet om de rode pins te verankeren, maar dan wordt het geheel te star. De oranje pinnen zorgen ervoor dat de rode pinnen niet eruit kunnen vallen als je het geheel op zijn kop houdt.

Uiteraard is dit netter op te lossen als je vanaf het begin van de build hier rekening mee kunt houden. Verder heb ik de boel nog wat verstevigd en nog wat extra geleiding gebouwd voor de knikkers, maar dat vind je vanzelf uit als je de kinderen ermee spelen.
Heb deze MOC gisteren in elkaar gezet en het is een leuk bedacht model d:)b
Had dezelfde problemen als jij met de geleiding van het rad. De oplossing die jij gebruikt hebt, hielp bij mij niet echt. Het rad bleef of uit de geleiding lopen of het ondervond te veel weerstand. Uiteindelijk heb ik geprobeerd de beide geleidingen met een hulpconstructie wat meer spanning op het rad te geven en dat hielp een klein beetje. Maar meer dan een minuut of 2 kreeg ik het niet lopend zonder problemen. Is ook iets wat inherent is aan dit model omdat de geleiding altijd de bevestigingspunten in het rad tegen komt.

Heb me er toch een avondje prima mee vermaakt. Haal hem wel direct weer uit elkaar om een volgende MOC te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:00

Superkiwi

Hoi doei

Gisteren iemand het Lego Dubai setje zien bouwen (damn you @Skybullet) en gelijk zelf in de val getrapt:
Bij thuiskomst het Empire State Building (21046) besteld.
Past mooi op het "Amerika plankje" naast het vrijheidsbeeld en de Saturn :)

Ik was al van plan om binnenkort de Tower Bridge te gaan maken maar daar moet ik nog even een plekje voor vinden daar dat best een behoorlijk grote set is. Destijds samen met het Opera House gekocht maar die gaat weer weg; té groot en ik wil er geen ruimte voor maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 09-01-2021 10:54 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren de Kyio Ren shuttle 75256 inelkaar gezet. Leuke techniek hoe de vleugels van stand veranderen, met een rode shock absorber. Dus gelukkig geen elastiekje. Verder niet heel veel onzin kleuren tegen gekomen, slechts een paar rode onderdelen en een gele as. Van al die kleuren zie je nauwelijks wat. Gelukkig. Het duurde ongeveer 3.5 uur om de 1000 onderdelen in elkaar te zetten. De vleugels zijn identiek, daar had ik wat variatie gewenst, maar goed. 6 minifigs is ook niet weinig. Dus best tevreden met de set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NV_gcU_zJ0P31ae5ZeOvKCuf5Q4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aqdB2Y9TTMZoSKwxtWleW7aU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qydd-Ze6e0wjtYE3d_YaFKbZcK0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jg7Wtm1oTGuDJ3FzDtlldiTk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2Fj5OxNdf_AGPKGZXAkOxbO24o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9BQ6Qn9aKLWcpjMNUMvRubYr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbrkbSCrgl3wV-GgAMzZeNL4gKk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qO3RsIz748GWVicU5R1pkTRF.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-06 17:50
https://www.brickfanatics...might-be-landing-in-2021/

Voor een liefhebber van luchtvaart is dit wel heel erg nostalgisch. Een eerbetoon aan de vrouwelijke pilote die solo de grote oceaan en de Atlantische oceaan overstak. Grote vraag is waar ze verdween.

Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een mooi model van de Lockheed Electra.
Als hij net zo mooi wordt als de eerst Sophic Camel......... is het voor mij een must have oOo

[ Voor 42% gewijzigd door Versaevel op 09-01-2021 11:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:24
Inmiddels klaar met de Claas Xerion 5000. Heb beide sets gebouwd.
Wat vooral tegenviel is het afbreken van de hijskraan. Ook 2 steentjes moeten bijbestellen.
Levertijd nu wel ruim een week.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ip62UmU8nM9iunbfinbJ3ywLYc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgSo6YoCjh5rj71uaCVmPIM0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gj6KOlMXFbq_edkys6TBD2UUd4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1C4SuRu4YJ7AY6FjMIoNtQH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik kan me weer niet inhouden: ik wilde een simple T-rex crash video maken, maar heb besloten het wat leuk aan te kleden, work in progress :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SECUhdh.jpg

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
martijnr81 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Ziet er mooi uit! welke opzet en onderdelen heb je hiervoor gebruikt?
Dank! Zie deze post voor meer info:
basvanderploeg in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
ErikT738 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:42:
[...]
Die advent kalenders zie ik niet snel veranderen. Elke nieuwe kalender concurreert met de andere kalenders van Lego, het loont dus niet echt om ze ook voor niche thema's te maken.
Per toeval zag ik deze ochtend een paar afgeprijsde kalenders van een Duitse concurrent van Lego. En bijkomend toeval, er zat een piratenversie bij :P

Ik kan me inbeelden dat een classic space kalender concurreert met de Star Wars versie. Piraten en Castle zie ik eerder als een aanvulling, maar goed wishful thinking he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:24
almightyarjen schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:49:
Ik kan me weer niet inhouden: ik wilde een simple T-rex crash video maken, maar heb besloten het wat leuk aan te kleden, work in progress :)

[Afbeelding]
Gaaf! Zeker omdat ik een Jurassic Park fan ben :) Ben benieuwd ziet er nu al gaaf uit!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Net deze van Marktplaats gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9VxGiRFslpiQCqobAb5EXRhhqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjRBLLVdDFYqcZFx1LTRd6qE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rbqg4QqLYEs79ZTp4OaKkM-uTDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HvwxlmEZQfCpaymo6kqamhhT.jpg?f=fotoalbum_large

Originele stickers zitten er nog op maar laten wel wat los. Ik twijfel of ik ze ga vervangen door de stickers van Brick Sticker Shop die ik heb liggen, die zijn namelijk veel meer donker blauw dan de originele. Issue wat ik vaker bij Brick Sticker Shop heb gehad, dat de kleuren donkerder zijn. Ik denk dat er te veel kleurverschil komt. Oftewel, op zoek naar andere stickers die meer kleurecht zijn.

En ik moet één veer bestellen, die is niet goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXm_nGq8KWClCer1_fEFh2q7O0g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HCzgNoiUyGZU9Ytp5EYyOnnV.jpg?f=user_large

Zoals te zien is de linker een zachtere waardoor het model voor iets doorhangt. Ik wilde toch al nieuwe veren bestellen voor de Silver Champion in de hoop dat nieuwe(re) stuggere zijn zodat het model weer wat hoger op zijn poten komt te staan. Bestel ik een setje witte mee om hetzelfde met de Williams te doen.

Verder heel blij mee. Compleet en nog spierwit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:23
Die stickers zien er nog goed uit eerlijk gezegd. Ik heb ze erger gezien uit dat tijdperk en die op mijn Williams waren veel erger (delen gewoon helemaal weg uit de stickers).

Grappig foutje bij de vering, volgens mij is er nooit soft vering in wit geweest (op bricklink zie ik ook dat er wel 1 staat in wit bij 'undetermined' spring type maar geen set), dus dat zou betekenen dat iemand het veertje heeft verwisseld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertogjan_666
  • Laatst online: 21-11-2023
Goedemiddag, lees al een tijdje mee.. Leuk topic. Vorig jaar het lego virus weer gekregen door de corona zoals zovelen.. Boven op zolder staan nog wel enkele klassieke lego setjes:
Begin 90
4564
4549
4554
Daarnaast wat jaren 80
6384
6382

Daarnaast wat recente technic
Bugatti, porsche gt3rs, de Sian waar ik nu mee bezig ben.

Daarnaast ook nog de mustang en de Aston Martin van James Bond.

Vandaag m'n laatste ontvangen de Liebherr 42100 :9~ .

Ik zal later eens wat plaatjes posten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Hoi, heeft er een mede-tweaker ervaring met het maken van een eigen (MOC) Lego doosje? Om cadeau te geven?

Ik heb een leuke MOC gevonden en gekocht om aan mijn moeder te geven voor haar verjaardag (in maart).
Het is een witte poedel, en ze fokten en sparen alles qua poedels, dus leek het mij leuk om dit cadeau te geven.
Ik zat er aan te denken om de parts van Bricklink afzonderlijk in zakjes te sealen (dit gaat wel lukken).

Maar heeft er iemand ervaring om ergens een Lego instructie in aardige kwaliteit te laten printen?

Tevens de afdruk van een doosje, heeft er iemand ervaring met het maken van een mockup Lego boxart dat lijkt op een origineel Lego doosje? En eventueel ook het printen ervan?
(ik kan het wel zoeken met Google, maar het zal schelen als er iemand hier al ervaring mee heeft)

Het gaat trouwens om deze MOC http://www.tilesorstuds.c...odle-moc-by-zio-chao.html
Ik heb hiervan alle onderdelen al ontvangen, maar ik had niet opgelet en de helft was 'used' van Bricklink, en dat zie je met een witte poedel. Dus heb nogmaals alles opnieuw als 'new' besteld :)
Nu kan ik er 1 voor mezelf bouwen als referentie voor mijn moeder, de build is namelijk een stapje lastiger dan een normaal Lego setje :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

AppieNL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:36:
Grappig foutje bij de vering, volgens mij is er nooit soft vering in wit geweest (op bricklink zie ik ook dat er wel 1 staat in wit bij 'undetermined' spring type maar geen set), dus dat zou betekenen dat iemand het veertje heeft verwisseld.
Is dat wisselen simpel te doen? Dan is er namelijk geen reden om de dure originele witte te bestellen en kan ik goedkopere gele nemen en zelf de veer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-06 15:57
Hallo allemaal,

Bij de Creator Expert Modular gebouwen geldt de regel: nadat de productie door LEGO is gestaakt en de voorraad bij reguliere winkels verdwenen is, zal de prijs door vraag vs aanbod alleen nog maar toenemen.

Omdat de Assembly Square (10255) een jaar ouder is dan de Diner (10260) was de algemene verwachting dat die eerst uit productie zou gaan, op chronologische volgorde. Dat de Diner er dus eerst uit ging, betekent dat die een jaar korter geproduceerd is. Hetzelfde gebeurde ook met de Brick Bank (10251) die er tegelijkertijd met de Detective's Office (10246) uit ging, en dus een kortere productie looptijd had. De Brick Bank is mede daarom nu dus ook duurder om nog nieuw te kopen dan de Detective's Office.

Terugkomend op de Diner ... Als je die wilt hebben moet je die zo snel mogelijk kopen. Hij zal 'nooit' (geen absolute garantie, maar de kans is heel erg klein) nog goedkoper worden. De prijs zal alleen nog maar verder stijgen met het afnemen van de wereldwijde voorraad ongeopende dozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:23
FeaR schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:08:
[...]

Is dat wisselen simpel te doen? Dan is er namelijk geen reden om de dure originele witte te bestellen en kan ik goedkopere gele nemen en zelf de veer vervangen.
Redelijk makkelijk.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50817339191_337e2acb57_m.jpgvering by Appie NL, on Flickr
Die zwarte puntjes moet je in de witte behuizing drukken aan beide kanten zodat het los komt, dan kan je het veertje er zo af halen. Gebruik een voorwerp dat stevig is maar niet zo makkelijk krassen achterlaat op het zwart (of nog erger het witte) bij het drukken (het metalen platte kleine schroevendraaiertje dat ik gebruikte, zou ik niet aanraden bijv. ;) het zwarte kreeg wat krasjes). Het is een beetje pielen, maar goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
water_escape schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:21:
Even wat random blokjes. Kan ook meerdere sets of reserve onderdelen zijn:

[Afbeelding]

[...]
Die veering
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gndXZ0kprdhvrDc0KgDuWVb9L3k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rhYAkucBKQW8GKfFQ32TpRPS.png?f=user_large
heb ik pas nog aan een MOC toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AM-5j3OZnlFgXsJt18alrqihyHY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ON2ataGgvCD8K0CWviiA8lvj.png?f=user_large
het blijft een gaaf 'steentje' dat het spelen met autootjes gewoon een stuk leuker maakt :-)

Een van mijn favoriete Lego onderdelen.

[ Voor 11% gewijzigd door djwice op 09-01-2021 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
mortael schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:02:
Hoi, heeft er een mede-tweaker ervaring met het maken van een eigen (MOC) Lego doosje? Om cadeau te geven?

Maar heeft er iemand ervaring om ergens een Lego instructie in aardige kwaliteit te laten printen?

Tevens de afdruk van een doosje, heeft er iemand ervaring met het maken van een mockup Lego boxart dat lijkt op een origineel Lego doosje? En eventueel ook het printen ervan?
(ik kan het wel zoeken met Google, maar het zal schelen als er iemand hier al ervaring mee heeft)
Ja, ik hem zelfs wat voorbeelden voor doosjes die je kunt downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbWqnaS-_E0KDmSMr0I_7kON79Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFrxnow4hKZeqgJX3e5Vfl7h.jpg?f=fotoalbum_large

en deze MOC heeft een ander doosje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkV_ZBaUJrA6RY6yBpy4nLixdzg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5IpqK1NN0eRZs1we7YPrtgde.png?f=user_large

Printen bij een goede copy-shop of met een laser kleuren printer op het werk, dan zien de instructies er direct heel erg mooi uit - mits digitaal natuurlijk van goede kwaliteit.

Ik koos er voor een bestaand doosje te voorzien van een kaft, dat was gewoon praktisch gezien het aantal. Printen op dun karton papier (recht door de printer voeren) en dan uitsnijden en vouwen kan ook heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
mortael schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:02:

Het gaat trouwens om deze MOC http://www.tilesorstuds.c...odle-moc-by-zio-chao.html
Ik heb hiervan alle onderdelen al ontvangen, maar ik had niet opgelet en de helft was 'used' van Bricklink, en dat zie je met een witte poedel. Dus heb nogmaals alles opnieuw als 'new' besteld :)
Nu kan ik er 1 voor mezelf bouwen als referentie voor mijn moeder, de build is namelijk een stapje lastiger dan een normaal Lego setje :)
Klopt het dat de pootjes los staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
FeaR schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:58:

En ik moet één veer bestellen, die is niet goed:
[Afbeelding]
De ene veer is simpelweg een andere versie, niet zo zeer niet goed, gewoon een ander model.

Hard spring

Normal spring

Het lijkt er op dat die 'normal' al een keer vervangen is ;-)
Ik zie dat een hard spring in wit op Bricklink in NL te koop is voor €2,95.

[ Voor 4% gewijzigd door djwice op 09-01-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

djwice schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:51:
[...]

De ene veer is simpelweg een andere versie, niet zo zeer niet goed, gewoon een ander model.

Hard spring

Normal spring

Het lijkt er op dat die 'normal' al een keer vervangen is ;-)
Ik zie dat een hard spring in wit op Bricklink in NL te koop is voor €2,95.
En kijk nou eens bij de 'known colors'. Staat geen wit tussen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jakkus
Ik heb de nieuwe modular klaar. Wat een ontzettend leuk gebouw! Heel veel leuke en vrolijke details aan de buitenkant, en zeker niet saai om te bouwen, ik heb me geen moment verveeld. Ik ben echt onder de indruk van dit gebouw. Wat veel mensen zeggen beaam ik: op de plaatjes lijkt hij een stuk kleiner dan in het echt.
Wat me ook opviel is dat er veel relatief 'grote' onderdelen in zitten. Dat bouwt ook wel lekker door, en geeft echt het Lego-gevoel van vroeger :) En veel interessante technieken.

Waar ik trouwens minder van onder de indruk ben, is de nieuwe stijl van de handleiding, met zwarte achtergrond. Ook voor het vakje met onderdelen die je op dat plaatje nodig hebt. Zeker bruine of donkerbruine onderdelen zijn echt nauwelijks te zien, en zie je zo steeds over het hoofd.
Maar ja, een beetje extra uitdaging bij het bouwen kan nooit kwaad, misschien hebben ze het daarom gedaan :p

[ Voor 15% gewijzigd door Jakkus op 09-01-2021 19:10 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .